Fotografie feedback topic v2.0

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 36.132 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 10:37

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Wees gerust inquestos, gaat allemaal goed komen. Mensen kunnen hier in FG feedback de suggesties doen, of per mail natuurlijk aan ons: daarnaast zullen foto's die er niks te zoeken hebben botweg verwijderd worden :)

Dat breed houden hoef je je ook niet zorgen over te maken: we zullen zowel wat luchtigere/brede thema's als wat lastigere / uitdagendere verzinnen: aan iedereen zelf de keus om wel of niet mee te doen aan een WO ;) Want idd, 'gedwongen' worden een keer een bepaald iets (of op een bepaalde manier) te schieten, is ook leuk: verandering van spijs doet eten :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:29

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Nou vraag ik het me toch af wat zo'n foto van een hoop objectieven met streetlife te maken heeft :P
Of is het een standaardplaatje wat jullie bij elke opdracht gaan gebruiken?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 15-05 20:46

MBV

inquestos schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 01:02:
hmm.. Of hebben die lenzen er echt niks mee te maken, en krijgen we een heel apart forum waar je thumbnailpreviews krijgt te zien van de show/testcases, beoordelingen kan geven, en albums, en ... :X
Kssst! Terug naar DPZ jij :+

Leuk idee van die weekopdracht. Misschien handig om te zeggen dat er showcase-kwaliteit wordt verwacht? Voordat er iemand met een phone-cam denkt wat hangjongeren op de foto te gaan zetten ;)

Er staat heel duidelijk 1 foto per persoon. Wat moet je dan doen met feedback? Als je te horen krijgt dat je foto beter kan in een zeker opzicht, mag je dan de verbetering neerzetten, of moet je wachten tot volgende week?

Ik wacht zoieso even op het onderwerp van volgende week. Ik voel toch altijd wat schroom om willekeurige mensen op de foto te gaan zetten, of als een FG-nerd door centrum Eindhoven te crossen waar niemand een duidelijk onderwerp ziet B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
MBV schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:23:
Er staat heel duidelijk 1 foto per persoon. Wat moet je dan doen met feedback? Als je te horen krijgt dat je foto beter kan in een zeker opzicht, mag je dan de verbetering neerzetten, of moet je wachten tot volgende week?
Je kan dan toch een "WIP" plaatsen? Als je een foto post waar je tevreden over bent, is dat je inzending, en dat meldt je. Als je echter zelf het idee leuk vindt, maar nog niet tevreden mee bent, meldt je dat en zal je misschien een verbeterde versie kunnen inleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dat mag dus ook niet:
• geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn
• 1 foto per persoon per weekopdracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dan zal het, vrees ik, een behoorlijk leeg topic worden, misschien dat het leuk is om alsnog de work-in-progress foto's die serieus bedoeld zijn toe te laten; oftewel het showcaseniveau van de rest van het forum aanhouden :)

Een deel van het leereffect is denk ik het ontvangen van kritiek op je foto's die je voor een opdracht gemaakt hebt, waardoor je meer inzicht krijgt in hoe je aan een opdracht kunt voldoen :)

[ Voor 9% gewijzigd door neographikal op 10-04-2006 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dat bedoelde ik eigenlijk ook met de vraag. Oftewel: Modjes, krijg ik een OW als ik wat leer? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-05 18:57
Maar dan krijg je een redelijk chaotisch topic met her en der half afgeleverde platen. Volgens mij is het hele concept gewoon dat je iets plaats waar je zelf 100% achterstaat. Topic blijft daardoor ook relatief clean en pro.

[ Voor 2% gewijzigd door Silent Thunder op 10-04-2006 19:34 . Reden: typvauten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Silent Thunder schreef op maandag 10 april 2006 @ 19:18:
Maar dan krijg je een redelijk chaotisch topic met her en der half afleverde platen. Volgens mij is het hele concept gewoon dat je iets plaats waar je zelf 100% achterstaat. Topic blijft daardoor ook een relatief clean en pro.
Ik denk dat je dan het probleem gaat hebben dat mensen op zaterdagavond een keer ergens wat in gaan sturen, en dat de rest van de week het topic maar leeg zal blijven. Juist de discussie rond een foto voor een thema kan toegevoegde waarde hebben, denk ik, samen met het leren van de kritieken die gegeven worden.

Ik denk dat je het redelijk safe kunt spelen door inderdaad hetzelfde niveau ongeveer te eisen als wat er nu in Solo showcasefoto's, om te bewonderen | Deel 4 gebeurt. Dan voorkom je in ieder geval dat er crap tussen komt te zitten van mensen die even vlug een snapshot willen scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dat lijkt me idd een goed idee. Eventueel aangevuld met een limiet aan het aantal verschillende foto's dat je in mag sturen van +- 10 ofzo, lager zal hij erg leeg blijven, hoger krijg je dat een paar mensen dat ding vol spammen zonder dat de rest aan bod komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Het hanteren van een dergelijke limiet is alleen maar moeilijk uit te voeren vrees ik, misschien dat daar een oplossing voor is. Ik zal er tijdens de busreis naar huis eens over denken :P :w Niks kunnen bedenken behalve dat het gebruik van het topic redelijk moet zijn, wat redelijk is kunnen de modjes wel bepalen neem ik aan :)

[ Voor 28% gewijzigd door neographikal op 10-04-2006 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik vind het eigenlijk wel goed om geen WIP's toe te staan. Werkt bij een comerciële / school 'opdracht' toch ook zo ;). Is dan meteen een lesje in selecteren en keuzes maken.
Mocht je echt nog met een studie bezig zijn voor de opdracht kan dit toch ook in een testcase of in een apart discussie topic?
Maar een clean topic met alleen maar de beste foto per fotograaf vind ik i.i.g. wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Geen WIP's vind ik ook prima, doen we in Solo Showcase ook niet. Alleen vind ik de restrictie nu te strict, met 1 foto enzo. Als je feedback krijgt vind ik dat je dat moet kunnen aanpassen. En als het een schoolopdracht is wil ik er een cijfer voor hebben. Wie wordt leraar? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Het idee is best aardig, ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. Tweakers zijn meer met tech-praat bezig (niks mis mee) dan met fotograferen zelf. En praten over en in het opdracht topic is zoals ik het begrijp niet de bedoeling. Het zou wel eens een zachte dood kunnen sterven...

