[Ervaringen] Opera 8 gereleased *

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 5.861 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Laatste nieuws : Opera verwijderd ads uit nieuwste versie. Versie 8.5 kan volledig gratis worden gedownload.
Afbeeldingslocatie: http://www.opera.com/img/campaign.jpg

Download voor windowsEngels
Andere talen
Download voor linux
Engels

Mijn ervaringen :
Opera 8 final start enkele keren sneller op dan de laatste versie van 7. Ook het laden van pagina's lijkt veel sneller te gaan. Nu kan je stukken geselecteerde tekst laten voorlezen en kan je de browser redelijk goed besturen via je stem.

Ten opzichte van versie 7 kan ik niet echt nadelen vinden. De look is simpeler bij een verse install, alles loop veel vlotter en de features zijn weer lekker aangevuld :9
Wel moet ik toegeven dat ze enkele (veelal uiterlijke) onderdelen afgekeken hebben van Mozilla Firefox :) (zoals popup-melding, de close-button in de tab,...)

Een hint voor de spraakbesturing : Ga bij spraak->bewerken en zet daar het codewoord op "HAL" ipv "Opera". Dit herkend hij veel makkelijker bij mij.

Voor de rest, alweer een topper ! Morgen mijn Opera-shirt nog eens aantrekken 8)

[ Voor 53% gewijzigd door Exe-cuter op 20-09-2005 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel nog even aan :)

Opera 8 final released : Alweer overtuigd ! > [Ervaringen] Opera 8 gereleased *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:09

GeekK

Rag Mama Rag

Exe-cuter schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:56:
Vraagje : Enige nadeel voor mij is de firefox stijl van tabs te sluiten. Dus de sluit-button in de tab zelf. Weet iemand hoe ik ze terug in de normale stand krijg, dus helemaal rechtsboven, net onder de main close-button ? :)
Extra -> Voorkeuren -> Algemeen -> "Sluitknop tonen op elke tab" uitvinken.
Beide, sluit-button en rechtsboven, kan volgens mij niet.

Verder kun je natuurlijk de middelste muisbutton gebruiken om een tab te sluiten, of rechtsklikken en kiezen, en er is vast ook nog wel een shortcut voor maar die weet ik niet uit mijn hoofd..

[ Voor 33% gewijzigd door GeekK op 19-04-2005 20:21 ]

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
GeekK schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 20:25:
Even een apart berichtje voor wat mirrors:
Bedankt, ik heb ze even in de topicstart gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:47
Super super, pas 1 bugje gevonden icm met iframe en z-index. Maar voorderest heeft hij alle technology weer aan boord (ben ook erg blij dat ze nu ook XMLHttpRequest ondersteunen). Ben er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

In het panel kan je kiezen welke knoppen je wilt zien, maar je hebt ook in het panel zelf een pull-down menu als keuze.
Je kan nu niet kiezen om de knoppen helemaal niet te laten zien zodat je alleen nog via het pull-down menu kan kiezen:
Afbeeldingslocatie: http://img247.echo.cx/img247/892/opera8panel3jv.png
Zelf vind ik dit dubbelop, enig idee hoe ik die knoppen wegkrijg maar toch het panel kan gebruiken?

[ Voor 1% gewijzigd door pasta op 22-04-2005 01:14 ]

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Klik rechts op de knoppen: Aanpassen -> Werkbalken -> Plaatsing -> Zet op "Uit"

[ Voor 23% gewijzigd door GeekK op 19-04-2005 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Laatst online: 18:53
ligt da nu aan mij of ligt de officiele site plat??

Voor de rest zeer aardige look en over het algemeen snel, flinke verbetering met voorgaande versies. Juist die reclame dat beetje tegen steekt nuja ze moeten ergens hun geld vandaan halen :)

[ Voor 6% gewijzigd door beOnt op 19-04-2005 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Doet GoT het goed in Opera 8? Anders ga ik meteen overstappen van Opera 7 naar 8 en dan kan IE de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

GeekK schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 20:58:
Klik rechts op de knoppen: Aanpassen -> Werkbalken -> Plaatsing -> Zet op "Uit"
Bedankt, ik bleef in het Panel tab zitten kloten :)
Noork schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:03:
Doet GoT het goed in Opera 8? Anders ga ik meteen overstappen van Opera 7 naar 8 en dan kan IE de deur uit.
Geen problemen hier :)

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:53
Noork schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:03:
Gaat al een jaar goed met Opera 7.x en nu ook met 8.0. Hiero ook Opera als standaardbrowser. Belanrijkste steekwoorden: compleet en veel handige opties. Met niet bepaald in de laatste plaats het gelauwerde tabbladbrowsen. Mar ook de standaard sessiemanager...

Ik heb I.E. dan ook nog geen moment gemist. Ik gebruik I.E. enkel voor websites die niet goed lopen onder Opera of Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
He, ligt het aan mij of is de spraakherkenning slechter worden vergeleken de eerste Beta waarin de spraakherkenning kwam (beta 1 ofzo?).

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
EricJH schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:12:
[...]Gaat al een jaar goed met Opera 7.x en....
Aha, ik heb hier 7.21 en GoT wordt hier niet goed weergegeven.

Screenshot

Aha, ik zit even te te zoeken over deze versie. maar het schijnt dus dat alleen 7.54 ondersteunt wordt door GoT. Ik heb net versie 8 even geinstalleerd, maar ik vind hem niet zo best eigenlijk. Hij is vrij onoverzichtelijk. De toolbars lijken wel meer ruimte in te nemen dan in versie 7.

[ Voor 34% gewijzigd door Noork op 19-04-2005 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Noork schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:24:
[...]

Screenshot
Ik zie dat bij jou de smiley figure achter de quicksearch boxjes zit. Met FIrefox 1.0.3 wordt de reclame foto van OPera weggelaten. Bij I.E. gaat het wel weer goed.

Ik heb voor de grap de pagina van deze draad eens door de validator van w3.org getrokken. Die vond zeven fouten in de HTML: http://validator.w3.org/c...2Flist_messages%2F1029759

Ik zou zeggen upgraden naar 8.0.

Toolbars die meer ruimte innemen dan in 7.x? Bij de standaard installatie van 8.0 staan er juist minder toolbars standaard aan dan in de 7.x serie. Firefox heeft ongeveer 3mm meer ruimte (17 inch monitor op 1024x768). Lijkt me dus ruimte genoeg......

[ Voor 16% gewijzigd door EricJH op 19-04-2005 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
De toolbars staan misschien standaard uit, maar sommige wil ik er wel bij hebben. De linker balk waar je je bookmarks heb staan is een stukje breder uitgevallen door wat extra icon's. Ook zitten de navigatieknoppen niet meer in het bovenste menu, maar in het menu van het tabblad. Ik vind het niet zo heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Noork: die dingen kun je toch allemaal aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 19:37
offtopic:
Welk thema heb je daar?

Ik kan bevestigen dat GoT het prima doet in Opera 8 en ik eigenlijk heel weinig problemen ermee heb. Zeker aan te raden het een te proberen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
GeekK schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:51:
Volgens mij is het niet mogelijk om links je bookmarks te hebben staan, zonder die knoppenrij ernaast. Ik kon het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Opera 8 is echt heerlijk. Alles werkt bij mij perfect. Merkbaar sneller dan Opera 7. Gaat richting de snelheid van Opera 6! Prima browsertje :).
GeekK schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:51:
Je kunt alle knopjes en dingetje aanpassen. Rechtermuisknop op de werkbalk of knop die je weg wilt hebben en dan customize. Mijn motto: Hoe minder hoe beter. Dat vraagt om plaatjes!

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tuinder/opera8_small.png

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tuinder/opera8_small_.png

Ik doe erg veel met mouse gestures, dus ik heb geen main bar nodig met knopjes voor vooruit of terug. Mouse gestures zijn echt iedereen aan te raden, klik hier voor de commando's. Na een paar keer proberen wil je niet anders meer :Y). Als je een foutje hebt gemaakt kun je in Opera altijd ctrl-z drukken.

Of ook erg handig: Naar tweakers.net gaan, ctrl+shift indrukken en vervolgens op alle nieuws items klikken die je wilt zien. Deze openen allemaal op de achtergrond. Vervolgens hoofdpagina sluiten en je kunt al het nieuws wat je leuk vindt lezen :). Nadeel van al deze features is wel dat je surfen met andere browsers enorm k*t gaat vinden :D.

[ Voor 20% gewijzigd door dr snuggles op 19-04-2005 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Dat lijkt ergens op wwillem. Ik ga ook nog wel even knoeien.

De installatie gaat trouwens ook super. Ik had hier een beta van versie 8 liggen. Deze overschrijft gelukkig niet de oude installatie. Is dat bij de final versie ook zo?

[ Voor 60% gewijzigd door Noork op 19-04-2005 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Noork schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:12:
Dat lijkt ergens op wwillem. Ik ga ook nog wel even knoeien.

De installatie gaat trouwens ook super. Ik had hier een beta van versie 8 liggen. Deze overschrijft gelukkig niet de oude installatie. Is dat bij de final versie ook zo?
Wanneer je de final versie in een andere directory installeert dan de oudere versie van Opera, dan wordt er niets overschreven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 07:05
Hij zat al in de beta's, maar die 'closed tab trashcan' is echt ge-wel-dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
wwillem schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:21:
[...]

