Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:49
Ik heb hier nog helemaal niks over kunnen vinden op GoT.

Misschien intressant, maar Creative brengt een nieuwe geluidschip(kaart) uit. Hij schijnt sneller te zijn dan een Pentium 3,6GHz dankzij 10,340 MIPS, 24x zo snel als de huidige Audigy kaarten. Het ondersteunt AMA: Active Modal Architecture. Dit staat voor dat je 3 verschillende standen kan kiezen. games, leisure of creation.

Er staat een kleine review op Tom's hardware hiervan. Het schijnt dat als je aan het gamen bent en je praat over de microfoon en je staat in een bepaalde ruimte je ook werkelijk de echo hoort die bij die bepaalde ruimte hoort. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door EAX 5.0, dus hopelijk iets nieuws en niet een lousy update van 4.0 of 3.0 die de Audigy 1 zelfs nog aankan. Daarnaast kan het chipje elke muziek bron omzetten in high-definition multi-channel audio.Dit betekend dus dat elke bron omgezet kan worden in DVD-Audio kwaliteit :9~ . CD-audio formaten en zelfs gecomprimeerde muziek kan omgezet worden tot DVD-Kwaliteit.

Voor Muziek mensjes komt er een nieuwe techniek genaamd 3D-MIDI om 3D multi-channel sound in MIDI als zowel in audio te maken. Hoge kwaliteit sampling. Soundfonts die zullen profiteren van 24 bit kwaliteit. Dankzij de chip gaat dit niet ten koste van de CPU die berekeningen moet uitvoeren, maar wordt allemaal gedaan door de chip zelf.....

Best nice :D

Review: http://www.tomshardware.com/consumer/20050516/x-fi-02.html
Website: http://www.soundblaster.com/products/x-fi/technology/

Owja stond trouwens ook op de frontpage: nieuws: Creative Labs' X-Fi-audioprocessor besproken :9

[ Voor 38% gewijzigd door STIMPPYYY op 27-05-2005 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:44

Shunt

Boe

eh sneller als een P4 3 ghz ??
hij zal sneller audio kunnen verwerken als een P4 proc maar hij is echt niet sneller als een P4 hoor
mare ziet er leuk uit ik hoop dat dit snel uit komt en dat ze dan gelijk wat doen aan die brakke drivers

[ Voor 29% gewijzigd door Shunt op 27-05-2005 19:02 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Klopt dat bedoel ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
klinkt duur..

't is leuk als een chip alle bronnen audio kan omzetten naar dvd kwaliteit, maar dit is technisch gezien natuurlijk een bullshit verhaaltje, en waarschijnlijk alleen maar commercieel.

geluid kan je niet 'zomaar' kwalitatief beter maken natuurlijk. beter dan de bron kan het niet worden

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
BasieP schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 19:25:
klinkt duur..

't is leuk als een chip alle bronnen audio kan omzetten naar dvd kwaliteit, maar dit is technisch gezien natuurlijk een bullshit verhaaltje, en waarschijnlijk alleen maar commercieel.

geluid kan je niet 'zomaar' kwalitatief beter maken natuurlijk. beter dan de bron kan het niet worden
Aangezien een Soundstorm 2 een singaal ook om kan zetten in Dolby lijkt het me niet erg onwaarschijnlijk. Het staat ook op Tom's Harware. Laten we hopen dat het niet zo'n commerciel uitgemolken product is, maar werkelijk wat hier staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:41

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

STIMPPYYY schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 19:33:
[...]

Aangezien een Soundstorm 2 een singaal ook om kan zetten in Dolby lijkt het me niet erg onwaarschijnlijk. Het staat ook op Tom's Harware. Laten we hopen dat het niet zo'n commerciel uitgemolken product is, maar werkelijk wat hier staat :)
Waar BasieP op doelt is dat de TS doet vermoeden dat de chip de geluidskwaliteit kan verbeteren. Dit is waarschijnlijk niet het geval, maar wel zal deze chip denk ik, net als de Soundstorm, naar Dolby Digital om kunnen zetten.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
For leisure uses involving audio, X-Fi, thanks to its processing power and algorithms, will make it possible to turn any traditional audio source into high-definition multi-channel. This function, called "24 bit Crystalizer," will be available in future products to offer quality comparable to that of DVD-Audio from traditional CD Audio sources, and even from compressed music. X-Fi should also be able to create multi-channel sound in stereo headphones. Gamers who are particular about their sound environment but also want to maintain good relations with their neighbors will be happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-04 19:25
Zou deze nu ook analoog en digitaal tegelijk kunnen?
Die nieuwe Mystique kaart kan dat namelijk niet en dan heb ik er niks aan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-04 23:31
Bij gecompirmeerde muziek worden toch eerst kwaliteit / stukje weggelaten? Dan ben ik heel erg benieuwd hoe ze dat gaan aanvullen dan via de geluidskaart? Ik vraag me af hoe de geluidskwaliteit ten opzicht van de M-Audio en Terratec kaartjes gaat zijn, aangezien die momenteel het beste geluid leveren (afgezien van games).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
schopje

Enig idee wat deze kaart zal kosten & wanneer ie uitkomt?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:48
Over 9 dagen wordt ie officieel geintroduceerd door Creative(staat op de site met een teller)
Prijs staat er niet bij, maar ik gok zo rond de € 150-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 20:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Dit betekend dus dat elke bron omgezet kan worden in DVD-Audio kwaliteit :9~ . CD-audio formaten en zelfs gecomprimeerde muziek kan omgezet worden tot DVD-Kwaliteit.
Onzin. Iets wat slecht is niet beter te maken. Het kan hoogstens "vetter" worden, want zeg nou zelf, een stereo Cd op van die prut speakersets... dat is gewoon niks. Doe je het over 5 of 6 speakers, dan is het vetter, maar beter... absoluut niet! Heb je degelijke speakers, ben je gewoon blij als het vanuit de CD zonder te kloten naar je speakers wordt gevoert. Dat concept hebben ze bij creative nooit gesnapt: Zo'n 75% van de chip wordt besteedt aan sample rate conversie :'( Kort gezegt: een zeer droevige zaak als je het mij vraagt.

Dit kaartje is weer leuk voor de gamers, maar de echte audio liefhebber heeft er helemaal niks aan. Versta me niet verkeerd: wat ze hebben gedaan ziet er echt heel goed uit (op sample rate conversie drama na), maar is puur gericht op de game markt. Snap ik wel, want daar is veel geld te behalen ;)

Zoals altijd bij Creative zal deze kaart bij velen in de smaak gaan vallen, en bij velen ook absoluut niet.

[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 18-06-2005 11:01 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:36

epo

In de Battefield2 demo kon je inderdaad kiezen voor de Creative Xi-Fi geluidskaart, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Zal dus nog even duren voor ie hier goed verkrijgbaar wordt, dan ga ik maar voor de audigy 2, zoveel verschil zal ik nou ook wel niet horen.
Dit kaartje is weer leuk voor de gamers, maar de echte audio liefhebber heeft er helemaal niks aan.
Welke geluidskaart(en) kan je dan aanraden voor audio liefhebbers?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-04 12:17

-d-

Als die goed 5.1 in dolby digital kan doorsturen naar mn receiver (met games e.d.) vind ik 't zeer interessant... hoef ik ook geen meters analoge tulp x 3 door te sturen naar m'n receiver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
* Schop :)

Heeft iemand ook enig idee wat voor prijskaartje creative aan deze kaart gaat hangen ?

Het ziet er wel goed uit...
...vooral omdat die chip genoeg power heeft om die EAX 5.0 te ondersteunen...

maar de prijs zal wel om te huilen zijn :Y)

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Hierboven gokt men op € 150-200 :p Veel meer zal het wel niet zijn.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
al iets meer te weten gekomen? er staat binnen 14 dagen, op de stite, dat ze nieuwe info gaan vrijgeven.Maar ik sta op het punt een nieuwe kaart te kopen (bulk ZS) of zou ik me inhouden,wachten en verder in software :X modus spelen in bf2, let wel ik speel erg veel en graag bf2, dus moest die x-fi er niet veel aan toevoegen, koop ik wel een ZS, het gaat me echt om het 6 kanaals geluid die ik hebben wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Als je echt het beste van het beste wilt hebben zou ik wachten, deze kaart belooft een redelijke revolutie te gaan ontketenen op geluidsgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-05 13:59
-d- schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 12:10:
Als die goed 5.1 in dolby digital kan doorsturen naar mn receiver (met games e.d.) vind ik 't zeer interessant... hoef ik ook geen meters analoge tulp x 3 door te sturen naar m'n receiver ;)
Ja dat is voor mij ook het belangrijkste. mischien cobineren ze het met DDL (dolby digital live) of iets dat er op lijkt. want ik wacht nog steeds tot die kaartjes in europa te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
mad-dog schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 21:12:
Als je echt het beste van het beste wilt hebben zou ik wachten, deze kaart belooft een redelijke revolutie te gaan ontketenen op geluidsgebied.
En dan komt er weer wat nieuws enzovoort ... zo kan je blijven wachten :) De regel: koop gewoon als je iets nodig hebt.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

never mind

[ Voor 90% gewijzigd door Shunt op 17-07-2005 12:02 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Lol, we hebben het hier over de X-Fi van Creative, niet over de audigy :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

oeh my bad ik dacht even dat de augy 4 dat was :P
het was laat kruipt weg in een donker hoekje

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Hacku schreef op zondag 17 juli 2005 @ 00:03:
[...]

En dan komt er weer wat nieuws enzovoort ... zo kan je blijven wachten :) De regel: koop gewoon als je iets nodig hebt.
Zoveel nieuwe geluidskaarten verschijnen er niet meer op de markt, dus het kan weinig kwaad om heel even te wachten op de X-Fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirecrackerBE
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-03 16:25
Heeft er nog niemand info over de verwachtte release date? Ik zit wel zo'n beetje te wachten op een lekker geluidskaartje :p.

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Afbeeldingslocatie: http://images.europe.creative.com/iss/images/landing/xfi_logo2_1.jpg
Ik kreeg vandaag een mailtje van Creative (omdat ik zo'n trouwe klant ben :P ). Daarin wordt de X-Fi helemaal uitgediept met allerlei promotieverhalen en een filmpje van 21 seconden in 5.1 Surround DVD audio!

Hier de links:
De X-Fi website
Artikel op Tomshardware

X-Fi promotiefilmpje!
Resolutie: 720x576 Audio: 5.1 surround 24bit (45.4MB WMV) 8)
Resolutie: 720x576 Audio: Stereo 16bit (6.38MB WMV)
Resolutie: 640x480 Audio: Stereo 16bit (4.6MB WMV)

Release Datum
Zondag 31 Juli 2005
>:)

[ Voor 24% gewijzigd door frankknopers op 20-07-2005 17:31 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

op de frontpage is er ook al eens iets over gezegd

T.Net X-Fi
Guru3D

[ Voor 22% gewijzigd door loodgieter op 20-07-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Mooi, ik kan al niet wachten op de reviews. (en wat ie zal kosten)

[ Voor 18% gewijzigd door XWB op 20-07-2005 21:40 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Wat ik nog veel boeiender vind is in wat voor 'smaken' we deze kaart tegemoet kunnen zien :) 1tje met een mooie breakout box ben ik nooit vies van :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Topic loopt nog niet erg lekker en dat terwijl deze revolutie op het gebied van PC-audio overmorgen al ontketend wordt. :? :P

[ Voor 6% gewijzigd door frankknopers op 29-07-2005 22:33 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

misschien handig om er een grote topic over te maken zodat dat meer de aandacht trekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

weinig groots als er iets over bekend is... idem dito met de dinovo destijds, daar is ook nog niet echt een 'groot' topic over gemaakt of wat dan ook... morgen schijnt er meer info te komen en volgens sommigen zelfs de launch ??

Het is maar afwachten, ik zat al te twijfelen om een audigy 4 te kopen...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Ik zat te kijken op de site van Creative X-Fi, want ik dacht: lekker aftellen met het klokje: zondag de introductie.

Maar nee hoor, Creative heeft er weer 4 dagen bijaan geplakt.

Nieuwe release date
Donderdag 4 Augustus 2005 :Y)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Die X-Fi heeft best goede specs, maar die eeuwige marketing bs van Creative:
Herstelt de oorstrelende details die verloren gaan bij MP3- of WMA-compressie
X-Fi's XtremeFidelity Engine transcends the compromised sound quality of MP3 and other low-quality audio (including Dolby movie sound) and dynamically puts the vitality and impact of the original recording back in! Audio has NEVER sounded so stunning!
CD quality : medium quality vs. mp3 quality : low quality
Ontopic:
Heeft deze trouwens wel native 44.1 kHz output ?
edit:
Gevonden, nee dus:
4 CDIF OUT = 32 channels @ 48k, 16 @ 96k, 8 @ 192k
Ze claimen overigens wel een ultra high quality sample rate converter geïmplementeerd te hebben, afwachten dus.
Voor de liefhebbers nog 3 ouderwets cynische topics over de X-Fi op HA.org: 1, 2, 3
Ha ha, deze quote van Stereophile wil ik jullie niet onthouden:
Who needs cumbersome high-resolution downloads—the future path for audio is clear: Download some MP3s, use Xtreme Fidelity to bring the music back to "better than CD" life and, presto, instant high-end sound at a fraction of the bandwidth! As Michael Fremer puts it, "Take a pile of hamburger and make a cow!"

[ Voor 54% gewijzigd door Henk007 op 04-08-2005 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 09:11
Frank_Knopers schreef op zondag 31 juli 2005 @ 00:35:
Ik zat te kijken op de site van Creative X-Fi, want ik dacht: lekker aftellen met het klokje: zondag de introductie.

Maar nee hoor, Creative heeft er weer 4 dagen bijaan geplakt.

Nieuwe release date
Donderdag 4 Augustus 2005 :Y)
Idd :(, wel stom zeg kan ik weer 4 dagen wachten om te zien wat de nieuwe telg word van Creative, ik hoop nu eindelijk echt iets :9~. De kaart komt als eerste uit in PCI en pas later PCI-E, maar goed denk dat een geluidskaart wel genoeg aan 133 MB/s bandbreedte heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Die teller gaat niet over de release, maar om meer info omtrent de X-Fi, vandaag zal er dus wel wat info door Creative zijn toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Laatst online: 30-04 09:55

Elektronicanet

Leds do it!

Who needs cumbersome high-resolution downloads—the future path for audio is clear: Download some MP3s, use Xtreme Fidelity to bring the music back to "better than CD" life and, presto, instant high-end sound at a fraction of the bandwidth! As Michael Fremer puts it, "Take a pile of hamburger and make a cow!"
_/-\o_

Dat Creative dit durft te zeggen... Gaat écht nergens over.

[ Voor 13% gewijzigd door Elektronicanet op 01-08-2005 00:00 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Elektronicanet schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 00:00:
[...]

_/-\o_

Dat Creative dit durft te zeggen... Gaat écht nergens over.
ergens denk ik niet dat creative dit zegt ;)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Shunt schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 08:37:
[...]

ergens denk ik niet dat creative dit zegt ;)
Inderdaad, ik heb zelfs de bron vermeld van die uitspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-04 17:52
er is weer nieuw nieuws .. en nu staat de timer over 11 dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 09:11
jimbojansen90 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 14:26:
er is weer nieuw nieuws .. en nu staat de timer over 11 dagen...
Pff wat een creative mensen, uitstellen, uitstellen uitstellen :r. Nou ja als het maar geen duke nukem 4 word :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Termi schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 12:51:
[...]

Pff wat een creative mensen, uitstellen, uitstellen uitstellen :r. Nou ja als het maar geen duke nukem 4 word :).
Zoals ik al zei, dit is NIET de releasedatum, maar de datum dat er weer meer info komt.......

Lezen is ook ZOOOO moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:01

Exirion

Gadgetfetisjist

STIMPPYYY schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 18:50:
Misschien intressant, maar Creative brengt een nieuwe geluidschip(kaart) uit. Hij schijnt sneller te zijn dan een Pentium 3,6GHz dankzij 10,340 MIPS, 24x zo snel als de huidige Audigy kaarten.
Blabla... Sony heeft over de PS2 engine en de Cell voor de PS3 ook dergelijke reclamekreten naar buiten gebracht. In de praktijk is het meestal allemaal wat genuanceerder.
Dit wordt mede mogelijk gemaakt door EAX 5.0, dus hopelijk iets nieuws en niet een lousy update van 4.0 of 3.0 die de Audigy 1 zelfs nog aankan.
Hardwarematig kon de Audigy niet echt veel wat de EMU10K1 nog niet kon.
Daarnaast kan het chipje elke muziek bron omzetten in high-definition multi-channel audio.Dit betekend dus dat elke bron omgezet kan worden in DVD-Audio kwaliteit :9~ .
Je gelooft teveel in marketing :z
CD-audio formaten en zelfs gecomprimeerde muziek kan omgezet worden tot DVD-Kwaliteit.
Denk nou even na zeg... Ik kan ook wel een MP3 naar WAV omzetten, upsamplen naar 192KHz en 24-bit, maar dat maakt de kwaliteit echt niet beter. Net als een zogenaamde 5 megapixel camera met een 1.3 megapixel sensor.

Al met al: eerst zien en dan geloven. Ik verwacht niet dat het allemaal zo revolutionair zal zijn als dat de fabrikant wil doen geloven ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

ik heb net de audigy 4 pro maar in huis gehaald, had toch eens een keer een goeie nodig i.v.m. die onboard meuk...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109640

Hoe goed is het geluid van High-Definition Audio onboard van de Asus A8N Sli Pre (Realtek ALC850, 8-kanaals High-Definition Audio CODEC) tegen een Audigy 2 ZS

want anders wacht ik wel op de nieuwe geluidschip van Creative de X-Fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:52

Wildfire

Joy to the world!

KeeZ schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 16:53:
ik heb net de audigy 4 pro maar in huis gehaald, had toch eens een keer een goeie nodig i.v.m. die onboard meuk...
En waarom vertel je dit? De Audigy 4 heeft geen XiFi chip... :)

* Wildfire hoopt op een release vòòr de HCC-dagen, koop ik de XiFi kaart op de HCC... :)

[ Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 07-08-2005 23:14 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
[miereneukermodus]
het is X-fi of Xtreme Fidelity
[/mierenneukermodus]
ik denk wel dat ie voor de HCC dagen uit is... HCC is tog ergens in November!?.. lijkt me wel raar als tie dan nog niet uit is...

[ Voor 48% gewijzigd door jimbojansen op 08-08-2005 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Anoniem: 109640 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 21:49:
Hoe goed is het geluid van High-Definition Audio onboard van de Asus A8N Sli Pre (Realtek ALC850, 8-kanaals High-Definition Audio CODEC) tegen een Audigy 2 ZS

want anders wacht ik wel op de nieuwe geluidschip van Creative de X-Fi
Off-topic:

Een Asus A8N SLI Premium heeft geen HD Audio, dit is momenteel alleen beschikbaar op Intel 915/925 moederborden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
mad-dog schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 01:04:
[...]

Off-topic:

Een Asus A8N SLI Premium heeft geen HD Audio, dit is momenteel alleen beschikbaar op Intel 915/925 moederborden
offtopic:
Het ligt eraan wat de precies HD audio noemt, maar een aantal MSI Nforce4 hebben een onboard Creative audio chipset, die o.a. 96kHz/24bit en 7.1 kanalen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
verdomme die kl*te teller staat nu over 18 dagen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jimbojansen90 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:36:
verdomme die kl*te teller staat nu over 18 dagen!!
Doh )_%*(#)%* gister stond hij nog op 5 dagen man.......... nou als me HD me niet bevalt stop ik me SB Live er wel voor een tijdje.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mad-dog schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 01:04:
[...]

Off-topic:

Dan is die naam ook zeer misleidend of niet soms?? :/ dat wachten wordt me teveel :/
ik hoop dat het waard is of anders ben ik zeer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64331

Voor de mensen die de prijs wilden weten:
The Sound Blaster X-Fi Elite Pro, priced at US$399.99, the Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS, priced at US$279.99, the Sound Blaster X-Fi Platinum, priced at US$199.99 and the Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, priced at US$129.99, will be available this month at major retail outlets.
Bron: http://www.creative.com/press/releases/welcome.asp?pid=12163

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Heel dat drivebay gedoe enzo heb ik niet nodig, die van $129.99 is wel iets voor mij dus. Benieuwd voor hoeveel ik 'm op de HCC Dagen op de kop zal kunnen gaan tikken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm die Sound Blaster X-Fi Elite Pro en Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS verschillen ook niet veel van elkaar maar er zit wel 70$ tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

zal wel een hoop software en een externe box bij zitten die je graag die $ 70,- extra laten betalen...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KeeZ schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:52:
zal wel een hoop software en een externe box bij zitten die je graag die $ 70,- extra laten betalen...
hmm hoop ik ! ik vraag me af wat de performence zijn van die kaarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Exirion schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:06:
[...]
Denk nou even na zeg... Ik kan ook wel een MP3 naar WAV omzetten, upsamplen naar 192KHz en 24-bit, maar dat maakt de kwaliteit echt niet beter.
[...]
Naja, als je mbv Soundforge/Nuendo en een mooie plugin-chain maakt met een luxe
- resample - plugin
- dithering - plugin
- soundscaping -plugin
- mastering - plugin

Dan kan je de kwaliteit best wat verbeteren. Maar ik denk niet dat die X-fi de kwaliteit/mogelijkheden van die luxe (lees: dure) audioprogrammatuur en/of plugins in zich heeft ;)
Exirion schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:06:
Al met al: eerst zien en dan geloven. Ik verwacht niet dat het allemaal zo revolutionair zal zijn als dat de fabrikant wil doen geloven ;)
* Anoniem: 100386 agrees

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 09-08-2005 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:56:Naja, als je mbv Soundforge/Nuendo en een mooie plugin-chain maakt met een luxe
- resample - plugin
- dithering - plugin
- soundscaping -plugin
- mastering - plugin

Dan kan je de kwaliteit best wat verbeteren. Maar ik denk niet dat die X-fi de kwaliteit/mogelijkheden van die luxe (lees: dure) audioprogrammatuur en/of plugins in zich heeft ;)
Dat is slechts subjectief. Je verneukt meer dan je goed maakt. Je kunt beter zorgen dat je een degelijke DAC hebt die op de standaard sample rate al degelijk werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Nou ze zijn dus geintroduceerd zoals je op de frontpage kon lezen, nu de eerste tests maar dan !! Ik hoop niet dat ik spijt krijg van de aankoop van mn audigy 4; waarschijnlijk gaat daar de prijs al behoorlijk van omlaag maar ja... wat wil je... als ik daar de prijs van de 'high-end' kaart van de X-Fi serie tegenover zet ($ 399) dan denk ik toch nog wel 2 keer na...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deepspace schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 11:12:
[...]

Dat is slechts subjectief. Je verneukt meer dan je goed maakt. Je kunt beter zorgen dat je een degelijke DAC hebt die op de standaard sample rate al degelijk werkt
* Anoniem: 100386 heeft een Terratec EWS88MT, met Envy24 :)

Maar toch kan je met de goede pugins een heleboel verbeteren aan het geluid, maar het is idd een beetje subjectief omdat er altijd sample-informatie bij moet maken die er niet was.

Maar mbv goede plugins kom je een heel end in de buurt van een correcte weergave :)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 09-08-2005 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 11:14:
* Anoniem: 100386 heeft een Terratec EWS88MT, met Envy24 :)

Maar toch kan je met de goede pugins een heleboel verbeteren aan het geluid, maar het is idd een beetje subjectief omdat er altijd sample-informatie bij moet maken die er niet was. Maar mbv goede plugins kom je een heel end in de buurt :)
Toch heb ik liever een doodsimpel stereo geluidskaartje dat met een paar goeie Burr Brown of Wolfson DACs een goed geluid geeft met heel gewoon 44.1KHz/16bits materiaal :) Van een PC kaart van $399 dollar zou je dat ook wel mogen verwachten, maar de praktijk leert dat Creative meer aandacht aan gaming features besteedt dan aan pure audiokwaliteit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Dancelot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-04 15:02
Bloody Creative en zn Marketing mumbojumbo.

Wat ze zouden moeten doen:
* Dolby Digital Live ondersteunen (kost poen aan rechten...)
* Optical out aan de achterkant (IPV op een lelijk plastic bracketje waar ze véél te véél voor vragen)
* Fatsoenlijke AD/DA converters (goede chips zijn duur...)
* 44.1/96 direct digital out ondersteunen ipv up/downsampling naar 48 met een meukchip (again $$$)

Wat ze waarsch. gaan doen:
* DirectX ondersteuning en versnelling opvoeren (alsof het niet al snel genoeg was)
* Nog meer DSP Game effects toevoegen...EAX 412.0? :P
* Verschillende doelgroepen direct aanspreken door de kaart als een cameleon te verkopen B)
* SNR nummertjes op de uitgang verder verhogen omdat dat goed staat op de doos.
* Nog meer 'free' demo's of SE's en knopjes/in/uitgangen op de brackets gooien zodat de duurdere versies nog duurder kunnen worden. 8)7
* Doen alsof het uitpoepen van een 44.1/16/stereo feed op 192/24/7.1+ gelijk is aan kwaliteitsverbetering |:(
* Doen alsof het uitpoepen van het stereo geluid van een game op 192/24/7.1+ gelijk is aan Dolby Digital Live :+
* Nóg grotere drivers bouwen met nog meer tools en screens die je pertinent niet nodig hebt. :Z

Maar goed, wie weet veranderd een haas nog eens in een koe...we wachten af.

[ Voor 8% gewijzigd door Sir Dancelot op 09-08-2005 11:29 ]

Whatever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Perfecte samenvatting :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dumbo schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 11:24:
Bloody Creative en zn Marketing mumbojumbo.

Wat ze zouden moeten doen:
* Dolby Digital Live ondersteunen (kost poen aan rechten...)
* Optical out aan de achterkant (IPV op een lelijk plastic bracketje waar ze véél te véél voor vragen)
* Fatsoenlijke AD/DA converters (goede chips zijn duur...)
* 44.1/96 direct digital out ondersteunen ipv up/downsampling naar 48 met een meukchip (again $$$)

Wat ze waarsch. gaan doen:
* DirectX ondersteuning en versnelling opvoeren (alsof het niet al snel genoeg was)
* Nog meer DSP Game effects toevoegen...EAX 412.0? :P
* Verschillende doelgroepen direct aanspreken door de kaart als een cameleon te verkopen B)
* SNR nummertjes op de uitgang verder verhogen omdat dat goed staat op de doos.
* Nog meer 'free' demo's of SE's en knopjes/in/uitgangen op de brackets gooien zodat de duurdere versies nog duurder kunnen worden. 8)7
* Doen alsof het uitpoepen van een 44.1/16/stereo feed op 192/24/7.1+ gelijk is aan kwaliteitsverbetering |:(
* Doen alsof het uitpoepen van het stereo geluid van een game op 192/24/7.1+ gelijk is aan Dolby Digital Live :+
* Nóg grotere drivers bouwen met nog meer tools en screens die je pertinent niet nodig hebt. :Z

Maar goed, wie weet veranderd een haas nog eens in een koe...we wachten af.
Toevoeging:
* Windows Vista certified Drivers maken voor X-Fi (en niet voor Audigy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Zoals ik al op de FP schreef:

Ik mag nog geen details over deze kaart prijsgeven vanwege een NDA, maar ik kan al wel vast zeggen dat Creative echt een grote vooruitgang heeft geboekt met deze kaart. Ik ben er enorm over te spreken en ik raad ook zeker aan aan iedereen om een heel serieuze kijk naar dit product te nemen. Ik was uiteraard erg sceptisch, net als de meeste bezoekers hier, maar het product overtrof al m'n verwachtingen. Pas over anderhalve week verloopt de NDA, dus tot die tijd is een uitgebreide review niet mogelijk.

Ik was vooral blij om te zien dat er nu eindelijk wat vernieuwing plaats heeft gevonden en dat Creative heeft geluisterd naar veel klachten. Hoewel de Audigy serie beter was dan de directe concurrenten, werd het op een gegeven moment alleen maar meer van hetzelfde zonder echte verbeteringen. Weer twee speakertjes daar, beetje meer SNR, that's it. Dat is in dit geval wel anders. Als Creative slim is plaatsen ze in veel zaken demo pods zodat je het geluid zelf kunt vergelijken, dan ben je vrij snel overtuigd :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
@ErectionJackson: komt deze kaart nog wel in een PCI uitvoering dan?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ErectionJackson schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 14:52:
Zoals ik al op de FP schreef:

- Expres vage toespeling ivm geheimhoudingsplicht ;) --

[...]
ErectionJackson: Heeft deze kaart dan wel of niet DD/DTS encoding voor de digitale aansluiting op externe receivers ?

Of mag je je daarover ook niet uitspreken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
GMC: dat noemt men geloof ik Dolby Digital Live, weet niet of deze nieuwe kaart het gaat krijgen?

Meer info: http://www.dolby.com/consumer/technology/dolby_live.html

Mocht de nieuwe Creative kaart dit gaan krijgen, dan missen de al uitgebrachte games toch de support ervoor...dus alleen nieuwe games kunnen er dan van profiteren |:( Of ze moeten allemaal soundpatches uitbrengen voor elke game :Z

[ Voor 62% gewijzigd door ck2000nl op 09-08-2005 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ck2000nl schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:17:
Mocht de nieuwe Creative kaart dit gaan krijgen, dan missen de al uitgebrachte games toch de support ervoor...dus alleen nieuwe games kunnen er dan van profiteren |:( Of ze moeten allemaal soundpatches uitbrengen voor elke game :Z
Dolby is gewoon een encodingtechiek voor multi-channel geluid. Of dat nou EAX of A3D ofzo is, in principe moet het mogelijk zijn om Dolby support in DirectX en sound drivers te stoppen zonder dat de API voor spellen hoeft te veranderen. Dat betekent dat elk spel dat multichannel geluid uitspuugt via een 5.1 Live/Audigy dat op dezelfde manier kan doen via Dolby Digital op een X-Fi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Laatst online: 00:26
Is die bracket dan echt zo gaar als dat ze zeggen?? Anders word het een manier vinden om de boel weg te werken in mijn Lian-Li PC60.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-05 11:04
Als die chip even snel is als een Pentium 4 3,6 Ghz, dan vraag ik me af hoe het zit met de stroomconsumptie en warmteontwikkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

ruftman schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:23:
Als die chip even snel is als een Pentium 4 3,6 Ghz, dan vraag ik me af hoe het zit met de stroomconsumptie en warmteontwikkeling?
Ooit van marketing gehoort? Die chip kan echt niet dat wat een P4 kan. Ding werkt heel anders, en is daarom niet te vergelijken, ook al kan ie misschien theoretisch net zoveel rekenen als een P4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:53:
[...]

ErectionJackson: Heeft deze kaart dan wel of niet DD/DTS encoding voor de digitale aansluiting op externe receivers ?

Of mag je je daarover ook niet uitspreken ?
Ik mag tot 22 aug niet over de features praten helaas, daarna mag ik erover vertellen wat ik wil. Het zou wel fijn zijn als je wat dingetjes noemt die je graag wil weten. Ik heb 'm in m'n pc zitten, dus ik kan het wel vast testen. Laat me weten wat je wilt weten, graag zelfs. Dan kan ik daar bij m'n review rekening mee houden. Ik heb hier overigens zowel de goedkoopste versie als de Elite Pro, dus daar kun je ook gewoon vragen over stellen.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

ruftman schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:23:
Het is een DSP, geen general purpose cpu. DSP's zijn gemaakt om een beperkte soort taken heel snel uit te kunnen voeren, bijvoorbeeld alleen audio taken. Dit kan een relatief kleine DSP dan misschien wel net zo snel doen als een 3,6GHz P4, maar als je er Windows op probeert te draaien is ie misschien wel trager dan een P1 60MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Kan je ook vergelijken tussen de 4 en de X-Fi ?

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
Ah op die manier dus.

Ik heb een vraag voor Erection Jackson. Ik heb momenteel een Soundblaster Audigy 2 ZS. Als speakers heb ik een 2.1 systeem (Ook van Creative), welke ik ook wil blijven behouden. Ik geef namelijk weinig om surround geluid. Naar MP3's luister ik vrijwel nooit. Ook DVD's worden niet op de computer bekeken. Mijn geluidskaart gebruik ik om mee te gamen en af en toe met mijn midi-keyboard te klooien.
En eigenlijk ben ik dik tevreden met het huidige geluid.

Is het in mijn geval zinvol om naar X-FI te upgraden?

Ik vraag me ook af of de Audigy voorlopig naast de X-FI blijft bestaan, of compleet door de X-FI vervangen wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door ruftman op 10-08-2005 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

KeeZ schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 12:40:
Kan je ook vergelijken tussen de 4 en de X-Fi ?
Jep, ik heb vanaf de Live alle soundblaster kaarten.
ruftman schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:15:
Ah op die manier dus.

Ik heb een vraag voor Erection Jackson. Ik heb momenteel een Soundblaster Audigy 2 ZS. Als speakers heb ik een 2.1 systeem (Ook van Creative), welke ik ook wil blijven behouden. Ik geef namelijk weinig om surround geluid. Naar MP3's luister ik vrijwel nooit. Ook DVD's worden niet op de computer bekeken. Mijn geluidskaart gebruik ik om mee te gamen en af en toe met mijn midi-keyboard te klooien.
En eigenlijk ben ik dik tevreden met het huidige geluid.

Is het in mijn geval zinvol om naar X-FI te upgraden?

Ik vraag me ook af of de Audigy voorlopig naast de X-FI blijft bestaan, of compleet door de X-FI vervangen wordt.
De nieuwe ASIO drivers zijn verbeterd en gebruiken veel minder processorkracht. Als je deze dus gebruikt en een niet zo snelle pc hebt, heeft het zeker een voordeel voor muziek maken op je pc. In een ander geval heb je weinig voordeel. Hooguit dat de drivers wat meer opties bieden.

Stereo geluid kun je met CMSS 3D omzetten naar surround geluid. Dit is behoorlijk geavanceerd bij de X-Fi en is ook niet te vergelijken met de functionaliteit bij vorige Creative kaarten. Kleine beschrijving van de site over CMSS 3D:
CMSS-3D converts any static stereo music into amazing surround sound on your headphones or multichannel speakers [...] You haven't experienced virtual surround audio until you hear X-Fi CMSS-3D. Headphone audio becomes like listening to multi-channel speakers and your MP3 music and movie-clips will sound like they were created in multi-channel rather than plain old stereo!
Zowel bij een surround setje als bij hoofdtelefoons werkt dit erg goed. Op 2.1 speakers niet. Dit heeft dus voor jou weinig voordeel.

De Audigy serie zal inderdaad uitgefaseerd worden.

[ Voor 9% gewijzigd door ErectionJackson op 10-08-2005 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

ErectionJackson: Vast een vraag voor je: Wat voor voordelen heeft dat X-RAM? Is het de 70 dollar van de Fatal1ty versie extra waard bovenop de Platinum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
ErectionJackson schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 15:54:

Stereo geluid kun je met CMSS 3D omzetten naar surround geluid. Dit is behoorlijk geavanceerd bij de X-Fi en is ook niet te vergelijken met de functionaliteit bij vorige Creative kaarten.
Dat is toch gewoon marketing meuk, no offence.
Ik ga toch ook geen kleurentelevisie aanprijzen die van een zwartwit film een kleurenfilm maakt?
Een stereo source heeft 2 kanalen. Daaruit kun je echt geen meerdere kanalen uit berekenen zonder er dingen bij te verzinnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Henk007 op 10-08-2005 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
@ErectionJackson: heb je de kaart nou in je PCI slot zitten of niet? :D thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Henk007 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 16:15:
[...]

Ik ga toch ook geen kleurentelevisie aanprijzen die van een zwartwit film een kleurenfilm maakt?
Een stereo source heeft 2 kanalen. Daaruit kun je echt geen meerdere kanalen uit berekenen zonder er dingen bij te verzinnen.
Klopt ongeveer wel. Meestal wordt het geluid op de andere 4 boxen (2 -> 5.1) gesimuleerd. Desondanks kan ik wel zeggen dat mijn MP3-muziek niet slecht klinkt op mijn 5.1 setje.

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-05 20:33

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ik heb nu een Audigy 2 NX aan mn laptop hangen, komt er van de X-fi ook een mobile variant?

Het enige waar ik mijn audigy voor gebruik is MP3 muziek, en soms een DVDtje. Maar waar ik bij de audigy 2 last van heb is dat de rear uitgang klinkt alsof ie gemaakt is voor sattelietspeakertjes. Ik heb 4 vrij grote actieve MFB boxen van philips direct aan de rear uitgang hangen en het klinkt erg dof.

Sowieso vraag ik me af waar al die hoge SNR specs enzo goed voor zijn. Voor mij maakt het in ieder geval niks uit, ik luister mijn muziek via een 30 jaar oude voorversterker met 27 jaar oude speakers eraan. Het verschil tussen 48khz en 96khz merk ik totaal niet, en nee, dit ligt niet aan mn speakers.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• Sir Dancelot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-04 15:02
Sowieso vraag ik me af waar al die hoge SNR specs enzo goed voor zijn. Voor mij maakt het in ieder geval niks uit, ik luister mijn muziek via een 30 jaar oude voorversterker met 27 jaar oude speakers eraan. Het verschil tussen 48khz en 96khz merk ik totaal niet, en nee, dit ligt niet aan mn speakers.
Je haalt hier twee dingen door elkaar; SNR heeft niks te maken met 48/96 en aangezien je de instalatie aan de analoge uitgang hebt hangen, maakt dat laatste voor jou uberhaupt niet uit, aangezien de geluidskaart dan alles intern naar 48MHZ terugsampelt alvorens het om te zetten naar analoog via de niet al te beste DAC van de Audigy .

Dat doffe kan een gevolg van MP3 zijn, vooral op lage bitrates. Maar als ik jou was zou ik eerst je installatie vernieuwe alvorens een nieuwe soundcard te overwegen. Anders is het net zoiets als een moderne Golf GTI motor in een fiatje 500 uit 1970 te leggen... Instalaties en vooral speakers slijten in de loop der jaren en na 27 jaar zullen ze echt niet meer optimaal uitslaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Sir Dancelot op 11-08-2005 11:27 ]

Whatever!

Anoniem: 111186

Hier wat plaatjes en wat er wel op zit en niet. :P _/-\o_ :9~ :9

http://hardware.gamespot....treme-Music-C-22364-x-9-9

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dumbo schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:25:
Instalaties en vooral speakers slijten in de loop der jaren en na 27 jaar zullen ze echt niet meer optimaal uitslaan.
Very untrue, maar goed... gaan we niet over discussieren, erg offtopic.

Bovendien gaan speakers meestal een stuk langer mee dan de electronica.

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:35
Hoeveel ASIO kanalen krijg je met de meest goedkope versie (de Music X-treme toch)?
Gewoon 2 of kan je tot de 8 losse outputs gaan?

• ErectionJackson

ErectionJackson

Anoniem: 120284 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 16:10:
ErectionJackson: Vast een vraag voor je: Wat voor voordelen heeft dat X-RAM? Is het de 70 dollar van de Fatal1ty versie extra waard bovenop de Platinum?
Sorry, daar mag ik nog niks over zeggen. Maar ik kan je wel vertellen dat dat pas zin heeft als veel games het gaan ondersteunen. Ik denk zelf dat dat nog wel een tijdje gaat duren.
ck2000nl schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 16:47:
@ErectionJackson: heb je de kaart nou in je PCI slot zitten of niet? :D thnx!
Hij zit in een standaard PCI slot ja, net als de vorige kaarten.
Henk007 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 16:15:
[...]

Ik zou zeggen wacht met oordelen tot je het hoort :) Hoe kritisch ik ook ben over dit soort systemen, dit werkt echt super.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

ErectionJackson schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 20:16:

[...]

Sorry, daar mag ik nog niks over zeggen. Maar ik kan je wel vertellen dat dat pas zin heeft als veel games het gaan ondersteunen. Ik denk zelf dat dat nog wel een tijdje gaat duren.
Zolang je maar achteraf nog X-RAM kunt toevoegen is het geen probleem als je in eerste instantie een kaart koopt zonder X-RAM.

@ErectionJackson

Nu eens een vraagje die je wel mag beantwoorden: Wanneer komt je review uit ? En waar mogen we die dan verwachten ?

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Over anderhalve week vervalt het NDA, dus ten vroegste tegen dan neem ik aan.

March of the Eagles

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

ErectionJackson schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 20:16:Ik zou zeggen wacht met oordelen tot je het hoort :) Hoe kritisch ik ook ben over dit soort systemen, dit werkt echt super.
Opvijzelen is heel wat anders dan kwaliteit verbeteren! Het is alsof de kleuren TV de zwart-wit uitzending zelf in gaat inkleuren. Dan krijgt alles de verkeerde kleur. Ziet er natuurlijk wel leuk en spectaculair uit, maar het wordt er geen haar beter op.

Dus ik hoeft niet te wachten. Kwaliteit van een opname (die anyway al in 99% van de gevallen in de studio totaal verneukt is,) verbeteren is technisch onmogelijk. Je kunt het hoogstens leuker maken, zodat het lijkt alsof het beter klinkt. Niets meer, en niets minder. Voor al die gasten die hun muziek door 5.1 micro speakertjes moeten persen omdat er anders geluid geugdelijk geluid uit komt, is het misschien leuk, maar met kwaliteit heeft dat totaal niks te maken.

[ Voor 33% gewijzigd door voodooless op 11-08-2005 20:54 ]

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

mjah ik denk dat ze dit soort dingen -zoals al eens eerder vermeld door een aantal reviewers- op de markt zetten om toch de onboard meuk weer van hun troon te stoten, ik heb net een Audigy 4 in mn pc gezet en ik moet zowieso zeggen dat het verschil merkbaar is... hopelijk doet de X-Fi dat net zo goed; zo niet beter dan de 4 dat deedt... ik zal het eens beluisteren en wellicht de 4 dan inruilen voor een nieuwe; alleen zag ik dat er geen break outs komen ?? dat zou pijnlijk zijn omdat ik weinig tot geen ruimte in mijn kast meer heb...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
Mag ik de prijzen van de X-FI direct omrekenen met de huidige koers naar Euro's?
Dus als de instapkaart 129,99 dollar kost, gaat hij in Nederland dan 104,62 euro kosten? Of moeten er nog toeslagen, btw, invoerrechten ed. bij worden opgeteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-05 20:33

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Dumbo schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:25:
[...]

Je haalt hier twee dingen door elkaar; SNR heeft niks te maken met 48/96 en aangezien je de instalatie aan de analoge uitgang hebt hangen, maakt dat laatste voor jou uberhaupt niet uit, aangezien de geluidskaart dan alles intern naar 48MHZ terugsampelt alvorens het om te zetten naar analoog via de niet al te beste DAC van de Audigy .

Dat doffe kan een gevolg van MP3 zijn, vooral op lage bitrates. Maar als ik jou was zou ik eerst je installatie vernieuwe alvorens een nieuwe soundcard te overwegen. Anders is het net zoiets als een moderne Golf GTI motor in een fiatje 500 uit 1970 te leggen... Instalaties en vooral speakers slijten in de loop der jaren en na 27 jaar zullen ze echt niet meer optimaal uitslaan.
Dat SNR niks met bitrate te maken heeft weetik ook. Ik wilde aangeven waarom de SNR altijd zo hoog mogelijk moet, terwijl de versterkers van die pc setjes waar ze op aangesloten worden echt niet zo geweldig is.

En nee, ik ga niet mn installatie vervangen. Die bestaat uit 4 speakers die toen 800 gulden per stuk waren, en nog steeds in prima toestand verkeren nu (en ze klinken geweldig).

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ruftman schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 08:45:
Mag ik de prijzen van de X-FI direct omrekenen met de huidige koers naar Euro's?
Dus als de instapkaart 129,99 dollar kost, gaat hij in Nederland dan 104,62 euro kosten? Of moeten er nog toeslagen, btw, invoerrechten ed. bij worden opgeteld?
Here we go AGAIN...... :{ Wat denk je nou zelf.

Ik gok op 149 euro in NL

[ Voor 6% gewijzigd door Exirion op 12-08-2005 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
@Exirion: wat bedoel je met `here we go again'?
Ik heb zelf geen flauw idee, anders zou ik de vraag niet stellen. Ik wil gewoon weten wat ik van de prijs kan verwachten.

Excuses voor als het een domme vraag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ruftman schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 10:54:
@Exirion: wat bedoel je met `here we go again'?
Ik heb zelf geen flauw idee, anders zou ik de vraag niet stellen. Ik wil gewoon weten wat ik van de prijs kan verwachten.

Excuses voor als het een domme vraag is.
Goed, in het kort: in het algemeen zijn de prijzen in Amerika ex.Btw. en bovendien is electronica er in verhouding vaak een stuk goedkoper. Dat betekent dat de europrijzen in Nederland vrijwel altijd minstens zo hoog zijn als de dollarprijzen daar. Deze prijsdiscussie is al heel vaak gevoerd, vandaar mijn reactie. Maar reken er maar niet op dat de prijs onder de 129 euro komt. Ik schat zo'n 149 euro.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.