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
breinonline schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:59:
En praten over en in het opdracht topic is zoals ik het begrijp niet de bedoeling. Het zou wel eens een zachte dood kunnen sterven...
Volgens mij is het juist de bedoeling om te discussiëren over de foto's. Alleen maar één foto per fotograaf per opdracht, that's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Gizz schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:21:
Nou vraag ik het me toch af wat zo'n foto van een hoop objectieven met streetlife te maken heeft :P
Of is het een standaardplaatje wat jullie bij elke opdracht gaan gebruiken?
Die objectieven hebben idd niks met streetlife te maken, het is gewoon een standaardplaatje: na een tijdje pakken we misschien een ander plaatje :)
MBV schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:23:
[...]

Kssst! Terug naar DPZ jij :+

Leuk idee van die weekopdracht. Misschien handig om te zeggen dat er showcase-kwaliteit wordt verwacht? Voordat er iemand met een phone-cam denkt wat hangjongeren op de foto te gaan zetten ;)
Misschien handig om gewoon te verwachten dat een topic in FGS met zo'n specifieke opdracht best wat kwaliteit mag zien? Het is niet het foto-opdrachttopic in HK natuurlijk :)
Welke volgende week, er is dan al een andere opdracht? Die feedback kan je terugstoppen in toekomstige foto's, zoals iedere fotograaf doet: je maakt een foto maar 1 keer, en ook al kan je hem meerdere keren nabewerken: je hebt uiteindelijk zelf een eindversie, en daar krijg je commentaar op. Wat je daarvan leert kan je dus terugstoppen in je volgende foto.
Ik wacht zoieso even op het onderwerp van volgende week. Ik voel toch altijd wat schroom om willekeurige mensen op de foto te gaan zetten, of als een FG-nerd door centrum Eindhoven te crossen waar niemand een duidelijk onderwerp ziet B)
Ach ja, niemand? Iedereen kan ergens wel een onderwerp in zien, als je maar goed genoeg om je heen kijkt ;)
breinonline schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:59:
Het idee is best aardig, ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. Tweakers zijn meer met tech-praat bezig (niks mis mee) dan met fotograferen zelf. En praten over en in het opdracht topic is zoals ik het begrijp niet de bedoeling. Het zou wel eens een zachte dood kunnen sterven...
Gelukkig zitten hier in FG niet alleen tweakers die aan techpraat doen, maar ook veel fotograferen. Praten erover kan in dit topic zoals ik in het opdrachttopic heb gezegd, precies zoals jij nu doet: dat is dus de bedoeling. In het weekopdrachttopic zelf kan je dus over de foto's praten: dus becommentariëren.

En een zachte dood sterven: je bent wel erg voorbarig, het topic is nog geen 24u oud :o Kalm aan met je voorspelling breinonline :)

[ Voor 3% gewijzigd door Remy op 10-04-2006 22:14 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Remy schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:12:
[...]
Gelukkig zitten hier in FG niet alleen tweakers die aan techpraat doen, maar ook veel fotograferen. Praten erover kan in dit topic zoals ik in het opdrachttopic heb gezegd, precies zoals jij nu doet: dat is dus de bedoeling. In het weekopdrachttopic zelf kan je dus over de foto's praten: dus becommentariëren.

En een zachte dood sterven: je bent wel erg voorbarig, het topic is nog geen 24u oud :o Kalm aan met je voorspelling breinonline :)
Het is niet zo dat ik dat wens hoor :Y)
Zoals gezegd, ik ben gewoon erg benieuwd wat hier uit komt en wel op een kritische manier. De eerdere maandelijkse topics stonden vol van commentaren en niet zo van foto's. Er was ook heel veel gemier met archieffoto's destijds. Wat dat betreft zijn de regels nu goed gekozen, maar dat kan ook minder publiciteit/aandacht/foto's opleveren. Vandaar mijn kritische houding, sorry :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Remy schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:12:

Misschien handig om gewoon te verwachten dat een topic in FGS met zo'n specifieke opdracht best wat kwaliteit mag zien? Het is niet het foto-opdrachttopic in HK natuurlijk :)
Uiteraard wat overdreven, maar als ik soms zie wat er in testcases of vooral het solo testcase topic komt...
[...]
Welke volgende week, er is dan al een andere opdracht? Die feedback kan je terugstoppen in toekomstige foto's, zoals iedere fotograaf doet: je maakt een foto maar 1 keer, en ook al kan je hem meerdere keren nabewerken: je hebt uiteindelijk zelf een eindversie, en daar krijg je commentaar op. Wat je daarvan leert kan je dus terugstoppen in je volgende foto.
Wat nu als iemand zegt: volgens mij is hij veel mooier met minder contrast, of in sepia. Soms sta je bij zoiets simpels niet stil, en zoals ik de regels nu lees mag je er dan niks meer aan veranderen.
[...]
Ach ja, niemand? Iedereen kan ergens wel een onderwerp in zien, als je maar goed genoeg om je heen kijkt ;)
[...]
Sorry, zet dat niemand maar tussen aanhalingstekens. Ik bedoel: In het centrum zwaaien met je camera, en heel ingespannen bezig zijn met foto's, terwijl iedereen om je heen zoiets heeft van 'waar maakt hij nou weer een foto van?'
Ik hoop het. Iig sterft het een harde dood op maandagochtend 00:01 ;)

[/serieus]
Ik heb nog een hele mooie foto liggen in dit thema, 2 weken geleden gemaakt. Mag ik hem plaatsen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
MBV schreef op maandag 10 april 2006 @ 23:05:
[/serieus]
Ik heb nog een hele mooie foto liggen in dit thema, 2 weken geleden gemaakt. Mag ik hem plaatsen? :+
Tja, als we zo gaan beginnen is het einde ook zoek :P Dan komt Sjon die heeft nog wel wat leuks liggen van vorige week en......

Doe maar niet, tis toch leuk om voor een opdracht erop uit te trekken. Zie dit als een aanzetje om je pleinvrees te overwinnen :+

Google wat naar City Life-achtige situaties; kijk wat je aanspreekt. Genoeg situaties waarbij je niet meteen een cam in iemands gezicht hoeft te drukken. Probeer het vervolgens op je eigen manier in de praktijk te brengen. Niet geschoten.......

[ Voor 22% gewijzigd door Silent Thunder op 11-04-2006 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:08

Zoefff

❤ 

Mocht je nou écht niet weten wat je met het onderwerp aanmoet, dan staan er wel wat leuke voorbeelden op joe's nyc :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Silent Thunder schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 08:37:
[...]

Tja, als we zo gaan beginnen is het einde ook zoek :P Dan komt Sjon die heeft nog wel wat leuks liggen van vorige week en......
Ik heb niks liggen, jij bent de eerste die hapt. Als je langs komt krijg je een koekje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
MBV schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:24:
[...]
Als je langs komt krijg je een koekje ;)
Choco? :9 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:19

SmartDoDo

Woeptiedoe

Na een stukje te hebben gelezen in Fotografie technische FAQ en Koopadviezen de zie ik dat het stukje bij Fotografie technische FAQ en Koopadviezen niet helemaal klopt. De opmaak is de soep in gelopen. Verder wordt er onderaan de faq gelinkt naar FGA feedback topic ipv deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Sorry, 'k kom er net achter dat ik bijna door mijn koekvoorraad heen ben. Van het weekend weer eens wat bij mijn ouders meenemen (allergie voor suiker, dus een pakje koekjes kost al snel €2,50 :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
SmartDoDo schreef op woensdag 12 april 2006 @ 19:50:
Na een stukje te hebben gelezen in Fotografie technische FAQ en Koopadviezen de zie ik dat het stukje bij Fotografie technische FAQ en Koopadviezen niet helemaal klopt. De opmaak is de soep in gelopen. Verder wordt er onderaan de faq gelinkt naar FGA feedback topic ipv deze :)
Fixed. Doet me meteen weer bedenken dat ik die FAQ nog 's moet opsplitsen, want een simpele

toevoegen was al teveel: post 1 byte te groot :/

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 14:41

Barrycade

Through the...

Even een opmerkingtje: de stickie van de weekopdracht verwijst nog naar de oude opdracht.

Jammer dat er in die weekopdrachten trouwens zo weinig foto's worden gepost. Ben er met koninginnedag speciaal voor op uit getrokken.

Zal voor de macro ook maar eens mijn Nikon 5200-etje uit de tas halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Fixed :)

Deze week is er in ieder geval een thema wat voor iedereen toch wat toegankelijker is. Hopenlijk is dit ook te zien aan de hoeveelheid geplaatste foto's :)

Maar let wel, het is natuurlijk geen vrijbrief om alle foto's die maar een beetje in de richting van het thema komen te posten, we verwachten wel een minimale kwaliteit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Zoefff schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:20:
Maar let wel, het is natuurlijk geen vrijbrief om alle foto's die maar een beetje in de richting van het thema komen te posten, we verwachten wel een minimale kwaliteit :P
Wat voor kwaliteit dan :P Misschien kunnen de moderators eens een voorzetje geven? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Zoals we in de FGS-policy en weekopdracht-topicstart schrijven:
We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook showcasewaardig zijn, of op zijn minst rúim testcasewaardig.
Een voorbeeld van showcasewaardige foto's die we uit showcases op GoT gevist hebben vind je ook in de FGS Policy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Fotografie technische FAQ en Koopadviezen
Waar vind ik de bijgeleverde software, drivers van digicams?
..........

Software-requests richting users toe wordt als een warez-request beschouwd. En je weet wat de consequenties daarvan zijn.

Let wel, ik heb het hierbij over het software. Drivers en handleidingen zijn een ander verhaal. Daar mag je wel over vragen van andere gebruikers. Maar zoals alles in GOT, ga eerst even zoeken of iemand anders daar niet al eerder over heeft gevraagd.
FG Algemene policy
Handleidingen

Handleidingrequests voor wat voor stuk hardware dan ook doen we hier niet aan op GoT. Niet eens omdat ze copyrighted zijn, maar gewoon omdat ze vaak te downloaden/bestellen zijn bij de fabrikant en ook bij de betere shops aan te vragen zijn. Een tip: let bij het bestellen van camera's via het internet op of je een Nederlandse versie of een geimporteerd model krijgt. In het laatste geval krijg je namelijk meestal géén Nederlandse handleiding.
Ik kwam dit tegen, volgens mij komt het niet echt overeen.

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Je mag wel vragen stellen -over- de handleidingen (ik snap niet wat ze bedoelen met ...): maar geen verzoeken om handleidingen doen :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:24

Res-q

Redder in nood?

Ergens over vragen is imo wat anders dan ergen naar vragen.
Dingen als: "goh, ik lees in de manual op pagina xx dat blablabla, maar hoe zit dat precies?" moet geen probleem zijn, maar dingen als: "ik heb mn cam binnen maar er zit alleen een &^%* franse manual bij en ik wil een NL waar kan ik die downloaden??!!oneone" is toch wat anders ;)

//edit: grrrr Remy, begin je weer? :*

[ Voor 10% gewijzigd door Res-q op 03-05-2006 14:15 ]

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

De .... is van tekst die ik heb weggelaten. Dit leek me niet intressant om te quoten omdat het over software ging en niet over handleidingen.

Oke dan heb ik het dus niet goed gelezen, het gaat dus dat je vragen kan stellen over handleidingen en niet om en handleiding.

/EDIT
Waar vind ik de bijgeleverde software, drivers van digicams?

Als je de camera bezit, dan heb je recht op de support van de fabrikant. Ga dan ook daarheen voor requests.

Is het zo dat je een japanse stuk software heb omdat je je cam tijdens je vakantie had gekocht. Dan is het een probleem. Officieel heb je bij aziatische landen meestal geen internationale support. Dat wil zeggen, als je in Japan zit, dan krijg je support, daarbuiten is het jammer.
En dat betekent meestal ook dat je geen andertalige software krijgt.
En het is dan ook niet de bedoeling dat je hier om de nederlands of engelstalige softwareversie vraagt van andere gebruikers. Wel mag je om een link vragen naar de officieel erkende site waar de software wordt gehost.

Software-requests richting users toe wordt als een warez-request beschouwd. En je weet wat de consequenties daarvan zijn.

Let wel, ik heb het hierbij over het software. Drivers en handleidingen zijn een ander verhaal. Daar mag je wel over vragen van andere gebruikers. Maar zoals alles in GOT, ga eerst even zoeken of iemand anders daar niet al eerder over heeft gevraagd.
Dit is de gehele tekst onder het kopje;'Waar vind ik de bijgeleverde software, drivers van digicams?'.
Ik probeer het wat duidelijker te maken :).

Let wel, ik heb het hierbij over het software
Hier wordt duidelijk gemaakt dat het over software gaat.
Drivers en handleidingen zijn een ander verhaal. Daar mag je wel over vragen van andere gebruikers.
Door het stukje 'zijn een ander verhaal' denk ik dat het wel mag omdat de tekst daarboven gaat over requests. De requests voor software mogen niet en die van handleidingen wel.

Zo lees ik het, doe ermee wat je wilt ;).

[ Voor 112% gewijzigd door Temraakle op 03-05-2006 14:36 . Reden: uitbreiding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Onroptemraakle schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 14:19:
....

Door het stukje 'zijn een ander verhaal' denk ik dat het wel mag omdat de tekst daarboven gaat over requests. De requests voor software mogen niet en die van handleidingen wel.

Zo lees ik het, doe ermee wat je wilt ;).
Als je op je gemak die hele FG Algemene policy leest kom je dit tegen:
Handleidingrequests voor wat voor stuk hardware dan ook doen we hier niet aan op GoT. Niet eens omdat ze copyrighted zijn, maar gewoon omdat ze vaak te downloaden/bestellen zijn bij de fabrikant en ook bij de betere shops aan te vragen zijn. Een tip: let bij het bestellen van camera's via het internet op of je een Nederlandse versie of een geimporteerd model krijgt. In het laatste geval krijg je namelijk meestal géén Nederlandse handleiding.
Is toch best verrekte helder, dus waarom moeilijk doen :)

Het software-verhaal slaat idd op warez-requests: alles in die richting zijn we fel op. Drivers niet zo, en de vragen over handleidingen zijn dus ook prima. Vrij simpel toch :)

[ Voor 3% gewijzigd door Remy op 03-05-2006 14:51 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Remy schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 14:51:
Het software-verhaal slaat idd op warez-requests: alles in die richting zijn we fel op. Drivers niet zo, en de vragen over handleidingen zijn dus ook prima. Vrij simpel toch :)
Uhm blijkbaar had ik dus inplaats van over ->om gelezen. Het was dus allemaal gebaseerd op een misverstand :>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Wat mij de laatste tijd opvalt is dat o.a. de Testcase en de Weekopdracht steeds vaker worden gebruikt door mensen om een foto neer te kwakken. Zonder begeleidende tekst, zonder specs helemaal niets.Als dat nu kwalitatief mooie/leuke foto's waren was daar niet zo heel veel mis mee, maar er ontstaat nu een soort brij waardoor de topics imo oninteressant worden om te volgen.

Ik heb af en toe de indruk dat een modje best wel even had kunnen wijzen naar de FAQ's.

Of wellicht is een idee om een topic aan te maken met als werktitel "Yeeeh ik heb ook een nieuwe camera en ik ben zo blij ik kwak hier even wat snapshots neer".

/me littlejoannes heeft het wel weer scherp aangezet, maar meent het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
littlejoannes schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 00:27:
Of wellicht is een idee om een topic aan te maken met als werktitel "Yeeeh ik heb ook een nieuwe camera en ik ben zo blij ik kwak hier even wat snapshots neer".
Denk dat het niet erg veel toevoegt, dat zou dan uitlopen tot 1 of andere dumpbase waar massa's zooi gedropt word :P Denk dat het interessanter is om voor kwaliteit te gaan ipv kwantiteit.

[ Voor 6% gewijzigd door Silent Thunder op 06-05-2006 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Wat mij de laatste tijd opvalt is dat o.a. de Testcase en de Weekopdracht steeds vaker worden gebruikt door mensen om een foto neer te kwakken. Zonder begeleidende tekst, zonder specs helemaal niets.Als dat nu kwalitatief mooie/leuke foto's waren was daar niet zo heel veel mis mee, maar er ontstaat nu een soort brij waardoor de topics imo oninteressant worden om te volgen.

Ik heb af en toe de indruk dat een modje best wel even had kunnen wijzen naar de FAQ's.

FG is zeker niet het enige forum waar dat gebeurt. Overal zie je bij een aanschaf, sterker nog, bij een bestelling al staan: "ik heb hem ook besteld, nog 5 dagen wachten!". Om 3 dagen later te lezen dat hij getraced is en overmorgen bezorgd wordt. En in FG worden vervolgens wat snapshots geplaatst, in andere fora een screenshot oid. Het past een beetje in de tendens om domme vragen, vooral zoek-vragen te stellen. Ik ben bang dat er weinig aan te doen is.
Consequent posts trashen zou heel goed zijn, maar dat is wel een monnikkenwerk voor de modjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Laatst online: 26-03-2024

ik moet zeggen toen ik dit las voelde ik me een beetje aangesproken omdat ik eigenlijk altijd vergeet om de specs bij een foto te vermelden. Begeleidende tekst is meestal minimaal bij mij omdat het de foto moet zijn die spreekt. Toen las ik het stukje van dat dat niet zo erg zou zijn bij kwalitatief goede fotos en toen dacht ik, ooh, aangezien ik denk dat mijn fotos over het algemeen wel kwalitatief genoeg zijn om hier te posten.
Neem het wekelijkse opdracht topic, eerst was het zo van, het loopt niet genoeg storm, jammer dat er maar weinig fotos worden geplaatst. Nu wordt hij volgebombardeerd, helaas ook met fotos waarvan je kan zien dat er gewoon te weinig aandacht in is gestoken. Dat is erg jammer maar je kunt ook zien dat op die foto's bijna niet wordt gereageerd. Ik vraag me alleen af wat nu de goede methode zou zijn, negeren of correct commentaar geven.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Als de foto gewoon Exif info bevat hoef je van mij ook niet je hele ridel in de post te vermelden. En heb genoeg tekst van je voorbij zien komen (zie naalden in kurk ;)).

Ik kan wel een aantal voorbeelden aanwijzen in Testcase of in de Weekopdracht waarin het nut van het plaatsen zeer twijfelachtig is. Dat is imo gewoon zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153202

Silent Thunder schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 00:34:
[...]

Denk dat het niet erg veel toevoegt, dat zou dan uitlopen tot 1 of andere dumpbase waar massa's zooi gedropt word :P Denk dat het interessanter is om voor kwaliteit te gaan ipv kwantiteit.
Ja, dat is natuurlijk juist de bedoeling....hierdoor minder zooi bij de weekopdrachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Silent Thunder schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 00:34:
[...]

Eens, dat mag denk ik wel in de HK in het "ik heb wat nieuws en moet het showen" topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Zoefff schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:59:
[...]

offtopic:
Als je de 'tweakers' template gebruikt en je de optie 'Forum versmallen voor 800 breedte? *' niet aan hebt staan (staat standaard uit), dan is 600px precies wat er in de layout past. We hanteren die limiet niet voor niets in alle FAQ's en policies ;)

Maargoed, genoeg offtopic geblaat (ook van mijn kant ja, excuus :P)
Om hier maar ff verder te gaan want het is iid erg offtopic. Ik had die optie wel aanstaan (ik wist geeneens dat die optie er was), maar dan krijgen foto van 600px wel zo'n rood stippelrandje. 575px daarintegen niet. Daar doelde ik eigenlijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Misschien moet je dan eerst een harde refresh (CTRL+F5 of cache even legen) doen om wat oude CSS-meuk te vervangen, want zonder die optie aangevinkt passen foto's met 600px er toch écht goed in hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Hard refresh heb ik gedaan en cache legen ook. Maar verder geen verschil. Hij blijft randjes geven bij foto's met een hogere aan px dan 575. Voorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Toch gaat het hier echt wel goed. Weet je zeker dat die instelling wel goed staat? Anders moet je eens uitloggen en dezelfde post dan nogmaals bekijken, als het goed is krijg je dan in ieder geval de standaardbreedte te zien.

Ter vergelijking:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/652c28d92562b3a87f548e69a5af4a46/full.jpg

Zo ziet het er bij mij uit, wél passend. Daaronder jouw screenshot :)

En ja, bij het bovenstaande plaatje krijg je natuurlijk wél rooie randjes, omdat het veel te groot is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Zoefff schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:13:
Toch gaat het hier echt wel goed. Weet je zeker dat die instelling wel goed staat? Anders moet je eens uitloggen en dezelfde post dan nogmaals bekijken, als het goed is krijg je dan in ieder geval de standaardbreedte te zien.

Ter vergelijking:

[afbeelding]

Zo ziet het er bij mij uit, wél passend. Daaronder jouw screenshot :)

En ja, bij het bovenstaande plaatje krijg je natuurlijk wél rooie randjes, omdat het veel te groot is :P
Uitgelogt is er niks aan de hand. Zal dus wel komen door die optie forum versmallen naar 800px, als ik die aanvink dan hebben foto's van 600px randjes en 575px niet. Uitgevinkt heb je er geen last van idd. Maargoed ik verklein m'n foto's dus nu standaard naar 575px :) en ik laat de optie ook maar uitgevinkt staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Justawitte op 10-05-2006 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Dat is iets waar je zelf voor kan kiezen natuurlijk. Ik vind het persoonlijk wel klein, zelfs 600px vind ik éigenlijk aan de kleine kant. Vandaar dat ik ook altijd mijn foto's doorlink naar een 800px versie, en op mijn eigen site ook alles in 800px publiceer. De foto komt dan net even wat meer tot z'n recht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Zoefff schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:38:
Dat is iets waar je zelf voor kan kiezen natuurlijk. Ik vind het persoonlijk wel klein, zelfs 600px vind ik éigenlijk aan de kleine kant. Vandaar dat ik ook altijd mijn foto's doorlink naar een 800px versie, en op mijn eigen site ook alles in 800px publiceer. De foto komt dan net even wat meer tot z'n recht :)
Daar geef ik je gelijk in. Soms maak ik idd een kleine versie voor op het forum met een 1024px versie "erachter". Dan zie je iig iets van de foto. Soms heb ik er ook geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Omdat ik regelmatig lurk plaats ik ook mijn feedback. De opzet van de opdrachten/contesten per week vind ik het leukste van FG eigenlijk. Dit is vaak altijd weer wat nieuws en ik heb nog nooit zoiets meegemaakt op heel GoT (namelijk elke week iets nieuws) :) Daarvoor mijn d:)b

Qua het beleid en het modereren heb ik ook geen punten van kritiek, wel vind ik het steeds jammer dat mensen geen thumbs maken en/of werken met 600px.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:29

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Misschien een idee om "FG Favourites" weer eens te verversen? De meeste topics die er in staan zijn al vrij oud, terwijl in de begeleidende tekst staat dat een Showcase na 2 maanden naar het favourites archief wordt verplaats.
Mijn finland topic is bv. uit augustus vorig jaar :P

Dus wat oude naar het archief, en wat nieuwe topics toevoegen?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:19

SmartDoDo

Woeptiedoe

In FG Algemene policy de staat nog een link naar topic 1102416 wat niet toegankelijk is. Ik neem aan dat FGS Policy daarvoor in de plaats hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Zo, stucky gemaakt :) Nieuwe React-features ftw ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-04 19:21
In FG Algemene policy staat ook nog 4x FGB ipv FGW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Ik vind de alias van de weekopdracht in FGA eigenlijk niet zo functioneel, snap niet zo goed wat er het nut van is. Iemand met interesse in dat topic weet het toch wel te vinden of gaat er actief naar op zoek. D'r is al wat discussie gaande over de aliassen in Active Topics. Een alias lijkt me handig om zaken wat breder dan alleen een subforum onder de aandacht te brengen, maar de weekopdracht vind ik dan niet zo'n logische keuze.

Of probeer je gewoon meer inzendingen voor de weekopdracht te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Tsja, het is de fotografie weekopdracht, en stiekem is FGA voor velen nog een soort 'startpunt' van Fotografie op GoT. Net zoals de algemene FAQ een alias is in FGS en FGW naar FGA hebben we ook een alias naar de weekopdracht, met als enig doel om deze inderdaad meer onder de aandacht te brengen. Harde cijfers heb ik niet (zal eens kijken of dat uberhaupt gemeten word), maar volgens mij komen er wekelijks wel voldoende mensen via de alias het topic binnen :)

Sowieso lijkt het me geen goed plan om nu stel op sprong de alias weg te gooien omdat hij nu mee-update met het topic zelf, laten we daarvoor in ieder geval afwachten hoe de discussie in het LA topic zich ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-05 21:21
offtopic:
Waarom is dit topic blauw ipv rood? Omdat het is gestart door een mod ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

offtopic:
Het is een zogenaamd stucky, geintroduceerd met de upgrade naar react 1.9.4. Ze gedragen zich als een sticky (staan altijd bovenaan een forum), met het verschil dat users er ook in kunnen reageren. Ideaal dus voor feedbacktopics als deze die we graag in het zicht willen hebben staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107502

Feedback voor het Fotografie technische FAQ en Koopadviezen topic:

Er wordt wel uitgelegd wat een SLR camera precies is, maar de compact camera en de prosumer camera hebben geen plaats in de FAQ. Op Wikipedia wordt er wel een onderscheid gemaakt tussen deze drie typen.

Het "Digicams, koopadviezen, foto's faq en policy" onderdeel onderaan de pagina wordt niet genoemd in de inhoudsopgave bovenaan de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:39
Wat misschien ook wel beter toegelicht kan worden in de FG FAQ is het effect van diafragma op de scherptediepte, eventueel met wat voorbeeldplaatjes (50mm f/1.8 op versch. diafragma's met een lineaal oid). Ook wat een stop precies is is niet echt lekker toegelicht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Zoiets? Zit nog steeds in de pijplijn, heb het alleen nog niet in de technische FAQ gezet :P

Stops

Een veelgebruikte term in de fotografie de "stop". Een stop is een standaard eenheid waarmee eenvoudig gerekend kan worden met sluitertijd, diafragma en ISO (ASA) waarde. Als we het over stops hebben gebruiken we vaak de termen korter en sneller i.p.v. minder en meer. De betekenis is precies hetzelfde.

Een "stop" meer of minder betekent niet meer dan resp. een verdubbeling danwel halvering van de hoeveelheid licht als we het over het diafragma en ISO waarde hebben, of de tijd als we het over de sluitertijd hebben.

De diafragma-reeks in hele stops is als volgt:

f/1.4 - f/2 - f/2.8 - f/4 - f/5.6 - f/8 - f/11 - f/16 - f/22 - f/32

Ieder volgend getal in de reeks betekent een halvering van de hoeveelheid licht ten opzichte van het vorige getal, en is dus 1 stop korter. Een laag getal is dus een grote diafragmaopening, een hoog getal is een kleine diafragmaopening. De reeks is logischerwijs niet lineair omdat de getallen de oppervlakte van een cirkel (de diafragmaopening) aangeven.

Naast de diafragma-reeks hebben we ook de sluitertijd-reeks:

1/8000 - 1/4000 - 1/2000 - 1/1000 - 1/500 - 1/250 - 1/125 - 1/60 - 1/30 - 1/15 - 1/8 - 1/4 - 1/2 - 1 - 2 - 4 - 8

Net zoals bij de diafragma-reeks betekent ieder volgend getal een halvering van de hoeveelheid licht die op de film of sensor valt. Immers, als de sluiter de helft van de tijd open staat krijg je ook maar de helft van het licht binnen. Deze reeks is (afgerond) wél lineair.

Als derde is er ook de ISO (of bij analoge camera's ASA) reeks:

3200 - 1600 - 800 - 400 - 200 - 100

De ISO / ASA waarde is de lichtgevoeligheid van de sensor / film. Ook in deze reeks geld weer dat ieder volgend getal een halvering van de hoeveelheid licht inhoud, hoe hoger het getal hoe lichtgevoeliger de sensor / film.

Noot: Bij moderne camera's word er vaak nog een onderverdeling in 1/3-stops of zelfs 1/5-stops gemaakt waardoor de belichting nog nauwkeuriger kan worden ingesteld. Dit is voor de uitleg verder irrelevant.

Noot II: De reeksen kunnen korter of langer zijn, dit zijn echter de meest gebruikelijke waarden. De sluitertijd-reeks loopt op een gemiddelde SLR nog door tot 30s. Die staan er niet meer bij omdat het rijtje dan te breed zou worden ;)

Nu dit duidelijk is kan je gaan rekenen met de getallen, en zal duidelijk worden waarom de indeling zo gemaakt is.

Stel je bent aan het fotograferen op ISO 200, diafragma f/4 en sluitertijd 1/60. Je wilt echter een langere sluitertijd gebruiken, zodat er meer beweging in de foto komt. Je neemt hiervoor een sluitertijd van 1/15, 2 stops langer dan 1/60. Om de belichting hetzelfde te houden, zal je dit moeten compenseren door bijvoorbeeld het diafragma 2 stops korter te nemen. Op ISO 200, diafragma f/8 en sluitertijd 1/15 is de belichting dus hetzelfde.

Een tweede voorbeeld. Je bent bezig met modelfotografie op ISO 200, diafragma f/2.8 en sluitertijd 1/125. Omdat de DOF (scherptediepte) te kort blijkt te zijn op f/2.8, wil je graag schieten op f/5.6, 2 stops korter. De belichting (2 stops) kan je vervolgens compenseren door het verhogen van de ISO-waarde, door een langere sluitertijd te nemen, of een combinatie van die twee. De belichting is dus hetzelfde op bijvoorbeeld ISO 800, diafragma f/5.6, sluitertijd 1/125, op ISO 200, diafragma f/5.6, sluitertijd 1/30, maar ook op ISO 400, diafragma f/5.6, sluitertijd 1/60 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:39
Ermmzz, ja, perfect. Dit is echt wat ik miste toen ik op zoek was naar de uitleg van die waardes. Enkel een voorbeeldje over wat een diafragma met de DOF doet mist dan nog :P en ik weet dat dat ook in de FAQ staat, en misschien is het met bovenstaande uitleg wel duidelijk :P alleen toen ik er naar op zoek was kon ik het er iig niet uit opmaken :)

[ Voor 33% gewijzigd door Henk op 04-08-2006 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Zoefff schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:56:
Zoiets? Zit nog steeds in de pijplijn, heb het alleen nog niet in de technische FAQ gezet :P

Stops

Een veelgebruikte term in de fotografie de "stop". Een stop is een standaard eenheid waarmee eenvoudig gerekend kan worden met sluitertijd, diafragma en ISO (ASA) waarde. Als we het over stops hebben gebruiken we vaak de termen korter en sneller i.p.v. minder en meer. De betekenis is precies hetzelfde.
Heel voorledig, ik mis alleen uitleg van de term afstoppen in bovenstaand stukje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
we vaak de termen korter en sneller i.p.v. minder en meer.
Dan wel even consequent doorvoeren ;) :) Sowieso vind ik het vette nogal schreeuwerig over komen, degene die het leest zal het toch wel goed moeten doen, anders begrijpt hij er niks van :)

[ Voor 37% gewijzigd door neographikal op 04-08-2006 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Zoefff schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:56:
Als derde is er ook de ISO (of bij analoge camera's ASA) reeks:
[mierenneukmode]
ISO en ASA heeft niets met digitaal danwel analoog te maken. ook bij film wordt al jaren de ISO normering gebruikt. ASA (de American Standards Association) bestaat al jaren niet meer en sinds 1987 is ISO 5800 de standaard voor lichtgevoeligheid.

correcte weergave van ISO is ASA-waarde/DIN-waarde (in graden); bijvoorbeeld ISO 100/21o. De DIN waarde echter wordt steeds vaker weggelaten. (al die andere vage schalen zoals GOST (uit de sovjet-unie) of BSI (uit groot-brittanië) worden allang niet meer gebruikt.)

[/mierenneukmode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
Bijna alle pricewatchlinks in de topicstart van Het grote Canonmount-objectieven-topic V3.0 zijn dood... Zal wel door de update van React komen, want "eerst" deden ze het nog...

offtopic:
Of had ik dit via DM aan neo moeten melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dat kun je inderdaad wel aan mij melden :) Het ligt denk ik trouwens niet aan de upgrade van React, maar aan de upgrade van de Pricewatch van deze week. Ik heb nog wel een paar puntjes die erbij kunnen, maar dat zal niet eerder dan woensdag worden dat ik tijd heb om alles bij te spijkeren :) Het zal in ieder geval voor het weekend gebeuren, I promise :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
neographikal schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 08:08:
Dat kun je inderdaad wel aan mij melden :) Het ligt denk ik trouwens niet aan de upgrade van React, maar aan de upgrade van de Pricewatch van deze week. Ik heb nog wel een paar puntjes die erbij kunnen, maar dat zal niet eerder dan woensdag worden dat ik tijd heb om alles bij te spijkeren :) Het zal in ieder geval voor het weekend gebeuren, I promise :P
Jeuh :)

En een van de "paar puntjes" is zeker de Sigma 17-70? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Het heeft wel met de upgrade van React te maken volgens mij. Links naar de pricewatch worden nu ook geparsed. In de bron van de Canon-FAQ staat er voor bijna alle linkjes een spatie. Tijdens de reparse van de berichten heeft de parser de linkjes binnen HTML blijkbaar geinterpreteerd als losstaande link waardoor je nu nogal verminkte linkjes krijgt als "/global/templates/tweakers/[URL=http://tweakers.net/pricewatch/67897]pricewatch: Sigma 70-200mm f/2.8 EX IF APO HSM (ø77mm)[/URL]". Het verwijderen van alle trailing spaces in van linkjes in de bron zou het moeten fixen. Zou jij dit kunnen doen Neo? Ik weet nl niet of ik de laatste versie heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dannr schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 08:10:
[...]
Jeuh :)

En een van de "paar puntjes" is zeker de Sigma 17-70? O-)
jajajaj :P Ik ga ernaar kijken, maar ik wil graag zelf ook eerst wat fullsizes zien enzo. Dus dat wordt Pbase afstruinen, anders schrijf ik totale crap natuurlijk :P

Oke, trap de open deur dan gelijk maar weer in natuurlijk :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door neographikal op 15-08-2006 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 12:47

Arfman

Drome!

Jij praat en schrijft toch altijd totale crap?

op verzoek :P

[ Voor 5% gewijzigd door Arfman op 15-08-2006 23:31 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
neographikal schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 08:08:
Het wordt in het weekend ergens, neo heeft het erg druk met z'n eigen projectje en de stage gehad deze week. Mea Culpa enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
neographikal schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:44:
[...]
Het wordt in het weekend ergens, neo heeft het erg druk met z'n eigen projectje en de stage gehad deze week. Mea Culpa enzo :)
Zoals ze hier zouden zeggen: "No worries". De hamvraag is natuurlijk: Is er eerder een update van de Canonmount startpost of een update van de HotShots ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zoefff was eerder, mijnes komt er zo aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excibular
  • Laatst online: 00:04
Over een maand is het weer zover. Photokina komt er aan, komt er nog een topic voor de aankondigingen/roddels mbt tot photokina zoals we die wel in het verleden hebben gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Misschien kan ik meehelpen het wat te voeden. :)

* neographikal zal mogelijk aanwezig zijn met hulp van een andere usert hier O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
ExCibular schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:55:
Over een maand is het weer zover. Photokina komt er aan, komt er nog een topic voor de aankondigingen/roddels mbt tot photokina zoals we die wel in het verleden hebben gezien?
Van de Photokina 2004 en de PMA 2005 had ik topics gemaakt, en ben ook die van 2006 aan het voorbereiden: ik heb al behoorlijk wat info kunnen verzamelen van Sony, Sigma, Panasonic en Nikon en ben ook al met andere fabrikanten bezig :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excibular
Remy schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:57:
[...]
Van de Photokina 2004 en de PMA 2005 had ik topics gemaakt, en ben ook die van 2006 aan het voorbereiden: ik heb al behoorlijk wat info kunnen verzamelen van Sony, Sigma, Panasonic en Nikon en ben ook al met andere fabrikanten bezig :)
Misschien vind je volgende bijdrage interessant uit de DCresource newsletter (voor de roddel rubriek):
Has it really been three months since the last newsletter? I'm afraid so.
Well, you didn't miss *too* much, as the summer months are usually pretty
quiet as camera announcements go.

That is about to change, though. This September is the big Photokina show
in Germany, and it'll bring with it many new cameras. Without going into
specifics, I can tell you that there will be a number of 10 Megapixel
point-and-shoots (something that I'm not thrilled about), a few D-SLRs
(including one with live view), and the return of a camera model that I
thought was gone for good.

The craziness starts this week, so keep your eyes on the DCRP homepage for
the latests and greatest!
De nieuwe DSLR met liveview is waarschijnlijk een/de langverwachte opvolger van de E-1
Camera model that was gone for good - misschien nieuwe Canon G serie camera of de nieuwe Leica

Volgens Oly.de, morgenochtend nieuwe Oly consumer modellen.
14 september meer info over nieuwe E-system camera's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Volgens Oly.de, morgenochtend nieuwe Oly consumer modellen.
Ze staan al op DPReview ja, niet minder dan 10 Olympus-modellen, en dat is nog exclusief een E-cam. Live-view dSLR: leuk, maar ze blijven een vreemde eend in de bijt :) De E-330 met z'n live view kreeg niet al te beste reviews, en vele reviewers merkten tot op zekere hoogte terecht op dat veel dSLR-gebruikers meer hebben aan een grote heldere viewfinder met zoveel mogelijk info dan de live view op een LCD. Toch moet ik Olympus niet ontzeggen dat ze innovatief zijn, ook met het sensor-cleaning systeem.

Ook Canon zal met een hele sloot aan nieuwe spulletjes komen: Ixusjes, een 400D, een 1Ds3GLXsi, enzovoorts :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
heerlijk die weken voor een Photokina/PMA, al die geruchten (en daadwerkelijke aankondigingen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Yep, morgen zal de 400D iig aangekondigd worden, met meer spullekes. De bekende 'Canon-day' :P

Canon 400D 10,1MP dSLR introductie

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excibular
Remy schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 09:24:
[...]
Ze staan al op DPReview ja, niet minder dan 10 Olympus-modellen, en dat is nog exclusief een E-cam. Live-view dSLR: leuk, maar ze blijven een vreemde eend in de bijt :) De E-330 met z'n live view kreeg niet al te beste reviews, en vele reviewers merkten tot op zekere hoogte terecht op dat veel dSLR-gebruikers meer hebben aan een grote heldere viewfinder met zoveel mogelijk info dan de live view op een LCD. Toch moet ik Olympus niet ontzeggen dat ze innovatief zijn, ook met het sensor-cleaning systeem.

Ook Canon zal met een hele sloot aan nieuwe spulletjes komen: Ixusjes, een 400D, een 1Ds3GLXsi, enzovoorts :)
De E-330 kreeg zeker wel een aantal goede reviews, alleen Phil was er niet zo over te spreken. Maar een vreemde eend is het zeker!

Ik ben wel benieuwd wat voor DSLR line up we krijgen op Photokina, er lijkt erop alsof er een hoop moois komt van diverse merken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:02

Garyu

WW

Ik vind het eerlijk gezegd jammer dat dit topic afgeschoten wordt: Canon Digic III processor, voor welke camera?

Het gaat om een Canon persbericht over een sensor die ze waarschijnlijk in nieuwe camera's gaan stoppen, dus waarschijnlijk ook binnenkort met nóg een camera gaan komen? Lijkt me in ieder geval relevant nieuws voor een Fotografie-forum. Het heet toch niet "camera" forum? Waarom zou een nieuwe sensor niet besproken kunnen worden? Het is niet alsof er nou zoveel verschillende zijn of dat dit nou zo vaak voorkomt dat we een wildgroei aan topics krijgen ofzo..

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Waarom zou een nieuwe sensor niet besproken kunnen worden?
Het is geen sensor, maar een beeldprocessor, die de verwerking van sensordata en I/O tussen sensor en buffer/opslag regelt. Oftewel, gewoon een chip in de camera die alleen maar data her en der slingert. Het is géén beeldsensor zoals een CMOS, CCD of LBCAST, waardoor de relevantie en discussiewaarde zo miniem is voor een subforum als FGA, dat het geen topic waard is :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Remy: kun je in de FAQ in het stukje over geheugenkaartjes opnemen dat SM inmiddels niet meer leverbaar is. Mijn leveranciers (Dane-Elec, Kingston, Lexar, Sandisk & Hama) kunnen het in ieder geval niet meer leveren.

Daarnaast is het misschien slim om een stukje op te nemen over het reinigen van sensoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat vroeg ik me bij de laatste bijwerking van de FAQ inderdaad ook af, of ze nog wel gemaakt werden. Ik heb het stukje aangepast.

Over sensorreiniging heb ik al wat geschreven, maar voor we die in gaan voegen moeten we 's nadenken hoe we de boel op gaan splitsen. De post die er nu staat is de maximale lengte qua aantal tekens, dus er kan niks meer bij. We moeten er dus een post bij gaan maken en de boel opsplitsen in camera / objectief / overige ofzo. Dat is niet eenvoudig, dus zodra ik 's tijd over heb, zal ik het opsplitsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Ik dacht dat ik het probleem met het maximale aantal tekens juist had weggenomen door ruimte te creeeren (hup gewoon SM eruit) ;)

Verder zou ik maar opschieten met het opsplitsen van die FAQ's want over een half jaar bestaan er geen camera's meer zonder stoffilter :P

• Grrrrrene
  • Niet online
SM is er niet uit, ik heb alleen vermeld dat het niet meer geproduceerd wordt. * Grrrrrene heeft iets met nostalgie enzo: mijn goede oude Fuji Finepix s602z had SM ondersteuning en ach, als we het echt van die 3 regels tekst moesten hebben... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:43
waar blijft foto weekopdracht week 36?

of hebben de mods een zware schooldag achter de rug?

hou mijn mond al......

[ Voor 12% gewijzigd door Sijhtam op 04-09-2006 18:50 . Reden: zie bericht hieronder :P ]

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Heel zwaar ;)

De nieuwe opdracht vind je @ Foto-opdracht week 36 - Bling-bling :)

Niet dat ik je het heel erg kwalijk neem ofzo hoor, maar het is natuurlijk niet echt nodig om te informeren waar de weekopdracht blijft. We zullen het echt niet vergeten. Daarnaast, wij lopen toch ook niet te zeuren waar de inzendingen blijven? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Beetje kip en ei verhaal natuurlijk; geen opdracht geen levering ;)

Maaruh: Fotocontest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ook daar hoef je je niet druk om te maken, die komen er wel ;)

We zijn inmiddels (nu alle vakanties weer zo'n beetje voorbij zijn) de (gewijzigde) contest-software aan het testen. Zodra we de boel volwassen genoeg vinden om live te gaan, krijg je dat vanzelf te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
lateef schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 09:36:
heerlijk die weken voor een Photokina/PMA, al die geruchten (en daadwerkelijke aankondigingen) :)
Nu ook een overzichtstopic ervoor, aangezien het nog maar 3 weekjes duurt:
Photokina 2006 - nieuws, geruchten, links :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 08:56
Wat ik al verwachtte bij het zien van de opdracht, en wat ook uit de eerste resultaten blijkt, gaan mensen gewoon hun "bling-bling" op de foto zetten, in plaats van een creatieve draai eraan te geven. Beetje jammer, hopelijk komt daar wat verandering in.

Net zoals bij het thema fruit overigens, het nodigt teveel uit bij dergelijke onderwerpen om gewoon het object te pakken en dat vast te leggen... Ik ben dan ook voor net wat andere onderwerpen :) (of iig de benoemingen)

Bijvoorbeeld in de vorm van uitspraken: "Oeps!"(ongelukje) / "Goeie Morguh"
Of eigenschappen: agressie/ grootsheid etc.
Of wat open dingen als: Contrast/ Zonden / Verleiding

Niet echt bedoelt als daadwerkelijke onderwerpen, maar meer als voorbeelden

edit: waarom gaat het in de FGA over FGS 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door inquestos op 05-09-2006 18:21 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Is het trouwens ook een idee om de mensen waarvan hun fotoserie bij de hotshots wordt geplaatst hier middels een PB van op de hoogte te stellen? Ik liep er toevallig tegenaan en zelf vind ik verder geen enkel probleem, maar gezien het feit dat die foto's gemirrord worden lijkt het mij toch verstandig om deze op de hoogte te brengen.

offtopic: ben wel een beetje trots dat er zelfs 2 van mij in staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Nog een leuke: misschien weer een kleine update? Het is alweer een maand geleden :)

• Remy

Remy

Topicstarter
Daar is Zoefff al mee bezig - maar is wel handig jullie comments in het juiste subforum te zetten he jongens: Zoefff in "FGS feedback topic" :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:43
is het mogelijk om een algemeen four-thirds topic te maken, met lenzen, bodies en accesiores (srrry voor de spelling :) )

aangezien er maar 1 site is die het volledige overzicht geeft..

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, dat is best een idee eigenlijk. Ben zelf niet zo thuis in het 4/3 spul, dus ik hoop dat iemand zich daartoe geroepen voelt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik heb in ieder geval alle foto's in minimaal 300x300px formaat (grofweg) op me pc staan, degene die het wil gebruiken moet maar even contact opnemen. Ik ga het in ieder geval niet doen, daarvoor ken ik het spul niet goed genoeg :)
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.