[RTS] Supreme Commander (opvolger van Total Annihilation) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.419 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

ff voor de mensen die het niet was opgevallen, zoals M411007 al zei is er een subsriber only beta op Fileplanet.

http://www.fileplanet.com...mmander/open/landing.aspx

je moet dus wel een acount hebben, maar die 7 dollar is het mij wel waard voor 1x tje :P

edit: dit is wel weer wat minder :P
You have been accepted into the Supreme Commander beta - but no beta slots are currently available.

However, you have already reserved a key and you WILL get a beta slot as soon as one is available.

Congratulations - you will be one of the few who is accepted to the exclusive closed beta test for Supreme Commander. We will be releasing keys throughout the closed beta event, so no matter when you are seeing this, a new key release is only a few days away. Beta slots will be given out on a first-come, first-served basis, so stay tuned - your slot will be opening soon.

[ Voor 53% gewijzigd door Wiebbe op 24-10-2006 12:16 ]

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Wiebbe schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:14:
ff voor de mensen die het niet was opgevallen, zoals M411007 al zei is er een subsriber only beta op Fileplanet.

http://www.fileplanet.com...mmander/open/landing.aspx

je moet dus wel een acount hebben, maar die 7 dollar is het mij wel waard voor 1x tje :P

edit: dit is wel weer wat minder :P

[...]
Toen ik vannacht op was waren de slots al op bij FP omdat we op IRC de inschrijf beta pagina al hadden gevonden. De keys waren al op voordat de pagina officieel open ging.

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus als ik nu 7 dollar neerleg kan ik nog steeds meedoen met de officiele beta, of zijn er maar een beperkt aantal keys beschikbaar ? Want ik wil echt online/multiplayer doen... en de hamachi servers zitten overvol, dus dat is ook geen optie.

Er staat op fileplanet namelijk : * Subscribing does not guarantee participation

PS2, ik zie dat er alweer een patch (2.7) is voor de beta ! Dat gaat best snel.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

die 7 dollar is per maand ;)

Ik doe dit regelmatig, bijv ook gedaan bij de company of heroes beta en de Dawn of War beta, zelfs de WoW beta heb ik dit gedaan..

Zoals er staat je ben niet gegarandeerd voor een key maar vaak krijg je er wel eentje, je moet wel je subscription weer annuleren na je key anders betaal je ook voor de volgende maand.
seamus21 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:23:
[...]
Toen ik vannacht op was waren de slots al op bij FP omdat we op IRC de inschrijf beta pagina al hadden gevonden. De keys waren al op voordat de pagina officieel open ging.
das wel beetje jammer :(

[ Voor 31% gewijzigd door Wiebbe op 24-10-2006 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GmR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:36

GmR

De GPG-keys zijn inmiddels ook verzonden (of ze zijn er iig mee bezig)
dus mensen die zich daarvoor hadden opgegeven: tjek je mail :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou (nog) geen mail van ze gehad... ik ga maar een poging wagen via fileplanet vanavond. Heb er wel 7 euro voor over om deze beta via multiplayer te kunnen spelen (sandbox mode is saaaai).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
Multiplayer Beta System Requirements (beta-only, not final game spec):
  • Operating System: Microsoft® Windows® XP (SP2 recommended)
  • Processor: 1.8 GHz or greater; 3.0 Ghz or greater, dual core, recommended
  • RAM: 512 MB or greater; 2 GB recommended
  • Hard Drive: 3 GB available hard disk space
  • Video: 128 MB video RAM or greater, with Vertex Shader / Pixel Shader 2.0 support; ATI X800 XL or greater, nVidia GeForce 6800 or greater recommended
  • Audio: Sound card or on-board audio component, speakers or headphones
  • Internet:
56.6 Kbps Internet connection required; Cable/DSL speeds with 24 Kbps upstream per opponent recommended.

Voor de uiteindelijke versie zullen de specs nog wel iets lager worden, maar dit geeft wel een goede indicatie. Alhoewel dit spel een directX9 spel wordt, zijn ze hem toch aan het optimaliseren voor dx10 en vista volgens ChrisT in een interview met gamespot.
Ik koop tegen maart wel een nieuw systeem. Voorlopig maar even die sandbox mode proberen op mijn oude systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
GrandmasteR schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:48:
De GPG-keys zijn inmiddels ook verzonden (of ze zijn er iig mee bezig)
dus mensen die zich daarvoor hadden opgegeven: tjek je mail :P :)
Alle GPG keys zijn al verzonden. Ze geven pas nieuwe uit bij de volgende beta stage. Fileplanet geeft nog wel keys aan subscribers. Staat ook in bovenstaande posts. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Leon T schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 00:32:
Voor de mensen onder ons die beschikken over dual monitors:

[...]

Het is even wennen, maar het is echt zo ontzettend gaaf om dualscreen te kunnen gamen!
Bij mij doet hij dat niet ik heb precies gedaan wat daar staat. Heb je misschien nog meer gedaan.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
Nog even terug komen op mijn eerdere opmerkingen over de graphics in de beta (zie mijn bullets ^^) Ik heb net even gespeeld met alles het hoogst voorzover de settings in de beta dat toelaten en dan ziet het er een stuk gelikter uit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GmR

GmR

Speedy55 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:50:
[...]

Bij mij doet hij dat niet ik heb precies gedaan wat daar staat. Heb je misschien nog meer gedaan.
Bij mij herkende supcom de monitor ook niet, maar na de genoemde aanpassing werkt het perfect.
Ik las echter ergens dat het toevoegen van
/maximize /dualhead 1280 1024
aan de snelkoppeling ook kan helpen.
Wellicht het proberen waard dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

GrandmasteR schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:19:
[...]

Bij mij herkende supcom de monitor ook niet, maar na de genoemde aanpassing werkt het perfect.
Ik las echter ergens dat het toevoegen van
/maximize /dualhead 1280 1024
aan de snelkoppeling ook kan helpen.
Wellicht het proberen waard dus.
Dat werkt wel, damn das gaaf zeg die hele map ernaast op dat 2e scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GmR

GmR

Speedy55 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:28:
[...]

Dat werkt wel, damn das gaaf zeg die hele map ernaast op dat 2e scherm.
Inderdaad, heb speciaal daarvoor een oude 14" uit de kast gehaald :)
Zitten er trouwens meer GoTters in de beta, of speelt iedereen hier de enigszins gemodde versie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:16
Ligt het aan mij of heeft Fileplanet de download al dichtgegooid voor non subscribers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Volgens mij wel ik kan die hele download nergens vinden, niet legaal, niet via torrents en ook niet via andere middelen.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is er inderdaad zo te zien vanaf gehaald bij fileplanet.. maar hij staat ook nog op andere plekjes ;)

Maar ik ga vanavond ook zo'n 2e scherm proberen aan te sluiten, ik neem aan dat je beide in dezelfde resolutie moet hebben draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
Omg ik was minding my own business wordt ik totaal van de kaart gestampt door een Monkey Lord van de Easy CPU :) Zou de CPU niet weten dat die experimental zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
M411007 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:17:
[...]

Alle GPG keys zijn al verzonden. Ze geven pas nieuwe uit bij de volgende beta stage. Fileplanet geeft nog wel keys aan subscribers. Staat ook in bovenstaande posts. :O
Ooh... ik ben een fileplanet subscriber 8)

Alleen jammer dat ik niet aan de beta mee wil doen. Dat is dus een weggegooide kans. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:29
seamus21 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:48:
Omg ik was minding my own business wordt ik totaal van de kaart gestampt door een Monkey Lord van de Easy CPU :) Zou de CPU niet weten dat die experimental zijn?
Ehm, CPU ik dacht dat het een multiplayer only beta was? Is er weer iemand creatief geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerox
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 16:39
Modbreak:Let op met waar je naar linked! Deze site verwijst naar de crack en dat is illegaal. Een volgende keer heb je een OW aan je broek ;)

[ Voor 86% gewijzigd door Crash op 24-10-2006 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X4n
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-08 16:59

X4n

Modbreak:Zie ^^^ ;)

[ Voor 92% gewijzigd door Crash op 24-10-2006 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol wist ook niet dat er CPU inzat, even proberen dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Goed gezien ;) Volgende keer niet extra quoten en een TR aanmaken :>

[ Voor 82% gewijzigd door Crash op 24-10-2006 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:32

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 17:14:
Lol wist ook niet dat er CPU inzat, even proberen dan maar.
Ze zijn goed hoor!
Let op de score, dan zie ik nu dat je eenvoudig door de computer speler eruit wordt gespeeld. Gisteren een potje gespeeld, 2 man versus 2x computer, ten eerste wordt je non-stop aangevallen, daarna komt er long range artillery voor je basis staan met een shield generator erbij en als klapper kwam er dan een experimental unit overheen die de commander eruit loopt en hem even wat klappen geeft waarna de hele basis ontplofte. En het enige dat nog heel was in de basis? De experimental van de computer tegenstander ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe speel je dan tegen de cpu ? kan dat in een Lan game ? dus player vs cpu ? Want ik doe nu dus sandbox mode tegen niemand.. helemaal alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Je moet de update even downloaden en installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerox
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 16:39
ehh hoe kom je in lan mode of sandbox mode??

Ik heb enkel de optie : GPGnet en als ik die neem loopt het spel redelijk vast

(heb de update geinstalled)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Als ik het goed begrijp is het dus niet mogelijk om die beta te proberen zonder een key? En zo'n key kun je alleen met een beetje geluk krijgen (via de GPG mailinglist of die andere site als je daar lid van bent)?

Die zogenaamde crack op die site hierboven doet (zover ik begrepen heb) niets meer dan een paar functies aanzetten die standaard uitgeschakeld waren :)
Wanneer ik em nu start moet ik alsnog registreren, en daarna een key invoeren. Ik heb de beta geinstalleerd, toen de update en daarna die lua.scd overschreven in de gamedata dir.

Wel jammer, had em graag een keer uitgeprobeerd... hopelijk geven ze binnenkort nog wat keys weg.

[ Voor 15% gewijzigd door Tom op 24-10-2006 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:20
Tom schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 20:14:
Als ik het goed begrijp is het dus niet mogelijk om die beta te proberen zonder een key? En zo'n key kun je alleen met een beetje geluk krijgen (via de GPG mailinglist of die andere site als je daar lid van bent)?

Die zogenaamde crack op die site hierboven doet (zover ik begrepen heb) niets meer dan een paar functies aanzetten die standaard uitgeschakeld waren :)
Wanneer ik em nu start moet ik alsnog registreren, en daarna een key invoeren. Ik heb de beta geinstalleerd, toen de update en daarna die lua.scd overschreven in de gamedata dir.

Wel jammer, had em graag een keer uitgeprobeerd... hopelijk geven ze binnenkort nog wat keys weg.
Je kunt hem gewoon spelen hoor. Alleen via skirmish tegen de pc op 6 mappen ofzo. Je kunt ook over hamachi spelen. Om echt online te spelen heb je een key nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Foutje. Ik zat steeds de GPGNet versie op te starten :)
Het is inderdaad gelukt. Cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Guys, back to the legal stuff now ;) POSTEN DIE SCREENZ !

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:45
De beta loopt echt voor GEEN METER bij mij. ;(

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
bij mij loopt mn hele pc vast als ik een skirmish potje begin :S Zelfde probleem op mn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Laatst online: 09:45
PainkillA schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 21:59:
bij mij loopt mn hele pc vast als ik een skirmish potje begin :S Zelfde probleem op mn laptop.
Hier ook via lan (Hamuchi) en iets minder via skirmish.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Net even snel zitten spelen in skirmish tegen een easy AI.

Het is in ieder geval wel andere koek dan C&C... je moet echt flink veel units maken volgens mij. Kaart is ook serieus groot. Zoomen is wel ideaal... veel overzicht en UI ziet er ook wel okay uit. Het is even wennen en zoeken, maar ik krijg wel de indruk dat erover is nagedacht. Ik kon trouwens niet vinden hoe je kon roteren zoals in demo filmpjes te zien is, alleen zoomen en je screen splitten is mij gelukt.
Gaat wel een cool maar erg pittig spel worden denk ik :)
Ik vind het wel leuk dat je zowel grondtroepen als luchttroepen en schepen kan maken. Maakt het wat veelzijdiger. Bij C&C ben je al snel flink wat tanks aan het maken icm een superwapon om te winnen.
Performance (Core 2 Duo E6600, 2gb geheugen, 7900GT videokaart @ 1920x1200) was in het begin goed/lekker, maar toen er wat meer units in het spel zaten zakte het wat in. Het blijft een beta natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 22:25:

Het is in ieder geval wel andere koek dan C&C... je moet echt flink veel units maken volgens mij. Kaart is ook serieus groot. Zoomen is wel ideaal... veel overzicht en UI ziet er ook wel okay uit. Het is even wennen en zoeken, maar ik krijg wel de indruk dat erover is nagedacht. Ik kon trouwens niet vinden hoe je kon roteren zoals in demo filmpjes te zien is, alleen zoomen en je screen splitten is mij gelukt.
Ik vind het wel leuk dat je zowel grondtroepen als luchttroepen en schepen kan maken. Maakt het wat veelzijdiger. Bij C&C ben je al snel flink wat tanks aan het maken icm een superwapon om te winnen.
Performance (Core 2 Duo E6600, 2gb geheugen, 7900GT videokaart @ 1920x1200) was in het begin goed/lekker, maar toen er wat meer units in het spel zaten zakte het wat in. Het blijft een beta natuurlijk.
Tja dude je hebt ook een slechte PC ;)

Bij hoeveel units begon hij te shocken? Bij TA was 500 per zijde wel de max...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:20

Je moet idd aan de bak. Ik heb nu 1 skirmish gespeeld en werd totaal overompeld. Had als tegenstanden 1 pc op easy. Ik rustig een leger opbopuwen. Deze zette ik bij mij buitenste resource collector neer. Kwamen wel af en toe wat voertuigen van de tegenstanden maar niets om zorgen over te maken. Ik had echt een best groot leger. Op eens komen ze masaal aanvallen. 2 van die grote spinnen voorop. Deze vaagde mijn hele leger weg. Verloren !!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 22:37:
[...]

Tja dude je hebt ook een slechte PC ;)

Bij hoeveel units begon hij te shocken? Bij TA was 500 per zijde wel de max...
Geen idee, heb ze niet geteld. Het was niet dramatisch en de resolutie kan ook omlaag natuurlijk. Volgend jaar zal een DirectX 10 kaart voor wel meer games nodig zijn, daar ontkom je niet aan denk ik.

Verder is het maar een eerste indruk, veel te kort gespeeld om een echte mening te vormen.
Bart1983 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 22:51:
[...]

Je moet idd aan de bak. Ik heb nu 1 skirmish gespeeld en werd totaal overompeld. Had als tegenstanden 1 pc op easy. Ik rustig een leger opbopuwen. Deze zette ik bij mij buitenste resource collector neer. Kwamen wel af en toe wat voertuigen van de tegenstanden maar niets om zorgen over te maken. Ik had echt een best groot leger. Op eens komen ze masaal aanvallen. 2 van die grote spinnen voorop. Deze vaagde mijn hele leger weg. Verloren !!! _/-\o_
Hehe, ik had niet zo'n gigantisch leger maar vond het wel cool dat er gewoon een heel eind verderop in het water schepen vanaf de kust aan het vuren waren op mijn basis. Ook kwamen ze al vrij snel kijken met zo'n vliegtuigje. Als ik het zo allemaal zie dan is dat spel goed voor multiplayer-potjes van een uurtje of drie (als het niet meer is) ;)

[ Voor 75% gewijzigd door Tom op 24-10-2006 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ok, ik geef me gewonnen, zodra die game uit is koop ik een nieuwe PC (& de game uiteraard) !!! 7(8)7
Damn die game moet gruwel worden/zijn; Chris is weer het mannetje hoor ... en goed te horen dat de game fatsoenlijke AI heeft; iets dat de C&C serie (nofi, just imho) helaas nooit gehad heeft.
Moet nu maar weer snel ff m'n pilletjes gaan innemen, anders ga ik flip-mode .... aarrrghhhhh :+

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:08

Dax

Erg mooi spel idd! Alleen jammer dat mijn framerate inzakt als een pudding zodra ik, en mijn cpu tegenstander een beetje basis beginnen te krijgen. Maar dat zal hopelijk aan de beta liggen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
Ligt het aan mij of duurt updaten (2.0 > 2.7) echt uren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Jullie hebben dus allemaal de beta. Ik heb er niks van gehoord dus ik zal wel niet mee kunnen doen. balen ;(

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

FreeShooter schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 00:09:
Ligt het aan mij of duurt updaten (2.0 > 2.7) echt uren?
Ging bij mij redelijk snel [2 minuten oid max]
Ik heb identieke specs, maar ik merkte eigenlijk niks van performance loss, maar ik heb er ook niet op gelet.

Mijn eerste potje tegen de AI [easy] werd ik best snel wegevaagd door een monkeylord, ik was net bezig een stapel T2 tanks te bouwen :D
Laatste potje [tegen medium AI] ging best goed, hij bleef maar aanvallen met groepen T3 bots en T3 superunits [die huge tanks met 4 artilleries erop], maar mijn T3 bombers en artillery molden ze allemaal keurig op tijd :D
Die T3 bombers zijn trouwens wel lomp sterk zeg, 4 bommetjes en je superunit is dood :D

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Ik heb even de sandbox mode gespeeld met Cybran en Aeon en alle units gemaakt. Moet zeggen dat het toch wel erg veel op TA lijkt. Zelfs commands als ctrl-Z (selecteer alle voertuigen van zelfde type) werken.
Geprobeerd op laptop met Turion ML32, 512mb en X700 128MB en zag het er redelijk uit. Nu nog op mijn gewone systeem proberen met GeForce 6800.
Werkt de skirmish tegen AI alleen met versie 2.7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:24

BaRF

bijna kerst

kom nou op met die screens man :D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

M411007 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 08:22:
Ik heb even de sandbox mode gespeeld met Cybran en Aeon en alle units gemaakt. Moet zeggen dat het toch wel erg veel op TA lijkt. Zelfs commands als ctrl-Z (selecteer alle voertuigen van zelfde type) werken.
Geprobeerd op laptop met Turion ML32, 512mb en X700 128MB en zag het er redelijk uit. Nu nog op mijn gewone systeem proberen met GeForce 6800.
Werkt de skirmish tegen AI alleen met versie 2.7?
no offensen, cltr-z is nogal standaard tegenwoordig :P
het werkt ook in bijna alle C&C games volgens mij. Maar ik vind het eigelijk helemaal niet erg dat veel lijkt op TA. Ta was een prachtig spel alleen nogal erg oud, hierdoor krijg het een vernieuwing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'alle' bestanden van Supreme Commander, behalve de patch naar 2.7. Vorige link lijkt het niet meer te doen. Iemand die weet waar ik die kan downloaden, van een apparte mirror/site. (mailen mag naar storm_hitmanApenStaartjehotmaildotcom )

P.S. ik neem aan dat ik hier wel naar vragen, aangezien ik niet naar een crack zoek :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Op het forum van GPG wordt gewoon over de lan mod gesproken.

Op de vraag of GPG dat erg vindt zegt de moderator:
Not at all :)

We don't support that mod, its use or any issues that come up when running it.

DragonTeeth12
GPG moderator
Garage thread

Er wordt ook gewoon verteld hoe ie werkt en waar je hem kan vinden. Blijkbaar knijpt GPG een oogje dicht en vinden ze de extra publiciteit alleen maar mooi. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
BaRF schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 08:27:
kom nou op met die screens man :D
Een paar screens staan hier :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Gister ff een testpotje gedaan met een maat tegen een easy AI.
Aangezien we nog ff niet helemaal wisten waar we aan toe waren en lekker aan het experimenteren waren, werden we vrij vakkundig van de kaart geveegd :)

Heb helaas maar 2 picjes kunnen maken..

Mja dan zie je een unit langzaam dichterbij kruipen, je stuurt een scout, en het blijkt een Monkeylord te zijn.. Feest..
http://www.advisie.demon....6-10-25%2000-16-15-91.jpg

een minuutje later:
http://www.advisie.demon....6-10-25%2000-17-36-84.jpg

Ik had gelukkig nog ergens een constructie unit rondrijden, dus ik heb m'n eigen spin nog af kunnen maken, echter draaide de game na verloop van tijd zo traag dat ik het maar opgegeven heb.

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Major Carnage schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:29:
.. ., echter draaide de game na verloop van tijd zo traag dat ik het maar opgegeven heb.
misschien omdat je op 1920x1200 speelt? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

M411007 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:50:
[...]

misschien omdat je op 1920x1200 speelt? O-)
Het is geen screenlag

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
:{

ik keek laatst op de site zoekende naar een playable demo naar aanleiding van de videos enzo.

Die kon ik nog niet vinden, en nou lees ik hier over ja speelde een potje met een maat.

is er nou wel een demo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:26
Viper® schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:02:
:{

ik keek laatst op de site zoekende naar een playable demo naar aanleiding van de videos enzo.

Die kon ik nog niet vinden, en nou lees ik hier over ja speelde een potje met een maat.

is er nou wel een demo ?
Er is op dit moment een gesloten demo, er zijn wel weer zoals altijd hacks/cracks beschikbaar. Maar die ondersteunt GPG niet. Maar ze veroordelen ze ook niet, omdat het extra reclame is.

Ik wacht persoonlijk liever op een open beta of final

[ Voor 5% gewijzigd door Suicyder op 25-10-2006 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Nee, er is geen demo, er is wel een Closed beta waar je voor uitgekozen moest zijn. Het is biljkbaar mogelijk deze ook op lan te spelen en versus de AI. Waar deze te halen is mogen we helaas niet vertellen (ik weet het zelf ook niet though :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
In dat geval ga ik even mijn beruchte netwerk erop open slaan

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fileplanet is ook lekker bezig, zeggen ze dat de key's op zijn maar dat je al wel de beta kan downloaden. Nou mooi niet dus, die link verwijst weer naar main page. En support ligt uiteraard plat, grrrrrr. Ik wilde skrimish even checken ....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2006 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippy2000
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-08 15:10
Er gaan al her en der wat torrents rond. Heb m zelf gisteren gedownload. Vanavond uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Ik dacht dat ik de meeste Aeon units wel gemaakt had, maar die unit linksonder in dit screenshot ken ik niet:
Afbeeldingslocatie: http://www.supcomuniverse.com/images/screens/SCScreen2_20061024.jpg-thumb.png

Iemand hem al tegen gekomen? Tech 2 gunship misschien? Lijkt me een tech4 wapen. :?

EDIT: het is inderdaad gewoon de Galactic Colossus. Ik herkende hem niet vanuit deze hoek ;)

[ Voor 11% gewijzigd door M411007 op 25-10-2006 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
Da's de Aeon tegenhanger van de MonkeyLord (Spin) soort van super unit.
Het is een robot met, zoals je ziet, een laserbeam achtig wapen erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:45:
Ik heb 'alle' bestanden van Supreme Commander, behalve de patch naar 2.7. Vorige link lijkt het niet meer te doen. Iemand die weet waar ik die kan downloaden, van een apparte mirror/site. (mailen mag naar storm_hitmanApenStaartjehotmaildotcom )

P.S. ik neem aan dat ik hier wel naar vragen, aangezien ik niet naar een crack zoek :?
Hij is gewoon de downloaden bij File planet, als je in de search aangeeft Supreme Commander patch, dan komt alles goed, alleen zal je ook weer een nieuwe *kuch*mod*kuch* moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Speedy55 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:31:
[...]

Hij is gewoon de downloaden bij File planet, als je in de search aangeeft Supreme Commander patch, dan komt alles goed
Ik heb hem geprobeerd te krijgen bij Fileplanet met een free server. Als je na een kwartier eindelijk aan de beurt bent krijg je een restriced area message en wordt je weer terug gestuurd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X4n
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-08 16:59

X4n

ff een vraagje,
ik heb net de demo geinstalleerd, patch toegepast, en de lua overschreven, maar hoe start ik nu een game tegen de cpu?

als ik de game start kan ik alleen maar "multiplayer -> GPGNet", Options en exit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X4n schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 15:51:
ff een vraagje,
ik heb net de demo geinstalleerd, patch toegepast, en de lua overschreven, maar hoe start ik nu een game tegen de cpu?

als ik de game start kan ik alleen maar "multiplayer -> GPGNet", Options en exit
Je moet supreme commander opstarten en dan naar multiplayer > langame.

Heb gisteren tegen de computer gespeeld, maar damm wat is dat moeilijk zeg. Het is heel moeilijk alles onder controle te houden, hij valt van alle kanten aan, en je bent bezig met bouwen, aanvallen, verdedigen, repareren etc etc. Heel erg lastig. Lijkt me heel vet om te gen een menselijke tegenstander te spelen.

hoop alleen wel dat de full game beter draait want na een tijdje begint de game echt langzaam te worden. Duurt trouwens een eeuw om zo'n Nuke te bouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 16:40:
[...]

Je moet supreme commander opstarten en dan naar multiplayer > langame.

Heb gisteren tegen de computer gespeeld, maar damm wat is dat moeilijk zeg. Het is heel moeilijk alles onder controle te houden, hij valt van alle kanten aan, en je bent bezig met bouwen, aanvallen, verdedigen, repareren etc etc. Heel erg lastig. Lijkt me heel vet om te gen een menselijke tegenstander te spelen.

hoop alleen wel dat de full game beter draait want na een tijdje begint de game echt langzaam te worden. Duurt trouwens een eeuw om zo'n Nuke te bouwen...
Tip bouw een berg tech 3 engineers en laat ze allemaal assisten. Tevens kan je met numpad + en - de gamespeed aanpassen. Ik speel meestal op 3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
seamus21 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 17:27:
[...]

Tip bouw een berg tech 3 engineers en laat ze allemaal assisten. Tevens kan je met numpad + en - de gamespeed aanpassen. Ik speel meestal op 3+
;( nou ik wil ook spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Heerlijk spel mensen... ook bijzonder lastig, je resources int begin goed managen is nog een hele kunst...

PC tegenstander kwam vrij snel met een lopende cruiser aanzetten en even later met een monkeylord... hij gooide er echter nog een nuke achteraan... ik was pas met T2 engie's aant rondlopen :s

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
KeeZ schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 17:44:
Heerlijk spel mensen... ook bijzonder lastig, je resources int begin goed managen is nog een hele kunst...

PC tegenstander kwam vrij snel met een lopende cruiser aanzetten en even later met een monkeylord... hij gooide er echter nog een nuke achteraan... ik was pas met T2 engie's aant rondlopen :s
Je begrijpt dat het gooien met al die namen en termen mij en vele niet supreme spelers natuurlijk niets zegt.

Ook voeg je niks positiefs toe aan mijn nu al droevige sfeer rondom het niet kunnen spelen van dit geweldige spel. Jou mededeling over hoe mooi en vet het dan wel niet is valt bij mij dan ook erg zwaar ;(

je wordt bedankt :')

-edit-

wat me opvalt dat dit bij THQ warhammer 40k ook al was. Bij TA kon je 3 uur wachten voordat de computer met 2 peewee's kwam aan kakken :P

[ Voor 9% gewijzigd door Viper® op 25-10-2006 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Viper® schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 17:47:
[...]

Je begrijpt dat het gooien met al die namen en termen mij en vele niet supreme spelers natuurlijk niets zegt.

Ook voeg je niks positiefs toe aan mijn nu al droevige sfeer rondom het niet kunnen spelen van dit geweldige spel. Jou mededeling over hoe mooi en vet het dan wel niet is valt bij mij dan ook erg zwaar ;(

je wordt bedankt :')

-edit-

wat me opvalt dat dit bij THQ warhammer 40k ook al was. Bij TA kon je 3 uur wachten voordat de computer met 2 peewee's kwam aan kakken :P
Zeg grapjas ;), t enige wat ik aangeef is dat de AI gewoon zelfs op easy lekker doorspeelt.. eerst de mass extraction points sloopt en dan de opslagposities aanvalt.

Wat nog veel grappiger was dat de monkeylord die van de AI aan kwam wandelen hernoemd was naar 'your end' >:)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

De AI bouwt ook goede defense, dat was in TA wel anders. Allemaal outposts met die metalen muren eromheen, lekker veel defense turrets, ja de AI kan er wat van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeeZ schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 17:58:
[...]

Wat nog veel grappiger was dat de monkeylord die van de AI aan kwam wandelen hernoemd was naar 'your end' >:)
Owned. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand waarbij het spel wel goed blijft draaien de hele game door ? Want ik heb net een uurtje zitten spelen en de game word trager en trager en ik heb amper nog een leger gebouwd. Population zet ik op 500, alle details op zijn laagst en alsnog word het spel erg laggy na een tijdje. Dus vraag me af of het puur system specs zijn of dat het aan het spel (beta) ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Misschien handig om even te weten in hoeverre het illegaal is om over die beta te spreken. Daar gaat iedereen wel van uit, maar volgens mij vind men het helemaal niet erg dat er veel mensen zijn die het al proberen.

Die beta kun je gewoon downloaden. Het enige probleem is dat je een key van GPG-games moet hebben om het online te kunnen spelen. Die keys zijn beperkt weggegeven. Logisch, anders zouden hun servers wel eens overvol kunnen raken. Jammer maar helaas. Betekend niet dat linken naar de beta illegaal is. Op de frontpage worden dagelijks beta-versies van softwarepakketten gepost in de MEUK-tracker :)

Het enige wat twijfelachtig is, is de 'hack' zodat je ook de AI-player kunt toevoegen.
So what does this do?
well first of all it enables you to play in lan games, to play over the internet use www.hamachi.cc and create a network with your friends then just play
as if you would a regular lan game.It also Adds Ai's, these were also kindly removed by Gas Powered Games I guess they just didn't think they needed testing, well we'll let
you be the judges of that.
Also it adds mod support, to enable mod support start a multiplayer or skirmish game, click the advanced button then a new button should pop up called "mods" here you can
load directories into the game, these directories are created through custom modifying and extract the games scd files into new libraries which are simply
just renamed zip files with the worst compression ratio "Store" meaning nothing at all.
Also it reanable the Replay function so you can share your battles with your friends and enemies if you want to humiliate them further...
Ik weet niet hoe dat precies zit, maar ziet er mij ook onschuldig uit eigenlijk (het zit erin, maar het staat standaard gewoon uit).
Misschien kan een moderator eens ernaar kijken en aangeven waar we wel en waar we niet over mogen posten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 18:59:
Is er iemand waarbij het spel wel goed blijft draaien de hele game door ? Want ik heb net een uurtje zitten spelen en de game word trager en trager en ik heb amper nog een leger gebouwd. Population zet ik op 500, alle details op zijn laagst en alsnog word het spel erg laggy na een tijdje. Dus vraag me af of het puur system specs zijn of dat het aan het spel (beta) ligt.
Het aantal units neemt natuurlijk wel toe he, naast het aantal gebouwen. Daar zit (een deel van?) de vertragende factor in.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Nee, het is niet voor niets een gesloten beta.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2006 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Ik heb echter problemen met het maken van screenshots op het moment dat ik fraps aan heb staan. Ik druk op de screenshot toets en SC doet t nie meer...

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2006 19:41 ]

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D1ON
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-05-2024

D1ON

4x4Fotos.nl

Ik baal er flink van, start je een skirmisch op, draaid het heerlijk, plant je 4 metaalmaakgebouwtjes en een land fabriek, zakt de fps al naar 10 :S laat staan units bouwen.

venice 3200+ op een x800 pro xt

bij me broertje draaid het overigens wel mooi, dat is op een p4 3ghz met een x800 pro

wierd.

waar het ijs gesmolten is is geen ijs meer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk de beta aan de praat gekregen met de nieuwe patch. Spel ziet er goed uit en LAN / skrimish gaat prima. Waar we hier alleen niet achter komen is hoe je de camera draaid. Krijgen we niet voor elkaar en al alle knoppen op het toetsenbord geprobeerd. Geeft wel leuke effecten als je wat random toetsen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
Wat maakt jou het nou uit of iemand wat verkeerd schrijft?

Om even heel lullig te doen, het is ongelofelijk ;)

Die experimental units zijn wel heel erg sterk,kosten veel maar als je er één heb kan je heel erg veel schade aanrichten.

Edit / Inderdaad Envy, maakt zelf meer fouten in een post dan de gemiddelde member en toch zeiken :D

[ Voor 48% gewijzigd door FreeShooter op 25-10-2006 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Dit is niet het ik-hou-er-van-op-om-grammatica-te-zeiken topic...

Bij mij is het ook al snel huilen met de pet op als het aantal units hoger wordt dan pak m beet 50...

Hoe krijg ik trouwens de shields groter ?? Op deze manier hou ik natuurlijk nooit die nukes tegen ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
Je kan shields upgraden tot tech 3, dan zijn ze aardig groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe maak ik die "special" units ? Zoals die spinnen ofzo ? kan ze niet vinden en ze zijn echt mega sterk. Had ik een heel leger gebouwd, komt hij met 3 van die spinnen aan zetten en een grote vliegende kakkerlak/pissebed... heel mijn leger weg. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
Als je een engineer selecteerd, kan je tech 1,2,3 en experimental maken. Links van de plaatjes van de gebouwen staan die opties, het kan alleen met een tech 3 unit.

Weet iemand hoe de Desync error als ik over hamachi speel(Desync detected Beat #X) wordt veroorzaakt en hoe ik het kan verhelpen? Het is redelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:29:
Hoe maak ik die "special" units ? Zoals die spinnen ofzo ? kan ze niet vinden en ze zijn echt mega sterk. Had ik een heel leger gebouwd, komt hij met 3 van die spinnen aan zetten en een grote vliegende kakkerlak/pissebed... heel mijn leger weg. :'(
Heb net een monkeylord gebouwd, wist ook niet hoe het moest...
Tech3 engineer bouwen en dan in het bouwmenu onder de keuze voor level 3 zit een knop voor experimental, daar staan de "special" units.

Damn... te laat... :P

Ik draai het nu op een XP 2000+ en 6200 met 768 MB, da's echt huilen zodra ik mn basis een beetje gebouwd heb. :'( Tegen de tijd dat SC uitkomt MOET er een nieuwe pc staan :)

[ Voor 15% gewijzigd door Envy007 op 25-10-2006 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:43
Hehe, wat een cool spel. Atoombommen zijn echt _GRUWELIJK_ :D

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
Hopelijk blijven die units zoals Monkey Lord wel in de final echter moet er dan wel flink geschaaft worden. Ze zijn nu te sterk. Wel gruwelijk om te zien hoe 100+ units gewoon rustig weggevaagd worden terwijl je duizenden kogels op de ML ziet afgaan :9~

Of maak ze veel duurder of veel minder sterk. Of build time langer, whatever zolang er maar een goede balans is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
seamus21 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 22:31:
Hopelijk blijven die units zoals Monkey Lord wel in de final echter moet er dan wel flink geschaaft worden. Ze zijn nu te sterk. Wel gruwelijk om te zien hoe 100+ units gewoon rustig weggevaagd worden terwijl je duizenden kogels op de ML ziet afgaan :9~

Of maak ze veel duurder of veel minder sterk. Of build time langer, whatever zolang er maar een goede balans is.
hoezo? Dat is toch heel de bedoeling van die superunits?
In een interview is gezegt dat ze het hebben ontworpen zoals het in het echt ook zo gaan.
Dus geen/weinig zwakke punten enzo, en jah dan kan je best een vreselijk overpowered wapen krijgen. deal with it :P

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
LordMithril schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 22:40:
[...]

hoezo? Dat is toch heel de bedoeling van die superunits?
In een interview is gezegt dat ze het hebben ontworpen zoals het in het echt ook zo gaan.
Dus geen/weinig zwakke punten enzo, en jah dan kan je best een vreselijk overpowered wapen krijgen. deal with it :P
Als ze dat echt zo bedoeld / gezegd hebben dan spreken ze zichzelf tegen. Ze willen namelijk ook een balanced game. Met zulke units is dat niet mogelijk.

Enige snelle counter die ik kan bedenken is ook een superunit maken of een support commander (quantum gate) en die suiciden naast een superunit. Dit levert trouwens wel mooie plaatjes op :9~ :9~

[ Voor 4% gewijzigd door seamus21 op 25-10-2006 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

seamus21 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 23:17:
[...]

Als ze dat echt zo bedoeld / gezegd hebben dan spreken ze zichzelf tegen. Ze willen namelijk ook een balanced game. Met zulke units is dat niet mogelijk.

Enige snelle counter die ik kan bedenken is ook een superunit maken of een support commander (quantum gate) en die suiciden naast een superunit. Dit levert trouwens wel mooie plaatjes op :9~ :9~
Ik denk wel dat je die superunits niet moet toestaan op een klein veld, is dan veel moeilijker om een counter te plaatsen van 200 units ofzo, als je een 80 x 80 km map hebt is dat nog wel te doen als je hem optijd spot op de radar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die kleine maps draaien best ok, alleen de 20x20 km maps niet. Zal wat worden bij de 80 bij 80km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
Speedy55 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 23:20:
[...]

Ik denk wel dat je die superunits niet moet toestaan op een klein veld, is dan veel moeilijker om een counter te plaatsen van 200 units ofzo, als je een 80 x 80 km map hebt is dat nog wel te doen als je hem optijd spot op de radar.
Ja als je op een grote map op tijd zo een superunit spot dan zou je er nog wel 200 units of meer tegen aan kunnen walsen. De vraag is bouw je de 200 units in dezelfde tijd als zo een superunit en wat zijn ongeveer de kosten?

Om het balanced te laten zijn moeten de kosten van de counter (tijd, resources) wel bij benadering gelijk zijn aan het geen wat je countert.

Zomaar zeggen deal with it zullen ze nooit doen. Dan kunnen ze competitive play en tournooien wel op hun buik schrijven. Iedereen gaat dan natuurlijk het sterkste gebruiken. Mooi zou zijn als het zo balanced is dat er niet echt herkenbare hele sterke dingen te vinden zijn maar dat er oneindig gevarieert kan worden en iedereen een beetje zijn eigen ding kan doen. Een goed voorbeeld van balance is natuurlijk de RTS Starcraft. Ook hier zijn wel dingen te vinden die je absoluut niet moet doen of juist wel maar er zit een balans in.

Maar als ik het Beta forum zo volg zijn ze hier goed mee bezig.
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 23:20:
die kleine maps draaien best ok, alleen de 20x20 km maps niet. Zal wat worden bij de 80 bij 80km
Ja speelde net op een 20x20 map vs CPU maar dat gaat met ongeveer 12 FPS en lager. Het is natuurlijk niet te zeggen of dit ook zo zal zijn met de final.

[ Voor 70% gewijzigd door seamus21 op 25-10-2006 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Hoe zie je hoeveel FPS je haalt? Ik zie dat altijd posten door iedereen, ook bij andere games, maar weet nooit waar ik dat kan vinden. Heb je daar een generieke toetsencombinatie voor wat bij elk spel werkt ofzo? :)
[/noob]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 23:35:
Hoe zie je hoeveel FPS je haalt? Ik zie dat altijd posten door iedereen, ook bij andere games, maar weet nooit waar ik dat kan vinden. Heb je daar een generieke toetsencombinatie voor wat bij elk spel werkt ofzo? :)
[/noob]
Ik gebruik FRAPS daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
@seamus: Dat is ouderwets denken wat je daar doet opzich. Kijk naar starcraft de totale partijen zijn totaal verschillend niet alles heeft een counter. Toch is het in balans, dat is een beter systeem dan wat jij zegt, dan krijg je age of empires etc. mischien zien de units er anders uit maar uiteindelijk zijn ze allemaal hetzelfde....

En daarbij is het niet wat vroeg om al NERF! te gaan roepen voordat het spel uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemo55
  • Laatst online: 11:57
Is er ergens ook een soort van handleidingkje? Iets waar je kan zien wat voor acties er allemaal mogelijk zijn bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
nemo55 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 00:08:
Is er ergens ook een soort van handleidingkje? Iets waar je kan zien wat voor acties er allemaal mogelijk zijn bijvoorbeeld.
Ik heb een opzetje gemaakt. Als er animo is zal ik deze uitbreiden.

http://www.compjoeter.com/files/supcom_guide_seamus_10.pdf

Daarnaast was Starcraft gewoon een voorbeeldje. Ik vind ook niet dat alles een counter moet hebben en het hoeft geen eens perfecte balans te zijn. Maar wat die superunits betreft mogen deze imho wel iets gedownscaled worden in welke vorm dan ook.

[ Voor 25% gewijzigd door seamus21 op 26-10-2006 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 00:08
Er zijn tutorial videos verschenen op fileplanet.
http://www.fileplanet.com...5BFilePlanet-Exclusive%5D
Ze zijn echter alleen toegankelijk voor fileplanet subscribers wat ik niet echt begrijp. Hopelijk is t maar een foutje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
[quote]seamus21 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 01:46:
[...]

quote]

Perfecte tutorial! Heb in 1 minuut 10 dingen bijgeleerd.
Is er NOG meer te vertellen dat je hem nog kan uitbreiden?

Is in dit topic ook al eens gevraagd, misschien dat jij het weet, het 'freezen' van het hele slagveld en er dan omheen draaien en inzoomen, etc. is dat bij deze demo mogelijk?
In de leipzig demo zie je dit gedemonstreerd, maar ik weet niet of dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
seamus21 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 01:46:
[...]

http://www.compjoeter.com/files/supcom_guide_seamus_10.pdf

Daarnaast was Starcraft gewoon een voorbeeldje. Ik vind ook niet dat alles een counter moet hebben en het hoeft geen eens perfecte balans te zijn. Maar wat die superunits betreft mogen deze imho wel iets gedownscaled worden in welke vorm dan ook.
Heel mooi, als je me een email stuurt op M4lloot@gmail.com heb ik nog wat extra info voor je. Ik heb een lijst gemaakt met alle commando's die ik in de code kon vinden. :)

Als je bv in het menu cheats aanzet en in game ctrl-alt-b drukt, krijg je blingbling ofwel je hele mass en energy bar weer vol. Handig als je in sandbox mode snel alle units en gebouwen wilt maken en je niet te druk met economy bezig wilt zijn. :*)

Naast je income van mass en energy zitten twee lege vensters. Als je hierop drukt krijg je tezien hoeveel je inkomen en verbruik zijn net als in TA ipv de som hiervan. Hiermee kun je veel effectiever bouwen. Kijk maar in deze screenshot naar de gui.

SupCom is zo opgezet dat de units in tech1 ongeveer gelijk zijn per partij. Vanaf level2 gaan ze verschillen en bij tech4 experimental al helemaal. De bedoeling is dat je eerst massaal tech1 aanvalt en gaandeweg steeds meer tech toevoegd. Elke tech is uiteraard duurder maar ook superieur aan zn voorgaande. Een tech4 is waanzinnig maar heeft altijd een zwakke kant en heeft daarom ook veel support nodig van lagere tech. Met een 4 tech3 bombers sloop je in een run een Monkeylord of commander. Questie van een goede unit mix dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
Gisteren even gespeeld. Moet wel zeggen dat de TA gevoel er nog een beetje inzit, waar ik heel blij mee ben. Alleen draait het niet echt lekker op mijn systeem. De GUI en gameplay is (voor zover dat nog kon) slimmer dan TA. Order queing, ETA tijden en dat soort dingen zijn zeker gaaf. Ook de resources zijn weer goed geregeld. (4 matter extractors, 4 power plants en een factory was altijd de startstrategie).

Wel een mooie demo voor ons in de computerwinkel. :P
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.