[RTS] Supreme Commander (opvolger van Total Annihilation) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.416 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
Ik denk dat best veel mensen nog een oude CRT hebben naast een LCD (ik heb alleen een nieuwe CRT :P), daar zullen ze wel op gokken denk ik? Het kost alleen wel een pak rekenkracht, ik hoop dat je verschillende resoluties en kwaliteitsinstellingen kan gebruiken, maar het lijkt me sterk.
Ik heb het niet gezien, dus bedoelen ze nu dat je in principe gewoon 2 cameras hebt? Het lijkt me namelijk ook relaxed als je alleen een grote map (in supcom z'n geval gewoon een uitgezoomde camera :D) en wat stats ofzo op een 2e monitor kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
kingmob schreef op zondag 30 juli 2006 @ 14:18:
Ik denk dat best veel mensen nog een oude CRT hebben naast een LCD (ik heb alleen een nieuwe CRT :P), daar zullen ze wel op gokken denk ik? Het kost alleen wel een pak rekenkracht, ik hoop dat je verschillende resoluties en kwaliteitsinstellingen kan gebruiken, maar het lijkt me sterk.
Ik heb het niet gezien, dus bedoelen ze nu dat je in principe gewoon 2 cameras hebt? Het lijkt me namelijk ook relaxed als je alleen een grote map (in supcom z'n geval gewoon een uitgezoomde camera :D) en wat stats ofzo op een 2e monitor kan zetten.
Inderdaad, me oude crt staat hier veilig opgeborgen totdat supcom uitkomt :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewt
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 19:33

ewt

http://www.supremecommanderhq.com/phpBB/viewtopic.php?t=405
A Gas Powered Garage Forum go'er who was at Comic-Con, who met up with Chris for a few minutes, spilled some beans.
Here are some details mentioned:

* They were just about feature complete, and they 'just' had debugging and tuning work ahead of them.
* A playable demo is planned for before release of the game.
* There are 4 tech levels, experimentals being the 4th tech level.
* A wide screen monitor can be split screen, as in controlling two camera views (like dual monitor functionality but on a wide screen split down the middle).
Dragonteeth12, a GPG forum moderator, had this to confirm and deny:
Dragonteeth12 wrote:
"Feature Complete" merely means the bare-bones structure of each feature to be in the game have been implemented. Not that the features are fully-functional and refined. Doesn't mean the sound, AI, UI or art assets are close to done either - merely that the framework for them are in place.

The 2-split on one screen is accurate, I believe (I've never tried it).

Although I wasn't there, I've been told Chris didn't _actually_ say "demo before the game ships".
Instead, I've been told what he said "beta near the end of the year". As I've mentioned before, "beta" and "demo" are not the same thing, although both are (hopefully) playable.

I think it is safe for GPG to officially refute any talk of a demo before the game shipping. But the forum poster got that from somewhere, hmmm???. Inevitably gamers would complain like little kids if GPG admitted they said it and couldn't pull it off in time, also it's better to be suprised anyway. "Beta near the end of the year" sounds very promising even though it's still 5 months away.

As a side note, late next month Chris Taylor will be demoing a brand new build of the game, which supposedly looks much better, at Leipzig, Germany Game Convention so maybe we will see some video emerge from that, keep your eyes peeled.
/edit tekst eff vet gemaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door ewt op 31-07-2006 05:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Ik hoop wel dat je met de splitscreen 2 aparte resoluties kan hebben. Ik heb namelijk 2 verschillende grootte crt's en die draaien ook op verschillende resoluties.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die nieuwe screens zijn geil.

De omgeving is echt supermooi moet ik zeggen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/PjotrStroganov/200607/1154345456_4_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/PjotrStroganov/200607/1154345456_5_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/PjotrStroganov/200607/1154345456_1_3.jpg

En de map van de laatste (denk ik):
Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/PjotrStroganov/200607/1154345456_2_3.jpg

De kaarten zijn wel bizar groot trouwens :o

[ Voor 72% gewijzigd door anandus op 31-07-2006 18:23 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 20:28
Ik vind die trailer @ HD kwaliteit pas geil, uber!!!

_/-\o_

Klik hier om naar de pagina ervan te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Damn wat mooi :*). Ik hoop wel dat je ook uber ver kunt inzoomen. Dat je meer op het niveau van een voetsoldaat bent. Dan zie je ook hoe mega groot alles is :)

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Hehe, dat zijn geloof ik de aller eerste screens van Supreme Commander die ik zag lang geleden :D ze zijn al meer dan 1jaar oud of langer :p

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Aap schreef op maandag 31 juli 2006 @ 20:15:
Hehe, dat zijn geloof ik de aller eerste screens van Supreme Commander die ik zag lang geleden :D ze zijn al meer dan 1jaar oud of langer :p
Waarom staan ze niet in dit topic dan B) :P

Is allemaal de schuld van Gamer.nl :( :P

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 31-07-2006 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 09:30

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het spel zag er in de HD movie al redelijk klaar uit als we er vanuit gaan dat het geen renders waren. Ik kan niet wachten. TotalA speel ik nog steeds :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 20:28
Bor de Wollef schreef op maandag 31 juli 2006 @ 21:07:
Het spel zag er in de HD movie al redelijk klaar uit als we er vanuit gaan dat het geen renders waren. Ik kan niet wachten. TotalA speel ik nog steeds :)
Nja na de movie staat er ook nog Q1 2007

Nog een half jaar wachten dus, maar dan hebben we wel het vetste RTS spel ooit volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik hoop dat ze het gevoel uit TotalA hebben kunnen houden en het spel niet te veel hebben volgepropt met toeters en bellen. Soms zijn namelijk juist de tekortkomingen leuk aan een spel (zodat je creatief moet zijn). Hopelijk is het spel ook makkelijk te modden. De scene rond TotalA is nog steeds actief, laten we hopen dat Supreme Commander de zelfde kant op gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

anandus schreef op maandag 31 juli 2006 @ 20:18:
[...]

Waarom staan ze niet in dit topic dan B) :P

Is allemaal de schuld van Gamer.nl :( :P
Ik had ze al gezien in het blad PCGameplay, maar ik mag niks inscannen en uploaden copyrights enzo :p :+

Bij play.com staat al een relase date: 01/09/2006 :> ik denk zomaar niet dat ik de game krijg op die dag als ik hem nu pre-order :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Aap schreef op maandag 31 juli 2006 @ 21:48:
[...]

Ik had ze al gezien in het blad PCGameplay, maar ik mag niks inscannen en uploaden copyrights enzo :p :+
Een modje had ook zomaar de startpost ge-edit O-)

Het wordt eigenlijk wel weer tijd voor een nieuwere versie... misschien van de week eens doen :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Zou die release datum echt kloppen?. 01/09/2006 ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD 64 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 23:09:
Zou die release datum echt kloppen?. 01/09/2006 ? :P
Nee, het wordt het eerste kwartaal van 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
Bor de Wollef schreef op maandag 31 juli 2006 @ 21:16:
Ik hoop dat ze het gevoel uit TotalA hebben kunnen houden en het spel niet te veel hebben volgepropt met toeters en bellen. Soms zijn namelijk juist de tekortkomingen leuk aan een spel (zodat je creatief moet zijn). Hopelijk is het spel ook makkelijk te modden. De scene rond TotalA is nog steeds actief, laten we hopen dat Supreme Commander de zelfde kant op gaat :)
De meeste mensen van GPG die aan supcom werken hebben ook aan TA gewerkt. Veel van de features uit Supcom zaten ook al in TA. Ik denk dat het met het TA gevoel wel goed zit dus.

Er komen van GPG tools om het spel te modden en regelmatig updates in de vorm van maps en units. Modden wordt dus aangemoedigd door GPG.
De units zijn in LUA gemodelleerd en modders zijn al bezig tools te maken om een unit conversion van TA naar supcom te maken.
Een van de eerste mods zal dus de TA-mod zijn. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Aeon month is begonnen bij Gamespot. Dus nieuwe info en screenshots.
*klik*

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnet.g2/images/2006/213/reviews/928861_20060802_thumb005.jpg
Mars

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnet.g2/images/2006/213/reviews/928861_20060802_thumb004.jpg
Polar

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnet.g2/images/2006/213/reviews/928861_20060802_thumb002.jpg
Desert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:38

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

M411007 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 12:36:
Aeon month is begonnen bij Gamespot. Dus nieuwe info en screenshots.
*klik*

[afbeelding]
Mars

[afbeelding]
Polar

[afbeelding]
Desert
Im feeling al fuzy in side...
echt, zo fucking briljant dit...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
Hele mooie screens, en veel units!

Ik vraag me alleen af of je dan niet veel te veel moet micromanagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Sijmen schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:00:
Hele mooie screens, en veel units!

Ik vraag me alleen af of je dan niet veel te veel moet micromanagen...
Lijkt me niet gezien de meeste mensen TotalA ook met unit patches spelen. Ik speel altijd met 100-en units zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 18:13

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Boehoehoe, waar is mijn tijdmachine. Ik moet mezelf zappen naar 2007 :+

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:06
Met name die laatste screen waarbij het zand opwaait is erg cool!

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Dus julie vinden plaatjes leuk?
Hier een leuk achtergrondje voor op je nieuwe 30" breedbeeld monitor O-)

Afbeeldingslocatie: http://www.supremecommanderhq.com/images/wallpapers/thumb/3200x1200_sc_05.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een mooi plaatje idd, maar het is niet voor breedbeeld maar voor dual screen. MadBoris zat er naast. (Zie forum daar.) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

heb em op men dual monitor setuppie gezet :) (1600x1200 + 1280x1024, rechter scherm is dus beetje cropped)

maar gewoon vette shit!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemo55
  • Laatst online: 00:17
Even een maniertje zoeken om m'n laptop als 2e scherm te gebruiken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Hmmm, dual monitor gamen? Nice! Kan ik gamen op 2 monitors en op m'n 3de monitor m'n MSN bijhouden :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Acolyte57 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 01:37:
Hmmm, dual monitor gamen? Nice! Kan ik gamen op 2 monitors en op m'n 3de monitor m'n MSN bijhouden :)
En 3x raden of dat werkt?

XP kan dat niet, het spel keert dan minimized terug als je klikt op een andere applicatie.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Motrax schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 01:41:
[...]
En 3x raden of dat werkt?

XP kan dat niet, het spel keert dan minimized terug als je klikt op een andere applicatie.
Windowed kan het volgens mij wel :)
Ik zal het spel eerst op m'n 24" scherm spelen, miss ook via hun truuk om hem op te delen.
En als ik ruimte te kort kom zet ik m'n 15" crt er gewoon naast. Kan echt niet wachten tot het uitkomt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Chris T in interview met GameTrailers:
We're coming out early next year, January, February. An exact release date hasn't been decided but very very early next year.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Metal schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 02:48:
[...]

Windowed kan het volgens mij wel :)
Ik zal het spel eerst op m'n 24" scherm spelen, miss ook via hun truuk om hem op te delen.
En als ik ruimte te kort kom zet ik m'n 15" crt er gewoon naast. Kan echt niet wachten tot het uitkomt :9~
succes met windowed draaien :w.

als je van diaseries houdt :Y

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
M411007 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 16:30:
Chris T in interview met GameTrailers:

[...]

:)
WOEI!!!
Dat is een supergoede timing voor iedereen.

Lekker je pc upgraden met de kerst! :)

• M411007
Weer wat info uit een interview met Chris T:
Gas Powered Games is aiming to ship Supreme Commander in January, 2007. Taylor suggested that minimum comfortable system requirements for SupCom will be a 128MB graphics card, and a 2.0GHz+ CPU. Ideally, players will best enjoy SupCom on a 3GHz CPU and 256MB graphics card, however, they will have Supreme Commander functional on systems with AMD chips rated as low as 1600+, and their intel equivilents of 1.8GHz. Additionally, deluxe options include support for dual monitors (powered by a single card; no comment has been made on SLI or crossfire) and will ship with dual CPU support. While still experimenting, it seems the target unit count will take the form of a pool of between 2000 and 4000 units, divided by the number of players present. This arbitrary unit limit is based entirely on expectations for smooth performance, and can be increased by modders, as is the expectation when hardware improvements allow for this.
Staat niets over geheugen, maar ik denk dat je toch wel minimaal een gig moet hebben.
Ik kan hem dus redelijk spelen op mijn ouwe 2400+ :)
Rond die tijd ff kijken of er nog interessante ontwikkelingen zijn op cpu en gpu gebied (k8l enzo) voor eventuele upgrade.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Tripp schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 18:16:
[...]

succes met windowed draaien :w.

als je van diaseries houdt :Y
windowed = diashow volgens jouw? Right 8)7
Ik ben dat niet eens van plan, en volgens mij is je framerate nog altijd afhankelijk van je instellingen en je systeem.

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Metal schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 10:35:
[...]

windowed = diashow volgens jouw? Right 8)7
Ik ben dat niet eens van plan, en volgens mij is je framerate nog altijd afhankelijk van je instellingen en je systeem.
Windowed is wel zwaarder omdat hij heel windows nog ingeladen moet houden en het ook nog moet tekenen. Fullscreen kan hij dat meer uitzetten zeg maar. Daarom duurt alt tabben ook bij sommige programma's/games lang.

Klinkt goed die system specs, ik hoop dat ik em kan draaien op dualscreen met men 3ghz 2gben R9700 pro... anders ga ik huilen namelijk :P

Battle.net Spud#2543

Verwijderd

M411007 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 09:37:
Weer wat info uit een interview met Chris T:

[...]

Staat niets over geheugen, maar ik denk dat je toch wel minimaal een gig moet hebben.
Ik kan hem dus redelijk spelen op mijn ouwe 2400+ :)
Rond die tijd ff kijken of er nog interessante ontwikkelingen zijn op cpu en gpu gebied (k8l enzo) voor eventuele upgrade.
Dat is een interessant interview. De vijf pagina's zijn hier te lezen. Wat mij betreft meer dan de moeite waard. :)

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

omg, lees echt de eerste alinea en word al helemaal enthousiast :D
nerd exitement ;P

waren er maar meer mensen zoals chris in de game industrie...

Battle.net Spud#2543

• anandus
  • Niet online
Ik zit het ook te lezen, maar een hoop dingen die hij noemt als 'innoverend' voor het spel is al vaker voorgekomen, in de eerste plaats in Total annihilation zelf.

Maar ik ben pas op pagina 3 :)
/me leest verder

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 19:52

Eijkb

Zo.

Ideally, players will best enjoy SupCom on a 3GHz CPU and 256MB graphics card
Shit, de nieuwe PC die ik heb besteld draait maar op 2.4Ghz... (Conroe E6600)... :+ De eisen van de makers zijn dus niet meer up-to-date, genoeg mensen zonder al te veel verstand zouden zich daar in kunnen verslikken. Hopelijk voegen ze multicore ondersteuning toe o.i.d.

Edit: Uit het interview:
Shack: And you guys have dual core support in there as well?
Chris Taylor: We do.

[ Voor 15% gewijzigd door Eijkb op 10-08-2006 14:43 ]

.

• anandus
  • Niet online
Eijkb schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:39:
[...]

Shit, de nieuwe PC die ik heb besteld draait maar op 2.4Ghz... (Conroe E6600)... :+ De eisen van de makers zijn dus niet meer up-to-date, genoeg mensen zonder al te veel verstand zouden zich daar in kunnen verslikken. Hopelijk voegen ze multicore ondersteuning toe o.i.d.
Ze hebben dualcore ondersteuning in het spel gestopt _o_

En verder zijn de grafische opties heel erg instelbaar, dus je kan met een 1600+ gaan spelen of een 5000+. Het is alleen wat minder mooi.
Maar in principe kan je met 1600+ en een 128Mb videokaartje dit spel ook spelen :)

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Wordt echt wel stoer met een 19"tft voor de controle van je basis en een Beamer voor het sturen van de battles >:). Maar een Demo moet toch al eind van het jaar beschikbaar zijn?. aangezien het spel al heel vroeg aan het begin van 2007 gereleased wordt?.

• Refragmental
AMD 64 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:50:
Wordt echt wel stoer met een 19"tft voor de controle van je basis en een Beamer voor het sturen van de battles >:).
:o Aan een beamer had ik helemaal niets eens gedacht :o
Maar een Demo moet toch al eind van het jaar beschikbaar zijn?. aangezien het spel al heel vroeg aan het begin van 2007 gereleased wordt?.
Niks moet.

Verwijderd

Hmm ik bedenk me net dat in het interview iets staat over infinite resources, en dat aan het einde van het spel (the final hours of the game) resources niet zo'n grote rol meer spelen. Ik heb in RTS games altijd een chronisch geldtekort, dus ik zie dit graag. _O_ _O_ _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 22:53:
Hmm ik bedenk me net dat in het interview iets staat over infinite resources, en dat aan het einde van het spel (the final hours of the game) resources niet zo'n grote rol meer spelen. Ik heb in RTS games altijd een chronisch geldtekort, dus ik zie dit graag. _O_ _O_ _O_
Hier moet wel ff gezegd worden dat met infinite resources niet wordt bedoeld dat je ongelimiteerd geld hebt om dingen te bouwen, maar dat de resource bronnen niet uitgeput kunnen raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Dus gewoon uber veel resource poppetjes/wagentjes bouwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
AMD 64 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 00:36:
Dus gewoon uber veel resource poppetjes/wagentjes bouwen :+
Nee, die bestaan namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
De twee grondstoffen zijn energy en mass.
Mass haal je op bepaalde plekken uit de grond met extractors. Energy verzamel je met wind generators, tidal generators, solar collectors en fusions, net als in TA.

Waarschijnlijk kun je net als in TA energy omzetten in de andere grondstof (metal/mass). Dus als je veel inkomsten wilt hebben moet je veel fusions en energy2mass makers bouwen. Dit kost echter ook weer grondstoffen die je misschien beter in offensieve units had kunnen investeren. En zo krijg je een strategie. :)

Speel eens een potje TA en je snapt het principe van infinite resource. De resource is infinite, de bandwith moet je zelf regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Ja idd je hebt gelijk. Daar dacht ik ff niet bij na. Maar uber veel extractors en nucliere reactors bouwen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-08 21:37
AMD 64 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:46:
Ja idd je hebt gelijk. Daar dacht ik ff niet bij na. Maar uber veel extractors en nucliere reactors bouwen dan :P
Das goed, dan bouw ik 1 bomber om je hele basis mee te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Legion schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 00:11:
[...]

Hier moet wel ff gezegd worden dat met infinite resources niet wordt bedoeld dat je ongelimiteerd geld hebt om dingen te bouwen, maar dat de resource bronnen niet uitgeput kunnen raken.
Inderdaad dat is waar, maar ik ken ook genoeg RTS games waar de resources op een gegeven moment gewoon op zijn, op de complete map is dan niets meer te vinden. Dat vind ik vaak een behoorlijke beperking in wat je kunt bouwen (je kunt wel die überverdediging bouwen maar dan is je geld op dus dan kun je niet meer aanvallen). In SupCom zal het vermoedelijk zo zijn dat je idd geen oneindige hoeveelheid geld hebt, maar wel het gehele spel resources kunt blijven binnenhalen (dan kun je die überverdediging eerst bouwen en daarna die überaanvalsvloot :9 :*)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Net als in TA is er eeuwige resource (dus ook geld :/ )

staat ook in het interview

[ Voor 21% gewijzigd door TepelStreeltje op 11-08-2006 16:43 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
barfieldmv schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:36:
[...]

Das goed, dan bouw ik 1 bomber om je hele basis mee te slopen.
En mijn anti-air sloopt jou bomber :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-08 21:37
AMD 64 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:53:
[...]
En dan en dan en dan en dan.
Ik heb nu al zin om je helemaal af te maken (of dat dan lukt word een ander verhaal).

Dit kon nog wel eens een van de spellen worden die mij van WOW afhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

AMD 64 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:53:
[...]
Nee hoor:
Bombers can be flying while torpedo bombers can fly down out of their flight path, torpedo bomb ships and then fly back to their regular altitude. Those SR-71 equivalents can fly at a much higher altitude, so the flak cannon can't knock them out of the sky, bringing a sense of simulation and realism and believability to the game, all because of the strategic zoom.
:D
Ben benieuwd hoe je ze dan wel kan mollen, misschien dat ze lager gaan vliegen als ze bommen droppen oid :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
StarLite schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 19:34:
[...]

Nee hoor:

[...]

Ben benieuwd hoe je ze dan wel kan mollen, misschien dat ze lager gaan vliegen als ze bommen droppen oid :)
Ik hoop dat ze ook een soort Stuka-stijl dive-bombers in het spel doen.

Maar dat verhaal van vliegtuigen die op verschillende hoogtes vliegen is inderdaad heel interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

StarLite schreef:
[...]

Nee hoor:

[...]

Die SR71-equivalent waar dat stukje over gaat is een spyplane, het zou een nogal gapend tactisch gat vormen als bombers ook zo hoog vlogen dat je ze niet op de een of andere manier neer kon halen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Je kunt toch gewoon een paar gevechtsvliegtuigen om je basis laten vliegen? :P Die halen die bommenwerpers dan wel uit de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
BIj TA maakte ik altijd gewoon een massa van die kleine scout-vliegtuigjes. Die werden bij het minste of geringste afgeknald, maar je kon ze zo mooi op het uiterste bereik van je kanonnen laten patrollen :). En de rest ging automatisch, heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
kingmob schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:53:
BIj TA maakte ik altijd gewoon een massa van die kleine scout-vliegtuigjes. Die werden bij het minste of geringste afgeknald, maar je kon ze zo mooi op het uiterste bereik van je kanonnen laten patrollen :). En de rest ging automatisch, heerlijk.
Dat zijn wel de perfecte technieken en daar kom je pas achter door veel te gamen :*) . Bij age of empires 2 bijvoorbeeld. Daar zit een grote bug in de AI van de computer spelers :D. Bouw je een lange muur door heel het level. Rechts staan de enemie units.. links heb je een openingkje in de muur. Dan lopen ze heeeel het leven door naar dat poortje toe. Ondertussen kun je van achter dat muurtje met kruisboven iedereen kapot schieten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Die bug heet in de literatuur ook wel A* path-planning, waar meestal geen rekening wordt gehouden met obstakels die vernietigbaar zijn. :+

[ Voor 21% gewijzigd door DroogKloot op 13-08-2006 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

kingmob schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:53:
In een van de updates kan je een advanced radar target facility bouwen die het mogelijk maakt om buiten de fow te schieten mits de units in je radar range (en niet gescrambled) zijn :).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
DroogKloot schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 14:51:
Die bug heet in de literatuur ook wel A* path-planning, waar meestal geen rekening wordt gehouden met obstakels die vernietigbaar zijn. :+
Pathfinding zul je bedoelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het feit dat dit spel dual-core ondersteunt is alleen al top, aangezien next-gen games steeds veeleisender gaan worden (minimaal 2gb geheugen, etc etc) en we straks met Windows Vista allemaal high-end systemen moeten hebben om een normaal word documentje te kunnen tikken. Het is goed om te weten dat deze game in ieder geval maximaal gebruik maakt van nieuwe technologie.

Zo zie je maar, dat investeren in dure dual-core hardware en 2 gig geheugen in the long run toch nog zin kan hebben. (Nu nog zelf een X2 halen :P)

Zelf hoop ik dat er totaal wordt gefocust op de gameplay, mooie graphics zijn natuurlijk leuk en aardig, maar daar heb je natuurlijk niets aan wanneer de gameplay gewoon slecht is.

Dit wordt echt een fantastisch spel, de schaal van de maps bijvoorbeeld (gi-gan-tisch!) is echt tof. Als je van de ene kant van de map artillery afschiet richting de andere kant van de map, zijn je kogels toch een goede 10 seconden onderweg. Hierbij kan je echt plannen.

Can't wait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:04:
Het feit dat dit spel dual-core ondersteunt is alleen al top, aangezien next-gen games steeds veeleisender gaan worden (minimaal 2gb geheugen, etc etc) en we straks met Windows Vista allemaal high-end systemen moeten hebben om een normaal word documentje te kunnen tikken. Het is goed om te weten dat deze game in ieder geval maximaal gebruik maakt van nieuwe technologie.

Zo zie je maar, dat investeren in dure dual-core hardware en 2 gig geheugen in the long run toch nog zin kan hebben. (Nu nog zelf een X2 halen :P)
Het wordt nog mooier wanneer ze 64bit gaan supporten en je windows Vista in 64bit draait.
Dan pas wordt je mooie nieuwe X2 helemaal benut.
M'n X2 4400+ staat nu de helft van de tijd uit z'n neus te eten, ik ben dus erg blij dat SupCom 2 cores gaat ondersteunen. Maar het wordt pas echt te gek wanneer 64bit ook nog eens ondersteund wordt!
Zelf hoop ik dat er totaal wordt gefocust op de gameplay, mooie graphics zijn natuurlijk leuk en aardig, maar daar heb je natuurlijk niets aan wanneer de gameplay gewoon slecht is.
Wees daar maar niet bang voor. Chris Taylor focust zich altijd op gameplay. TA is daar wel een zeer goed voorbeeld van.
Dit wordt echt een fantastisch spel, de schaal van de maps bijvoorbeeld (gi-gan-tisch!) is echt tof. Als je van de ene kant van de map artillery afschiet richting de andere kant van de map, zijn je kogels toch een goede 10 seconden onderweg. Hierbij kan je echt plannen.

Can't wait :)
De grootste map wordt 80kmx80km, geen enkele artillery unit kan de hele map over schieten.
Nouja... er is 1 experimentele UEF unit genaamd de MAVOR, dit is een Artillery unit die WEL de hele map kan bestrijken... maar deze schiet met nucleare kogels, mini nukes dus. Maar deze vuur je niet zomaar af... zal je ongetwijfeld BERGEN aan energie en/of mass kosten om een kogel af te vuren.

Wat trouwens nog leuker is, is dat 80kmx80km hoogstwaarschijnlijk niet het limiet is.
Chris Taylor laat het waarschijnlijk aan de modding community over om nog grotere maps te maken (mede vanwege het feit dat deze echte gigantische maps toch niet draaibaar zijn momenteel)

Maps 160kmx160km of zelfs 320kmx320km hoeven we dus niet uit te sluiten.
Zulke maps zullen kwa oppervlakte GROTER zijn dan nederland :o

Net zoals in TA de grootste map (Seven Islands) bij release 40x40 schermen was. Er werd toen niet gerekend in km's, maar in schermen (dit kon omdat je niet kon in of uitzoomen). Deze map was onspeelbaar in het begin. Toen de pc's het aankonden duurde het niet lang of maps van 100x100 werden door de modding community uitgebracht.

Zo voorzie ik ook een rooskleurige toekomst voor SupCom vanwege de gigantische modding community die zal ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg benieuwd hoe mijn systeem het gaat doen met Supreme Commander. Ik heb een Dell dimension 8300. Nu ongeveer 2.5 jaar oud en bij de release 3 jaar. De videokaart zal het waarschijnlijk wel doen, maar niet het maximale uit de game halen. Ook is misschien het geheugen misschien een beetje aan de krappe kant. En de HT zal waarschijnlijk wel voordeel geven bij de dual core opzet van het spel. Ondersteunt mijn videokaart eigenlijk two monitors?

Omschrijving
8300 316 Multi Media
Dimension 8300 P4 with HT Technology 2.8GHz 800fsb and 512KB cache
512MB DDR400 Dual Channel Memory (2x256)
120GB 1st SATA Hard Drive (7200 rpm) with 8MB DataBurst cache
8x/4x DVD+R/+RW and 16x DVD
CRT / MG - European -17in (E773c MPRII) Value CRT Midnight Grey Monitor
128MB DDR NVidia GeForce FX 5200
Creative Labs SB Live 5.1 Sound Card
European - Dell A425 Midnight Grey Speaker
Dell MG USB 2 Button Wheel Optical (NOT Cordless) Mouse
US (QWERTY) - Dell Entry Midnight Grey Keyboard
UK - Win XP Home SP1 with Norton Anti Virus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Legion schreef:
[...]

Pathfinding zul je bedoelen ;)
Neuh, de 'bug' zit namelijk meer in de planning, en minder in het finding. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:21:
Ik ben erg benieuwd hoe mijn systeem het gaat doen met Supreme Commander. Ik heb een Dell dimension 8300. Nu ongeveer 2.5 jaar oud en bij de release 3 jaar. De videokaart zal het waarschijnlijk wel doen, maar niet het maximale uit de game halen. Ook is misschien het geheugen misschien een beetje aan de krappe kant. En de HT zal waarschijnlijk wel voordeel geven bij de dual core opzet van het spel. Ondersteunt mijn videokaart eigenlijk two monitors?

Omschrijving
8300 316 Multi Media
Je videokaart kan volgens mij wel Dual monitor aan.
http://www.nvidia.com/page/pg_20030304335345.html
Onder het kopje DVI support.

Voor de rest kun je beter een nieuwe pc kopen :P
Een 64bits processor met 2 cores, nieuw moederbord met onboard geluid, 2-4 gig aan DDR2 geheugen en een redelijk nieuwe midrange videokaart die 2 monitors ondersteunt.
En dan ben je klaar, tenzij je toch liever een losse geluidskaart wilt hebben.

Maar als je geen zin hebt om veel geld uit te geven.... koop dan vooral geheugen bij, 512mb is absoluut nevernooitniet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Legion schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:20:
De grootste map wordt 80kmx80km, geen enkele artillery unit kan de hele map over schieten.
Nouja... er is 1 experimentele UEF unit genaamd de MAVOR, dit is een Artillery unit die WEL de hele map kan bestrijken... maar deze schiet met nucleare kogels, mini nukes dus. Maar deze vuur je niet zomaar af... zal je ongetwijfeld BERGEN aan energie en/of mass kosten om een kogel af te vuren.

Wat trouwens nog leuker is, is dat 80kmx80km hoogstwaarschijnlijk niet het limiet is.
Chris Taylor laat het waarschijnlijk aan de modding community over om nog grotere maps te maken (mede vanwege het feit dat deze echte gigantische maps toch niet draaibaar zijn momenteel)

Net zoals in TA de grootste map (Seven Islands) bij release 40x40 schermen was. Er werd toen niet gerekend in km's, maar in schermen (dit kon omdat je niet kon in of uitzoomen). Deze map was onspeelbaar in het begin. Toen de pc's het aankonden duurde het niet lang of maps van 100x100 werden door de modding community uitgebracht.

Zo voorzie ik ook een rooskleurige toekomst voor SupCom vanwege de gigantische modding community die zal ontstaan.
En hoeveel schermen is 80x80km?
Want schermen zegt mij eigenlijk meer dan km's, zeker als er units zijn die honderden meters hoog of lanhg zijn, dan is 80x80km minder groot als het lijkt.
Het is natuurlijk wel groot, maar zo'n eenheid als kilometers zegt mij minder dan een eenheid zoals het aantal schermen :)

Weet iemand hoeveel schermen 80x80km is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
anandus schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:43:
[...]
Want schermen zegt mij eigenlijk meer dan km's, zeker als er units zijn die honderden meters hoog of lanhg zijn, dan is 80x80km minder groot als het lijkt.
Het is natuurlijk wel groot, maar zo'n eenheid als kilometers zegt mij minder dan een eenheid zoals het aantal schermen :)

Daar was eens een topic over op het GPG forum... zal eens ff zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Legion schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:20:Het wordt nog mooier wanneer ze 64bit gaan supporten en je windows Vista in 64bit draait.
Dan pas wordt je mooie nieuwe X2 helemaal benut.
M'n X2 4400+ staat nu de helft van de tijd uit z'n neus te eten, ik ben dus erg blij dat SupCom 2 cores gaat ondersteunen. Maar het wordt pas echt te gek wanneer 64bit ook nog eens ondersteund wordt!
Nou, wat ik dus hoop is dat er in Vista een vorm van 32-bit emulatie zal zijn. Ik heb niet voor niets een 64-bit processor dus ik ga voor de 64-bit versie van vista (UT2007, SC, allemaal nieuwe top-titels die 64-bitters gaan ondersteunen), maar ik wil uiteraard ook nog mijn oude apps willen kunnen draaien.

Alas, voor hetzelfde geldt dat ik gewoon een extra harde schijf erbij koop en dan gewoon een dual-boot systeempje maak.. Een XP-disk voor m'n "oude" 32-bit games en een Vista-disk voor alle 64-bit games.

Een ander punt is natuurlijk de videokaart. Ik ben van plan om het huidige topmodel van nVidia te kopen, de 7900GTX. Genoeg om deze game in hoge kwaliteit te spelen, en naar alle verwachtingen zal de 7900GTX (icm een goede X2 processor en genoeg RAM) ook genoeg zijn om UT2007 om hogere settings vloeiend te kunnen spelen. Maar games als Crysis vereisen een DX10 kaart en de 8xxx reeks van nVidia komt pas eind dit jaar, dus waarschijnlijk pas in Q1 2007 echt goed verkrijgbaar voor de consument. What to do, what to do.

Zo kan je dus voor eeuwig blijven wachten op nieuwe technologie, maar ik weet wat ik wil: namelijk de games van nu kunnen evenaren op topkwaliteit, dus ik koop gewoon lekker die nieuwe kaart en dan zie ik het wel weer. Die strategie heeft de afgelopen paar jaar (met om de paar maanden nieuwe sockets die uitkomen, chipsets, etc etc etc) prima gewerkt, en ik zie zelf geen reden om daar vanaf te zien :Y)

Daar komt ook nog bij dat het nog wel even duurt voordat DX10 de markt overneemt, getuige het feit dat Crysis tot dusver de enige (aangekondigde) game is die DX10 ondersteunt. De rest van de toppers zijn gewoon nog DirectX9 en ik hoop dat dat nog zo blijft.

In ieder geval, terug naar de game dus.
Wees daar maar niet bang voor. Chris Taylor focust zich altijd op gameplay. TA is daar wel een zeer goed voorbeeld van.
True, true. TA was volkomen gericht op gameplay en als SC net zo goed wordt (beter!), dan hebben we over een paar maanden een game die beter wordt dan de nieuwe C&C. Waarom? In mijn ogen maakt EA/Westwood al 8 jaar lang dezelfde game, maar dan steeds met nieuwe/andere units, mappen, geluiden, graphics. SC is gaat qua RTS echt een hele nieuwe kant op, aangezien er nu echt een grote schaal is waarop de strijd gevoerd kan worden terwijl C&C altijd op kleinere maps werden gespeeld. De succesformule van Tiberian Sun is uitgemolken (face it, C&C: Generals was gewoon niet goed door het gebrek aan innovatie) en eigelijk hadden ze bij RA2 al moeten kappen (vind ik).
Ik hoop het, het laatste wat we willen is overpowered units. De essentie van de battles van dit spel ligt in de aantallen van je units denk ik aangezien het gigantisch veel energie kost om zo'n grote unit te bouwen, laat staan een nuke. Misschien als een laatste optie zou een speler de nuke gebruiken (en zelfs die zouden volgens de makers dmv talloze defence systems te onderscheppen zijn).

Hmm, klinkt leuk. Maar dan gaan battles echt uren duren doordat je units simpelweg heel lang onderweg zijn (als de snelheden van de tanks ed in proporties worden gelaten, wat ik dus hoop), en eigelijk de enige manier van knallen dan het gebruik van snelle vliegtuigen is die supersonisch kunnen vliegen. Of een of andere manier van transporten (alhoewel dit alweer kan leiden tot overpowered units, dus dit zal gigantisch veel energie moeten kosten om het de speler onaantrekkelijk te maken dit te gebruiken).

80 kilometer = veel voetstapjes voor je soldaten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Wat boeit het? de mappen zijn gewoon HUGE :D. Nieuwe strategieen die je moet gaan bedenken heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD 64 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:52:
Wat boeit het? de mappen zijn gewoon HUGE :D. Nieuwe strategieen die je moet gaan bedenken heb er zin in!
Ja, maar de lol gaat er wel af wanneer je ziet "Expected time of arrival: 3 hours, 21 minutes, 41 seconds voordat je tanks eindelijk de vijandelijke linies bereiken :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:51:
[...]

Nou, wat ik dus hoop is dat er in Vista een vorm van 32-bit emulatie zal zijn. Ik heb niet voor niets een 64-bit processor dus ik ga voor de 64-bit versie van vista (UT2007, SC, allemaal nieuwe top-titels die 64-bitters gaan ondersteunen), maar ik wil uiteraard ook nog mijn oude apps willen kunnen draaien.

Alas, voor hetzelfde geldt dat ik gewoon een extra harde schijf erbij koop en dan gewoon een dual-boot systeempje maak.. Een XP-disk voor m'n "oude" 32-bit games en een Vista-disk voor alle 64-bit games.

Een ander punt is natuurlijk de videokaart. Ik ben van plan om het huidige topmodel van nVidia te kopen, de 7900GTX. Genoeg om deze game in hoge kwaliteit te spelen, en naar alle verwachtingen zal de 7900GTX (icm een goede X2 processor en genoeg RAM) ook genoeg zijn om UT2007 om hogere settings vloeiend te kunnen spelen. Maar games als Crysis vereisen een DX10 kaart en de 8xxx reeks van nVidia komt pas eind dit jaar, dus waarschijnlijk pas in Q1 2007 echt goed verkrijgbaar voor de consument. What to do, what to do.

Zo kan je dus voor eeuwig blijven wachten op nieuwe technologie, maar ik weet wat ik wil: namelijk de games van nu kunnen evenaren op topkwaliteit, dus ik koop gewoon lekker die nieuwe kaart en dan zie ik het wel weer. Die strategie heeft de afgelopen paar jaar (met om de paar maanden nieuwe sockets die uitkomen, chipsets, etc etc etc) prima gewerkt, en ik zie zelf geen reden om daar vanaf te zien :Y)

Daar komt ook nog bij dat het nog wel even duurt voordat DX10 de markt overneemt, getuige het feit dat Crysis tot dusver de enige (aangekondigde) game is die DX10 ondersteunt. De rest van de toppers zijn gewoon nog DirectX9 en ik hoop dat dat nog zo blijft.

In ieder geval, terug naar de game dus.
Crysis is niet DX10... Crysis is DX9, tis een vaak gemaakte fout.
M'n bron? De ontwikkelaar van Crysis zelf tijdens een interview die ik ergens gezien heb :P

En nu ff de rest van je post lezen :P

Edit: en Vista 64bits ondersteunt 32bits emulatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:21:

Omschrijving
8300 316 Multi Media
Het heeft helemaal nog geen zin om af te gaan vragen of bepaalde pc's het spel kunnen draaien: de minimale systeemeisen zijn nog niet eens zeker een demo is er ook niet (en komt er misschien niet eens). Op basis van het interview een paar posts terug is er voorzichtig iets over te zeggen, maar het blijft giswerk: je processor is wel sterk genoeg, geheugen wat krap, videokaart zal een verassing blijven. Wel werd er in het interview aangehaald dat er sterk met de qualiteit van de graphics kon worden gespeeld, zo dat langzamere videokaarten ook mee konden komen.
[...]

Dat is juist lastig te zeggen, omdat je in- en uit kan zoomen :P

[ Voor 13% gewijzigd door Motrax op 13-08-2006 16:07 ]

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:54:
[...]

Ja, maar de lol gaat er wel af wanneer je ziet "Expected time of arrival: 3 hours, 21 minutes, 41 seconds voordat je tanks eindelijk de vijandelijke linies bereiken :P :P
Haha vooruit plannen dan maar :P. een tank gaat gemiddeld 80 km/uur dan is hij 1 uur onderweg ja >:) . Ik vind dat wel relakst lekker 1 uur chille en je basis opbouwen. Dan pas komt de 1e vijandelijke tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Legion schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:59:
[...]

Crysis is niet DX10... Crysis is DX9, tis een vaak gemaakte fout.
M'n bron? De ontwikkelaar van Crysis zelf tijdens een interview die ik ergens gezien heb :P

En nu ff de rest van je post lezen :P

Edit: en Vista 64bits ondersteunt 32bits emulatie.
Quote van DigitalBattle:
Recommended Requirements

CPU: Dual-core CPU (Athlon X2/Pentium D)
Graphics: Nvidia 7800GTX/ATI X1800XT (SM 3.0) or DX10 equivalent
RAM: 1.5Gb
HDD: 6GB
Internet: 512k+ (128k+ upstream)
Optical Drive: DVD
Software: DX10 with Windows Vista
:? Ik snap het niet helemaal.. Je heb vast gelijk, aangezien ze op de E3 ed demo's van Crysis hadden draaien op machines met 7900GTX videokaarten erin (die gewoon DX9 zijn) op volle kwaliteit.

Ben iig blij dat SC gewoon DX9 is, geen gelul verder. Beter een spel met lagere systeemeisen met uber-gameplay, dan een spel met belachelijk hoge systeemeisen met slechte gameplay :P
AMD 64 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 16:04:
[...]

Haha vooruit plannen dan maar :P. een tank gaat gemiddeld 80 km/uur dan is hij 1 uur onderweg ja >:) . Ik vind dat wel relakst lekker 1 uur chille en je basis opbouwen. Dan pas komt de 1e vijandelijke tank.
Haha, is je tank er eindelijk, heeft je vijand z'n defence ietwat geupgraded. *boem* weg tank, weg 1 uur reistijd _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2006 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
[...]

True, true. TA was volkomen gericht op gameplay en als SC net zo goed wordt (beter!), dan hebben we over een paar maanden een game die beter wordt dan de nieuwe C&C. Waarom? In mijn ogen maakt EA/Westwood al 8 jaar lang dezelfde game, maar dan steeds met nieuwe/andere units, mappen, geluiden, graphics. SC is gaat qua RTS echt een hele nieuwe kant op, aangezien er nu echt een grote schaal is waarop de strijd gevoerd kan worden terwijl C&C altijd op kleinere maps werden gespeeld. De succesformule van Tiberian Sun is uitgemolken (face it, C&C: Generals was gewoon niet goed door het gebrek aan innovatie) en eigelijk hadden ze bij RA2 al moeten kappen (vind ik).
Amen!!
[...]

Ik hoop het, het laatste wat we willen is overpowered units. De essentie van de battles van dit spel ligt in de aantallen van je units denk ik aangezien het gigantisch veel energie kost om zo'n grote unit te bouwen, laat staan een nuke. Misschien als een laatste optie zou een speler de nuke gebruiken (en zelfs die zouden volgens de makers dmv talloze defence systems te onderscheppen zijn).
In SupCom bestaan ook units en buildings die schilden genereren. Waarschijnlijk zou deze zo'n Mavor kogel kunnen stoppen. Plus dat als een schot over een gigantische afstand ook maar 1% afwijkt die al vaak een misser van honderden meters kan betekenen.

De kracht in SupCom is trouwens niet de grote aantallen units, maar de wijze waarop je informatie over je tegenstander vergaart.
[...]

Hmm, klinkt leuk. Maar dan gaan battles echt uren duren doordat je units simpelweg heel lang onderweg zijn (als de snelheden van de tanks ed in proporties worden gelaten, wat ik dus hoop), en eigelijk de enige manier van knallen dan het gebruik van snelle vliegtuigen is die supersonisch kunnen vliegen. Of een of andere manier van transporten (alhoewel dit alweer kan leiden tot overpowered units, dus dit zal gigantisch veel energie moeten kosten om het de speler onaantrekkelijk te maken dit te gebruiken).

80 kilometer = veel voetstapjes voor je soldaten :P
Uren!!! :9~
Hoe langer hoe beter! Voor mij part duurt een potje een paar weken... als je dan wint voel je je als een echte winnaar.

Maar met een grondleger aanvallen is gewoon not-done op zulke gigantische maps. Daarvoor moet je luchtbruggen gaan aanleggen en meerdere forward bases bouwen. Vliegtuigen hebben ook geen unlimited range, deze moeten van tijd tot tijd refeulen en kunnen dus niet zonder steunpunten een hele map overvliegen.

GODVER ik wil deze game :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:54:
[...]

Air and sea transport is your friend.

Ook zijn er teleportatiegebouwen... al zullen deze gruwelijk duur zijn en bergen aan energie kosten.
Deze kun je dan in 1 van je forward bases bouwen... denk dan alleen wel aan een goede defence, want dit gebouw zal een topprioriteit van je vijand zijn om aan te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
[...]

Kan het helaas niet vinden op het GPG forum.
Je zult dan TA moeten opstarten en kijken hoeveel tanks in 1 scherm passen :D

Maar een gok van iemand op het GPG forum kwam erop neer dan 80kmx80km iets van 120x120 schermen zou zijn. Maar iemand anders kwam weer met de opmerking dat de 20kmx20km demomap die te zien is op de filmpjes iets van 300x300 schermen zou zijn.
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Legion schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 16:06:Uren!!! :9~
Hoe langer hoe beter! Voor mij part duurt een potje een paar weken... als je dan wint voel je je als een echte winnaar.

Maar met een grondleger aanvallen is gewoon not-done op zulke gigantische maps. Daarvoor moet je luchtbruggen gaan aanleggen en meerdere forward bases bouwen. Vliegtuigen hebben ook geen unlimited range, deze moeten van tijd tot tijd refeulen en kunnen dus niet zonder steunpunten een hele map overvliegen.

GODVER ik wil deze game :'(
Hehehe, ik zie het al voor me.. Even een skirmish potje doen; even een 24-uur marathon :D

Echter, hoe langer != hoe beter. Zoals je zelf al wijs zegt in je signature:
Het gaat niet om de grootte van de meloenen, maar om de smaak...
Zolang de makers het spel maar dusdanig goed maken en de schaal/proporties van het spel speelbaar houden, boeit de grootte van de maps me niet zo heel veel. Het moet wel leuk blijven :P

Ik vind het wel leuk trouwens dat er gemiddeld 3000 units op de mappen kunnen zijn (afhankelijk van het aantal spelers heb je zelf zo'n 1000 in eigen besturing). Dit gaat echt betekenen dat je van die Lord of the Rings gevechten krijgt met 1000 vs 1000 :D

En nu nog hopen dat het wel overzichtelijk blijft :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
AMD 64 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 16:04:
[...]

Eindelijk weg met die rushende lamzakken!!!
Rushen is 1 van de dingen die multiplayer RTSen voor mij verpest hebben, ben daarom heel blij met de gigagigantische maps van Supcom... zo houd je de rushende kinderen buiten de deur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 16:13:
[...]

Hehehe, ik zie het al voor me.. Even een skirmish potje doen; even een 24-uur marathon :D
Ja heerlijk... hopelijk zit er een save optie in voor multiplayer potjes.
Echter, hoe langer != hoe beter. Zoals je zelf al wijs zegt in je signature:

[...]

Zolang de makers het spel maar dusdanig goed maken en de schaal/proporties van het spel speelbaar houden, boeit de grootte van de maps me niet zo heel veel. Het moet wel leuk blijven :P

Ik vind het wel leuk trouwens dat er gemiddeld 3000 units op de mappen kunnen zijn (afhankelijk van het aantal spelers heb je zelf zo'n 1000 in eigen besturing). Dit gaat echt betekenen dat je van die Lord of the Rings gevechten krijgt met 1000 vs 1000 :D

En nu nog hopen dat het wel overzichtelijk blijft :o
Meloenen != SupCom :P

SupCom is de uitzondering die de regel bevestigt ;)

TA had een unitpatch waardoor je 5000 units kon hebben. Pathfinding ging helemaal over de zeik, maar de battles waren oppermachtig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Legion schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 16:13:
[...]

Eindelijk weg met die rushende lamzakken!!!
Rushen is 1 van de dingen die multiplayer RTSen voor mij verpest hebben, ben daarom heel blij met de gigagigantische maps van Supcom... zo houd je de rushende kinderen buiten de deur :P
Infantry rushing FTW! :P

Het kan wel, infantry verplaatsen over grotere afstanden:

Afbeeldingslocatie: http://media.ign.com/thumb/148/1482597/supreme-commander-20060501044240617_thumb.jpg
*clickable*

Ziet er goed uit :)

/edit Hier kan je goed de schaal zien van de units:

Afbeeldingslocatie: http://media.ign.com/thumb/116/1167461/supreme-commander-20050707115326128_thumb.jpg
*clickable*

En ja, die blauwe vierkantjes zijn tanks, en die rooie dingetjes zijn een soort van spinnen-robots (de Aeon counterpart van de tanks denk ik). Check die gigantische spin! >:) >:)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2006 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 16:05:
[...]

Quote van DigitalBattle:

[...]

:? Ik snap het niet helemaal.. Je heb vast gelijk, aangezien ze op de E3 ed demo's van Crysis hadden draaien op machines met 7900GTX videokaarten erin (die gewoon DX9 zijn) op volle kwaliteit.

Ben iig blij dat SC gewoon DX9 is, geen gelul verder. Beter een spel met lagere systeemeisen met uber-gameplay, dan een spel met belachelijk hoge systeemeisen met slechte gameplay :P
Bronnetje (interessant leesvoer over DX10)
http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1989816,00.asp
Crysis, ups the ante with visuals that are already so impressive, it's hard to believe it's "only" DirectX 9. With this kind of graphics gravitas, what can we expect from the DX10 version of Crysis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 16:17:
[...]

Infantry rushing FTW! :P

Het kan wel, infantry verplaatsen over grotere afstanden:

[afbeelding]
*clickable*
Je airtransport heeft ook maar een beperkte range. Rushen is gewoon niet te doen op de grotere maps.
Ziet er goed uit :)

/edit Hier kan je goed de schaal zien van de units:

[afbeelding]
*clickable*

En ja, die blauwe vierkantjes zijn tanks, en die rooie dingetjes zijn een soort van spinnen-robots (de Aeon counterpart van de tanks denk ik). Check die gigantische spin! >:) >:)
Die rooie spin is de "MonkeyLord" een experimentele Cybran unit. En de kleine rode vierkantjes zijn Cybran tanks.
Je hoeft me niks te vertellen over de units en de schalen hoor, volg deze game al zowat anderhalf jaar :P (en heb de HighDef trailer al zowat over de 50x gezien... een aantal keren zelfs frame voor frame :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Legion schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 16:24:
[...]

Je airtransport heeft ook maar een beperkte range. Rushen is gewoon niet te doen op de grotere maps.

[...]

Die rooie spin is de "MonkeyLord" een experimentele Cybran unit. En de kleine rode vierkantjes zijn Cybran tanks.
Je hoeft me niks te vertellen over de units en de schalen hoor, volg deze game al zowat anderhalf jaar :P (en heb de HighDef trailer al zowat over de 50x gezien... een aantal keren zelfs frame voor frame :P)
Hehe, MonkeyLord... :+
Ah, dus ze gaan het deels proberen te emuleren. Ik hoop iig dat de performancehit niet (te) groot zal zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Tja.. vraag me niet hoe ze daar op zij gekomen :D

Er zijn in ieder geval al 5 experimentele units bekend:

UEF:
De "Atlantis", een mega onderzeeer met aircraftcarrier mogelijkheden.
De "Mobile tank factory" (nog geen officiele naam bekend), een gigantische tank die andere units kan bouwen en repairen, deze kan ook onderwater en heeft 4 battleship achtige kannonen.
De "Mavor", een grote artillary unit met ongelimiteerd bereik. Kan nucleare kogels afvuren, mogelijk ook meerdere type kogels.

Cybran:
De "Monkeylord", een gigantische spinachtige unit met een krachtige straalwapen.

Aeon:
De "Tzar", een independence day achtige schotel met eenzelfde soort straalwapen zoals te zien is in de film "Independence Day", tevens kan de Tzar dienen als transportvoertuig voor meerdere geladen transportvoertuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
De naam Monkeylord is bedacht door het blad PC Gameplay. De monkeys zijn de UEF en deze spider domineerd ze, vandaar Monkeylord.
In het laatste interview noemt zelfs Chris T de spider Monkeylord, wat erop duid dat dit de echte naam in de game kan zijn geworden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze zitten dus wel in de game. Volgens Chris Taylor is het een kwestie van strategie, als de game lang genoeg duurt weet je dat je tegenstander ongetwijfeld bezig is aan een killer unit die je maar heel moeilijk tegen zal kunnen houden (bijv. de Mavor), aan jou de taak om je tegenstander voor te zijn of om hem toch tegen te houden. Ik denk dat daar niets mis mee is, een soort van gelijk spel is dus absoluut onmogelijk.
De maps zijn gigantisch en er is bijna geen enkele unit die de grotere maps in één keer over kan steken (de Mavor is de enige die alles kan raken, zelfs vliegtuigen kunnen niet zonder bijtanken de map oversteken). Maar daar heb je transports en andere zaken voor. Er is trouwens al gemeld dat deze game qua tijdsduur heel schaalbaar is. Je kunt een heel snel potje spelen (een half uur o.i.d.) maar bij grote maps kan het ook zijn dat je een heel weekend bezig bent. :9~
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:51:80 kilometer = veel voetstapjes voor je soldaten :P
Er zit geen infantery in supreme commander, het enige wat dichtbij komt zijn de lopende robots die je in sommige screenshots ziet, maar zelfs die zijn al van enorme grootte (6 meter hoog bijvoorbeeld). Op de homepage staan een boel units, ik heb daar onder andere al een fabriek gezien die een metertje of 120 hoog is, over schaal gesproken...
M411007 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 10:04:
De naam Monkeylord is bedacht door het blad PC Gameplay. De monkeys zijn de UEF en deze spider domineerd ze, vandaar Monkeylord.
In het laatste interview noemt zelfs Chris T de spider Monkeylord, wat erop duid dat dit de echte naam in de game kan zijn geworden. :)
Het gaat om het blad PC Gamer maar da's een detail. ;) Op zich zou dat best kunnen, al zou het mij niet verbazen als ze die naam gewoon van GPG gekregen hebben toendertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is denk ik ook wel apart dat je basis aan alle kanten weerbaar is. Bij spellen als C&C en warcraft kan je de basis makkelijk in een hoek van de map bouwen, daardoor heb je enkel verdediging nodig aan de andere kant. Met een wereld map kan de vijand van alle kanten komen en is verdediging rondom noodzakelijk. Dit is opzich veel moeilijker. Natuurlijk kan je wel gebruik maken van strategische locaties.

edit: kan je eigenlijk wel de hele wereld rond, of krijg je maar een deel van de wereld als map?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:41:
Er zit geen infantery in supreme commander, het enige wat dichtbij komt zijn de lopende robots die je in sommige screenshots ziet, maar zelfs die zijn al van enorme grootte (6 meter hoog bijvoorbeeld). Op de homepage staan een boel units, ik heb daar onder andere al een fabriek gezien die een metertje of 120 hoog is, over schaal gesproken...
Ja, daarom heb ik een beetje moeite in te schatten hoeveel 80kmx80km is.
Al denk ik dat alles delen door 4 misschien wel een makkelijke sleutel is?

Overigens voor alle mensen die het nooit gespeeld hebben:
Speel een potje Total Annihilation, dan krijg je een zéér goed beeld van alle concepten in Supreme Commander B) :)
Daarnaast is het spel, ook al is het al 10 jaar oud, nog steeds zeer leuk om te spelen, en nog best te doen qua graphics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

De key om te winnen is waarschijnlijk, de vijand opzoeken en daar in de buurt aanvalskampen bouwen. Puure fabrieken de units uitpoepen en gaan naar de vijand. Zo hoeven je units maar 1a2minuten te lopen, je homebase (waar dus je resources hebt neergezet) blijft veilig omdat je de vijand bezig houd met je aanvalskampen.

Maar ze hebben de map toch niet veranderd als een wereld bol? waar heb je dat vandaan? want... ik zou dat enorm geweldig vinden namelijk :) geen veilig plekje meer in een hoekje van de map.. of aan 2kanten verdedigingbouwen :D gewoon aan 4kanten alles bouwen :p !! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aap schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:39:
De key om te winnen is waarschijnlijk, de vijand opzoeken en daar in de buurt aanvalskampen bouwen. Puure fabrieken de units uitpoepen en gaan naar de vijand. Zo hoeven je units maar 1a2minuten te lopen, je homebase (waar dus je resources hebt neergezet) blijft veilig omdat je de vijand bezig houd met je aanvalskampen.

Maar ze hebben de map toch niet veranderd als een wereld bol? waar heb je dat vandaan? want... ik zou dat enorm geweldig vinden namelijk :) geen veilig plekje meer in een hoekje van de map.. of aan 2kanten verdedigingbouwen :D gewoon aan 4kanten alles bouwen :p !! :D
Ik dacht dat het in de trailer zat, maar blijkbaar heb ik het verkeerd gezien. Maar je kan moelijk in een hoek je basis beginnen als je niet op deze positie begint bij het starten van de game. Of kan de 'supreme commander' die de basis opbouwt erg snel voortbewegen (naar een andere locatie gaan om de basis op te bouwen)?

Ik denk dat het trouwens wel meevalt met de tijd dat units er over moeten doen om de vijand te bereiken. De transport systemen zullen immers best snel zijn. Een tweede basis dicht bij de basis van de tegenstander is erg kwetsbaar, vooral als deze in opbouw is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Kutgodverdomme :(

Wil ik net TA installeren... zijn m'n TA:CC en TA:BT cd's kapot :(
Zwarte dag vandaag :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Aap schreef:
Kortom, net als in TA de hele map volbouwen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Legion schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 17:19:
Kutgodverdomme :(

Wil ik net TA installeren... zijn m'n TA:CC en TA:BT cd's kapot :(
Zwarte dag vandaag :'(
Ik heb de Image wel voor je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
AMD 64 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 18:17:
[...]

Ik heb de Image wel voor je :P
Daar heb ik nu niks aan tenzij er een technologie bestaat waardoor je die image meteen op m'n HD kan zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Legion schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 18:23:
[...]

Daar heb ik nu niks aan tenzij er een technologie bestaat waardoor je die image meteen op m'n HD kan zetten :P
Ik heb niks gezegd :P (ik ben nu ook al bijna 2 dagen non stop aan het spelen :D. nu toch maar eens stoppen)

[ Voor 18% gewijzigd door AMD 64 op 14-08-2006 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 14:21

Blauw

De Schreeuw

Volgens mij is die game nog steeds niet vrij van licenties jongens, dus haal dat ff weg en zoek ff in budgetbakken van de Bart Smit of de V&D naar een nieuwe :)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.