[Ervaringen] Opera 8 gereleased *

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 5.938 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
ZaZ schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 22:42:
preferences->advanced->history->check documents
en die zet je op always
je zou hetzelfde voor pictures kunnen doen.
En voor others bij versies < 9 :)

Ik heb overigens problemen met tweakers bij lange pagina's. Bij de instelling van 100 post per pagina's stopt opera 9 b1 halverwege de pagina. Met 50 p/p gaat het wel goed. Bij Opera 9 p2 ging het wel goed.

[ Voor 32% gewijzigd door disheaver op 13-05-2006 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:51
jschelhaas schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 19:27:
[...]

En voor others bij versies < 9 :)

Ik heb overigens problemen met tweakers bij lange pagina's. Bij de instelling van 100 post per pagina's stopt opera 9 b1 halverwege de pagina. Met 50 p/p gaat het wel goed. Bij Opera 9 p2 ging het wel goed.
Probeer de laatste weekly build eens. Weekly builds zijn geen officiele beta's maar zijn de ontwikkelingen tussen de beta releases: http://my.opera.com/desktopteam/blog/ . Lost het dat niet op submit de bug dan naar Opera. Onder Help zit het bug report functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
ZaZ schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 22:42:
preferences->advanced->history->check documents
en die zet je op always
je zou hetzelfde voor pictures kunnen doen.
Dank je! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11-2024
Opera 9.0 Beta 2 is uit!

meuktracker: Opera 9.0 beta 2

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Voor de gebruikers van de weekly builds. Het is weekly build 8414.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:19

GeekK

Rag Mama Rag

What's new in the SSL/TLS engine of Opera 9?

Ging hier pas geleden over TLS1.1. De beveiligingsengine is dus helemaal vernieuwd zoals boven te lezen.
  • TLS 1.1 and TLS Extensions are now enabled by default.
    When connecting to an unknown server Opera now performs several tests of the server's capabilities, finding out if the server tolerates TLS Extensions and/or TLS 1.1 clients, before establishing its connection with the server using the best possible combination of features.

The drawback of this method is that it requires Opera to establish several encrypted connections to the server, or at least start the process of establishing them, before setting up the actual connection to be used. This takes time, usually several seconds, but by doing this we are able to use the most secure set of protocol features possible. The alternative would be to settle for lowest common denominator.
  • We have disabled SSL v2 and the 40 and 56 bit encryption methods supported by SSL and TLS.
    Last year [...] the major websites that only used SSL v2 (finally) upgraded, that single ISP that hosted most of the SSL v2-only servers also upgraded (encouraged by Gervase Markham of the Mozilla Foundation), and the major web browser vendors indicated their intention to discontinue support for SSL v2. KDE 4 and IE7 for Vista has already disabled by default these methods, and Mozilla 7 is about to do this as well.
    The 40 and 56 bit encryption methods are also outdated, their keys can all be cracked in hours, if not less. They can therefore no longer be considered secure.

[ Voor 80% gewijzigd door GeekK op 25-05-2006 17:31 ]

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106551

Vraagje : hebben jullie ook dat animated gifs af en toe veel sneller gaan spelen dan bedoeld in Opera9 beta ( 1 en 2 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-05 16:41

evaarties

Powerball @ 12.582

Yep, heb ik ook.

Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Anoniem: 106551 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 11:59:
Vraagje : hebben jullie ook dat animated gifs af en toe veel sneller gaan spelen dan bedoeld in Opera9 beta ( 1 en 2 )
Ja, een bekend en irritant probleem...

Laatste thread erover: Crazy gifs

Ik snap niet dat ze dit niet fixen of er niet achter komen waar het aan ligt.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
GeekK schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:37:
[...]
Ja, een bekend en irritant probleem...

Laatste thread erover: Crazy gifs

Ik snap niet dat ze dit niet fixen of er niet achter komen waar het aan ligt.. :?
Ik neem aan dat je het al op het Forum van Opera gemeld hebt. Je kunt het probleem ook hier bij de bug report van Opera melden: https://bugs.opera.com/wizard/ .

Hier nog een stukje ondersteuning van het Opera Forum:
"You will be given an email address with the bug number when you submit the bug report. Compress the crash log using WinZip or WinRar and send it to the bug email address as an attachment.
You should also post the bug number part of that email address here on the forums so that others with the same problem can add information to your bug report."

Als het problemen betreft waarbij Opera crasht zullen ze na aangifte bij de Bug Tracking vragen een log met Inspector te sturen. Meer over Inspector kun je hier vinden: http://www.opera.com/supp...ch.dml?index=432&session= .

Ik kwam hier achter omdat ik soms wel tien keer achter elkaar Opera zag crashen op onze eigen Active Topcis pagina. Ik heb inmiddels een mailtje terug dat ze de fout hebben gevonden en dat die binnenkort gefixt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

EricHJ: deze bug is al meerdere keren gereport denk ik..... in de thread die ik noem staat ook een bugnumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
GeekK schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 07:37:
EricHJ: deze bug is al meerdere keren gereport denk ik..... in de thread die ik noem staat ook een bugnumber.
Ik heb de betreffende draad op het Opera Forum bekeken. Ik ben ervan uitgegaan dat als er geen Bug nummer in de titel van de melding op het Opera Forum staat het niet gesubmit is. Het lijkt de gewoonte op het Opera Foum te zijn waar ik pas sinds een maand rondhang. Vandaar het misverstand.

Er is trouwens een nieuwe weekly build: 8455. Hij is er weer met de Classic en met de MSI installer. De MSI installer is zojuist gearriveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

EricJH schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 23:34:
[...]

Ik ben ervan uitgegaan dat als er geen Bug nummer in de titel van de melding op het Opera Forum staat het niet gesubmit is. Het lijkt de gewoonte op het Opera Forum te zijn waar ik pas sinds een maand rondhang.
Ah, vandaar.... :)
Nee, die nummers die je ziet (in het Beta forum) zijn buildnummers. Zou overigens geen gek idee zijn het bugnummer in de titel te zetten. :)

Ik ging ervan uit dat de bug al gereport was, maar niemand scheen het zeker te weten. Hij is nu in ieder geval gereport onder nummer 204098. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-05 16:41

evaarties

Powerball @ 12.582

Voor de mensen die een U3 stick hebben en daar opera op willen draaien: [rml]evaarties in "[ U3] mobiele software voor USB keys"[/rml]

Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Anoniem: 106551 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 11:59:
Dit zou in de nieuwe build 8473 verholpen moeten zijn.

Bij deze build krijg ik trouwens wel veel css-fouten op GoT... Vooral deze:
code:
1
2
3
4
5
6
CSS - http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/css/default.css?v=193l
Linked-in stylesheet
overflow-y is an unknown property
Line 1653:
   overflow-y: hidden;
  ------------^

PS. kijk hier of hier als je last heb van de error console die steeds tevoorschijn komt.

[ Voor 40% gewijzigd door GeekK op 09-06-2006 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-03 21:07
Waar staat het menu met spraakherkenning :? Ik kan het nergens vinden 8)7

Sorry heb het al gevonden

[ Voor 20% gewijzigd door Janusch op 09-06-2006 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Voorkeuren -> Geavanceerd -> Spraakgestuurd browsen inschakelen

http://help.opera.com/Windows/9.00/en/voice.html
http://www.opera.com/support/tutorials/voice/

:) /edit: ok :P

[ Voor 7% gewijzigd door GeekK op 09-06-2006 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
In 8460 zat een foutje in de Nederlandse interface. Bij site voorkeuren ontbrak het tabblad Netwerk. Dan kun je dus niet het identificeren en maskeren instellen. Die zit er wel voor Duits en Engels. Dat zijn ze dus vergeten.

In de MSI installer van 8473 ontbreekt het Nederlands zowel bij het instellen van de taal bij de installatie als in de browser zelf..... Enfin, komt vast wel goed bij de definitieve versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
EricJH schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 23:58:
In 8460 zat een foutje in de Nederlandse interface. Bij site voorkeuren ontbrak het tabblad Netwerk. Dan kun je dus niet het identificeren en maskeren instellen. Die zit er wel voor Duits en Engels. Dat zijn ze dus vergeten.

In de MSI installer van 8473 ontbreekt het Nederlands zowel bij het instellen van de taal bij de installatie als in de browser zelf..... Enfin, komt vast wel goed bij de definitieve versie...
bug report het, hier hebben we er weinig aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:58

Sabbi

je denkt aan mij.

Weet iemand of er een manier is opera te dwingen bij het zoomen alleen de letters groter te laten worden?
Zodat dus de pagina niet breder dan m'n scherm wordt, maar de letters wel groter.
usercss wil ook niet helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-05 16:01
Sabbi schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 13:50:
Weet iemand of er een manier is opera te dwingen bij het zoomen alleen de letters groter te laten worden?
Zodat dus de pagina niet breder dan m'n scherm wordt, maar de letters wel groter.
usercss wil ook niet helpen...
Daar is in elk geval geen standaard optie voor. je kunt natuurlijk wel "fit to width" gebruiken. Dan blijft de breedte in elk geval binnen de perken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
jschelhaas schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 00:49:
[...]

bug report het, hier hebben we er weinig aan
Is inmiddels gebeurd.

Ik ben er inmiddels achter dat het aan de gebruikte skin ligt. Ik gebruik de Mac OS X Grey Metal Edition. Er is blijkbaar net wat te weinig ruimte om de laatste tab te kunnen maken. Heb de bevinding ook bij Opera en de maker van de skin gemeld. Ik gebruik voorlopig gewoon de Engelstalige interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Opera 9 Final gereleased (8>

Download
Changelogs

NB.: Release is wat betreft Windows gelijk aan de weekly build 8501 van zondag.

[ Voor 26% gewijzigd door GeekK op 20-06-2006 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

He, fijn. Opera 9 uit. De laatste beta's waren al zeer stabiel, dus het zat er aan te komen. :)

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

De uitklapmenu's van GoT zijn nu dikgedrukt B)

[ Voor 25% gewijzigd door sjaakaq op 20-06-2006 12:05 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-06 06:46
Exe-cuter schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:56:
Laatste nieuws : Opera verwijderd ads uit nieuwste versie. Versie 8.5 kan volledig gratis worden gedownload.
[afbeelding]

Download voor windowsEngels
Andere talen
Download voor linux
Engels

Mijn ervaringen :
Opera 8 final start enkele keren sneller op dan de laatste versie van 7. Ook het laden van pagina's lijkt veel sneller te gaan. Nu kan je stukken geselecteerde tekst laten voorlezen en kan je de browser redelijk goed besturen via je stem.

Ten opzichte van versie 7 kan ik niet echt nadelen vinden. De look is simpeler bij een verse install, alles loop veel vlotter en de features zijn weer lekker aangevuld :9
Wel moet ik toegeven dat ze enkele (veelal uiterlijke) onderdelen afgekeken hebben van Mozilla Firefox :) (zoals popup-melding, de close-button in de tab,...)

Een hint voor de spraakbesturing : Ga bij spraak->bewerken en zet daar het codewoord op "HAL" ipv "Opera". Dit herkend hij veel makkelijker bij mij.

Voor de rest, alweer een topper ! Morgen mijn Opera-shirt nog eens aantrekken 8)
kan ik de spraak ook in het nederlands zetten want hij lult alles in het engels en bij nederlandse woorden is dat niet te verstaan maar ik heb wel nederlandse versie opera versie 8.54

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

@clifdon: nee, helaas alleen in het Engels....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
nou hopen dat ze snel zorgen dat dat ook kan want dat zou vet zijn XD

p.s. weet iemand ofdat je voor het windows spraak programma andere talen/stemmen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Net even Opera geinstalleerd voor de spraakherkenning (Was ik nog niet bij Firefox tegengekomen), en werkt op zich best leuk. Toch vind ik Firefox plezieriger browsen :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Hoppa! Opera 9, officieel is uit :D
Version information
Version
9.00
Build
8501
Platform
Win32
System
Windows 2000
Java
Java not installed
XHTML+Voice
Plug-in not loaded
Browser identification

Opera/9.00 (Windows NT 5.0; U; en)
spuit 11 :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Peedy op 20-06-2006 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Idee om Opera 9 topic te openen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Pinata schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 15:16:
Idee om Opera 9 topic te openen? :P
Lijkt mij wel terecht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Verrek, die bjustb widget (hier te vinden) is wel érrug handig :D Een wysiwyg editor voor UBB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik blijf voorlopig nog bij 8, 9 heeft nog steeds geen MJPEG ondersteuning en dat heb ik wel nodig :P

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
ik vind die 9 toch maar nix hij geeft alsmaar foutmeldingen zou ik 8.54 nog kunnen downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
clifdon schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:24:
ik vind die 9 toch maar nix hij geeft alsmaar foutmeldingen zou ik 8.54 nog kunnen downloaden?
Ja hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Werkt er al iemand aan de startpost?
Hier dan: [rml][ Ervaringen] Opera 9 gereleased[/rml]

[ Voor 60% gewijzigd door Noork op 21-06-2006 20:30 ]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste