Maarjah ik ga denk ik toch maar voor die X-Fi Platinum. Is net ffe wat goedkoper dan een receiver en voldoet denk ik prima aan mijn eisen. Dat de kabel aan de voorkant komen te zitten is voor mij geen probleem.Milenko schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 18:01:
@bizZz
als je de x-fi neemt dan moet je er een nemen met een break-out box. als je die apparaten wilt aansluiten via je pc. op de breakout box zitten spdif in 2x (1x coax 1x optical) en een analoge line in 2x) mic in en aux in.
wel het probleem dan dat je alles via de voorkant van je pc moet laten lopen. je kan het ook proberen met een mengpaneeltje of met een receiver tussen je pc en je audio setje.
ik zou voor een receiver gaan. wat wel inhoud dat eigenlijk je setje nutteloos is geworden.
waarschijnlijk zijn er nog wel meer opties maar deze weet ik
daarnaast ik weet niet zeker maar ik geloof niet dat een betaalbaar mengpaneeltje digitale signalen kan verwerken...
Zal ik eens doen. Ik heb de kaart nu in een ander pci slot zitten en het is al stukken beter iig.corpseflayer schreef op maandag 23 januari 2006 @ 18:16:
Heb je je irq's al gecheked? Ik heb dat enkele weken geleden hier gepost, doorlees mijn post en probeer het.
Niet op voorraad.
Ik quote mezelf maar ff uit het vorige topic.
De TS azou het eens moeten samenvatten en in de startpost zetten.
Wat vele tweakers nog niet weten:toon volledige bericht
IRQ's (interrupts) kunnen gedeeld worden door meerdere apparaten.
Dit heet IRQ sharing. Een devicedriver moet daar ondersteuning voor hebben anders werkt het niet (goed).
Sommige drivers hebben gebrekige ondersteuning hiervoor (en daar is het dat Creative komt bij kijken ).
Grapje natuurlijk, vroeger was het echter zo dat bepaalde hardware (bijv oude tv kaarten) deze irq sharing niet ondersteunden waardoor de kaart in geen geval volledig correct werkte als de kaart niet het alleenrecht had op 1 irq.
De oplossing hiervoor was dan PIC zonder ACPI gebruiken en dan een irq toewijzen aan het device.
De dag van vandaag kan je natuurlijk niet meer zonder APIC (en dus ACPI want dat kan niet uit met APIC) met al die SLI kaartjes.
Wat je wel kan in het geval ve pci kaart is kijken welk slot er een unieke irq heeft. In dit slot kan je dan je porbleemkaartje gooien en als het iid zo is dat de irq sharing ipmlementatie in de devicedriver gebrekig is dan is DAT probleem opgelost.
Je kan te weten komen welk slot een unieke irq heeft mbv je handleiding.
Bij mijn mobo (A7N8X dlx) hebben de 5 pci sloten samen met de sata controller 4 irq's die ze moeten delen. IRQ A is shared met slot 1 en 5, IRQ B is not shared en w gebruikt voor slot 4, .....
Bij mijn bord zijn pci slot 2 en slot 4 bediend ve eigen irq. Mijn sb live value zit in slot 4.
Zelf al heb je geen problemen is het toch de moeite om je kaart in dat "goeie" slot te steken.
De reden is dat er een kleine extra latency optreedt als je apparaat geldeeld is met een ander, bij het ontvangen van een interrupt moet immers eerst gekeken worden welk apparaat de irq gegenereerd heeft.
Maw als er in deze tabel dus meerdere ISR's (interrupt service routines) zitten moeten deze allemaal afgelopen worden om te checken welke apparaat de irq gegenereerd heeft. De ISR verwijst dan naar de driver die dan uitgevoerd wordt door de cpu.
Verder dien je ook de devices die je niet gebruikt (bijv 2e nic, 2e usb controller, parallelle poort, ...) uit te schakelen zodat andere devices mogelijk ook op 1 irq komen te zitten.
Dit doe je uiteraard in de bios of in het apparaatbeheer van windows.
Hmm, bij mij zitten de videokaart (PCIE) en de geluidskaart (PCI) allebei op IRQ 18, niet zo best dus?corpseflayer schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 19:58:
Ik quote mezelf maar ff uit het vorige topic.
[...]
(In m'n BIOS A8NSLI staat alles op plug&play, ik dacht dat windows dan zelf de optimale IRQ-verdeling zou maken?)
Zal het boekje er ook maar eens bijpakken
[ Voor 8% gewijzigd door edward2 op 26-01-2006 22:35 ]
Niet op voorraad.
IRQ sharing is met de huidige generatie mobo's geen enkel probleem meer...
Ik heb trouwens ook een A8N-SLI en ook bij mij zijn mijn videokaart en X-Fi op dezelfde IRQ aanwezig... Is trouwens toch niet aan te passen..
En ja, als plug&play aanstaat zorgt Windows voor de toewijzing... en ja, daar kun je zelf niets aan veranderen.
Ik heb trouwens ook een A8N-SLI en ook bij mij zijn mijn videokaart en X-Fi op dezelfde IRQ aanwezig... Is trouwens toch niet aan te passen..
En ja, als plug&play aanstaat zorgt Windows voor de toewijzing... en ja, daar kun je zelf niets aan veranderen.
[ Voor 22% gewijzigd door Darth Malak op 27-01-2006 10:27 ]
Het is de DRIVER vd X fi die IRQ sharing correct moet implementeren, in het verleden is al gebleken dat dit niet bij alle hardware evengoed werkt.Darth Malak schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 10:26:
IRQ sharing is met de huidige generatie mobo's geen enkel probleem meer...
Ik heb nog geen X fi dus ik kan niet zeggen of sharing al dan niet problemen veroorzaakt, anno 2006 mag je er wel vanuitgaan dat dit niet het geval is. Met Creative weet je echter nooit, ik herinner me de via southbridge icm SBlive nachtmerries nog maar al te goed. Splinternieuwe pc in 2001 en telkens datacorruptie van ide 0 naar 1 (bijvb van cd rom naar hdd beide op 1 channel). Na dagen zoeken bleek het de SBLive te zijn ...
Dit zeg ik enkel om te illustreren wat voor blunders er vaak nog gemaakt worden, het is dus niet zo dat omdat het nu 2006 is en we allen NT5+ hebben dat slechte drivers niet meer bestaan.
Als er een pci slot vrij is dat een eigen IRQ heeft moet je gewoon je kaart daarin stoppen, zelfs al levert het geen merkbare verbetering op, de verbetering is er wel.
Je kan wel zelf IRQ's toewijzen:
Er bestaan 3 soorten configuraties:
1. PIC met ACPI
2. PIC zonder ACPI
3. APIC met ACPI
Andere combinaties zijn onmogelijk.
Optie 2 laat je toe IRQ's zelf in te stellen, echter zijn de nadelen groot:
Geen ACPI en dus ook geen soft off, wake on..., power management, .....
+ slechts 16 IRQ's beschikbaar (net zoals bij optie 1).
Tegenwoordig gebruikt iedereen optie 3 omdat deze meer dan 16, namelijk 24, IRQ's beschikbaar stelt (waarvan 22 bruikbaar doordat 3 pic's genest zijn). Het nadeel hiervan is dat je inderdaad geen zeggenschap hebt over de IRQ's, wat je wel kan doen is je kaart in het "juiste" slot steken waardoor er automatsch een andere IRQ toegewezen wordt die niet gedeeld is (opzoeken in de handl moederbord).
Als er nu nog mensen zijn die te lui zijn om dit toe te passen en zo gratis een betere werking van hun hardware te bekomen vraag ik om ipv te zeggen "dat doet niets" gewoon te zwijgen.
PS: mensen die hun IRQ's willen zien:
WinKey+BREAK ===> Hardware ===> Device manager ===> In het menu: show devices bij resources ===> klik op IRQ.
Mijn SBLive zit atm als enige op IRQ 17 en straks zit daar de eXtrememusic want ik heb het ding besteld en ga het binnen een uurtje halen.
Subjectieve review volgt.
Anoniem: 17731
Ik gebruik de creaative 5300 speaker set. Het probleem is nu dat de 2 achter speakers heel weinig volume geven. Ik kan het ook nergens echt hoger instellen (bv in THX-console, maar dat scheelt niet veel). Iemand een tip waar ik het kan instellen?
Misschien kijk ik niet goed, maar ik kan ergens een support email adres vinden voor mensen die nog geeen X-fi hebben gekocht en dus nog geen serienummer e.d. hebben.
Ik wil namelijk de impedantie weten van de Hi-Z weten van de Elite Pro. Een "hoge" impedantie is natuurlijk relatief.
Heeft iemand contactinformatie? Of een antwoord op mijn vraag?
Ik wil namelijk de impedantie weten van de Hi-Z weten van de Elite Pro. Een "hoge" impedantie is natuurlijk relatief.
Heeft iemand contactinformatie? Of een antwoord op mijn vraag?
Zo.
Ik heb nu de eXtremeMusic met heatsink.
Eerste bevindingen:
Muziek bevat meer details en klint minder dof, een ruime verbetering tov de live1024 maar dat mag ook wel want de mijne dateerd van december 2000.
Games ga ik voorlopig niet testen, dat zal maar voor volgende week zijn.
De impedantiewaardes ken ik niet maar het geluid kan ongeveer 30% harder op mijn 120 Ohm HD600 Sennheiser. Dat beschouw ik btw als een nadeel, het geluid zou mijn gehoor kunnen beschadigen, ik zal een tooltje moeten installeren dat het capped op 70% ofzo.
Met SVM aan is het ook in orde, ik laat het dus zo.
Ik heb 3dM03 nogmaals gedraaid op mijn xp3000+ maar dan oc'ed naar 2314MHz.
Live1024
no sound 43.2
60 sounds 35.1
x Fi em
no sound 42.9
60 sounds 36.5
Er is dus weldegelijk sprake van een verbetering van de fps met 1% bij 3dmark03.
In games zal het wel meer zijn doordat daar meestal ook nog een mp3 loopt en eax gebruikt wordt.
Grappig detail:
In de handleiding staat dat headphones op de 1e line out moeten, er komt echter enkel geluid uit de 2e lineout, de andere 2 blijven stil.
/e/
Mijn conclusie tot nu toe is dat gebruikers van de live kaarten geen miskoop doen met de x fi, dat is als je een goeie headset of speakerset hebt uiteraard. Als je dit niet hebt is het beter om dat eerst in huis te halen dan een nieuwe kaart.
Volgende week ga ik eax eens testen met Thief 3.
Ik heb nu de eXtremeMusic met heatsink.
Eerste bevindingen:
Muziek bevat meer details en klint minder dof, een ruime verbetering tov de live1024 maar dat mag ook wel want de mijne dateerd van december 2000.
Games ga ik voorlopig niet testen, dat zal maar voor volgende week zijn.
De impedantiewaardes ken ik niet maar het geluid kan ongeveer 30% harder op mijn 120 Ohm HD600 Sennheiser. Dat beschouw ik btw als een nadeel, het geluid zou mijn gehoor kunnen beschadigen, ik zal een tooltje moeten installeren dat het capped op 70% ofzo.
Met SVM aan is het ook in orde, ik laat het dus zo.
Ik heb 3dM03 nogmaals gedraaid op mijn xp3000+ maar dan oc'ed naar 2314MHz.
Live1024
no sound 43.2
60 sounds 35.1
x Fi em
no sound 42.9
60 sounds 36.5
Er is dus weldegelijk sprake van een verbetering van de fps met 1% bij 3dmark03.
In games zal het wel meer zijn doordat daar meestal ook nog een mp3 loopt en eax gebruikt wordt.
Grappig detail:
In de handleiding staat dat headphones op de 1e line out moeten, er komt echter enkel geluid uit de 2e lineout, de andere 2 blijven stil.
/e/
Mijn conclusie tot nu toe is dat gebruikers van de live kaarten geen miskoop doen met de x fi, dat is als je een goeie headset of speakerset hebt uiteraard. Als je dit niet hebt is het beter om dat eerst in huis te halen dan een nieuwe kaart.
Volgende week ga ik eax eens testen met Thief 3.
[ Voor 15% gewijzigd door peke op 28-01-2006 18:02 ]
Uiteindelijk heb ik m toch maar geinstalleerd helemaal onderin de kast. Zo valt de kabel niet op en zit ie ook niet echt in de weg.ewf2003 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 17:44:
Wil je de breakoutbox niet voor een zacht prijsje aan mij verkopen?
Hij is wel makkelijk voor het aansluiten van mijn headset.
[ Voor 53% gewijzigd door Help!!!! op 28-01-2006 12:14 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
voor degenen die nog zoeken om de X-Fi remote te gebruiken voor Winamp: de oude plugin voor de remote van de Live! Platinum en Audigy Platinum werkt ook met de remote van de X-fi
http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=113369
Niet alle knopjes werken, maar ik ben al tevreden als de play/stop/next/previous/vol+/vol- het doen
Met de mute kan je wel winamp mute toggelen, maar de mute van de Creative Volume Panel blijft wel gewoon aanstaan, dus deze knop is te vermijden...
http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=113369
Niet alle knopjes werken, maar ik ben al tevreden als de play/stop/next/previous/vol+/vol- het doen
Met de mute kan je wel winamp mute toggelen, maar de mute van de Creative Volume Panel blijft wel gewoon aanstaan, dus deze knop is te vermijden...
[ Voor 26% gewijzigd door The__Virus op 30-01-2006 11:03 ]
Anoniem: 72138
Is er ook een manier om de 3d fuctionaliteit te testen?
Zoals vroeger met de een helicoptertje dat om je heen vliegt om te bepalen of boxen goed staan?
Zoals vroeger met de een helicoptertje dat om je heen vliegt om te bepalen of boxen goed staan?
Ja zeker, voor zowel echt surround, pc-speakers als headsets is dit te testen:
zet de modus op game-modus, dubbelklik op het pictogram in je taakbalk (de audio-console opent), ga naar CMSS-3D en klik op testen. Zet wel de speakerconfiguratie in de onderste helft van het scherm goed
.
Persoonlijk was ik erg onder de indruk bij het gebruik van een headset, bij mijn speakers wat minder, maar dat komt dan ook omdat die recht voor me staan.
zet de modus op game-modus, dubbelklik op het pictogram in je taakbalk (de audio-console opent), ga naar CMSS-3D en klik op testen. Zet wel de speakerconfiguratie in de onderste helft van het scherm goed
Persoonlijk was ik erg onder de indruk bij het gebruik van een headset, bij mijn speakers wat minder, maar dat komt dan ook omdat die recht voor me staan.
[ Voor 22% gewijzigd door The__Virus op 02-02-2006 14:44 ]
Ik heb nu 2 dagen de X-fi extreme music.
En gisteren uitgebreid getest met games o.a. Doom3 singleplayer als America's Army online.
Het was echt een ongelofelijke verbetering ten opzichte van mijn vorige kaart de Audigy 2.
Ik hoor nu echt precies waar de enemy vandaan komt.
Boven, onder, links, rechts maakt niet uit echt fantastisch zeker de moeite van de aanschaf waard.
Zeker als je online gamed heb je echt een voorsprong.
En gisteren uitgebreid getest met games o.a. Doom3 singleplayer als America's Army online.
Het was echt een ongelofelijke verbetering ten opzichte van mijn vorige kaart de Audigy 2.
Ik hoor nu echt precies waar de enemy vandaan komt.
Boven, onder, links, rechts maakt niet uit echt fantastisch zeker de moeite van de aanschaf waard.
Zeker als je online gamed heb je echt een voorsprong.
Anoniem: 98824
Ik heb gisteren windows x64 geinstalleerd, alleen nu krijg ik de multimedia controller niet aan de praat (bracket met volume regeling etc voorin me pc) Bij het installeren van de drivers zegt ie dat ik moet controleren of de driver wel geschikt is voor 64bit. Iemand met 64bit windows waarmee het wel werkt ?
de geluidskaart zelf werkt prima, maar alleen de extra bracket wil niet geinstalleerd worden
de geluidskaart zelf werkt prima, maar alleen de extra bracket wil niet geinstalleerd worden
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 98824 op 03-02-2006 22:43 ]
Ik neem aan dat je het over een X-Fi kaart hebt? Gewoon drivers van creative.com scoren, eerst die installeren en dan de utilities van de CD-ROM. Maar er zijn geen aparte drivers voor je frontbay. Dus denk dat je wat vergeten bent aan te sluiten?Anoniem: 98824 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 21:17:
Ik heb gisteren windows x64 geinstalleerd, alleen nu krijg ik de multimedia controller niet aan de praat (bracket met volume regeling etc voorin me pc) Bij het installeren van de drivers zegt ie dat ik moet controleren of de driver wel geschikt is voor 64bit. Iemand met 64bit windows waarmee het wel werkt ?

Ja als je de TS had gelezen, wist je precies hoe het moest. Ik heb hem niet voor niets zo uitgebreid gemaakt
.

Anoniem: 98824
hmmz dan is er een ander apparaat wat niet goed werkt en is me bracket gewoon verrot, eergisteren deed ie het nog met windows xp
ps:
Eerst werd ie herkent als Soundblaster x-fi [9000]
en nu word ie herkent als Soundblaster x-fi [b400]

ps:
ik heb je topic wel doorgelezen en ik heb hem ook al meerdere malen zonder enige problemen laten werken....The__Virus schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 10:17:
Ja als je de TS had gelezen, wist je precies hoe het moest. Ik heb hem niet voor niets zo uitgebreid gemaakt.
[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 98824 op 04-02-2006 14:06 ]
OK dan heb ik het probleem een beetje verkeerd begrepen. Dus je kaart geeft wel geluid, alleen niet via de breakoutbox? Wat doet het daar allemaal niet? Of doet helemaal niets het? Ik raad aan de drivers te verwijderen en handmatig (zie TS) te installeren, dat werkte bij mij tot nu toe het best (was bij mij eigenlijk ook de enige werkende manier
).
ik zag net in de startpost over de digital-out bracket. en dat leek me wel handig omdat ik de breakoutbox niet wil gebruiken en toch optical audio wil hebben (voor mn z5500)
maar dat maken lijkt me niet zo, dus wou ik wel een bestellen.
maar de link die we bij staat, gaat naar de accesoires pagina van creative, alleen zie ik hem daar niet tussen staan. heeft iemand een andere link of site waar je ze kan bestellen?
ik heb niet echt wat kunnen vinden.
maar dat maken lijkt me niet zo, dus wou ik wel een bestellen.
maar de link die we bij staat, gaat naar de accesoires pagina van creative, alleen zie ik hem daar niet tussen staan. heeft iemand een andere link of site waar je ze kan bestellen?
ik heb niet echt wat kunnen vinden.
http://nl.europe.creative...ubcategory=0&product=773&
. Stond tussen de de producten onder accesoires. Ik kon hem zelf ook niet meer ontdekken. Helaas kun je hem niet bestellen, want hij is (zoals eigenlijk altijd) uit voorraad. Je zou op internet kunnen zoeken naar een alternatief. Heb BTW deze link ook maar even in de TS gezet
.
edit:
dit is de bestellingslijn van Creative. Misschien dat je het daar kunt proberen.
edit:
dit is de bestellingslijn van Creative. Misschien dat je het daar kunt proberen.
[ Voor 13% gewijzigd door The__Virus op 04-02-2006 17:59 ]
hmm dan moet je die gewoon aan de digital out jack-in doen? maar dan is het alsnog eerst analoog ja of niet?The__Virus schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 17:57:
http://nl.europe.creative...ubcategory=0&product=773&. Stond tussen de de producten onder accesoires. Ik kon hem zelf ook niet meer ontdekken. Helaas kun je hem niet bestellen, want hij is (zoals eigenlijk altijd) uit voorraad. Je zou op internet kunnen zoeken naar een alternatief. Heb BTW deze link ook maar even in de TS gezet
.
edit:
Nee het is een Flexi-jack. Je kan zelf instellen of deze als line-in (of was het line-out) fungeert of als digitale I/O-poort, waarna je dat bracket eraan hangt. De poort is dan volledig digitaal
.
oh maar ik heb maar 4 jack pluggs op de xfi 3 voor 5.1 en 1 micThe__Virus schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 19:20:
Nee het is een Flexi-jack. Je kan zelf instellen of deze als line-in (of was het line-out) fungeert of als digitale I/O-poort, waarna je dat bracket eraan hangt. De poort is dan volledig digitaal.
Mic = Mic/Dig. out.WSaeNoTSoCK schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 19:27:
[...]
oh maar ik heb maar 4 jack pluggs op de xfi 3 voor 5.1 en 1 mic

Helaas dat ik je niet uit de problemen kan helpen, ik kan wel jouw problemen bevestigen: Mijn X-fi FPS wordt ook als b400 herkent, terwijl mijn bracket nooit wat gedaan heeft.Anoniem: 98824 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 14:04:
hmmz dan is er een ander apparaat wat niet goed werkt en is me bracket gewoon verrot, eergisteren deed ie het nog met windows xp
ps:
[...]
ik heb je topic wel doorgelezen en ik heb hem ook al meerdere malen zonder enige problemen laten werken....
Anoniem: 102880
Een vriend van me heeft pas de Xtreme music gekocht. Maar als we nu op teamspeak zitten haperd z'n geluid de hele tijd. Hij valt de hele tijd weg. Ik heb zelf een Fatal1ty en totaal geen last hiervan.
Ik vroeg me af of er meer mensen waren die dit probleem hebben en wat ik er aan zou kunnen doen.
Ik vroeg me af of er meer mensen waren die dit probleem hebben en wat ik er aan zou kunnen doen.
Ik heb de Extreme maar daar totaal géén last van.
Heeft hij de juiste drivers geinstaleerd?
Heeft hij de juiste drivers geinstaleerd?
Anoniem: 92154
Ik verwacht binnenkort mijn xtrememusic maar zit met wat vraagjes.
1: ik heb nu mijn logitech z680 (boxensetje met digital decoder) via coax aangesloten op mijn soundstorm, ik begrijp dat ik nu de boxen moet aansluiten op de flexijack. Die coax is echter tulp, zijn er in gewone audiowinkels 3.5mm-jack/tulp adaptertjes normaal te krijgen?
2: er zit een AUX_IN line level analog input op (zie beneden). Kan ik deze aansluiten op bijvoorbeeld de sound inputs voorin me kast (verwacht ook een antec p180) zodat ik me mic kan gebruiken?
3: headphone aansluiting zit er dus ook niet op, dat betekend dat ik dus als ik met koptelefoon wil luisteren elke keer me boxen eruit moet trekken om met me koptelefoon te luisteren? Er zit op me boxenset ook een koptelefoonaansluiting, zal deze het geluid goed genoeg kunnen doorgeven? Met goeie kwaliteit dus?
Connectivity
* FlexiJack (Performing a 3-in-1 function, Digital I/O1 / Line In / Microphone) via 3.50mm mini jack
* Line level out (Front / Rear / Side / Center / Subwoofer) via 3.50mm mini jacks
* AUX_IN line-level analog input via 4-pin Molex connector on card
* One AD_Link (26 pin) connector for linking to the X-Fi I/O Console (upgrade option)
1: ik heb nu mijn logitech z680 (boxensetje met digital decoder) via coax aangesloten op mijn soundstorm, ik begrijp dat ik nu de boxen moet aansluiten op de flexijack. Die coax is echter tulp, zijn er in gewone audiowinkels 3.5mm-jack/tulp adaptertjes normaal te krijgen?
2: er zit een AUX_IN line level analog input op (zie beneden). Kan ik deze aansluiten op bijvoorbeeld de sound inputs voorin me kast (verwacht ook een antec p180) zodat ik me mic kan gebruiken?
3: headphone aansluiting zit er dus ook niet op, dat betekend dat ik dus als ik met koptelefoon wil luisteren elke keer me boxen eruit moet trekken om met me koptelefoon te luisteren? Er zit op me boxenset ook een koptelefoonaansluiting, zal deze het geluid goed genoeg kunnen doorgeven? Met goeie kwaliteit dus?
Connectivity
* FlexiJack (Performing a 3-in-1 function, Digital I/O1 / Line In / Microphone) via 3.50mm mini jack
* Line level out (Front / Rear / Side / Center / Subwoofer) via 3.50mm mini jacks
* One AD_Link (26 pin) connector for linking to the X-Fi I/O Console (upgrade option)
Anoniem: 157915
Hallo
Sinds een tijdje heb ik ook een Creative X-Fi Fatal1ty FPS
Helemaal top, goed geluid maar nu komt het probleem
Sinds zaterdag een nieuwe headset (Senheisser PC 150). Als ik hem aansluit op het front pannel of het achter pannel doet de microphone van de headset het heel slecht.
Hij doet het wel maar ik moet de microphone zowat achter in mijn keel
duwen voor goed geluid
Ik heb zowat al alles geprobeerd voor mijn gevoel, maar helaas geen goed resultaat (ook de microphone boost optie).
1) zijn er meer mensen die hier ook last van hebben ?
2) als ik settings aanpas in het control pannel van de Creative X-Fi Fatal1ty FPS worden die toch automatisch overgezet in de sound options van windoos
???
Hopelijk hebben jullie nog tips or tricks
Helemaal top, goed geluid maar nu komt het probleem
Sinds zaterdag een nieuwe headset (Senheisser PC 150). Als ik hem aansluit op het front pannel of het achter pannel doet de microphone van de headset het heel slecht.
Hij doet het wel maar ik moet de microphone zowat achter in mijn keel

Ik heb zowat al alles geprobeerd voor mijn gevoel, maar helaas geen goed resultaat (ook de microphone boost optie).
2) als ik settings aanpas in het control pannel van de Creative X-Fi Fatal1ty FPS worden die toch automatisch overgezet in de sound options van windoos
Hopelijk hebben jullie nog tips or tricks
Ik ben ook aan het twijfelen of ik een X-Fi ga halen 
Mijn ook is gevallen op de X-Fi Platinum of de X-Fi Fatal1ty FPS
Ik gebruik voornamelijk een Logitech Precision Gaming Headset met BF2
op het moment gebruik ik de onboard soundcard van mijn DFI! En ik heb een Creative T7700 7.1 Setje 
Wie haalt me over
Ik gebruik voornamelijk een Logitech Precision Gaming Headset met BF2
Wie haalt me over
[ Voor 7% gewijzigd door Danielson op 06-02-2006 11:34 ]
1: kijk even verder naar boven, daar staat die vraag ook (als je het ding wilt kopen). Wil je hem zelf maken, kijk dan in de TS. Daar staat dat allemaal heel duidelijk uitgelegd.Anoniem: 92154 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 01:14:toon volledige bericht
Ik verwacht binnenkort mijn xtrememusic maar zit met wat vraagjes.
Connectivity
2: Geloof dat dat alleen voor CD-spelers is. Je zou het kunnen proberen. Kijk ook eens naar dit:
http://audigy2zshowto.blogspot.com/
Het werkt hetzelfde als bij de X-Fi en velen is het al gelukt zo front-audio te krijgen.
3: Dat laatste kun je gewoon testen. Zal prima gaan, alleen je instellingen zullen wat lastiger goed te krijgen zijn. Kijk even hier in dit topic, dit is vaker gevraagd.
Gebruik voortaan dus ook plz de search.
Dit had ikzelf in het begin vooral ook. Achter heb je opzich nergens last van, aangezien je daarvoor een micboost kan instellen in Windows Volume. Vreemd is echter dat het bij de vooringang niet werkt. Mijn oplossing: op de breakoutbox het volumeknopje BIJNA helemaal open draaien (anders wordt het net iets te hard) en in Windows Volume (en/of de Audio Console) het volume helemaal open gooien (bij opnemen uiteraardAnoniem: 157915 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 09:36:toon volledige bericht
Hallo![]()
Helemaal top, goed geluid maar nu komt het probleem![]()
Hij doet het wel maar ik moet de microphone zowat achter in mijn keelduwen voor goed geluid
2) als ik settings aanpas in het control pannel van de Creative X-Fi Fatal1ty FPS worden die toch automatisch overgezet in de sound options van windoos???
Hopelijk hebben jullie nog tips or tricks![]()
![]()

Gewoon doenDanielson schreef op maandag 06 februari 2006 @ 11:34:
Ik ben ook aan het twijfelen of ik een X-Fi ga halen
Ik gebruik voornamelijk een Logitech Precision Gaming Headset met BF2op het moment gebruik ik de onboard soundcard van mijn DFI! En ik heb een Creative T7700 7.1 Setje
Wie haalt me over
[ Voor 54% gewijzigd door The__Virus op 06-02-2006 12:41 ]
Ik kan me er weinig bij voorstellenThe__Virus schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:32:
[...]
Gewoon doen. Lees eventueel een paar reviews op internet. Maar ik kan je garanderen dat je het een stuk beter zult vinden, VOORAL met BF2, omdat je dan op Ultra settings kan spelen, hetgeen alleen mogelijk is met de X-Fi. En daar heb ik niets dan lof over gehoord. Ook vind ik het geluid veel voller en levendiger, ik kan niet meer zonder iig
.
Kan ik straks BF2 op zijn allerhoogste settings spelen
[ Voor 9% gewijzigd door Danielson op 06-02-2006 13:08 ]
Met zo'n systeem kan je echt niet aan komen zetten met onboard geluid! Het niet hebben van een X-Fi is dan net zoiets als een Ferrari bezitten, met een setje KwikFit banden eronder.
Ok, het wordt dus een X-Fi
, alleen kan nog niet echt een keuze maken tussen de Platinum en de Fatal1ty
Iemand nog wat voor en tegenargumenten? nog eens een paar reviews lezen
Iemand nog wat voor en tegenargumenten? nog eens een paar reviews lezen
Nog één keer in de herhaling:
Heeft iemand enig idee hoe ik onderstaande bracket goed kan aansluiten?
De bracket komt van een Typhoon Acoustic Six 5+1 Sound Card kaart af. Ik heb de bracket van iemand anders gekregen voor dit projectje dus ik heb de orginele kaart niet in mijn bezit.
Fotos zijn klikbaar, voor vergroting!

Van links naar rechts (op bovenstaande foto): Optical in, Optical out, Coaxial in, Coaxial out.
Van links naar rechts (op onderstaande foto): Coaxial out, Coaxial in, Optical out, Optical in.

Ik dacht aan de volgende pin-layout echter ben ik hier totaal niet zeker van + dat het rechte rijtje zeker niet klopt

n/a = niet verbonden op de print
Wie kan me hier mee verder helpen?
Heeft iemand enig idee hoe ik onderstaande bracket goed kan aansluiten?
De bracket komt van een Typhoon Acoustic Six 5+1 Sound Card kaart af. Ik heb de bracket van iemand anders gekregen voor dit projectje dus ik heb de orginele kaart niet in mijn bezit.
Fotos zijn klikbaar, voor vergroting!

Van links naar rechts (op bovenstaande foto): Optical in, Optical out, Coaxial in, Coaxial out.
Van links naar rechts (op onderstaande foto): Coaxial out, Coaxial in, Optical out, Optical in.

Ik dacht aan de volgende pin-layout echter ben ik hier totaal niet zeker van + dat het rechte rijtje zeker niet klopt

n/a = niet verbonden op de print
Wie kan me hier mee verder helpen?
Je zult zelf de pinlayout uit moeten vinden en dan is het toch een fluitje van een cent? Gewoon de goede dingen met elkaar combineren. Ik denk niet dat we je hierbij kunnen helpen.
Misschien dat de geluidskaarthandleiding nog iets zegt over de pinlayout...
Misschien dat de geluidskaarthandleiding nog iets zegt over de pinlayout...
[ Voor 4% gewijzigd door The__Virus op 06-02-2006 15:55 ]
Je moet gewoon even goed nadenken.
1. meet op welke pin je verbinding hebt met de data lijn (het midden van de digitale coax uitgang).
2. meet welke pin de aarde is, dat is meestal nog gewoon te zien ook (buitenkant van de digitale coax).
Om je optische deel aan de praat te krijgen moet je meten welke pin met de optische uitgang verbinding heeft en niet de data of de aarde is, dat is dan je 5v lijn.
Die pin moet op beide optische uitgang een verbinding hebben.
Zo deed ik het ook, mijn roze massa gebruiken en meer heb je niet nodig.
1. meet op welke pin je verbinding hebt met de data lijn (het midden van de digitale coax uitgang).
2. meet welke pin de aarde is, dat is meestal nog gewoon te zien ook (buitenkant van de digitale coax).
Om je optische deel aan de praat te krijgen moet je meten welke pin met de optische uitgang verbinding heeft en niet de data of de aarde is, dat is dan je 5v lijn.
Die pin moet op beide optische uitgang een verbinding hebben.
Zo deed ik het ook, mijn roze massa gebruiken en meer heb je niet nodig.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Goed, ik zit eigenlijk met een dubio (oid). Ik heb sinds de switching naar mijn nForce4 bordje alleen maar problemen met mijn M-Audio Revo7.1. Dus vandaar dat ik opzoek ben naar een alternatief voor dit beestje
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de XtremeMusic, echter ik heb nu deel1 en deel2 volledig doorgelezen en er waren veel problemen icm nForce4 spul..maar nu lijkt het erop dat het probleem nu is opgelost? dus met een X-Fi XM ↔ nForce4 Ultra...
Of is er iemand toevallig, die dit goed heeft draaien icm met een MSI K8N Neo4-FI?
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de XtremeMusic, echter ik heb nu deel1 en deel2 volledig doorgelezen en er waren veel problemen icm nForce4 spul..maar nu lijkt het erop dat het probleem nu is opgelost? dus met een X-Fi XM ↔ nForce4 Ultra...
Of is er iemand toevallig, die dit goed heeft draaien icm met een MSI K8N Neo4-FI?
edit:
hoi t!mp
hoi t!mp

[ Voor 7% gewijzigd door rlkz op 06-02-2006 20:58 ]
I browse with Vivaldi
Exact hetzelfde probleem hier met de revolution 7.1 icm een nf4 board, in mijn geval de asus a8n-sli deluxe.x86-based schreef op maandag 06 februari 2006 @ 20:47:
Goed, ik zit eigenlijk met een dubio (oid). Ik heb sinds de switching naar mijn nForce4 bordje alleen maar problemen met mijn M-Audio Revo7.1. Dus vandaar dat ik opzoek ben naar een alternatief voor dit beestje![]()
Met de nieuwe firmware van de kaarten zou het probleem van de x-fi icm nf4 opgelost moeten zijn. Iemand die dit kan bevestigen? Uiteraard zullen er altijd mensen zijn die gek genoeg niks merken terwijl een ander met exact hetzelfde systeem wel problemen ondervindt.
Misschien heb ik het niet duidelijk geformuleerd (mijn bovenbuurman wel dacht ik), maar het gaat in het bijzonder om de X-FI Extreme Music.Anoniem: 120284 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 21:00:
Ik heb hier een A8N SLi-Deluxe met een X-Fi Fatal1ty en het werkt prima
Toch bedankt voor je reactie
Op mijn DFI Expert werkt de XM prima.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Draai hier de X-fi extreme music i.c.m. asus A8N-E (NF4 dus)
Sinds instalatie géén enkel probleem gehad.
En het verschil zeker in games (Ook in muziek) is t.o.v. een audigy 2 naar mijn mening revolutionair te noemen.
Ik kan nu op gehoor pinpointen waar enemy's zich bevinden in online games.
stereo headset word echt een 3d ervaring waar je u tegen zegt.
Althans dat is mijn ervaring.
Als je het er voor over hebt dan zul je het zeker geen miskoop vinden.
Sinds instalatie géén enkel probleem gehad.
En het verschil zeker in games (Ook in muziek) is t.o.v. een audigy 2 naar mijn mening revolutionair te noemen.
Ik kan nu op gehoor pinpointen waar enemy's zich bevinden in online games.
stereo headset word echt een 3d ervaring waar je u tegen zegt.
Althans dat is mijn ervaring.
Als je het er voor over hebt dan zul je het zeker geen miskoop vinden.
Als ik het dus goed begrijp heb je je microphone niet aan de voorkant (breakoutbox??) aan de praat gekregenDit had ikzelf in het begin vooral ook. Achter heb je opzich nergens last van, aangezien je daarvoor een micboost kan instellen in Windows Volume. Vreemd is echter dat het bij de vooringang niet werkt. Mijn oplossing: op de breakoutbox het volumeknopje BIJNA helemaal open draaien (anders wordt het net iets te hard) en in Windows Volume (en/of de Audio Console) het volume helemaal open gooien (bij opnemen uiteraard). Dat hielp voor mij voldoende. Maar ik had liever een micboost gezien
.
Wie heeft dit wel of loop ik gewoon te k*tt*n ???
Humm ik zit met het probleem dat ik de microphone mijn sennheiser pc 150 (aangesloten op de voorkant) niet aan de praat krijg. Hij doet het alleen goed als ik de microphone zowat achter in mijn keel duwThe__Virus schreef op maandag 16 januari 2006 @ 18:18:
Nou Creative is lekker bezig: eerst zeggen ze dat ze dat switchen van Mic2 naar Mic1 door programma's gaan verhelpen, maar nu krijg ik een mailtje waarin ze verklaren dit NIET te zullen doen: het zit hem in de software zelf en niet in hun drivers en zij kunnen het ook niet fixen, anders zal de driver niet voor de WHQL-logo test slagen, aldus een medewerker van Creative. Terwijl ze eerst overal zeggen dit WEL te gaan fixen. Hoop nu maar dat Muvixer gefixed gaat worden voor x64
.

Heeft bovenstaande hier enigzins mee te maken
Bij mij werkt de mic ook niet top via de breakoutbox. Wellicht moet toch dat jumpertje geplaatst worden waar de handleiding over rept....
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
He dat is wellicht een puntHelp!!!! schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 09:22:
Bij mij werkt de mic ook niet top via de breakoutbox. Wellicht moet toch dat jumpertje geplaatst worden waar de handleiding over rept....
Zal daar eens verder naar kijken. Die jumper zat die nu wel of niet bij de verpakking (of mot je die weer appart kopen)
Ben heel benieuwd naar de ervaringen van anderen. Heb heel dit onderwerp doorgespit en er is niemand die wel schrijft dat hij zijn microphone aan de voorkant aan de praat heeft gekregen

Anoniem: 157915 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 08:46:
[...]
Humm ik zit met het probleem dat ik de microphone mijn sennheiser pc 150 (aangesloten op de voorkant) niet aan de praat krijg. Hij doet het alleen goed als ik de microphone zowat achter in mijn keel duw![]()
Heeft bovenstaande hier enigzins mee te maken![]()
Anoniem: 157915 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 09:45:
[...]
He dat is wellicht een punt![]()
Zal daar eens verder naar kijken. Die jumper zat die nu wel of niet bij de verpakking (of mot je die weer appart kopen)![]()
![]()
![]()
Ben heel benieuwd naar de ervaringen van anderen. Heb heel dit onderwerp doorgespit en er is niemand die wel schrijft dat hij zijn microphone aan de voorkant aan de praat heeft gekregen
Mijn Mic2/Line-In2 (dus de ingang op de breakoutbox) doet het gewoon prima, je moet alleen, zoals ik hier al zei. Je moet dus op de breakoutbox de mic aanzetten en bijna voluit draaien (dus het knopje bijna vol naar rechts draaien, met de klok mee (dit kan soms lastig gaan, vooral als ie staat uitgeschakeld!!!)) en dan zet je in Windows Volume bij Opnemen ook de mic2/line-in2 op zijn max. Dan werkt het gewoon goed. Ik had het erover dat de Mic Boost niet op Mic2 werkte/zat, niet dat die ingang het helemaal niet deedAnoniem: 157915 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 08:41:
[...]
Als ik het dus goed begrijp heb je je microphone niet aan de voorkant (breakoutbox??) aan de praat gekregen![]()
![]()
Wie heeft dit wel of loop ik gewoon te k*tt*n ???
Is dat niet een beetje risicovol voor de hardware? Als ik ergens een hekel aan heb, is alles open zetten. Kan nooit goed zijn om langdurig te gebruiken.
Het lijkt me meer een driver isseu of iets dergelijks.
Een jumpertje, als ik hierboven, is daar al nieuws over?
Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)
Yo Virus - had je berichtje gelezen en natuurlijk meteen uitgeprobeerd - thanxThe__Virus schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:10:
[...]
[...]
[...]
Mijn Mic2/Line-In2 (dus de ingang op de breakoutbox) doet het gewoon prima, je moet alleen, zoals ik hier al zei. Je moet dus op de breakoutbox de mic aanzetten en bijna voluit draaien (dus het knopje bijna vol naar rechts draaien, met de klok mee (dit kan soms lastig gaan, vooral als ie staat uitgeschakeld!!!)) en dan zet je in Windows Volume bij Opnemen ook de mic2/line-in2 op zijn max. Dan werkt het gewoon goed. Ik had het erover dat de Mic Boost niet op Mic2 werkte/zat, niet dat die ingang het helemaal niet deed.
Maar helaas werkte dit niet bij mij
Wat ik probeer te achterhalen is of het aan MOI ligt
de geluidskaart of de headset van senheisser
Tot nu toe ben jij de enige die kan bevestigen dat het werkt, hopelijk zijn dat het er meer.
Momenteel is de score 2-1 (2x niet werkend met breakout box - 1x werken met breakout box)
Helemaal eens. Bij mij werkt de MIC wel met de volume helemaal open maar de kwaliteit lijkt ook minder te zijn dan rechtstreeks op de geluidskaart. Ik heb er niet zo'n lekker gevoel bij en was van plan om dit later nog ns verder te testen.ElCondor schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:20:
Is dat niet een beetje risicovol voor de hardware? Als ik ergens een hekel aan heb, is alles open zetten. Kan nooit goed zijn om langdurig te gebruiken.
Dat jumpertje zit, althans bij mijn fatality, gewoon in de verpakking. En trouwens, iedereen heeft toch nog wel ergens een jumpertje op voorraad liggen? Vraag t anders aan een bekende.
Overigens, er zit op de breakoutbox een extra stroomaasluiting formaat floppy. Volgensmij zit er nog zo'n aansluiting op de geluidskaart zelf. Moet je die ook aansluiten??
PC Specs
Lees verder terug in het topic. Je zou deze aan moeten sluiten, omdat de break-out box anders niet voldoende stroom krijgt.Help!!!! schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 16:00:
[...]
Helemaal eens. Bij mij werkt de MIC wel met de volume helemaal open maar de kwaliteit lijkt ook minder te zijn dan rechtstreeks op de geluidskaart. Ik heb er niet zo'n lekker gevoel bij en was van plan om dit later nog ns verder te testen.
Dat jumpertje zit, althans bij mijn fatality, gewoon in de verpakking. En trouwens, iedereen heeft toch nog wel ergens een jumpertje op voorraad liggen? Vraag t anders aan een bekende.
Overigens, er zit op de breakoutbox een extra stroomaasluiting formaat floppy. Volgensmij zit er nog zo'n aansluiting op de geluidskaart zelf. Moet je die ook aansluiten??
Is dat wellicht de oorzaak van het lage volume??

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)
Dat is inderdaad een mogelijkheid. De breakoutbox dient voldoende sap te krijgen door een floppyconnector aan de breakoutbox (en officieel niet de kaart, alhoewel die dezelfde aansluiting heeft) te koppelen.
zal wel een noob vraag zijn, dus kijk me niet raar aan...
maar als ik naar plaatjes van die kaart kijk, dan zie ik dat de pin 3 connector pinnetjes heeft zeg maar... er staat ook bij specs dat je pci 2.1 nodig hebt.
maar ik kan geen moederbord vinden waarbij er pci ingangen met 3 pinnentjes inzitten? overal maar ingangen met 2... zo ook bij mij....
kijk:

past dat in:?
maar als ik naar plaatjes van die kaart kijk, dan zie ik dat de pin 3 connector pinnetjes heeft zeg maar... er staat ook bij specs dat je pci 2.1 nodig hebt.
maar ik kan geen moederbord vinden waarbij er pci ingangen met 3 pinnentjes inzitten? overal maar ingangen met 2... zo ook bij mij....
kijk:

Nee. Ik had eerst alleen de breakoutbox aangesloten conform de handleiding en later ook die op de geluidskaart zelf.ElCondor schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 16:24:
[...]
Lees verder terug in het topic. Je zou deze aan moeten sluiten, omdat de break-out box anders niet voldoende stroom krijgt.
Is dat wellicht de oorzaak van het lage volume??
PC Specs
woei, nou heb inmiddels een X-Fi XM Fatal1ty. Installatie ging zeer goed, kaart erin (pc bootte zelfs
) en daarna drivers en vola!
Overigens ben ik zeer te spreken over de geluidskwaliteit van dit kaartje, zoiets had ik namelijk niet verwacht. Aangezien M-Audio toch vrij hoog staat aangeschreven, en ik zie nu ook dat games helemaal een waar genot is. Iets wat ik bij de M-Audio Revo7.1 toch miste helaas.
Maar tot zover zeer positief!
Overigens ben ik zeer te spreken over de geluidskwaliteit van dit kaartje, zoiets had ik namelijk niet verwacht. Aangezien M-Audio toch vrij hoog staat aangeschreven, en ik zie nu ook dat games helemaal een waar genot is. Iets wat ik bij de M-Audio Revo7.1 toch miste helaas.
Maar tot zover zeer positief!
edit:
overigens heeft mijn kaartje een heatsink
overigens heeft mijn kaartje een heatsink
[ Voor 9% gewijzigd door rlkz op 08-02-2006 19:36 ]
I browse with Vivaldi
Ik heb de knoop gister doorgehakt en de X-fi extreme music bij PC Zaak besteld. Ook gelijk een Antec Sonanta II besteld waar ik hard aan toe ben. (heb nu nog zo'n kermis case met neon erin enzo... ik ben ook ooit 15 geweest
)
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
met ccfl enzo is nix mis je moet gewoon een bepaalde kleur thema kiezen en niet alles willen (kerstboom)Lefty_38 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:56:
Ik heb de knoop gister doorgehakt en de X-fi extreme music bij PC Zaak besteld. Ook gelijk een Antec Sonanta II besteld waar ik hard aan toe ben. (heb nu nog zo'n kermis case met neon erin enzo... ik ben ook ooit 15 geweest)
ik heb nu ook een semi mod maar dan alleen met UV en fluor water en dat ziet er strak uit.
niet van dat groen geel blauw rood paars oranje kniper troep

Ok heb gisteravond maar eens uitgebreid zitten testen. Alles uitgebprobeerd wat hiervoor is besproken.
Als eerste, de geluidskaart EN de breakoutbox zijn voorzien van stroom (lijkt me duidelijk)
Ik heb ondermeer getest met het aanbrengen van de jumper op de breakoutbox. Voor mij had dit geen gevolgen voor het geluid of voor de microphone. de microphone heb ik ondermeer aangesloten aan de voorkant en achterkant.
Aan de achterkant werkt alles naar behoren zoals je mag verwachten. Echter bij de voorkant mot ik echt het volume van de microphone bijna helemaal opendraaien. Echter dan is het geluid niet echt top
Aan de achterkant is het kraakhelder en goed te regelen
Mijn conclusie is dat de breakout box niet geschikt is voor het aansluiten van de microphone. Baal ik sterk van
, daarom koop je bijvoorbeeld de uitgebreide Creative X-Fi Fatal1ty FPS versie (ja ik weet het je koopt hem ook voor de spiffie extra geheugen
).
Hoe denken jullie hierover en kunnen jullie mijn ervaringen bevestigen / ontkrachten.
Ben van plan Creative een mail te sturen - ben heel benieuwd naar hun reactie.
Als eerste, de geluidskaart EN de breakoutbox zijn voorzien van stroom (lijkt me duidelijk)

Ik heb ondermeer getest met het aanbrengen van de jumper op de breakoutbox. Voor mij had dit geen gevolgen voor het geluid of voor de microphone. de microphone heb ik ondermeer aangesloten aan de voorkant en achterkant.
Aan de achterkant werkt alles naar behoren zoals je mag verwachten. Echter bij de voorkant mot ik echt het volume van de microphone bijna helemaal opendraaien. Echter dan is het geluid niet echt top
Aan de achterkant is het kraakhelder en goed te regelen
Mijn conclusie is dat de breakout box niet geschikt is voor het aansluiten van de microphone. Baal ik sterk van

Hoe denken jullie hierover en kunnen jullie mijn ervaringen bevestigen / ontkrachten.

Anoniem: 67204
Ik lees dat er meerdere problemen zijn met de mic maar die van mij is weer anders geloof ik. Ik heb mijn mic nu werkend op de Mic 2 ingang van mijn box. Alleen ookal heb ik geen enkel programma openstaan een ik praat in mijn mic hoord ik dit gewoon over mijn speakers
. Wanneer ik ga opnemen met de windows record neemt hij netjes op maar als ik wat zeg hoor ik het dus alsnog over mijn speakers terwijl hij het opneemt. Werkte dus niet zoasl ik wou. Toen VOIPBUSTER geinstalleerd. Ik bellen. Wat denk je ik hoor de ander wel maar als ik wat zeg komt het totaal niet over bij de ander. Terwijl het wel weer te horen is over mijn eigen speakers wat ik zeg. Iemand enig idee hoe dit in vredes naam kan? Alvast bedankt. Ik heb trouwens een creative X-Fi Elite Pro.
Mm ik heb ook een Fatal1ty uitvoering en mijn mic 2 ingang op de bracket doet t prima. Sterker nog; ik ging gister op ts en mn maat met wie ik altijd speel was stomverbaasd over de toegenomen kwaliteit van mn geluid t.o.v. mn Soundblaster Audigy.Anoniem: 157915 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 08:37:
Ok heb gisteravond maar eens uitgebreid zitten testen. Alles uitgebprobeerd wat hiervoor is besproken.
Als eerste, de geluidskaart EN de breakoutbox zijn voorzien van stroom (lijkt me duidelijk)![]()
Aan de achterkant werkt alles naar behoren zoals je mag verwachten. Echter bij de voorkant mot ik echt het volume van de microphone bijna helemaal opendraaien. Echter dan is het geluid niet echt top![]()
Aan de achterkant is het kraakhelder en goed te regelen![]()
![]()
![]()
Mijn conclusie is dat de breakout box niet geschikt is voor het aansluiten van de microphone. Baal ik sterk van, daarom koop je bijvoorbeeld de uitgebreide Creative X-Fi Fatal1ty FPS versie (ja ik weet het je koopt hem ook voor de spiffie extra geheugen
).
Ik heb het volume van mn mic in windows gewoon op 100% staan en op mn bracket iets meer dan half open.
Edit: ik heb trouwens ook dat muvixer progje uit de startpost geinstalleerd.
[ Voor 3% gewijzigd door Stoffa op 08-02-2006 15:10 ]
offtopic: nee heb alleen blauw, ik hou helemaal niet van kleuren doorelkaar. Alleen vind dat ook niks meer. Als ik s'avonds me pc aan wil laten staan heb ik zo;n blauwe gloed door me kamer.Ik wil nu gewoon iets zakelijksWSaeNoTSoCK schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:01:
met ccfl enzo is nix mis je moet gewoon een bepaalde kleur thema kiezen en niet alles willen (kerstboom).....
Anoniem: 125010
Hallo tweakers,
Ik ben misschien van plan de goedkoopste versie van deze kaart te kopen (ik heb niet zoveel aan die afstandbediening enzo), maar ik heb nog wat vragen. Sorry als ze al eerder gesteld zijn:
Ik ben misschien van plan de goedkoopste versie van deze kaart te kopen (ik heb niet zoveel aan die afstandbediening enzo), maar ik heb nog wat vragen. Sorry als ze al eerder gesteld zijn:
- Ik wil even zeker weten of mijn speakerset er goed op aangesloten kan worden. De Philips A5.600. Een 5.1 set.
- Ik heb een Antec Performance One P160 kast met voorop een microfoon en hoofdtelefoonaansluiting. Kan ik deze van binnenin de kast aansluiten op deze geluidskaart? Als ik hier een hoofdtelefoon op aansluit, komt het geluid dan, zoals het hoort, niet meer uit de speakers? (Mijn speakerset heeft geen hoofdtelefoonaansluiting.)
- Is het mogelijk deze kaart te laten werken onder Linux (Gentoo), ook al zijn er geen officiele drivers voor?
1: Je kan zowel analoog, spdif als optical out gebruiken dus je speakers zullen er zeker oppassen
2: Zou het werkelijk niet weten. [color=red]denk[/red] het eerlijk gezegt niet
3: Zonder drivers doet hij niet veel dus zou er niet vanuit gaan. Bij de audigy4 zou je eventueel nog audigy2 drivers kunnen pakken als die er wel waren zeg maar. Maar de X-Fi is totaal anders dus die zal het niet doen op audigy drivers.
2: Zou het werkelijk niet weten. [color=red]denk[/red] het eerlijk gezegt niet
3: Zonder drivers doet hij niet veel dus zou er niet vanuit gaan. Bij de audigy4 zou je eventueel nog audigy2 drivers kunnen pakken als die er wel waren zeg maar. Maar de X-Fi is totaal anders dus die zal het niet doen op audigy drivers.
- Dacht het al. Ik moest het even zeker weten.
- Ik hoop dat iemand die het al heeft geprobeerd mij een definitief antwoord kan geven.
- Er zijn geen officiele drivers. Misschien wel andere werkende drivers van de open source community. Ik vroeg me af of iemand hem onder Linux al heeft laten werken. Het maakt me niet zo veel uit als ik niet van alle snufjes gebruik kan maken. Als er maar geluid uitkomt.
PMG FAQ (en dan het linkerplaatjeWhiteViper schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:28:
zal wel een noob vraag zijn, dus kijk me niet raar aan...
kijk:
[afbeelding]
[afbeelding]
Probeer toch eens in Windows de boel vol open te draaien en op de breakoutbox bijna helemaal. Als het geluid nu beduidend slechter is (heb zelf niet getest, ga ik zo doen), zou ik er meer teruggaan.Anoniem: 157915 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 08:37:
Als eerste, de geluidskaart EN de breakoutbox zijn voorzien van stroom (lijkt me duidelijk)![]()
Aan de achterkant werkt alles naar behoren zoals je mag verwachten. Echter bij de voorkant mot ik echt het volume van de microphone bijna helemaal opendraaien. Echter dan is het geluid niet echt top![]()
Aan de achterkant is het kraakhelder en goed te regelen![]()
![]()
![]()
Mijn conclusie is dat de breakout box niet geschikt is voor het aansluiten van de microphone. Baal ik sterk van, daarom koop je bijvoorbeeld de uitgebreide Creative X-Fi Fatal1ty FPS versie (ja ik weet het je koopt hem ook voor de spiffie extra geheugen
).
Open Windows Volume of audioconsole en mute de microphone/mic2 (bij afspelen/playback uiteraardAnoniem: 67204 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 14:59:
Ik lees dat er meerdere problemen zijn met de mic maar die van mij is weer anders geloof ik. Ik heb mijn mic nu werkend op de Mic 2 ingang van mijn box. Alleen ookal heb ik geen enkel programma openstaan een ik praat in mijn mic hoord ik dit gewoon over mijn speakers. Wanneer ik ga opnemen met de windows record neemt hij netjes op maar als ik wat zeg hoor ik het dus alsnog over mijn speakers terwijl hij het opneemt. Werkte dus niet zoasl ik wou. Toen VOIPBUSTER geinstalleerd. Ik bellen. Wat denk je ik hoor de ander wel maar als ik wat zeg komt het totaal niet over bij de ander. Terwijl het wel weer te horen is over mijn eigen speakers wat ik zeg. Iemand enig idee hoe dit in vredes naam kan? Alvast bedankt. Ik heb trouwens een creative X-Fi Elite Pro.
1. Als het gewoon standaard aansluitingen gebruikt, kan het uiteraard.Anoniem: 125010 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 20:46:
Hallo tweakers,
Ik ben misschien van plan de goedkoopste versie van deze kaart te kopen (ik heb niet zoveel aan die afstandbediening enzo), maar ik heb nog wat vragen. Sorry als ze al eerder gesteld zijn:Bedankt!
- Ik wil even zeker weten of mijn speakerset er goed op aangesloten kan worden. De Philips A5.600. Een 5.1 set.
- Ik heb een Antec Performance One P160 kast met voorop een microfoon en hoofdtelefoonaansluiting. Kan ik deze van binnenin de kast aansluiten op deze geluidskaart? Als ik hier een hoofdtelefoon op aansluit, komt het geluid dan, zoals het hoort, niet meer uit de speakers? (Mijn speakerset heeft geen hoofdtelefoonaansluiting.)
- Is het mogelijk deze kaart te laten werken onder Linux (Gentoo), ook al zijn er geen officiele drivers voor?
2. Het is mogelijk. Lees even bovenaan deze pagina en de vorige pagina, daar ging het er net over. Ik zal het morgen in de TS opnemen, nu geen tijd.
3. Nee helaas nog niet. Ze krijgen niet de benodigde gegevens van Creative, wat het onnodig vertraagd. Houd wel deze website in de gaten.
- Prima. Dat vormt dus geen probleem.
- Wat ik op die pagina kan vinden is dat de microfoon misschien wel daarop aangesloten kan worden. Ik kan niet vinden of ik hem aan de hoofdtelefoonaansluiting kan koppelen. Het is voor mij heel belangrijk dat de kaart dit kan. Ik wil niet steeds achter mijn pc kruipen om de hoofdtelefoon aan te sluiten.
- Dus ook geen basic geluid? Zoals ik al zei, het boeit me niet of ie onder Linux kan switchen tussen de drie geluids-modes ofzo. Als het echt niet werkt... Jammer. Misschien is dit dan toch niet de kaart voor mij.
Heb gewoon op het speakerstje geklikt rechtsonder in windows (had zelf ook al gekloot met die dingen) maar uiteraard gaat het neit werken om de mic te dempen op de ingang die je gebruikt (2 zoals op de externe box staat van creative). Heb alle mix gedempt behalve 2 en ook dat mag niet helpen.The__Virus schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 22:04:
[...]
Open Windows Volume of audioconsole en mute de microphone/mic2 (bij afspelen/playback uiteraard).
edit:
Wat jij bedoelt is denk net ff anders aangezien het alleen om het afspelen/playback gaat maar het is toch vreemd dat ik dan in voip helemaal niet overkom ?? Denk wel dat hoe jij het ook wil doen het helpt te voorkomen dat ik mezelf over de speakers hoor maar of ik dan ook ineens wel kan praten over voipbuster betwijfel ik. windows media record doet het wel gewoon etc.
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 08-02-2006 23:25 ]
waar kun je zo'n zelf mod digital out bracket halen?
Bij mij ging het wel zo. Zolang je recording device op de mic staat, zul je de playback ervan moeten muten om jezelf niet te horen, terwijl anderen je wel horen. Ik denk dat de recording device niet onder playback wordt genoemd. Ga naar opties -> eigenschappen en vink bij afspelen alles aan en mute daarna alle ingangen (dus niet Wave, Master Volume enz.).Anoniem: 67204 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 23:16:
[...]
Heb gewoon op het speakerstje geklikt rechtsonder in windows (had zelf ook al gekloot met die dingen) maar uiteraard gaat het neit werken om de mic te dempen op de ingang die je gebruikt (2 zoals op de externe box staat van creative). Heb alle mix gedempt behalve 2 en ook dat mag niet helpen.
edit:
Wat jij bedoelt is denk net ff anders aangezien het alleen om het afspelen/playback gaat maar het is toch vreemd dat ik dan in voip helemaal niet overkom ?? Denk wel dat hoe jij het ook wil doen het helpt te voorkomen dat ik mezelf over de speakers hoor maar of ik dan ook ineens wel kan praten over voipbuster betwijfel ik. windows media record doet het wel gewoon etc.
[ Voor 10% gewijzigd door The__Virus op 09-02-2006 07:07 ]
Ik heb de Creative SoundBlaster X-Fi Fatal1ty FPS besteld
Wordt toegevoegd aan het systeem in mijn avatar
Ben echt heel erg benieuwd hoe groot het verschil is, met mijn onboard sound
Ben echt heel erg benieuwd hoe groot het verschil is, met mijn onboard sound

Vertrouw me, dat merk je. In het begin is het beetje met de instellingen spelen hoe je het zelf het mooiste vind. Zelf heb ik in Entertainment Mode 35% 3D CMSS en 35% Crystalizer, maakt het echt 'levendig' en het klinkt heel vol, vooral ook hoog en laag.
Ik gebruik voornamelijk een Logitech Gamer Headset voor BF2The__Virus schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 13:30:
Vertrouw me, dat merk je. In het begin is het beetje met de instellingen spelen hoe je het zelf het mooiste vind. Zelf heb ik in Entertainment Mode 35% 3D CMSS en 35% Crystalizer, maakt het echt 'levendig' en het klinkt heel vol, vooral ook hoog en laag.
dit heb ik gedaan, bij afspelen staat alleen het volgende aangevinkt:The__Virus schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 07:06:
[...]
Bij mij ging het wel zo. Zolang je recording device op de mic staat, zul je de playback ervan moeten muten om jezelf niet te horen, terwijl anderen je wel horen. Ik denk dat de recording device niet onder playback wordt genoemd. Ga naar opties -> eigenschappen en vink bij afspelen alles aan en mute daarna alle ingangen (dus niet Wave, Master Volume enz.).
regeling voor afspelen
wave
Bij opnemen staat alleen aangevinkt:
lijn in 2 / mic 2
Ik hoor mezelf nu nogsteeds over de speakers zelfs als ik niks geen progs aan heb die opnemen oid.
Als ik de volume schijf van de mic2 op en neer haal gebeurt er ook niks. Enkel en alleen de knop op de box van creative heeft effect op het volume. Damn wat irritant dit
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 09-02-2006 16:56 ]
Ga naar opties -> eigenschappen en vink bij afspelen alles aan (druk op OK) en mute daarna alle ingangen (weer in het standaard Windows Volume venster) (dus niet Wave, Master Volume enz.).
Geloof mij maar, met een 7,1 set is de X-Fi helemaal meesterlijk. Al mijn vrienden (1 ofzo) kunnen geen genoeg ervan krijgen om BF2 oid te spelen op de Creative S750 die ik heb staan. Echte de beste surround ervaring die je maar kan krijgen thuis.Danielson schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 14:15:
[...]
Ik gebruik voornamelijk een Logitech Gamer Headset voor BF2En ik heb een Creative Inspire 7700 7.1 Speakerset, die toch maar eens onder het stof vandaan trekken
Hallo,
Echt iedereen is lovend over de X-Fi, logisch natuurlijk maar hoe zit het met de kwaliteit tussen de kaarten. Daar ben ik wel benieuwd naar, ik wil graag de gamers versie halen dus de Fatal1ty FPS 7.1
Die heeft dan iets meer geheugen maar kan je ook zeggen dat je kan horen welke kaart je gebruikt in de games? Hoe is de kaart icm UT2004 en icm FEAR?
Echt iedereen is lovend over de X-Fi, logisch natuurlijk maar hoe zit het met de kwaliteit tussen de kaarten. Daar ben ik wel benieuwd naar, ik wil graag de gamers versie halen dus de Fatal1ty FPS 7.1
Die heeft dan iets meer geheugen maar kan je ook zeggen dat je kan horen welke kaart je gebruikt in de games? Hoe is de kaart icm UT2004 en icm FEAR?
Het verschil tussen de kaarten zit hem in de extra's zoals de breakoutbox en misschien extra geheugen voor soundfonts ofzoiets.
Alle kaarten hebben dezelfde elektronica en cpu waardoor je in games ed geen voordeel hebt met een duurdere versie.
Je zou de duurdere enkel moeten kopen als je de breakoutbox nodig hebt of als je veel met geluid bezig bent.
Alle kaarten hebben dezelfde elektronica en cpu waardoor je in games ed geen voordeel hebt met een duurdere versie.
Je zou de duurdere enkel moeten kopen als je de breakoutbox nodig hebt of als je veel met geluid bezig bent.
Tja ik zit alleen te twijfelen over het extra geheugen, is er bekend dat nieuwe games hier gebruik van gaan maken? Zo ja dan koop ik het zeker. Je moet altijd je pc met het oog op de toekomst kopen he:)corpseflayer schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 14:58:
Het verschil tussen de kaarten zit hem in de extra's zoals de breakoutbox en misschien extra geheugen voor soundfonts ofzoiets.
Ja doet het nu goed bij mij. Alleen voip buster an er blijkbaar niet mee overweg want andere horen niks van wat ik zeg terwijl ik hun 100% goed hoor. Binnenkort maar is ander progsel zoeken. Bedankt voor de tips iig!!
Goed ik heb nu 2 dagen de X-Fi Fatal1ty en ik moet zeggen, de kwaliteit is super! Voorheen had ik dus altijd een M-Audio Revolution 7.1 en zoals misschien een aantal van jullie weten, komt deze kaart vaak voor op i-net en word daarbij sterk aangeraden - vooral mbt muziek.
Nu kan ik welliswaar geen echte verschillen noemen, maar het klinkt alsof de X-Fi beter de heldere klanken kan produceren. Hierbij doel ik vooral op (bijv) *.flac's met een hoog acoutisch gehalte, denk hierbij aan Shakira, Norah Jones, Katie Melua for example. Overigens is de bass weergave ook uitstekend.
Natuurlijk blijft dit allemaal puur subjectief, maar voorheen werden Creative's niet altijd bestempeld met "aangeraden voor muziek". Dit is nu bij de X-Fi wel anders
Daarnaast is gamen natuurlijk geen enkel probleem met dit ding, ik was overigens wel even verbaasd wat de X-Fi met EAX kan doen. Iets wat ik volledig miste op mijn Revo.
Eigenlijk heb ik helemaal niks op mijn schatje aan te merken, alleen DD5.1 klinkt wel heel anders dan met de Revo 7.1 - wellicht een kwestie van goed afstellen of wennen [inmiddels gefixed
]. Maar kortom...
Ja...absoluut een aanrader!
Nu kan ik welliswaar geen echte verschillen noemen, maar het klinkt alsof de X-Fi beter de heldere klanken kan produceren. Hierbij doel ik vooral op (bijv) *.flac's met een hoog acoutisch gehalte, denk hierbij aan Shakira, Norah Jones, Katie Melua for example. Overigens is de bass weergave ook uitstekend.
Natuurlijk blijft dit allemaal puur subjectief, maar voorheen werden Creative's niet altijd bestempeld met "aangeraden voor muziek". Dit is nu bij de X-Fi wel anders
Daarnaast is gamen natuurlijk geen enkel probleem met dit ding, ik was overigens wel even verbaasd wat de X-Fi met EAX kan doen. Iets wat ik volledig miste op mijn Revo.
Eigenlijk heb ik helemaal niks op mijn schatje aan te merken, alleen DD5.1 klinkt wel heel anders dan met de Revo 7.1 - wellicht een kwestie van goed afstellen of wennen [inmiddels gefixed
Ja...absoluut een aanrader!
[ Voor 3% gewijzigd door rlkz op 11-02-2006 19:14 ]
I browse with Vivaldi
Probeer eens muvixer (zie TS). Ik denk dat dat programma iets met de opname-instellingen niet goed doet. Dit programma kan mogelijk uitkomst biedenAnoniem: 67204 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 22:57:
[...]
Ja doet het nu goed bij mij. Alleen voip buster an er blijkbaar niet mee overweg want andere horen niks van wat ik zeg terwijl ik hun 100% goed hoor. Binnenkort maar is ander progsel zoeken. Bedankt voor de tips iig!!
Inmiddels even wat games gespeeld, en het is echt onvoorstelbaar wat de X-Fi kan doen met je geluid. Hierbij doel ik voornamelijk op EAX, natuurlijk is dit voor de meeste mensen vanzelfsprekend, echter met mijn Revo7.1 was er een max van EAX2. En daarbij vraag ik me af in totverre dit allemaal correct ging...
Als ik nu bijvoorbeeld CS:S of AA speel dan kan ik alles plaatsen waar wat gebeurt, iets wat natuurlijk extreem handig is
Overigens ook even wat films gekeken, maar damn! best verschil imo. En laat staan dat de drivers nu wel lekker werken, itt mijn antieke Vibra 128/Live!, en de mensen die met een Audigy 2.
Het kost dan wat, maar dan heb je ook wat
Als ik nu bijvoorbeeld CS:S of AA speel dan kan ik alles plaatsen waar wat gebeurt, iets wat natuurlijk extreem handig is
Overigens ook even wat films gekeken, maar damn! best verschil imo. En laat staan dat de drivers nu wel lekker werken, itt mijn antieke Vibra 128/Live!, en de mensen die met een Audigy 2.
I browse with Vivaldi
wat is dat toch dat mensen driverproblemen hebben met een audigy 2. Ik heb er ook een en heb nerges last van!x86-based schreef op zondag 12 februari 2006 @ 12:34:
knipknip
Nou ja, nerges... Als ik met asus dvd een dvdtje draai en ik verander óf Ãn asusdvd óf op me g15 toetsenbord het volume, dan gaat de schuifknop op die volumecontrol venster van creative helemaal naar beneden. Schuif ik em omhoog dan krijg ik geen geluid meer met asus dvd. pas na herstart asus dvd hoor ik weer wat. Vaag, maar ok.
Verder geen problemen met standaard driver.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Als ik een plaatje van een x-fi geluidskaart bekijk, zitten er aan de achterkant 5 aansluitingen: midi, 3in1 flexjack en 3 audio-uitgangen. Maar op de site staat dat het mogelijk is om er een analoge 7.1 speakerset op aan te sluiten, maar daar zijn 4 audio-uitgangen - inplaats van 3 - voor nodig.
weet iemand hoe dit kan.
Kijk even in de handleiding hoe dat werkt:
http://files2.europe.crea...ers%20Guide%20English.chm
.
http://files2.europe.crea...ers%20Guide%20English.chm
[ Voor 79% gewijzigd door The__Virus op 12-02-2006 22:45 ]
Het is wel is makkelijker geweest je mic te gebruiken zoals hij hoort maar alles werkt nu naar behoren. Bedank Virus!!The__Virus schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 23:42:
[...]
Probeer eens muvixer (zie TS). Ik denk dat dat programma iets met de opname-instellingen niet goed doet. Dit programma kan mogelijk uitkomst bieden.
Owkey ik heb gister mijn X-fi Fitality opgehaald en in mijn pc gezet
Dit is mijn eerste "echte" geluidskaart
Maar ik heb echt iets gemist in het verleden heb ik gemerkt!
Wat een verschil... Echt ongelofelijk! Ik was er altijd erg sceptisch over, maar mijn mening is 100% bijgedraaid!
Mijn T7900 7.1 set komt nu eindelijk tot zijn recht! Geluid klinkt echt vele malen beter dan met mijn onboard kaart! Het surround verhaal klikt ook echt super! Ik heb nu ook voor het eerst alle zes de satellieten aan de praat!
Dit verschil moet je echt met je eigen oren horen, anders geloof je het niet!
En mijn Headset komt nu ook tot zijn recht! Wat een verbetering, vooral met bv BF2, je hoort supergoed waar alles vandaan komt met CMS3D, echt knappe techniek dat
Kortom, een X-Fi kaart is een hele dikke aanrader
Dit is mijn eerste "echte" geluidskaart
Wat een verschil... Echt ongelofelijk! Ik was er altijd erg sceptisch over, maar mijn mening is 100% bijgedraaid!
Mijn T7900 7.1 set komt nu eindelijk tot zijn recht! Geluid klinkt echt vele malen beter dan met mijn onboard kaart! Het surround verhaal klikt ook echt super! Ik heb nu ook voor het eerst alle zes de satellieten aan de praat!
Dit verschil moet je echt met je eigen oren horen, anders geloof je het niet!
En mijn Headset komt nu ook tot zijn recht! Wat een verbetering, vooral met bv BF2, je hoort supergoed waar alles vandaan komt met CMS3D, echt knappe techniek dat
Kortom, een X-Fi kaart is een hele dikke aanrader
Jeej! ik heb mijn X-fi extreme music vandaag binnen gekregen. Helaas moest ik vannaaf werken, dus heb nog maar 10min muziek geluisterd. Me ouders liggen al plat, dus kan mijn Z-5500 nu nog even niet testen. Maar dat komt morgen wel
. Met koptelefoon merk ik al een hele vooruitgang t.o.v. mijn onboard soundstorm! SUPER KAART!
Er wordt weer flink gestunt met de prijzen van de Creative X-FI Elite Pro 7.1; in één dag 7 euro goedkoper!
[ Voor 3% gewijzigd door BARO op 16-02-2006 17:57 ]
Ik zie het ja, de grafiek in de TS (en dus in de pricewatch) is nog niet eens geupdate
.
ik heb net een X-fi Xtreme Musics gehaald
had eerst een soundblaster live! 5.1 player
en het is zeker wel een verbetering
speakers: logitech z-560 4.1 THX
eerste thx setje van logitech analoog aangesloten is ook analoge set
klinkt goed ik hoorde eerder iemand in dit topic zeggen dat analoog brak is maar waar slaat dat op
alles is helderder en in spellen veer beter plaatsing van geluid waar je vijand is ect je hoort geluiden veel beter en anders dan ze eerst klonken ( positief! )
en ook bij films helder geluid en nog meer bass
lijkt wel of lage tonen nog meer doorgestuur worden echt THX 
update: owjah en een stuk minder ruis als je het geluid HARD zet
had eerst een soundblaster live! 5.1 player
en het is zeker wel een verbetering
speakers: logitech z-560 4.1 THX
eerste thx setje van logitech analoog aangesloten is ook analoge set
klinkt goed ik hoorde eerder iemand in dit topic zeggen dat analoog brak is maar waar slaat dat op
alles is helderder en in spellen veer beter plaatsing van geluid waar je vijand is ect je hoort geluiden veel beter en anders dan ze eerst klonken ( positief! )
en ook bij films helder geluid en nog meer bass
update: owjah en een stuk minder ruis als je het geluid HARD zet
[ Voor 6% gewijzigd door BruceLee op 17-02-2006 02:32 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Misschien ben ik de enige, maar ik heb wel een probleem sinds ik een X-Fi Music heb. Bij het spelen van Rollercoaster Tycoon 3 gebeurd het wel eens dat er erg veel geluiden door elkaar komen en dan begint het geluid enorm te kraken, het leek wel of ik een boxenset had uit het jaar nul, tis toch een Logitech Z-5500.
Iemand anders ook deze ervaring gehad en of oplossing hiervoor?
Ik merkte gisteren dat als ik gewoon zat te internetten dat er kraakgeluiden door de boxen kwamen.PhoeniXnr1 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 08:06:
Misschien ben ik de enige, maar ik heb wel een probleem sinds ik een X-Fi Music heb. Bij het spelen van Rollercoaster Tycoon 3 gebeurd het wel eens dat er erg veel geluiden door elkaar komen en dan begint het geluid enorm te kraken, het leek wel of ik een boxenset had uit het jaar nul, tis toch een Logitech Z-5500.
Na een tijdje proberen heb ik de kabel naar de breakoutbox aan de kant vd geluidskaart ontkoppeld.
Nu heb ik gelukkig geen gekraak meer.
PC Specs
Dat zijn idd waardeloze dingen, maar ik kreeg er zowiezo al geen bij de Music Xtreme editie.Help!!!! schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 10:16:
[...]
Ik merkte gisteren dat als ik gewoon zat te internetten dat er kraakgeluiden door de boxen kwamen.
Na een tijdje proberen heb ik de kabel naar de breakoutbox aan de kant vd geluidskaart ontkoppeld.
Nu heb ik gelukkig geen gekraak meer.Die breakoutbox vond ik sowieso al ruk dus tja...
Dus daar kan het bij mij niet aan liggen.
Ik heb soms ook gekraak, maar dat is mijn eigen fout. Ik wisselde namelijk wel eens van modus, terwijl er programma's liepen (zoals games of mediaplayers), dan wil het voorkomen dat het geluid gaat kraken. Het wordt dan ook afgeraden dit te doen. Nadat ik dit niet meer deed, ging alles een stuk beter. Ook is het beter om bij games de modus op game-modus te zetten, het geluid is dan namelijk niet alleen anders, het is gewoon veel beter afgesteld op de wensen. BF2 bijvoorbeeld kun je niet met Extreme quality spelen, zolang je de game modus niet aanhebt. Probeer het eens zou ik zeggen
.
Verder heb ik nog even navraag gedaan naar drivers voor Linux. Tot mijn spijt moet ik mededelen dat deze niet voor het eind van het jaar verschijnen. De mensen die namelijk de open source community van benodigde documentatie zou voorzien, zijn nu druk bezig met Vista en die komt pas aan het eind van het jaar uit. Dus helaas
.
Verder heb ik nog even navraag gedaan naar drivers voor Linux. Tot mijn spijt moet ik mededelen dat deze niet voor het eind van het jaar verschijnen. De mensen die namelijk de open source community van benodigde documentatie zou voorzien, zijn nu druk bezig met Vista en die komt pas aan het eind van het jaar uit. Dus helaas
net even geprobeerd maar in kan die extreme quality niet selecteren ik heb neiuwste drivers van internet cerder niks van die cd die er bij zit zou toch moeten werken ????
en die thx console heb ik ook niet en als ik op die cd brouws en dan alleen die setup klik krijg ik een error dat ie niet wilt starten dr staan we 3 mogelijke oplossingen gooi je temp leeg en sluit alle andere programmas en check je internet connectie maar das allemaal goed!?
mijn creative audio console werkt wel goed mijn kaart word als B000 gedetecteerd is dit oke !?
eerst zat er een 5.1 live player in heb de drivers geuninstalled en de kaart er uit gehaald dan x-fi er in en neiuwste inet drivers !? isalles goed dan !?
alleen de web updatedus
en die thx console heb ik ook niet en als ik op die cd brouws en dan alleen die setup klik krijg ik een error dat ie niet wilt starten dr staan we 3 mogelijke oplossingen gooi je temp leeg en sluit alle andere programmas en check je internet connectie maar das allemaal goed!?
mijn creative audio console werkt wel goed mijn kaart word als B000 gedetecteerd is dit oke !?
eerst zat er een 5.1 live player in heb de drivers geuninstalled en de kaart er uit gehaald dan x-fi er in en neiuwste inet drivers !? isalles goed dan !?
alleen de web updatedus
[ Voor 15% gewijzigd door BruceLee op 17-02-2006 14:28 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Dit topic is gesloten.