[Ervaringen] Opera 8 gereleased *

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 5.996 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waah, computer was vastgelopen en me instelingen in Opera zijn alweer verloren gegaan :( . Nu heb ik weer van die stomme Xjes in me pagina balk. Hoe kan je ze weghalen, ik heb zo beetje alle menus doorgebladerd maar heb het nog steeds nier kunne vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:11:
Waah, computer was vastgelopen en me instelingen in Opera zijn alweer verloren gegaan :( . Nu heb ik weer van die stomme Xjes in me pagina balk. Hoe kan je ze weghalen, ik heb zo beetje alle menus doorgebladerd maar heb het nog steeds nier kunne vinden.
hij is volgens mij inderdaad weg in 8.5....

Ik vindt de xjes in de tabbladen juist handig, maar een oplossing is: installeer een oude versie, haal daar de exitbuttons uit de tabs, en upgrade naar 8.5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:55

Sabbi

je denkt aan mij.

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:11:
Wat dacht je van Tools>Preferences>Show close button on each tab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien verkeerde topic (maar kon het Opera 9 topic niet vinden), maar Opera 9 Preview 1 is nu ook te downloaden :)

edit:

Nevermind, eeeeeeerst lezen, anandus :X |:(

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 21-10-2005 13:35 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Hmm, ik ben al sinds Opera 5 gewend aan de sneltoetsen zoals CTRL+N, gaan ze ze veranderen :/ Heb 'm nog niet geinstalleerd die preview, maar ik ben wel benieuwd of de oude keyboard shortcuts eruit zijn.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:33:
Misschien verkeerde topic (maar kon het Opera 9 topic niet vinden), maar Opera 9 Preview 1 is nu ook te downloaden :)

edit:

Nevermind, eeeeeeerst lezen, anandus :X |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

strandbal schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:36:
Hmm, ik ben al sinds Opera 5 gewend aan de sneltoetsen zoals CTRL+N, gaan ze ze veranderen :/ Heb 'm nog niet geinstalleerd die preview, maar ik ben wel benieuwd of de oude keyboard shortcuts eruit zijn.
Sabbi schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:35:
[...]

Die toetsencombo's zijn inderdaad verschrikkelijk. Waarom zou ik ingodesnaam een heel nieuw window willen openen, als ik een pagina los op m'n andere monitor wil sleep ik de tab er wel naar toe... Opera gaat teveel naar tabbed browsing toe ipv MDI wat ik persoonlijk fijner vind. En dan ook nog control+D weghalen, dat zijn dus echt de twee keyboard shortcuts die ik het vaakst gebruik.

Gelukkig bedenk ik me net dat opera rete makkelijk te configureren is, en heb ik net de keyboard settings van m'n 8.5 profiel naar mn 9 TP profiel gegooit, zodat ik 9 normaal kan gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sabbi schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:31:
Thanx, maar wel vaag dat het niet in uiterlijk staat aangezien je juist daar je balken kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:22:
[...]

Thanx, maar wel vaag dat het niet in uiterlijk staat aangezien je juist daar je balken kan aanpassen.
Het staat in ieder geval nog steeds op dezelfde plek als in 8.0, en daar had je het wel voor elkaar gekregen om uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:09
De ikonen in de Hoofdwerkbalk zijn kleiner geworden. Hierdoor is het browservenster groter. Ik laat het voorlopig even zo staan om te zien of ik eraan wen of niet. Je kunt de ikoongroote aanpassen onder Extra --> Uiterlijk.

Ik heb ook succesvol de Bookmarks geimporteerd. De bestanden voor de Toverstaf (wand.dat), de sessies, mijn favoriete skin en de language pack voor de Nederlandstalige interface heb ik naar de mappen van de Preview gekopieerd en die werken allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:59

GeekK

Rag Mama Rag

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 04:11:
merk je ook positieve veranderingen? (kan het natuurlijk zelf installeren maar ik zit sowiezo niet zo lang bij opera 8.5 om een expert te zijn en te kunnen zeggen of er merkbaar iets veranderd is...)
Zie Mr Tweak.

Maar ik heb al een paar crashes gehad, oa. op de catalogus van de unibieb (waar de meesten niet bij kunnen denk ik (?) - http://cat.ubn.kun.nl:8080//DB=1/).

Verder centreert bij een zoekopdracht op www.neowin.net/forum het blokje "We nemen u mee naar de resultaten..." niet.

Dus... als je probleemloos wilt surfen, blijf dan nog even bij 8.5. :)

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Het rendert idd niet overal netjes nee, hoewel ik enkele sites waarvan ik wist dat ze het niet in opera deden heb gecheckt en die doen het nu wel...

Verdere bevindingen: Het fit to window width knopje werkt erg leuk, de interne sourceviewer is fijn maar ik wil natuurlijk syntax highlighting. opera:config, humor, wazige settings aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Sabbi schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:35:
[...]
Die toetsencombo's zijn inderdaad verschrikkelijk.
Kijk ook eens hier. Daar staan keyboard files voor Opera 7.5 (Seven Five) en 8 (Eight). Krijg je de oude shortcuts weer terug als het goed is.

Zelf je vertrouwde keyboard.ini terugzetten kan natuurlijk ook. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door GeekK op 21-10-2005 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Positief: Acid2 test rendert nu bijna goed
Negatief: Het downloaden van bestanden mislukt zeer vaak. Images op GoT werken niet goed. Het bookmark plaatje in de adresbalk krijg ik niet werg.

Verder merk ik eigenlijk niks van veranderingen. De ctrl-n optie kan je heel snel weer terug draaien, dus dat is geen probleem. Toch maar weer terug naar 8.5.

Ik had trouwens wel torrent support verwacht in versie 9.0 beta. Jullie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Sabbi schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:31:
[...]

|:( Die verwacht je toch niet op de hoofd-pagina... ;)

Heb even geprobeerd om mijn mail in Opera 9 (vanuit O 8 ) te inporteren, maar kon alleen via file>import een opera 5/6 mail importeren.

Zal het werken als ik mijn mail naar de user-settings map van opera 9 kopier, en vervolgens opera opnieuw installeer?

Ik probeer het wel gewoon :)

[ Voor 41% gewijzigd door disheaver op 22-10-2005 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
jschelhaas schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 00:11:
Heb even geprobeerd om mijn mail in Opera 9 (vanuit O 8 ) te inporteren, maar kon alleen via file>import een opera 5/6 mail importeren.

Zal het werken als ik mijn mail naar de user-settings map van opera 9 kopier, en vervolgens opera opnieuw installeer?

Ik probeer het wel gewoon :)
In de changelog stond dat er in deze Technical Preview van Opera een nieuw mail-opslag systeem wordt gebruikt. Daardoor kan je geen mail importeren. Als je dat wil, kun je dus beter even wachten op de uiteindelijke versie lijkt mij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Maar er stond ook in dat bij een installatie over de oude, het oude mail omgezet werd naar het nieuwe bestandsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssilverhaze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-02 15:17
Waarom onthoud opera de instellingen van de werkbalken niet als ik opera opnieuw opstart?

Als ik de werkbalken goed heb staan:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v430/Neoblade111/12.jpg

Als ik opera afsluit en weer aanzet:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v430/Neoblade111/13.jpg

Als opera opnieuw opgestart is dan kan ik naar extra--> voorkeuren gaan en dan bij de werkbalken instellingen de aangepaste aanklikken dan laad opera hem wel... maar hoe kan ik ervoor zorgen dat hij dit al laad bij het opstarten?

thnx..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

jschelhaas schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 10:40:
Maar er stond ook in dat bij een installatie over de oude, het oude mail omgezet werd naar het nieuwe bestandsysteem.
Gebeurt idd, zie het in m'n eigen mail folder -> ze worden nu individueel opgeslagen

In deze thread is er wat discussie over de voor- en nadelen van de nieuwe mail opslag. Ze worden dus individueel opgeslagen als .mbs in plain text, oa. omdat het de databasegrootte klein houdt (bv. mail wissen laat geen gaten in de database achter) en omdat desktop indexerszo makkelijker met opera mail kunnen omgaan.

[ Voor 39% gewijzigd door GeekK op 22-10-2005 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

weer wat lopen spelen met opera, en nu met userJS...

Dit is een fix voor het lelijke groene bolletje (Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/form/ajax_on.gif)wat hier op de frontpage van Tweakers.net staat om de AJAX functionaliteit van de search uit te schakelen als je een schrale firefox gebruiker bent. Natuurlijk gebruik je opera, waarin ajax gewoon werkt, en heb je geen zin om tegen een lelijke browser-hack aan te kijken. Oplossing: save deze tweakers.js in je userJS directory en het lelijke groene balletje is weg!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
// ==UserScript==
// @name Tweakers.net ugly firefox button remover-hack
// @author Sabbi
// @namespace http://tweakers.net
// @version 0.1
// @description  Remove ugly AJAX on/off button from tweakers.net search box (you got opera, it works!)
// @ujs:category site: enhancements
// @ujs:published 2005-10-25 22:15
// @ujs:modified 2005-10-25 22:15
// @ujs:documentation http://gathering.tweakers.net
// @ujs:download http://gathering.tweakers.net
// @include http://tweakers.net/*
// @include http://www.tweakers.net/*
// ==/UserScript==

if (window.location.hostname.match(/tweakers/)){ 

window.opera.defineMagicFunction( 'init_zoekmenu', function (oRealFunction,oThis,zoekmenu, section, values) {

zoekmenu.elements['DB'].onchange = set_zoekmenu;
        setFormValue(zoekmenu.elements['DB'], section);
    if (values)
    {
        for (var i = 0, j = values.length; i < j; i++)
        {
            setFormValue(zoekmenu.elements[i+1], values[i]);
        }
    }

}, null );
}

(tja, je moet ergens beginnen met userJS leren he... :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Sabbi schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:32:
weer wat lopen spelen met opera, en nu met userJS...

Dit is een fix voor het lelijke groene bolletje [...]
Mwa, daar heb je geen userJS voor nodig hoor, kan ook gewoon met een user.css:
Cascading Stylesheet:
1
form#zoekmenu img { display: none; }

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

uhm wat is dat ajax eigenlijk.. is nog al een rotterm om op te googlen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

crisp schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:30:
[...]

Mwa, daar heb je geen userJS voor nodig hoor, kan ook gewoon met een user.css:
Cascading Stylesheet:
1
form#zoekmenu img { display: none; }
Maar met userJS is het netter, want zo wordt het specifiek voor tweakers toegepast, en ipv een hidden plaatje is er gewoon geen plaatje. Echt netjes zou zijn de originele functie laten rewriten zonder het plaatje, maar dat was te veel moeite ;)
(overigens zou ik natuurlijk liefst het stukje code wat het plaatje plaatst in de if(dodgy_browser) check zien, zodat elke non-gecko browser het knopje mist.)
Maar ach, het was vooral een oefening in userJS bouwen, nu eens kijken of ik echt leuke functies kan toevoegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Mwa, het uitschakelen van de ajax-functionaliteit heeft ook een voordeel in andere browsers: de pagina rendered sneller omdat er niet eerst nog een stukje XML opgehaald hoeft te worden ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Dus het is een Preference die niet bij de Preferences staat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Hier ook een tevreden gebruiker van opera. Alleen gebruikt 8.51 bij mij al 250 MB! En dat na 1 dag en maar 10 tabs. Beetje veel. Gelukkig heb ik met 1.2 GB aan geheugen genoeg, maar ik vind het toch een beetje teveel

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Hier op linux, vier vensters open in Opera 8.51, en 42 MB geheugen gebruikt. 250 Mb voor tien vensters lijkt dan wel erg veel...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
FrankGuthrie schreef op woensdag 28 december 2005 @ 02:46:
Hier ook een tevreden gebruiker van opera. Alleen gebruikt 8.51 bij mij al 250 MB! En dat na 1 dag en maar 10 tabs. Beetje veel. Gelukkig heb ik met 1.2 GB aan geheugen genoeg, maar ik vind het toch een beetje teveel
Hier heb ik nu 12 tabs met redelijk grote pagina's en gebruikt het 95MB. Hoger dan dat komt het zelden.
Mischien heb je een plugin geinstalleerd waar Opera zich in verslikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik ben (nu nog) een tevreden gebruiker van Opera..... maar misschien binnenkort niet meer.. ik baal er zó stevig van dat Microsoft Opera heeft gekocht :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:31
pEeDy16 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 10:22:
Ik ben (nu nog) een tevreden gebruiker van Opera..... maar misschien binnenkort niet meer.. ik baal er zó stevig van dat Microsoft Opera heeft gekocht :( :( :( :(
toch niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Ik las wel iets over dat Google opera wil overnmenen, maar dat Microsoft ze over gaat nemen? bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt ook niet overgenomen door MS beweert Opera zelf, ook al waren er geruchten.
http://www.cooltechzone.c...content&task=view&id=2108

Of op google
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

pEeDy16 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 10:22:
Dat je de frontpage leest is wel leuk, maar geruchten zijn daarom nog geen waarheid :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Exe-cuter schreef op woensdag 28 december 2005 @ 10:16:
[...]

Hier heb ik nu 12 tabs met redelijk grote pagina's en gebruikt het 95MB. Hoger dan dat komt het zelden.
Mischien heb je een plugin geinstalleerd waar Opera zich in verslikt ?
Dat zou misschien kunnen. Ik heb het voice gebeuren gedownload. Effe kijken of het uitmaakt als ik dat uitzet.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
jasjenl schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 23:57:
[...]
Flash doet 't verder wel in Opera bij mij hoor :) Volgens mij werkt één of ander floating ad op die tmf.nl site niet helemaal lekker in Opera.
Volgens mij betreft dit een soort javascript i.c.m flash probleem. Dit wordt nog niet ondersteund in Opera 8.x.
http://www.bikinirotterdam.nl/ doet het hier ook niet goed. De flash filmpjes worden wel weergegeven, maar kan er niet op klikken. Als je vervolgens in de javascript console kijkt, zijn er ook een hoop 'security violoation' fouten. Het is even afwachten op Opera 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Noork schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 14:31:
[...]

Volgens mij betreft dit een soort javascript i.c.m flash probleem. Dit wordt nog niet ondersteund in Opera 8.x.
http://www.bikinirotterdam.nl/ doet het hier ook niet goed. De flash filmpjes worden wel weergegeven, maar kan er niet op klikken. Als je vervolgens in de javascript console kijkt, zijn er ook een hoop 'security violoation' fouten. Het is even afwachten op Opera 9.
weinig verschil tussen opera of firefox op die site... Ligt dus meer aan die site dan aan opera.

Maar ben wel benieuwd naar opera 9!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
jschelhaas schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:06:
[...]
weinig verschil tussen opera of firefox op die site... Ligt dus meer aan die site dan aan opera.

Maar ben wel benieuwd naar opera 9!
Aha ja dit is echt een IE only site. Helaas. tmf.nl is een beter voorbeeld, deze doet het wel in FF, maar niet in Opera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Noork schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:18:
[...]

Aha ja dit is echt een IE only site. Helaas. tmf.nl is een beter voorbeeld, deze doet het wel in FF, maar niet in Opera.
Ik kom niet vaak op tmf.nl (alleen nav dit topic :) ) maar naar wat ik me herinner is de site anders. En ik kan weinig zien wat fout gaat in opera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
jschelhaas schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 12:08:
[...]

Ik kom niet vaak op tmf.nl (alleen nav dit topic :) ) maar naar wat ik me herinner is de site anders. En ik kan weinig zien wat fout gaat in opera.
Inderdaad, doet het hier prima. Ik herinner me hem iig als zwart en onoverzichtelijk. Stuk op vooruitgegaan nu :)
Borromini schreef op woensdag 28 december 2005 @ 15:52:
[...]

Dat je de frontpage leest is wel leuk, maar geruchten zijn daarom nog geen waarheid :).
Ghehe klopt... ik las een uurtje later ook dat het niet waar was, maar ik was ff vergeten dat ik hier dat berichtje had neergepoot :Y)

[ Voor 32% gewijzigd door Peedy op 01-02-2006 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
jschelhaas schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 12:08:
En ik kan weinig zien wat fout gaat in opera.
Ik begin nu te twijfelen of het door m'n Flash installatie komt.
Waar je een heel (flash) menu hoort te zien, zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/2742/menubalk4po.png

En dit soort meldingen in de javascript console:
code:
1
2
3
4
5
6
..:: TMF :// HOME ::.. 
http://script07.tmf.nl/v3/?
Javascript URL thread: "javascript:top.location+"__flashplugin_unique__""
Error:
name: Error

Heel vaag, ik weet niet waar ik het moet zoeken. Ik denk toch een gebrek van Opera. Maar als jullie dit niet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Noork schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:04:
[...]

Ik begin nu te twijfelen of het door m'n Flash installatie komt.
Waar je een heel (flash) menu hoort te zien, zie ik dit:
[afbeelding]

En dit soort meldingen in de javascript console:
code:
1
2
3
4
5
6
..:: TMF :// HOME ::.. 
http://script07.tmf.nl/v3/?
Javascript URL thread: "javascript:top.location+"__flashplugin_unique__""
Error:
name: Error

Heel vaag, ik weet niet waar ik het moet zoeken. Ik denk toch een gebrek van Opera. Maar als jullie dit niet hebben?
Ik krijg dezelfde fout in het console. Het is iets typisch voor Opera. Met het Javascript console van Firefox zie ik ook fouten. Het zal wellicht te maken hebben hoe Opera fouten afhandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Laatst online: 16:44
ik heb opera nu een paar dagen draaien en heb eigenlijk pas 1 probleem ontdekt. Bij circuits online kan ik wel inloggen, maar als ik dan op forum klik ben ik weer ingelogged. Ik heb het w8woord opgeslagen voor de hele server, misschien doe ik iets fout, maar dit is het enigste forum wat dat heeft.

ten slotte heb ik in gedachte de engelse versie gedownload en geinstalled. nu vraag ik me af of er nergens een functie zit om opera nederlands te maken, zonder alles de deinstallen en weer te installen met als resultaat dat ik al bij settings kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
darklord007 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 19:41:
ik heb opera nu een paar dagen draaien en heb eigenlijk pas 1 probleem ontdekt. Bij circuits online kan ik wel inloggen, maar als ik dan op forum klik ben ik weer ingelogged. Ik heb het w8woord opgeslagen voor de hele server, misschien doe ik iets fout, maar dit is het enigste forum wat dat heeft.
Dat lijkt me eerder iets fouts aan de site.
ten slotte heb ik in gedachte de engelse versie gedownload en geinstalled. nu vraag ik me af of er nergens een functie zit om opera nederlands te maken, zonder alles de deinstallen en weer te installen met als resultaat dat ik al bij settings kwijt ben.
Volgens mij kun je gewoon een nieuwe installatie doen en neemt hij de settings over. Als je het niet vertrouwd, installeer je Opera in een nieuwe directory. Hierna copieer je de settings gewoon handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Laatst online: 16:44
owke bedankt voor je reactie, Maar als ik op circuits online browse met IE doet hij het wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
darklord007 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 10:06:
owke bedankt voor je reactie, Maar als ik op circuits online browse met IE doet hij het wel gewoon.
Sommige websites maken gebruik van specifieke Internet Explorer HTML code (deze codes zijn niet opgenomen in de standaard zoals opgesteld door het World Wide Web consortium). Soms wordt Opera uitgesloten puur om het feit dat het Opera is. Dat kan zijn omdat de makers nog oudere versies van Opera in hun hoofd hebben die minder goed compatible is (de huidige Opera voldoet aan de WWW standaards). Microsoft heeft zelfs een geschiedenis van doelbewust Opera pesten...

Je kunt in Opera je aanmelden als zijnde Internet Explorer of Mozilla browser. Soms helpt dat een site beter te laten werken onder Opera. Dat kun je instellen bij Extra --> Snelvoorkeuren.

Je kunt je ook aanmelden zonder dat je nog maar vermeld dat je een Opers compatible browser bent. Dat doet je door de ua.ini te bewerken. Dat is iets bewerkelijker. Hier kun je dat nalezen: http://operalover.tntluoma.com/day_9_uaini . Hiet wordt tevens ook meer verteld over de historie van browser identificatie. Verder is het een leuke en nuttige site waar je veel over het werken met Opera kunt leren

Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
Volgens mij kun je gewoon een nieuwe installatie doen en neemt hij de settings over. Als je het niet vertrouwd, installeer je Opera in een nieuwe directory. Hierna copieer je de settings gewoon handmatig.
Een nieuwe installatie is niet nodig. Download [url=hier]http://www.opera.com/download/languagefiles/index.dml[/url] het nederlandse bestand. PLaats het ergens op je harde schijf. Ga dan naar preferences en klik op "details" bij de talen. Selecteer vrvolgens het goede tekstbestand.

Over een oude instalatie heen installeren is trouwens nooit een probleem. Je moet het alleen niet met Beta's proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Opera preview puts widgets on stage
Opera Software on Tuesday plans to release a second preview version of Opera 9, the next version of its namesake Web browser.
Opera Labs
Opera Labs is not open yet. Please come back on Tuesday.
Morgen dus hoogst waarschijnlijk de nieuwe preview-versie (TP2). _/-\o_

Opera forums. :)

[ Voor 44% gewijzigd door GeekK op 06-02-2006 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:10

sjaakaq

It might get loud

Mooi, dan ga ik morgen ook maar eens van 8 naar 9 :) Tenminste...hoeveel bugs zitten er eigenlijk in? Is het browsebaar of wordt je toch wel elke dag gepijnigd door een bug ofzo?

Mogen ze wel eens wat aan dat icon doen btw...dat is echt afschuwelijk.
Afbeeldingslocatie: http://nontroppo.org/test/Op7/Opera-logo-critique.png
(http://my.opera.com/WhyOpera/blog/show.dml/100758)

Ik kan zelf wel iets knutselen, alleen is het lastig om dat in de .exe te krijgen :P ;)

[ Voor 17% gewijzigd door sjaakaq op 06-02-2006 21:38 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

In de TP1 zitten uiteraard bugs.... (zie beta forum). En die zullen er in TP2 ook wel in zitten, zeker gezien de nieuwe features. Ik moet zeggen dat ik met TP1 last heb van crashes, en ik vind het geheugengebruik wat hoog (al schijnt dat normaal te zijn omdat Opera geheugen vrijmaakt als andere programma's er gebruik van willen maken). Al met al ben ik benieuwd naar de changelog van morgen (soms komt-ie iets later na de uitgave van een beta/preview).

Het is overigens prima mogelijk preview's en beta's naast de stable versie te draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door GeekK op 06-02-2006 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Draai hem nu ook...geen crashes (nog :P ). Ben nu al een uur bezig met AdBlock "installeren"...kan die gozer geen installatiedinges maken ofzo...zit hier met 3 text-editorschermpjes en 4 explorerschermpjes te k*tten :X

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
En hij is gaaf! Ingebouwde content blocker, hmmmm. Mooi.
Gmail werkt eindelijk goed, inclusief de terug knop.
Al moet ik zeggen dat ik over de widgets nog steeds mijn twijfels heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 18:22
Net ff geïnstalleerd. Mooie features die er weer bijkomen.

- Tabs Preview: leuk, soms wel handig, laadtijd is soms lang. Lichte meerwaarde.
- Create search: Superhandig! Geen geklooi met .ini files zoals het voorheen moest, rechterklik in searchbox, create search en je kan de google search veranderen naar hetgeen je net toegevoegd hebt. Tabbladje search in de preferences om alles netjes te beheren. Super.
- Widgets: ff wennen, maar het biedt wel veel mogelijkheden naar de toekomst toe. Zitten nog wat visual bugs in als je over de knoppen gaat blijkbaar. Zo te zien niet echt te vergelijken met de extensions van firefox. Maar het valt dus nog af te wachten hoe het in de toekomst nog gaat evolueren.
- Blocked Content: zalig, je kan gewoon volledige sites opkuisen. Flash blijkbaar niet.
- Site specific settings: sites met bagger javascript gewoon JS uitzetten bvb, simpelweg handig.
- Improved Popup-blocker: die zal, zoals altijd, zijn werk meer dan goed doen.
- Bitorrent gebruik ik sowieso al niet, dus daar heb ik geen mening over.

I like it! Dat ie maar snel final wordt... :)

Kanttekening:
Opera is echt een programma voor de gevorderde gebruiker. Langs de ene kant goed, voor mij en andere ingewijden. Langs de andere kant jammer dat leken er in zullen verdwalen en slechts 10% van de features zal gebruiken. Misschien moeten ze eens een Opera Lite uitbrengen. Alleen de browser, plain & simple.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Haha die widgets zijn wel fun; dat rekenmachientje iig ;)

Alleen...hoe block ik content? Moet ik die echt handmatig in die lijst invoeren? Kan dat niet gewoon met rechtsklikken op iets en dan "block this domain" oid?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
leokennis schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:48:
Haha die widgets zijn wel fun; dat rekenmachientje iig ;)

Alleen...hoe block ik content? Moet ik die echt handmatig in die lijst invoeren? Kan dat niet gewoon met rechtsklikken op iets en dan "block this domain" oid?
Rechterklik ergens op de pagina, niet op een plaatje. Klik, Block Content.
Vervolgens worden de dingen die je kunt blokkeren aangegeven.
Klik er op om ze te blokkeren.
Als je wilt kun je via "details" ook handmatig te blokkeren URL's invoeren, inclusief wildcards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Ik heb net Opera 9 over 8 geinstalleerd, alleen ik krijg het idee dat een boel functies missen?
Dat Block Content en de Widgets kan ik niet vinden :(
En om nou 9 los te installen en al mijn instellingen van 8 daar in te zetten; alsjeblieft niet, dat gaat me letterlijk uren kosten :(

En waar zet je die new page tab uit (wanneer je geen pagina's open hebt)? Hij lijkt wel vastgeroest ofzo..

En dat add search engine heb ik ook niet :'(

[ Voor 24% gewijzigd door Peedy op 07-02-2006 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

pEeDy16 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:57:
Ik heb net Opera 9 over 8 geinstalleerd, alleen ik krijg het idee dat een boel functies missen?
En om nou 9 los te installen en al mijn instellingen van 8 daar in te zetten; alsjeblieft niet, dat gaat me letterlijk uren kosten :(
Ja...er staat ook koeiengroot dat je dus NIET over 8 moet heeninstalleren :P

Maarre...block content= rechtermuisknop. Widgets zie je pas als je er een installeert.

En al je instellingen? Wat toolbars goedzetten, bookmarks van 8 exporteren naar een .adr en importeren in 9 en klaar is pEeDy16 toch?

@Ook Al Bezet:

Omg @ handigheid blocken idd; werkt goed ja :)

Nu nog 3 dingen:
1-Preview van tabs vooral sneller maar ook groter, hier heb je net niks aan ;)
2-Een mousegesture om widgets te showen/hiden :)
3-Een nieuw logo ;)

Dat searchengine-add-ding is btw ook retehandig, maar nog niet zoals in FF waar je gewoon met rechts op een invoerveld kan drukken en dan kan kiezen voor "add custom search engine". Je moet hier nog wel de goede URL gaan uitzoeken enzo. En toevallig weten dat je %s moet gebruiken...

Maar het is een preview dus :)

[ Voor 45% gewijzigd door sjaakaq op 07-02-2006 14:01 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
pEeDy16 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:57:
Het staat duidelijk aangegeven dat het hier om een preview versie gaat. Die je dus absoluut niet, onder geen beding, over je officiele verie heen moet installeren.
Dat je daar niet naar luisterd is geen fout van Opera en geen reden om kwaad te worden.

Aanwijzingen voor het overzetten van instellingen en mail kun je[url=hier]http://my.opera.com/neeraj_deshmukh/blog/show.dml/5321[/url] en [url=hier]http://my.opera.com/neeraj_deshmukh/blog/show.dml/5321[/url] vinden.

EDIT:d'oh, iets te langzaam.
Dat searchengine-add-ding is btw ook retehandig, maar nog niet zoals in FF waar je gewoon met rechts op een invoerveld kan drukken en dan kan kiezen voor "add custom search engine".
Kan best wel hoor, bij mij tenminste wel.

"En waar zet je die new page tab uit (wanneer je geen pagina's open hebt)? Hij lijkt wel vastgeroest ofzo.."
Ga naar preferences en deselecteer "close button on each tab"

[ Voor 22% gewijzigd door Ook al Bezet op 07-02-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Ook al Bezet schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:01:
[...]

Het staat duidelijk aangegeven dat het hier om een preview versie gaat. Die je dus absoluut niet, onder geen beding, over je officiele verie heen moet installeren.
Dat je daar niet naar luisterd is geen fout van Opera en geen reden om kwaad te worden.

Aanwijzingen voor het overzetten van instellingen en mail kun je[url=hier]http://my.opera.com/neeraj_deshmukh/blog/show.dml/5321[/url] en [url=hier]http://my.opera.com/neeraj_deshmukh/blog/show.dml/5321[/url] vinden.
Heb ik wel gelezen, maar met de vorige TP's ging ook alles okay... ik baal er gewoon van dat ik weer een paar uur er aan moet zitten om het weer net zo te krijgen als ik in 8 had...
leokennis schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:59:
[...]

En al je instellingen? Wat toolbars goedzetten, bookmarks van 8 exporteren naar een .adr en importeren in 9 en klaar is pEeDy16 toch?
Plus mijn zelf toegevoegde tabbladen met resources (=ini-file werk), skins, personal bars+bookmarks, aangepaste ini files voor rechtermuisklik functies zoals wget en "Open in -> IE/Firefox" en alle instellingen bij Preferences weer zetten zoals ik wil; Reuse current page etc etc....dat duurt gewoon even :/

[ Voor 29% gewijzigd door Peedy op 07-02-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

[...]
[...]

Kan best wel hoor, bij mij tenminste wel.
OMG ik kijk ook overal overheen :X Thanks, searches toevoegen is idd makkelijk :P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Hoe schakel ik dat smooth scroll uit in opera 9 tp2?
Het werkt ontzettend irritant omdat hij steevast doorschiet als ik scroll.
Dat heb ik in andere programma's ook en daar heb ik het dan ook altijd uit staan, nu alleen nog in opera 9 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

ppl schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:30:
Dat heb ik in andere programma's ook en daar heb ik het dan ook altijd uit staan, nu alleen nog in opera 9 :)
opera:config#UserPrefs|SmoothScrolling - invoeren in adresveld (eventueel nieuwe tab).

[ Voor 19% gewijzigd door GeekK op 07-02-2006 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
ppl schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:30:
Hebben ze om de een of andere reden uit de normale interface verwijderd, komt wel terug hoop ik.
Om het uit te schakelen ga naar, opera:config en tik "scroll" in in de zoekfunctie.
Deselecteer smooth scrolling en je bent er.

EDIT: en alweer te laat, ik moet echt sneller typen :X
Je linkje werkt trouwens niet Geekk. hij gaat automatisch naar opera.com

[ Voor 15% gewijzigd door Ook al Bezet op 07-02-2006 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
[...]
"En waar zet je die new page tab uit (wanneer je geen pagina's open hebt)? Hij lijkt wel vastgeroest ofzo.."
Ga naar preferences en deselecteer "close button on each tab"
Dat bedoelde ik niet. Als je Opera opent, heb je altjid een lege tab, zonder zo'n sluitknopje. Je kan hem ook niet sluiten, hij blijft altijd staan. Hoe haal ik die tab weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
pEeDy16 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:42:
[...]

Dat bedoelde ik niet. Als je Opera opent, heb je altjid een lege tab, zonder zo'n sluitknopje. Je kan hem ook niet sluiten, hij blijft altijd staan. Hoe haal ik die tab weg?
Geen idee waar je het over hebt ik zie geen tab als ik opstart. Gebeurt dat ook als je hem instelt om zonder open tabs op te staten?
Het probleem zou heel goed wat te maken kunnen hebben met het feit dat je een preview over een final heen hebt gegooid, dat heeft vaak nare resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Ik heb hem alweer los er opnieuw opgezet.. ik krijg een lege tab zonder zo'n sluitknop als ik Opera opstart en ik krijg hem ook niet met CTRL-F4 weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
pEeDy16 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:50:
Ik heb hem alweer los er opnieuw opgezet.. ik krijg een lege tab zonder zo'n sluitknop als ik Opera opstart en ik krijg hem ook niet met CTRL-F4 weg..
Bizar, kun je een plaatje maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Afbeeldingslocatie: http://www.peedy.nl/got/blankpage.JPG

Erg irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Vaag, het lijk wel of Opera die widgets niet onthoud :X Moet ik ze elke sessie opnieuw agan installeren ofzo?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Bij die widgets is het ook irritant dat dat Add/Remove/Pin dingetje steeds onderin blijft staan.. ik wil gewoon wél m'n widgets zien, maar niet dat schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
pEeDy16 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:08:
Bij die widgets is het ook irritant dat dat Add/Remove/Pin dingetje steeds onderin blijft staan.. ik wil gewoon wél m'n widgets zien, maar niet dat schermpje.
Als je de widget vastpint kan dat ook, daar is die kop dus voor.
@Leo, dat lost jouw probleempje ook op.

Met je tab probleem kun misschien beter naar het Opera forum gaan, ziet eruit als een bugje.

[ Voor 6% gewijzigd door Ook al Bezet op 07-02-2006 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Ik heb hetzelfde zie ik nu. Waarschijnlijk een soort feature om snel een pagina te kunnen openen

edit: via een omweg kun je hem wel wegrkijgen...

Zorg dat je alleen die lege blanke pagina ziet, rechtermuis knop op tab > detach. De lege pagina komt in een nieuw scherm. Deze sluit je weer af. En in opera heb je geen tabs meer open :)

[ Voor 30% gewijzigd door disheaver op 07-02-2006 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

GeekK schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:36:
[...]
opera:config#UserPrefs|SmoothScrolling - invoeren in adresveld (eventueel nieuwe tab).
Ook al Bezet schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:37:
[...]

Hebben ze om de een of andere reden uit de normale interface verwijderd, komt wel terug hoop ik.
Om het uit te schakelen ga naar, opera:config en tik "scroll" in in de zoekfunctie.
Deselecteer smooth scrolling en je bent er.

EDIT: en alweer te laat, ik moet echt sneller typen :X
Je linkje werkt trouwens niet Geekk. hij gaat automatisch naar opera.com
Heren bedankt :)
Wel tof dat er op die wijze (opera:config) nog heel wat meer zaken te veranderen zijn. Eerlijk gezegd vind ik dit de meest makkelijke preferences scherm in heel dat Opera zitten. Het is best wel irritant dat je her en der naar bepaalde preferences moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ook al Bezet schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:14:
[...]

Als je de widget vastpint kan dat ook, daar is die kop dus voor.
@Leo, dat lost jouw probleempje ook op.
Nee niet echt; het probleem is:

Start Opera op-->installeert widget--> :) -->sluit Opera af-->Start Opera op-->widget weg :X

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
leokennis schreef op maandag 06 februari 2006 @ 21:24:
Mogen ze wel eens wat aan dat icon doen btw...dat is echt afschuwelijk.
[afbeelding]
(http://my.opera.com/WhyOpera/blog/show.dml/100758)

Ik kan zelf wel iets knutselen, alleen is het lastig om dat in de .exe te krijgen :P ;)
Lol, grappige link. Bizar eigenlijk dat er mensen zijn die zo serieus ingaan op een logo van iets van 15x15 pixels :D. Maar de schrijver van het artikel heeft wel gelijk.

Btw, is er al een datum bekend voor 9.0 final :? Ik probeer namelijk liever geen beta's om niet teleurgesteld te worden.

[ Voor 6% gewijzigd door dr snuggles op 07-02-2006 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
jschelhaas schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:15:
[...]

Ik heb hetzelfde zie ik nu. Waarschijnlijk een soort feature om snel een pagina te kunnen openen

edit: via een omweg kun je hem wel wegrkijgen...

Zorg dat je alleen die lege blanke pagina ziet, rechtermuis knop op tab > detach. De lege pagina komt in een nieuw scherm. Deze sluit je weer af. En in opera heb je geen tabs meer open :)
Óf dat werkt bij mij niet, óf ik snap niet wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
pEeDy16 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:33:
[...]

Óf dat werkt bij mij niet, óf ik snap niet wat je bedoelt.
laat alleen dat lege tab welke je niet weg krijgt staan. Rechtermuisknop op tab > detach. Vervolgens zal de tab in een nieuw venster geopend worden. Deze sluit je, en alle tabs zullen weg zijn.

Opera 9 pr2, Suse 10.0 KDE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien houd Opera nu ten ale tijde een tab open. Als ik namelijk in deze versie een pagina open heb, en deze sluit, dan krijg ik jouw tab te zien ( die zonder sluitknop dus ).
Eigenlijk niet eens zo irritant, als je het eenmaal doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:38:
[...]

Zo te zien houd Opera nu ten ale tijde een tab open. Als ik namelijk in deze versie een pagina open heb, en deze sluit, dan krijg ik jouw tab te zien ( die zonder sluitknop dus ).
Als je in MDI mode werkt heb je dat niet.
Dat hebben ze ingevoerd omdat 'newbies' eigenlijk altijd liever een sluitknop op de tabs hebben en ze in de war schijnen te raken als Opera alleen nog maar een lege container is.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
jschelhaas schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:36:
[...]

laat alleen dat lege tab welke je niet weg krijgt staan. Rechtermuisknop op tab > detach. Vervolgens zal de tab in een nieuw venster geopend worden. Deze sluit je, en alle tabs zullen weg zijn.

Opera 9 pr2, Suse 10.0 KDE
Detach heb ik niet :?
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:38:
[...]

Mja ok, maar ik wil het gewoon niet...
ZaZ schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:43:
[...]

Als je in MDI mode werkt heb je dat niet.
Dat hebben ze ingevoerd omdat 'newbies' eigenlijk altijd liever een sluitknop op de tabs hebben en ze in de war schijnen te raken als Opera alleen nog maar een lege container is.
En hoe kom ik uit MDI mode zodat ik hem wél weg kan halen?
ik ben geen newbie, en raak dus ook niet in de war, maar in gebruik vind ik het gewoon irritant

[ Voor 24% gewijzigd door Peedy op 07-02-2006 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

@pEeDy16: Zet in Pref "Sluitknop tonen op elke tab" uit. Dit is de enige manier voor zover ik weet. [nee, is inderdaad moeilijk te volgen waarom dat zo is en wat het met MDI-mode te maken heeft. Ik denk een overblijfsel van eerdere keuzes. Maar dit moeten ze idd rechtzetten - gewoon lege tab bij leeg scherm aan/uit kunnen zetten)

@wwillem: ZDNet zegt eerste helft dit jaar. Oorspronkelijk stond er blijkbaar eind juni, maar dit wordt tegengesproken. 'Eerste helft dit jaar' is echter blijven staan..

[ Voor 52% gewijzigd door GeekK op 07-02-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

En hoe kom ik uit MDI mode zodat ik hem wél weg kan halen?
ik ben geen newbie, en raak dus ook niet in de war, maar in gebruik vind ik het gewoon irritant
Ik zeg toch ook niet dat je newbie bent :p
Om in MDI mode te werken moet je in je preferences "show close button on each tab" uitzetten
Ze hebben de naam veranderd omdat newbies (ja alweer) daar ook van in de war raakte ;)

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
ZaZ schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:53:
[...]

Ik zeg toch ook niet dat je newbie bent :p
Om in MDI mode te werken moet je in je preferences "show close button on each tab" uitzetten
Ze hebben de naam veranderd omdat newbies (ja alweer) daar ook van in de war raakte ;)
Inderdaad, ik heb het net ontdekt.. als je dat vinkje weghaalt krijg je die lege pagina niet..slaat toch ook nergens op?
Ik zie het direct verband tussen Close buttons en een permanent aanwezige lege pagina niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

pEeDy16 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:56:
[...]

Inderdaad, ik heb het net ontdekt.. als je dat vinkje weghaalt krijg je die lege pagina niet..slaat toch ook nergens op?
Ik zie het direct verband tussen Close buttons en een permanent aanwezige lege pagina niet? :?
Zo lijkt het idd een beetje wazig. Maar als je 'show close button on each tab' uitzet doet ie eigenlijk meer dan alleen een close button weghalen.
Dan schakelt ie dus in MDI mode. Daar kan je ook pagina's resizen en minimaliseren dmv erop te klikken etc.
Alleen toen ze het nog noemde zoals het eigenlijk heet begreep bijna niemand het.
Nu gaan ze nog een stapje verder. Eigenlijk moet je het een beetje zien als "show close button" = normal mode en uitgevinkt is power user of iets dergelijks.
Of het nou de beste manier is om te configureren is natuurlijk een tweede.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
pEeDy16 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:56:
[...]

Zei ik toch al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

ZaZ schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 16:04:
[...]
Zo lijkt het idd een beetje wazig. Maar als je 'show close button on each tab' uitzet doet ie eigenlijk meer dan alleen een close button weghalen.
Dan schakelt ie dus in MDI mode. Daar kan je ook pagina's resizen en minimaliseren dmv erop te klikken etc.
Alleen toen ze het nog noemde zoals het eigenlijk heet begreep bijna niemand het.
Nu gaan ze nog een stapje verder. Eigenlijk moet je het een beetje zien als "show close button" = normal mode en uitgevinkt is power user of iets dergelijks.
Of het nou de beste manier is om te configureren is natuurlijk een tweede.
Resizen kan volgens mij in beide gevallen gewoon (tenminste, hier werkt het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Kunnen we de topictitel niet veranderen in Het grote Opera topic? We zit immers al bij versie 9.

En ik heb Exe-cuter even gemaild om de startpost bij te werken. :)

[ Voor 11% gewijzigd door GeekK op 07-02-2006 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heel vreemd maar in opera 9 preview werkt mijn scroll dingetje van mijn laptop niet. dit werkt prime in IE zelf in de IE7 maar helaas niet in opera. is er een mogelijkheid om dit "aan" te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
GeekK schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:51:
@wwillem: ZDNet zegt eerste helft dit jaar. Oorspronkelijk stond er blijkbaar eind juni, maar dit wordt tegengesproken. 'Eerste helft dit jaar' is echter blijven staan..
Aha, tnx. Maximaal 5 maanden wachten dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 16:40:
heel vreemd maar in opera 9 preview werkt mijn scroll dingetje van mijn laptop niet. dit werkt prime in IE zelf in de IE7 maar helaas niet in opera. is er een mogelijkheid om dit "aan" te zetten?
Je zou kunnen proberen om in opera:config effe 'smooth' in te tikken en dan smooth scrolling uitzetten.
Dan schijnt nog wel eens te helpen met muisproblemen

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar kan ik dat opera:config bestand vinden. heb lopen zoeken maar kan het niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 16:49:
waar kan ik dat opera:config bestand vinden. heb lopen zoeken maar kan het niet vinden
opera:config als adres intypen en <enter> drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb smooth uitgezet, maar helaas werkt het niet. wel balen want dat was met firefox ook al. en ik wilde graag opera kijken. dus nu maar weer terug naar IE balen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Moet je beter kijken degged, het werkt echt wel hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het config ding in wel ja. smooth uitzetten ook ja. maar de muisfunctie met scrollen nog steeds niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 17:02:
het config ding in wel ja. smooth uitzetten ook ja. maar de muisfunctie met scrollen nog steeds niet.....
Heeft het wel gewerkt in stable versies van opera?

En in andere programma? Misschien iets met drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft nergens nog gewerkt alleen in de IE daar draaid het als een trein. vandaar dat ik niet denk dat het aan de drivers ligtr, maar ik zal kijken of er nieuwe zijn. bedankt voor je advies
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste