Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens merken jullie een verschil met de FPS bij games zoals BF2??? en zijn de geluiden veel scheper en is de 128 geluiden support echt een verschil in BF2?

:o Jullie mening graag of anders wacht ik wel tot eind december!! met gelijk nieuwe boxen en al

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, oké. Ik ga denk de Fatal1ty Edition proberen te bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Interessant linkje: http://www.theinquirer.net/?article=26649
Creative X-Fi users up in arms over speakers

Soldering smouldering

By INQUIRER staff: maandag 03 oktober 2005, 10:00

THE CREATIVE TECH forums are beginning to fill up with smouldering users unhappy with a lack of compatibility between the firm's X-fi cards and its own 5.1 digital speaker sets.
According to various incandescent and mildly incandescent users on the forums, getting 5.1 speakers to work with the spiffy cards is hard because they won't perform Dolby Digital encoding on the fly and don't use the same type of digital DIN interface that older Creative products used.

Some enterprising users have, however, whipped out their soldering irons and performed their own mod that allows everything to sound just fine and dandy.

So far, Creative doesn't seem to want to send round people skilled with these implements to help out souls who haven't soldering irons or if they have are frit about using them.

The threads start here

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Merovingian
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09-2010
Dát is interessant!
Ik denk dat ik vanmiddag de Extreme Music ga halen voor 117,-, en nu ik hoor dat 'ie prima werkt in Battlefield 2 met de juiste instelling denk ik dat het een prima kaart is met goede ondersteuning voor de toekomstige spellen.

@Agamemnonz:

Hoe is de 3D-positionering als je een koptelefoon gebruikt en CMSS inschakelt? Als je dit nog niet getest hebt, wil je dat dan voor mij doen? Dit is voor mij heel erg belangrijk omdat ik geen 5.1 speakers heb en ik weet niet zeker of ik het in de winkel met m'n eigen koptelefoon kan testen vanmiddag. Bovendien vertrouw ik de websites met 'reviews' niet zo in hun oordeel :)

@Help:

Als je in het betreffende Creative forum kijkt zie je dat de mod geldt voor de DTT3500 speakerset en niet voor de geluidskaart! Je installeert er dus geen Dolby Digital encoding mee zoals ik dacht te lezen in het stukje van The Inquirer.

[ Voor 19% gewijzigd door The Merovingian op 04-10-2005 09:48 ]

Coolermaster S4000, 4400+ X2, 2GiB, XFX 7900GTX, Creative X-Fi, 1 TB, Dell 2405FPW: "Nahtlos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgamemnonZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-06 16:25
The Merovingian schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 09:39:
@Agamemnonz:

Hoe is de 3D-positionering als je een koptelefoon gebruikt en CMSS inschakelt? Als je dit nog niet getest hebt, wil je dat dan voor mij doen? Dit is voor mij heel erg belangrijk omdat ik geen 5.1 speakers heb en ik weet niet zeker of ik het in de winkel met m'n eigen koptelefoon kan testen vanmiddag. Bovendien vertrouw ik de websites met 'reviews' niet zo in hun oordeel :)
Ik gebruik op dit moment geen koptelefoon, maar 5.1. Ik heb ook geen goede koptelefoon in huis atm (ben van plan er binnenkort eentje te kopen). Ik heb wel een paar random koptelefoons waarmee ik het kan proberen. Ik laat vanmiddag/avond weten hoe het klinkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Merovingian
Graag! Als het je lukt vóór 5 uur, dan weet ik het voor ik naar de winkel ga :P

Kwaliteit van de koptelefoon is niet zo héél belangrijk voor de positionering, daarbij gaat het vooral om het midden/hoog.
Zelf gebruik ik open koptelefoons met grote oorschelpen (http://www.headphone.com/...ize/sennheiser-hd-515.php en http://www.headphone.com/...ize/sennheiser-hd-580.php) en zeker de laatste is een aanrader! (Scoort 5 van de 5 en daar sta ik volledig achter.)

Coolermaster S4000, 4400+ X2, 2GiB, XFX 7900GTX, Creative X-Fi, 1 TB, Dell 2405FPW: "Nahtlos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Doe mijn die franse handleiding maar..ik DL er wel eentje van 't net.....scheelt me 120 eurii :)
Help!!!! schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 21:21:
[...]

Pricewatch: EUR 102.77 ........... :P
Mja, maar dan heb je geen audio ram...da's toch wel het minste anders heb je gewoon een veredelde audigy :+
The Merovingian schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 09:39:
@Agamemnonz:

Anno 2k5 zijn er ook suround headsets te koop natuurlijk...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Merovingian
Ja, wel eens reviews van gelezen ook :)

Die surround-headsets zijn natuurlijk prut en dat weet jij ook wel lijkt me.
De mooiste surround die je überhaupt kunt halen is zelfs alleen maar te bereiken met een goede normale koptelefoon of liever nog goede in-ear phones, en dat moet lukken als Creative z'n best heeft gedaan! Die surroundkoptelefoons schreeuwen met wat speakertjes rond je oren of proberen het geluid te 'richten' binnen de schelp maar dat is toch allemaal bullshit :|

(off-topic: 2005 schrijf je als 2005 of 2k005! 2k5 staat voor 2500... :D)

[ Voor 10% gewijzigd door The Merovingian op 04-10-2005 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:38
offtopic:
Wat is het nut van een k zetten nog als 2k005 langer is dan 2005 :?

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Merovingian
off-topic: natuurlijk maar het is wel een correcte notatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Merovingian schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 21:58:
...
De mooiste surround die je überhaupt kunt halen is zelfs alleen maar te bereiken met een goede normale koptelefoon of liever nog goede in-ear phones, en dat moet lukken als Creative z'n best heeft gedaan! ...
Kleine correctie:

Een goede gesloten koptelefoon model oorwarmer óf in-ear phones die voor jou alleen op maat gemaakt zijn (zeg maar die modellen die popsterren op het podium in hebben)
Dat heeft niets te maken met Creative. Het geluid staat of valt met het eindstation, hetzij een koptelefoon danwel je speakers.

het lijkt tegenwoordig wel een trend om op luidsprekers en koptelefoons te bezuinigen..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Merovingian
Mensen zien het nut niet meer van 'grote' speakers en koptelefoons, met een subwoofer à la melkpakformaat heb je toch óók bas? Zelf heb ik 2 paar open oorwarmers (klinkt mooier omdat je geen 'behuizing' hebt om rekening mee te houden, spreek uit ervaring) en vind dat speakers nog 'substantieel' mogen zijn :) hoe steviger gebouwd hoe beter.

Ik zou als tip willen zeggen: Google eens op Binaural recording (url of zie http://www.binaural.com/binfaq.html. Erg interessant en dan zie je wat ik bedoel met het nut van een goeie 3D-audiobron!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:04

voodooless

Sound is no voodoo!

The Merovingian schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 22:22:
Mensen zien het nut niet meer van 'grote' speakers en koptelefoons, met een subwoofer à la melkpakformaat heb je toch óók bas? Zelf heb ik 2 paar open oorwarmers (klinkt mooier omdat je geen 'behuizing' hebt om rekening mee te houden, spreek uit ervaring) en vind dat speakers nog 'substantieel' mogen zijn :) hoe steviger gebouwd hoe beter.
Groot stralend oppervlak is de key, vooral bij bass >:)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Ik zelf zweer bij gesloten model oorwarmers omdat ze het omgevingsgeluid een stuk minder doorlaten.

Binaural is een methode van opnemen (en zeer mooi, helaas alleen geschikt voor hoofdtelefoons) Heeft alleen weinig te maken met de X-Fi verder.
deepspace schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 22:25:
[...]

Groot stralend oppervlak is de key, vooral bij bass >:)
Niet helemaal, je wilt ook je oppervlakte van de speelruimte kunnen gebruiken, en plaatsing van je sub. Hoe vaak ik wel niet lees dat de buren last van de bas hebben terwijl de persoon met de sub het niet hoort? Bij speakers dan he :P

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Merovingian
Er wordt hoe langer hoe meer 'gedwaald' in dit topic, maar OK.
Bij 'bas', bedoelde je Afbeeldingslocatie: http://www.rel.net/prodpics/stor-anim.gif?
Om de spinnenwebben weg te waaien! Buren = niet blij :D

Gesloten koptelefoons sluiten de omgeving heerlijk af, in de trein en in het vliegtuig is dat vooral prettig, maar de behuizing is erg hoorbaar valt me steeds op. Ik leen af en toe een gesloten Beyerdynamic koptelefoon van een vriend van mij maar ik vind 't niet echt een feest. Vooral als je loopt dan maken de schokjes van het lopen steeds zo'n WOEMPF-geluid :(

[ Voor 52% gewijzigd door The Merovingian op 04-10-2005 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

eu, nee, liever 2x12" dipool je je fronts (maar nu verklap ik alweer teveel ;) )
Niet helemaal, je wilt ook je oppervlakte van de speelruimte kunnen gebruiken, en plaatsing van je sub. Hoe vaak ik wel niet lees dat de buren last van de bas hebben terwijl de persoon met de sub het niet hoort? Bij speakers dan he :P
Heeft iemand wat gezegt over volume dan :? Ik heb het over realisme ;) Het hoeft helemaal niet hard te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 22:34:
eu, nee, liever 2x12" dipool je je fronts (maar nu verklap ik alweer teveel ;) )

[...]

Heeft iemand wat gezegt over volume dan :? Ik heb het over realisme ;) Het hoeft helemaal niet hard te staan.
Hier een liefhebber van trillende buiken ;)
The Merovingian schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 22:29:
...

Gesloten koptelefoons sluiten de omgeving heerlijk af, in de trein en in het vliegtuig is dat vooral prettig, maar de behuizing is erg hoorbaar valt me steeds op. Ik leen af en toe een gesloten Beyerdynamic koptelefoon van een vriend van mij maar ik vind 't niet echt een feest. Vooral als je loopt dan maken de schokjes van het lopen steeds zo'n WOEMPF-geluid :(
Lopen? :X Ik zit of lig te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Merovingian
Onderweg! Naar de trein & terug, bijvoorbeeld :)
Ik loop regelmatig met mijn HD 580 (ik zei eerder ergens dat 't een 590 was, foutje) door de stad richting station of naar huis. In de trein is het jammer dat 't geen gesloten koptelefoon is maar verder ben ik er érg tevreden mee. En thuis gebruik ik hem om mijn broertjes in de kamer naast mij niet te storen als ik om 3 uur 's nachts nog een film kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een telefoontje met JMW computers leerd dat die prijzen onder de honderd euro een fout waren in de i-shop Creative. Daarom hadden ook meerdere winkels die lage prijzen bij de FR versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
nou ik heb vandaag de Fatal1ty editie binnen gekregen, ik heb alleen de kaart geinstalleerd, want dat panel geval heb ik niet veel nut van. (en ik wil geen vieze IDE kabel ding door mn pc hebben lopen)
ik heb de oude drivers eerst geuninstalled maar BF2 bugde nog steeds met X-Fi op knowledgebase heb ik gelezen
If you encounter this problem, we recommend that you reinstall your Sound Blaster X-Fi drivers as follows:

Browse to *:\Audio\Drivers on the X-Fi installation CD (where * is your CD/DVD Rom Drive letter).

Double-click Setup.exe to run the Creative Driver Update Utility.

Under Update Option check the Driver Uninstallation box.

Check the Delete all shared Creative audio driver files box.

Click OK.

Click Yes to the warning that follows.

Click OK to proceed with the uninstallation.

When prompted, click OK to reboot your system.

When your system has rebooted, click Cancel when Windows detects new hardware.

Repeat steps 1 and 2.

Under Update Option check the Driver installation box.

Click OK.
daarna werkte het perfect. ook helder geluid (veel helderder (wel met cristalizer geactiveerd) ) ja heeft iets weg van DTS. (ik heb dit getest op de Z-5500)

ook hoofd telefoon heb ik getest:
Het leuke is, dat je bij gamemodus als je hoofdtelefoon sellecteerd, een special test dinggetje krijgt.
en dan hoor je een helicopter rond vliegen ook echt om je heen boven je langs in een loop.

ik heb wel een 5.1 hoofd telefoon (zalman) en kan ik het dus op 5.1 en ook op hoofd telefoon zetten (waarbij alleen L en R main speakertjes werken)
ik heb het nog niet ingame getest dat ga ik nu doen 8)

edit:

Ik heb nu de hoofdtelefoon in BF2 getest.
en om eerlijk te zijn op 5.1 klinkt het stukken voller dan op hoofdtelefon modus (bijde dus met de hoofdtelefoon getest)
hoofdtelefoon modus klinkt dan schel (ook met basleveling)
en sommige geluiden gaan verloren onder een ander lawaai (zoals schieten op de muur vanuit een jeepje, dan hoor je de inslagen niet boven het geknal uit) terwijl op 5.1 modus (met hoofd telefoon)
hoor je ze wel.

ik heb ook even een andere stereo hoofd telefoon geprobeerd maar daarbij was het resultaad het zelfde (omdat op hoofd telefoon modus zowiezo de center en rear plug niet gebruikt worden)

ja als je niet over een goede geluids installatie beschikt, en altijd met hoofdtelefoon speeld is cmss3d hoofdtelefoon wel een vooruitgang. O-)

[ Voor 23% gewijzigd door Bulls op 06-10-2005 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Merovingian
Je hebt met een gewone stereohoofdtelefoon getest, met het spel op 5.1 en CMSS ingeschakeld (op hoofdtelefoon-instelling)? Jammer dat het niet echt zo vol klinkt en dat er details verloren gaan! Nouja, misschien ooit mijn 2.1 set uitbreiden tot 5.1 dan maar, extra versterker erbij etc. As't moet dan moet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WSaeNoTSoCK schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 22:29:
nou ik heb vandaag de Fatal1ty editie binnen gekregen, ik heb alleen de kaart geinstalleerd, want dat panel geval heb ik niet veel nut van. (en ik wil geen vieze IDE kabel ding door mn pc hebben lopen)
ik heb de oude drivers eerst geuninstalled maar BF2 bugde nog steeds met X-Fi op knowledgebase heb ik gelezen

[...]

daarna werkte het perfect. ook helder geluid (veel helderder (wel met cristalizer geactiveerd) ) ja heeft iets weg van DTS. (ik heb dit getest op de Z-5500)

ook hoofd telefoon heb ik getest:
Het leuke is, dat je bij gamemodus als je hoofdtelefoon sellecteerd, een special test dinggetje krijgt.
en dan hoor je een helicopter rond vliegen ook echt om je heen boven je langs in een loop.

ik heb wel een 5.1 hoofd telefoon (zalman) en kan ik het dus op 5.1 en ook op hoofd telefoon zetten (waarbij alleen L en R main speakertjes werken)
ik heb het nog niet ingame getest dat ga ik nu doen 8)

edit:

Ik heb nu de hoofdtelefoon in BF2 getest.
en om eerlijk te zijn op 5.1 klinkt het stukken voller dan op hoofdtelefon modus (bijde dus met de hoofdtelefoon getest)
hoofdtelefoon modus klinkt dan schel (ook met basleveling)
en sommige geluiden gaan verloren onder een ander lawaai (zoals schieten op de muur vanuit een jeepje, dan hoor je de inslagen niet boven het geknal uit) terwijl op 5.1 modus (met hoofd telefoon)
hoor je ze wel.

ik heb ook even een andere stereo hoofd telefoon geprobeerd maar daarbij was het resultaad het zelfde (omdat op hoofd telefoon modus zowiezo de center en rear plug niet gebruikt worden)

ja als je niet over een goede geluids installatie beschikt, en altijd met hoofdtelefoon speeld is cmss3d hoofdtelefoon wel een vooruitgang. O-)
Wil je da "panel ding" niet verkopen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Merovingian
Even een heel belangrijke vraag @WSaeNoTSoCK:
Hoe ver steekt het front panel uit, gemeten vanaf de voorkant van de cdromspeler erboven/onder?
dus:

| <- voorkant kast & cdromspelers
|
|]- <- voorkant potmeters front panel
|

Ik heb namelijk een Coolermaster ATC-S-410 kast en die heeft een deur met een luchtfilter erin. De tussenruimte is dus niet zo groot, en ik kan cdromspelers en frontpanels niet een stukje naar achteren monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat wil ik ook wel weten. Ik heb een Chieftec CA-01 BL-BL-B, en die heeft ook een deurtje. Wat sowieso jammer is is dat ik het deurtje open zal moeten laten als ik dan de frontpanel audio wil gebruiken. Mijn headset heeft namelijk gewone kleine jack plugjes en dat frontpanel heeft 1/4" aansluitingen.

Enne, ziet/ voelt het (er) een beetje degelijk (uit)?

Btw, waar kopen jullie die dingen? Ik zie nog geen winkel die ze op voorraad heeft. Azerty geeft al een maand lang 14 dagen aan.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
ik heb hem bij 4launch weg.

de kaart is iets korter dan een audigy2zs
de panel weegt redelijk zwaar, en voelt robuust aan.
maar eigenlijk heb ik er niet veel aan (ja op de AB na maar dat kan ook allemaal via de modus.)

je kan hem helemaal in een 5,25" bay duwen, de voorant loopt iets bol maar ook dat kan helemaal in de bay. de draaiknoppen steken ongv. 1 cm uit. (als je niet verder kan duwen steekt het ongv 1½ a 2 cm uit)

(helaas kan je de modified IDE kabel niet vervangen door een rounded omdat daarbij 1 gaatje dicht zit)

@ JCV* je krijgt een plug erbij die van groot naar klein gaat.

ook een nadeel dat de jackin gaatjes wat dicht opelkaar zitten en bij mn speakerset (z5500) zijn de plugs ietwat dik en als ik ze erin doe dukken ze elkaar een beetje opzij, ik hoop dat dit geen schade tot gevolg heeft

[ Voor 33% gewijzigd door Bulls op 06-10-2005 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-03 22:45
Heb er vandaag eentje van me werk gekocht.

X-Fi XtremeMusic

Nu heb ik deze al een tijdje:

http://www.creative.com/p...ategory=438&product=11430

Ik begin me nu af te vragen of deze hoofdtelefoon wel nut heeft met deze kaart.

Ben het type die zo'n x-fi kaartje ziet en mn portmonee begint te branden. Heb wel gekeken of het een verbetering in het algemeen is en als ik sites zoals tomshardware lees, blijkt het zn geld wel waard te zijn. (bovendien betaal ik maar 27 euro, lever me audigy 2 zs weer in :P )

Mijn headphone die ik nu met audigy 2 zs draai is een van mijn beste koopjes.Ik vergeet echt af en toe dat ik een hooftelefoon op heb. Het gaat me er om dat ik niet zeker weet dat mijn headphone en x-fi kaartje beter werken dan de audigy 2 zs en mijn headphone (creative hq2300d)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
heb je wel tussen hoofdtelefoon modus en 5.1 modus gewisseld? ik merk duidelijk verschil

met hoofdtelefoon modus heb je wel betere locatie van de geluiden,(boven en onder) maar ik vind het de volheid van het geluid niet ten goede komen.
terwijl op 5.1 modus heb je veel beter geluid

bijde getest met zalman 5.1 headset

edit:
ik heb toch nog een keer uitvoerig getest tussen 5.1 en headphone instelling op mn 5.1 headset,
en ik moet toch zeggen het positional is echt veel beter, maar het geluid is dof en schel tegelijk
niet vol zoals op 5.1 setting

ik heb wel 25x gewisseld tussen de modi, terwijl ik een battlerecording van BF2 had lopen.
maar je mist gewoon area geluiden (kogel/raket inslagen etc) die buiten een bepaalde radius zijn, of ze zijn heel dof. maar op 5.1 heb je weer minder bven en onder je positionalaudio.

julie moeten het zelf maar testen ik ben er zat van
maar 1 ding is zeker op 5.1 is het geluid veel beter van kwaliteit (zelfs de voetstappen)

ik moet nog maar es een keer een redelijke koptelefoon testen
want misschien is zon 5.1 ding op hoofdtelefon modus niet zo geschikt

[ Voor 58% gewijzigd door Bulls op 07-10-2005 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Toen ik dit las (gelukkig net op tijd) heb direct mijn bestelling geannuleerd. Eerst maar even wachten op de officiele reactie van Creative. Eigenlijk te belachelijk voor woorden dat deze kaarten niet goed werken met de Creative digitale speakers. Als je weet dat ik bijna vier jaar geleden ruim 900 gulden heb betaald voor mijn Creative Inspire 5.1 Digital 5700 speakerset, zou ik niet verwachten dat Creative zijn bestaande klanten zo in de kou laat staan. Voorlopig dan maar met mijn Audigy 1.

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

?? Met een paar verloopkabeltjes werkt het toch alsnog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:40:
?? Met een paar verloopkabeltjes werkt het toch alsnog?
Als je nog wat meer info kan verstrekken zou ik dat wel op prijsstellen.

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Some enterprising users have, however, whipped out their soldering irons and performed their own mod that allows everything to sound just fine and dandy.
Mijn Engels is niet zo goed, maar hier kan ik uit opmaken dat het met een beetje knutselen wel lukt? Helaas, meer weet ik er ook niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb zelf een 2.1 set van logitech en nog een SB Live 5.1 met drivebay. Zou het voor mij nut hebben om een X-FI music aan te schaffen ( de bay gebruik ik toch nooit ) ?

Heeft er al iemand getest in 2.1?

Edit: Ik zie overigens dat er wel plaats is voor een bay op de X-FI extreme music. Zou ik hier mijn bay op in kunnen pluggen ?

[ Voor 24% gewijzigd door iznogood op 11-10-2005 12:31 ]

Just as Good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

iznogood schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:23:
Ik heb zelf een 2.1 set van logitech en nog een SB Live 5.1 met drivebay. Zou het voor mij nut hebben om een X-FI music aan te schaffen ( de bay gebruik ik toch nooit )?
Nee... eerder een Audigy2 Value misschien, dat heeft als upgrade bij een 2.1 set veel meer zin... tenzij je heel wat betere speakers aanschaft. Zie ook mijn eerdere posts in dit topic.
Heeft er al iemand getest in 2.1?
2.1 is niet het sterke punt van de X-Fi... tenminste geen reden om zo'n kaart aan te schaffen. Met een Audigy2 Value en een speakerupgrade ben je geluidstechnisch denk ik een stuk beter af, voor hetzelfde bedrag of net iets meer dan een losse X-Fi.
Edit: Ik zie overigens dat er wel plaats is voor een bay op de X-FI extreme music. Zou ik hier mijn bay op in kunnen pluggen ?
Nee, de pinout is anders...

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iznogood
  • Niet online
FirefoxAG schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:51:
2.1 is niet het sterke punt van de X-Fi... tenminste geen reden om zo'n kaart aan te schaffen. Met een Audigy2 Value en een speakerupgrade ben je geluidstechnisch denk ik een stuk beter af, voor hetzelfde bedrag of net iets meer dan een losse X-Fi.
De logitec die ik op dit moment heb is de Z-2300 met THX-certificering, liggen de zaken dan anders, of voldoet deze set ook niet ?

[ Voor 28% gewijzigd door iznogood op 11-10-2005 13:11 ]

Just as Good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, bij Azerty komen de X-Fi kaartjes ook door. Maar ja, misschien moet ik eerst maar eens een fatsoenlijke monitor kopen, degene die ik nu heb is het hoogspanningscircuit van kapot (dus gaat vroeg of laat kapot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 12-09 15:56
iznogood schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:23:
Ik heb zelf een 2.1 set van logitech
De enige reden Creative kaarten te kopen is voor EAX, en met een stereoset heb je daar natuurlijk niets aan.

Koop liever een M-audio, heb je veel betere kwaliteit hardware.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waarom zou je niks aan EAX hebben als je alleeen een stereo set hebt :X ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Ik heb een Live1024 (met KX drivers) en gebruik altijd een Sennheiser HD600 hoofdtelefoon.
Welke geluidskaart kan ik het beste nemen?
Ik zou misschien upgraden maar ik wil;
- lagere cpu belasting
- beter stereo geluid
- minstens een evensterk geluidssignaal op de line-out (ik gebruik geen extra versterker, dat verlaagt enkel de kwaliteit)
Heb je btw wat aan eax in games met een hoofdtelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 12-09 15:56
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:55:
En waarom zou je niks aan EAX hebben als je alleeen een stereo set hebt :X ?
|:(

Je maakt toch zeker een grapje hoop ik?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 14-09 15:33

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Breepee schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 22:54:
[...]

|:(

Je maakt toch zeker een grapje hoop ik?
Uhm, ik hoor toch wel degelijk verschil met games op mijn 2.1 speakerset via mijn Audigy (met of zonder EAX)

EAX werkt wel degelijk op 2.1

[ Voor 10% gewijzigd door SandsOfArrakis op 13-10-2005 23:31 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40
EAX is toch alleen bedoeld om bepaalde ruimtelijke effecten weer te geven. Waarom zou dat niet werken op een 2.1 Stereo setje? Als je bij een game in een kerk staat denk ik toch zeker wel dat je dat merkt met EAX aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK guys. Vraag over de prijsontwikkeling. Verwachten jullie dat de X-Fi XtremeMusic de komende 2/3 maanden veel in prijs zal dalen? Ik doe dan vooral een beroep op peeps die de introductie van de Audigy hebben meegemaakt.

Ik heb geprobeerd wat conclusies te trekken adhv de trends in de pricewatch. Maar het enige wat mij opviel was een grote daling in de prijs van SB Live! enkele maanden nadat Audigy uitkwam. Nu verwacht ik niet echt dat een Audigy ZS nu veel in prijs zal dalen na de intro van de X-Fi, omdat de prijzen van de Audigy al best laag zijn... of hebben jullie een reden om daar anders over te denken?

En voor wat betreft de prijs van de X-Fi XtremeMusic ga ik natuurlijk niet wachten totdat Creative komt met een nieuwe serie kaarten. Ben een beetje op zoek naar wat meer inzicht in die prijsontwikkelingen. Ben een beetje zuinig :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is toch al eerder voorbijgekomen in dit topic :X ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG ... sorry 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Belangrijk bericht op Frontpage: nieuws: Creative erkent probleem met X-Fi op nForce4-bord
Creative onderkent probleem met X-Fi op nForce4-bord

Door René Wichers - zondag 16 oktober 2005 - 16:27 - Bron: AMDzone

VIA- en nForce-chipsets bleken al eerder niet in alle gevallen even goed met Soundblaster Live!- en Audigy-kaarten overweg te kunnen, en bij AMDzone valt te lezen dat Creative opnieuw problemen met een AMD-chipset heeft. De combinatie van een nForce4-bord met de X-Fi XtremeMusic of de X-Fi Platinum geeft conflicten met de PCI-enumeratie van deze geluidskaarten, met vastlopers en blauwe schermen tot gevolg - als de pc tenminste al wil opstarten. Ironisch genoeg staat X-Fi voor 'extreme betrouwbaarheid', maar in eerdere gevallen wilde Creative nog wel eens niet thuis geven bij compatibiliteitsproblemen.

Op het forum van Creative is te lezen dat het bedrijf dit probleem heeft erkend en dat men werkt aan een oplossing. Die oplossing zou in eerste instantie van de moederbordfabrikanten moeten komen, maar wanneer een fabrikant geen bios-update wil of kan publiceren, zou Creative bereid zijn om een vervangende kaart met aangepaste firmware te verstrekken. Niet iedere nForce4-bezitter heeft overigens last van dit specifieke probleem: volgens AMDzone is het gebruikmaken van recente drivers en bios-updates in de meeste gevallen afdoende. Hoewel Creative
Moet zeker in de TS lijkt me.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Breepee schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 22:56:
[...]

De enige reden Creative kaarten te kopen is voor EAX, en met een stereoset heb je daar natuurlijk niets aan.

Koop liever een M-audio, heb je veel betere kwaliteit hardware.
Geblaat.

http://techreport.com/rev...blaster-x-fi/index.x?pg=1

even negerend dat ze hem "extremely good" noemen, ze hebben hierin de M-audio Rev 7.1 vgl met de Xtrememusic en audigy2 zs.. en daar komt de M-audio nou niet direct 'met kop en schouders' bovenaan uit

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Leuke test.

maar.... om nu te spreken van geblaat

Listening tests - CD-quality audio
For our listening tests, I conscripted a couple of friends, who have asked to be referred to here as Frylock and Master Shake, and subjected them to several hours of music playback spanning all four cards. Tests were conducted with a pair of 5.1-channel Logitech Z680 speakers connected to each sound card using the same analog cables. Volume levels were normalized to within one decibel, and all environmental effects and equalizers were disabled, including the X-Fi's CMSS-3D. Our listeners were also unaware of which sound card was being used for playback at any given time, and the order of playback was randomized throughout.

Listening test uitgevoerd op een Z680 en dan de audiokwaliteitsbeoordeling serieus nemen?

Wat niet wil zeggen dat het niet een ultieme gamerscard kan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Voor mensen met een x-fi geluidskaart en koptelefoon wil ik even wat kwijt.

Een CMSS-3D Headphone playback test:

Eerst wat specs en setup/config,

Creative X-Fi XtremeMusic
Logitech Z-5500 Digital
Sony MDR-V250V Headphones

Z-5500 digitaal aangesloten (coax)
Digital I/O --> 96Khz sample rate upmix
CMSS-3D Headphone aan, stereo envelopment 50%
Headphones in de pod van m'n z-5500 gestoken voor 96Khz dsr (goed, betere headphones is een pre)
24-bit crystalizer aan (eigen keus)
EQ Flat, SVM uit

MP3: Drone - Endless Horizon (save as)
(ik heb deze mp3 ooit es op het net gevonden, ongeveer 5 jaar geleden en altijd voor een backup gezorgd).

Download deze MP3 even en fastforward (absoluut niet nodig trouwens) naar de 0:42 seconden, doe je ogen dicht en zorg eigenlijk dat er zo weinig mogelijk licht op je ogen komt (zet bijv. je beeldscherm uit, je zicht belemmerd je gehoor ten zeerste) en zet hem hard aan.

Met deze configuratie vergeet je bijna dat je een koptelefoon op hebt, ik kreeg zowat tranen in m'n ogen, maar goed, that's me i guess. Nummer is ook erg lekker met een 5.1 speakerset, digitaal aansluiten, 96Khz <--> stereo x2, lekker hard aanzetten.

Om maar even een voorbeeld te geven dat die cmss-3d headphone een goede ontwikkeling is (ook voor gamen, cod:uo never sounded better), luister em maar is 2 of 3x achter elkaar en zet dan cmss-3d headphone uit, bah ! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Marf0rz op 17-10-2005 05:45 . Reden: Typo's ]

If you can't beat them, buy them !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marf0rz schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 05:40:
Voor mensen met een x-fi geluidskaart en koptelefoon wil ik even wat kwijt.

Een CMSS-3D Headphone playback test:

Eerst wat specs en setup/config,

Creative X-Fi XtremeMusic
Logitech Z-5500 Digital
Sony MDR-V250V Headphones

Z-5500 digitaal aangesloten (coax)
Digital I/O --> 96Khz sample rate upmix
CMSS-3D Headphone aan, stereo envelopment 50%
Headphones in de pod van m'n z-5500 gestoken voor 96Khz dsr (goed, betere headphones is een pre)
24-bit crystalizer aan (eigen keus)
EQ Flat, SVM uit

MP3: Drone - Endless Horizon (save as)
(ik heb deze mp3 ooit es op het net gevonden, ongeveer 5 jaar geleden en altijd voor een backup gezorgd).

Download deze MP3 even en fastforward (absoluut niet nodig trouwens) naar de 0:42 seconden, doe je ogen dicht en zorg eigenlijk dat er zo weinig mogelijk licht op je ogen komt (zet bijv. je beeldscherm uit, je zicht belemmerd je gehoor ten zeerste) en zet hem hard aan.

Met deze configuratie vergeet je bijna dat je een koptelefoon op hebt, ik kreeg zowat tranen in m'n ogen, maar goed, that's me i guess. Nummer is ook erg lekker met een 5.1 speakerset, digitaal aansluiten, 96Khz <--> stereo x2, lekker hard aanzetten.

Om maar even een voorbeeld te geven dat die cmss-3d headphone een goede ontwikkeling is (ook voor gamen, cod:uo never sounded better), luister em maar is 2 of 3x achter elkaar en zet dan cmss-3d headphone uit, bah ! :)
Ik heb jammer genoeg niet zo'n geile geluidskaart als jou..
zou je zo vriendelijk willen zijn om van die cmss-3d output een flac te willen bakken? wil namelijk wel het verschil horen..

MPEG-1 Layer 3 192 kbps 44100 Hz is je input..
Digital I/O --> 96Khz sample rate upmix ; heeft dus geen zin imho
CMSS-3D Headphone aan, stereo envelopment 50% ; tsja muziek is meestal opgenomen zoals de artiest het bedoelt, d.w.z. als extra "ruimte" erin gewilt had dan had dat bij het eindmixxen al gebeurt.

Wat ik probeer te zeggen is dat het voor jou persoonlijke smaak mischien heel erg lekker overkomt, maar verreweg van natuurgetrouw is.
Beetje hetzelfde idee van mensen die standaard die "loudness" knop aanraggen op hun stereo "want het klinkt zo lekker"
Maargoed dat is mijn zeikerige mening dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk je dat het nut voor mij heb om te upgraden naar een x-fi kaart want heb nu namelijk een
Audigy 2 zs in combinatie met Gigaworks s750 en een DDTS-100 decoder,

mar wat ik me afvraag is dat er geen digitale uitgang op die x-fi kaart zit dus waarschijnlijk moet ik dan voor die fatality edition gaan ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 06:42: tsja muziek is meestal opgenomen zoals de artiest het bedoel
Dat had je graag... muziek wordt opgenomen zoals de producent het wil, dus zodaning dat er het meeste geld mee te verdienen valt...jammer, maar waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 06:42:
[...]

Ik heb jammer genoeg niet zo'n geile geluidskaart als jou..
zou je zo vriendelijk willen zijn om van die cmss-3d output een flac te willen bakken? wil namelijk wel het verschil horen..

MPEG-1 Layer 3 192 kbps 44100 Hz is je input..
Digital I/O --> 96Khz sample rate upmix ; heeft dus geen zin imho
CMSS-3D Headphone aan, stereo envelopment 50% ; tsja muziek is meestal opgenomen zoals de artiest het bedoelt, d.w.z. als extra "ruimte" erin gewilt had dan had dat bij het eindmixxen al gebeurt.

Wat ik probeer te zeggen is dat het voor jou persoonlijke smaak mischien heel erg lekker overkomt, maar verreweg van natuurgetrouw is.
Beetje hetzelfde idee van mensen die standaard die "loudness" knop aanraggen op hun stereo "want het klinkt zo lekker"
Maargoed dat is mijn zeikerige mening dan..
Klopt, je hebt gelijk en dat weet ik ook, hoewel je met deze kaart wel dichtbij de originele opname komt (voor zover je dat kan weten dan natuurlijk). Die 24-bits crystalizer zorgt daar ook voor, hoewel ik betwijfel of dat echt veel helpt, qua verbetering van geluidskwaliteit valt het wel mee, zeker met een wat hogere kwaliteit geluidsset. Volgens mij is het meer bedoeld voor mensen met een low-end geluidsset, hoewel ik dat tot dusver niet heb kunnen testen. Wanneer je deze aanzet gooit hij je ouput ook meteen met 3db omhoog (las ik ergens en is ook te horen), jammer genoeg. Ik ben niet een echte audio fiel, maar ik houd van wat in mijn oren direct scherp geluid is. Dat is in mijn ogen beter dan mensen die 25.000 euro aan apparatuur aanschaffen om zo Andre Hazes nog valser te kunnen horen zingen (dit is geen aanval op fans van andre hazes, begrijp me niet verkeerd).

Found it, Digit-life :
We have seen no miracle, the X-Fi sound card in cooperation with Crystalizer failed to wonderfully remaster a recording, thoroughly created by experts in a mastering studio. Even if the contrary was proved by hundred housewives from a focus group within Creative marketing research, in my tests MP3 didn't overcome CD-DA and didn't catch up with DVD-Audio.

Nevertheless, we should admit that the hardware betterizer Crystalizer is a plus for common users, as well as an equalizer or tone controls. Using these tools they may try to make up for shortcomings of their speakers or headphones. Anyway, you shouldn't hope that MP3 128 Kbit/s will miraculously sound better than the original CD-DA. Whether this technology is justified is up to you to decide, taking into account how it makes your recordings sound.

I doubt that modern popular recordings need additional violation of their dynamic range. Probably you'd better carefully choose the Crystalizer effect until you hear the signs of overload. You must also take into account that Crystalizer increases the volume level by 3-4 dB in digital form. So perhaps all you need is to increase the volume by the same value and avoid distortions in the tonal balance and other problems.
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:39:
Denk je dat het nut voor mij heb om te upgraden naar een x-fi kaart want heb nu namelijk een
Audigy 2 zs in combinatie met Gigaworks s750 en een DDTS-100 decoder,

mar wat ik me afvraag is dat er geen digitale uitgang op die x-fi kaart zit dus waarschijnlijk moet ik dan voor die fatality edition gaan ofniet?
Er zit een digitale uitgang op de X-Fi XtremeMusic, kijk maar naar mijn bericht hierboven. Hoewel je met de platinum versie en de versies daarboven meer uitgangen hebt, kan je je set wel degelijk digitaal aansluiten. Er zit een FlexiJack op de X-Fi kaart, wat betekent dat je die minijack op s/pdif of op mic en line in kan zetten. Betekent wel dat je een coax kabel met een verloopje moet aansluiten.

In principe kan het voor iedereen nut hebben, maakt niet zozeer uit wat je hebt staan want de kaart produceert zowiezo, met alle extra functies uit, betere geluidskwaliteit. Hoewel SRC misschien niet voor de echte audio fielen een pre is, vraag ik me toch af waarom echte audio fielen met een speakersetje op een PC zitten te kloten, if u know what I mean :)

Voor mensen met meer vragen over de x-fi, ik fungeer wel als testaap, be happy to do it.

[ Voor 31% gewijzigd door Marf0rz op 18-10-2005 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:56:
[...]

Dat had je graag... muziek wordt opgenomen zoals de producent het wil, dus zodaning dat er het meeste geld mee te verdienen valt...jammer, maar waar!
Gelukkig neem ik m'n eigen spul op ;)
Verdien er dan ook amper geld mee :')
Maar je hebt gelijk het word vaak "lekker" opgenomen, maar dat verschilt ook per doelgroep. (Mike Oldfield <-> Christina Aguilera .. Air <-> Britney Spears .. Aphex Twins <-> Justin Timberlake etc. enz. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
ik kan nog steeds geen keus maken tussen stereo headphones met X-Fi headphone mode en 5.1 headset op 5.1

maar om nou een dure koptelefoon te kopen en dan erachter komen dat de 5.1 headset (zalman) toch beter blijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Marf0rz schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:32:

In principe kan het voor iedereen nut hebben, maakt niet zozeer uit wat je hebt staan want de kaart produceert zowiezo, met alle extra functies uit, betere geluidskwaliteit.

Hoewel SRS misschien niet voor de echte audio fielen een pre is, vraag ik me toch af waarom echte audio fielen met een speakersetje op een PC zitten te kloten, if u know what I mean :)
Voor mensen met meer vragen over de x-fi, ik fungeer wel als testaap, be happy to do it.
_/-\o_

Mij lijkt de XiFi met 64mb ram een mooi kaartje. Ik vind m alleen (veel) te duur voor wat hij biedt tov mijn Audigy 2 bulk. De prijs is sowieso mijn grootste bezwaar tegen deze nieuwe serie.

Ik speel veel muziek af over mijn pc via mijn Creative Megaworks 5.1 set en ik vindt het behoorlijk goed klinken. Ik neem dan wel ook in overweging dat de geluidskaart + boxen mij EUR 300,-- hebben gekost. Wat mag je hier voor verwachten dan? Voor dat geld heb je als audiofiel normaal gesproken amper een paar meter luidspreker kabel.... ;)

Toch begrijp ik de "audiofielen" hier ook wel. Het is duidelijk dat Creative toch heel veel geld heeft gespendeerd aan het ontwikkelen en marketen van deze nieuwe kaart.

Het is dan toch wel moeilijk je aan het gevoel te ontrekken dat, met al die resources en tegen deze verkoopprijs, er een kaart geintroduceerd had kunnen worden die meer aansluit op de wensen van de kopers.

Je krijgt er soms een beetje het MS gevoel van. "Ik kan er niet omheen, het is niet slecht maar hoeveel beter had het wel niet kunnen zijn met een beetje gezonde concurrentie."

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 17-10-2005 19:41 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Geluid schip?

:+

<<rent weg>>

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
Help!!!! schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:38:
[...]

_/-\o_

Mij lijkt de XiFi met 64mb ram een mooi kaartje. Ik vind m alleen (veel) te duur voor wat hij biedt tov mijn Audigy 2 bulk. De prijs is sowieso mijn grootste bezwaar tegen deze nieuwe serie.

Ik speel veel muziek af over mijn pc via mijn Creative Megaworks 5.1 set en ik vindt het behoorlijk goed klinken. Ik neem dan wel ook in overweging dat de geluidskaart + boxen mij EUR 300,-- hebben gekost. Wat mag je hier voor verwachten dan? Voor dat geld heb je als audiofiel normaal gesproken amper een paar meter luidspreker kabel.... ;)

Toch begrijp ik de "audiofielen" hier ook wel. Het is duidelijk dat Creative toch heel veel geld heeft gespendeerd aan het ontwikkelen en marketen van deze nieuwe kaart.

Het is dan toch wel moeilijk je aan het gevoel te ontrekken dat, met al die resources en tegen deze verkoopprijs, er een kaart geintroduceerd had kunnen worden die meer aansluit op de wensen van de kopers.

Je krijgt er soms een beetje het MS gevoel van. "Ik kan er niet omheen, het is niet slecht maar hoeveel beter had het wel niet kunnen zijn met een beetje gezonde concurrentie."
Creative Megaworks 5.1, deze heb ik ook gehad en dit is zeker geen verkeerde set, alleen digitale mogelijkheden ontbrak, vandaar mijn overstap naar de z-5500 (de z-680 was voor mij geen verbetering, ik vind de megaworks beter klinken).

Hoewel 110 euro voor de xtrememusic (zonder extra 64mb) veel geld lijkt, wat het ook is trouwens, krijg je er meer voor terug. Als je namelijk nagaat dat professionele audio kaarten, die inmiddels hetzelfde produceren qua dsr <--> asr als een x-fi, ook rond die prijs ligt, heb je met de x-fi nog altijd meer functies (ik heb nog steeds niet alles getest) en betere game (eax) mogelijkheden (denk aan cmss-3dheadphone).

In mijn ogen is de fatality kaart niet de moeite waard, 120 euro meerprijs voor 64mb waarmee een developer alleen de mogelijk heeft om in-game hoge samples op te slaan.. de x-fi processor zelf geeft je cpu al veel meer vrijheid (met ut2004, video en audio setup op max gaf me 20-25 fps verlies, ervaar het verschil met de x-fi :))

[ Voor 5% gewijzigd door Marf0rz op 17-10-2005 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

k'heb vandaag me x-fi music binnen gehad :) moet zeggen dat ik er wel erg tevreden mee ben. battlefield 2 klinkt echt super :D
toch wel een fijne upgrade tegen over me 2 zs :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 18:45
Marforz: is de X-fi dan vergelijkbaar met een audiophile 192, met een Emu 1212m € 188.99, met een emu 0404, of met een Esi Juli@ ? Ik ben van plan om te beginnen met cubase. Ik heb momenteel een SB Live dus die is brak voor cubase. Ik heb een geluidskaart nodig voor:

- Producing / recording / low latency met midi
- Gaming
- Ik heb een Sennheiser HD555, en die doe ik nooit af, dus voegt dat cmss-3dheadphone ook iets toe?

Persoonlijk zou ik het niet erg vinden om 2 geluidskaarten erin te hebben...maarja, het moet gewoon een goede combinatie zijn voor gaming en producing...

Dus de vraag: is de X-fi volgens jou de ideale kaart voor mij, en volgens wie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
ik zit nog in een dillema, maar als je zon dure koptelefoon hebt zou ik ook een redelijke geluidskaart nemen.
en aangezien je geen 5.1 gebruikt is CMMS3D headphone wel een hele openbaring. (alleen kan ik geen keuze maken tussen 5.1 headset en 3d headphone modus)
verder heeft het uitstekende geluids bewerking opties.

ik zou hem gewoon nemen hoor ;)

trouwens heb ik de fatal1ty edition

lees ik het goed? heb jij nog een SBlive? nou dan is en audigy2 al een hele vooruitgang voor jouw
(maar je kan beter de stap in een keer naar X-Fi nemen anders is het minder dan je verwacht t.o.v. audigy 2)

[ Voor 24% gewijzigd door Bulls op 17-10-2005 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
Tis moeilijk allemaal.......Ik zit ook op een paar forums met echte audiofielen en die lijken dat ding bij voorbaat al af te kraken. Toch lijkt die X-fi Xtreme Music precies te doen wat ik allemaal wil en nodig heb....moeilijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 14-09 15:33

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

goldmemberf1 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 23:02:
Tis moeilijk allemaal.......Ik zit ook op een paar forums met echte audiofielen en die lijken dat ding bij voorbaat al af te kraken. Toch lijkt die X-fi Xtreme Music precies te doen wat ik allemaal wil en nodig heb....moeilijk :'(
Hmm, het is misschien wel niet de meest ultieme producer kaart. Maar voor normaal gebruik volstaat de kaart volgens mij prima hoor :)

En een Creative kaart is de beste game kaart op de markt.

Maar is het misschien een optie om zo'n kaart te testen voor je hem aanschaft :?

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
MST_Morpheus schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 23:16:
[...]

Hmm, het is misschien wel niet de meest ultieme producer kaart. Maar voor normaal gebruik volstaat de kaart volgens mij prima hoor :)

En een Creative kaart is de beste game kaart op de markt.

Maar is het misschien een optie om zo'n kaart te testen voor je hem aanschaft :?
Uuuuhm...waar? :D Ik moet natuurlijk wel kunnen produceren....niet dat ik straks met een latency van 2 seconde zit :D Het gaat erom dat hij voor mij 'voldoende' / goed genoeg is om er mee te kunnen produceren...het hoeft niet gelijk de ultieme producer kaart te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
Je kan met die kaart heel goed producen, hij heeft niks voor niets een "creation mode", maar goed, dat zegt opzichzelf natuurlijk niet zoveel.

Laat ik het in ieder geval kort stellen, voor de eisen die jij genoemd hebt is dit zo'n beetje de ultieme kaart, zeker als je het over het gaming gedeelte hebt. Je gebruikt geen 5.1 set, dus verder dan een xtrememusic zal ik niet gaan, maar juist met deze kaart kan je heel goed je headphones gebruiken.

Even wat specs en screens:

# ASIO 2.0 support at 16-bit/44.1kHz, 16-bit/48kHz, 24-bit/44.1kHz 24-bit/48kHz and 24-bit/96kHz with direct monitoring
# Enhanced SoundFont support at up to 24-bit resolution
# You'll get ASIO recording with latency as low as one millisecond and zero CPU load for the most precise audio recording capabilities in any class! (blabla, ze laten het klinken alsof er hemel op aarde is, maar you get the point :))

cmss-3dheadphone, positioneert het geluid in elke directie (wat je trouwens ook echt kan horen, heel maf). Wanneer deze uit staat komt het geluid nogal van het midden, of meer boven je hoofd, met deze aan hoor je het geluid in elke directie. (hoofdtelefoon blijft stereo, no matter what).
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/marvinius/files/cmss-3d.jpg

creation mode:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/marvinius/files/creationmode.jpg

As far as game mode, even 1x instellen, eax aanzetten en niet meer naar omkijken, je kaart doet de rest.

[ Voor 13% gewijzigd door Marf0rz op 18-10-2005 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
Ik ben eigenlijk overtuigd :D Ik ga hem halen..tenzij de hardcore producerhoek nog echt met HARDE tegenargumenten komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
Je kan trouwens je drivers ook netjes installeren zonder al zijn grafische pracht door niet de volume panel te installeren maar wel de audio console. Vergeet de audio console dan wel niet, anders is het nogal lastig instellen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Marf0rz op 18-10-2005 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goldmemberf1 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:22:
Ik ben eigenlijk overtuigd :D Ik ga hem halen..tenzij de hardcore producerhoek nog echt met HARDE tegenargumenten komt..
Die lage latency is idd erg geil!
En voor de prijs/prestatie verhouding helemaal niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Merovingian
@ Marf0rz:

Dat ziet er heel goed uit! Kun jij een mp3tje maken van de CMSS3D zoals dat in een spel klinkt? Ik wil heel graag weten hoe die positionele effecten klinken met mijn eigen koptelefoons. Heb het eerder geposte muziek mp3tje wel gedownload en dat klinkt ook erg goed, maar de 3d positionering is bij dit muziekje niet echt van toepassing.

Vandaag heb ik nog geluisterd naar de demo op http://www.sensaura.co.uk/ maar het resultaat van die mensen valt me ZWAAR tegen. Dit klinkt werkelijk nergens naar! Ik heb echt alle settings goed ingesteld gehad trouwens.
Dolby doet ook heel interessant met hun demootje (http://www.dolby.com/consumer/popup_headphone/index.html) maar die mensen krijgen hun positioneringseffect alleen voor elkaar met een heftige kamer-reverb. En dat werkt niet als je in Battlefield 2 zit, heb je de hele tijd het idee dat je in iemands woonkamer zit te spelen :)

Edit:
ik hoop dus op het 3d effect vergelijkbaar met wat je in het nummer The Logical Song hoort van Supertramp. Met een koptelefoon hoor je direct in het begin castagnettes rechts van je en duidelijk buiten je hoofd. Een meter of twee naast je. Zo duidelijk dat je ze haast kan aanwijzen, maar zonder een overdreven reverb (er is wel wat reverb hoorbaar).

[ Voor 17% gewijzigd door The Merovingian op 18-10-2005 13:26 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
Ik heb dat nummer ook en je hebt inderdaad gelijk, je hoort ze rechtsboven je, niet te veel boven, ik zou het zo kunnen aanwijzen. Met dat nummer wat ik gepost heb kan je posities ook goed bepalen, hoewel het natuurlijk gewoon een simpel stereo mp3tje blijft.

Ik zal vanavond even kijken of ik een paar leuke samples kan bakken, bijv. in-game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Merovingian
Heel graag, ik ben erg benieuwd! Want die in-game samples worden kunstmatig gepositioneerd en het resultaat daarvan hangt volledig af van de kwaliteit van Creative's CMSS-3D.
En dat systeem klinkt op de Audigy 2 van mij niet erg mooi. Geluiden in muziek echter zijn in een studio opgenomen of het is een bestaande sample die van een echt instrument is opgenomen.
De kans is vrij groot dat ze daar een kunsthoofdmicrofoon voor hebben gebruikt en het resultaat is dan al snel vrij realistisch. Het 3d-effect van zo'n sample in muziek staat dus volledig los van de CMSS-3D prestaties van de X-Fi, die dat positioneringseffect kunstmatig probeert te bereiken. En dat kun je alleen maar goed testen in een spel. Daar is het tenslotte voor ontwikkeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
goldmemberf1 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:22:
je hebt nu een SBlive dus veel kun je er niet op achteruit gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
WSaeNoTSoCK schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:29:
[...]

je hebt nu een SBlive dus veel kun je er niet op achteruit gaan ;)
Dat is absoluut waar :) Maar wat ik wel kan kopen is een kaart die hardstikke goed is om muziek mee te luisteren en te gamen maar niet goed is voor producing...Ik hoor namelijk nogal vaak dat die drivers instabiel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
Ok folks, cmss3dheadphone sample, gemaakt met Audacity.

call of duty 1.51, mp_carentan, awe mod 2.12.
cod_uo_awe212-cmss3dheadphone.mp3 (save as)
44.1khz, lame encode v3.93, 192kbits
length: 5:46, 7,92mb

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/marvinius/files/game-cmss3d.jpg

Enjoy, probeer iig goed te luisteren, als het goed is kan je zo aanwijzen waar het geluid vandaan komt, ook zonder de x-fi.

Edit:
Luister em trouwens ook is in een 5.1 configuratie, zelfs dan kan je het goed horen. (check die bass)

@WSaeNoTSoCK
Klopt, toch klinkt het wel geinig. Ik zet em op auto zodat hij em aanzet wanneer hij dat kan :)

[ Voor 23% gewijzigd door Marf0rz op 18-10-2005 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Marf0rz schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:42:

[afbeelding]

Enjoy, probeer iig goed te luisteren, als het goed is kan je zo aanwijzen waar het geluid vandaan komt, ook zonder de x-fi.
eigenlijk kan dat niet he? want dan zouden ze het ook op andere geluidskaarten kunnen weergeven. maar ik download het ook even om te kijken

en waarom heb jij verheffings filter en macro effect op auto staan en niet aan?

edit:
nou op 5.1 klinkt het wel redelijk (positional) nu nog even op hoofdtelefoon luisteren (met cmms3d hooftelefoon )

edit:
als je tijdens het afspelen wisselt tussen CMMS3D hoofdtelefoon aan en uit hoor je echt verschil.

[ Voor 20% gewijzigd door Bulls op 18-10-2005 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
Hallo ik zit hier met een SB Live en een stereo Sennheiser...Hoe kun je nu een sample maken van iets dat niet mogelijk is op een sb live? Da's hetzelfde als een sample maken van hoe mooi je nieuwe speakerset wel niet klinkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
goldmemberf1 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:53:
Hallo ik zit hier met een SB Live en een stereo Sennheiser...Hoe kun je nu een sample maken van iets dat niet mogelijk is op een sb live? Da's hetzelfde als een sample maken van hoe mooi je nieuwe speakerset wel niet klinkt :D
of een 3D demo maken van je nieuwe videokaart en dan laten kijken op een andere PC :) (je zou dan wel een screen kunnen maken)

luister maar dan hoor je toch ech wel wat leuks. trouwens moet je wel ff winamp 5.1 edition downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
Dat is wel zo goldmember, maar het is opgenomen met "what you hear" en gesampled naar een mp3, dus het zou toch een impressie moeten geven. Zelfde als een surround mp3 luisteren in een 2 speaker configuratie, je hoort toch een impressie :)

Edit:
Ik zou ook es een aac kunnen maken, zou dat uitmaken, geen idee eigenlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Marf0rz op 18-10-2005 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
De impressie is goed in ieder geval :D De kanonskogels vliegen mn headphone uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
goldmemberf1 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:13:
De impressie is goed in ieder geval :D De kanonskogels vliegen mn headphone uit 8)
oh je bent zelf niet getroffen zie ik, anders kon je niet meer reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-08 16:16

Sir_G-nius

- - -

Ik heb vandaag de X-FI XtremeMusic gekocht.
Het eerste wat me opviel was dat bij de installatie zovéél dingen meer kan installeren. Ik heb alles maar even geïnstalleerd zodat ik zeker wist dat alles zou werken. Ik ga morgen m'n PC opnieuw installeren en dan even goed kijken wat ik wel en niet nodig heb van al de extra stuff. ;)
Tot nu toe heb ik een zeer goede eerste indruk van de kaart. Wat me ook opvalt is dat de bass een stuk dieper licht, en strakker klinkt dan met m'n onboard geval. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Merovingian
De positional audio is gewoon ENG goed! Dit is werkelijk niet wat ik verwacht had. Je hoort heel nauwkeurig waar de programmeurs wat steekjes hebben laten vallen met betrekking tot sample kwaliteit en positionering van sommige geluiden dichtbij (windgeruis bijvoorbeeld hoort gewoon een kunsthoofdmicrofoonopname te zijn). Werkelijk akelig goed, die kaart zit begin volgende maand in mijn pc!

Ik kan me zo voorstellen dat een blinde ineens 3d shooters kan spelen omdat hij echt iedereen kan horen lopen etc :) Je weet gewoon op geluid al dat de granaat een meter links van je in gaat slaan, zo nauwkeurig! Echt, petje af voor Creative _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:12

Wildfire

Joy to the world!

[..]
Okido, de X-Fi staat op m'n HCC Dagen 2005 aanschaflijstje... naast de Logitech G7.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
I'm glad I could be of help :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop dat ie wat goedkoper is op de Hcc dagen maar moet haast wel :D
denk dat ik ook voor deze kaart ga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik zou wel van iemand hier die een goede 5.1 surroundset heeft en een audigy2 willen horen hoe hij het verschil bij mp3 en games ervaart nadat hij geupgrade was naar een xfi. :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:00:
Hoop dat ie wat goedkoper is op de Hcc dagen maar moet haast wel :D
denk dat ik ook voor deze kaart ga
Op de HCC zal 'ie wel wat goedkoper zijn, ik gok dat je zeker zo'n 30 euro goedkoper uit kunt zijn dan bij winkels in de stad.

Ik ga ook een Logitech G7 kopen op de beurs, hier in de stad bij bv. Dynabyte kost dat ding gewoon E100,- en dat is me echt te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja en zkr als hij al tijdje uit is zal die ook wel goedkoper worden :P maar toch weet ik niet zekr of ik zal upgraden aangezien ik nu een audigy 2 zs heb, want dr komt inpreciepe onwijs mooi geluid uit ( Gigaworks s750 7.1 set) ik wil gewoon duidelijk verschil anders koop ik em niet denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:51:
mja en zkr als hij al tijdje uit is zal die ook wel goedkoper worden :P maar toch weet ik niet zekr of ik zal upgraden aangezien ik nu een audigy 2 zs heb, want dr komt inpreciepe onwijs mooi geluid uit ( Gigaworks s750 7.1 set) ik wil gewoon duidelijk verschil anders koop ik em niet denk ik
Ik gebruik voornamelijk mijn koptelefoon (Sennheiser HD570) en ik heb die MP3 beluisterd (die met CMSS 3D Headphone) en dat klonk al heel erg lekker. Dus wat mij betreft kan die kaart hier wel komen hoor :)

Heel dat 5.1 en 7.1 surround gedoe is aan mij -helaas- niet besteed, ik heb er de ruimte niet voor op mijn kamer. Plus het zou lawaaiklachten opleveren van mijn ouders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Wildfire schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:54:
Ik gebruik voornamelijk mijn koptelefoon (Sennheiser HD570) en ik heb die MP3 beluisterd (die met CMSS 3D Headphone) en dat klonk al heel erg lekker.

Heel dat 5.1 en 7.1 surround gedoe is aan mij -helaas- niet besteed, ik heb er de ruimte niet voor op mijn kamer. Plus het zou lawaaiklachten opleveren van mijn ouders :)
Als je alleen voor stereo muziek gaat via je koptelefoon begrijp ik niet wat je met al die effecten moet? Iedere kaart met een beetje kwaliteit voldoet dan toch ook prima :? Wat veel belangrijker is: hoe zit het met de kwaliteit van de output stages van de kaart? Zijn die wel in staat om een koptelefoon deugdelijk aan te sturen? Wat is de output impedantie van de nieuwe Creative? Die duurdere versie zien er toch wel erg netjes uit met AKM multibit ADC, en CS DAC's (deze laatste had beter gekunt), er is zo te zien echt wel aandacht besteedt aan het analoge gedeelte. Jammer van al dat digitale gerommel ;)

Als ik dit soort dingen zie, dan krijg ik toch wel de kriebels :r

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/multimedia/creative/x-fi/waves-linmb-imd.png

[ Voor 20% gewijzigd door voodooless op 19-10-2005 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:54:
[...]

Mja komt me bekend voor maarja gelukkig woon ik op een hoekhuis en zijn me buren niet zo moeilijk hoewel je t wel door de buurt hoort als ie keihard staat }) ben van plan om zon nieuwe headset van sennheiser te kopen d8 de pc 160 die ondersteund ook 3d suround geloof ik,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klinkt of zu nu eindelijk wat hebben gedaan met de techlogie van Aureal A3D wat ze toen de tijd hadden overgekocht. Het klinkt best wel aardig al vind dat af en toe het geluid nogal vreemd wordt gepand. Je hoort links van je een explosie en dan wordt het geluid opeens gepand naar helemaal rechts. Veder is er erg weinig midde geluid, het is of links of rechts best wel jammer.

EDIT,
Ik ben nog een keer wezen luisteren over mijn denon 1905 en dat klonk het al een stuk beter, al vind ik nog steeds een stereo setup lekker klinken dan een koptelefoon.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

deepspace schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:04:

[...]

Als je alleen voor stereo muziek gaat via je koptelefoon begrijp ik niet wat je met al die effecten moet? Iedere kaart met een beetje kwaliteit voldoet dan toch ook prima :?
Nope. Veel geluidseffecten komen pas met een koptelefoon het best tot hun recht. En zeker met de CMSS 3D Headphone functie kan ik zeer tevreden zijn denk ik.
Wat veel belangrijker is: hoe zit het met de kwaliteit van de output stages van de kaart? Zijn die wel in staat om een koptelefoon deugdelijk aan te sturen?
Ik heb mijn Audigy 2ZS doorgelusd via mijn stereotoren, ik hang mijn Sennheiser niet rechtstreeks op de kaart zelf... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Wildfire schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:27:
Nope. Veel geluidseffecten komen pas met een koptelefoon het best tot hun recht. En zeker met de CMSS 3D Headphone functie kan ik zeer tevreden zijn denk ik.
Effecten? Het ging om muziek.. wat moet je dan nog met effecten? Het is geen kermis :r
Ik heb mijn Audigy 2ZS doorgelusd via mijn stereotoren, ik hang mijn Sennheiser niet rechtstreeks op de kaart zelf... :)
Op die manier is er natuurlijk niks aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:31:
[...]

Effecten? Het ging om muziek.. wat moet je dan nog met effecten? Het is geen kermis :r
Wildfire bedoelt waarschijnlijk de MP3 van het spel Call of Duty.. waar het wel om effecten draait.
Overigens vind ik die MP3 helemaal niet zo spectaculair klinken (met een Sennheiser HD590), het is meer panning dan er diepte inzit. De bommen vliegen iig niet om mijn oren :P
Zolang er geen methode/dsp bestaat die binaural natuurgetrouw benadert is het jammer maar helaas (binaural geeft pas diepte! links, rechts, voor, achter en zelfs hoogte kun je op een hoofdtelefoon horen.)

Iig, een hoop marketing geblaat maar het valt best wel tegen, IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

deepspace schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:31:

[...]

Ik had het over games, niet over muziek. Ik ben niet zo'n muziekluisteraar dus om die reden zal ik geen nieuwe geluidskaart aanschaffen.

De X-Fi biedt meer en betere geluidseffecten voor games waardoor het voor mij een interessante kaart is.

Qua muziek kan ik natuurlijk, als niet-audiofiel, al zeer goed uit de voeten met m'n huidige Audigy 2ZS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Oke, voor games kan ik er wel in komen dat je zo'n ding wil hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar omg wat is dan eingelijk t verschil tussen een platinum en een Elite pro :S lol zit daar ook nog een verschil van geluidskwalitieit in? of is het eigenlijk overbodig!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, dat klinkt goed! Petje af voor Creative, en hartelijke dank aan _/-\o_ maker en hoster van dit fragment _/-\o_ .

29/30 oktober zijn de HWI dagen, misschien is 'ie dan ook wel goedkoper. Ik zal zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal wel aan mij liggen dan maar hebben de mensen hier zulke brakke geluidskaarten ofzo?? Ik vind er niets bijzonders aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 22:51
Heeft alleen de X-fi Fatal1ty 64 mb onboard?
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.