[Ervaringen] Opera 8 gereleased *

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 5.883 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
babybox schreef op donderdag 22 september 2005 @ 21:58:
[...]

ik heb dus de nederlandse versie en via Extra->voorkeuren->geavanceerd->Browser->Laden daar heb je in principe een aantal keuzes direct verversen, na 1 seconde verversen, direct verversen na x aantal seconden verversen

daar heb je dus niet de mogelijkheid om meteen de pagina te renderen ipv wachten totdat hij eerst volledig is geladen

ik snap dus niet hoe het wel moet
Direct verversen toch? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
babybox schreef op donderdag 22 september 2005 @ 21:58:
[...]

ik heb dus de nederlandse versie en via Extra->voorkeuren->geavanceerd->Browser->Laden daar heb je in principe een aantal keuzes direct verversen, na 1 seconde verversen, direct verversen na x aantal seconden verversen

daar heb je dus niet de mogelijkheid om meteen de pagina te renderen ipv wachten totdat hij eerst volledig is geladen

ik snap dus niet hoe het wel moet
Ik heb het daarstraks even uitgetest en het verschil is duidelijk :

* Direct verversen : Van zodra Opera html binnen krijgt, begint hij die te tonen. Voordeel is dat je vaak onmiddellijk over de pagina kan beschikken, maar dat de structuur van de pagina nog kan veranderen naarmate Opera meer gegevens binnenkrijgt.
Nadeel : Zeker bij simpele sites is het "verspringen" van de structuur soms storend voor mij

* Verversen na x seconden : tussen de eerste en laatste optie in ...

* Na laden verversen : Opera download alle bestanden, renderd de pagina achter de schermen en toont je een nette site als ware het een foto die opspringt. Voordeel : Je sites krijgen een stabiele look en je kan onmiddellijk lezen zonder risico op verspringen van de opmaak.
Nadeel : Vaak lang wachten eer pagina opspringt.

Zelf heb ik hem staan op standaard 1sec, dit lijkt me de fijnste optie. Uiteraard puur persoonlijke voorkeur

Duidelijk ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 11:08

babybox

Win7

Exe-cuter schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 01:19:
[...]

Ik heb het daarstraks even uitgetest en het verschil is duidelijk :

* Direct verversen : Van zodra Opera html binnen krijgt, begint hij die te tonen. Voordeel is dat je vaak onmiddellijk over de pagina kan beschikken, maar dat de structuur van de pagina nog kan veranderen naarmate Opera meer gegevens binnenkrijgt.
Nadeel : Zeker bij simpele sites is het "verspringen" van de structuur soms storend voor mij

* Verversen na x seconden : tussen de eerste en laatste optie in ...

* Na laden verversen : Opera download alle bestanden, renderd de pagina achter de schermen en toont je een nette site als ware het een foto die opspringt. Voordeel : Je sites krijgen een stabiele look en je kan onmiddellijk lezen zonder risico op verspringen van de opmaak.
Nadeel : Vaak lang wachten eer pagina opspringt.

Zelf heb ik hem staan op standaard 1sec, dit lijkt me de fijnste optie. Uiteraard puur persoonlijke voorkeur

Duidelijk ? :)
duidelijk zoals je het omschreven hebt :Y)

maar weet iemand hoe het geregeld is bij internet explorer. Hier lijkt het renderen niet storend en je krijgt niet plotseling de verschuivingen zoals je die bij opera wel hebt bij het openen van een nieuwe pagina

ik zal die een seconde eens proberen

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99760

het viel me op dat opera wat probleempjes heeft, oa dat de 1e letter van een signature van wie dan ook op FoK weggelaten wordt? deze browser doet het ook niet op ChatUnited terwijl IE+FF daar wel werkt? Deze browser kan je ook al geen webmails mee lezen op "Het Net"?

staat er een instelling verkeerd of komt er nog een update of zijn dit gwoon de gebreken van Opera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106551

Anoniem: 99760 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 11:21:
het viel me op dat opera wat probleempjes heeft, oa dat de 1e letter van een signature van wie dan ook op FoK weggelaten wordt? deze browser doet het ook niet op ChatUnited terwijl IE+FF daar wel werkt? Deze browser kan je ook al geen webmails mee lezen op "Het Net"?

staat er een instelling verkeerd of komt er nog een update of zijn dit gwoon de gebreken van Opera?
Die eerste letter die (half) wegvalt lijkt me een renderfoutje, misschien iets met een margin o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-05 19:46
Kaaswagen schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:08:
[...]

Ja ik heb er 3; 1 mailaccount en 2 irc accounts. En nu? :9
*schop :>

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Anoniem: 99760 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 11:21:

...Of het zijn gebreken van de website. De sites die ik zelf programmeer renderen normaal gezien op de pixel juist in Opera. Vaak wordt er wat geknoeid met margins enzo ja, gewoon omdat het er anders op IE niet zou uitzien.

Uiteraard kan het ook een kleine renderbug van Opera zelf zijn, dit is natuurlijk altijd mogelijk ;)

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:40

Sabbi

je denkt aan mij.

Om het lijstje met search-addons maar weer eens voort te zetten:
Google's I feel lucky:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[Search Engine 18]
Name=Google Lucky
URL=http://www.google.com/search?q=%s&btnI=Lucky
Query=
Key=d
Is post=0
Has endseparator=0
Encoding=
Search Type=1

sneltoets is d in navolging van opera's control+d. (kan je mooi d control+d doen)

[ Voor 8% gewijzigd door Sabbi op 29-09-2005 12:53 ]

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
babybox schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 10:30:
[...]

duidelijk zoals je het omschreven hebt :Y)

maar weet iemand hoe het geregeld is bij internet explorer. Hier lijkt het renderen niet storend en je krijgt niet plotseling de verschuivingen zoals je die bij opera wel hebt bij het openen van een nieuwe pagina

ik zal die een seconde eens proberen
IE haalt alles binnen, rendert het en laat hem dán pas zien. Ik vind dit uitermate storend, omdat ik vaak heel snel door websites heen klik. Het direct laten zien van info door Opera vind ik uitermate relaxt, want meestal heb ik alleen het menuutje nodig om zo verder de betreffende site in te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-02 17:14

dano_nl

Meh

ik heb opera nu ook geinstalleerd, bevalt goed. Ik ben alleen op zoek naar een bbcode plugin voor opera zoals ik in firefox had. Ik heb deze pagina al gevonden: http://my.opera.com/commu...ow=menus&skip=20&author=0
maar als ik er op klik zegt hij de setup te downloaden en vervolgens gebeurt er niets.

voor deze: http://www.techenclave.com/forums/bbcode-opera-334.html (die lijkt mij het fijnst) hetzelfde verhaal. Zie ik wat over het hoofd?

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dano_nl schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 12:53:
ik heb opera nu ook geinstalleerd, bevalt goed. Ik ben alleen op zoek naar een bbcode plugin voor opera zoals ik in firefox had. Ik heb deze pagina al gevonden: http://my.opera.com/commu...ow=menus&skip=20&author=0
maar als ik er op klik zegt hij de setup te downloaden en vervolgens gebeurt er niets.
De link heeft de plugin gedownload EN direct ook geinstalleerd. Reply maar eens, en druk de rechtermuisknop op het tekstveld....

[edit]Oeps, bovenstaand geldt voor je TWEEDE link.....

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 106551 op 02-10-2005 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl

dano_nl

Meh

weird werkt niet. Net als die custom zoekmachines invoeren even verderop in deze post, ik kan niets aanpassen?>

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dano_nl schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 18:10:
weird werkt niet. Net als die custom zoekmachines invoeren even verderop in deze post, ik kan niets aanpassen?>
Hoe heb je Opera geinstalleerd ? Met een profiel per gebruiker toevallig ? Want dan zou het kunnen zijn dat je de verkeerde INI bestanden aan het aanpassen bent. Bij een profiel per gebruiker staan de bestanden die je moet aanpassen ergens in "Document and Settings", Bij 1 profiel staan ze in "Program files"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl

dano_nl

Meh

Anoniem: 106551 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 18:20:
[...]

Hoe heb je Opera geinstalleerd ? Met een profiel per gebruiker toevallig ? Want dan zou het kunnen zijn dat je de verkeerde INI bestanden aan het aanpassen bent. Bij een profiel per gebruiker staan de bestanden die je moet aanpassen ergens in "Document and Settings", Bij 1 profiel staan ze in "Program files"
nee ik heb opera niet op die manier geinstalleerd dus ik snap niet waarom hij het niet doet, ik ga even verder onderzoeken

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

Kan iemand mij uitleggen waarom ik de tmf site niet op de juiste manier geopend krijg?

Ik krijg aleen een blanco site met wat vakjes te zien: Afbeeldingslocatie: http://img366.imageshack.us/img366/2729/tmf6tq.th.png

http://img366.imageshack.us/my.php?image=tmf6tq.png

zo als hierboven ziet het eruit

maar in internet explorer doet hij wel gewoon.

Verder is opera een super browser echter dit is een site die niet werkt (mijn firewall zonealarm Pro en Kaspersky antivirus zijn goed afgesteld) ik snap dus niet hoe dit kan

ik heb gewoon flash 8.

en de nieuwste java: Sun Java Runtime Environment version 1.5

[ Voor 9% gewijzigd door babybox op 02-10-2005 21:02 ]

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Ik zie ook eerst al die witte vlakken, net voor hij de Flash-objecten begint te laden. Na het laden werkt de site perfect bij mij :)

Heb de Flash player 7. Mischien dat daar het probleem zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

Exe-cuter schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 21:21:
Ik zie ook eerst al die witte vlakken, net voor hij de Flash-objecten begint te laden. Na het laden werkt de site perfect bij mij :)

Heb de Flash player 7. Mischien dat daar het probleem zit
Dat denk ik niet ik had eerst ook (geloof) ik Flash 7 , je kunt nu nergens meer flash 7 downloaden

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ugh, wat een kots-site, het is alleen maar Flash :r. Goed dat ik er nooit heen ga!

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

Darkvater schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 22:50:
Ugh, wat een kots-site, het is alleen maar Flash :r. Goed dat ik er nooit heen ga!
goed, maar doet hij het bij jou wel?? bij mij dus niet, maar m'n broertje moet koste wat het kost op die site, met als gevolg dat hij dan internet explorer opstart en het zou gewoon moeten werken in Opera,

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:49

jasjenl

Liab A Tymo

Het was voor mij al een hele tijd geleden dat ik deze browser gebruikt had, nu deze echt gratis is geworden heb ik 'm ook maar weer eens geïnstalleerd. Ik moet zeggen dat het inmiddels een stuk beter is geworden dan wat ik voorheen gezien had, eerste indruk is dat ie een stuk prettiger werkt dan bijv. Firefox (waar ik nooit zo'n fan van ben geweest). Ik gebruik normaal gesproken Maxthon en ik merk wel dat Opera op een heel aantal punten toch wel sneller is (maar mijn pc is niet zo heel snel, dus wellicht dat je dat soort verschillen dan eerder merkt).

Toch zijn er nog een aantal punten die het waarschijnlijk voor mij voorlopig nog geen volwaardige vervanger voor Maxthon maken. Ten eerste het gemis aan een rss-sidebar zoals in Maxthon (rss kan wel in Opera maar toch minder handig, je zou dat gewoon net zoals de transfers en bookmarks in een sidebar moeten kunnen zien). Ten tweede merk ik dat er toch nog wel een aantal sites niet helemaal vlekkeloos werken, zoals bijv. het hierboven genoemde tmf.nl (en zo ben ik er nog wel meer tegengekomen). Maar verder valt het me helemaal niet tegen, ik zal deze browser de komende tijd eens weer wat meer in de gaten gaan houden en als de gebreken die ik nu nog tegenkomen worden gefixt, ga ik 'm zeker weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft het nut om sites te posten en samen te voegen in 1 post om bij te houden met welke sites opera nog problemen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Misschien op de opera support forums, voor op got zie ik er weinig heil in.

* Sabbi heeft een "Open in internet explorer" menu-entry in z'n context menu gezet in navolging van firefox, en klikt snel naar ie in geval van niet goed werkende sites.

[ Voor 5% gewijzigd door Sabbi op 03-10-2005 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-05 14:25

evaarties

Powerball @ 12.582

Sabbi schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 15:06:
Misschien op de opera support forums, voor op got zie ik er weinig heil in.

* Sabbi heeft een "Open in internet explorer" menu-entry in z'n context menu gezet in navolging van firefox, en klikt snel naar ie in geval van niet goed werkende sites.
Zou je een snelle how-to kunnen posten van deze aanpassing?

Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Het is best simpel...
Ga in Opera naar Prefs>advanced>Toolbars.
Selecteer Bij 'menu setup' je gebruikte setup en druk op duplicate.
In de 'menu' directory van je opera profile vindt je nu dit duplicaat staan, open deze in je favoriete tekst-editor

In deze file kan je nu naar hartelust je menu structuur aanpassen, de menu's die voor ons interressant zijn staan onder de kopjes 'Link popup menu' (voor als je rechtsklikt op een link) en 'Document Popup Menu' (Als je zomaar ergens op een pagina rechtsklikt)
Dit is de regel die je moet toevoegen:
code:
1
Item, "Open in Internet Explorer"="Copy document address & Execute program, "iexplore","%c""

Plak nu de open in ie regel erin zodat het er als volgt uit ziet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
[Link Popup Menu]
Item, 67389=Open link
Item, 53018=Open link in new page
Item, 53019=Open link in background page
--------------------1
Item, 54020=Open link in new window
Item, 67633=Open link in background window
--------------------2
Item, "Open in Internet Explorer"="Copy document address & Execute program, "iexplore","%c""
--------------------3
Item, 70463=Add link to bookmarks
Item, 50216=Copy link
Item, 50761=Save link
Item, 67350=Download url

[Document Popup Menu]
Item, 50426,=Back
Item, 50427,=Forward
Item, 67648,=Rewind
Item, 67649,=Fast Forward
--------------------1
--------------------2
Item, 50428,=Reload
Submenu, 200000, Reload Menu
--------------------3
Item, 70464=Add to bookmarks, 1
Item, 50215=Copy document address
Item, 65178=Send document address in mail
--------------------4
Item, 50004=Print document
Item, 44002=View document source
Item, 70465=Validate frame source
--------------------5
Include, Internal Frame
Include, Internal Document Background
--------------------6
Item, 50995=Enter fullscreen | Leave fullscreen

Je ziet dat ik bij mijn file nog wat met de spacers heb geschoven, je kan dit natuurlijk naar eigen inzicht aanpassen...
Klaar. Vergeet niet in je opera prefs je aangepaste setup te selecteren.

dummy mode:
  1. download mijn file
  2. save deze file in je profile/menu (deze map is vermoedelijk c:\documents and settings\Usernaam\Application Data\Opera\Opera\Profile\Menu)
  3. Selecteer in je opera Preferences het tabje Advanced, Daar in het balkje links het kopje Toolbars, en selecteer dan rechtsonder de menu-setup "Opera Standard + Open in IE"

[ Voor 52% gewijzigd door Sabbi op 03-10-2005 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sabbi schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:24:
In de 'menu' directory van je opera profile vindt je nu dit duplicaat staan, open deze in je favoriete tekst-editor
hier raak ik de draad kwijt, ik moet dus in C:\Program Files\Opera kijken naar een bestand (hoe heet het eigenlijk?) waarin ik die extra regels kan toevoegen? ik vind wel in de map default allemaal bestanden die standard heten, geen 1 van hun heet anders dan standard zus standard zo

edit: ik heb je bestand gedownload en het heet blijkbaar standardplusie.ini en iets wat eroplijkt vind ik niet in de map opera?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 03-10-2005 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Je profile/menu directory vind je in respectievelijk

c:\documents and settings\Usernaam\Application data\Opera\Opera 8\profile\menu

of in

c:\Program Files\Opera\ ergens als je geen individuele settings hebt.. (de filenaam hebt ik zelf verzonnen :) )

[ Voor 9% gewijzigd door Sabbi op 03-10-2005 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Super, het is gelukt.. tnx :D

Heb het zelf nog iets aangepast....

code:
1
2
3
4
[Document Popup Menu]

Item, "Open in Internet Explorer"="Copy Document Adress & Execute program, "iexplore","%c""
--------------------1

Zodoende kan je rechts klikken op de pagina en de huidige pagina in IE openen.

Bij de linkerrechtermuisknop menutjes over links ed heb ik het volgende toegevoegd:

code:
1
2
--------------------2
Item, "Open in Internet Explorer"="Copy link & Execute program, "iexplore","%c""

Om dan die link in IE te kunnen openen.

[ Voor 103% gewijzigd door evaarties op 03-10-2005 22:53 ]

Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sabbi schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:25:
Je profile/menu directory vind je in respectievelijk

c:\documents and settings\Usernaam\Application data\Opera\Opera 8\profile\menu

of in

c:\Program Files\Opera\ ergens als je geen individuele settings hebt.. (de filenaam hebt ik zelf verzonnen :) )
[Link Popup Menu] = is de rechtermuisknopmenu?

[Document Popup Menu] = dit is??

verder heb je 2 keer open explorer erin staan maar bij de 1 staat er internet explorer en de andere explorer, bedoel je met explorer windows explorer oftewel verkenner?

evaarties heeft het over een linkermuisknopmenu? vergist hij zich in rechtermuisknop of...?

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 03-10-2005 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99760 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:01:
[...]
rechtermuisknopmenu op een link
rechtermuisknopmenu op een pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Vergeten "internet" erbij te zetten, het was een erg snelle how-to ;)
Heb het geheel snel wat verbeterd.

[ Voor 28% gewijzigd door Sabbi op 03-10-2005 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Anoniem: 99760 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:01:
[...]

verder heb je 2 keer open explorer erin staan maar bij de 1 staat er internet explorer en de andere explorer, bedoel je met explorer windows explorer oftewel verkenner?

evaarties heeft het over een linkermuisknopmenu? vergist hij zich in rechtermuisknop of...?
Ik heb mij inderdaad vergist in de muisknop B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 00:32

GeekK

Rag Mama Rag

Of sleep de Open Page in IE link op deze pagina naar een werkbalk. Wanneer je op de button klikt wordt de huidige pagina geladen in IE. :)

[ Voor 23% gewijzigd door GeekK op 04-10-2005 12:38 ]

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GeekK schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 12:34:
Of sleep de Open Page in IE link op deze pagina naar een werkbalk. Wanneer je op de button klikt wordt de huidige pagina geladen in IE. :)
dit knopje is nou 2 keer geadded, maar ik zie hem werkenlijk nergens, heb al alle werkbalken geselecteerd in beeld. maar dan nog geen extra button te zien...

zucht... ben ik echt zo een newbie of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Jup, je bent een newbie :+

Bij mij werkt het simpel :

1) Je klikt op de link
2) Je klikt op de knop "Open page in IE"
3) Je accepteert de button, een toolbar-venster van Opera verschijnt, met onderaan de rubriek "Mijn knoppen"
4) De knop "InIE" sleep je naar een werkbalk op de plaats die je zelf wenst.

Ziehier een nieuwe knop die de pagina opend in Internet Explorer :)

Thanks voor de link GeekK !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exe-cuter schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:26:
Jup, je bent een newbie :+

Bij mij werkt het simpel :

1) Je klikt op de link
2) Je klikt op de knop "Open page in IE"
3) Je accepteert de button, een toolbar-venster van Opera verschijnt, met onderaan de rubriek "Mijn knoppen"
4) De knop "InIE" sleep je naar een werkbalk op de plaats die je zelf wenst.

Ziehier een nieuwe knop die de pagina opend in Internet Explorer :)

Thanks voor de link GeekK !
aaaaaaaha! stap 4 is het enige wat ik niet wist/begreep.

bedankt voor de uitleg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl

dano_nl

Meh

mm ik krijg die bbcode plugin nog steeds niet aan het werk, mijn profiel staat voor all users (hij staat in de opera dir) ik heb al een paar keer opera opnieuw geinstalleerd, maar zonder succes. Deze plugin: http://www.techenclave.com/forums/bbcode-opera-334.html

Afbeeldingslocatie: http://img177.exs.cx/img177/2582/screen10yo.jpg

zie ik wat over het hoofd?

[ Voor 10% gewijzigd door dano_nl op 04-10-2005 19:58 ]

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Werkt hier goed?

Gewoon de een-na-laatste reply in dat topic volgen en alles werkt naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

jasjenl schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 23:45:
Toch zijn er nog een aantal punten die het waarschijnlijk voor mij voorlopig nog geen volwaardige vervanger voor Maxthon maken. Ten eerste het gemis aan een rss-sidebar zoals in Maxthon (rss kan wel in Opera maar toch minder handig, je zou dat gewoon net zoals de transfers en bookmarks in een sidebar moeten kunnen zien). Ten tweede merk ik dat er toch nog wel een aantal sites niet helemaal vlekkeloos werken, zoals bijv. het hierboven genoemde tmf.nl (en zo ben ik er nog wel meer tegengekomen).
Tja, tmf.nl werkt zonder flash in IE ook niet hoor :Y)

Ik vind RSS in Opera juist ideaal. Je krijgt het in dezelfde formaat als je email in M2 waar je echt alles mee kan doen. Gewoon super :D

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Darkvater schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 19:49:
[...]
Tja, tmf.nl werkt zonder flash in IE ook niet hoor :Y)
Flash doet 't verder wel in Opera bij mij hoor :) Volgens mij werkt één of ander floating ad op die tmf.nl site niet helemaal lekker in Opera. Nu zal me dat op zich voor die site weinig boeien, want daar kijk ik toch nooit op, maar er zijn wel wat andere sites waar ook nog wat problemen voorkomen. Maar daar heb je dan in ieder geval nog zo'n mooie 'Report a site problem..' functie voor ;)
Ik vind RSS in Opera juist ideaal. Je krijgt het in dezelfde formaat als je email in M2 waar je echt alles mee kan doen. Gewoon super :D
Mja, ik vind het juist zo handig in Maxthon dat ik aan de zijkant gewoon een beknopt overzichtje van m'n actieve rss feeds zie, naast de site waar ik op dat moment naar aan het browsen ben. Die feeds updaten automatisch en zie ik dan toevallig in m'n ooghoeken een interessante headline, dan klik ik er op. Volgens mij is dat nu juist het hele idee achter rss, bij opera moet je er dan eigenlijk weer een hele pagina apart voor openen. Rss leent zich juist heel goed om in een sidebar gepropt te worden en die heeft Opera feitelijk wel. Maar ik begreep dat er wel meer mensen zijn die dit handig zouden vinden, dus het zal er vast wel een keer bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Misschien gebruik je een oude versie van opera dan? Ik heb 8.5 en tmf.nl werkt hier perfecto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Sabbi schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 10:34:
Misschien gebruik je een oude versie van opera dan? Ik heb 8.5 en tmf.nl werkt hier perfecto.
Nope, heb de laatste versie. Maar volgens mij is 't ook wel een redelijk brakke site, als ik in Maxthon de ad-blocker aan zet, doet ie 't ook al niet goed meer. Naja, maakt verder ook niet uit, wie kijkt er nu op die site >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:09
Heb de site even Opera gemeld in het kader van wie de jeugd heeft heeft de toekomst.... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl

dano_nl

Meh

heeft iemand enig idee hoe je gmail als standaard mailaccount in opera vastzet? Ik kan het maar niet vinden.

