Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17731

Ik ga het morgen even uittesten. Door drukte op werk helaas niet aan toegekomen. Klinkt wel goed dat ik ff niet aan die THX console moet komen. Het heeft ooit goed gewerkt, daarom denk ik dat het toch iets in de software moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Anoniem: 17731 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 21:40:
Heb de X-fi kaart maar veel problemen:

Op 1 of andere manier pakt ie de speakers vaak niet goed. Mijn 5.1 set doet ie sowieso maar maximaal 4 speakers van (Creative 5300). De instellingen en bekabeling staat 100% goed. Na wat gekunstel in de software krijg ik er wel geluid uit maar niet 5.1 dus. Ook op stereoset aangesloten met 2 speakers. Soms pakt ie alleen de linker speaker maar soms wel allebei. Het lijkt gewoon of het software matig is als ik het zo bekijk. Echter herinstallatie van alles levert geen resultaat.

Iemand die ook dit soort problemen heeft? Staat nu dus op 2/2/1 speakers en alleen geluid uit linkerspeaker/SVW uit/EAX uit/CMSS 3d uit/.

Laatste drivers ook geinstalleerd vandaag wat niet mag baten.
Ja man, dat had ik ook!!! Heb toen mijn (nieuwe) pc terug gebracht naar de winkel omdat ik dacht dat ie het niet deed. Alleen links inderdaad!!! Vooral bij gamen is dat k*t natuurlijk!!! Bij de dealer aangekomen deed ie het natuurlijk weer en sindsdien geen problemen... Die gast bij de dealer heeft niet eens wat gedaan! Opeens deed ie het weer!!!

edit: Dacht dus dat het een kuur was van mijn speakersetje...

[ Voor 4% gewijzigd door Dutch_Baseline op 17-05-2006 14:12 ]

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik zoek een mooie oplossing voor de bizar lelijke kabel tussen de X-FI en de breakout-box 't Is idd een gewone ATA-kabel, alleen worden niet alle pinnen bezet.

Mijn afwegingen waren:

1) Een ATA-kabel versnijden, middelste connector eruit en met tie-ribs bij elkaar binden. Resultaat: een lelijke, wannabee-"rounded cable". No-go voor mij dus.

2) Een losse rounded ATA-kabel kopen. Oplossing is ok m.i., alleen het punt is dat je dan met de middelste IDE-connector blijft zitten....Haal je die eraf bij een rounded cable dan blijf je met een zwik losse kabeltjes in het midden van de kabel zitten.

M.a.w.: ik zoek een ronde ATA-kabel met slechts 2 connectoren..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Twee interessante berichten:

http://www.theinquirer.net/?article=31768
Creative Labs users up in arms

X-Fi needs upgrade petition

By Nick Farrell: woensdag 17 mei 2006, 06:38

PUNTERS using Creative Lab's Sound Blaster X-Fi card are so miffed that the outfit will not fix its bugs in the product they have got an online petition together.
The petition demands that Creative fix the crackling and popping on X-Fi sound cards, which is only attractive in a breakfast cereal. Creative has been aware of the problem for ten months and not said a dicky bird about the issue, the petitioners say.

They also want a fix for the Creative Entertainment Cente which is in 800x600 resolution which makes everything look grim.

Creative also needs to make its software less bloated. The petitioners want mode Console themes to be built on anything else than uncompressed BMP files, and mode console audio test files compressed and not bloated WAV files, which are a bit clunky.

"The X-Fi processor is supposed to be "The most powerful audio processor in the world" doesn't even offer a hardware Dolby Digital 5.1 Encoder while a lot of competition sound cards, even the cheaper ones do and even though none of them doesn't have feature sets to switch," the petition says.

The petitioners say that they have been waiting more than seven months since the last driver release and nothing seems to be happening.

More here
toon volledige bericht
http://www.theinquirer.net/?article=31780
Creative spills the beans on X-Fi faults

Inqvestigation

By Nick Farrell: woensdag 17 mei 2006, 14:28

CREATIVE LABS has spilled some beans to the INQ regarding complaints that its X-Fi card crackles like bubbling Minestrone.
Franco De Bonis, Creative's European Audio Business Manager said Creative finally managed to reproduce the crackling and distortion symptoms which were reported on some systems up to two months ago.

Apparently, all of those that exhibited the symptoms were high-spec gaming systems. Isolating them has taken a bit of time mostly because although they all seemed be based on NForce4 chipsets, they didn’t have much else in common.

The firm is set to release an official statement on the whole problem, which will tip up here.

Creative believes that the larger volume of data being requested is causing larger access delays to system memory, especially when Sound Blaster X-Fi is sharing memory access with high-end graphics and hard drives.

"We have found that with certain high-end systems and configurations, Sound Blaster X-Fi is being held off from receiving data from the PCI bus for significant periods of time, in some cases for close to two-thirds of a millisecond. This causes our audio buffers to underflow, which produces crackling sounds," he said.

While it would be clever to increase the latency tolerance, this makes it difficult for audio to synchronise accurately with graphics.

Creative's tests found that most of these problems could be remedied with a simple BIOS update or a memory adjustment but this did not resolve the issues for all customers experiencing the issues.

Representatives from the firm are currently sitting down with NVidians to see if they can come up with a solution for the rest of the users who cannot fix their systems using this method.

De Bonis said that there was nothing to suggest that the cards or the drivers were causing the problem. "It seems to be 100 percent system related and this therefore takes a little time to resolve with the manufacturers in question," he said
toon volledige bericht

[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 17-05-2006 18:01 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Die van mij kraakt niet, spuugt geen vreemde geluiden en als je alleen de kale driver installeerd doet hij het prima? Tsja, muziek in 6.0 afspelen kan helaas niet en de verschillende modus zijn crap, maar meer is er niet op aan te merken.

@b-gone: kijk eens goed naar de pin-use van de X-Fi. Als je goed kijkt zie je dat er bij de IDE kabels een unused lijntje zit die bij de X-Fi wel gebruikt wordt. Helaas krijg je een IDE kabel er dus niet op. (Misschien wel als je de connector doorknipt en de twee stukjes omdraait..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Anoniem: 120284 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:09:
@b-gone: kijk eens goed naar de pin-use van de X-Fi. Als je goed kijkt zie je dat er bij de IDE kabels een unused lijntje zit die bij de X-Fi wel gebruikt wordt. Helaas krijg je een IDE kabel er dus niet op. (Misschien wel als je de connector doorknipt en de twee stukjes omdraait..)
Niet gezien, thnx. Maakt mijn " probleem" dus geen probleem meer: ik moet het gewoon met die schitterende kabel van Creative doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-04 18:50
"Neem een standaard digital out bracket" werd er gezegd...waar haal ik zo'n ding vandaan? Zoek me een ongeluk, maar de enige die ik vindt worden geleverd bij een moederbord....wie hooked me op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok ik heb alles gedeinstalleerd. Daarna de web update 2 drivers van soundblaster.com geinstalleerd. Het probleem blijft bestaan. Alleen links geluid :(. Iemand nog tips wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 11:25

@r!k

It is I, Leclerq

RMA aanmaken?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Anoniem: 17731 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:44:
Ok ik heb alles gedeinstalleerd. Daarna de web update 2 drivers van soundblaster.com geinstalleerd. Het probleem blijft bestaan. Alleen links geluid :(. Iemand nog tips wat ik kan doen?
Ik heb dat ook twee keer gehad! Focking irritant!!! Ik ben toen met mijn pc naar de winkel gegaan (dacht dat ie kapot was). Daar hebben ze dacht ik mijn mobo ge-reset!

Nu doet ie het weer...

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dutch_Baseline schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:53:
[...]

Ik heb dat ook twee keer gehad! Focking irritant!!! Ik ben toen met mijn pc naar de winkel gegaan (dacht dat ie kapot was). Daar hebben ze dacht ik mijn mobo ge-reset!

Nu doet ie het weer...
Maar je weet dus niet waardoor het kwam en hoe het is opgelost? Kan het wellicht iets met voeding te maken hebben? Heb zo'n vermoeden dat het wellicht daar aan kan liggen (heb in het verleden ook veel kapotte HD's gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:10
Steveedge schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:10:
"Neem een standaard digital out bracket" werd er gezegd...waar haal ik zo'n ding vandaan? Zoek me een ongeluk, maar de enige die ik vindt worden geleverd bij een moederbord....wie hooked me op?
Dat soort brackets bedoelen we eigenlijk ook. Je kan ze tweedehands misschien wel op de kop tikken maar ook los zijn ze nieuw in de winkel we te koop. Helaas zijn er geen universele brackets, dus de pin layout kan dus anders zijn.

edit:
zoeken is een gave:
Google eens op 'spdif bracket'. Kom gelijk winkels tegen die ze verkopen. Nogmaals: het maakt niet uit voor welk moederbord of wat dan ook hij gebruikt wordt, zolang de pindefinitie maar te vinden of te zien is.

[ Voor 20% gewijzigd door The__Virus op 19-05-2006 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Creative: X-Fi Problems Being Addressed
19 May 2006
Creative Labs, the makers of the SoundBlaster X-Fi sound card, have recently admitted to problems with these cards on certain systems. They have now posted some Solutions which X-Fi owners can try to resolve crackling/popping issues. They go on to say that some issues remain and are being 'worked on', so let's hope to see some more solutions shortly - hopefully incorporated into some new X-Fi drivers.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ik wist eeeecchhhtt niet dat geheugen in dual channel moet draaien normaal...

wat een sufferds.... lijkt een beetje op het logitech z-5500 drama... vraag me serieus af wat het niveau van de testers daar is geweest...

Duh...

[ Voor 50% gewijzigd door Darth Malak op 19-05-2006 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Darth Malak schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 18:34:
Ik wist eeeecchhhtt niet dat geheugen in dual channel moet draaien normaal...

wat een sufferds.... lijkt een beetje op het logitech z-5500 drama... vraag me serieus af wat het niveau van de testers daar is geweest...

Duh...
95 van de 100 mensen weet helemaal niet wat DC is. :o Die kopen een pc met 1gb of 2gb geheugen en hebben geen flauw id hoe dat fysiek geregeld is.

Bijna alle notebooks met 1gb worden standaard met 1*1gb reepje verkocht..... Eigenlijk is het om te :'(

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Wow ik heb hem zojuist geinstalleerd, wat een enorm geluidsberschil met mijn oude sblive 5.1 zeg. Ik hoor zelfs in mp3's tonen die ik nooit eerder hoorde, ik sta helemaal perplex. Echt helemaal super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:39
Ik ben ook sinds kort de bezitter van een platinum.... Echter kwam ik laatst 1 probleempje tegen. DTS cd's worden in de Entertainmentmode te snel afgespeeld (bitstream out via optisch)

Dit is te verhelpen door naar de Audiocreatie mode te gaan en dan de hoofdsample snelheid op 44.1 Khz te zetten en de snelheid is normaal.

Laat ik nu de X-Fi zelf decoderen en speel ik DTS af via de computer speakers gaat het wél goed in Entertainmentmode 8)7

Is er nog een andere mogelijkheid dit ik over het hoofd gezien heb met bitstream out???

Het is inderdaad een superkaart..... een gigantisch verschil met onboard :) :)

[ Voor 16% gewijzigd door winwiz op 19-05-2006 19:55 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Anoniem: 17731 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 15:54:
[...]

Maar je weet dus niet waardoor het kwam en hoe het is opgelost? Kan het wellicht iets met voeding te maken hebben? Heb zo'n vermoeden dat het wellicht daar aan kan liggen (heb in het verleden ook veel kapotte HD's gehad).
Nee, ligt zeker niet aan de voeding! Ik heb een 420W Tagan X-eye voeding, nog geen jaar oud. Heb nu nog steeds die zelfde voeding en nergens last meer van. Ik achteraf ook nog zitten denken of mijn speakers geen sluiting maken bij de aansluiting op mijn mobo. Ik had van die Aldi-troep. Heb mijn speakers voor de zekerheid maar weggedaan. Kreeg ook af en toe een klein schokje als ik de speakers aan of uit schakelde!!!

Die gast zei tegen mij dat hij mijn mobo gereset heeft. Ik denk d.m.v. het jumpertje en niet via de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Help!!!! schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 19:15:
[...]

95 van de 100 mensen weet helemaal niet wat DC is. :o Die kopen een pc met 1gb of 2gb geheugen en hebben geen flauw id hoe dat fysiek geregeld is.

Bijna alle notebooks met 1gb worden standaard met 1*1gb reepje verkocht..... Eigenlijk is het om te :'(
Geef je helemaal gelijk... Maar een beetje recente PC met in ieder geval 2 reepjes zou toch altijd standaard DC moeten draaien. Dus ik snap Creative's antwoord totaal niet. De nadruk ligt me in dat artikel iets teveel hoeveel creative wel niet heeft gedaan met dit en dat en dat, bla bla bla bal.... Zoals ik al zei, het lijkt sterk op het Z-5500 verhaal van Logitech... genoeg over te lezen hier.

Verder geven ze min of meer aan dat er zwaktes zitten in hun kaart waarbij er hun algorithems de zaak niet aan kunnen... ach ja... ik ben tevreden met mijn X-fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Darth Malak schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 01:05:
[...]

Geef je helemaal gelijk... Maar een beetje recente PC met in ieder geval 2 reepjes zou toch altijd standaard DC moeten draaien. Dus ik snap Creative's antwoord totaal niet. De nadruk ligt me in dat artikel iets teveel hoeveel creative wel niet heeft gedaan met dit en dat en dat, bla bla bla bal.... Zoals ik al zei, het lijkt sterk op het Z-5500 verhaal van Logitech... genoeg over te lezen hier.

Verder geven ze min of meer aan dat er zwaktes zitten in hun kaart waarbij er hun algorithems de zaak niet aan kunnen... ach ja... ik ben tevreden met mijn X-fi
Ik heb gelukkig ook weinig tot geen klachten. Het is alleen jammer dat Creative soms niet goed genoeg naar hun klanten luistert. :(

Verder vindt ik het een domme beslissing dat de kaarten met X-ram zo duur zijn. Hierdoor wordt het helaas gewoon te weinig ondersteund. :(

De meeste problemen zouden sowieso voorkomen kunnen worden als Creative een grote testgroep (50 a 100 man) zou hebben van hardcore gamers met verschillende High End systemen en deze dit soort produkten vanaf de alpha fase flink zou laten testen.....

Wat had Creative moeten doen? Mijn tips voor creative:
- een PCI-express kaart ipv PCI.
- alle kaarten met X-ram ( of een zeer beperkt prijsverschil van laten we zeggen EUR20)
- Software minder bloated en een makkelijke modechanger.
- Beter testen met verschillende hardware.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Problemen bij mij zijn helaas nog niet opgelost. Als ik op de bracket een optische kabel naar mijn stereo doe, dan zou het in principe toch wel moeten werken? dacht dat optisch uit gelijk het geluidssignaal naar je stereo stuurt, zonder verdere tussenkomst van functies de geluidschip in de pc.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 17731 op 20-05-2006 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 09:04
Hmm lees hier wel verschillende reacties over deze kaart, de een is hartstikke tevreden en de ander heeft totaal geen problemen.
Nu wil ik straks een nieuwe pc gaan kopen en zit dus te twijfelen of ik deze kaart erbij zou nemen.
Doe het nu met de aloude SB live! en een Creative Inspire D5500 speakerset (5.1 dolby digital). Nu gaat het straks waarschijnlijk een Asus P5WD2-E Premium worden, heb geen idee hoe het onboard geluid daarvan is, en wil waarschijnlijk naast mijn 5.1 set een 2.1 set zetten en wel de Creative I-Trigue L3800 .

Wat denken jullie, onboard of een X-Fi XtremeMusic? zo'n box erbij dat hoeft van mij allemaal niet, zie daar niet echt de meerwaarde van in eigenlijk (tenzij iemand me weet te overtuigen :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
richard_1st schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:46:
Hmm lees hier wel verschillende reacties over deze kaart, de een is hartstikke tevreden en de ander heeft totaal geen problemen.
Nu wil ik straks een nieuwe pc gaan kopen en zit dus te twijfelen of ik deze kaart erbij zou nemen.
Doe het nu met de aloude SB live! en een Creative Inspire D5500 speakerset (5.1 dolby digital). Nu gaat het straks waarschijnlijk een Asus P5WD2-E Premium worden, heb geen idee hoe het onboard geluid daarvan is, en wil waarschijnlijk naast mijn 5.1 set een 2.1 set zetten en wel de Creative I-Trigue L3800 .

Wat denken jullie, onboard of een X-Fi XtremeMusic? zo'n box erbij dat hoeft van mij allemaal niet, zie daar niet echt de meerwaarde van in eigenlijk (tenzij iemand me weet te overtuigen :D)
Ja, ik heb zelf een fatal1ty gekocht en ben dik tevreden en heb nergens last van. Het geluid is echt veel en veel beter dan onboard en zelfs me vorige creative kaartje (Audigy SE). Ja, zo'n box heeft als meerwaarde dat je snel je koptelefoon kan inpluggen en het volume kan regelen. De software detecteert dat en stelt de headphone settings in, ik vind dat erg relax. Verder gebruik ik de aux in voor een oude platen speler om records van me pa over te zetten op MP3 :9

Als je die box functies niet nodig vind zou ik gewoon voor een extreme music gaan. Verder kan ik iedereen die zijn geluid wil upgraden zo'n kaartje aanraden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

richard_1st schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:46:

Ik snap niet veel van je post...

"zo'n box erbij hoeft van mij helemaal niet"... Wat bedoel je ? Wat voor een box?

"wil waarschijnlijk naast mijn 5.1 set een 2.1 set zetten" Ben benieuwd hoe je dat gaat aansluiten. Of bedoel je op de 2 verschillende pc's... wat dat voor een nut heeft zie ik niet helemaal maar goed.

Anyway, goede speakers = X-fi kopen....

Bij matige speakers zoals je nu hebt, zal het niet gigantisch veel uitmaken. Ook niet met die set die je van plan bent te kopen. Ik denk dus zoiezo dat je niet uit de X-fi gaat halen wat erin zit met de speakers die je van plan bent te gaan aansluiten. Maar hangt ook af van of je analoog of digitaal gaat gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Darth Malak op 23-05-2006 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Let wel op: je hebt Dolby Digital speakers en de X-Fi kan niet naar DD coderen, dus je zult een aparte decoder nodig hebben tenzij dit in je speakers zit.
Anoniem: 17731 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 11:33:
Problemen bij mij zijn helaas nog niet opgelost. Als ik op de bracket een optische kabel naar mijn stereo doe, dan zou het in principe toch wel moeten werken? dacht dat optisch uit gelijk het geluidssignaal naar je stereo stuurt, zonder verdere tussenkomst van functies de geluidschip in de pc.
Dat hoeft niet. Je moet even in de instellingen kijken of je SPDIF bypass (omleiden) aan hebt staan i.p.v. standaard. Of bij de console van je modus externe decoder aanvinken i.p.v. ingebouwde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeurizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-02 18:10
Hallo,

heb sinds een paar dagen ook de extreme music. Geluid is velen malen beter dan mijn vorige kaart een audigy 4.

Het enige probleem wat ik heb is dat mijn microfoon automatisch open gezet wordt Hierdoor begint het geluid enorm te fluiten. Nu zag ik in het config scherm onder geluiden dat je microfoon opnemen en afspelen kunt wijzigen qua volume. Ik zet afspelen op zacht, probleem verholpen.

Vervolgens klik ik het taakbalkicoontje, waarna ik het hele scherm van xf-i krijg, begint ie weer te fluiten.

Telken als ik van aplicatie wissel, of iets aan de instellingen wil veranderen gooit creative op eoa manier het afspeel gluid van de mic op max. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen.

Ik draai windows xp, heb een pc 160 headset (geen usb). Heb de groene speakuit gesplitst met mijn mic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Even een paar instellingen aanpassen:
synchroniseren met configuratiescherm: uit
Ga naar de mixer van de console en selecteer lijn-in2/microfoon2 van de dropdownlist (onder afspelen). Druk op het kruisje eronder (mute). Herhaal dit voor de andere modi, de instellingen worden namelijk apart opgeslagen.
Dan open je de Windows volume beheer en mute daar ook de microfoon (dat is voor afspelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Laatst online: 23:46
The__Virus schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 08:09:
Dat hoeft niet. Je moet even in de instellingen kijken of je SPDIF bypass (omleiden) aan hebt staan i.p.v. standaard. Of bij de console van je modus externe decoder aanvinken i.p.v. ingebouwde.
Bij werkt het ook niet op de een of andere manier.

Ik heb zelf een bracket gemaakt. Ik gebruik de optical. Bitstroom staat aan (externe decoder). Ik krijg echter geen geluid door mijn Receiver. Als ik de optische kabel op mijn onboard aansluit werkt het wel.

Ben ik nog ergens een instelling vergeten? Of is mijn bracket niet goed (heb al paar keer gecontrolleerd maar hoort goed te zijn).

Vreemde is dat af en toe het licht van die optische uitgang uit gaat. Ik heb nog niet kunnen ontdekken wanneer hij uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

het valt me overigens op dat cmss3d niet helemaal lekker werkt met alle mp3's ik zette gisteren even golddigger aan van Kanye en het nummer kwam er behoorlijk slecht uit. Toen even in de instellingen gekeken, cmss3d uitgezet en de 24 bit crystallizer aan. Geluid was nu wel goed en ook nummers die wel goed klonken met cmss3d aan klinken beter met dit uit en de 24 bit crystallizer aan. Geluid is vele malen voller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-01 16:47
3d geluid is enkel gemaakt voor games. Ik vind het nut van die feature nogal laag, ik ben vooral tevreden over de kaart voor de geluidskwaliteit.
Ik hoop echter in de toekomst enkele leuke toepassingen van EAX 5 te zien want momenteel merk ik daar niet veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 09:04
Darth Malak schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:14:
[...]

Ik snap niet veel van je post...

"zo'n box erbij hoeft van mij helemaal niet"... Wat bedoel je ? Wat voor een box?

"wil waarschijnlijk naast mijn 5.1 set een 2.1 set zetten" Ben benieuwd hoe je dat gaat aansluiten. Of bedoel je op de 2 verschillende pc's... wat dat voor een nut heeft zie ik niet helemaal maar goed.

Anyway, goede speakers = X-fi kopen....

Bij matige speakers zoals je nu hebt, zal het niet gigantisch veel uitmaken. Ook niet met die set die je van plan bent te kopen. Ik denk dus zoiezo dat je niet uit de X-fi gaat halen wat erin zit met de speakers die je van plan bent te gaan aansluiten. Maar hangt ook af van of je analoog of digitaal gaat gebruiken.
toon volledige bericht
zo'n box is een breakout box die bij de duurdere kaarten zit.
Mijn 5.1 set is een digital set, daar zit dus een decoder in.
Naj en voor de rest als ik het zo dus niet, is het niet de 100 euro waard. en kan ik het dus beter gewoon lekker met onboard geluid gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

ja, ik weet wat een breakout box is maar een box kan meerdere dingen betekenen natuurlijk... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
wouterhelm schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 14:17:
[...]

Bij werkt het ook niet op de een of andere manier.

Ik heb zelf een bracket gemaakt. Ik gebruik de optical. Bitstroom staat aan (externe decoder). Ik krijg echter geen geluid door mijn Receiver. Als ik de optische kabel op mijn onboard aansluit werkt het wel.

Ben ik nog ergens een instelling vergeten? Of is mijn bracket niet goed (heb al paar keer gecontrolleerd maar hoort goed te zijn).

Vreemde is dat af en toe het licht van die optische uitgang uit gaat. Ik heb nog niet kunnen ontdekken wanneer hij uit gaat.
Met je bracket kan ik je helaas niet helpen. Ik weet ook niet of het normaal is dat het lampje uitgaat (heb gewoon het dopje op mijn BO-box zitten) dus daar weet ik ook niets van. Wat ik je wel kan aanraden is synchronisatie met configscherm uitzetten. Verder klopte mijn vorige post ook niet helemaal, ik zat ook te kijken bij SPDIF-in en daar heb je weinig aan (heb je als je geen SPDIF gebruikt :X). In de audio console die bij de modus hoort (dus niet de 'kale' audio console, maar dat ding gemaakt van mooie bmp'tjes :P) bij DD-bitstroom aan (externe decoder).

Bij de weg je probeert toch niet met games of mp3's ofzo maar wel met films met Dolby geluid? Anders doet ie idd weinig, deze minder fijne kaart kan niet eens DD coderen (zie TS, dit is iets wat de NForce2 onboard audio dus wel kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86614

Ik ben van plan mijn geluid van mijn pc te verbeteren. Ik ben van plan de Gigaworks G500 te kopen van Creative, daar de Logitech setjes last van plopjes hebben (ik wacht nog even of het alsnog gefixed wordt, anders ga ik echt voor Creative). Mocht het de Creative worden, dan komt daar nog een Creative DDTS-100 Decoder bij. Zal een X-Fi ExtremeMusic veel toevoegen :)?

Ik heb nu een Creative Inspire 4.1 4400 setje icm een Sweex geluidskaartje. Is het naast mijn boxen nog verstandig deze geluidskaart te kopen? Ben namelijk niet helemaal thuis in de geluidsapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Je kan eigenlijk beter een kaart kiezen die WEL Dolby Digital signaal kan coderen, zoals onboard sound van de NForce2. De X-Fi kan namelijk geen DD coderen en zo kun je dus niet met een digitale aansluiting gamen, enkel DVD's kijken enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163563

Hallo allemaal.

Mijn X-fi werkte altijd perfect in BF2 totdat ik mijn nieuwe mobo heb geinstalleerd de a8r32 mvp deluxe.

Ik kan in bf2 niet X-fi optie aankiezen dan krijg ik de message dat ik geen goeie geluids kaart heb terwijl dit wel de creative x-fi kaart is.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op game-modus zetten?

Er zijn meer mensen die er last van hebben met de 1.3 patch van BF2; of was jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het probleem is opgelost! Ik heb het volgende gedaan:

From Creative's Knowledge Base. I had to do this when I 1'st replaced my Audigy2 with my Fatal1ty.

Solution ID # 10607
If you have installed and uninstalled a previous Sound Blaster card such as Sound Blaster Audigy 2, Audigy or Sound Blaster Live! and have since installed a Sound Blaster X-Fi card, you may encounter an error when applying Sound Blaster X-Fi settings in the game's Audio Settings section. (More Details...How to uninstall Sound Blaster drivers and applications? )

If you encounter this problem, we recommend that you reinstall your Sound Blaster X-Fi drivers as follows:

Browse to *:\Audio\Drivers on the X-Fi installation CD (where * is your CD/DVD Rom Drive letter).
Double-click Setup.exe to run the Creative Driver Update Utility.
Under Update Option check the Driver Uninstallation box.
Check the Delete all shared Creative audio driver files box.
Click OK.
Click Yes to the warning that follows.
Click OK to proceed with the uninstallation.
When prompted, click OK to reboot your system.
When your system has rebooted, click Cancel when Windows detects new hardware.
Repeat steps 1 and 2.
Under Update Option check the Driver installation box.
Click OK.
Reboot PC when prompted.
Relaunch Battlefield2.
You can now apply Sound Blaster X-Fi settings in the game's audio settings and proceed.
Note: You can also run Setup.exe from the following location on the hard drive C:\Programs\Creative\Sound Blaster X-Fi\Program.

If the difficulty persists, you can manually search and rename the following three files in your computer, and then install the Sound Blaster X-Fi again.

CT_OAL.DLL
OPENAL32.DLL
WRAP_OAL.DLL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 163563 schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 19:58:
Hallo allemaal.

Mijn X-fi werkte altijd perfect in BF2 totdat ik mijn nieuwe mobo heb geinstalleerd de a8r32 mvp deluxe.

Ik kan in bf2 niet X-fi optie aankiezen dan krijg ik de message dat ik geen goeie geluids kaart heb terwijl dit wel de creative x-fi kaart is.

Kan iemand mij helpen?
Ik had hetzelfde probleem en heb tal van dingen geprobeerd tot het terugzetten van een nieuwe image maar niks hielp.

Echter op een gegeven moment heb ik in de x-fi console launcher de x-fi default settings geselcteerd, daarna game mode, in BF2 heb ik eerst hardware gesaved en daarna X-fi en toen werkte het wel... Maar het heeft me wel belachelijk veel tijd gekost.

Als je eenmaal X-fi ultrahigh in BF2 gehoord hebt op 7.1 dan ga je niet meer terug naar hardware of software..... :9

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem al weer op x-fi staan lees maar in een 1 post terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
ErikH schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 14:20:
het valt me overigens op dat cmss3d niet helemaal lekker werkt met alle mp3's ik zette gisteren even golddigger aan van Kanye en het nummer kwam er behoorlijk slecht uit. Toen even in de instellingen gekeken, cmss3d uitgezet en de 24 bit crystallizer aan. Geluid was nu wel goed en ook nummers die wel goed klonken met cmss3d aan klinken beter met dit uit en de 24 bit crystallizer aan. Geluid is vele malen voller.
Ik vind de muziek juist veel beter klinken met cmss3d aan. Et klinkt minder ''mat'' dan wanneer cmss3d uitstaat. Je hoort de klanken ook veel helderer. (bestaat dat woord? :p)
24 bit crystallizer heb ik voor muziek altijd aan.

Op de Game-mode heb ik deze 2 functies juist uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Hierbij zou ik iedereen met welke problemen dan ook eens willen wijzen op het Creative forum. Er zijn legio problemen met deze kaart en dan kun je eens kijken wat een onvrede er is over deze kaart. Het aparte is, is dat ik weinig problemen heb, één ontstond er net en een ander is waarschijnlijk net opgelost.
Het is hoe dan ook een keer aan te raden eens op het forum te kijken:

http://forums.creative.co...ard?board.id=soundblaster

Verder zal ik ergens volgende week een nieuw deel starten met weer een up-to-date TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-05 17:55
The__Virus schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 21:52:
Hierbij zou ik iedereen met welke problemen dan ook eens willen wijzen op het Creative forum. Er zijn legio problemen met deze kaart en dan kun je eens kijken wat een onvrede er is over deze kaart. Het aparte is, is dat ik weinig problemen heb, één ontstond er net en een ander is waarschijnlijk net opgelost.
Het is hoe dan ook een keer aan te raden eens op het forum te kijken:

http://forums.creative.co...ard?board.id=soundblaster

Verder zal ik ergens volgende week een nieuw deel starten met weer een up-to-date TS
Je hoeft niet zo te schreeuwen! :X :Y)

Super dat profile progje voor X-Fi.(Mode switcher) Zulke tips mogen er meer komen

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach, ik snap het ook niet. Ik heb vanaf begin December een X-Fi Fatal1ty en zolang ik de THX console maar niet installeer heb ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Sinds kort heb ik een Logitech Z-5500 set aangeschaft. Nu gebruik ik deze al een tijdje i.c.m. met mijn onboard geluidschip (een c-media 8738). Nu vond ik het geluid altijd al super, maar als ik hier zo lees, is er nog veel meer wat ik uit mijn set kan halen :)

Nu ben ik eens gaan kijken naar deze kaarten. Ik zag de verschillende soorten kaarten die er zijn (van de X-Fi serie) maar deze zijn allemaal hetzelfde? Alleen bij de duurdere is er X-ram en die bracket + afstandsbediening.

Nu heb ik zelf nog een breakout(?)bracket, maar daaaan een stekker met wel 12 draadjes 8)7 (waarschijnlijk doordat er nog 3 andere aansluitingen op de bracket naast SP/DIF zijn).

Hier onder heb ik een foto van het stekker schema (uit de handleiding van het mobo).

Afbeeldingslocatie: http://img512.imageshack.us/img512/46/untitled16un1.th.jpg

Zelf denk ik nu pinnetje 1,3 en 11 nodig te hebben voor gebruik van Optisch SPDIF. Misschien iemand die dit kan bevestigen ?

Nu had ik nog een vraagje, bij mij logitech set kreeg ik ook een snoer met een drietal stekkers bijgeleverd. Zijn van die stekkers met 2 ringen/kanalen. Kan ik die ook gewoon aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMess
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10-2018
Vraagje: Ik heb hier thuis een logitech z2300 aan mijn pc hangen en ik gebruik mijn onboard chip nu voor audio. Ik gebruik mijn (huidige) digtale uit in gangen en al die poespas niet en denk ook niet ze in de toekomst te gaan gebruiken, gamen vanwege geluid is er voor mij ook niet bij. Ik ben gewoon een grote muziek liefhebber. Is het dan verstandig om een Creative X-Fi XtremeMusic te kopen of kan ik beter een andere kaart (aangezien ik voor games etc het niet perse nodig heb alleen puur voor muziek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-05 09:50
TheMess schreef op zondag 28 mei 2006 @ 22:58:
Vraagje: Ik heb hier thuis een logitech z2300 aan mijn pc hangen en ik gebruik mijn onboard chip nu voor audio. Ik gebruik mijn (huidige) digtale uit in gangen en al die poespas niet en denk ook niet ze in de toekomst te gaan gebruiken, gamen vanwege geluid is er voor mij ook niet bij. Ik ben gewoon een grote muziek liefhebber. Is het dan verstandig om een Creative X-Fi XtremeMusic te kopen of kan ik beter een andere kaart (aangezien ik voor games etc het niet perse nodig heb alleen puur voor muziek)
Ik heb dezelfde combinatie en ben er erg tervreden mee. Het is meer een kaart die zijn voordeel haalt in games MET headset.... Dat brengt gewoon een extra dimensie met zich mee. Muziek vond ik op mijn Audigy 2 ook al goed. Denk dat je met een 5- of 7.1 setje meer voordeel haalt met deze kaart.

Verder vind ik de Audio creation mode echt super ...vooral het "What you here" gedeelte. })

Eerlijk antwoord... als je 100 euro kan missen dan moet je hem kopen ... anders voldoet een audigy ook wel.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2023
Ik heb sinds zaterdag de Platinum versie maar ik heb hem deels gekocht om als mediacenter te gebruiken en dit valt toch vies tegen. Ik ben sterk aan het denken om hem weer terug te gaan brengen. De meegeleverde entertainment centre software is beperkt tot een prehistorische resolutie van 800x600, niet echt lekker om door te sturen naar je lcd-tv en vervolgens kwam ik erachter dat de meegeleverde afstandsbediening (rm-1800) door wmce 2005 ook niet ondersteund wordt dus dat maakt die hele afstandsbediening voor mij in 1x compleet nutteloos.

Op het creative forum is een topic aan de gang over die resolutie en er lijkt niet echt veel actie van de kant van creative te komen:
linkje

Ik heb zelf even gebeld met creative, vervolgens krijg ik dit terug:

Geachte Klant

Zoals telefonisch besproken heb ik kontakt opgenomen met ons ASg groep.
Dei zijn van het probleem op de hoogte en hebben hierover de gebruikerswensen voor resolutie opties doorgegeven aan de ontwikkelteam in het Hoofdkantoor.

Helaas is er verder weinig dat wij kunnen doen behalve het wachten op een update. Wanneer dit zal zijn is ons niet bekend.

Sorry dat ik u hiermee niet verder heb kunnen helpen.

Wij verzoeken u de tekst van onze e-mailwisseling niet te verwijderen als u reageert.

Met vriendelijke groet

Marcel
Technical Support
Creative Labs Europe

Als ik geen garantie krijg dat er snel een fatsoenlijke update (of voor dat entertainment centre of ondersteuning van de afstandsbediening onder wmce 2005) komt hiervoor breng ik de hele zooi terug naar de winkel en zoek ik wel een andere oplossing, ik vind de support van creative echt waardeloos. Het probleem is nu al 8 maanden (!!) bij hun bekend en er is tot op heden nog helemaal niets gebeurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Dan kun je hem beter terugbrengen, want de support van CL is waardeloos. Vandaar ook mijn geschreeuw een pagina terug. Dit soort dingen bedoel ik nou :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Nog even een keer; misschien iemand antwoord op mijn post bijna bovenaan deze pagina ? Mss dat ik dan morgen deze kaart ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-04 09:37

dCY

Creative support is door al de jaren heen belabbert geweest.. en inderdaad je kan beter terugbrengen.. ik denk dat je anders nog een jaar verder bent voordat er misschien iets gaat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Razr schreef op zondag 28 mei 2006 @ 22:29:
Sinds kort heb ik een Logitech Z-5500 set aangeschaft. Nu gebruik ik deze al een tijdje i.c.m. met mijn onboard geluidschip (een c-media 8738). Nu vond ik het geluid altijd al super, maar als ik hier zo lees, is er nog veel meer wat ik uit mijn set kan halen :)

Nu ben ik eens gaan kijken naar deze kaarten. Ik zag de verschillende soorten kaarten die er zijn (van de X-Fi serie) maar deze zijn allemaal hetzelfde? Alleen bij de duurdere is er X-ram en die bracket + afstandsbediening.

Nu heb ik zelf nog een breakout(?)bracket, maar daaaan een stekker met wel 12 draadjes 8)7 (waarschijnlijk doordat er nog 3 andere aansluitingen op de bracket naast SP/DIF zijn).

Hier onder heb ik een foto van het stekker schema (uit de handleiding van het mobo).

[afbeelding]

Zelf denk ik nu pinnetje 1,3 en 11 nodig te hebben voor gebruik van Optisch SPDIF. Misschien iemand die dit kan bevestigen ?

Nu had ik nog een vraagje, bij mij logitech set kreeg ik ook een snoer met een drietal stekkers bijgeleverd. Zijn van die stekkers met 2 ringen/kanalen. Kan ik die ook gewoon aansluiten?
toon volledige bericht
Off_Topic: Heb jij last van het beruchte plopjes probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Dutch_Baseline schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:13:
[...]

Off_Topic: Heb jij last van het beruchte plopjes probleem?
Nope, gelukkig niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
Ik ga hem vanavond uitbouwen en morgen gaattie terug naar de winkel (godzijdank es een keertje iets niet over internet besteld :)), laatste creative kaartje voor mij voorlopig dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
De vobis (waar ik hem dus heb gehaald) vast even gebeld, beginnen ze daar verschrikkelijk moeilijk te doen. Zij bepalen wel welke producten ik ervoor in de plaats krijg enz. bla bla bla

Sowieso als die resolutie op de doos sting was het mijn eigen verantwoordelijkheid volgens de verkoper, nu ben ik niet bang dat creative met hun pacman-resolutie gaat lopen pronken op de doos (heb hem momenteel niet bij) maar evengoed.

Weet iemand welke rechten ik in dit geval heb op geld terug, tegoedbon enz.? Voor ik iets nieuws haal wil ik nu eigenlijk eerst even goed researchen of alles wat ik ermee wil gaan doen ook werkelijk kan om nog zo'n actie te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Binnen 8 dagen heb je het recht het product, hetzij ongeschonden, terug te brengen naar de winkel zonde opgave van reden :P. Ik zal even het officiële stukje zoeken.
edit:
dit geldt alleen voor thuiswinkelen zie ik. Maar je hebt het in de winkel gekocht las ik? Dan wordt het lastiger...

@Rarz: ik snap niet wat je bedoelt met die kabeltjes van je geluidsset, maar aangezien een hele hoop mensen dat setje hebben, zal hoe dan ook werken :). Dat van dat kabeltje kan ik niets voor garanderen, maar als ik het zo zie gaat dat gewoon werken.

[ Voor 13% gewijzigd door The__Virus op 29-05-2006 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Vobis is gewoon een k*tzaak... dat die toko nog bestaat is me een raadsel, het personeel is ongeinteresseerd, onopgeleid en vol met foute adviezen. Zou ik mijn kenissen in ieder geval nooit naar toe sturen... oh ja, en hun assortiment is bagger.

Anyway, nu even over die kaart: ik zou even naar een andere vobis bellen. Goed kans dat je dus zo'n randfiguur hebt getroffen in de zaak waar jij hem hebt gekocht. Hoe lang geleden heb je hem gekocht?

[ Voor 6% gewijzigd door Darth Malak op 29-05-2006 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Hardcell schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:30:
De vobis (waar ik hem dus heb gehaald) vast even gebeld, beginnen ze daar verschrikkelijk moeilijk te doen. Zij bepalen wel welke producten ik ervoor in de plaats krijg enz. bla bla bla

Sowieso als die resolutie op de doos sting was het mijn eigen verantwoordelijkheid volgens de verkoper, nu ben ik niet bang dat creative met hun pacman-resolutie gaat lopen pronken op de doos (heb hem momenteel niet bij) maar evengoed.

Weet iemand welke rechten ik in dit geval heb op geld terug, tegoedbon enz.? Voor ik iets nieuws haal wil ik nu eigenlijk eerst even goed researchen of alles wat ik ermee wil gaan doen ook werkelijk kan om nog zo'n actie te voorkomen.
Als jij een bonnetje hebt, mag je hem gewoon terugbrengen hoor!!! (Mits binnen de gestelde tijd!!!)
Je moet gewoon naar die winkel gaan en vragen naar de manager, wedden dat je je geld zo terug hebt!? :Y)
edit: En heb je recht op geld terug! Is dacht ik wettelijk bepaald!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Dutch_Baseline op 30-05-2006 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
Ik heb de kaart afgelopen zaterdag gekocht. Heb hem nu alweer uitgebouwd en ga er zo mee naar de vobis. Heb gisteren met een vriend even het burgerlijk wetboek doorgenomen en daar staat als een product non-conform is wanneer je er niet mee kunt wat wel gesuggereerd wordt (in wat andere termen dan). Indien het om een non-conform product gaat moet er na vervanging en reparatie (beide niet mogelijk hier dus) de mogelijkheid zijn voor de consument om de overeenkomst te beeidigen, maw centjes terug dus.
Op de zijkant van de doos staat allerlei blabla in de vorm van watch your video's movies, slideshows etc. WITHOUT your pc, dus mag ik er vanuit gaan dat het op mijn tv gaat werken en dat doet het dus duidelijk niet. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen zo, heb altijd nog een advocate (die dus ook in die hoedanigheid voor me kan bellen) achter de hand mochten ze echt moelijk gaan doen! >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Hardcell op 30-05-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Heb de kaart nu ook aangeschaft :D

Zag toevallig een nieuwe beta driver staan op de site van creative, is vandaag (30 mei) uitgekomen. Misschien wat om te proberen voor de mensen die last hebben met de kaart ?

Ik probeer het eerst iig even met de ' stabiele' drivers

edit: WOW _/-\o_ Net Call of Duty 2 gespeeld met EAX 3.0 en dan m'n Z-5500 voluit. Echt geweldig, ik ga het geen eens proberen uit te leggen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Razr op 30-05-2006 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:41
Nieuwe officiele beta driver voor de X-fi van Creative: http://files2.europe.crea...CDRVBETA_LB_2_09_0001.exe

Doet het 120 dagen. Dan moet de final uit zijn. Ik hoop dat het gekraak in BF2 bij mij nu over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
Even een update (misschien is het beter een probeer es van je x-fi kaart af te komen topic te openen ;) ): ben geweest vanmiddag, ze konden me een audigy kaartje, een hauppauge afstandsbediening en een tegoedbon van €70 geven!! :(
Ik ga toch niet voor €70 rotzooi kopen die ik niet nodig heb?!
Ik het nog 1x netjes proberen te brengen allemaal: 'helaas meneer, geld teruggeven doen we hier niet aan, er staat niet op de doos dat het met een lcd tv zou werken dus dan moet je ook niet verwachten dat die dat doet'. Ik heb gezegd dat ze me de hele rotzooi weer mee terug mochten geven en dat mijn advocaat nog contact ging opnemen. 'Je kunt het altijd proberen' kreeg ik van die eikel te horen.
Ik krijg wat stukken doorgemaild vnvnd of morgen, dan ga ik nog 1x terug om te vertellen dat ik juridische hulp heb ingewonnen en dat ze nog 1 kans hebben om te schikken, anders maken we er maar een rechtzaak van als ze het zover willen laten komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

aangifte doen van diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
diefstal :?

edit: kregen jullie trouwens ook zo'n creative headset bij de geluidskaart :)

[ Voor 24% gewijzigd door Razr op 31-05-2006 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
Razr schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 00:23:
[...]

headset? wie/wat/waar? :| Ik heb er niks bij gekregen dus ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Hardcell schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:58:
Even een update (misschien is het beter een probeer es van je x-fi kaart af te komen topic te openen ;) ): ben geweest vanmiddag, ze konden me een audigy kaartje, een hauppauge afstandsbediening en een tegoedbon van €70 geven!! :(
Ik ga toch niet voor €70 rotzooi kopen die ik niet nodig heb?!
Ik het nog 1x netjes proberen te brengen allemaal: 'helaas meneer, geld teruggeven doen we hier niet aan, er staat niet op de doos dat het met een lcd tv zou werken dus dan moet je ook niet verwachten dat die dat doet'. Ik heb gezegd dat ze me de hele rotzooi weer mee terug mochten geven en dat mijn advocaat nog contact ging opnemen. 'Je kunt het altijd proberen' kreeg ik van die eikel te horen.
Ik krijg wat stukken doorgemaild vnvnd of morgen, dan ga ik nog 1x terug om te vertellen dat ik juridische hulp heb ingewonnen en dat ze nog 1 kans hebben om te schikken, anders maken we er maar een rechtzaak van als ze het zover willen laten komen!
Jammer om te horen maar niet verrassend.

Dat ze bij VOBIS een stelletje loosers zijn had ik allang begrepen...

Mensen, wees verstandig: koop gewoon lekker on-line en betaal niet 100 euro meer voor geen service en geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-04 20:33

belblade

Belgian wacko

[...]

ik kreeg ook zo'n headset bij de x-fi xtrememusic via azerty ... ligt nog gewoon te blinken want ik had een sennheiser pc160 mee besteld ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
biobak schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 18:14:
Nieuwe officiele beta driver voor de X-fi van Creative: http://files2.europe.crea...CDRVBETA_LB_2_09_0001.exe

Doet het 120 dagen. Dan moet de final uit zijn. Ik hoop dat het gekraak in BF2 bij mij nu over is.
This download

Includes Creative Audio Console, which enables you to use the Sound Blaster X-Fi features and functions.
Does not address all the reported general "crackling" issues, but it does resolve some specific issues with crackling. Investigations with some motherboard manufacturers are ongoing, and we hope to provide a general solution soon.
Resolves some issues to improve your overall audio experience.

Added Feature:

Supports OpenAL 1.1
En nog wat betere support voor een paar games. Lees et hier.

[ Voor 9% gewijzigd door MelvinB op 31-05-2006 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Nou, ik hem er ff opgehad en wat een bagger-driver zeg.

Zo'n beetje elk spel begint te hangen na een kwartier. Vooraf valt eerst et geluid helemaal weg. Dus ff ctrl-alt-del om vervolgens het spel uit de processen te gooien.

Ik had voorheen hier nooit last van en heb de oude driver eerst volledig ge-uninstalled, pc gereboot en
toen de beta driver geinstalled.

Deze beta driver gaat eraf en installeer mooi de officiele, ''nieuwste'' versie weer. Wacht wel totdat er van deze beta de final uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga hem nu niet installeren. Ik krijg vandaag mijn 7900 GTX binnen, dus ik wil geen gekloot hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

[...]

Omdat ze je geld terug weigeren te geven is het eigenlijk een vorm van diefstal, maakt in dat geval niet uit of ze je andere spullen aanbieden. Of de politie er wat mee doet is een 2e maar je kunt het altijd proberen. Feit is wel dat ze gewoon je geld terug moeten geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

volgens mij kan een winkel je zomaar weigeren je geld terug te geven maar ze zouden je op zijn minst dan een tegoedbon voor het totale bedrag moeten geven.....

Je hebt volgens mij weinig poot om op te staan en ik zou eerst mijn gratis wetswinkel advies gebruiken of er uberhaupt wel kans van slagen is... lijkt me trouwens beter hier een appart topic voor te openen.
Volgens mij gaat het om de X-Fi problemen, eigenschappen etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
Ik schakel vandaag m'n gewoon rechtsbijstandverzekering in, dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Hardcell schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 09:39:
Ik schakel vandaag m'n gewoon rechtsbijstandverzekering in, dan hoor ik het wel.
Laten we een poltje maken... Ik zeg dat je recht hebt op volledige geld terug!!! })

Nee geintje, geen pol natuurlijk! Ik wil niet dit topic kapen... Houdt ons wel op de hoogte aub, ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
Nog 1x flink liggen kankeren bij de vobis, hoofdkantoor gebeld, die zeiden 8 dagen niet goed geld terug garantie!! Goed onthouden dus als je iets bij de vobis haalt. Heb de vobis weer teruggebeld om ze van hun eigen regels op de hoogte te stellen, toen moesten ze ineens nog even overleggen. Vanmiddag ging de telefoon: 'kom hem maar terugbrengen, je krijgt je geld terug.' 8)
Nu blijf ik voorlopig van dat creative-spul uit de buurt, het zijn leuke kaartjes maar ik vind de customer support zwaar belabberd, mensen die €200+ voor een geluidskaart betalen 8 maanden en langer op een software-update laten wachten vind ik gewoon echt niet kunnen!
Ik ga me nu een terratec kaartje halen en evt. een losse afstandsbediening maar mensen let dus aub op dat als je een x-fi platinum of hoger wilt halen en je wilt de media center functies gebruiken (en je hebt een lcd of plasma tv of je bent er ooit van plan ene te halen): niet aan beginnen, het werkt gewoon niet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72138

Hardcell schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 20:16:
Nog 1x flink liggen kankeren bij de vobis, hoofdkantoor gebeld, die zeiden 8 dagen niet goed geld terug garantie!! Goed onthouden dus als je iets bij de vobis haalt. Heb de vobis weer teruggebeld om ze van hun eigen regels op de hoogte te stellen, toen moesten ze ineens nog even overleggen. Vanmiddag ging de telefoon: 'kom hem maar terugbrengen, je krijgt je geld terug.' 8)
Nu blijf ik voorlopig van dat creative-spul uit de buurt, het zijn leuke kaartjes maar ik vind de customer support zwaar belabberd, mensen die €200+ voor een geluidskaart betalen 8 maanden en langer op een software-update laten wachten vind ik gewoon echt niet kunnen!
Ik ga me nu een terratec kaartje halen en evt. een losse afstandsbediening maar mensen let dus aub op dat als je een x-fi platinum of hoger wilt halen en je wilt de media center functies gebruiken (en je hebt een lcd of plasma tv of je bent er ooit van plan ene te halen): niet aan beginnen, het werkt gewoon niet!!
Ik vind het rot voor je dat jou geluidskaart het niet goed doet.
Maar om nou meteen de hele X-Fi serie als crap te verkopen vind ik te ver gaan.
Ik heb nu een half jaartje de extrememusic edition.
En met games met name met een headset is het echt revolutionair te noemen wat een verschil het met een willekeurige andere kaart is.

Je HOORT nu echt waar de tegenstander vandaan komt onder, boven, links, rechts.
Echt fantastisch.
Dat maakt deze kaart voor mij een goede investering en ik raad hem ook iedereen aan.
En dat ik er geen probleem mee heb tja...... geluk, goed installeren, wie weet.

Als ik een van mijn belangrijkste upgrades voor mijn computer moet benoemen is het niet mijn 7900GT ook niet mijn 19inch scherm maar mijn geluidskaart dit maakt voor mij het verschil in games wel te verstaan.
Op het gebied van muziek en films maakt het verschil niets uit althans ik hoor het niet ik ben ook geen audiofiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
Ik zeg ook niet dat die hele x-fi reeks crap is, ik zeg dat het zelfs best leuke kaartjes zijn. Ik vind alleen die customer support van creative crap en dat er geen waarschuwing op de doos wordt gegeven ivm die f*cking resolutie van 800x600 van hun entertainment centre software.
Ma goed ik ga dit topic nu verlaten want ik heb er immers geen meer! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
De kaart is goed, maar een goede kaart zonder goede ondersteuning is niets. Daar komt het op neer en daar ben ik het zeker mee eens. Ik vind de functies van de kaart echt geweldig, maar aan degelijke support ontbreekt het bij Creative. Ik heb steeds meer de neiging anti-Creative te worden, terwijl het aan de ene kant een goed merk is, maar aan de andere kant ook niet (merk ik ook met andere producten van Creative, helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-04 09:37

dCY

Zijn er geen getweakte drivers zoals bij vidoekaarten hebben..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
helaas, enkel voor de Audigy reeks maar daarna is de ontwikkeling van dat soort drivers opgehouden. Creative geeft ook totaal geen info etc. over drivers dus drivers ontwikkelen is haast geen doen (en tweaken is er helaas ook niet bij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
Ik heb een beetje een raar probleem. Het is niet persee x-fi gerelateerd denk ik.

Als ik mijn volume control ding op til, beweeg oid dan valt soms me bas weg of me geluid wordt zachter. Dit gebeurd ook als ik me subwoofer aanraak of verplaats.. Hoe kan dit? Ik heb dit ook gehad met mijn 2.1 setje en dacht dat het aan me setje lag, niet dus! :( Heeft het iets met aarden te maken? De draden zijn goed aangesloten en er zit geen speling in ofzo..

Is dit uberhaupt op te lossen? Meer mensen met hetzelfde probleem? 8)7

(getest met onboard sound, precies hetzelfde..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 21:38

PeaceNlove

Deugleuter

Ik ben van plan mijn onboard geluid te gaan vervangen voor iets veel beters. Nu heb ik een Asus A7N8X-X en het geluid is via mijn versterker niet echt fijn om te horen. Om er nog enigzins wat van te maken heb ik de Master en de Wave op 3/4 gezet zodat de geluidskaart een niet al te grote derrie produceerd, maar dit heeft als nadeel dat ik het volume van de versterker ook fors omhoog moet doen in vergelijking met het afspelen van een cd in de cdspeler.
Kan de X-fi wel een signaal afgeven dat gelijk is aan bijvoorbeeld dat van een cdspeler en ook van een goede kwaliteit is?

Verder heb ik een MD en nu zag ik in de TS een speciale MD plugin staan, op de website van Creative staat echter weinig vermeld over de functionaliteit van de plugin. Wat voor redenen zijn er om de plug-in te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Dat kan wel, maar dan zul je hem alsnog vol open moeten zetten én moet de kabel niet te lang zijn (vanwege weerstand). Ik heb ook altijd met versterker een stuk harder staan, maar ik luister toch bijna niets anders dan mp3's :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik plaats ook even mijn bevindingen:

Heb een Extreme Music edition aangeschaft. Bij het plaatsen van de kaart in mijn pc bleek de AGP videokaart (Geforce 7800GS) het niet meer te doen. Als ik de X-fi eruit haalde, deed de videokaart het weer. Als ik de X-fi er in deed, werd de videokaart niet meer gevonden en moest ik het doen met 4 kleuren in 800x600. Erg vaag en vervelend. Na wat speurwerk op internet heb ik in mijn bios de AGP aperture verhoogt van 128 naar 256 en voila, alles werkte op magische wijze. Ben er nog niet achter wat dit er nou mee te maken kan hebben.

Een paar dagen prima gewerkt met de X-fi.
Vanmorgen tijdens het opstarten van Windows opeens keiharde ruis uit mn speakers. Meteen geprobeerd om de X-fi drivers te uninstallen, maar telkens kreeg ik tijdens het uninstallen een blauw scherm en moest ik de pc rebooten. Toen maar in veilige modus geprobeerd en dat werkte wel. Nu ga ik opnieuw de drivers (van de creative site, niet de beta) installeren, ben benieuwd.

Verder vind ik het irritant dat de Creative Volume panel steeds maar niet wil verschijnen rechtsonder in de taakbalk. Zo kan ik niet het volume instellen! Soms komt ie er wel te staan, soms niet. Maar goed, eerst even proberen opnieuw te installeren.

Al met al vind ik het nogal prutjes werken tot nu toe. Ook regelmatig hangers e.d. in Oblivion, maar weet niet zeker of dat aan de X-fi ligt.

[edit]
Ok ik heb geprobeerd de drivers van zowel de cd als de webupdate te installeren, maar ook hierbij kreeg ik blauwe schermen en vastlopers. Dus maar opnieuw in veilige modus geinstalleerd. Dit had ik de eerste keer allemaal niet, misschien heeft het iets te maken met dat ik de AGP aperture verhoogd heb..? Nu even uitproberen of alles werkt en of de ruis niet terugkomt.

[ Voor 16% gewijzigd door Syntagma op 07-06-2006 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Laatst online: 07-01 23:50
hmm, geen sharing van IRQ?

Zit de X-fi in het PCI-slot juist onder het AGP-slot?

Dat heeft dan niets met creative te maken, dat PCI-slot moet je altijd mijden omdat het vaak recourses shared met je AGP slot (het IRQ-kanaal).

Kijk ook een in device manager om te zien of je geen resource-conflicten hebt. Dat is hier trouwens al besproken geweest in dit topic en mogelijks staat dit ook in de topic start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Laatst online: 13-02-2020
Nee daar had ik al naar gekeken... geen IRQ conflict en de X-fi zit niet in het slot onder de AGP kaart.

Alles verder opnieuw geinstalleerd in veilige modus en nu draait het tot nu toe goed.
Ik blijf het argwanend in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114700

Ik hoor dat veel mensen problemen hebben met de combinatie X-Fi XtremeMusic en Medusa headset 5.1.

Is dit een probleem wat iedereen heeft of is het een probleem wat soms wel zo is en soms niet.

en @Morkov, welke headset gebruik jij?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 114700 op 08-06-2006 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rp87
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 21:48
ik heb sinds een aantal weken de xfi extreme music geluidskaart en deze bevalt me heel goed.
ik had alleen nog een vraagje:
in mijn kast heb ik vooraan 2 aansluitingen (1 voor de mic en een audio) is er een mogelijkheid om deze aansluitingen op de kaart aan te sluiten, zodat ik de kabels van mijn headset voorin de computer kan steken?

ik heb al in de handleiding gekeken, gegoogeld en hier op het forum gekeken maar ik kon alleen wat vinden over een audigy 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Is trouwens ook een nieuwe driver op de Creative website te vinden. Is nog een Beta die maar tot september van dit jaar werkt, maar het is tenminste iets. Misschien een oplossing voor de mensen met problems..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-03 14:41

Tachyon

pop the glock

XeNoBiTe schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:05:
Is trouwens ook een nieuwe driver op de Creative website te vinden. Is nog een Beta die maar tot september van dit jaar werkt, maar het is tenminste iets. Misschien een oplossing voor de mensen met problems..
Bedoel je die van 30 mei? Die staat er al 2 weken hoor... :Y)

Of heb je een recentere gevonden?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Laatst online: 21:09
Ik heb een vraag.
Waneer ik mijn DVD speler optisch aansluit op mijn seround sound recever veranderd het overzicht van L en R naar alle boxen zeg maar.. maar als ik mijn Creativ X-Fi Premium aansluit doet hij dit niet.
hij ondersteund tog gewoon alle seround sound standaarden die kaart?

[ Voor 61% gewijzigd door Lordsauron op 16-06-2006 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Tachyon schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:25:
[...]

Bedoel je die van 30 mei? Die staat er al 2 weken hoor... :Y)

Of heb je een recentere gevonden?
Yep, die van 30 mei. Sorry, had niet het hele topic doorgelezen of hij er al stond. Maarja, beter een keer teveel gemeldt dan te weinig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Lordsauron schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:38:
Ik heb een vraag.
Waneer ik mijn DVD speler optisch aansluit op mijn seround sound recever veranderd het overzicht van L en R naar alle boxen zeg maar.. maar als ik mijn Creativ X-Fi Premium aansluit doet hij dit niet.
hij ondersteund tog gewoon alle seround sound standaarden die kaart?
Moet je niet gewoon op je pc aangeven welke speakerset je aangesloten hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Laatst online: 21:09
ErikH schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:27:
[...]

Moet je niet gewoon op je pc aangeven welke speakerset je aangesloten hebt?
Nee dat heb ik geprobeerd blijft gewon stereo staan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Het zal op stereo blijven staan totdat je een DVD of ander digitaal multikanaal geluid afspeelt (AC3). De kaart heeft namelijk geen Dolby Digital encoding, waardoor de kaart enkel een stereo signaal digitaal kan doorsturen, van normale content. Ik zal vanmiddag even een nieuwe TS maken, heb eindelijk tijd :D. Dan hebben we weer een up to date start post.

[ Voor 7% gewijzigd door The__Virus op 19-06-2006 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Laatst online: 02-05 20:17
-foutje-

[ Voor 99% gewijzigd door ESteg op 09-08-2006 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
  • Laatst online: 09-10-2023
Hoi :P

Ik vroeg me af of mijn PCI sloten een eigen IRQ hebben, ik kan het helaas niet vinden via Google en Asus, iemand die het wel weet? :>

Vergeet ik m'n mobo te vermelden }:O K8V-MX

[ Voor 14% gewijzigd door m0nkey op 18-09-2006 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
m0nkey schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:02:
Hoi :P

Ik vroeg me af of mijn PCI sloten een eigen IRQ hebben, ik kan het helaas niet vinden via Google en Asus, iemand die het wel weet? :>

Vergeet ik m'n mobo te vermelden }:O K8V-MX
\[X-Fi] Nieuwe geluidschip van Creative deel 3

Dit is het oude deel. Hoop dat de modjes hem nu na 3x vragen eindelijk eens sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:14

JvS

Ik heb hem zelf ook

moet je niet na 500 posts ineens een nieuwe starten, dan valt het allmaal niet zo op.

maar bij deze.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.