Ach, ik snap het ook niet. Ik heb vanaf begin December een X-Fi Fatal1ty en zolang ik de THX console maar niet installeer heb ik geen problemen.
Sinds kort heb ik een Logitech Z-5500 set aangeschaft. Nu gebruik ik deze al een tijdje i.c.m. met mijn onboard geluidschip (een c-media 8738). Nu vond ik het geluid altijd al super, maar als ik hier zo lees, is er nog veel meer wat ik uit mijn set kan halen 
Nu ben ik eens gaan kijken naar deze kaarten. Ik zag de verschillende soorten kaarten die er zijn (van de X-Fi serie) maar deze zijn allemaal hetzelfde? Alleen bij de duurdere is er X-ram en die bracket + afstandsbediening.
Nu heb ik zelf nog een breakout(?)bracket, maar daaaan een stekker met wel 12 draadjes
(waarschijnlijk doordat er nog 3 andere aansluitingen op de bracket naast SP/DIF zijn).
Hier onder heb ik een foto van het stekker schema (uit de handleiding van het mobo).

Zelf denk ik nu pinnetje 1,3 en 11 nodig te hebben voor gebruik van Optisch SPDIF. Misschien iemand die dit kan bevestigen ?
Nu had ik nog een vraagje, bij mij logitech set kreeg ik ook een snoer met een drietal stekkers bijgeleverd. Zijn van die stekkers met 2 ringen/kanalen. Kan ik die ook gewoon aansluiten?
Nu ben ik eens gaan kijken naar deze kaarten. Ik zag de verschillende soorten kaarten die er zijn (van de X-Fi serie) maar deze zijn allemaal hetzelfde? Alleen bij de duurdere is er X-ram en die bracket + afstandsbediening.
Nu heb ik zelf nog een breakout(?)bracket, maar daaaan een stekker met wel 12 draadjes

Hier onder heb ik een foto van het stekker schema (uit de handleiding van het mobo).

Zelf denk ik nu pinnetje 1,3 en 11 nodig te hebben voor gebruik van Optisch SPDIF. Misschien iemand die dit kan bevestigen ?
Nu had ik nog een vraagje, bij mij logitech set kreeg ik ook een snoer met een drietal stekkers bijgeleverd. Zijn van die stekkers met 2 ringen/kanalen. Kan ik die ook gewoon aansluiten?
Vraagje: Ik heb hier thuis een logitech z2300 aan mijn pc hangen en ik gebruik mijn onboard chip nu voor audio. Ik gebruik mijn (huidige) digtale uit in gangen en al die poespas niet en denk ook niet ze in de toekomst te gaan gebruiken, gamen vanwege geluid is er voor mij ook niet bij. Ik ben gewoon een grote muziek liefhebber. Is het dan verstandig om een Creative X-Fi XtremeMusic te kopen of kan ik beter een andere kaart (aangezien ik voor games etc het niet perse nodig heb alleen puur voor muziek)
Ik heb dezelfde combinatie en ben er erg tervreden mee. Het is meer een kaart die zijn voordeel haalt in games MET headset.... Dat brengt gewoon een extra dimensie met zich mee. Muziek vond ik op mijn Audigy 2 ook al goed. Denk dat je met een 5- of 7.1 setje meer voordeel haalt met deze kaart.TheMess schreef op zondag 28 mei 2006 @ 22:58:
Vraagje: Ik heb hier thuis een logitech z2300 aan mijn pc hangen en ik gebruik mijn onboard chip nu voor audio. Ik gebruik mijn (huidige) digtale uit in gangen en al die poespas niet en denk ook niet ze in de toekomst te gaan gebruiken, gamen vanwege geluid is er voor mij ook niet bij. Ik ben gewoon een grote muziek liefhebber. Is het dan verstandig om een Creative X-Fi XtremeMusic te kopen of kan ik beter een andere kaart (aangezien ik voor games etc het niet perse nodig heb alleen puur voor muziek)
Verder vind ik de Audio creation mode echt super ...vooral het "What you here" gedeelte.
Eerlijk antwoord... als je 100 euro kan missen dan moet je hem kopen ... anders voldoet een audigy ook wel.
Ik heb ook een leuke computer..
Ik heb sinds zaterdag de Platinum versie maar ik heb hem deels gekocht om als mediacenter te gebruiken en dit valt toch vies tegen. Ik ben sterk aan het denken om hem weer terug te gaan brengen. De meegeleverde entertainment centre software is beperkt tot een prehistorische resolutie van 800x600, niet echt lekker om door te sturen naar je lcd-tv en vervolgens kwam ik erachter dat de meegeleverde afstandsbediening (rm-1800) door wmce 2005 ook niet ondersteund wordt dus dat maakt die hele afstandsbediening voor mij in 1x compleet nutteloos.
Op het creative forum is een topic aan de gang over die resolutie en er lijkt niet echt veel actie van de kant van creative te komen:
linkje
Ik heb zelf even gebeld met creative, vervolgens krijg ik dit terug:
Geachte Klant
Zoals telefonisch besproken heb ik kontakt opgenomen met ons ASg groep.
Dei zijn van het probleem op de hoogte en hebben hierover de gebruikerswensen voor resolutie opties doorgegeven aan de ontwikkelteam in het Hoofdkantoor.
Helaas is er verder weinig dat wij kunnen doen behalve het wachten op een update. Wanneer dit zal zijn is ons niet bekend.
Sorry dat ik u hiermee niet verder heb kunnen helpen.
Wij verzoeken u de tekst van onze e-mailwisseling niet te verwijderen als u reageert.
Met vriendelijke groet
Marcel
Technical Support
Creative Labs Europe
Als ik geen garantie krijg dat er snel een fatsoenlijke update (of voor dat entertainment centre of ondersteuning van de afstandsbediening onder wmce 2005) komt hiervoor breng ik de hele zooi terug naar de winkel en zoek ik wel een andere oplossing, ik vind de support van creative echt waardeloos. Het probleem is nu al 8 maanden (!!) bij hun bekend en er is tot op heden nog helemaal niets gebeurd!
Op het creative forum is een topic aan de gang over die resolutie en er lijkt niet echt veel actie van de kant van creative te komen:
linkje
Ik heb zelf even gebeld met creative, vervolgens krijg ik dit terug:
Geachte Klant
Zoals telefonisch besproken heb ik kontakt opgenomen met ons ASg groep.
Dei zijn van het probleem op de hoogte en hebben hierover de gebruikerswensen voor resolutie opties doorgegeven aan de ontwikkelteam in het Hoofdkantoor.
Helaas is er verder weinig dat wij kunnen doen behalve het wachten op een update. Wanneer dit zal zijn is ons niet bekend.
Sorry dat ik u hiermee niet verder heb kunnen helpen.
Wij verzoeken u de tekst van onze e-mailwisseling niet te verwijderen als u reageert.
Met vriendelijke groet
Marcel
Technical Support
Creative Labs Europe
Als ik geen garantie krijg dat er snel een fatsoenlijke update (of voor dat entertainment centre of ondersteuning van de afstandsbediening onder wmce 2005) komt hiervoor breng ik de hele zooi terug naar de winkel en zoek ik wel een andere oplossing, ik vind de support van creative echt waardeloos. Het probleem is nu al 8 maanden (!!) bij hun bekend en er is tot op heden nog helemaal niets gebeurd!
Dan kun je hem beter terugbrengen, want de support van CL is waardeloos. Vandaar ook mijn geschreeuw een pagina terug. Dit soort dingen bedoel ik nou
.
Nog even een keer; misschien iemand antwoord op mijn post bijna bovenaan deze pagina ? Mss dat ik dan morgen deze kaart ga halen.
Creative support is door al de jaren heen belabbert geweest.. en inderdaad je kan beter terugbrengen.. ik denk dat je anders nog een jaar verder bent voordat er misschien iets gaat veranderen.
Off_Topic: Heb jij last van het beruchte plopjes probleem?Razr schreef op zondag 28 mei 2006 @ 22:29:toon volledige bericht
Sinds kort heb ik een Logitech Z-5500 set aangeschaft. Nu gebruik ik deze al een tijdje i.c.m. met mijn onboard geluidschip (een c-media 8738). Nu vond ik het geluid altijd al super, maar als ik hier zo lees, is er nog veel meer wat ik uit mijn set kan halen
Nu heb ik zelf nog een breakout(?)bracket, maar daaaan een stekker met wel 12 draadjes(waarschijnlijk doordat er nog 3 andere aansluitingen op de bracket naast SP/DIF zijn).
[afbeelding]
ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline
Nope, gelukkig nietDutch_Baseline schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:13:
[...]
Off_Topic: Heb jij last van het beruchte plopjes probleem?
Ik ga hem vanavond uitbouwen en morgen gaattie terug naar de winkel (godzijdank es een keertje iets niet over internet besteld
), laatste creative kaartje voor mij voorlopig dus!
De vobis (waar ik hem dus heb gehaald) vast even gebeld, beginnen ze daar verschrikkelijk moeilijk te doen. Zij bepalen wel welke producten ik ervoor in de plaats krijg enz. bla bla bla
Sowieso als die resolutie op de doos sting was het mijn eigen verantwoordelijkheid volgens de verkoper, nu ben ik niet bang dat creative met hun pacman-resolutie gaat lopen pronken op de doos (heb hem momenteel niet bij) maar evengoed.
Weet iemand welke rechten ik in dit geval heb op geld terug, tegoedbon enz.? Voor ik iets nieuws haal wil ik nu eigenlijk eerst even goed researchen of alles wat ik ermee wil gaan doen ook werkelijk kan om nog zo'n actie te voorkomen.
Sowieso als die resolutie op de doos sting was het mijn eigen verantwoordelijkheid volgens de verkoper, nu ben ik niet bang dat creative met hun pacman-resolutie gaat lopen pronken op de doos (heb hem momenteel niet bij) maar evengoed.
Weet iemand welke rechten ik in dit geval heb op geld terug, tegoedbon enz.? Voor ik iets nieuws haal wil ik nu eigenlijk eerst even goed researchen of alles wat ik ermee wil gaan doen ook werkelijk kan om nog zo'n actie te voorkomen.
Binnen 8 dagen heb je het recht het product, hetzij ongeschonden, terug te brengen naar de winkel zonde opgave van reden
. Ik zal even het officiële stukje zoeken.
edit:
dit geldt alleen voor thuiswinkelen zie ik. Maar je hebt het in de winkel gekocht las ik? Dan wordt het lastiger...
@Rarz: ik snap niet wat je bedoelt met die kabeltjes van je geluidsset, maar aangezien een hele hoop mensen dat setje hebben, zal hoe dan ook werken
. Dat van dat kabeltje kan ik niets voor garanderen, maar als ik het zo zie gaat dat gewoon werken.
edit:
dit geldt alleen voor thuiswinkelen zie ik. Maar je hebt het in de winkel gekocht las ik? Dan wordt het lastiger...
@Rarz: ik snap niet wat je bedoelt met die kabeltjes van je geluidsset, maar aangezien een hele hoop mensen dat setje hebben, zal hoe dan ook werken
[ Voor 13% gewijzigd door The__Virus op 29-05-2006 18:31 ]
Vobis is gewoon een k*tzaak... dat die toko nog bestaat is me een raadsel, het personeel is ongeinteresseerd, onopgeleid en vol met foute adviezen. Zou ik mijn kenissen in ieder geval nooit naar toe sturen... oh ja, en hun assortiment is bagger.
Anyway, nu even over die kaart: ik zou even naar een andere vobis bellen. Goed kans dat je dus zo'n randfiguur hebt getroffen in de zaak waar jij hem hebt gekocht. Hoe lang geleden heb je hem gekocht?
Anyway, nu even over die kaart: ik zou even naar een andere vobis bellen. Goed kans dat je dus zo'n randfiguur hebt getroffen in de zaak waar jij hem hebt gekocht. Hoe lang geleden heb je hem gekocht?
[ Voor 6% gewijzigd door Darth Malak op 29-05-2006 19:48 ]
Als jij een bonnetje hebt, mag je hem gewoon terugbrengen hoor!!! (Mits binnen de gestelde tijd!!!)Hardcell schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:30:
De vobis (waar ik hem dus heb gehaald) vast even gebeld, beginnen ze daar verschrikkelijk moeilijk te doen. Zij bepalen wel welke producten ik ervoor in de plaats krijg enz. bla bla bla
Je moet gewoon naar die winkel gaan en vragen naar de manager, wedden dat je je geld zo terug hebt!?
edit: En heb je recht op geld terug! Is dacht ik wettelijk bepaald!!!
[ Voor 4% gewijzigd door Dutch_Baseline op 30-05-2006 11:12 ]
ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline
Ik heb de kaart afgelopen zaterdag gekocht. Heb hem nu alweer uitgebouwd en ga er zo mee naar de vobis. Heb gisteren met een vriend even het burgerlijk wetboek doorgenomen en daar staat als een product non-conform is wanneer je er niet mee kunt wat wel gesuggereerd wordt (in wat andere termen dan). Indien het om een non-conform product gaat moet er na vervanging en reparatie (beide niet mogelijk hier dus) de mogelijkheid zijn voor de consument om de overeenkomst te beeidigen, maw centjes terug dus.
Op de zijkant van de doos staat allerlei blabla in de vorm van watch your video's movies, slideshows etc. WITHOUT your pc, dus mag ik er vanuit gaan dat het op mijn tv gaat werken en dat doet het dus duidelijk niet. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen zo, heb altijd nog een advocate (die dus ook in die hoedanigheid voor me kan bellen) achter de hand mochten ze echt moelijk gaan doen!
Op de zijkant van de doos staat allerlei blabla in de vorm van watch your video's movies, slideshows etc. WITHOUT your pc, dus mag ik er vanuit gaan dat het op mijn tv gaat werken en dat doet het dus duidelijk niet. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen zo, heb altijd nog een advocate (die dus ook in die hoedanigheid voor me kan bellen) achter de hand mochten ze echt moelijk gaan doen!
[ Voor 4% gewijzigd door Hardcell op 30-05-2006 16:31 ]
Heb de kaart nu ook aangeschaft
Zag toevallig een nieuwe beta driver staan op de site van creative, is vandaag (30 mei) uitgekomen. Misschien wat om te proberen voor de mensen die last hebben met de kaart ?
Ik probeer het eerst iig even met de ' stabiele' drivers
edit: WOW
Net Call of Duty 2 gespeeld met EAX 3.0 en dan m'n Z-5500 voluit. Echt geweldig, ik ga het geen eens proberen uit te leggen
Zag toevallig een nieuwe beta driver staan op de site van creative, is vandaag (30 mei) uitgekomen. Misschien wat om te proberen voor de mensen die last hebben met de kaart ?
Ik probeer het eerst iig even met de ' stabiele' drivers
edit: WOW
[ Voor 23% gewijzigd door Razr op 30-05-2006 17:48 ]
Nieuwe officiele beta driver voor de X-fi van Creative: http://files2.europe.crea...CDRVBETA_LB_2_09_0001.exe
Doet het 120 dagen. Dan moet de final uit zijn. Ik hoop dat het gekraak in BF2 bij mij nu over is.
Doet het 120 dagen. Dan moet de final uit zijn. Ik hoop dat het gekraak in BF2 bij mij nu over is.
Even een update (misschien is het beter een probeer es van je x-fi kaart af te komen topic te openen
): ben geweest vanmiddag, ze konden me een audigy kaartje, een hauppauge afstandsbediening en een tegoedbon van €70 geven!!
Ik ga toch niet voor €70 rotzooi kopen die ik niet nodig heb?!
Ik het nog 1x netjes proberen te brengen allemaal: 'helaas meneer, geld teruggeven doen we hier niet aan, er staat niet op de doos dat het met een lcd tv zou werken dus dan moet je ook niet verwachten dat die dat doet'. Ik heb gezegd dat ze me de hele rotzooi weer mee terug mochten geven en dat mijn advocaat nog contact ging opnemen. 'Je kunt het altijd proberen' kreeg ik van die eikel te horen.
Ik krijg wat stukken doorgemaild vnvnd of morgen, dan ga ik nog 1x terug om te vertellen dat ik juridische hulp heb ingewonnen en dat ze nog 1 kans hebben om te schikken, anders maken we er maar een rechtzaak van als ze het zover willen laten komen!
Ik het nog 1x netjes proberen te brengen allemaal: 'helaas meneer, geld teruggeven doen we hier niet aan, er staat niet op de doos dat het met een lcd tv zou werken dus dan moet je ook niet verwachten dat die dat doet'. Ik heb gezegd dat ze me de hele rotzooi weer mee terug mochten geven en dat mijn advocaat nog contact ging opnemen. 'Je kunt het altijd proberen' kreeg ik van die eikel te horen.
Ik krijg wat stukken doorgemaild vnvnd of morgen, dan ga ik nog 1x terug om te vertellen dat ik juridische hulp heb ingewonnen en dat ze nog 1 kans hebben om te schikken, anders maken we er maar een rechtzaak van als ze het zover willen laten komen!
aangifte doen van diefstal.
Een hele rij microsoft certificeringen.
diefstalErikH schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:24:
aangifte doen van diefstal.
edit: kregen jullie trouwens ook zo'n creative headset bij de geluidskaart
[ Voor 24% gewijzigd door Razr op 31-05-2006 00:23 ]
headset? wie/wat/waar?Razr schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 00:23:
[...]
diefstal
Jammer om te horen maar niet verrassend.Hardcell schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:58:
Even een update (misschien is het beter een probeer es van je x-fi kaart af te komen topic te openen): ben geweest vanmiddag, ze konden me een audigy kaartje, een hauppauge afstandsbediening en een tegoedbon van €70 geven!!
![]()
Dat ze bij VOBIS een stelletje loosers zijn had ik allang begrepen...
Mensen, wees verstandig: koop gewoon lekker on-line en betaal niet 100 euro meer voor geen service en geen garantie.
ik kreeg ook zo'n headset bij de x-fi xtrememusic via azerty ... ligt nog gewoon te blinken want ik had een sennheiser pc160 mee besteld ...Razr schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 00:23:
[...]
diefstal
biobak schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 18:14:
Nieuwe officiele beta driver voor de X-fi van Creative: http://files2.europe.crea...CDRVBETA_LB_2_09_0001.exe
En nog wat betere support voor een paar games. Lees et hier.This download
Includes Creative Audio Console, which enables you to use the Sound Blaster X-Fi features and functions.
Does not address all the reported general "crackling" issues, but it does resolve some specific issues with crackling. Investigations with some motherboard manufacturers are ongoing, and we hope to provide a general solution soon.
Resolves some issues to improve your overall audio experience.
Added Feature:
Supports OpenAL 1.1
[ Voor 9% gewijzigd door MelvinB op 31-05-2006 13:50 ]
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Nou, ik hem er ff opgehad en wat een bagger-driver zeg.
Zo'n beetje elk spel begint te hangen na een kwartier. Vooraf valt eerst et geluid helemaal weg. Dus ff ctrl-alt-del om vervolgens het spel uit de processen te gooien.
Ik had voorheen hier nooit last van en heb de oude driver eerst volledig ge-uninstalled, pc gereboot en
toen de beta driver geinstalled.
Deze beta driver gaat eraf en installeer mooi de officiele, ''nieuwste'' versie weer. Wacht wel totdat er van deze beta de final uit is.
Zo'n beetje elk spel begint te hangen na een kwartier. Vooraf valt eerst et geluid helemaal weg. Dus ff ctrl-alt-del om vervolgens het spel uit de processen te gooien.
Ik had voorheen hier nooit last van en heb de oude driver eerst volledig ge-uninstalled, pc gereboot en
toen de beta driver geinstalled.
Deze beta driver gaat eraf en installeer mooi de officiele, ''nieuwste'' versie weer. Wacht wel totdat er van deze beta de final uit is.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Anoniem: 120284
Ik ga hem nu niet installeren. Ik krijg vandaag mijn 7900 GTX binnen, dus ik wil geen gekloot hebben.
Omdat ze je geld terug weigeren te geven is het eigenlijk een vorm van diefstal, maakt in dat geval niet uit of ze je andere spullen aanbieden. Of de politie er wat mee doet is een 2e maar je kunt het altijd proberen. Feit is wel dat ze gewoon je geld terug moeten gevenRazr schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 00:23:
[...]
diefstal
volgens mij kan een winkel je zomaar weigeren je geld terug te geven maar ze zouden je op zijn minst dan een tegoedbon voor het totale bedrag moeten geven.....
Je hebt volgens mij weinig poot om op te staan en ik zou eerst mijn gratis wetswinkel advies gebruiken of er uberhaupt wel kans van slagen is... lijkt me trouwens beter hier een appart topic voor te openen.
Volgens mij gaat het om de X-Fi problemen, eigenschappen etc...
Je hebt volgens mij weinig poot om op te staan en ik zou eerst mijn gratis wetswinkel advies gebruiken of er uberhaupt wel kans van slagen is... lijkt me trouwens beter hier een appart topic voor te openen.
Volgens mij gaat het om de X-Fi problemen, eigenschappen etc...
Ik schakel vandaag m'n gewoon rechtsbijstandverzekering in, dan hoor ik het wel.
Laten we een poltje maken... Ik zeg dat je recht hebt op volledige geld terug!!!Hardcell schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 09:39:
Ik schakel vandaag m'n gewoon rechtsbijstandverzekering in, dan hoor ik het wel.
Nee geintje, geen pol natuurlijk! Ik wil niet dit topic kapen... Houdt ons wel op de hoogte aub, ik ben benieuwd!
Nog 1x flink liggen kankeren bij de vobis, hoofdkantoor gebeld, die zeiden 8 dagen niet goed geld terug garantie!! Goed onthouden dus als je iets bij de vobis haalt. Heb de vobis weer teruggebeld om ze van hun eigen regels op de hoogte te stellen, toen moesten ze ineens nog even overleggen. Vanmiddag ging de telefoon: 'kom hem maar terugbrengen, je krijgt je geld terug.'
Nu blijf ik voorlopig van dat creative-spul uit de buurt, het zijn leuke kaartjes maar ik vind de customer support zwaar belabberd, mensen die €200+ voor een geluidskaart betalen 8 maanden en langer op een software-update laten wachten vind ik gewoon echt niet kunnen!
Ik ga me nu een terratec kaartje halen en evt. een losse afstandsbediening maar mensen let dus aub op dat als je een x-fi platinum of hoger wilt halen en je wilt de media center functies gebruiken (en je hebt een lcd of plasma tv of je bent er ooit van plan ene te halen): niet aan beginnen, het werkt gewoon niet!!
Nu blijf ik voorlopig van dat creative-spul uit de buurt, het zijn leuke kaartjes maar ik vind de customer support zwaar belabberd, mensen die €200+ voor een geluidskaart betalen 8 maanden en langer op een software-update laten wachten vind ik gewoon echt niet kunnen!
Ik ga me nu een terratec kaartje halen en evt. een losse afstandsbediening maar mensen let dus aub op dat als je een x-fi platinum of hoger wilt halen en je wilt de media center functies gebruiken (en je hebt een lcd of plasma tv of je bent er ooit van plan ene te halen): niet aan beginnen, het werkt gewoon niet!!
Anoniem: 72138
Ik vind het rot voor je dat jou geluidskaart het niet goed doet.Hardcell schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 20:16:
Nog 1x flink liggen kankeren bij de vobis, hoofdkantoor gebeld, die zeiden 8 dagen niet goed geld terug garantie!! Goed onthouden dus als je iets bij de vobis haalt. Heb de vobis weer teruggebeld om ze van hun eigen regels op de hoogte te stellen, toen moesten ze ineens nog even overleggen. Vanmiddag ging de telefoon: 'kom hem maar terugbrengen, je krijgt je geld terug.'![]()
Maar om nou meteen de hele X-Fi serie als crap te verkopen vind ik te ver gaan.
Ik heb nu een half jaartje de extrememusic edition.
En met games met name met een headset is het echt revolutionair te noemen wat een verschil het met een willekeurige andere kaart is.
Je HOORT nu echt waar de tegenstander vandaan komt onder, boven, links, rechts.
Echt fantastisch.
Dat maakt deze kaart voor mij een goede investering en ik raad hem ook iedereen aan.
En dat ik er geen probleem mee heb tja...... geluk, goed installeren, wie weet.
Als ik een van mijn belangrijkste upgrades voor mijn computer moet benoemen is het niet mijn 7900GT ook niet mijn 19inch scherm maar mijn geluidskaart dit maakt voor mij het verschil in games wel te verstaan.
Op het gebied van muziek en films maakt het verschil niets uit althans ik hoor het niet ik ben ook geen audiofiel.
Ik zeg ook niet dat die hele x-fi reeks crap is, ik zeg dat het zelfs best leuke kaartjes zijn. Ik vind alleen die customer support van creative crap en dat er geen waarschuwing op de doos wordt gegeven ivm die f*cking resolutie van 800x600 van hun entertainment centre software.
Ma goed ik ga dit topic nu verlaten want ik heb er immers geen meer!
Ma goed ik ga dit topic nu verlaten want ik heb er immers geen meer!
De kaart is goed, maar een goede kaart zonder goede ondersteuning is niets. Daar komt het op neer en daar ben ik het zeker mee eens. Ik vind de functies van de kaart echt geweldig, maar aan degelijke support ontbreekt het bij Creative. Ik heb steeds meer de neiging anti-Creative te worden, terwijl het aan de ene kant een goed merk is, maar aan de andere kant ook niet (merk ik ook met andere producten van Creative, helaas).
helaas, enkel voor de Audigy reeks maar daarna is de ontwikkeling van dat soort drivers opgehouden. Creative geeft ook totaal geen info etc. over drivers dus drivers ontwikkelen is haast geen doen (en tweaken is er helaas ook niet bij).
Ik heb een beetje een raar probleem. Het is niet persee x-fi gerelateerd denk ik.
Als ik mijn volume control ding op til, beweeg oid dan valt soms me bas weg of me geluid wordt zachter. Dit gebeurd ook als ik me subwoofer aanraak of verplaats.. Hoe kan dit? Ik heb dit ook gehad met mijn 2.1 setje en dacht dat het aan me setje lag, niet dus!
Heeft het iets met aarden te maken? De draden zijn goed aangesloten en er zit geen speling in ofzo..
Is dit uberhaupt op te lossen? Meer mensen met hetzelfde probleem?
(getest met onboard sound, precies hetzelfde..)
Als ik mijn volume control ding op til, beweeg oid dan valt soms me bas weg of me geluid wordt zachter. Dit gebeurd ook als ik me subwoofer aanraak of verplaats.. Hoe kan dit? Ik heb dit ook gehad met mijn 2.1 setje en dacht dat het aan me setje lag, niet dus!
Is dit uberhaupt op te lossen? Meer mensen met hetzelfde probleem?

(getest met onboard sound, precies hetzelfde..)
Ik ben van plan mijn onboard geluid te gaan vervangen voor iets veel beters. Nu heb ik een Asus A7N8X-X en het geluid is via mijn versterker niet echt fijn om te horen. Om er nog enigzins wat van te maken heb ik de Master en de Wave op 3/4 gezet zodat de geluidskaart een niet al te grote derrie produceerd, maar dit heeft als nadeel dat ik het volume van de versterker ook fors omhoog moet doen in vergelijking met het afspelen van een cd in de cdspeler.
Kan de X-fi wel een signaal afgeven dat gelijk is aan bijvoorbeeld dat van een cdspeler en ook van een goede kwaliteit is?
Verder heb ik een MD en nu zag ik in de TS een speciale MD plugin staan, op de website van Creative staat echter weinig vermeld over de functionaliteit van de plugin. Wat voor redenen zijn er om de plug-in te gebruiken?
Kan de X-fi wel een signaal afgeven dat gelijk is aan bijvoorbeeld dat van een cdspeler en ook van een goede kwaliteit is?
Verder heb ik een MD en nu zag ik in de TS een speciale MD plugin staan, op de website van Creative staat echter weinig vermeld over de functionaliteit van de plugin. Wat voor redenen zijn er om de plug-in te gebruiken?
Dat kan wel, maar dan zul je hem alsnog vol open moeten zetten én moet de kabel niet te lang zijn (vanwege weerstand). Ik heb ook altijd met versterker een stuk harder staan, maar ik luister toch bijna niets anders dan mp3's
.
Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik plaats ook even mijn bevindingen:
Heb een Extreme Music edition aangeschaft. Bij het plaatsen van de kaart in mijn pc bleek de AGP videokaart (Geforce 7800GS) het niet meer te doen. Als ik de X-fi eruit haalde, deed de videokaart het weer. Als ik de X-fi er in deed, werd de videokaart niet meer gevonden en moest ik het doen met 4 kleuren in 800x600. Erg vaag en vervelend. Na wat speurwerk op internet heb ik in mijn bios de AGP aperture verhoogt van 128 naar 256 en voila, alles werkte op magische wijze. Ben er nog niet achter wat dit er nou mee te maken kan hebben.
Een paar dagen prima gewerkt met de X-fi.
Vanmorgen tijdens het opstarten van Windows opeens keiharde ruis uit mn speakers. Meteen geprobeerd om de X-fi drivers te uninstallen, maar telkens kreeg ik tijdens het uninstallen een blauw scherm en moest ik de pc rebooten. Toen maar in veilige modus geprobeerd en dat werkte wel. Nu ga ik opnieuw de drivers (van de creative site, niet de beta) installeren, ben benieuwd.
Verder vind ik het irritant dat de Creative Volume panel steeds maar niet wil verschijnen rechtsonder in de taakbalk. Zo kan ik niet het volume instellen! Soms komt ie er wel te staan, soms niet. Maar goed, eerst even proberen opnieuw te installeren.
Al met al vind ik het nogal prutjes werken tot nu toe. Ook regelmatig hangers e.d. in Oblivion, maar weet niet zeker of dat aan de X-fi ligt.
[edit]
Ok ik heb geprobeerd de drivers van zowel de cd als de webupdate te installeren, maar ook hierbij kreeg ik blauwe schermen en vastlopers. Dus maar opnieuw in veilige modus geinstalleerd. Dit had ik de eerste keer allemaal niet, misschien heeft het iets te maken met dat ik de AGP aperture verhoogd heb..? Nu even uitproberen of alles werkt en of de ruis niet terugkomt.
Heb een Extreme Music edition aangeschaft. Bij het plaatsen van de kaart in mijn pc bleek de AGP videokaart (Geforce 7800GS) het niet meer te doen. Als ik de X-fi eruit haalde, deed de videokaart het weer. Als ik de X-fi er in deed, werd de videokaart niet meer gevonden en moest ik het doen met 4 kleuren in 800x600. Erg vaag en vervelend. Na wat speurwerk op internet heb ik in mijn bios de AGP aperture verhoogt van 128 naar 256 en voila, alles werkte op magische wijze. Ben er nog niet achter wat dit er nou mee te maken kan hebben.
Een paar dagen prima gewerkt met de X-fi.
Vanmorgen tijdens het opstarten van Windows opeens keiharde ruis uit mn speakers. Meteen geprobeerd om de X-fi drivers te uninstallen, maar telkens kreeg ik tijdens het uninstallen een blauw scherm en moest ik de pc rebooten. Toen maar in veilige modus geprobeerd en dat werkte wel. Nu ga ik opnieuw de drivers (van de creative site, niet de beta) installeren, ben benieuwd.
Verder vind ik het irritant dat de Creative Volume panel steeds maar niet wil verschijnen rechtsonder in de taakbalk. Zo kan ik niet het volume instellen! Soms komt ie er wel te staan, soms niet. Maar goed, eerst even proberen opnieuw te installeren.
Al met al vind ik het nogal prutjes werken tot nu toe. Ook regelmatig hangers e.d. in Oblivion, maar weet niet zeker of dat aan de X-fi ligt.
[edit]
Ok ik heb geprobeerd de drivers van zowel de cd als de webupdate te installeren, maar ook hierbij kreeg ik blauwe schermen en vastlopers. Dus maar opnieuw in veilige modus geinstalleerd. Dit had ik de eerste keer allemaal niet, misschien heeft het iets te maken met dat ik de AGP aperture verhoogd heb..? Nu even uitproberen of alles werkt en of de ruis niet terugkomt.
[ Voor 16% gewijzigd door Syntagma op 07-06-2006 12:54 ]
hmm, geen sharing van IRQ?
Zit de X-fi in het PCI-slot juist onder het AGP-slot?
Dat heeft dan niets met creative te maken, dat PCI-slot moet je altijd mijden omdat het vaak recourses shared met je AGP slot (het IRQ-kanaal).
Kijk ook een in device manager om te zien of je geen resource-conflicten hebt. Dat is hier trouwens al besproken geweest in dit topic en mogelijks staat dit ook in de topic start.
Zit de X-fi in het PCI-slot juist onder het AGP-slot?
Dat heeft dan niets met creative te maken, dat PCI-slot moet je altijd mijden omdat het vaak recourses shared met je AGP slot (het IRQ-kanaal).
Kijk ook een in device manager om te zien of je geen resource-conflicten hebt. Dat is hier trouwens al besproken geweest in dit topic en mogelijks staat dit ook in de topic start.
Nee daar had ik al naar gekeken... geen IRQ conflict en de X-fi zit niet in het slot onder de AGP kaart.
Alles verder opnieuw geinstalleerd in veilige modus en nu draait het tot nu toe goed.
Ik blijf het argwanend in de gaten houden.
Alles verder opnieuw geinstalleerd in veilige modus en nu draait het tot nu toe goed.
Ik blijf het argwanend in de gaten houden.
Anoniem: 114700
Ik hoor dat veel mensen problemen hebben met de combinatie X-Fi XtremeMusic en Medusa headset 5.1.
Is dit een probleem wat iedereen heeft of is het een probleem wat soms wel zo is en soms niet.
en @Morkov, welke headset gebruik jij?
Is dit een probleem wat iedereen heeft of is het een probleem wat soms wel zo is en soms niet.
en @Morkov, welke headset gebruik jij?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 114700 op 08-06-2006 15:59 ]
ik heb sinds een aantal weken de xfi extreme music geluidskaart en deze bevalt me heel goed.
ik had alleen nog een vraagje:
in mijn kast heb ik vooraan 2 aansluitingen (1 voor de mic en een audio) is er een mogelijkheid om deze aansluitingen op de kaart aan te sluiten, zodat ik de kabels van mijn headset voorin de computer kan steken?
ik heb al in de handleiding gekeken, gegoogeld en hier op het forum gekeken maar ik kon alleen wat vinden over een audigy 2.
ik had alleen nog een vraagje:
in mijn kast heb ik vooraan 2 aansluitingen (1 voor de mic en een audio) is er een mogelijkheid om deze aansluitingen op de kaart aan te sluiten, zodat ik de kabels van mijn headset voorin de computer kan steken?
ik heb al in de handleiding gekeken, gegoogeld en hier op het forum gekeken maar ik kon alleen wat vinden over een audigy 2.
Is trouwens ook een nieuwe driver op de Creative website te vinden. Is nog een Beta die maar tot september van dit jaar werkt, maar het is tenminste iets. Misschien een oplossing voor de mensen met problems..
Bedoel je die van 30 mei? Die staat er al 2 weken hoor...XeNoBiTe schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:05:
Is trouwens ook een nieuwe driver op de Creative website te vinden. Is nog een Beta die maar tot september van dit jaar werkt, maar het is tenminste iets. Misschien een oplossing voor de mensen met problems..
Of heb je een recentere gevonden?
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Ik heb een vraag.
Waneer ik mijn DVD speler optisch aansluit op mijn seround sound recever veranderd het overzicht van L en R naar alle boxen zeg maar.. maar als ik mijn Creativ X-Fi Premium aansluit doet hij dit niet.
hij ondersteund tog gewoon alle seround sound standaarden die kaart?
Waneer ik mijn DVD speler optisch aansluit op mijn seround sound recever veranderd het overzicht van L en R naar alle boxen zeg maar.. maar als ik mijn Creativ X-Fi Premium aansluit doet hij dit niet.
[ Voor 61% gewijzigd door Lordsauron op 16-06-2006 15:51 ]
Yep, die van 30 mei. Sorry, had niet het hele topic doorgelezen of hij er al stond. Maarja, beter een keer teveel gemeldt dan te weinigTachyon schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:25:
[...]
Bedoel je die van 30 mei? Die staat er al 2 weken hoor...![]()
Of heb je een recentere gevonden?
Moet je niet gewoon op je pc aangeven welke speakerset je aangesloten hebt?Lordsauron schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:38:
Ik heb een vraag.
Nee dat heb ik geprobeerd blijft gewon stereo staanErikH schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:27:
[...]
Moet je niet gewoon op je pc aangeven welke speakerset je aangesloten hebt?
Het zal op stereo blijven staan totdat je een DVD of ander digitaal multikanaal geluid afspeelt (AC3). De kaart heeft namelijk geen Dolby Digital encoding, waardoor de kaart enkel een stereo signaal digitaal kan doorsturen, van normale content. Ik zal vanmiddag even een nieuwe TS maken, heb eindelijk tijd
. Dan hebben we weer een up to date start post.
[ Voor 7% gewijzigd door The__Virus op 19-06-2006 13:00 ]
En daar is ie dan:
[rml][ X-Fi] Nieuwe geluidschip van Creative deel 3[/rml]
[rml][ X-Fi] Nieuwe geluidschip van Creative deel 3[/rml]
-foutje-
[ Voor 99% gewijzigd door ESteg op 09-08-2006 15:04 ]
Hoi 
Ik vroeg me af of mijn PCI sloten een eigen IRQ hebben, ik kan het helaas niet vinden via Google en Asus, iemand die het wel weet?
Vergeet ik m'n mobo te vermelden
K8V-MX
Ik vroeg me af of mijn PCI sloten een eigen IRQ hebben, ik kan het helaas niet vinden via Google en Asus, iemand die het wel weet?
Vergeet ik m'n mobo te vermelden
[ Voor 14% gewijzigd door m0nkey op 18-09-2006 12:04 ]
\[X-Fi] Nieuwe geluidschip van Creative deel 3m0nkey schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:02:
Hoi
Vergeet ik m'n mobo te vermeldenK8V-MX
Dit is het oude deel. Hoop dat de modjes hem nu na 3x vragen eindelijk eens sluiten...
moet je niet na 500 posts ineens een nieuwe starten, dan valt het allmaal niet zo op.
maar bij deze.
maar bij deze.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Dit topic is gesloten.