"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Anoniem: 109280
Als je slechte dvd's als backup gebruikt voor een gemodde cube zijn de laadtijden ook langer (of doet hij het helemaal niet), en produceert je kastje ook meer geluid (soort ruis, waarbij de lens naar boven en naar beneden schuift om beter "beeld" te krijgen). Dit alles is te verhelpen door de weerstand bij de lens anders in te stellen, iets hoger of iets lager. Om dit voor elkaar te krijgen moet je echter wel je cube openschroeven. Het gaat ook erg precies (ik heb het verneukt door daaraan te draaien, op een gegeven moment las hij niet eens meer originele schijfjes

De moeite die je lens heeft met het lezen van de dvd's kun je tijdens het opstarten meten. Zogauw je gamecube aan gaat duurt het even en dan hoor je een piepje. Als dit piepje langer wordt heeft je lens meer moeite met de dvd (dus dan zijn er 2 mogelijkheden: of je gebruikt een slechte backup, of je moet eventjes aan je weerstand draaien)
Tutorials staan her&der op internet.
Heb net de derde end-magnus bij baten kaitos, knok nog steeds met gibari, xelha en kalas.
Leuk spel
Ben overigens opnieuw begonnen met Viewtiful Joe, na de screens gezien te hebben van VJ DS... Ik had zoiets van, o ja, die heb ik ook nooit echt gespeeld
En ik zit ook ergens halverwege met Wind Waker, die ben ik ook maar weer eens gaan doen voor de tweede keer.
Trouwens, Killer 7 zou nu toch in de winkels moeten liggen..? Of ben ik in de war met de US?
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Lijkt me wel een leuk spel, goed om van het Nintendo kiddy imago af te komen (al lijkt me dat met RE4 enzo al geen probleem meer).
Ik zal eens kijken naar dat geklepper en geschuif, misschien is het bij mij toch niet goed, maar ik heb geen zin om hem open te schroeven hoor.
Ik ben er vrijwel zeker van dat er 2 analog sticks op zullen zitten samen met 2 triggers en een touchscreen.MetroidPrime schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:21:
Nieuwe Revolution controller hint van Iwata:
[...]
Iwata legt steeds de nadruk op "touch and play" in verschillende interviews. Dat en de opmerking dat hedendaagse controllers teveel knoppen hebben lijkt mij de duidelijke hints. De Revolution gat dus minder knoppen hebben en tegelijkertijd genoeg knoppen bevatten om er voor te zorgen dat je NES, SNES, N64, GameCube en mogelijk ook Master System en Mega Drive spellen kunt spelen. De N64 had meer knoppen dan de GameCube(10 tegenover 8 ), dus moet er een manier zijn om die spellen met minder knoppen te kunnen spelen. Daar komt de tweede hint: je moet de controller willen aanraken zodra je hem ziet, iets wat Iwata steeds benadrukt. Dat wordt dus waarschijnlijk een (haptic) touchscreen of iets vergelijkbaars.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Dat hoortSyntagma schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:23:
Ik zal eens kijken naar dat geklepper en geschuif, misschien is het bij mij toch niet goed, maar ik heb geen zin om hem open te schroeven hoor.
This space is occupied
Argonath schreef op zondag 10 juli 2005 @ 21:00:
de voice-acting bij BK is inderdaad een lachertje, tis net of ze al jaren aan een stuk dat werk aan het doen zijn.. zo depressief en gestressed klinken sommige stemmen soms.
spoiler:Ik zit nu bij die drie bazen; die Ayme en die 2 ventjes, echt super klote! ik denk dat ik nu overnieuw moet beginnen, want ik heb ook geen savegame van voor die battleship. Of heeft iemand nog goeie tips voor die pipo's?
Ik denk dat je daarna Ayme wilt pakken (dat deed ik niet) zodat je Giacomo als laatste over hebt. In het begin is het namelijk een watje, maar als je hem wat schade hebt gedaan begint hij net als Folon echt belachelijk sterke eind-aanvalen te doen, en hij mag ook nog eens twee keer

Maar ondanks alles heb ik het gevecht _net_ gehaald. Na de twee goons was iedereen nog in leven, maar dan ook maar net door die pokke aanvallen van Folon. Toen begon Giacomo met z'n aanvallen en ging Xelha al vrij snel dood, maar toen kon ik al aan Giacomo zien dat hij verzwakt was. Toen heb ik niet meer gehealed en gewoon voluit aangevallen. Kalas en Gibari waren echt _bijna_ dood, maar Giacomo was eerst
Dat was echt wel veruit het moeilijkste gevecht tot nu toe zeg...
It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Mijn buurjongetjes van 4 en 6 hadden er iig geen problemen mee, en ik kan me niet voorstellen dat nintendo een NOG jongere doelgroep wil bereiken met hun volgende 'revolutie'.
Hierbij moet ik vermelden dat die van 6 jaar over de DS zei, toen ik hem vroeg waarom hij niet met de pen speelde: "dat speelt heel erg vervelend"...
Het ging over super mario DS 64, misschien dat dat er iets mee te maken had?
Ik heb zelf een vet idee voor de revolution;
er zit een camera bij die je bewegingen waarneemt, en op die manier kan je het spel besturen!
iedereen kan zijn lichaam bewegen, en je hebt dus helemaal geen last van knoppen, of kabels die in de weg zitten
maargoed, misschien is dit idee zelfs voor the big N iets te innovatief.
Maar is dat niet een soort EyeToy dan?
[ Voor 3% gewijzigd door TdV op 11-07-2005 15:29 ]
je meent het?!Syntagma schreef op maandag 11 juli 2005 @ 15:24:
Maar is dat niet een soort EyeToy dan?
...
misschien is de revolutie er al geweest voordat íe in de winkel lag
(ik bedoel hiermee dat ik betwijfel dat nintendo innovatiever dan de eye toy kan zijn).
Ach ja, als het met die camera niet werkt, dan kunnen ze altijd nog een microfoon gebruiken.
... stel je voor...
je bestuurt je character met je mic, en je zou zelfs karaoke kunnen doen tegen meiden!!
DAt zou pas een revolutie zijn
Sony heeft de EyeToy alleen niet bedacht, dat idee hebben ze van Logitech gejat(die het idee al eind jaren '90 gebruikte). De EyeToy was dus niet zo erg innovatief, maar het is wel een knap staaltje marketing geweest.Faust schreef op maandag 11 juli 2005 @ 15:29:
(ik bedoel hiermee dat ik betwijfel dat nintendo innovatiever dan de eye toy kan zijn).
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Dat de gamecube veel spellen heeft voor een jongere doelgroep wil niet zeggen dat de console ook daar voor is ontworpen. Alhoewel het helemaal op smaak berust straalt de gamecube zelf toch wel redelijk wat stijl uit.Faust schreef op maandag 11 juli 2005 @ 15:22:
noi, maar de gamecube controller is toch juist ontworpen voor kinderen? hoe kunnen ze dan zeggen dat er teveel knoppen op zitten?
De controller ligt voor mij echt goed in de handen en het lijkt mij sterk dat als het een controller ontwikkeld is voor kinderen dat hij mij dan niet te klein zou zijn
Maar basicly word het tegenwoordig soms wel heel erg. De C stick, D pad hebben vaak ook nog eens functies en soms word je helemaal gek wat je nu weer moet indrukken
Dus ik ben erg benieuwd wat ze nou weer hebben verzonnen
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Dude, ga mensen vervelen in het PSP/PS2 topic ofzo.
Ik ken je fanboy gepraat nu wel

Ik denk overigens aan een controller met touch screen en haptic feedback, waardoor er op het touch screen interactieve dingen kunnen worden gedaan, zonder dat er per se 'knoppen' nodig zijn.
Ah, hieronder blijkt het wel mee te vallen
[ Voor 42% gewijzigd door Xrenity op 11-07-2005 16:32 ]
iemand haalde aan dat je de knoppen nooit door elkaar haalt, omdat ze allemaal een verschillende vorm hebben, dit is echt goed uitgedacht. Zelf heb ik ook wel eens bij de xbox of ps controller dat ik door elkaar haal wat waar zit, bij de gamecube heb je dit nooit.Wiebbe schreef op maandag 11 juli 2005 @ 16:21:
[...]
Dat de gamecube veel spellen heeft voor een jongere doelgroep wil niet zeggen dat de console ook daar voor is ontworpen. Alhoewel het helemaal op smaak berust straalt de gamecube zelf toch wel redelijk wat stijl uit.
De controller ligt voor mij echt goed in de handen en het lijkt mij sterk dat als het een controller ontwikkeld is voor kinderen dat hij mij dan niet te klein zou zijn
Maar basicly word het tegenwoordig soms wel heel erg. De C stick, D pad hebben vaak ook nog eens functies en soms word je helemaal gek wat je nu weer moet indrukken
Dus ik ben erg benieuwd wat ze nou weer hebben verzonnen
En de cube ziet zeker strak uit, ik vind hem zelfs de mooiste van de 3.
Wat ik echter niet begrijp; hoe meesterlijk de big N hun spellen in elkaar zet;
the wind waker, vind ik erg uitdagend en verslavend (ik was toen 17), mijn neefje van 12 kan hem ook spelen, en zelfs mijn buurjochies zijn ermee bezig.
terwijl het spel nooit makkelijk te noemen is, wat je wel zou verwachten als iemand van 6 het ook kan.
Of andersom, dat wat makkelijk is voor mij, moeilijk is voor kinderen.
Wat dat betreft bestaat de revolution al;
in onze harten (whaha,
Serieus, spellen die voor iedereen leuk zijn en ook nog eens uitdagend, Nintendo is het enigste bedrijf die dat heeft. Of je nou een fan bent van nintendo of niet, je kan hier niet omheen.
En ik haal altijd de X en Y knop door elkaar
mjah, maar ik haal ze alleen door elkaar als er op het beeld staat: Press Y ofzo. Of Y nou de bovenste is de die daar (rechts) onder ik heb geen ideeWhut?! schreef op maandag 11 juli 2005 @ 17:43:
Nou, ik vind the Wind Waker toch wel heel erg tegen "makkelijk" aan liggen hoor.
En ik haal altijd de X en Y knop door elkaar
Oh noes.. No more TreinTijden :(
1
2
3
4
5
6
7
| Y | | /\ | / \ | / \ | / \_____ |________________________________ O X |
[ Voor 57% gewijzigd door Captain N op 11-07-2005 18:05 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
x is rechts en y is boven want
de Y is alleen aan de bovenkant "open"
btje ver gezocht, maar als je het onthoudt werkt het wel
@ posts hierboven:
zelfs de controller layout onthouden is een spel op zich, gotta love it
Omfg teh revolution !!!!11!!zelfs de controller layout onthouden is een spel op zich, gotta love it
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
welk level waren jou personages op dat moment?Ecco schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:12:
[...]
spoiler:Ja, zowieso als eerste Folon afmaken. Die gozer doe een of andere laser aanval die echt belachelijk veel schade doet. Je zult ook veel moeten healen, dus zorg dat je veel gedroogt vlees hebt (combo normaal vlees/bacon + fire attack). Het healed 500 hp. Je kunt voordat je de bridge oploopt gewoon al je vlees aan Xelha of Mizuti geven en dan die robots aan blijven vallen om gedroogt vlees te maken.
Ik denk dat je daarna Ayme wilt pakken (dat deed ik niet) zodat je Giacomo als laatste over hebt. In het begin is het namelijk een watje, maar als je hem wat schade hebt gedaan begint hij net als Folon echt belachelijk sterke eind-aanvalen te doen, en hij mag ook nog eens twee keer. Probeer ook personages te kiezen die veel magnus' hebben met zowel aanval als verdediging, zoals Kalas en Gibari.
Maar ondanks alles heb ik het gevecht _net_ gehaald. Na de twee goons was iedereen nog in leven, maar dan ook maar net door die pokke aanvallen van Folon. Toen begon Giacomo met z'n aanvallen en ging Xelha al vrij snel dood, maar toen kon ik al aan Giacomo zien dat hij verzwakt was. Toen heb ik niet meer gehealed en gewoon voluit aangevallen. Kalas en Gibari waren echt _bijna_ dood, maar Giacomo was eerst
Dat was echt wel veruit het moeilijkste gevecht tot nu toe zeg...
Level 25/26.Argonath schreef op maandag 11 juli 2005 @ 19:07:
[...]
welk level waren jou personages op dat moment?spoiler:want ik heb het nog een paar keer geprobeerd, maar ik kom maar totdat het Ayme flink verzwakt is (dus de 2e tegenstander), dus ik vrees dat mijn poppetjes gewoon te zwak zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door Ecco op 11-07-2005 20:13 ]
It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.
is idd ook netjes gevonden (is vast ook wat ze in gedachten hadden toen ze het maakten).Captain N schreef op maandag 11 juli 2005 @ 17:55:
Y is boven en X is rechts. Y is immers de verticale as, dus kan nooit links/rechts zitten. En X is de horizontale as, dus kan nooit boven/onder zitten
het is een beetje zo van 56=7*8 want dan heb je 5-6-7-8 achter elkaar staan (zo onthield ik die "vroeger" altijd
baten kaitos:
ik zat eerst met allemaal fire-swords en vroeg me elke keer in de battle af waar die bleven. "The enchantment is, however, of short duration"
na ongeveer 1 uur speeltijd "teruggezakt" naar short swords

ik geloof dat ik daar inderdaad allemaal nieuwe magni gekocht (en gevonden) heb, ik had in ieder geval geen probleem met dat gevecht. gibari constant healen (werkt echt geweldig, doet zo'n kreng zo'n mega-aanval, heal je met 3 items en de balk is weer vol) ik gebruik nog steeds xelha, omdat die magische aanvallen toch wel erg hardhandig alles de grond in pompen (vooral vanaf level 3).
Zolang je geen foute combo's maakt (water en vuur, wind en tijd, licht en donker) )en goed op de spirit numbers let (soms is het beter om geen 4e aanval te doen als die je straight overhoop haalt) moet alles wel goed gaan als je poppetjes genoeg HP hebben om 2 à 3 aanvallen te doorstaan.
weer even gespeeld. Op een gegeven moment is niet alleen de voice acting echt ontzettend slecht, hele engelse zinnen kloppen gewoon niet! Normaal lees ik altijd met de stem mee zeg maar, maar hier druk ik snel de stukjes tekst door nadat ik ze gelezen heb. Om de mensen zonder het spel een beetje een idee te geven van de vreemdheid van de voice acting:
stel je voor dat je the matrix kijkt en in plaats van morpheus en mr anderson ineens 2 teletubbies hebt. Absurd!
(oh en als er iemand is die dit liever onder spoilerbalkjes ziet moet hij/zij het even zeggen, dan zal ik voortaan m'n halve berichten voorzien van spoilertags
[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 109280 op 11-07-2005 23:09 ]
dat van de assen kan ik nooit onthouden, maar het is makkelijk om iets te onthouden door het ander uit te sluiten.
This space is occupied
Ik hoop dus wel dat het een het ander niet uitsluit. M.a.w, simpliciteit moet moeilijke games met veel knoppen niet in de weg staan. Als hardcore gamert mag je van mij 100 knoppen op een controller doen..zou nog steeds prima gaan"There are too many buttons and sticks on controllers for novice players, which is likely to discourage them from ever playing games at all," Iwata told The Guardian. "We want the Revolution's controller to be relevant to everybody and we really want people to feel like they want to touch and play with it."
TheEvilCuber schreef op maandag 11 juli 2005 @ 20:23:
Ik onthoud altijd dat de rechter X is, dan moet de bovenste wel Y zijn he
dat van de assen kan ik nooit onthouden, maar het is makkelijk om iets te onthouden door het ander uit te sluiten.
Y is "ei". Een ei valt naar beneden, dus Y is verticaal... Geleerd van onze natuurkundeleraar
Anoniem: 109280 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 20:13:
het is een beetje zo van 56=7*8 want dan heb je 5-6-7-8 achter elkaar staan (zo onthield ik die "vroeger" altijd)
Lol, volgens mij kosten dat soort ezelsbruggetjes meer moeite om te bedenken dan het gewoon onthouden. Ik snap ook nooit zo goed hoe het kan als ik een volwassen iemand tegenkom die niet weet wat nou links en rechts is...Code-X schreef op maandag 11 juli 2005 @ 22:36:
offtopic:
Y is "ei". Een ei valt naar beneden, dus Y is verticaal... Geleerd van onze natuurkundeleraar
Mijn foto's op Flickr.
Een paar pagina's terug is heir al het een en ander over gepost. Ik vind het een van de leuktste en aparteste games van deze generatie. Disc 1 heb ik uit maar ik wacht met verder spelen tot ie uit is en ik em orgineel heb.Syntagma schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 12:54:
Iemand Killer7 al gespeeld? Misschien wel leuk voor een eigen topic.. omdat het zo apart is.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Echt een vage game tot nu toe maar zeker niet slecht.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Een vriend van mij weet ook niet het verschil tussen links en rechts. Vooral als we ergens heengaan op de fiets levert dat gevaarlijke situaties op.Captain N schreef op maandag 11 juli 2005 @ 23:32:
[...]
[...]
Lol, volgens mij kosten dat soort ezelsbruggetjes meer moeite om te bedenken dan het gewoon onthouden. Ik snap ook nooit zo goed hoe het kan als ik een volwassen iemand tegenkom die niet weet wat nou links en rechts is...Als je niet meer weet of een bepaalde combo nou "Y,X,B,A,Y,X" was of "Y,X,B,A,X,Y" dat kan ik me nog voorstellen... maar twee opties uit elkaar houden?
Er was een keer een aflevering van Bassie en Adriaan waarin Adriaan Bassie een L op zijn linkerhand en een R op zijn rechterhand gezet had.
Vervolgens liep Bassie bijna onder een auto in toen Adriaan "rechts" zei, omdat Bassie zijn armen gekruisd had... ownage!
Ik weet wel wat links en rechts is maar alsik snel moet beslissen alleen niet, ik moet er altijd even over denken.
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Bron: http://games.fok.nl/news.php?newsid=5413Nintendo komt met Revolution Router
Eerst laat Sony zijn PS3 router functionaliteit vallen, blijkt Nintendo op bijna hetzelfde moment een nieuwe router aan te kondigen.
De router prik je in een USB 2.0 poort en verbindt zodoende je PC met je Nintendo Wi-Fi devices. Zowel DS als Revolution. Nintendo denkt dat dit een betere oplossing is dan een aparte router te fabriceren met een vaste UTP aansluiting er in.
Prijzen, details en releasedatum zijn nog onbekend.
Voor de duidelijkheid, die "router" sluit je aan op de USB-poort van je PC en niet de USB-poort van de Revolution.
Verder krijg ik net bericht van Play.com dat Killer 7 op de post is gegaan! Ben benieuwd...
een handige is dat je met je linker hand een L kan maken met je duim en wijsvinger. met je rechterhand kan dat niet dus dan moet dat wel rechts zijn (het een sluit het ander uit)Deddiekoel schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 17:32:
Ik kan links er rechts ook niet uit elkaar houden. Heb ooit gehoord (en daar hou ik me graag aan) dat dit komt omdat allebei de hersenhelften ontwikkeld zijn ;-)
Ik weet wel wat links en rechts is maar alsik snel moet beslissen alleen niet, ik moet er altijd even over denken.
Het lijkt me echt heel gevaarlijk als je dat niet weet (stel je voor tijdens autorijlessen? of heb je dat al gehad.)
This space is occupied
Anoniem: 75298
edit: 54,99 kost die. Ps2 versie ook dacht ik.
[ Voor 9% gewijzigd door Koffiezuiper op 12-07-2005 22:22 ]
Meestal wacht ik een maandje met kopen en haal dan mn games goedkoop van marktplaats
Anoniem: 115248
Zelda 2 zal niemand je kwalijk nemen hoor. Dat spel is echt abnormaal moeilijk. Een paar maanden terug heb ik het nog eens geprobeerd op de collectors edition disc... echt niet te doen. Op een gegeven moment komen de vijanden zo snel achter elkaar het scherm op rennen en vliegen dat je geen tijd meer hebt om ook nog vooruit te lopen in het level.TdV schreef op maandag 11 juli 2005 @ 15:29:
schaam me nog het meeste (als zeldafan) dat ik majora's mask (n64) en zelda2 (nes) nog niet heb uitgespeeld.
Het klinkt echt leuk.Ik was bezig met wat propjes papier opruimen. Je hebt een stekker achter je aan hangen, die je af en toe in het stopcontact moet hangen als je batterije bijna leeg is.
Maar hoe zit het met de japanse tekst? Erg veel dingen te lezen? Of valt dat nogal mee?
Hij zegt toch ook helemaal niet dat ze hem speciaal voor de kiddies willen versimpelen? De jeugd van tegenwoordig heeft echt geen moeite met ingewikkelde controllers hoor. Die weten al niet meer beter.noi, maar de gamecube controller is toch juist ontworpen voor kinderen? hoe kunnen ze dan zeggen dat er teveel knoppen op zitten?
Maar Iwata had het dan ook over "novice players". Dat wil dus zeggen vaders en moeders, opa's en oma's... daar hameren ze steeds op, dat ze die mensen aan het gamen willen krijgen. En dan zit er opzich inderdaad wel wat in zijn statement dat de controller te ingewikkeld is geworden.
Als mijn moeder vroeger ook weleens een potje mario wilde spelen hoefde ik alleen maar te zeggen: Met dit knopje laat je hem springen. En hiermee laat je hem links of rechts op lopen. Tegenwoordig zou ze al afgehaakt zijn voordat ik heb uitgelegd hoe je de camera moet bedienen.
Ben eindelijk verder dan ik ooit geweest ben bij Viewtiful Joe... en dat wil zeggen chapter 3
Best wel een goede game eigenlijk, ik snap niet waarom ik destijds afgehaakt ben, nog voor de eindbaas van chapter 2 zelfs.
Mja, dat is een beetje vaag. Ik heb hem even geprobeerd vanaf een dvd-erretje, maar hij pakt het Japanse font niet in de game of zo. Heel raar. Ik krijg alleen maar rare tekens. Dus ik kan nu net zoveel lezen als dat jij zou kunnen lezen als er wel Japanse karakters stondenAnoniem: 115248 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 23:03:
Het klinkt echt leuk.Geen vijanden verslaan maar propjes opruimen...
Maar hoe zit het met de japanse tekst? Erg veel dingen te lezen? Of valt dat nogal mee?
Mijn foto's op Flickr.
Komt omdat je een PAL gamecube hebt. De Japanse fonts zitten namelijk in de Japanse bios, en wat je nu ziet is de code die het spel gebruikt om die fonts op te roepen. Aangezien je geen Japanse bios draait krijg je dus niet die fonts te zien maar vreemde letters. Een Amerikaanse gamecube is overigens te modificeren zodat 'ie wel vanaf de Japanse bios boot,Captain N schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 23:40:
[...]
maar hij pakt het Japanse font niet in de game of zo. Heel raar. Ik krijg alleen maar rare tekens.
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Ik speel mijn 4:3 games altijd in de "smartzoom" functie (heet "panoramic" op mijn tv overigens).
[ Voor 4% gewijzigd door Schweino op 13-07-2005 10:41 ]
Mijn andere Japanse games (zitten ook enkele DVD-R's tussen) doen het anders prima. Dit is de eerste Jap game waarbij ik er last van hebSchweino schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 01:32:
[...]
Komt omdat je een PAL gamecube hebt. De Japanse fonts zitten namelijk in de Japanse bios, en wat je nu ziet is de code die het spel gebruikt om die fonts op te roepen. Aangezien je geen Japanse bios draait krijg je dus niet die fonts te zien maar vreemde letters. Een Amerikaanse gamecube is overigens te modificeren zodat 'ie wel vanaf de Japanse bios boot,
Mijn foto's op Flickr.
Ikke ook, alleen moet ik die steeds handmatig op Smartzoom zetten omdat mijn TV bij het aanzetten van de Cube meteen op 4:3 gaat.Ik speel mijn 4:3 games altijd in de "smartzoom" functie (heet "panoramic" op mijn tv overigens).
Klopt. De Japanse Donkey Konga's bijvoorbeeld trekken de fonts van de disc af (als plaatje vemoed ik), terwijl Kururin Squash weer de vreemde tekens vertoont die je eerder noemde. Het is dus inderdaad afhankelijk van het spel, waarom dit verschil er is weet ik niet.Captain N schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 12:59:
[...]
Mijn andere Japanse games (zitten ook enkele DVD-R's tussen) doen het anders prima. Dit is de eerste Jap game waarbij ik er last van hebMisschien dat die andere games hun eigen font op de disc hebben staan oid?
Bij mijn tv kan je instellen wat 'ie automatisch moet doen bij een 4:3 beeld, ik laat 'em dus automatisch naar de smartzoom stand schakelen. Misschien kan dit bij jouw tv ook ingesteld worden?Willybubba schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 13:40:
[...]
Ikke ook, alleen moet ik die steeds handmatig op Smartzoom zetten omdat mijn TV bij het aanzetten van de Cube meteen op 4:3 gaat.
Nog even een vraag van mij:
Wie heeft er recentelijk een nieuwe gamecube gekocht en kan mij vertellen of daar op de achterkant nog steeds een digitale videopoort op zit? Ik weet dat ze in de USA verwijderd zijn van de nieuwste modellen, maar vroeg me af of dat ook bij de PAL modellen gebeurd is. Ik heb Nintendo gebeld en daar wist de "technische" dienst niet eens waar ik het over had.... De medewerker had ook nog nooit van een component kabel gehoord....

[ Voor 54% gewijzigd door Schweino op 13-07-2005 14:46 ]
Dat is erg spijtig. Ik heb gehoord dat Resident Evil 4 in 480p NOG mooier uitziet.
Achja, het zal wel beter zijn voor de klanten/fans van Nintendo, want dit bedrijf luistert tenminste naar hun klanten.
En nu vraag ik me dus af of 'ie nog wel op de nieuwe PAL gamecubes aanwezig is (ben wel geinteresseerd in een tweede, zilveren, cube namelijk).
[ Voor 37% gewijzigd door Schweino op 13-07-2005 15:02 ]
Op mijn nog niet zo lang geleden aangeschafte RE4 limited edition cube zit ie iig nog.Schweino schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 15:00:
Nee, deze is verwijderd om kosten te besparen. Volgens Nintendo maken te weinig mensen gebruik van de poort om deze in het productieproces te handhaven.
En nu vraag ik me dus af of 'ie nog wel op de nieuwe PAL gamecubes aanwezig is (ben wel geinteresseerd in een tweede, zilveren, cube namelijk).
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
De kans dat je binnen 6 maanden een vindt die geen digitale poort heeft lijkt me in dat geval klein.
Er zijn er veel te veel gemaakt woordoor de product stopgezet is, en er dus nog genoeg "oude" gamecube's in het magazijn staan.MaxBurn schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 17:24:
Sterk overgeproduceerd ( ? )
This space is occupied
[ Voor 20% gewijzigd door Max|Burn op 13-07-2005 18:13 ]
http://www.amazon.co.uk/e...1_xgl/202-0247699-5949454
Laten we het maar hopen.
Mijn foto's op Flickr.
http://www.play.com/play2...e=title&r=GC&title=565117
[ Voor 6% gewijzigd door Little Bear op 13-07-2005 21:04 ]
Life is simple, make choices, don't look back...
play's data zijn meestal enkel indicatief...anders heb ik hem lekker vroegLittle Bear schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 21:04:
Play.com heeft hem al 1 oktober.
http://www.play.com/play2...e=title&r=GC&title=565117
Lol, dat klinkt inderdaad als een japanse game.Captain N schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 23:40:
[...]
Af en toe zie je het hoofd van iemand in beeld, en ben ik een tijdje niet-te-lezen tekst weg aan het drukken met A, dus dan krijg ik waarschijnlijk een opdracht
Opzich kan ik daar nog wel mee leven (tekst doorklikken), als het daarna met een beetje logisch denken maar duidelijk is wat je moet doen.
Maar bij bijvoorbeeld Giftpia heb ik werkelijk geen flauw idee wat het spel van me verlangt, is erg frustrerend.
Nouja. Ik wacht voorlopig toch nog maar even af wat de berichten zijn over een eventuele amerikaanse (of misschien zelfs europese? hoop hoop hoop
Vandaag op IGN ook een erg positief stuk over dit spel!
Trouwens, wat in de openingspost staat:
Is best wel een reëel voordeel eigenlijk.De Gamecube heeft van alle consoles het grootste en gezelligste topic op GoT
Amazon Duitsland: 25 November
Amazon Frankrijk 15 November
Is deze (Amerikaanse; T-rated) box art al bevestigd?

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Maar hier krijgen we vast weer een andere...

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
En ik ben blij ook, de laatste tijd vind ik europese boxarts echt stukken mooier (Res4, Killer7, TWW)Vanitas schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 21:50:
Very nice.
Maar hier krijgen we vast weer een andere...
Alleen de japanse hebben altijd wel weer wat, maar dat karton eromheen maakt het weer iets fragieler (zoals de GBA doosjes) dus dat vind ik wel een flink minpunt.
This space is occupied
Van de boxart van RE4 vond ik PAL versie juist beter. De amerikaanse was rozeTheEvilCuber schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 21:53:
[...]
En ik ben blij ook, de laatste tijd vind ik europese boxarts echt stukken mooier (Res4, Killer7, TWW)
Alleen de japanse hebben altijd wel weer wat, maar dat karton eromheen maakt het weer iets fragieler (zoals de GBA doosjes) dus dat vind ik wel een flink minpunt.
De PAL versie was juist wel mysterieus.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
dat zeg ik tochVanitas schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 22:05:
[...]
Van de boxart van RE4 vond ik PAL versie juist beter. De amerikaanse was roze
De PAL versie was juist wel mysterieus.
idd dat Roze van die USA versie vond ik echt niet kunnen voor een horror actie spel

This space is occupied
* Vanitas bashes his head against his keyboard.

Volgende keer beter opletten.
Die is fan-made (linksboven staat naam van de maker), vind hem wel mooi.Icelus schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 21:46:
Is deze (Amerikaanse; T-rated) box art al bevestigd?
[afbeelding]
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
Inderdaad, die kerel heeft talent zo te zien.Vanitas schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 22:23:
Damn, das wel minder. Dan moeten ze bij nintendo die kerel maar HEEL snel aannemen. Aangezien dit een van de mooiere box-arts is die ik de laatste tijd heb gezien.
Een interview met de maker van het Nintendo On filmpje.
Mijn foto's op Flickr.
amerikaanse release is pas november
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Lol, vorige 2 pagina's al gelezen? We hadden het er net over.Phusebox schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 10:49:
iemand hier die Chibi Robo heeft gespeeld en weet of het te doen is zonder dat je Japans snapt?
amerikaanse release is pas november
Maar is dat zeker van die amerikaanse release? Volgens mij was er nog steeds niks officieel bekend gemaakt over een amerikaanse release. Als jij het nu wel ergens bevestigd hebt gezien zou ik dat erg goed nieuws vinden!

Vond de door een fan gemaakte boxart toch mooier.
[ Voor 12% gewijzigd door magnifor op 14-07-2005 11:43 ]
Wel erg simpel zegmagnifor schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 11:42:
Nog een mogelijke boxart van The Legend of Zelda: The Twilight Princess:
[afbeelding]
Vond de door een fan gemaakte boxart toch mooier.

This space is occupied
Gamestop heeft anders ook de zelfde boxart:TheEvilCuber schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 11:49:
[...]
Wel erg simpel zegmaar goed, dat word em echt niet hoor. Het duurt nog een flinke tijd tot de release, en pas een maand van tevoren weten ze het pas.
http://www.gamestop.com/product.asp?product%5Fid=220461
Maar goed. We zullen zien.
staat overal toch? op ign enzoAnoniem: 115248 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 10:58:
[...]
Lol, vorige 2 pagina's al gelezen? We hadden het er net over.
Maar is dat zeker van die amerikaanse release? Volgens mij was er nog steeds niks officieel bekend gemaakt over een amerikaanse release. Als jij het nu wel ergens bevestigd hebt gezien zou ik dat erg goed nieuws vinden!
overal staat release 15 november
ik zag overigens dat chibi robo ook uit is in "the scene"... maar daar ben ik niet zo in thuis
[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 14-07-2005 13:27 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Rijbewijs heb ik gelukkig al. Tijdens examen en lessen gewoon even melden, dan wijst de instructeur gewoon mee.TheEvilCuber schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:15:
een handige is dat je met je linker hand een L kan maken met je duim en wijsvinger. met je rechterhand kan dat niet dus dan moet dat wel rechts zijn (het een sluit het ander uit)
Het lijkt me echt heel gevaarlijk als je dat niet weet (stel je voor tijdens autorijlessen? of heb je dat al gehad.)
En die ezelsbruggetje zoals met links een L maken helpen ook niet want ik weet dus wel wat links en rechts is als ik er even over nadenk. Maar als ik snle instictief moet reageren gaat het nog wel eens mis...
Mijn foto's op Flickr.
/compleet offtopic, ik weet wat Deddie bedoelt, ik weet echt wel met welke hand ik schrijft, maar stel je voor dat je moet gaan denken over schrijven en dan hand en dan reageren, dan duurt het net iets langer.Captain N schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 18:36:
Iedereen weet toch of 'ie met links of rechts schrijft? Als je rechts bent is rechts dus de kant van de hand waarmee je alles doet. Lijkt me makkelijker dan dat je met je linkerhand een L kan vormen.Als je je rechterhand omdraait kan je daar ook een L mee vormen
Het linkerhand is een l trucje werkt foutloos trouwens, je kijkt naar je hand en ziet een l, om hem rechts te krijgen moet je je hand helemaal draaien, veels te veel werk man
Om het iets meer on topic te maken, gaat het met marioparty wel goed? dat fijne spelletje dat je emmers water moet legen door de juiste knoppen in te drukken? 1 tegen 3?
Of nog erger, space channel 5, knoppen onthouden EN ritme gevoel gebruiken
10 second ninja DONE
Oh en kan ik beter een Freeloader kopen of de action replay (die heeft ook freeloader, maar is dit ook de nieuwste versie??)
Ik las ook op http://www.importinvasion.co.uk/archive/import_guide.htm dat je de freeloader oude versie op kan sturen naar Datel en dat ze dan gratis een nieuwe toesturen, ik kan geen bevestiging vinden op Dattel's site, dus ik ga er van uit dat dit niet meer geld?
Alle info die ik gevonden heb:
There are currently two versions of Freeloader available - the earlier 1.04 version, which can be somewhat unreliable, and the more common 1.06b version, which is far more stable. Visit Freeloader Verified or the Freeloader Compatibility List for a full list of compatible games, and the boot method you should use to play them (some games will only load if you follow a certain procedure -- check the FAQ at Freeloader Verified for details). If you have Freeloader version 1.04, Datel have an offer to send back your copy to be replaced by 1.06b. Visit their site for more details.
http://www.choddo.com/freeloader
http://www.importinvasion.co.uk/archive/import_guide.htm
http://uk.codejunkies.com...=1&p=7&i=25&g=4&ProdId=16
[ Voor 77% gewijzigd door Justice op 14-07-2005 21:36 ]
Human Bobby
(nee ik heb er zelf geeneen)
[ Voor 13% gewijzigd door Schweino op 14-07-2005 23:01 ]
Weer een nieuwe boxart van Zelda:

http://www.gameorder.nl/l...10b6dee25629799bbadad25a'
Is iig mooier dan die van IGN.

Mijn foto's op Flickr.
[ Voor 7% gewijzigd door Syntagma op 15-07-2005 09:52 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Syntagma op 15-07-2005 10:16 ]
Dat is de mooiste imo.....less is more...lekker RETRO.
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Dit topic is gesloten.