3D Contest v35: Game Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.295 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senzuboon schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 23:16:
Mooie vouwrand in het midden. Het bord mag van mij wel iets scherper. En de rooie rand moet donkerder :P Gaat de goede kant op.
tja, met iets scherper ben ik het helemaal eens, ik snap het ook niet echt, ik heb een texture genomen van 4000x4000 dus daar kan het niet aan liggen, maar toch lijkt hij niet echt over te komen zoals dat in photoshop is, lukt dus eigenlijk nog niet zoals ik het wil, maar goed; ik zal het nog eens proberen.
Bozozo schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 23:19:
De planken van die tafel zou ik 'echt' maken, gewoon een paar gecamferde balken aan elkaar plakken. Dit ziet er een beetje nep uit. Het risk bord vind ik erg mooi gelukt _/-\o_
weer mee eens; ik heb nog wat tijd over dus ik zal er naar kijken, anyway bedankt voor je advies.
DoD Cerberus schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 23:24:
als je dan toch voor realisme van t spel gaat, hou je er dan rekening mee dat er op ieder land in principe 1 speelstukje moet staan !?
is een kwestie van kopieren van de legers, ben alleen nog niet tevreden over de shaders van de "pionnen" maar dat komt nog.

@ neejoh, en heuveltje, zo is het inderdaad. en dat gaat nog komen!
-RazieL- schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 00:19:
boeiend, ze waren gewoon net bezig alles neer te zetten ofzo :P zo is 't wel mooier denk ik

tips:
-dat kanon mag wel een poetsbeurt gebruiken. mss een beetje zoals dat schip van die gast die monopoly/zeeslag? aan 't maken is :P
-dat glazen bakje mag nog wel iets glaziger
-mss de randen een beetje een versleten look geven?
ha ha, die "gast" is dark blue, en bij mij weten is dat een vrouwelijk personage!
maar van dat kanon mag een poetsbeurt gebruiken ben ik het eerlijk gezegd niet eens, ik vind hem juist te clean, hij moet nog een bumpmapje gebruiken, die heeft het nog helemaal niet, de shaders zijn overigens allemaal nog niet echt uitgewerkt, allemaal om het vlug een (mooie) look te geven, moet er nog aandacht aan besteden.
dat glazen bakje zuigt nog erg ja, het moet nog verder afgemaakt worden, en ik heb er nu maar een simpele brazil glass shader, met een noiseeebumpmapje aan toe gekend, moet nog een echte plastic look krijgen.
met je laatste punt ben ik het helemaal eens, de rand van het bord, is een soort van gestoffeerd materiaal, denk dat ik daar nog moeite mee krijg om dat realistisch te krijgen.

bedankt allen voor de tips, en ik zal morgen of van het weekend hopelijk een nieuwe wip posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-08 00:33
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 17:11:
[...]

edit:
weet iemand welk lettertype dat is? de namen van de landen!
Heb je dat lettertype van "Oost-Europa" der ookal ingezet ?
verder ziet het er leuk uit joh ! :)
ps. welk lettertype was het nou ?
leek het een beetje op, Souvenir Gothic URW T Medium ?

Verwijderd in "Post hier je "ik zoek dit en dit font" v..."

[ Voor 26% gewijzigd door Puch-Maxi op 08-07-2005 01:44 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 17:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Toch altijd weer grappig, die reacties, als mensen denken dat ik mannelijk ben :D

Ik krijg zelf ook nog een hell of a job met die bordrand. Ik wist helemaal niet dat kwjwjwjwansen bezig was met een bordspel, net als ik... nu ben ik niet meer origineel :{

Ook wel een lastige: ik ga zaterdagochtend op vakantie. Morgen even naar de stad, dan mn intakegesprek bij het Saxion en daarna inpakken. Dus ik geloof niet dat ik nog veel tijd heb om vóór mn weekje weg nog wat te doen :{

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puch-Maxi schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 01:41:
[...]

Heb je dat lettertype van "Oost-Europa" der ookal ingezet ?
verder ziet het er leuk uit joh ! :)
ps. welk lettertype was het nou ?
leek het een beetje op, Souvenir Gothic URW T Medium ?

Verwijderd in "Post hier je "ik zoek dit en dit font" v..."
Ja het was dat lettertype, althans het leek er in mijn ogen erg veel op. ik heb het gebruikt voor de landen in het midden van de kaart.
Dark Blue schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 02:18:
Toch altijd weer grappig, die reacties, als mensen denken dat ik mannelijk ben :D

Ik krijg zelf ook nog een hell of a job met die bordrand. Ik wist helemaal niet dat kwjwjwjwansen bezig was met een bordspel, net als ik... nu ben ik niet meer origineel :{

Ook wel een lastige: ik ga zaterdagochtend op vakantie. Morgen even naar de stad, dan mn intakegesprek bij het Saxion en daarna inpakken. Dus ik geloof niet dat ik nog veel tijd heb om vóór mn weekje weg nog wat te doen :{
Ja ik was er wel al een dagje mee bezig toen ik zag dat jij het monopoly bordspel poste, maar ik had nog niets kenbaar gemaakt, dus eigenlijk mijn fout.
succes met je gesprek, en hopelijk kun je nog een final inleveren.

edit:
en nog een kleine update, en daar blijft het een paar dagen bij, heb weinig tijd van het weekend

Afbeeldingslocatie: http://www.koen3d-art.nl/game/game003.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-08 07:45
Heeft iemand nog tips hoe je snel een flatgebouw kan maken?
bijvoorbeeld zoals je hier op de achtergrond ziet.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
Ik zou zeggen, pak een gedetailleerd plaatje van de bovenaanzicht van de Millenium Falcon en maak deze enorm lang :+

Want, 3x raden waar ze de bovenkant van dit betreffende flatgebouw hebben afgesnoept... ;)

[ Voor 11% gewijzigd door pSycho-Y2K op 08-07-2005 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Denk dat dit het snelste kan door gewoon een box met een texture van "lichtjes' er op te plakken.. Voor achtergrond werk hoef het niet gedetaileerd, vooral niet als je distance op je camera zet zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vouwrand in risk klopt niet.
Het bord wordt twee maal gevouwen, dus 3x een vouwrand en één keer een snede. En de bakjes zijn niet van glas, maar van plastic ;) Dus zorg dat ze niet al te 'glazig' worden.

Verder is ie erg mooi, al zijn de schaduwen naar mijn mening iets te lang op sommige plekken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Laatst online: 22:34

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

@ kjwjansen [RISK]:

Het lijkt er op dat het kanon nog zweeft. In ieder geval begint de schaduw onder het wiel op een beetje 'n vreemde plaats.

En nog 'n detial... ik zie een dobbelsteen zonder opschrift. En nu ik toch aan het zeuren ben... Heb je al 'n idee om de 'kamer-achtergrond' aan te kleden? Schilderij van een oude veldslag ofzo? Of juist StarWars, voor 't contrast.

Succes met je weinige weekend-tijd!

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
UPdateje
Afbeeldingslocatie: http://www.alnitak.nl/Gallery/Pics/Contest%2035/Console06.jpg
moet nog veel gebeuren maar toch ! :D

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

@kwjansen: zet supersampling eens aan, dan wordt ie scherper :)
Of in je render settings je antialias op catmul rom zetten

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik kom hier eigenlijk nooit maar heb het hele topic doorgebladerd en ik moet zeggen dat er echt prachtige dingen tussen zitten! Ben ik best wel jaloers op om eerlijk te zijn :)

Veel succes met verder werken en ik hou het in de gaten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

pSycho-Y2K schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:17:
Ik zou zeggen, pak een gedetailleerd plaatje van de bovenaanzicht van de Millenium Falcon en maak deze enorm lang :+

Want, 3x raden waar ze de bovenkant van dit betreffende flatgebouw hebben afgesnoept... ;)
Meen je dit serieus? :o

Blade Runner is overigens een toffe film 8-)

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 13:02

KneoK

Not in a million lightyears

Alnitak schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:45:
UPdateje
[afbeelding]
Begint al aardig vorm te krijgen. Wordt leuk ! Maar wat opmerkingen:

• Joystickpoorten op de achterkant van de machien ? Wat als je per ongeluk te hard aan het draadje trekt, als je langs de tafel loopt als je broertje net zit te spelen ? Dan trek je gegarandeerd dat ding kapot...
• Wederom op de achterkant, een aan/uit schakelaar ? Je hebt 3 hele mooie knoppen op de voorkant zitten. Zit daar de powerknop niet ?

Ga je er ook nog controllers voor maken ? Misschien een hoesje van een spel ?

Heb het wat druk gehad dus heb nog weinig meer dan mijn vorige post, maar ik ga weer eens flink aan de slag.

[ Voor 12% gewijzigd door KneoK op 11-07-2005 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ik denk dat hij andere futuristische poorten aan de achterkant heeft en dat de controllers draadloos worden... Verder zit bij de playstation2 ook die power knop aan de achterkant, net als bij veel computers zon knop zit. Aan de voorkant zit dan nóg een power knopJE die dan voor het echte aan en uit werk wordt gebruikt... (naja, meer aan <> standby werk)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
BioWEB schreef op maandag 11 juli 2005 @ 17:42:
[...]

Begint al aardig vorm te krijgen. Wordt leuk ! Maar wat opmerkingen:

• Joystickpoorten op de achterkant van de machien ? Wat als je per ongeluk te hard aan het draadje trekt, als je langs de tafel loopt als je broertje net zit te spelen ? Dan trek je gegarandeerd dat ding kapot...
• Wederom op de achterkant, een aan/uit schakelaar ? Je hebt 3 hele mooie knoppen op de voorkant zitten. Zit daar de powerknop niet ?

Ga je er ook nog controllers voor maken ? Misschien een hoesje van een spel ?

Heb het wat druk gehad dus heb nog weinig meer dan mijn vorige post, maar ik ga weer eens flink aan de slag.
Waar zie jij controller poorten? Ik zie een aan/uit (dat is denk ik hardoff, voorkant is softoff/standby) power, netwerk, 2x hdmi, 2x iets wat je niet kan zien, denk audio, 3x tulp en 1x iets vaags.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 13:02

KneoK

Not in a million lightyears

lemming_nl schreef op maandag 11 juli 2005 @ 17:45:
[...]

Waar zie jij controller poorten? Ik zie een aan/uit (dat is denk ik hardoff, voorkant is softoff/standby) power, netwerk, 2x hdmi, 2x iets wat je niet kan zien, denk audio, 3x tulp en 1x iets vaags.
Ooooh, 2x HDMI... Tsja, wat speelde er door mijn hoofd... Uhm, wat is HDMI ? 8)7 . Inmiddels gevonden...

Verder wist ik niet dat dat soort hard off knopjes ook werden gebruikt in consoles (heb zelf nog nooit een console met zo'n aan/uit knopje gehad)...

[ Voor 5% gewijzigd door KneoK op 11-07-2005 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Alnitak schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:45:
UPdateje
[afbeelding]
Alleen vraag ik me af wat er mis is met je schmooving, want hij lijkt wel aan te staan maar je ziet wel de verschillende polygonen. Als je geen smoothing hebt toegepast kun je gewoon de smooth modifier erop doen en dan autosmooth. Das meestal genoeg naar mijn smaak :)

[ Voor 16% gewijzigd door Menesis op 11-07-2005 20:31 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
BioWEB schreef op maandag 11 juli 2005 @ 18:38:
[...]

Ooooh, 2x HDMI... Tsja, wat speelde er door mijn hoofd... Uhm, wat is HDMI ? 8)7 . Inmiddels gevonden...

Verder wist ik niet dat dat soort hard off knopjes ook werden gebruikt in consoles (heb zelf nog nooit een console met zo'n aan/uit knopje gehad)...
Dat is natuurlijk hetgene wat zijn console uniek maakt. Geen enkele console heeft dat, behalve die van hem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Weet iemand hoe je 3d studio max over een netwerk kan laten renderen? Ik heb hier nog een redelijk krachtige laptop die niets doet.
In de documentatie van 3d max staat wel een en ander over netwerk clients en servers, maar ik heb niet kunnen vinden waar je die programma's kan vinden. Bij de installatie is er ook geen optie om deze te installeren... Wie weet hoe netwerkredeneren moet?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Moet je ff googlen op Backburner. Ik vond destijds iets op http://www.3dkingdom.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
ow heet dat backburner 8)7 Die staat idd wel op de installatie CD, alleen was er bij mij geen lampje gaan branden dat dat de netwerk renderer zou zijn :D

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lastig he slagschepen maken ?^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Menesis schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 11:04:
ow heet dat backburner 8)7 Die staat idd wel op de installatie CD, alleen was er bij mij geen lampje gaan branden dat dat de netwerk renderer zou zijn :D
Als het goed is installeerd hij die automagisch mee met Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

Na wat te hebben gesurft op de frontpage zag ik dit topic bij active topics staan.

Ik ben eigenlijk nog nooit op dit gedeelte van het forum geweest. Maar afgelopen uur zit ik allle 3d topics door te lezen :d

uiteindelijk besloten ook maar eens mee te doen, er zijn al 2 weken voorbij maar ik ga het gewoon proberen!
Afbeeldingslocatie: http://www.battle.net/war3/images/nightelf/units/portraits/priestess.gifAfbeeldingslocatie: http://www.battle.net/war3/images/nightelf/units/animations/priestess.gif

Het wordt dus een priestes van WCIII, eens kijken of ik nog meer pics kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
lemming_nl schreef op maandag 11 juli 2005 @ 17:45:

van iedereen kwam jij het meest in de buurt.
het is inderdaad 2x hdmi, en de poorten eronder zijn s-vhs ( je kunt alleen de gaatjes niet goed zien)
de onderste 2 tulp zijn audio ( links / rechts )
de bovenste tulp is digitale audio ( die is oranje )
en de poort daarnaast is een optische audio poort.
ik heb inderdaad een hardpower switch aan de achterkant ( heeft m'n ps2 ook )

de 3 ronde dingen aan de voorkant worden knoppen, de grote voor aan en uit( en reset ).
1 van de kleintjes voor eject, en die andere moet een connect knop worden voor de draadlose input apperatuur zoals b.v. de controller of stuur of wat je maar wil.

voor de rest moet de smoothing nog wat beter, en het renderen kan wel wat beter.
ga zo wie zo nog een controller maken, en een spel is ook wel een leuk idee, maar we zullen zien :D

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 22:54

MaDDoG

De brakste schakel

Kijken hoe ver ik kom.
Afbeeldingslocatie: http://gekkehond.sohosted.com/albums/userpics/10009/GoT-Game01.jpg

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Senzuboon schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 12:11:
[...]

Als het goed is installeerd hij die automagisch mee met Max.
Ja, ik las alleen dat je niet aan één frame tegelijk kan rekenen.. dus dan heeft het niet veel nut voor deze 'still' contest :'(

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Ik zit hier al een tijdje naar te kijken maar ik kan het maar niet herkennen. Wat is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Update:
Afbeeldingslocatie: http://gekkehond.sohosted.com/albums/userpics/10009/GoT-Game02.jpg
lemming_nl schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 21:40:
[...]
Ik zit hier al een tijdje naar te kijken maar ik kan het maar niet herkennen. Wat is het?
Is niet erg hoor, was nog wel onmogelijk :) Ik ben een karakter van de "Darkstalkers" aan het maken. Een erg dope vechtspelletje.

[ Voor 67% gewijzigd door MaDDoG op 12-07-2005 22:08 ]

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
MaDDoG schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 22:06:
Update:
[afbeelding]

[...]

Is niet erg hoor, was nog wel onmogelijk :) Ik ben een karakter van de "Darkstalkers" aan het maken. Een erg dope vechtspelletje.
Dat had ik er nou nooit achter gezocht... :) succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Weet iemand of je frozen objects ook doorzichtig kan maken?
Ik ben mn poppetje nu aan het riggen met de biped en ik wil natuurlijk alleen de biped selecteren en niet perongeluk de mesh, vandaar dat ik hem graag freeze. Aan de andere kant wil ik, om de boel te kunnen postitioneren, graag door de mesh kunnen kijken...
Ik was al vaker tegen het probleem gelopen en nooit een oplossing gevonden...
hier nog twee plaatjes ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: http://img344.imageshack.us/img344/3307/3di8lq.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/4603/3dii6zc.th.jpg

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Menesis schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 00:07:
Ik ben mn poppetje nu aan het riggen met de biped en ik wil natuurlijk alleen de biped selecteren en niet perongeluk de mesh, vandaar dat ik hem graag freeze. Aan de andere kant wil ik, om de boel te kunnen postitioneren, graag door de mesh kunnen kijken...
[afbeelding] [afbeelding]
Eerst doorzichtig maken en dan freezen? (met ctrl + x ofzo) staat in de tutorial van basic animatie die bij 3dmax zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
nope.. werkt niet. Als ik hem freeze wordt hij gewoon weer van 'steen'

edit: door jouw post wist dat het dus wel moet kunnen; na een halfuurtje zoeken heb ik het gevonden: je moet eerst het vinkje 'show frozen in gray' uitzetten onder properties (8>

[ Voor 59% gewijzigd door Menesis op 13-07-2005 00:35 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Menesis schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 00:07:
[afbeelding] [afbeelding]
naar properties gaan, aanvinken: seethrough en freeze. En uitvinken: show frozen in gray.
edit:

Woops, over je edit heen gelezen :o

[ Voor 4% gewijzigd door Chester op 13-07-2005 02:29 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

pSycho-Y2K schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:17:

Dat is toch niet helemaal waar hoor, je komt echter wel dicht in de buurt.
In het onderstaande plaatje zie je het dak van hetzelfde gebouw, maar dan in de studio. Dat is dus niet de bovenkant van de millenium falcon. Het gebouw wat je ervoor ziet is echter wel de millenium falcon. Het is een beetje moeilijk zichtbaar want het model staat rechtop en de open gelaten ruimte die in het onderste plaatje zichtbaar is, is opgevuld met antennes en weet ik veel wat allemaal.

Afbeeldingslocatie: http://www.bladezone.com/contents/film/production/props/lostandfound/millennium_falcon/jpg/falcon_on_set3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bladezone.com/contents/film/tie-ins/star-wars/jpg/cinefex_inset.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bladezone.com/contents/film/production/props/lostandfound/millennium_falcon/jpg/old_sw_falcon2.jpg

credit: http://www.bladezone.com/...con/millennium_falcon.php :)

[ Voor 11% gewijzigd door Dark_M op 13-07-2005 11:54 ]

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Mirrorshade schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 12:47:
Na wat te hebben gesurft op de frontpage zag ik dit topic bij active topics staan.

Ik ben eigenlijk nog nooit op dit gedeelte van het forum geweest. Maar afgelopen uur zit ik allle 3d topics door te lezen :d

uiteindelijk besloten ook maar eens mee te doen, er zijn al 2 weken voorbij maar ik ga het gewoon proberen!
[afbeelding][afbeelding]

Het wordt dus een priestes van WCIII, eens kijken of ik nog meer pics kan vinden
Ah, Blizzard, leren van de meesters. :) Blizzard zijn de grote koningen van het halen van mooie, levendige models uit minimale aantallen polygonen en low-res textures. Een kunst die hier op tweakers amper wordt bedreven, maar echt leuk is om te doen, vind ik. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

Ah, Blizzard, leren van de meesters. :) Blizzard zijn de grote koningen van het halen van mooie, levendige models uit minimale aantallen polygonen en low-res textures.
Euhm tja, ik weet niet of ik wel low-res ga maken. Het leek mij ook mooi om een keer een hgh-res te maken van een low-res. Maar we zullen het zien als we eenmaal bezig zijn :)

Het zal zeker nog een aantal dagen duren voordat ik zo ie zo kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Helaas ga ik morgen op vakantie; geen final dus van Menesis... Ik maak m'n plaat later wel af en dan zal ik hem voor de grap wel in de volgende contest posten ofzo. Veel succes iedereen!

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 12:07:
[...]

Ah, Blizzard, leren van de meesters. :) Blizzard zijn de grote koningen van het halen van mooie, levendige models uit minimale aantallen polygonen en low-res textures. Een kunst die hier op tweakers amper wordt bedreven, maar echt leuk is om te doen, vind ik. :)
Inderdaad. Er zijn veel games die er met gigantische polycounts en special effects lang niet zo prachtig uit zien dan World of Warcraft of Warcraft III. Design moet de laatste jaren teveel wijken voor nieuwe technische snufjes imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is terug van een weekje Texel.

Ik heb nog een wip liggen van voor ik weg ging, die had ik nog niet gepost:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/reddy/gc-wip5.jpg

Heb gewoon wat gaten aan de achterkant gemaakt die volgens mij ook in het echt op de cube zitten. Het zal vast niet helemaal kloppen, maar dat boeit niet; het is toch maar de achterkant, en het ziet er toch wel leuk uit. :)

Ik heb trouwens nu een dome of light gebruikt (skylight kost te veel rendertijd) met een geel-groenige kleur en één sterkere spot met rood-oranje-achtig licht met ray traced shadows.

Edit:

Ik heb nu nog ff wat dingen bijgewerkt en nu heb ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/reddy/gc-wip6.jpg
Nou vind ik em wel af. Tenzij iemand nog iets heel storends ziet (behalve de ongechamferde hoeken; die laat ik zo).

Nu ga ik bedenken wat ik er nog meer bij kan gaan maken...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2005 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-07 21:21
Voor wat je erbij kan maken eum controllers games enzo.

en ik vanwege iets is al m'n scenes weg dus maak ik iets nieuws ff denken geen console ofzo dat doet iedereen al. Ik weet al wat denk ik een: eum nou jah ik zie wel :P

[ Voor 6% gewijzigd door Rynji op 16-07-2005 18:20 ]

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

@Reddy, vooral even het plaatje op de deksel wat meer <insert woord> geven zodat hij ronder word want dit viel mij meteen op, als Cube bezitter ;) ook mis je nog genoeg "detail" maar ik vind je model wel duidelijk (je ziet meteen dat het een cube is).

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

hmmm interesting, moet me ook maar eens in dat 3D gaan verdiepen. Loop la te kloten met gtkradiant om voor ET/TC:E maps te maken maar wil ook mijn eigen 3d modellen erin. Moet nog een pakket kiezen dus even semi offtopic, welke. Ik wil alle kanten nog op kunnen dus een pakket wat het meest lijkt op alle andere pakketten (snappen jullie me nog ?).

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Doe gewoon Max, echt een breed pakket. En je kan er alles mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzper schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 20:34:
hmmm interesting, moet me ook maar eens in dat 3D gaan verdiepen. Loop la te kloten met gtkradiant om voor ET/TC:E maps te maken maar wil ook mijn eigen 3d modellen erin. Moet nog een pakket kiezen dus even semi offtopic, welke. Ik wil alle kanten nog op kunnen dus een pakket wat het meest lijkt op alle andere pakketten (snappen jullie me nog ?).
Ik zou zeggen, kijk eens in de startpost van post je 3d prut hier maar weer deel nogwat

@"cube bezitter": Dat vind ik niet storend genoeg om te gaan veranderen, het wordt toch een deel van een groter geheel. :)

En daarom hoef ik dus ook niet zo veel details in te voeren. En als ik controllers en games zou gaan maken zou het denk ik te veel in het teken van de gamecube staan, denk ik. :)

edit:
Lijkt op dat beest van digimon...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2005 21:49 . Reden: =) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet bedoeld om je af te zeiken hoor, maar het is wel een beetje simpel om dat af te doen met de woorden dat het 'een groter geheel' wordt.

Je maakt een gamecube, dus dan zou het er ook uit moeten zien als een gamecube. Ook een reddycube (;)) zou dus dezelfde vormen, afgeronde hoeken en mooie reflecties moeten hebben.

Dus rond met een reflectie, net zoals hier op deze zwarte (O+) gamecube:
Afbeeldingslocatie: http://img324.imageshack.us/img324/3614/gc015il.png

Het front, waar de controllers en geheugenkaarten in kunnen, is ook rond (en afgerond) en niet plat:
Afbeeldingslocatie: http://img324.imageshack.us/img324/7938/gc020xr.png

Die oneindig scherpe randen, wat alleen mogelijk is in CGI, zijn trouwens wel heel erg eenvoudig te fixen (bevel) dus dat zou geen reden moeten zijn om ze niet mooi afgerond te maken, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 21:44:
@"cube bezitter": Dat vind ik niet storend genoeg om te gaan veranderen, het wordt toch een deel van een groter geheel. :)

En daarom hoef ik dus ook niet zo veel details in te voeren. En als ik controllers en games zou gaan maken zou het denk ik te veel in het teken van de gamecube staan, denk ik. :)
Joho, ik ben weer terug van vakantie en ga zsm eens verder modellen. (damnit toetsenbord hier)

Reddy, ik weet niet wat jij gegeten hebt maar ik vind je gamecube of wat het nu is ...vrij jammer imho. Het imiteren van een natuurlijke kleur, glans enzo lijkt me veel mooier dan dit paasei-kleurtje zonder enige reflectie. De vorm van het ding gaat helemaal verloren door die kleur en die stippels.
Maargoed... tis wat jij wil :P :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 15:13:
/me is terug van een weekje Texel.

Ik heb nog een wip liggen van voor ik weg ging, die had ik nog niet gepost:
[afbeelding]

Heb gewoon wat gaten aan de achterkant gemaakt die volgens mij ook in het echt op de cube zitten. Het zal vast niet helemaal kloppen, maar dat boeit niet; het is toch maar de achterkant, en het ziet er toch wel leuk uit. :)

Ik heb trouwens nu een dome of light gebruikt (skylight kost te veel rendertijd) met een geel-groenige kleur en één sterkere spot met rood-oranje-achtig licht met ray traced shadows.

Edit:

Ik heb nu nog ff wat dingen bijgewerkt en nu heb ik dit:
[afbeelding]
Nou vind ik em wel af. Tenzij iemand nog iets heel storends ziet (behalve de ongechamferde hoeken; die laat ik zo).

Nu ga ik bedenken wat ik er nog meer bij kan gaan maken...
de kleur en ik weet niet maar ik krijg niet echt het gevoel of het een gamecube is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oooooooow is het een gamecube... ;)

Best leuk topic, beetje weinig progress alleen laatste tijd van degene die meedoen. hopelijk binnekort weer wat nieuwe eyecandy om me kwijldoek er weer bij te pakken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Het is weer eens zo ver... Mijn moederbord is overleden dus ik kan deze wedstrijd niet meer afmaken. Over een week ga ik op vakantie en dan is mijn moederbord nog lang niet terug. Zit er nog even over te denken welke wip ik final maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

lemming_nl schreef op zondag 17 juli 2005 @ 20:24:
Het is weer eens zo ver... Mijn moederbord is overleden dus ik kan deze wedstrijd niet meer afmaken. Over een week ga ik op vakantie en dan is mijn moederbord nog lang niet terug. Zit er nog even over te denken welke wip ik final maak.
Toch knap dan dat je post vanaf je telraam B) _O_ ... goodluck voor de volgende keer en evenzo met je mobo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ok, ik zal mijn cube gaan fixen. Aangezien jullie mening toch bepaalt hoe hoog ik eindig in de eindscore...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 21:15:
Ok ok, ik zal mijn cube gaan fixen. Aangezien jullie mening toch bepaalt hoe hoog ik eindig in de eindscore...
Awoh, je kunt altijd nog in het 3d topic doorgaan met je psychedelische misschien tot een nieuwe kunststroming komende eigen ideeën? maar hier in de wedstrijd... 'originaliteit' moet niet altijd opgevat worden als 'weirdness' maar een plaat doet het goed als er een bepaalde geliktheid vanaf straalt. En tja, we zijn al bij contest 35 (en ik moet zeggen dat ik er vanaf het begin bij ben geweest :P ) maar voor mij is dit alleen maar 3d aanleren en de wedstrijd is puur een stok achter de deur om door te gaan.
Ik zie ook niet echt elke wedstrijd als losse strijd; ik zie het meer als een traject, telkens heb ik weer een doel met zo zijn uitdagingen, en haal ik de deadline niet dan is er geen man overboord zo heb ik al gemerkt ;) ... ik weet alleen van mezelf dat ik de volgende keer weer meedoe om maar aan de slag te blijven :Y)

Damn ik heb zo'n probleem he :(
Ik wil een dobbelsteen maken, maar wel een echte. Een nepperd is zo te maken door een cube neer te planten en die te chamferen aan alle kanten. Maar een dobbelsteen heeft op de hoeken nog iets meer afgeronde vlakken:
Afbeeldingslocatie: http://www.members.optusnet.com.au/supremewood/Dice%20and%20Dice%20cups%20photos/Dice%20mixed%20colours%2012%20mm.jpg
En die krijg ik er maar niet aan. Ik heb geprobeerd drie bogen te verbinden op de raakpunten en die te extruden (ja welke kant op... eigenlijk schuin naar achteren, dit ging niet, en 'n foute instelling deed zelfs heel Cinema4D crashen)
Ik heb het zelfs met boolean geprobeerd... nog niks. Ik word er dol van. Dice tutorials komen op hetzelfde uit: 2 boxen, een sphere erin; ene box uithollen met de sphere, en dan die uitkomst (een holle kubus) van die binnenste cube aftrekken en je hebt een cube met afgeronde hoeken; helaas blijft dat superlelijk. Is er een manier voor?

(wel mooi deze foto btw, de rode heb ik ook gehad, erg mooi zo'n glazen)

[ Voor 34% gewijzigd door Dark Blue op 17-07-2005 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 21:15:
Wat maakt die score van de wedstrijd nou uit joh, doe gewoon wat je zelf leuk vindt. Commentaar dat wij geven hoef je niet persé op te volgen. Wij zeggen wat wij ervan vinden en dan kun je zelf bedenken of je daar iets mee doet. Als jij iets anders mooi vindt dan wij, dan moet je vooral doen wat je zélf mooi vindt. :) Boeien dat je dan weinig punten krijgt in de contest.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, da's ook wel weer waar. Maar ik zal toch mijn cube fixen. Een beetje iig...
Want ik ben nou een aantal keren als laatste geëindigd, en dat is niet zo goed voor m'n moreel, noch m'n humeur.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 10:51 . Reden: =) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Dark Blue schreef op zondag 17 juli 2005 @ 21:52:
[...]

Awoh, je kunt altijd nog in het 3d topic doorgaan met je psychedelische misschien tot een nieuwe kunststroming komende eigen ideeën? maar hier in de wedstrijd... 'originaliteit' moet niet altijd opgevat worden als 'weirdness' maar een plaat doet het goed als er een bepaalde geliktheid vanaf straalt. En tja, we zijn al bij contest 35 (en ik moet zeggen dat ik er vanaf het begin bij ben geweest :P ) maar voor mij is dit alleen maar 3d aanleren en de wedstrijd is puur een stok achter de deur om door te gaan.
Ik zie ook niet echt elke wedstrijd als losse strijd; ik zie het meer als een traject, telkens heb ik weer een doel met zo zijn uitdagingen, en haal ik de deadline niet dan is er geen man overboord zo heb ik al gemerkt ;) ... ik weet alleen van mezelf dat ik de volgende keer weer meedoe om maar aan de slag te blijven :Y)

Damn ik heb zo'n probleem he :(
Ik wil een dobbelsteen maken, maar wel een echte. Een nepperd is zo te maken door een cube neer te planten en die te chamferen aan alle kanten. Maar een dobbelsteen heeft op de hoeken nog iets meer afgeronde vlakken:
[afbeelding]
En die krijg ik er maar niet aan. Ik heb geprobeerd drie bogen te verbinden op de raakpunten en die te extruden (ja welke kant op... eigenlijk schuin naar achteren, dit ging niet, en 'n foute instelling deed zelfs heel Cinema4D crashen)
Ik heb het zelfs met boolean geprobeerd... nog niks. Ik word er dol van. Dice tutorials komen op hetzelfde uit: 2 boxen, een sphere erin; ene box uithollen met de sphere, en dan die uitkomst (een holle kubus) van die binnenste cube aftrekken en je hebt een cube met afgeronde hoeken; helaas blijft dat superlelijk. Is er een manier voor?

(wel mooi deze foto btw, de rode heb ik ook gehad, erg mooi zo'n glazen)
Heb je deze tutorial al gedaan? http://www.web-con.nl/site/tutorials.php?tutorial=82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-08 11:08
Ik heb voor de gein ook maar wat gedaan, ik hoop dat niemand dit onderwerp al gebruikt/gereserveerd heeft en anders sorry daarvoor.

WIP:
Afbeeldingslocatie: http://dragon.joskeonline.com/pacman1.jpg

Zeer waarschijnlijk final:
Afbeeldingslocatie: http://dragon.joskeonline.com/pacman.k.jpg
*clickable*

En het onderwerp is vast wel duidelijk: PacMan _/-\o_

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Dark Blue schreef op zondag 17 juli 2005 @ 20:38:
[...]

Toch knap dan dat je post vanaf je telraam B) _O_ ... goodluck voor de volgende keer en evenzo met je mobo :)
Ik heb meerdere computers :) Alleen is de snelste na mijn normale pc een celeron 500mhz met kuren. Dit ding kan om een of andere reden niet eens fatsoenlijk mp3tjes afspelen. btw, ik zit nu dus op die 500mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Hmz, nog twee weken. Dat wordt krap, maar ik zal mij er toe zetten een final in te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
EvilWhiteDragon schreef op maandag 18 juli 2005 @ 11:02:
Ik heb voor de gein ook maar wat gedaan, ik hoop dat niemand dit onderwerp al gebruikt/gereserveerd heeft en anders sorry daarvoor.

WIP:
[afbeelding]

Zeer waarschijnlijk final:
[afbeelding]
*clickable*

En het onderwerp is vast wel duidelijk: PacMan _/-\o_
Die pacman wat meer polies geven misschien?

[ Voor 95% gewijzigd door Rynji op 18-07-2005 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo, ik heb weer wat tijd gevonden om aan pondje te werken :|

Afbeeldingslocatie: http://img327.imageshack.us/img327/231/pond3xh.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

En een tweede poppetje in wording:
Afbeeldingslocatie: http://gekkehond.sohosted.com/albums/userpics/10009/Hsien-ko.jpg
(Hsien-Ko)

Wings3d blijft wel wennen.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

k dat karakter ziet er goed uit ! :)

ben zelf ook maar eens begonnen vandaag.
Afbeeldingslocatie: http://www.mirrorshade.nl/3d/animated_v1.gif

Elftje krijgt al een gezicht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is een beetje een goed boek voor character modeling.
andere dingen beheers ik wel redelijk maar dat character modellen snap ik geen hout van
ga het hopelijk wel leren volgend jaar op school

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 00:42:
wat is een beetje een goed boek voor character modeling.
andere dingen beheers ik wel redelijk maar dat character modellen snap ik geen hout van
ga het hopelijk wel leren volgend jaar op school
Ik ken er geen goed boek voor, maar wel twee goede tutorials:

http://www.3dtotal.com/ff...ax/joanofarc/joanmenu.asp
http://www.secondreality.ch/tutorials/modelling/head.html

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Die is voor 3dsmax en ik heb Cinema4d. Ik kan hem tot op zekere hoogte volgen, ik kan dus een chamfered box maken (box met fillet met dezelfde waarden) en dan hem naar een mesh omzetten dmv. de c toets...
Maar dan. Ik krijg die punten op alle hoeken niet op dezelfde punten ingedrukt, zeker niet voor álle hoeken, dan wordt mijn dobbelsteen gewoon ongelijk.
Ook het verder 'smoothen' door een modifier kan ik niet, dat zit er bij cinema4d gewoon niet in :P
Een spline kan ik wel chamferen, maar diezelfde mogelijkheid heb ik bij zo'n polyding niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Dark Blue op 19-07-2005 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

en als je nou één hoek doet en hem dan steeds spiegeld? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

mmm ik heb hem nu gemaakt met een hoop booleans en die samen geconnect tot 1 ding. van spiegeldingen hou ik niet zo, omdat die bij mij meestal misgaan :P maar ik kan het morgen eens proberen en m daarna weer connecten - ik hou ook niet van veel losse onderdeeltjes aan 1 object (ja, groeperen ken ik maar het is gewoon lastig) ...dusssch

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62747/full.jpg
Nou, hier zie je dan een render met mijn nu nog 'mega' dobbelsteen en de mesh van dat ding in de hoek :P vies!!
Ik ga morgen eens kijken of er idd geen schonere oplossing is. Het liefste zou ik m met splines en nurb dingen modelen maar dat gaat niet... :{

ow en btw, er moet nog een vouwnaad in mn bord en de linnen rand moet 'echter'.

Rowanov: hehe, nice try, maar dat kan ik allemaal nog niet O-) en ik heb dus gisteren echt uren lopen zoeken en prutsen maar de enige oplossing schijnt het 'met de hand' te doen te zijn.
Nou is dat op zich niet zo erg als ik dus zoals senzuboon al zei, gewoon de boel spiegel, maar ik vind het zo eng om iets met de hand te doen... ( snap je nou ook waarom ik niet van organisch en mensmodellen hou :+ ) ik ben gewoon lui en zet mij af tegen een stap vooruitgang.

[ Voor 69% gewijzigd door Dark Blue op 20-07-2005 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Is die dobbelsteen niet op te lossen met poly moddeling ipv booleans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
hier stond onzin

[ Voor 89% gewijzigd door lemming_nl op 20-07-2005 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

Rowanov schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 01:21:
Is die dobbelsteen niet op te lossen met poly moddeling ipv booleans?
Ja ik zou idd een chamfer box nemen, deze omzetten naar poly en daarna de hoekpunten afvlakken door de vertexen gelijk te trekken.

Maar even een ander vraagje, ik ben bezig met de elf en het hoofd schiet al aardig op, maar als ik de rest van het lichaam ga doen; wat is het makkelijkst?
- Kleren mee modellen
- body moddelen en daarna kleren er over heen moddelen.

Ze moet namelijk daarna plaats gaan nemen op de nog te maken tijger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

chamferbox, vertexen gelijk trekken 8)7 man dat kan ik allemaal niet :P

Bijdeweg, hoe vinden jullie mijn stapeltje Algemeen Fondskaarten? O+
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62790/full.jpg

Oepdeet:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62794/full.jpg

Het bord so far :Y) (met dices waarmee je puur alleen vijf of niks kan rollen, heersend he :+ )
Die tutorial zal ik even bekijken.

[ Voor 35% gewijzigd door Dark Blue op 20-07-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Dark Blue schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 22:49:
[...]

Die is voor 3dsmax en ik heb Cinema4d. Ik kan hem tot op zekere hoogte volgen, ik kan dus een chamfered box maken (box met fillet met dezelfde waarden) en dan hem naar een mesh omzetten dmv. de c toets...
Maar dan. Ik krijg die punten op alle hoeken niet op dezelfde punten ingedrukt, zeker niet voor álle hoeken, dan wordt mijn dobbelsteen gewoon ongelijk.
Ook het verder 'smoothen' door een modifier kan ik niet, dat zit er bij cinema4d gewoon niet in :P
Een spline kan ik wel chamferen, maar diezelfde mogelijkheid heb ik bij zo'n polyding niet.
Dit is ook een goede tutorial voor een dobbelsteen, er zitten weinig geavanceerde tools in. Dus die zou ook te volgen moeten zijn:
http://homepage.mac.com/ycarry/Wings/Dice/Cube.html

En de smoothing modifier in cinema4D heet als ik het me goed kan herinneren "Hypernurbs", en chamfer heet "Edge Bevel".

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Pretty sweet Dark :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 18:59

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Dark Blue schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 20:00:
chamferbox, vertexen gelijk trekken 8)7 man dat kan ik allemaal niet :P
Nounou, je moet natuurlijk wel wat meer zelfvertrouwen hebben! :P
[/justkidding]
Ziet er goed uit DB! Mooi realistisch. 'k Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het meest verslavende spelletje ooit:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Gert_Colliers/tetris_wip01.jpg

Bedoeling is niet om in het vaarwater van die gameboy te komen. Ik ga nog wat blokjes erin knallen, beige waarden voor de kleuren nemen en een spannend perspectief en belichting zoeken. Zeker geen gameboy errond bouwen.

EDIT:

Of ik doe het gewoon met het standaardperspectief. (wel uitknippen dan :p)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Gert_Colliers/tetris_wip02.jpg

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img75.imageshack.us/img75/8400/bomberman24du.th.jpg

FINAL

Het wapen alleen is niet echt wat en bomberman alleen ook niet echt. Bij elkaar is het ook niet super maar beter kan ik nu niet maken. (pc dood voor de mensen die mijn vorige bericht niet gelezen hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 14:19

tie-rep

nu met ir. !

@DB

in cinema:
- cube nemen met 1 segment (alle 3 de richtingen)
- 'c'
- extrude & preserve group uitzetten
- in een hypernurbs gooien

dat is het :)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pieter/_dump/dice.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

tie-rep schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 17:01:
@DB

in cinema:
- cube nemen met 1 segment (alle 3 de richtingen)
- 'c'
- extrude & preserve group uitzetten
- in een hypernurbs gooien

dat is het :)
[afbeelding]
Oeh, dat gaat wel even heel snel !
Ik heb Cinema4D versie 8.00001... oid. Kan het daar wel mee?
Ik kan die cube dus maken, en hem 'c'-en...
waar zet ik die extrude en preserve group dan uit?
en in mijn hypernurbs heb ik maar 2 mogelijkheden:
Subdivision in editor: ...
en Subdivision in Renderer: ... die standaard op 2 en 3 staan. Meer mogelijkheden gibt es nicht.

Verder nog hulp? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkilator
  • Niet online
Ik zat zelf ook ff te prutsen met een dobbelsteen in anim8or. Wat ik gedaan heb is een kubus van 9 bij 9 subdivisions. Daarna de nummers extruden (naar binnen toe). En daarna een subdivided van maken (of hypernurb of hoe het ook in 3ds genoemd wordt ;)) Iig krijg je dit effect:

Afbeeldingslocatie: http://www.blinx.nl/pics/dobbel.jpg
ps: dit is geen wip ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ozkilator op 21-07-2005 22:38 ]

Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
ik ben bezig met een stukje de_port te maken uit css
edit: zo render
edit2: render!
Afbeeldingslocatie: http://img307.imageshack.us/img307/2811/port016zt.th.jpg

[ Voor 81% gewijzigd door Rynji op 22-07-2005 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

lemming_nl schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 16:27:
[afbeelding]

FINAL

Het wapen alleen is niet echt wat en bomberman alleen ook niet echt. Bij elkaar is het ook niet super maar beter kan ik nu niet maken. (pc dood voor de mensen die mijn vorige bericht niet gelezen hebben)
Nog een aardige render, jammer dat je geen extra detail er meer in kon maken!
Igg suc6 met je comp

Even net nog aan mijn eigen model gewerkt, bedacht met dat ik de 26ste al op vakantei ga en pas in augustus terug kom. van het weekend dus even de vaart er in zetten, want een hoofd als final.. :?

WIP:
Afbeeldingslocatie: http://mirrorshade.nl/3d/animated_v2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die elf is nice! :o:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
  • Laatst online: 24-06 11:32
Ik heb een tijdje niet kunnen 3de wat ik was bezig een nieuwen pc te regelen. Hij is binnen en ik ben weer begonnen met LINK (op me nieuwen pc :9 ).
Nu vroeg ik me alleen af wat maakt de wereld uit de zelda games nou zo speciaal. Ik weet dat de bomen vrij kort en dik zijn en dat er veel water is maar wat nou nog meer?

Dark Blue erg netjes ik vind die stapeltjes kanskaarten ook erg goed gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Het gaat wee goed met de WIPs zie ik :P Leuk dat er nog zoveel mensen meedoen!

Ikzelf heb ook niet stil gezeten en heb Snake opnieuw gemaakt. Met het model waar ik mezelf dus als voorbeeld voor heb gebruikt (zie het 3D topic) :P Ziet er nu een stuk beter uit. Moet nog steeds het licht van die tl-buizen tweaken tho.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/daanboon/wips/solidsnake5tn.jpg
Klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

Oopzz, belichting en textures ook nog...

owjee, kom een beetje krap in de planning te zitten!
De final zal alleen een bovenlijf van het elfje worden, misschien dat ik deze ooit in mijn vrijetijd af zal maken.

WIP
Afbeeldingslocatie: http://www.mirrorshade.nl/3d/screen_1.gif
het gezicht ziet er al goed uit al zeg ik het zelf :P, iig de beste die ik tot nu toe gemaakt heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MOL-20.000 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 20:17:
Nu vroeg ik me alleen af wat maakt de wereld uit de zelda games nou zo speciaal. Ik weet dat de bomen vrij kort en dik zijn en dat er veel water is maar wat nou nog meer?
De sfeer?

(eg. sfeerbelichting, maar ook details zoals bv. de 'elfjes' die je vaak ziet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
FINAL!!!
Afbeeldingslocatie: http://img93.imageshack.us/img93/2642/contestgamefinal5vp.th.jpg
stukje de_port (een map uit counter strike source) met maffe terrorist en bom :P

[ Voor 8% gewijzigd door Rynji op 23-07-2005 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
  • Laatst online: 24-06 11:32
Afbeeldingslocatie: http://img114.imageshack.us/img114/1451/werledlink7oa.jpg

Hier is de opgeving van mij link scene.

Weet iemand een plek waar ik opacity maps vandaan kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senzuboon schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 21:02:
Het gaat wee goed met de WIPs zie ik :P Leuk dat er nog zoveel mensen meedoen!
ik doe nog wel mee, maar heb momenteel weinig tijd (over). indien het me niet meer lukt maak ik mijn laatste wip maar final, maar ik wil er nog wel iets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zow ik ben een tijdje weggeweest, heb niet meer zoveel aan mijn model veranderd. Hieronder mijn

FINAL

(althans voor 99% :P , misshcien nog wat kleine aanpassingen)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fransjeobbens/forum/portablepower89_klein.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Laatst online: 11-08 11:08
Damn, we hebben een gedoodverfde winnaar:P

Echt super vet. Mooie render, mooi kleurgebruik, super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 20:18
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 01:44:
Zow ik ben een tijdje weggeweest, heb niet meer zoveel aan mijn model veranderd. Hieronder mijn

FINAL

[afbeelding]
Erg leuk gedaan.. :) Eigenlijk geen commentaar op naast het "Ziet er mooi uit!" :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 01:44:

FINAL

[afbeelding]
Inderdaad, heel erg mooi! Ik zou alleen wel nog de shader van Mario een beetje aanpassen, die is een beetje suf nu. Verder: _/-\o_

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 11-08 18:59

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Volgens mij zweeft Mario?! of heb ik dat mis?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

tis niet mario zelf, maar een neef denk ik ;) verder is ie eigenlijk heel erg goed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel nice! :D
ik ben echt super noob dus waarschijnelijk lul in onzin maare... rechts onder bij die gameboy ziet het er een beetje hoekig uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx allemaal voor de replies, ik zal es kijken of voor zondag nog wat tijd heb om me final nog wat te fine tunen

En verder zweeft mario niet, heb hem wel heel klein beetje boven de gameboy mesh geplaatst om geen belicthingsfouten te krijgen maar dat zou niet zichtbaar moeten zijn. Ik denk dat zijn zit pose niet heelmaal anatomisch correct is.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 00:20 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste