PSN: Shiver23
Ik ben bang van niet. De press is niet welkom, iedereen zit nog steeds onder de NDA dus ik verwacht dat dan ook dan niemand uit de school klapt. Een week later is dan ook nog een retailer party in Miami, FL. waar de uitrol plannen bekend worden gemaakt. Maar verwacht ook daar geen officiele informatie van.Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 17:01:
[...]
Als we dan toch bezig zijn met nieuws..
http://gaming.hexus.net/content/item.php?item=4679
[...]
Dus hierna kunnen we in ieder geval weer een fixe dosis informatie verwachten.
Iemand zin een kroeg te pakken ?
Goed, iedereen weet gewoon dat het na 2 weken ontzettend zal lekken van PS3 informatie en dat weet Sony ook wel, dus eindelijk komen ze op 22 maart uit de kast! Zal tijd worden ook!
http://www.prnewswire.com...16-2006/0004283858&EDATE=
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Verwijderd
http://www.ps3gaming.com/...hread.php?p=2336#post2336
Geen groot nieuws, maar toch wat bevestigingen weer:
1. The PS3 will support two 1080p screens and the screen isnt duplicate (rumour going round on several boards saying that Sony have scrapped this feature).
2. He did say that the CONSOLE design ISNT FINAL, which was interesting and releaving to know.
3. Someone asked about the delay and he did say that they are still on for the spring release.
He was leaning towards the fact that at DevStation there is going to be alot of facts and figures being released to the developers who attend DevStation.
Voor de kleinere studio's is het blijkbaar gemakkelijker om voor de xbox te ontwikelen. Dit zie je door de (meestal) mooiere graphics op de xbox t.o.v. de ps2 wanneer een spel voor beide systemen wordt uitgebracht.
Naast de beweringen dat de XBOX "beter" is dan de PS2 komen er voor de PS2 tot op de dag van vandaag een hoop AAA titels uit welke niet op de XBOX gaan verschijnen. Grafisch/gameplay gezien lijkt de PS2 nog steeds ontzettend goed mee te komen. Dit komt door de enorme fanbase (welke volgens de ms fans, geheel onduidelijk en onterecht tot stand gekomen is) en de net zo enorme third party dev support welk ook nu weer voor de PS3 aanwezig is.
XBOX had alles mee t.o.v. PS2: Live, makkelijk te programmeren, en microsoft uiteraard.
De PS2 had alle tegen: slechtere online dienst (vergeleken met het LIVE netwerk van MS), een nachtmerrie om voor te programmeren (zo was en is te lezen op vele sites), en concurentie van Microsoft (deze laatste was voor veel analisten al genoeg reden om aan te nemen dat Sony dit keer op zen bek zou gaan)
Ondanks alles is de PS2 +/-5 maal meer verkocht dan de XBOX. En verkoopt de PS2 software en hardware nog steeds beter dan XBOX.
De toekomst zal de uitslag van deze nieuwe ronde moeten brengen, maar plz peepz laat je niet misleiden door de hardware welke beter of slechter zou zijn. De current gen consoles laten al zien dat dit niet 1 op 1 vergeleken kan worden met het succes van een console.
Daarnaast zullen zowel MS als Sony leren van hun “fouten” en het dit keer beter voor elkaar
Hebben, dit laat MS al zien met hun geweldige 360 systeem.
Sony pakt het ook leuk aan door niet alleen de games markt te bestormen maar ook films door
De BR techniek waar Sony ook een leuke duit aan gaat verdienen.
Als Sony het hardwarematig net zo sterk aanpakt als ze met de PS2 hebben gedaan, dan kan de PS3 gewoon niet floppen. Nu moeten ze enkel nog het softwarematig goed aanpakken zoals MS het ze zo mooi heeft voorgedaan. Als Sony de PS4 de hardware maakt en MS hiervoor de software schrijft dan kan Nintendo wel inpakken.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Verwijderd
Je bedoelt dure en moeilijk te programmerne hardware? dat noem ik niet echt een sterke aanpak. PS2 had het voordeel dat ze ruim voor de xbox en GC op de markt kwamen, daardoor gingen devvers voor de ps2. Nu is er de x360 en de makkelijk voor te ontwikkelen tov de waarschijnlijk laat uitkomende moeilijk voor te programmeren ps3.Als Sony het hardwarematig net zo sterk aanpakt als ze met de PS2 hebben gedaan, dan kan de PS3 gewoon niet floppen.
Yeah right... MS heeft ook echt titels die het winnen van de nintendo titels. Ze hebben alleen dat overhypte halo.Als Sony de PS4 de hardware maakt en MS hiervoor de software schrijft dan kan Nintendo wel inpakken.
Alsof plaatjes alles zeggen. Als dat zo was zou de ps2 ook niet zo populair zijn geweest. Met de DS zie je ookal dat mensen minder om gfx gaan geven en meer om nieuwe manier van spelen. GFX worden steeds beter, maar de verschillen worden steeds kleiner waardoor mensen meer waarde aan andere dingen gaan hechten.
Desondanks ga ik denk ook wel een ps3 kopen als er weer net zoveel goede games op komen als op de ps2. x360 boeit me nog niet zoveel kwa games aanbod en de revo komt er zeker al was het maar omdat ie toch niet duur word.
Niemand wint het van Nintendo met gamesVerwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 22:59:
[...]
Yeah right... MS heeft ook echt titels die het winnen van de nintendo titels. Ze hebben alleen dat overhypte halo.
Alsof plaatjes alles zeggen. Als dat zo was zou de ps2 ook niet zo populair zijn geweest. Met de DS zie je ookal dat mensen minder om gfx gaan geven en meer om nieuwe manier van spelen. GFX worden steeds beter, maar de verschillen worden steeds kleiner waardoor mensen meer waarde aan andere dingen gaan hechten.
Desondanks ga ik denk ook wel een ps3 kopen als er weer net zoveel goede games op komen als op de ps2. x360 boeit me nog niet zoveel kwa games aanbod en de revo komt er zeker al was het maar omdat ie toch niet duur word.
Halo overhypt noemen is te wijten aan onkunde. Hoe je het went of keert Halo 2 Live is de meest briljante FPS op een console vandaag de dag te krijgen. Op dit moment spelen nog meer dan 1 miljoen mensen elke dag Halo 2. Ook op de 360 wordt hij veel gespeeld. Mensen die geen Xbox 1 hadden, herondekken Halo nu.
Single Player stelde het niet veel voor, maar online
Maar goed, offtopic.
Deze generatie blijven imho alle 3 de consoles prima in leven. Sony zal wat inleveren t.o.v. Mircrosoft, maar het zullen heus geen aardverschuivingen worden.
Ik snap die hele rivaliteit niet. Er zijn zo'n 160.000.000 consoles van de vorige generatie (GameCube, Xbox, PS2) verkocht. Dat zijn er genoeg, om met z'n 3-en van te leven. De 1 hoeft niet beter te zijn dan de ander, en dat zal ook niet gebeuren. Elke console in de nieuwe generatie krijgt zijn plek, en zal zijn spelers vinden.
Ik ben nu Xbox (360) man, omdat ik alleen Live wil spelen met vrienden. Krijgt de PS3 die mogelijkheid op een goede manier, dan zal ik niet twijfelen om er 1 in huis te halen. Het 1 sluit het ander toch niet uit?
Let the games begin
Verwijderd
Deze blijkt een superstandaard administratieve login waar username en password hetzelfde is te hebben.
er staat nog veel oude E3 2005 info, en mooie hi-res shots van de gametrailers, maar er staat ook in de header boven elke pagina de PS3 press release:
"3-3-3-3 SCEI to Launch PS3 at E3 in Spring 2006"
Ik dacht dat dit wel een bronvermelding waard was. Ik vraag me af waarom niemand dit eerder heeft vermeld als het gewoon boven de E3 2005 press release stond.
reden voor edit, login informatie weggehaald, vanwege mogelijke overtreding van forum regels.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 10:53 ]
Waarom? Ze hebben betere/exclusievere games naar mijn meningswopdark schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 22:32:
Ondanks alles is de PS2 +/-5 maal meer verkocht dan de XBOX. En verkoopt de PS2 software en hardware nog steeds beter dan XBOX.
[ Voor 8% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 25-02-2006 16:03 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Verwijderd
ik weet niet of jullie wel eens die jump in reclames van ms hebben gezien. Die zijn echt 10 keer zo vaag als die van sonyDr. Strangelove schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 16:30:
Goed punt; iedereen heeft een andere smaak in games. Daarom zal een commercial die gericht is op een game zoals MS dat veel doet veel minder pakkend zijn dan de fantastisch originele commercials van Sony, die soms geen ruk met gamen te maken hebben maar op een dieper niveau oneindig veel meer fascineren en je nieuwsgierig maken. De commercials met die dikke kerel op de bank en die gier naast hem bijvoorbeeld. Ik heb geen idee wat ze ermee willen zeggen maar het spreekt me wel aan, en een hoop mensen in mijn omgeving ook.
En volgens mij als het om een spel gaat, is die reclame afkomsting van de ontwikkelaar zelf. Dacht ik hoor. Bij die reclame van cod2 big red one kwamen de klachten ook bij activision, omdat ze een ander beeld zouden schetsen dan het werkelijke spel.
best wel zwak van sony.. eerst stug volhouden dat ie deze lente nog uitkomt om vervolgens een bericht de deur uit te doen dat ie toch vertraagd is.Sony Computer Entertainment Japan gaat voor het eerst in op de geruchten die onstonden door een rapport van Merrill Lynch & Co waarin stond dat de PS3 vertraging opliep. Sony bevestigt helaas deze geruchten; geen nieuwe PlayStation in de komende maanden.
Reden voor de vertraging is het lange wachten voor de levering van onderdelen die noodzakelijk zijn voor het maken van de PlayStation 3 zoals de hoogst haalbare beeldkwaliteit.
De rekenwonders onder jullie hebben inmiddels wel uitgerekend dat het ernaar uitziet dat de PlayStation 3 eind dit jaar in Japan en Amerika uit zal komen en pas in maart 2007 Europese landen aan zal doen. Sony ziet de vertraging echter niet al te somber in. Mocht de PS3 eerder uitkomen dat gepland dan is dit goede concurrentie voor de Xbox 360. Mocht de nieuwe console pas later verschijnen dan zal de vraag ernaar door de consument alleen maar gegroeid zijn.
bron gamer.nl
Verwijderd
FUD ..Donnie Darko schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:28:
[...]
best wel zwak van sony.. eerst stug volhouden dat ie deze lente nog uitkomt om vervolgens een bericht de deur uit te doen dat ie toch vertraagd is.
bron gamer.nl
uit originele bron:
niets officieel, en zeker geen bevestiging van vertraging, alleen het noemen dat een vertraging mogelijk is als de onderdelen te laat komen.Speaking to Japanese publication SankeiWeb, an unnamed SCE official is quoted as saying, “The highest quality picture is vital to the PS3. There is a possibility of delay [to the launch] if delivery of parts is delayed,” which is obvious as far as it's well known that building something without all the bits is impossible. SPOnG's game shelves' nailed-in telephone directory feet pay testament to this.
Dus ten eerste al een oud artikel van Spong (de officiele reactie van Sony op deze geruchten was trouwens nog steeds 'Spring 2006'), daarna nog een heel vrije interpretatie van gamers.nl er overheen.
(FF voor de duidelijkheid, het gaat om de nieuwe HDMI (2? 1.4?) driver chips, om 10/12/16 bit per kleur aan te kunnen sturen). Ik dacht dat dit hetzelfde was als iTMDS (die chips zijn ondertussen klaar), maar ik kan fout zitten.)
Verwijderd
Begin me toch af te vragen of sony niet teveel hooi op hun vork heeft genomen. Late launch, grafisch niet veel beter dan de x360 denk ik (zeker in het begin), moeilijk te programmeren cell cpu, hoge prijs en dan ook nog de revo die het eventueel erg goed kan gaan doen. Sony heeft dan wel veel games, maar hoelang gaat dat duren als de ps3 in het begin niet echt wil verkopen.
Denk het niet.Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 15:32:
Begin me toch af te vragen of sony niet teveel hooi op hun vork heeft genomen.
Valt op zich nog wel mee. De Revolution is ook nog niet uit en de 360 is nog niet echt een groot succes te noemen. Zeker in Japan, volgens mij de grootste gamemarkt, verkoopt hij erg slecht.Late launch
Tja, dat is nog moeilijk te zeggen. Maar ik weet wel dat ik meer onder de indruk was van de "motorstorm" beelden dan van alle beelden die ik van de 360 heb gezien. Anderzijds zal het niet de eerste keer zijn dat beelden als "in-game" gepresenteerd worden, terwijl ze dat niet zijn., grafisch niet veel beter dan de x360 denk ik (zeker in het begin),
Dat gold ook voor de PS2 en die doet het niet onaardig.moeilijk te programmeren cell cpu,
PS2 was ook duur ( > €500,-) en het is nog niet bekend hoe duur de PS3 wordt. Aangezien hij ook kan fungeren als een BR speler (die in het begin waarsch zo'n 1000,- gaan kosten) rechtvaardigt dat denk ik wel een prijs die boven de prijs van een 360 ligt.hoge prijs
Revolution gaat het denk ik wel aardig doen, maar denk niet dat het meteen een bedreiging voor Sony gaat vormen. Sony is momenteel heer en meester op de console markt en dat verandert niet van de ene op de andere dag. Het zou overigens wel snel achteruit kunnen gaan.en dan ook nog de revo die het eventueel erg goed kan gaan doen. Sony heeft dan wel veel games, maar hoelang gaat dat duren als de ps3 in het begin niet echt wil verkopen.
Overigens ben ik zelf van plan een Revolution te kopen en ik vind de 360 ook een mooi apparaat, maar ik denk dat men Sony af en toe een beetje onderschat.
Verwijderd
Ook hier is het nieuws net iets anders.. NVidia zei pas in mei royalites te ontvangen. (Dan is trouwens ook de E3 die in de lente valt..)Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 15:32:
Nvidia had toch ookal gezegd dat ze niet binnenkort zouden beginnen met productie van de RSX omdat ze nog niks van sony hadden gehoord?
De RSX wordt namelijk in Sony en Toshiba plants gebakken. De RSX maakt gebruik van IP van NVidia, maar wordt niet door hen gefabriceerd.
(Bron: http://www.nvidia.com/object/IO_21111.html)RSX will be manufactured at Sony Group’s Nagasaki Fab2 as well as OTSS (joint fabrication facility of Toshiba and Sony).
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 17:15 ]
Verwijderd
Maar zoals het er nu naar uitziet is de ps3 launch alleen in Japan, en ik vraag me af of ze meteen genoeg units hebben. Nintendo komt redelijk tegelijk overal met de revo en met genoeg units hopelijk.Valt op zich nog wel mee. De Revolution is ook nog niet uit en de 360 is nog niet echt een groot succes te noemen. Zeker in Japan, volgens mij de grootste gamemarkt, verkoopt hij erg slecht.
Als je de devvers hoort praten is de ps3 vooral sterker in de cpu zaken en is het grafisch te vergelijken met de x360 kwa kracht. De x360 games van nu zijn ook rushed launchgames en dus niet echt representatief voor wat de x360 aankan.Tja, dat is nog moeilijk te zeggen. Maar ik weet wel dat ik meer onder de indruk was van de "motorstorm" beelden dan van alle beelden die ik van de 360 heb gezien. Anderzijds zal het niet de eerste keer zijn dat beelden als "in-game" gepresenteerd worden, terwijl ze dat niet zijn.
De ps2 had ook geen concurrentie. Xbox en GC kwamen pas veel later en de Dreamcast was (helaas) een flop.Dat gold ook voor de PS2 en die doet het niet onaardig.
Mjah kijk naar de n64 vs psx, toen ging nintendo toch wel meteen een heel stuk achteruit. Zelfde met de psp, iedereen dacht dat dat ding het geweldig ging doen want het was sony + mooie gfx etc, nou dat is ook een behoorlijk drama tot nu toe als je kijkt naar de games. Tuurlijk niet echt te vergelijken omdat nintendo al heel lang handhelds maakt maar het geeft wel aan dat een goede naam niet persee goede verkoop betekent. Als devvers geen zin hebben om veel geld te steken in het ontwikkelen voor de dure ps3 omdat ze op de x360 en revo gewoon meer geld kunnen verdienen dan houd het ook snel op.Sony is momenteel heer en meester op de console markt en dat verandert niet van de ene op de andere dag.
Maar dat is een beetje doemdenken, sony zal het vast wel goed gaan doen al denk ik wel dat ze zeker geen 70% van de markt gaan innemen, eerder 45 a 50%.
Xbox360 geen groot succes?? dat verklaart waarom er nog steeds niet genoeg Premium pakketten te koop zijnOscar Mopperkont schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 15:42:
Valt op zich nog wel mee. De Revolution is ook nog niet uit en de 360 is nog niet echt een groot succes te noemen. Zeker in Japan, volgens mij de grootste gamemarkt, verkoopt hij erg slecht.
Microsoft heeft de verkoopdoelstellingen niet gehaald, maar mensen denken dat het een groot succes is doordat de premiumpaketten niet overal goed verkrijgbaar zijn. Dat er een tekort is aan systemen komt doordat MS de productie kennelijk niet goed onder controle heeft en op te veel core systemen heeft gerekend. De core systemen zijn goed verkrijgbaar.Donnie Darko schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:57:
Xbox360 geen groot succes??
Het is dus zeker geen flop te noemen, maar ook zeker nog niet een groot succes en al helemaal niet een succes waar Sony of Nintendo wakker van zouden moeten liggen.
Mwah als Sony bijdehand is liggen ze er wel wakker van je kan nog minimaal een half jaar wachten op de PS3 hier in europa en met een beetje ongeluk komt hij pas in 2007 in europa... aangezien MS de productie op peil ziet komen in Mei vrees ik dat Sony toch een heel stuk achter gaat lopen (behalve in japan uiteraard) in het begin met de PS3 zeker omdat over een jaar de software library van de 360 ook een stuk beter zou zijn. Al is het voor Sony natuurlijk wel leuk om te zeggen dat ze op de launch dag al meer PS3's hebben verkocht in Japan dan MS in een jaarOscar Mopperkont schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 23:13:
[...]
Microsoft heeft de verkoopdoelstellingen niet gehaald, maar mensen denken dat het een groot succes is doordat de premiumpaketten niet overal goed verkrijgbaar zijn. Dat er een tekort is aan systemen komt doordat MS de productie kennelijk niet goed onder controle heeft en op te veel core systemen heeft gerekend. De core systemen zijn goed verkrijgbaar.
Het is dus zeker geen flop te noemen, maar ook zeker nog niet een groot succes en al helemaal niet een succes waar Sony of Nintendo wakker van zouden moeten liggen.
Verwijderd
En die is... ?Donnie Darko schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:39:
[...]
Maar ja misschien ben ik wel gewoon teleurgesteld in de launch datum van de PS3...
(de lente is er nog niet een, en die duurt dan nog wel even.)
ik had het over de europese launch.... Sony is tot nu toe altijd eigen volk eerst geweestVerwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:50:
[...]
En die is... ?
(de lente is er nog niet een, en die duurt dan nog wel even.)
Verwijderd

Als Sony zegt dat ze 'on track' zijn, dan zijn ze on track.
Klaar!
Verwijderd
KlaarUpdated: Thursday, 09 March 2006
Sony: PS3 'On Track'
By Colin Campbell Print | Send to a friend | Email the editor
David Reeves, head of Sony's European PlayStation operation, has this week insisted that production of PlayStation 3 is "on track". He also appears to suggest that the machine's European and U.S launches could be closer to one another than many observers have hitherto predicted.
Speaking to European trade newspaper MCV, Reeves said, "There are so many rumors out there but no-one really knows the facts. I know what's going to happen and I am honestly very, very confident about it."
He spoke about the timing of PS3's European launch. "It is my job to match day and date with the U.S launch," he said. "I am doing my very best to make that happen." This is interesting in that most observers believe the European launch will come some time after the U.S launch. Sony has traditionally waited on Europe, and Microsoft's recent experience won't have persuaded the firm of the merits of simultaneous roll-out.
However, it's thought unlikely that Sony plans a simultaneous trans-Atlantic launch, and Reeves is probably suggesting that he is working towards as small a gap between launches as possible.
Reeves also talked about the fight with Xbox 360. "Most of the first million people who buy an Xbox 360 in PAL territories will also buy a PS3," he predicted.
Despite this positive outlook from Reeves, it's still highly unlikely that PS3 will launch any time soon. Our best guess is that an announcement will be made in the near future outlining the company's overall strategy in detail - games, Blu-ray, online, manufacturing - with a promise to deliver a launch some time this year. It may be that there are still too many unknowns for Sony to give a firm release date or detailed territory-by-territory plans.
Reports are suggesting that Sony's suppliers, such as Compeq in Taiwan, have scheduled component manufacturing plans for June, which would suggest a late 2006 launch. But a hardware launch, especially one this complicated, hinges on more than having a few components ready and waiting in a bucket.
http://www.next-gen.biz/i...ask=view&id=2450&Itemid=2
Thnx vor de nieuws!
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Yup, vage PR prietpraat is altijd 100% waar!Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:34:
Ik vind het echt heel erg grappig hoe mensen alles beter denken te weten dan de maker zelf![]()
Als Sony zegt dat ze 'on track' zijn, dan zijn ze on track.
Klaar!
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
Verwijderd
Verwijderd
Ik geloof in ieder geval niet dat Sony, Microsoft meer dan 1 jaar voorsprong gaat geven. Ze willen natuurlijk ook Blu-Ray promoten.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 23:24 ]
Verwijderd
Ach, we zullen zien. Als alles mee zit weten we in ieder geval deze maand iets meer.mobygo76 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 12:54:
Sony heeft in elk geval genoeg fabeltjes(1080P en vroege release) gebruikt om de verkoop van de x360 te drukken, maar verwacht dat hoop mensen toch komende maandag aan de x360 vanwege bijvoorbeeld Ghost REcon of Battlefield 2 MC. Als de PS3 pas in maart 2007 in nederland komt zal dit alsnog grootst gaan, maar denk ik dat Microsoft meer van de markt heeft afgesnoept dan met de xbox1, en dan zijn ze alweer goed opweg
Gezien het grote aantal first party developers voor de PS3 uit Europa, en hun rol in de hele ontwikkeling van de PS3 hoop ik dat het redelijk mee zal vallen.
(zie ook de uitspraken van de SCEE president http://www.mcvuk.com/newsitem.php?id=840 )
Voor de rest, welk fabeltje over 1080P ?
Verwijderd
Verwijderd
Devvers hebben ook gezegd dat de final hardware veel sneller was dan verwacht, maar ook daar kan ik geen namen bij noemen. (b.t.w de MGS4 trailer was gewoon in 1080P)Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:03:
Dat games in 1080p konden draaien terwijl devvers nu al zeggen dat de hardware dat toch niet gaat trekken met een acceptabele framerate. Ik verwacht de ps3 trouwens echt niet eerder dan eind 2006 in europa.
We zullen het zien.. ondertussen loopt iedereen (360 eigenaren blijkbaar ook) vol verwachting uit te kijken naar hard nieuws, en niet naar geruchten
Verwijderd
Denk niet dat de ps3 grafisch veel beter gaat worden dat de x360.
Verwijderd
je zegt het zelf al de trailerVerwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:03:
[...]
Devvers hebben ook gezegd dat de final hardware veel sneller was dan verwacht, maar ook daar kan ik geen namen bij noemen. (b.t.w de MGS4 trailer was gewoon in 1080P)
We zullen het zien.. ondertussen loopt iedereen (360 eigenaren blijkbaar ook) vol verwachting uit te kijken naar hard nieuws, en niet naar geruchten
De devvers zeggen er alleen niet bij hoe snel de ps3 eerst was
Kortom het is nog erg moeilijk om nu al conclusies te trekken.
je kan wel meer denkenVerwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:24:
Denk niet dat de ps3 grafisch veel beter gaat worden dat de x360.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 20:39 ]
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 23:21 ]
Verwijderd
Misschien verkeerde woorden gebruikt.. intro (realtime dus)dikki dik schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:38:
[...]
je zegt het zelf al de trailerZelfd de 360 kan je mgs 4 dan spelen
![]()
Maar goed, dat was op de alfa hardware (2.4 GHz Cell, en dual 6800 low bandwidth)
Hier anders nog een stukje dat je kan zien dat't geen pre-render is:
http://files.filefront.co.../;4440530;;/fileinfo.html
en verder, waarschijnlijk kennen we verschillende devvers
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 16:52 ]
Verwijderd
heb het filmpje al een keer gezien, maar echt spectaculair is het nog niet. Het ziet er misschien allemaal iets mooier uit, maar dat ligt waarschijnlijk aan de kwaliteiten van de ontwikkelaars. Net zoals met bijvoorbeeld mgs 3 op de ps2. Ziet er ook top uit ivm andere spellen. De cutscenes zien er echter mooier mooier uit als de ingame beelden, zal waarschijnlijk ook bij mgs 4 het geval wezen.Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 16:47:
[...]
Misschien verkeerde woorden gebruikt.. intro (realtime dus)
Maar goed, dat was op de alfa hardware (2.4 GHz Cell, en dual 6800 low bandwidth)
Hier anders nog een stukje dat je kan zien dat't geen pre-render is:
http://files.filefront.co.../;4440530;;/fileinfo.html
en verder, waarschijnlijk kennen we verschillende devvers
En dat hij op dat moment nog maar op 2,4 ghz enz liep zegt natuurlijk niks. Ten eerste kan sony de waarheid verdraaien zie e3 2005 en ten tweede zoals ik al zei wie weet is de ontwikkelaar goed in optimaliseren. Het is op dit moment puur gissen, maar wat de ontwikkelaars al aangeven is dat ze niet veel zullen gaan verschillen. Op zich ook logisch aangezien er maar 1 jaar of nog niet eens tussen zit.
Verwijderd
Daar ging het nu even niet om.Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 18:18:
[...]
heb het filmpje al een keer gezien, maar echt spectaculair is het nog niet. Het ziet er misschien allemaal iets mooier uit, maar dat ligt waarschijnlijk aan de kwaliteiten van de ontwikkelaars.
Dit loopt gewoon op 1080P, iets waarvan je zei dat het een fabeltje was.
Het is ook geen leugen of zo van die Alfa hardware, er was toen gewoon nog geen snellere dev box.
(deze, ook te zien in dat fimpje)
http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20050721/scei2_08.jpg
Verwijderd
zonder twijfel. Hij zal beter verkopen dan de 360, maaaar de xbox zal wel aan marktaandeel winnenVerwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 18:43:
komt wel goed met sony
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 18:53 ]
Verwijderd
ze zeggen er alleen niet bij hoe groot de ruimte is waar die cutscene zich in afspeelt. Stel dat het 100 vierkante meter (bij wijze van) dan is dat natuurlijk een stuk minder intensief. En wie zegt dat de ps3 de beelden niet upscaled, misschien dat ik nu iets heel stoms zeg ?? Het zal me iig niks verbazen als straks evengoed nog alle spellen op 720p worden uitgebracht. Het blijven presentatiesen die vertrouw ik nooit helemaal. Kortom eerst zien dan geloven.Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 19:01:
[...]
Daar ging het nu even niet om.
Dit loopt gewoon op 1080P, iets waarvan je zei dat het een fabeltje was.
Het is ook geen leugen of zo van die Alfa hardware, er was toen gewoon nog geen snellere dev box.
(deze, ook te zien in dat fimpje)
http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20050721/scei2_08.jpg
Morgenvroeg om 06:00 nederlandse tijd weer meer nieuws over de PS3Sony Computer Entertainment announced it will hold its PS Business Briefing 2006 March conference in Tokyo tomorrow at 3 p.m. local time.
f.k.a D³
En nu mogen wij raden waar je het vandaan hebt?D³ schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 20:03:
De eerste delay is binnen, november 2006 in Japan ipv het voorheen genoemde 'spring 2006'.
Je duim of een bron?
Er waren nog geen artikelen te vinden toen ik dat postte dus ff dimmen graag.PWM schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 20:17:
En nu mogen wij raden waar je het vandaan hebt?
Je duim of een bron?
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3148763
f.k.a D³
Verwijderd
De diversiteit aan games, de kwaliteit van de games, de hoeveelheid aan games en de snelheid waarmee nieuwe games op de markt worden gebracht, dat is toch echt waar Sony absoluut de top is.
Van de Xbox360 hoor je nu al geklaag dat er nog steeds niet veel leuke games zijn, hetzelfde verhaal als de Xbox. Als ik een nedgame inloop staan er 2 schappen met XBox games, en 10 schappen met PS2 games en nog steeds komen er met grote regelmaat nieuwe titels uit. En dat is wat een console gaat maken.
Nu al staan er diverse toptitels bij de launch op de agenda, oa Ratchet & Clank, Killzone 2, MSG4, Tekken, en zelfs een Sonic title en we kunnen ervanuitgaan dat games als Spyro, Gran Turismo, Formula One, Call of Duty etc. ook weer op de PS3 gaan verschijnen. Dat is het sterke punt van de PS3, het ding gaat gewoon niet vervelen voor een heel lange tijd.
http://www.insidegamer.nl/content.php?id=9911
http://games.fok.nl/news.php?newsid=9620
http://www.ps3party.nl/nieuws/item/20982/
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Ik hoop van harte dat je gelijk hebt
In ieder geval einde aan de onzekerheid.
Verwijderd
Aldus WebwereldDe gameconsole zal in november tegelijk in Europa, Noord-Amerika en Japan op de markt worden gebracht, zo heeft Sony-topman Ken Kutaragi bekendgemaakt. Het wordt daarmee de eerste gameconsole van Sony die wereldwijd op dezelfde dag wordt geïntroduceerd. Sony streeft ernaar om één miljoen spelcomputers per maand te produceren om aan de wereldwijde vraag te kunnen voldoen.
Ik zit alleen wel een beetje met Advanced Automated Consumer Screwing in mijn maag. Een PS3 kopen steunt dat soort maffia-praktijken.
[ Voor 47% gewijzigd door Gerco op 15-03-2006 11:22 ]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Verwijderd
Webwereld is de enige die dat beweert, en eerlijk gezegd geloof ik meer in de verhalen op de andere drie sites dan de pulp journalistiek van webwereld.:)
Sony heeft officieel bekend gemaakt dat het een world wide release wordt.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 11:29:
[...]
Webwereld is de enige die dat beweert, en eerlijk gezegd geloof ik meer in de verhalen op de andere drie sites dan de pulp journalistiek van webwereld.:)
Check alle sites maar na, IGN en Gamespot bv.
http://www.gamespot.com/news/6145972.html
[ Voor 6% gewijzigd door Mutatie op 15-03-2006 11:31 ]
Verwijderd
staat ook op de site van de telegraaf..........Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 11:29:
[...]

Bij IGN nog wel het meeste nieuws denk. Alles netjes op een rijtje. Ook de info over PSP en PS2.
Oef, ik ben best opgelucht dat het een wereldwijde launch wordt en in november. Sla die zomer maar over dit jaar
Dit staat er tot nu toe in het kort:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| PS3 Worldwide Release in November It's official. Details and more, live from Japan. PS3 Online Details Sony finally unveils Live competition. High-Def PS2 and PSOne Games Legacy titles to be displayed in high-definition. Blu-ray Disc Production Info PS3 to use Blu-ray exclusively - no games DVD. PS3 HDD Required It's 60GB and Linux too. Final PS3 Dev Kits in June Kits coming sooner than we thought. PS3 is "Live" Kutaragi continues to hype PS3's experience. No Games on Display The heartbreaker: Sony focuses solely on hardware news. |
[ Voor 50% gewijzigd door Shiver23 op 15-03-2006 12:01 ]
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Dan ben ik wel benieuwd naar websites die anders bewerenVerwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 11:29:
[...]
Hoe kan zo'n voordeel nu een nadeel zijn? Omdat je niet meer een van de eersten bent met een PS3 omdat die ook hier in de winkel ligt? Het verhaal gaat overigens nog steeds dat de games regiovrij zullen zijn. Net als bij de PSP. En met HDTV is ook geen sprake meer van PAL of NTSC. Wel zo handig. Je PS3 scaled intern wel naar PAL of NTSC mocht je nog een SDTV hebben.ari3 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:33:
Ik vind het zeer kwalijk dat er gelijk voor een wereldwijde release gegaan wordt. Het betekent waarschijnlijk nog meer tekorten. Ik heb liever dat ik er een kan pre-orderen in Japan zodat ik er zeker weten een heb in plaats van maanden wachten opdat er genoeg geproduceerd worden. Bovendien wil ik toch de Japanse regio versie hebben omdat ik toch geen PAL-regio spellen koop.
Als je nu alvast pre-ordered, of vanaf het moment dat het kan. Dan ben je net zo zeke van een PS3 als dat die alleen in Japan gereleased wordt.
Ik ben behoorlijk happy vandaag:
PS3 in 2006 in Europa te koop
Blu-Ray (in het begin) nog geen downscaling via analoge HDTV-signaal
Samsung HDTV decoder met componentaansluiting getoond.
Het HD-tijdperk zit er nu echt aan te komen
Ja, daar snap ik dus werkelijk weer helemaal niks van. Vervolgens komen een jaar later met TV's die alleen HDTV met HDCP beveiliging willen slikken, en dan heb je ineens niets aan die hoge resoltutie PS3? DIt dus: nieuws: 'Huidige videokaarten ondersteunen geen HD-content'Shiver23 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:45:
Blu-Ray (in het begin) nog geen downscaling via analoge HDTV-signaal
Alleen als beide apparaten (scherm+bron) HDCP ondersteunen, zal er niet gedownscaled worden. Ik neem het de "industrie" erg kwalijk dat men hierover nog veel te veel onzekerheid laat bestaan.
Dat geld natuurlijk alleen voor content die met HDCP beveiligd is. Ik neem aan dat de output van spellen gewoon onbeveiligd naar je scherm kan stromen. Als je een HDCP-film wilt afspelen, zal dat misschien niet zonder downscalen kunnen op je PS3.Roamor schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 14:03:
Alleen als beide apparaten (scherm+bron) HDCP ondersteunen, zal er niet gedownscaled worden.
Eigenlijk moeten ze dat hele HDCP wettelijk verbieden, net als AACS. Helaas zit dat er niet in en zullen we maar moeten hopen dat de PS3 HDCP gaat ondersteunen (evt via een software update).
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Sony not so evil
Dus dan zul je nog een aparte BR speler aan moeten schaffen, mits je het volle potentieel wilt zien. Zou dat dan het compromis zijn tussen Sony en de andere BR spelers, die er immers niet zo blij mee waren dat de PS3 een wel erg goedkope BR speler zou zijn?Gerco schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 14:07:
[...]
Dat geld natuurlijk alleen voor content die met HDCP beveiligd is. Ik neem aan dat de output van spellen gewoon onbeveiligd naar je scherm kan stromen. Als je een HDCP-film wilt afspelen, zal dat misschien niet zonder downscalen kunnen op je PS3.
Ik ben vooral tevreden over de prijs ($400 dollar, ik zal maar uit gaan van 399,-euro) en over de 'gezamenlijke' launch in November. Nu nog hopen dat de games er nog vetter uitzien dan op de xbox360/PC het geval is.
Ik denk dat de ps3 het heel goed gaat doen, maar niet dat ze de belachelijk hoge doelstelling van sony halen.
Tussen een HDTV en een PS3, BR-speler, HD-DVD-speler of PC kan het signaal digitaal of analoog verstuurd worden. Digitaal via HDMI of DVI. Analoog via VGA of Component (of analoog DVI).
HDCP is een beveiliging die alleen werkt bij een digitale verbinding tussen 2 apparaten. Op het moment dat deze apparaten elkaar de hand geschud hebben kan beveiligd materiaal via HDCP tussen de apparaten uitgewisseld worden.
Als er sprake is van een analoge verbinding werkt deze HDCP niet. De verbinding is dus niet 'veilig'. In het geval van een onveilige verbinding zal de resolutie verlaagd worden.
Op het moment dat het materiaal met deze HDCP-beveiliging uitgerust is, is een HDMI- of DVI-aansluiting dus verplicht.
Sony heeft nu aangegeven om deze beveiliging op de Blu-Ray discs niet in te schakelen. Het beeld van games via de PS3 zal hier ook geen gebruik van maken. Dus via een analoge verbinding is het nog steeds mogelijk om op de volledige resolutie films te kijken of spellen te doen.
Bij videokaarten is weer heel wat anders aan de hand. In dit geval gaat het om de 'verzendingspartij'. (Alle) huidige videokaarten missen HDCP om een beveiligde verbinding tussen een (HDCP-)TV en een pc te maken.
Verwijderd
Je hebt zeer zeker gelijk, ik was niet helemaal duidelijk. Het probleem ligt namelijk één stap verder, namelijk dat de partners van Sony en dan met name de content leveranciers (filmindustrie). Die zullen het niet zomaar pikken dat de veel bevochtte beveiligingsmethoden voor next-gen (HD) op zo'n simpele manier door Sony om zeep zal worden geholpen. Dan zal de keuze voor de consument nogal simpel worden. Of ik ga erg duip in de buidel tasten voor HDCP-ready bron en scherm, of ik neem een PS3 voor 400 dollar, waarmee je alle beveiligingen omzeilt. Voor mij persoonlijk zou de keuze niet zo moeilijk zijn.Shiver23 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 14:25:
Sony heeft nu aangegeven om deze beveiliging op de Blu-Ray discs niet in te schakelen. Het beeld van games via de PS3 zal hier ook geen gebruik van maken. Dus via een analoge verbinding is het nog steeds mogelijk om op de volledige resolutie films te kijken of spellen te doen.
De vraag is alleen wanneer de studios dat gaan doen. Ze zullen niet meteen ermee beginnen, anders koopt niemand HD spul. Ik denk dat we over een paar jaar pas de eerste HDCP beveiligde zooi gaan zien, zodat de consument niet zo door heeft dat ze steeds strakker in het keurslijf van de entertainment industrie gesnoerd wordt.
Nee, initieel wordt de hele BluRay collectie zonder HDCP uitgebracht, dus geen down-scaling. Mocht later blijken dat de piraterij de overhand neemt, dan zullen ze BluRay titels releasen met het bitje aan. Ach, die hele HDCP beveiliging geblaat is gewoon marketing...Gerco schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 14:46:
Ook al brengt Sony alleen non-HDCP films uit, dat voorkomt niet dat de rest van de studios helemaal HDCP zullen gaan. Dan kun je alleen films van Sony op volle resolutie kijken en alle andere films 'slechts' op DVD res.
De vraag is alleen wanneer de studios dat gaan doen. Ze zullen niet meteen ermee beginnen, anders koopt niemand HD spul. Ik denk dat we over een paar jaar pas de eerste HDCP beveiligde zooi gaan zien, zodat de consument niet zo door heeft dat ze steeds strakker in het keurslijf van de entertainment industrie gesnoerd wordt.
Nee, het nadeel is dat het de productiecapaciteit voor de Japanse regio verminderd en daarmee dus de kans dat mijn pre-order direct geleverd wordt verkleint.Shiver23 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:45:Hoe kan zo'n voordeel nu een nadeel zijn? Omdat je niet meer een van de eersten bent met een PS3 omdat die ook hier in de winkel ligt?
De regio is niet het probleem. Het probleem is de slechte lokalisatie van Europese versies, de hogere prijs, de trieste verpakking, de trage distributie en het uitblijven van gelimiteerde uitgaven.Het verhaal gaat overigens nog steeds dat de games regiovrij zullen zijn. Net als bij de PSP.
Het is nog maar de vraag of een Europese PS3 naar NTSC schaalt. Dat ligt namelijk helemaal niet voor de hand. Ga maar na, een 60Hz HDTV resolutie schalen naar 50Hz PAL? Dat wordt lelijk. Met schalen naar NTSC kun je tenminste wel dezelfde framerate houden. Sterker nog, omdat je 60Hz niet op een mooie manier naar 50Hz kan scalen is het nog maar de vraag of een Europese PS3 wel HD-resoluties op 60Hz doet. De Europese HD-Ready standaard zegt immers dat HD ook op 50Hz weergegeven moet kunnen worden. Sony kan er dus voor kiezen om helemaal geen 60Hz op de Europese PS3 te doen.En met HDTV is ook geen sprake meer van PAL of NTSC. Wel zo handig. Je PS3 scaled intern wel naar PAL of NTSC mocht je nog een SDTV hebben.
De claim dat de Europese PS3 zowel PAL/NTSC als 50Hz/60Hz HD-resoluties zal hebben is niet bevestigd. Mij lijkt het onwaarschijnlijk gezien wat Sony in het verleden gedaan heeft met de PS1 en PS2, namelijk spellen gewoon op 50Hz (en dus 17% langzamer t.o.v. van de Japanse versie) laten draaien. De kans bestaat dat ze dit nu weer zullen doen. Ik ga op safe en neem een Japanse PS3 zodat ik zeker ben van 60Hz voor zowel HDTV als SDTV.
Nou, als ik pre-order en er is gewoon onvoldoende voorraad dan heb ik nog steeds niets. Kijk maar naar hoe de Nintendo DS Lite release gegaan is Ondanks een pre-order bij drie winkels werd hij niet geleverd gewoonweg omdat er niet genoeg voorhanden waren. Hoe meer PS3s er dus buiten Japan geleverd worden hoe minder kans ik heb dat er een naar mij verstuurd wordt op release dag.Als je nu alvast pre-ordered, of vanaf het moment dat het kan. Dan ben je net zo zeke van een PS3 als dat die alleen in Japan gereleased wordt.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Fijn dat je ons ook een PS3 gunt
Verwijderd
europa ook. amerika is iets meer xbox.
maarja dat zijn dikke domme hamburger etende gekken( just kidding
nee sony hoeft niks te vrezen. ze gaan gewoon weer hard verkopen.
Verwijderd
De prijs is denk ook heel belangrijk, de grote masse heeft geen zin om 400+ euro te betalen voor een console. De echt grote groep komt pas als je console minder dan 300 euro gaat kosten.
Daar valt echt niet over te twijvelen hoor, Japan is echt geen probleem voor de PS, reken er maar op dat die gewoon goed verkoopt daar.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:33:
Of sony Japan achter zich heb valt nog over te twijfelen. Japanners slaan elkaar al de hersens in voor een DSlite...
En de DS is gewoon een hele andere categorie. Slechte vergelijking van je dus.
Verwijderd
Jij denkt dat japanners geinterreseerd zijn in een opgevoerde ps2, terwijl als je intervieuws met devvers uit japan leest en de gamers daar hoort, dan boeit hun dat helemaal niet zo veel meer schijnbaar.
Ik zeg niet dat de ps3 niet goed zal verkopen in Japan, maar ik weet haast wel zeker dat het lang niet zo goed word als de ps2 in Japan. Veel mensen lijken te vergeten dat Japanners in tegenstelling tot de meeste westerse gamers juist niet de standaart meuk willen over het algemeen.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 18:45 ]
Als jij de ps3 een opgevoerde ps2 vindt, dan geeft dat wel aan hoeveel jij weet van de specs van de ps3.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:42:
Jij denkt dat japanners geinterreseerd zijn in een opgevoerde ps2, terwijl als je intervieuws met devvers uit japan leest en de gamers daar hoort, dan boeit hun dat helemaal niet zo veel meer schijnbaar.
Ik zeg niet dat de ps3 niet goed zal verkopen in Japan, maar ik weet haast wel zeker dat het lang niet zo goed word als de ps2 in Japan. Veel mensen lijken te vergeten dat Japanners in tegenstelling tot de meeste westerse gamers juist niet de standaart meuk willen over het algemeen.
Wat spreek je jezelf trouwens tegen met het 'Japanners die niet voor de standaard meuk gaan' argument? De ps2 is zo'n standaard meuk en is nergens zo goed verkocht als in Japan.
Verwijderd
Na de launch tot ongeveer half maart zijn er idd maar twee titels bijgekomen, Dead or Alive 4 (erg leuk als je van fighters houd) en full auto (ruk spel). De reden van deze magere lijst is waarschijnlijk omdat de xbox360 gewoon gerushed is, dat merk je ook aan de launch games. Allemaal vrij kort of ports. Nog weinig ontwikkelaars konden een voltooid spel afleveren, als de 360 dan ook drie maanden later was geweest zou je niemand hebben horen klagen.Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 20:36:
De hardware is echt niet de grootste troef van console bouwers, wat een console maakt of breekt zijn de games die erop gaan verschijnen en ik denk dat er maar weinig mensen niet kunnen beamen dat Sony hier gewoon king of the hill is.
De diversiteit aan games, de kwaliteit van de games, de hoeveelheid aan games en de snelheid waarmee nieuwe games op de markt worden gebracht, dat is toch echt waar Sony absoluut de top is.
Van de Xbox360 hoor je nu al geklaag dat er nog steeds niet veel leuke games zijn, hetzelfde verhaal als de Xbox. Als ik een nedgame inloop staan er 2 schappen met XBox games, en 10 schappen met PS2 games en nog steeds komen er met grote regelmaat nieuwe titels uit. En dat is wat een console gaat maken.
Nu al staan er diverse toptitels bij de launch op de agenda, oa Ratchet & Clank, Killzone 2, MSG4, Tekken, en zelfs een Sonic title en we kunnen ervanuitgaan dat games als Spyro, Gran Turismo, Formula One, Call of Duty etc. ook weer op de PS3 gaan verschijnen. Dat is het sterke punt van de PS3, het ding gaat gewoon niet vervelen voor een heel lange tijd.
We zijn nu namelijk op een punt gekomen, waar die lijst in een rap tempo alleen maar langer gaat worden.
De titels die jij noemt, daar weet ik al zeker van dat mgs 4 niet bij de release aanwezig zal zijn. Hoe het dan zit met de andere titels daar zet ik zolang nog maar ff mijn vraagtekens achter, want volgens mij is daar nog niks over bekend gemaakt (als ik het goed heb) Bovendien kan ik niet zeggen dat ik het allemaal toppers vind. Ratchet en Clank een wat simpele platformer met veel wapens. Killzone, kan niet op tegen halo. MGS 4 zeker een topper, waar ms niks tegenover heeft staan. Tekken, daar staat doa 4 tegenover. Ik persoonlijk prefereer doa, aangezien je daar minder tijd in hoeft te steken voordat je het onder de knie hebt. Gran turismo ook een erg sterk spel, maar ms heeft weer forza met zelfs nog meer opties. Formula one vind ik niet bijzonder en cod is ook op de 360 te spelen.
Nu ms Rare heeft overgenomen kan je daar zeker nog een aantal erg goede en originele platformers van verwachten, zoals de nog maar net bekend gemaakte viva pinata. http://www.xbw.nl/news/7842/
De xbox is wat dat betreft een stuk sterker geworden, hij zal dan ook zeker niet meer weggevaagd worden door sony en om eerlijk te zijn denk ik dat zeker in europa en amerika deze generatie ms nog heel wat marktaandeel zal gaan winnen. Zeker nu sony zo laat is en de xbox simpelweg veel leuke games heeft aan te bieden. Ghost recon is echt een toppertje en straks oblivion ook nog. Natuurlijk ook op de pc te spelen, maar er zijn genoeg mensen die games liever op een console spelen.
Verwijderd
Ik weet genoeg van de ps3 specs, maar leg mij eens uit waarom het geen opgevoerde ps2 is? want het apparaat verschilt niets van de ps2 behalve dat ie sneller is. En of dat nou 2x of 100x is boeit niet, behalve mooiere plaatjes en betere physics is het niets nieuws.Als jij de ps3 een opgevoerde ps2 vindt, dan geeft dat wel aan hoeveel jij weet van de specs van de ps3.
Er zijn anders wel zat van die typisch japanse games te krijgen in japan voor de ps2. Daarbij is de ps2 al 6 jaar oud (toen wouden de gamers dus nog andere dingen) en was er toen ook geen console die ''totaal anders'' was dan de rest. Ik spreek mezelf dus niet tegen, de situatie was toen gewoon anders.Wat spreek je jezelf trouwens tegen met het 'Japanners die niet voor de standaard meuk gaan' argument? De ps2 is zo'n standaard meuk en is nergens zo goed verkocht als in Japan.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 18:56 ]
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:55:
[...]
Ik weet genoeg van de ps3 specs, maar leg mij eens uit waarom het geen opgevoerde ps2 is? want het apparaat verschilt niets van de ps2 behalve dat ie sneller is. En of dat nou 2x of 100x is boeit niet, behalve mooiere plaatjes en betere physics is het niets nieuws.
Het klinkt zelfs zo plausible dat je ons nu echt moet uitleggen, en onderbouwen, waarom die ps3 een opgevoerde ps2 is. Hahaha succes! En niet zeggen omdat die betere plaatjes en betere physics geeft. Want wat jou argument aangaat had ik net zo goed mijn 1 Ghz PC kunnen houden.
Hint: het is vast voor jou elke dag een mooie dag, want de zon schijnt toch iedere dag.
[...]
...
Verwijderd
Hoezo? ik zeg toch niet dat de ps3 een slecht apparaat is, of dat het technisch niks voorstelt, ik zeg alleen dat het in princiepe niets meer is dan een ps2 met betere gfx etc. Ik snap niet waarom jij je aangevallen voelt, tis niet zo dat ik negatief ben over de ps3, maar kwa apparaat is het, hoe je er ook naar kijkt, een ps2 maar dan veel sneller. Leg mij anders even uit waarom de ps3 geen ''opgevoerde'' ps2 is.Arx schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:36:
[...]
Geweldig! Wat een argument!
Het klinkt zelfs zo plausible dat je ons nu echt moet uitleggen, en onderbouwen, waarom die ps3 een opgevoerde ps2 is. Hahaha succes! En niet zeggen omdat die betere plaatjes en betere physics geeft. Want wat jou argument aangaat had ik net zo goed mijn 1 Ghz PC kunnen houden.
offtopic:
Hint: het is vast voor jou elke dag een mooie dag, want de zon schijnt toch iedere dag.
[...]
Nou, een compleet nieuwe chipset en processor noem ik niet een ps2 met betere graphics. Dit is gewoon compleet nieuw.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 23:00:
[...]
Hoezo? ik zeg toch niet dat de ps3 een slecht apparaat is, of dat het technisch niks voorstelt, ik zeg alleen dat het in princiepe niets meer is dan een ps2 met betere gfx etc. Ik snap niet waarom jij je aangevallen voelt, tis niet zo dat ik negatief ben over de ps3, maar kwa apparaat is het, hoe je er ook naar kijkt, een ps2 maar dan veel sneller. Leg mij anders even uit waarom de ps3 geen ''opgevoerde'' ps2 is.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Verwijderd
Dat is tenminste ook voor de kleinere begrijpelijk.
Dat valt dus wel onder een opgevoerde ps2 eigenlijk.Chester schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 23:06:
[...]
Nou, een compleet nieuwe chipset en processor noem ik niet een ps2 met betere graphics. Dit is gewoon compleet nieuw.
Geloof me, ik ben zelf pro ps3 maar dat even terzijde...
De reden dat de ps3 en de xbox360 niet zomaar opgevoerde versies zijn van hun voorgangers is als volgt: Het zijn multimedia aparaten geworden. Actieve verbinding met het internet en de mogelijkheid om tv programmas op de harde schijf op te slaan is wel degelijk meer dan alleen opvoeren.
Deze nieuwe apparaten bieden vooral op dat gebied (iig alleen op dat gebied) een compleet nieuwe diesnt aan vergeleken hun voorgangers. Het gaat nu veel verder dan alleen maar spellen kopen en spelen. Er is nu ook echt de mogelijkheid tot hele online communities en alles wat daarbij komt.
Of deze nieuwe functionaliteit echt een gigantische stap vooruit is? Nee, ik had liever gezien dat het nog verder ging...
Maar om het nou een opgevoerde versie om van de voorganger te noemen...
Het klopt natuurlijk voor een deel. Het is natuurlijk ook logisch zelfs:
De kern is hetzelfde, er is alleen een extra schilletje omheen...
En het is dat extra schilletje dat de vernieuwing heet.
Puur technisch is het natuurlijk wel ontzettend vernieuwend...
Samen staan we sterk!
Verder snap ik wel wat b3n666 bedoelt. De PS3 wordt denk ik een prachtapparaat en ook de Xbox360 is een mooie machine geworden (hoewel ik wel van mening ben dat de introductie overhaast is geweest. Het spellenaabod is nog vrij mager en er zijn productieproblemen en dat terwijl de vraag nu niet echt heel erg hoog te noemen is, ps2 verkoopt immers beter, en de 260 heeft nog een paar kinderziektes.), maar beide apparaten bieden weinig echt vernieuwende dingen. Als de beelden van motorstorm beelden zijn die we kunnen verwachten van de PS3 dan zou je dat wel een doorbraak in graphics kunnen noemen, meer dan bij de 360, maar het zijn allemaal logische ontwikkelingen. Daar hoeft overigens niks mis mee te zijn, maar iets meer creativiteit in de concurrentie zou niet gek zijn het kan alleen maar resulteren in nieuwe innovaties die wat toevoegen. Als het niks toevoegt verdwijnt het immers vanzelf wel
[ Voor 75% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 15-03-2006 23:24 ]
Verwijderd
Is de prijs al bevestigd of is het speculatie? Het is volgens mij nog niet bekend of er standaard een harddisk wordt geleverd? Maar goed, 400 of 500 euro vind ik prima. Met een een goede online service en launchgames als MGS4 en Killzone koop ik er een op launchdagPuDy schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 14:25:
Mijn vertrouwen in sony was een beetje opgelost maar het is weer helemaal terug.
Ik ben vooral tevreden over de prijs ($400 dollar, ik zal maar uit gaan van 399,-euro) en over de 'gezamenlijke' launch in November. Nu nog hopen dat de games er nog vetter uitzien dan op de xbox360/PC het geval is.
Ik denk dat de ps3 het heel goed gaat doen, maar niet dat ze de belachelijk hoge doelstelling van sony halen.
Het maakt me niet uit of die betere graphics heeft dan de 360, ik vind het vooral belangrijk dat de echte Sony franchises ook echt vet worden op de PS3, dan ben ik (waarschijnlijk met vele anderen) zeer tevreden
This space is occupied
Ben ik ook bang voor...TheEvilCuber schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 14:50:
MGS4 word sowiso ook geen launchgame, duurt nog wel tot ver 2007 voor die af is.
Verwijderd
Moet ik zeggen dat MSG3 op de PS2 me niet zo kon boeien vanwege de brakke camera standpunten, en het complete gebrek om te sneaken en toch je omgeving goed te controleren. Hij staat nog in de kast, maar nog niet uitgespeeld... volgens mij zat ik bij het stuk met de onzichtbare eindbaas
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 15:44 ]
Dat Sony de spelfunctionaliteit van het veelzijdige apparaat afhankelijk van een optioneel component maakt, lijkt echter niet waarschijnlijk, al is de kostprijs van de PS3 nog steeds een heet hangijzer. Zoals het er nu voorstaat zal de console voor ongeveer 400 dollar over de toonbank gaan, wat voor Sony neerkomt op 230 dollar verlies per stuk.Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 14:41:
Nee de prijs is nog helemaal niet bevestigd. Pudy hoopt dat ie 400euro word.
Bron: De frontpage.
En ik hoop inderdaad ook dat hij 400euro wordt.
Verwijderd
Dit topic is gesloten.