The Powerful X-Fi |
![]() |
Welkom |
Welkom in dit topic. In dit topic is het de bedoeling om te discussiëren, ervaringen uit te wisselen en vragen stellen over de Creative X-Fi. Vragen over specifieke ervaringen met de X-Fi mag, maar houdt het echt specifiek. Voor algemene beoordelingen verwijs ik naar de Product Survey Voorgaande deel: [rml][ X-Fi] Nieuwe geluidschip van creative[/rml] |
Features |
|
Specificaties |
|
Software |
Bijgeleverd:
Beste manier voor installeren: Voor de beste prestaties en voor de minste problemen, zorg je ervoor dat je je kaart in een PCI-slot steekt met een eigen IRQ. Je kunt in de handleiding van je moederbord uitvinden welke dit is (welke dus niet SHARED is). Het voordeel is namelijk dat eventuele kans op problemen met overige apparatuur kleiner wordt en de kaart een iets lagere latency heeft. Let hier dus goed op! Windows x64: 1. Download webupdate van internet en installeer deze. De drivers zijn nu geïnstalleerd. Werkt het geluid na een reboot nog niet (zoals bij mij), pak het driverbestand dan handmatig uit (met bijv. PowerArchiver) en installeer hem handmatig (wanneer windows op zoek gaat naar drivers, geef je zelf de locatie aan). 2. Als het geluid het doet, installeer je de cd: Stop de cd erin en geef de regio en taal aan. Mocht je Mediasource al hebben (is de audiospeler/organizer en de regelmachine voor je Creative MP3-speler), kun je dat vinkje weghalen. Soundblaster X-Fi uiteraard aangevinkt houden. Klik op installeer en kies de onderdelen die je wilt installeren (onder geavanceerd, ik heb gewoon alles gedaan), behalve Audio driver(!!!), aangezien je daar al de nieuwste versie van hebt. Na een reboot werkt alles zoals je wilt. Standaard Windows: Installeer alleen de driver van de cd, installeer de webupdate eroverheen en volg dan stap 2 van x64. Overige handige software:
Er bestaan geen (officiële) drivers voor:
|
Prijzen: |
Zelf Digitale Bracket Maken: |
Als je geen breakoutbox hebt, kun je alsnog genieten van optische en coaxiale digitale output. Het kan op 2 manieren:
2. Maak je zo:
![]()
![]()
![]()
![]() |
Credits |
Met dank aan: • Tijgert voor de foto's als hulp bij het maken van de bracket. • freeco voor de Winamp Plugin. Voor verdere vragen of opmerkingen over de TS kun je me mailen (zie MyReact) of zet het eventueel in dit topic neer. |
[ Voor 46% gewijzigd door The__Virus op 24-04-2006 18:21 ]