Het Grote Playstation 3 Topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.573 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Sony PS3 + GTA:4 = Mega seller.......

Ik hoop dat deze combo eind dit jaar werkelijkheid wordt!

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

GTA is niet langer meer exclusive geloof ik, dus dat zal ook niet DE game worden.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arx schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:36:
[...]

_/-\o_ Geweldig! Wat een argument!

Het klinkt zelfs zo plausible dat je ons nu echt moet uitleggen, en onderbouwen, waarom die ps3 een opgevoerde ps2 is. Hahaha succes! En niet zeggen omdat die betere plaatjes en betere physics geeft. Want wat jou argument aangaat had ik net zo goed mijn 1 Ghz PC kunnen houden.
offtopic:
Hint: het is vast voor jou elke dag een mooie dag, want de zon schijnt toch iedere dag. :+

[...]
hij zal waarschijnlijk de 360 ook een opgevoerde xbox vinden en in wezen is dat natuurlijk ook zo. Niet kijkende naar de specs, ten slotte zijn die anders omdat het allemaal sneller en nieuwer moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 17:09:
[...]

hij zal waarschijnlijk de 360 ook een opgevoerde xbox vinden en in wezen is dat natuurlijk ook zo. Niet kijkende naar de specs, ten slotte zijn die anders omdat het allemaal sneller en nieuwer moet ;)
And that's the way the cookie crumbles ;)

Het is nou eenmaal zo, alleen is bij de 360 xbox live en het dashboard erg handig geintegreerd maar verder is er helemaal niks veranderd.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 17:09:
[...]

Ik vraag me alleen af of hij de Revo controller als een opgevoerde powerglove ziet.. ;)

Maar goed, alles is voortborduren op wat al eerder is gedaan. Da's geen enkel probleem vind ik..
Ik ben al sinds pong clones en de 2600 met games bezig, en ik verveel me nog steeds niet, al zijn dat in die jaren allemaal incrementele verbeteringen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 23:00:
[...]

Hoezo? ik zeg toch niet dat de ps3 een slecht apparaat is, of dat het technisch niks voorstelt, ik zeg alleen dat het in princiepe niets meer is dan een ps2 met betere gfx etc. Ik snap niet waarom jij je aangevallen voelt, tis niet zo dat ik negatief ben over de ps3, maar kwa apparaat is het, hoe je er ook naar kijkt, een ps2 maar dan veel sneller. Leg mij anders even uit waarom de ps3 geen ''opgevoerde'' ps2 is.
offtopic:
Ik voel me niet aangevallen hoor. ;) Ik vind je argumentatie gewoon humor! Je zou verkoper moeten worden. :P

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 15:42:
Zowiezo hebben we eigenlijk nog geen ingame videos gezien. Dat is het verneukeratieve van die trailers, het zijn allemaal presentaties. Die MSG4, trailer ook.. wat moet je daar nu mee, het geeft je geen enkel beeld van de game.

Moet ik zeggen dat MSG3 op de PS2 me niet zo kon boeien vanwege de brakke camera standpunten, en het complete gebrek om te sneaken en toch je omgeving goed te controleren. Hij staat nog in de kast, maar nog niet uitgespeeld... volgens mij zat ik bij het stuk met de onzichtbare eindbaas :P
Zou wel vet zijn als die de launch gaat halen, maar is idd wishfull thinking.
Ik verwacht niet dat de PS3 400 euro gaat kosten, eerder richting de 500 euro. Vind die Blu-Ray speler wel erg vet trouwens. Maar goed op dit moment is de prijs koffiedik kijken.

Wat betreft MGS3, probeer dan straks MGS3: Subsistence, vernieuwde camera :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:07:
[...]

Ik vraag me alleen af of hij de Revo controller als een opgevoerde powerglove ziet.. ;)

Maar goed, alles is voortborduren op wat al eerder is gedaan. Da's geen enkel probleem vind ik..
Ik ben al sinds pong clones en de 2600 met games bezig, en ik verveel me nog steeds niet, al zijn dat in die jaren allemaal incrementele verbeteringen geweest.
Powerglove is iets anders dan de revo controller. Revo specs, ps3 specs, x360 specs, imo allemaal een ''opgevoerde'' versie van wat we al hadden. Tuurlijk is het helemaal nieuw en kunnen er meer dingen etc maar als jij straks een ps3 in je kamer heb staan heb je op het gebied van games dan iets totaal nieuws tov de ps2 op de gfx en bv physics na?
Arx schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:26:
[...]

offtopic:
Ik voel me niet aangevallen hoor. ;) Ik vind je argumentatie gewoon humor! Je zou verkoper moeten worden. :P
hehe ik vind het juist helemaal niet fijn om met vreemde winkel mensen te praten, heb een tijdje bij de digros gewerkt maar ik kan echt niet met klanten omgaan :P

Ik wil nogsteeds horen waarom de ps3 (of elke andere next gen console) specwize geen snellere ps2 is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 16:14:
Ik hoop ook dat ie 400 euro word, maar ik denk van niet. Zelfs al zou het verlies maar 230 dollar per unit zijn (wat ik betwijfel) hoeveel games moet sony dan wel niet gaan verkopen om dat eruit te halen? zelfs al zou sony 25 euro per game verdienen (wat mij erg hoog lijkt) dan moeten ze nog 9 games verkopen voordat ze break even staan.
Ze kunnen 230 dollar per unit wel veroorloven. Als de PS3 goed verkoopt en blu-ray gaat winnen zal sony daar bakken geld mee verdienen. B) Er zijn wel meerdere manieren om het verlies terug te verdienen dan alleen games. En trouwens staat het merk playstation voor goedde game. De PS3 zal geen flop worden maar goed verkopen. En er zijn genoeg mensen die het toch kopen, is gewoon het merk, dat verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 20:11:
[...]

Powerglove is iets anders dan de revo controller. Revo specs, ps3 specs, x360 specs, imo allemaal een ''opgevoerde'' versie van wat we al hadden. Tuurlijk is het helemaal nieuw en kunnen er meer dingen etc maar als jij straks een ps3 in je kamer heb staan heb je op het gebied van games dan iets totaal nieuws tov de ps2 op de gfx en bv physics na?

[...]

hehe ik vind het juist helemaal niet fijn om met vreemde winkel mensen te praten, heb een tijdje bij de digros gewerkt maar ik kan echt niet met klanten omgaan :P

Ik wil nogsteeds horen waarom de ps3 (of elke andere next gen console) specwize geen snellere ps2 is ;)
In feite is alles "opgevoerd" .. Een pentium 4 is ook een flink opgevoerde 486.... Het is maar hoe je het bekijkt.. Hoe je het ook went of keert, de PS3 is de opvolger van de PS2.. Dus vandaar de naam.. En ja hij is beter, sneller, meer functies, kan beter ingezet worden als mediacenter, etc etc.. Het is nou eenmaal zo dat de PS2 (of de xbox, whatever) nou eenmaal al best veel kon.. De PS3 kan dit allemaal nog beter...

Ofwel, als jij nou even uitlegd, wanneer iets geen opgevoerde PS2 zou zijn? Dan zouden wij dat denk ik graag horen... Want an sich, kan je hoe jij het doen alles, maar dan ook echt alles een opgevoerd iets noemen...

Feit is en blijft, dat de PS3 gewoon meer aan kan, betere graphics, betere physics, meer media mogelijkheden, etc etc... Ofwel een opvolger ja, een PS3 .. Ik denk dus dat het handig dat jij de bewijslast zeg maar eens om moet draaien... Wanneer was de PS3 meer geweest dan een "opgevoerde" PS2..

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Revo specs, ps3 specs, x360 specs, imo allemaal een ''opgevoerde'' versie van wat we al hadden. Tuurlijk is het helemaal nieuw en kunnen er meer dingen etc maar als jij straks een ps3 in je kamer heb staan heb je op het gebied van games dan iets totaal nieuws tov de ps2 op de gfx en bv physics na?
Een groot verschil (en dat is denk ik heel persoonlijk) is dat ik de PS3 veel meer als een opvolger van de home computer zie (MSX/C64/ST/Ami). Ook in die tijd speelden de meeste mensen er alleen games op, maar juist de mogelijkheid om (in meer of minder beperkte mate, afhankelijk van de hypervisor) zelf weer op een leuke fixed specs doos te kunnen coden spreekt me wel heel erg aan.
En juist omdat dit er dus standaard op zit via Linux, in plaats van een speciale dure extra op de PS2 zou dit nog wel eens wat hele leuke neven-effecten op de home-brew scene kunnen hebben.(nieuw bloed, nieuwe ideeen)
Voeg daar een performance bij die de meeste ideeen niet meer in de weg zou moeten staan, en je hebt (voor mij dus) een redelijk uniek systeem. Dat is dus niet specifiek voor games (als ik nog unieke input/game ideeen had gehad dan had je het patent wel gezien ;) ) maar voor het systeem.

Maar wat zou jij iets totaals nieuws vinden ? (serieuze vraag)
Als je volgens mij ver genoeg terug redeneert kom je er vanzelf wel op uit dat elk platform een verbetering is van de dobbelsteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook de vraag stellen, hoe veel mensen gaan de PS3 voor andere doeleinden gebruiken dan games. Ik denk dat maar procentueel gezien heel weinig mensen dat gaan doen :)

De meeste kopers kopen hem toch echt om te gamen, that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:49:
Je kunt ook de vraag stellen, hoe veel mensen gaan de PS3 voor andere doeleinden gebruiken dan games. Ik denk dat maar procentueel gezien heel weinig mensen dat gaan doen :)

Ja gamen staat natuurlijk voorop, maar opzich als "media" systeem voor mijn TV is het nog niet eens zo'n slecht idee... Ik gebruik mijn PS2 met zapper nu ook gewoon als dvd speler bijvoorbeeld ;)

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:49:
Als je de PS3 ook als PVR kan gebruiken kun je je daar nog wel lelijk in vergissen. Of dat mogelijk gaat zijn is volgens mij nog niet duidelijk, maar ik hoop van wel.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ofwel, als jij nou even uitlegd, wanneer iets geen opgevoerde PS2 zou zijn? Dan zouden wij dat denk ik graag horen... Want an sich, kan je hoe jij het doen alles, maar dan ook echt alles een opgevoerd iets noemen...
Als een product je op een andere manier laat gamen. Naast meer kracht krijg je niets nieuws (media opties even daargelaten, behalve de BR speler zal het meeste niet of nauwelijks gebruikt worden of niet compleet genoeg zijn zoals met de x360 waarmee je standaart geeneens een divx kan afspelen en het nut dus al zeer beperkt word). De revo bied bv wel iets heel nieuws, de cpu/gpu/etc zijn een opgevoerde gc maar door de controller krijgt je wel een andere manier van gamen, dat noem ik next gen, betere gfx horen daar natuurlijk ook bij, maar dat begint steeds minder te worden aangezien de gfx voor veel mensen al voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:49:
[...]

Als een product je op een andere manier laat gamen. Naast meer kracht krijg je niets nieuws (media opties even daargelaten, behalve de BR speler zal het meeste niet of nauwelijks gebruikt worden of niet compleet genoeg zijn zoals met de x360 waarmee je standaart geeneens een divx kan afspelen en het nut dus al zeer beperkt word). De revo bied bv wel iets heel nieuws, de cpu/gpu/etc zijn een opgevoerde gc maar door de controller krijgt je wel een andere manier van gamen, dat noem ik next gen, betere gfx horen daar natuurlijk ook bij, maar dat begint steeds minder te worden aangezien de gfx voor veel mensen al voldoende zijn.
Ja maar noem eens een voorbeeld dan? Ik vind een controler van bijv de PS2 super lekker spelen... Ik zie mezelf nog niet met een helm op lekker een spelletje spelen eigenlijk.. Bovendien heeft de PS2 al zo'n beetje alle mogelijke speelmogelijkheden, kijk maar naar de eye toy, de dans mat, snowboard, etc etc.. Ik denk dat dit een beetje een eeuwige discussie is, aangezien er misschien helemaal gaan wens is voor een andere controller.. Wie zegt dat de revo lekker gamed trouwens? Dat is nog maar afwachten met die controller ook. En als het zo hard aanslaat dan zal zo'n ding ook vast wel op de PS3 komen.. Kijk echt vernieuwend is dan, een spelcomputer die een holodeckala "star trek" creëert en dat je daarin je spel hebt.. Maar tot die tijd zijn die dingen dan dus blijkbaar alleen maar opgevoerde PS2's, PS3's.. xboxen, etc etc...

Ofwel, de PS2 heeft al tig soorten controllers... En de revo heeft er nu 1 ;) En dan vind jij de revo ineens super vernieuwend.. Als jij alle soorten besturingen van de PS2 even op gaat zoeken :P Dan weet je dat de PS3 daar nooit overheen kan eigenlijk, de revo dus ook niet :P

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coachmans
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:48
Ik snap de hele discussie niet eigenlijk. Wat voor een belang heeft het of de PS3 een next-gen is?
Tuurlijk is het gewoon een opgevoerde PS2. Maar als je de GC bekijkt ten opzichte van de Nintendo 8-bit was dat ook alleen een opvoering, maar ik wil toch niet zeggen dat de GC in dat opzicht geen next-gen is. En dat geldt voor de PS3 in dit geval ook.
Ik vind trouwens gamen met een lekkere gamepad veel beter dan met een of andere afstandsbediening, helm of handschoen, maar dat is puur mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

coachmans schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 09:13:
Ik snap de hele discussie niet eigenlijk. Wat voor een belang heeft het of de PS3 een next-gen is?
Tuurlijk is het gewoon een opgevoerde PS2. Maar als je de GC bekijkt ten opzichte van de Nintendo 8-bit was dat ook alleen een opvoering, maar ik wil toch niet zeggen dat de GC in dat opzicht geen next-gen is. En dat geldt voor de PS3 in dit geval ook.
Ik vind trouwens gamen met een lekkere gamepad veel beter dan met een of andere afstandsbediening, helm of handschoen, maar dat is puur mijn mening.
Daarom, het is ook een "kansloze" discussie zeg maar.. Maar als mensen als negatief punt gaan aanhalen dat het "alleen maar een opgevoerde ps2, xbox etc etc" is, dan vraagt menigeen zich af: "wanneer was dit niet zo geweest dan"?

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

inXs schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 09:53:
Daarom, het is ook een "kansloze" discussie zeg maar.. Maar als mensen als negatief punt gaan aanhalen dat het "alleen maar een opgevoerde ps2, xbox etc etc" is, dan vraagt menigeen zich af: "wanneer was dit niet zo geweest dan"?
Het is inderdaad ook vrijwel altijd zo geweest dat een opvolger een opgevoerde voorganger is. Dat gold bv ook voor de SNES en de NES. Maar de NES wist toch een nieuwe speelervaring toe te voegen door met de joypad te komen (en de lightgun was volgens mij ook meesterlijk, ook al heb ik er maar 1 keer mee gespeeld) en de Nintendo 64 kwam met een nieuwe spelervaring door 3d te gaan en daar ook een analoge stick aan toe te voegen zodat je je beter kon bewegen in een 3d omgeving. Maar de Cube was vervolgens niet meer dan een verbeterde N64. De Xbox heeft aan dit alles toegevoegd dat het online gebeuren bij consoles nu ook serieus genomen wordt. En Sony heeft bij de PS2 toegevoegd dat een spelcomputer meer multifunctioneel werd door er ook een DVD speler van te maken en de eye-toy is natuurlijk ook een innovatieve toevoeging geweest. Er is dus wel degelijk vaker wat gedaan dan simpelweg opvoeren, en dat is door zowel Nintendo, Sony als MS gedaan. Alleen bij deze nieuwe generatie is Nintendo weer de enige die echt wat nieuws probeert toe te voegen, terwijl die "eer" bij de vorige generatie toekwam aan Sony en MS.

@Shiver23: Wie zegt dat de PS3 niet next-gen zou zijn :?

[ Voor 4% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 17-03-2006 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Omdat je moeder op je oma lijkt is ze niet next-gen? |:(
next-gen volgende-generatie.

[ Voor 23% gewijzigd door Shiver23 op 17-03-2006 10:30 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie zegt dat de revo lekker gamed trouwens?
Niemand, maar daar gaat het toch ook niet over.
En als het zo hard aanslaat dan zal zo'n ding ook vast wel op de PS3 komen
Uiteraard, dat is sony :) maar dan alsnog is het niet de standaart controller voor de ps3 en krijg je dus net als met de eye toy alleen maar ''games'' die af en toe leuk zijn.

Oscar zegt trouwens precies wat ik bedoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 11:47:
[...]

Niemand, maar daar gaat het toch ook niet over.

[...]

Uiteraard, dat is sony :) maar dan alsnog is het niet de standaart controller voor de ps3 en krijg je dus net als met de eye toy alleen maar ''games'' die af en toe leuk zijn.

Oscar zegt trouwens precies wat ik bedoel :)
Daar gaat het dus wel over, want als het niet lekker gamed, is er ook geen markt voor, ofwel ook geen reden om dit als standaard controller uit te brengen ;) Maar goed, zeg dan maar gewoon dat je graag meer vernieuwing ziet in een console :P Hoe je het ook wendt of keert verder, PS3 is gewoon next-gen ;)

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Next gen in gfx, Ja. Next gen wat betreft de manier waarop je speel, Nee. ;)

Ik ben trouwens niet anti ps3 voor het geval iemand dat misschien dacht ;) ik ga zeker een ps3 halen zodra die een beetje betaalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 13:05:
Next gen in gfx, Ja. Next gen wat betreft de manier waarop je speel, Nee. ;)

Ik ben trouwens niet anti ps3 voor het geval iemand dat misschien dacht ;) ik ga zeker een ps3 halen zodra die een beetje betaalbaar is.
Nee maar daarom zeg ik al, als je zo next-gen omschrijft dan ben ik voor een holo-deck :P

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen is dat technisch (en financieel) niet echt haalbaar dus dat gaat op het moment nog een beetje lastig. Dan zie ik nog liever een soort van apparaat wat jouw bewustheid in een soort van game wereld in je hoofd plaatst zodat je wel het holodeck effect heb zonder dat je een gigantische ruimte als holodeck nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:16:
Alleen is dat technisch (en financieel) niet echt haalbaar dus dat gaat op het moment nog een beetje lastig. Dan zie ik nog liever een soort van apparaat wat jouw bewustheid in een soort van game wereld in je hoofd plaatst zodat je wel het holodeck effect heb zonder dat je een gigantische ruimte als holodeck nodig heb.
Best kut als je dan een virus krijgt en/of gehackt wordt :P

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony has confirmed to Gamasutra that the PlayStation 3 will come with a 60GB hard drive as standard, removing the ambiguity on the issue, following potentially confusing statements from Sony's Ken Kutaragi at the developer's Tokyo conference last week.

The news was reported today by various news sites, and has been confirmed to Gamasutra by Sony Computer Entertainment Europe PR Manager Jonathan Fargher. The 60GB hard drive will be the default size, with other larger sizes available as separate peripherals. This follows Kutaragi's already acknowledged comments that all games will require a hard drive in order to run.

As previously reported on Friday, additional details on the PlayStation Network Platform, the PlayStation 3 equivalent of Xbox Live, have revealed that it will apparently provide a free basic service that includes online gameplay. According to these reports, only specific massively multiplayer online (MMO) titles and other premium services will require an additional fee.

Additional information on the hard drive and other technical aspects of the PlayStation 3 are expected during Phil Harrison’s keynote speech at GDC this Wednesday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Volgens mij gaat dat allemaal nooit passen in de eerst voorgestelde behuizing. Ben zeer zeer benieuwd hoe het er allemaal uit gaat zien. is het al woensdag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Misschien een laptop HD? En wie weet was er ook al plek gereserveerd in de behuizing voor een HD, net zoals dat eerder bij de Playstation 2 het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 22:20

Blaz0r

:)

Shiver23 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:42:
Volgens mij gaat dat allemaal nooit passen in de eerst voorgestelde behuizing. Ben zeer zeer benieuwd hoe het er allemaal uit gaat zien. is het al woensdag? :)
Op deze afbeelding is een slot aan de onderkant van de ps3 te zien (als hij staat).
Volgens mij past daar wel een 2,5" hdd in.

Afbeeldingslocatie: http://img.engadget.com/common/images/4103434899933078.JPG?0.9101052490144639

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaz0r schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 19:44:
[...]

Op deze afbeelding is een slot aan de onderkant van de ps3 te zien (als hij staat).

[afbeelding]
Dat lijkt mij ook de meest voor de hand liggende plek, volgens mij zaten achter dat klepje aan de linkerkant aan de voorkant de memory card slots, dus een HD erachter klinkt wel logisch.
Blijft dus de vraag of dit het final design van de machine is, maar dat wordt misschien vandaag op de GDC nog bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Phil Harrison
President, Worldwide Studios, Sony Computer Entertainment
"PlayStation 3: Beyond the Box "
Wednesday, March 22
10:30 – 11:30am

Focusing on the new creative, technical, and business opportunities provided by the arrival of PlayStation 3, the keynote will share Sony Computer Entertainment's innovative plans for the format and will provide a look at how new technology and new business models will help fuel the growth of the computer entertainment industry by attracting new consumers.

SCE is recognized as the global leader of the video game business with over 200 million hardware units and billions of software units sold across the three PlayStation formats. The recent global success of PlayStation Portable has shown the company’s commitment to continued innovation—developing the market beyond the traditional definitions of the game consumer.

This keynote will look at the tremendous opportunities presented to game developers worldwide as the industry goes “beyond the box.”
9 uur verschil. Dus om 19:30 begint het hier. Zeer benieuwd of er echt nieuws is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Blaz0r schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 19:44:
Als je het prijsverschil ziet tussen een 2.5" HD en een 3.5" HD, dan lijkt het mij logischer als ze voor 3.5" gaan, zeker als ze een 60GB HD gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img114.imageshack.us/img114/1015/ps3dev8yk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Uhh die grote witte doos met een PS2-joypad zou het moeten zijn?
En waarom zie ik windows op dat scherm? :)
Heel apart. Rustig blijven wachten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:06:
Dat is de Dev Kit he ;)

Valt me nu pas op dat Windows er achter draait whahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Shiver23 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:06:
Dat is een devkit volgens de foto. ;) Edit: traag... Ik snap trouwens niet dat men dit op display zet? Ik mag toch aannemen dat men nu eens wat concretere modellen showed.

[ Voor 19% gewijzigd door Roamor op 22-03-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ja ik snap dat het een devkit is. Waar komt deze foto vandaan? (Bron)
Er staat niet meer? Is dit het enige plaatje wat er te vinden is?

Ahh linkermonitor zie ik weer die badeentjes.

[ Voor 37% gewijzigd door Shiver23 op 22-03-2006 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:13:
Er staat niet meer?
Pic taken by Larry Hryb - Major Nelson @ GDC (Game Developers Conference)
:)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:13:
Er staat niet meer? Is dit het enige plaatje wat er te vinden is?
da's een 2.4 GHz devkit.. Verder moet je eens naar de linkermonitor kijken ;)

En voor de keynote speech van vandaag, die wordt ook op http://presscenter.playstation.com gezet.. (onder het kopje Events)

GDC - 2006

Phil Harrison
Phil Harrison Bio - Coming Soon
Phil Harrison Key Note Speech - Coming Soon

Press Releases
SCEA Participation at GDC 2006

SCEA @ GDC 2006
Coming Soon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 15:48
ja links is die demo met die eendjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:08:
[...]Valt me nu pas op dat Windows er achter draait whahahaha
Mwah, aangezien de PS3 standaard met Linux geleverd wordt ligt het meer voor de hand dat het XWindows is met een XP-lookalike windowmanager. De foto is eigen net niet duidelijk genoeg. Hopelijk is dat witte vlak een Xterm :)

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Windows lijkt me knap voor een machine met een PowerPC-gerelateerde CPU, zou het niet een losse PC zijn die naast de devbak draait ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:42:
Windows lijkt me knap voor een machine met een PowerPC-gerelateerde CPU, zou het niet een losse PC zijn die naast de devbak draait ofzo?
Aangezien ze ook dev-tools demonstreren (Collade e.d.) verbaast het me niets dat er gewoon een XP doos naast staat. De meeste devs zitten gewoon op PC's te werken.
Het is tenslotte een dev. conference.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Op de frontpage:
http://tweakers.net/nieuw...schijnen-op-31-maart.html
Als het maar niet alleen hier over gaat vandaag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 12:56
Nog 40 minuten en dan begint de keynote van Phil Harrison :)
Krijgen we dan eindelijk de controller te zien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Sony heeft bevestigd dat Phil Harrison in zijn speech, later vandaag tijdens de Game Developers Conference, de PlayStation 3 zal tonen. In een officiële aankondiging liet Sony weten dat er een PlayStation 3 kiosk zal zijn waarin de laatste hardware en ontwikkelingstools voor de next-generation console getoond zal worden waaronder de Unreal Engine, COLLADA en de PlayStation Graphics Library (PSGL).

Ook zullen op de booth demonstraties worden gegeven van games die de nieuwe features van de PlayStation 3 goed laten zien. Welke games dit zullen zijn werd er niet bij verteld.

Naast al het PS3 nieuws liet Sony ook weten de PSP Spot download service te laten zien en nieuwe accesoires voor de handheld zoals een PSP headset.

De speech van Phil Harrison, directeur van Sony Worldwide Studios, belooft een hoogtepunt van de Game Developers Conference te worden. Opvallend is dat de titel van de speech, 'PlayStation 3: Beyond the Box' een duidelijke sneer is naar Microsoft. Om half 8 (onze tijd) vanavond vindt de speech plaats.
Aldus Gamer.nl

Het is begonnen.

Eerste nieuws via IGN.
Nog steeds geen definitief design van de controller dus.
March 22, 2006 - In his platform keynote address at GDC 2006 this morning, Sony Computer Entertainment Worldwide Studios President Phil Harrison gave a number of details on the PlayStation 3.

Perhaps most impressive were two new demos. Using a PS2 controller, Sony presented a new duck demo, as well as an underwater scene featuring thousands of swimming fish and amazing water and sun effects.

Harrison also revealed that the PlayStation 3 will be fully backwards-compatible from the start. Its worldwide launch in November -- which will include Australia -- will be supported by one million units available per month.

Sony plans to have final PS3 development kits available in June. The company has confirmed initial middleware support, including Epic's Unreal Engine and AGEIA and Havok 3.3 physics -- all optimized for the system.

We should soon learn more about the mysterious PS3 controller, as Sony will reveal the final design in May. Many have suspected that the futuristic boomerang controller Sony has shown so far is merely a conceptual design.

Stay tuned for more straight from the show floor.
http://ps3.ign.com/articles/697/697627p1.html

[ Voor 37% gewijzigd door Shiver23 op 22-03-2006 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:56
Helaas niet veel interessante dingen laten zien....

[ Voor 170% gewijzigd door Flatwhite op 22-03-2006 21:00 . Reden: te laat zie post boven... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flatwhite schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:25:
Helaas niet veel interessante dingen laten zien....
Valt best wel mee.. er was meer te zien (onder andere realtime versies van enkele games) (dit is een redelijk compleet overzicht):
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=63535
en
http://www.joystiq.com/20...ps3-keynote-blow-by-blow/

En er komen de komende dagen nog een paar conferences aan op de GDC, met meer technische details.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Teveel info op al die sites, ik kan het niet handelen :|
Eigenlijk viel het wel mee, ik wacht op filmpjes.

[ Voor 32% gewijzigd door Cabo op 22-03-2006 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Naja zeg! Haast geen beeld materiaal te vinden. I.i.g. veel real-time demo's. Beloftes lijken waar gemaakt te worden als ik het zo her en der lees. Ziet er dan toch naar uit dat we moeten wachten tot de E3 voor beeld materiaal. Nog 6 weken wachten.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Tijdens de GCS komt er nog wel beeldmateriaal naar buiten. Reken er maar op dat alles wat vandaag getoond is door Sony naar buiten wordt gebracht in verloop van tijd.
De GCS is nog maar net begonnen en er zal nog wel wat meer komen.
the PS3 will be region-free for gaming.
Online distributie van spellen of add-ons

Langzaam komt er steeds meer nieuws binnen. Het is nog niet eens 2 uur geleden dat de presentatie is afgelopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een overzicht

10:57 AM PDT- A demo showing a thousand knights getting blasted is shown. Looks very cool, with bodies scattered about.

1:58 - Car Tech video shown. Physics change when a gun shoots at it. Individual paint chips. Crowd Roars. Tires pop and fall off. Video is not pre-rendered at all.

10:59 AM PDT- A clip featuring a grey sports car in a desert is shown, and looks just as impressive as the previous demo.

1:59 - Bluray discussion begins, how it effects the quality of game.
2:00 - Tons of space, incredible animations and level of detail. Improved sound. Improved localization abilities given the extra space available.
2:03 AM PDT- Warhawk is shown. The water effects look fantastic, as does the scattering of gunfire and the clouds.
2:03 - Crowd applauds, game looks amazing
2:04 - Ambient warfare is a key aspect. Hundred of fighters on a screen at once, think star wars space battles. Waves generated after each frame. Individual clouds rendered.
2:05 - Unlimited draw distance.
2:06 - Huge ships in Warhawk vs many small fighters.
2:07 - E3: full demo of Warhawk will be shown.
2:08 - Sony's online gaming network. Playstation Network Platform.
2:08 - Four basic principles of network, content, commerce, community, communication.
2:08 - World wide gaming network.
2:08 - Standard services will be entirely free.
2:09 - third party game servers can connect easily.
2:10 - unified login capable as well as matchmaking, video and voice chat. Friends list. numerous shops where games can be bought. download to hdd.
2:11 - Pay for online products on the network.
2:11 - similar to xbox live arcade.
2:11 - Network starts when PS3 launches in november.
2:11 - SDK for network distributed next week.
2:12 - Messages can be sent while in a game. You can email your friends from within a game.
2:12 - YOu can buy tracks for a Formula 1 PS3 game on the network. Buy new vehicles as well.
2:14 - Scott Kirkland of Motor Storm takes the stage.
2:14 - Full graphical effects in Motor Storm, a racing, buggy vehicle type of game.
2:15 - Mud in the game reacts seamlessly with the changes in the environment.
2:16 - Mud drys and can effect one's driving.
2:16 - Suspensions are fully interactive to curves and bumps.
2:17 - Moving on to Motor Bike and an ATV within the game.
2:18 - Amazing physics shown.
2:18 - Solid graphics for Motor Storm, but not mind blowing.
2:19 - Motor Storm will be shown, and possibly playable at e3.
2:19 - Ted Price of Insomniac Games takes the stage.
2:10 - New PS3 title revealed, first person shooter, huge weapons, physics in the game effect those shot and the environments completely.
2:21 - Insomniac developing for the PS3 because of its superior firepower, very exited about Blu Ray. Storage is the key for them. Extremely excited about cell.
2:23 - Ratchet and Clank Video shown. Looks amazing as well.
2:25 - Ratchet and Clank video showcases the game's environment shows robots being made and a ship passing through the world.
2:26 - In the future Sony wants to move away from disk based software distribution to an entirely digital scheme.
2:27 - Packaged games still the main focus, but they really want to push downloadable content. Talk of in game ads and how they could be beg money for publishers.
2:28 - Subscriptions from third parties allowed on Sony's Network. Think MMORPG's
2:29 - Character customization is a huge focus for the PS3 and Sony's Network.
2:29 - merchandising of games is a heavy focus, as you can put real clothes on your virtual characters.
2:30 - Playstation.com/beyond site is now live. Check it out! You can submit game ideas for them to pick up and develop.
2:31 - Communication is the key to the network's success.
2:32 - Singstar shown for the Playstation 2. Singing game featuring 350 different songs. Example of game you can customize. Users can add images, download songs, and sing with them with full music videos as well. Uses Eye Toy.
2:34 - Singstar is for PS2, but is an example of the future

MEER OVER INTERNET SERVICE
The service starts with the launch of PS3 and is free of charge. It will be built out with an “open internet” business philosophy.

The service will be worldwide and built in co-development with Sony Online Entertainment.

Sony will provide all the basic services as standard, but third parties can add to that.

Basic starts with account creation. It will include lobby, matchmaking, scoring, ranking, video, voice chat, presence and avatars.

There will be an online shop that will be used to sell content online. You can download to the PS3 HD and you can also launch games straight from the hard drive.

It will support subscription, pay to download and micro payments.

Next week, Sony will be dropping the first release of the services SDK.

Update 2:

They’re showing off what the Playstation 3 HUD will look like. The right side is a blurred bar that shows images of other players. Each picture shows a little email icon, video icon and phone icon.

Pop-up windows show that a message can pop up saying someone is online or has sent you a message. Very Live like.

Now they are showing the shop HUD. It shows a pop-up for a racing game called Motor Storm. It lets you buy and download new buggies and new tracks.
SAMENVATTING
quote: Unknown
Samenvatting:

-------------------------------------------------------------------------------------

● Two new PS3 demo's shown - New LOD demo, and an underwater demo featuring thousands of fish. (Article)

● Blu-Ray talked up. Blu-Ray was said to promise 200 times more space for gaming than other platforms. With this much space, one global SKU (or version of the game) could be developed for all regions across the globe. Getaway demo shown in real-time, the system pulls data from the BRD to display all the detail and data and population of the hotspot. (Article)

● Heavenly Sword demo shown, like the one at E3. Except this time it was real-time. (Video)

● A Car demo was shown. In it, a car was subjected to bullet shots as paint chipped and the car eventually exploded. (Article)

● A real-time demonstration of Warhawk was shown. Across a massive battlefield, you could see ambient warfare everywhere, with background battles raging far away from you. (Article)

● Sony discusses more about its online plan. Sony's online network will offer downloadable content and online commerce using micropayments. The company also plans a subscription service. (Article)

● Ratchet and Clank demo shown. The demo featured a bright, lush, bustling city somewhat similar to Coruscant from Star Wars or designs from The Fifth Element. Gagetron vehicles hustled here and there -- the whole environment was busy with activity. (Article)

● Phil Harrison confirmed that online would require broadband, and confirmed that every PS3 will come with a HDD.

● Sony reiterates that PS3 will be fully backward compatible from day one.

● New "real-time" Motorstorm demo shown. "Compared to the E3 presentation, the game looked surprisingly like its promise. The game featured buggies and motorcycles running through a rugged desert." (Article)

● Songstar announced for PS3. Songstar is a singing title which supports downloadable games, as well as adding pics and videos using the EyeToy camera peripheral. (Article)

● Resistance: Fall of Man demo shown. The new realtime demo showed the game in much more complete form than the simple FPS that was shown at E3 in 2005. (Article)

● Sony showed a video of God of War II: Divine Retribution. The trailer consisted mostly of Kratos fighting off a 3-headed dog (where he viciously ripped off heads), then grabbing a griffon in flight and chopping off its wings. (Article)

● Sony talks up PSP. GPS launch in winter, Eyetoy launch in Fall.

*Met dank aan Amir0x van GAF*

--------------------------------------------------------------------------------------

De video's van de Ps3 spellen zullen binnenkort online staan. Best veel Ps3 spellen in real-time geshowed. E3 belooft veel goeds.
Damn zeg ik wil video's zieeeen! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 19:48
Ik wil real time filmpje zien van Motorstorm zien, dat zag er zo vet uit op E3 2005 filmpje. :)
Maar zoals ze al zeggen lijkt het er veel op, zou erg mooi zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Albinoraptor op 22-03-2006 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Op /. staat ook nog een leuk verslagje van de eerste keynote. Klinkt toch wel interessant allemaal :)

http://games.slashdot.org.../22/208221&mode=nocomment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
God of War 2 filmpje (PS2) Hopelijk komen daar meer filmpjes.

[ Voor 67% gewijzigd door Cabo op 22-03-2006 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 19:48
God of war 2 is voor de PS2, ook leuk maar niet voor dit topic. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Albinoraptor schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 23:39:
God of war 2 is voor de PS2, ook leuk maar niet voor dit topic. :P
lol k,
http://media.gear.ign.com/articles/697/697450/vids_1.html _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rejoice! PS3 officieel regio-vrij. kom maar op met die (goedkopere) import games! :*)

http://ps3.ign.com/articles/697/697656p1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Flint schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 04:25:
[...]

Da's wel een erg indrukwekkend filmpje :9
Maar wéér niet ps3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
Sony heeft 'n deal met Ageia, dus ik verwacht deze graphics zeker ook op de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Flint schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:22:
[...]

Sony heeft 'n deal met Ageia, dus ik verwacht deze graphics zeker ook op de PS3.
Dan moet de Ageia kaart wel in de ps3 zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afaik, is de ageia geen kaart, maar een stuk software wat ontzettend goed gebruik kan maken van de multithreaded architectuur van de cell / gpu van de cell .

Je hebt gelijk :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
johnnyv.nl schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:26:
[...]

Dan moet de Ageia kaart wel in de ps3 zitten :+
Daar is de Cell voor.
http://gear.ign.com/articles/697/697304p1.html

Ageia zorgt voor de PhysX SDK voor de PS3.
"Real-time physical simulation is the new frontier in computer entertainment, and the PlayStation 3 will lead the way with the help of AGEIA PhysX technology. Our collaboration with AGEIA will provide PlayStation 3 developers with another powerful tool enabling the creation of amazingly rich and realistic interactive entertainment."
En 'n linkje naar 't frontpage artikel

[ Voor 8% gewijzigd door Flint op 23-03-2006 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flint schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 04:25:
[...]

Da's wel een erg indrukwekkend filmpje :9
alleen is cell factor nog niet aangekondigd voor de ps3 :p Daarentegen wel voor de 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:08:
[...]

alleen is cell factor nog niet aangekondigd voor de ps3 :p Daarentegen wel voor de 360
What's your point?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:09:
Rejoice! PS3 officieel regio-vrij. kom maar op met die (goedkopere) import games! :*)

Whaha, dat is megagoed nieuws! :D Betekent dus ook dat ik hem eerder uit japan kan importeren... :) want sony kennende komt europa toch dik als laatst ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:18

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

(jarig!)
Klinkt goed! Geen maanden meer wachten op een PAL release met Duits en Frans erin inclusief zwarte balken ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat die filmpjes niets laten zien van de ps3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

* Dyxtra rejoices

Echt goed nieuws de afgelopen dagen (week) wat betreft PS3. November launch in Europe (hopen dat ze dat waarmaken), HDD included, regiovrij. Nou nog ff een prijskaartje van €299,- ;)

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
hoerige reclame link verwijderd
Uit zijn verband gerukt verhaal weer van IGN :( Het zit zo: uitgevers mogen zelf uitmaken of een PS3 spel regio restricties heeft. Dat wil niet zeggen dat alle PS3 spellen regio-vrij zullen zijn. Bedenkend dat dit ook al mogelijk was op de MegaCD, Saturn, Dreamcast en Xbox dan moeten we constateren dat uitgevers nauwelijks tot geen gebruik hebben gemaakt van de mogelijkheid een spel regio-vrij te distribueren. Eerst zien dan geloven!

[ Voor 5% gewijzigd door ari3 op 23-03-2006 20:44 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

PSP-spellen zijn ook regiovrij. Lijkt me toch dat ze met de PS3 hetzelfde gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
ari3 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 20:43:
...dan moeten we constateren dat uitgevers nauwelijks tot geen gebruik hebben gemaakt van de mogelijkheid een spel regio-vrij te distribueren. Eerst zien dan geloven!
Idd, en waarom doen ze dat niet? Omdat het teveel geld en risico kost om een wereldwijde releasecampagne op te starten. De marketinggelden kunnen ze beter eerst aan één regio besteden, en als het spel aan blijkt te slaan, kunnen ze hetzelfde doen in de overige regio's.

Volkomen begrijpelijk natuurlijk, maar het is soms jammer als je achteraan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ja, dat is inderdaad waar.
Maar import van die spellen, zonder enige vorm van marketing in die regio kost natuurlijk niets.
Het enige wat je kunt krijgen zijn geflateerde getallen omdat mensen uit regio 2 massaal een spel uit regio 1 hebben gehaald. En dus verwacht de uitgever in regio 2 ook enorme aantallen te kunnen verkopen. Terwijl iedereen het spel al heeft. Of dit nou zo waarschijnlijk is?

De reden dat veel mensen hun console ombouwen is vanwege deze regiocodering. Lijkt mij beter om een aantal mensen het spel te laten importeren dan dat mensen massaal hun console ombouwen.

Regiocodering is vooral voor het beschermen van de eigen markt. Maar met de globalisering is dat redelijk achterhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Het maakt Sony niets uit of een paar mensen een spel importeren. Wat ze met name niet willen is dat grote ketens zoals de Media Markt en de Free Record Shop massaal gaan inkopen in Azië in plaats van het "officiële" Europese distrutiekanaal. Parallele import door grote ketens zet prijzen pas echt onder druk. Omdat de Europese distributeur nu bepaalt wat en hoeveel er in de Europese markt gezet wordt worden spellen vaak nauwelijks afgeprijst. Ook wordt er bewust weinig titels uitgebracht zodat oude titels lang voor een te hoge prijs in de schappen blijven liggen. 40-50 euro voor een spel van 6 maanden oud is natuurlijk geen redelijke prijs meer. Het is sterk verouderd en dus moet de prijs daar ook naar zijn. In Japan is het zo als iets niet verkoopt in de eerste drie weken na release het afgeprijst wordt want er moet ruimte gemaakt worden in de schappen voor nieuwe titels. Zo moet het in Europa ook worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De PS3 wordt echt veel beter dan de Xbox360. Ik denk dat zodra de Nintendo Revolution en PS3 uit zijn de verkoop van Xbox360 enorm zal instorten en niet veel hoger zal worden dan de userbase tot dan toe. Want zeg nou zelf: de PS3 biedt veel meer dan de Xbox360; zo wel qua games, features, en specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 15:34:
Want zeg nou zelf: de PS3 biedt veel meer dan de Xbox360; zo wel qua games, features, en specs.
Niet om de (anti)fanboy uit te hangen, maar die beweringen kun je bij de PS3 alleen nog maar staven op de marketingmachine van Sony, terwijl je bij de Xbox360 precies weet (op dit moment) waar je aan toe bent. Volgend jaar rond deze tijd (mag je trouwens ook maar hopen :P ) kun je pas een objectieve vergelijking maken tussen de huidige consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De PS3 wordt echt veel beter dan de Xbox360. Ik denk dat zodra de Nintendo Revolution en PS3 uit zijn de verkoop van Xbox360 enorm zal instorten en niet veel hoger zal worden dan de userbase tot dan toe. Want zeg nou zelf: de PS3 biedt veel meer dan de Xbox360; zo wel qua games, features, en specs.
Bij jouw post krijg ik het idee, dat je dit doet om te stoken. :9

Zo niet ben je wel heel erg 'dom' en dan doel ik op de laatste zin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 00:10
http://zdmedia.vo.llnwd.n...der/GDC_1_wmv_640x360.zip

filmpje

Kan hier nu niet echt warm van worden. De eendjes zagen we een jaar geleden op de E3 ook al, en die tonnen die bewegen on impact zijn dingen die halflife2 2 jaar geleden al liet zien. Die vissen zien er wel aardig uit, maar dat stukje is zo donker dat er maar weinig uit te concluderen is.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Je doet net alsof het al vast staat :P Beetje fanboy reactie dit...

Ik denk zelf ook dat de PS3 een veel leukere console wordt dan de 360 (maar aan de 360 vind ik nou net niets aan... alle spellen die wel leuk zijn, zijn ook op de pc, en dan wel relax speelbaar :D ( COD2, BF2 )), net als de p2 leuker is dan de xbox (mijn mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:37:

filmpje

Kan hier nu niet echt warm van worden. De eendjes zagen we een jaar geleden op de E3 ook al, en die tonnen die bewegen on impact zijn dingen die halflife2 2 jaar geleden al liet zien. Die vissen zien er wel aardig uit, maar dat stukje is zo donker dat er maar weinig uit te concluderen is.
Er schijnen indrukwekkendere videos te zijn getoond achter de deuren. Ik denk dat het vissen verhaal op zich indrukwekkend is. Volgens mij is namelijk elke vis hier verantwoordelijk voor weerkaatsing/wijziging lichtinval en schaduwen. Er worden er redelijk wat getoond, dus dat is best impressive, al die parameters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn in ieder geval wat meer pics opgedoken van de presentaties :)

(met Motorstorm, R&C, F1 etc ..)
http://www.ps3forums.com/viewtopic.php?t=18715

(edit, enkele images toegevoegd:)
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/54/117465162_66cca88791_o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/19/117465126_9dccea53fb_o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a142/sunwontshine/PS3/5.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wow, dat ziet er indrukwekkend uit!
Zeker gaaf om te lezen dat je bijv. bij Motorstorm de ondergrond daadwerkelijk om kunt ploegen en daarmee de baan kunt veranderen. Dat zijn tenminte echt nieuwe toevoegingen aan een spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

Maverick schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:37:

filmpje

Is het gedeelte met die tonnen niet heel toevallig UT2007 :?, aan die wapens te zien lijkt het er wel op :D

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Shiver23 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 10:52:
bij Motorstorm de ondergrond daadwerkelijk om kunt ploegen en daarmee de baan kunt veranderen.
Kijk, dat vind ik nu ook interesant. Dat kan echt een leuke draai aan de gameplay geven. Dat je echt een andere lijn moet gaan rijden omdat het zand helemaal verschuifd. Ben benieuwd hoe dit gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a142/sunwontshine/PS3/3.jpg
Hier ook nog plaatjes van online gebeuren. Let ook even op de controller rechts onderin. Lijkt gewoon op een PSx/2 controller. Misschien alleen voor het plaatje, misschien betekent het iets voor de toekomst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG... Ik weet niet wat ik hierop moet zeggen. Dit ziet er echt prachtig uit, veelbelovend.

Ik ben altijd al playstation-fan geweest, dus zowieso kijk ik heel erg uit naar de ps3.

Maar voor mij is het zo dat ik maar één console wil kopen van de nieuwe generatie, dus ik wacht vol ongeduld op de ps3. En in tussentijd moet ik mij heel hard bedwingen om toch geen xbox360 op te halen... Maar ik wil liever slechts op één platform gamen (en geen geld hoeven te steken in twee platformen) eventueel nog een nintendo rev erbij, maar daar houdt het dan ook echt op.

De goede games zullen toch crossplatform verschijnen. Spijtig genoeg zal ik dan wel de laatste splintercell en lara croft moeten missen (aangezien die zullen verschijnen voor de ps3) maar daarna zal elke goede game wel op beide platformen uitkomen. (behalve halo, maar dat kan mij dan ook niet boeien :p )

Maar beelden zoals deze overtuigen mij om toch nog even te wachten tot de ps3. Ik wil niet gezegd hebben dat de xbox360 slecht is of zo. Maar mijn hart ligt sinds de ps1 toch meer in het sony kamp.

En ondanks dat we allemaal de beloftes van sony kennen, heb ik er het volste vertrouwen in. Overdrijven zoals met de lancering van de ps2 zit er in 2006 echt niet meer in (of toch zeker niet zo over the top, consumenten zijn kritischer en pikken niet alles meer)
Ik hoop alleen op een goede online ondersteuning (in 2006 kan je echt niet meer zonder). Het hoeft geen grote revolutie te zijn, gewoon iets simpel als een buddysysteem en ook zoiets als op de xbox: je online account koppelen aan één centrale account en niet aan elk spel afzonderlijk. Het xbox systeem bouwt toch meer een community op, en meer verbondenheid en gebruiksgemak met het live gebeuren.

Misschien nog een laatste kleine upgrade dan maar aan m'n pc om te tijd vol te trekken tot november, en dan byebye pc gaming (ben altijd al meer console minded geweest trouwens)

Laat november pleaaaaase correct zijn. Ik hoop het zo... (maar vrees ervoor) Uiteindelijk is het nog maar zeven maand (die moet doorgebracht worden in de 3v1l tempation van de xbox ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze screens zeggen niets, ik ben pas onder de indruk zodra ik high quality ingame videos zie. Je wordt doodgegooid met techdemos, trailers, en impressies maar keer op keer is de afstand tussen deze en de uiteindelijke game echt aanzienlijk groot.

Die ratchet & clank screens zien er ook wel erg trailer achtig uit, en het is leuk die fly throughs, maar ze tonen niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:51:
Deze screens zeggen niets, ik ben pas onder de indruk zodra ik high quality ingame videos zie. Je wordt doodgegooid met techdemos, trailers, en impressies maar keer op keer is de afstand tussen deze en de uiteindelijke game echt aanzienlijk groot.
Op zich zijn die screens van motorstorm, warhawk en i8 (of hoe die nu ook alweer heet) ingame (helaas zijn er van Heavenly Sword en Lair nog geen GDC screenshots boven water, die daar ook te zien waren in (semi) speelbare vorm). Maar voor echt full-res in-game videos zal je waarschijnlijk nog even tot de E3 geduld moeten hebben.

edit: ah, hier nog een lair ingame shot:
Afbeeldingslocatie: http://gamersreports.com/grimages/802/1143470929/3/1/gr.image.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
E3 is er over 7 weken dat gaat echt snel. Ik kan de E3 van vorig jaar nog goed herinneren, niet slapen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(nog niet bekeken)

maarre inclusief close-ups van de presentator?? :9 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 15:08:
[...]

(nog niet bekeken)

maarre inclusief close-ups van de presentator?? :9 :o
Phil Harrison?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Weet iemand of FF12 nou uitkomt op de PS3 of de PS2? Eigenlijk denk ik dat het voor de verkoopcijfers wel gunstig is als ie op de PS3 uitkomt.. Als ie op de PS2 uitkomt zijn er vele mensen die eerst FF12 aanschaffen, uitspelen en dan pas een PS3 kopen ;) Maarja, ik hoop op de PS3, want dan is er nog meer spektakel mogelijk.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
inXs schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 22:14:
Weet iemand of FF12 nou uitkomt op de PS3 of de PS2? Eigenlijk denk ik dat het voor de verkoopcijfers wel gunstig is als ie op de PS3 uitkomt.. Als ie op de PS2 uitkomt zijn er vele mensen die eerst FF12 aanschaffen, uitspelen en dan pas een PS3 kopen ;) Maarja, ik hoop op de PS3, want dan is er nog meer spektakel mogelijk.
PS2. In japan is ie al tekoop en al 2 miljoen keer verkocht. Je kunt 'm wel gewoon op de PS3 spelen waardoor ie tevens beter uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

FFXIII is al wel bevestigd voor ps3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
GDC 2006 PS3 Demo's

Motorstorm
Ratchet and Clank
Warhawk
Lair
Getaway, Ratchet en Lair

Geweldig _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Cabo op 01-04-2006 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dan ziet mortorstorm er nog steeds goed uit, maar toch wel een stuk minder dan wat we op de trailer van vorig jaar zagen.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.