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122042

Mhm... Ik heb een heel erg raar probleem met Opera. Ben al een aantal jaren tevreden Opera-gebruiker, maar nu doet ie soms heel raar. Hij begint (zomaar) te flikkeren, en vliegt er dan uit. Een herinstal werkt niet en zou niet weten wat ik verkeerd doe (het valt zomaar voor, tijdens 't laden van een pagina of gewoon als ik al een halfuur een bepaalde pagina aan het lezen ben). 't Komt willekeurig voor, maar meestal zowat om 't uur, 3 kwartier. Heb al gezocht op vanalle sites, maar nog niets gevonden.
Iemand enig idee?
Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://img202.imageshack.us/img202/5994/kutopera4ld.th.jpg

Edit: misschien weet iemand hier iets meer mee:
Versie-informatie
Versie 8.5
Bouwnummer 7700
Platform Win32
Systeem Windows XP

Java Sun Java Runtime Environment version 1.5
XHTML+Voice Plug-in niet geladen

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 122042 op 09-10-2005 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Het viel me opeens op dat de dropdown menu bij de 'back' en 'forward' opeens verdwenen is. Deze was juist in Opera 8 (iig in de beta versie) ingevoerd...Of zie ik iets niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jschelhaas schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 08:56:
Het viel me opeens op dat de dropdown menu bij de 'back' en 'forward' opeens verdwenen is. Deze was juist in Opera 8 (iig in de beta versie) ingevoerd...Of zie ik iets niet?
Ze willen per versie wel eens de menus aanpassen. De knoppen die je bedoeld zijn er nog wel, maar je zult ze zelf even moeten toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Of je doet Click 'n Hold op het knopje zonder pulldown, dan komt de pulldown ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sabbi schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:24:
code:
1
2
3
[Link Popup Menu]
--------------------2
Hey das handig. Ik heb van iexplore even Firefox gemaakt. Nog iets handiger voor mij :).

[ Voor 9% gewijzigd door dr snuggles op 10-10-2005 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mouse Gestures _/-\o_ _/-\o_

Ik gebruik nu al maanden Opera, geweldige browser.

alleen jammer dat postbank.nl het nog steeds niet doet..

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl

dano_nl

Meh

postbank doet het gewoon hier? mijnpostbank.nl werkt! ik heb mijn instellingen op identify als IE en dat werkt gewoon>?

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
he, woei! ik had het al een tijd niet meer getest maar het werkt inderdaad gewoon weer! :D

operaaaa

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
dano_nl schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:26:
postbank doet het gewoon hier? mijnpostbank.nl werkt! ik heb mijn instellingen op identify als IE en dat werkt gewoon>?
Bij mij nu ook :).

Na het inloggen op mijnpostbank.nl bleef de browser hangen op U wordt doorgelinkt naar het inlogscherm. Even geduld a.u.b..... Maar blijkbaar heeft de schrale site van de postbank third party cookies nodig.

Zou het mogelijk zijn om het F12 menu uit te breiden met: "Refuse third party cookies" optie :? Dan kan ik het vinkje hier weghalen als ik naar de postbank site ga.

Ben ik trouwens de enige die bij mijnpostbank altijd denkt aan my precious? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Sabbi schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 10:19:
Of je doet Click 'n Hold op het knopje zonder pulldown, dan komt de pulldown ook.
Bij mij niet...
Anoniem: 106551 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 09:04:
[...]

Ze willen per versie wel eens de menus aanpassen. De knoppen die je bedoeld zijn er nog wel, maar je zult ze zelf even moeten toevoegen.
ow dom... niet gezien. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Nee? Ik bedoel gewoon op de normale back-button op je toolbar gaan staan, en de linkermuisknop indrukken en ingedrukt houden voor zo'n 1 seconde. Dit werkt trouwens ook bij de forward,rewind en fastforward knoppen, kan je zien waar opera heen zou gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik krijg hier mijnpostbank niet werkend:

Ik kan inloggen. Er staat dan U wordt doorgelinkt naar Mijn Postbank.nl, even geduld aub...... Daarna zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://img424.imageshack.us/img424/8135/opera5jv.jpg

Wat ik al geprobeerd heb:

- Browser laten identificeren als Opera, Mozilla en Internet Explorer.
- Bij security protocols alles aangevinkt
- Ervoor zorgen dat de browser alle cookies accepteert.

Verder gebruik ik geen proxy. De site werkt wel in IE en Firefox.

Misschien dat iemand mij hierbij kan helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Heb je een firewall draaien? Mag opera wel https connecties maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Je zou eens kunnen proberen om de ua.ini voor MijnPostbank aan te passen. Ergens in dit topic staat wel vermeld hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Sabbi schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 11:50:
Heb je een firewall draaien? Mag opera wel https connecties maken?
Ik heb alleen een router. Daar zijn geen speciale rules ingesteld. Verder hebben Firefox en IE geen problemen.

Of Opera HTTPS connecties mag maken zou ik niet weten. Kan ik dat ergens instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

F5, dan doet ie het vaak wel.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
hmm, ik zit momenteel op school en daar werkt het standaard wel. Ik denk dat het aan mijn instellingen ligt. Daar ga ik vanavond mee klooien. In ieder geval bedankt voor de reacties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Misschien dat het helpt: Ik krijg die fout als ik tijdens een sessie m'n cookies uitzet.

Dus wellicht kan er niet altijd geschreven worden naar, of gelezen worden uit een cookie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Wat ik denk: je moet bij de postbank een security ding accepteren, maar ondertussen laadt ie de pagina al wel :X dus ik denk dat ie niks laat zien als je nog niet geaccepteerd hebt oid...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Oke, ik heb de oplossing gevonden op mijn probleem:

Je moet TLS 1.1 bij security protocols uitvinken. Dan werkt het wel hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Sabbi schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 11:18:
[...]

Nee? Ik bedoel gewoon op de normale back-button op je toolbar gaan staan, en de linkermuisknop indrukken en ingedrukt houden voor zo'n 1 seconde. Dit werkt trouwens ook bij de forward,rewind en fastforward knoppen, kan je zien waar opera heen zou gaan :)
Ow het werkt al: het is niet alleen maar linkermuisknop inhouden, maar vervolgens ook naar onderen slepen. Eigenlijk gewoon de knop proberen te verslepen ;)

En btw: door met je muis boven de knop (alle 4) te blijven zweven, komt er ook een alt-text met de pagina waar je heen zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122042 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 16:00:
Mhm... Ik heb een heel erg raar probleem met Opera. Ben al een aantal jaren tevreden Opera-gebruiker, maar nu doet ie soms heel raar. Hij begint (zomaar) te flikkeren, en vliegt er dan uit. Een herinstal werkt niet en zou niet weten wat ik verkeerd doe (het valt zomaar voor, tijdens 't laden van een pagina of gewoon als ik al een halfuur een bepaalde pagina aan het lezen ben). 't Komt willekeurig voor, maar meestal zowat om 't uur, 3 kwartier. Heb al gezocht op vanalle sites, maar nog niets gevonden.
Iemand enig idee?
Voorbeeld:
[afbeelding]

Edit: misschien weet iemand hier iets meer mee:
Versie-informatie
Versie 8.5
Bouwnummer 7700
Platform Win32
Systeem Windows XP

Java Sun Java Runtime Environment version 1.5
XHTML+Voice Plug-in niet geladen
Niemand een oplossing voor 'mn probleem :(?

't Is echt mateloos iritant, soms klapt ie er gewoon uit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 122042 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:04:
Niemand een oplossing voor 'mn probleem :(?

't Is echt mateloos iritant, soms klapt ie er gewoon uit :'(
Doe eens met memtest86 een geheugenscan om te kijken of er niks mis is met je geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
@ l0de_

Heb je dan altijd dezelfde website openstaan (of op achtergrond) of is het echt gewoon willekeurig ?
Zeker in de oude versies van Opera had je wel eens dat verkeerde plugins je Opera instabiel maakten, mischien eens handig om te kijken of er geen verdachte plugins geactiveerd zijn ?

Extra-->Geavanceerd-->Plug-ins :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Heeft iemand btw een goede vista/longhorn skin voor Opera? Ik heb nu "MyVista" oid maar dat is een vieze mix tussen de originele skin en vista...verkeerde scrollbars, standaardbuttons etc.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heeft er iemand de site van Marantz al es bekeken met Opera? www.marantz.com, dan Europe en 'consumer products' kiezen. In FF (en IE veronderstel ik maar ik zit op linux 8)) krijg ik op die site een knoppenbalkje ('reviews' 'products' 'dealers')... Maar in Opera niet - als ik hem op 'herkennen als Firefox' zet lukt het soms wél. Herkennen als IE helpt niks.

Ik gebruik Opera 8.50. Kan iemand die glitches bevestigen?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:21
Borromini schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 08:43:
Heeft er iemand de site van Marantz al es bekeken met Opera? www.marantz.com, dan Europe en 'consumer products' kiezen. In FF (en IE veronderstel ik maar ik zit op linux 8)) krijg ik op die site een knoppenbalkje ('reviews' 'products' 'dealers')... Maar in Opera niet - als ik hem op 'herkennen als Firefox' zet lukt het soms wél. Herkennen als IE helpt niks.

Jep, hier precies hetzelfde. Identify op mozilla does the trick (maar geen echte oplossing helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exe-cuter schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 00:14:
@ l0de_

Heb je dan altijd dezelfde website openstaan (of op achtergrond) of is het echt gewoon willekeurig ?
Zeker in de oude versies van Opera had je wel eens dat verkeerde plugins je Opera instabiel maakten, mischien eens handig om te kijken of er geen verdachte plugins geactiveerd zijn ?

Extra-->Geavanceerd-->Plug-ins :)
Het is steeds volledig @ random. Ik heb nu m'n plugins wel eens uitgeschakeld (ergens bij de voorkeuren), eens zien of ie er vandaag nog uitvliegt... Verder zag ik op opera:plugins niets verdachts staan.
wwillem schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 22:00:
[...]

Doe eens met memtest86 een geheugenscan om te kijken of er niks mis is met je geheugen.
Ik zal er me straks eens mee bezighouden, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Borromini schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 08:43:

Ik kan de glitches in de pagina bevestigen. Mocht je niet goed renderende pagina's krijgen, dan kan het nooit kwaad om eens te kijken hoeveel moeite de website maker doet om zich aan de standaard te houden. Dit kan heel eenvoudig met ctrl->alt->v.

In dit geval heeft de maker van marantz->europe->home ent zelfs niet eens beschreven in welke standaard hij schrijft (no Doctype found). Dus je kan het Opera niet altijd kwalijk nemen dat pagina's niet goed renderen. E-mail de maker van de site zou ik zeggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Of Help -> Probleemsite melden...

Wellicht dat Opera zelf dan contact met hun opneemt. Een briefje van de CEO :P legt misschien wat meer gewicht in de schaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Dank voor het zoeken :) . Helaas zijn deze skins ook maar half compleet...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Opera roelt. Dat vooraf.

Ik heb een poos lang een probleem gehad dat ik binnen Opera niets kon kopieren/plakken. Ook niet van of naar andere programma's. Heel vaag, alles geprobeerd. Nieuwe versie, nieuwe install, etc. Het enige wat nu dus geholpen heeft is een format en Windows en dus Opera er opnieuw op. Desondanks weet ik nooit wat nou het probleem was..heeft iemand anders dit ook (gehad) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pEeDy16 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:32:
Opera roelt. Dat vooraf.

Ik heb een poos lang een probleem gehad dat ik binnen Opera niets kon kopieren/plakken. Ook niet van of naar andere programma's. Heel vaag, alles geprobeerd. Nieuwe versie, nieuwe install, etc. Het enige wat nu dus geholpen heeft is een format en Windows en dus Opera er opnieuw op. Desondanks weet ik nooit wat nou het probleem was..heeft iemand anders dit ook (gehad) ?
Geen problemen hier met kopieeren en/of plakken. Maar WAT probeer je precies te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112425

Ik gebruik Opera ook al enige tijd naar volle tevredenheid. Ik heb alleen 1 vraagje.

Als je een skin installeert, dan verandert de size van de tabs. (Bijv. de tab 'Opera Skins' is minder breed dan ' GoT - [Ervaringen] Opera...'). Als je de default skin neemt, dan maaktie gewoon alle tabs even breed. Aangezien ik meestal veel tabs open heb, en het gewend ben met de middelmuis alles te sluiten, is het nogal vervelend als de tabs niet even breed zijn. :) M.a.w., hoe blijven de tabs even breed als je een skin installeert?

Hmm, ik heb nu precies een skin waarbij de tabs wel even breed blijven. Het zal dus wel skin afhankelijk zijn. >:)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 112425 op 14-10-2005 13:50 . Reden: ja ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

GeekK schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:44:
Of Help -> Probleemsite melden...

Wellicht dat Opera zelf dan contact met hun opneemt. Een briefje van de CEO :P legt misschien wat meer gewicht in de schaal...
Heb ik gedaan :). Bedankt, ik was niet op de hoogte over het bestaan van die knop. Ik hoop alleen maar dat het doorkomt? Het ging iig niet via m'n mail-account.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb Map favorieten van IE overgezet naar Opera, maar andere links die ik via opera heb opgeslagen kan ik niet verwijderen of aanpassen, alleen de links in de map Opera en Internet Explorer - Favorieten zijn wel aan te passen. is dit nou een bug of doe ik iets verkeerd? (als voorbeeldje de download.com en de amazon.com urls zijn niet aan te passen bijv...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 99760 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 07:16:
ik heb Map favorieten van IE overgezet naar Opera, maar andere links die ik via opera heb opgeslagen kan ik niet verwijderen of aanpassen, alleen de links in de map Opera en Internet Explorer - Favorieten zijn wel aan te passen. is dit nou een bug of doe ik iets verkeerd? (als voorbeeldje de download.com en de amazon.com urls zijn niet aan te passen bijv...)
Ik denk dat je iets fout doet. Wanneer Opera gestart is, kun je op ctrl-alt-b drukken. Nu kun je op elke bookmark klikken die je wilt en deze verwijderen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wwillem schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:08:
[...]

Ik denk dat je iets fout doet. Wanneer Opera gestart is, kun je op ctrl-alt-b drukken. Nu kun je op elke bookmark klikken die je wilt en deze verwijderen :).
gedaan, alleen kom ik weer in het zelfde terecht als eerder, en staan de urls amazon.com en download.com er niet bij en nog een paar linkies. dat zijn losse urls buiten de map Opera en IE - favorieten. alles in die 2 mappen kan ik aanpassen maar losse linkjes toevoegen aan opera zonder in 1 van die 2 mappen te zetten resulteert in een nietverwijderbare linkjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Nee hoor. Links in je bookmark scherm zie je de mappen staan. Klik nu op een leeg gedeelte hieronder, en je ziet de links die niet in een map staan.

Zelf heb ik als probleem met Opera dat in Windows je met CTRL+D in de adresbalk je de inhoud van je geheuhen plakt achter wat er al staat en daar vervolgens heen gaat.
Onder Linux verwijderd Opera echter wat al ingetypt staat. Erg vervelend.

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jeldert schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:08:
Nee hoor. Links in je bookmark scherm zie je de mappen staan. Klik nu op een leeg gedeelte hieronder, en je ziet de links die niet in een map staan.
dat was het dus, bedankt. :)

toch vind ik het rechtermuisklik systeem in IE favorieten op welk link dan ook een stuk makkelijker. begrijp me niet verkeerd, opera heeft zijn pluspunten tov IE maar ik snap niet goed waarom Opera of FF deze manier nog altijd niet ingebouwd hebben, te moeilijk misschien of vinden veel mensen dat niet handig?

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 15-10-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Jeldert schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:08:
Zelf heb ik als probleem met Opera dat in Windows je met CTRL+D in de adresbalk je de inhoud van je geheuhen plakt achter wat er al staat en daar vervolgens heen gaat.
Onder Linux verwijderd Opera echter wat al ingetypt staat. Erg vervelend.
Als je in de adresbalk klikt is (onder Windows) het adres toch al geselecteerd? Als ik dan ctrl-d doet werkt het prima.

Ctrl+D is volgens mij niks meer dan Ctrl+V & Enter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Anoniem: 99760 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:28:
[...]

toch vind ik het rechtermuisklik systeem in IE favorieten op welk link dan ook een stuk makkelijker. begrijp me niet verkeerd, opera heeft zijn pluspunten tov IE maar ik snap niet goed waarom Opera of FF deze manier nog altijd niet ingebouwd hebben, te moeilijk misschien of vinden veel mensen dat niet handig?
Ik vind het net als jou handiger. Ik heb het ook wel eens op de opera forums aangekaart, maar heb idd het gevoel dat het niet door genoeg mensen een groot probleem wordt gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Dit komt waarscheinlijk door de techniek. In FF/Opera is het een enkel bestand met de favorieten. In IE is het een mapje. Ik denk dat ze bij MS de mapview omgebouwd hebben tot menuitems :D

Hier mijn Opera (indeling gebasseerd op mijn eigen browser: MicroSE Unite)
Afbeeldingslocatie: http://microse.mihopa.com/images/extern/OperaKlein.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door 90710 op 16-10-2005 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom is in de rechtermuisknop vertalen geen engels naar nederlands (of viceversa) opgenomen? dit terwijl ik een nederlandse opera heb. af en toe weet ik een bepaald woordje niet te ontcijferen en surf ik ff naar bablefish, ik was ff verrukt toen ik de optie vertalen erbij zag staan in opera maar dat was van korte duur...

verder vind ik het irrie dat er een tabje blank page of zo tevoorschijn komt en NIET automatisch weggaat en die komt tevoorschijn als ik op een downloadurl heb geklikt. is dit op te lossen?

edit; heb ff gezocht op vertalen en vertaal in dit topic maar kreeg geen hits.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 20-10-2005 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Anoniem: 99760 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:27:
Waarom is in de rechtermuisknop vertalen geen engels naar nederlands (of viceversa) opgenomen? dit terwijl ik een nederlandse opera heb. af en toe weet ik een bepaald woordje niet te ontcijferen en surf ik ff naar bablefish, ik was ff verrukt toen ik de optie vertalen erbij zag staan in opera maar dat was van korte duur...

verder vind ik het irrie dat er een tabje blank page of zo tevoorschijn komt en NIET automatisch weggaat en die komt tevoorschijn als ik op een downloadurl heb geklikt. is dit op te lossen?

edit; heb ff gezocht op vertalen en vertaal in dit topic maar kreeg geen hits.
ik ken bebelfish niet, maar kun je daar ook via url-input vertalen? Want dan zou je hem a) makkelijk via het search.ini kunnen toevoegen
en b) ook wel handmatig in het menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jschelhaas schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 15:22:
ik ken bebelfish niet, maar kun je daar ook via url-input vertalen? Want dan zou je hem a) makkelijk via het search.ini kunnen toevoegen
en b) ook wel handmatig in het menu
Urlinput? ikke geen verstand van hebben :)

http://babelfish.altavista.com/babelfish/tr

dit is hem iig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-04 10:11
Na aanhoudende problemen met Firefox (lees hier), ben ik overgestapt op Opera...en ik moet zeggen, ik heb het me nog geen seconde beklaaagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Opera 9.00 preview 1 _/-\o_

Changelog

Ook voor Mac en Linux: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Wat een verschrikkelijke toetscombinaties heeft die nieuwe versie, ik ben direct weer terug gegaan :/

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Wolfboy schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 00:03:
[...]

Wat een verschrikkelijke toetscombinaties heeft die nieuwe versie, ik ben direct weer terug gegaan :/
Ik heb hem los geinstalleerd. En aangezien ik geen zin heb alles over te zetten (mail, accounts, bookmarks, feeds, menu's enzo enzo enzo....

hou ik het maar ff op 8.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

ik ben ook weer teruggegaan, in threads als 1079837 (HK :+ ) a.k.a. gewoon threads met veel plaatjes vlakbij elkaar, lopen de plaatjes door elkaar heen en is het nauwelijks te zien :) aangezien ik niet gok dat er binnen een week nog een preview uitkomt wacht ik maar even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Lafaards... :P

Heb mijn mail eenvoudig over kunnen zetten op een aparte 9.0 installatie (even wat paden in de ini's veranderen). Die gebruik ik gewoon naast de oude.

Het blijft een preview natuurlijk, sommige dingen renderen ineens wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

merk je ook positieve veranderingen? (kan het natuurlijk zelf installeren maar ik zit sowiezo niet zo lang bij opera 8.5 om een expert te zijn en te kunnen zeggen of er merkbaar iets veranderd is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Anoniem: 99760 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 04:11:
merk je ook positieve veranderingen? (kan het natuurlijk zelf installeren maar ik zit sowiezo niet zo lang bij opera 8.5 om een expert te zijn en te kunnen zeggen of er merkbaar iets veranderd is...)
hier is de changelog.

Positieve veranderingen:
  • xsl support
  • betere svg support
  • meer css 3 support
  • betere XMLHTTPRequest support (zoek op ajax voor voorbeelden)
  • kijk verder in de changelog ;)
Wat ik positieve veranderingen vind zullen anderen negatief vinden.
Ik vind de nieuwe toetscombinaties verschrikkelijk vervelend (firefox stijl) terwijl anderen (firefox gebruikers) het geweldig zullen vinden.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Changed keyboard shortcuts for closer cross-browser compatibility:
Ctrl+T replaces Ctrl+N for opening a new tab.
Ctrl+N opens a new browser window.
Ctrl+D and Ctrl+Shift+D replace Ctrl+T and Ctrl+Shift+T, respectively, for adding pages to bookmarks.
Ctrl+Shift+V can be used instead of Ctrl+D for paste-and-go.
Die toetsencombo's zijn inderdaad verschrikkelijk. Waarom zou ik ingodesnaam een heel nieuw window willen openen, als ik een pagina los op m'n andere monitor wil sleep ik de tab er wel naar toe... Opera gaat teveel naar tabbed browsing toe ipv MDI wat ik persoonlijk fijner vind. En dan ook nog control+D weghalen, dat zijn dus echt de twee keyboard shortcuts die ik het vaakst gebruik.

Gelukkig bedenk ik me net dat opera rete makkelijk te configureren is, en heb ik net de keyboard settings van m'n 8.5 profiel naar mn 9 TP profiel gegooit, zodat ik 9 normaal kan gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Sabbi op 21-10-2005 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

engels vertalen naar nederlands in je contextmenu: (zoals gevraagd)

plak deze in je profile/search.ini:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[Search Engine 35]
Name=Babelfish E2D
URL=http://babelfish.altavista.com/tr
Query=doit=done&intl=1&trtext=%s&lp=en_nl
Key=x
Is post=1
Has endseparator=0
Encoding=utf-8
Search Type=120
Verbtext=0
Position=-1

plak de volgende regel in je profile/menu/hoejemenusetheet onder het kopje '[translate menu]':
code:
1
Item, 65216=Hotclick search, 120

en voeg dit toe aan c:\program files\opera\english.lng (mits je de taal op engels hebt staan):
code:
1
65216="English to Dutch"

en hoepla, een EN->NL vertaler erbij...
Als je onder profile/menu geen menu-set hebt staan moet je in opera even >prefs>advanced>toolbars>menusetup>duplicate doen, dan worden je menusettings in een file gesaved.
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste