Nee, ik koop de Revo gelijk als alle 1st party spellen gratis worden, dat terzijde. Maar de echte liefhebber wil toch gewoon die spellen in originele doos hebben met boekje. Ik hoop het van ganse harte dat de nintendo games (1st party) echt gratis worden. Dan ga ik de revo zelfs pre-orderen. (Normaal heb ik alles behalve haast)Little Bear schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:26:
Inderdaad, dingen zijn enorm onderhevig en worden enorm goedkoper. Daarom dat ik zei, 20 retrogames op een cassette voor een spotprijs is perfect normaal. Maar gewoon ALLE toppers van zelfs maar enkele jaren terug is gewoon een kontneukgevoel opwekken.
Alle NES games gratis maken zou ik ook nog logisch vinden. Dit gaat echter niet op voor de N64 games. Inderdaad, niemand wordt er slechter van. Maar ik vind het niet bepaald leuk als mijn buurman zegt mijn hele gamescollectie van duizenden euro's gratis te hebben gekregen.
Is er nu niemand die zich kan inleven in dit kontneukgevoel?
Verwijderd
Nouja zeg.Captain N schreef op maandag 06 juni 2005 @ 23:00:
Zou hem volgende week in huis kunnen hebben, dat moet het probleem niet zijn. Maar ik vind het persoonlijk niet zo heel boeiend, hehe
Eén van de meest gezochte nintendo-spellen ter wereld, en jij hebt hem bijna compleet... maar doet er verder niks mee.

Nog een Satellaview?Ik heb ook nog een Satellaview gekocht met 2 memory cards,
Mja, voor de memory cards die er bij zitten
Dat ding zelf verkoop ik wel weer 
En F-Zero X vind ik niet heel erg boeiend. Dus extra banen er voor maken loop ik ook nog niet gigantisch warm voor
En F-Zero X vind ik niet heel erg boeiend. Dus extra banen er voor maken loop ik ook nog niet gigantisch warm voor
[ Voor 43% gewijzigd door Captain N op 07-06-2005 13:29 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Jij bent een slechte, slechte man.Captain N schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:27:
Mja, voor de memory cards die er bij zittenDat ding zelf verkoop ik wel weer
DIT IS ENORM VET:
Ik zou dit enorm gaaf vinden
eindelijk demo's van Nintendo. Hierdoor zullen ze denk ik zeker wel meer games verkopen, omdat mensen de demo's toch wel zullen spelen
en als het gaaf is, kopen ze het wel
BronRevolution soll Download von Spieledemos bieten
07.06.05 - Der Online-Service von Nintendos Revolution-Konsole soll auch das Herunterladen von Spieledemos bieten. Das bestätigte Firmenpräsident Satoru Iwata auf einer Pressekonferenz in Tokio. Diese 'Trial Software' soll im internen 512 MB großen Flash-Speicher abgelegt werden.
Ik zou dit enorm gaaf vinden
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Verwijderd
nou chill.. 512mb intern flash geheugen? en daar moeten alle gedownloade games + demos + safe games op? .. wordt wel krapjes
Hoezo ? wat je download kan je (waarschijnlijk) op je pc zettenVerwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:44:
nou chill.. 512mb intern flash geheugen? en daar moeten alle gedownloade games + demos + safe games op? .. wordt wel krapjes
* Dutchie! Ziet het wel zitten
Dit was iets waar al min of meer naar gehint werd op de E3. Maar het is nog steeds een mooie ontwikkeling. Waarschijnlijk zul je dan ook DS demo's met de Revolution kunnen downloaden. Wat ik hoop is dat Nintendo dan bijvoorbeeld de E3-demo's van sommige spellen gaat uitbrengen tijdens de E3. Het zou wel redelijk gaaf zijn als je direct na de E3-persconferentie die nieuwe Zelda kan spelen die net is aangekondigd. Ik heb onlangs een demo gebrobeerd van Xbox Live Arcade en dat is wel vrij leuk. Ik vraag me af of Nintendo dan ook van plan is buiten de demo's en oude spellen ook zoiets aan te bieden.Aap schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:01:
DIT IS ENORM VET:
[...]
Bron
Ik zou dit enorm gaaf vindeneindelijk demo's van Nintendo. Hierdoor zullen ze denk ik zeker wel meer games verkopen, omdat mensen de demo's toch wel zullen spelen
en als het gaaf is, kopen ze het wel
@Mockingbird
Je kunt het geheugen ook uitbreiden met twee SD-kaarten(waarschijnlijk tot 2.5 gigabyte). Mocht je dan nog steeds ruimte gebrek hebben, de inhoud van die SD-kaarten kun je waarschijnlijk ook naar je PC kopiëren.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Verwijderd
Kunnen ze niet beter doen dat je je revo gewoon aan een LAN kan hangen en alles zo van/naar je revo kan sturen? lijkt mij imho wat makkelijker want dan hoef je en geen SD kaartjes nieuw te kopen en je hoeft geen SD lezen voor in je pc te kopen.
Is er al wat bekend over hoeveel oude games gaan kosten? zat zelf laatst iets te denken van:
nes: gratis
snes: 2.50 a 5 euro afhankelijk van hoe goed het spel is.
n64: 7.50 a 10 euro afhankelijk van hoe goed het spel is.
Als ik het zo lees is dat eigelijk nog best ''hoog''. 10 euro is toch al weer 22 gulden voor een spel wat zijn geld eigelijk allang had moeten opbrengen...
Is er al wat bekend over hoeveel oude games gaan kosten? zat zelf laatst iets te denken van:
nes: gratis
snes: 2.50 a 5 euro afhankelijk van hoe goed het spel is.
n64: 7.50 a 10 euro afhankelijk van hoe goed het spel is.
Als ik het zo lees is dat eigelijk nog best ''hoog''. 10 euro is toch al weer 22 gulden voor een spel wat zijn geld eigelijk allang had moeten opbrengen...
Daar hebben we het net twee pagina's lang over.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 20:08:
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 20:08:
Zie vorige pagina('s)....Switch schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 20:14:
Is dit lijstje al gepost? Zou uit Famicon komen, allemaal gratis, wowAls dit echt zo is zou dat geweldig zijn!
Iemand btw een grotere scan van die Famitsu? Sommige karakters zijn wat te klein om te kunnen lezen namelijk
[ Voor 12% gewijzigd door Captain N op 07-06-2005 20:21 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Ik denk dat ze 't sterren systeem gaan doorvoeren (was laatst nog 'n enquete over, wereldwijd) dus misschien kan je met die sterren binnenkort ook games kopen
Verwijderd
Leg uit pleaseRSP schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 20:49:
Ik denk dat ze 't sterren systeem gaan doorvoeren (was laatst nog 'n enquete over, wereldwijd) dus misschien kan je met die sterren binnenkort ook games kopen
Nintendo brought Revolution to the Japanese press for the first time on the morning of the 7th, a few weeks following the system's debut at last month's E3. During the press conference, president Satoru Iwata leaked a few exciting details on what we can look forward to with the system, and also touched upon Nintendo's other plans.
Iwata highlighted a few features of the Revolution. First off, the system is thin, small and doesn't get in the way. It's also quiet and uses little power. Players will be able to get their hands on a controller that's wireless and isn't scary to touch (more hints on the controller, below!).
Regarding the system's backwards compatibility features, Iwata refered to this part of the Revolution as a "Virtual Console." From a technical standpoint, all NES, Super NES and N64 games can work with the system, although it's unclear if every game in Nintendo's tremendous back catalogue will be available.
There's some disappointing news for those expecting these classics to be available for free. Nintendo is planning on pay downloads as being the standard for this download system. There will be many types of services, though, including limited time free downloads. One possibility mentioned by Iwata is free downloads as bonuses for buying new games.
Backwards compatibility for GameCube goes beyond just the software. You'll be able to use all controllers (Wave Bird included), memory cards, the Mario Party microphone, the Dance Dance dance pad and even the Donkey Konga konga controller.
The downloads will, as previously announced, be stored in flash memory. You'll be able to store games in the 512 megabytes built into the system, but should this fill up, you can transfer your downloads to an SD memory card and use your computer to manage the files. Iwata didn't elaborate, but did state that copy protection is in place (so don't expect to simply send downloaded game copies to your friends by e-mail).
Nintendo's use of flash memory rather than a hard disk was very much intentional. The company believes that kids as young as five years old will use the Revolution and could damage a built-in hard disk. Additionally, Iwata points to longevity, reliability and cost as being part of the decision to go with flash.
The internal flash memory is being used for a few areas besides the download of game classics. You'll be able to save games to the flash area, update the Revolution's firmware (adding new features along the way, presumably) and download game demos! That's right, Revolution game demos, downloaded right to your Revolution hardware.
Aside from general specifications, three main areas of the system have yet to be revealed: the shape and functionality of the controller, the price and release date and the software lineup. Nintendo has held back on these areas for competitive reasons, but all three will be revealed before the end of the year.
The controller in particular seems to be getting quite a bit of attention, with Nintendo software master Shigeru Miyamoto commenting at the press conference that the company is making a big investment in creating the device. Iwata added, "I think you will be surprised by the Revolution's controller."
Moving away from Revolution (sorry... that's all we have for you!), Iwata spoke a bit about Nintendo's non-console plans. The company's WiFi internet service is coming along, with plans still in place to establish at least 1,000 free access points throughout Japan that will allow DS users to play Online games. In Japan, the company has two Online compatible titles planned for the end of 2005, Mario Kart DS and Animal Forest. These two titles, as well as all Nintendo Online games will have no additional fees for Online play. Twenty-five developers have signed on to support Nintendo's new Online service, although it's unclear if they will all jump on the free service bandwagon.
Almost as interesting is the new type of communication being planned for Nintendogs. Nintendo's dog simulation is already out in Japan and is one of the hottest games around (outside of Nintendo's own Otona no DS Training game). Starting 6/21, Nintendo will begin opening up special areas in train stations and shops where Nintendogs owners will be able to walk around with their DS flaps closed and have their Nintendogs cartridges communicate with one another automatically, trading dog data.
Iwata also pointed to a few sales trends for recent NDS titles. Nintendogs, the DS's biggest hit since launch, has sold over 40% of its copies to female players -- almost double what normal DS games sell. Meanwhile, the adult-oriented Otona no DS Training has sold well with older gamers, and is also performing better than usual amongst ladies. Nintendo, incidentally, refers to both titles as being part of its "Touch Generations" series of games that bring new players to videogames. The series continues later this month with two more titles.
The Revolution, Iwata revealed at the press conference, will actually feature simple titles like Otona no DS Training. But don't worry -- you'll also get big, epic titles like Zelda.
[ Voor 3% gewijzigd door Elroy op 07-06-2005 21:01 ]
Verwijderd
en zoals gewoonlijk met nintendo is de dalende lijn van verwachtingen ingezet.. iets wat als eerst geweldig en een gegarandeerd succesnummer leek wordt langzaam slechter.. slechter en slechter.
Welke dalende lijn? Nintendo heeft altijd gezegd dat ze er waarschijnlijk geld voor zouden vragen, een paar dagen terug is het gerucht gekomen dat ze dat niet zouden doen en nu is dat gedeeltelijk ontkend. Als je het stuk leest zie je dat ze wel van plan zijn sommige downloads gratis maken onder sommige voorwaarden.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 21:30:
en zoals gewoonlijk met nintendo is de dalende lijn van verwachtingen ingezet.. iets wat als eerst geweldig en een gegarandeerd succesnummer leek wordt langzaam slechter.. slechter en slechter.
Verwijderd
tja. ik zeg ook niet dat nintendo het de wereld in heeft geholpen, maar bij elke nintendo release is er eerst sprake van speculatie over een geweldige feature die naderhand gewoon zwaar gecastreerd in praktijk wordt gebracht.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 21:44 ]
Wat?! Nintendo geeft al haar oude games niet zomaar gratis weg?! Goh

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
Serieus, ik ben het zeer eens meer eerdere posts dan het echt not-done is dat Nintendo hun loyaal betalende fans schoffeert door alles nu voor niets weg te geven. En dan ook nog eens middels zo'n trieste emulator
in plaats van een echte "remake". Dat is Nintendo-onwaardig. 
Ik hoop dat Nintendo hun franchise mega gaat uitmelken. Ik voorzie gratis downloads van Super Mario Bros., maar dan alleen voor World 1. De overige worlds moeten betaald worden

Ik hoop dat Nintendo hun franchise mega gaat uitmelken. Ik voorzie gratis downloads van Super Mario Bros., maar dan alleen voor World 1. De overige worlds moeten betaald worden
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Maar als het te koop is moeten ze een manier verzorgen dat je het niet op je pc kan zetten of delen met anderen. Weet iemand daar een andere manier dan DRM voor?
Hoezo zwaar gecastreerd? Zolang je niet €13,- tot €20,- per spel moet betalen(*kuch* Xbox Live Arcade *kuch*) is dit een erg goede functie. De kosten voor het op deze manier uitbrengen van een oud spel zullen minimaal zijn als dit een succes wordt, dus de prijs zal dan ook wat lager kunnen liggen. De spellen op Xbox Live Arcade zijn stuk voor stuk speciaal naar de Xbox gepoort en dat zal nu niet zo zijn. Bovendien overweegt Nintendo je gratis spellen te laten downloaden als je een Revolution spel koopt. Ik vind deze service juist steeds beter klinken.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 21:44:
tja. ik zeg ook niet dat nintendo het de wereld in heeft geholpen, maar bij elke nintendo release is er eerst sprake van speculatie over een geweldige feature die naderhand gewoon zwaar gecastreerd in praktijk wordt gebracht.
DRM is de enige effectieve manier daarvoor. Je kunt de downloadable content juist wel op je PC zetten volgens Nintendo, maar zal maar op één enkele Revolution afgespeeld kunnen worden. Nintendo is dus duidelijk bezig met DRM voor je downloadable content, dat werd overigens ook al op de E3 aangekondigd. Ik weet niet zo veel van DRM af, maar een encryptie die voorlopig niet te kraken is zou niet zo moeilijk moeten zijn om te implementeren.Whut?! schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 22:12:
Maar als het te koop is moeten ze een manier verzorgen dat je het niet op je pc kan zetten of delen met anderen. Weet iemand daar een andere manier dan DRM voor?
[ Voor 35% gewijzigd door MetroidPrime op 08-06-2005 01:28 ]
Tja ik zeg het nogmaals,
die opmerking op de E3 over DRM kwam meer over als een grapje/steek naar MS.
Volgens mij kosten de downloads straks echt niet meer dan 1 euro tot 2,50 per game.
die opmerking op de E3 over DRM kwam meer over als een grapje/steek naar MS.
Volgens mij kosten de downloads straks echt niet meer dan 1 euro tot 2,50 per game.
[ Voor 30% gewijzigd door Max|Burn op 08-06-2005 06:22 ]
- koop 'n nintendo game
- krijg er "sterren" bij
- verdien hiermee punten in je nintendo-online-profiel
- besteed deze punten uit aan downloadbare games
Verwijderd
lolMetroidPrime schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 20:12:
[...]
Daar hebben we het net twee pagina's lang over.Het antwoord op je vraag is: waarschijnlijk zijn ze allemaal gratis.
Verwijderd
Misschien passen ze die oude spellen ook nog wel aan, zodat je de 2player games online kunt spelen?
Dat zal natuurlijk wel weer niet, maar het zou wel leuk zijn.
Zou wel een goede besteding zijn voor je sterren an sich. Als ze dan maar max. 250 sterren per spel zijn ofzo. Dan kun je bij elke nieuwe game ook een klassieker downloaden
Misschien dat ze net zoals bij Zsnes niet de spellen aanpassen maar gewoon er voor zorgen dat controller 2/3/4 via het internet bestuurd kan worden.Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 09:35:
Misschien passen ze die oude spellen ook nog wel aan, zodat je de 2player games online kunt spelen?Dat zal natuurlijk wel weer niet, maar het zou wel leuk zijn.
Verwijderd
Lijkt mij perfect.Whut?! schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 10:47:
Misschien dat ze net zoals bij Zsnes niet de spellen aanpassen maar gewoon er voor zorgen dat controller 2/3/4 via het internet bestuurd kan worden.
Super Mario Kart online.
Dat is dus precies mijn bezwaar tegen DRM. Ik ben dit in praktijk al tegengekomen met de PS2:MetroidPrime schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 01:28:
[...]DRM is de enige effectieve manier daarvoor. Je kunt de downloadable content juist wel op je PC zetten volgens Nintendo, maar zal maar op één enkele Revolution afgespeeld kunnen worden. Nintendo is dus duidelijk bezig met DRM voor je downloadable content, dat werd overigens ook al op de E3 aangekondigd. Ik weet niet zo veel van DRM af, maar een encryptie die voorlopig niet te kraken is zou niet zo moeilijk moeten zijn om te implementeren.
Mojipittan is een downloadable game van het Japanse Namco channel. Deze wordt op de PS2 harddisk opgeslagen. Mijn PS2 DVD-drive was versleten, dus nieuwe PS2 gekocht en de oude HD overgezet in de nieuwe PS2. Omdat Mojipittan gesigneerd is tegen de private key van de oude PS2 speelt ie niet op de nieuwe PS2
Dit vind ik niet kunnen en zeker niet wanneer je betaald voor de spellen die je download. Als ik eigenaar ben van het spel moet ik hem gewoon kunnen gebruiken op iedere Revolution console. Dat is gewoon nodig want iedere console met optische drive gaat binnen afzienbare termijn kapot. Tevens is het zo dat als ik eigenaar ben van het spel dat ik het mag verkopen. Feitelijk ontneemt Nintendo ons hiermee de mogelijkheid om spellen die we betaald hebben door te verkopen. Lijkt me erg ongewenst.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
In je Online profiel / account word natuurlijk opgeslagen wat je gekocht hebt, dus dan kan je die natuurlijk gewoon weer downloaden (net zoals nu met downloadable content op de xbox)ari3 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:36:
[...]
Dat is dus precies mijn bezwaar tegen DRM. Ik ben dit in praktijk al tegengekomen met de PS2:
Mojipittan is een downloadable game van het Japanse Namco channel. Deze wordt op de PS2 harddisk opgeslagen. Mijn PS2 DVD-drive was versleten, dus nieuwe PS2 gekocht en de oude HD overgezet in de nieuwe PS2. Omdat Mojipittan gesigneerd is tegen de private key van de oude PS2 speelt ie niet op de nieuwe PS2
Dit vind ik niet kunnen en zeker niet wanneer je betaald voor de spellen die je download. Als ik eigenaar ben van het spel moet ik hem gewoon kunnen gebruiken op iedere Revolution console. Dat is gewoon nodig want iedere console met optische drive gaat binnen afzienbare termijn kapot. Tevens is het zo dat als ik eigenaar ben van het spel dat ik het mag verkopen. Feitelijk ontneemt Nintendo ons hiermee de mogelijkheid om spellen die we betaald hebben door te verkopen. Lijkt me erg ongewenst.
Het duurt zeker wel meer dan 5 jaar voordat een HDD kapot zal gaan (xbox draait nog), en het draait hier om kleine extra's. Die extra's is het natuurlijk niet de bedoeling van de je het gaat verkopen, en ook niet dat je het meeneemt naar iemand anders.
Over waardevermindering vind ik helemaal niet dat je moet beginnen, zoals eerder genoemd, het gaat hier om geeumuleerde extra's.
De originele spellen zullen hun waarde gewoon houden, of zelfs stijgen. Dit omdat je nu meer mensen krijgt die het spel spelen, en het eigenlijk toch wel origineel willen hebben.
This space is occupied
Verwijderd
Daarvoor hoef je de game zelf niet aan te passen. Je moet er alleen voor zorgen dat de emulator het kan. Maar dat lijkt mij niet zo'n probleem. Met zsnes kan je al jaren online met je snes spellenVerwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 09:35:
Misschien passen ze die oude spellen ook nog wel aan, zodat je de 2player games online kunt spelen?Dat zal natuurlijk wel weer niet, maar het zou wel leuk zijn.
Mischien, maar voor hoelang? Mensen die een modem hadden voor hun MegaDrive kunnen hem nu ook niet meer gebruiken omdat de inbeldienst niet langer operationeel is. Dat zal met die download service ook gebeuren. Zodra de economische levensduur van de Revolution voorbij is zal de dienst offline gaan en ben je mooi alles waar je voor betaald hebt kwijt.TheEvilCuber schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:48:
[...]
In je Online profiel / account word natuurlijk opgeslagen wat je gekocht hebt, dus dan kan je die natuurlijk gewoon weer downloaden (net zoals nu met downloadable content op de xbox)
Vijf jaar is niet acceptabel. Als verzamelaar wil ik duur betaalde spellen over 20 jaar ook nog kunnen gebruiken. Harde schijven kunnen lang meegaan, maar ze gaan onherroepelijk binnen 10 jaar stuk. Als verzamelaar houd ik rekening met slijtage aan onderdelen. Ik heb bijvoorbeeld acht reserve PC Engine Duo's voor het geval mijn gebruiksmodel stuk gaat (CD-drive gaat vroeg of laat kapot). Hierdoor weet ik dat ik mijn (nu) 17 jaar oude PC Engine discs ook over 20 jaar nog steeds kan spelen. Echter, met DRM kan ik straks mijn Revolution spellen niet meer gebruiken op mijn reserve spelcomputers...Het duurt zeker wel meer dan 5 jaar voordat een HDD kapot zal gaan (xbox draait nog), en het draait hier om kleine extra's. Die extra's is het natuurlijk niet de bedoeling van de je het gaat verkopen, en ook niet dat je het meeneemt naar iemand anders.
Die extra's zijn overigens expliciet onderdeel van de verkoopprijs. Er bestaat niet zoiets als "gratis extra's" als die gekoppeld zijn aan de verkoop van iets anders. Als je een Revolution koopt zitten de "gratis" dingen erbij en die worden uiteindelijk gewoon betaalt door mensen die Nintendo spellen en hardware kopen. Gratis, extra's, bonus, etc. bestaat dus helemaal niet in deze context. Nintendo is immers geen filantropische instelling!
Er is wel degelijk sprake van devaluering. Je ziet het bijvoorbeeld aan emulators: zodra een spel nagenoeg perfect geëmuleerd is neemt de verkoopwaarde van het spel af. Alleen fans kopen het nog, de rest zal niet investeren als het gemakkelijk in een emulatorOver waardevermindering vind ik helemaal niet dat je moet beginnen, zoals eerder genoemd, het gaat hier om geeumuleerde extra's. De originele spellen zullen hun waarde gewoon houden, of zelfs stijgen. Dit omdat je nu meer mensen krijgt die het spel spelen, en het eigenlijk toch wel origineel willen hebben.

Dit is ook niet bedoeld als alternatief voor de verzamelaar, die zal immers altijd de cartridge/het boekje erbij willen hebben. Dit is voor iedereen die weleens een keertje een NES spel wil spelen zonder die opnieuw te hoeven aansluiten en voor iedereen die die spellen nog nooit eerder gespeeld heeft.ari3 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:20:
Vijf jaar is niet acceptabel. Als verzamelaar wil ik duur betaalde spellen over 20 jaar ook nog kunnen gebruiken. Harde schijven kunnen lang meegaan, maar ze gaan onherroepelijk binnen 10 jaar stuk. Als verzamelaar houd ik rekening met slijtage aan onderdelen. Ik heb bijvoorbeeld acht reserve PC Engine Duo's voor het geval mijn gebruiksmodel stuk gaat (CD-drive gaat vroeg of laat kapot). Hierdoor weet ik dat ik mijn (nu) 17 jaar oude PC Engine discs ook over 20 jaar nog steeds kan spelen. Echter, met DRM kan ik straks mijn Revolution spellen niet meer gebruiken op mijn reserve spelcomputers...
Tja, ik zie het echt totaal anders, ik zie alleen maar voordelen. Maar dat is dan ook vooral omdat jij vooral kijkt naar hoe het voor jou uitpakt, ik probeer meer een algemeen marktbeeld te krijgen (waar ik me ook in kan vinden)
Echt niemand die hier een game in de winkel koopt zal het ook maar iets boeien dat de HDD na 5 jaar stuk gaat, iedereen weet dat het stuk is, en dat dan al je savegames weg zijn. who cares? tegen die tijd heb je nieuwe consoles. Het gebeurt vaak genoeg met de xbox (savegames weg, omdat de hdd krak zegt)(gelukkig niet bij mij
Emulators vind ik zelf "wel leuk", heb er echt totaal niks tegen. dat het de waarde van jou (en ook mijn) spellen misschien een klein beetje laat dalen, tja, als je het echt verzameld doe je het sowiso niet weg toch? dus nogmaals, who cares? jij dus, en daarin ben je ben ik bang de enige.
[ Voor 7% gewijzigd door Collaborator op 08-06-2005 13:29 ]
This space is occupied
Dan koop je toch de originele spellen?ari3 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:20:
Vijf jaar is niet acceptabel. Als verzamelaar wil ik duur betaalde spellen over 20 jaar ook nog kunnen gebruiken. Harde schijven kunnen lang meegaan, maar ze gaan onherroepelijk binnen 10 jaar stuk. Als verzamelaar houd ik rekening met slijtage aan onderdelen. Ik heb bijvoorbeeld acht reserve PC Engine Duo's voor het geval mijn gebruiksmodel stuk gaat (CD-drive gaat vroeg of laat kapot). Hierdoor weet ik dat ik mijn (nu) 17 jaar oude PC Engine discs ook over 20 jaar nog steeds kan spelen. Echter, met DRM kan ik straks mijn Revolution spellen niet meer gebruiken op mijn reserve spelcomputers...
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Uhm als al die gedownloade games op een SD kaartje komen kan je dat toch gewoon backuppen? backup het op een dvd'tje en een hdd en who cares dat de download dienst over 5 jaar niet meer bestaat (wie weet gaat ninty er wel gewoon mee door, zoveel zal het niet kosten kwa onderhoud)? je heb toch nog altijd die 2 backups en de kans dat die alle 2 tegelijk stukgaan is ook minimaal. En als nintendo failliet zou gaan dan kunnen ze nog altijd zeggen dat ze de DRM eraf halen zodat je de games alsnog kan spelen, het zal hun dan een zorg zijn want ze zijn dan toch al failliet.
En niet iedereen heeft zin om zoveel moeite te doen om ergens de orginele cartridge vandaan te halen. Ik vind het hele download systeem een goed idee.
En niet iedereen heeft zin om zoveel moeite te doen om ergens de orginele cartridge vandaan te halen. Ik vind het hele download systeem een goed idee.
Hmmm... ik snap niet dat sommige van jullie zo zeuren. Ik bedoel doe dan net alsof deze download service niet bestaat. Dan is er toch niets aan de hand, koop je zelf maar de orginele spellen op de 2e hands markt. Of willen jullie dat Nintendo spellen gaat re-releasen op een disc? deze kan je dan met je sterren kopen en dan heb je die binnen een aantal weken thuis?
Pff... nee joh geef mij maar download service... lekker golden oldy's spelen on demand er is niets beter
wie weet kan je de spellen zelf ook fikken op een DVD misschien zit er daarom geen hard disk in.
Pff... nee joh geef mij maar download service... lekker golden oldy's spelen on demand er is niets beter
wie weet kan je de spellen zelf ook fikken op een DVD misschien zit er daarom geen hard disk in.
[ Voor 6% gewijzigd door Sur_G op 08-06-2005 14:25 ]
Zoiets niet zeggen hierVerwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 21:30:
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Verwijderd
ik heb mij anders ook nooit horen zeggen dat ik ze heb horen zeggen dat het grats wordt!
En dan kan je wel met argumenten komen van: Ja duh.. wat dacht je dan.. dat het gratis werd??!?
Nuja.. misschien leven nintendo spelers in een aparte wereld.. maar zover ik het kan zien gooien de 2 grote concurenten er bakken met geld tegen aan (xbox helemaal verliesgevend ten behoeven van marktaandeel, ps2 ook verliesgevende hardware) om marktaandeel te krijgen/te behouden. En dan kan je wel heel stoer zijn dat je bijvoorbeeld "winst" op je hardware maakt, maar als je bij elke generatie gameconsoles een kleiner marktaandeel over houdt houdt het gewoon op!
Gratis oude games zouden een echte opsteker kunnen zijn voor het marktaandeel van nintendo, gaan ze het uitbrengen in een zwaar gecastreerde sterren-formule, dan denk ik niet dat het een dusdanig grote invloed zal hebben.
Het leek eerst allemaal gratis nintendo games... en nu zal het steeds meer afgestompt worden tot je waarschijnlijk bij het kopen van een nieuwe game a 60 euro 2 oude games mag downloaden die je 1 maand mag hebben ofzo ... dat bedoel ik.en zoals gewoonlijk met nintendo is de dalende lijn van verwachtingen ingezet.. iets wat als eerst geweldig en een gegarandeerd succesnummer leek wordt langzaam slechter.. slechter en slechter
En dan kan je wel met argumenten komen van: Ja duh.. wat dacht je dan.. dat het gratis werd??!?
Nuja.. misschien leven nintendo spelers in een aparte wereld.. maar zover ik het kan zien gooien de 2 grote concurenten er bakken met geld tegen aan (xbox helemaal verliesgevend ten behoeven van marktaandeel, ps2 ook verliesgevende hardware) om marktaandeel te krijgen/te behouden. En dan kan je wel heel stoer zijn dat je bijvoorbeeld "winst" op je hardware maakt, maar als je bij elke generatie gameconsoles een kleiner marktaandeel over houdt houdt het gewoon op!
Gratis oude games zouden een echte opsteker kunnen zijn voor het marktaandeel van nintendo, gaan ze het uitbrengen in een zwaar gecastreerde sterren-formule, dan denk ik niet dat het een dusdanig grote invloed zal hebben.
Play-Asia heeft Starfox Assault (US) voor net geen $20 in de aanbieding.
f.k.a D³
Waarom denk je dat je ze maar één maand mag hebben? Dat zou redelijk dom van de kant van Nintendo zijn en de backlash die ze daarvan zouden krijgen zou enorm zijn. Er is momenteel geen reden om aan te nemen dat Nintendo dit zal doen. Er is toch ook geen reden om aan te nemen dat Volkswagen de volgende versie van de Golf zonder stoelen gaat verkopen?Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 19:30:
ik heb mij anders ook nooit horen zeggen dat ik ze heb horen zeggen dat het grats wordt!
[...]
Het leek eerst allemaal gratis nintendo games... en nu zal het steeds meer afgestompt worden tot je waarschijnlijk bij het kopen van een nieuwe game a 60 euro 2 oude games mag downloaden die je 1 maand mag hebben ofzo ... dat bedoel ik.
Nintendo heeft het nooit over een sterren-formule gehad. Men had het over het betalen voor oude spellen. Er is nogmaals geen reden om aan te nemen dat ze met een sterren systeem voor die betalingen gaan werken. Wat er wel gebeurd is is dat er gesuggereerd is dat je een spel kan kopen of dat je hem gratis krijgt als je een ander spel koopt. Het is IMHO geen slecht idee om daarnaast een sterrensysteem als een soort Air-miles te gebruiken(en niet zoals de huidige sterrencatalogus werkt).En dan kan je wel met argumenten komen van: Ja duh.. wat dacht je dan.. dat het gratis werd??!?
Mijn punt is dat je eigenlijk aanneemt dat Nintendo domme beslissingen gaat nemen. Dat is een trend die je de laatste tijd steeds vaker voor ziet komen. Laten we afwachten waar ze wel mee komen en mocht dat dan wel dom zijn, dan kun je dat altijd nog zeggen zodra hun plannen openbaar zijn.
Het feit dat ze kiezen voor flash en niet voor een HDD zegt naar mijn mening al genoeg....
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Verwijderd
Verdorie, al die verschillende versies van MarioKart.
Wanneer moet je in Double Dash nu ook alweer beginnen gas te geven om een turbo-start te krijgen?
Ik kreeg net ook een mailtje van videogamesplus binnen. Als je Killer 7 nu preordert krijg je er een "The ultimate tool for Adventure. Combination whistle, Compass, Thermometer and Bonus Red LED flashlight with the Killer 7 Logo on it." Tsja... grijp je kans, als je altijd al zoiets had willen hebben. Ik wacht toch maar gewoon op de pal release.
Ik kreeg net ook een mailtje van videogamesplus binnen. Als je Killer 7 nu preordert krijg je er een "The ultimate tool for Adventure. Combination whistle, Compass, Thermometer and Bonus Red LED flashlight with the Killer 7 Logo on it." Tsja... grijp je kans, als je altijd al zoiets had willen hebben. Ik wacht toch maar gewoon op de pal release.
Ik had ook liever een microdrive ofzo gezien dan flashgeheugen, maar voor de argumenten die Nintendo gebruikt valt wel weer wat te zeggen. Ik hoop toch stiekem dat er nog ondersteuning voor externe harde-schijven zal zijn, maar verwacht het eigenlijk niet.S2S schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:03:
Het feit dat ze kiezen voor flash en niet voor een HDD zegt naar mijn mening al genoeg....
Misschien heb ik er overheen gelezen maar goed ik zeg het maar even..zover ik begreep uit de revolution presentatie op 7 Juni krijgen de controllers inderdaad touch technologie (hetzij in schermen of iets anders?)
Verwijderd
Die gast van nintendo had toch al gezegd dat er geen touchscreen tech in zou komen?MaxBurn schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 08:54:
Misschien heb ik er overheen gelezen maar goed ik zeg het maar even..zover ik begreep uit de revolution presentatie op 7 Juni krijgen de controllers inderdaad touch technologie (hetzij in schermen of iets anders?)
Welke "gast" ?
Als Iwata dit zegt:
Het is weer een van de bekende geheimzinnige opmerkingen maar lijkt toch te duiden op touch technologie... zeker is het natuurlijk niet maar dit is wat ik uit dat verhaaltje begrijp
Als Iwata dit zegt:
Is dat toch een hint naar touch technologie in mijn ogenPlayers will be able to get their hands on a controller that's wireless and isn't scary to touch.
Er komt GEEN touchscreen in allang verteld door de directeur van nintendo.
Maar er komt in de herfst meer info over de revolution, dat heeft ie verteld.
realityalways start as a dream
Wat komt er dan wel in? Want de A- en B-knoppen en het D-pad zullen ook al ontbreken. De controller zou wel geschikt zijn voor NES-, SNES- en N64-spellen. Hoe wil je dat doen zonder die knoppen of een touchscreen? Volgens mij heeft Iwata nooit gezegd dat er geen touchscreen in zou komen, alleen dat een touchscreen niet het Revolutionaire deel van de controller zou zijn omdat dat allang al met de DS is gedaan.DFC-Neo schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 12:51:
Er komt GEEN touchscreen in allang verteld door de directeur van nintendo.
Verwijderd
sorry.. maar misschien ben ik onduidelijk geweest (hoewel ik eigenlijk vermoed dat hier beetje sprake is van het nintendobeschermings-syndroomMetroidPrime schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 20:06:
[...]
Waarom denk je dat je ze maar één maand mag hebben? Dat zou redelijk dom van de kant van Nintendo zijn en de backlash die ze daarvan zouden krijgen zou enorm zijn. Er is momenteel geen reden om aan te nemen dat Nintendo dit zal doen. Er is toch ook geen reden om aan te nemen dat Volkswagen de volgende versie van de Golf zonder stoelen gaat verkopen?
[...]
Nintendo heeft het nooit over een sterren-formule gehad. Men had het over het betalen voor oude spellen. Er is nogmaals geen reden om aan te nemen dat ze met een sterren systeem voor die betalingen gaan werken. Wat er wel gebeurd is is dat er gesuggereerd is dat je een spel kan kopen of dat je hem gratis krijgt als je een ander spel koopt. Het is IMHO geen slecht idee om daarnaast een sterrensysteem als een soort Air-miles te gebruiken(en niet zoals de huidige sterrencatalogus werkt).
Mijn punt is dat je eigenlijk aanneemt dat Nintendo domme beslissingen gaat nemen. Dat is een trend die je de laatste tijd steeds vaker voor ziet komen. Laten we afwachten waar ze wel mee komen en mocht dat dan wel dom zijn, dan kun je dat altijd nog zeggen zodra hun plannen openbaar zijn.
Mijn voorbeelden van hoe het anders zou worden dan gratis zijn VOORBEELDEN. Ook als het precies zal gaan als jij zegt, of enkel tegen betaling of bij 2 pakken boter bij de c1000 zal het een minder grote "killer" feature zijn als dat het zou zijn als het gratis is.
Nu zeg ik nog eenmaal: Nintendo komt uit elke generatie spelcomputers (de laatste dan) met een slechter marktaandeel, met gratis oude games zouden ze een echte killer feature hebben welke marktaandeel terug zou kunnen willen. Met een gecastreerde versie (dus betaald/sterren/bonuspunten bij albert heijn of weet ik het wat) hebben ze dit gewoon stukken minder en leggen ze het wederom af tegen sony en microsoft die niet zo "terughoudend" zijn om met ballen een markt te bespelen en er gewoon geld in pompen voor marktaandeel.
Ze zitten zelf te hameren op Revolution dit revolution dat killer feature dit killer feature dat.. en dat bedoel ik dan ook met de dalende lijn (waarbij ik niet zeg dat DIT de killer feature zou zijn): Eerst moet iedereen in de waan gehouden worden dat Nintendo eidenlijk iets gewaagds durft en uiteindelijk blijkt het een niet veel boeienders dan bijv een "eye toy" te betreffen ..
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 13:12 ]
Dank voor de tip, net besteld!D³ schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 20:01:
Play-Asia heeft Starfox Assault (US) voor net geen $20 in de aanbieding.
Verwijderd
[/quote]
en leggen ze het wederom af tegen sony en microsoft die niet zo "terughoudend" zijn om met ballen een markt te bespelen en er gewoon geld in pompen voor marktaandeel.
[quote]
Nintendo is een bedrijf en geen liefdadigheids instantie, en moet dus winstgevend zijn. Nintendo heeft games als core buisness en moet dus ook een iets andere strategie aanhouden als bijvoorbeeld Microsoft die hun geld al op ander vlak binnen harken. Het geld in pompen om alleen maar markt aandeel te krijgen is geen goeie strategie.
1. Je break-even point gaat zwaar de lucht in. 2. het geeft nogsteeds geen garantie dat je ook daadwerkelijk marktaandeel krijgt.
en leggen ze het wederom af tegen sony en microsoft die niet zo "terughoudend" zijn om met ballen een markt te bespelen en er gewoon geld in pompen voor marktaandeel.
[quote]
Nintendo is een bedrijf en geen liefdadigheids instantie, en moet dus winstgevend zijn. Nintendo heeft games als core buisness en moet dus ook een iets andere strategie aanhouden als bijvoorbeeld Microsoft die hun geld al op ander vlak binnen harken. Het geld in pompen om alleen maar markt aandeel te krijgen is geen goeie strategie.
1. Je break-even point gaat zwaar de lucht in. 2. het geeft nogsteeds geen garantie dat je ook daadwerkelijk marktaandeel krijgt.
Verwijderd
Nintendo is het enige bedrijf dat winstmaakt in tegenstelling tot Sony en microsoft xbox divisie. Dus zijn ze degelijk wel een belangrijke speler vanwege het feit dat Nintendo niet snel ten onder zal gaan. Een bedrijf is gemaakt om winst te draaien, een bedrijf dat alleen maar verlies maakt is in mij ogen slecht bezig. Tuurlijk kan Nintendo wel een uber erge killer machine op de markt zetten waarmee ze per console gigantisch veel verlies maken maar dan gooi je je eigen glazen in. Nintendo's prioriteit is om winst te maken.
Ik maak mij geen zorgen om de Revolution van een paar cgi filmpjes van de xbox360 en ps3 maak ik mij geen zorgen. We moeten gewoon afwachten wat Nintendo in petto houden, die gasten daar weten ook wel dat als ze snel niks doen de strijd ook verliezen en dat is wel het laatste wat ze willen bereiken.
Ik maak mij geen zorgen om de Revolution van een paar cgi filmpjes van de xbox360 en ps3 maak ik mij geen zorgen. We moeten gewoon afwachten wat Nintendo in petto houden, die gasten daar weten ook wel dat als ze snel niks doen de strijd ook verliezen en dat is wel het laatste wat ze willen bereiken.
Daarvan is hier geen sprake hoor.Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 13:09:
[...]
sorry.. maar misschien ben ik onduidelijk geweest (hoewel ik eigenlijk vermoed dat hier beetje sprake is van het nintendobeschermings-syndroom).
Mijn punt is alleen dat ik tot nu toe geen reden zie om het ergste te denken. Nintendo heeft een record-bedrag uitgetrokken voor de promotie van de Revolution(was onlangs een nieuwsartikel over). Het gratis downloaden van games zou een enorme killer-app zijn geweest, maar zou een gigantische kostenpost met zich mee hebben gebracht. Als je iedereen alles gratis laat downloaden zul je snel genoeg zien dat ze dat ook gaan doen. Het zou misschien meer verkochte consoles opleveren, maar de mogelijke kosten zouden het voordeel daaraan de nek omdraaien. Je krijgt dan ook X360 en PS3 bezitters die vroeger een Nintendo hadden die nu een Revolution om alleen de honderden gratis games te downloaden. Die kopen dan vervolgens mogelijk geen andere spellen en dus maakt Nintendo daar verlies op. Vanuit een zakelijk standpunt is het dus geen slecht idee om er geld voor te vragen en dat is mijn hele punt eigenlijk. Het zal uiteraard in het begin slecht zijn voor de verkoopcijfers van de console(tenzij ze je een klein aantal spellen gratis laat downloaden als je een console koopt), maar als je de kosten en baten van beide situaties met elkaar vergelijkt is de situatie waar de spellen in verkocht worden vanuit een zakelijk standpunt voor Nintendo het meest gunstig.
Ik ben het ook met je eens dat als de Revolution niet zo bijzonder zal zijn als Nintendo roept dat het heel slecht voor ze kan uitpakken. Ik zie zelf echter voorlopig geen reden om ervan uit te gaan dat dat zo zal zijn(maar dat is uiteraard persoonlijk). Je zou kunnen zeggen dat ik optimistisch ben omdat ik nog geen reden om pessimistisch te zijn heb gezien.
Ik heb het ook al in andere topics aangehaald, maar waarom zegt iedereen dat Sony verlies draait op de Playstation? De entertainment divisie draait slecht ja, maar die omvat meer dan de PS alleen. Ik kan me niet voorstellen dat Sony door zou gaan met de introductie van weer een nieuwe PS als ze verlies draaien op die apparaten (dus inc de spellenverkoop, want het gaat natuurlijk om het geheel).
Volgens mij is die claim een beetje zijn eigen leven gaan leiden, want niemand kan me ook een bron geven, en volgens mij praat iedereen elkaar gewoon een beetje na. De Xbox draait wel verlies, maar dat moet bij de 360 rechtgezet worden. Laatst las ik in een interview met de topman van Xbox dat hij dit keer winst moest draaien, want als Sony het kon dan moest MS het ook kunnen. (sorry ook ik heb de bron daarvan niet meer
)
Volgens mij is die claim een beetje zijn eigen leven gaan leiden, want niemand kan me ook een bron geven, en volgens mij praat iedereen elkaar gewoon een beetje na. De Xbox draait wel verlies, maar dat moet bij de 360 rechtgezet worden. Laatst las ik in een interview met de topman van Xbox dat hij dit keer winst moest draaien, want als Sony het kon dan moest MS het ook kunnen. (sorry ook ik heb de bron daarvan niet meer
Ik heb ook gelezen dat MS op iedere verkochte XBOX 360 $75,- verliest. Ja, nu al ja.
(En nee, ik weet de bron ook niet zo 1,2,3 tevoorschijn te toveren
)
(En nee, ik weet de bron ook niet zo 1,2,3 tevoorschijn te toveren
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Je moet natuurlijk niet kijken naar het verlies op 1 console. HP draait ook geen winst op printers, maar wel icm de inkt. Zo ook met spelcomputers (zoals dacht ik iedereen wel wistWillybubba schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:00:
Ik heb ook gelezen dat MS op iedere verkochte XBOX 360 $75,- verliest. Ja, nu al ja.
(En nee, ik weet de bron ook niet zo 1,2,3 tevoorschijn te toveren)
Wat ik ook als mogelijkheid zie is dat de SD cards die de Revo slikt worden ingedeeld zoals nu het geval is op de GC memcards. Waarbij je content op slot kunt doen, dus niet meer verder kunt kopieren. Zo kun je games downen en op alle Revo's (en hopelijk ook de NDS!) spelen.
De downloadservice heeft in mijn ogen gewoon als doel om het Nintendo netwerk op korte termijn betaalbaar te houden. Ik denk dat de distributie mogelijkheden snel zullen uitbreiden en dat wellicht in de toekomst games wel gratis zijn. Wat ook een belangrijk punt is volgens mij is dat (oude) third parties ook hun oude games kunnen aanbieden. Denk aan Capcom (Megaman, Streetfighter), Square (FF, Secret of Mana) en andere developers die tijdens de (S)NES dagen vele klassiekers maakten. De GBA heeft bewezen dat bedrijven hier echt wel aan willen. Als Nintendo de emu levert en zij bij wijze van spreken alleen roms hoeven te leveren is dat best interessant lijkt me.
Ook denk ik wel dat er nieuwe games van kleine developers beschikbaar zullen komen. Ik hoop dan ook dat er iets van een DVD brand functionaliteit voor de Revo komt (out of the box of als add-on).
PS: Ben net de sterren van Donkey Konga de 10000 sterren grens voorbij gegaan. Kan nu dus een GC bestellen. Maar zoals altijd wacht ik op echt iets gaafs!
De downloadservice heeft in mijn ogen gewoon als doel om het Nintendo netwerk op korte termijn betaalbaar te houden. Ik denk dat de distributie mogelijkheden snel zullen uitbreiden en dat wellicht in de toekomst games wel gratis zijn. Wat ook een belangrijk punt is volgens mij is dat (oude) third parties ook hun oude games kunnen aanbieden. Denk aan Capcom (Megaman, Streetfighter), Square (FF, Secret of Mana) en andere developers die tijdens de (S)NES dagen vele klassiekers maakten. De GBA heeft bewezen dat bedrijven hier echt wel aan willen. Als Nintendo de emu levert en zij bij wijze van spreken alleen roms hoeven te leveren is dat best interessant lijkt me.
Ook denk ik wel dat er nieuwe games van kleine developers beschikbaar zullen komen. Ik hoop dan ook dat er iets van een DVD brand functionaliteit voor de Revo komt (out of the box of als add-on).
PS: Ben net de sterren van Donkey Konga de 10000 sterren grens voorbij gegaan. Kan nu dus een GC bestellen. Maar zoals altijd wacht ik op echt iets gaafs!
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
http://www.powerweb.nl/ni...?rubriek=423276&id=656144

Nouja... er valt mee te leven.
[ Voor 23% gewijzigd door Spypiet op 09-06-2005 16:23 ]
RKVV Messen (207117) V.254 [Gamecollectie]
Verwijderd
FIncancieel report sonyOscar Mopperkont schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 14:59:
Ik heb het ook al in andere topics aangehaald, maar waarom zegt iedereen dat Sony verlies draait op de Playstation? De entertainment divisie draait slecht ja, maar die omvat meer dan de PS alleen. Ik kan me niet voorstellen dat Sony door zou gaan met de introductie van weer een nieuwe PS als ze verlies draaien op die apparaten (dus inc de spellenverkoop, want het gaat natuurlijk om het geheel).
Volgens mij is die claim een beetje zijn eigen leven gaan leiden, want niemand kan me ook een bron geven, en volgens mij praat iedereen elkaar gewoon een beetje na. De Xbox draait wel verlies, maar dat moet bij de 360 rechtgezet worden. Laatst las ik in een interview met de topman van Xbox dat hij dit keer winst moest draaien, want als Sony het kon dan moest MS het ook kunnen. (sorry ook ik heb de bron daarvan niet meer)
Hier in kan je duidelijk zien op dat op de Game branche van Sony winst word gemaakt.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 18:20 ]
Voor de volledigheid: dat is over 1 kwartaal, eindigend op 30 juni 2004.Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:41:
[...]
FIncancieel report sony
Hier in kan je duidelijk zien op pagina 3 dat de Game branche van Sony verlies maakt van ongeveer 27 miljoen.
Voor het boekjaar eindigend 31 maart 2005 wordt er een winst van 404 miljoen dollar genoteerd over de Game divisie:
Financieel rapport Sony
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Verwijderd
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar vergeet niet dat als je een groot bedrijf hebt dat je ook aan de langetermijn moet denken! Zoals ik al zei kan je wel heel "stoer" zijn als bedrijf als je op elke verkochte console winst maakt, maar als je over 2 generaties spelcomputers nog maar een marktaandeel van 5% hebt dan doe je het toch goed verkeerd (ondanks het feit dat je al die jaren een laag break-even point hebt behouden).Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 14:45:
[...]
En tja voor je 2e punt.. als in het bedrijfsleven alles 100% zeker was, dan zou iedereen wel z'n eigen bedrijfje opstarten of niet? Microsoft had ook geen garanties dat de Xbox de markt in "pushen" door er aggressief geld tegen aan te smijten een succes zou worden, ze hebben de pro's en de cons tegen elkaar afgewogen en het risico genomen: blijkbaar met succes.
En de grootheid van de troef dwingt misschien niet tot iedereen door: deze spellen stammen uit te tijd dat nintendo een markaandeel had wat dichter bij 100% dan bij 50% zal liggen; iedereen die een "gamer" is (en toen was) kent deze spellen dus en is erin geinteresseerd. Verder hebben deze spellen zich al talloze malen terugverdiend (om maar niet te spreken over de ports etc) en is het "weggeven" van deze games geen kostbare zaak (als bijv. microsoft strategie welke gewoon harde dollars moet neerleggen bij elke verkochte console!). Natuurlijk loop je inkomsten mis (de download kosten die je zou kunnen berekenen) maar ik vraag me af of deze uberhaupt wel hoger uit komen dan het resultaat van een verhoogd marktaandeel. (immers een nes game kun je nooit voor meer dan 5 euro weer gaan laten downloaden.. dat doet bijna geen hond, en als je x consoles meer verkoopt met ieder misschien 4 spellen in de totale levensduur krijg je daar veel meer van binnen)
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 17:20 ]
Verwijderd
Volgens mij overschat jij het juist een beetje. Ik denk dat verreweg de meeste mensen veel meer geïnteresseerd zijn in de nieuwste software. Die oude games zijn een leuk extraatje, maar ik denk dat het amper meetelt in de overweging om een console aan te schaffen. Alleen omdat ze vroeger zo populair waren betekent toch niet automatisch dat de rage nu weer helemaal overnieuw zal beginnen? (Hoewel ik het wel leuk zou vinden als dat gebeurde.Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 17:14:
En de grootheid van de troef dwingt misschien niet tot iedereen door: deze spellen stammen uit te tijd dat nintendo een markaandeel had wat dichter bij 100% dan bij 50% zal liggen; iedereen die een "gamer" is (en toen was) kent deze spellen dus en is erin geinteresseerd.
De nieuwste generatie gamers kan het sowieso niks schelen vermoed ik.
De grootste doelgroep, de fanatieke nintendo-fans zoals veel mensen in dit topic, hebben liever de oorspronkelijke cartridges.
En alles wat daar tussenin valt, daar richt nintendo zich dus op. De casual gamer van 20+. Ik ben heel benieuwd of die echt warm gaan lopen voor oude 16bit spelletjes.
Ik help het ze hopen, maar ik hoop vooral dat de andere aspecten van de revolution zo fantastisch zullen zijn dat iedereen spontaan die hele download-service weer vergeet.
En als je dezelfde zin verder leest dan zie je staan dat ze een jaar eerder in het zelfde kwartaal winst maakten.Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:41:
[...]
FIncancieel report sony
Hier in kan je duidelijk zien op pagina 3 dat de Game branche van Sony verlies maakt van ongeveer 27 miljoen.
En als je vervolgens de claim van Twee Dee leest dan lijkt het er toch op dat die ene keer verlies een tijdelijke dip was en dat Sony wel degelijk een positief resultaat draait op de PS divisie.
Verwijderd
oscar, ik had ook een nieuwsbericht gezien waarin ze zeiden dat ze op de ps2 zelf en de verkoop daar van verlies maakte. Jammergenoeg word in het afr alleen gesproken over de 'game branche' wat natuurlijk allesomvattend is. Mischien kan ik ergens nog die link vinden. Op de sony site is jammer genoeg geen uitgebreidere afr te vinden over de game branche.
Het is natuurlijk mogelijk dat Sony verlies draait op de PS, maar dan vind ik het vreemd dat Sony zo hoog inzet op de PS3, als ze met een marktaandeel van 70% al geen winst kunnen draaien dan ben je knap stom bezig om het dan weer te gaan proberen met de PS3, want Nintendo zal denk ik zijn marktaandeel op zijn minst behoorlijk kunnen consolideren en MS zet de aanval echt groots in. De markt wordt alleen dus maar minder, waardoor er moeilijker winst te maken is. MS is natuurlijk ook niet gek en ook die denken winst te kunnen gaan maken in de markt. Dus ik denk zelf dat de games industrie best wel lucratief zal zijn en dat winst maken wel degelijk mogelijk is en ook gebeurt (en niet alleen door Nintendo dus).
Verwijderd
Sony maakt atm op zo'n beetje alles wat ze doen verlies. Maar er zit natuurlijk wel een heleboel geld in de games industrie en er zal de komende jaren alleen maar meer geld in omgaan. Sony heeft iig al een redelijk goede naam dus ze wachten er waarscheinlijk op totdat er voor hun betere tijden aanbreken en ze veel winst gaan maken. Neemt niet weg dat ze dan atm ook behoorlijk stom bezig zijn. Nintendo maakt me veruit de kleinste markt verruit de meeste winst, dan doet de rest toch wat fout.
Tsja, weer een bericht zonder bronSpypiet schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:20:
http://www.powerweb.nl/ni...?rubriek=423276&id=656144
Pas als ik t op de Nintendo site lees geloof ik t allemaal
-Xbox Gamertag: Dbongers
http://www.gamespot.com/news/2005/06/07/news_6127066.htmlphilipnorth schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 20:30:
[...]
Tsja, weer een bericht zonder bron
Pas als ik t op de Nintendo site lees geloof ik t allemaal
RKVV Messen (207117) V.254 [Gamecollectie]
We gaan dit topic even weer andere draai geven want ik heb hier wel genoeg van gehad
Weet iemand of dit een leuk spelletje is ?

Pas naar SW3 geweest en dan krijg ik altijd zin om zoiets ook te gaan doen
(geld voor meerdere films). Ik weet dat hij allang uit is en dat het grafisch een toppertje is (klopt dat ?) ook schijnt het best lastig te zijn... wie vertelt mij wat erover
Aangezien dit topic: [rml][ Opscheptopic] Je legale gamecollectie (pics)[/rml] een leuk topic is, verwacht ik ook wel enkele foto's van jullie natuurlijk
* Dutchie! trapt al af [rml]Aap in "[ Opscheptopic] Je legale gamecollectie (pics)"[/rml]
Elroy had ookal gepost (pas) nu jullie nog

Pas naar SW3 geweest en dan krijg ik altijd zin om zoiets ook te gaan doen
Aangezien dit topic: [rml][ Opscheptopic] Je legale gamecollectie (pics)[/rml] een leuk topic is, verwacht ik ook wel enkele foto's van jullie natuurlijk
* Dutchie! trapt al af [rml]Aap in "[ Opscheptopic] Je legale gamecollectie (pics)"[/rml]
[ Voor 5% gewijzigd door Dutchie! op 09-06-2005 20:41 ]
Verwijderd
Dat spel is toch een van de eerste cube games? ik weet nog wel dat ik die jaren geleden eens op gammo oid heb gezien. Wat ik me ervan herrinder leek het mij wel een goed spel.Aap schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 20:40:
We gaan dit topic even weer andere draai geven want ik heb hier wel genoeg van gehad![]()
Pas naar SW3 geweest en dan krijg ik altijd zin om zoiets ook te gaan doen(geld voor meerdere films). Ik weet dat hij allang uit is en dat het grafisch een toppertje is (klopt dat ?) ook schijnt het best lastig te zijn... wie vertelt mij wat erover
![]()
Aangezien dit topic: [rml][ Opscheptopic] Je legale gamecollectie (pics)[/rml] een leuk topic is, verwacht ik ook wel enkele foto's van jullie natuurlijk![]()
/me trapt al af [rml]Aap in "[ Opscheptopic] Je legale gamecollectie (pics)"[/rml]
Ja, dat is een leuk spel. Heb het via ebay voor 12,50 van iemand overgekocht. Een echte aanrader als je van Star Wars houdt. Leuke missies die gedeeltelijk ook daadwerkelijk uit de films komen. De eerste missies zijn niet zo heel moeilijk, maar door de medaille structuur in het spel kun je daar een behoorlijke uitdaging uithalen.Aap schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 20:40:
We gaan dit topic even weer andere draai geven want ik heb hier wel genoeg van gehad![]()
Overigens, kan iemand mij vertellen hoe die targeting computer werkt, aangezien ik bij targeting efficiency altijd 0% haal en daardoor ook geen medailles krijg. Ik weet dat je met de Y-knop de targeting computer aanzet, maar echt makkelijk richten met dat gele pookje gaat niet echt.
uhm...
Je begint met 100% targeting en je mag het een bepaalde tijd gebruiken, maar als je "gratis" tijd over is dan gaat er iedere keer dat je je targeting computer gebruikt een beetje van het percentage af.Smoonshine schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 23:17:
[...]Overigens, kan iemand mij vertellen hoe die targeting computer werkt, aangezien ik bij targeting efficiency altijd 0% haal en daardoor ook geen medailles krijg. Ik weet dat je met de Y-knop de targeting computer aanzet, maar echt makkelijk richten met dat gele pookje gaat niet echt.
Edit: Ok, ik weet niet meer zeker of er "gratis" tijd is of dat de teller meteen begint met aflopen, maar het idee is wel duidelijk denk ik.
[ Voor 12% gewijzigd door Whut?! op 09-06-2005 23:37 ]
Player's Choice (
) is een naam voor een bepaald slag spellen. Aan de ene kant heb je de echte Nintendo-Klassiekers als Zelda:TWW, SMSB, Mario Sunshine, F-zero, (en meer) en aan de andere kant wat andere wat oudere spellen van third party developpers. Deze spellen gaan dan naar 30 a 32 euro.
Tja wat valt er over te zeggen?? Platinum, Classics, Player's Choice
Verwijderd
Maar het is niet anders dan de (non) player choise versie?Blaatschaap11 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 15:33:
Player's Choice () is een naam voor een bepaald slag spellen. Aan de ene kant heb je de echte Nintendo-Klassiekers als Zelda:TWW, SMSB, Mario Sunshine, F-zero, (en meer) en aan de andere kant wat andere wat oudere spellen van third party developpers. Deze spellen gaan dan naar 30 a 32 euro.
Niks,Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 15:48:
[...]
Maar het is niet anders dan de (non) player choise versie?
Alleen de verpakking, het hoesje heeft een silvere rand met players choice erop
This space is occupied
Je kan ook voor rogue squadron III gaan!!! Die is nieuwe, en heeft meer mogelijk heden. Het bevat ook alle levels uit 2, maar dan in multiplayer!!!Aap schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 20:40:
Pas naar SW3 geweest en dan krijg ik altijd zin om zoiets ook te gaan doen(geld voor meerdere films). Ik weet dat hij allang uit is en dat het grafisch een toppertje is (klopt dat ?) ook schijnt het best lastig te zijn... wie vertelt mij wat erover
![]()
Aangezien dit topic: [rml][ Opscheptopic] Je legale gamecollectie (pics)[/rml] een leuk topic is, verwacht ik ook wel enkele foto's van jullie natuurlijk![]()
* RareGast trapt al af [rml]Aap in "[ Opscheptopic] Je legale gamecollectie (pics)"[/rml]
maar 3 wordt over het algemeen minder gevonden ivm de loopmissies die nogal afbreuk doen aan het geheel...
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Verwijderd
Ik heb beide Rogue Sq 2 en 3. En ik moet zeggen.. 3 zuigt hard! Het verhaal springt van de hak naar de tak en erg slechte cut scenes maken het spel erg verwarrend. 2 daartegen is ..
Verwijderd
Het is ook zo'n onbekend verhaal vooralVerwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 18:01:
Ik heb beide Rogue Sq 2 en 3. En ik moet zeggen.. 3 zuigt hard! Het verhaal springt van de hak naar de tak en erg slechte cut scenes maken het spel erg verwarrend. 2 daartegen is ..
Ik vond ook 2 beter, maar 3 was niet slecht. Ze hebben dezelfde fout als Starfox gemaakt, grondstukjes waren minder, niet echt slecht of zo. .... en de vliegstukken maken het voor mij boeiend genoeg. Niet voor 60 euro, maar wel voor 15 hoor
Nee, (had er niet aan gedacht dat je dat bedoelde) gewoon het zelfde. Alleen de herkennen aan de zilveren hoes zeg maar.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 15:48:
[...]
Maar het is niet anders dan de (non) player choise versie?
Nee maar, RareGast is terugRareGast schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 16:32:
[...]
Je kan ook voor rogue squadron III gaan!!! Die is nieuwe, en heeft meer mogelijk heden. Het bevat ook alle levels uit 2, maar dan in multiplayer!!!
Misschien moet ik maar eens opzoek gaan naar zowel 2 als 3
Overigens heb je bij deel 3 wel grond missies die je te voet moet doen. En dat zuigt enorm. De rest is wel goed en ziet er weer super uit.Aap schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 19:50:
[...]
Nee maar, RareGast is terug![]()
![]()
![]()
![]()
Misschien moet ik maar eens opzoek gaan naar zowel 2 als 3en clonewars ook natuurlijk
, blijft een leuk spelletje... [dual round....
]
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
Heb eindelijk Resident Evil 4 gekocht en ik moet zeggen: HET IS FUCKING FREAKY!!! Ik heb me echt een paar keer rot geschrokken, en vooral toen ik in het dorp stond en even wapens wou verwisselen, toen kreeg ik opeens een hakbijl in mijn schedel gedouwd. Pijnlijk. Zojuist ook weer een nieuwe ervaring meegemaakt:
shotgun
Die heeft me nog niet 1 keer in de steek gelaten
spoiler:
Ooh ja, en ik Ik was zenuwachtig en miste constant met mijn TMP de man met de kettingzaag, en toen werd ik onthoofd. De tweede keer trouwens ook, dus dat was niet zo prettig 
Verwijderd
Dit spel kost 14,99 bij Free Record shopAap schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 20:40:
![]()
/me trapt al af [rml]Aap in "[ Opscheptopic] Je legale gamecollectie (pics)"[/rml]
Ik moet zeggen dat de gamecube echt goede prijzen heeft vergeleken met de prijs van mijn
PlayStation 2 spellen. Heerlijk!!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 20:56 ]
idd Rogue Squadron II: Rogue Leader >>> Rogue Squadron III: Rebel Strike
Battle of Endor
Battle of Endor
f.k.a D³
Over het algemeen is de vuistregel: blijf bij officiële Nintendo hardware (memcards en controllers). Het is wat duurder, maar wel betrouwbaarder. Wil niet zeggen dat het met 3rd party stuff altijd fout gaat, maar "we" horen dat wel vaker in dit topic.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 19:53:
Iemand ervaring hiermee:
http://www.freerecordshop...view.asp?ProductID=755867
Als je misschien nog een tip zoekt voor je Cube: Pikmin(1 of 2). Zeer "kinderachtig", maar zo zo zo zo geweldig. En deel1 is te krijgen voor een prikkie.
You look like I need a drink.
Verwijderd
Volgens mij heeft free record shop dik uitverkoopAristagon schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 21:41:
[...]
Over het algemeen is de vuistregel: blijf bij officiële Nintendo hardware (memcards en controllers). Het is wat duurder, maar wel betrouwbaarder. Wil niet zeggen dat het met 3rd party stuff altijd fout gaat, maar "we" horen dat wel vaker in dit topic.
Als je misschien nog een tip zoekt voor je Cube: Pikmin(1 of 2). Zeer "kinderachtig", maar zo zo zo zo geweldig. En deel1 is te krijgen voor een prikkie.
*edit* iemand die weet waar je de 1024 blocks kan kopen?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 21:50 ]
http://www.lik-sang.com/i...dd8a0e364bcd64a77ac159f77Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 21:45:
[...]*edit* iemand die weet waar je de 1024 blocks kan kopen?
27 euro + verzendkosten.
10 euro voor PikminVerwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 21:45:
[...]
Volgens mij heeft free record shop dik uitverkoop. Pikmin 10 euro!
bij dimensionplus 30 euro
*edit* iemand die weet waar je de 1024 blocks kan kopen?
Misschien al gepost : http://cube.ign.com/articles/624/624200p1.html
Geen HD support voor de revolution.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik vind het zelf ook redelijk overbodig voor een console.
Misschien even nuttig om te melden dat het hier om HD TV gaat, niet om Hard Disk waar ik eerst bank voor wasrajackar schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 11:13:
Misschien al gepost : http://cube.ign.com/articles/624/624200p1.html
Verwijderd

Brain wave sensor system taps Bluetooth marshaled for mind readers
NeuroSky, wants to get into your head. By fusing brain wave recognition algorithms with a sensor chip and dry electrode, NeuroSky hopes to simplify cell phone-based applications that today require error-prone human input, as well as revolutionize applications from gaming to medical diagnostics and therapy, reports CommsDesign.
"Five companies, including a Bluetooth headset provider, game console maker and trucking company, are said to have signed up to market end-user products containing NeuroSky's chips. Its biggest customer thus far is Ziyitong Technology Co. Ltd. (China Mobile), which has more than 100 million cell phone subscribers, 13 million of whom have high-speed 3G service".
Ziyitong already offers a suite of mobile gaming applications. With NeuroSky-enabled headsets, Yang said, the provider could market its games as "good for kids" because they make gaming proactive. "Our sensor can train users to concentrate, plus it requires them to become proactive in their gaming skills. This transfers over to making them more outgoing in their social lives," he said.
Ziyitong also offers an online dating service. Users must answer a long list of questions from which their profile is generated. The catch is that users aren't always truthful. "But on a cell phone equipped with a headset using our sensor, the content provider could just flash images that represent the questions, and our sensor would record users' reactions," said Yang. "You cannot lie with your brain waves."
http://www.textually.org/...chives/2005/05/008507.htm
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2005 12:15 ]
Dit topic is gesloten.