Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
The__Virus schreef op maandag 12 december 2005 @ 21:06:
[...]

Tja dan zit je dat het misschien niet goed meer shielded is, je kan je kabels beschadigen, je moet zeker weten dat de pinnen op de goede plek zitten enz. Er zitten gewoon teveel risico's aan.
Hoe lang is die kabel eigenlijk? Kun je bijv. makkelijk vanaf je onderste PCI-slot naar de bovenste bay? Kan iemand misschien een plaatje posten van zijn X-Fi Platinum/Fatal1ty FPS in de kast?
Jo...

Zal ik deze week ff doen!

Base

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 20:28
K heb net me X-Fi Extreme Music binnen. Hij heeft een heatsink er op. En werkte meteen goed @ me DFI Nforce 4.

Alleen ik moet nog de goede settings vinden voor die surround en zo. Even kijken wat het mooiste klinkt. Ik merk wel dat er veel minder ruis is als ik em vol open gooi hoor ik nog wel iets maar het is aanzienlijk minder. De mp-3's zelf hebben veel meer ruis. Eerst was het andersom.

Dus tot nu toe ben ik erg positief over deze kaart. Strax even BF 2 SF spelen kijken hoe het klnikt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2024

Plekuz

available in strong mint

Ik had niet de CD geinstalleerd, maar webupdate1 en 2. Helaas zitten daar de progs niet bij, dus ik dacht " Kom laat ik eens de progs vanaf de CD installeren". Bad move. Bij één progsel crashte mijn XP-tje met een BSOD. Eeek! Uiteindelijk 1 voor 1 de progjes geinstalleerd die ik echt wilde hebben en dat werkte, maar het blijven een beetje prutsers met hun installatie-CD helaas.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Weakling schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 13:04:
Ik had niet de CD geinstalleerd, maar webupdate1 en 2. Helaas zitten daar de progs niet bij, dus ik dacht " Kom laat ik eens de progs vanaf de CD installeren". Bad move. Bij één progsel crashte mijn XP-tje met een BSOD. Eeek! Uiteindelijk 1 voor 1 de progjes geinstalleerd die ik echt wilde hebben en dat werkte, maar het blijven een beetje prutsers met hun installatie-CD helaas.
Uhmm dat had ik dus ook gedaan. Alleen ik heb bij de setup de driver uitgevinkt :) dus hij had bij mij de web update 2 drivers nog. Dus ik heb nergens last van gehad :)

Edit:

Ben erg te spreken over het geluid. Alleen de speaker instellingen willen nog niet. Bij mijn nforce kon ik mijn rear speakers boven de front speakers uit laten komen. Nu gaat dat niet ookal zet ik die voorste zo zacht mogelijk. Dus waar dat aan ligt weet ik niet. Maar dat ga ik nog even uitzoeken.

[ Voor 20% gewijzigd door Astennu op 13-12-2005 15:06 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Astennu schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 14:10:
Uhmm dat had ik dus ook gedaan. Alleen ik heb bij de setup de driver uitgevinkt :) dus hij had bij mij de web update 2 drivers nog. Dus ik heb nergens last van gehad :)

Edit:

Ben erg te spreken over het geluid. Alleen de speaker instellingen willen nog niet. Bij mijn nforce kon ik mijn rear speakers boven de front speakers uit laten komen. Nu gaat dat niet ookal zet ik die voorste zo zacht mogelijk. Dus waar dat aan ligt weet ik niet. Maar dat ga ik nog even uitzoeken.
De drivers had ik ook uitgevinkt en ook de console, maar toch crashte ie ergens onderweg op een ander programma. Eerlijk gezegd niet zoveel zin om uit te zoeken wel programma het precies is geweest, want nu werkt de heleboel inclusief de paar programmas op de CD die ik wilde hebben.

Ik heb op dit moment nog maar een 2 speakers van een dubbeltje per stuk, wil absoluut een beetje goede 2.1 gaan aanschaffen (5.1 etc kan ik bij mij niet echt kwijt), maar zelfs met die bagger speakertjes hoor ik nog goed verschil in kwaliteit tussen mijn onboard AC97 en de XFi.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Weakling schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:18:
[...]

De drivers had ik ook uitgevinkt en ook de console, maar toch crashte ie ergens onderweg op een ander programma. Eerlijk gezegd niet zoveel zin om uit te zoeken wel programma het precies is geweest, want nu werkt de heleboel inclusief de paar programmas op de CD die ik wilde hebben.

Ik heb op dit moment nog maar een 2 speakers van een dubbeltje per stuk, wil absoluut een beetje goede 2.1 gaan aanschaffen (5.1 etc kan ik bij mij niet echt kwijt), maar zelfs met die bagger speakertjes hoor ik nog goed verschil in kwaliteit tussen mijn onboard AC97 en de XFi.
Nou mijn Z-5300 kan de X-Fi niet bij benen. Bij Dvd's heb ik de statalietjes aan het klapperen gekregen. Dus tijd om te sparen voor een Z-5500 of beter ( liefts met 2 weg mischien dat logitech die binnenkort uitbrengt ? )

Maar ik had igg geen probs met de software. Mischien door de nieuwere revisie ? en heb je je onboard audio ook uitgeschakeld ?

Gebruiken jullie btw die floppy power connector ? ik zag nergens staan dat die er op moest. Dus ook maar niet gedaan. Dus ik vraag me af wat voor'n nut dat ding heeft. Mischien voor oude moederborden die niet genoeg kunnen leveren via het bord ?

Maar ik ben wel tevreden. Het was zekers de 110 euro waard TOV een onboard oplossing. Dat vond ik bij de audigy serie nog niet. Al helemaal als je kijkt dat er tussen de audigy 2 en 4 geen verschil zit :\ paar kleine dingen. die heeft dezelfde chip. Dit is teminste iets heel nieuws. Meer features + hardware sounds. Dus daarom heb ik nu ook een keer een dure audio kaart gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:37

Exirion

Gadgetfetisjist

Astennu schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:56:
Nou mijn Z-5300 kan de X-Fi niet bij benen. Bij Dvd's heb ik de statalietjes aan het klapperen gekregen. Dus tijd om te sparen voor een Z-5500 of beter
Ehhhh...?

Een geluidskaart is niks magisch hoor. Gewoon een ding dat een line-out signaal produceert zoals een CD-speler dat doet. Als jouw satellietjes nu ineens staan te klapperen dan zal er wel ergens een behoorlijke bass-boost in de signaalverwerking zitten. Het zegt niks over de capaciteiten van de X-Fi. Ik zou bijna zeggen integendeel.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Astennu schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:56:
Nou mijn Z-5300 kan de X-Fi niet bij benen. Bij Dvd's heb ik de statalietjes aan het klapperen gekregen. Dus tijd om te sparen voor een Z-5500 of beter ( liefts met 2 weg mischien dat logitech die binnenkort uitbrengt ? )
Klapperen? Geen idee wat ik me daar nou precies bij moet voorstellen, maar klinkt niet erg best. Hard gaan sparen dan maar ...
Maar ik had igg geen probs met de software. Mischien door de nieuwere revisie ? en heb je je onboard audio ook uitgeschakeld ?
Onboard was uit. Ik heb het vermoeden dat het samenhangt met mijn Hauppauge PVR250 TV kaart, hoewel ze elkaar qua resources totaal niet bijten. Of met mijn videokaart, of een andere instelling in de BIOS. Nou ja, alles wat ik wilde gebruiken van de CD werkt nu, dus geen probs meer.
Gebruiken jullie btw die floppy power connector ? ik zag nergens staan dat die er op moest. Dus ook maar niet gedaan. Dus ik vraag me af wat voor'n nut dat ding heeft. Mischien voor oude moederborden die niet genoeg kunnen leveren via het bord ?
Volgens de online handleiding is die connector alleen nodig als je het console aansluit (die dus standaard niet bij de Music versie zit). Gebruik je geen console dan hoef je die connector niet aan te sluiten.
Maar ik ben wel tevreden. Het was zekers de 110 euro waard TOV een onboard oplossing. Dat vond ik bij de audigy serie nog niet. Al helemaal als je kijkt dat er tussen de audigy 2 en 4 geen verschil zit :\ paar kleine dingen. die heeft dezelfde chip. Dit is teminste iets heel nieuws. Meer features + hardware sounds. Dus daarom heb ik nu ook een keer een dure audio kaart gekocht.
Audigy 2 en 4 was volgens mij alleen maar om onderscheidt te maken tussen consumer kaarten en kaarten voor (semi)professionele muzikanten, maar ik kan het mis hebben, ben er nooit echt ingedoken in die materie. De XFi is in ieder geval idd zijn geld waard, helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:00
Dat klopt inderdaad, dat van die Audigy. Alleen heeft de 4 dus betere DACs waar je voor betaalt, maar een 'leek' (maar denk ook (semi-)professionelen niet) zal het verschil echt niet horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Exirion schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 16:08:
[...]

Ehhhh...?

Een geluidskaart is niks magisch hoor. Gewoon een ding dat een line-out signaal produceert zoals een CD-speler dat doet. Als jouw satellietjes nu ineens staan te klapperen dan zal er wel ergens een behoorlijke bass-boost in de signaalverwerking zitten. Het zegt niks over de capaciteiten van de X-Fi. Ik zou bijna zeggen integendeel.
Bij mijn onboard kon ik het geluid gewoon simpelweg neit zo hard zetten. Output signaal was gewoon minder hard denk ik. Mijn max volumme ligt nu een stuk hoger.

Klapperen. Tja je hoort ze dan gewoon tikken zeg maar. Ik denk dat de uitslag te groot is van de speakertjes. Maar als deze dat goed hadden gekunt had er geen Z-5500 hoeven zijn he. Deze zijn een stuk kleiner. Die satalieten van de Z-5500 zijn ook 2x zo krachtig. Geluid was verder goed alleen ik hoorde best hard getik. Je ziet die speakers dan ook erg ver uitslaan. Dus ik gok dat dat het is.

En over dat audigy verhaal. Er zitten ook geen echt grote verschillen tussen de Audigy 1 en 2. Die audigy 1 kan ook gewoon eax 4 aan. Ik weet niet hoe groot het verschil was van SB Life > Audigy maar ik neem aan dat dat een beetje vergelijkbare stap is als van Audigy 4 > X-Fi. MAar je vind nu SB life chips terrug op msi mobo's :S dat is wel enigzins vaag. Worden die dan nog gamaakt of zo ? Sorry voor de eventueel domme vragen maar ik heb me nooit in audio verdiept :D dat begint nu pas een beetje te komen.

[ Voor 20% gewijzigd door Astennu op 13-12-2005 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12430

Ik heb een X-fi extreme music sinds zaterdag echt een lekkere kaart,ook met cmss3d headphone werkt gerust goed alleen het geluid is een beetje dof dan toch nog even puzzelen hoe dat goed te krijgen.
Een dikke aanrader deze kaart !

http://www.jakobenjeanne....5/verjaardag11dec0503.jpg

Hier de mijne hij heeft wel een stroom connector alleen die had ik nooit gezien en hij werkt best zo.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 12430 op 13-12-2005 18:08 . Reden: foutje met foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 12430 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 18:07:
Ik heb een X-fi extreme music sinds zaterdag echt een lekkere kaart,ook met cmss3d headphone werkt gerust goed alleen het geluid is een beetje dof dan toch nog even puzzelen hoe dat goed te krijgen.
Een dikke aanrader deze kaart !

http://www.jakobenjeanne....5/verjaardag11dec0503.jpg

Hier de mijne hij heeft wel een stroom connector alleen die had ik nooit gezien en hij werkt best zo.
Elke X-Fi heeft dat en de Audigy 4 ook. Het is zekers een goede kaart. Je moet gewoon even in de Qqualiser kijken voor helderder geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ligt het dan aan mij of zie ik echt die 5V-connector niet? Kun je hem misschien ff omcirkelen? Wat is dan het verschil met een Platinum, die ook nog zo'n blokje heeft met X-Fi erop? Dacht dat dat juist het blokje was met de 5V-aansluiting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
The__Virus schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:02:
Ligt het dan aan mij of zie ik echt die 5V-connector niet? Kun je hem misschien ff omcirkelen? Wat is dan het verschil met een Platinum, die ook nog zo'n blokje heeft met X-Fi erop? Dacht dat dat juist het blokje was met de 5V-aansluiting...
5v aansluiting ??? gewoon een floppy disk connector. Die zit harlverwege de kaart. en dan niet aan de kant van de PCI bus. Hij is zwart en heeft 4 pinnetjes net als je floppy drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Astennu schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:48:
[...]

5v aansluiting ??? gewoon een floppy disk connector. Die zit harlverwege de kaart. en dan niet aan de kant van de PCI bus. Hij is zwart en heeft 4 pinnetjes net als je floppy drive.
Tja die floppyconnector levert nou eenmaal 5V. Maar goed, wat is dat zwarte blokje dan :?.

[ Voor 6% gewijzigd door The__Virus op 13-12-2005 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
The__Virus schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:01:
[...]

Tja die floppyconnector levert nou eenmaal 5V. Maar goed, wat is dat zwarte blokje dan :?.
Daar komt ook 12 v op binnen Geel 12v zwart aarde rood 5v. Mja het zal wel . Er kan igg stroom op :D maar dat zou alleen voor dat front pannel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

@The_Virus; wanneer krijg je hem binnen? Ik hoop hem zaterdag ochtend op te halen. Zaterdagmiddag moet ik nog 3 uurtjes werken :X . Maandag 2 repetities :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Tja ik wilde hem zaterdag bestellen, maar veel winkels waren dicht of namen de telefoon niet op. Ik wilde wel zeker weten dat ze de versie met nieuwe firmware hebben. Maar velen geven al aan niet van het probleem te weten en ook niet te weten welke firmware ze leveren. Vanavond ga ik hem denk ik toch bestellen bij Salland Automatisering, ik moet namelijk ook nog een fancontroller dus doe ik dat samen :). En ik krijg gewoon mijn geld terug als het niet werkt (maar dat is elke winkel verplicht om te doen). Ben je helaas wel weer verzendkosten kwijt :(. Ik zal ze iig vragen eentje te leveren die ze het laatst binnen hebben gekregen. Ik zal laten weten of het werkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:05

The Zep Man

🏴‍☠️

The__Virus schreef op woensdag 14 december 2005 @ 07:05:
En ik krijg gewoon mijn geld terug als het niet werkt (maar dat is elke winkel verplicht om te doen)
Correctie: als jij in Nederland iets on-line besteld (van een Nederlandse winkel), heb je de eerste acht dagen het recht om het terug te sturen en het geld terug te krijgen (misschien zonder verzendkosten) zonder reden, of het nu werkt of niet.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Dat zeg ik dus :Y), alleen een beetje vereenvoudigd. Maar ik was me inderdaad hier van bewust en de medewerker van Salland benadrukte dit nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik ben wel erg blij met me X-Fi kaartje. Die music player van Creative geeft wel beter geluid dan winamp. die gebruikt ook 5.1 winamp 4.1. Maar het toppie ding voor de mensen die veel films kijken en games spelen + muziek luisteren echt een aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136131

Daar ik onverwacht wat extra geld te besteden heb, dacht ik dat het wel aardig zou zijn om als ik nieuwe speakers ga kopen zoals ik in een ander topic had beschreven (wat ik nog niet gedaan heb maar wel ga doen) om ook mijn soundcard te upgraden.

Tegen alle waarschuwingen en beter weten in een X-Fi XtremeMusic gekocht. Ik heb een Asus A8N-E mobo (nForce4). De man in de winkel wist niks van het probleem, maar er zat wel een koelblok op.

Thuisgekomen, alle Creative zooi gedeinstalleerd, floppy gemaakt met nieuwste beta bios voor de zekerheid (niet nodig gehad), computer open, Audigy2 eruit, X-Fi erin, computer dicht, een druk op een knop en duimen maar.

En hij doet het! Nieuwste drivers van de site van Creative geinstalleerd onder XP x64 (gewone XP nog niet geprobeerd) en geen enkel probleem! De kaart werkt perfect!

En wat een verschil! Ik had niet echt verwacht dat het veel uit zou maken, maar met name het centerkanaal is veel helderder. Ik ben niet bepaald een expert, maar met de dingen die ik tot nu toe heb getest (Hitchhikers Guide to the Galaxy Tertiary Phase radio play 5.1 WMA, soundtrack CD van Escaflowne the Movie, en Lord of the Rings Return of the King Extended Edition DVD met de DTS track) klinkt de kaart veel beter dan de Audigy2.

