Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 10:08:
Quake 4 zou volgens 'de man op de beurs bij de stand van Creative' het X-RAM al gebruiken.
In Doom 3 heeft de geluidskaart haast geen invloed op de aantal fps.

http://www.tweaktown.com/...e=article&dId=695&dPage=1
Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/imagebank/soundfps_test01.gif

Aangezien Quicke 4 onder de doom 3 engie draait zal het verschijnlijk daarvoor exacte het zelfde gelden. Gewoon een verkoop praatje van creative, ik vind het maar grote oplichters.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
jorisw86 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 22:42:
ik wil die dus ook gaan halen heb je fps verhoging nu door die kaart??

en waar heb je hem besteld??
Nah, om de fps is het niet te doen.

Ik heb em bij 4Launch.nl gekocht.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JC Ken:
Is dat al met de EAX patch? En waarom staat de X-Fi er niet bij?

Lijkt me dan nogal kort door de bocht om te zeggen dat het bijna geen invloed heeft.

Vergeet ook niet dat alleen de 2 duurste modellen X-RAM hebben.

@snek_one:
Dat idee had ik ook al met mijn 6600 GT.

@MelvinB:
Hoe lang is kabel waarmee je het frontpanel aansluit? Ik heb namelijk een asociale bigtower van 65 cm >:) en ik zou het leuk vinden als ik hem ook helemaal bovenin kon wegstoppen :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

heb hem ook besteld :*)

gwn bij creative zelf.

lijkt me geil kaartje, we zullen zien

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Er zijn ook nieuwe X-Fi drivers met de volgende changes:

Fixes:

Removes randomly occurring audio distortion that may occur after you install drivers and restart your computer.
Improves host CPU utilization performance when you play 3D/EAX games.
Improves the usability of the Bit-Matched Playback feature in Audio Creation Mode.
Resolves some MIDI/SoundFont® compatibility issues.
Restores EAX presets properly when you select default settings in Entertainment Mode.
Resolves the issue of a mode console sometimes not responding after you switch modes.
Restores proper functionality to the EQ sliders when you select EAX effects in Entertainment Mode.
Removes the error message that sometimes appears in THX Setup Console when you switch modes multiple times.
Resolves the issue of your computer not responding when you change the Reverb Aux effect in Audio Creation Mode.

Versie: 2.07.0004
Link !

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 09:45:
@JC Ken:
Is dat al met de EAX patch? En waarom staat de X-Fi er niet bij?
Lijkt me dan nogal kort door de bocht om te zeggen dat het bijna geen invloed heeft.
Vergeet ook niet dat alleen de 2 duurste modellen X-RAM hebben.
Het is een wat oudere test en toen bestand de X-Fi nog niet, wel of geen sound heeft impact van maximaal 4,8fps en tussen de verschilende geluidskaarten zit een verschil van 1,5fps. Of wel je ziet dat in doom 3 er geen groot verschil zit tussen de goedkope en dure kaarten zover de fps.

X-RAM ?? Dat ondersteund doom3 niet, het is btw meer markating aangeizen het maar erg weinig games ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 09:45:

@MelvinB:
Hoe lang is kabel waarmee je het frontpanel aansluit? Ik heb namelijk een asociale bigtower van 65 cm >:) en ik zou het leuk vinden als ik hem ook helemaal bovenin kon wegstoppen :*) .
Moet lukken denk ik, heb de kaart in de laagste pci-slot en het frontpanel in de 2e bay van boven. Dit in een Antec PlusView1000AMG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:23:
[...]

Het is een wat oudere test en toen bestand de X-Fi nog niet, wel of geen sound heeft impact van maximaal 4,8fps en tussen de verschilende geluidskaarten zit een verschil van 1,5fps. Of wel je ziet dat in doom 3 er geen groot verschil zit tussen de goedkope en dure kaarten zover de fps.

X-RAM ?? Dat ondersteund doom3 niet, het is btw meer markating aangeizen het maar erg weinig games ondersteunen.
Quake4 ondersteund de X-Ram van de 2 duurste versies van de X-Fi:
http://www.bit-tech.net/news/2005/11/03/quake_4_x_fi/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Vandaag de X-FI Platinum gekocht. Hier heb ik Altec Lansing 641 speakers aan hangen.
Hiervoor had ik een Audigy 2 ZS.
Ik moet toch zeggen dat ik zeer aangenaam verast ben door deze kaart. Het geluid is simpelweg een genot om naar te luisteren. (ik luister vooral muziek, doe geen gaming)
En ook de software werkt eindelijk fijn en ziet er prima uit.... het heeft lang geduurd bij Creative.
De Crystalizer hier veel besproken klinkt naar mijn mening niet verkeerd, geeft meer dynamic aan het geluid en is beslist niet zo nadrukkelijk aan het werk als optimizers als DFX plugins.
En het kan voor velen ook een snelle optimalisatie zijn i.p.v het compleet verknoeien van het geluid via een (verkeerd ingestelde) equalizer
Zo slecht vindt ik het dus nog niet.
Nu moet ik alleen nog even bekijken wat de nut is van de CMSS-3S Surround.
Maar simpelweg een zeer prettige kaart.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
OkselFris schreef op woensdag 16 november 2005 @ 20:32:
Vandaag de X-FI Platinum gekocht. Hier heb ik Altec Lansing 641 speakers aan hangen.
Hiervoor had ik een Audigy 2 ZS.
Ik moet toch zeggen dat ik zeer aangenaam verast ben door deze kaart. Het geluid is simpelweg een genot om naar te luisteren. (ik luister vooral muziek, doe geen gaming)
En ook de software werkt eindelijk fijn en ziet er prima uit.... het heeft lang geduurd bij Creative.
De Crystalizer hier veel besproken klinkt naar mijn mening niet verkeerd, geeft meer dynamic aan het geluid en is beslist niet zo nadrukkelijk aan het werk als optimizers als DFX plugins.
En het kan voor velen ook een snelle optimalisatie zijn i.p.v het compleet verknoeien van het geluid via een (verkeerd ingestelde) equalizer
Zo slecht vindt ik het dus nog niet.
Nu moet ik alleen nog even bekijken wat de nut is van de CMSS-3S Surround.
Maar simpelweg een zeer prettige kaart.
De nut merk je wel als je een koptelefoon op hebt 8)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:36
http://forums.creative.co...7882&query.id=2415#M37882
Interessant antwoord over het gebruik van een Frontpanel op de X-Fi. Je kan zelfs die van een Audigy2 gebruiken, dus hij is uitbreidbaar! Het zal dus gewoon werken!

Weet iemand al of online winkels in Nederland allemaal al de nieuwste kaarten hebben, ik bedoel met de laatste firmware, zodat ze compatible zijn met de NForce4 (The__Virus in "Huidige Audiokaarten en Nforce4 chipsets...")?

[ Voor 33% gewijzigd door The__Virus op 16-11-2005 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Chester schreef op woensdag 16 november 2005 @ 20:34:
[...]
De nut merk je wel als je een koptelefoon op hebt 8)
Damn je hebt gelijk. kijk weer wat geleerd. :)
Maar ik vindt het niet geweldig klinken met muziek.
Het haalt de rust en de helderheid uit de muziek.
Voor games of films zal het mischien mooi zijn.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• The__Virus
The__Virus schreef op woensdag 16 november 2005 @ 20:42:
Interessant antwoord over het gebruik van een Frontpanel op de X-Fi. Je kan zelfs die van een Audigy2 gebruiken, dus hij is uitbreidbaar! Het zal dus gewoon werken!

Weet iemand al of online winkels in Nederland allemaal al de nieuwste kaarten hebben, ik bedoel met de laatste firmware, zodat ze compatible zijn met de NForce4 (The__Virus in "Huidige Audiokaarten en Nforce4 chipsets...")?
Subtiel kickje. Heeft iemand al een frontpanel geprobeerd aan te sluiten op de Xtreme music, hetzij die van de X-Fi zelf, hetzij die van een Audigy2? En zijn er (al) winkels die het frontpanel van de X-Fi apart verkopen? Zijn die er van de Audigy2? Want als ik de Xtreme Music koop, wil ik wel de garantie dat deze upgradable is.

[ Voor 12% gewijzigd door The__Virus op 17-11-2005 20:56 ]

Verwijderd

Het frontpanel van de Audigy 2 ZS is bij Creative los te koop voor 109,90 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Echt waar, zo'n hoge prijs?! Dan kan ik beter gelijk voor de Platinum gaan :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga em zkr kopen volgende week op de hcc beurs hoop dat ie daar wat goedkoper is,
ga voor de fps fatality version denk.
iemand al ervaringen hiermee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 09:10:
Ik ga em zkr kopen volgende week op de hcc beurs hoop dat ie daar wat goedkoper is,
ga voor de fps fatality version denk.
iemand al ervaringen hiermee??
Paar reply's terug....

Wat wel irritant is, dat met de nieuwste driver, ik elke keer de pc opnieuw moet opstarten als ik van modus wissel. Ik werk nogal vaak in de Quake4 level editor en switch ik vaak van Windows-omgeving naar het spel (om maps te testen etc) en zet em voordat ik switch naar Quake4, heb van de Entertainment-modus naar de Game-modus en start dan Quake4 weer op. Ben ik klaar hiermee en ga ik weer terug naar de Windows-omgeving, dan switch ik juist weer naar de Entertainment-modus, aangezien ik ondertussen altijd muziek draai. Met de originele driver hoefde ik niet de pc opnieuw op te starten, maar de nieuwste driver ineens wel?

Afbeeldingslocatie: http://x2.putfile.com/11/32110015567.jpg

-edit-

Heb toch maar de driver volledig uninstalled via Conf.scherm-Software, pc gereboot en die nieuwe driver geinstalled. Nu werkt alles weer naar behoren. :)

[ Voor 13% gewijzigd door MelvinB op 18-11-2005 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
The__Virus schreef op woensdag 16 november 2005 @ 20:42:

Nog niemand geprobeerd? ;(.

Edit: Ik heb nog eens op een paar plaatjes gekeken, en het lijkt dat die frontbay alleen van die grote stekkers als in-/uitgang heeft voor koptelefoon en microfoon, dus niet de standaard mini-jackplug die gebruikt wordt bij de standaard headsets. Kan iemand dit bevestigen, dat ik dus verloopstekkertjes nodig zal hebben?

[ Voor 21% gewijzigd door The__Virus op 19-11-2005 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep. Ik heb de front-bay in het echt gezien, en hij heeft 1/4 uitgangen. Voor je gewone headset heb je dus verloopplugjes nodig. Je krijgt er overigens 1 bijgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier kun je dat goed zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/admin/imageview.php?image=5528

En hier ook:

Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/admin/imageview.php?image=5526

En hier eentje waar je goed kunt vergelijken met de kaart zelf:

Afbeeldingslocatie: http://images.creative.com/iss/images/corporate/artwork/X_Fi%20FATAL1TY_pdt_hi.jpg
PACKAGE CONTENTS
(...)
3.50 mm (1/8-inch) to 6.35 mm (1/4-inch) plug adapter(...)
Is het niet mogelijk om Creative te gebruiken tussen [quote="hier dus"] :?

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Iig goed dat ze er 1 bijleveren. Iemand al iets meer gehoord over de laatste firmware? BTW in Amerika is ie inmiddels al in prijs gedaald: de Platinum ging van 200 naar 169 dollar. Hoop dat ie hier in NL ook goedkoper wordt, dan koop ik hem gelijk (mits hij voorzien is van de laatste firmware ;)). Zijn de X64 drivers ook al in zicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi! Als de Fatal1ty nou ook eens 30 euro goedkoper wordt :Y) .

Ehm, het kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij zijn er allang Win x64 drivers voor dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 22:47:
Mooi! Als de Fatal1ty nou ook eens 30 euro goedkoper wordt :Y) .

Ehm, het kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij zijn er allang Win x64 drivers voor dat ding.
Vorige week stonden ze er nog niet op, maar ik zie dat ze 15 november zijn toegevoegd. Er waren al wel allerlei programma's voor x64, maar geen drivers. Die zijn er nu dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

De kaart laat zich hier zonder problemen installeren onder Windows 2000.
Screenshot: SoundBlaster X-FI werkt onder Windows 2000

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The__Virus schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 19:06:
Iig goed dat ze er 1 bijleveren. Iemand al iets meer gehoord over de laatste firmware? BTW in Amerika is ie inmiddels al in prijs gedaald: de Platinum ging van 200 naar 169 dollar. Hoop dat ie hier in NL ook goedkoper wordt, dan koop ik hem gelijk (mits hij voorzien is van de laatste firmware ;)). Zijn de X64 drivers ook al in zicht?
Bij Mycom ligt hij gewoon te koop voor 199 euro :S Dus ze maken weer lekker winst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Je moet ook in de Pricewatch kijken, daar staat ie al in vanaf 158 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The__Virus schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 10:25:
Je moet ook in de Pricewatch kijken, daar staat ie al in vanaf 158 euro.
ow jha! goede tip! thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de grootste PC-boer van de stad hier kost de Platinum iets van 249 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Belachelijk duur zeg! Dat kan al bijna voor 100 euro minder! Weet je zeker dat het wel de Platinum is? :X. Zijn er nog mensen die problemen hebben met deze kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat is inderdaad belachelijk duur. Daarom koop ik m'n hardware ook bij Azerty. Als koop je maar 1 headset dan kun je hem al goedkoper laten opsturen dan hier in de stad kopen. Ze zitten meestal op de adviesprijs, zelden er onder, af en toe erboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 13:01:
Ja, dat is inderdaad belachelijk duur. Daarom koop ik m'n hardware ook bij Azerty. Als koop je maar 1 headset dan kun je hem al goedkoper laten opsturen dan hier in de stad kopen. Ze zitten meestal op de adviesprijs, zelden er onder, af en toe erboven.
wat is de site? En zijn ze een beetje betrouwbaar? Ben zelf niet echt kapot van internet winkels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Die link kun je beter zelf zoeken, aangezien het anders spam is (of mogelijk zo zou kunnen worden opgevat, dus ik laat het adres achterwege). Hij staat gewoon in de pricewatch als je die van de X-Fi (platinum) bekijkt. Ik heb er zelf net weer wat onderdelen besteld (512MB RAM, een HDD+kabel en converter) en heb al eerder goede ervaringen met ze gehad, dus geen klachten hier. Je kan natuurlijk de shopsurvey bekijken van de winkel http://tweakers.net/shopsurvey, waar je meningen over deze zaak kan lezen. Zelf een beetje research doen mag wel ;).

Verwijderd

The__Virus schreef op woensdag 23 november 2005 @ 19:19:
Die link kun je beter zelf zoeken, aangezien het anders spam is (of mogelijk zo zou kunnen worden opgevat, dus ik laat het adres achterwege). Hij staat gewoon in de pricewatch als je die van de X-Fi (platinum) bekijkt. Ik heb er zelf net weer wat onderdelen besteld (512MB RAM, een HDD+kabel en converter) en heb al eerder goede ervaringen met ze gehad, dus geen klachten hier. Je kan natuurlijk de shopsurvey bekijken van de winkel http://tweakers.net/shopsurvey, waar je meningen over deze zaak kan lezen. Zelf een beetje research doen mag wel ;).
self research kan alleen als je er ook tijd voor hebt ;) maar thanx!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:58

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 11:49:
self research kan alleen als je er ook tijd voor hebt ;) maar thanx!
Self research wordt van je verwacht als je wat post. Daarnaast: tijd :? 1 sec google, en je had het geweten!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Zeur toch niet: www.azerty.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
mijn x-fi fatality is besteld:P:P wel duur hoor 212 met verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op donderdag 24 november 2005 @ 12:12:
[...]

Self research wordt van je verwacht als je wat post. Daarnaast: tijd :? 1 sec google, en je had het geweten!
Als je blieft zegt! Denk je serieus dat iedereen op een forum alles zelf uit gaat zitten zoeken?!

Als dat het geval is heb je bijna geen forum meer ;)

En normaal gesproken zoek ik alles uit ;) check mijn posts maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf heden ook bij dixons verkrijgbaar! (http://www.dixons.nl/De_o...aart.7063311/default.aspx)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Dag allemaal!

Al met al een vette geluidskaart. Via verschillende reviews (www.guru3d.com bijv.), en begrepen dat deze zeker de moeite waard is!!! Mits het budget toereikend is natuurlijk....

Ennieweej, ik heb een bonusje van de baas gekregen dus ga deze kaart maandag halen. Ik vroeg me alleen af of 1 van jullie weet of die brede kabel een ide-kabel is??? Mijn kast is aan zijkant namelijk open/doorzichtig (ben begonnen met case-modding) en zo'n brede grijze kabel is natuurlijk oerlelijk!!! Als het nou een ide-kabel is, koop ik er direct een tubed ide-kabel bij!!! Is wel zo mooi. Bovendien is dat natuurlijk een stuk beter voor de airflow.... B)

Weet iemand van jullie het? In de winkel wisten ze het niet, maar zeiden dat het net zo goed een andere kabel zou kunnen zijn en niet perse een ide (ondanks hij er verdacht veel op lijkt...)

Anyone?

Greetz,

Base.

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij zeer sterkt dat dit een ide kabel is hoor! Volgens mij is deze aansluiting bedoeld voor de breakout-box...

ide kabels voor iets anders dan de HDD lijkt me weinig voorkomend... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Dutch_Baseline schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 13:56:
Dag allemaal!

Al met al een vette geluidskaart. Via verschillende reviews (www.guru3d.com bijv.), en begrepen dat deze zeker de moeite waard is!!! Mits het budget toereikend is natuurlijk....

Ennieweej, ik heb een bonusje van de baas gekregen dus ga deze kaart maandag halen. Ik vroeg me alleen af of 1 van jullie weet of die brede kabel een ide-kabel is??? Mijn kast is aan zijkant namelijk open/doorzichtig (ben begonnen met case-modding) en zo'n brede grijze kabel is natuurlijk oerlelijk!!! Als het nou een ide-kabel is, koop ik er direct een tubed ide-kabel bij!!! Is wel zo mooi. Bovendien is dat natuurlijk een stuk beter voor de airflow.... B)

Weet iemand van jullie het? In de winkel wisten ze het niet, maar zeiden dat het net zo goed een andere kabel zou kunnen zijn en niet perse een ide (ondanks hij er verdacht veel op lijkt...)

Anyone?

Greetz,

Base.
Ik heb het over de X-Fi Fital1ty btw...

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:02:
Lijkt mij zeer sterkt dat dit een ide kabel is hoor! Volgens mij is deze aansluiting bedoeld voor de breakout-box...

ide kabels voor iets anders dan de HDD lijkt me weinig voorkomend... :X
Die gast uit de winkel zei dat het wel kon... Ik heb er ook niet zoveel verstand van, daarom vroeg ik het ook natuurlijk... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch_Baseline schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:07:
[...]

Die gast uit de winkel zei dat het wel kon... Ik heb er ook niet zoveel verstand van, daarom vroeg ik het ook natuurlijk... ;)
oke zal het je even uitleggen ;)

Je hebt de Fital1ty.. bij deze word een kastje meegeleverd, die je onder je dvd speler/writer kan plaatsen in zo'n 3,5 inch rank. Dit kastje (breakout-box) wordt aangesloten dmv een kabel op je kaart, daarvoor zit er een aansluiting op...

Het is volgens mij geen ide kabel... maar dat zul je even moeten checken. Je kunt misschien even kijken op de creative site en daar zoeken wat er in de doos mee word geleverd, geven ze meestal wel aan wat voor'n kabel het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:20:
[...]

oke zal het je even uitleggen ;)

Je hebt de Fital1ty.. bij deze word een kastje meegeleverd, die je onder je dvd speler/writer kan plaatsen in zo'n 3,5 inch rank. Dit kastje (breakout-box) wordt aangesloten dmv een kabel op je kaart, daarvoor zit er een aansluiting op...

Het is volgens mij geen ide kabel... maar dat zul je even moeten checken. Je kunt misschien even kijken op de creative site en daar zoeken wat er in de doos mee word geleverd, geven ze meestal wel aan wat voor'n kabel het is.
Heej,

Ik wist inderdaad dat die kabel voor de breakout-box is. Ik heb uiteraard ook op de Creative-site gekeken O-) en het volgende gevonden:
  • Sound Blaster X-Fi™ Fatal1ty FPS PCI Card
  • X-Fi Fatal1ty FPS I/O Drive
  • Quick Start Leaflet
  • Remote Control
  • 2x mini MIDI to standard MIDI adapter cables
  • 3.50 mm (1/8-inch) to 6.35 mm (1/4-inch) plug adapter
  • 2x Batteries (AA)
  • Screws for assembly
  • Installation and Applications CD containing:
  • Drivers for Windows® XP
  • Creative Software Suite
  • Doom 3 Sound Blaster EAX patch
  • User's Guide
Dit wordt voor mij niet echt duidelijker ofzo... :?

Ik heb het eigenlijk nergens kunnen vinden, vandaar dat ik mijn 'heil' zocht bij het forum van Tweakers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
En dit trouwens ook (mijn excuus dat ik dit niet in mijn vorige post heb opgenomen) :

On-Board Connectivity
  • FlexiJack (Performing a 3-in-1 function, Digital I/O1 / Line In / Microphone) via 3.50mm mini jack
  • Line level out (Front / Rear / Side / Center / Subwoofer) via 3.50mm mini jacks
  • AUX_IN line-level analog input via 4-pin Molex connector on card
  • One AD_Link (26 pin) connector for linking to the X-Fi I/O Console (upgrade option)
  • I/O Drive Connectivity
  • Two RCA jacks for coaxial SPDIF input and output
  • Two RCA jacks for Auxiliary input
  • Two optical connectors for optical SPDIF input and output
  • Two mini MIDI female connectors for MIDI input and output
  • Headphone output and volume control via 6.35 mm (1/4-inch) stereo jack
  • Shared line-level analog Line/Microphone input via 6.35 mm (1/4-inch) stereo jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Dutch_Baseline schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:27:
[...]

Heej,

Ik wist inderdaad dat die kabel voor de breakout-box is. Ik heb uiteraard ook op de Creative-site gekeken O-) en het volgende gevonden:
  • Quick Start Leaflet
  • Remote Control
  • 2x Batteries (AA)
  • Screws for assembly
  • User's Guide

Ik heb het eigenlijk nergens kunnen vinden, vandaar dat ik mijn 'heil' zocht bij het forum van Tweakers....
Ik meen hier ergens in dit topic gelezen te hebben dat het wel degelijk zo'n brede IDE achtige kabel is. Persoonlijk vond ik dat nogal een turn-off !

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Help!!!! schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:32:
[...]

Ik meen hier ergens in dit topic gelezen te hebben dat het wel degelijk zo'n brede IDE achtige kabel is. Persoonlijk vond ik dat nogal een turn-off !
Jep, hij ZIET er in ieder geval wel zo uit... Mijn vraag is: Is het ook een IDE-kabel? Zo ja, dan koop ik er een tubed IDE-kabel bij.... Zo nee, dikke vette pech.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid. Verschil tussen de Fatality Edition en de Platinum is enkel dat de Fatality een 64MB of X-Ram heeft... dat zorgt ervoor dat er de cpu minder belast word.. of het dan daardwerkelijk werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 15:21:
Even voor de duidelijkheid. Verschil tussen de Fatality Edition en de Platinum is enkel dat de Fatality een 64MB of X-Ram heeft... dat zorgt ervoor dat er de cpu minder belast word.. of het dan daardwerkelijk werkt..
Eeeuh... Ja, maar dat was toch al duidelijk??? Weet jij ook wat over mijn "IDE-vraag"???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ongebruikte pinnetje zit op een andere plaats.

B.t.w., de bay is voor een 5,25 inch slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 15:35:

Hmz... geen IDE dus...??? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Op het forum van Creative kwam ik dit tegen:
http://forums.creative.co...dblaster&message.id=33244
Zolang je dus pin1 op pin1 en 2 op 2 enz. doet, moet het werken, máár dat dichte vierkantje in een IDE-kabel zit op een andere plek als die van de Soundblaster. Ze zeggen dan ook dat je dus een kabel moet hebben die dat niet heeft. Als je die kan vinden, vind ik je knap, want het is nog niemand gelukt daar zo te zien ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 15:35:

haha shit, ik schreef idd 3,5 inch :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The__Virus schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 16:08:
Op het forum van Creative kwam ik dit tegen:
http://forums.creative.co...dblaster&message.id=33244
Zolang je dus pin1 op pin1 en 2 op 2 enz. doet, moet het werken, máár dat dichte vierkantje in een IDE-kabel zit op een andere plek als die van de Soundblaster. Ze zeggen dan ook dat je dus een kabel moet hebben die dat niet heeft. Als je die kan vinden, vind ik je knap, want het is nog niemand gelukt daar zo te zien ;).
heel vreemd. Er zou vast wel zo'n kabel bestaan, anders zouden ze het toch niet maken :S en waarvoor zou het dienen? Is dat echt niet de aansluiting voor de breakout-box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Uuh het gaat toch juist over het vervangen van de breakoutboxkabel? Die kabel bestaat vast wel, maar of hij ook ergens in de winkels ligt is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doe je moeilijk? Je koopt 2 IDE kabels en knipt bij allebei de helft van de connector eraf. Prik die naast elkaar op de kaart en de bay, en voila.

Werking niet gegarandeerd. Uitproberen op eigen risico. Zelf heb ik het (nog) niet gedaan, want ik heb (nog) geen X-Fi. Het is maar een suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eerlijk gezegd nie de laatste vooruitgang op het forum gekeken, dus ik vraag het maar ff ronduit nooberig zonder zoeken: Weet iemand of het X-fi prob voor nf4 borden al is opgelost ?

Grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 00:03:
Ik heb eerlijk gezegd nie de laatste vooruitgang op het forum gekeken, dus ik vraag het maar ff ronduit nooberig zonder zoeken: Weet iemand of het X-fi prob voor nf4 borden al is opgelost ?

Grt
@Grashoek: Ik heb de kaart gisteren geinstalleerd en het werkt prima! In Battlefield2 kan ik nu X-fi kiezen en kwaliteit op extreem hoog! De kwaliteit is dan inderdaad extreem hoog!!!! :9~

Maarre, ik heb nog niet mijn afstandbediening werkend gekregen.... Weet iemand hoe dat ingesteld/geactiveerd moet worden????

Base

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FXR1340
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 19:29

FXR1340

WTSHTF

Dutch_Baseline schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:27:
[...]

Heej,

• Quick Start Leaflet
  • Remote Control
  • 2x Batteries (AA)
  • Screws for assembly
  • User's Guide

Op de nederlandse site van Creative wordt de kabel wel vermeld. AD_EXT-kabel staat daar nog extra genoemd, misschien heb je daar iets aan.

Intel i7 2600K @ 4500Mhz / MSI GTX 980 Ti GAMING 6GB / Samsung 850 EVO 256GB Crucial M4 128GB en 256GB SSD / en nog wat rommel Mijn complete specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Dutch_Baseline schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 09:07:
[...]

@Grashoek: Ik heb de kaart gisteren geinstalleerd en het werkt prima! In Battlefield2 kan ik nu X-fi kiezen en kwaliteit op extreem hoog! De kwaliteit is dan inderdaad extreem hoog!!!! :9~

Maarre, ik heb nog niet mijn afstandbediening werkend gekregen.... Weet iemand hoe dat ingesteld/geactiveerd moet worden????

Base
Waar heb je de kaart gekocht dan? Weet ik iig van die winkel dat ie de versie heeft met nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
The__Virus schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 11:08:
[...]

Waar heb je de kaart gekocht dan? Weet ik iig van die winkel dat ie de versie heeft met nieuwe firmware.
Ik heb hem in Alphen aan den Rijn gekocht: Ict-traders... Ze hebben ook een webwinkel: www.ict-traders.nl. Vakkunidge lui.... B)

Maarre weet iemand hoe je de afstandbediening werkend krijg???

Base

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch_Baseline schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 11:44:
[...]

Ik heb hem in Alphen aan den Rijn gekocht: Ict-traders... Ze hebben ook een webwinkel: www.ict-traders.nl. Vakkunidge lui.... B)

Maarre weet iemand hoe je de afstandbediening werkend krijg???

Base
Enkel de XtremeMusic en Platinum zouden problemen hebben met NForce4 moederborden. De Fatality en Elite Pro hebben hier geen last van. Welk model heb je dan gekocht (aangezien je afstandbediening hebt valt XtremeMusic af...)

Misschien ook ff je specs posten (op zijn minst je moederbord dan).

Ohja misschien ook je serienummer posten zodat wij als NForce4 gebruikers op zijn minst vanaf die serienummer kopen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 12:35:
[...]

Enkel de XtremeMusic en Platinum zouden problemen hebben met NForce4 moederborden. De Fatality en Elite Pro hebben hier geen last van. Welk model heb je dan gekocht (aangezien je afstandbediening hebt valt XtremeMusic af...)

Ohja misschien ook je serienummer posten zodat wij als NForce4 gebruikers op zijn minst vanaf die serienummer kopen.
Joo,

Ik heb de Fatal1ty! Net uurtje gebattled en VET geluid!!!!

Serienr: MASB0466542000236Z

Ik zou zeggen, als je het geld hebt... Koop die kaart!!!! _/-\o_

Base

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch_Baseline schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 19:57:
[...]

Joo,

Ik heb de Fatal1ty! Net uurtje gebattled en VET geluid!!!!

Serienr: MASB0466542000236Z

Ik zou zeggen, als je het geld hebt... Koop die kaart!!!! _/-\o_

Base
Dat klopt dan dat je geen problemen hebt ondervinden icm je moederbord aangezien er alleen problemen zijn met de XtremeMusic en Platinum. Fatality en de Elite Pro functioneren gewoon op de NForce4 moederborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Dat klopt idd., kaarten met 2MB of minder geheugen onboard konden problemen geven, stond op het forum. En aangezien de Platinum en XtremeMusic 2MB onboard hebben... Zal nog eens kijken in dat forum hoe het er nu voorstaat. Nog steeds geen duidelijkheid over welke nu wel en welke niet de nieuwe firmware hebben. Er zijn nog steeds mensen die een 'miskoop' doen. Echt zonde. Tis toch ook te gek voor woorden, dit probleem :X.

[ Voor 33% gewijzigd door The__Virus op 27-11-2005 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Laatst online: 14:03
The__Virus schreef op zondag 27 november 2005 @ 10:00:
Dat klopt idd., kaarten met 2MB of minder geheugen onboard konden problemen geven, stond op het forum. En aangezien de Platinum en XtremeMusic 2MB onboard hebben... Zal nog eens kijken in dat forum hoe het er nu voorstaat. Nog steeds geen duidelijkheid over welke nu wel en welke niet de nieuwe firmware hebben. Er zijn nog steeds mensen die een 'miskoop' doen. Echt zonde. Tis toch ook te gek voor woorden, dit probleem :X.
Wa tvoor problemen zijn dit? Ik heb sinds donderdag een X-Fi XtremeMusic in combinatie met een nForce 4 moederbordje en ik heb er helemaal geen problemen mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Flying op 27-11-2005 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Das goed nieuws Flying! Dan weten we dat er nu versies in de omloop zijn met nieuwe firmware. Houd ons op de hoogte, mocht je toch tegen problemen aanlopen (plotselinge reboots, onbekende PCI-apparaten, vastlopers of andere vreemde dingen die je daarvoor nog niet had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eh sorry hoor, maar dat X-Fi/nForce 4 probleem was niet gegarandeerd, toch? Niet alle gebruikers hadden problemen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ik heb nu een x-fi fatality met break out box maar als ik me headset in de breakoutbox doe schakelt die wel naar headset modes maar geluid komt er niet uit dat blijft uit me boxen komen ook als ik me bocen uitdoe iemadn een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

jorisw86 schreef op zondag 27 november 2005 @ 19:48:
ik heb nu een x-fi fatality met break out box maar als ik me headset in de breakoutbox doe schakelt die wel naar headset modes maar geluid komt er niet uit dat blijft uit me boxen komen ook als ik me bocen uitdoe iemadn een idee??
Godsamme, probeer af en toe eens wat leestekens te gebruiken :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
heb het al gevonden je moest aan dat knopje draaien om hem aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

ik heb hem nu ook, tot nu toe nog geen minpunten kunnen ondekken.

iritant alleen dat je niet van modus kan verwisselen met afstandsbediening...

wil ook nog wat aan die flatkabel doen van de kaart naar de drive in de 5,25 inch bay,
heb ff gekeken, lijkt op een ata kabel... volgensmij moet dit ook passen. je zit alleen met stukje in het midden wat dicht is terwijl deze op een ata kabel open zijn...

wil binnekort daar een gesleevde versie inpleuren, staat stukkie mooier in me mod ;)

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flying schreef op zondag 27 november 2005 @ 10:23:
[...]

Wa tvoor problemen zijn dit? Ik heb sinds donderdag een X-Fi XtremeMusic in combinatie met een nForce 4 moederbordje en ik heb er helemaal geen problemen mee.
Sorry ik was niet duidelijk genoeg.... de X-Fi XtremeMusic en Platinum icm NForce4 AMD moederborden en geldt dus niet voor de Intel exemplaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekend op de HCC de duurste versie gekocht.
Voordeel puntjes:
X-RAM
Beter geluid dan audigy 2 ZS
EAX 5.0
Stereo surround
CMSS3D

Nadeel puntjes:
Extra interne stroomtoevoer nodig (splitkabel meegeleverd)
Geen aansluiting meer voor cdaudio (intern) en digital in voor dvd

Tot zover super tevreden over deze kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 12:35:
[...]

Hee, nog even een update van een eerdere post:

Mijn systeem:
  • AMD Athlon XP 4000+
  • ASUS A8NE-FM (Nforce 4, laatste nforce driver)
  • XFX Gforce 6600GT PCI-e
  • 2 gig DC Vdata
  • X-FI Fatal1ty _/-\o_
Verder nog een vraag: Als ik de foto's bekijk van de reviews van deze kaart, bijvoorbeeld op www.guru3d.com, zie ik allemaal mooie interfaces met blauwe schermpjes enzo:

Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/admin/imageview.php?image=5494

Echter, op mijn pc ziet het er allemaal veel simpeler uit. Ik heb daar op dit moment geen screenshot van (zit stiekum op mijn werk te 'forummen'). Het komt er op neer dat het gewoon een normale Windows interface is.

Komt dit omdat ik de laatste drivers heb geïnstalleerd, dus niet die van cd (Creative Sound Blaster X-Fi series Driver 2.07.0004 )??? In principe maakt me dit geen zak uit, mits ik hierdoor geen functionaliteit mis.

Erg lang verhaal geworden, maar goed...

Iemand???

Greetz,

Base

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Dat is een screenshot van de Entertainment mode. Hij zal bij jou dan vast op een andere mode staan.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]
Echter, op mijn pc ziet het er allemaal veel simpeler uit. Ik heb daar op dit moment geen screenshot van (zit stiekum op mijn werk te 'forummen'). Het komt er op neer dat het gewoon een normale Windows interface is.

Komt dit omdat ik de laatste drivers heb geïnstalleerd, dus niet die van cd (Creative Sound Blaster X-Fi series Driver 2.07.0004 )??? In principe maakt me dit geen zak uit, mits ik hierdoor geen functionaliteit mis.

Erg lang verhaal geworden, maar goed...

Iemand???

Greetz,

Base
Ik heb em gister gekocht bij Hcc dagen de fatality version mar bij mij ziet het er wel zo uit als die plaatjes hoor? mischn niet de software ervoor geinstalleerd?

moet zeggen dat deze kaart me heel goed bevalt heb em digitaal aangesloten op mn decoder DTTS100 dit gaat allemaal goed en het is zeker wel een vooruitgang met de audigy zs die ik hiervoor had :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:33:
[...]

Ik heb em gister gekocht bij Hcc dagen de fatality version mar bij mij ziet het er wel zo uit als die plaatjes hoor? mischn niet de software ervoor geinstalleerd?

moet zeggen dat deze kaart me heel goed bevalt heb em digitaal aangesloten op mn decoder DTTS100 dit gaat allemaal goed en het is zeker wel een vooruitgang met de audigy zs die ik hiervoor had :D
Heej....

Welke drivers heb je geïnstalleerd dan? Die nieuwe van de site, of geleverd op CD-rom???

Qua geluid is die van mij ook perfect hoor... Ik denk dat het alleen een kosmetisch iets is.... Maar goed... Ziet er natuurlijk wel vet uit!

Base

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Chester schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:28:
Dat is een screenshot van de Entertainment mode. Hij zal bij jou dan vast op een andere mode staan.
Nope... Da's niet het geval... Ook bij die andere blijft hij zo staan. Bij Mode-switcher is het een kwestie van een "radio-button" aanvinken voor de betreffende modus. Bij de mooie "lay-out-versie" (die ik dus niet heb), moet je een soort knop omdraaien....

Hmz... snabbie?

Base.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Dutch_Baseline schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:40:
[...]

Nope... Da's niet het geval... Ook bij die andere blijft hij zo staan. Bij Mode-switcher is het een kwestie van een "radio-button" aanvinken voor de betreffende modus. Bij de mooie "lay-out-versie" (die ik dus niet heb), moet je een soort knop omdraaien....

Hmz... snabbie?

Base.
Ah, dan gebruik jij denk ik de Audio Console. Moet je even Creative Mode Switcher installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch_Baseline schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:38:
[...]

Heej....

Welke drivers heb je geïnstalleerd dan? Die nieuwe van de site, of geleverd op CD-rom???

Qua geluid is die van mij ook perfect hoor... Ik denk dat het alleen een kosmetisch iets is.... Maar goed... Ziet er natuurlijk wel vet uit!

Base
Heb gewoon normale drivers en software van de cd geinstalleerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Chester schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:43:
[...]

Ah, dan gebruik jij denk ik de Audio Console. Moet je even Creative Mode Switcher installeren.
Hmmm....

Daar zeg je wat! Vanmiddag gelijk effe proberen!!! Euh, staat dat ook op de cd? Is er dan ook nog verschil in functionaliteit?? Of is het alleen grafisch???

Laterz,

Base.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Dutch_Baseline schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:37:
[...]

Hmmm....

Daar zeg je wat! Vanmiddag gelijk effe proberen!!! Euh, staat dat ook op de cd? Is er dan ook nog verschil in functionaliteit?? Of is het alleen grafisch???

Laterz,

Base.
Staat ook op de CD. Alleen grafisch verschil voor zover ik kan zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-08 16:16

Sir_G-nius

- - -

Dit staat idd op de cd. Ik had van het weekend m'n pc opnieuw geïnstalleerd, met de nieuwe drivers van de site van creative. En bij die drivers zit dit "eye-candy" gebeuren niet. ;)

Ik vind het geen probleem hoor. :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Sir_G-nius op 28-11-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ik heb iets raars.

heb de x-fi fatality en gebruik de breakoutbox voor me headset/microfoon.

alles ingesteld ensow gedaan dat het werkt.

maar als ik cs:source opstart en een game joine horen ze me niet meer op ventrilo maar in het menu van css wel.

iemand een idee??

ik heb bij microfoon die mic/line-in 2 geselecteerd maar als ik source opstart zet die hem weer op microfoon en niet die andere hoe laat ik dit vast zetten?

[ Voor 23% gewijzigd door jorisw86 op 28-11-2005 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Sir_G-nius schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:54:
Dit staat idd op de cd. Ik had van het weekend m'n pc opnieuw geïnstalleerd, met de nieuwe drivers van de site van creative. En bij die drivers zit dit "eye-candy" gebeuren niet. ;)

Ik vind het geen probleem hoor. :Y)
Klopt, heb ik ook met de nieuwste driver.

Niet dat het zo'n punt is, je hebt toch dezelfde opties alleen in een dan wat sobere jasje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
jorisw86 schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:10:
ik heb iets raars.

maar als ik cs:source opstart en een game joine horen ze me niet meer op ventrilo maar in het menu van css wel.

iemand een idee??

ik heb bij microfoon die mic/line-in 2 geselecteerd maar als ik source opstart zet die hem weer op microfoon en niet die andere hoe laat ik dit vast zetten?
Dit probleem bestaat met Battlefield 2 ook geloof ik. Weet niet of er al een oplossing voor is. Je zou de nieuwste drivers kunnen proberen, mocht je die nog niet hebben (downloaden vanaf www.creative.com).

Hoorde net een klasgenoot van me, die erg enthousiast de klas binnenkwam. Hij had op de HCC-dag in de Creativestand een demo gehoord van de X-Fi. Hij was helemaal overdonderd. Zeg ik: 'Hey, die wou ik net gaan kopen :P'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zei je dat ':P' er ook bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb gister een demo gehoord op de HCC dagen... en het heeft me een hoop geld gespaard.
Eerst wilde ik mijn Audigy 2 ZS Platinum Pro inruilen voor de duurste X-Fi variant... maar na de demo heb ik maar besloten mijn audigy te houden ;)

Het enige wat er verbeterd was in mijn ogen was het verbeterde surround geluid door een hoofdtelefoon... de rest klonk hetzelfde.
Ook de crystalizer kon mij niet overtuigen.... klonk namelijk meer naar een soort voorkeursinstelling van een equalizer.

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
met bf2 nfs most wanted en dergelijke heb ik nergens last van en heb de nieuwste versie al van de drivers.

dus hoop dat dit snel gefixed wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie is er naar de demostratie geweest naar de hcc ?

Ik ben ook naar de demostatie geweest van de soundblaster X-FI om te luisteren of die werkelijk zo goed klinkt als somige beweren.
De presentatie begon over dat de de XI-FI 30 keer sneller is dan de Live en 26 keer sneller dan de audige (of wel een audig is 15% sneller dan een live). Ze vertelde ook dat er 5 jaar aan deze technologie is gewerkte. (ja dat klopt ook, ongeveer 3 jaar geleden had creative de de techlogie van Aurel 3D overgekocht (die toen suround geluid hadden uitgevonden over twee luidsprekers), creative heeft er een hele tijd niks mee gedaan en nu gaan ze het eindelijk gebruiken).

Ze gingen toen demosteren hoe je goed muziek kan mixen met de X-Fi, ze gebruikte daarbij verschillenden effecten die ik vroeger ook op me soundblaster live had zitten.
Daarna gingen ze met ruis generator de 3d sound effecten demosteren via de koptelefoon. Ik vond het effect niet zo goed klinken, ik vermoed dat het kwam door de niet zo goede audio apparatuur hadden staan.(Mijn herindering zegt dat de aureal vortex 2 beter klonk met de suround effect over een koptelefoon.)
Toen lieten ze stereo muziek horen met de X-Fi CMSS®-3D effect wat het geluidsbeeld moest verbeteren door van het stereo geluid 5.1 geluid te maken. Ik moest ze teleurstellen dat ik het geluids beeld bij gewoon stereogeluid vele malen beter vind klinken.

De X-Fi 24-bit Crystalizer was echt om te janken. Het deedt gewoon pijn aan je oren zo lelijk dat het klonk. Je hoorde duidelijk dat de Crystalizer de lage tone en hoge tone extra vesterkert wat je ook heb bij een loudnes filter, vroeger was er een tijd geweest dat een loudnes filter echt in was. Zo zul je ekltijd mensen hebben die Crystalizer mooi vinden klinken, al zul je dat soort mensen niet zo gauw tegen komen onder de audiofielen.

Als laats bestedenen ze een kort stukje over de games. Als eerst lieten de zien hoevel sneller de X-Fi is tot zo ver een realtek onboard geluids kaart (je gaat toch ook geen pentium 4 vergelijking met een pentium 1 ?). Daarna lieten ze horen in Painkiller met stereo geluid en suround (ironische genoeg zag ik dat die game ook A3D ondersteunde van aureal). Ik vond het slechter klinken dan mijn soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy EFX5.1 speaker setup.
(Maarja mischien ben ik wel verwend met mijn audio instalatie).

Aan het eind van de presentatie was er niemand echt geinterseerd in de Xi-Fi, mischien kwam het ook door de slechte demostratie al komt het verschijnlijk ook doordat de Xi-Fi meer marketing is dan echte kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
wel jmr dat je dus de breakout box maar half kan gebruiken.

dat steeds je mic/line-in2 word terug gezet op microfoon

dan maar goeie losse mic kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorisw86 schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:10:
ik heb iets raars.

iemand een idee??

waarschijnlijk heb je Eq staan op bijv dance rock jazz etc gezet als je 1 van deze dingen aanzet tijdens t gamen (mijn ervaring ermee) is dat indd sommige geluiden niet worden weergegeven, je moet dus die effecten uit zetten waarschijnlijk anders weet ik t niet.
GL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 00:42

Ulti23

Quality Time

Er wordt hier, tot zover ik het gelezen heb, gesproken over het feit dat de extreme music versie problemen ZOU kunnen geven in combinatie met een nForce 4 chipset. In mijn PC (die gestolen is) had ik een extreme music kaart i.c.m. een nForce 4 moederbord. Ik had hier geen problemen mee, draaide perfect en stabiel in alle recente games.

Nu ben ik bezig dezelfde PC terug te plaatsen, en heb ik opnieuw de extreme music versie gekocht. Wat mij opviel met de vorige versie van de extreme music, is dat er nu WEL een heatsink op de xfi chip zit. Ik meen me te herrineren dat dit bij die vorige kaart NIET het geval was. Kan ik nu stellen dat ik dus een nieuwere kaart heb met bijvoorbeeld nieuwe firmware?

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Nieuwe firmware zal niet in de vorm van een heatsink komen ;). Heb ook nog geen versie gezien met een heatsink. Maar het zou idd een revisie kunnen zijn, die voorzien is van de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

The__Virus schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:18:
Nieuwe firmware zal niet in de vorm van een heatsink komen ;). Heb ook nog geen versie gezien met een heatsink. Maar het zou idd een revisie kunnen zijn, die voorzien is van de laatste firmware.
Versies met heatsink zijn er inderdaad ook... ik heb op de HCC Dagen bij MyCom een X-Fi XtremeMusic gekocht en die had een heatsink. Viel me meteen op toen ik de kaart zag, aangezien op de promo-foto's de X-Fi chip altijd prominent zichtbaar was.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat mensen hun serienummer hier kunnen posten en dan erbij zetten welke versie van de X-FI (en misschien met of zonder heatsink...) Dan kunnen wij eventueel kijken welke versie we nodig hebben als NForce4 gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 00:42

Ulti23

Quality Time

The__Virus schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:18:
Nieuwe firmware zal niet in de vorm van een heatsink komen ;).
Nee dat snap ik, maar ik vond het vreemd dat de eerste versie van de extreme music geen heatsink had en deze nu wel. Gekocht bij Dynabyte Den Bosch, just for the record ;)

Ik kan het helaas nog niet testen omdat ik mijn nieuwe hardware nog niet allemaal binnen heb, maar zodra alles binnen is ga ik lekker testen en zal enige bevindingen hier wel posten. Ik zal dan oko het serienummer van de kaart posten om zo wat te vergelijken.

Volgens mij lost trouwens de update die ook hier op tweakers.net te vinden is al een hele hoop op.

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ulti23 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 14:03:
[...]

Nee dat snap ik, maar ik vond het vreemd dat de eerste versie van de extreme music geen heatsink had en deze nu wel. Gekocht bij Dynabyte Den Bosch, just for the record ;)

Ik kan het helaas nog niet testen omdat ik mijn nieuwe hardware nog niet allemaal binnen heb, maar zodra alles binnen is ga ik lekker testen en zal enige bevindingen hier wel posten. Ik zal dan oko het serienummer van de kaart posten om zo wat te vergelijken.

Volgens mij lost trouwens de update die ook hier op tweakers.net te vinden is al een hele hoop op.
Voor de record.. wat is die oplossing dan? Bedoel je de firmware update van de kant van de moederborden..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ik heb soms als ik in game mode ben en bf2 opstart een ruis/stoor ffies erdoor komt dat door die 24 bit crystaliser ding???

welke settings hebben jullie extra aangedaan??

of alles gewoon standaard??
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.