[Ervaringen] Opera 8 gereleased *

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 5.881 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27195

Hoe kun je het opera icoontje in je systray uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 11:41

ZaZ

Tweakers abonnee

Anoniem: 114312 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 22:39:
Ik moet eerst naar beneden scrollen voordat de tekst in beeld komt.

De belastingdienst doet ook al niet mee.

[afbeelding]

Getest op 2 machines.

Als ik IE, FF en Opera naast elkaar start en ik vraag dezelfde pagina`s op, dan gebruik IE 25.9kB, FF 33.3kB en Opera 51.3kB aan geheugen. Dit vind ik wel erg grote verschillen.
rtlz heeft zonder spoofing het hier ook. aanmelden als FF in je ua.ini en het lijkt wel goed te gaan.
zelfde trucje voor belastingdienst, maar dat werkt iets minder goed. dan gooit ie alle kolommen onder elkaar.
zie je ze tenminste niet meer door elkaar heen :)
het geheugengebruik zit met Opera wel goed. zijn heel veel tests mee geweest en de ene keer gebruikt Opera het meest, en dan weer FF en dan weer IE.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Anoniem: 27195 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 23:40:
Hoe kun je het opera icoontje in je systray uitschakelen?
M2 uitschakelen

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

ppl schreef op woensdag 20 april 2005 @ 16:51:
[...]

Die Cycle pages heb ik al geprobeerd, ik het zo ingesteld dat hij me gewoon de volgorde van de sidebar doet, maar dat gebeurt dus kennelijk niet echt. Hij begint namelijk links met opbouwen en de ene keer scrolled hij van links naar rechts, dan ineens weer andersom :?
tijdelijke oplossing, maar als je het gewend ben is het goed te doen.
ctrl+F12 -> Advanced -> Shortcuts -> Edit (de mouse setup)
dan bij Application bij Gesture down Gesture right /Close page & Switch to previous page invullen.
dan doet de mouse gesture iig weer wat je wilt.
kan je ook doen met andere (keyboard) shortcuts, en/of eventueel zelf een button maken a la FF en die op de plek van je prullenbak neerzetten.
leokennis schreef op donderdag 21 april 2005 @ 21:23:
De "überfunctie" can Opera blijf ik nog wel vinden dat je een map bookmarks met een woord in de adresbalk kan openen. Ik heb een map bookmarks vol weblogs; ik typ "weblogs" in de adresbalk et voilà: 20 tabs openen zich!

Mijn Opera:
[afbeelding]
hmm die ken ik nog niet. lijkt me idd wel erg handig maar ik snap het niet helemaal denk ik :+
ik heb een map "Jolt" in mijn bookmarks staan, en ik vul Jolt in in mijn adresbalk, en dan gaat ie gewoon doodleuk een pagina zoeken ;(

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ZaZ schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 09:52:
hmm die ken ik nog niet. lijkt me idd wel erg handig maar ik snap het niet helemaal denk ik :+
ik heb een map "Jolt" in mijn bookmarks staan, en ik vul Jolt in in mijn adresbalk, en dan gaat ie gewoon doodleuk een pagina zoeken ;(
Je moet eerst defineren wat Jolt is. Dit doe je door daar Manage Bookmarks te gaan (Ctrl+Alt+B) en dan zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tuinder/bookmarks.png

Ik typ nu de letter f in m'n adres balk en alle links uit de GoT folder worden nu geopend :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

thanks! soms blijf je over dingen heenkijken :D

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98889

wwillem schreef op donderdag 21 april 2005 @ 21:29:

Kun je dat iets beter uitleggen :? Dit is wat ik ervan begrijp:
Je roept een pagina op, bijvoorbeeld Gamers.nl (die is lekker groot). Tijdens het laden plak (kleef ?) je een adres van een andere pagina. Dan zou Opera crashen (bij mij niet iig).
Windows crasht niet met een BSOD ofzo, en Opera zelf knalt er heel soms uit, maar wat wel vaker voorkomt is dat de huidige pagina stopt met inladen, de nieuwe pagina (waar je de url van paste) wordt ook niet ingeladen... alles hangt dus stil in die window en is niet meer aan de praat te krijgen. Nieuw venster openen werkt wel enzo, maar dat 'hangende' window moet je sluiten.

Komt al sinds versie 7 voor en gebeurt nu nog sporadisch.

En sommige sites met veel javascript gedoe in gaan vaak schokkend traag... zelfs op mijn Athlon64 3000+. Idem voor HTTPS sites... onder Opera heel traag, onder Mozilla stukken sneller.

Ik merk dat laatste vooral voor mijn online bankieren. En hosting beheer van een site via PHPmydamin en eens ecure connectie blijft ook tergend traag onder Opera.

Verder ben ik een happt Opera gebruiker hoor, maar bepaalde foutjes lijken niet aangepakt te worden lijkt me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Weet iemand hoe je de pop-up uitzet die in beeld komt wanneer iets gedownload is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:19

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Tools - Preferences - Advanced - Notifacations.

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er ook een shortcut voor het zoeken naar plaatjes met google? Naast de gewone google zoeken en de google groups zoeken, zoals met "g zoek" en "r zoek" in je adresbalk.

Hoe kun je voorkomen dat links (executables, filpmjes) in een nieuw window/tab komen? En dan komt de popup om te vragen of je het wilt openen of opslaan. Waarvoor is dat nodig, een nieuw tab aanmaken?

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 27195 op 23-04-2005 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
RZB schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 21:55:
Tools - Preferences - Advanced - Notifacations.
Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 13:14
Wanneer ik Opera aan heb staan en dan bijv. het venster van winamp of msn wil verschuiven dan schiet m'n processor gebruik van Opera en het programma omhoog naar 25%.
Wanneer opera niet gestart is heb ik er geen last van.

Hebben jullie ook hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 07:05
Anoniem: 27195 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 22:15:
Is er ook een shortcut voor het zoeken naar plaatjes met google? Naast de gewone google zoeken en de google groups zoeken, zoals met "g zoek" en "r zoek" in je adresbalk.

Hoe kun je voorkomen dat links (executables, filpmjes) in een nieuw window/tab komen? En dan komt de popup om te vragen of je het wilt openen of opslaan. Waarvoor is dat nodig, een nieuw tab aanmaken?
1) Je kunt zelf zoekmachines instellen, daarvoor moet je het bestand search.ini editen. Dit werkt echt perfect! Zelf heb ik bijvoorbeeld o.a. Wikipedia onder 'w', Google Desktop search onder 'gd', etc. etc. (wees creatief! ;))

2) Dit is een bug, zit er al langere tijd in. Inderdaad wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Laatst online: 20:19

GeekK

Rag Mama Rag

Upquark schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 17:10:
) Je kunt zelf zoekmachines instellen, daarvoor moet je het bestand search.ini editen. Dit werkt echt perfect! Zelf heb ik bijvoorbeeld o.a. Wikipedia onder 'w', Google Desktop search onder 'gd', etc. etc. (wees creatief! ;))
Kun je ook met Opsed doen. Let er wel op dat je de File Version in search.ini even handmatig van 4 naar 5 zet, voordat je Opera weer opstart. Anders gebruikt Opera weer gewoon de oude.

Er komt een nieuwe versie van Opsed aan (ergens gehoord) die is ge-update voor 8.0, waarbij die laatste handeling niet meer nodig is.

[ Voor 4% gewijzigd door GeekK op 23-04-2005 19:43 ]

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GeekK schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 19:43:
[...]

Kun je ook met Opsed doen. Let er wel op dat je de File Version in search.ini even handmatig van 4 naar 5 zet, voordat je Opera weer opstart. Anders gebruikt Opera weer gewoon de oude.

Er komt een nieuwe versie van Opsed aan (ergens gehoord) die is ge-update voor 8.0, waarbij die laatste handeling niet meer nodig is.
Heb het uiteindelijk idd met deze proggie gedaan, handmatig schoot het toch niet op. Ik hoefde bovenstaande handeling niet te doen, maar wel via het programma met de export functie de search.ini bestand overschrijven. Ik zat maar op de save knop te drukken, maar hij sloeg hem zelf blijkbaar ergens anders op (hoewel ik de locatie van opera had opgegeven).

Naja, het doet het nu allemaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Upquark schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 17:10:
1) Je kunt zelf zoekmachines instellen, daarvoor moet je het bestand search.ini editen. Dit werkt echt perfect! Zelf heb ik bijvoorbeeld o.a. Wikipedia onder 'w', Google Desktop search onder 'gd', etc. etc. (wees creatief! ;))
Das handig, meteen maar even handmatig een Wiki, Van Dale, GoT en Tweakers search in gestopt. Dat gaat mij weer veel tijd schelen :P.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tuinder/opera_zoek.png

Je kan nu dus gewoon got fiets in je adresbalk intypen en er wordt gezocht met de GoT search naar fiets. De search.ini kun je hier downloaden en in je C:\Documents and Settings\_Gebruiker_\Application Data\Opera\Opera8\profile map zetten (wel even de oude backuppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-05 20:30
ha dat is handig, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Nog makkelijker: druk op F2 en tik in: got fiets.. hoef je ook niet met je muis naar de adresbalk :+
Als je dan nog bij Extra - Voorkeuren - Geavanceerd - Browsen het vinkje weghaalt bij Bestaande Pagina Hergebruiken opent hij telkens met F2 een nieuwe pagina, met daarin dus GoT o.i.d.

Nog een handige tip; als je in je bladwijzers een map hebt staan met pagina's die je allemaal in één keer open wilt hebben moet je via Bladwijzers beheren op die map met rechts klikken, dan Eigenschappen kiezen en bij Bijnaam een naam invoeren, bijv met een map vol GoT topics geef je bijnaam topics. Als je dan in F2 (of in F8 - adresbalk) intikt; 'topics', dan opent hij alle bladwijzers in deze map, erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F97
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

F97

Fabian

GeekK schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 20:18:Verder kun je natuurlijk de middelste muisbutton gebruiken om een tab te sluiten, of rechtsklikken en kiezen, en er is vast ook nog wel een shortcut voor maar die weet ik niet uit mijn hoofd..
Shift-klik ;)

Ik vind de nieuwe Opera absoluut heerlijk. Mét newsreader en newsgroupreader. Moet ik daar geen extra progs voor installeren (of OE gebruiken, bah). Joepie.

Mijn Opera ziet er trouwens zo uit (min of meer, ondertussen al weer iets veranderd) ->
Afbeeldingslocatie: http://givelove.be/img/hohopera.jpg

Met Office 2003 Native skin. Neemt weinig plaats in, en past bij m'n Windows-klassiek Esdoorn ding. (Spijtig wel dat de gewone Opera skin altijd in dat wit is, en niet in je eigen windowskleuren.)

edit:
Foute image url

[ Voor 6% gewijzigd door F97 op 24-04-2005 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Nieuwe Opera Search.ini Editor 1.23 (Opsed) is uitgegeven.
Version 1.23, 24.04.2005
+ Opera 8 support.
+ Added option to force the search.ini file version number saved by Opsed.
! Opsed development officially discontinued.
Opera forums thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Nog iets handigs om al je settings te backuppen:

Ik heb dit op mijn bureaublad staan en ik heb hier altijd een map staan genaamd 'TXT-files' met belangrijke txt bestandjes erin, dus daar moet je ff rekening mee houden.

Maak een nieuwe snelkoppeling en laat deze volgen naar het pad:
"C:\Program Files\WinRAR\WinRAR.exe" a -hpjewachtwoord -m5 -r -agYYMMDD-HHMMSS TXT-files\OperaBackup- @TXT-files\Opera-BackUp.txt
Hierbij is het dikgedrukte 'jewachtwoord' natuurlijk aan te passen en de naam van de map 'TXT-files' ook aan te passen (ook te verwijderen, alsmede de '\')

Maak dan een file aan genaamd Opera-BackUp.txt en zet hierin:
// Directories to back up
// C:\Program Files\Opera\Mail\ // Mail
C:\Program Files\Opera\program\plug-ins\ // Plug-ins
C:\Program Files\Opera\profile\images\ // Favicons
C:\Program Files\Opera\profile\keyboard\ // Keyboard configuration
C:\Program Files\Opera\profile\menu\ // Menu configuration
C:\Program Files\Opera\profile\mouse\ // Mouse configuration
C:\Program Files\Opera\profile\sessions\ // Sessions - saved windows
C:\Program Files\Opera\profile\Skin\ // Skin
C:\Program Files\Opera\profile\toolbar\ // Toolbar configuration
// Files to back up
// C:\Program Files\Opera\profile\Contacts.adr // Contacts for e-mail & instant messaging
C:\Program Files\Opera\profile\notes.adr // Notes
C:\Program Files\Opera\profile\opcacrt6.dat // Certificate authorities
C:\Program Files\Opera\profile\opcert6.dat // Personal certificates
C:\Program Files\Opera\profile\opera6.adr // Bookmarks
C:\Program Files\Opera\profile\opera6.ini // Opera settings
C:\Program Files\Opera\profile\opssl6.dat // SSL preferences
C:\Program Files\Opera\Ousr600.dat // Registration information
C:\Program Files\Opera\profile\search.ini // Search engines
C:\Program Files\Opera\profile\wand.dat // Wand data
C:\Program Files\Opera\profile\cookies4.dat // Cookies
C:\Program Files\Opera\profile\global.dat // Global history
C:\Program Files\Opera\profile\vlink4.dat // Visited links
C:\Program Files\Opera\profile\download.dat // Download history
toon volledige bericht
Iets wat je niet wilt backuppen zet je een // voor, dit wordt dan genegeerd, ik heb hier dus mail en contacts uit staan, aangezien ik M2 niet gebruik.
Ik heb deze file in de map TXT-files gezet (zoals je kunt zien aan de opdrachtregel van de snelkoppeling) zodat ik hem niet op mijn bureaublad hoef te houden.

Je moet ook nog even op je snelkoppeling rechtermuisklikken, Eigenschappen kiezen en de inhoud van het vakje 'Beginnen in' weghalen. Nadat je dit allemaal gedaan heb kan je met 2 keer klikken je hele Opera settings barrel backuppen :)

Bron

[ Voor 13% gewijzigd door Peedy op 26-04-2005 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer
  • Laatst online: 00:19

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

pEeDy16 , da's nou eens handig.

:)

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142292

Als je een link in een nieuwe tabblad-window opent, krijg je deze gelijk te zien. Is er een trucje om de page toch in een nieuwe tabbladwindow te openen maar gewoon op de page te blijven waar je al op zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 142292 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 13:15:
Als je een link in een nieuwe tabblad-window opent, krijg je deze gelijk te zien. Is er een trucje om de page toch in een nieuwe tabbladwindow te openen maar gewoon op de page te blijven waar je al op zat?
Rechtermuisklik "Open in Background Window"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Noork schreef op donderdag 28 april 2005 @ 13:16:
[...]

Rechtermuisklik "Open in Background Window"
Tx, hoe simpel zeg.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106551

en als je een derde muisknop hebt ( die ook als derde muisknop staat ingesteld, dus niet als bijv. dubbelklik ), kan het daarmee ook !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

F97 schreef op zondag 24 april 2005 @ 20:36:
[...]

Shift-klik ;)

Ik vind de nieuwe Opera absoluut heerlijk. Mét newsreader en newsgroupreader. Moet ik daar geen extra progs voor installeren (of OE gebruiken, bah). Joepie.

Mijn Opera ziet er trouwens zo uit (min of meer, ondertussen al weer iets veranderd) ->
[afbeelding]

Met Office 2003 Native skin. Neemt weinig plaats in, en past bij m'n Windows-klassiek Esdoorn ding. (Spijtig wel dat de gewone Opera skin altijd in dat wit is, en niet in je eigen windowskleuren.)

edit:
Foute image url
toon volledige bericht
Ik heb een skin die "windows native" heet, waarbij ie zoveel mogelijk van de Windows GUI overneemt (tabs, hovers enzo)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

FFrenzy was sneller...

[ Voor 92% gewijzigd door GeekK op 28-04-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
heerlijk, deze browser,

nog 1 probleempje:

als ik bij mijnpostbank.nl wil inloggen zegt hij dit:

Security module niet meer actief, controleer of uw browser java-enabled is en log opnieuw aan.

is er een mogelijkheid om toch in te loggen bij postbank.nl?

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
_Supreme schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:35:
heerlijk, deze browser,

nog 1 probleempje:

als ik bij mijnpostbank.nl wil inloggen zegt hij dit:

Security module niet meer actief, controleer of uw browser java-enabled is en log opnieuw aan.

is er een mogelijkheid om toch in te loggen bij postbank.nl?
Probeer Java te installeren. Overigens werkt de postbank site nog niet goed met Opera. Je kunt alleen je saldo zien. Wanneer je op overmaken klikt gebeurt er niets. 't Werkte wel een tijdje goed, dus misschien ligt dit aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Niet online
wwillem schreef op donderdag 28 april 2005 @ 20:43:
[...]

Probeer Java te installeren. Overigens werkt de postbank site nog niet goed met Opera. Je kunt alleen je saldo zien. Wanneer je op overmaken klikt gebeurt er niets. 't Werkte wel een tijdje goed, dus misschien ligt dit aan mij.
oh! dat probleem heb ik met IE gehad. ik had postbank erover gemailed.
ik moest naar internet opties gaan en de geschiedenis en tijdelijke bestanden enzo verwijderen.
daarna werkte het weer perfect :D

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordos20
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik heb wel iets raars als ik probeer om quicktime (of wat voor filmpje dan ook) af te spelen in Opera

Ik krijg alleen audio, het beeld bevriest bij het eerste frame

Ik heb alle recente alternatives geinstalleerd (nu de K-lite codec pack) maar ik heb zo'n idee dat de plugins bij Opera niet geupdate wordt. Iemand een idee of kijk ik over een simpel knopje heen?

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Ordos20 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 08:53:
Ik heb wel iets raars als ik probeer om quicktime (of wat voor filmpje dan ook) af te spelen in Opera

Ik krijg alleen audio, het beeld bevriest bij het eerste frame

Ik heb alle recente alternatives geinstalleerd (nu de K-lite codec pack) maar ik heb zo'n idee dat de plugins bij Opera niet geupdate wordt. Iemand een idee of kijk ik over een simpel knopje heen?
Plugins staan los van Opera en moeten dus nog extra geinstalleerd worden. Dus je idee met de K-lite codec pack was goed. Maar volgens mij gaat er nog wel eens wat fout met oude plugins.

Als ik in mijn profile map kijk en ik open opera6.ini, dan staan daar verwijzingen naar plugins uit een oude Opera 6 en 7 map (ja Opera 6 heb ik nog :P) en zelfs naar de firefox. Blijkbaar zoekt Opera naar allerlei plugins bij het installeren. Wat je zou kunnen doen is alle plugins (en browsers) weg halen. Daarna Opera 8 opnieuw installeren en vervolgens alle plugins installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordos20
  • Laatst online: 15-10-2024
*grmbl* kun je niet gewoon de plugins updaten ofzo?

edit: Sorry dank voor het advies alleen, tsja misschien begrijpelijk, afgezien van het video probleem loopt alles verder prima. Heb dus niet zo-veel zin om het opnieuw te installeren

[ Voor 61% gewijzigd door Ordos20 op 29-04-2005 11:15 ]

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Je moet de quicktime DLL file in de map plugins in /opera/ zetten.
Om te checken welke plugins al geinstalleerd staan tik je in de adresbalk: opera:plugins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Niet online
kan nog steeds niet inloggen bij postbank ;_;

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

_Supreme schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 17:51:
kan nog steeds niet inloggen bij postbank ;_;
Er loopt een thread over op de Opera forums, misschien daar eens vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Niet online
GeekK schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 18:12:
[...]
Er loopt een thread over op de Opera forums, misschien daar eens vragen?
dankje, ik heb nu wat dingetjes geprobeerd, maar ik blijf maar IE gebruiken voor bankieren.

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Heeft iemand Shockwave aan de praat gekregen?
Flash en QT zijn geen probleem, maar als ik Shockwave installeer (offline installer) dan krijg ik niet eens de optie om hem voor Opera/Netscape te installeren...

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Over het voice-controlled browsen: ik kan niet echt een optie vinden waar ik in kan stellen wat de gebruikte input-device is. Bestaat deze wel en zoja, waar zit die ?

Aangezien die niet reageert denk ik nl. dat hij mijn mic-in van mijn (onboard) geluidskaart gebruikt en niet de mic. van mijn webcam. In andere programma's stond dat default nl. ook op die mic-in vd geluidskaart en moest ik hem handmatig op de mic-in van mijn webcam instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Jeldert schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 20:59:
Heeft iemand Shockwave aan de praat gekregen?
Flash en QT zijn geen probleem, maar als ik Shockwave installeer (offline installer) dan krijg ik niet eens de optie om hem voor Opera/Netscape te installeren...
http://www.opera.com/support/service/plugins/

Voor plugin help :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik vrij irritant vind is als je een pdf-link opent: eerst opent opera een blank tabblad-page en daarna kan je de pdf in adobe openen. Echter, die blanke tabblad blijft gewoon in je browser staan. }:O Iemand al iets op gevonden?

---heb het uitgevogeld: Preferences | Advanced | Downloads ->show extensions opened with Opera -> pdf extension ge-edit.---

Ten tweede heb ik geprobeerd om het transfer tabblad bij downloaden te verbergen, maar ook dit is nog niet gelukt. Suggesties?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 142292 op 03-05-2005 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106551

Anoniem: 142292 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 15:55:
Wat ik vrij irritant vind is als je een pdf-link opent: eerst opent opera een blank tabblad-page en daarna kan je de pdf in adobe openen. Echter, die blanke tabblad blijft gewoon in je browser staan. }:O Iemand al iets op gevonden?

---heb het uitgevogeld: Preferences | Advanced | Downloads ->show extensions opened with Opera -> pdf extension ge-edit.---

Ten tweede heb ik geprobeerd om het transfer tabblad bij downloaden te verbergen, maar ook dit is nog niet gelukt. Suggesties?
transfertabblad -> view -> "never show transfers when starting download"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wwillem schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 22:22:
De search.ini kun je hier downloaden en in je C:\Documents and Settings\_Gebruiker_\Application Data\Opera\Opera8\profile map zetten (wel even de oude backuppen).
Super handig, heb alleen wel ff de IMDB erin gegooid:

[Search Engine 13]
Name=I&MDB
URL=http://www.imdb.com/find?tt=on;nm=on;mx=20;q=%s
Query=
Key=i
Encoding=utf-8
Is post=0
Has endseparator=0
Search Type=1
VerbText=17063
Position=-1
Nameid=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:41

Sabbi

je denkt aan mij.

en voor de aktievere 2e-hands kopers onder ons, een marktplaats search:

[Search Engine 4]
Name=&Marktplaats
URL=http://www.marktplaats.nl/nieuw_zoek.php3?q=%s
Query=
Key=m
Is post=0
Has endseparator=0
Encoding=utf-8
Search Type=3
Verbtext=17063
Nameid=0
Position=4

(ter vervanging van nr 4 de dealtime search, alsof een nederlander die zou gebruiken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
_Supreme schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 18:37:
[...]

dankje, ik heb nu wat dingetjes geprobeerd, maar ik blijf maar IE gebruiken voor bankieren.
Ik heb hetzelfde... met Opera 7.54 kon ik prima telebankieren (rabobank) en bij opera 8 vertikt hij het gewoon (link die niet werkt). Erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:01
Bij 7.54 ging je als je het actieve tabblad selecteerde terug naar het tabblad waar je vandaan kwam. Een soort togglen dus. Weet iemand waar het is gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
EricJH schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 00:38:
Bij 7.54 ging je als je het actieve tabblad selecteerde terug naar het tabblad waar je vandaan kwam. Een soort togglen dus. Weet iemand waar het is gebleven?
Togglen tussen windows binnen opera doe je met ctrl-tab toch? Als je iets anders bedoeld moet je iets duidelijker formuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Buntmans schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 00:56:
[...]

Togglen tussen windows binnen opera doe je met ctrl-tab toch? Als je iets anders bedoeld moet je iets duidelijker formuleren.
Dank voor de tip. Deze kende ik nog niet.

Wat ik bedoel is het volgende:
1. Ik klik op een link in venster a.
2. Er opent een nieuw tabblad f.
3. Als ik nu in tabblad f ben en met de linker muisknop de tab van tasbblad f selecteer dan ging je bij 7.54 terug naar de vorige tab. Dus terug naar tab a. In 8.0 gebeurt er niets....

Ik hoop dat dit wat helderder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Idd, deze functie mis ik ook :( Erg lastig, ik heb de optie ook nog niet kunnen vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Bij mij werkt het wel met dat togglen en heb even uitgezocht hoe het komt :
Extra --> Voorkeuren --> Sluitknop tonen op elke tab (afvinken)

Nu is wel de "Firefox" werking weg, maar kan je weer togglen. Ik vind het persoonlijk fijner op de oude opera manier (dus elke sluitknop rechtsbovenaan je scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Exe-cuter schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 11:19:

Nu is wel de "Firefox" werking weg, maar kan je weer togglen. Ik vind het persoonlijk fijner op de oude opera manier (dus elke sluitknop rechtsbovenaan je scherm)
Thanx much. Ik heb deze functie echt gemist. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
EricJH schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 14:13:
[...]

Klopt ik zat hier idd ook mee. Gelukkig stond de oplossing helemaal aan het begin van dit draadje, post #2 :).

Hebben mensen er ook last van bij o8 dat als je iets moet invullen op een pagina, in zo'n wit vlak zegmaar, dat vaak de eerste letter niet doorkomt. Dus als ik typ "Gathering of Tweakers" dat er komt te staan "athering of Tweakers". Heel vaag, het is niet altijd, maar toch wel minstens 1x per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
EricJH schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 14:13:
[...]

Iets anders wat ik mis t.o.v. oudere versies: de minimaliseer-, restore-, en sluitknop voor het huidige venster. Op een gegeven moment was er een beta die die sluitknoppen op de tabs introduceerde, en tegelijkertijd zijn de 'vensterknoppen' verdwenen.

[ Voor 66% gewijzigd door Upquark op 06-05-2005 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Upquark schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 00:54:
[...]

Iets anders wat ik mis t.o.v. oudere versies: de minimaliseer-, restore-, en sluitknop voor het huidige venster. Op een gegeven moment was er een beta die die sluitknoppen op de tabs introduceerde, en tegelijkertijd zijn de 'vensterknoppen' verdwenen.
Gelukkig hebben we voor minimaliseren de shortcut '4' (gewoon het cijfer 4 op je tobo).. voor restore is standaard geen shortcut, maar dit valt uiteraard in te stellen via Preferences - Advanced - Shortcuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Upquark schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 00:54:
[...]

De vensterknoppen haal je als volgt weg. Je krijgt dan ook de toggle tussen twee tabbladen en de oude minimaliseer-, restore- en sluitknoppen terug:
Exe-cuter schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 11:19:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
pEeDy16 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 00:55:
[...]

Gelukkig hebben we voor minimaliseren de shortcut '4' (gewoon het cijfer 4 op je tobo).. voor restore is standaard geen shortcut, maar dit valt uiteraard in te stellen via Preferences - Advanced - Shortcuts!
Idd, 4 is een handige shortcut, en restore heeft trouwens standaard 5 als shortcut. (Geinig trouwens, een keer wat anders dan CTRL-/ALT-/whatever)

Anyway, ik begrijp niet waarom het niet gewoon allebei tegelijk kan :P.
EricJH schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 01:01:
[...]

De vensterknoppen haal je als volgt weg. Je krijgt dan ook de toggle tussen twee tabbladen en de oude minimaliseer-, restore- en sluitknoppen terug:

[...]
Bedankt, maar ik wil dus graag én sluitknoppen op de tabs, én de vensterknoppen.

/edit: Ik ga het Opera-forum maar eens induiken... laat wel even weten als ik wat vind.

/edit:

Nou, er is een soort van oplossing, maar die is verre van perfect. Op deze site staan een hele zooi buttons die je, door er op te klikken, kunt 'installeren'. Vervolgens kun je deze buttons dan naar de toolbars slepen. Nu heb ik zelf die pagina even naar m'n hdd gekopieerd, en zó aangepast dat de icoontjes geen tekst bij zich hebben. Vervolgens een dynamic spacer aan de main bar toegevoegd zodat de icoontjes mooi rechts komen (in de buurt van waar ze horen te staan ;)), en slepen maar. Het resultaat (klikbaar):

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.tenvoorde/got/Naamloos-1-thumb.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door Upquark op 06-05-2005 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Upquark schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 01:04:
[...]
/edit:

Nou, er is een soort van oplossing, maar die is verre van perfect. Op deze site staan een hele zooi buttons die je, door er op te klikken, kunt 'installeren'. Vervolgens kun je deze buttons dan naar de toolbars slepen. Nu heb ik zelf die pagina even naar m'n hdd gekopieerd, en zó aangepast dat de icoontjes geen tekst bij zich hebben. Vervolgens een dynamic spacer aan de main bar toegevoegd zodat de icoontjes mooi rechts komen (in de buurt van waar ze horen te staan ;)), en slepen maar. Het resultaat (klikbaar):

[afbeelding]
Te gek :) Nu hopen dat ze in de volgende update hier een oplossing voor geven. Wel goed gevonden _/-\o_ !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Er is nu een speciale site voor Opera User JavaScripts geopend - UserJS.org. :9~

De site is enige tijd in voorbereiding geweest en is nu, vandaag, geopend. Erg veel scripts staan er nog niet (maar wel bruikbare), gebruikers moeten ze zelf aanmelden, maar dit zal zeker wel groeien.

Vind zelf oa. de AutoSizer uiterst handig. Het kan afbeeldingen op een aantal manieren automatisch resizen (zie url), en onthoudt deze instellingen per domein in een cookie. In de .js kun je een aantal dingen zelf instellen.

User JavaScripts kunnen van alles, een van de beste nieuwe features van Opera 8! :)

Nota bene: de volgende UserJS staat er nog niet bij:

The Ultimate Highlight Bookmarklet
  • Automatically highlight keywords from Google results (if page is selected from Google results);
  • Highlights multiple keywords in different colors at any time;
  • Shows detailed search results in a floating div;
  • Remembers search queries with cookies;
  • Works in frames;
  • Customizable with variables.
Bestaat zowel in UserJS als bookmarklet. Het menuutje dat je rechtsboven krijgt zal worden verbeterd in een volgende versie (meer uniform).

[ Voor 39% gewijzigd door GeekK op 23-05-2005 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Als mijn peeceetje aanstaat, kan je gewoon hierheen gaan:
http://darkvater.homeip.net/temp/opera.html

En dan gewoon op de text klikken die je wilt en wordt die item dan gewoon toegevoegd. Nu kan je gewoon slepen en klaar :)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Opera Search.ini Editor 1.23B gereleased.
Opera 8.01 support.
Denk dat dit alleen maar inhoudt dat het versie-nummer in de .INI verhoogd wordt van 5 naar 6. ;)

Morgen komt er trouwens een nieuwe build van 8.01 (Release Candidate) uit. :) Niet dus. Nog even wachten...

Oja, nog even een update wat betreft m'n berichtje hierboven: de The Ultimate Highlight Bookmarklet is geupdate van 2.0 naar 2.1:
  • Searching for "multiple keywords" finally available!
  • New CSS appearance! Heavily based on FluxTorpedoe's input.
  • JS console "security error" zapped (big thanks to BtEO for his findings).
  • The code is now fully commented and indented to make things less confusing.
Zeer aan te raden!

[ Voor 99% gewijzigd door GeekK op 09-06-2005 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
nog een additie voor de search.ini:

[Search Engine 11]
Name=&NForce
URL=http://www.nforce.nl/index.php?m=search
Query=name=%s&nuke=2&from=1500-01-01&to=2200-01-01&search=Search
Key=n
Is post=1
Has endseparator=0
Encoding=utf-8
Search Type=3
Verbtext=17063
Position=-1
Nameid=0

Alstublieft!

marktplaats is sinds kort gewijzigd... met de oude marktplaats entry die hier staan stuk of wat posts terug kon je tot kort voorheen bv "m boekenkast nijmegen" doen, en dan zocht hij automatisch in titel EN omschrijving...

sinds deze week hebben ze de searchpagina veranderd, met een kleine aanpassing in de "URL=<blabla>" doet hij het nu echter nog steeds, hier mijn *updated* marktplaats search voor het zoeken in titel en beschrijving:

[Search Engine 7]
Name=&Marktplaats
URL=http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/nieuw_zoek.php3%3Fsearchintext=1%26q=%s
Query=
Key=m
Is post=0
Has endseparator=0
Encoding=utf-8
Search Type=3
Verbtext=17063
Position=-1
Nameid=0

hopelijk hebben jullie er wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
Search.ini snippets zijn altijd welkom!

Hier eentje van mij die ook wel handig is: Gebruik 'tel naam woonplaats' om te zoeken op www.telefoongids.nl.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
[Search Engine 21]
Name=&Telefoongids
URL=javascript:var a='%s';var c=a.slice(0,a.indexOf("+"));var d=a.slice(a.indexOf("+")+1);var b=window.location.href="http://www.telefoongids.nl/tginl.dll?action=white&type=search&resultsperpage=25&pagestart=1&name2="+c+"&name=&initials=&city="+d+"&citycode=&dcity="+d+"&areacode=&dname="+c+"&dwhere="+d
Query=
Key=tel
Is post=0
Encoding=iso-8859-1
Search Type=0
Verbtext=17063
Has endseparator=-1
Nameid=0
Position=-1

[ Voor 14% gewijzigd door Upquark op 09-06-2005 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Laatst online: 15-11-2024
Recent paar keer gemerkt dat Opera (8.00 final) toch last heeft van memory leaks. Staat 24/7 open met een 20-tal venstertjes, sobere lay-out, geen fancy panelen ofzo. En gebruikt nu 230MB geheugen en nog een hoop swap space. :)

Ik heb hem ingesteld op 40MB memory cache en 100MB disk cache. Verbruikt normaal iets van een 50-60MB geheugen. (en dat is minder dan dat ik bij vorige versies gemerkt heb)

Eventjes afsluiten en terug openen met vorige sessie en het is gefikst. Jammer dat ie dat af en toe doet. Voor de rest: goed spul. Al meer dan 3 jaar mijn favo browser.

@GeekK:
Tnx voor de info, heb hem net geinstalleerd. Nog even afwachten of het opgelost is.

[ Voor 27% gewijzigd door Noel op 10-06-2005 10:48 ]

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Probeer de laatste preview even, die heeft oa. een fix voor een geheugenprobleem: Opera 8.01 Technical Preview 1 for Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Opera 8.01 Final is uit voor Windows, Linux en Macintosh:

Download hier (je kunt kiezen uit mirrors)

Changelog voor Windows en Linux:
Release Notes

This release is a recommended security upgrade for users of Opera 8.0. See the Security section for additional information.
The file version number of search.ini is now 6. All files with lower version numbers will be overwritten on upgrade.

Changes since Opera 8.0

User interface
  • The search field on the View bar should now correctly be "Find in page" for all platforms. Please note that when upgrading from previous versions, this release will overwrite search.ini files whose version number is 5 or lower.
  • Added search suggestion using the default search engine at the end of the address field auto-complete dropdown.
  • Default start-up mode is "Continue from last time".
  • Corrected behavior of Home and End keys when focus is inside a form field.
  • Error messages in the JavaScript console now include the name of the document containing the error.
  • Solved issue with misplaced progress bar when page bar disables itself ('show only when needed').
Display and standards
  • Multiple display fixes that improve rendering of the Acid2 test.
  • Now correctly handling anchors in URLs for PDF files.
  • Improved SVG support.
  • SVG without namespaces will now be rendered, but cause an error message to be displayed in the JavaScript console.
  • Fixed broken parsing of JavaScript URLs and bookmark buttons with escaped characters causing problems with bookmarklets.
  • Corrected handling of the "object" tag.
  • Made handling of tables within 'center' tags consistent with other browsers.
  • Fixed faulty @include and @exclude directive checking in User JavaScript.
  • Some improvements to Fit to window width (ERA).
  • Multiple scripting fixes.
  • Fixed spatial navigation highlighting issue for bi-directional languages.
  • Corrected display of Latin-1 characters in bookmark descriptions.
  • Fixed handling of the altKey event.
  • Improvements to XMLHttpRequest support, added support for XMLHttpRequest.setRequestHeader.
  • Corrected handling of the HTTP status code "204 no content" to be in compliance with RFC 2616. The document view will not change when the request has been sent.
  • Introduced Browser JavaScript, a JavaScript file that fixes the rendering of certain Web pages and page elements that malfunction in Opera. The feature is disabled by default, but users who wish to test it may enable download and use by setting Browser JavaScript=1 in the [User Prefs] section of opera6.ini. Opera will then check for updates weekly. Please note that enabling the feature in its current implementation may impact performance. For further information about Browser JavaScript, see: Browser JavaScript Explained. For further information about opera6.ini, see Opera6.ini Explained.
Security
  • Fixed XMLHttpRequest redirect vulnerability reported in Secunia Advisory 15008.
  • Fixed cross-site scripting vulnerability reported in Secunia Advisory 15411.
  • Fixed cross-site scripting vulnerability in location header when automatic redirection is disabled. Vulnerability reported in Secunia Advisory 15423.
  • Fix for variant of window injection vulnerability reported in Secunia Advisory 13253
  • Fixed information disclosure weakness causing file path information to be sent when using the GET form method. Security Focus Bugtraq ID #12723.
  • Improved accuracy of security bar and modified security icon behavior: when a certificate is accepted manually after a warning, the security level of the connection is set to 1.
  • Fixed issue with wrong referrers being sent to sites in browsing history.
  • Fixed erroneous display of certificate names containing ampersands.
  • Solved problem with collapsed address bars for some pop-ups missing indication of security level.
  • Miscellaneous
  • Sent e-mail can now be imported.
  • Multiple stability improvements.
  • Fixed update notification to handle a new released installed over an older version.
  • Fixed problems with downloading and installing setups from outside the opera.com domain.
  • Fixed problem using secure NNTP connections.
Windows-specific
  • Minor Voice-related fixes.
UNIX-specific
  • Corrected page cycling (Ctrl+Tab) behavior.
  • Made DCC file transfers in chat work correctly.
  • Now properly allowing transfer manager to open in the background.
  • Reduced flickring during start-up with large number of open pages.
  • Builds with static Qt now using version 3.3.4.
  • Fixed problem with horizontal and vertical resize cursors being exchanged.
  • Corrected behavior of double- and triple-click in form input fields.
  • Solved issue with "window.focus()" when using Single Document Interface
toon volledige bericht
Zie hier voor changelog voor de Macintosh. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Hij lijkt iets sneller. Kan iemand dat bevestigen?

Ik heb namelijk gisteren mijn page file voor de tweede keer in korte tijd vergroot op advies van Diskeeper . Hier reageerde Opera ook positief op. Vandaar mijn vraag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Thanks Geekk om ons up to date te houden. Ik pas even de starttopic aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
De GoT page-render bug is weg! GoT werd namelijk af en toe niet goed weergegeven. De posts werden dan superbreed. Nu lijkt alles goed te gaan :). Edit; net toch weer gehad. De bug komt iig veel minder vaak voor.

Je search.ini wordt trouwens wel overschreven bij het installeren. Je oude heet nu search.bak. Om deze te laten werken moet je even de search.bak openen, de fileversion van 5 naar 6 verhogen en opslaan als search.ini.

Btw, Opera is altijd snel :P. Laatst moest ik even op een IE only site met IE surfen (duh). 't Duurde voor mijn gevoel 3x zo lang. Zeker het "vorige pagina" knopje gaat zo traaaaaag in IE.

[ Voor 35% gewijzigd door dr snuggles op 16-06-2005 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
wwillem schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 21:58:

Btw, Opera is altijd snel :P. Laatst moest ik even op een IE only site met IE surfen (duh). 't Duurde voor mijn gevoel 3x zo lang. Zeker het "vorige pagina" knopje gaat zo traaaaaag in IE.
Opera is idd sneller en ook nog eens verdomd veel handiger (vgl I.E) en completer (vgl Firefox). Iedere keer als ik noodgedwongen achter I.E. zit dan zakt de moed me in de schoenen en mijn broek af als ik voor een ander venster weer naar de taakbalk moet en dan weet ik weer waarom..... Opera rulessss _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Maar mensen, zet dat toch niet in zulke kleine lettertjes :|

Opera rules ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Exe-cuter schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 22:55:
Maar mensen, zet dat toch niet in zulke kleine lettertjes :|

Opera rules ! ;)
[ontopic} :7 :Y) O-) [/ontopic]ech wel.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Heeft iemand al de User JavaScript optie ingeschakeld? Zie: http://www.opera.com/support/tutorials/userjs

Kan iemand mij vertellen of ik een veiligheidsrisico loop met die optie ingeschakeld? En kan iemand mij vertellen wat je er nu precies mee kan doen? Wat ik er van heb begrepen is dat als een pagina niet goed wordt gerenderd of als je een pagina op een bepaalde manier wilt laten renderen dat je dan zelf een JS hiervoor kan schrijven? Klopt dit?

Ik heb die optie ingeschakeld omdat www.sony.com bij mij niet goed werd geopend. Na het inschakelen dus wel? Maar ik begrijp niet zo goed waarom? Ik had JS namelijk wel al ingeschakeld. Ik had dus alleen nog geen pad opgegeven voor User JS.

Als bepaalde pagina's niet worden geopend omdat de browser zogenaamd niet ondersteund wordt, kan je de ua.ini file aanpassen. Voor meer info:
http://operalover.tntluoma.com/8/day_9_uaini
Ik kwam bijvoorbeeld niet op de Heineken site ;) , na het toevoegen van:
code:
1
 www.heineken.nl=4

in de ua.ini file, geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Tropos schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 05:46:
Heeft iemand al de User JavaScript optie ingeschakeld? Zie: http://www.opera.com/support/tutorials/userjs
Uiteraard!

Wat het in feite inhoudt, is dat je een directory kiest waarin je je User JavaScripts plaatst (Extra -> Voorkeuren -> Geavanceerd -> Inhoud -> JavaScript opties -> Mijn JavaSript map), en een aanpassing in de Opera6.ini maakt (sommige scripts werken anders niet). De hele procedure staat hier duidelijk uitgelegd.
Kan iemand mij vertellen of ik een veiligheidsrisico loop met die optie ingeschakeld? En kan iemand mij vertellen wat je er nu precies mee kan doen? Wat ik er van heb begrepen is dat als een pagina niet goed wordt gerenderd of als je een pagina op een bepaalde manier wilt laten renderen dat je dan zelf een JS hiervoor kan schrijven? Klopt dit?
Ja, dat klopt. Wat betreft het veiligheidsrisico, daar staat iets over in de link die je zelf al geeft. Ik denk dat je er wel vanuit kan gaan dat de scripts op UserJS.org gewoon veilig zijn. Ze worden getest voordat ze op de site geplaatst worden.
Ik heb die optie ingeschakeld omdat www.sony.com bij mij niet goed werd geopend. Na het inschakelen dus wel? Maar ik begrijp niet zo goed waarom? Ik had JS namelijk wel al ingeschakeld. Ik had dus alleen nog geen pad opgegeven voor User JS.
Ik denk dat in dit geval UserJS er niet zoveel mee te maken heeft (je hebt immers geen script in de userjs-directory toegevoegd). De sony.com site wordt gefixt door middel van browser.js. Deze wordt geupdate elke keer dat je Opera opstart of Help -> Controleren op nieuwe versie kiest. Eén van de sites die automatisch gefixt wordt door browser.js is sony.com zoals je kunt lezen onder de bovengenoemde link.

User.js biedt de mogelijkheid om zelf javascripts te schrijven die het renderen van een pagina beïnvloeden. Dit kan oa. gebruikt worden om sites te fixen die nog niet door de browser.js gefixt zijn, maar nog veel meer. Kijk maar op de UserJS.org site rond. De volgende userjs promoot ik nog maar een keer - hij staat niet op userjs.org - namelijk de The Ultimate Highlight JS.

Kortom: de sony.com wordt automatisch gefixt door browser.js. UserJS is er gekomen om jou als gebruiker nog meer controle te geven over de webpagina's die je ziet - zie UserJS.org. :*)

[ Voor 4% gewijzigd door GeekK op 22-06-2005 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Niet online
Aha, thnx voor de uitleg. Ik heb denk ik UserJS en BrowserJS door elkaar gehaald oid.

Ik ben zojuist een bijna 2 uur bezig geweest met de M2 mail client correct te laten werken. Ik gebruik een Gmail account, die was binnen 2 minuten geconfigureerd.
Verder gebruik ik een gratisYahoo! account. Om deze te kunnen laten POPpen gebruik ik YPOPs!, te vinden op sourceforge.net. Pop werkte ook binnen een paar minuten, SMTP daarentegen niet. Ik kwam er maar niet achter waarom niet. Ik had alles geprobeerd: andere SMTP poort, AV en firewall uit en gedeinstalleerd, gekeken of de poort vrij was, etc. Ik had de setup-instellingen gebruikt zoals die voor M2 op de YPOPs site wordt beschreven. Na lang zoeken op het YPOPs forum zag ik iemand hetzelfde probleem. Hier de oplossing:

Verander de Authentication in M2 voor SMTP in 'Auto' ipv 'Plaintext'.

Wellicht heeft iemand anders er nog iets aan.

Oh ja nog een vraag. Ik heb voor browsen het panel uit staan. Maar voor Mail vind ik 'm wel weer handig. Probleem is dat als ik in een tab mail open heb staan en het panel dus middels F4 geopend heb, het panel ook in mijn www-tabs open staan. Ik wil dus graag het panel als ik Mail open heb ook open hebben en ondertussen op de andere tabs het panel uit, zonder dat ik daarvoor F4 moet indrukken. Iemand enig idee of dit kan?

[ Voor 21% gewijzigd door Tropos op 23-06-2005 04:41 . Reden: Vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Tropos schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 04:20:
Oh ja nog een vraag. Ik heb voor browsen het panel uit staan. Maar voor Mail vind ik 'm wel weer handig. Probleem is dat als ik in een tab mail open heb staan en het panel dus middels F4 geopend heb, het panel ook in mijn www-tabs open staan. Ik wil dus graag het panel als ik Mail open heb ook open hebben en ondertussen op de andere tabs het panel uit, zonder dat ik daarvoor F4 moet indrukken. Iemand enig idee of dit kan?
Dit is inderdaad een irritant probleem (hoewel ik zelf geen Mail gebruik). Hier is een thread op de Opera forums die erover gaat: UI Issue - Refining the Mess that is Panel Management. De toolbar die non-troppo gemaakt heeft, zorgt ervoor dat je kunt switchen tussen tab ('Manage' page) en panel. Je moet zijn toolbar natuurlijk nog wel even aanpassen aan je eigen wensen.

Non-troppo is nogal een expert in toolbars, dus ik weet niet precies hoe hij het voor elkaar gekregen heeft: misschien volstaan enkele eenvoudige wijzigingen aan je eigen toolbar-setup, iets om aan hem te vragen denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door GeekK op 23-06-2005 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Opera 8.02 Technical Preview 1 is uitgekomen voor Windows, Linux/Unix en Mac (en misschien nog andere, niet allemaal gecheckt ;)).

Voor het downloaden, zie ook de mirrors in de startpost. Er is nog geen changelog, die zal morgen neem ik aan hier verschijnen.

Grootste verrassing: ondersteuning voor BitTorrent. :> Werkt heel gemakkelijk; heb het nog niet uitputtend getest, though.

[ Voor 91% gewijzigd door GeekK op 06-07-2005 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Dat zou echt weer helemaal zalig zijn :D

Heb btw gisteren mijn gratis registratiesleutel gekregen omdat ik 250 affliate-clicks had :)
* Exe-cuter browsed vanaf nu zonder banners

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Exe-cuter schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 22:40:

Heb btw gisteren mijn gratis registratiesleutel gekregen omdat ik 250 affliate-clicks had :)
Mooi! :)

Leuk systeem, al heb ik nog maar 8 clicks :D. Heb jij de link op meerdere fora staan ofzo, en heeft het lang geduurd voordat je de 250 had? Just curious.. ;)

Heb de link zelf ook (in mijn sig), hoewel ik al betaald heb (affiliate bestond toen geloof ik nog niet), voor de fun en om weg te geven als ik er ooit kom. :D

[ Voor 5% gewijzigd door GeekK op 06-07-2005 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Exe-cuter schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 22:40:

Idd een leuk systeem. Heb mij gelijk geregistreerd . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

magnifor schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 23:26:
[...]

Idd een leuk systeem. Heb mij gelijk geregistreerd . :)
*Click* B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Ik heb mijn reg key ook al een poosje, via banners op mijn site.
Your Affiliate Program Score: 390
Ik had ook mijn affiliate link in mijn sig staan, maar deze is verwijderd. Kreeg een emailtje:
Beste pEeDy16,

In je signature had je een zogenaamde affiliate link staan naar http://my.opera.com/pEeDy/affiliate/ - dat zien we liever niet op GoT, dus deze heb ik eventjes verwijderd.

Met vriendelijke groet,
Moderator WOS/SA
Dus ik zou hem maar weghalen, voordat de mods het doen.
Ik zal morgen eens de Bittorrent client checken, wil eerst de rest van de changelog even lezen.

Edit: te laat :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Peedy op 06-07-2005 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-04 17:56

curry684

left part of the evil twins

Modbreak:Affiliatelinks zijn op GoT niet toegestaan om te voorkomen dat het hier een spammers' paradise wordt, zie policy over spam.

Aantal signatures hierboven zijn dus gewijzigd :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Niet online
Ik heb ook nu nog geen changelog gezien. Maar ik heb wel de versie 8.02 TP1 geprobeerd. Vooralsnog merk ik alleen dat er een .torrent client geintegreerd is. Ik heb 'm getest, maar nog niet kunnen ervaren. De reden daarvoor is dat ik achter een NAT firewall (zonder UPnP) zit en dus geen connecties kreeg. Ik had geen zin om deze bak speciaal daarvoor in DMZ te zetten.

Ik hoop in het changelog te kunnen zien welke poorten er gebruikt worden.

Uiteraard mag ik het niet vergelijken met mijn BT client, maar ik denk dat ik deze functie vooralsnog niet zal gebruiken wegens:
- binnen een torrent kan je (nog) niet aanpassen welke files je wel en niet wilt downloaden
- je kan (nog) geen maximale bandbreedte en maximale connecties opgeven

Verder vraag ik me af of er gebruik wordt gemaakt van UPnP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
De changelog is hier te vinden: http://snapshot.opera.com/windows/w802p1.html . Hij zou zoals gisteren op het Opera Forum te lezen was vandaag gepubliceerd worden. Een beetje laat dat wel.... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik niet begrijp is dat Opera webpagina's niet ververst als je -zonder je browser op nieuw op te starten- weer op een pagina komt waar je hiervoor ook al was. Bijvoorbeeld ik check nu.nl, uurtje later weer en dan refreshed ie niet. Terwijl ik dit wel opgeef bij de voorkeuren->browsen->direct verversen.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Inderdaad; zeer irritant. Een keer zag ik al een week lang hetzelfde bericht bovenaan staan op retecool. Ik denk: laat ik eens op F5 drukken --> 20 nieuwe berichten :X

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Anoniem: 142292 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 15:11:
Wat ik niet begrijp is dat Opera webpagina's niet ververst als je -zonder je browser op nieuw op te starten- weer op een pagina komt waar je hiervoor ook al was. Bijvoorbeeld ik check nu.nl, uurtje later weer en dan refreshed ie niet. Terwijl ik dit wel opgeef bij de voorkeuren->browsen->direct verversen.

Iemand een oplossing?
Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/4051/opera9qs.th.jpg

En dan nog enable aanvinken. Misschien dat het helpt. :)

[ Voor 4% gewijzigd door magnifor op 07-07-2005 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

magnifor schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 18:23:
[...]

[afbeelding]

En dan nog enable aanvinken. Misschien dat het helpt. :)
Ik waardeer je moeite _/-\o_ Alleen is het probleem niet opgelost. Misschien ligt het aan de cookie settings, ik zal even wat andere fora afstruinen.

ps. Gebruik je niet de NLse versie van Opera :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK, dit moet je doen: Tools | Preferences | Advanced | History. From here you set: check Documents, Check Images & Check Others to "Always". I've set Memory Cache to: Automatic and Disk Cache to: 20MB.

Bij mij stond dit op eens in de 5 uur. Ik dacht al dat het hier aan zou kunnen liggen, maar vond het onlogisch dus had het niet gechecked 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129750

hoi weet iemand of de spraakbesturing in opera ook in het nederlands uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Anoniem: 129750 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 13:16:
hoi weet iemand of de spraakbesturing in opera ook in het nederlands uitkomt?
Zie deze topics:

http://my.opera.com/forums/showthread.php?threadid=93400
http://my.opera.com/forums/showthread.php?threadid=94245

Vrij onwaarschijnlijk dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Opera 8.02 Final staat op de ftp-servers. Deze versie bevat géén BitTorrent client, deze was in 8.02 TP1 opgenomen als test case (zie dit). Zoals gewoonlijk zal de changelog morgen wel hier verschijnen (tenzij de versie op het allerlaatste moment teruggetrokken zal worden, maar dat lijkt me niet zo waarschijnlijk).

Opera forums: hier en hier.

Het buildnummer is van 7668 -> 7680 gegaan (versie 8.01 -> 8.02), dus het betreft minor fixes etc., ben benieuwd welke.

De Opera Watch is een goede plaats om via RSS van dingen rondom Opera op de hoogte te worden gehouden. De auteur heeft naar ik meen enkele contacten binnen Opera.

/edit: Dit zijn dus de veranderingen:
Changes since 8.01:

Security
  • Solved download dialog spoofing issue described in Secunia Advisory SA15870
  • Fixed image dragging issue described in Secunia Advisory SA15756
  • Prevented link hijacking issue described in Secunia Advisory SA15781
Miscellaneous
  • Improved default handling of encodings in spelling checker.
  • Multiple stability fixes.
  • When an installed plug-in is available, use as default handler rather than display download dialog.
  • Fixed issue where search.ini could be picked up from wrong location.
  • Improved support for XMLHttpRequest.
  • Fixed download handling when closing originating page.

[ Voor 37% gewijzigd door GeekK op 28-07-2005 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

waar kan ik eigenlijk zien hoeveel hits ik heb in het affiliate program? (anders dan de hele lijst doorbladeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Sabbi schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 16:33:
waar kan ik eigenlijk zien hoeveel hits ik heb in het affiliate program? (anders dan de hele lijst doorbladeren)
Klik op My account. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Zie niks hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Vreemd... :?

Zie je dit niet:
My account

Welcome to your MyOpera account. On these pages you can change your settings, personal information and more. Please read the FAQs if you need help.

Your Affiliate Program Score: nn
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Ik zie het iid ook niet bij je link staan GeekK

Probeer deze eens (rechtsonder)
Denk eraan om zeker ingelogd te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Kun je ook de Engelse 8.0.2 versie over 8.01 heen installeren en dan de Nederlandse taal kiezen bij opties?
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste