Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had em ook bij de hcc met heatsink erop, is dat een voordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:47
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:56:
Ik had em ook bij de hcc met heatsink erop, is dat een voordeel?
Denk dat het enige voordeel is dat hij niet zo heet wordt. Nadeel is dat ie iets meer ruimte inneemt, maar dit kan zeker niet hinderlijk zijn. Kan iemand er een foto van maken, aangezien ik dit nog niet ben tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:25

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

The__Virus schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:11:
[...]

Denk dat het enige voordeel is dat hij niet zo heet wordt. Nadeel is dat ie iets meer ruimte inneemt, maar dit kan zeker niet hinderlijk zijn. Kan iemand er een foto van maken, aangezien ik dit nog niet ben tegengekomen?
Ik heb er even een foto van gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cefa250330ab6beccf1d177efabdd756/thumb.jpg

De heatsink is niet zo groot dat deze andere kaarten in de weg gaat zitten :)

[ Voor 7% gewijzigd door SideSwipe op 29-11-2005 18:35 ]

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, ziet er hip uit hoor!
*jcvjcvjcvjcv dacht meer aan een Zalman NB-47-J achtig iets :9 .
Iemand het kabel-probleem al gefixed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 19:21:
Haha, ziet er hip uit hoor!
*jcvjcvjcvjcv dacht meer aan een Zalman NB-47-J achtig iets :9 .
Off-topic: Zegge.... jcvjcvjcvjcv, heb ik jou vanavond niet bij Battlefield 2 SF gezien??? Volgens mij hebben wij elkaar een aantal keer afgeknald!!! 8)7

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 19:21:
welk kabel probleem???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Joris aan zo'n reactie hebben we niets. Lees het topic door of zeg liever niets, want hier schiet je niets mee op.
@jcvj... Denk niet dat iemand zijn X-Fi op zal geven voor zoiets. Je kunt beter het Creative-forum in de gaten houden, daar zul je meer kans van slagen hebben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 15:17

henri8096

BIM is not a software!

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:29:
Wie is er naar de demostratie geweest naar de hcc ?

Ik ben ook naar de demostatie geweest van de soundblaster X-FI om te luisteren of die werkelijk zo goed klinkt als somige beweren.
De presentatie begon over dat de de XI-FI 30 keer sneller is dan de Live en 26 keer sneller dan de audige (of wel een audig is 15% sneller dan een live). Ze vertelde ook dat er 5 jaar aan deze technologie is gewerkte. (ja dat klopt ook, ongeveer 3 jaar geleden had creative de de techlogie van Aurel 3D overgekocht (die toen suround geluid hadden uitgevonden over twee luidsprekers), creative heeft er een hele tijd niks mee gedaan en nu gaan ze het eindelijk gebruiken).

Ze gingen toen demosteren hoe je goed muziek kan mixen met de X-Fi, ze gebruikte daarbij verschillenden effecten die ik vroeger ook op me soundblaster live had zitten.
Daarna gingen ze met ruis generator de 3d sound effecten demosteren via de koptelefoon. Ik vond het effect niet zo goed klinken, ik vermoed dat het kwam door de niet zo goede audio apparatuur hadden staan.(Mijn herindering zegt dat de aureal vortex 2 beter klonk met de suround effect over een koptelefoon.)
Toen lieten ze stereo muziek horen met de X-Fi CMSS®-3D effect wat het geluidsbeeld moest verbeteren door van het stereo geluid 5.1 geluid te maken. Ik moest ze teleurstellen dat ik het geluids beeld bij gewoon stereogeluid vele malen beter vind klinken.

De X-Fi 24-bit Crystalizer was echt om te janken. Het deedt gewoon pijn aan je oren zo lelijk dat het klonk. Je hoorde duidelijk dat de Crystalizer de lage tone en hoge tone extra vesterkert wat je ook heb bij een loudnes filter, vroeger was er een tijd geweest dat een loudnes filter echt in was. Zo zul je ekltijd mensen hebben die Crystalizer mooi vinden klinken, al zul je dat soort mensen niet zo gauw tegen komen onder de audiofielen.

Als laats bestedenen ze een kort stukje over de games. Als eerst lieten de zien hoevel sneller de X-Fi is tot zo ver een realtek onboard geluids kaart (je gaat toch ook geen pentium 4 vergelijking met een pentium 1 ?). Daarna lieten ze horen in Painkiller met stereo geluid en suround (ironische genoeg zag ik dat die game ook A3D ondersteunde van aureal). Ik vond het slechter klinken dan mijn soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy EFX5.1 speaker setup.
(Maarja mischien ben ik wel verwend met mijn audio instalatie).

Aan het eind van de presentatie was er niemand echt geinterseerd in de Xi-Fi, mischien kwam het ook door de slechte demostratie al komt het verschijnlijk ook doordat de Xi-Fi meer marketing is dan echte kwaliteit.
Als je iets met geluids-kwaliteit zoekt dan moet je die kaart van terratec kopen, die kan zelf 5.1(ac3) encoden en dan over spdif naar je amp. (creative kan tot nog toe geen 5.1(ac3) encoden)

De enige troef die creative heeft is EAX4, verder kan ik alleen zeggen dat mijn nforce2 onboard beter klinkt dan de audigy 2 ZS waar ik alleeen maar ellende mee gehad heb. (storend uitgangssigaal, geen lage tonen naar m'n sub, etc.)

Over dat sub probleem stond overigens een 35 pagina's lang topic op het creative forum en
creative bleef maar keihard ontkennen dat er iets aan de hand was.
(oplossing --> KX-drivers installeren, maarja dan geeen EAX4 meer)

En nee, je bent niet verwend, creative belooft geluidskwaliteit.
En voor dat geld mag je dat ook verwachten.
Alleen jammer dat ze het niet waar kunnen maken.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Hoi!

Ik heb het overal al gezocht, een post gedaan op het Creative-forum maar tot dus ver geen resultaat... Vandaar dat ik het de experts van dit topic maar even vraag ;)

Ik heb thuis een 5.1 speakerset van Medion (jaja, ik weet het... zodra ik geld heb, ga ik die vervangen). En de X-FI Fatal1ty.

Nu is het zo dat ik alleen de frontspeakers gebruik en de subwoofer. Dit zijn dus twee 'plugjes'. Met behulp van een 'splitter' heb ik deze aangesloten op mijn geluidskaart.

Afbeeldingslocatie: http://www.bestbuygadgets.nl/product_thumb.php?img=images/produkten/belkin_koptelefoon_speaker_splitter.jpg&w=80&h=80

Ik heb deze dus aangesloten op de uitgang die je gebruikt voor stereo speakers of 2.1 speakers. Nu vroeg ik mij dus af of ik de subwoofer kan aansluiten op een aparte ingang. Ik hoef dan geen gebruik te maken van de splitter. Ik denk dat ik dan een betere kwaliteit zal hebben.

Kan iemand mij hiermee helpen???

Greetz,

Base

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:29:
Wie is er naar de demostratie geweest naar de hcc ?

Ik ben ook naar de demostatie geweest van de soundblaster X-FI om te luisteren of die werkelijk zo goed klinkt als somige beweren.
De presentatie begon over dat de de XI-FI 30 keer sneller is dan de Live en 26 keer sneller dan de audige (of wel een audig is 15% sneller dan een live). Ze vertelde ook dat er 5 jaar aan deze technologie is gewerkte. (ja dat klopt ook, ongeveer 3 jaar geleden had creative de de techlogie van Aurel 3D overgekocht (die toen suround geluid hadden uitgevonden over twee luidsprekers), creative heeft er een hele tijd niks mee gedaan en nu gaan ze het eindelijk gebruiken).

Ze gingen toen demosteren hoe je goed muziek kan mixen met de X-Fi, ze gebruikte daarbij verschillenden effecten die ik vroeger ook op me soundblaster live had zitten.
Daarna gingen ze met ruis generator de 3d sound effecten demosteren via de koptelefoon. Ik vond het effect niet zo goed klinken, ik vermoed dat het kwam door de niet zo goede audio apparatuur hadden staan.(Mijn herindering zegt dat de aureal vortex 2 beter klonk met de suround effect over een koptelefoon.)
Toen lieten ze stereo muziek horen met de X-Fi CMSS®-3D effect wat het geluidsbeeld moest verbeteren door van het stereo geluid 5.1 geluid te maken. Ik moest ze teleurstellen dat ik het geluids beeld bij gewoon stereogeluid vele malen beter vind klinken.

De X-Fi 24-bit Crystalizer was echt om te janken. Het deedt gewoon pijn aan je oren zo lelijk dat het klonk. Je hoorde duidelijk dat de Crystalizer de lage tone en hoge tone extra vesterkert wat je ook heb bij een loudnes filter, vroeger was er een tijd geweest dat een loudnes filter echt in was. Zo zul je ekltijd mensen hebben die Crystalizer mooi vinden klinken, al zul je dat soort mensen niet zo gauw tegen komen onder de audiofielen.

Als laats bestedenen ze een kort stukje over de games. Als eerst lieten de zien hoevel sneller de X-Fi is tot zo ver een realtek onboard geluids kaart (je gaat toch ook geen pentium 4 vergelijking met een pentium 1 ?). Daarna lieten ze horen in Painkiller met stereo geluid en suround (ironische genoeg zag ik dat die game ook A3D ondersteunde van aureal). Ik vond het slechter klinken dan mijn soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy EFX5.1 speaker setup.
(Maarja mischien ben ik wel verwend met mijn audio instalatie).

Aan het eind van de presentatie was er niemand echt geinterseerd in de Xi-Fi, mischien kwam het ook door de slechte demostratie al komt het verschijnlijk ook doordat de Xi-Fi meer marketing is dan echte kwaliteit.
Probeer dan es een X-FI te regelen en deze op je huidige audio-set aan te sluiten...

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flink puzzelen maar: bij de Computer Totaal geven ze als hoofdprijs 2 van deze setjes weg als je de puzzel goed hebt tenminste ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:50

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:35:
Flink puzzelen maar: bij de Computer Totaal geven ze als hoofdprijs 2 van deze setjes weg als je de puzzel goed hebt tenminste ;).
Op de frontpage staat ook gewoon een advertentie waar je een Xfi kunt winnen. Je hoeft alleen maar twee vragen te beantwoorden en geluk te hebben ;) Nee dankje, al hoefde ik er niks voor te doen :P

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch_Baseline schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:37:
[...]

Off-topic: Zegge.... jcvjcvjcvjcv, heb ik jou vanavond niet bij Battlefield 2 SF gezien??? Volgens mij hebben wij elkaar een aantal keer afgeknald!!! 8)7
Kan zeker kloppen! Ik zie jouw ook vaak in de server zitten, de i3d.nl NOD server dan wel te verstaan. Daar ben ik namelijk admin :) .

@jorisw86; het kabel probleem was dat mensen die flat kabel niet mooi vonden in hun PC. We willen dus eigenlijk rounded cables. Het punt is alleen dat bij de X-Fi het dode 'pinnetje' op een andere plek zit dan bij een IDE kabel.

Persoonlijk zou ik dat graag weten omdat ik denk dat de standaard kabel niet lang genoeg is om bovenin mijn kast te komen :+ .

Het moet toch niet zo moeilijk zijn om het uit te zoeken? Multimeter erbij en je hebt de kabels zo 'doorgelicht' >:) . Zodra ik een X-Fi heb ga ik het wel proberen te ontrafelen. (als, als as, as=verbrand hout }) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:33

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Vraagje: is het met X-Fi kaarten mogelijk tegelijk digitaal en analoog (stereo) geluid uit te sturen? Om bijvoorbeeld een 5.1 versterker en een extra speakersetje aan te sturen.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
hebben meer mensen als je een bf2 server joint en er komen meerdere geluiden tijdens het laden dat het heel even 5 seconden stoort???

bijvoorbeeld met ventrilo praten tijdesn de loading van bf2 maps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

nadat ik wat reviews heb gelezen heb ik de xtremeMusic voor €90,- via een veiling op de hcc aangeschaft.

gelukkig heb ik niet meer betaald.

het is zowiezo geen kaart voor audiofielen want er zit behoorlijk wat opties op om het geluid te vervormen. een realistisch geluid is zeer ver te zoeken als je 1 van deze opties aan zet.
heb alles nu uit en ik moet zeggen dat ie (naar mn gevoel) wel ietsje beter klinkt als mn digifire van hercules.

verders een perfecte gamers-kaart want hier zijn de 3d opties wel handig natuurlijk.
snap alleen niet waarom ie dan xtremeMusic moet heten.

klopt het dat er maar 1 aansluiting is voor zowel koptelefoon als analoog stereo?

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 23:34:
[...]

Kan zeker kloppen! Ik zie jouw ook vaak in de server zitten, de i3d.nl NOD server dan wel te verstaan. Daar ben ik namelijk admin :) .
Hahaaaa... ziejewel.... Dacht ik al! Kun je onze onderlinge score zien? (jaja, off topic...I know... :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
OK even een update vanaf het Creative forum: ook mensen die een heatsink op hun X-Fi hebben, lopen tegen problemen aan met NForce4. Dit is dus (helaas) geen garantie dat je de nieuwste versie hebt.
Verder zijn het niet alleen de Xtreme Music en de Platinum Pro die last van het probleem hebben, zoals eerder gezegd. Ook de Fatal1ty schijnt het probleem te hebben. Maar in hoeverre het gerelateerd is, is onduidelijk, want er wordt ook weer gezegd dat die iets andere problemen heeft :|.
Wordt vervolgd ;).

bron:
http://forums.creative.co...by_date_ascending&page=39

[ Voor 62% gewijzigd door The__Virus op 03-12-2005 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
hebben er meer mensen ruis met het laden van battelfield 2 maps??

als je dan praat in ventrilo b.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08 10:45
jorisw86 schreef op zondag 04 december 2005 @ 01:28:

Ik heb er ook last van, maar ik maak gebruik van een SB 2 ZS kaart. Het is behoorlijk vervelend dat je even moet wachten voordat er wat gebeurt. BF2 schijnt wel gemaakt te zijn voor de SB 2 ZS volgens het boekje wat bij de bf2 dvd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ik had dit met me creative sb audigt2 zs niet maar met me x-fi wel.

heb me sound detail ook op x-fi/ultra high staan dat kan je alleen doen als je een x-fi hebt zover als ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals jullie wel gezien hebben volg ik dit topic al een tijdje.

Van het weekend heb ik dus een X-Fi Platinum aangeschaft met de hoop dat ik geen problemen ondervind dus de nieuwste firmware op me geluidskaart heb. Nou toen ik dus de kaart in me handen nam zag ik direct dat ik GEEN passief koelblok had de X-Fi chip. Zweet stond al op me voorop want ik dacht het gaat niet werken bij mij. Integendeel het werkt!

Moederbord: A8N-SLI Deluxe (bios 1011)
Creative X-Fi Platinum ZONDER koelblok.

Geen BSOD of whatsoever. Alleen ben ik het volgende tegen gekomen:

In eerste instantie had ik dus me geluidkaart in me PC gestopt en dan de nieuwste drivers (SBXF_PCDRV_LB_2_07_0004.exe) geinstalleerd ZONDER de drivers te installeren op de bijgeleverde cd. Ik stond al verbaast te kijken omdat ik hiervoor een Audigy2 had en toen was je verplicht om eerst de drivers te installeren vanaf de CD.
Mjah toen kreeg ik het probleem.. hij herkende me geluidkaart niet maar installeerde de drivers wel. Na restart kreeg ik dus melding van Windows: "New Device Found". Toen heb ik maar handmatig geinstalleerd dmv automatisch zoeken naar bijbehorende drivers. Na weer een restart werkte het. Wat ik zie is dat hij de X-Fi ziet als een SB X-Fi Audio [A000] geluidkaart. Waar deA000 hoort te staan hoort toch normaal de model bij te staan dus bij mijn oude audigy stond A250... Klopt dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kahbouter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-06 13:29
Ik ondervind sinds dit weekend problemen met de installatie van mijn X-Fi XtremeMusic. Ik heb 'm ongeveer een maand en werkte feilloos in een ASUS A7N8X moederbord. Zeer tevreden over de kaart.

De problemen begonnen dit weekend. Ik heb het moederbord vervangen door een ASRock 939Dual SATAII met een A64 3200+ Venice en tijdens de installatie van de drivers (van de cd) een BSoD. :( (Voor de liefhebbers: STOP 0x7E, ha20x2k.sys (de verdere errormessage heb ik ook genoteerd voor het geval iemand er iets mee kan))

Wat ik gedaan heb:
Voor de installatie van Windows uiteraard alle referenties naar onboard sound disabled. Ik heb de kaart pas gemonteerd nadat een volledig schone herinstallatie van WinXP t/m SP2 en de hele meuk. Daarna de kaart gemonteerd, Windows vindt nieuwe hardware maar geannuleerd. En toen de driver-cd van Creative gebruikt voor installatie (optie Maximum performance voor zo min mogelijk extra zooi). Gaat lekker tot ie bij de audiodrivers komt (ong. op 70%) => BSoD.
Naar Windows Safe Mode, en daar lijkt ie de installatie van de drivers af te maken. Na een reboot hangt de pc in het opstartscherm van XP. Weer naar Safe Mode, en de nieuwste drivers (Web Update 2) geïnstalleerd. Verliep goed, maar na een reboot hangt XP weer in het opstartscherm.

Als ik google op het probleem, kom ik alleen maar problemen tegen met nForce4 borden, die van mij heeft een ULi-chipset, maar de symptomen zijn hetzelfde (BSoD, freezes, etc.). Ik heb de laatste (officiële) bios van het bord, versie 1.40. Het enige dat ik nog niet geprobeerd heb, is de X-Fi in het onderste PCI-slot stoppen (iets dat bij een ASUS A8N-SLI zou werken), maar dat is dan iets voor morgen :P

Mijn vraag: heeft iemand deze kaart werkend gekregen op een ASRock 939Dual SATAII? En wat is er voor nodig om dat voor elkaar te krijgen?

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ik heb ook een asrock dual sata2 en bij mij was het gewoon kaart erin doen oude drivers eraf nieuw erop klaar.

heb een x-fi fidelity fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 23:39:
Wat ik zie is dat hij de X-Fi ziet als een SB X-Fi Audio [A000] geluidkaart. Waar deA000 hoort te staan hoort toch normaal de model bij te staan dus bij mijn oude audigy stond A250... Klopt dit wel?
volges mij heb ik dat bij mn music editie ook staan, de kaart is zonder problemen geinst.
ik zal vanavond even kijken.

maakt et trouwens uit of je windows zelf op koptelefoon of speakers hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
The__Virus schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 14:54:
OK even een update vanaf het Creative forum: ook mensen die een heatsink op hun X-Fi hebben, lopen tegen problemen aan met NForce4. Dit is dus (helaas) geen garantie dat je de nieuwste versie hebt.
Verder zijn het niet alleen de Xtreme Music en de Platinum Pro die last van het probleem hebben, zoals eerder gezegd. Ook de Fatal1ty schijnt het probleem te hebben. Maar in hoeverre het gerelateerd is, is onduidelijk, want er wordt ook weer gezegd dat die iets andere problemen heeft :|.
Wordt vervolgd ;).

bron:
http://forums.creative.co...by_date_ascending&page=39
Ik heb sinds 3 weken de Fital1ty en heb echt nergens last van!!! Ik heb wel een keertje gehad dat ik de geluids-instellingen in BF2 SF weer goed moest zetten. (Kan ook komen doordat BF2 SF niet helemaal probleemloos is gescript mijns inzien)

Maar verder klinkt het geluid echt heel erg goed! Ik heb overigens niet de drivers geïnstalleerd die op de cd staan, maar de nieuwe gedownd... Werkt super hier!!!
jorisw86 schreef op zondag 04 december 2005 @ 01:28:

Nope, nergens last van... Werkt prima!!!

Laatste drivers geïnstalleerd? B)

Succes ermee!!!

Base

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MUSTIS schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:30:
[...]

volges mij heb ik dat bij mn music editie ook staan, de kaart is zonder problemen geinst.
ik zal vanavond even kijken.

maakt et trouwens uit of je windows zelf op koptelefoon of speakers hebt staan?
Ik heb het op 5.1 staan en dan heb ik aan de achterkant mijn 5.1 boxen aangesloten en aan de voorkant me headset.

Ben alleen niet tevreden met de MIC ingang voorin. Die is waardeloos. Heb dus me headset voorop en me mic achterin B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kahbouter
jorisw86 schreef op maandag 05 december 2005 @ 09:16:
ik heb ook een asrock dual sata2 en bij mij was het gewoon kaart erin doen oude drivers eraf nieuw erop klaar.

heb een x-fi fidelity fps
Het kan zijn dat het bij jou werkt omdat je de Fatal1ty FPS versie hebt (die heeft XRAM en zou ook geen problemen mogen geven volgens Creative, in relatie tot nF4-borden tenminste)

De BSoD die ik had doet mij ook meer zoeken in de richting van een driver-probleem, maar toch...

* Welke BIOS draai je op je ASRock 939dual SATAII? (ik heb 1.40, de laatste officiële)
* In welk PCI-slot heb je 'm gemonteerd? (ik in de middelste van de drie)

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ik draai versie 1.30 die op het bordje zat toen ik hem kreeg.

ik had hem in de onderste maar heb hem nu naar de middelste gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kahbouter
Ok, dank je! Dan ga ik BIOS 1.30 ook nog even proberen. Ik had 1.20 op mijn bordje, maar na overal gelezen te hebben dat een BIOS-update naar de nieuwste versie zou helpen, heb ik die 1.40 maar genomen. Lijkt me raar als het dan wel werkt, maar niet geschoten is altijd mis.

Ik laat wel weten of het gaat werken.

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-08 19:47
Ik heb de X-Fi Platinum nu een week of drie en ik ben er erg blij mee. Uiteindelijk gekocht bij Tuxion omdat die extra ondersteuning levert. Prachtig geluid en mooie software meegeleverd. Ook kan ik m'n piano en elektrische gitaar direct op de bay aansluiten.

Ik heb zelf de nForce3-chipset (moederbord: MSI K8N Neo2 Platinum) en heb hier geen problemen mee gehad. Wel had ik problemen met de installatie (de installatiesoftware kwam niet verder dan het eerste scherm); dit bleek te liggen aan het feit dat ik Quicktime (& iTunes) geïnstalleerd had staan. Deze heb ik eerst moeten de-installeren, om vervolgens weer te installeren.

Ik heb de X-Fi Platinum aangeschaft omdat ik muziekliefhebber ben en van goed geluid houd. Een andere reden was dat de pc waar de X-Fi nu is ingebouwd zo'n 15 meter van de eindversterker afstaat en ik de geluidskaart met de versterker wilde verbinden d.m.v. een optische kabel. Het is jammer dat de opties 24-bit Crystalizer en CMSS-3D Surround niet werken als je de informatie als AC3 over S/PDIF doorzendt. Het effect van CMSS-3D Surround heb ik enigszins kunnen bereiken door AC3Filter te gebruiken, naast de standaard software.

Het is echt een prachtige geluidskaart! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muziekliefheber, goed geluid en crystalizer gaan niet samen in een zin. Crystalizer is alleen maar een compressor en versterkt het geluid iets. Wees trouwens blij dat crystalizer niet werkt bij ac3 passtrough, want dat zou betekenen dat de doorgave niet bit perfect is. Mijn advies, zet dat ding op music creation mode of wat het ook mag heten en zorg dat de frequentie niet vast staat, maar af hangt van bron materiaal.
BARO schreef op maandag 05 december 2005 @ 17:25:
Ik heb de X-Fi Platinum nu een week of drie en ik ben er erg blij mee. Uiteindelijk gekocht bij Tuxion omdat die extra ondersteuning levert. Prachtig geluid en mooie software meegeleverd. Ook kan ik m'n piano en elektrische gitaar direct op de bay aansluiten.

Ik heb zelf de nForce3-chipset (moederbord: MSI K8N Neo2 Platinum) en heb hier geen problemen mee gehad. Wel had ik problemen met de installatie (de installatiesoftware kwam niet verder dan het eerste scherm); dit bleek te liggen aan het feit dat ik Quicktime (& iTunes) geïnstalleerd had staan. Deze heb ik eerst moeten de-installeren, om vervolgens weer te installeren.

Ik heb de X-Fi Platinum aangeschaft omdat ik muziekliefhebber ben en van goed geluid houd. Een andere reden was dat de pc waar de X-Fi nu is ingebouwd zo'n 15 meter van de eindversterker afstaat en ik de geluidskaart met de versterker wilde verbinden d.m.v. een optische kabel. Het is jammer dat de opties 24-bit Crystalizer en CMSS-3D Surround niet werken als je de informatie als AC3 over S/PDIF doorzendt. Het effect van CMSS-3D Surround heb ik enigszins kunnen bereiken door AC3Filter te gebruiken, naast de standaard software.

Het is echt een prachtige geluidskaart! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
ik heb nu DFI NF3 bord en gebruik daar de Spdif uitgang van naar mijn marantz sr-5500

ga ik veel verschil merken me dit kaartje??? of kan ik dan beter iets anders nemen???
het is vooral voor games.

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je games speelt zou ik geen seconde twijfelen en die kaart kopen.

Vooral vanwege EAX...

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-08 19:47
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 18:04:
[...]Wees trouwens blij dat crystalizer niet werkt bij ac3 passtrough, want dat zou betekenen dat de doorgave niet bit perfect is.[...]
Ik doelde hierbij natuurlijk op de niet-AC3-gecodeerde muziek, zoals standaard MP3'tjes. Bij MP3's werkt de 24-bit Crystalizer erg goed, maar deze kan niet ingeschakeld worden bij een digitale connectie met de versterker; hiervoor moet je de pc per se analoog aan de versterker koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kahbouter
Probleem opgelost! :D Op de één of andere manier werkt ie nu! :) (kaart eruit gehaald, RAID-kaart in dat PCI-slot, rebooten, ging goed, afsluiten, X-Fi er weer in, rebooten, en hij doet het!) Als dit geklooi heeft me al twee dagen gekost, maar eindelijk werkt het dan zoals het zou moeten. (zolang het duurt... 8) )

Thx anyway ;)

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 12:45:
[...]

Ik heb het op 5.1 staan en dan heb ik aan de achterkant mijn 5.1 boxen aangesloten en aan de voorkant me headset.

Ben alleen niet tevreden met de MIC ingang voorin. Die is waardeloos. Heb dus me headset voorop en me mic achterin B)
ik heb nog een oude denon set + tannoy's eraan hangen dus heb em op 2.1. eigenlijk zonde om weg te doen.

bij mij staat bij waveapparaten: SB X-Fi Audio [FFE0]. nergens iets van x music te vinden.
FFE0 vind je weer terug bij I/O bereik bij broninstellingen.
maakt qua geluid niets uit lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Laatst online: 14:03
Na mijn hoopvolle gedachten over dat ik geen problemen had met mijn X-Fi kan ik deze weer uitwuiven. De ene BSOD na de andere. Heb gelezen dat een BIOS update zou kunnen helpen. Klopt dit? Of is er een andere mogelijkheid om het probleem op te lossen?

Edit: Heb overigens een Asus A8N-E Moederbord.

[ Voor 10% gewijzigd door Flying op 05-12-2005 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kahbouter
Flying schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:05:
Na mijn hoopvolle gedachten over dat ik geen problemen had met mijn X-Fi kan ik deze weer uitwuiven. De ene BSOD na de andere. Heb gelezen dat een BIOS update zou kunnen helpen. Klopt dit? Of is er een andere mogelijkheid om het probleem op te lossen?

Edit: Heb overigens een Asus A8N-E Moederbord.
Er wordt door Creative inderdaad beweerd dat een BIOS update een oplossing is voor het probleem van vastlopers ed. Zijn kunnen ook de firmware van de kaart updaten/vervangen als een soort workaround. Zie ook deze thread op de supportforums van Creative Gaat voornamelijk over problemen met nForce4-borden. ASUS wordt daar meermalen genoemd.

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Ik zou wel eens kunnen mijn BIOS flashen. Als dat niet werkt eis ik toch een vervanging hoor.
De laatste BIOS datereert van Augustus, behalve de BETA BIOS. Is het veilig genoeg om dit te installen?

[ Voor 37% gewijzigd door Flying op 05-12-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Geld dat probleem alleen voor nForce4-borden of ook voor intel-borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meat106 schreef op maandag 05 december 2005 @ 23:57:
Geld dat probleem alleen voor nForce4-borden of ook voor intel-borden.
Ik weet niet in hoeverre jij verstand hebt van computers maar nForce4 is een chipset. Dat betekend niet dat het automatisch een AMD moederbord is want je hebt zowel nForce4 AMD moederborden als nForce4 Intel moederborden.

De problemen gelden voor alle nForce4 moederborden dus zowel AMD als INTEL met nForce4 chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Ik heb de gehele thread hier en op creative doorgelezen en wat ik eruit opmaak is de 2 lagere X-Fi's (XtremeMusic en Platinum omdat ze geen X-Ram gebruiken van 64MB) de enige 2 met problemen zouden moeten moeten zijn omdat het cachegeheugen door de Nforce4 moederborden moeilijk te plaatsen zou zijn.

Ik zelf beschik over een Asus A8N-Sli Premium (die met dat heatsinkje) en hier wilde de oude Audigy2 niet op werken (*Duh denken jullie nu), dus ging ik op zoek naar een andere geluidskaart, nadat ik noodgedwongen het onboard geluid aan heb gezet (tering jantje wat een verschil met alleen al mp3's, bah).

Omdat er nergens echt duidelijk wordt welke type/serie-nummers X-Fi's de nieuwe Firmware hebben (die ook niet altijd schijnt te werken, maar dat zijn echt specifieke/kleine aantallen) heb ik Creative Nederland maar gebeld, kreeg een hele enge gozer aan de lijn die echt enorm van een blaadje zat te lezen (zattie niet, maar et klonk heel robotachtig), het 1e wat ze daar zeggen is dat er geen probleem is met de X-Fi en dat die Nforce4 problemen 'af en toe' voorkomen, maargoed je word er niets wijzer van, ze komen met hetzelfde verhaal wat ik al wist alvorens ik belde: 'Alsie niet werkt moet je een RMA aanvragen, dan mag je hem kosteloos opsturen naar Creative Nederland, C.N. stuurt hem dan naar Creative in Dublin, welke de firmware zal flashen om hem vervolgens terug te sturen etc.etc.'.

Om een heel lang verhaal kort te maken, ik weet nu niet welke X-Fi ik wil aanschaffen...

- XtremeMusic
---- Voordeel: Goedkoopste en bezit wat de rest ook heeft op X-Ram na
---- Nadeel: Brengt de meeste problemen met zich mee

- Platinum
---- Voordeel: Zelfde als bovenstaand alleen dan met een mooie drivebay waar ik eventueel mijn elechtrische gitaar op aan kan sluiten (danwel indirect via mijn gitaarversterker)
---- Nadeel: Zelfde als bovenstaand

- Fatality FPS
---- Voordeel: In principe geen problemen (je leest er niet al te veel over, tzijn vooral de 2 bovenste), mooie drivebay zoals boven genoemd
---- Nadeel: DUUR, scheelt 100 hele euro's (ja kweet et de drivebay is los ook 109 euro)

De Elite Pro ga ik niet eens over nadenken, deze is gewoon TE duur.

Wie helpt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
De huidige versies zouden als het goed is de nieuwste firmware moeten hebben, dus die zouden geen problemen mogen opleveren. En wat hierboven staat dat die firmware een workaround is: dat klopt niet, die fixt gewoon het hele probleem. Een bios-update is een work-around in dit geval. Het is puur Creative die hiervoor aansprakelijk is en niet de mobobakkers of chipsetbakker, want de X-Fi kwam geruime tijd na de lancering van de NForce4 pas op de markt. Het heeft zich aan te passen en het had getest moeten worden. En doordat dat niet (goed) gedaan is, ontstaan er conflicten. Daarom hebben ze dus een nieuwe versie in de omloop gebracht met nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Net de XtremeMusic besteld met Engelse handleiding (kan je aan et artikelnummer zien), krijg em denk ik morgen wel binnen (met mastercard besteld bij Komplett.nl, meestal volgende dag binnen dus)

Ik laat wel ff weten of et werkt met mijn Asus A8N-Sli Premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 23:59:
[...]

Ik weet niet in hoeverre jij verstand hebt van computers maar nForce4 is een chipset. Dat betekend niet dat het automatisch een AMD moederbord is want je hebt zowel nForce4 AMD moederborden als nForce4 Intel moederborden.

De problemen gelden voor alle nForce4 moederborden dus zowel AMD als INTEL met nForce4 chipset.
Ik weet niet toe hoever jij lezen hebt geleert maar er stond nergens in mijn vraag AMD.
En ja ik weet wat een nForce4 chip is.
Maar dat vroeg ik niet ik vroeg alleen of het probleem alleen op nForce4-borden voor kwam zowel AMD of INTEL en of dat het ook voor komt op alleen intel-borden met intel chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Er zijn ook andere borden met problemen, maar die zijn vaak van een andere aard. Dit specifieke probleem is dus Nforce-gebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Mensen ik wordt gek :)

Ik zit te denken over een Soundblaster.

Kweet nu niet meeer welke door alle type nummers die er nu zijn.

Audigy 2 ZS
Audigy 4 ??
X-Fi Extreme music ?

Er moet een Logitech Z-5500 op kunnen allen volgens mij hebben de normale Audigy 2 en de udigy 4 + de goedkoopste X-Fi geen spdif of optical.

En dat voor een kaart van 110 euro :| Ik wordt er niet heel veel wijzer van. Maar ik begreep dat de ZS die dingen wel had en de X-Fi fitality ook alleen die is meteen 180 euro of zo. Kunnen jullie mij mischien vertellen wat ik het beste kan doen ? k heb nu onboard audio op me DFI ultra D die heeft wel spdif alleen geen Eax support. Vandaar dat ik naar een andere aan het kijken ben.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 11:35
Astennu schreef op woensdag 07 december 2005 @ 10:47:
Mensen ik wordt gek :)

Ik zit te denken over een Soundblaster.

Kweet nu niet meeer welke door alle type nummers die er nu zijn.

Audigy 2 ZS
Audigy 4 ??
X-Fi Extreme music ?

Er moet een Logitech Z-5500 op kunnen allen volgens mij hebben de normale Audigy 2 en de udigy 4 + de goedkoopste X-Fi geen spdif of optical.

En dat voor een kaart van 110 euro :| Ik wordt er niet heel veel wijzer van. Maar ik begreep dat de ZS die dingen wel had en de X-Fi fitality ook alleen die is meteen 180 euro of zo. Kunnen jullie mij mischien vertellen wat ik het beste kan doen ? k heb nu onboard audio op me DFI ultra D die heeft wel spdif alleen geen Eax support. Vandaar dat ik naar een andere aan het kijken ben.
Dat hebben ze wel, alleen je hebt een klein plugje nodig (2,5mm mono jack) om de coaxkabel daar op aan te sluiten en die kan je vervolgens in de digitale output van de audigy doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Er zijn van alle kaarten varianten met SPDIF, maar dan moet je de duurdere versies nemen (met breakoutbox). Verder heeft de X-Fi Platinum deze breakoutbox ook en is voor ongeveer 160 euro (www.tweakers.net/pricewatch) te koop.

Maar een verloopstukje zoals hierboven staat genoemd kan ook ;).

[ Voor 14% gewijzigd door The__Virus op 07-12-2005 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Nou geen idee waar iedereen last van heeft maar ik heb net een X-Fi XtremeMusic geinstalleerd (zonder koelblokje) op een Asus A8N-Sli Premium, met de standaard installatie-CD,

Nergens last van, alles werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Dan heb je een nieuwe versie, één met geupdate firmware :D ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

The__Virus schreef op woensdag 07 december 2005 @ 13:59:
Dan heb je een nieuwe versie, één met geupdate firmware :D ;).
Enig idee hoe je kan zien welke firmware je kaart heeft!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Heb geen BSOD's meer. Blijkbaar heb ik dan toch een versie mmet geupdate firmware. Enige wat ik veranderd heb is mijn Desktop. Vraag me niet waarom, maar na 2 BSOD's zei die iets over mijn Active Desktop enzo. Na het herstellen weer BSOD's. Nu heb ik active desktop uitgezet en krijg ik geen BSOD's meer. Nu ja, ik ben er iig blij om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
deeltje schreef op woensdag 07 december 2005 @ 14:03:
[...]

Enig idee hoe je kan zien welke firmware je kaart heeft!?
Dat is het probleem, dat kan niet. Maar als je een versie hebt met heatsink op de chip, heb je iig wel meer kans, want die kwamen tegelijk met de versies met nieuwe firmware (dus met heatsink heb je meestal nieuwe firmware). Let op: dit is geen garantie, want ik heb iig één geval gezien waarbij dit niet zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

The__Virus schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:44:
[...]

Dat is het probleem, dat kan niet. Maar als je een versie hebt met heatsink op de chip, heb je iig wel meer kans, want die kwamen tegelijk met de versies met nieuwe firmware (dus met heatsink heb je meestal nieuwe firmware). Let op: dit is geen garantie, want ik heb iig één geval gezien waarbij dit niet zo was.
Nee nouja, ik heb er dus 1 zonder heatsink en heb een klein uurtje met kloppend hart zitten kijken naar de installatie etc :P

Wat een focking opluchting dattie et dan doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Goed dat je het zegt, deeltje :). Niet dat het er duidelijker opmaakt, maar dat wijst er mijns insziens toch op dat elke versie op dit moment de nieuwe firmware heeft. Als iedereen die een kaart koopt en hem werkend krijgt het ook wil melden (en natuurlijk als ie niet werkt), graag! Vermeld er ajb wel bij welk mobo je hebt, aangezien het probleem zich alleen met NForce4-borden voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Lol dan koop ik dus geen X-FI .Ik heb geen zin in gezijk. Eerst maar eens wachten dan tot die nieuwe ref overal te koop is. Want 110 euro voor een soundcard is super veel. Dus van wil ik wel dat i goed werkt anders kan ik net zo goed me onboard audio gebruiken want die werkt te minste zonder BSOD's.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Op dit moment komen we dus alleen maar de goede versie tegen, dus ik denk dat je weinig risico loopt. Maar eind deze week ga ik mijn Platinum bestellen: ik zal laten weten hoe ie het doet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
The__Virus schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:53:
Op dit moment komen we dus alleen maar de goede versie tegen, dus ik denk dat je weinig risico loopt. Maar eind deze week ga ik mijn Platinum bestellen: ik zal laten weten hoe ie het doet ;).
Uhmm ok ik zal wel eens bij me vaste shop vragen voor een X-FI met heatsink. Ik ben benieuwd hoe het verschil zal zijn van een Onboard ALC850 Chip naar een Super deluxe X-FI met EAX 5 HD en zo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Astennu; heb je nu een Z-5300 of een Z-5500? Je profiel en je bericht (bovenaan deze pagine ergens) spreken elkaar namelijk tegen.

@The_Virus; Ik wens u sterkte! ;) Als er voor de kerst nog een familie-autotje naar het noorden gaat, komt er hier misschien wel een Fatal1ty met de kerst :9~ . Beetje afwachten hoe dik de folders zijn (dikkere folders= meer salaris) B) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 22:08:
@Astennu; heb je nu een Z-5300 of een Z-5500? Je profiel en je bericht (bovenaan deze pagine ergens) spreken elkaar namelijk tegen.

@The_Virus; Ik wens u sterkte! ;) Als er voor de kerst nog een familie-autotje naar het noorden gaat, komt er hier misschien wel een Fatal1ty met de kerst :9~ . Beetje afwachten hoe dik de folders zijn (dikkere folders= meer salaris) B) .
Ik heb nog een 5300 maar ik wil een 5500 gaan halen. Maar wou eerst wat dingen zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Zit er echt een heatsink op de nieuwste X-Fi's? Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet. Een rondje google en creative.com leverden geen plaatje van xfi + heatsink op.

Leuke indicatie voor de hoeveelheid rekenkracht die de xfi heeft, als er echt een koelblok op zit. :9

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

Frank_Knopers schreef op woensdag 07 december 2005 @ 23:12:
Zit er echt een heatsink op de nieuwste X-Fi's? Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet. Een rondje google en creative.com leverden geen plaatje van xfi + heatsink op.

Leuke indicatie voor de hoeveelheid rekenkracht die de xfi heeft, als er echt een koelblok op zit. :9
Foto is al voorbij gekomen in dit topic - [rml]SideSwipe in "[ X-Fi] Nieuwe geluidschip van creative"[/rml]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snap er niets meer van... er werdt beweert dat de X-Fi kaarten met koelblokken nieuwer zijn dan de kaarten zonder blok. Dus ga je vanuit dat de Koelblokken een nieuwere firmware versie op hebben zitten, dus niet. Want zie naast mij nog een paar die geen koelbloek hebben geen BSOD hebben.

Ik had mijn X-Fi Platinum gehaalt bij icomputers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ik heb al eens gezegd dat het geen garantie is dat je een nieuwe firmware hebt als je een heatsink hebt en andersom ook niet. Je hebt gewoon een oudere revisie maar met nieuwe firmware. De kans is alleen groter dat je de nieuwe firmware hebt, aangezien beide wijzigingen op hetzelfde moment doorgevoerd werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 13:25

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Één probleem die ik wel had was het autorun menu steeds een error gaf en afsloot. Dus heb ik de installatie via een .exe bestand opgestart.... Meer mensen die er last van hadden? :?

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
Ja, ik heb toen de laatste drivers van Internet gehaald. Het schijnt te maken te hebben met Quicktime: [rml]Chester in "[ X-Fi] Nieuwe geluidschip van creative"[/rml] en [rml]BARO in "[ X-Fi] Nieuwe geluidschip van creative"[/rml]. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
K heb net een X-Fi besteld. Er werd mij verteld dat het probleem van de BSOD's aan de drivers van de nforce mobo lag. En niet aan de X-Fi zelf. Want die persoon had er eerst ook last van en nu met nieuwe drivers.

Maar goed ik heb er wel vertrouwen in dat het nu gaat werken. Maar ik denk dus dat je het metniewue firmeware of drivers kan oplossen. En is het verstandig om een heatsink op de chip te zetten als er geen op zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Astennu schreef op donderdag 08 december 2005 @ 11:45:
K heb net een X-Fi besteld. Er werd mij verteld dat het probleem van de BSOD's aan de drivers van de nforce mobo lag. En niet aan de X-Fi zelf. Want die persoon had er eerst ook last van en nu met nieuwe drivers.

Maar goed ik heb er wel vertrouwen in dat het nu gaat werken. Maar ik denk dus dat je het metniewue firmeware of drivers kan oplossen. En is het verstandig om een heatsink op de chip te zetten als er geen op zit ?
Dat kan een probleem zijn, maar dat is niet het beruchte probleem ;). Kun je vertellen welk mobo hij had, wat voor X-Fi en welke drivers geïnstalleerd? Want de NForce4-drivers van zichzelf zijn ook al knudde (IDE-drivers en netwerksuite en Active Armor raad ik dagelijks af om te installeren ;)). Maar op dit moment zijn volgens mij alle kaarten wel voorzien van nieuwe firmware, dus dat zal wel goed zitten. Verder: mocht er geen heatsink opzitten: niet er zelf op zetten! Dan vervalt je garantie! Mocht je kaart te warm worden (wat ik zeer betwijfel, want die heatsink zal zeker geen enorme verbeteringen neerzetten dus ik denk dat die redelijk overbodig is) kun je hem altijd nog laten omruilen, omdat je garantie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
The__Virus schreef op donderdag 08 december 2005 @ 15:23:
[...]

Dat kan een probleem zijn, maar dat is niet het beruchte probleem ;). Kun je vertellen welk mobo hij had, wat voor X-Fi en welke drivers geïnstalleerd? Want de NForce4-drivers van zichzelf zijn ook al knudde (IDE-drivers en netwerksuite en Active Armor raad ik dagelijks af om te installeren ;)). Maar op dit moment zijn volgens mij alle kaarten wel voorzien van nieuwe firmware, dus dat zal wel goed zitten. Verder: mocht er geen heatsink opzitten: niet er zelf op zetten! Dan vervalt je garantie! Mocht je kaart te warm worden (wat ik zeer betwijfel, want die heatsink zal zeker geen enorme verbeteringen neerzetten dus ik denk dat die redelijk overbodig is) kun je hem altijd nog laten omruilen, omdat je garantie hebt.
Mobo weet ik niet zekers ik denk of een DFI SLI of een Asus A8N32. En hij had een X-Fi Fitality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Tja, de Fatality heeft ook geen last van dit probleem ;). Dat komt omdat die 64MB geheugen hebben, terwijl de Platinum en XtremeMusic maar 2MB hebben. Omdat dat zo weinig is, ontstaan er problemen some how.

Ik zet de link maar weer is neer, bespaart me het zoeken iedere keer als ik wil kijken ;) (te lui voor bookmarks :X)
http://forums.creative.co...by_date_ascending&page=43

[ Voor 40% gewijzigd door The__Virus op 08-12-2005 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Astennu schreef op woensdag 07 december 2005 @ 18:50:
Lol dan koop ik dus geen X-FI .Ik heb geen zin in gezijk. Eerst maar eens wachten dan tot die nieuwe ref overal te koop is. Want 110 euro voor een soundcard is super veel. Dus van wil ik wel dat i goed werkt anders kan ik net zo goed me onboard audio gebruiken want die werkt te minste zonder BSOD's.
Mijn X-Fi XtremeMusic komt van Komplett.nl, ze hadden er toen 15 op voorraad. Voor 14:00 bestellen is de volgende dag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 13-09 19:33
Ik heb vandaag contact gehad met iComputers ( dat is geen reclame) over de Creative SoundBlaster X-FI XtremeMusic 7.1 en de nForce4 probleem. Ze zijn er van op de hoogte van deze probleem , en dat ze nu alleen de goede ( nieuwe firmware ) Creative SoundBlaster X-FI XtremeMusic 7.1 op voorraad hebben. Deus heb ik maar eentje besteld en morgen ga ik mij bevindingen posten. Ik heb 2 nForce4 mamaplanken en 4 computers van klanten met nForce4 ( deze ga ik allemaal testen)

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
SlowikPL schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:50:
Ik heb vandaag contact gehad met iComputers ( dat is geen reclame) over de Creative SoundBlaster X-FI XtremeMusic 7.1 en de nForce4 probleem. Ze zijn er van op de hoogte van deze probleem , en dat ze nu alleen de goede ( nieuwe firmware ) Creative SoundBlaster X-FI XtremeMusic 7.1 op voorraad hebben. Deus heb ik maar eentje besteld en morgen ga ik mij bevindingen posten. Ik heb 2 nForce4 mamaplanken en 4 computers van klanten met nForce4 ( deze ga ik allemaal testen)
Die van mij gaat daar ook vandaan komen. Ik hoop dat hij vandaag de deur uit gaat. Dus dan morgen binnen en testen maar :P Kben benieuwd of het echt die 120 euro waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Post please jullie bevindingen!!! We moeten echt meer weten over die nieuwe firmware. Vermeld ook of je een heatsink erop hebt. Wel goed dat de winkel het probleem erkent en aangeeft dat het alleen de kaarten met nieuwe firmware levert, dat geeft al meer zekerheid.

Kan iemand ook eens zeggen wat je allemaal met de afstandbediening kan?

[ Voor 13% gewijzigd door The__Virus op 09-12-2005 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 13-09 19:33
Ik was ergens aan het lezen dat de ExtremeMusic geen Digital out had, maar dat is naar mijn mening onjuist :

5.
FlexiJack Performs a 3-in-1 function, supporting Microphone-in, Line-in and Digital I/O connections.
Connect one of the following to this jack:
analog devices like cassette players and other line-level sources
a microphone
the Digital I/O Module*
external digital audio devices that accept stereo PCM or compressed Dolby Digital/DTS Bitstream from the S/PDIF output <---- en dit is ook in de manual dat je deze moet verbinden met de coaxial Digital ingang met je versterker.

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

*zucht*

Goed werk, Creative.

Wil ik de 3D Midi Player weer even proberen, krijg ik onderstaande melding:
The audio device supported by this application is not detected. The application will exit.
Begin vorige week heb ik 'm nog draaiende gehad!

Een reboot hielp trouwens ook niet. En verder werkt alles gewoon normaal.

-- Edit: ja, ik heb de meest recente drivers.

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 09-12-2005 16:22 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SlowikPL schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:50:
Bij hun heb ik hem dus afgelopen weekend gehaald en toen waren ze er al bekend mee maar konden ze me niet zeggen of ze de juiste firmwares hadden die geen problemen ondervinden met nForce4 moederborden. Mjah mijn Platinum werkt in iedergeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ik ga morgen mijn Platinum bestellen >:). Maar ik bel wel eerst de winkel of ze van het probleem af weten en of ze de nieuwste firmware erop hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ik zat me opeens wat te bedenken. Op de site van Creative staat wel dat de XtremeMusic uit te breiden is met een I/O-module, dus heb ik gezegd dat dat ook kon (die pinnetjes voor de kabel zijn gewoon aanwezig). Máár: de XtremeMusic heeft naar mijn weten geen 5V-ingang (waarin een floppy-stekkertje gaat), terwijl de overige modellen met I/O-module dat wel hebben! Dus ik ben bang dat de kaart dan niet genoeg stroom krijgt om goed te functioneren of om de module goed te laten functioneren. Kan iemand dat van die stekkeringang bevestigen? Dus wie een XtremeMusic heeft, graag even vertellen of je zo'n poortje hebt en iemand met een Platinum ook.

[ Voor 10% gewijzigd door The__Virus op 10-12-2005 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogieman82
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-04 19:09
Ik heb nu al paar weken de X-Fi Platinum, echt een super geluid, en die modussen werken echt mooi :) Ik adviseer alleen als je een VIA chipset hebt, de kaart niet te kopen. Dit gaat niet zo samen,,, ik heb er nu tijdelijk 1 in en met koude boot werkt hij echt niet :( Gekraa, gepiep en overslaan, na reboot wel weg overigens. Met mijn andere mobo (nForce 3) geen problemen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Boogieman82 schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 10:54:
Ik heb nu al paar weken de X-Fi Platinum, echt een super geluid, en die modussen werken echt mooi :) Ik adviseer alleen als je een VIA chipset hebt, de kaart niet te kopen. Dit gaat niet zo samen,,, ik heb er nu tijdelijk 1 in en met koude boot werkt hij echt niet :( Gekraa, gepiep en overslaan, na reboot wel weg overigens. Met mijn andere mobo (nForce 3) geen problemen.
Kon je niet ff melden of je nou zo'n voedingskabeltje gebruikt of niet? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Laatst online: 29-09-2023
Boogieman82 schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 10:54:
Ik neem dat je dan de X-FI Platinum bedoeld? Heb zelf de Fatality op mijn huidige MSI KT3 Ultra-mobo (KT333-chippie) en geen problemen.

Ik heb van de week ook mijn Sennheiser RS 140 draadloze koptelefoon binnengekregen en deze klinkt echt lekker, aangesloten op de X-FI en onder het genot van bijv. Quake4. :D

Dat was op mijn oude brakke Vivanco-draadloze koptelefoon (type ben ik ff kwijt) toch wel anders eigenlijk.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogieman82
Ik heb een AMD64 3500+ op Asus A8V, werkt niet helemaal. Binnenkort mijn Epox er maar weer inlepelen. Maar het is een algemeen Craetive probleem.

http://forums.creative.co...ard?board.id=soundblaster

Kijk hier maar rond... 8)7 8)7

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nou mijne komt dinsdag pas :? de bestelling status stond verkeerd dus was niet verzonden.

Nu maar eens kijken of de ruis een stuk minder wordt vergeleken met mijn onboard Krojan van DFI. Anders pak ik er een Z-5500 ( of nieuwere als die binnenkort komt ) bij en sluit ik die wel digitaal aan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
The__Virus schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 10:50:
Ik zat me opeens wat te bedenken. Op de site van Creative staat wel dat de XtremeMusic uit te breiden is met een I/O-module, dus heb ik gezegd dat dat ook kon (die pinnetjes voor de kabel zijn gewoon aanwezig). Máár: de XtremeMusic heeft naar mijn weten geen 5V-ingang (waarin een floppy-stekkertje gaat), terwijl de overige modellen met I/O-module dat wel hebben! Dus ik ben bang dat de kaart dan niet genoeg stroom krijgt om goed te functioneren of om de module goed te laten functioneren. Kan iemand dat van die stekkeringang bevestigen? Dus wie een XtremeMusic heeft, graag even vertellen of je zo'n poortje hebt en iemand met een Platinum ook.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogieman82
Mijn Platinum heeft zo'n stekker :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
cool, nu nog iemand die kan bevestigen dat de XtremeMusic er geen een heeft :). Want plaatjes op internet zeggen niet alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogieman82
Maar ik heb horen zeggen dat een XtremeMusic geen 5v aansluiting heeft,,, dus of het dan kan :?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Daarom zei ik ook dat ik er op terugkwam ;).
Maar het blijft vreemd, want op de Creative site staat dus dat het wel mogelijk (min of meer dan).

[ Voor 54% gewijzigd door The__Virus op 10-12-2005 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
The__Virus schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 10:50:
Niemand die kan bevestigen dat de Xtreme Music deze aansluiting niet heeft? De Platinum iig wel.
En waar blijven de mensen die de kaart hebben en hun bevindingen zouden posten :(.

[ Voor 6% gewijzigd door The__Virus op 12-12-2005 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

The__Virus schreef op maandag 12 december 2005 @ 12:06:
Niemand die kan bevestigen dat de Xtreme Music deze aansluiting niet heeft? De Platinum iig wel.
En waar blijven de mensen die de kaart hebben en hun bevindingen zouden posten :(.
Ik heb de X-Fi Music gister in mijn PC gepropt en als ik het me goed herinner heeft ie wel zo'n aansluiting, als ik tenminste de juiste aansluiting voor heb. Misschien kan ik vanavond nog voor de zekerheid even checken.

Toch jammer dat de aanvullende software niet apart te installeren valt. Ik dacht slim te zijn en niet de CD te installeren, maar webupdate 1 en de console, vervolgens webupdate 2. Kaart werkt nu prima, maar het installeren van extra tools die op de CD staan wil niet lukken ... jammer. Wel een lekker compacte installatie nu zonder allerlei zooi.

[ Voor 5% gewijzigd door Plekuz op 12-12-2005 13:16 ]

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik zometeen een X-FI Fatal1ty ga bestellen, samen met een Gigaworks S 750. Ik ben benieuwd hoe dat gaat klinken t.o.v. AC'97 en een Logitech Stereo Premium headset. :9 :9

Ik heb bezuinigd door geen nieuwe 19" CRT te kopen, maar een 21" CRT van m'n broer te lenen. (Maarja, die is niet zo mooi meer, beetje donker.)

Iemand al iets verder met de X-Fi icm. rounded cables?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Weakling schreef op maandag 12 december 2005 @ 13:14:
[...]

Ik heb de X-Fi Music gister in mijn PC gepropt en als ik het me goed herinner heeft ie wel zo'n aansluiting, als ik tenminste de juiste aansluiting voor heb. Misschien kan ik vanavond nog voor de zekerheid even checken.
Ter indicatie: ik bedoel de aansluiting rechts bovenin op de kaart, dat zwarte blokje waar een 5V-stekker in moet:
Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:9NESOZlxhbsJ:http://www.ixbt.com/multimedia/creative/x-fi/all-big.jpg
(clickable)
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:59:
Op Creative is er nog niets verschenen, dus ik ben bang dat dit niet mogelijk zal zijn ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm. Op het plaatje klikken levert een 403 op.

Jammer, van die kabel. Maar het lijkt mij wel mogelijk. Als je een IDE connector door midden knipt op de goede plek en dan de de twee helften omdraait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

The__Virus schreef op maandag 12 december 2005 @ 18:30:
Ter indicatie: ik bedoel de aansluiting rechts bovenin op de kaart, dat zwarte blokje waar een 5V-stekker in moet
Tsja, blijkt maar weer eens dat ik een slecht geheugen heb ... net ff gecheckt en er zit GEEN 5v aansluiting op ...

Uhoh ... aan mij heb je wat ... er zit dus WEL een stroomaansluiting op en hij zit ongeveer op de plaats van de connector die naast het grote zwarte blok op het voorbeeldplaatje (maar dat grote zwarte blok met X-Fi erop zit dus niet op de X-Fi Music)

Volgens de handleiding: "Hiermee wordt de X-Fi I/O-console* gevoed via de AD_Link-connector. Sluit een stroomkabel aan tussen de voeding van uw computer en deze connector. "

[ Voor 39% gewijzigd door Plekuz op 12-12-2005 22:58 ]

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 18:32:
Hmm. Op het plaatje klikken levert een 403 op.

Jammer, van die kabel. Maar het lijkt mij wel mogelijk. Als je een IDE connector door midden knipt op de goede plek en dan de de twee helften omdraait...
Tja dan zit je dat het misschien niet goed meer shielded is, je kan je kabels beschadigen, je moet zeker weten dat de pinnen op de goede plek zitten enz. Er zitten gewoon teveel risico's aan.
Hoe lang is die kabel eigenlijk? Kun je bijv. makkelijk vanaf je onderste PCI-slot naar de bovenste bay? Kan iemand misschien een plaatje posten van zijn X-Fi Platinum/Fatal1ty FPS in de kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjsa, de beste digicam hier in huis is 0,3 MP; die van mijn Siemens S55.

Over die kabel; dat is eerder langsgekomen. Met een onduidelijk antwoord :( .

Ik heb een Chieftec CA-01-BL-BL-B kast van 65 cm hoog. Ik zal je meteen laten weten hoeveel cm de kabel lang is. (Als je hem dan zelf nog niet hebt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:59:
Ik denk dat ik zometeen een X-FI Fatal1ty ga bestellen, samen met een Gigaworks S 750. Ik ben benieuwd hoe dat gaat klinken t.o.v. AC'97 en een Logitech Stereo Premium headset. :9 :9

Ik heb bezuinigd door geen nieuwe 19" CRT te kopen, maar een 21" CRT van m'n broer te lenen. (Maarja, die is niet zo mooi meer, beetje donker.)

Een beetje misschien: Ik heb echt heel het internet afgezocht hier en daar een aantal posts gedaan (ook in dit forum trouwens) maar niemand die van het bestaan afweet. Het is dan ook geen normale IDE-kabel! Ik heb een open kast en ken het probleem van een lelijke grijze brede kabel!

Naast dat het lelijk is, is het ook niet goed voor de air-flow. Ik heb nu de kabel zo veel mogelijk opgerold en er een tape omheen gewikkeld.
|
Hiermee geholpen?

Base.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.