Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broes_willems
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 10:42

broes_willems

kippie hachee moddereter

Weet iemand hoe je het volume van de rear speakers aanpast bij de X-fi kaart?

Ik zou graag de rear speakers wat harder zetten maar ik vind alleen de surround setting die ik door middel van een virtueel schuifje van 'voor' naar 'surround' kan zetten. Maar dat doet is niet voldoende :|. Mijn rear boxen staan een stuk verder dan mijn front boxen (die staan voor me op mijn bureau).

Ik heb een X-Fi extreme music kaart en een creative 7.1 boxenset. (Ik heb deze vraag overigens nog niet zien langskomen. Excuses als het toch dubbel blijkt te zijn).

[ Voor 3% gewijzigd door broes_willems op 07-03-2006 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ja natuurlijk kunnen we je daarbij helpen. Daarvoor moet je in het THX scherm zijn van de audioconsole. Daar kan je de afstand van de speakers instellen en eventueel ook het aantal dB aanpassen per speaker. Good luck.

Je hebt w.s. dezelfde S750 set als ik en dat geeft echt een waanzinnig geluid, reken maar. Even een half uurtje alles instellen naar wens en dan genieten maar.

[ Voor 28% gewijzigd door XeNoBiTe op 07-03-2006 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

eXe

Kijk eens bij CMSS 3D, daar de schuif verplaatsen van voor naar achter kan al heel wat schelen (bij mijn audigy4, denk niet dat er zoveel verschil in drivers/software zit tussen beide kaarten)

Wat je dan nog zou kunnen proberen is je voor-speakers zachter zetten, en dan een goede balans probeert te vinden. Moet je alleen je hoofd-volume wat hoger zetten.

Edit: die reply hierboven wil ook wel eens helpen, en weet je zeker dat er geluid uit komt (rear-speakers). Check voor de zekerheid of alles goed is aangesloten.

[ Voor 19% gewijzigd door eXe op 07-03-2006 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broes_willems
  • Laatst online: 12-03 10:42

broes_willems

kippie hachee moddereter

Thanks! (@xenobyte en eXe)
Dat THX was nog lastig te vinden als je niet weet waar je zoeken moet.Ik had nog niet in het THX scherm gekeken omdat ik er nog geen films mee gekeken heb. Ik ga straks eens wat proberen.

(Boxen zijn de Creative T7900 serie. Pas als ik vrijstaand woon lijkt die duurdere optie me geschikt ;) Of zijn ze kwalitatief ook zoveel beter :/)

Edit: Dat THX schermpje is verdraaid handig :D

[ Voor 11% gewijzigd door broes_willems op 07-03-2006 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Puresmoker schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:37:
[...]

Volgens mij bij elke willekeurige electronicaboer e.d.
Jah true, maar ik twijfelde aan het plaatje. Is dat een adapter van minjack op RCA female? Want dan heb ik em hard nodig :D

If you can't beat them, buy them !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 20:26
The__Virus schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 17:40:
[...]

Dus een beter geluid met de Fatality FPS dan met de Xtreme Music (als voorbeeld)?! Onmogelijk, dat is echt een budsite. De kaarten zijn precies hetzelfde op dat geheugen na. Het kan alleen een andere instelling zijn waardoor het geluid beter wordt.
Voordat meneer begint rond te roepen over budsites kan hij misschien beter eerst zelf ff googlen: klik. (Deze site lijkt iets beter onderbouwt dan jou mening.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 23:06
OK ik heb een beetje te hard geschreeuwd, maar alsnog staat daar niets over de kwaliteit. Op dit moment zijn er géén spellen die betere kwaliteit geluid leveren. BF2 bijvoorbeeld: met elke X-Fi variant kun je de extreme instelling kiezen, ongeacht of deze X-Ram heeft of niet. Ik ken geen enkel programma waarbij het X-RAM beter geluid levert. Dat staat ook nergens op deze site: er staat dat er eventueel betere samples gebruikt zouden kúnnen worden, maar er wordt totaal nergens naartoe verwezen of een voorbeeld gegeven. De geluidskwaliteit is dus van elke kaart gelijk (op de betere DACs na van het duurste model uiteraard).

Zeggen dat die site beter onderbouwd is, is dus onzin, want er wordt niets onderbouwd. Het gaat over de performance, niet over geluidskwaliteit. Want dat er betere samples gebruikt kúnnen worden, zegt niets. En zonder dat X-RAM wordt daarvoor gewoon het werkgeheugen gebruikt: het gaat meer om de kracht van de processor van de kaart, of die dat soort samples wel voldoende verwerken kan. Want hoe zou je nu anders de beste kwaliteit geluiden krijgen?

[ Voor 29% gewijzigd door The__Virus op 08-03-2006 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 11:44
The__Virus schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 18:26:
Als het spel van zichzelf surround ondersteund (doen ze allemaal volgens mij wel), moet je CMSS3D uitzetten. Het is namelijk speciaal bedoeld voor virtueel surround over een koptelefoon/stereoinstallatie, niet voor surroundsetjes.
Ik ben gisteren op de Creative persmiddag geweest waar o.a. Fatal1ty zelf zijn nieuwe produkten liet zien en daar werd ook een live demo getoond. Het ging om de X-Fi Fatal1ty, ze zetten de modus op Gaming en schoten vervolgens in Painkiller een raam kapot en draaiden dan rondjes om goed het glas in surround te horen vallen. De speaker vertelde toen juist dat dit mooie effect werd veroorzaakt door CMSS3D. Ik neem aan dat Painkiller van zichzelf al surround ondersteunt, dus dan zou je in theorie toch eigenlijk helemaal geen CMSS3D nodig hebben lijkt me :?

Edit: Ik moet trouwens zeggen dat het wel verdomd vet klonk :D Ik betrapte me erop dat ik toch steeds achterom keek toen ik het glas hoorde vallen :)

[ Voor 9% gewijzigd door MaTr1x op 08-03-2006 18:22 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
CMSS3D heeft 2 functies:
- surround geven over stereo speakers
- stereobronnen opwaarderen naar surround

Dus veel toegevoegde waarde heeft het aan een reeds surround bron niet. Het geluid zal misschien wat dynamischer klinken, maar omdat het al surround is, zal het lang niet zo'n spectaculaire verbetering geven als waar het voor bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
The__Virus schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 18:12:
OK ik heb een beetje te hard geschreeuwd, maar alsnog staat daar niets over de kwaliteit. Op dit moment zijn er géén spellen die betere kwaliteit geluid leveren. BF2 bijvoorbeeld: met elke X-Fi variant kun je de extreme instelling kiezen, ongeacht of deze X-Ram heeft of niet. Ik ken geen enkel programma waarbij het X-RAM beter geluid levert. Dat staat ook nergens op deze site: er staat dat er eventueel betere samples gebruikt zouden kúnnen worden, maar er wordt totaal nergens naartoe verwezen of een voorbeeld gegeven. De geluidskwaliteit is dus van elke kaart gelijk (op de betere DACs na van het duurste model uiteraard).

Zeggen dat die site beter onderbouwd is, is dus onzin, want er wordt niets onderbouwd. Het gaat over de performance, niet over geluidskwaliteit. Want dat er betere samples gebruikt kúnnen worden, zegt niets. En zonder dat X-RAM wordt daarvoor gewoon het werkgeheugen gebruikt: het gaat meer om de kracht van de processor van de kaart, of die dat soort samples wel voldoende verwerken kan. Want hoe zou je nu anders de beste kwaliteit geluiden krijgen?
Na nog een beetje lezen (zelf ff fout gelezen :P, sorry) kan ik er nu zeker van dat die 64mb x-ram zo goed als overbodig is. Ik ging er eerst van uit dat door x-ram de kaart in staat was de geluiden in de hoogste kwaliteit op zou kunnen slaan in z'n eigen geheugen, iets wat zonder x-ram niet mogelijk was.

Ik zat fout. x-ram is puur alleen een vervangen voor het ram geheugen. X-ram levert je hooguit 1 à 2 frames extra op in de meest veeleisende games. Als die 64 mb x-ram niet aanwezig is, maakt de kaart gewoon gebruik van je ram. En wat boeit 64 mb nou voor de mensen die tegenwoordig 1 of 2 gb in hun pc hebben zitten? (Inderdaad > Niets!)

Ik denk dan dat het ook overbodig is om een duurdere versie van de x-fi te nemen (tenzij je voor de x-fi elite pro wil gaan.) De xtreme editie biedt meer dan genoeg. De platinum en fatal1ty schelen niet heel veel van elkaar in prijs. Het enigste vershil is tussen beide is de aanwezigheid van x-ram. Daarnaast zijn de platinum en fatal1ty nog wel bijna 2 keer zo duur als de xtreme versie, en het enigste wat ze extra hebben is een paar extra (overbodig voor de meesten?) aansluitingen en dan nog een afstandsbediening. Maar om daar nou 100 euro extra voor gaan te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ik zat ook wel een beetje fout. Ergens heb je toch gelijk, alleen op dit moment niet: de mogelijkheid is er dus om i.p.v. gecomprimeerd geluid in het werkgeheugen, ongecomprimeerd geluid in het X-Ram te laden. Maar dan blijft het gissen in hoeverre dit merkbaar is: de systeemprestaties zullen iets toenemen omdat het niet hoeft te decoderen, maar ik denk dat je het verschil tussen gecomprimeerd en ongecomprimeerd niet merkt. Ik kan ook geen verschil horen tussen (kwaliteits-) mp3's en CD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
The__Virus schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 18:34:
Ik zat ook wel een beetje fout. Ergens heb je toch gelijk, alleen op dit moment niet: de mogelijkheid is er dus om i.p.v. gecomprimeerd geluid in het werkgeheugen, ongecomprimeerd geluid in het X-Ram te laden. Maar dan blijft het gissen in hoeverre dit merkbaar is: de systeemprestaties zullen iets toenemen omdat het niet hoeft te decoderen, maar ik denk dat je het verschil tussen gecomprimeerd en ongecomprimeerd niet merkt. Ik kan ook geen verschil horen tussen (kwaliteits-) mp3's en CD's.
De andere versies zijn volgensmij ook al voorzien van 2mb onboard geheugen. (Niet genoeg natuurlijk in de meest gevallen.) Of je het vershil hoort hangt denk ik vooral af van het geluidsysteem dat je eraan hangt.

Waar de audiofielen zit te kloten om om een kabeltje, boeit het de meeste mensen gewoon niet. Waarom? Omdat bijna niemand een goed geluidsysteem heeft, waarbij de kabels voor hoorbaar verlies zorgen. Zo zal het ook wel zijn met x-ram. Voor de menigte boeit het niet echt, maar er zijn altijd uitzonderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Even een update m.b.t. tot Muvixer (zie TS): na mijn post op het forum is er heel wat losgebarsten: de makers denken dat er een bug zit in het .net framework 2.0 op x64! :P. Want als het betreffende programma voor .net 1.1 wordt gecompileerd, werkt het wel. Nu hopen dat er een oplossing komt voor het probleem. Tot die tijd zal waarschijnlijk de 1.1 versie publiekelijk worden vrijgegeven.

Lijkt me wel gaaf als ik (indirect) een bug in .net 2.0 heb ontdekt :P.

[ Voor 9% gewijzigd door The__Virus op 08-03-2006 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:34

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

The__Virus schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 18:34:
Whehehe, jullie vallen elkaar in de armen en zo... :') :D

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Echt onbegrijpelijk! :( Dat het niet eens mogelijk is met de X-Fi extrememusic om simpel een koptelefoon aan te sluiten... :( :(

Leven we soms in de jaren 80??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
What's the problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Hoezo? Ik heb een X-Fi extrememusic en de Z-5500...

Het is OF speakers OF koptelefoon. :( En dat voor zo'n € 500,= bij elkaar.

Oftewel,

Als ik mijn koptelefoon wil gebruiken, iedere keer onder mijn bureau duiken en met kabels gaan pielen achter in mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:40

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Eenvoudig splittertje.. kaar is klara :)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Niet online

eXe

Afbeeldingslocatie: http://www.triplebit.com/images/Splitter-1.jpg
Kijk zo'n ding is dat, ik heb hem er ook tussen hangen, het zit wel erg strak allemaal, maar dat kan denk ik geen kwaad. Tegen de tijd dat het kapot is ben ik toch weer toe aan een nieuwe geluidskaart :P
Mocht je het niet vertrouwen kun je ook nog voor een verlengstukje gaan:
Afbeeldingslocatie: http://www.atembo.nl/images/atafb192743_155.jpg

Met een Audigy 2, 4 etc. heb je hetzelfde probleem. Dus of je legt een paar euro extra bij en je hebt geluid via boxen en headset, of je koopt een mooie X-fi Elite Pro/Fatility met te gekke break-out box en hypermoderne X-ram voor games anno 2010. Heb jij mooi alles aangesloten en ben je meteen 100-200 euro (extra) armer.

Mag zelf kiezen ;) Ik heb dus het eerste gekozen.
Met een beetje goed zoeken/rondvragen/googlen vind je wel een zaakje. De lokale elektro-winkel heeft wel wat liggen. Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 20:21

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Hee ff een ander vraagje
als je rechts boven op de kaart kijken zie je dat er plaats is voor 2 led's.
Heb al wat gevonden maar da kan ik niet lezen :(

klik

Onderaan staat :
bla bla bla
Konektor USB Line In Vstup pro mikrofon Optický S/PDIF vstup· Line Out (Pøední/Zadní/Støední/Sub) Line/Sluchátka Out (Strana) Optický S/PDIF výstup Ovládání: Analogový ovládaè hlasitost pro sluchátka Ovládání hlasitosti mikrofonu Indikátory:- LED napájení a Dolby LED.

Wat ik hier uit op maak is het een of andere dolby indicatie led.
Ik heb de kaart nog maar een paar uur. dus heb er nog niet aan gemeten.

Iemand hier meer info over?

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

eXe schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 00:48:
[afbeelding]
Kijk zo'n ding is dat, ik heb hem er ook tussen hangen, het zit wel erg strak allemaal, maar dat kan denk ik geen kwaad. Tegen de tijd dat het kapot is ben ik toch weer toe aan een nieuwe geluidskaart :P
Mocht je het niet vertrouwen kun je ook nog voor een verlengstukje gaan:
[afbeelding]

Met een Audigy 2, 4 etc. heb je hetzelfde probleem. Dus of je legt een paar euro extra bij en je hebt geluid via boxen en headset, of je koopt een mooie X-fi Elite Pro/Fatility met te gekke break-out box en hypermoderne X-ram voor games anno 2010. Heb jij mooi alles aangesloten en ben je meteen 100-200 euro (extra) armer.

Mag zelf kiezen ;) Ik heb dus het eerste gekozen.
Met een beetje goed zoeken/rondvragen/googlen vind je wel een zaakje. De lokale elektro-winkel heeft wel wat liggen. Succes ermee
Hee bedankt!!! Ik had al het vermoeden dat het met een splitter wel zou moeten kunnen maar goed, kon er niets over vinden.

Maar ehh... ik begrijk dat er bij het gebruik van een splitter, de koptelefoon natuuurlijk altijd aanstaat samen met de speakers, right? Ze zijn dan niet individueel uit te zetten. Is er nog steeds een probleem dus als je hard de speakers over de koptelefoon heen hoort gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05:19
Darth Malak schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 08:24:
[...]
Maar ehh... ik begrijk dat er bij het gebruik van een splitter, de koptelefoon natuuurlijk altijd aanstaat samen met de speakers, right? Ze zijn dan niet individueel uit te zetten. Is er nog steeds een probleem dus als je hard de speakers over de koptelefoon heen hoort gaan.
Zie ook mijn oplossing: [rml]biobak in "[ X-Fi] Nieuwe geluidschip van Creative d..."[/rml]

Werkt best goed, maar ik moet wel het knopje op het kastje opzetten en in de mode switcher / audio console schakelen van speakers naar headphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Thanks, heb een iets directere link naar dat kastje??

Ik vraag me af hoe het zit met de kwaliteit. Of je niet je goede X-Fi/Z-5500 kwaliteit omzeep helpt door er een kwalitatief mindere schakeling tussen te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
klinkt gek, maar ik heb een goedkope onboard geluidskaart met 5.1 dolby digital encoding, en voor zover ik begrijp heeft die creative x-fi van erg veel euro's dat niet. Als je dus een home cinema systeem met alleen digitaal in hebt, dan ben je dus genoodzaakt om die dts-610 (is die al te koop btw?) te kopen wil je echt 5.1 genieten. Waarom is dat zo?

[ Voor 79% gewijzigd door OCTheEagle op 10-03-2006 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMantis
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-01-2024
Toch even mijn ervaring posten met de Xi-fi xtreme music, sinds 2 weken nieuwe pc met een Asus Nforce4 Ultra mb (A8N-E). Kaart zat eerst in het eerste pci slot vanaf videokaart gezien en werd gedetecteerd in windows XP als multimedia apparaat. Lukte niet hem te installeren met de drivers op de cd. Toen vond ik hier op GoT een driver die werkte tot mei, deed ie het mee maar vreemd genoeg stopte dat met werken een dag erna na een reboot waarbij niets veranderd was qua geluidskaartdrivers. Enige wat nog in me op kwam wat ik gelezen had hier was een ander PCI slot proberen, 1 lager geplaatst en dat heeft het hem gedaan. Ik was al bang dat ik zou moeten gaan reclameren bij Creative. Dank u tweakers voor de suggesties :)

Oja, en ook voor de hint wat betreft een splitter kopen voor headset/boxen tegelijk aan te sluiten. Overigens heeft niet iedere (goede) headset een aan/uit knop zodat ie niet tegelijk aanstaat met je boxen? Mijn Sennheiser iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Die splitter (€ 2,50) heb ik gekocht maar krijg ik met geen mogelijkheid op mijn X-fi, de ruimte eromheen is te krap.

Mijn Sennheiser HD 495 heeft helaas geen aan/uit knop maar het kabeltje kan wel los aan de koptelefoon kant.

Oh well... I snap nog steeds niet waarom logitech de koptelefoon uitgang is vergeten op zijn console voor de Z-5500...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Niet online

eXe

Ja klopt dat is een minpuntje van de Z-5500.
In welk slot heb je je kaart hangen dan?
Het kan zo zijn dat als die in de onderste of bovenste hangt, je tegen het chassis aankomt, je kast zelf dus. Ik heb hem in het midden, vriij van andere kaarten en opstaande randen.
Misschien dus een idee om hem te verplaatsen.

edit: of je zou dus moeten kijken naar zo'n verlengstukje, zie mijn vorige post.
Denk dat het verlies in kwaliteit door de schakelingen te verwaarlozen is.

[ Voor 21% gewijzigd door eXe op 10-03-2006 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
hoi ik heb alle twee topics van de xfi door gelezen en alle andere topics die erover gingen en een hele bult reviews online. En ik ben er nu achter dat het een hele goeie kaart is. Maar een ding heb ik niet terug kunnen vinden namelijk als de xfi extreme music beter is dan de soundstorm apu chip die op nforce 2 moederborden zit. Dus als er mensen zijn die eerst de soundstorm gebruikten en nu overgestapt zijn en kunnen vertellen wat hun ervaring is kwa geluid en performance.

Dat is het enige punt waarop ik nog twijfel om de xfi extreme music te kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Defector op 11-03-2006 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
gebruik de search op soundstorm:
[rml][ X-Fi] Nieuwe geluidschip van Creative deel 2[/rml]

Je hoeft niet te liegen hoor, dat je niet het hele topic hebt doorgelezen. Ik zou hem ook nooit helemaal doorlezen, veel te lang :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
ik heb de topics wel doorgelezen en de hits die je krijgt bij de search is er in totaal een iemand die een ervaring van 10 min verteld en de rest is in de trant van hoe moet ik iets aansluiten als ik het zo en zo op mijn soundstorm had en eentje die er wel een soundstorm en een xfi had maar het teveel werk vond om te testen en mijn eigen post :P

dus daarom had ik mijn vraag gepost

[ Voor 6% gewijzigd door Defector op 11-03-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Met die searchquery van mij kwam ik namelijk op dit bericht uit (had de verkeerde gekopieerd ;)):
[rml]Lefty_38 in "[ X-Fi] Nieuwe geluidschip van Creative d..."[/rml]

voorgaande deel:
[rml]mad-dog in "[ X-Fi] Nieuwe geluidschip van creative"[/rml]

OK toegegeven, tis niet veel, maar ze zijn er wel positief over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je met de x-fi je actieve subwoofer kunt voeren?
Ik heb dus de x-fi analoog aangesloten op een receiver via 6.1 direct in.
maar ik krijg enkel lfe als de bron het heeft (dvd, xvid met ac3 5.1) etc

vervelende is dus dat ik in games (lees bf2) ook alleen maar 5.0 krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
idd tis niet veel maar ik ben wel overtuigd :P
ik heb hem gekocht nu kijken hoe snel hij binnen is
en als hij binnen is zal ik uitgebreid mijn ervaring posten

Binnen kort heb ik een lan en dan gaan we ook een luister test houden van een aantal koptelefoons
van de sennheiser hd 497 en hd 477 hd202 en philips SHP805.
Die gaan we beluisteren dan met mijn xfi en iemand heeft ook een audigy 2 dus dat wordt nog wel feest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Pimpen met je X-Fi, coole hobby 8).

@ wildweazel:
instellingen zowel in Audio console als in Configuratiescherm goedstaan (vink het synchroniseren aan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

eXe schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:18:
Ja klopt dat is een minpuntje van de Z-5500.
In welk slot heb je je kaart hangen dan?
Het kan zo zijn dat als die in de onderste of bovenste hangt, je tegen het chassis aankomt, je kast zelf dus. Ik heb hem in het midden, vriij van andere kaarten en opstaande randen.
Misschien dus een idee om hem te verplaatsen.

edit: of je zou dus moeten kijken naar zo'n verlengstukje, zie mijn vorige post.
Denk dat het verlies in kwaliteit door de schakelingen te verwaarlozen is.
Klopt, ik kan inderdaad nog kijken of ik hem wat hoger kan plaatsen maar aangezien ik graag wat ademruimte tussen m'n videokaart en de rest houdt weet ik niet of dit een oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Op de z-5500 geen koptelefoon-uitgang? Dan toch maar eens goed zoeken, zit toch aan de zijkant van het Control Center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Niet online

eXe

Wel een koptelefoon uitgang ja, en een input-channel...
Maar geen microfoon.. of kun je die ook als microfoon-ingang gebruiken? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

TranceSetter schreef op zondag 12 maart 2006 @ 01:43:
Op de z-5500 geen koptelefoon-uitgang? Dan toch maar eens goed zoeken, zit toch aan de zijkant van het Control Center.
You have got to be kidding right? 8)7

Zou ik echt zo stom zijn... straks 's ff goed kijken... .

Zou dat een aanwijzing zijn dat ik een bril nodig heb?? :z :X |:( (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:09

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Darth Malak schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:52:
Zou dat een aanwijzing zijn dat ik een bril nodig heb?? :z :X |:( (8>
Haha nou ik ben bang van wel. B)
zie onderstaande foto maar eens:
Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.fr/images/av/20041116/Logitech_z5500_4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 01:17

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb het met de Asus A8N Sli niet voor elkaar gekregen om om de Xfi probleemloos te draaien, welk slot ik ook gebruik, of welk bios dan ook, kraken kraken kraken kraken kraken kraken en nog eens kraken en als hoofprijs af en toe het volledig wegvallen van het geluid, wat alleen te verhelpen is door weer eens op de 5.1 keuze te klikken.

Ook start m'n pc soms helmaal niet meer op sinds ik deze kaart heb.

Ik ga nou het nieuwe ATI 580 bordje maar eens proberen, want ik wil de Xfi (nog) niet kwijt, want als ie het doet, klinkt het gewoon geweldig.

[ Voor 29% gewijzigd door edward2 op 13-03-2006 14:13 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Tweak-Freak schreef op maandag 13 maart 2006 @ 11:44:
[...]

Haha nou ik ben bang van wel. B)
zie onderstaande foto maar eens:
[afbeelding]
OMG!!! B) Zo zie je maar, al die dark forces zijn alleen maar slecht voor darth malak!!

Ik roep mezelf hierbij uit tot grootste clown en koe van tweakers!!! :+ }:O :O 8)7

Zo, nu ga ik ff verder slapen met mijn ogen open! :Z

[ Voor 8% gewijzigd door Darth Malak op 13-03-2006 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Darth Malak schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:05:
[...]

OMG!!! B) Zo zie je maar, al die dark forces zijn alleen maar slecht voor darth malak!!

Ik roep mezelf hierbij uit tot grootste clown en koe van tweakers!!! :+ }:O :O 8)7

Zo, nu ga ik ff verder slapen met mijn ogen open! :Z
Ik stem ook op jou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

broes_willems schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:25:
Thanks! (@xenobyte en eXe)
Dat THX was nog lastig te vinden als je niet weet waar je zoeken moet.Ik had nog niet in het THX scherm gekeken omdat ik er nog geen films mee gekeken heb. Ik ga straks eens wat proberen.

(Boxen zijn de Creative T7900 serie. Pas als ik vrijstaand woon lijkt die duurdere optie me geschikt ;) Of zijn ze kwalitatief ook zoveel beter :/)

Edit: Dat THX schermpje is verdraaid handig :D
Bedoel je de THX Setup-Console? Zo ja, dan feliciteer ik je uit heel m'n hart dat het werkt bij jou. :P

Bij mij werkt 'ie namelijk niet. Zodra ik hem meer dan 20 seconden gebruik heb ik voorgoed geen geluid meer uit linksvoor. Ik kan dus weer die drivers opnieuw gaan installeren. }) }) })

EDIT: creative zut er weer afgegooid en weer netjes een linksvoor kanaal erbij. Nu alleen met piep, dus ff de drivers weer installeren.

Btw: die S750 speakers op en rondje monitor is toch niet handig, als het wat harder gaat flippert het hele beeld.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
[post deleted]

[ Voor 93% gewijzigd door OCTheEagle op 16-03-2006 21:09 . Reden: Foutjuh ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
hmz
ik heb de xfi xtreme music op mn amd64 3000+ Asus a8v deluxe

bij het switchen van 5.1 set naar headset, hoorde ik wat gekraak, en kreeg plotseling een reboot. waarna de pc niet wou doorstarten in het laadscherm van WinXP.

Als ik de Xfi kaart er uit haal start de pc normaal op.

is mijn kaart nu stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
HyperTrophy schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 23:43:
hmz
ik heb de xfi xtreme music op mn amd64 3000+ Asus a8v deluxe

bij het switchen van 5.1 set naar headset, hoorde ik wat gekraak, en kreeg plotseling een reboot. waarna de pc niet wou doorstarten in het laadscherm van WinXP.

Als ik de Xfi kaart er uit haal start de pc normaal op.

is mijn kaart nu stuk?
Die kans zit erin, al een ander pci-slot geprobeerd?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
nog niet de frustratie sloeg ff toe, morgen ff proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Occy74 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 01:31:
[...]
Heb je de webupdate wel gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de SB X-Fi Fatal1ty kaart en nu probeer ik mijn Edirol PCR-M50 erop aan te sluiten.
Bij deze keyboard controller zit een usb welke je dan aansluit (natuurlijk) op een usb poort.
Dit werkt wel goed alleen wil ik eigenlijk zonder dit usb kabeltje werken want het kabeltje is wel erg kort. En aangezien ik nog een paar lange midi kabels heb liggen, wil ik die eigenlijk gebruiken.

Nu wil het feit dat op het front paneel, de midi in het blijkbaar niet doet want ik zie geen enkele reactie via de bijgeleverde Soundfont bankbeheer of Soundfont Studio (overigens dus wel met het usb kabeltje ertussen)

Ligt dit misschien aan de midi drivers van SB?

De output van de midi out van mijn keyboard is overigens wel goed want als ik die aansluit op mijn Roland SoundCanvas dan werkt dat wel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05:19
edward2 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 14:06:
Ik heb het met de Asus A8N Sli niet voor elkaar gekregen om om de Xfi probleemloos te draaien, welk slot ik ook gebruik, of welk bios dan ook, kraken kraken kraken kraken kraken kraken en nog eens kraken
Je bent niet de enige: http://forums.creative.co...dblaster&message.id=31426. Bij mij kraakt en popt BF2 (A8N-SLI Premium). Het is overigens niet een nForce4 specifiek probleem. Er zijn ook mensen met een Intel moederbord met kraak-problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Okay, het helpt niet echt maar hier geen enkel probleem (met de X-fi en A8N-SLI premium dan).....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Occy74 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 01:31:
[...]
Het heeft inderdaad gewerkt, zij het niet dat hij nu strak onder videokaart hangt. maar ik denk dat de koeling hier geen hinder van zal hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Defector schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 11:35:
hoi ik heb alle twee topics van de xfi door gelezen en alle andere topics die erover gingen en een hele bult reviews online. En ik ben er nu achter dat het een hele goeie kaart is. Maar een ding heb ik niet terug kunnen vinden namelijk als de xfi extreme music beter is dan de soundstorm apu chip die op nforce 2 moederborden zit. Dus als er mensen zijn die eerst de soundstorm gebruikten en nu overgestapt zijn en kunnen vertellen wat hun ervaring is kwa geluid en performance.

Dat is het enige punt waarop ik nog twijfel om de xfi extreme music te kopen.
Ik heb een tijdlang de soundstorm gebruikt (analoog).
Het geluid is net iets minder dan op mijn oude sbLive 1024.
Het analoge geluid bij soundstorm wordt volgens mij gewoon verzorgd door een Realtek chip waardoor de kwaliteit laag is.
Het grote voordeel van soundstorm is dat het geluid in dolby 5.1 gecodeerd kan doorgestuurd worden naar een reciever, iets dat bijna geen enkele kaart kan en dat blijkbaar heel goed moet zijn.
Als je gewoon analoog geluid gebruikt moet je overstappen, het verschil in kwaliteit is erg groot, zowel in games als met muziek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Ik had een vraag misschien dat iemand het weet.
Ik ga vandaag een nieuwe pc bestelen met een Asus A8R32-MVP Deluxe (Xpress3200) moederbord. Op dit moment heb ik een shuttle en omdat alle pci sloten bezet zijn gebruik in mijn onboard geluidskaart mijn boxen gebruik ik bijna niet maar mijn hoofdtelefoon Sennheiser HD650 wel deze is aangesloten op een Dolby Headphone kastje de Philips HD1500 die verbonden is met de pc via een optische kabel, nu kan ik dit bij mijn nieuwe pc ook weer doen maar als ik een SB X-FI zou nemem zou ik daardoor meer FPS kunnen halen in games en misschien nog beter geluid (wat nu al super is) of maakt het niets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Je geluid kan kwalitatief iets beter worden, maar dat zul je niet merken. Wél zal je virtueel surround kunnen hebben met stereo content en kun je de Crystalizer gebruiken (ben ik zeer tevreden over, maakt het geluid een stuk voller en levendiger). Kijk wel even in de TS hoe je aan een optische poort kunt komen: die zit namelijk niet op het goedkoopste model, de andere wel. Maar je kan er wel zelf een maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag, ik zit momenteel nog met de vrij oude Audigy 1 kaart en het leek me wel verstanding om de X-fi Xtreme music versie aan te schaffen.
Het enigste waar ik nog niet uit ben is de digitale ingang + mic, aangezien ik op dit moment een 5.1 ( megaworks 550) speaker set + headset ( incl. mic) heb aangesloten is het dus bijzonder onaangenaam als ik dus stekkertjes moet wisselen als ik wil wisselen van headset naar 5.1 speakers. De center speaker staat aangesloten op de digitale ingang ( voor zover ik begrepen heb).

Dus heb ik iets verkeerd begrepen of moet ik dan echt me center speaker stekker eruit halen om die dan te vervangen voor de microfoon stekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ja of je zet je microfoon op de Line-in, dat moet ook kunnen. Je zou eventueel een splittertje kunnen gebruiken, alhoewel ik niet zeker weet of je daarmee een in- en uitgang kan combineren. Straks maakt je microfoon geluid :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
The__Virus schreef op maandag 20 maart 2006 @ 07:00:
Je geluid kan kwalitatief iets beter worden, maar dat zul je niet merken. Wél zal je virtueel surround kunnen hebben met stereo content en kun je de Crystalizer gebruiken (ben ik zeer tevreden over, maakt het geluid een stuk voller en levendiger). Kijk wel even in de TS hoe je aan een optische poort kunt komen: die zit namelijk niet op het goedkoopste model, de andere wel. Maar je kan er wel zelf een maken.
Ik zal het eerst wel even testen ik denk zelf dat het niet echt nodig is het geluid nu is al zo goed dit komt ook natuurlijk door het Philips HD1500 kastje en een super hoofdtelefoon. En 2e punt is dat ik misschien niet eens een X-FI erin kwijt kan omdat er 2 videokaarten in moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 01:17

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb nu een A8R32 mobo en m'n X-Fi doet het eindelijk probleemloos :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Weet iemand hier toevallig ook of je bij die X-Fi Fatal1ty/Platinum ook een wit of zilver frontje krijgt? Of te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Je krijgt hem er in ieder geval niet bij en betwijfel het ten zeerste dat het ergens is (nog nooit gezien en gehoord). Verwisselen kan ook nooit makkelijk zijn, omdat je de knopjes er dan af zou moeten halen. Om kort te zijn dus NEE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Jammer voor Creative...dan maar onboard sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiefchain
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-06 16:24
Ok, ik heb nu een half jaar mijn x-fi platinum en ben er erg te spreken over, alleen nu ga ik een nieuwe pc kopen (deze is 5 jaar oud) en wil ik weten wat het beste moederbord is in combinatie met mijn x-fi? zodat is sowieso geen problemen krijg. please help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:47:
Jammer voor Creative...dan maar onboard sound.
Meer jammer voor jou want onboard kan echt niet tippen aan mijn Fatal1ty. K heb die extra bay niet eens geinstalleerd...t ging mij gewoon om het extra geheugen (of het nou wel of niet veel verschil maakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
chiefchain schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:53:
Ok, ik heb nu een half jaar mijn x-fi platinum en ben er erg te spreken over, alleen nu ga ik een nieuwe pc kopen (deze is 5 jaar oud) en wil ik weten wat het beste moederbord is in combinatie met mijn x-fi? zodat is sowieso geen problemen krijg. please help
Laat de X-Fi je niet belemmeren, zolang je de kaart na oktober of iig november gekocht hebt, hoef je nergens bang voor te zijn (op enkele uitzonderingen na, maar dat is maar een hele kleine kans). Dus koop wat je wilt, het werkt vast en zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:23

Erw

Als ik DTM Race Driver 3 speel zijn de geluiden erg hoog van toon op mn XFI, iemand een idee?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:19
Ik weet niet of dit een probleem is maar heeft iemand anders dit ook ? het lampje brandt op de kaart in het hoekje op het zwarte klompje :)

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/patist/XFI.JPG

Nu draait mijn kaart (XFI Fatal1ty) wel goed e.d. maar ik vroeg mij nu af of dit nu ging om dat hij stroom "krijgt" of stroom tekort komt?

tnx alvast

Crypter

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Crypter schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 23:32:
Ik weet niet of dit een probleem is maar heeft iemand anders dit ook ? het lampje brandt op de kaart in het hoekje op het zwarte klompje :)

[afbeelding]

Nu draait mijn kaart (XFI Fatal1ty) wel goed e.d. maar ik vroeg mij nu af of dit nu ging om dat hij stroom "krijgt" of stroom tekort komt?

tnx alvast

Crypter
krijgt

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
tnx :9

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 21:30:
[...]

Meer jammer voor jou want onboard kan echt niet tippen aan mijn Fatal1ty. K heb die extra bay niet eens geinstalleerd...t ging mij gewoon om het extra geheugen (of het nou wel of niet veel verschil maakt)
Ik vind dit (persoonlijk) één van de grootste fouten van Creative, waarom alleen zwart? Omdat er meer zwarte PC's zijn? Het slaat gewoon nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
Die van mij is zwart :9

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Er is ook geen andere kleur slimmerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar weken de X-Fi Extreme Music en heb steeds problemen met Battlefield 2.
Dit gebruik in combinatie met Teamspeak, na een paar min spelen wordt de mic gemute.
Heeft iemand hier een oplossing voor en wat zijn de ideale instellingen voor Battelfield 2?

Ik heb de Medusa 5.1 hoofdtelefoon met mic.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiefchain
hoi, welk moederbord raden jullie aan incombinatie met x - fi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Moederbord maakt niets uit, kies wat je wilt.
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 14:09:
Ik heb een paar weken de X-Fi Extreme Music en heb steeds problemen met Battlefield 2.
Dit gebruik in combinatie met Teamspeak, na een paar min spelen wordt de mic gemute.
Heeft iemand hier een oplossing voor en wat zijn de ideale instellingen voor Battelfield 2?

Ik heb de Medusa 5.1 hoofdtelefoon met mic.

Alvast bedankt
Gebruik Muvixer uit de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiefchain
waar kan ik zien welke versie ik heb (x-fi platinum) de 1015 of de 1016 versie? ben benieuwd of ik het door problemen geplaagde kaartje heb of niet, gekocht op 15 november
bedankt
paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
1015 of 1016 versie :? Je vertelt hier iets compleet nieuws, waar gaat dit precies over? Wat is je probleem en hoe kom je bij deze getallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordos20
  • Laatst online: 11-09 17:58
Willekeurige vraag

Als ik op een X-Fi kaart enkel een hoofdtelefoon aansluit, maar dan wel 1 met een nominale impendantie van 50 Ohm, and een max Imp. van 120 Ohm, kan dat kwaad voor of geluidskwaliteit of de kaart zelfe?

(ik heb rondgezocht maar ik snap het hele Imp verhaal nog steeds niet, zelfs niet uit de FAQ want de hierboven gestelde vraag schijnt weinig voor te komen???)

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Laatst online: 19-05 15:21
Ordos20 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 09:14:
Willekeurige vraag

Als ik op een X-Fi kaart enkel een hoofdtelefoon aansluit, maar dan wel 1 met een nominale impendantie van 50 Ohm, and een max Imp. van 120 Ohm, kan dat kwaad voor of geluidskwaliteit of de kaart zelfe?

(ik heb rondgezocht maar ik snap het hele Imp verhaal nog steeds niet, zelfs niet uit de FAQ want de hierboven gestelde vraag schijnt weinig voor te komen???)
Maakt niks uit.
Impedantie is eigenlijk de weerstand bij wisselspanning.
Een lagere impedantie zorgt er enkel voor dat het geluidssignaal sterker zal zijn.
Mogelijk zo sterk dat je je speakers stukmaakt op een maximaal volume.
Ik gebruik een 120 OHm en volume op 1/2 is meestal al luid genoeg.
Ik raad je daarom ook aan om op zoek te gaan naar een tool die het volume in windows begrenst tot 50% of minder zodat je je gehoor niet kan beschadigen door een te hoge waarde.
Een kwartier naar 95dB luisteren kan al schadelijk zijn voor je gehoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Crypter schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 23:32:

tnx alvast

Crypter
Ik weet niet of je dit serieus meent, maar mocht dat het geval zijn. Dit hoort. De Fatal1ty heeft een rood lampje met logo, en de elite-pro een blauw lampje met het X-fi logo. je moet je pas zorgen gaan maken als het lampje niet brand

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Mijn cd wilt niet installen, na het klikken van volgende schiet hij eruit. Geluidskaart is natuurlijk wel nu al geinstalleerd,maar ik wil al mijn leuke regel tooltjes er ook graag bij hebben. Weet iemand welke dingen ik allemaal handmatig vanaf de cd het beste kan installen?

Edit: in de update zit gelukkig er al een tool erbij :) Is audio console voldoende voor normale instellingen. Majh ach ik kom dr sowieso spelenderwijs wel achter.

[ Voor 24% gewijzigd door Carel op 31-03-2006 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals in de topicstart is aangegeven kan ik ook digital out verkrijgen doormiddel van een digital out bracket, zijn deze gewoon bij locale pc boer te krijgen ? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Carel schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 17:25:
Mijn cd wilt niet installen, na het klikken van volgende schiet hij eruit.
Dit is een probleem met vroege builds van QuickTime 7. Je kunt QuickTime naar keuze tijdelijk deinstalleren of een nieuwere build installeren.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:07:
zoals in de topicstart is aangegeven kan ik ook digital out verkrijgen doormiddel van een digital out bracket, zijn deze gewoon bij locale pc boer te krijgen ? :7
Mocht je mijn venster op MSN hebben weggeklikt: kijk even op www.empc.nl. Andere sites zullen hem ook vast wel hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Tony Vroon schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:55:
[...]

Dit is een probleem met vroege builds van QuickTime 7. Je kunt QuickTime naar keuze tijdelijk deinstalleren of een nieuwere build installeren.
Ok, thx, lijkt me een logische verklaring. overigens het eerste cdtje wat tot op heden niet werkt in mijn pc. Ik was al bang voor een brakke versie :) Volgens mij heb ik een behoorlijke up-to-date quicktime via de apple udates via Itunes, maargoed ik ga het controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 20:34

MethodP

baanaan

ergens anders had ik gepost dat ik nogal wat problemen had met me kaart...
maar nou kom ik er langzamerhand achter dat ik misschien de kaart verkeerd heb aangesloten.
ik zal ff zeggen hoe ik em heb aangesloten en graag wil ik weten of dit goed of fout is , en wat er dan fout is :)

ik heb mijn kaart in een pci gleuf, met eigen IRQ natuurlijk
dan heb ik zo'n breed snoer (ff naam kwijt :P) van me kaart naar de I/O ding voorop me pc, waar me mic plug in kan etc.
en dan heb ik nog een stroom aansluiter van die I/O naar een voeding aansluiting.

maar zoals ik op die foto zag van hiervoor, zag ik dat de kaart ook nog aangsloten is op de voeding...:?

need help pls ! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
MethodP schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 23:11:
ergens anders had ik gepost dat ik nogal wat problemen had met me kaart...
maar nou kom ik er langzamerhand achter dat ik misschien de kaart verkeerd heb aangesloten.
ik zal ff zeggen hoe ik em heb aangesloten en graag wil ik weten of dit goed of fout is , en wat er dan fout is :)

ik heb mijn kaart in een pci gleuf, met eigen IRQ natuurlijk
dan heb ik zo'n breed snoer (ff naam kwijt :P) van me kaart naar de I/O ding voorop me pc, waar me mic plug in kan etc.
en dan heb ik nog een stroom aansluiter van die I/O naar een voeding aansluiting.

maar zoals ik op die foto zag van hiervoor, zag ik dat de kaart ook nog aangsloten is op de voeding...:?

need help pls ! :X
Ter info: ik heb ook alleen stroom op de Frontpanel en alles werkt hier zoals het hoort :P

*zolang dat fatal1ty ding maar rood is...volgens mij

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Je kan hem op zowel de kaart doen als op de breakoutbox. Volgens de handleiding hoor je dat (floppy-) stekkertje op de breakoutbox aan te sluiten, maar een enkeling hier heeft hem op dezelfde aansluiting, die op de kaart zit, aangesloten en ook daar werkt het naar behoren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

hardware matig zit het dus snor, maar er is iets in me windows dat de geluidskaart niet ziet, hij detecteerd wel een 'multimedia controller' maar gewoon niet die x-fi kaart ofzow, erg vaag, ik ga toch maar een format doen, of iets dergelijk. toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Kijk even in de TS onder x64, volg die methode om je kaart te installeren. Ik had het probleem ook :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

heb ik al gedaan xD
ik haalde vandaag me kaart er dus uit, ff me moederboard onboard sound testen, deed het ook niet, hij zegt dat ik codecs mis :?
heeft dat er misschien iets mee te maken? het is trouwens "Analog Devices soundMAX " op me ASUS P5P800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

kan het zo zijn dat ik codecs mis? AC 97' codec bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
MethodP schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 12:21:
kan het zo zijn dat ik codecs mis? AC 97' codec bijv.
Driver bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Creative Geluidskaart X-FI Fatal1ty FPS 7.1 Retail

Binnenkort koop ik deze kaart, nu weet ik dat er 3 opties zijn voor de kaart. Muziek, Games en nog eentje. Schakelen jullie altijd over als jullie gaan gamen? Want het lijkt mij wel irritant dat je steeds moet switchen tussen gamen en muziek. Verder wordt de bracket ook door jullie gebruikt? Hier kan je toch wel je koptelefoon in doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

He mensen.

Ik ben de trotse (eindelijk na 6 maanden gezeur met logitech) eigenaar van de Z-5500. Ik kijk films, luister muziek en speel uiteraard spelletjes. Ben wel een beetje muziek liefhebber. Helaas (?) heb ik een Audigy 2 (standaard, niks extra). Ik heb hem analoog aangesloten, omdat dat het enige is wat ik voor elkaar gekregen heb. Coaxiaal heb ik geprobeerd, maar heb dan nog nooit geluid gehad uit mijn achterste boxen. En als ik het dan zo aanpas dat ik geluid achter heb, heb ik of links of rechts voor geen geluid.
Mijn vraag is of ik een nieuwe X-fi aan moet schaffen. Wat kost me dat ongeveer, want er zijn verschillende en al die tooltjes voor zelf allerlei dingen doen hoeft nou ook weer niet.
Eigenlijk heb ik het volgende probleem. Of ik moet met mijn audigy 2 het digitale een keer voor elkaar krijgen, iemand een idee?,,,,anders toch maar een X-fi, maar of dat nou de moeite waard is, heb niet bepaald geld over...maar zou het eventueel wel hebben.
Vooral films heb ik geen lol aan, want het digital geluid doe ik volgens mij niks mee als ik analoog aansluit nu? Klopt dat, of gaat het met analoog ook goed en neemt mijn audigy 2 het dan over?.......
We hebben namelijk ook een dure installatie aan de tv hangen en bij matrix of welke film dan ook hoor je veeeel beter voor en achter en links en rechts tov mijn Z-5500 op de computer. Hoort toch niet?

(sorry voor de rommel :( )

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Versteegrob schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 14:30:
Creative Geluidskaart X-FI Fatal1ty FPS 7.1 Retail

Binnenkort koop ik deze kaart, nu weet ik dat er 3 opties zijn voor de kaart. Muziek, Games en nog eentje. Schakelen jullie altijd over als jullie gaan gamen? Want het lijkt mij wel irritant dat je steeds moet switchen tussen gamen en muziek. Verder wordt de bracket ook door jullie gebruikt? Hier kan je toch wel je koptelefoon in doen?
De laatste tijd zet ik hem wel over. Hij onthoud namelijk de speakerinstellingen en ik gebruik voor games mijn headset. Het virtuele surround werkt alleen goed als je de juiste speakerconfiguratie kiest. Voor muziek (Entertainment mode) zet ik deze op stereo/2.1 en voor games op headset. Mijn headset heb ik aangesloten op mijn bracket. Hier kun je zowel je microfoon als koptelefoon indoen, hetzij met een verloopstukje (1 meegeleverd). Helaas wordt het geluid met de instelling headset + CMSS3D nogal 'anders', dat moet je maar eens ervaren. Dat is gewoon even wennen en op mijn headset klinkt het niet eens verkeerd (de bassen worden nogal overdreven, maar daar is mijn headset standaard niet zo goed in en nu klinkt het geluid toch vol :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade
  • Laatst online: 09-09 21:47

belblade

Belgian wacko

hallo,

ik zou de fatal1ty - versie willen kopen in combinatie met een goede hoofdtelefoon of headset
ik heb na wat zoekwerk volgende opties:

de HD 555 van sennheiser
de siberia icemat multi headset
de PC 150 van sennheiser

zijn er mensen die met 1 van deze 3 ervaring hebben ism de x-fi ? Ik wil vooral weten hoe goed de CMSS hierop werkt en hoe de bassen klinken

bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Nu online
belblade schreef op maandag 17 april 2006 @ 02:12:
hallo,

ik zou de fatal1ty - versie willen kopen in combinatie met een goede hoofdtelefoon of headset
ik heb na wat zoekwerk volgende opties:

de HD 555 van sennheiser
de siberia icemat multi headset
de PC 150 van sennheiser

zijn er mensen die met 1 van deze 3 ervaring hebben ism de x-fi ? Ik wil vooral weten hoe goed de CMSS hierop werkt en hoe de bassen klinken

bedankt !
Yeps ik heb de fatal1ty i.c.m. de sennheiser PC150. T bevalt mij eigenlijk super voor de rest hoor :) Wat CMSS is zou ik niet weten, de bassen bevallen me verder prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade
  • Laatst online: 09-09 21:47

belblade

Belgian wacko

Stoffa schreef op maandag 17 april 2006 @ 04:57:
[...]

Yeps ik heb de fatal1ty i.c.m. de sennheiser PC150. T bevalt mij eigenlijk super voor de rest hoor :) Wat CMSS is zou ik niet weten, de bassen bevallen me verder prima!
ik ben geen expert maar CMSS is een techniek van creative om op een stereo-apparaat (en dan liefst hoofdtelefoon) toch surround sound te "emuleren"; schijnt heel goed te werken ...
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.