Ik heb die "24-bit Crystalizer" geprobeerd, maar ik geloof niet echt in magische chips die gecomprimeerde muziek beter laten klinken dan de oorspronkelijke CD. Ik was ook niet echt te spreken over het resultaat. Gezien wat het doet kan ik me voorstellen dat het op prutsboxen wat verbetering oplevert, maar ik laat het gewoon uitstaan.

Nog even voor de duidelijk: Asus A8N-E met the X-Fi werkt hier dus. De kaart is aangeschaft bij Dynabyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Nou mijn kaart is besteld :). Heb alleen nog geen geld over kunnen maken, omdat mijn lopende rekening niet genoeg geld had en ik geen toegang heb tot mijn spaarrekening. Ik ga er gewoon vanuit dat ik de nieuwe versie krijg, aangezien die op dit moment door iedereen wordt ontvangen. Ik heb er wel vertrouwen in :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Anoniem: 136131 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:16:
Daar ik onverwacht wat extra geld te besteden heb, dacht ik dat het wel aardig zou zijn om als ik nieuwe speakers ga kopen zoals ik in een ander topic had beschreven (wat ik nog niet gedaan heb maar wel ga doen) om ook mijn soundcard te upgraden.

Tegen alle waarschuwingen en beter weten in een X-Fi XtremeMusic gekocht. Ik heb een Asus A8N-E mobo (nForce4). De man in de winkel wist niks van het probleem, maar er zat wel een koelblok op.

Thuisgekomen, alle Creative zooi gedeinstalleerd, floppy gemaakt met nieuwste beta bios voor de zekerheid (niet nodig gehad), computer open, Audigy2 eruit, X-Fi erin, computer dicht, een druk op een knop en duimen maar.

En hij doet het! Nieuwste drivers van de site van Creative geinstalleerd onder XP x64 (gewone XP nog niet geprobeerd) en geen enkel probleem! De kaart werkt perfect!

En wat een verschil! Ik had niet echt verwacht dat het veel uit zou maken, maar met name het centerkanaal is veel helderder. Ik ben niet bepaald een expert, maar met de dingen die ik tot nu toe heb getest (Hitchhikers Guide to the Galaxy Tertiary Phase radio play 5.1 WMA, soundtrack CD van Escaflowne the Movie, en Lord of the Rings Return of the King Extended Edition DVD met de DTS track) klinkt de kaart veel beter dan de Audigy2.

Ik heb die "24-bit Crystalizer" geprobeerd, maar ik geloof niet echt in magische chips die gecomprimeerde muziek beter laten klinken dan de oorspronkelijke CD. Ik was ook niet echt te spreken over het resultaat. Gezien wat het doet kan ik me voorstellen dat het op prutsboxen wat verbetering oplevert, maar ik laat het gewoon uitstaan.

Nog even voor de duidelijk: Asus A8N-E met the X-Fi werkt hier dus. De kaart is aangeschaft bij Dynabyte.
Welke speakersetje heb je dan? Want ik heb dus een X-530 van Logitech, en ben benieuwd of de "vooruitgang" ook goed hoorbaar is met een budget setje.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12430

Ik hrb de X530 een heerlijk setje voor zo weinig geld ! Alleen de snoeren zijn aan de korte kant maar die heb ik al verlengd.Bas valt niks tegen en het setje klinkt heerlijk helder.
http://www.jakobenjeanne....m_zoom&Itemid=26&catid=25

Hier mijn setje...

Met de Headphone klinkt de kaart ook geweldig met cmss 3d .
Ik vind dit speakersetje heel goed klinken voor het geld.
2 d luister ik wel met mijn dikke tannoys S8 die klappen pas echt !

YellowNeck schreef op woensdag 14 december 2005 @ 20:36:
[...]

Welke speakersetje heb je dan? Want ik heb dus een X-530 van Logitech, en ben benieuwd of de "vooruitgang" ook goed hoorbaar is met een budget setje.
Ik heb momenteel een Creative Inspire P580, maar ben van plan te upgraden naar waarschijnlijk een Z-5400.

Anoniem: 98824

ik heb sinds 2 dagen de x-fi fatality en ik moet zeggen dat ik erg goed merk in games dat zowel het geluid en de framerate veel beter is. Eerder had ik de eerste 10-15 seconden na het laden van een map(in quake4 als voorbeeld), erg veel last van framedrops en geluidfragmenten wat zich steeds herhaalden en dat is nu helemaal weg :D :D :D

edit: ik moest wel nieuwe nforce drivers installeren anders werkte openAL niet... mja zo gedaan toch :D
ik had btw een creative soundblaster live 5.1 versie uit 2002 ofzo

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 98824 op 15-12-2005 14:27 ]

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 12:01
Ik heb zojuist de Fatal1ty bij Mycom gehaald, maar ik kan me echt niet voorstellen dat door een grafische kaart je spellen beter gaan lopen?

kan iemand dat nader uitleggen?

crypter

Etuuuuuh!

Crypter schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:27:
Ik heb zojuist de Fatal1ty bij Mycom gehaald, maar ik kan me echt niet voorstellen dat door een grafische kaart je spellen beter gaan lopen?

crypter
Er zit een eigen audioprocessor op en x-ram(geheugen) dmv van de drivers die je installeerd, stuurt je pc de geluidsgegevens door naar de geluidskaart en niet eerst via je cpu en mem. Hierdoor kan je cpu en memory beter door andere processen worden gebruikt.(efficienter)

hoop dat ik het zo goed uitleg :X

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 98824 op 15-12-2005 14:31 ]

Anoniem: 136131 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:16:
Ik kan inmiddels bevestigen dat het ook onder de normale 32 bit XP probleemloos werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
ok die kaart heeft ondersteuning voor DTS ... nu heb ik de Z680 van logitech, maar die ziet op zijn displaytje geen DTS verschijnen.... wat kan het probleem zijn?

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crypter schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 00:10:
ok die kaart heeft ondersteuning voor DTS ... nu heb ik de Z680 van logitech, maar die ziet op zijn displaytje geen DTS verschijnen.... wat kan het probleem zijn?
Als je de DTS decoder van de kaart gebruikt zal je juist niet DTS op het display zien verschijnen. De kaart doet dan het decoderen en stuurt het gedecodeerde signaal, niet het DTS signaal, naar de speakers.

Om dit te veranderen ga je in Creative Audio Console naar het tabbled Decoder en kies je voor "Dolby Digital/DTS-bitstroom uit" ipv "Ingebouwde decoder gebruiken". Dan zal de decoder van de speakers het werk op zich nemen.

Dit hele verhaal is uiteraard alleen van toepassing als de speakers digitaal zijn aangesloten (anders zul je nooit DTS in het display zien staan), maar ik neem aan dat je dat wist. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floep
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-03 12:45
Crypter schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:27:

crypter
Niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Crypter schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 00:10:
Daar gaan we weer, X-fi ondersteund geen dolby encoding.
Game met DTS gaat nooit werken met deze kaart, alleen dvd's kunne afgespeeld worden met DTS. Mocht je wel wille game met DTS dan heb je de verkeerde geluidskaart gekocht.

Kijk hier voor meer info over dolby encoding.
[rml][ Soundcard] Nieuwe kaarten met Dolby Digital Encoding.[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
Anoniem: 91634 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:45:
[...]

Daar gaan we weer, X-fi ondersteund geen dolby encoding.
Game met DTS gaat nooit werken met deze kaart, alleen dvd's kunne afgespeeld worden met DTS. Mocht je wel wille game met DTS dan heb je de verkeerde geluidskaart gekocht.

Kijk hier voor meer info over dolby encoding.
[rml][ Soundcard] Nieuwe kaarten met Dolby Digital Encoding.[/rml]
tis dan ook totaal niet mijn bedoeling om met DTS te gaan 'Gamen' ... kan ook niet op een spel komen dat dat ook ondersteund.

heb DTS met dvd's uiteraard onder de knie... tnx to Unforgiven_two

[ Voor 7% gewijzigd door CRpt3r55 op 16-12-2005 23:27 ]

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Hoop dat me kaart vandaag eindelijk verzonden wordt, heb eergister het geld al overgemaakt, maar het was nog niet binnen. Kan niet wachten totdat ik van dit eigenlijk slechte geluid af ben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
ik vind het jammer dat de Xfi geen optical 5.1 uitgang heeft op de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
Ik heb een raar iets... ik heb weer patch 1.02 van F.E.A.R. geinstalleerd... maar nu kan ik niet kiezen voor EAX 5.0 of Advanced HD?

screenie

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/patist/xfifear.JPG

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Crypter schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 13:39:
Ik heb een raar iets... ik heb weer patch 1.02 van F.E.A.R. geinstalleerd... maar nu kan ik niet kiezen voor EAX 5.0 of Advanced HD?

screenie

[afbeelding]
Hmz, raar. Staat je kaart op Game-mode, misschien dat het daar aan ligt :?

Over je DTS probleem, heb je bij de instellingen wel gekozen voor External Decoder? Bij entertainment mode even op het DTS logotje klikken en dan zie je het vanzelf wel op je scherm staan.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Laatste drivers geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The__Virus schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 13:30:
Hoop dat me kaart vandaag eindelijk verzonden wordt, heb eergister het geld al overgemaakt, maar het was nog niet binnen. Kan niet wachten totdat ik van dit eigenlijk slechte geluid af ben ;).
Ik heb hem binnen! De Fatal1ty Edition. Tevens heb ik een Gigaworks S750 gekocht. Ik moet zeggen dat het erg lekker klinkt.

Lengte kabel: ca. 64 centimeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Tja mijn kabellengte ligt rond de 2,5m, maar ik denk dat ik alleen maar meer weerstand heb, hoor geen ruis extra ofzo. Het volume is dus alleen wat zachter ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eh, ik bedoelde de lengte van de kabel die bij de X-Fi Platinum/Fatal1t word geleverd. De lengt van mijn luidsprekersnoeren is iets meer. Mijn X-Fi heeft trouwens een heatsink. Hij werkt zonder problemen op mijn A8N-SLi Deluxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben net tot de conclusie gekomen dat mijn trouwe soundblaster 1024 value gestorven is. Naja voor de helft, geluid komt niet meer uit beide speakers. Iig ik zit ff te kijken naar die nieuwe X-Fi kaarten. Ze zouden zo ontzettend vernieuwend en geweldig zijn. Eigenlijk snap ik niet wat er zo speciaal aan is :? Er zitten weer een hoop nutteloze frutsels bij totaal niet innoverend zijn imho. De kwaliteit van mp3 zou verbeterd worden, nog meer geluidverneukende effecten zoals EAX18 enz..

Maja aan de anderen kant, wat valt er nou wel de innoveren aan geluidskaarten? Het enige was ik mis is a3d van aureal. Maja aureal is opgekocht door creative zodat ze weer een concurrent minder hebben, en verder is er met de techniek niets meer gedaan. Ik denk dat ik maar weer gewoon een simpel geluidskaartje koop. On-board voldoet opzich, maja dat leunt op je processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Anoniem: 120284 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 23:02:
Eh, ik bedoelde de lengte van de kabel die bij de X-Fi Platinum/Fatal1t word geleverd. De lengt van mijn luidsprekersnoeren is iets meer. Mijn X-Fi heeft trouwens een heatsink. Hij werkt zonder problemen op mijn A8N-SLi Deluxe.
Oow sorry, dat had ik niet helemaal begrepen ;). Maar goed dat je het zegt idd! Dat moet voor de meeste mensen ook wel genoeg zijn ;). Bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

E-jey schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 23:14:
Ik ben net tot de conclusie gekomen dat mijn trouwe soundblaster 1024 value gestorven is. Naja voor de helft, geluid komt niet meer uit beide speakers. Iig ik zit ff te kijken naar die nieuwe X-Fi kaarten. Ze zouden zo ontzettend vernieuwend en geweldig zijn. Eigenlijk snap ik niet wat er zo speciaal aan is :? Er zitten weer een hoop nutteloze frutsels bij totaal niet innoverend zijn imho. De kwaliteit van mp3 zou verbeterd worden, nog meer geluidverneukende effecten zoals EAX18 enz..

Maja aan de anderen kant, wat valt er nou wel de innoveren aan geluidskaarten? Het enige was ik mis is a3d van aureal. Maja aureal is opgekocht door creative zodat ze weer een concurrent minder hebben, en verder is er met de techniek niets meer gedaan. Ik denk dat ik maar weer gewoon een simpel geluidskaartje koop. On-board voldoet opzich, maja dat leunt op je processor.
A3D zit ook weer in de X-Fi.

CMSS Surround, wat van stereo muziek surroundsound maakt, klinkt echt bagger. Ik zat pianomuziek te luisteren, en uit de centerspeaker kwam me toch een lelijk geluid. Ik heb CMSS Surround meteen uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05 17:50
Ik overweeg een X-fi kaart aan te schaffen, maar ik zit nog met wat vragen. Misschien dat iemand mij advies kan geven.

1) Ik heb nu een soundblaster live van een jaar of 3, 4 oud i.c.m. een logitech Z-640 5.1 speakerset. Ik game redelijk veel en luister veel muziek. Vind de geluidskwaliteit van m'n soundblaster prima, maar ik lees dat deze X-fi tig malen beter zou zijn dan een soundblaster live. Mijn vraag; is het echt een groot merkbaar verschil t.o.v. m'n huidige geluidskaart?

2) Ik heb een coolermaster wavemaster behuizing met een deurtje voor de drives. Iemand ervaring met het paneel dat er vanaf de Platinum bijzit icm deze kast? Ik zie dat die volumeknopjes wel redelijk uitsteken, en ik heb maar iets van 7 a 8mm ruimte tussen deurtje en kast zelf.

3) Wanneer is het nu echt nuttig om voor de fatality te kiezen met 64mb ipv de gewone platinum met 2mb? Vind de meerprijs voor 62mb geheugen nogal hoog...

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:45
Ik zit eigenlijk met dezelfde vraag als de vorige poster:

Ik heb het idee dat het X-Ram (ofzo) van de fatal1ty een beetje een gimmick-achtig iets is. In hoeverre gaat dit nou echt worden ondersteund door games?

Kijk, mocht ik zo'n fatal1ty kaart kopen dan zou ik balen als het inderdaad niets meer dan gimmick blijkt te zijn. Echter, als ik een basis-uitvoering zou kopen en alle games gaan dat X-Ram ondersteunen zou ik nog harder balen.

Iemand een idee over de toekomst hier? In hoeverre gaat dit X-Ram nou eigenlijk worden ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Tja het zal waarschijnlijk in de toekomst wel worden ondersteund, maar sowieso optioneel. Anders zouden alleen die dure versies geluid ondersteunen. Ik denk zelf dat het overbodig is en sowieso op dit moment, aangezien spellen er totaal geen voordeel van hebben. Het zal dus nooit verplicht worden om te gebruiken en je zult het met de Platinum vast ook allemaal prima kunnen draaien. Daarom heb ik ook niet voor deze wat duurdere versie gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:( :( :( :( :( , zo, dat moest ik even kwijt:

-Dat stomme ding geeft in de game-modus geen geluid in het links-voor kanaal }) .

-NFSU in surround lukt niet. Het is nu alleen rechts geluid.

-In Audio-Creation modus en Entertainment modus doet linksvoor het wel.

-In de game modus zit geen handig paneltje waarop je kunt zien hoe hard alles gaat? 8)7

------------------------------------------------------

Quake 4 ondersteunt het X-RAM al.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 18-12-2005 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:53

Wildfire

Joy to the world!

Waar je dat idee vandaan haalt, Joost mag het weten. Er zit helemaal geen A3D in de X-Fi. Creative probeert met haar eigen technieken wel iets in die geest te bereiken, maar A3D is na al die tijd nog steeds niet geëvenaard.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Ok bedankt The_virus.. ik zag het ook al niet zo zitten om extra te betalen voor die paar mb extra. Die wordt het nu dus zeker niet.

Ik hoop eigelijk dat iemand nog wat kan vertellen over die frontdrive, en de overgang van soundblaster live naar een x-fi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

B-Buster schreef op zondag 18 december 2005 @ 18:12:
Ik overweeg een X-fi kaart aan te schaffen, maar ik zit nog met wat vragen. Misschien dat iemand mij advies kan geven.

1) Ik heb nu een soundblaster live van een jaar of 3, 4 oud i.c.m. een logitech Z-640 5.1 speakerset. Ik game redelijk veel en luister veel muziek. Vind de geluidskwaliteit van m'n soundblaster prima, maar ik lees dat deze X-fi tig malen beter zou zijn dan een soundblaster live. Mijn vraag; is het echt een groot merkbaar verschil t.o.v. m'n huidige geluidskaart?
...
Ik heb geen beste oren, maar ik vind de kwaliteit hoorbaar beter geworden. Niet dat elk individueel geluidje er beter op is geworden, maar als geheel klinkt het een stukje aangenamer. Geen wereld van verschil, gewoon een slagje beter. Maaaar: imo is het overstappen voor de huis-tuin-en-keuken gamer van een Live naar een X-Fi kaart alleen maar nodig als je oude kaart het begeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frontdrive;
optical in
optical out
coaxial in
coaxial uit
mic 2/ line-in 2
headphone out
AUX IN
MIDI in
MIDI out
IR sensor

@Wildfire; dat haal ik uit HWI magazine.

@B-Buster; Quake 4 ondersteunt al wel X-RAM. Tsja, ik geef je wel groot gelijk dat je er geen 40 euro extra voor over hebt. Ik had dat wel. (En tevens voor minder problemen met nForce 4.)

Gisteren moest ik een Ghost terugzetten (heeft helemaal NIKS met de X-Fi te maken hoor), en nu heb ik alleen de kale drivers van de site geinstalleerd, en nu komt er wel geluid uit links-voor. :9

Iemand een idee hoe ik NFSU (2) in surround krijg?

Stereo muziek over alle speakers (7.1), met CMSS Surround klinkt niet helemaal lekker. Is het niet mogelijk om gewoon 3*stereo te doen?

Met de optie Stereo Surround zonder upmix doen alleen de front speakers het, inclusief het centerkanaal, wat 'ie dus verzint'.
Met Stereo-Uitbreiding zonder upmix doen alle speakers het, helaas ook het center kanaal. })

Battlefield 2 draait lekker: mooier geluid, geen schokkend geluid meer, artillerie kun je tenminste niet meer door de hele map horen, en de framerate ligt merkbaar hoger. Mijn complimenten voor Creative :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:45
Mmm als Quake 4 t wel ondersteund ben ik zeer benieuwd naar een Q4 test met 1 systeem en dan allebei de kaarten (met en zonder X-RAM) erin en dan kijken wat het verschil in framerate is.

Valt zoiets niet te realiseren jongens, ik zag toch eerder iemand hier op t forum die een review over de X-Fi moest schrijven dus wie weet heeft hij wel allebei de kaarten? Zou ik erg interessant vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284 schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:29:
Met de optie Stereo Surround zonder upmix doen alleen de front speakers het, inclusief het centerkanaal, wat 'ie dus verzint'.
Met Stereo-Uitbreiding zonder upmix doen alle speakers het, helaas ook het center kanaal. })
Ik heb hetzelfde probleem. In tegenstelling tot de Audigy2 maakt CMSS bij de X-Fi veels te veel gebruik van het centerkanaal wat om de een of andere reden niet zo geweldig klinkt. Vreemd genoeg doet hij dat niet in de Game modus (dan klinkt het meer zoals de Audigy2 het deed, met slechts een beetje centerwerk) dus ik heb hem daar op het moment maar op gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stoffa schreef op maandag 19 december 2005 @ 19:13:
Mmm als Quake 4 t wel ondersteund ben ik zeer benieuwd naar een Q4 test met 1 systeem en dan allebei de kaarten (met en zonder X-RAM) erin en dan kijken wat het verschil in framerate is.

Valt zoiets niet te realiseren jongens, ik zag toch eerder iemand hier op t forum die een review over de X-Fi moest schrijven dus wie weet heeft hij wel allebei de kaarten? Zou ik erg interessant vinden.
K heb een x-fi en ook getest met quake... me framerate was de eerste (zegmaar) 10-20 seconden erg laag en het geluid haperde wat. Na die tijd speelde ik op 60fps(vsync). Met m'n nieuwe geluidskaart heb ik geen last meer van de lage framerate en het stotterende geluid de eerste secondes van het spel :+ :D :D :D Vooral met multiplayer games als je ge-respawned word speeld dit veel lekkerder omdat je gelijk weer op goed speelbare framerates zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:24

Bob

Wildfire schreef op zondag 18 december 2005 @ 22:32:
[...]

Waar je dat idee vandaan haalt, Joost mag het weten. Er zit helemaal geen A3D in de X-Fi. Creative probeert met haar eigen technieken wel iets in die geest te bereiken, maar A3D is na al die tijd nog steeds niet geëvenaard.
Idd, echt een gat in de markt. Ik vergeet nooit hoe ik in UT1 gewoon wat stond te luisteren achter een muurtje om dan plots mijn zogezegd onvindbare tegenspeler uiteen te knallen. Redelijk oneerlijk eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98824 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 11:40:
[...]

K heb een x-fi en ook getest met quake... me framerate was de eerste (zegmaar) 10-20 seconden erg laag en het geluid haperde wat. Na die tijd speelde ik op 60fps(vsync). Met m'n nieuwe geluidskaart heb ik geen last meer van de lage framerate en het stotterende geluid de eerste secondes van het spel :+ :D :D :D Vooral met multiplayer games als je ge-respawned word speeld dit veel lekkerder omdat je gelijk weer op goed speelbare framerates zit.
Precies! Dat zelfde gevoel heb ik met Battlefield2; geen schokkend geluidm en een betere framerate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ik mag verheugd zijn, vandaag nog (binnen enkele minuten hoop ik) komt mijn kaart binnen. Zal eens laten weten hoe en of hij het doet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35403

Ik ben momenteel aan het rondkijken voor een goede geluidskaart voor in m'n HTPC (met Windows MCE 2005) en kwam dus ook terecht bij de X-Fi reeks van Creative.

Aangezien deze pc grotendeels voor afspelen van muziek en dvd dient lijkt een X-Fi Xtreme Music mij meer dan voldoende.
Ik zou deze kaart graag digitaal op m'n Marantz SR4600 aansluiten en heb wat zitten opzoeken hoe dit kan.
Kennelijk heeft deze kaart een digitale uitgang via 3.5" jack, die dan mbv een verloopstukje kan aangesloten worden op een coaxiale digitale ingang.
Mijn vraag is nu, is dit stukje erbij geleverd of niet, zo nee, zou dit makkelijk zelf te maken zijn?
Verder lees ik in de handleiding (zie foto) ook dat de digitale output geen dvd-audio kan weergeven, dit lijkt me toch zeer onwaarschijnlijk?

Afbeeldingslocatie: http://www.kawa.be/images/pc/xfi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Volgens mij wordt deze niet meegeleverd, maar zijn ze gewoon in de winkel te koop voor een klein prijsje. Veel makkelijker dan de boel zelf maken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ik heb me X-Fi Platinum binnen! De buurvrouw kwam hem brengen, want daar zou ie bezorgd worden als er niemand thuis was. Jammer dat ze niet even een briefje door de bus gooiden zoals gebruikelijk, dan had ik eerder kunnen beginnen :P. Na mijn eveneens bestelde fancontroller geïnstalleerd te hebben, ging ik de X-Fi installeren. In de computer plaatsen was eenvoudig, de drivers wat minder makkelijk. Na het installeren van de x64 drivers vond Windows alsnog geen geluidsapparaat en gaf de mogelijkheid deze te installeren. Ik heb nog 1x de standaardinstaller geprobeerd (gewoon alles overschrijven), maar hij deed het nog steeds niet. Toen heb ik met PowerArchiver de boel handmatig uit kunnen pakken en Windows vanuit een bepaalde map de kaart alsnog laten installeren. Maar ik miste veel functies, dus heb ik de cd erbij gepakt. Ik kon de driver (vast voor 32bit windows) en Media Source (reeds de x64 versie geïnstalleerd) installeren. Het was me niet helemaal duidelijk, aangezien ik dus die dingen al had geïnstalleerd. Toch maar de installatieprocedure gevolgd en in de aangepaste modus gedraaid. Zodoende kon ik alle extra's installeren en de audio driver uitvinken, zodat hij de huidige driver bleef gebruiken. Toen deed alles het :D. Ook de afstandbediening :).

Toen ff vogelen met instellingen en met de afstandbediening en nu heb ik echt prachtig geluid :).
Helaas kun je met de afstandbediening niet de geluidsmodus aanpassen :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Anoniem: 35403 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:58:
Verder lees ik in de handleiding (zie foto) ook dat de digitale output geen dvd-audio kan weergeven, dit lijkt me toch zeer onwaarschijnlijk?

[afbeelding]
Besef wel dat een DVD-Audio iets heel anders is dan een Muziek DVD...

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-05 14:33

Dav0s

Hr?

Ik zit te denken of ik een X-Fi XtremeMusic zal aanschaffen. Maar de berichten op dit forum en vooral het Creative forum schrikken me af.

Ik heb een Asus A8V Deluxe moederbord met een VIA K8T800Pro +VT8237.
Heb verder een AMD 64 3500+ en draai Windows 2000.

2 vraagjes:

1) Heeft iemand de X-Fi XtremeMusic draaien op Windows 2000, zonder problemen?

2) Heeft iemand de X-Fi XtremeMusic draaien op een asus a8v deluxe moederbord, want ik zag vooral hierover (VIA Chip) veel slechte reacties op het creative forum.

Ik werk op het moment nog gewoon met onboard audio, dus ben wat geluidskaarten betreft een echte beginner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 18:36
Ik heb net mijn Fatal1ty geïnstalleerd. Eerst WebUpdate2 en dan de rest van de CD. Echter heb ik nu een groot probleem. Ik krij namelijk nooit mijn Logitech Z560 4.1 set goed ingesteld. Namelijk de achterkanalen worden altijd in front afgespeeld :? Had iemand dit probleem all en kan me tip geven. In windows en Creative heb ik alle standen uitgeprobeerd van 2 kanaal t/m 7.1 maar de achterkanalen worden altijd afgespeeld in frontkanalen :?

CMMS is uit.

PS; ik heb ondekt dat dit alleen in Creative diagnostic niet goed gaat. Mijn achterkanalen doen wel in DVD Player Mixet (test)

IK heb het gevonden: ik heb kunnen achterhalen dat ik dij de installatie van windows de nForce4 audio driver heb geinstaleerd en vervolgen ungeuinstaleerd en de raeltek drivers heb geinstaleerd. De nForce4 driver heeft iets gedaan waar ik tot op heden niet zeker ben wat :? Dit was de probleem. Ik ga schone instaal doen.

[ Voor 37% gewijzigd door SlowikPL op 21-12-2005 11:15 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Dav0s schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 22:36:

[..]

2) Heeft iemand de X-Fi XtremeMusic draaien op een asus a8v deluxe moederbord, want ik zag vooral hierover (VIA Chip) veel slechte reacties op het creative forum.
De ASUS A8V DeLuxe, dat was toch de VIA K8T800 Pro chipset? Die zit ook op mijn ABIT AV8-3rdEye... en de XtremeMusic werkt perfect. Geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-04 16:22

BruT@LysT

Fear and Loathing

Astennu schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:19:
[...]

Elke X-Fi heeft dat en de Audigy 4 ook. Het is zekers een goede kaart. Je moet gewoon even in de Qqualiser kijken voor helderder geluid.
Een dof geluid? EQ Instellen? Nee... ik houdt alles neutraal, en heb er gewoon twee stereo opstelling aanhangen (1 in de kamer met grote KEF's en 1 bij de PC met Monitor-speakers), maar die klinken allebij allesbehalve dof, ook mijn versterkers staan neutraal. Dat het dof is ligt eerder aan een cheap-ass pc-luidsprekersetje oid. ook moet je dat soort enhancement troep als CMSS 3D 'ofzo' ook zoveel mogelijk ontwijken, enorme verkrachting al die onzin. Maar als je dan al die onzin niet gebruikt, kan je er zelfs nog best goed muziek mee maken kan ik je vertellen. Ik vind de Hoge frequenties sinds de Audigy kaarten echt een stuk beter ten opzichte van de live's. Lijkt me sterk dat dit bij de X-Fi ineens totaal butt is.

Waar ik nou wel benieuwd naar ben, wat krijg je er nou voor terug als je inplaats van een A2ZS een X-Fi zou halen. Veel betere kwaliteit? Die DSP's boeien me eigenlijk niet zo, als ik maar gewoon ASIO kan gebruiken met VSTi's en BuzzTracker kan draaien, verder gebruik ik geen midi-input apparatuur, doe toch alles met het toetsenbord :) Maar wat dit onderwerp betreft voldoet de A2ZS wat mij betreft uitstekend.

En op het gebied van games, deze kaarten hebben toch extra 3d positioning features, vernieuwde EAX oid? Is er nog echt verschil te merken?, ik ben altijd wel benieuwd naar dit soort verbeteringen van geluid in games, maar ik vind er nog niet echt veel aan, gezien ik de verandering van Live naar Audigy niet echt zo boeiend vond klinken, de effecten zijn nogsteeds zwaar overdone en al dat gegalm vind ik ook maar niets. Zijn er inmiddels al wat Aureal3D achtige techniekjes toegepast en is dit waar te nemen in bijv. BF2 en wat kan daarvan gezegt worden?...

[ Voor 54% gewijzigd door BruT@LysT op 21-12-2005 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Anoniem: 136131 schreef op maandag 19 december 2005 @ 20:03:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. In tegenstelling tot de Audigy2 maakt CMSS bij de X-Fi veels te veel gebruik van het centerkanaal wat om de een of andere reden niet zo geweldig klinkt. Vreemd genoeg doet hij dat niet in de Game modus (dan klinkt het meer zoals de Audigy2 het deed, met slechts een beetje centerwerk) dus ik heb hem daar op het moment maar op gezet.
Is het niet zo dat CMSS alleen werkt als je een koptelefoon gebruikt?

Base. B)

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dutch_Baseline schreef op woensdag 21 december 2005 @ 12:56:
[...]

Is het niet zo dat CMSS alleen werkt als je een koptelefoon gebruikt?
Dat kan het inderdaad ook, maar CMSS is ook bedoeld om stereo bronnen uit te breiden naar meer dan twee kanalen.

Affijn, met mijn nieuwe speakers heb ik er geen last meer van; ipv CMSS gebruik ik de digitale aansluiting van de speakers en de zet die dan op Stereo x2 wat ik zelf toch het beste vind (ze kunnen ook Dolby ProLogic II Music maar dat heeft dezelfde nadelen als CMSS vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44795

Hallo,

Ik heb gisteren de X-Fi XtremeMusic kaart gekocht.
Als ik alleen de drivers installeer is niets aan de hand. Alles werkt naar behoren.
Maar als ik de voledige inhoud van de installatie installeer blijft de computer hangen bij het opstarten.(bij het windows logo) Na een paar minuten wachten gebeurd er nog niets.. Ik vind het wel jammer. De extra bijgeleverde software lijkt me wel interessant.

Wie heeft dezelfde problemen als mij?

Alvast bedankt,

Ron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Wildfire schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:54:
[...]

De ASUS A8V DeLuxe, dat was toch de VIA K8T800 Pro chipset? Die zit ook op mijn ABIT AV8-3rdEye... en de XtremeMusic werkt perfect. Geen enkel probleem.
Mooi :D
Dat is alvast één probleem minder. Een paar pagina's terug in dit "draadje" was namelijk iemand die IEDEREEN met een VIA chip afraadde een X-Fi kaart te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Dav0s schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:47:
[...]

Dat is alvast één probleem minder. Een paar pagina's terug in dit "draadje" was namelijk iemand die IEDEREEN met een VIA chip afraadde een X-Fi kaart te kopen...
Ach, zo is het altijd iets... net zoals met harde schijven, de één zweer bij merk A, de ander vervloekt het. Ik kan alleen maar zeggen dat mijn XtremeMusic extreem goed werkt en ik heb een VIA K8T800 Pro chipset.

-- Edit: ff de betreffende posting opgezocht:
Boogieman82 schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 10:54:
Ik heb nu al paar weken de X-Fi Platinum, echt een super geluid, en die modussen werken echt mooi :) Ik adviseer alleen als je een VIA chipset hebt, de kaart niet te kopen. Dit gaat niet zo samen,,, ik heb er nu tijdelijk 1 in en met koude boot werkt hij echt niet :( Gekraa, gepiep en overslaan, na reboot wel weg overigens. Met mijn andere mobo (nForce 3) geen problemen.
Dat de kaart bij jou toevallig niet goed werkte wil niet meteen zeggen dat de kaart problemen heeft met alle VIA chipsets. Nooit gaan generaliseren omdat bij jou iets niet goed werkt. Er zullen bv. in dit geval ook mensen met een nForce3 chipset zijn die problemen hebben met de kaart.

[ Voor 49% gewijzigd door Wildfire op 21-12-2005 18:36 ]

• B-Buster
Vandaag toch maar naar de winkel gegaan voor een X-FI, de verleiding was te groot :)

B-Buster owns a X-fi platinum :+

Anyway, in de pc zetten ging prima, hij past net niet achter het deurtje van m'n Wavemaster, maar heb hem een milimeter of anderhalf verzonken in de kast gehangen en dan is er geen probleem meer. Enige dat me erg stoort is die gruwelijk irritante kabel naar de I/O drive. Nu is de airflow meteen een stuk slechter.

Toen zat ie erin... en zette ik de pc aan. Niets geen problemen icm mn nforce2 mobo, cd'tje erin gedaan, alle software er probleemloos op geinstalleerd, en met een gigantische herrie (meneer had t volume maar meteen vol open gezet }) ) kwam na 3 min de melding dat ie ermee klaar was. Oftewel, dat werkte 8)

Ik moet zeggen... overgang van Live naar X-fi is de moeite, wat een geluid. Nog even spelen met wat instellingen, ik vind de rearspeakers nu te hard staan. Crystaliser heb ik maar uitgezet, vind ik niet zo veel toevoegen aan mp3's. Misschien dat ie voor andere dingen handig is, dat zal dan nog wel blijken.

Als laatste nog ff wat te klagen (blijf een hollander :+ ) Wat een lomp ding die afstandsbediening. Daar hadden ze wel wat beter hun best op mogen doen vind ik. Maargoed, daar heb ik m niet voor gekocht uiteraard, t geluid is echt geweldig en das t belangrijkste.

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Ik heb net nog even verder gezocht naar informatie over de X-fi Soundcard op Windows 2000.
Kwam toen terecht bij dit topic op het creative forum.

http://forums.creative.co...=by_date_ascending&page=1

Het komt er dus op neer: de kaart werkt prima onder windows 2000, maar de drivers zijn niet supported dus die moet je gaan aanpassen om het ook echt te laten werken. Lang leve Creative... :S

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Als verkoopsargument wordt gebruikt dat de nieuwe chips een lagere cpu belasting hebben, kan iemand dat eens nagaan met bijv q3 sound on/off?
De percentages van oude kaarten zijn makkellijk te vinden voor q3 dus enkel de nieuwe kaartjes hoeven nog getest te worden.
Zou me niks verbazen als dat verkoopsargument enkel geldt met eax aan.
:Z

Anoniem: 91634

Maar creaive is ook een bedrijfje dat zijn geluidskaarten vergelijk met ee c97 onboard geluidskaarten. :|

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 22-12-2005 15:24 ]

• B-Buster
Anoniem: 91634 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 15:23:
Maar creaive is ook een bedrijfje dat zijn geluidskaarten vergelijk met ee c97 onboard geluidskaarten. :|
Ik kan (de geluidskwaliteit) nu dus vergelijken met mn soundblaster live 5.1..... echt een flinke vooruitgang qua geluid. Alles klinkt mooier, over mn onboard sound ga ik t maar niet hebben i.v.m. deze X-fi.

• The__Virus
corpseflayer schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:44:
Als verkoopsargument wordt gebruikt dat de nieuwe chips een lagere cpu belasting hebben, kan iemand dat eens nagaan met bijv q3 sound on/off?
De percentages van oude kaarten zijn makkellijk te vinden voor q3 dus enkel de nieuwe kaartjes hoeven nog getest te worden.
Zou me niks verbazen als dat verkoopsargument enkel geldt met eax aan.
:Z
Ik heb dit zelf ook bekeken a.d.h.v. het spel Joint Operations. Geen idee of dat EAX ondersteund, dat staat niet in de opties om aan te vinken iig. Met dezelfde instellingen haal ik nu gemiddeld 8FPS meer (heb dit zelf gemeten met een vaste route met vaste kijkpunten in het spel ;)). Dat scheelt dus wel.
Specs:
AMD3500+ @ 2400Mhz
1GB RAM
6600GT

>:)
Dav0s schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:47:
[...]

Tsja, ik zou eerder zeggen; "Als je ooit een X-Fi wilt, moet je geen mobo met VIA chips kopen" >:)

• Boogieman82
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-04 19:09
Dav0s schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 22:36:
Ik zit te denken of ik een X-Fi XtremeMusic zal aanschaffen. Maar de berichten op dit forum en vooral het Creative forum schrikken me af.

Ik heb een Asus A8V Deluxe moederbord met een VIA K8T800Pro +VT8237.
Heb verder een AMD 64 3500+ en draai Windows 2000.

2 vraagjes:

1) Heeft iemand de X-Fi XtremeMusic draaien op Windows 2000, zonder problemen?

Ik werk op het moment nog gewoon met onboard audio, dus ben wat geluidskaarten betreft een echte beginner...
Ik heb Asus A8V en heb wel problemen. Geluid kraakt en piept op cpu belasting,maar na een reboot geen probs meer. Koude boot = problemen. Ik heb een platinum btw. Ben al 2 weken in gevecht met support van Creative ,maar die lui willen het probleem niet toegeven, ze doen alsof hun neus bloed :( :(

[ Voor 8% gewijzigd door Boogieman82 op 22-12-2005 20:08 ]

specs

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 120284 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:04:
>:)
[...]

Tsja, ik zou eerder zeggen; "Als je ooit een X-Fi wilt, moet je geen mobo met VIA chips kopen" >:)
Wat een gezeik allemaal, er zijn zat mensen met een VIA chipset die zonder problemen een X-Fi gebruiken - zoals ik. Of het verschil moet in het X-RAM zitten, want dat heb ik niet (ik heb een XtremeMusic)

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Nog een plus-punt want die wilde ik ook gaan kopen :D

Maar ik merk wel van alle reacties dat er veel dingen fout zijn. Of mis ik nou de positieve reacties?

Ik ga verder zoeken naar gebruikerservaring met windows 2000.

Dav0s schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:53:
Nog een plus-punt want die wilde ik ook gaan kopen :D

Maar ik merk wel van alle reacties dat er veel dingen fout zijn. Of mis ik nou de positieve reacties?

Ik ga verder zoeken naar gebruikerservaring met windows 2000.
Dat is meestal het probleem. Mensen met problemen, die vind je terug op forums, mensen bij wie het allemaal foutloos werkt zullen dat over het algemeen niet van de daken schreeuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ik schreeuw het van de daken: ik heb gewoon de versie met nieuwe firmware, dus hij doet het prima. Als je een NForce4-bord hebt, hoef je over dat probleem niet in te zitten, want ik ga er eigenlijk vanuit dat alleen die nieuwe versie nog maar te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 21:29

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

The__Virus schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:39:
Ik schreeuw het van de daken: ik heb gewoon de versie met nieuwe firmware, dus hij doet het prima. Als je een NForce4-bord hebt, hoef je over dat probleem niet in te zitten, want ik ga er eigenlijk vanuit dat alleen die nieuwe versie nog maar te verkrijgen is.
Ook met een VIA bord zit je wel goed. Hier een X-FI Platinum op een V600.
Er komen klachten van bepaalde plankjes uit zowel de NForce als het VIA kamp. Doet mij toch denken dat Creative een probleempje heeft. Enne het is niet de eerste keer.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 21:25
Nog een klacht :/

ok, ik heb een X-Fi gekocht en probeer die op mijn ABit IC7 MAX3 te installeren. Gevolg : bokkende videokaart met deze foutmeldingen. Mijn XFX GT 6600 gaat in de safe mode en is daar met geen mogelijkheid vanaf te krijgen. X-Fi eruit en alles werkt weer als een zonnetje. Op de een of andere manier is er blijkbaar ruzie over een stukje geheugen :
Invoer-/uitvoerbereik 03B0 - 03BB wordt gebruikt door:
Intel(R) 82875P Processor to AGP Controller - 2579
Invoer-/uitvoerbereik 03C0 - 03DF wordt gebruikt door:
Geheugenbereik 000A0000 - 000BFFFF wordt gebruikt door:
De grafische kaart geeft deze foutmelding :
Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt. (Code 12)

Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een van de andere apparaten van dit systeem uitschakelen.

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.
Ben de hele avond al aan het pielen en zoeken op Google, wordt er helemaal :X :r van. Probleem is echt de X-Fi want de Audigy die er in zat heeft het altijd probleemloos gedaan.

Los van bovenstaande ook een vreselijk bokkende install en tot overmaat van ramp moet ik nu XP gaan heractiveren vanwege dat X-Fi gedoe :X :X

[ Voor 6% gewijzigd door zeef op 24-12-2005 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 16:04

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Als ik alles goed begrijp dan is het enige voordeel van een Platinum over een Extreme-music dat je er een drive-bay ding bij krijgt en een remote... en het enige wat de fatality extra heeft t.o.v. de Platinum is dat x-ram...

Toch?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Vraagje:

Ik kan nergens vinden wat voor plug er nodig is om de Digital output te kunnen gebruiken.
Het lijkt een 3,5mm plug, maar is het een gewone koptelefoon stekker? Moet het stereo zijn of mono? Of is het zelfs zo'n ronde optische TOSlink kabel?

Ik bedoel, welke kabel moet ik kopen?

(mijn X-fi is onderweg, maar ik wil de juiste kabel via een IA kopen, moet ik alleen wel weten welke)

Edit
Over de stroom plug-vraag:

Hier staat "The multi-coloured cable is a Y-splitter that brings in additional power – the X-Fi needs more juice than the PCI bus can provide."
Dus het lijkt er op dat de X-Fi's gewoon meer prik nodig hebben, tenminste... de versies met het extra geheugen er op, ik weet niet hoe dat bij de Extrem-music en Platinum zit. Zitten daar die kabels ook bij?

[ Voor 38% gewijzigd door Tijgert op 24-12-2005 03:37 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb een X-Fi Fatality en draai nu al een tijdje zonder problemen Quake IV met OpenAL en EAX Advanced HD aan. Het geluid wat je dan hoort is echt ongelooflijk gaaf, alsof je echt zelf door die gangen loopt. Ze zeggen ook dat je daarmee best wel een redelijk groot voordeel hebt t.o.v. de spelers die deze geluidsmodus niet gebruiken omdat je echt veel beter hoort waar iedereen zich precies bevindt. Ik kan dat best wel bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jep. Het geluid is inderdaad prachtig. Ik heb ook een X-Fi (met koelblokje) en hij werkt prima met m'n A8N SLi-Deluxe!!

Ik vind het echt stom dat je telkens weer mic-in 2 moet selecteren. Waarom doet 'ie dat niet zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

DOOMer schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 06:26:
Ik heb een X-Fi Fatality en draai nu al een tijdje zonder problemen Quake IV met OpenAL en EAX Advanced HD aan. Het geluid wat je dan hoort is echt ongelooflijk gaaf, alsof je echt zelf door die gangen loopt. Ze zeggen ook dat je daarmee best wel een redelijk groot voordeel hebt t.o.v. de spelers die deze geluidsmodus niet gebruiken omdat je echt veel beter hoort waar iedereen zich precies bevindt. Ik kan dat best wel bevestigen.
Dat heb ik regelmatig in CoD2... zeggen ze dat ik cheat omdat ik weet waar ze zitten. Sorry hoor, maar ik kan ze meestal erg goed horen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Tijgert schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 03:28:
Over de stroom plug-vraag:

Hier staat "The multi-coloured cable is a Y-splitter that brings in additional power – the X-Fi needs more juice than the PCI bus can provide."
Dus het lijkt er op dat de X-Fi's gewoon meer prik nodig hebben, tenminste... de versies met het extra geheugen er op, ik weet niet hoe dat bij de Extrem-music en Platinum zit. Zitten daar die kabels ook bij?
De stroomplug moet gebruikt worden bij de modellen met een breakoutbox. Bij mijn X-Fi Platinum moest ik deze kabel ook aansluiten, op de breakoutbox zelf nota bene. Dit staat ook nog een keer uitgelegd in de beknopte manual die je erbij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 16:04
Tijgert schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 03:28:
Vraagje:

Ik kan nergens vinden wat voor plug er nodig is om de Digital output te kunnen gebruiken.
Het lijkt een 3,5mm plug, maar is het een gewone koptelefoon stekker? Moet het stereo zijn of mono? Of is het zelfs zo'n ronde optische TOSlink kabel?

Ik bedoel, welke kabel moet ik kopen?
Ik heb de 10m variant hier vandaan, werkt perfect zoals het hoort..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Je kan ook een bracket kopen dat erbij hoort, dan heb je 2x SPDIF optical en 2x coax. Of dat in én uit is, weet ik echter niet. Ik heb dit bracket ook alleen maar op een plaatje gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Bracket?? Ik heb hier nog een oude bracket liggen van Asus die ik al 2x gemod heb. Eens voor mijn Epox mobo en nu voor mijn DFI mobo... dus waarom niet voor een Creative >:)

Kan iemand even toelichten welke pinnen in moet gebruiken daarvoor?
Alleen al de data pin zou helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The__Virus schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 10:59:
[...]

De stroomplug moet gebruikt worden bij de modellen met een breakoutbox. Bij mijn X-Fi Platinum moest ik deze kabel ook aansluiten, op de breakoutbox zelf nota bene. Dit staat ook nog een keer uitgelegd in de beknopte manual die je erbij krijgt.
Ik heb zowel op de kaart als op de breakoutbox een kabeltje aangesloten. Er ging toch al een molexstreng naar beneden, en daar zat nog zo'n floppypowerstekker aan. Bij de bay heb ik dat verloopje gebruikt. En nu heb ik alle connectors van de voeding in gebruik, op de PCI-e power, en 1 SATA power na. (En nog een losse molex voor een Q-tec rack, maar die sluit ik niet aan als het niet nodig is, want daar zi zo'n fan in van 3 cm van 10 cent.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Klopt dat er beneden inderdaad ook een aansluiting zat (of iets wat er veel op leek) maar ik waag het er niet op die aan te sluiten. Waarschijnlijk kan het helemaal geen kwaad, omdat nu alleen maar de 'load' verdeeld wordt, maar ja, alsof zo'n ding zoveel verbruikt :P. Maar het lijkt mij verstandiger hem toch te ontkoppelen, aangezien hiermee je garantie misschien wel kan vervallen. Het staat iig niet aangegeven in de handleiding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm. Hoe zouden ze er nu ooit acher kunnen komen dat dat ding ooit aangesloten is geweest? 8)7

Daarbij; Hij doet het en ik vertrouw er op dat hij het blijft doen. M'n mobo en videokaart heb ik officieel ook al geen garantie meer op ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Afbeeldingslocatie: http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/pila/sound_blaster_x-fi/X-Fi-logo.png Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/sharlogo/dtsneo6.gif Afbeeldingslocatie: http://www.4electronicwarehouse.com/content/technologies/dolbydigital.gif Afbeeldingslocatie: http://www.hembioforum.com/images/filmdb/dts-es.gif Afbeeldingslocatie: http://thumbs.ebaystatic.com/pict/57668543808080_0.jpg

Ik vraag me een aantal dingen af over de built-in dts en dolby digital decoders op de x-fi en externe decoders die in budget hifi systemen zitten, i.e. z-5500, z-680 noem maar op.

Is de built-in decoder van de x-fi niet veel krachtiger dan die in de pod van bijv. een z-5500, of is een dts decoder gewoon een dts decoder en maakt het geen verschil, ook niet qua kwaliteit van geluid en volume. Zo ja, is het dan vereist om de set met een 6 channel kabel aan te sluiten.

Je hebt bijvoorbeeld ook nog ziets als dts neo:6 de tegenhanger van dolby pro logic II, maar als ik zo is op internet rondlees, maakt dts er een zootje van met neo:6, je schijnt veel artifacts te horen. Toch wil ik dat graag wel eens horen, maar hoe? Je kan dus met de x-fi de built-in decoder aanzetten, maar dan ben je er nog niet volgens mij. Kan het bijv. ook over een enkele coax kabel, dus:

Stereo CD, Built-in DTS Neo:6 --> Coax --> Pod (effect: ? stereo? stereo x2?)

Of werkt dat alleen (weer) wanneer je je speakers met een 6 channel kabel aansluit, vragen waar niemand antwoord op schijnt te hebben, in ieder geval nog niet, ik heb flink rondgezocht.

Dan heb ik een coax kabel met een 3.5 minijack male <--> female rca mono adapter aangesloten, zou dit veel kwaliteitverlies geven wanneer je naar een dolby digital of dts track luistert, of is een rca coax kabel zowiezo maar 1 channel (1 aderig?) (er zijn rca stereo adapters)

Dan heb je ook nog een standalone dvd speler die je optisch kan aansluiten op je externe decoder, dan mis je dus veel kwaliteit zoals hoge tonen dan wanneer je muziek luistert via je pc en je geluidskaart (x-fi), die de boel natuurlijk versterkt. Dan is weer de vraag, is dat ook zo met het decoderen van dts of dolby digital, of is dat gewoon 1 standaard en maakt het verschil in kracht van een dts decoder niks uit en/of is dat er uberhaupt niet?

[ Voor 7% gewijzigd door Marf0rz op 26-12-2005 14:27 ]

If you can't beat them, buy them !

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.