Legion schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:20:Het wordt nog mooier wanneer ze 64bit gaan supporten en je windows Vista in 64bit draait.
Dan pas wordt je mooie nieuwe X2 helemaal benut.
M'n X2 4400+ staat nu de helft van de tijd uit z'n neus te eten, ik ben dus erg blij dat SupCom 2 cores gaat ondersteunen. Maar het wordt pas echt te gek wanneer 64bit ook nog eens ondersteund wordt!
Nou, wat ik dus hoop is dat er in Vista een vorm van 32-bit emulatie zal zijn. Ik heb niet voor niets een 64-bit processor dus ik ga voor de 64-bit versie van vista (UT2007, SC, allemaal nieuwe top-titels die 64-bitters gaan ondersteunen), maar ik wil uiteraard ook nog mijn oude apps willen kunnen draaien.
Alas, voor hetzelfde geldt dat ik gewoon een extra harde schijf erbij koop en dan gewoon een dual-boot systeempje maak.. Een XP-disk voor m'n "oude" 32-bit games en een Vista-disk voor alle 64-bit games.
Een ander punt is natuurlijk de videokaart. Ik ben van plan om het huidige topmodel van nVidia te kopen, de 7900GTX. Genoeg om deze game in hoge kwaliteit te spelen, en naar alle verwachtingen zal de 7900GTX (icm een goede X2 processor en genoeg RAM) ook genoeg zijn om UT2007 om hogere settings vloeiend te kunnen spelen. Maar games als Crysis vereisen een DX10 kaart en de 8xxx reeks van nVidia komt pas eind dit jaar, dus waarschijnlijk pas in Q1 2007 echt goed verkrijgbaar voor de consument. What to do, what to do.
Zo kan je dus voor eeuwig blijven wachten op nieuwe technologie, maar ik weet wat ik wil: namelijk de games van nu kunnen evenaren op topkwaliteit, dus ik koop gewoon lekker die nieuwe kaart en
dan zie ik het wel weer. Die strategie heeft de afgelopen paar jaar (met om de paar maanden nieuwe sockets die uitkomen, chipsets, etc etc etc) prima gewerkt, en ik zie zelf geen reden om daar vanaf te zien
Daar komt ook nog bij dat het nog wel even duurt voordat DX10 de markt overneemt, getuige het feit dat Crysis tot dusver de enige (aangekondigde) game is die DX10 ondersteunt. De rest van de toppers zijn gewoon nog DirectX9 en ik hoop dat dat nog zo blijft.
In ieder geval, terug naar de game dus.
Wees daar maar niet bang voor. Chris Taylor focust zich altijd op gameplay. TA is daar wel een zeer goed voorbeeld van.
True, true. TA was volkomen gericht op gameplay en als SC net zo goed wordt (beter!), dan hebben we over een paar maanden een game die
beter wordt dan de nieuwe C&C. Waarom? In mijn ogen maakt EA/Westwood al 8 jaar lang dezelfde game, maar dan steeds met nieuwe/andere units, mappen, geluiden, graphics. SC is gaat qua RTS echt een hele nieuwe kant op, aangezien er nu echt een grote schaal is waarop de strijd gevoerd kan worden terwijl C&C altijd op kleinere maps werden gespeeld. De succesformule van Tiberian Sun is uitgemolken (face it, C&C: Generals was gewoon niet goed door het gebrek aan innovatie) en eigelijk hadden ze bij RA2 al moeten kappen (vind ik).
De grootste map wordt 80kmx80km, geen enkele artillery unit kan de hele map over schieten.
Nouja... er is 1 experimentele UEF unit genaamd de MAVOR, dit is een Artillery unit die WEL de hele map kan bestrijken... maar deze schiet met nucleare kogels, mini nukes dus. Maar deze vuur je niet zomaar af... zal je ongetwijfeld BERGEN aan energie en/of mass kosten om een kogel af te vuren.
Ik hoop het, het laatste wat we willen is overpowered units. De essentie van de battles van dit spel ligt in de aantallen van je units denk ik aangezien het gigantisch veel energie kost om zo'n grote unit te bouwen, laat staan een nuke. Misschien als een laatste optie zou een speler de nuke gebruiken (en zelfs die zouden volgens de makers dmv talloze defence systems te onderscheppen zijn).
Wat trouwens nog leuker is, is dat 80kmx80km hoogstwaarschijnlijk niet het limiet is.
Chris Taylor laat het waarschijnlijk aan de modding community over om nog grotere maps te maken (mede vanwege het feit dat deze echte gigantische maps toch niet draaibaar zijn momenteel)
Maps 160kmx160km of zelfs 320kmx320km hoeven we dus niet uit te sluiten.
Zulke maps zullen kwa oppervlakte GROTER zijn dan nederland
Net zoals in TA de grootste map (Seven Islands) bij release 40x40 schermen was. Er werd toen niet gerekend in km's, maar in schermen (dit kon omdat je niet kon in of uitzoomen). Deze map was onspeelbaar in het begin. Toen de pc's het aankonden duurde het niet lang of maps van 100x100 werden door de modding community uitgebracht.
Hmm, klinkt leuk. Maar dan gaan battles echt
uren duren doordat je units simpelweg heel lang onderweg zijn (als de snelheden van de tanks ed in proporties worden gelaten, wat ik dus hoop), en eigelijk de enige manier van knallen dan het gebruik van snelle vliegtuigen is die supersonisch kunnen vliegen. Of een of andere manier van transporten (alhoewel dit alweer kan leiden tot overpowered units, dus dit zal gigantisch veel energie moeten kosten om het de speler onaantrekkelijk te maken dit te gebruiken).
80 kilometer = veel voetstapjes voor je soldaten