Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:41
The Powerful X-Fi

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~schui798/xfi/tn_x-fi.jpg

Welkom

Welkom in dit topic. In dit topic is het de bedoeling om te discussiëren, ervaringen uit te wisselen en vragen stellen over de Creative X-Fi.
Vragen over specifieke ervaringen met de X-Fi mag, maar houdt het echt specifiek. Voor algemene beoordelingen verwijs ik naar de Product Survey

Voorgaande deel:
[rml][ X-Fi] Nieuwe geluidschip van creative[/rml]

Features
  • 3 Modes
    • Entertainment
    • Gaming
    • Audio Creation
  • 24-bit Crystalizer™
  • CMSS®-3D
  • SuperRip™
  • Dolby® Digital EX
  • DTS-ES™
  • EAX® ADVANCED HD™ 5.0
  • Low latency ASIO recording
Specificaties
  • 24-bit AD conversie van analoge opname @ 96 kHz sample rate
  • 24-bit DA conversie van digitale bronnen @ 96 kHz sample rate naar 7.1 setup
  • 24-bit DA conversie van stereo digitale bronnen @ 192 kHz naar stereo
  • 16-bit naar 24-bit opname sampling rates: 8, 11.025, 16, 22.05, 24, 32, 44.1, 48 en 96kHz
  • ASIO 2.0 ondersteuning bij 16-bit/44.1kHz, 16-bit/48kHz, 24-bit/44.1kHz 24-bit/48kHz and 24-bit/96kHz
  • Uitgebreide SoundFont ondersteuning tot 24-bit
Een beperking: de kaart heeft geen Dolby Digital encoding, dus je kan een geluidset alleen digitaal gebruiken, als je ook digitale content afspeelt (zoals DVD's). Voor willekeurige games bijv. zul je gewoon analoog de boel moeten aansluiten!
Software

Bijgeleverd:
  • Entertainment Center (afstandsbediening vereist)
  • Creative MediaSource™ 3 (voor het beheren en afspelen van je muziek)
Updates:Doet een link het niet of staat jouw gewenste software er niet bij? Hier vind je de laatste versies. Meld het ook even, dan komt het alsnog in de TS ;).

Beste manier voor installeren:

Voor de beste prestaties en voor de minste problemen, zorg je ervoor dat je je kaart in een PCI-slot steekt met een eigen IRQ. Je kunt in de handleiding van je moederbord uitvinden welke dit is (welke dus niet SHARED is). Het voordeel is namelijk dat eventuele kans op problemen met overige apparatuur kleiner wordt en de kaart een iets lagere latency heeft. Let hier dus goed op!

Windows x64:
1. Download webupdate van internet en installeer deze. De drivers zijn nu geïnstalleerd. Werkt het geluid na een reboot nog niet (zoals bij mij), pak het driverbestand dan handmatig uit (met bijv. PowerArchiver) en installeer hem handmatig (wanneer windows op zoek gaat naar drivers, geef je zelf de locatie aan).
2. Als het geluid het doet, installeer je de cd:
Stop de cd erin en geef de regio en taal aan. Mocht je Mediasource al hebben (is de audiospeler/organizer en de regelmachine voor je Creative MP3-speler), kun je dat vinkje weghalen. Soundblaster X-Fi uiteraard aangevinkt houden. Klik op installeer en kies de onderdelen die je wilt installeren (onder geavanceerd, ik heb gewoon alles gedaan), behalve Audio driver(!!!), aangezien je daar al de nieuwste versie van hebt.
Na een reboot werkt alles zoals je wilt.

Standaard Windows:
Installeer alleen de driver van de cd, installeer de webupdate eroverheen en volg dan stap 2 van x64.

Overige handige software:1 Let op:
Er bestaan geen (officiële) drivers voor:* Applicaties zijn wel beschikbaar
Prijzen:
Zelf Digitale Bracket Maken:

Als je geen breakoutbox hebt, kun je alsnog genieten van optische en coaxiale digitale output. Het kan op 2 manieren:
  1. Creative's eigen bracket voor in de 3.5mm FlexiJack. Maar deze is zeer slecht leverbaar en onnodig duur.
  2. Zelf één maken en die aansluiten op de connector voor de breakoutbox.
1. Kun je hier en hier bestellen. Maar hij is bijna altijd uit de voorraad.
2. Maak je zo:
  • Neem een standaard digital-out bracket, bijvoorbeeld deze:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~schui798/xfi/tn_bracket.jpg
  • Maak de 3 kabeltjes van de connector los. Heb je er meer, dan zul je zelf (in je mobohandleiding) op moeten zoeken hoe de pinlayout is.
    De layout bij 3 kabeltjes is als volgt:
    (van linksboven naar rechtsonder, zie plaatje)
    +5V - SPDIF - GND
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~schui798/xfi/tn_connector1.jpg
  • Voor het solderen van een nieuwe connector zul je een 5-pins audio connector nodig hebben (of een grotere waar je simpelweg de overbodige aansluitingen afknipt), of je zet elk kabeltje los op de connector van de X-Fi.
    Bij solderen, soldeer je de kabeltjes als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~schui798/xfi/tn_connector2.jpg
  • Sluit alles goed aan op de X-Fi m.b.v. dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~schui798/xfi/tn_pinlayout.jpg

Credits

Met dank aan:
Tijgert voor de foto's als hulp bij het maken van de bracket.
freeco voor de Winamp Plugin.

Voor verdere vragen of opmerkingen over de TS kun je me mailen (zie MyReact) of zet het eventueel in dit topic neer.

[ Voor 46% gewijzigd door The__Virus op 24-04-2006 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-04 09:42

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Kan er overheen gekeken hebben hoor, maar het zit ff zo:

Sinds gister heb ik de X-Fi Fatal1ty. Echt bizar geluid op me Z-5500 setje en het analoge geluid op me headset (Speedlink Medusa 5.1) is ook gruwelijk verbeterd t.o.v. onboard DFI SLi-DR geluidschippie. Maar....

Gezien het feit dat ik mijn Z-5500 coaxiaal via de achterkant aan wil sturen (waar je toch een mono jack - female RCA voor nodig hebt) is mijn mic (1) ingang aan de achterkant verdwenen. Ok, daar kan ik mee leven want aan de voorkant zit er ook een. Handig dacht ik.

Anyway, als ik daar me mic in stop kan je die handmatig in volume regelen enzo, allemaal voordelen. Behalve dat in me instellingen de opnamebron constant terug springt naar mic1 ipv mic2!

Das erg irritant tijdens een CounterStrike : Source war !

Iemand een idee hoe ik de default opnamebron (bijvoorbeeld ergens in het register ofzo) op mic2 kan zetten?!

Mijn dank is alvast groot! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ik was het net in de TS aan het zetten toen jij dit typte geloof ik, kwam het net tegen :). Helaas werkt het bij mij niet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

The__Virus schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:35:
Ik was het net in de TS aan het zetten toen jij dit typte geloof ik, kwam het net tegen :). Helaas werkt het bij mij niet :(.
De post stond er net dacht ik ja :P
Maar hoe bedoel je het werkt bij mij niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Staat eronder ;). Lees desnoods even dat topic door op hun forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

[quote]The__Virus schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:39:
Staat eronder ;). Lees desnoods even dat topic door op hun forum.[/quote]

Ok, ik zit ziek thuis... Maar ben ik nou zo 8)7 Ik snap je echt ff niet }:O

Nevermind zie het net geloof ik :P

Great ik draai nu ook x64. Mij test :9

En also great, zelfde melding als jij. Suckzors... Ik heb ook even Creative gebeld en de gebrekkig Nederlands pratende meneeer aan de andere kant zei dat het een softwareprobleem was waar ze bekend mee waren en hopen op te lossen in de volgende update. Maar het klonk meer als een standaard antwoord wat voor ze neus lag... Afwachten dan maar.. :'(

Iemand een suggestie voor x64? :9

[ Voor 53% gewijzigd door ChkDsk op 12-01-2006 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 17:54

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Is het zo dat als je SPDIF op IN zet, dat dan het lampje niet meer brandt? Of brandt hij alleen als je hem op OUT hebt staan?
I dunno, probeer het eens voor de zekerheid.
In ieder geval zitten volgens mij de pinnetjes allemaal goed gesoldeerd
Gesoldeerd? Wat voor apparaat heb jij in mekaar geschroefd? Op bovenstaand plaatje heb je pin 1, 3 en 9 gebruikt he?

Zelf heb ik gewoon 2 stekkertjes aan elkaar geplakt, samen met wat vingers en het aanrecht ;)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb een halve USB moboconnector gebruikt, dis past perfect op de X-Fi en heeft vijf pinnen. Daar heb ik de SPDIF brancket aan vastgesoldeerd. Iig geeft alleen een SPDIF out licht, dus het zal weer ergens anders aan liggen. Kabel is het volgende wat ik moet gaan checken, maar die ligt helemaal vastgeklonken aan de vloer! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Even over dat Muvixer : bij de minimum requirements staat het .Net Framework 2.0. Laad hij dat dan ook altijd? 30 MB }) .... ach ja, 'k heb toch 2 GB ram. Ik heb m'n 2e monitor om dat volumepaneltje in de gaten te houden tijdens het gamen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Anoniem: 120284 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 17:27:
Even over dat Muvixer : bij de minimum requirements staat het .Net Framework 2.0. Laad hij dat dan ook altijd? 30 MB }) .... ach ja, 'k heb toch 2 GB ram. Ik heb m'n 2e monitor om dat volumepaneltje in de gaten te houden tijdens het gamen :P .
Oh ja een kaart van 230 euro kopen en vervolgens lezen dat een 2e scherm erbij om volume te regelen noodzakelijk is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
.net Framework laadt ie inderdaad iedere keer. Helaas werkt het niet met het framework van x64, wat ik toch enigszins bevreemdend vind, daar Windows het juist als een universeel platform wil inzetten :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:47

13art

Moderator Mobile
Ik sta ook op het punt van om een andere geluidskaart aan te schaffen. Moet het nu nog doen met een onboard geluidschip van C-media. Nu vraag ik mij af of het de moeite is nog even door te sparen voor een x-fi kaart of dat ik voor nu net zo goed een Audigy 2 ZS kaart kan aanschaffen.

Gebruik de kaart voornamelijk voor het luisteren van mp3's en voor gamen. Dus niet zozeer voor compenseren oid.

Verder heb ik een brakke 5.1 set, maar ben ook op zoek naar een goede headset. En in de toekomst komt er ook wel een ander 5.1 setje, maar ja geld groeit niet op mn rug he :P

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Zeker de moeite waard, die X-Fi. Al is het maar vanwege de betere toekomst (ondersteund veel meer), betere geluidskwaliteit, meer functies, meer ontlastend voor de CPU (meer rekenkracht) en vooral de betere ondersteuning. Ik zat ook te twijfelen, maar ben zeer blij dat ik deze genomen heb. De Audigy 2 is gewoon behoorlijk verouderd en heeft zo zijn problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Misschien dus toch het overwegen waard. Ga er nog even paar nachtjes over slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:35
Ik heb nu een Sound Blaster live! en ik zit te kijken naar een X-fi fatality FPS. Maar ik weet niet of deze kaart nu echt zo goed is als ze zeggen en ook werkelijk beter geluid geeft..(heb nu de boxen aan een versterker hangen, en hou dit ook zo) dus als iemand ervaring heeft zou ik dit graag willen horen, want nergens in de omgeving/winkels kan ik die kaart horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Vind sowieso de geluidskwaliteit weer een stuk hoger dan de Audigy4 Pro die ik hiervoor had. Dus als je nog even kan sparen zou ik zeker voor de x-fi gaan. De drivers maken ze in de toekomst ook nog wel in orde. Met een goede headset of speakerset echt een aanwisnt als je vooral games speelt en muziek luistert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

rusman schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 14:45:
Ik heb nu een Sound Blaster live! en ik zit te kijken naar een X-fi fatality FPS. Maar ik weet niet of deze kaart nu echt zo goed is als ze zeggen en ook werkelijk beter geluid geeft..(heb nu de boxen aan een versterker hangen, en hou dit ook zo) dus als iemand ervaring heeft zou ik dit graag willen horen, want nergens in de omgeving/winkels kan ik die kaart horen.
Ik gebruikte hiervoor gewoon onboard sound op me DFI bord i.c.m. Z-5500 digital en 5.1 Medusa headset. Het verschil is analoog ENORM! Digitaal heb ik nog maar even kunnen testen omdat ik het verloopje voor de achterkant nog niet heb (mono jack -> female RCA). Via de front heb ik het even kunnen testen maar nog niet echt een conclusie aan kunnen verbinden. Analoog is het echt een gruwelijke kaart in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04 17:00
Same here, Audigy2 ZS vervangen door de Fatal1ty..
Analoge Logitech Z-560 set aangesloten, zeer groot verschil mbt kwaliteit in de goede zin van betekenis..
Via spdif naar mijn Marantz receiver voor dvd's via tv-out geen verschil kunnen merken maaar dat zal wel komen omdat het gewoon digitaal wordt doorgestuurd net als met de Audigy2 ZS.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Analoog is het echt een gruwelijke kaart in ieder geval!
oh.. dan verkoop ik hem maar weer, ik wil liever een goede kaart ;)

maar even wat anders:

Als ik in BF2 als geluidsoptie 'X-Fi' i.p.v. hardware kies, dan kan ik geen apply klikken terwijl ik toch echt een X-Fi kaart heb.

Nu heb ik de ExtremeMusic versie, dus zonder de 64MB Xram erop, is dat de reden?

[ Voor 49% gewijzigd door Tijgert op 14-01-2006 00:52 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 17:08

Gaitman

The Real One

Tijgert schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 18:06:
[...]

maar even wat anders:

Als ik in BF2 als geluidsoptie 'X-Fi' i.p.v. hardware kies, dan kan ik geen apply klikken terwijl ik toch echt een X-Fi kaart heb.

Nu heb ik de ExtremeMusic versie, dus zonder de 64MB Xram erop, is dat de reden?
Ik hoop niet dat dat de reden is. Ik heb nu ook een ExtremeMusic, mar kan het op het moment niet testen i.c.m. BF2

Weet iemand anders bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-04 11:11
Tijgert schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 18:06:
[...]

maar even wat anders:

Nee, die heb ik ook en ik kan die optie gewoon activeren. X-FI + hardware + aex. En het klinkt gruwelijk goed ;) Heb je de laatste drivers geïnstalleerd? meuktracker: Creative Sound Blaster X-Fi 2.07.0004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
De laatste drivers staan ook in de TS ;). Het blijkt dat er meer mensen dit soort problemen hebben, maar dan dat ie het af en toe wel doet. Weet je zeker dat je je X-Fi op Gaming modus zet voordat je het spel start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:13

Stewie!

Keen must die!

Vraagje: is die afstandsbediening ook verder te programmeren?
Die aan/uit knop die erop zit moet de pc uit kunnen zetten ipv alleen de mediacenter software te stoppen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Alleen om Entertainment Mode aan en uit te zetten, helaas. Ik ben wel op zoek naar een programma, zodat ik hem verder kan programmeren, maar heb nog niets gevonden :(. BTW doen bij jullie die 4 draaiknopjes het ook zo slecht? Soms draai ik hem omhoog, maar gaat ie op het scherm naar beneden, dan draai ik te snel :|. Ook druk je heel gauw die knopjes in, zodat de functie weer wordt uitgeschakeld enz. :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Weet je zeker dat je je X-Fi op Gaming modus zet voordat je het spel start?
Ah... dat was het, hij stond niet op gaming mode. Wel raar dat het niet alleen verschil maakt in geluid, maar ook verschil in hardware herkenning in spellen...

Nu heb ik niet alle meuk geinstalleerd van de cd, alleen de gedownloade drivers. Zijn die progsels op de CD nog handig om te hebben voor enige reden?

Ik luister muziek en game wat, maar encode niks en heb geen behoefte aan grafische meuk eigenlijk. Zit er een handig mode switch progsel bij ofzo?

Edit:

is er geen handigere manier om modussen te switchen dan eerst de Creative console te openen en dan het bolletje te klikken? (ik denk aan een snelkoppeling met argument daarin)

[ Voor 15% gewijzigd door Tijgert op 14-01-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ChkDsk schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 17:34:
[...]

Oh ja een kaart van 230 euro kopen en vervolgens lezen dat een 2e scherm erbij om volume te regelen noodzakelijk is :+
Heb hem gekocht voor 208 bij Azerty. Tsja, dat 2e scherm draait dan ook nog TeamSpeak, de taksmanager en BF2CC op he!

@The_Virus: ja, bij mij doen die draaiknopjes het ook ontzettend slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:01
Draaiknopjes zijn gewoon brak. Gelukkig heb ik daarvoor niet de platinum genomen. Ik gebruik die afstandsbediening eigenlijk nooit, vind t ding nogal lomp en onoverzichtelijk. Probeer m maar eens zonder erop te kijken te bedienen, bijv in t donker als je ff DVDtje zit te kijken :+

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Idd, das erg lastig. Hadden ze beter over na moeten denken IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 11:25
Even een kort vraagje:

Heeft het zin voor mij om de Extreme Music versie aan te schaffen? Ik speel voornamelijk spellen over de headset (BF2, NFSMW, COD2) en zet zo nu en dan wat mp3's op met mijn Logitech Z2300 setje.

Ik heb op dit moment een Audigy 2. Dus met jullie ervaring is deze kaart voor mij een echte verbetering ?

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Dat kun je het beste zelf uitzoeken. Hoe belangrijk vind je virtueel surround op je headset (de X-Fi heeft de beste versie ooit uit de hele Soundblaster-reeks)? Hoe belangrijk vind je de Crystalizer (ik behoorlijk belangrijk, want het is echt een verbetering)? Hoe belangrijk vind je het om BF2 met extreme geluidsinstellingen te kunnen draaien en het spel te ervaren als nooit te voren? Je moet zelf de afweging maken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Is er een manier om mijn Sigma Design (X-card) remote control te gebruiken voor hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
The__Virus schreef op zondag 15 januari 2006 @ 10:41:
Dat kun je het beste zelf uitzoeken. Hoe belangrijk vind je virtueel surround op je headset (de X-Fi heeft de beste versie ooit uit de hele Soundblaster-reeks)? Hoe belangrijk vind je de Crystalizer (ik behoorlijk belangrijk, want het is echt een verbetering)? Hoe belangrijk vind je het om BF2 met extreme geluidsinstellingen te kunnen draaien en het spel te ervaren als nooit te voren? Je moet zelf de afweging maken ;).
Jij geeft dus aan dat je het dus een grote verbetering vindt. Hier was ik dus naar op zoek. Ik wil niet echt op marketing praatjes afgaan. Dus wilde wat meningen peilen van de mensen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Tranzy schreef op zondag 15 januari 2006 @ 09:01:
Even een kort vraagje:

Heeft het zin voor mij om de Extreme Music versie aan te schaffen? Ik speel voornamelijk spellen over de headset (BF2, NFSMW, COD2) en zet zo nu en dan wat mp3's op met mijn Logitech Z2300 setje.

Ik heb op dit moment een Audigy 2. Dus met jullie ervaring is deze kaart voor mij een echte verbetering ?
Ik had zelf voor mijn X-Fi een Live 5.1. Een maat van mij een Audigy 2. Zijn Audigy klonk wel wat beter dan mijn Live, maar de vooruitgang met de X-Fi t.o.v. de Live was voor mij echt vele malen groter. Dus het verschil tussen een Audigy 2 en een X-Fi zul je ook zeker wel merken met BF2.

Hoe dat klinkt op een Z2300 geen idee, maar wij hebben beiden een Z-640 (5.1 dus) en verder dezelfde pc dus die vergelijking was goed te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Tranzy schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:14:
[...]

Jij geeft dus aan dat je het dus een grote verbetering vindt. Hier was ik dus naar op zoek. Ik wil niet echt op marketing praatjes afgaan. Dus wilde wat meningen peilen van de mensen hier.
Ik had wel een onboard Realtek 7.1 geluidskaart, ik noem alleen de verschillen op met jouw kaart en de X-Fi ;). Van Realtek naar X-Fi is in ieder geval een enorm verschil, tussen die van jou en de X-Fi zal het iets kleiner zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 11:13
Heb die eerste link gisteren al eens bekeken, maar geraak er geen wijs uit... Daarmee kwam ik hier nog eens snuffelen en kwam dezelfde link tegen.
Ik zou Winamp5 willen aansturen, maar blijkbaar doen enkel de links-, rechts-, onder- en bovenknoppen het. Heb toen nog een paar andere filetjes bekeken, maar kom enkel bij tegenstrijdige gegevens uit... Zit hier al iemand verder mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
Tranzy schreef op zondag 15 januari 2006 @ 09:01:
Even een kort vraagje:
Ik ben overgestapt van een SB Live!Player naar X-Fi Platinum, ook met Logitech Z-2300. Klinkt wel een stuk beter, maar ik het grootste verschil hoor je met een headset vind ik. Het geluid is nu veel gedetailleerder op mijn Sennheiser HD485.
De stap van de Audigy2 naar X-Fi zal wel kleiner zijn. En ik denk dat de X-Fi in games ook meer tot z'n recht komt met een 5.1-setje. Nu, daar spreek ik niet uit ondervinding, want mijn Matrox G550 leent zich niet al te goed om te gamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165130

Nog even voordat ik de kaart ga aanschaffen dan heb ik het over de fatalaty uitvoering:D

maar krijg ik hierdoor echt 8fps meer? of is dit maar beetje gebrabbel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
De X-Fi onlast alleszins je CPU van het berekenen van het geluid. Ik draai hier momenteel een paar MP3's en m'n CPU staat op 0%. Voorheen werd ie toch voor een 5tal% belast, zowel met m'n onboard als Live!Player.
Hoeveel frames je wint, hangt natuurlijk af van je huidige hardware en gamesettings...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
De Fatality zal pas in de toekomst echt winst gaan opleveren bij nieuwe games die speciaal ontwikkelt worden voor het gebruik van de 64 MB X-RAM. Nu zijn er nog weinig games die dit aansturen. Sowieso wordt dus je CPU al ontlast met een X-Fi (alle modellen), maar als je straks bij games ziet staan: "X-Fi X-RAM compatible" dan zal je echt een verschil gaan merken.

BTW: Mijn SPDIF uitgang functioneert helaas nog niet, maar een echte Tweakert geeft natuurlijk niet op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

freeco schreef op maandag 16 januari 2006 @ 10:59:
De X-Fi onlast alleszins je CPU van het berekenen van het geluid. Ik draai hier momenteel een paar MP3's en m'n CPU staat op 0%. Voorheen werd ie toch voor een 5tal% belast, zowel met m'n onboard als Live!Player.
Hoeveel frames je wint, hangt natuurlijk af van je huidige hardware en gamesettings...
Hier net ook getest met Windows Media Player en WinAmp (beide geminimaliseerd)
Windows Media player springt nog vrij vaak naar de 2%
Echter Winamp daarintegen heel af en toe (voornamelijk bij het switchen naar het volgende nummer), maar de meeste tijd blijft die op 0% _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Gaitman op 16-01-2006 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

maar als je straks bij games ziet staan: "X-Fi X-RAM compatible" dan zal je echt een verschil gaan merken.
Anders dan de marketing praat van Creative napappegaaien, waar basseer je dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Ik persoonlijk vind dat X-ram niet z'n meerprijs waard. De normale heeft 2mb, dus hij kan zelf al t een en ander verwerken. Daarnaast is er op dit moment niet 1 game die iets echt van dat X-ram kan profiteren.

Je kan wel zeggen het is ook voor de nieuwe generatie games... tja leuk, maar als je zo'n bedrag aan een geluidskaart besteed neem ik aan dat je ook een redelijk aardige pc hebt. En dan vraag ik me af... als je 1 of (tegen die tijd) 2gb aan intern geheugen hebt, wat is dan nog het nut van X-ram?

Zelfs met m'n redelijk oude athlon 2800+ en de X-fi platinum heb ik totaal geen last van CPU belasting mbt het geluid. Voor mij is dus die meerprijs voor 62mb extra geheugen op die geluidskaart het niet waard. Als er verder nog wat beter aan was ok, maar puur voor dat geheugen geen fatality voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
freeco schreef op maandag 16 januari 2006 @ 08:56:
[...]

Ik ben overgestapt van een SB Live!Player naar X-Fi Platinum, ook met Logitech Z-2300. Klinkt wel een stuk beter, maar ik het grootste verschil hoor je met een headset vind ik. Het geluid is nu veel gedetailleerder op mijn Sennheiser HD485.
De stap van de Audigy2 naar X-Fi zal wel kleiner zijn. En ik denk dat de X-Fi in games ook meer tot z'n recht komt met een 5.1-setje. Nu, daar spreek ik niet uit ondervinding, want mijn Matrox G550 leent zich niet al te goed om te gamen ;)
Die Z-2300 zijn gecertificeerde THX speakers .....en die kaart zou dat ook zijn. Dus ik ga er vanuit dat dit een goed geluid moet geven ...dat doet het nu al met de Audigy2. Verder heb ik een Plantronics headset, En de grootste verbetering zit hem volgens jullie in de headset. Maar ik merk toch wel aan de reacties dat het meerdere deel van jullie tevreden is met de aankoop, dus ik denk dat ik me aan de MusicExtreme ga wagen.

Bedankt voor de reacties allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
Tranzy schreef op maandag 16 januari 2006 @ 12:58:
[...]
Die Z-2300 zijn gecertificeerde THX speakers .....en die kaart zou dat ook zijn. Dus ik ga er vanuit dat dit een goed geluid moet geven ...dat doet het nu al met de Audigy2. Verder heb ik een Plantronics headset, En de grootste verbetering zit hem volgens jullie in de headset. Maar ik merk toch wel aan de reacties dat het meerdere deel van jullie tevreden is met de aankoop, dus ik denk dat ik me aan de MusicExtreme ga wagen.
Bedankt voor de reacties allemaal.
ik zei ook niet dat de X-Fi in combinatie met de Z-2300 slecht klinkt hè. Klinkt super, maar ze klonken ook al goed op m'n Live!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
freeco schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:29:
[...]

ik zei ook niet dat de X-Fi in combinatie met de Z-2300 slecht klinkt hè. Klinkt super, maar ze klonken ook al goed op m'n Live!.
Dat beweerde ik ook niet hoor ... ik had het meer over je stelling dat hij beter tot zijn recht komt met een 5.1 setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Tijgert schreef op maandag 16 januari 2006 @ 12:26:
[...]
Anders dan de marketing praat van Creative napappegaaien, waar basseer je dit op?
Het is een feit dat je met 64 MB meer ruimte hebt voor het opslaan van losse geluidenn/instrumenten. Voordeel is dat de geluidskaart alle geluiden in zijn eigen geheugen kan laden en die dus ook direct kan benaderen zonder vertraging van het mobo.
Dat scheelt communicatie met het moederboard/intern geheugen en ontlast de pc dus. Bovendien kan het grootste gedeelte van alle belangrijkste geluiden (guns, doorslams, footsteps enzo) al tijdens het laden van de game in het X-RAM worden geladen. Tijdens de game hoeven deze geluiden dus niet telkens geladen worden uit het interne geheugen/swapdisk van de pc. Misschien is de winst marginaal, maar bij effectief gebruik zal het echt wel gaan uitmaken.Vijftien jaar geleden zat er ook nog geen geheugen op m'n videokaart, nu 256 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Nou Creative is lekker bezig: eerst zeggen ze dat ze dat switchen van Mic2 naar Mic1 door programma's gaan verhelpen, maar nu krijg ik een mailtje waarin ze verklaren dit NIET te zullen doen: het zit hem in de software zelf en niet in hun drivers en zij kunnen het ook niet fixen, anders zal de driver niet voor de WHQL-logo test slagen, aldus een medewerker van Creative. Terwijl ze eerst overal zeggen dit WEL te gaan fixen :X. Hoop nu maar dat Muvixer gefixed gaat worden voor x64 :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Wat je nu weer herhaalt is de marketing babbel van Creative. het klinkt allemaal heel logisch, maar dat moet marketing babbel ook doen om mensen te verleiden.
Heeft iemand ooit cijfers gezien met BF2 waarin een X-Fi met en zonder 64MB X-ram werd vergeleken?

Op deze manier ben je met 128MB (de volgende stap) NOG sneller in spellen!
Nu ben ik nog niet overtuigd dat 62MB meer dan normaal enig merkbaar voordeel oplevert.

I'll believe it when I see it.

Edit:
Net even BF2 gespeeld... damn... ik hoor dat ik echt in een helo zit! Gaaf...

[ Voor 10% gewijzigd door Tijgert op 16-01-2006 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Natuurlijk is het niet zeker dat het extra geheugen gaat helpen. Maar in ieder geval is de mogelijkheid aanwezig dat het gaat helpen. Persoonlijk vind ik ook de hoge prijs van de Fatility een probleem om de kaart aan te schaffen. Voorlopig zit je helemaal goed met een Xtreme Music als je gaat upgraden. In de toekomst, als er games uitkomen die er gebruik van maken en er ook nieuwe modellen op de markt komen wordt het X-Ram hopelijk interessanter.
Tests zijn er nog niet, dus daar is het wachten op.

Zoals ook al eerder gezegd ben ik ook sprakeloos van de verbetering van het geluid bij het dragen van een headset. Op mijn S750 set klonk de Audigy 4 al fantastisch, maar de Ultra-High instelling in BF2 gooit het geluid op nog een hoger niveau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Is het weer zo, dat de externe box van de audigy ZS Platinum Pro niet compatble is met de X-fi kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Audigy en Live niet, wel Audigy2. BTW dit is zelf aan te passen dat het wel kan, moet je even de pin layouts vergelijken.

[ Voor 58% gewijzigd door The__Virus op 17-01-2006 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Nou boys ... ik heb hem gehaald. Maaruh .... wat een hoop sh*t wil hij installeren ... wat installeren jullie wel en niet ?

Ik doe de eerste keer maar een Full install en kijk later wat ik wel en niet wil hebben.... maar ben toch benieuwd naar jullie setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Hij gooit inderdaad best wat veel op je harde schijf. Ik heb t er gewoon allemaal opgezet, geen zin om bij alles mezelf te gaan afvragen of ik het ooit wil gebruiken. En zo heel veel schijfruimte neemt t ook weer niet in, dus ach..

En.. klinkt ie goed tov je vorige geluidskaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Al dat midi-gedoe gebruik ik allemaal niet en al die semi-bewerkingstools ook niet. Dit heb ik:
THX-console
Mediasource (Go, Player, Organizer, Audio Conversie)
Entertainment Centre
Audio Console
Mode Switcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

The__Virus schreef op maandag 16 januari 2006 @ 18:18:
Nou Creative is lekker bezig: eerst zeggen ze dat ze dat switchen van Mic2 naar Mic1 door programma's gaan verhelpen, maar nu krijg ik een mailtje waarin ze verklaren dit NIET te zullen doen: het zit hem in de software zelf en niet in hun drivers en zij kunnen het ook niet fixen, anders zal de driver niet voor de WHQL-logo test slagen, aldus een medewerker van Creative. Terwijl ze eerst overal zeggen dit WEL te gaan fixen :X. Hoop nu maar dat Muvixer gefixed gaat worden voor x64 :(.
Echt ongezond irritant is die switch! Digital out is natuurlijk standaard aangesloten maar die switch is zo freaking irri! Tegen mij is inderdaad ook gezegd dat ze het zouden fixen, maar had er al een hard hoofd in zoals ik op pagina 1 al schreef... Verder tot nog toe veel lof over mijn Fatal1ty FPS! :9~

Ow ja, die rotdraaidingen op remote zijn gewoon vaag ontwikkeld. Denkt er een een leuk knoppie gevonden te hebben maar vraagt eerst niet aan de eindgebruiker of dit wel een goeie oplossing is. Nou werkt voor geen meter dus. Maar heb nog 2 remotes dus red me wel 8)

[ Voor 14% gewijzigd door ChkDsk op 17-01-2006 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
B-Buster schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 18:04:
Hij gooit inderdaad best wat veel op je harde schijf. Ik heb t er gewoon allemaal opgezet, geen zin om bij alles mezelf te gaan afvragen of ik het ooit wil gebruiken. En zo heel veel schijfruimte neemt t ook weer niet in, dus ach..

En.. klinkt ie goed tov je vorige geluidskaart?
Ik heb hem net geinstalleerd en moet hem vanavond nog even testen met BF2. Maar wat muziek betreft in Entertainment mode ... Klinkt het behoorlijk hoor. Moet nog ff beetje met de instellingen prutsen.

[ Voor 12% gewijzigd door Tranzy op 17-01-2006 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Tranzy schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:17:
[...]

Ik heb hem net geinstalleerd en moet hem vanavond nog even testen met BF2. Maar wat muziek betreft in Entertainment mode ... Klinkt het behoorlijk hoor. Moet nog ff beetje met de instellingen prutsen.
Instellingen prutsen is zeker in het begin erg leuk O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Nou ik heb gisteren even lekker zitten knallen op BF2.

Moet zeggen dat ik redelijk verschil hoor. Normaal gesproken hoor ik het niet maar alles klinkt veel levendiger. Ik hoor Arti's in de verte, brandende auto's hoor ik meer en ik hoor zelfs kippen O+ Kortom ...omgevings geluiden zijn zeker meer aanwezig en alles is naar mijn id wat scherper.

Edit: Spelling beetje aangepast.

[ Voor 15% gewijzigd door Tranzy op 18-01-2006 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Fijnemans, weer een tevreden X-Fi gebruiker! De helicopter test is ook erg goed als je een headset op hebt. Dan merk je goed hoe het CMSS 3D werkt icm een koptelefoon. Tijdens de launch party van de X-Fi kregen we deze ook te horen en nog wat andere fragmentjes. Mr Fatality was er ook weg van, omdat hij nu veel beter kon horen waar z'n tegenstander spawnde. Natuurlijk krijgt hij ervoor betaald om lof er over te spreken, maar er zit zeker een kern van waarheid in. Positionele geluid met een 'gewone' geluidskaart is minder secuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Alleen 1 vraagje over de koptelefoon detectie. Ik heb een Logitech Z-2300 (2.1) speakerset met een volumeregeling op mijn bureau. In die volumeregelaar kan ik een koptelefoon aansluiten. Dus NIET op def X-fi kaart zelf. Ervaar ik dan ook nog die verbetering ? of moet de headset direct achterin de kaart gestoken worden. Daar zit dus al mijn speaker uitgang. Moet ik deze splitten ofzo ?

uhhhh. Helicopter test ??

[ Voor 4% gewijzigd door Tranzy op 18-01-2006 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Tranzy schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:57:
Alleen 1 vraagje over de koptelefoon detectie. Ik heb een Logitech Z-2300 (2.1) speakerset met een volumeregeling op mijn bureau. In die volumeregelaar kan ik een koptelefoon aansluiten. Dus NIET op def X-fi kaart zelf. Ervaar ik dan ook nog die verbetering ? of moet de headset direct achterin de kaart gestoken worden. Daar zit dus al mijn speaker uitgang. Moet ik deze splitten ofzo ?

uhhhh. Helicopter test ??
Ik heb een logitech z-640 met centerspeaker incl hoofdtelefoonaansluiting. Naar mijn mening klinkt die bijna net zo goed als dat ik de hoofdtelefoonuitgang van de frontbay gebruik.. Merk wel iets verschil maar volgens mij heb je in princiepe dan wel gewoon alle functionaliteiten. Je zou even moeten kijken in de instellingen of ie dan ook meteen de instelling op 'hoofdtelefoon' zet.. zoja dan zit je zeker goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Hij zet hem niet op Headphone automatisch ....

Ik heb maar een telefoontje naar de helpdesk van Creative gepleegd. De medewerker gaf aan dat, als ik mijn koptelefoon op de afstandsbediening aansluit (dit is dus mijn volume regelaar), deze in principe gewoon doorgelust wordt. En moet hem handmatig, voordat ik een spel start, op headphones zetten. Anders met een splitter gaan werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Tranzy op 18-01-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Moet zeggen dat ik het wel ene beetje 'bud' vind dat er geen aparte koptelefoon aansluiting op de kaart zit. Want ik heb zelf geen ruimte in mn computer voor een extra 'bay' voorin, dus ben je aangewezen op de X-Fi Elite Pro. Tenzij je steeds achter je comp wil duiken om te wisselen tussen de surround set en de koptelefoon.

Ik heb zelf nu een 'bay' voorin de computer zitten met cardreaders, usb poorten, firewirepoort, enz. Hierop zit ook een aparte koptelefoon uitgang, een mic ingang, aux ingang, enz. Is het misschien ook mogelijk om deze 'bay' door te lussen op de x-fi zodat ik toch een aparte koptelefoon uitgang en mic ingang heb???? Scheelt toch weer 100 euro :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:57

Dav0s

Hr?

Misschien handig om even in de TS te vermelden dat onze vrienden van Creative geen installer voor w2k hebben, en het ook niet ondersteunen. En dat terwijl ik uit een topic op de creative website begreep dat iemand de installer had ge-edit en Minimum-OS had veranderd naar W2K, en vervolgens zonder problemen de installatie uitvoerde en nu een X-Fi kaart gebruikt.

M.a.w. weer een gemiste kans van Creative... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
DjWannaB2002 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:56:
Moet zeggen dat ik het wel ene beetje 'bud' vind dat er geen aparte koptelefoon aansluiting op de kaart zit. Want ik heb zelf geen ruimte in mn computer voor een extra 'bay' voorin, dus ben je aangewezen op de X-Fi Elite Pro. Tenzij je steeds achter je comp wil duiken om te wisselen tussen de surround set en de koptelefoon.

Ik heb zelf nu een 'bay' voorin de computer zitten met cardreaders, usb poorten, firewirepoort, enz. Hierop zit ook een aparte koptelefoon uitgang, een mic ingang, aux ingang, enz. Is het misschien ook mogelijk om deze 'bay' door te lussen op de x-fi zodat ik toch een aparte koptelefoon uitgang en mic ingang heb???? Scheelt toch weer 100 euro :p
Dit is mogelijk, maar zul je handmatig moeten doen a.d.h.v. de pin layout in de TS. Misschien dat er op het forum van Creative iets te vinden is, ik heb geloof ik wel eens wat gezien, maar kan dit niet met zekerheid zeggen. Ik kan morgen eventueel zelf wel even zoeken, als jij niets gevonden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenko
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01-2024
nog een vraagje over de remote, ik heb hem redelijk aan de gang gekregen met windows media center, alleen mis ik nog een bepaald aantal fucties.
opnemen weet ik nogsteeds niet wat soms wel makkelijk is, daarnaast ook nog naar volgende scene, ik dacht dat is precies hetzelfde als naar het volgende kanaal bij de tv maar dat is dus blijkbaar niet zo.
als iemand intresse heeft, dan kan ik mijn tot nu toe gevonde keybindings wel even eropzetten.
ik weet wel het kost een hele hoop tijd om alles uit te zoeken.
daarnaast moet je niet alleen die keymap weten maar ook de notification, wat dus weer extra zoekwerk vraagt. op het net heb ik nogsteeds geen werkende ehshell.key kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Dav0s schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 18:58:
Misschien handig om even in de TS te vermelden dat onze vrienden van Creative geen installer voor w2k hebben, en het ook niet ondersteunen. En dat terwijl ik uit een topic op de creative website begreep dat iemand de installer had ge-edit en Minimum-OS had veranderd naar W2K, en vervolgens zonder problemen de installatie uitvoerde en nu een X-Fi kaart gebruikt.

M.a.w. weer een gemiste kans van Creative... :S
Ik heb net een torrent gemaakt (zet DHT eventueel aan, de publieke tracker die ik gebruik ligt vaak plat) zodat je gemodde drivers van mij kunt downloaden, heb hem handmatig aangepast (is behoorlijk gedoe). Zou iemand deze kunnen hosten? Voor mijn homepage is ie te groot (mag max. 10MB :(). Dus please zet deze even op een site, zodat mensen hem kunnen downloaden! http://home.planet.nl/~schui798/xfiwin2k.torrent (de link naar de torrent staat ook in de TS).

Oow en BTW, vertel het even of ie het doet of niet.

[ Voor 7% gewijzigd door The__Virus op 19-01-2006 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Laatst online: 15:02

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Zoooo, even twee dagen over gedaan om het topicje en de voorganger door te spitten.
Ik verneem dus dat er behoorlijk wat problemen, maar ook behoorlijk wat voordelen kleven aan deze kaart.

Mijn eenvoudige vraag is nu:
Werkt de kaart nu wel of niet samen met een KT400 Chipset?
Ik heb een ASUS A7V8X-X met een VIA KT400(A) Chipset.

Kan iemand mij vertellen of daar problemen mee zijn?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:57

Dav0s

Hr?

The__Virus schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 16:17:
[...]

Ik heb net een torrent gemaakt (zet DHT eventueel aan, de publieke tracker die ik gebruik ligt vaak plat) zodat je gemodde drivers van mij kunt downloaden, heb hem handmatig aangepast (is behoorlijk gedoe). Zou iemand deze kunnen hosten? Voor mijn homepage is ie te groot (mag max. 10MB :(). Dus please zet deze even op een site, zodat mensen hem kunnen downloaden! http://home.planet.nl/~schui798/xfiwin2k.torrent (de link naar de torrent staat ook in de TS).

Oow en BTW, vertel het even of ie het doet of niet.
Kan je hem niet op rapidshare uploaden?
Heel erg bedankt trouwens, maar moet wel even zeggen dat ik om eerdergenoemde reden de x-fi kaart niet gekocht heb. Wilde alleen enthousiaste kopers met w2k even waarschuwen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Dav0s op 19-01-2006 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
OK ik heb hem inmiddels op rapidshare.de gezet, aangezien ik geen torrents kan seeden :|.

http://rapidshare.de/file...n2K_X-Fi_Drivers.exe.html

[ Voor 28% gewijzigd door The__Virus op 20-01-2006 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Na lang wikken en wegen toch maar de X-fi Fatality gekocht. Beetje erg overpriced gezien de meerwaarde tov bijv de Audigy 2. Echter ik vind nieuwe dingen leuk dus toch maar gekocht.

Ik ga e.e.a. ws dit weekend installen maar nu lees ik dat dit kaartje een externe voedingaansluiting gebruikt net als bij de videokaarten. :o :?

Heel even dacht ik dat ik gek werd. Heeft een geluidskaart nu ook al meer juice nodig dan een PCI slot kan leveren :? 8)7

Verder heb ik nu een CD en de meest recente driverupdate gedownload.

Derhalve aan jullie de volgende vragen:
  • Is die voedingsaansluiting echt nodig?
  • In welke volgorde raden jullie aan de driver/software te installen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Die aansluiting zou ik wel aansluiten ja. Die is speciaal voor de breakoutbox, om die van voldoende sap te voorzien (hij moet officieel ook op de breakoutbox worden aangesloten).
Verder zou ik eerst de webupdate installeren (als dat mogelijk is) en dan de rest van de applicaties (daar dus de driver uitvinken, aangezien je al een nieuwe hebt).

edit:
Ik had dit al eens in het vorige deel uitgelegd. Heb het nu even in de TS staan onder het kopje software.

[ Voor 15% gewijzigd door The__Virus op 20-01-2006 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

The__Virus schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 18:32:
Die aansluiting zou ik wel aansluiten ja. Die is speciaal voor de breakoutbox, om die van voldoende sap te voorzien (hij moet officieel ook op de breakoutbox worden aangesloten).
Verder zou ik eerst de webupdate installeren (als dat mogelijk is) en dan de rest van de applicaties (daar dus de driver uitvinken, aangezien je al een nieuwe hebt).
Bedankt!

Die breakoutbox heeft voor mij weinig toegevoegde waarde en daarom installeer ik hem ws niet eens. Als er nou een rounded/SATA achtige kabel bijzat maar zo'n lelijke old-school IDE flatcabel.... :'( Nee, daar begin ik denk ik niet aan. :o

Dat van die driver is precies zoals mijn intuitie/ervaring het bij me influistert. Maar ik hoor altijd graag de mening vd ervaringsdeskundigen. :)

PS: Wellicht ten overvloedde maar de mijne heeft ook een heatsink....

[ Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 20-01-2006 18:39 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-01 16:47
Kan iemand met een X fi even de moeite doen om 3dmark03 te draaien en dan de fps te posten met en zonder geluid?
Op die manier kan eenvoudig het % cpu belasting bepaald worden en kan ik dit vergelijken met mijn live met KX drivers.
In de startpost kan dan een tabelletje worden opgenomen met de percentages cpu belasting van verschillende kaarten. :)
Zeggen dat er meer fps gehaald worden met de X fi is niet objectief, ik had graag harde cijfers gehad. Andere testen (Q3 ed) zijn natuurlijk ook prima geschikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenko
bij mij zakte hij 3 frames :P maar daar heb je niets aan dan zal ik nog ff 03 moeten draaien.

heb hem nu even gedraaid. dit zijn mijn scores
Sound Tests
No sounds 68.5 fps
24 sounds 62.7 fps
60 sounds 57.7 fps

zo zie je het zakt nogsteeds maar minder dan met andere geluidskaarten tenminste vergeleken met die van m'n buurman die zakte geloof ik iets van 20 frames.
waaruit blijkt dat t toch al bijna 45 % verbetering wat ik denk.
ik hoop dat je hier wat aan hebt.

[ Voor 68% gewijzigd door Milenko op 21-01-2006 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Als we het gaan opnemen, dan we dat NIET met 3dmark, aangezien die totaal geen geluid gebruikt en dat dus een kromme vergelijking is. We moeten dan een benchmark gebruiken die WEL gebruik maakt van geluiden. Als iemand er 1 weet, zouden we eventueel zo'n test kunnen doen, maar ik geloof dat die al eens op internet gedaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Ik haal:
no sounds: 38.8
24 sounds: 34.8
60 sounds: 31.7

Cpu belasting bij 60 sounds: 31.7 / 38.8 = 81.7% => de cpu belasting voor 60 sounds bedraagt 18.3%
op een XP3000+ met SBlive1024 met KX drivers.

Bij de x-fi resultaten hierboven:
no sounds: 68.5
60 sounds :57.7

Cpu belasting bij 60 sounds: 57.7 / 68.5 = 84.2% => de cpu belasting voor 60 sounds bedraagt 15.8%

Dus de x-fi belast de cpu 2.5% minder bij 60 sounds :) tov een verouderde sbLive met de ondertussen bejaarde KX drivers.
Het zou natuurlijk pas 100% eerlijk zijn om beide kaarten in hetzelfde systeem te testen maar het is toch een indicatie van het verschil.

Mijn nforce 2 heeft soundstorm, die staat bekend voor de lage cpu belasting, echter heb ik geen zin om het boeltje hier op te zetten dus kunnen zo veel mogelijk mensen even het gedane testje herhalen (als je een andere geluidkaart hebt uiteraard).

Je bent tweaker of je bent het niet. ;)

/e/
Als we het gaan opnemen, dan we dat NIET met 3dmark, aangezien die totaal geen geluid gebruikt en dat dus een kromme vergelijking is. We moeten dan een benchmark gebruiken die WEL gebruik maakt van geluiden. Als iemand er 1 weet, zouden we eventueel zo'n test kunnen doen, maar ik geloof dat die al eens op internet gedaan zijn.
En wat is er dan mis met de 3d mark 03 soundtest?? Hier komt er weldegelijk geluid uit mijn headphones. ;)
Dus met een XI-FI haal je meer fps
;)

[ Voor 26% gewijzigd door peke op 21-01-2006 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:37

charrel

Cortisol4life..

corpseflayer schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 14:25:
Bij de x-fi resultaten hierboven:
no sounds: 57.7
60 sounds: 68.5

Cpu belasting bij 60 sounds: 57.7 / 68.5 = 84% => de cpu belasting voor 60 sounds bedraagt 16%
;)
Dus met een XI-FI haal je meer fps :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenko
ik weet niet of het uit maakt maar had al m'n andere programma's gewoon nog draaien, nouja volgens mij maakt het niet uit omdat je alleen naar de geluid scores kijkt...
voor de rest draai ik nog met oude drivers x-fi (2 maanden)
scheelt misschien ook weer iets.
maar goed je hebt nu dus een beetje n indicatie (tegenover ik geloof dat t n teratec was) presteerde die n stuk beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenko
oke nog eens geprobeerd zonder al te veel progjes rennend.
maar t maakt maar weinig tot geen verschil uit
Sound Tests
No sounds 68.8 fps
24 sounds 63.0 fps
60 sounds 58.6 fps

anderen met betere score's? wil wel weten hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen :)
zou het trouwens uitmaken in welke mode de kaart staat? heb namelijk geen zin om m nog eens te doen ;) ik heb m in game mode staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Eigenlijk zou ook iemand het met zijn onboard moeten proberen. Maar goed mijn resultaten:
Geen: 79.6 FPS
24: 72.4 FPS
60: 67.6 FPS

In game modus. Bij mij scheelt het procentueel net zoveel als met milenko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Tijgert schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 16:05:
[...]
is er geen handigere manier om modussen te switchen dan eerst de Creative console te openen en dan het bolletje te klikken? (ik denk aan een snelkoppeling met argument daarin)
Zou het ook wel interessant vinden mocht daar ergens een tray-icoontje voor te installeren vallen ofzo. Nie echt handig om telkens prog op te starten...

edit:

k, na wat speuren op forum van Creative heb ik gezien dat er dus een tray-icoon bestaat...behalve bij mij natuurlijk :)
Vind in opties nergens terug om em aan te zetten. :? Iemand de me de weg even kan wijzen?
Gevonden. Der ontbrak nog een onderdeel in m'n installatie. Echter schiet ik nog niet heel veel op met m'n tray-icoon nu. Moet je nog paar vensters openen :) Had toch wel handiger gekunt volgens mij. :X

[ Voor 35% gewijzigd door Blacksnak op 22-01-2006 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Laatst online: 15:02

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

ElCondor schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 16:53:
Zoooo, even twee dagen over gedaan om het topicje en de voorganger door te spitten.
Ik verneem dus dat er behoorlijk wat problemen, maar ook behoorlijk wat voordelen kleven aan deze kaart.

Mijn eenvoudige vraag is nu:
Werkt de kaart nu wel of niet samen met een KT400 Chipset?
Ik heb een ASUS A7V8X-X met een VIA KT400(A) Chipset.

Kan iemand mij vertellen of daar problemen mee zijn?

Alvast bedankt voor het antwoord.
Ehm, iemand hier al een antwoord op?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Je kan best de kaart halen in een winkel waar je een "niet tevreden geld terug" garantie krijgt.
De kans is klein dat de kaart niet aan de praat te krijgen is maar je weet nooit.
Haal de kaart dus best bij je lokale pc boer en niet uit Duitsland ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Inderdaad. Ikzelf heb de mijne bij de Dybabyte gehaald (niet bedoeld als reclame btw) en daar uitdrukkelijk gevraagd of ik m kon terugbrengen als ie niet compatible bleek te zijn. No problemo volgens hun. Gelukkig niet nodig geweest :)

Gewoon ff naar een goeie winkel stappen dus, en eventjes vragen of je hem terug kan brengen als ie niet werkt. Dus goed duidelijk stellen dat ie terug mag als ie open is geweest enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-04 20:00

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb de Fatality, analoog aangesloten op een Z5500, maar heb nog wel veel hinder van gekraak, en geheel of gedeeltelijk wegvallen van het geluid. Bv in Fable, Quake4 en SS2 wil het geluid nogwel eens haperen en op bepaalde dagen gewoon wegvallen. :/ Als ik vervolgens uit het spel ga en opnieuw 5.1 selecteer in het speakermenu, komt het geluid weer terug...

Ik heb dus een Nforce 4 mobo, wel met de laatste bios (1014 geloof ik)

Ik heb die beakoutbox niet geinstalleerd.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Heb je je irq's al gecheked? Ik heb dat enkele weken geleden hier gepost, doorlees mijn post en probeer het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

edward2 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 15:35:
Ik heb de Fatality, analoog aangesloten op een Z5500, maar heb nog wel veel hinder van gekraak, en geheel of gedeeltelijk wegvallen van het geluid. Bv in Fable, Quake4 en SS2 wil het geluid nogwel eens haperen en op bepaalde dagen gewoon wegvallen. :/ Als ik vervolgens uit het spel ga en opnieuw 5.1 selecteer in het speakermenu, komt het geluid weer terug...

Ik heb dus een Nforce 4 mobo, wel met de laatste bios (1014 geloof ik)

Ik heb die beakoutbox niet geinstalleerd.
En check even of je SVM misschien niet aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-04 13:03
Heeft iemand ook wel eens last van die rare geluiden en storende gekrijs als je BF2 map aan het laden bent icm gesprek met skype?

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Crypter schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:18:
Heeft iemand ook wel eens last van die rare geluiden en storende gekrijs als je BF2 map aan het laden bent icm gesprek met skype?
Hahaha, sorry maar denk dat je de verkeerde woordkeus hebt gemaakt. Is dat gekrijs je gesprekspartner niet? :o

Anyways, nee sorry nooit gehoord. Wat bedoel je precies? Ruis op de lijn of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-04 13:03
nou,

ik heb het alleen in combinatie met Skype en BF2 . voor de rest weet ik het niet, maar als BF2 in multiplayer voor de 1e keer een MAP laadt, dan gaat hij krijsen en ploppen als een gek, het lijkt wel een langspeelplaat die blijft hangen met iemand ernaast die een M16 leeg schiet.

het is niet mijn contactpersoon aan de andere kant, want als ik Skype aanzet zonder een gesprek, doet ie het ook. als hij klaar is met krijsen, doet hij het netjes zoals het hoort.

maar het kan zo hard zijn snap je? het is irritant!!

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Heeft iemand enig idee hoe ik onderstaande bracket goed kan aansluiten?

De bracket komt van een Typhoon Acoustic Six 5+1 Sound Card kaart af. Ik heb de bracket van iemand anders gekregen voor dit projectje dus ik heb de orginele kaart niet in mijn bezit.

Fotos zijn klikbaar, voor vergroting!

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mglgb/GJAman/GoT/X-Fi/bovenkant_small.jpg
Van links naar rechts (op bovenstaande foto): Optical in, Optical out, Coaxial in, Coaxial out.

Van links naar rechts (op onderstaande foto): Coaxial out, Coaxial in, Optical out, Optical in.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mglgb/GJAman/GoT/X-Fi/onderkant_small.jpg

Ik dacht aan de volgende pin-layout echter ben ik hier totaal niet zeker van + dat het rechte rijtje zeker niet klopt
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mglgb/GJAman/GoT/X-Fi/pin-layout.jpg
n/a = niet verbonden op de print

Wie kan me hier mee verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149165

Mensen wat raden jullie mij aan,

Een Audigy 4 Pro, een X-Fi Plantinum of toch maar een versterken (prijsklasse +/-220 euro).

Doel: Vooral muziek luisteren en af en toe eens een dvd. Ik wil dit allemaal in combinatie met een Creative t5400 set gaan gebruiken. Ik wil wel kunnen switchen, in totaal wil ik er een pc, dvd-speler, tv en in de toekomst een console op aan kunnen sluiten. Wat raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ik snap het niet helemaal... Je twijfelt tussen een geluidskaart of een versterker...

Volgens mij kun je je creative speakers helemaal niet op een versterker aansluiten want volgens mij zijn ze al versterkt... Kan me vergissen..

Verder qua geluidskaart: de X-Fi natuurlijk...

Maar als je dus nog speakers moet komen ben je er met 220,= voor de versterker nog niet.

Verder betwijfel ik uberhaupt of de t5400 wel genoeg kwaliteit om echt baat te hebben bij een betere geluidskaart. Je zou dan ook moeten upgraden naar een kwalitatief betere set.

[ Voor 20% gewijzigd door Darth Malak op 26-01-2006 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

charrel schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 14:33:
[...]

Dus met een XI-FI haal je meer fps :+
Oh hé, dat wisten we nog niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Is ook een fabeltje in veel gevallen....

Alleen bij de switch van on-board naar een externe geluidskaart (niet perse de X-Fi) zou je FPS winst kunnen krijgen...

De switch tussen de ene kaart en de andere is minimaal zoniet nihiel te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149165

Hmm ok, ik ben toch niet van plan een versterker te gaan nemen. Maar het is dan dus wel mogelijk als ik de X-Fi plantinum neem om mijn dvdspeler, tv en pc erop aan te sluiten? Om zo het geluid via de boxen te laten klinken :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-01 23:35
[quote]Help!!!! schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 18:37:
[...]

Bedankt!

Die breakoutbox heeft voor mij weinig toegevoegde waarde en daarom installeer ik hem ws niet eens. Als er nou een rounded/SATA achtige kabel bijzat maar zo'n lelijke old-school IDE flatcabel.... :'( Nee, daar begin ik denk ik niet aan. :o [quote]

Wil je de breakoutbox niet voor een zacht prijsje aan mij verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenko
@bizZz
als je de x-fi neemt dan moet je er een nemen met een break-out box. als je die apparaten wilt aansluiten via je pc. op de breakout box zitten spdif in 2x (1x coax 1x optical) en een analoge line in 2x) mic in en aux in.
wel het probleem dan dat je alles via de voorkant van je pc moet laten lopen. je kan het ook proberen met een mengpaneeltje of met een receiver tussen je pc en je audio setje.
ik zou voor een receiver gaan. wat wel inhoud dat eigenlijk je setje nutteloos is geworden.
waarschijnlijk zijn er nog wel meer opties maar deze weet ik ;)
daarnaast ik weet niet zeker maar ik geloof niet dat een betaalbaar mengpaneeltje digitale signalen kan verwerken...
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.