Je hebt wel de Game modus ingeschakeld toen je extreme quality aan wilde zetten?
klopt maar maar ik kan hem niet kiezen
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Download de drivers van internet (zie TS) en installeer die.
welke ??? driver ik heb de cd geinstalleerd en daarna die web update 2
andere nieuwere zijn er niet
http://files.europe.creat...XF_PCDRV_LB_2_07_0004.exe die dus !? die heb ik ook ( das die web update 2 )
http://files.europe.creat...XF_PCDRV_LB_2_07_0004.exe die dus !? die heb ik ook ( das die web update 2 )
[ Voor 62% gewijzigd door BruceLee op 17-02-2006 15:21 ]
Das vervelend. Dan kan ik alleen maar een herinstall van de drivers aanbevelen (eerst via Software verwijderen, daarna is het misschien nog verstandig er met Driver Cleaner 3 overheen te gaan). Want het zou gewoon moeten werken.
Zijn er Media Centre 2005 users met deze kaart?
Zo ja: En en en en en ?
ik ben geen gamer, en iTunes speelt digitaal via de Airport Express, maar vooral films / TV uitzendingen kunnen toch wel een boost gebruiken.
Er zijn drivers voor, dus dat scheelt, maar wat is de ervaring hierin?
Ik heb nu SB Live 5.1 met standaard drivers en wil voor de Xifi music gaan
(en hoe is het geluid/decodering bij Xvid's / AC3 rips?)
Zo ja: En en en en en ?
ik ben geen gamer, en iTunes speelt digitaal via de Airport Express, maar vooral films / TV uitzendingen kunnen toch wel een boost gebruiken.
Er zijn drivers voor, dus dat scheelt, maar wat is de ervaring hierin?
Ik heb nu SB Live 5.1 met standaard drivers en wil voor de Xifi music gaan
(en hoe is het geluid/decodering bij Xvid's / AC3 rips?)
OK ik heb gisteren en vandaag beide topics doorgelezen
en het één en ander is me nog niet helemaal duidelijk. Ik heb dus zaterdag op eBay de Xtreme Music gekocht en het is het model met Hynix geheugen en met een heatsink, dus dat zou moeten gaan werken op het nog te kopen DFI Expert 2 moederbord (nForce 4 chipset dus). Ik had gelezen dat het oudere model problemen kon geven op nF4.
Naar wat ik nu begrijp is dat die ene magische uitgang voor óf headphone óf microfoon óf als digital uit kan worden gebruikt
En die drie aansluitingen heb ik juist nodig voor me headset, mic en SPDIF out (Creative 5500 5.1 Digital).
Is er een mogelijkheid om voor de mic en headset onboard sound te gebruiken en voor de digital sound de XM? Dat zou dan ideaal zijn want ik heb begrepen dat je dan in Teamspeak kunt instellen dat het geluid (bijvoorbeeld BF2) uit de boxen komt en de TS chatter via me headset? Kan dit?
Ik lees hier dat veel mensen een bestaande bracket aanpassen om alsnog een aparte digital out te hebben, maar dan zit je nog steeds met die ene aansluiting die óf headset óf mic aankan lijkt me. Maar goed ik heb dus nog een Asus SPDIF bracket + kabeltje dat bij me A7V8X zat, als het bovenstaande niet zou werken kan ik dan dit bracket gebruiken en het kabeltje dan intern op de XM kunnen aansluiten
Trouwens leuk om jullie gebruikerservaringen hier te lezen, vooral die van x86-based, Danielson en XeNoBiTe, heb ik toch de goede gamekaart gekocht
Trouwens Danielson, wel grappig dat we strax bijna dezelfde hardware hebben, jij koopt het scherm dat ik al had en ik was van plan een soortgelijke mobo VGA te kopen die jij hebt, en nu kopen we bijna tegelijkertijd deze geluidskaart
Oh nog één ding The__Virus, in de TS zeg je dat je voor Windows (dus geen x64) dat je:
, wat is het nou 
Excuus voor de lange reply trouwens
Naar wat ik nu begrijp is dat die ene magische uitgang voor óf headphone óf microfoon óf als digital uit kan worden gebruikt
Is er een mogelijkheid om voor de mic en headset onboard sound te gebruiken en voor de digital sound de XM? Dat zou dan ideaal zijn want ik heb begrepen dat je dan in Teamspeak kunt instellen dat het geluid (bijvoorbeeld BF2) uit de boxen komt en de TS chatter via me headset? Kan dit?
Ik lees hier dat veel mensen een bestaande bracket aanpassen om alsnog een aparte digital out te hebben, maar dan zit je nog steeds met die ene aansluiting die óf headset óf mic aankan lijkt me. Maar goed ik heb dus nog een Asus SPDIF bracket + kabeltje dat bij me A7V8X zat, als het bovenstaande niet zou werken kan ik dan dit bracket gebruiken en het kabeltje dan intern op de XM kunnen aansluiten
Trouwens leuk om jullie gebruikerservaringen hier te lezen, vooral die van x86-based, Danielson en XeNoBiTe, heb ik toch de goede gamekaart gekocht
Trouwens Danielson, wel grappig dat we strax bijna dezelfde hardware hebben, jij koopt het scherm dat ik al had en ik was van plan een soortgelijke mobo VGA te kopen die jij hebt, en nu kopen we bijna tegelijkertijd deze geluidskaart
Oh nog één ding The__Virus, in de TS zeg je dat je voor Windows (dus geen x64) dat je:
terwijl je verder in het topic zegt dat je het beste eerst de webupdate kunt installerenStandaard Windows:
Installeer alleen de driver van de cd, installeer de webupdate eroverheen en volg dan stap 2 van x64.
Nieuwere drivers zijn er wel: http://files.creative.com...XF_PCDRV_LB_2_09_0000.exeBruceLee schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 15:19:
welke ??? driver ik heb de cd geinstalleerd en daarna die web update 2
maar ze zijn beta en hebben een houdbaarheidsdatum tot 17 mei (dat bericht kreeg ik bij installatie).
Heb je voor de X-fi toevallig een andere Creative kaart gehad? Dan kan dat het probleem zijn dat je niet voor de hoogste modus in BF2 kan kiezen.. Aangeraden wordt om dan alles te deinstalleren en ctzapxx.exe te draaien om alles te deinstalleren. Zit in de driver pack. Zo heb ik het tenminste gedaan.
Dat kan inderdaad ja, moet je even zoeken hier op GoT naar 2 geluidskaarten ofzo. Het is mogelijk gebleken iig.MaTr1x schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:45:
Mogelijk, hangt af van het bracket. Kijk even in de TS voor de korte tutorial.Ik lees hier dat veel mensen een bestaande bracket aanpassen om alsnog een aparte digital out te hebben, maar dan zit je nog steeds met die ene aansluiting die óf headset óf mic aankan lijkt me. Maar goed ik heb dus nog een Asus SPDIF bracket + kabeltje dat bij me A7V8X zat, als het bovenstaande niet zou werken kan ik dan dit bracket gebruiken en het kabeltje dan intern op de XM kunnen aansluiten
Mijn schuld inderdaad, ben er niet echt consequent in geweest. Voor 32bit Windows moet je eerst de drivers installeren van de cd, anders wil de webupdate niet installeren (geloof ik, weet ik niet zeker, omdat ik mijn 32bit Windows niet meer gebruik). Dus je kan het proberen (en meldenOh nog één ding The__Virus, in de TS zeg je dat je voor Windows (dus geen x64) dat je:
[...]
terwijl je verder in het topic zegt dat je het beste eerst de webupdate kunt installeren, wat is het nou
Ik zit met een heel raar probleem. Als ik een film afspeel laat hij het geluid van de spraak van de acteurs weg
. Ik heb hem op 5.1 geluid staan in het menu zeg maar. En als ik hem op 4.1 zet heb ik opeens wel gewoon stemmen. Is dit een bekend probleem? ik vind het nogal vaag. Ook soms als ik mp3's luister krijg ik heel raar geluid, alsof de helft naar de achtergrond wordt gedrukt. Als ik dan reboot is het weer normaal.
Ik gebruik dus een X-fi extreme music icm:
Logitech Z-5500
Asus NForce 2 bordje

Logitech Z-5500
Asus NForce 2 bordje
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
Reinstall van de nieuwste driver?Lefty_38 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 15:49:
Ik zit met een heel raar probleem. Als ik een film afspeel laat hij het geluid van de spraak van de acteurs weg. Ik heb hem op 5.1 geluid staan in het menu zeg maar. En als ik hem op 4.1 zet heb ik opeens wel gewoon stemmen. Is dit een bekend probleem? ik vind het nogal vaag. Ook soms als ik mp3's luister krijg ik heel raar geluid, alsof de helft naar de achtergrond wordt gedrukt. Als ik dan reboot is het weer normaal.
Logitech Z-5500
Asus NForce 2 bordje
Vinden jullie het niet vervelend dat je niet met de simpele kaart (xtreme music) tegelijkertijd "digitale" speakers, koptelefoon & microfoon kan aansluiten
Ik was me er niet van bewust (ja, ik had het kunnen vinden, maar ik had er absoluut niet op gerekend) & word er best chagrijnig van. Ik breng m'n kaart terug & zoek nog even door 
Heb geen zin in een breakout-box versie, aangezien ik maar 3 dingen wil aansluiten... Ook vervelend dat "normale" speakers + headphones + mic niet mogelijk is
Waarom ze zo'n eigenaardige combinatie van uitgangen op die kaart gegooid hebben...Mij een raadsel.... Wat is er mis met de poorten zoals bij een audigy of live kaart
Heb geen zin in een breakout-box versie, aangezien ik maar 3 dingen wil aansluiten... Ook vervelend dat "normale" speakers + headphones + mic niet mogelijk is

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Al die combinaties die jij noemt, zijn gewoon mogelijk hoor. Die laatste kun je oplossen met een simpel splittertje, die eerste met de beschrijving in de TS.
Ja, dat wil zeggen, een bracket kopen of maken
En een splitter kopen of maken. Maar niet zonder die hulpmiddelen. Ik lees het topique wel, hoor 
Oh, hij kraakt ook nog...
Nee, leuk ding, goede ideeen, maar deze gaat terug ivm kinderziektes. Nu alleen uitzoeken wat ik dan moet halen...
Oh, hij kraakt ook nog...

[ Voor 37% gewijzigd door Okyah op 23-02-2006 21:48 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
Hoo kraken, hoe krijg je dat voor elkaar? Ik heb nooit ergens last van gehad, tenzij ik de modus verander, terwijl ik een programma draaiende heb dat geluid geeft (met name games).
Nja, ik draaide eerst wat mp3s met winamp, dat ging goed. Toen ging ik bij apple.com/trailers wat quicktime trailers bekijken > klik-geluidjes door alles heen. Deed me sterk denken aan wat ik vroeger had met m'n audigy & asus a7nx. Kzal morgen nog wat spellen & films draaien.
Maar mede om dit, mede om het probleem dat MaTr1x een paar posts boven me aanhaalt gaat deze terug. Tis ook nog een model dat uit de etalage kwam, wel in doos, maar zonder boekje/drivers. Had ik niet erg gevonden als het fatsoenlijk werkte, maar nu nog een reden deze terug te brengen
Btw, het probleem met de breakout-box & mic2 bestaat ook nog steeds? Anders loont het misschien de moeite een luxere variant aan te schaffen, hoewel ik de meeste functies niet gebruiken zou....
Maar mede om dit, mede om het probleem dat MaTr1x een paar posts boven me aanhaalt gaat deze terug. Tis ook nog een model dat uit de etalage kwam, wel in doos, maar zonder boekje/drivers. Had ik niet erg gevonden als het fatsoenlijk werkte, maar nu nog een reden deze terug te brengen
Btw, het probleem met de breakout-box & mic2 bestaat ook nog steeds? Anders loont het misschien de moeite een luxere variant aan te schaffen, hoewel ik de meeste functies niet gebruiken zou....
Alone at last
Just nostalgia and I
Wat bedoel je met dat probleem van mic2? En dat speelt zich toch alleen bij luxere versies af, aangezien die juist een breakoutbox hebben? Als je dat probleem bedoelt van het volume; tja, bij mij is dat geen probleem, iedereen kan mij duidelijk verstaan. Als je dat van het veranderen van recording devices bedoelt; in de TS staat een link naar Muvixer die het probleem verhelpt.
Ik bedoelde dat als de luxere versies het probleem niet langer hebben (idd volume) ik het zou overwegen zo'n versie aan te schaffen 
Dat gekraak lijkt trouwens enkel plaats te vinden als ik een quicktime filmpje streamend bekijk. Zodra het volledig in de buffer staat is er geen gekraak meer. Gek genoeg is er geen gekraak als ik iets download en tegelijkertijd een gebuffered filmpje kijk. Ik verwachtte namelijk dat het te maken had met de activiteit van m'n netwerk-kaart...
Wat heb ik toch een hekel aan onvoorspelbaar gekraak zeg
Zo even Far Cry proberen, dat wilde nogal eens problemen op leveren met m'n vorige kaart+mobo.
Dat gekraak lijkt trouwens enkel plaats te vinden als ik een quicktime filmpje streamend bekijk. Zodra het volledig in de buffer staat is er geen gekraak meer. Gek genoeg is er geen gekraak als ik iets download en tegelijkertijd een gebuffered filmpje kijk. Ik verwachtte namelijk dat het te maken had met de activiteit van m'n netwerk-kaart...
Wat heb ik toch een hekel aan onvoorspelbaar gekraak zeg
Zo even Far Cry proberen, dat wilde nogal eens problemen op leveren met m'n vorige kaart+mobo.
[ Voor 72% gewijzigd door Okyah op 24-02-2006 13:43 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
Nou je het zegt, ik heb vaker van dit probleem gehoord, danwel op het Creative forum. Je hebt wel de laatste drivers neem ik aan? Anders moet je daar maar even een kijkje nemen:
forums.creative.com
forums.creative.com
Yup, doorgenomen. Maar enkel problemen & geen oplossingen vrees ik 
Hehe, dit klinkt me erg bekend in de oren
>>

Net even met WoW geprobeerd & daar ook wat gekraak
Hehe, dit klinkt me erg bekend in de oren
En yup, kheb de nieuwste drivers. Kon de eerdere drivers van de CD niet gebruiken, want ik heb geen geen CD bij de kaart gekregenI am having the same problems... I wish I had never bought the Creative X-Fi card for that matter.
In my previous PC, I had a Audigy 1 Player (I think) card, also popping, hissing and crap like that... Creative is just out there to fill their pockets.
Net even met WoW geprobeerd & daar ook wat gekraak
Alone at last
Just nostalgia and I
Mijn oog is ook gevallen op zo een geluidskaartje, maar ik vroeg mij af wat nou daadwerkelijk de verschillen zijn tussen de varianten die ze uitgeven ( music, platinum, fatality etc).
Is hier ergens een tabel ofzo van?
de extreme music heeft niets het is aleen het kaartje
de platinum heeft een breakoutbox
de fatality ook maar die heeft ook nog een 64 mb ram
de elite pro heeft ook 64 mb en een externe breakoutbox
voor de rest verschilt het kaartje niets, alleen het extra X-ram geheugen en de breakoutbox
ik had gewilt dat de 64 mb ram versie ook in OEM versie te krijgen was, want die bracket breakoutbox gebruik ik niet.
de platinum heeft een breakoutbox
de fatality ook maar die heeft ook nog een 64 mb ram
de elite pro heeft ook 64 mb en een externe breakoutbox
voor de rest verschilt het kaartje niets, alleen het extra X-ram geheugen en de breakoutbox
ik had gewilt dat de 64 mb ram versie ook in OEM versie te krijgen was, want die bracket breakoutbox gebruik ik niet.
[ Voor 35% gewijzigd door Bulls op 25-02-2006 14:01 ]
Normale speakers+headphones+mic is wel mogelijk. Ik heb vandaag bij de Vobis zo'n kastje gehaald.Okyah schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 20:08:
Ook vervelend dat "normale" speakers + headphones + mic niet mogelijk is

Mijn speakerset (Creative DTT2200) heeft geen aansluiting voor headphones, dus nu heb ik dat kastje ertussen gezet zodat ik redelijk gemakkelijk kan switchen tussen speakers en headphones. Werkt best goed. Helaas heeft de X-Fi op de kaart helaas geen headphones detection (alleen op de bay/break-out box schijnbaar), dus dat moet je in de Creative console ook nog aanzetten

[ Voor 8% gewijzigd door biobak op 25-02-2006 20:26 ]
De X-fi Elite Pro heeft een betere DAC (dus beter analog-out) dan de andere modellen.PacinoAllstars schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 13:54:
Mijn oog is ook gevallen op zo een geluidskaartje, maar ik vroeg mij af wat nou daadwerkelijk de verschillen zijn tussen de varianten die ze uitgeven ( music, platinum, fatality etc).
http://www.digit-life.com...imedia/creative-x-fi.html
Maar niet zonder hulpmiddelenbiobak schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 20:25:
[...]
Normale speakers+headphones+mic is wel mogelijk.
Btw, dat gekraak blijft, welk slot ik ook gebruik, welke drivers ik ook gebruik, welk mobo bios ik ook gebruik, welke PCI latency ik ook instel, etc etc. Alleen lees ik dat waar ik de kaart gehaald heb aan tegoedbonnen doet als je iets terug brengt

Alone at last
Just nostalgia and I
Binnen 7 dagen heb je recht op geld terug (mits je het weer compleet enz. inlevert) zonder dat je een reden hoeft op te geven
.
Ja, bij een web-overeenkomst, maar niet als je het bij een winkel haalt volgens mij. Maar ik ga offtopique ^^ En compleet... Tja, ik kreeg het niet eens compleet mee
Maar goed 
Maar ik denk dat ik binnenkort een andere versie probeer. Bijv de fatality, ook al betaal je veel te veel voor de naam van een matige "pro"-gamer
Werkelijk onzinnig product eigenlijk, ik wil een geluidskaart & het kan me absoluut niets schelen wiens naam er op staat, sterker nog, ik zou meer betalen als die gast z'n naam er niet op stond...
Ik wil wel iets anders dan m'n onboard geluid, maar ik wil geen gekraak. Helaas is er geen andere mogelijkheid dan Creative als je hoofdgebruik van je computer spelletjes is
Maar ik denk dat ik binnenkort een andere versie probeer. Bijv de fatality, ook al betaal je veel te veel voor de naam van een matige "pro"-gamer
Ik wil wel iets anders dan m'n onboard geluid, maar ik wil geen gekraak. Helaas is er geen andere mogelijkheid dan Creative als je hoofdgebruik van je computer spelletjes is
Alone at last
Just nostalgia and I
Mijn X-Fi was net een beetje vreemd aan het doen... er kwam geen greintje geluid meer uit. Nadat ik 'm via systeembeheer had uitgeschakeld en weer ingeschakeld was het weer normaal. Maf.
Ik schrok me pas ook dood: ik zat aan de kabel naar de breakoutbox, hoor een piepje + knal en daarna niets meer
. Schrok me helemaal lam. Even erin en eruit gehad en hij deed het weer gelukkig :\. Wel vreemd.

windows was laatst omzeepgeholpen
complete reinstall nu kan in in battlefield wel ultra high kiezen
pc draait ook weer als tierelier
complete reinstall nu kan in in battlefield wel ultra high kiezen
Aah mooi dat het nu werkt. Mag ik je nu van mijn lijst verwijderen?
geintje
.
Anoniem: 139240
Ik zoek een multimedia systeem waarop ik gewoon dvd's kan opnemen en afspelen. de pc heb ik nog niet maar moet nog komen. Het enige wat ik belangrijk is dat het geluid uit de PC knalt!! Is dat mogelijk? het is voor in de woonkamer. Hebben jullie tips m.b.t. dure of goedkope geluidskaart? Ik wil niet op deze pc gamen alhoewel ik denk dat dvd-films een betere geluidskwaliteit hebben. De geluidskaart bepaald de rest van het systeem
ik zit met een vraag,
als ik mn 5.1 set gebruik en dan bij cmss3d waar kun je dan de upmix modus het beste op zetten:
op stereo surround of stereo uitbreiding
voor muziek klinkt stereo surround beter, maar ik heb het idee dat als je in games hem daarop hebt staan dat je dan geluiden hoort via de achterste boxen die eigenlijk bedoeld zijn om alleen van voor te horen.
heeft iemand een suggestie?
of kun je in games beter cmss3d uitzetten voor 5.1?
(met hoofdtelefoon moet je natuurlijk wel cmss3d aanzetten.)
als ik mn 5.1 set gebruik en dan bij cmss3d waar kun je dan de upmix modus het beste op zetten:
op stereo surround of stereo uitbreiding
voor muziek klinkt stereo surround beter, maar ik heb het idee dat als je in games hem daarop hebt staan dat je dan geluiden hoort via de achterste boxen die eigenlijk bedoeld zijn om alleen van voor te horen.
heeft iemand een suggestie?
of kun je in games beter cmss3d uitzetten voor 5.1?
(met hoofdtelefoon moet je natuurlijk wel cmss3d aanzetten.)
Goedkoop: onboard geluidskaart met digitale uitgang en die doorlinken naar een digitale versterker. Heb je hierover niet de beschikking, neem dan de Xtreme Music (als je voor een X-Fi wil gaan. Maar Creative maakt bijna als enige voor huiskamer geschikte geluidskaarten met goede ondersteuning etc.).Anoniem: 139240 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:15:
Ik zoek een multimedia systeem waarop ik gewoon dvd's kan opnemen en afspelen. de pc heb ik nog niet maar moet nog komen. Het enige wat ik belangrijk is dat het geluid uit de PC knalt!! Is dat mogelijk? het is voor in de woonkamer. Hebben jullie tips m.b.t. dure of goedkope geluidskaart? Ik wil niet op deze pc gamen alhoewel ik denk dat dvd-films een betere geluidskwaliteit hebben. De geluidskaart bepaald de rest van het systeem
Er zijn veel meer andere kaarten die je kunt gebruiken als bijvoorbeeld games niet de hoofdzaak is. Creative maakt bijna nog als enige geluidskaarten die het meest geschikt zijn voor games. Terratec heeft kaarten waar over het algemeen beter geluid uit komt dan de Creative kaarten, als je de topics zo lees waar de kaarten in vergeleken worden (met deze nieuwe creative chip heb ik overigens nog geen ervaring) of een kaart van M-Audio. Voor een Home Theater PC hoef je dus absoluut geen Creative kaart te hebben.The__Virus schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:40:
[...]
Goedkoop: onboard geluidskaart met digitale uitgang en die doorlinken naar een digitale versterker. Heb je hierover niet de beschikking, neem dan de Xtreme Music (als je voor een X-Fi wil gaan. Maar Creative maakt bijna als enige voor huiskamer geschikte geluidskaarten met goede ondersteuning etc.).
Daarbij zoals je al zegt, kun je met een onboard digital out of een simpele geluidskaart met digital out naar een mooie DTS/DD versterker een veel mooier geluid krijgen dan dat je dat ooit met een PC speaker set zult krijgen, daar kan bijvoorbeeld de Z5500 van logitech ook niet tegen op. Kijk anders eens voor een tweedehands setje op www.hifi.nl in de tweedehands hoek.
P.s. Zelf heb ik een Audigy II ZS en een Terratec Aureon Space 7.1 deze laatste wil ik gaan gebruiken in een HTPC.
[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 27-02-2006 16:14 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Nou ja, de volledige Live serie is fundamenteel rond dezelfde cpu gebouwd.
Enkel een kleine revisie en het verbeteren van de elektronica leidde tot de audigy series.
De X-fi is echter een volledig nieuwe chip. Het verschil in muziek is enorm vergeleken met mijn oude live1024.
Ik denk niet dat er momenteel iets beter op de markt is dan de x-fi.
Ik vind de toegevoegde waarde aan muziek groter dan die van games btw.
Misschien komt dat doordat ik met een koptelefoon speel en niet met een surround set.
Enkel een kleine revisie en het verbeteren van de elektronica leidde tot de audigy series.
De X-fi is echter een volledig nieuwe chip. Het verschil in muziek is enorm vergeleken met mijn oude live1024.
Ik denk niet dat er momenteel iets beter op de markt is dan de x-fi.
Ik vind de toegevoegde waarde aan muziek groter dan die van games btw.
Misschien komt dat doordat ik met een koptelefoon speel en niet met een surround set.
Bij mij hetzelfde inderdaad, op dat virtuele surround (CMSS3D) na. Wel vind ik het vreemd dat het geluid enorm vervormd wordt, als je hem op headset stand zet (veel overdreven bassen vergeleken met 2 speakers). Helaas is het wel weer zo dat als je hem op 2 speakers zet, het virtuele surround weer niet klopt.
Nog een late reply:Okyah schreef op zondag 26 februari 2006 @ 12:20:
[...]
Maar niet zonder hulpmiddelen
Btw, dat gekraak blijft, welk slot ik ook gebruik, welke drivers ik ook gebruik, welk mobo bios ik ook gebruik, welke PCI latency ik ook instel, etc etc. Alleen lees ik dat waar ik de kaart gehaald heb aan tegoedbonnen doet als je iets terug brengtDas leuk, want ik was echt van plan 130 eypo aan iets anders uit te geven. NOT. Nja, maar eens zien hoe dat lopen zal
check dit topic eens op het Creative forum:
http://forums.creative.co...dblaster&message.id=52819
Laat het ons weten hoe het bij jou gaat
je kan voor hoofdtelefoon modus de basomleiding appart instellen.The__Virus schreef op maandag 27 februari 2006 @ 18:12:
Bij mij hetzelfde inderdaad, op dat virtuele surround (CMSS3D) na. Wel vind ik het vreemd dat het geluid enorm vervormd wordt, als je hem op headset stand zet (veel overdreven bassen vergeleken met 2 speakers). Helaas is het wel weer zo dat als je hem op 2 speakers zet, het virtuele surround weer niet klopt.
ik heb hem juist hoger gezet (3db 100hz) omdat de Sennheiser PC160 niet echt een zware bas heeft (maar wel helder geluid)
Yup, had het ook gezien. En wilde het proberen, maar ik heb geen CDs bij m'n X-Fi gekregen, dus had geen uitgebreide drivers, enkel de webupdate zeg maar. Geen equalizer ook dus. CD geleend van iemand & probeerde de drivers te installeren, maar kreeg bij de installatie steeds BSODs met foutmeldingen die naar drivers wezen. Nja, kan wel, want die probeerde ik te installenThe__Virus schreef op maandag 27 februari 2006 @ 18:14:
Nog een late reply:
check dit topic eens op het Creative forum:
http://forums.creative.co...dblaster&message.id=52819
Laat het ons weten hoe het bij jou gaat.
Nu zit ik alleen een beetje te twijfelen wat ik zal doen. Probeer ik een versie met break-out box, zien of ik daar problemen mee heb? Of een Audigy 4 / 2 ZS (ook al willen die ook nogal eens gekraak vertonen, net als de audigy 2, 1 & de Live serie
[ Voor 19% gewijzigd door Okyah op 28-02-2006 16:34 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
Hoe doe je dat dan? Op het Creative forum heeft niemand een oplossingWSaeNoTSoCK schreef op maandag 27 februari 2006 @ 18:24:
[...]
je kan voor hoofdtelefoon modus de basomleiding appart instellen.
ik heb hem juist hoger gezet (3db 100hz) omdat de Sennheiser PC160 niet echt een zware bas heeft (maar wel helder geluid)
gewoon op hoofdtelefoon zetten in de game modus, en dan bij lage tonen heb je de schuifbalkjes.The__Virus schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:30:
[...]
Hoe doe je dat dan? Op het Creative forum heeft niemand een oplossing. Het treedt alleen op als CMSS3D is ingeschakeld, anders klinkt het gewoon net zo zuiver.
Jullie worden bedankt.. nu wil ik ook deze kaart, alleen geen geld 
Alleen heb 't zelfs harder nodig dan jullie
Op m'n B&W speakers hoor je elk klein verschil nog duidelijker, en de onboard audio die ik gebruik is ver ondergeschikt.
Heeft deze kaart trouwens een goede digital out en goede DTS en DD doorgave? dus gewoon spdif kabel in kaart en in receiver en geeft goed door? want met mn onboard audio lukt maar niet op DD door te geven, ook niet met ac3filter.
Best zonde om mn dure speakerset te gebruiken met goedkope zooi.
Alleen heb 't zelfs harder nodig dan jullie
Heeft deze kaart trouwens een goede digital out en goede DTS en DD doorgave? dus gewoon spdif kabel in kaart en in receiver en geeft goed door? want met mn onboard audio lukt maar niet op DD door te geven, ook niet met ac3filter.
Jongens ik zit met een heel raar probleem en ik snap echt niet meer wat ik fout doe... Ik heb een Logitech Z-5500 icm de X-fi Extreme music. Nu is het probleem dat mijn boxen het verkeerde geluid weergeven:
Left front = Left rear
Left rear = Left front
Center = Niks
Right front = Right rear
Right rear = Right front
Alles wat uit de voorste speakers moet komen komt dus van achter (achter is voor en geen center speaker!). En als ik op die spreaker test klik dat die mevrouw netjes zegt "rechts voor" enz. Komt er geen geluid uit mijn center. Wat heb ik allemaal al geprobeerd:
Bedrading nagekeken!! check, check, dubbel check!!
Laatste drivers geinstalleerd van de site van Creative.
Heb de software uiteraard op 5.1 speaker set ingesteld.
Onwijs lang met de instellingen zitten pielen van creative (alle vinkjes gehad denk ik)
Instelling van mijn control unit van mijn Z-5500 staat dus op 6 Ch Direct. Als ik pro logic gebruik gaat het geluid dus wel goed. Dus daarom denk ik dat het probleem in mijn pc zit ergens. Omdat als hij zelf de geluiden aanstuurt ze wel naar het juiste kanaal stuurt.
Wie weet wat ik over het hoofd zie? B.V.D.!!
Left front = Left rear
Left rear = Left front
Center = Niks
Right front = Right rear
Right rear = Right front
Alles wat uit de voorste speakers moet komen komt dus van achter (achter is voor en geen center speaker!). En als ik op die spreaker test klik dat die mevrouw netjes zegt "rechts voor" enz. Komt er geen geluid uit mijn center. Wat heb ik allemaal al geprobeerd:
Onwijs lang met de instellingen zitten pielen van creative (alle vinkjes gehad denk ik)
Instelling van mijn control unit van mijn Z-5500 staat dus op 6 Ch Direct. Als ik pro logic gebruik gaat het geluid dus wel goed. Dus daarom denk ik dat het probleem in mijn pc zit ergens. Omdat als hij zelf de geluiden aanstuurt ze wel naar het juiste kanaal stuurt.
[ Voor 12% gewijzigd door Lefty_38 op 28-02-2006 15:38 ]
Helaas, je zult zelf een SPIF-connector moeten maken of kopen (zie TS).Hertog_Martin schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 03:29:
Jullie worden bedankt.. nu wil ik ook deze kaart, alleen geen geld
Alleen heb 't zelfs harder nodig dan jullieOp m'n B&W speakers hoor je elk klein verschil nog duidelijker, en de onboard audio die ik gebruik is ver ondergeschikt.
Zet de synchronisatie met het configuratiescherm uit (bij speaker setup) en zet zowel in Windows (via configuratiescherm) en in de drivers de boel op 5.1. Werkt het nu wel?Lefty_38 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:03:
Jongens ik zit met een heel raar probleem en ik snap echt niet meer wat ik fout doe... Ik heb een Logitech Z-5500 icm de X-fi Extreme music. Nu is het probleem dat mijn boxen het verkeerde geluid weergeven:
Left front = Left rear
Left rear = Left front
Center = Niks
Right front = Right rear
Right rear = Right front
*slaat zichzelf* Ik had de stekkertjes toch niet goed zitten achter in mijn pc. Wel in de goede volgorde, maar allemaal 1 te ver naar links.
schaam me dood
maar ben wel blij dat hij het nu goed doet
schaam me dood

[ Voor 3% gewijzigd door Lefty_38 op 28-02-2006 16:36 ]
Anoniem: 156147
kan iemand me vertellen of je met de X-fi tegelijk een tv uitzending in MCE2005 kan opnemen en een dvd kan afspelen via de digitale uitgang in MCE?
Ik heb nu een audigy 2 en die wil dan nog welleens het digitale geluid laten 'haperen'
. Zou er via de digitale uitgang verder nog veel geluidsverschil zitten tussen deze 2? Ik heb de xbox360 er eenmaal aangehad en dat vond ik toch wel beter klinken... vooral de sub klonk 'anders'
Ik heb nu een audigy 2 en die wil dan nog welleens het digitale geluid laten 'haperen'
Dit is helaas niet geheel waar. De ElitePro versie maakt gebruik van andere d\a converters, waardoor onder andere een betere S/N ratio gehaal wordt. Maar dit verschil is alleen hoorbaar indien je daar oor voor hebt, en de installatie voor hebt..corpseflayer schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 14:58:
Het verschil tussen de kaarten zit hem in de extra's zoals de breakoutbox en misschien extra geheugen voor soundfonts ofzoiets.
Alle kaarten hebben dezelfde elektronica en cpu waardoor je in games ed geen voordeel hebt met een duurdere versie.
Je zou de duurdere enkel moeten kopen als je de breakoutbox nodig hebt of als je veel met geluid bezig bent.
Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!
Anoniem: 38232
Weet iemand of je 2 geluidskaarten in je PC kan hebben onder windows XP
Ik zit te denken om naast mijn HDA X-plosion DDlive & DTS interactive de goedkoopste X-FI te kopen speciaal voor spellen die geen goede 5.1 afgeven aan de DDL proc op mijn andere geluidskaart. BF2 is zo'n voorbeeld die niet met mijn X-plosion werkt maar wel goed met een X-FI
Ik zit te denken om naast mijn HDA X-plosion DDlive & DTS interactive de goedkoopste X-FI te kopen speciaal voor spellen die geen goede 5.1 afgeven aan de DDL proc op mijn andere geluidskaart. BF2 is zo'n voorbeeld die niet met mijn X-plosion werkt maar wel goed met een X-FI
Al gezocht op GoT? Ik herinner me namelijk dat deze vraag eerder is gesteld en dat daar ook het antwoord 'ja' op kwam.
Ik heb er nu 2 inzitten: een Creative SB Live! 5.1 en een Terratec Aureon PCI 5.1.Anoniem: 38232 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 22:41:
Werken beiden perfect langs elkaar.
De Live! gaat eruit aangezien die geen 44,1Khz kan uitsturen over de SPDIF en bij de Terratec kan je zelf kiezen tussen 44,1 en 48Khz. Dat resulteert dus in een beter (ongeresampled) geluid bij FLAC's en CD's (en evt. mp3's)
Als iemand interesse heeft in de Live! mail me
\_Specs_/
Het kan wel. Heb al eens mn onboard geluid naast mn Audigy gehad en het werkte ook nog...Anoniem: 38232 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 22:41:
Nadeel: Bij sommige spellen heb je de mogelijkheid je geluidsbron te selecteren en hier kun je dan ook makkelijk de andere instellen. Alle andere spellen gaan echter uit van de standaard Windows geluidskaart, dus als je deze niet constant anders wil instellen, zou ik zeggen; niet doen...
Voordeel: Bij meerder DJ programma's kun je meerdere geluidskaarten opgeven voor preview en actual bv.
Dat is handig...als je het gebruikt.
Anoniem: 169971
Hallo,
Ik heb me net een Z5500 speakerset aangekocht.
Ik wil de PC vooral gebruiken als multimediacenter, dus mp3 en films afspelen.
Raden jullie me zo'n X-fi extreme music geluidskaart aan?
(ik speel geen games).
Is er trouwens een verschil merkbaar als ik de speakerset digitaal of analoog aansluit?
Is er een verschil te horen tussen een goedkope geluidskaart met digitale uitgang en bvb de X-fi extreme music ?
Wat raden de experts me aan?
merci, Wim
(ik speel geen games).
Is er trouwens een verschil merkbaar als ik de speakerset digitaal of analoog aansluit?
Is er een verschil te horen tussen een goedkope geluidskaart met digitale uitgang en bvb de X-fi extreme music ?
merci, Wim
Anoniem: 98824
Heeft iemand de frontbox van de X-fi fatality al aan de praat gekregen op een DFI lanparty UT nf3 bord???
Hij blijft mijn kaart herkennen als een b400 en op een ander moederbord ziet ie em gewoon als een [9000]
Ik hoop echt dat iemand al een oplossing heeft gevonden want dit is klote, creative online help geeft me ook gewoon geen reactie terug
Hij blijft mijn kaart herkennen als een b400 en op een ander moederbord ziet ie em gewoon als een [9000]
Ik hoop echt dat iemand al een oplossing heeft gevonden want dit is klote, creative online help geeft me ook gewoon geen reactie terug

Digitaal kan geen surround aan in films en muziek, slechts bij DVD's alleen. Voor stereo is dat wel het best. Analoog schijnt mindere kwaliteit te zijn vergeleken met digitaal, maar ik heb hier 5m goedkope analoge kabel met een straling waar je u tegen zegt en ik heb superhelder geluid over mijn speakers (via Pioneer analoge versterker naar 2x120Watt Magnats). Verder heb je dan altijd de mogelijkheid tot surround.Anoniem: 169971 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 13:53:
Hallo,
(ik speel geen games).
merci, Wim
Ok bedankt voor de reacties, ik zal dadelijk een extra kaart erbij schuiven.
Ik las ergens dat die 1 duurdere type Fatality FPS met extra geheugen erop je performance
in spellen kan verhogen, er stond dat het nu alleen in UT2004 speciale editie kon, maar zullen toekomstige games dit ook ondersteunen.
Ik las ergens dat die 1 duurdere type Fatality FPS met extra geheugen erop je performance
in spellen kan verhogen, er stond dat het nu alleen in UT2004 speciale editie kon, maar zullen toekomstige games dit ook ondersteunen.
Ik ben eigenlijk van plan om morgen naar alternate te rijden om een Sennheiser PC150 en een XFi Extreme music te halen maar nu lees ik hier en daar wat over problemen van deze kaart icm NF4.
Hoe groot is de kans dat de kaart niet gaat werken op mijn DFI NF4 Ultra-D?
Non taken
Anoniem: 121078
Ik weet niet of de vraag al gesteld is. Ik heb de topics doorgelezen en de search gebruikt. Ook heb ik de internet afgezocht.
Ik krijg de coax out op de breakout van de platinum niet aan de gang. Ik weet dat ik niet de enige ben, maar antwoorden worden niet gegeven. Heeft iemand misschien een idee.
Edit: Oh ja, het kan best zijn dat het in 1 van de 2 topics behandeld is, maar dan heb ik er overheen gelezen.
Ik krijg de coax out op de breakout van de platinum niet aan de gang. Ik weet dat ik niet de enige ben, maar antwoorden worden niet gegeven. Heeft iemand misschien een idee.
Edit: Oh ja, het kan best zijn dat het in 1 van de 2 topics behandeld is, maar dan heb ik er overheen gelezen.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 121078 op 04-03-2006 00:32 ]
Als je even het topic had doorzocht, wist je dat deze problemen slechts in het begin waren en vanaf november al niet meer voorkwamenPuresmoker schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 23:29:
Ik ben eigenlijk van plan om morgen naar alternate te rijden om een Sennheiser PC150 en een XFi Extreme music te halen maar nu lees ik hier en daar wat over problemen van deze kaart icm NF4.
kun je beter een PC 160 kopen, die heeft grotere oorschelpen, eigen soort virtual 3d emulatie, groter frequency bereik en zit beter op je hoofd (heb ze beiden getest en de 160 gehouden (de 150 was een foutje maar toch voor test wel handig)Puresmoker schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 23:29:
Anoniem: 72138
Ik heb deze combinatie op een NF4 asus A8N-E met geen enkel probleem van het instaleren tot nu nog geen enkel vreemd iets mee gemaakt.Puresmoker schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 23:29:
En m.n. bij games is dit een fantastische combinatie ik kan echt op gehoor enemy's pinpointen.
Dat geeft me wel een voorsprong.
Denk niet dat ze liegen als het daar staat geschreven. Ik ben er ook 100% zeker van dat het zal komen. De vraag is alleen WANNEER??Anoniem: 38232 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:11:
Ok bedankt voor de reacties, ik zal dadelijk een extra kaart erbij schuiven.
Hetzelfde verhaal een beetje als bij de dual-core processors denk ik. Wanneer kwam de eerste dual-cores uit? 2 jaar geleden ofzo? Ook daar werd gemeld dat er supported games zouden komen.
Maar helaas, nog steeds geen support, bij elk spel dat ik draai wordt 1 core gebruikt. Ik denk dat over een jaartje, misschien 2 het eindelijk zover is.
En ik gok er zo op dat hetzelfde geldt voor games... Daarom heb ik een Xtreme Music besteld, simpelweg omdat al dat mooie extra geheugen niet gebruikt wordt. Dus waarom 200 euro meer neerleggen voor ongebruikte chips en een break-out box die je niet gebruikt. Technologie van elke kaart is hetzelfde (op het extra geheugen na)
Nou als het over 3 jaar zover is, koop ik gerust een kaartje met extra ram. Prijs is gedaald en supported games
Ik moet me sterk vergissen maar Battlefield 2 heeft ondersteuning voor het extra ram. Laat dat nou net een veel gespeeld spel zijn. O.a. door moi.eXe schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 11:13:
[...]
Denk niet dat ze liegen als het daar staat geschreven. Ik ben er ook 100% zeker van dat het zal komen. De vraag is alleen WANNEER??
Hetzelfde verhaal een beetje als bij de dual-core processors denk ik. Wanneer kwam de eerste dual-cores uit? 2 jaar geleden ofzo? Ook daar werd gemeld dat er supported games zouden komen.
Maar helaas, nog steeds geen support, bij elk spel dat ik draai wordt 1 core gebruikt. Ik denk dat over een jaartje, misschien 2 het eindelijk zover is.
En ik gok er zo op dat hetzelfde geldt voor games... Daarom heb ik een Xtreme Music besteld, simpelweg omdat al dat mooie extra geheugen niet gebruikt wordt. Dus waarom 200 euro meer neerleggen voor ongebruikte chips en een break-out box die je niet gebruikt. Technologie van elke kaart is hetzelfde (op het extra geheugen na)
Nou als het over 3 jaar zover is, koop ik gerust een kaartje met extra ram. Prijs is gedaald en supported games
Maar je hebt wel een punt.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Die was ik vergeten ja, ligt hier een mooie laag stof te verzamelen
Maar goed dan zitten we al op 2 spellen, en daar betaal je 200 euro extra voor. Dual-cores kunnen ook paar dingen waar een single-core tekortschiet, multi-tasking bijv. Maar ik hoop zeker dat supported games sneller komen. De computer-industrie, met alles wat daarbij komt kijken werkt teveel langs elkaar heen, zo ook dus bij dual-cores, geluid en games. Het kan allemaal zo veel makkelijker worden
Maar goed dan zitten we al op 2 spellen, en daar betaal je 200 euro extra voor. Dual-cores kunnen ook paar dingen waar een single-core tekortschiet, multi-tasking bijv. Maar ik hoop zeker dat supported games sneller komen. De computer-industrie, met alles wat daarbij komt kijken werkt teveel langs elkaar heen, zo ook dus bij dual-cores, geluid en games. Het kan allemaal zo veel makkelijker worden
Hmm er zijn idd spellen die het (gaan) ondersteunen:
F.E.A.R, BF2, Unreal3, Unreal Tournament 2007 , en laat ik nou net BF2 veel spelen
Weet iemand hoeveel performance je erbij krijgt als je X-Ram hebt
En maakt High of UltraHigh ook nog iets uit als je een X-fi extrememusic hebt ?
Ik kan er erg weining over vinden.
F.E.A.R, BF2, Unreal3, Unreal Tournament 2007 , en laat ik nou net BF2 veel spelen
Zeg maar gerust geen. Het ontlast je werkgeheugen en swapfile wat meer, omdat er nu meer geluiden in het eigen geheugen kunnen worden geladen. Maar die paar mb zal je in je FPS nauwelijks tot niet merken.
edit:
Lees hier maar eens onder het kopje X-RAM.
http://games.telenet.be/hardware.php?act=one&hid=206
edit:
Lees hier maar eens onder het kopje X-RAM.
http://games.telenet.be/hardware.php?act=one&hid=206
[ Voor 22% gewijzigd door The__Virus op 04-03-2006 15:20 ]
Ik was ook een beetje huiverig,maar ik las dat die problemen slechts bij de eerste modellen/firmware voorkwamen, dus heb ik er gewoon eentje besteld.Ik heb sinds vorige week een xifi extreme op een asus a8n-sli deluxe zitten en het werkte meteen vlekkeloosPuresmoker schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 23:29:
Prima geluid overigens, veel beter dan de onboard shit
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Ik kwam gisteren toevallig een of andere fansite tegen. (Wie maakt er nou een fansite van een geluidskaartAnoniem: 38232 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 11:48:
Hmm er zijn idd spellen die het (gaan) ondersteunen:

Firmware versie? Ga er gewoon van uit dat hij het bij mij doet, maar ben nieuwsgierigblobber schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 15:55:
[...]
Ik was ook een beetje huiverig,maar ik las dat die problemen slechts bij de eerste modellen/firmware voorkwamen, dus heb ik er gewoon eentje besteld.Ik heb sinds vorige week een xifi extreme op een asus a8n-sli deluxe zitten en het werkte meteen vlekkeloos
Prima geluid overigens, veel beter dan de onboard shit
Dus een beter geluid met de Fatality FPS dan met de Xtreme Music (als voorbeeld)?! Onmogelijk, dat is echt een budsite. De kaarten zijn precies hetzelfde op dat geheugen na. Het kan alleen een andere instelling zijn waardoor het geluid beter wordt.DEVoTi0N schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 16:14:
[...]
Ik kwam gisteren toevallig een of andere fansite tegen. (Wie maakt er nou een fansite van een geluidskaart.) Daar stond ook een heel stuk geschreven over x-ram. Die 64 mb had blijkbaar geen enkele echt meetbare invloed op de fps (, aldus die site). Er waren blijkbaar al meerdere test geweest, maar het had nooit aantoonbaar verschil uitgemaakt. Wel was er een duidelijk verbetering van de geluidskwaliteit.
Ik heb zelfs nog 1013 erop staan, werkt prima, als ik een dual proc erin koop ga ik hem wel eens updateneXe schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 17:15:
[...]
Firmware versie? Ga er gewoon van uit dat hij het bij mij doet, maar ben nieuwsgierig. Heb zelf 1015, zelfde bordje. (inmiddels is 1016 uit)
[ Voor 28% gewijzigd door blobber op 04-03-2006 18:18 ]
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
is het nou verstandig om voor 5.1 in games cmss3d op stereo surround te zetten? met muziek klinkt surround wel beter, maar ik heb het idee dat je in games (battlefield 2) de geluiden van voor ook door de achter speakers hoort.
dus kun je voor games cmss3d beter op stereo surround zetten of beter op stereo uitbreiding of helemaal uit.
dus kun je voor games cmss3d beter op stereo surround zetten of beter op stereo uitbreiding of helemaal uit.
Als het spel van zichzelf surround ondersteund (doen ze allemaal volgens mij wel), moet je CMSS3D uitzetten. Het is namelijk speciaal bedoeld voor virtueel surround over een koptelefoon/stereoinstallatie, niet voor surroundsetjes.
offtopicblobber schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 18:01:
[...]
Ik heb zelfs nog 1013 erop staan, werkt prima, als ik een dual proc erin koop ga ik hem wel eens updaten
geen problemen gehad met 1013 en een dual-core
/offtopic
[ Voor 4% gewijzigd door eXe op 04-03-2006 23:22 ]
ja ik heb ontdekt dat als je cmss3d uit hebt dat je dan het meeste van je eigen geluid (schieten etc) door de center hoord, en de rest wel van de positional. maar op surround hoor je je eigen geluiden (lopen schieten en tankje rijden/schieten) ook uit alle boxen, en krijg je meer het gevoel dat je er zelf inzit. verder hoor je de directional geluiden wel nog steeds van de kant waar het bedoeld was.The__Virus schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 18:26:
Als het spel van zichzelf surround ondersteund (doen ze allemaal volgens mij wel), moet je CMSS3D uitzetten. Het is namelijk speciaal bedoeld voor virtueel surround over een koptelefoon/stereoinstallatie, niet voor surroundsetjes.
maar ik had eerder begrepen dat cmss3d alleen gebruikt word als er een stereo bron van geluid was, die dan ge-upmixed wordt.
Zorg er ook voor dat je in het configuratiescherm 5.1 als speakersetup hebt staan. Niet alle spellen ondersteunen EAX (zoals HL2
) en die versturen dus alleen een surroundsignaal als je die speakerconfiguratie hebt.
heb ik dus weer: gisteren de X-Fi extreme music gekocht, wil vandaag de driver instaleren zoals in de TS besproken krijg ik deze foutmelding zodra de cd erin zit:
AppName: demo32.exe AppVer: 7.52.100.1007 ModName: quicktime.qts
ModVer: 7.0.2.120 Offset: 000d9d70
iemand enig idee? iets met Quicktime??
kan ik niet gelijk voor de webupdate gaan?
Ik heb de eerste keer na de hardware herkenning meteen de wizards etc gecancelled, daarna niet de cd gepakt, maar meteen de nieuwste driver opgehaald van de creative site en deze geïnstalleerd.Dat was alles dat ik nodig had, maar als je voor de xtra progs + eye candy gaat, moet je wellicht daarna nog dingen van die cd installerenMagic666 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:25:
heb ik dus weer: gisteren de X-Fi extreme music gekocht, wil vandaag de driver instaleren zoals in de TS besproken krijg ik deze foutmelding zodra de cd erin zit:
blijkt idd een QT error te zijn, updaten naar 7.0.3 en de cd loopt als een speer nu
Anoniem: 102880
Weet iemand hoe je de firmware kan flashen en of je ergens die firmware kan downloaden? Ik heb namelijk een vriend waarvan zijn geluid enorm haperd als hij op teamspeak zit...er vallen hele stukken zin weg als hij wat zegt...ik snap er geen hol van. Ik zat te denken dat hij misschien een oudere firmware heeft. Ik weet ook niet zeker of hij de "nieuwere" versie van de kaart heeft of nog de 1e versie zeg maar. Al met al heel irritant. Het ligt ook niet aan zn mic/headset want die is ook nieuw en het maakt geen verschil.
Hij heeft de extreme music trouwens.
Hij heeft de extreme music trouwens.
Het zal hem niet in de firmware van zijn kaart zitten en je kunt deze ook niet op internet vinden en zelf flashen. Dat is nou eenmaal niet mogelijk. Laat hem zijn buffer eens wat langer instellen en zijn voice activation lager zetten, dat zal vast helpen
.
Mooi, dan laat hem lekker zo thankseXe schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 23:21:
[...]
offtopic
geen problemen gehad met 1013 en een dual-core
/offtopic
Geachte Tweakers ,
Ik ben van plan om de Xtreme Music te gaan kopen , maar ik heb nu misschien een paar domme vraagjes omdat ik niet erg veel van het Audio gebeuren weet. Ik ben van plan om hem te kopen samen met een Z-5500 speakerset van Logitech , dat kan toch?
Maar nu is tevens mijn vraag zit er ook een ingang voor mijn microfoon op de Xtreme Music ?
En is het slim om de Xtreme Music te kopen ipv. bijvoorbeeld de fat1lity edition of de platinum edition te kopen als ik eigenlijk alleen maar spellen speel en muziek luisten en dus geen Audiobewerkingen en dat soort dingen doe? En klinkt muziek op alle 3 de varianten even mooi?
Alvast bedankt
P.S. Hoef ik de in de PC kast zelf alleen de PCI kaart er in te doen of moet ik ook nog andere kabel(tjes) aansluiten? (zoals stroom oid.)
Ik ben van plan om de Xtreme Music te gaan kopen , maar ik heb nu misschien een paar domme vraagjes omdat ik niet erg veel van het Audio gebeuren weet. Ik ben van plan om hem te kopen samen met een Z-5500 speakerset van Logitech , dat kan toch?
Maar nu is tevens mijn vraag zit er ook een ingang voor mijn microfoon op de Xtreme Music ?
En is het slim om de Xtreme Music te kopen ipv. bijvoorbeeld de fat1lity edition of de platinum edition te kopen als ik eigenlijk alleen maar spellen speel en muziek luisten en dus geen Audiobewerkingen en dat soort dingen doe? En klinkt muziek op alle 3 de varianten even mooi?
Alvast bedankt
P.S. Hoef ik de in de PC kast zelf alleen de PCI kaart er in te doen of moet ik ook nog andere kabel(tjes) aansluiten? (zoals stroom oid.)
[ Voor 10% gewijzigd door Ruzz321 op 06-03-2006 15:15 ]
1. Samen met de Z-5500, uiteraard, heel goed zelfs.Rushwood schreef op maandag 06 maart 2006 @ 15:14:
Geachte Tweakers ,
Alvast bedankt
2. Microfoon ingang, zit er op.
3. Als je veel games speelt zou je kunnen overwegen om de fat1lity editie te kopen, het enige verschil is dat daar extra X-RAM op zit. 64MB dedicated geheugen om hoge samples in op te slaan. Hierdoor heeft de processor veel minder belasting tijdens het spelen van spellen en scheelt dit in het totaalplaatje van de performance van je PC. Hoewel een spel wel gemaakt moet zijn voor die kaart, dus developers van zo'n spel zorgen ervoor dat de hoge geluidssamples in die X-RAM worden opgeslagen. Zonder dit, heeft het vrij weinig tot geen effect.
4. Alleen de duurste in de X-Fi serie, de Elite Pro, klinkt mooier, vanwege zijn professionele DACs die 116dB SNR weergeven (voor uitleg van de technische info kan je ff googlen).
5. Alleen de PCI kaart.
[ Voor 3% gewijzigd door Marf0rz op 06-03-2006 16:03 ]
If you can't beat them, buy them !
Ok , bedankt voor de hulp , het wordt voor mij de Xtreme Music aangezien het aantal FPS van mijn games mij niet enorm boeit dus lijkt het mij zonde om 100 euro meer daar aan te spenderen.
Bedenk wel dat die kaart 1 uitgang deelt voor digital out & mic. Microfoon & Z5500 digital kun je niet tegelijkertijd gebruiken met enkel die kaart (knutselwerk buiten beschouwing gelaten). Echt een van de stomste vondsten ooit, zo'n gedeelde poort...
Alone at last
Just nostalgia and I
Hieruit komt voor mij een nieuw vraag , ik heb op de voorkant van mijn PC nog een in en uitgang voor bijvoorbeeld een headset , zou ik deze kunnen blijven gebruiken? Zoja , moet ik dan nog met kabeltjes gaan rommelen? (ik heb nu on-board sound op een A8N-SLI Deluxe)Okyah schreef op maandag 06 maart 2006 @ 16:13:
Bedenk wel dat die kaart 1 uitgang deelt voor digital out & mic. Microfoon & Z5500 digital kun je niet tegelijkertijd gebruiken met enkel die kaart (knutselwerk buiten beschouwing gelaten). Echt een van de stomste vondsten ooit, zo'n gedeelde poort...
Dat wordt helemaal lastig aangezien deze kaart én digital out én microfoon én headset via dezelfde uitgang laat lopen
Kijk maar eens een paar pagina's terug naar mijn post en de daaropvolgende posts.

ja ik snap al helemaal niet dat er niet gewoon een optical out achter op de kaart zit.Okyah schreef op maandag 06 maart 2006 @ 16:13:
trouwens die veredelde seriële poort die er achter op zit die is voor de platinum pro edition extern geval, maar in dat ding zit ook optical in en out etc zou je daar niet iets van kunnen rippen?
btw ik gebruik mn mic eigenlijk nooit als ik mn boxen aan heb, want als ik samen een game speel en dan met skype met elkaar praat dan gebruik ik mn headset, en dan moet ik toch een plug verwisselen (front speakers) om dan mn headset er aan te doen.
maar dat kastje van creative (dat ding wat nooit op voorraad is (zal wel een prototype zijn) kun je daar niet ook je mic in doen?)
en nog wat (ja veel) zon optical out bracket waar je zelf aan moet knutselen waar kun je die halen...
[ Voor 31% gewijzigd door Bulls op 06-03-2006 20:04 ]
wat dacht je van dit ?WSaeNoTSoCK schreef op maandag 06 maart 2006 @ 20:00:
[...]
ja ik snap al helemaal niet dat er niet gewoon een optical out achter op de kaart zit.
trouwens die veredelde seriële poort die er achter op zit die is voor de platinum pro edition extern geval, maar in dat ding zit ook optical in en out etc zou je daar niet iets van kunnen rippen?
btw ik gebruik mn mic eigenlijk nooit als ik mn boxen aan heb, want als ik samen een game speel en dan met skype met elkaar praat dan gebruik ik mn headset, en dan moet ik toch een plug verwisselen (front speakers) om dan mn headset er aan te doen.
maar dat kastje van creative (dat ding wat nooit op voorraad is (zal wel een prototype zijn) kun je daar niet ook je mic in doen?)
en nog wat (ja veel) zon optical out bracket waar je zelf aan moet knutselen waar kun je die halen...

Heb ik mijn speakers én headset op aangesloten, werkt perfect
[ Voor 3% gewijzigd door Bornin op 06-03-2006 23:05 ]
Non taken
hey! die heb ik er ook inzitten! en hier werkt dat ook perfect, en dat voor maar € 5,00 bij de Media Markt
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
allemaal leuk en aardig maar die past niet, ivm de andere aanwezige stekkers in de kaart (REAR EN CENTER/SUBPuresmoker schreef op maandag 06 maart 2006 @ 23:04:
[...]
wat dacht je van dit ?
[afbeelding]
Heb ik mijn speakers én headset op aangesloten, werkt perfect
Als je voor €5 zo'n plugje koopt ben je goed gek... die dingen horen < €1 te kosten.AllSeeyinEye schreef op maandag 06 maart 2006 @ 23:11:
hey! die heb ik er ook inzitten! en hier werkt dat ook perfect, en dat voor maar € 5,00 bij de Media Markt
Ik zou het toch maar eens proberen als ik jou was, overdwars moettie probleemloos passen.HyperTrophy schreef op maandag 06 maart 2006 @ 23:13:
[...]
allemaal leuk en aardig maar die past niet, ivm de andere aanwezige stekkers in de kaart (REAR EN CENTER/SUB
Anders zijn er altijd deze nog ......

Non taken
Anoniem: 116306
Hey 
Ik heb zojuist een x-fi extreme music mogen ontvangen, maar heb geen cd speler tot mijn beschikking op het moment...
Ik heb de nieuwste drivers van de website gedownload, maar die mist zo''n geluidsdemo...
Met geluidstest/demo bedoel ik zo'n demo als een helicopter die om je heen vliegt, of zo'n test waarin het programma 'left rear, right rear, center' uit de juiste box laat horen...
Zou iemand van jullie dit demo/test tool ergens voor mij ter beschikking kunnen stellen..?
Ik heb namelijk het gevoel dat er ergens 'iets' niet helemaal correct zit in de instellingen/stekkertjes, of in mijn 5.1 speedlink medusa hoofdtelefoon...
Ik heb zojuist een x-fi extreme music mogen ontvangen, maar heb geen cd speler tot mijn beschikking op het moment...
Ik heb de nieuwste drivers van de website gedownload, maar die mist zo''n geluidsdemo...
Met geluidstest/demo bedoel ik zo'n demo als een helicopter die om je heen vliegt, of zo'n test waarin het programma 'left rear, right rear, center' uit de juiste box laat horen...
Zou iemand van jullie dit demo/test tool ergens voor mij ter beschikking kunnen stellen..?
Ik heb namelijk het gevoel dat er ergens 'iets' niet helemaal correct zit in de instellingen/stekkertjes, of in mijn 5.1 speedlink medusa hoofdtelefoon...
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 116306 op 07-03-2006 00:40 ]
Err... bij mijn weten zijn de drivers alleen goed te installeren als je eerst de versie van de CD installeert. Dit was in ieder geval bij de audigy 2 en daarvoor zo...
Waar haal je die vandaan?Puresmoker schreef op maandag 06 maart 2006 @ 23:27:
[...]
Ik zou het toch maar eens proberen als ik jou was, overdwars moettie probleemloos passen.
Anders zijn er altijd deze nog ......
[afbeelding]
If you can't beat them, buy them !
Mocht er nog iemand onder Steam-powered games problemen hebben met de microfoonselectie, dan heeft Valve daar een oplossing voor gepost. Zoals daar uitgelegd staat is het automatisch switchen naar 'mic/microphone' niet voor iedereen handig.
Hopelijk wordt software als muvixer hierdoor op de lange duur overbodig.
Hopelijk wordt software als muvixer hierdoor op de lange duur overbodig.
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Volgens mij bij elke willekeurige electronicaboer e.d.
Non taken
Dit topic is gesloten.