Wanneer je de final versie in een andere directory installeert dan de oudere versie van Opera, dan wordt er niets overschreven :).
Oke, dat is heel mooi. Niet dat gedoe dus zoals bij IE waar het lastig is om meerdere versies te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Ok even showen dan.... ;)

Afbeeldingslocatie: http://img82.echo.cx/img82/8060/opera80bm.th.png

Afbeeldingslocatie: http://img82.echo.cx/img82/3502/opera8panel3ls.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-04 23:10
mn.. www.nu.nl werkt nu ook beter.. Bij 7.54 sloeg die vaak vast bij mij..
En Pagina`s laden gaat nu ook veel sneller. :P

Maar got geeft bij mij soms nog wel een wat vaag beeld..

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/4QLSVA382JKC

[ Voor 22% gewijzigd door pasta op 22-04-2005 01:13 . Reden: Layout minder laten vernueken :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
wwillem schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:09:Ik doe erg veel met mouse gestures, dus ik heb geen main bar nodig met knopjes voor vooruit of terug. Mouse gestures zijn echt iedereen aan te raden, klik hier voor de commando's. Na een paar keer proberen wil je niet anders meer :Y). Als je een foutje hebt gemaakt kun je in Opera altijd ctrl-z drukken.

Of ook erg handig: Naar tweakers.net gaan, ctrl+shift indrukken en vervolgens op alle nieuws items klikken die je wilt zien. Deze openen allemaal op de achtergrond. Vervolgens hoofdpagina sluiten en je kunt al het nieuws wat je leuk vindt lezen :). Nadeel van al deze features is wel dat je surfen met andere browsers enorm k*t gaat vinden :D.
^^ Wwillem heeft het door ! _/-\o_ Ik ken maar weinig mensen (buiten mij) die ook zo gebruik maken van Opera. Het zijn vooral deze kleine features en vernieuwingen die me zo'n Opera fan maken.

Voorbeeld van iets wat ik in iedere software mis (bv explorer.exe) :
Vorige : rechtermuisklik + linkermuisklik
Volgende : linkermuisklik + rechtermuisklik
Niet eerst pleuren naar de vorige/volgende knop, maar gewoon waar je cursor op dit moment staat snel klikken. Zalig browsen :*)

Sterker nog, ik ben er van overtuigd dat ik mijn dagelijkse forum- en site checks een vijftal keer sneller kan doen dan met internet explorer en bijna dubbel zo snel als Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-04 23:10
mn..Je kan ook een nieuwe muis kopen waar de Back en Forward knop al opzitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Breepee schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:55:
[...]

offtopic:
Welk thema heb je daar?

Ik kan bevestigen dat GoT het prima doet in Opera 8 en ik eigenlijk heel weinig problemen ermee heb. Zeker aan te raden het een te proberen.
offtopic:
Voor Windows gebruik ik Extensis met bijbehorende WinAmp skin.
Bijpassende Opera skin is Bluecurve, maar die kan ik niet krijgen omdat site plat ligt.

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:28

crisp

Devver

Pixelated

Noork schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:24:
[...]

Screenshot

Aha, ik zit even te te zoeken over deze versie. maar het schijnt dus dat alleen 7.54 ondersteunt wordt door GoT. Ik heb net versie 8 even geinstalleerd, maar ik vind hem niet zo best eigenlijk. Hij is vrij onoverzichtelijk. De toolbars lijken wel meer ruimte in te nemen dan in versie 7.
Alle versies voor 7.54 hebben bugs in het float-model, pas in 7.54 hebben ze dat goed gekregen en aangezien die versie al beschikbaar kwam op het moment dat wij onze nieuwe layout introduceerden hebben wij besloten om geen ranzige workarounds te gaan inbouwen enkel voor oudere Opera versies.

Ik ga nu de 8.0 final eens installeren om te kijken of de door mij gerapporteerde bugs er eindelijk eens uit zijn :P

edit: nee dus, alle drie de bugs zitten er nog steeds in :/

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 19-04-2005 22:50 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sinds kort gebruik ik ook Opera en ik moet zeggen dat ik inmiddels redelijk verslaafd ben. :P

Alleen het is jammer dat Gmail niet helemaal 100% werkt onder Opera 8.0 (en waarschijnlijk ook met andere versies):

Afbeeldingslocatie: http://img201.echo.cx/img201/3750/gmailopera8uu.png

De formatting toolbar ontbreekt.

Voor de rest een super browser. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zikje
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Sinds 7.21 gebruik ik ook Opera en ik ben een grote fan. Hij is sneller dan IE en ik denk ook sneller dan FF. Maar deze nieuwste versie is ongeloooooooooooofelijk snel. Precies of ik een T1-lijn heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
zikje schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:41:
Sinds 7.21 gebruik ik ook Opera en ik ben een grote fan. Hij is sneller dan IE en ik denk ook sneller dan FF. Maar deze nieuwste versie is ongeloooooooooooofelijk snel. Precies of ik een T1-lijn heb.
Aha, gewoon weer downgraden naar 14k4 dus :)

Ik merk geen snelheidswinst t.o.v. 7.21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

t.o.v. 8 beta 3 weinig verschil, al is het een heel gebitch om al je settings over te krijgen.

Wel netjes dat je met een licentie van 7.54 ook gewoon "gratis" 8 krijgt :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hier de 3 testcases die bugs in Opera triggeren:

http://allcrispy.com/meuk/operabug.html
http://allcrispy.com/meuk/opera_clip_bug.html
http://allcrispy.com/meuk/opera_EcmaDOMbug.html

allemaal gemeld aan Opera; de eerste al 9 maanden geleden. De 2e werd afgedaan als 'het is geen spec-violation', maar de spec is op dat punt juist niet 100% helder en elke andere browser doet het 'goed'. De laatste heb ik van de week aangemeld, dus is het niet raar dat die er nog in zit, hoewel het in 7.5x wel goed ging.

[ Voor 47% gewijzigd door crisp op 20-04-2005 01:51 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
mja, zo zijn er bij elke browser wel wat kleine bugs met javascript.

Wat een heerlijke browser is het weer. Ik had wat problemen met dynamische pagina's in 7.54, daarom was ik overgestapt naar FF.
Maar nu werk ik een uurtje met Opera 8.0, wat een verbetering t.o.v. FF, hij loopt sneller, gebruikt minder geheugen, ik kan eindelijk were alles aanpassen naar mijn smaak; bookmarks aan de rechterkant, met "panel toggle" (ik gebruik de engelse versie).

Eindelijk een goeie browser!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Vlugge Japie schreef op woensdag 20 april 2005 @ 09:12:
[...]

mja, zo zijn er bij elke browser wel wat kleine bugs met javascript.
Ja, het is niets vergelijken bij de bugs die al jaren in Internet Explorer zitten en waar niets aan gedaan wordt, maar dat is geen reden om het te baggetaliseren.
Hieruit blijkt ook weer duidelijk het nadeel van closed source software en een bugreport systeem waarvan geen overzicht is of feedback op mogelijk is voor buitenstaanders. Ik neem de moeite om bugs aan te melden inclusief uitgewerkte testcases en krijg 0,0 respons en 3 versies later zit de bug er nog steeds in...

Dit zijn overige alle drie situaties die ik in de praktijk gewoon ben tegengekomen, dus gezocht is het zeker niet. Dit kost mij weer extra tijd om workarounds in te bouwen om 'nice to opera' te zijn...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Exe-cuter schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:38:
[...]

^^ Wwillem heeft het door ! _/-\o_ Ik ken maar weinig mensen (buiten mij) die ook zo gebruik maken van Opera. Het zijn vooral deze kleine features en vernieuwingen die me zo'n Opera fan maken.

Voorbeeld van iets wat ik in iedere software mis (bv explorer.exe) :
Vorige : rechtermuisklik + linkermuisklik
Volgende : linkermuisklik + rechtermuisklik
Niet eerst pleuren naar de vorige/volgende knop, maar gewoon waar je cursor op dit moment staat snel klikken. Zalig browsen :*)

Sterker nog, ik ben er van overtuigd dat ik mijn dagelijkse forum- en site checks een vijftal keer sneller kan doen dan met internet explorer en bijna dubbel zo snel als Firefox.
Tnx :). Heb jij trouwens ook dat je soms in de gewone explorer of een andere browser 4x je muis naar beneden hebt gesleept, voordat je er achter kwam dat de mouse gesture "nieuwe pagina" toch echt alleen in Opera werkt. Kan af en toe best grappig zijn voor omstanders :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
wwillem schreef op woensdag 20 april 2005 @ 09:33:
[...]

Tnx :). Heb jij trouwens ook dat je soms in de gewone explorer of een andere browser 4x je muis naar beneden hebt gesleept, voordat je er achter kwam dat de mouse gesture "nieuwe pagina" toch echt alleen in Opera werkt. Kan af en toe best grappig zijn voor omstanders :D.
Soms ? Laten we zeggen dat ik altijd eerst dat probeer (voornamelijk forward/backward) vooraleer ik die domme knopjes gebruik :D
Zo lijk ik idd best een n00b als iemand me ziet klikken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Laatst online: 22:52

Sabbi

je denkt aan mij.

http://nanobox.chipx86.com/browser_support.php

Deze pagina geeft vrij duidelijk aan wat opera en andere grote browsers wel en niet ondersteunen, het valt zo te zien best mee... (misschien is opera zelfs wel beter) Miemelen over losse bugs vind ik vrij loos, geen enkel programma is bugvrij, en het voordeel van open source is inderdaad dat je kan zien hoever je bugs zijn, maar verder heb je geen enkele garantie dat iemand het oppikt, (als devvers opeens naar ander projectje springen ;) ) dus dan ben je nog nergens.
Ik heb het beta-verloop van opera enigszins gevolgd en moet zeggen dat ze super snel en netjes zijn met het verbeteren van bugs, veel verbeterd de laatste versies. Dat nu enkele bugs nog niet opgelost zijn is karig, maar jah, het hoeft dan ook niet de spaceshuttle te besturen. Misschien staat voor de volgende versies wel een complete rewrite van css enzo op de roadmap, maarjah, dat weet je niet. Desalniettemin laten ze duidelijk naar de klant zien dat er geluisterd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik ben het ook met wwillem eens...zo te zien gebruiken er meer mensen Opera zoals ik hem ook gebruik.. nog een tip voor wwillem; die CTRL+Shift functie zit ook onder je middel muis knop..nog sneller alle headlines openen dus :7

Even een screenie van mijn setup:

Afbeeldingslocatie: http://www.peedy.nl/pubtroep/opera8.png

Wat ik vooral een grote verbetering aan versie 8 vind (ik gebruik Opera al vanaf versie 5) is het knopje RSS feed in je adress bar..klik erop en voila; je word gevraagd of je de RSS feed in je reader wilt hebben... uitermate handig! Net als het nieuwe balkje dat eronder komt te hangen met het knopje ' Top tien' :)

Wat nog meer zo mooi is aan Opera (wat echter ook al in oudere versies zat) is het updaten ervan en skins implementeren. Met 1 klik op het knopje krijg je een download balkje en als hij klaar is past ie het toe. Niets geen aparte installatiebestanden en browser afsluiten en weer opstarten. Gewoon implementeren die hap!

En bovenal gebruik ik Opera omdat hij gewoon zo retesnel is 8)
Klik hier maar voor een uitgebreide test! :)

Edit:
Ik zie nu ook dat image rendering van Opera veel beter is dan IE.. ik had het natuurlijk overal wel gelezen maar nu heb ik ook keihard bewijs,,, zie alhier; de achtergrond van de scrollbar, links is Opera, rechts is IE.

Afbeeldingslocatie: http://www.peedy.nl/pubtroep/scrollbar.png

2e edit, er schiet me steeds meer te binnen:
Een van de eerste dingen dat me opviel was dat Opera nu ook ondersteuning heeft voor scrollbar-color (CSS tags) om de scrollbars een kleurtje mee te geven. Ik dacht dat ik ooit eens ergens gelezen had dat Opera en Mozilla hier tegen waren omdat je dan in wezen de browser veranderde aan de hand van de website en dat vonden ze een 'beveiligingslek'. Blijkbaar zijn ze hier op teruggekomen..en maar goed ook! Weer een pluspuntje t.o.v. FireFox :)

3e edit..
In Opera 7.54 sloeg hij er wel eens uit als ik een member.lycos.nl pagina bezocht, vanwege de asociale grote reclame op deze sites. Als ik nu deze site bekijk (de ultieme test qua lycos pagina's icm slechte HTML, slechte layout en wreed grote reclameblokken) slaat Opera gelukkig niet meer dicht :) Wat nog wel een nadeel is (en ik denk meer een fout van Lycos dan van Opera) is dat je de reclame helemaal niet ziet, maar wel het grote witte frame waar het in hoort. Het is nu echter ook niet mogelijk om dit weg te klikken (wat in IE dan wel zou kunnen).

Edit #4:
Op deze site (en ook deze site)werkt het menuutje in Opera 8 niet goed, terwijl hij dat in Opera 7.5x wel deed. Ook in IE en Firefox werkt hij goed... het is een DHTML/JS menuutje en daar zit dunkt me de fout :P Hij geeft de bovenste lijn niet goed weer en bij het uitvouwen van het submenuutje 'contact' laat hij alleen adres zien, terwijl (zoals te zien is in IE) e-mail er ook onder zit. Een klein schoonheidsfoutje...

[ Voor 55% gewijzigd door pasta op 22-04-2005 01:14 . Reden: Anti layout verneuking to the rescue \o/ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Laatst online: 22:04

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Opera heeft nu een functie die de breedte van pagina's automatisch aanpast aan de hoeveelheid tekst o.i.d. Waar kan deze functie alsjeblieft uit? Het is gruwelijk vervelend, hij resized dus GoT topics waardoor de hele layout verkracht wordt... :|

Klik hier voor een screenshot. Kan die verdomde optie niet vinden...

Verder: Topbrowser! Stabiel, snel, hoef niet 100 kunstgrepen met mozilla uit te halen om dezelfde functionaliteit te krijgen...

Edit: Hij doet het dus ook maar soms, niet bij alle topics, en soms bij hetzelfde topic ineens niet meer :?

[ Voor 11% gewijzigd door strandbal op 20-04-2005 12:29 ]

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Zo ik heb nu de layout van versie 8 aangepast zodat het weer op 7.21 lijkt. Alleen nu nog even overzichtelijke skin vinden wanneer de Opera site weer goed bereikbaar is.

Afbeeldingslocatie: http://img253.echo.cx/img253/8761/operalayout6ic.jpg

Het geheugengebruik is standaard best hoog. Ik heb de memory cache maar naar 20MB gezet. Maar dan nog loopt het gebruik op naar 60MB met enkele vensters open. Dat vind ik toch wel wat veel. Maarja, met 1024 intern moet het ook wel te doen zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
strandbal schreef op woensdag 20 april 2005 @ 12:25:
Opera heeft nu een functie die de breedte van pagina's automatisch aanpast aan de hoeveelheid tekst o.i.d. Waar kan deze functie alsjeblieft uit? Het is gruwelijk vervelend, hij resized dus GoT topics waardoor de hele layout verkracht wordt... :|

Klik hier voor een screenshot. Kan die verdomde optie niet vinden...

Verder: Topbrowser! Stabiel, snel, hoef niet 100 kunstgrepen met mozilla uit te halen om dezelfde functionaliteit te krijgen...

Edit: Hij doet het dus ook maar soms, niet bij alle topics, en soms bij hetzelfde topic ineens niet meer :?
Voor zover ik weet kan die optie niet uit... en probeer eens een andere Opera/GoT skin? Want ik heb het probleem hier niet?
Noork schreef op woensdag 20 april 2005 @ 12:26:

[..]

Het geheugengebruik is standaard best hoog. Ik heb de memory cache maar naar 20MB gezet. Maar dan nog loopt het gebruik op naar 60MB met enkele vensters open. Dat vind ik toch wel wat veel. Maarja, met 1024 intern moet het ook wel te doen zijn natuurlijk.
Druk eens op Alt-P, ga naar Geavanceerd, naar Geschiedenis en pruts daar eens met Ingetypte adressen, Bezochte adressen en Tijdelijke Geheugenopslag.. misschien helpt dat iets..

Edit: bij mij zit Opera op 77mb... en IE met dit draadje open op 41mb... naja Opera handelt dan ook mijn mail en mijn RSS feeds dus daar kan het nog aan liggen.

[ Voor 31% gewijzigd door Peedy op 20-04-2005 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
strandbal schreef op woensdag 20 april 2005 @ 12:25:Edit: Hij doet het dus ook maar soms, niet bij alle topics, en soms bij hetzelfde topic ineens niet meer :?
Mischien nog een foutje van achtergebleven cache. Doe eens alt+F5 in GoT en het probleem is waarschijnlijk opgelost.

Of je moet eens F11 of ctrl+F11 proberen (inhoud passend maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Laatst online: 22:04

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Fit to window width (CTRL+F11) lijkt het inderdaad netjes op te lossen :) Bedankt!

Ik ben dus gewoon blind :P

Edit: Toch niet? Ik heb nog steeds zo af en toe last van dit probleem... Geen touw aan vast te knopen. Cache is al geleegd. Ik zal zo eens een schone reinstall proberen (Dit was een upgrade...)

Edit2: Ook een reinstall lijkt dit niet te verhelpen, ik heb er nog steeds soms last van. Dit is ERG irritant, het forum is op compleet willekeurige momenten half onleesbaar nu :(

[ Voor 70% gewijzigd door strandbal op 20-04-2005 12:56 ]

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Even een vraag over de Navigation bar. Deze kon in de vorige versie zo ingesteld worden dat hij alleen naar voren kwam wanneer de "link rel" codes in de pagina zijn opgenomen. In versie 8 lijkt het erop dat er maar 2 opties zijn, nl. aan en uit. Is het mogelijk om deze ook op "auto" in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-04 10:19

ZaZ

Tweakers abonnee

strandbal schreef op woensdag 20 april 2005 @ 12:48:
Fit to window width (CTRL+F11) lijkt het inderdaad netjes op te lossen :) Bedankt!

Ik ben dus gewoon blind :P

Edit: Toch niet? Ik heb nog steeds zo af en toe last van dit probleem... Geen touw aan vast te knopen. Cache is al geleegd. Ik zal zo eens een schone reinstall proberen (Dit was een upgrade...)

Edit2: Ook een reinstall lijkt dit niet te verhelpen, ik heb er nog steeds soms last van. Dit is ERG irritant, het forum is op compleet willekeurige momenten half onleesbaar nu :(
als je de default setup gebruikt heb je naast je adressbar een soort van brilletje dacht ik
als je daar op klikt krijg je een extra balk eronder. dan moet je op Fit to window width uitklikken, en Opera afsluiten (zonder eerst naar een andere tab te gaan) en weer opnieuw opstarten.
Anders staan ze misschien nog wel aan op andere geopende pagina's en zet ie het bij het afsluiten weer voor alle pagina's aan.
klinkt een beetje warrig misschien. :)

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Noork schreef op woensdag 20 april 2005 @ 13:06:
Even een vraag over de Navigation bar. Deze kon in de vorige versie zo ingesteld worden dat hij alleen naar voren kwam wanneer de "link rel" codes in de pagina zijn opgenomen. In versie 8 lijkt het erop dat er maar 2 opties zijn, nl. aan en uit. Is het mogelijk om deze ook op "auto" in te stellen?
geen idee eigenlijk, maar als op customize klikt en dan bij de adressbar een vinkje zet bij "Show only when needed" ? :?

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
ZaZ schreef op woensdag 20 april 2005 @ 13:08:
[...]
geen idee eigenlijk, maar als op customize klikt en dan bij de adressbar een vinkje zet bij "Show only when needed" ? :?
Hulde!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106551

magnifor schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:52:
Sinds kort gebruik ik ook Opera en ik moet zeggen dat ik inmiddels redelijk verslaafd ben. :P

Alleen het is jammer dat Gmail niet helemaal 100% werkt onder Opera 8.0 (en waarschijnlijk ook met andere versies):

[afbeelding]

De formatting toolbar ontbreekt.

Voor de rest een super browser. :)
Dit is volgens mij geen probleem van Opera, maar van Gmail zelf. Gmail ondersteunt Opera namelijk niet volledig, alleen in Basic HTML modus. Kijk maar eens bovenin het scherm van Gmail, daar zal een melding staat dat je meer mogelijkheden hebt wanneer je een volledig ondersteunde browser gebruikt. ( wel hoop ik dat ze dit bij Gmail aanpassen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Bij de start van Opera met een leeg scherm staat het geheugengebruik op 131 MB en loopt met vijf pagina's open naar 146 MB. Ik zowel de geheugen als de HD cache op 20 MB staan. Ik gebruik Opera ook voor nieuwsgroepen maar heb dat nog niet aanstaan. Ik heb 512 MB Ram.

Heeft iemand nog tips om het geheugengebruik wat verder in te dammen? Ik heb het vermoeden dat de email/nieuwsgroepenlezer mogelijk ook een rol speelt. Kan iemand dat bevestigen?

Verder ben en blijf ik in mijn sas met Opera...

[ Voor 7% gewijzigd door EricJH op 20-04-2005 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

* nero355 heeft dit beestje ooit getest toen de versie nummer iets va 2.x of 3.x was :*)

Hij is best OK, maar ik kan er gewoon niet aan toegeven wegens die gekke baner in de GRATIS versie ... en nee ik ga niet betalen voor een Browser :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Hmmz, werkt nog niet lekker die browser...
Zo zit ik nu al 5 minuten te wachten totdat Opera eens een keer die https verbinding gaat opbouwen met de mailserver op school (wat uiteindelijk in een timeout resulteert).
Ultra traag is hij ook met het openen van de webinterface van de Linksys router (het verbaasde me eigenlijk dat hij die wel opende). De rest van de webinterface van de Linksys router is wel aardig snel maar beslist niet sneller dan in Firefox/Internet Explorer.
In Firefox testen we ook even om te kijken of het niet aan de pagina's zelf ligt. Dat is dus niet het geval en het ligt dus echt wel aan Opera.

Die tabs doet het ding ook erg in willekeur lijkt het. Als ik er eentje sluit dan opent hij de meest linkse tab, de andere keer de tab naast de gesloten tab.

De interface zelf is heel erg afwijkend en best complex. Het is echt een tijd wennen voor aleer je met die interface over weg kunt. Dat heb ik veel simplistischer gezien. De panels daarentegen vind ik toch wel erg fijn na een tijdje gebruik. Zo vind ik het super dat je bij de properties van een bookmark kunt aangeven of hij in je personal toolbar moet of niet, scheelt weer sleepwerk en URL's staan niet dubbelop in je bookmarks wat ik dus juist weer net wel in Firefox heb.

Ik heb in de Personal Toolbar van Firefox een bookmark staan met TinyURL om hele lange URL's lekker flink in te korten. Kwestie van druk op de knop und fertig.
Alleen niet met Opera, dan geeft hij de melding dat hij geen URL heeft gevonden.
Ongeacht of ik nou instel dat hij URL's in tabs moet openen of niet.
Het is een Javascriptje wat daar voor zorgt trouwens.

Die Wand als password saver is ook niet alles. Ik kan alleen instellen bij het saven van passwords of ik het wil onthouden of never nooit niet, de optie om het alleen voor dit moment niet te onthouden zit er niet bij maar als je op cancel drukt dan heb je dat kennelijk wel. In Firefox heb ik die optie juist wel, maar weer niet de optie om dit voor de site danwel het gehele domein te doen (en dat is opzich ook wel nice).

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Tot slot nog:
Kun je in Opera 8 ook de search instellen dat hij gaat zoeken op moment dat ik tik, dat is een veel gebruikte feature in Firefox bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

voor de volgorde van de tabs
preferences->advanced->browsing->cycle pages

misschien moet je ook eens kijken op het Opera forum naar user javascripts. dat schijnt een nieuwe feature te zijn, maar ik heb het nog nooit gebruikt, dus zou niet weten hoe het precies werkt.

de Wand vind ik juist helemaal geweldig en ben nooit met FF iets tegengekomen (zelfs niet na lang zoeken) wat er bij in de buurt komt. zoals simpelweg meerdere inlognamen op sites te ondersteunen etc.

met die search functie bedoel je denk ik de / toets ipv ctrl+f

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

ik denk dat je de find-in-page functie bedoelt: een direct zoekende vervanging van ctrl-f.
Die vindt je door op het oogje-geval rechts van de google-search te drukken en dan woont hij helemaal links in de balk die verschijnt, of je customized hem in je normale balk (google search windowtje is alleen voor mensen die het genot van "g blablabla" in de location balk nog niet kennen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

de / is ook de find-in-page maar dan komt ie als een soort van popupje naar boven schuiven.
't is maar net wat je lekkerder vindt werken :)

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Als je in een pagina wil zoeken moet je gewoon een . voor tekst of een , voor links gebruiken.
Werkt perfect iig :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

vette shit, weer wat geleerd (en ik gebruik de beta's nu al zo lang schaam schaam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
waar gaat het wel fout met got :
Foute start post ?
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/famvangeffen/got/opera-bugs/tweakers.net-fora.png
Typische Tabel bug
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/famvangeffen/got/opera-bugs/tweakers.net-fora2.png
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/famvangeffen/got/opera-bugs/tweakers.net-fora3.png
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/famvangeffen/got/opera-bugs/tweakers.net-fora4.png
Het werkt sneller , veel verschil tegenover de betas die ik al sinds december 2004 is er niet.
Voornamlijk : menus zijn kleiner,andere prefs,sneller renderen en starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

ZaZ schreef op woensdag 20 april 2005 @ 15:13:
voor de volgorde van de tabs
preferences->advanced->browsing->cycle pages

misschien moet je ook eens kijken op het Opera forum naar user javascripts. dat schijnt een nieuwe feature te zijn, maar ik heb het nog nooit gebruikt, dus zou niet weten hoe het precies werkt.

de Wand vind ik juist helemaal geweldig en ben nooit met FF iets tegengekomen (zelfs niet na lang zoeken) wat er bij in de buurt komt. zoals simpelweg meerdere inlognamen op sites te ondersteunen etc.

met die search functie bedoel je denk ik de / toets ipv ctrl+f
Mja, met dat zoeken kun je in Firefox instellen dat je die / of ctrl-f (doen hetzelfde) niet in hoeft te tikken.
Find-as-you-type heet het trouwens (which I forgot to mention), gewoon tikken als je iets wil zoeken en je krijgt de woorden gehighlight, met F3 ga je naar het volgende resultaat.

Die Cycle pages heb ik al geprobeerd, ik het zo ingesteld dat hij me gewoon de volgorde van de sidebar doet, maar dat gebeurt dus kennelijk niet echt. Hij begint namelijk links met opbouwen en de ene keer scrolled hij van links naar rechts, dan ineens weer andersom :?

Dat Javascript van TinyURL zou gewoon met iedere browser moeten werken. IN het verleden deed Opera ook al een hele aparte manier van omgaan met Javascripts en werkte het veelal dus ook gewoonweg niet terwijl een andere browser er geen moeite mee had. Een bug die ik toen eens opmerkte was met het in/uitklappen van de subfora op dit forum. Dat vertikte Opera. Ik heb toen een bug aangemaakt en die werd ook gesloten onder het mom van "we hebben geen flauw idee hoe Opera met die Javascript omgaat".
Dat het nu dus weer misse boel is verbaasd me dan ook niet meer.
Ik zal wel even naar die userscripts kijken, wie weet zul je een setting moeten veranderen (netzoals je de useragent van opera naar internet explorer moest verzetten om fatsoenlijk te kunnen browsen, ik zag dat het nu al default is).

Die meerdere inlognamen op 1 site onthouden boeit me niet echt. Meestal gaat toch om 1 account op een site of forum en dan is het een nutteloze functie.
Wat me dan weer wel boeit is de functie om aan te geven of ik nu eventjes niet het ingevoerd wil onthouden of nooit iets wil onthouden voor een bepaalde site.
Stel dat ik iemand anders even op zijn mail laat inloggen, dan krijg ik die vraag, als je dan alleen voor altijd of nooit kunt kiezen is dat dus irritant. Ofwel heb ik het account van die persoon erbij staan (zal hij/zij ook erg blij mee zijn), ofwel kan ik zelf geen accounts onthouden voor die site (en dat vind ik dus niet leuk).
Een alles of niets oplossing, waar dit op lijkt, is dus echt geen optie. Dat deel vind ik dus niet echt doordacht.

Mocht dat een misvatting zijn dan is verbetering toch wel wenselijk :P
Al is het maar dat ik dan de oplossing heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

ppl schreef op woensdag 20 april 2005 @ 16:51:
[...]

Mja, met dat zoeken kun je in Firefox instellen dat je die / of ctrl-f (doen hetzelfde) niet in hoeft te tikken.
Find-as-you-type heet het trouwens (which I forgot to mention), gewoon tikken als je iets wil zoeken en je krijgt de woorden gehighlight, met F3 ga je naar het volgende resultaat.
met Opera kan je ook instellen welke toetsen je daarvoor wilt gebruiken. en dat boxje die je in Firefox hebt zit ook in Opera, alleen wat meer verborgen. maar die kan je zelf ergens anders droppen :)
en ook werkt F3 dan nog steeds.
Find-as-you-type is niet een officiele naam ervoor. da's de naam die FF het gegeven heeft :P
alle woorden highlighten had ik laatst een button oid voor gezien, maar weet niet meer een link ervoor.
moet je ff op het Opera forum rondneuzen. daar had ik m een paar dagen geleden gezien.
Die Cycle pages heb ik al geprobeerd, ik het zo ingesteld dat hij me gewoon de volgorde van de sidebar doet, maar dat gebeurt dus kennelijk niet echt. Hij begint namelijk links met opbouwen en de ene keer scrolled hij van links naar rechts, dan ineens weer andersom :?
heb er net wat dingen over gelezen, en het blijkt idd niet meer helemaal goed te werken. waarschijnlijk een bugje. hij pakt nu hoe dan ook de volgorde van je laatst geactiveerde tabs
Die meerdere inlognamen op 1 site onthouden boeit me niet echt. Meestal gaat toch om 1 account op een site of forum en dan is het een nutteloze functie.
Wat me dan weer wel boeit is de functie om aan te geven of ik nu eventjes niet het ingevoerd wil onthouden of nooit iets wil onthouden voor een bepaalde site.
Stel dat ik iemand anders even op zijn mail laat inloggen, dan krijg ik die vraag, als je dan alleen voor altijd of nooit kunt kiezen is dat dus irritant. Ofwel heb ik het account van die persoon erbij staan (zal hij/zij ook erg blij mee zijn), ofwel kan ik zelf geen accounts onthouden voor die site (en dat vind ik dus niet leuk).
Een alles of niets oplossing, waar dit op lijkt, is dus echt geen optie. Dat deel vind ik dus niet echt doordacht.

Mocht dat een misvatting zijn dan is verbetering toch wel wenselijk :P
Al is het maar dat ik dan de oplossing heb.
ik gebruik het wel redelijk vaak voor bepaalde web-based email
maar als je kiest voor 'altijd onthouden' en iemand anders wil zijn/haar mail checken, vult diegene gewoon de gegevens in en ramt daarna op cancel bij die vraag.
dat is gelijk aan 'voor deze ene keer'
misschien niet helemaal het meest duidelijke maar als je het weet is het niet zo erg :)

edit:

misschien is het je al duidelijk maar ik ga toch ff uitleggen hoe de Wand ongeveer werkt ;)
je gaat naar hotmail en je vult in ppl en altijd onthouden, dan slaat ie ppl op in zijn lijst.
als je de volgende keer naar hotmail gaat vult ie het niet automatisch voor je in. daar zijn cookies etc voor.
dan wanneer je op de Wand klikt vult ie als er maar 1 ding in zijn lijst staat automatisch die in. anders krijg je een vraag met welke gegevens ie moet inloggen.
als er iemand zijn mail wil checken bij jou dan vult diegene dus zijn gegevens in en krijg je de vraag of ie het in de Wand lijst op moet slaan.
is het iemand die voor 1 keer zijn mail komt kijken dan doe je voor de zekerheid cancel.
is het iemand die zo af en toe komt kijken kies je nooit. (dan krijg je de volgende keren die vraag namelijk niet meer)
dit kan je eventueel er later nog weer uitgooien in de edit mode.

[ Voor 16% gewijzigd door ZaZ op 20-04-2005 17:25 ]

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Mr.SiS schreef op woensdag 20 april 2005 @ 16:45:
waar gaat het wel fout met got :
Foute start post ?
[afbeelding]
Typische Tabel bug
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het werkt sneller , veel verschil tegenover de betas die ik al sinds december 2004 is er niet.
Voornamlijk : menus zijn kleiner,andere prefs,sneller renderen en starten.
Als je de URL's van die topics voor me hebt kan ik wel even kijken.
Overigens; tabel bug? in de list_messages zit geen enkele tabel hoor ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

ZaZ schreef op woensdag 20 april 2005 @ 17:14:
[...]

met Opera kan je ook instellen welke toetsen je daarvoor wilt gebruiken. en dat boxje die je in Firefox hebt zit ook in Opera, alleen wat meer verborgen. maar die kan je zelf ergens anders droppen :)
en ook werkt F3 dan nog steeds.
Find-as-you-type is niet een officiele naam ervoor. da's de naam die FF het gegeven heeft :P
alle woorden highlighten had ik laatst een button oid voor gezien, maar weet niet meer een link ervoor.
moet je ff op het Opera forum rondneuzen. daar had ik m een paar dagen geleden gezien.
Ik zei ook niet dat het de officiele naam was, zo heet het gewoon in Firefox en Gnome noemt het ook zo. Voorheen heette het type-ahead (misschien dat dat meer zegt).

Wat jij nu echter beschrijft is de standaard zoekfunctie die in ieder programma zit:
zoekschermpje oproepen, in invulvak klikken, zoekterm in tikken, enter geven, er wordt gezocht en de resultaten worden weergegeven.
Standaard doet Firefox dit ook, echter je kunt in de preferences de functie find-as-you-type aanzetten. De naam verraadt al wat het doet: je tikt wat je zoeken wilt en er wordt meteen gezocht:
ik tik een c en ik krijg resultaten die beginnen met een c, ik tik een e en ik krijg alles wat begint met ce, dan een r en ik krijg de resultaten van cer, etc. als je snel tikt zie je ook razendsnel de boel veranderen, dan schiet hij door het document naar de term die je intikt. De resultaten worden dus steeds kleiner. Tot dusver zie ik nergens die functionaliteit in Opera.

In Gnome 2.10 zit het standaard in verwerkt en dat werkt super.
Zoek je iets? Gewoon tikken dan vind je het.

Wat hij echter wel doet in opera is schieten naar synoniemen. Als ik in tik "find" en er staat een zoekvak dat "search" heet dan gaat hij "search" highlighten. Ja leuk, maar ik zoek het woord find en niet search en in synoniemen ben ik dan niet geinteresseerd.

Voor meer info:
find-as-you-type (voorheen type-ahead) uitleg van Mozilla
T.net nieuwsbericht van gnome 2.10 met de features
heb er net wat dingen over gelezen, en het blijkt idd niet meer helemaal goed te werken. waarschijnlijk een bugje. hij pakt nu hoe dan ook de volgorde van je laatst geactiveerde tabs
Ah, thnx, weten we dat ook weer, kwestie van wachten tot een update dus :)
ik gebruik het wel redelijk vaak voor bepaalde web-based email
maar als je kiest voor 'altijd onthouden' en iemand anders wil zijn/haar mail checken, vult diegene gewoon de gegevens in en ramt daarna op cancel bij die vraag.
dat is gelijk aan 'voor deze ene keer'
misschien niet helemaal het meest duidelijke maar als je het weet is het niet zo erg :)
Ik had al zo'n vermoeden dat op cancel rammen zoiets deed. Wel jammer dat het niet gewoon een extra knop is, dat is gewoon duidelijker.
misschien is het je al duidelijk maar ik ga toch ff uitleggen hoe de Wand ongeveer werkt ;)
je gaat naar hotmail en je vult in ppl en altijd onthouden, dan slaat ie ppl op in zijn lijst.
als je de volgende keer naar hotmail gaat vult ie het niet automatisch voor je in. daar zijn cookies etc voor.
Ah, Firefox doet dat wel, die kijkt gewoon naar wat hij opgeslagen heeft aan inlog spul voor welke site, is hij op die site dan zal hij het invullen.
Mij boeit beide systemen niet zo heel erg. Het is een kwestie van smaak, de ene vindt de Firefox methodiek handig, de ander weer die van Opera.
dan wanneer je op de Wand klikt vult ie als er maar 1 ding in zijn lijst staat automatisch die in. anders krijg je een vraag met welke gegevens ie moet inloggen.
Ik had het idee dat Firefox ook zoiets deed, maar dat heb ik niet kunnen reproduceren.
Zal het er dan toch niet in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
pEeDy16 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 11:58:
Ik ben het ook met wwillem eens...zo te zien gebruiken er meer mensen Opera zoals ik hem ook gebruik.. nog een tip voor wwillem; die CTRL+Shift functie zit ook onder je middel muis knop..nog sneller alle headlines openen dus :7
Super, dankje! :) Bij mij is het trouwens de duimknop (komt door m'n muisinstellingen met de Logitech software). Als er meer mensen nog gave features weten die vrij onbekend zijn: keep them coming 8).
ppl schreef op woensdag 20 april 2005 @ 15:01:
Hmmz, werkt nog niet lekker die browser...
Zo zit ik nu al 5 minuten te wachten totdat Opera eens een keer die https verbinding gaat opbouwen met de mailserver op school (wat uiteindelijk in een timeout resulteert).
Opera kan heus wel https verbindingen aan, dus om Opera hiervan de schuld te geven klinkt wat simplistisch. Heb je niet toevallig een firewall waarin je poort 443 geblokkeert voor Opera 8 (of een andere poort, ligt aan de website).
EricJH schreef op woensdag 20 april 2005 @ 14:13:
Bij de start van Opera met een leeg scherm staat het geheugengebruik op 131 MB en loopt met vijf pagina's open naar 146 MB. Ik zowel de geheugen als de HD cache op 20 MB staan. Ik gebruik Opera ook voor nieuwsgroepen maar heb dat nog niet aanstaan. Ik heb 512 MB Ram.

Heeft iemand nog tips om het geheugengebruik wat verder in te dammen? Ik heb het vermoeden dat de email/nieuwsgroepenlezer mogelijk ook een rol speelt. Kan iemand dat bevestigen?
146 MB :D. Dat is niet normaal. Om te testen of het probleem ligt aan je mail account, kun je het beste even je mail account folder tijdelijk verplaatsen (zodat je hem later kan terug zetten). Deze bevindt zich hier: C:\Documents and Settings\_gebruiker_\Application Data\Opera\Opera8.

Bij mij is Opera na het opstarten en met één pagina 21 MB:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tuinder/1tab_small.png

Met 29 tabs krijg je zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tuinder/29tabs_small.png
ppl schreef op woensdag 20 april 2005 @ 18:50:
Standaard doet Firefox dit ook, echter je kunt in de preferences de functie find-as-you-type aanzetten. De naam verraadt al wat het doet: je tikt wat je zoeken wilt en er wordt meteen gezocht:
Druk nu eens op de punt (.). Volgens mij is dat precies wat je zoekt. Las ik ook maar net toevallig ergens in dit topic :P.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tuinder/zoek.png

[ Voor 16% gewijzigd door dr snuggles op 20-04-2005 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

ppl schreef op woensdag 20 april 2005 @ 18:50:
[...]
Ik zei ook niet dat het de officiele naam was, zo heet het gewoon in Firefox en Gnome noemt het ook zo. Voorheen heette het type-ahead (misschien dat dat meer zegt).

Wat jij nu echter beschrijft is de standaard zoekfunctie die in ieder programma zit:
zoekschermpje oproepen, in invulvak klikken, zoekterm in tikken, enter geven, er wordt gezocht en de resultaten worden weergegeven.
ik tik een c en ik krijg resultaten die beginnen met een c, ik tik een e en ik krijg alles wat begint met ce, dan een r en ik krijg de resultaten van cer, etc. als je snel tikt zie je ook razendsnel de boel veranderen, dan schiet hij door het document naar de term die je intikt. De resultaten worden dus steeds kleiner. Tot dusver zie ik nergens die functionaliteit in Opera.
.
ik ken de termen ;)
maar als je / indrukt krijg je echt geen gewone search hoor. dan krijg je de search waar jij het over hebt. dat is een andere search dan ctrl+f
ook heb je er search boxjes voor die je op je toolbars kan zetten. "find in page" heten die. die zoekt per elke letter die je tikt zonder dat je op enter ramt.
die staat bij je customize->buttons-search gedeelte

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

wwillem schreef op woensdag 20 april 2005 @ 18:52:
[...]

Opera kan heus wel https verbindingen aan, dus om Opera hiervan de schuld te geven klinkt wat simplistisch. Heb je niet toevallig een firewall waarin je poort 443 geblokkeert voor Opera 8(of een andere poort, ligt aan de website).
Daarom test ik dingen ook eerst uitvoerig eer ik dit soort uitspraken doe.
IE, Firefox en Opera krijgen allen dezelfde blokkeer behandeling. om kan gaan of dat dit misschien gewoon wel een bug is het blijft dan de "schuld" van Opera.
Ik krijg ook geen enkele melding van een certificaat die ik dus wel bij de andere browsers krijg.
Als ik even Ethereal erbij hou om te loggen dan zie ik dat er wel uitwisseling plaats vindt.
Dat zegt mij dat er dus niks door de firewall geblokkeerd wordt en dat het probleem daadwerkelijk in Opera zit. Er wordt namelijk wel een certificaat uitgewisseld, alleen Opera stelt mij niet op de hoogte van dat certificaat. Ik kan die dus niet accepteren/weigeren waardoor de site dus blijft hangen. Die wacht vrolijk totdat er iets geaccepteerd wordt.

De reden dat de webinterface van de router wel wordt geopend toond aan dat Opera wel met https overweg kan (hetzij wat trager dan in Firefox/IE). Het verschil met de router en die andere site is het certificaat: de router heeft dit niet, de site wel.
ZaZ schreef op woensdag 20 april 2005 @ 19:14:
[...]

ik ken de termen ;)
maar als je / indrukt krijg je echt geen gewone search hoor. dan krijg je de search waar jij het over hebt. dat is een andere search dan ctrl+f
ook heb je er search boxjes voor die je op je toolbars kan zetten. "find in page" heten die. die zoekt per elke letter die je tikt zonder dat je op enter ramt.
die staat bij je customize->buttons-search gedeelte
Ik tik sneller dan ik test :P
Ik had het al getikt en je hebt gelijk, zoekterm invullen in het invulvak en hij doet wat Firefox ook doet.
Blijf ik het wat minder handig vinden dat ik eerst die balk moet openen of dat het via buttons moet, met die / werkt het wat beter, zonder / nog beter uiteraard :P

[ Voor 27% gewijzigd door ppl op 20-04-2005 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
ppl schreef op woensdag 20 april 2005 @ 19:15:
Daarom test ik dingen ook eerst uitvoerig eer ik dit soort uitspraken doe.
IE, Firefox en Opera krijgen allen dezelfde blokkeer behandeling. om kan gaan of dat dit misschien gewoon wel een bug is het blijft dan de "schuld" van Opera.

Ik krijg ook geen enkele melding van een certificaat die ik dus wel bij de andere browsers krijg. Als ik even Ethereal erbij hou om te loggen dan zie ik dat er wel uitwisseling plaats vindt. Dat zegt mij dat er dus niks door de firewall geblokkeerd wordt en dat het probleem daadwerkelijk in Opera zit. Er wordt namelijk wel een certificaat uitgewisseld, alleen Opera stelt mij niet op de hoogte van dat certificaat. Ik kan die dus niet accepteren/weigeren waardoor de site dus blijft hangen. Die wacht vrolijk totdat er iets geaccepteerd wordt.
Probeer ook eens of deze site werkt (ook al heb je daar geen account). Deze site vraagt ook om een certificaat. Wanneer het hier ook niet gevraagd wordt, ligt het probleem dus aan je software instellingen of aan de Opera instellingen.

Overigens kan een firewall ook alleen bepaalde dingen voor Opera tegenhouden.Om dat eerst uit te sluiten kan je het beste even je firewall tijdelijk uit schakelen en nog een keer proberen :).

Staan deze instellingen verder hetzelfde :?
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tuinder/sec.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

wwillem schreef op woensdag 20 april 2005 @ 19:35:
[...]

Probeer ook eens of deze site werkt (ook al heb je daar geen account). Deze site vraagt ook om een certificaat. Wanneer het hier ook niet gevraagd wordt, ligt het probleem dus aan je software instellingen of aan de Opera instellingen.

Overigens kan een firewall ook alleen bepaalde dingen voor Opera tegenhouden.Om dat eerst uit te sluiten kan je het beste even je firewall tijdelijk uit schakelen en nog een keer proberen :).

Staan deze instellingen verder hetzelfde :?
[afbeelding]
Site geprobeerd plus de webmail van een klasgenoot (met een verlopen certificaat die de luiwammes niet wil fixen :P). Dat werkt prima.

Wat me ook nog opvalt (en dat ik dat niet eerder heb gezien...tsja) is een vorm van redirect.
Je surft naar een standaard URL om daarna doorgestuurd te worden. Dan denk je van, nou mooi dan tik ik die URL toch in. Dat ook gedaan en het maakt dus niks uit, ook dat wil niet.

Nou heb ik voor het testen alleen dat TLS1.1 aangezet, de rest had ik gewoon default staan eveneens als de rest van de settings voor netwerk en proxy.

Popup blokkering heb ik uitgezet, de useragent staat op default (dus internet explorer 6.0).

Inmiddels ook een error die meer zegt:
error 42
Illegal, or non-verifiable certificate.

IE zegt ook weliswaar dat hij het certificaat niet kan checken bij een trusted certification authority maar dat roept hij bij de andere pages ook en dan ook nog eens alleen als je verder kijkt dan het standaard "accepteert u het certificaat" schermpje. Waarna de pages ook geopend worden.

[ Voor 17% gewijzigd door ppl op 20-04-2005 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
wwillem schreef op woensdag 20 april 2005 @ 18:52:
[...]
146 MB :D. Dat is niet normaal. Om te testen of het probleem ligt aan je mail account, kun je het beste even je mail account folder tijdelijk verplaatsen (zodat je hem later kan terug zetten). Deze bevindt zich hier: C:\Documents and Settings\_gebruiker_\Application Data\Opera\Opera8.

Bij mij is Opera na het opstarten en met één pagina 21 MB:
[afbeelding]

Met 29 tabs krijg je zoiets:
[afbeelding]
]
Ik heb de mail even weggezet. HIj start nu op met 14 MB en staat op 29 MB met vijf schermen open. Het nieuwsgroepen/mail gedeelte zorgt dus voor behoorlijk wat extra overhead. En het maakt de browser ook trager met opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

wwillem schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:21:
[...]

Inderdaad niks ;)

Zo heb ik al mijn Opera's vanaf 7.23 geïnstalleerd in de 7.23 dir. En zo stond er boven mijn Opera 8 beta 4 (of was 3 de laatste?) nog heel trots: Opera 7.23 :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
ppl schreef op woensdag 20 april 2005 @ 19:46:
Popup blokkering heb ik uitgezet, de useragent staat op default (dus internet explorer 6.0).

Inmiddels ook een error die meer zegt:
error 42
Illegal, or non-verifiable certificate.
User agent natuurlijk op Identify as Opera zetten, je plakt op je nieuwe BMW ook geen lada stikker ;).

Maar serieus, zou je die site die niet werkt eens willen geven?
EricJH schreef op woensdag 20 april 2005 @ 19:46:
Ik heb de mail even weggezet. HIj start nu op met 14 MB en staat op 29 MB met vijf schermen open. Het nieuwsgroepen/mail gedeelte zorgt dus voor behoorlijk wat extra overhead. En het maakt de browser ook trager met opstarten.
Das dubieus. Het aantal MB is bij mij nu met één pagina ook maar 14 MB, variabel dus, alhoewel ik alleen gebruik maak van de Opera news viewer. Heb je dit probleem ook wanneer de email folder er wel staat, maar wanneer je nog niet je email hebt bekeken? Of wanneer je het automatisch email binnen slurpen om de vijf min uitzet?

Het kan bijvoorbeeld zijn dat de emails nog in de cache blijven staan om pas na een paar minuten te worden verwijderd. In dat geval zou je dus pas een hoog geheugen gebruik krijgen wanneer je de emails bekijkt.

Edit: Net even getest en dit is de oorzaak. Wanneer je na je email kijken afsluit en weer opnieuw opstart is het geheugen gebruik weer normaal. Ik zou zelf nog even proberen of de cache zich automatisch leegt na een paar minuten.

[ Voor 12% gewijzigd door dr snuggles op 20-04-2005 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

ppl schreef op woensdag 20 april 2005 @ 15:01:
Ik heb in de Personal Toolbar van Firefox een bookmark staan met TinyURL om hele lange URL's lekker flink in te korten. Kwestie van druk op de knop und fertig.
Alleen niet met Opera, dan geeft hij de melding dat hij geen URL heeft gevonden.
Ongeacht of ik nou instel dat hij URL's in tabs moet openen of niet.
Het is een Javascriptje wat daar voor zorgt trouwens.
Sleep de bookmarklet naar de pagina. Dan werkt het. :)

Je hebt waarschijnlijk Bestaande pagina hergebruiken (Extra -> Voorkeuren -> Geavanceerd) uitstaan, en dan werken deze zgn. 'bookmarklets' alleen als je ze naar de pagina sleept.
Als de optie wel aangevinkt is, kun je volstaan met alleen op de bookmarklet te klikken.

[ Voor 33% gewijzigd door GeekK op 20-04-2005 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

GeekK schreef op woensdag 20 april 2005 @ 20:49:
[...]
Sleep de bookmarklet naar de pagina. Dan werkt het. :)

Je hebt waarschijnlijk Bestaande pagina hergebruiken (Extra -> Voorkeuren -> Geavanceerd) uitstaan, en dan werken deze zgn. 'bookmarklets' alleen als je ze naar de pagina sleept.
Als de optie wel aangevinkt is, kun je volstaan met alleen op de bookmarklet te klikken.
Nope, hij geeft het nog steeds aan: "A URL was not entered, please try again below:"

Als ik het heel precies voor het http deel zet en daarna op enter drukt dan werkt het wel.
Moet ik dus heel precies gaan mikken, das nie leuk :(

[ Voor 18% gewijzigd door ppl op 20-04-2005 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Je moet de bookmarklet naar de pagina zelf slepen, niet naar het url-veld.

Ik heb het zelf geprobeerd met de bookmarklet van de tinurl.com-site. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

GeekK schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:22:
Je moet de bookmarklet naar de pagina zelf slepen, niet naar het url-veld.

Ik heb het zelf geprobeerd met de bookmarklet van de tinurl.com-site. ;)
Het werkt alleen als ik het dus precies naar dat URL veld sleep en het ervoor zet, anders niet.
Met en zonder de optie "reuse existing windows".

Ik heb maar eens opnieuw die bookmark aangemaakt vanaf de TinyURL.com site.
Sleur en pleur en verrek het werkt.
Ik heb nog zo gecontroleerd of de code van de link in mijn Firefox bookmark gelijk was aan die in Opera en op de TinyURL.com site. Alle 3 waren hetzelfde. Waarom het dan pas lukt nadat ik het in Opera opnieuw als bookmark heb ingevoegd is me een raadsel. Klein bugje ofzo? :?
Vaag is het dus wel, maar goed, het werkt, thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-04 08:06
Ik heb hier al eerder naar gezocht, maar nooit een werkend antwoord gevonden:
ik wil de IMDB search als button/toolbar installeren, en liefst ook in de adresbalk kunnen zoeken met bijv "imdb matrix"

Dit heb ik nu helemaal onderaan in de search.ini maar dat werkt dus niet:

[Search Engine 32]
Name=IMDB
URL=http://www.imdb.com/find?q=%s
Query=
Key=imdb
Is post=0
Has endseparator=0
Encoding=iso-8859-1
Search Type=119
Verbtext=17063
Position=10
Nameid=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Ik heb dit:

[Search Engine 3]
Name=I&MDB
URL=http://www.imdb.com/find?tt=on;nm=on;mx=20;q=%s
Query=
Key=i
Encoding=utf-8
Is post=0
Has endseparator=0
Search Type=1
VerbText=17063
Position=-1
Nameid=0

En als ik dan in de adresbalk in tik: "i matrix" dan krijg ik alles van de Matrix.. als je 'imdb' invoert weet ik eigenlijk niet of het werkt...

Edit:
Het werkt wel met Key=imdb hier :)

Voor de liefhebbers, mijn compete lijst (search.ini) valt hier te downloaden.

[ Voor 28% gewijzigd door Peedy op 20-04-2005 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 07:05
leokennis schreef op woensdag 20 april 2005 @ 20:11:
[...]

Inderdaad niks ;)

Zo heb ik al mijn Opera's vanaf 7.23 geïnstalleerd in de 7.23 dir. En zo stond er boven mijn Opera 8 beta 4 (of was 3 de laatste?) nog heel trots: Opera 7.23 :)
Als ervaren gebruiker weet je het dan vast wel, maar voor de zekerheid: de window title kun je aanpassen in OperaDef6.ini ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Laatst online: 23-04 08:06
Probleem opgelost,
volgende keer eerst maar de search gebruiken en dan vragen ipv andersom :|

Dank iig @ peedy

[ Voor 74% gewijzigd door WhiskyPhreak op 21-04-2005 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142484

Er zij nog enkele dingen die ik mis in opera:
  • Het opslaan van een website mét images
  • Het verwijderen van die X bij elk tabblad
  • De onmiddelijke synchonizatie tussen 2 opera vensters als er een appearance wijziging doorgevoerd wordt.
  • De mogelijkheid om het rechtsklikmenu uit te schakelen als men met de muispointer boven java applets is.
  • Hoe krijg je de page bar onder de address bar ?
  • Is er een mogelijkheid om opgeslagen paswoorden te exporteren of temminste in clear text weer te geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Upquark schreef op woensdag 20 april 2005 @ 23:59:
[...]

Als ervaren gebruiker weet je het dan vast wel, maar voor de zekerheid: de window title kun je aanpassen in OperaDef6.ini ;)
Wist ik niet ;)
Anoniem: 142484 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:03:
  • De onmiddelijke synchonizatie tussen 2 opera vensters als er een appearance wijziging doorgevoerd wordt.
  • De mogelijkheid om het rechtsklikmenu uit te schakelen als men met de muispointer boven java applets is.
  • Is er een mogelijkheid om opgeslagen paswoorden te exporteren of temminste in clear text weer te geven ?
1-Tools-->Preferences-->"Show close button on each tab" uitvinken
2-De adresbalk in de main bar plaatsen (en er evt. nog watknopjes zoals nex/prev etc.) naartoe slepen.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Laatst online: 21:54
Hmm... eigenlijk zijn id's unieke identifiers voor een element, dus is het onnodig om ze als child van een element te definieren.

Neemt natuurlijk niet weg dat het fout is.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
File -> save as -> html file with images

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Het IS mogelijk, maar erg moeilijk.
I have tried making sense of the format of wand.dat but there is nothing sensible about it. It’s pure horror from beginning to end. Variable sized structures (possibly many different fixed size structures), unaligned data and a myriad of different flags. But, as luck would have it, there is a clean and straightforward structure for the actual encrypted blocks stored inside wand.dat.
Maar:
I wrote a small tool to do the decryption. It gives output similar to this and the source for it can be viewed and downloaded from here (needs OpenSSL to compile and link). By the way, the passwords shown in that image are bogus so don’t get your hopes up.
Bekijk het screenshotje hier en download de source code hier.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
wwillem schreef op woensdag 20 april 2005 @ 20:38:

Das dubieus. Het aantal MB is bij mij nu met één pagina ook maar 14 MB, variabel dus, alhoewel ik alleen gebruik maak van de Opera news viewer. Heb je dit probleem ook wanneer de email folder er wel staat, maar wanneer je nog niet je email hebt bekeken? Of wanneer je het automatisch email binnen slurpen om de vijf min uitzet?

Het kan bijvoorbeeld zijn dat de emails nog in de cache blijven staan om pas na een paar minuten te worden verwijderd. In dat geval zou je dus pas een hoog geheugen gebruik krijgen wanneer je de emails bekijkt.

Edit: Net even getest en dit is de oorzaak. Wanneer je na je email kijken afsluit en weer opnieuw opstart is het geheugen gebruik weer normaal. Ik zou zelf nog even proberen of de cache zich automatisch leegt na een paar minuten.
Ik heb net opgestart nadat ik de mail weer teruggezet had. Met een leeg scherm 95 MB. VIjf schermen open 112 MB. Ik ga de E Mail client met de nieuwsgroepen post openen. Ik sta op 116 voor binnen halen. Ik had veeeel headers vandaag. Opera tripte naar 205 MB. Na alles in de prullenbak gegooid te hebben en de prullenbak geleegd te hebben bleef Opera hardnekkig op 205 MB staan.

Na een paar minuten Opera gestopt. Toen pas begon het geheugengebruik af te nemen. Af en toe piekte de CPU naar bijna 100%. Dat kon bij 7.54 minuten duren; en dan gooide ik het achtergrond proces uit omdat dat niet werkbaar was natuurlijk.

Opnieuw opgestart. Laag geheugengebruik. Werd meer toen ik de E mail client aanzette. Ging naar 92 MB. En daar staat hij nu nog nadat ik de E mail weer uit heb gezet.

Conclusie: Opera schakelt zijn geheugengebruik niet terug na het sluiten van het mail gedeelte. Grote hoeveelheden headers en data op de schijf lijken een zwakke plek te zijn. Hoewel het legen van Opera's geheugen gebruik na afsluiten belangrijk verbeterd is is het een tekortkoming dat je darvoor het programma moet afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

eddie19 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:54:
[...]

Hmm... eigenlijk zijn id's unieke identifiers voor een element, dus is het onnodig om ze als child van een element te definieren.
Nee, dat is niet onnodig. Een stylesheet kan generiek voor meerdere soorten opmaak gebruikt worden, dus kan het zijn dat je het nodig hebt. Voorbeeld:

pagina 1:
HTML:
1
2
3
<div id="holder1">
  <div id="inner">Deze tekst wil ik blauw</div>
</div>

pagina 2:
HTML:
1
2
3
<div id="holder2">
  <div id="inner">Deze tekst wil ik rood</div>
</div>

Hoe zou ik dat anders moeten oplossen in 1 stylesheet zonder gebruik te maken van:
Cascading Stylesheet:
1
2
#holder1 #inner { color: blue; }
#holder2 #inner { color: red; }
?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
EricJH schreef op donderdag 21 april 2005 @ 14:39:
Conclusie: Opera schakelt zijn geheugengebruik niet terug na het sluiten van het mail gedeelte. Grote hoeveelheden headers en data op de schijf lijken een zwakke plek te zijn. Hoewel het legen van Opera's geheugen gebruik na afsluiten belangrijk verbeterd is is het een tekortkoming dat je darvoor het programma moet afsluiten.
Mooi onderzoek! Ik denk dat het een goed idee is om je bevindingen te melden met de bug tracker van Opera :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Trouwens, Opera's mailprogramma heeft gewoon een naam: M2.
Dus niets geen 'mailgedeelte', maar M2 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114312

Ik heb Opera nu een dag draaien om e.e.a. te testen.

Ik moet zeggen dat het programma super makkelijk werkt en vele coole functies heeft. Wat wel een probleem is dat veel pagina`s niet juist worden weergegeven.
Bij Tweakers.net staan bij mij 3 reclame blokken bovenin het scherm. Erg irritant. |:(
Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Anoniem: 114312 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:12:
Ik heb Opera nu een dag draaien om e.e.a. te testen.

Ik moet zeggen dat het programma super makkelijk werkt en vele coole functies heeft. Wat wel een probleem is dat veel pagina`s niet juist worden weergegeven.
Bij Tweakers.net staan bij mij 3 reclame blokken bovenin het scherm. Erg irritant. |:(
Hebben meer mensen hier last van?
Ik weet niet of je dit bedoelt, maar dit valt me net op:
Afbeeldingslocatie: http://img260.echo.cx/img260/5113/tweakersreclame7hk.png

Er zijn dus 2 reclame links te zien. Ze staat echter half onder de rest van de site. Dit staat er:
Je bent een ervaren ICT-er. Een HBO diploma zou je carrière een flinke boost geven.
De Hogeschool van Amsterdam maakt een verkorte route direct bereikbaar. Wil jij die
ingenieurstitel zo snel mogelijk binnen hebben? Kijk dan snel hoe jíj je doel kan bereiken.
Klik HIER voor meer informatie
Na een refresh is het weer weg, ik zal ff erop letten of het vaker voorkomt.

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfinn
  • Laatst online: 08-12-2024
Dit belooft wat:
The one million download challenge of Opera 8

I will swim from Norway to the USA if download numbers of Opera 8 reach 1 million in four days

- Jon S. von Tetzchner, CEO, Opera Software

Results revealed on Monday, April 25. Stay tuned!
http://www.opera.com/pressreleases/en/2005/04/21/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo ziet het erbij mij uit.

Afbeeldingslocatie: http://img157.echo.cx/img157/341/banner1qn.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98889

Zelfs de laatste versie 8 nu blijft bij mij voor spontane, sporadische crashes zorgen. Vooral op sites met Flash toestanden.

Bepaalde javascripts werken ook nog steeds niet goed, net zoals sommige CSS toestanden. M'n navigatie menuutje op de website van mijn bank werkt nog steeds niet onder Opera, terwijl het onder zowat elke andere browser die ik al getest heb wel werkt :)

Dat is al van versie 7 en nu nog steeds.

Verder blijft er een bug inzitten dat je wanneer je een url durft kleven in de balk van een window waarin een page binnenkomt dat alles dan soms (!) vasthangt. De lopende page stopt met loaden, en de nieuwe geplakte url wordt niet gezien en krijg je ook niet meer weg.

Ik heb deze zaken al ondervonden op 5(!) verschillende systemen, dus het zal echt niet aan mijn pc'tje liggen :)

Ik heb trouwens sinds enkele weken een compleet nieuw S939 systeem en ook hierop extact dezelfde problemen soms.

Doorsnee werkt Opera goed, maar er blijven rare kantjes aanzitten... ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 98889 op 21-04-2005 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

De "überfunctie" can Opera blijf ik nog wel vinden dat je een map bookmarks met een woord in de adresbalk kan openen. Ik heb een map bookmarks vol weblogs; ik typ "weblogs" in de adresbalk et voilà: 20 tabs openen zich!

Mijn Opera:
Afbeeldingslocatie: http://img254.echo.cx/img254/3448/opera7te.th.jpg

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 98889 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:59:
Zelfs de laatste versie 8 nu blijft bij mij voor spontane, sporadische crashes zorgen. Vooral op sites met Flash toestanden.
Meestal worden Opera crashes veroorzaakt doordat je een Java versie gebruikt die niet compatible is met de Opera versie. Dus wanneer je bijvoorbeeld een jaar oude Java versie draait en een twee maanden oude Opera versie, dan kun je problemen verwachten. De oplossing is de allernieuwste Java versie te downloaden. Wanneer je dit zelfs had bij de ultra stabiele 7.54u2 versie van Opera dan is dit heel waarschijnlijk je probleem.
Verder blijft er een bug inzitten dat je wanneer je een url durft kleven in de balk van een window waarin een page binnenkomt dat alles dan soms (!) vasthangt. De lopende page stopt met loaden, en de nieuwe geplakte url wordt niet gezien en krijg je ook niet meer weg.
Kun je dat iets beter uitleggen :? Dit is wat ik ervan begrijp:
Je roept een pagina op, bijvoorbeeld Gamers.nl (die is lekker groot). Tijdens het laden plak (kleef ?) je een adres van een andere pagina. Dan zou Opera crashen (bij mij niet iig).
leokennis schreef op donderdag 21 april 2005 @ 21:23:
De "überfunctie" can Opera blijf ik nog wel vinden dat je een map bookmarks met een woord in de adresbalk kan openen. Ik heb een map bookmarks vol weblogs; ik typ "weblogs" in de adresbalk et voilà: 20 tabs openen zich!
_/-\o_ Super tip! Ik heb meteen even de t naar tweakers.net laten verwijzen en f naar 't tweakers forum :).

[ Voor 15% gewijzigd door dr snuggles op 21-04-2005 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De pagina van RTLZ laad ook niet goed in hier. Zijn er meer mensen met deze problemen? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Anoniem: 114312 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 22:18:
De pagina van RTLZ laad ook niet goed in hier. Zijn er meer mensen met deze problemen? :S
Laadt goed hier. Wat is er bij jou mis dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik moet eerst naar beneden scrollen voordat de tekst in beeld komt.

De belastingdienst doet ook al niet mee.

Afbeeldingslocatie: http://img93.echo.cx/img93/8545/belasting3of.th.jpg

Getest op 2 machines.

Als ik IE, FF en Opera naast elkaar start en ik vraag dezelfde pagina`s op, dan gebruik IE 25.9kB, FF 33.3kB en Opera 51.3kB aan geheugen. Dit vind ik wel erg grote verschillen.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 114312 op 21-04-2005 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste