Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72138

Ik heb de extreme music versie i.c.m. PC150 sennheiser.
De geluiden in games is echt verbluffend je hoort echt waar de enemy vandaan komt.
links, rechts, voor, achter, boven en onder hij geeft het allemaal precies weer.

Het geeft me wel een voorsprong tegen anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-04 20:33

belblade

Belgian wacko

ok, alvast bedankt voor de 2 reacties !
nog anderen ervaring hiermee of met de HD 555 ? Is het prijsverschil ok vs kwaliteitsverschil ?

denk trouwens toch voor de extreme music te gaan aangezien ik enkel de koptelefoon ga gebruiken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:36
belblade schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 10:39:
ok, alvast bedankt voor de 2 reacties !
nog anderen ervaring hiermee of met de HD 555 ? Is het prijsverschil ok vs kwaliteitsverschil ?

denk trouwens toch voor de extreme music te gaan aangezien ik enkel de koptelefoon ga gebruiken ...
Ik heb de HD-555 en de bas is lekker vet .... vooral als deze echt nodig is :) verder hoog en midden lekker helder.

Hij is lekker comfortabel op het hoofd en erg degelijk ...... heb hem nu een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Misschien spuitje elf hoor, maarre.... Als ik deze handleiding doorlees, klopt het dat je je 5.1 setje niet digitaal kunt aansluiten? In de handleiding hebben ze het alleen over analoog aansluiten van je 5.1 of 7.1 speakers. Het zou toch mogelijk moeten zijn om de speakers iig op de frontbay (break out... whatever...)aan te sluiten???

Base

edit: Zodra het plopjes-probleem is afgehandeld wil ik de Z-5500 digital aanschaffen...

[ Voor 7% gewijzigd door Dutch_Baseline op 24-04-2006 15:28 ]

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Waarom niet een Creative Gigaworks S750? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:25
Dutch_Baseline schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:27:
[...]
Misschien spuitje elf hoor, maarre.... Als ik deze handleiding doorlees, klopt het dat je je 5.1 setje niet digitaal kunt aansluiten? In de handleiding hebben ze het alleen over analoog aansluiten van je 5.1 of 7.1 speakers. Het zou toch mogelijk moeten zijn om de speakers iig op de frontbay (break out... whatever...)aan te sluiten???

Base

edit: Zodra het plopjes-probleem is afgehandeld wil ik de Z-5500 digital aanschaffen...
Het kan wel, je krijgt dan echter alleen geluid bij digitale content, zoals DVD's etc. Maar dus niet bij games! Dit omdat de kaart geen Dolby Digital encoding heeft. Dus je zal in principe ook analoog aan moeten sluiten.
Ik heb het even in de TS gezet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Anoniem: 120284 schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:49:
Waarom niet een Creative Gigaworks S750? 8)
Eeeeeuh.... Ja weet niet... Je hoort eigenlijk maar verhalen over de Z5500... (Ok ook in negatief opzicht -> Plopjesprobleem. Maar dat is bijna opgelost)

Is die Creative een relaxed setje (oftewel: Beter dan de Z5500 na revisie op het plopjesprobleem)??

Base

edit: Excuus voor het off_topic

[ Voor 7% gewijzigd door Dutch_Baseline op 25-04-2006 09:03 ]

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-01 23:50
Ik zou de Creative X-Fi XTreme Music willen aanschaffen.

Ik zou die aansluiten op een stereo-installatie.

Regelmatig skype ik ook. Dit is dan via de hoofdtelefoon.

Kun je de uitgangen herprogrammeren? Zodat ik permanent 1 stereo-uitgang heb voor mijn installatie, 1 uitgang voor koptelefoon en 1 ingang voor microfoon? Of ben ik daarvoor verplicht een duurdere versie te nemen?

Hoofdtelefoon op hifi-installatie plaatsen is geen optie, die bevindt zich te ver van de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dutch_Baseline schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 09:01:
[...]

Eeeeeuh.... Ja weet niet... Je hoort eigenlijk maar verhalen over de Z5500... (Ok ook in negatief opzicht -> Plopjesprobleem. Maar dat is bijna opgelost)

Is die Creative een relaxed setje (oftewel: Beter dan de Z5500 na revisie op het plopjesprobleem)??

Base

edit: Excuus voor het off_topic
Volgens HWI is de Gigaworks iets beter, met name in het mid-high segment. Verder heeft de S750 wat meer power dan de Z5500 en heeft hij 2 kanalen meer. Alleen sattelieten zijn volgens het 2-weg systeem, terwijl Logitech maar een 1-weg systeem heeft in de sattelieten. Je leverd wel de digitale ingangen in, want die heeft de S 750 niet. Er zit wel een duidelijke console en afstandsbediening bij waarmee je per 1-2 kanalen (voor, zijkant, achter, center, sub) het volume kunt regelen, het treble-volume en de eventuele upmix. Verder heeft die console ook een koptelefoonaansluiting (niet gebruiken als je een X-Fi hebt, tenzij je hem op koptelefoon zet!) en een stereo-lijningang (om bijvoorbeeld je MP3-speler op aan te sluiten met een jack-jack kabel.)
Verder heeft hij ook nog een zogenaamde M-Port wat niks meer of minder is dan een USB poort, exclusfief voor bepaalde MuVoTX MP3 spelers van Creative, waarmee je dan ook muziek kunt afspelen.
Als ik de foto's zo zie vind ik de S750 er persoonlijk ook een stuk degelijker en stijlvoller uitzien, maar dat is mijn persoonlijk mening, ik hoor eigenlijk alleen maar mensen die het design van de Z 5500 aanbidden, terwijl ik "Ah bah, die ik wil ik echt niet!" dacht toen ik de eerste foto's zag.

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 25-04-2006 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Anoniem: 120284 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:43:
[...]

Volgens HWI is de Gigaworks iets beter, met name in het mid-high segment. Verder heeft de S750 wat meer power dan de Z5500 en heeft hij 2 kanalen meer. Alleen sattelieten zijn volgens het 2-weg systeem, terwijl Logitech maar een 1-weg systeem heeft in de sattelieten. Je leverd wel de digitale ingangen in, want die heeft de S 750 niet. Er zit wel een duidelijke console en afstandsbediening bij waarmee je per 1-2 kanalen (voor, zijkant, achter, center, sub) het volume kunt regelen, het treble-volume en de eventuele upmix. Verder heeft die console ook een koptelefoonaansluiting (niet gebruiken als je een X-Fi hebt, tenzij je hem op koptelefoon zet!) en een stereo-lijningang (om bijvoorbeeld je MP3-speler op aan te sluiten met een jack-jack kabel.)
Verder heeft hij ook nog een zogenaamde M-Port wat niks meer of minder is dan een USB poort, exclusfief voor bepaalde MuVoTX MP3 spelers van Creative, waarmee je dan ook muziek kunt afspelen.
Als ik de foto's zo zie vind ik de S750 er persoonlijk ook een stuk degelijker en stijlvoller uitzien, maar dat is mijn persoonlijk mening, ik hoor eigenlijk alleen maar mensen die het design van de Z 5500 aanbidden, terwijl ik "Ah bah, die ik wil ik echt niet!" dacht toen ik de eerste foto's zag.
Ok man, bedankt!

Ik zal effe een nieuw topic starten om andere mensen ook naar hun mening te vragen!

Base

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Saturnus schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 14:15:
[...]

Er is ook geen andere kleur slimmerd ;)
Volgens mij bedoelde hij zijn PC kast....

Slimmerd! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:04
Handig tooltje: X-Fi Mode Switcher.
Om van game/entertainment/audio creation mode te wisselen vanuit je system tray of automatisch bij het opstarten van een spel of bijv. windows media player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-06 23:56

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Geniaal, dat wou ik altijd al hebben. Jammer dat die prutsers van Creative dit niet konden maken.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 16:04
Mja, geweldig proggie ja.. thx :)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Ik hoor anders geen verschil tussen game mode en entertainment.
Koptelefoon is een HD600 dus dat is een goeie.
Volgens mij is er dus geen verschil anders dat de instellingen per mode bewaard blijven (3d geluid, normalize, 24 bit etc...).
Daarom blijft het bij mij op game mode staan (anders werkt EAX niet in sommige games).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Op mijn Onkyo met 5 Infinity Overtures hoor ik het wel degelijk.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Dat hangt van de instellingen af. Als je alles precies hetzelfde zet, zal het niet (merkbaar) anders zijn. Dat heb ik zelf ook. Wat de verschillen zijn: Game mode is speciaal gemaakt voor het gamen en dingen zoals Advanced EAX HD (of zoiets :P) werkt niet als ie niet op game modus staat. De kaart wordt dus specifiek afgericht. Entertainment mode geeft weer betere ondersteuning voor hogere geluidskwaliteit waar dat nodig is. Ik weet niet precies de verschillen, maar ze zijn er wel. Wat nog een voordeel is: de Audio Console onthoudt de instellingen voor elke modus apart. En op gamen wil ik graag virtueel surround én gebruik ik mijn koptelefoon, terwijl ik bij muziek luisteren juist speakers gebruik en minder virtueel surround wil. Dan staan al de instellingen gelijk goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

biobak schreef op woensdag 26 april 2006 @ 18:14:
Om van game/entertainment/audio creation mode te wisselen vanuit je system tray of automatisch bij het opstarten van een spel of bijv. windows media player.
Goede tip. Ik ga het vanavond proberen ! :)
The__Virus schreef op donderdag 27 april 2006 @ 13:52:
Dat hangt van de instellingen af. Als je alles precies hetzelfde zet, zal het niet (merkbaar) anders zijn. Dat heb ik zelf ook. Wat de verschillen zijn: Game mode is speciaal gemaakt voor het gamen en dingen zoals Advanced EAX HD (of zoiets :P) werkt niet als ie niet op game modus staat. De kaart wordt dus specifiek afgericht. Entertainment mode geeft weer betere ondersteuning voor hogere geluidskwaliteit waar dat nodig is. Ik weet niet precies de verschillen, maar ze zijn er wel. Wat nog een voordeel is: de Audio Console onthoudt de instellingen voor elke modus apart. En op gamen wil ik graag virtueel surround én gebruik ik mijn koptelefoon, terwijl ik bij muziek luisteren juist speakers gebruik en minder virtueel surround wil. Dan staan al de instellingen gelijk goed :).
Ik hoor het verschil ook op mijn Gigaworks. Het is idd handig dat de instellingen per modus onthouden worden. Zeker omdat ik heel andere instellingen gebruik bij muziek gebruik dan bij gamen. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:35

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb de X-Fi Extreme Music en het is absoluut een heerlijke kaart. Verdomd goed geluid, heerlijk helder en vooral dat CMSS3D werkt erg goed.

Nu heb ik alleen nog niet een al te best 5.1 Setje (Logicrap Z550), vanaaf hier in de stad maar eens kijken voor een betere :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
biobak schreef op woensdag 26 april 2006 @ 18:14:
Et is alleen jammer dat je nog niet kan wisselen tussen je speaker-setup via dat proggie. Nu moet ik nog steeds de Creative Audio Console starten om dit te doen.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Tja per modus onthoudt de Audio Console welke speakerconfiguratie je hebt ingesteld, dat is voor mij al voldoende. Gamen doe ik namelijk met headset en muziek luisteren (entertainment) met mijn stereo set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Ja bij mij wisselt dat dus. Gelukkig heb ik opzich wel een vast ritme; overdag gebruik ik me 5.1 setup en na zessen me koptelefoon. Is dus maar 2x overschakelen per dag. Valt nog te doen dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Met dat autoswitcher tooltje heb ik nu dat de mode console van Creative op popt bij elke systemstart.
Klinkt dat bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik geloof dat de overstap naar een X-Fi kaart kwa geluidskwaliteit alleen een slimme stap is als je een creative set of andere computer set er op hangt?

Ik heb nu een Audigy2 en voel er veel meer voor om over te stappen naar een Terratec dan weer creative. Vraag me echt af wat nou een groot verschil kan zijn (tussen de geluidskaarten) als al het geluid door de SPDIF gaat naar me Harman Kardon receiver die daar alles decode.

Dus ja... is een X-Fi dan zijn geld waard?

[ Voor 3% gewijzigd door The Otherside op 29-04-2006 10:05 ]

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als jij op enige combinatie het verschil tussen digitaal en analoog aangesloten kunt horen, zijn of de analoge uitgangen van de kaart brak, of de analoge ingangen van de speakerset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11-2024
Anoniem: 120284 schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 08:43:
Als jij op enige combinatie het verschil tussen digitaal en analoog aangesloten kunt horen, zijn of de analoge uitgangen van de kaart brak, of de analoge ingangen van de speakerset.
Ik bedoelde het verschil tussen de geluidskaarten die de SPDIF benutten om het geluid door te sturen naar me H/K receiver. Hoe groot kan het verschil dan nog zijn tussen een Creative X-Fi of een Audigy 2 bijv

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:04
Tijgert schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 21:17:
Met dat autoswitcher tooltje heb ik nu dat de mode console van Creative op popt bij elke systemstart.
Klinkt dat bekend?
Nee, dat klinkt niet bekend. Er is inmiddels een nieuwe versie met weer wat verbeteringen: versie 1.3 Misschien dat dit je probleem verhelpt.

Changelog:
1.3 build 0
* Rename the Mixer menu to Console Launcher. Now it will not automatically switch to the mixer 'tab' in the Console
* Revise the About menu to make it a little bit cooler (I hope) ;-)
+ Added menu for launching Audio Console. Also add it to the list of possible action when user double click the tray icon
+ Improved memory usage. XFMC should use noticeably less memory than previous versions
+ Added the option to set to specific mode when XFMC is started with Windows
+ Added the option to disable the balloon tooltip which appear when a mode change occured
+ Added the option to show the "mode indicator" icon in the tray
+ Added the option to set to user specified "default mode" when application in the profile list terminates
+ Added ability to sense a mode change that is done by Creative apps (Audio Console and Mode Switcher). XFMC should now update its status accordingly after these applications change mode and exit
+ Added information tooltip for some of the options in the Configuration dialog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:02

Wildfire

Joy to the world!

Ik ben van plan om over niet al te lange tijd naar een PCI-Express systeem over te stappen en een nForce-gebaseerd mobo is eigenlijk zo'n beetje de enige mogelijke keus. Ik ben echter huiverig vanwege de problemen die zijn gerapporteerd...

Is er nog enige manier om vooraf enige indicatie te verkrijgen of mijn X-Fi wel lekker gaat werken?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Er zijn al sinds een half jaar totaal geen problemen meer, dus daar hoef je echt niet over in te zitten :). Het werkt bij mij al perfect sinds begin december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Die mode switcher is zijn gewicht in goud waard, een echt juweeltje.
Ik stem dat hij op de voorpagina komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

The__Virus schreef op zondag 30 april 2006 @ 17:55:
Er zijn al sinds een half jaar totaal geen problemen meer, dus daar hoef je echt niet over in te zitten :). Het werkt bij mij al perfect sinds begin december.
Niet jokken, ik had begin 2006 gekraak & driver-installatie problemen met een xfi + nforce 4 :P Ik ga het binnenkort nog eens proberen, maar dan met een xfi met breakout box, omdat ik tegelijk digitaal, analoog + mic wil kunnen gebruiken & niet zelf aan het knutselen wil slaan :+ Waarom toch overstappen? Onboard geluid is toch niet zaligmakend :/

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tijgert schreef op maandag 01 mei 2006 @ 00:33:
Die mode switcher is zijn gewicht in goud waard, een echt juweeltje.
Ik stem dat hij op de voorpagina komt!
Ik heb het even geprobeerd, maar idd. * rlkz stemt voor! _/-\o_

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:02

Wildfire

Joy to the world!

The__Virus schreef op zondag 30 april 2006 @ 17:55:
Ach, laat ook maar, aangezien ik ATi Crossfire tot mijn mogelijkheid wil rekenen kom ik toch al uit op een ATi-chipset :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMantis
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik had begin maart mijn systeem gekocht (met nforce4-ultra (A5N-E van Asus)) en ik was zo onfortuinlijk om wél nog een oud model te hebben gehad. Nou kreeg na klacht bij Creative eerst mail probeer dit en dat maar wat niet te doen was zo'n waslijst gaven ze en per parameter vroegen ze of ik het even wilde nalopen. Daarna nogmaals gemaild en toen mocht ik de kaart opsturen voor vervangend model, waar ik nu zeer blij mee ben.
Dus je hoeft niet bang te zijn dat het niet gaat werken, gewoon even corresponderen als je pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 07:31

@r!k

It is I, Leclerq

Ik wil graag de pltinum versie kopen van deze kaart omdat ik die breakout box er gewoon bij wil hebben. Nu zag ik dat het nog zo'n 40 euro scheelt met de Fatal1ty die ook een breakout box heeft, even uit mijn hoofd is het enige verschil dat de Fatal1ty extra geheugen en een stroomaansluiting heeft. Is dit verschil zo groot dat het zo'n prijsverschil rechtvaardigt? Of merk je er eigenlijk niet echt iets van.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Wildfire schreef op zondag 30 april 2006 @ 17:40:
Ik ben van plan om over niet al te lange tijd naar een PCI-Express systeem over te stappen en een nForce-gebaseerd mobo is eigenlijk zo'n beetje de enige mogelijke keus. Ik ben echter huiverig vanwege de problemen die zijn gerapporteerd...

Is er nog enige manier om vooraf enige indicatie te verkrijgen of mijn X-Fi wel lekker gaat werken?
Ik heb een nForce4 mobo (A8NE-fm) en een X-fi vanaf het eerste uur en nooit problemen gehad!!!

Base

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Aan dat extra geheugen heb je helemaal niks als je wat games speelt.....

Nog niet in ieder geval..

Tegen de tijd dat het misschien interessant wordt, is de opvolger er. Is dus simpelweg een marketingtruuk.

Voor degene die er anders over denken:

Laat maar stats zien waaruit blijkt dat er echt voordeel uit te halen is. Ik heb ze nog niet geziien.
ErikH schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:41:
Ik wil graag de pltinum versie kopen van deze kaart omdat ik die breakout box er gewoon bij wil hebben. Nu zag ik dat het nog zo'n 40 euro scheelt met de Fatal1ty die ook een breakout box heeft, even uit mijn hoofd is het enige verschil dat de Fatal1ty extra geheugen en een stroomaansluiting heeft. Is dit verschil zo groot dat het zo'n prijsverschil rechtvaardigt? Of merk je er eigenlijk niet echt iets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Darth Malak schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 14:06:
Aan dat extra geheugen heb je helemaal niks als je wat games speelt.....

Nog niet in ieder geval..

Tegen de tijd dat het misschien interessant wordt, is de opvolger er. Is dus simpelweg een marketingtruuk.

Voor degene die er anders over denken:

Laat maar stats zien waaruit blijkt dat er echt voordeel uit te halen is. Ik heb ze nog niet geziien.

[...]
Nou in die zin dat je bij BF2 korte laadtijden hebt! Je spawnt een stukkie eerder dan voorheen, dacht ik.... En eerder spawnen betekent eerder bij je tank, of chopper!!! 8) :+

Maar.... toegegeven, het staat nog in de kinderschoenen! Maar het komt er zeker aan!!! Aan het begin had je ook nog niets aan 2 gig intern geheugen!!! Nu is het zeker aan te raden voor BF2 2 gig te hebben! Je kan dus maar voorbereid zijn!!! Buiten het feit dat het geheugen nu nog niet volledig toegepast wordt, produceert het kaartje een enorme geluidskwaliteit!!! Dat geheugen komt vanzelf! Als je nu een nieuwe geluidskaart wil kopen, zou ik meteen die Fatal1ty kopen! Anders koop je later (als het geheugen WEL gebruikt wordt) alsnog die kaart! En dan ben je helemaal duur uit!!! 8)7

Base

[ Voor 33% gewijzigd door Dutch_Baseline op 03-05-2006 16:24 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade

belblade

Belgian wacko

hallo,

ik heb sinds gisteren de x-fi xtreme music met een sennheiser pc160 headset en waauw, wat een verbetering tegenover mijn ac97-onboard ding... die CMSS in games werkt echt perfect (getest in oa cod2 en to:c) en de surround is zelfs beter dan via mijn vorige 5.1 zalman headset

maar ik heb een vraagje over movies / avi's ...

concreet vb: ik kijk een dvd met 5.1 - track via een power-dvd; zet ik dan in die player de output op 5.1 of op 2.0 ? Je kan daar dacht ik zelfs zowel het geluids"signaal" kiezen als de effectieve output maar ik raar er niet helemaal wijs uit om nu echte 'virtuele' surround te krijgen

zelfde vraag voor avi's met 5.1 ac3-track: op wat zet ik dan de ac3-filter qua settings ? op 2.0 of op 2/3 of ... ?

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Heb je een surround set? Over het algemeen: alles op surround zetten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade

belblade

Belgian wacko

ik luister dus via een gewone stereo-hoofdtelefoon

ik vroeg me dus af of ik de output in bv powerdvd of ac3 dan ook op 5.1 moet zetten of eerder op 2.0 en dat CMSS dat dan zelf "upsampled" naar 5.1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
belblade schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 02:22:
ik luister dus via een gewone stereo-hoofdtelefoon

ik vroeg me dus af of ik de output in bv powerdvd of ac3 dan ook op 5.1 moet zetten of eerder op 2.0 en dat CMSS dat dan zelf "upsampled" naar 5.1 ?
Je moet hem gewoon op 2.0 laten staan. Zoals je zelf al zegt, sampled de kaart het zelf omhoog naar "5.1". Je moet trouwens wel een goede koptelefoon hebben... Anders gaat er veel van het effect vervloren!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ik zou eerder zeggen andersom. Surround doorgeven aan de kaart, zodat deze het omzet in virtueel surround. Dan is het effect beter (spreek uit ervaring met HL2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Dutch_Baseline schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:02:
[...]

Nou in die zin dat je bij BF2 korte laadtijden hebt! Je spawnt een stukkie eerder dan voorheen, dacht ik.... En eerder spawnen betekent eerder bij je tank, of chopper!!! 8) :+

Maar.... toegegeven, het staat nog in de kinderschoenen! Maar het komt er zeker aan!!! Aan het begin had je ook nog niets aan 2 gig intern geheugen!!! Nu is het zeker aan te raden voor BF2 2 gig te hebben! Je kan dus maar voorbereid zijn!!! Buiten het feit dat het geheugen nu nog niet volledig toegepast wordt, produceert het kaartje een enorme geluidskwaliteit!!! Dat geheugen komt vanzelf! Als je nu een nieuwe geluidskaart wil kopen, zou ik meteen die Fatal1ty kopen! Anders koop je later (als het geheugen WEL gebruikt wordt) alsnog die kaart! En dan ben je helemaal duur uit!!! 8)7

Base
Het verschil zal nog lange tijd zeer minimaal blijven als er al een verschil is. Ik ben dik tevreden met mijn X-Fi extrememusic en ben erg blij dat ik voor die variant ben gegaan. Als was een breakout box ook erg handig geweest.

Tegen de tijd dat het normaal is om op geluidskaarten meer geheugen te plakkenl, is de opvolger, de X-Fi II er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Laatst online: 01-06 22:26

r.marijnissen

sapphire512mb

Heb net de x-fi xtreme music besteld samen met een creatice G500 5.1 set.
310W rms ben benieuwd hoe het gaat klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152978

Voordat je een X-FI aanschaft doe je er verstandig aan even naar deze thread te kijken

http://forums.creative.co...=by_date_ascending&page=1

Maar liefst 174 paginas groot!!!
Er zijn nogal wat problemen met de x-fi kaart, krakend geluid tijdens spellen.

Ik heb er zelf ook last van, creative heeft enkele dagen geleden in bovenstaand forum medegedeeld dat ze niets met het probleem gaan doen!!!! Lekker is dat.........

Zit ik dan met een geluidskaart van 300euro !!!!! die het niet goed doet..........

Het probleem doet zich vooral voor op nforce4 bordjes en op systemen waarin een SLI opstelling zit.
Maar ook op andere systemen, dus opgelet!!!!!!!!!

bij deze... te koop X-FI Elite Pro.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-01 11:42
Vandaag bij de mediamarkt Utrecht de extrememusic opgepikt voor 99 euro! Dat is een paar euro onder de huidige laagste pricewatch prijs! Ik had de laatste.. dus het is de vraag of ze overal zo goedkoop zijn en of ze voor die prijs weer terug komen.

De platinum was 100 euro duurder trouwens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Jammer voor je dat het niet goed werkt.
Heb je echter al gekeken of je kaart een eigen IRQ heeft?
Ik ga niet nog eens uitleggen waarom dat nuttig is, het staat al ergens gepost in dit topic.
In de start post staat er ook al wat over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-05 10:25
r.marijnissen schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:44:
Heb net de x-fi xtreme music besteld samen met een creatice G500 5.1 set.
310W rms ben benieuwd hoe het gaat klinken.
Zou je me/ons je ervaringen willen vertellen? ben namelijk ook aan het twijfelen over de pro gamer g500 maar heb nog geen echte ervaringen van mensen gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171277

Ik ben dus van plan om een X-Fi te kopen. Maar nu lijkt het alsof de kaart zelf over 2 minijack en 2 tulp uitgangen bezit. Is dit ook zo? Of zijn het gewoon 4 minijacks en moet ik toch een minijack -> tulp snoertje gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Anoniem: 171277 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:54:
Ik ben dus van plan om een X-Fi te kopen. Maar nu lijkt het alsof de kaart zelf over 2 minijack en 2 tulp uitgangen bezit. Is dit ook zo? Of zijn het gewoon 4 minijacks en moet ik toch een minijack -> tulp snoertje gebruiken?
Het zijn inderdaad 3 minjacks voor de 6ch direct channel kabel (channels: 2 front, 2 rear, center / subwoofer). En daarnaast 1 'flexijack' (ook een minijack aansluiting), welke je kan instellen op sp/dif of Line in.

If you can't beat them, buy them !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, er gaan 8 kanalen door die 3 eerste jacks. :Y)

EDIT: dat kun je ook duidelijk zien. 2 van die 3 zijn driekanaalsjacks en zijn wat lomper.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 15-05-2006 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171277

hm, dacht het al. Ach ja, dan maar met mjack -> tulp snoertje xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Heb afgelopen zaterdag de X-fi platinum besteld maar toch nog even snel weten te switchen voor de Fatal!ty versie, zul je net zien dat over niet al te lange tijd opeens dat x-ram gebruikt gaat worden en je dat net niet hebt, dat zou toch zonde zijn. Nu maar hopen dat developers echt dat X-RAM gaan gebruiken :)

En natuurlijk zeer benieuwd wanneer de kaart binnenkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17731

Heb de X-fi kaart maar veel problemen:

Op 1 of andere manier pakt ie de speakers vaak niet goed. Mijn 5.1 set doet ie sowieso maar maximaal 4 speakers van (Creative 5300). De instellingen en bekabeling staat 100% goed. Na wat gekunstel in de software krijg ik er wel geluid uit maar niet 5.1 dus. Ook op stereoset aangesloten met 2 speakers. Soms pakt ie alleen de linker speaker maar soms wel allebei. Het lijkt gewoon of het software matig is als ik het zo bekijk. Echter herinstallatie van alles levert geen resultaat.

Iemand die ook dit soort problemen heeft? Staat nu dus op 2/2/1 speakers en alleen geluid uit linkerspeaker/SVW uit/EAX uit/CMSS 3d uit/.

Laatste drivers ook geinstalleerd vandaag wat niet mag baten.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 17731 op 15-05-2006 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja. Dat probleem had ik ook. Even alle zut van de X-Fi eraf gooien, opnieuw installeren en dan kaal. EN AL HELEMAAL NIET DIE THX CONSOLE, want die veroorzaakt het probleem dat je alleen linksvoor geluid krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Anoniem: 17731 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 21:40:
Ook op stereoset aangesloten met 2 speakers. Soms pakt ie alleen de linker speaker maar soms wel allebei. baten.
Dan lijkt et mij dus geen software-matig probleem als de stereo ook niet alle boxen pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga het morgen even uittesten. Door drukte op werk helaas niet aan toegekomen. Klinkt wel goed dat ik ff niet aan die THX console moet komen. Het heeft ooit goed gewerkt, daarom denk ik dat het toch iets in de software moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Anoniem: 17731 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 21:40:
Heb de X-fi kaart maar veel problemen:

Op 1 of andere manier pakt ie de speakers vaak niet goed. Mijn 5.1 set doet ie sowieso maar maximaal 4 speakers van (Creative 5300). De instellingen en bekabeling staat 100% goed. Na wat gekunstel in de software krijg ik er wel geluid uit maar niet 5.1 dus. Ook op stereoset aangesloten met 2 speakers. Soms pakt ie alleen de linker speaker maar soms wel allebei. Het lijkt gewoon of het software matig is als ik het zo bekijk. Echter herinstallatie van alles levert geen resultaat.

Iemand die ook dit soort problemen heeft? Staat nu dus op 2/2/1 speakers en alleen geluid uit linkerspeaker/SVW uit/EAX uit/CMSS 3d uit/.

Laatste drivers ook geinstalleerd vandaag wat niet mag baten.
Ja man, dat had ik ook!!! Heb toen mijn (nieuwe) pc terug gebracht naar de winkel omdat ik dacht dat ie het niet deed. Alleen links inderdaad!!! Vooral bij gamen is dat k*t natuurlijk!!! Bij de dealer aangekomen deed ie het natuurlijk weer en sindsdien geen problemen... Die gast bij de dealer heeft niet eens wat gedaan! Opeens deed ie het weer!!!

edit: Dacht dus dat het een kuur was van mijn speakersetje...

[ Voor 4% gewijzigd door Dutch_Baseline op 17-05-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik zoek een mooie oplossing voor de bizar lelijke kabel tussen de X-FI en de breakout-box 't Is idd een gewone ATA-kabel, alleen worden niet alle pinnen bezet.

Mijn afwegingen waren:

1) Een ATA-kabel versnijden, middelste connector eruit en met tie-ribs bij elkaar binden. Resultaat: een lelijke, wannabee-"rounded cable". No-go voor mij dus.

2) Een losse rounded ATA-kabel kopen. Oplossing is ok m.i., alleen het punt is dat je dan met de middelste IDE-connector blijft zitten....Haal je die eraf bij een rounded cable dan blijf je met een zwik losse kabeltjes in het midden van de kabel zitten.

M.a.w.: ik zoek een ronde ATA-kabel met slechts 2 connectoren..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Twee interessante berichten:

http://www.theinquirer.net/?article=31768
Creative Labs users up in arms

X-Fi needs upgrade petition

By Nick Farrell: woensdag 17 mei 2006, 06:38

PUNTERS using Creative Lab's Sound Blaster X-Fi card are so miffed that the outfit will not fix its bugs in the product they have got an online petition together.
The petition demands that Creative fix the crackling and popping on X-Fi sound cards, which is only attractive in a breakfast cereal. Creative has been aware of the problem for ten months and not said a dicky bird about the issue, the petitioners say.

They also want a fix for the Creative Entertainment Cente which is in 800x600 resolution which makes everything look grim.

Creative also needs to make its software less bloated. The petitioners want mode Console themes to be built on anything else than uncompressed BMP files, and mode console audio test files compressed and not bloated WAV files, which are a bit clunky.

"The X-Fi processor is supposed to be "The most powerful audio processor in the world" doesn't even offer a hardware Dolby Digital 5.1 Encoder while a lot of competition sound cards, even the cheaper ones do and even though none of them doesn't have feature sets to switch," the petition says.

The petitioners say that they have been waiting more than seven months since the last driver release and nothing seems to be happening.

More here
http://www.theinquirer.net/?article=31780
Creative spills the beans on X-Fi faults

Inqvestigation

By Nick Farrell: woensdag 17 mei 2006, 14:28

CREATIVE LABS has spilled some beans to the INQ regarding complaints that its X-Fi card crackles like bubbling Minestrone.
Franco De Bonis, Creative's European Audio Business Manager said Creative finally managed to reproduce the crackling and distortion symptoms which were reported on some systems up to two months ago.

Apparently, all of those that exhibited the symptoms were high-spec gaming systems. Isolating them has taken a bit of time mostly because although they all seemed be based on NForce4 chipsets, they didn’t have much else in common.

The firm is set to release an official statement on the whole problem, which will tip up here.

Creative believes that the larger volume of data being requested is causing larger access delays to system memory, especially when Sound Blaster X-Fi is sharing memory access with high-end graphics and hard drives.

"We have found that with certain high-end systems and configurations, Sound Blaster X-Fi is being held off from receiving data from the PCI bus for significant periods of time, in some cases for close to two-thirds of a millisecond. This causes our audio buffers to underflow, which produces crackling sounds," he said.

While it would be clever to increase the latency tolerance, this makes it difficult for audio to synchronise accurately with graphics.

Creative's tests found that most of these problems could be remedied with a simple BIOS update or a memory adjustment but this did not resolve the issues for all customers experiencing the issues.

Representatives from the firm are currently sitting down with NVidians to see if they can come up with a solution for the rest of the users who cannot fix their systems using this method.

De Bonis said that there was nothing to suggest that the cards or the drivers were causing the problem. "It seems to be 100 percent system related and this therefore takes a little time to resolve with the manufacturers in question," he said

[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 17-05-2006 18:01 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die van mij kraakt niet, spuugt geen vreemde geluiden en als je alleen de kale driver installeerd doet hij het prima? Tsja, muziek in 6.0 afspelen kan helaas niet en de verschillende modus zijn crap, maar meer is er niet op aan te merken.

@b-gone: kijk eens goed naar de pin-use van de X-Fi. Als je goed kijkt zie je dat er bij de IDE kabels een unused lijntje zit die bij de X-Fi wel gebruikt wordt. Helaas krijg je een IDE kabel er dus niet op. (Misschien wel als je de connector doorknipt en de twee stukjes omdraait..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Anoniem: 120284 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:09:
@b-gone: kijk eens goed naar de pin-use van de X-Fi. Als je goed kijkt zie je dat er bij de IDE kabels een unused lijntje zit die bij de X-Fi wel gebruikt wordt. Helaas krijg je een IDE kabel er dus niet op. (Misschien wel als je de connector doorknipt en de twee stukjes omdraait..)
Niet gezien, thnx. Maakt mijn " probleem" dus geen probleem meer: ik moet het gewoon met die schitterende kabel van Creative doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Laatst online: 26-05 12:40
"Neem een standaard digital out bracket" werd er gezegd...waar haal ik zo'n ding vandaan? Zoek me een ongeluk, maar de enige die ik vindt worden geleverd bij een moederbord....wie hooked me op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok ik heb alles gedeinstalleerd. Daarna de web update 2 drivers van soundblaster.com geinstalleerd. Het probleem blijft bestaan. Alleen links geluid :(. Iemand nog tips wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

RMA aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Anoniem: 17731 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:44:
Ok ik heb alles gedeinstalleerd. Daarna de web update 2 drivers van soundblaster.com geinstalleerd. Het probleem blijft bestaan. Alleen links geluid :(. Iemand nog tips wat ik kan doen?
Ik heb dat ook twee keer gehad! Focking irritant!!! Ik ben toen met mijn pc naar de winkel gegaan (dacht dat ie kapot was). Daar hebben ze dacht ik mijn mobo ge-reset!

Nu doet ie het weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dutch_Baseline schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:53:
[...]

Ik heb dat ook twee keer gehad! Focking irritant!!! Ik ben toen met mijn pc naar de winkel gegaan (dacht dat ie kapot was). Daar hebben ze dacht ik mijn mobo ge-reset!

Nu doet ie het weer...
Maar je weet dus niet waardoor het kwam en hoe het is opgelost? Kan het wellicht iets met voeding te maken hebben? Heb zo'n vermoeden dat het wellicht daar aan kan liggen (heb in het verleden ook veel kapotte HD's gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Steveedge schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:10:
"Neem een standaard digital out bracket" werd er gezegd...waar haal ik zo'n ding vandaan? Zoek me een ongeluk, maar de enige die ik vindt worden geleverd bij een moederbord....wie hooked me op?
Dat soort brackets bedoelen we eigenlijk ook. Je kan ze tweedehands misschien wel op de kop tikken maar ook los zijn ze nieuw in de winkel we te koop. Helaas zijn er geen universele brackets, dus de pin layout kan dus anders zijn.

edit:
zoeken is een gave:
Google eens op 'spdif bracket'. Kom gelijk winkels tegen die ze verkopen. Nogmaals: het maakt niet uit voor welk moederbord of wat dan ook hij gebruikt wordt, zolang de pindefinitie maar te vinden of te zien is.

[ Voor 20% gewijzigd door The__Virus op 19-05-2006 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Creative: X-Fi Problems Being Addressed
19 May 2006
Creative Labs, the makers of the SoundBlaster X-Fi sound card, have recently admitted to problems with these cards on certain systems. They have now posted some Solutions which X-Fi owners can try to resolve crackling/popping issues. They go on to say that some issues remain and are being 'worked on', so let's hope to see some more solutions shortly - hopefully incorporated into some new X-Fi drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik wist eeeecchhhtt niet dat geheugen in dual channel moet draaien normaal...

wat een sufferds.... lijkt een beetje op het logitech z-5500 drama... vraag me serieus af wat het niveau van de testers daar is geweest...

Duh...

[ Voor 50% gewijzigd door Darth Malak op 19-05-2006 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Darth Malak schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 18:34:
Ik wist eeeecchhhtt niet dat geheugen in dual channel moet draaien normaal...

wat een sufferds.... lijkt een beetje op het logitech z-5500 drama... vraag me serieus af wat het niveau van de testers daar is geweest...

Duh...
95 van de 100 mensen weet helemaal niet wat DC is. :o Die kopen een pc met 1gb of 2gb geheugen en hebben geen flauw id hoe dat fysiek geregeld is.

Bijna alle notebooks met 1gb worden standaard met 1*1gb reepje verkocht..... Eigenlijk is het om te :'(

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Wow ik heb hem zojuist geinstalleerd, wat een enorm geluidsberschil met mijn oude sblive 5.1 zeg. Ik hoor zelfs in mp3's tonen die ik nooit eerder hoorde, ik sta helemaal perplex. Echt helemaal super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10
Ik ben ook sinds kort de bezitter van een platinum.... Echter kwam ik laatst 1 probleempje tegen. DTS cd's worden in de Entertainmentmode te snel afgespeeld (bitstream out via optisch)

Dit is te verhelpen door naar de Audiocreatie mode te gaan en dan de hoofdsample snelheid op 44.1 Khz te zetten en de snelheid is normaal.

Laat ik nu de X-Fi zelf decoderen en speel ik DTS af via de computer speakers gaat het wél goed in Entertainmentmode 8)7

Is er nog een andere mogelijkheid dit ik over het hoofd gezien heb met bitstream out???

Het is inderdaad een superkaart..... een gigantisch verschil met onboard :) :)

[ Voor 16% gewijzigd door winwiz op 19-05-2006 19:55 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Anoniem: 17731 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 15:54:
[...]

Maar je weet dus niet waardoor het kwam en hoe het is opgelost? Kan het wellicht iets met voeding te maken hebben? Heb zo'n vermoeden dat het wellicht daar aan kan liggen (heb in het verleden ook veel kapotte HD's gehad).
Nee, ligt zeker niet aan de voeding! Ik heb een 420W Tagan X-eye voeding, nog geen jaar oud. Heb nu nog steeds die zelfde voeding en nergens last meer van. Ik achteraf ook nog zitten denken of mijn speakers geen sluiting maken bij de aansluiting op mijn mobo. Ik had van die Aldi-troep. Heb mijn speakers voor de zekerheid maar weggedaan. Kreeg ook af en toe een klein schokje als ik de speakers aan of uit schakelde!!!

Die gast zei tegen mij dat hij mijn mobo gereset heeft. Ik denk d.m.v. het jumpertje en niet via de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Help!!!! schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 19:15:
[...]

95 van de 100 mensen weet helemaal niet wat DC is. :o Die kopen een pc met 1gb of 2gb geheugen en hebben geen flauw id hoe dat fysiek geregeld is.

Bijna alle notebooks met 1gb worden standaard met 1*1gb reepje verkocht..... Eigenlijk is het om te :'(
Geef je helemaal gelijk... Maar een beetje recente PC met in ieder geval 2 reepjes zou toch altijd standaard DC moeten draaien. Dus ik snap Creative's antwoord totaal niet. De nadruk ligt me in dat artikel iets teveel hoeveel creative wel niet heeft gedaan met dit en dat en dat, bla bla bla bal.... Zoals ik al zei, het lijkt sterk op het Z-5500 verhaal van Logitech... genoeg over te lezen hier.

Verder geven ze min of meer aan dat er zwaktes zitten in hun kaart waarbij er hun algorithems de zaak niet aan kunnen... ach ja... ik ben tevreden met mijn X-fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Darth Malak schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 01:05:
[...]

Geef je helemaal gelijk... Maar een beetje recente PC met in ieder geval 2 reepjes zou toch altijd standaard DC moeten draaien. Dus ik snap Creative's antwoord totaal niet. De nadruk ligt me in dat artikel iets teveel hoeveel creative wel niet heeft gedaan met dit en dat en dat, bla bla bla bal.... Zoals ik al zei, het lijkt sterk op het Z-5500 verhaal van Logitech... genoeg over te lezen hier.

Verder geven ze min of meer aan dat er zwaktes zitten in hun kaart waarbij er hun algorithems de zaak niet aan kunnen... ach ja... ik ben tevreden met mijn X-fi
Ik heb gelukkig ook weinig tot geen klachten. Het is alleen jammer dat Creative soms niet goed genoeg naar hun klanten luistert. :(

Verder vindt ik het een domme beslissing dat de kaarten met X-ram zo duur zijn. Hierdoor wordt het helaas gewoon te weinig ondersteund. :(

De meeste problemen zouden sowieso voorkomen kunnen worden als Creative een grote testgroep (50 a 100 man) zou hebben van hardcore gamers met verschillende High End systemen en deze dit soort produkten vanaf de alpha fase flink zou laten testen.....

Wat had Creative moeten doen? Mijn tips voor creative:
- een PCI-express kaart ipv PCI.
- alle kaarten met X-ram ( of een zeer beperkt prijsverschil van laten we zeggen EUR20)
- Software minder bloated en een makkelijke modechanger.
- Beter testen met verschillende hardware.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Problemen bij mij zijn helaas nog niet opgelost. Als ik op de bracket een optische kabel naar mijn stereo doe, dan zou het in principe toch wel moeten werken? dacht dat optisch uit gelijk het geluidssignaal naar je stereo stuurt, zonder verdere tussenkomst van functies de geluidschip in de pc.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 17731 op 20-05-2006 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-05 15:59
Hmm lees hier wel verschillende reacties over deze kaart, de een is hartstikke tevreden en de ander heeft totaal geen problemen.
Nu wil ik straks een nieuwe pc gaan kopen en zit dus te twijfelen of ik deze kaart erbij zou nemen.
Doe het nu met de aloude SB live! en een Creative Inspire D5500 speakerset (5.1 dolby digital). Nu gaat het straks waarschijnlijk een Asus P5WD2-E Premium worden, heb geen idee hoe het onboard geluid daarvan is, en wil waarschijnlijk naast mijn 5.1 set een 2.1 set zetten en wel de Creative I-Trigue L3800 .

Wat denken jullie, onboard of een X-Fi XtremeMusic? zo'n box erbij dat hoeft van mij allemaal niet, zie daar niet echt de meerwaarde van in eigenlijk (tenzij iemand me weet te overtuigen :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
  • Laatst online: 23-02-2023
richard_1st schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:46:
Hmm lees hier wel verschillende reacties over deze kaart, de een is hartstikke tevreden en de ander heeft totaal geen problemen.
Nu wil ik straks een nieuwe pc gaan kopen en zit dus te twijfelen of ik deze kaart erbij zou nemen.
Doe het nu met de aloude SB live! en een Creative Inspire D5500 speakerset (5.1 dolby digital). Nu gaat het straks waarschijnlijk een Asus P5WD2-E Premium worden, heb geen idee hoe het onboard geluid daarvan is, en wil waarschijnlijk naast mijn 5.1 set een 2.1 set zetten en wel de Creative I-Trigue L3800 .

Wat denken jullie, onboard of een X-Fi XtremeMusic? zo'n box erbij dat hoeft van mij allemaal niet, zie daar niet echt de meerwaarde van in eigenlijk (tenzij iemand me weet te overtuigen :D)
Ja, ik heb zelf een fatal1ty gekocht en ben dik tevreden en heb nergens last van. Het geluid is echt veel en veel beter dan onboard en zelfs me vorige creative kaartje (Audigy SE). Ja, zo'n box heeft als meerwaarde dat je snel je koptelefoon kan inpluggen en het volume kan regelen. De software detecteert dat en stelt de headphone settings in, ik vind dat erg relax. Verder gebruik ik de aux in voor een oude platen speler om records van me pa over te zetten op MP3 :9

Als je die box functies niet nodig vind zou ik gewoon voor een extreme music gaan. Verder kan ik iedereen die zijn geluid wil upgraden zo'n kaartje aanraden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

richard_1st schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:46:

Ik snap niet veel van je post...

"zo'n box erbij hoeft van mij helemaal niet"... Wat bedoel je ? Wat voor een box?

"wil waarschijnlijk naast mijn 5.1 set een 2.1 set zetten" Ben benieuwd hoe je dat gaat aansluiten. Of bedoel je op de 2 verschillende pc's... wat dat voor een nut heeft zie ik niet helemaal maar goed.

Anyway, goede speakers = X-fi kopen....

Bij matige speakers zoals je nu hebt, zal het niet gigantisch veel uitmaken. Ook niet met die set die je van plan bent te kopen. Ik denk dus zoiezo dat je niet uit de X-fi gaat halen wat erin zit met de speakers die je van plan bent te gaan aansluiten. Maar hangt ook af van of je analoog of digitaal gaat gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Darth Malak op 23-05-2006 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Let wel op: je hebt Dolby Digital speakers en de X-Fi kan niet naar DD coderen, dus je zult een aparte decoder nodig hebben tenzij dit in je speakers zit.
Anoniem: 17731 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 11:33:
Problemen bij mij zijn helaas nog niet opgelost. Als ik op de bracket een optische kabel naar mijn stereo doe, dan zou het in principe toch wel moeten werken? dacht dat optisch uit gelijk het geluidssignaal naar je stereo stuurt, zonder verdere tussenkomst van functies de geluidschip in de pc.
Dat hoeft niet. Je moet even in de instellingen kijken of je SPDIF bypass (omleiden) aan hebt staan i.p.v. standaard. Of bij de console van je modus externe decoder aanvinken i.p.v. ingebouwde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeurizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-02 18:10
Hallo,

heb sinds een paar dagen ook de extreme music. Geluid is velen malen beter dan mijn vorige kaart een audigy 4.

Het enige probleem wat ik heb is dat mijn microfoon automatisch open gezet wordt Hierdoor begint het geluid enorm te fluiten. Nu zag ik in het config scherm onder geluiden dat je microfoon opnemen en afspelen kunt wijzigen qua volume. Ik zet afspelen op zacht, probleem verholpen.

Vervolgens klik ik het taakbalkicoontje, waarna ik het hele scherm van xf-i krijg, begint ie weer te fluiten.

Telken als ik van aplicatie wissel, of iets aan de instellingen wil veranderen gooit creative op eoa manier het afspeel gluid van de mic op max. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen.

Ik draai windows xp, heb een pc 160 headset (geen usb). Heb de groene speakuit gesplitst met mijn mic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Even een paar instellingen aanpassen:
synchroniseren met configuratiescherm: uit
Ga naar de mixer van de console en selecteer lijn-in2/microfoon2 van de dropdownlist (onder afspelen). Druk op het kruisje eronder (mute). Herhaal dit voor de andere modi, de instellingen worden namelijk apart opgeslagen.
Dan open je de Windows volume beheer en mute daar ook de microfoon (dat is voor afspelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Laatst online: 01-06 22:16
The__Virus schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 08:09:
Dat hoeft niet. Je moet even in de instellingen kijken of je SPDIF bypass (omleiden) aan hebt staan i.p.v. standaard. Of bij de console van je modus externe decoder aanvinken i.p.v. ingebouwde.
Bij werkt het ook niet op de een of andere manier.

Ik heb zelf een bracket gemaakt. Ik gebruik de optical. Bitstroom staat aan (externe decoder). Ik krijg echter geen geluid door mijn Receiver. Als ik de optische kabel op mijn onboard aansluit werkt het wel.

Ben ik nog ergens een instelling vergeten? Of is mijn bracket niet goed (heb al paar keer gecontrolleerd maar hoort goed te zijn).

Vreemde is dat af en toe het licht van die optische uitgang uit gaat. Ik heb nog niet kunnen ontdekken wanneer hij uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

het valt me overigens op dat cmss3d niet helemaal lekker werkt met alle mp3's ik zette gisteren even golddigger aan van Kanye en het nummer kwam er behoorlijk slecht uit. Toen even in de instellingen gekeken, cmss3d uitgezet en de 24 bit crystallizer aan. Geluid was nu wel goed en ook nummers die wel goed klonken met cmss3d aan klinken beter met dit uit en de 24 bit crystallizer aan. Geluid is vele malen voller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
3d geluid is enkel gemaakt voor games. Ik vind het nut van die feature nogal laag, ik ben vooral tevreden over de kaart voor de geluidskwaliteit.
Ik hoop echter in de toekomst enkele leuke toepassingen van EAX 5 te zien want momenteel merk ik daar niet veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-05 15:59
Darth Malak schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:14:
[...]

Ik snap niet veel van je post...

"zo'n box erbij hoeft van mij helemaal niet"... Wat bedoel je ? Wat voor een box?

"wil waarschijnlijk naast mijn 5.1 set een 2.1 set zetten" Ben benieuwd hoe je dat gaat aansluiten. Of bedoel je op de 2 verschillende pc's... wat dat voor een nut heeft zie ik niet helemaal maar goed.

Anyway, goede speakers = X-fi kopen....

Bij matige speakers zoals je nu hebt, zal het niet gigantisch veel uitmaken. Ook niet met die set die je van plan bent te kopen. Ik denk dus zoiezo dat je niet uit de X-fi gaat halen wat erin zit met de speakers die je van plan bent te gaan aansluiten. Maar hangt ook af van of je analoog of digitaal gaat gebruiken.
zo'n box is een breakout box die bij de duurdere kaarten zit.
Mijn 5.1 set is een digital set, daar zit dus een decoder in.
Naj en voor de rest als ik het zo dus niet, is het niet de 100 euro waard. en kan ik het dus beter gewoon lekker met onboard geluid gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

ja, ik weet wat een breakout box is maar een box kan meerdere dingen betekenen natuurlijk... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
wouterhelm schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 14:17:
[...]

Bij werkt het ook niet op de een of andere manier.

Ik heb zelf een bracket gemaakt. Ik gebruik de optical. Bitstroom staat aan (externe decoder). Ik krijg echter geen geluid door mijn Receiver. Als ik de optische kabel op mijn onboard aansluit werkt het wel.

Ben ik nog ergens een instelling vergeten? Of is mijn bracket niet goed (heb al paar keer gecontrolleerd maar hoort goed te zijn).

Vreemde is dat af en toe het licht van die optische uitgang uit gaat. Ik heb nog niet kunnen ontdekken wanneer hij uit gaat.
Met je bracket kan ik je helaas niet helpen. Ik weet ook niet of het normaal is dat het lampje uitgaat (heb gewoon het dopje op mijn BO-box zitten) dus daar weet ik ook niets van. Wat ik je wel kan aanraden is synchronisatie met configscherm uitzetten. Verder klopte mijn vorige post ook niet helemaal, ik zat ook te kijken bij SPDIF-in en daar heb je weinig aan (heb je als je geen SPDIF gebruikt :X). In de audio console die bij de modus hoort (dus niet de 'kale' audio console, maar dat ding gemaakt van mooie bmp'tjes :P) bij DD-bitstroom aan (externe decoder).

Bij de weg je probeert toch niet met games of mp3's ofzo maar wel met films met Dolby geluid? Anders doet ie idd weinig, deze minder fijne kaart kan niet eens DD coderen (zie TS, dit is iets wat de NForce2 onboard audio dus wel kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86614

Ik ben van plan mijn geluid van mijn pc te verbeteren. Ik ben van plan de Gigaworks G500 te kopen van Creative, daar de Logitech setjes last van plopjes hebben (ik wacht nog even of het alsnog gefixed wordt, anders ga ik echt voor Creative). Mocht het de Creative worden, dan komt daar nog een Creative DDTS-100 Decoder bij. Zal een X-Fi ExtremeMusic veel toevoegen :)?

Ik heb nu een Creative Inspire 4.1 4400 setje icm een Sweex geluidskaartje. Is het naast mijn boxen nog verstandig deze geluidskaart te kopen? Ben namelijk niet helemaal thuis in de geluidsapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Je kan eigenlijk beter een kaart kiezen die WEL Dolby Digital signaal kan coderen, zoals onboard sound van de NForce2. De X-Fi kan namelijk geen DD coderen en zo kun je dus niet met een digitale aansluiting gamen, enkel DVD's kijken enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163563

Hallo allemaal.

Mijn X-fi werkte altijd perfect in BF2 totdat ik mijn nieuwe mobo heb geinstalleerd de a8r32 mvp deluxe.

Ik kan in bf2 niet X-fi optie aankiezen dan krijg ik de message dat ik geen goeie geluids kaart heb terwijl dit wel de creative x-fi kaart is.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op game-modus zetten?

Er zijn meer mensen die er last van hebben met de 1.3 patch van BF2; of was jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het probleem is opgelost! Ik heb het volgende gedaan:

From Creative's Knowledge Base. I had to do this when I 1'st replaced my Audigy2 with my Fatal1ty.

Solution ID # 10607
If you have installed and uninstalled a previous Sound Blaster card such as Sound Blaster Audigy 2, Audigy or Sound Blaster Live! and have since installed a Sound Blaster X-Fi card, you may encounter an error when applying Sound Blaster X-Fi settings in the game's Audio Settings section. (More Details...How to uninstall Sound Blaster drivers and applications? )

If you encounter this problem, we recommend that you reinstall your Sound Blaster X-Fi drivers as follows:

Browse to *:\Audio\Drivers on the X-Fi installation CD (where * is your CD/DVD Rom Drive letter).
Double-click Setup.exe to run the Creative Driver Update Utility.
Under Update Option check the Driver Uninstallation box.
Check the Delete all shared Creative audio driver files box.
Click OK.
Click Yes to the warning that follows.
Click OK to proceed with the uninstallation.
When prompted, click OK to reboot your system.
When your system has rebooted, click Cancel when Windows detects new hardware.
Repeat steps 1 and 2.
Under Update Option check the Driver installation box.
Click OK.
Reboot PC when prompted.
Relaunch Battlefield2.
You can now apply Sound Blaster X-Fi settings in the game's audio settings and proceed.
Note: You can also run Setup.exe from the following location on the hard drive C:\Programs\Creative\Sound Blaster X-Fi\Program.

If the difficulty persists, you can manually search and rename the following three files in your computer, and then install the Sound Blaster X-Fi again.

CT_OAL.DLL
OPENAL32.DLL
WRAP_OAL.DLL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 163563 schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 19:58:
Hallo allemaal.

Mijn X-fi werkte altijd perfect in BF2 totdat ik mijn nieuwe mobo heb geinstalleerd de a8r32 mvp deluxe.

Ik kan in bf2 niet X-fi optie aankiezen dan krijg ik de message dat ik geen goeie geluids kaart heb terwijl dit wel de creative x-fi kaart is.

Kan iemand mij helpen?
Ik had hetzelfde probleem en heb tal van dingen geprobeerd tot het terugzetten van een nieuwe image maar niks hielp.

Echter op een gegeven moment heb ik in de x-fi console launcher de x-fi default settings geselcteerd, daarna game mode, in BF2 heb ik eerst hardware gesaved en daarna X-fi en toen werkte het wel... Maar het heeft me wel belachelijk veel tijd gekost.

Als je eenmaal X-fi ultrahigh in BF2 gehoord hebt op 7.1 dan ga je niet meer terug naar hardware of software..... :9

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem al weer op x-fi staan lees maar in een 1 post terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
ErikH schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 14:20:
het valt me overigens op dat cmss3d niet helemaal lekker werkt met alle mp3's ik zette gisteren even golddigger aan van Kanye en het nummer kwam er behoorlijk slecht uit. Toen even in de instellingen gekeken, cmss3d uitgezet en de 24 bit crystallizer aan. Geluid was nu wel goed en ook nummers die wel goed klonken met cmss3d aan klinken beter met dit uit en de 24 bit crystallizer aan. Geluid is vele malen voller.
Ik vind de muziek juist veel beter klinken met cmss3d aan. Et klinkt minder ''mat'' dan wanneer cmss3d uitstaat. Je hoort de klanken ook veel helderer. (bestaat dat woord? :p)
24 bit crystallizer heb ik voor muziek altijd aan.

Op de Game-mode heb ik deze 2 functies juist uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Hierbij zou ik iedereen met welke problemen dan ook eens willen wijzen op het Creative forum. Er zijn legio problemen met deze kaart en dan kun je eens kijken wat een onvrede er is over deze kaart. Het aparte is, is dat ik weinig problemen heb, één ontstond er net en een ander is waarschijnlijk net opgelost.
Het is hoe dan ook een keer aan te raden eens op het forum te kijken:

http://forums.creative.co...ard?board.id=soundblaster

Verder zal ik ergens volgende week een nieuw deel starten met weer een up-to-date TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:21
The__Virus schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 21:52:
Hierbij zou ik iedereen met welke problemen dan ook eens willen wijzen op het Creative forum. Er zijn legio problemen met deze kaart en dan kun je eens kijken wat een onvrede er is over deze kaart. Het aparte is, is dat ik weinig problemen heb, één ontstond er net en een ander is waarschijnlijk net opgelost.
Het is hoe dan ook een keer aan te raden eens op het forum te kijken:

http://forums.creative.co...ard?board.id=soundblaster

Verder zal ik ergens volgende week een nieuw deel starten met weer een up-to-date TS
Je hoeft niet zo te schreeuwen! :X :Y)

Super dat profile progje voor X-Fi.(Mode switcher) Zulke tips mogen er meer komen

Specs

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.