In principe verschilt een DTS decoders niet zo van elkaar, behalve dat je bijv bij home ciname recvier wat correctie kan late uitvoeren op het signaal. Zoals de achter kanalen wat extra versterken, vertragen en eventueel de akoestiek verminderen.Marf0rz schreef op maandag 26 december 2005 @ 14:15:
Is de built-in decoder van de x-fi niet veel krachtiger dan die in de pod van bijv. een z-5500, of is een dts decoder gewoon een dts decoder en maakt het geen verschil, ook niet qua kwaliteit van geluid en volume. Zo ja, is het dan vereist om de set met een 6 channel kabel aan te sluiten.
Nee, alleen op deze geluidskaart gaat het wel werken. http://www.cmedia.com.tw/product/CMI8788.htm Tot nu toe is dit de engiste geluids kaart die het kan. Hij kan het singaal zelfs uitsturen in DTS formaart, jammer genoeg tot nu toe alleen 5.1 mogelijk.Je hebt bijvoorbeeld ook nog ziets als dts neo:6 de tegenhanger van dolby pro logic II, maar als ik zo is op internet rondlees, maakt dts er een zootje van met neo:6, je schijnt veel artifacts te horen. Toch wil ik dat graag wel eens horen, maar hoe? Je kan dus met de x-fi de built-in decoder aanzetten, maar dan ben je er nog niet volgens mij. Kan het bijv. ook over een enkele coax kabel, dus:
Stereo CD, Built-in DTS Neo:6 --> Coax --> Pod (effect: ? stereo? stereo x2?)
Jep, X-Fi kan alleen stereo geluid uitsturen over de digitaal uit tenzij je een DTS of DD singaal invoerd en hem onbewerkt uit de geluidskaart laat komen. Maar dat kan haast elke geluidskaart van af 15 euro met een een digitaal uitOf werkt dat alleen (weer) wanneer je je speakers met een 6 channel kabel aansluit, vragen waar niemand antwoord op schijnt te hebben, in ieder geval nog niet, ik heb flink rondgezocht.
Coax is inderdaad één aardige (channel).Dan heb ik een coax kabel met een 3.5 minijack male <--> female rca mono adapter aangesloten, zou dit veel kwaliteitverlies geven wanneer je naar een dolby digital of dts track luistert, of is een rca coax kabel zowiezo maar 1 channel (1 aderig?) (er zijn rca stereo adapters)
Nornmaal klinkt een dvd speler digitaal aangesloten op je amp veel beter dan waneer je computer het geluid laat decoden, zo niet dan is er iets mis met je appratuur.Dan heb je ook nog een standalone dvd speler die je optisch kan aansluiten op je externe decoder, dan mis je dus veel kwaliteit zoals hoge tonen dan wanneer je muziek luistert via je pc en je geluidskaart (x-fi), die de boel natuurlijk versterkt. Dan is weer de vraag, is dat ook zo met het decoderen van dts of dolby digital, of is dat gewoon 1 standaard en maakt het verschil in kracht van een dts decoder niks uit en/of is dat er uberhaupt niet?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 26-12-2005 15:27 ]