Ikzelf ben wel zo'n dichtgetikte lul die alleen maar Nintendo's thuis heeft staan, en een PC dan natuurlijk. En ik vind het ook bizar hoeveel mensen tegenwoordig een GC, Xbox EN PS2 thuis hebben staan...
Ik ben iemand die graag game't. Een nieuwe console vind ik altijd aan de ene kant leuk, maar aan de andere kant hoeft het voor mij allemaal niet. Neem nou de Gamecube. Wat kostte dat ding wel niet toen ik hem kocht... 279 euro oid? Daar kan je heel wat toffe games voor kopen. Maar goed, ik koop hem dan wel, omdat de games die je er op kunt spelen wel weer erg tof zijn, en dat wil je toch niet missen. Maar 3 consoles van die prijs kopen?! Dat is zo'n 800 euro!! En dan kan je nog helemaal niks spelen! Want spellen zitten er tegenwoordig niet meer bij (bij de release iig niet).
Ik maak altijd de afweging welke games ik leuk vind op een console. Games die op alle consoles verschijnen hoef ik geen rekening mee te houden, want daarvoor maakt het niet uit welke ik in huis haal. Als ik kijk naar de huidige consoles welke exclusieve games ik daar nou echt tof vind... Xbox: Ninja Gaiden lijkt me erg leuk, that's about it. PS2: MGS3, een paar Final Fantasy's, Devil May Cry. GC: Mario Sunshine, Smash Bros, Wind Waker, Metroid 1+2, F-Zero X, Pikmin 1+2, RE0+1+4, Eternal Darkness, en nog een paar die ik nu ongetwijfeld vergeet... Tja, dan weet ik waar mijn centjes heen gaan. Een PS2 zou eventueel nog wel leuk zijn omdat ik daar nog wel een aantal games van zou willen spelen. Maar ik ga daar niet zo'n groot bedrag voor neerleggen.
Vroegah, toen de wereld der videogames nog bestond uit Nintendo en Sega (voor het grootste gedeelte dan

), toen was het nog interessant om beide consoles te hebben, omdat beide consoles veel exclusieve games hadden. Maar hoe wil je als 8-jarig jongetje ofzo dat in vredesnaam betalen? Ik vind het ook belachelijk dat kinderen tegenwoordig zo verwend worden. Ze krijgen een Xbox voor Sinterklaas, een PS2 voor Kerst en een Cube voor hun verjaardag. Of het niks is. Ik heb weken me in de moeilijkste bochten moeten wringen om een SNES te mogen kopen van m'n zelfverdiende geld te kopen!
Anyways, om een lang verhaal kort te maken: ik zie het kopen van een console als een grote uitgave, die je moet doen als je denkt dat dat het waard is. 5 games of nog minder games die ik leuk vind op een console is me te weinig om die grote uitgave te verantwoorden voor mezelf. Daar koop ik dan liever een berg nieuwe games van voor de consoles die ik al heb.
edit: Voordat ik trouwens allemaal gedoe over me heen krijg: ik vind dus niet de andere consoles bagger of zo. Maar voor mij zijn er daar niet genoeg games op om te denken "Ja, ik vind het het wel waard om daar eerst 250 euro voor neer te leggen". En dat is puur mijn smaak natuurlijk
[
Voor 9% gewijzigd door
Captain N op 07-07-2005 01:38
]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.