-knip-
@Ook al Bezet: verkeerde draadje inderdaad
Darn those tabs !
@Ook al Bezet: verkeerde draadje inderdaad

[ Voor 186% gewijzigd door Peedy op 19-02-2006 14:06 ]
[ Voor 186% gewijzigd door Peedy op 19-02-2006 14:06 ]
Dat is helaas niet te veranderen, je kunt wel de middelste muisknop gebruiken om een tab te sluiten of aan te maken. ctrl+shift ingedrukt houden en met linkermuisknop klikken werkt ook. Voor een pagina die aan het bekijken bent kun je natuurlijk ook mousegestures gebruiken, al is dat misschine niet helemaal wat je wilt.Magic666 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:49:
in FF bijvoorbeeld: als ik dubbelklik op de tabbar krijg ik een nieuwe tab met google, met Opera krijg ik een blank page. Als ik in FF dubbelklik op een tabblad sluit die, in Opera moet ik of op dat X-je klikken of rechtermuisknop gebruiken. In beide gevallen zeer irritant...
Lijkt misschien mierenneuken maar dat dubbelklikken om te sluiten zit er zwaar ingebakken
Verwijderd
Beide zijn prima mogelijk. Om de tab-balk uit te schakelen ga je customise (shift-F12)->toolbars. Selecteer de tab-balk en vink de optie "show only when needed aan.Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 21:51:
Vraag: kan de adres-balk niet in de menubalk gezet worden? (Zoals wel bij FF en IE).
En kan de tab-balk niet weg als er maar één pagina open staat?
Verwijderd
Je kunt in Opera alle balken aanpassen zoals je wil. Je kunt dus ook de knoppen in de adresbalk zetten. Zoiets als dit :Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 21:51:
Het mooiste aan Opera vind ik de snelheid, vergeleken met FF.
Maar FF heeft weer enkele plug-ins die ik teveel mis in Opera.
Vraag: kan de adres-balk niet in de menubalk gezet worden? (Zoals wel bij FF en IE).
Dat gaat je niet lukken, omdat opera een MDI programma is en niet een singlescreen browser+tabblad hack. Doe je tabs mdi-windows maar eens gecascade draaien dan zie je waarom het niet kan, de menu-balk is een parent.Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:19:
Ik bedoel het zo: [afbeelding]
En dat lukt mij niet met Opera. Als ik de buttens in de menubalk wil zetten krijg ik zo'n stopbordje (rond-met-dwarse-streep) te zien.
De wegvallende tab - als je maar één pagina open hebt staan - heb ik nu wel.
[ Voor 3% gewijzigd door Sabbi op 23-02-2006 17:49 ]
Dat wil inderdaad niet, sorry ik dacht dat je de hoofdbalk bedoelde.Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:19:
Ik bedoel het zo: [afbeelding]
En dat lukt mij niet met Opera. Als ik de buttens in de menubalk wil zetten krijg ik zo'n stopbordje (rond-met-dwarse-streep) te zien.
De wegvallende tab - als je maar één pagina open hebt staan - heb ik nu wel.
Verwijderd
leoaq.fm // Jeune Loop
nee, geen last van (linux)leokennis schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 23:05:
Hebben trouwens meer mensen van een bug, namelijk dat als je in Opera 9 Preview 2 text selecteert, je die haast onmogelijk weer kan deselecteren?
Verwijderd
Wat een lelijke screenshot. Is dat windows 95 ofzoVerwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 20:43:
OK: gelukt. Nog compacter dan FF!
[afbeelding]
Bedankt voor de tip, Ook Al Bezet.
[ Voor 8% gewijzigd door Exe-cuter op 24-02-2006 17:21 ]
Rechtermuisknop + Scrollwieltje == Door je tabs heen bladeren.Exe-cuter schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 17:21:
[...]
Wat een lelijke screenshot. Is dat windows 95 ofzo![]()
![]()
Nog een tip om plaats te besparen : Schakel ook nog die laatste balk uit en gebruikt :
- Mouse gestures om te browsen
- F2 om een naar een pagina te gaan.
Zo ga ik er hier eens proberen mee te werken, lijkt me wel te lukken
[Edit]
De tab-balk laat ik toch maar aanstaan, die is onmisbaar
Rechter-muisklik op de page-bar > Customize > Placement > BottomVerwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 00:08:
Hoi, ik ben net ''overgestapt'' van Firefox naar Opera 8.5. Ik probeerde Opera even en was verbaasd van de snelheid waarmee pages geladen worden, supersnel.
Ik heb alles een beetje aangepast om het vertrouwd te laten overkomen, maar ik zou graag de Page bar onder de adress bar hebben, maar ik kan deze niet verslepen of verplaatsen. Is het uberhaupt mogelijk of zie ik gewoon iets over het hoofd
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Laat dan die next/prev en refresh ook weg; daar zijn 3 schitterende mousegestures voorVerwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 20:43:
OK: gelukt. Nog compacter dan FF!
[afbeelding]
Bedankt voor de tip, Ook Al Bezet.
[ Voor 25% gewijzigd door sjaakaq op 25-02-2006 11:12 ]
leoaq.fm // Jeune Loop
Zonder tabs ben je nergensleokennis schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 10:56:
[...]
Laat dan die next/prev en refresh ook weg; daar zijn 3 schitterende mousegestures voor![]()
Zo dus (met extra kleine skin):
[afbeelding]
Browst nog best redelijk, als mis je de tabbar wel eens
Verwijderd
Dat kan ook, maar dan moet je juist nog meer klikken om naar je favoriete site te gaan. Uiteraard kun je ook alles laten uitklappen, maar dan krijg moet je weer uren scrollen. F4 = bookmark panel gebruik ik meer om te editten in de bookmarks.Ook al Bezet schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 18:08:
Met F4 krijg je je boomarks in een panel, veel practischer dan een menutje
[ Voor 18% gewijzigd door Ariek op 08-04-2006 21:33 ]
Ik heb al mijn vaak bezochte bookmarks boven instaan, en degene die ik weinig gebruik onderin. Sommige uitgeklapt, sommige ingeklapt. De zoekfuncties binnen de bookmarks is geniaal. Alleen jammer dat het relatief veel moeite kost om de gehele bookmark-tree weer tevoor schijn te krijgen na een search. Namelijk de searchveld leeghalen.wwillem schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 20:15:
[...]
Dat kan ook, maar dan moet je juist nog meer klikken om naar je favoriete site te gaan. Uiteraard kun je ook alles laten uitklappen, maar dan krijg moet je weer uren scrollen. F4 = bookmark panel gebruik ik meer om te editten in de bookmarks.
Split view al eens geprobeerd? Werkt een stuk beter naar mijn mening.wwillem schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 20:15:
[...]
Dat kan ook, maar dan moet je juist nog meer klikken om naar je favoriete site te gaan. Uiteraard kun je ook alles laten uitklappen, maar dan krijg moet je weer uren scrollen. F4 = bookmark panel gebruik ik meer om te editten in de bookmarks.
Verwijderd
Je kunt een adresveld uiterst rechts in de tabbalk plaatsen, probeer hem naast de vuilnisbak te zetten, dat zou moeten lukken.Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 02:53:
Ik vraag me af of ik de tabbladen ook nog rechts naast het adres-veld kan plaatsen - scheelt weer een tab-balk.
Het mooiste zou zijn als het adresveld groot wordt als je erop klikt, of erboven zweeft, zodat normaal de tabbladen meer ruimte hebben...
Verwijderd
Verwijderd
Je zou eens naar de volgende instelling kunnen kijken (in het engels, evt.zelf even vertalen):
[ Voor 15% gewijzigd door Tropos op 09-03-2006 19:51 ]
TLS?Tropos schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 19:45:
[...]
De website is wel te bereiken met TLS1.1 uitgeschakeld.
Dat zijn bepaalde veiligheids-certificaten. Het precieze weet ik er ook niet van. Het (TLS 1.1) wordt in ieder geval door Opera-devvers geadviseerd om indien nodig in Opera 8.5 uit te schakelen. In Opera 9.0 zou het wel goed moeten werken. Ongetwijfeld kan je op het net meer info over die beveiligings-certificaten vinden.
[ Voor 23% gewijzigd door Ook al Bezet op 10-03-2006 19:29 ]
Buh, het opera topic is geen firefox topique-kloon, beter iets anders...Ook al Bezet schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 19:13:
Een paar nieuwtjes van het Opera front.
De nieuwste weekly slaagt met vlag en wimpel voor de Acid2 test![]()
Beter nog, hij kan ook internetpaginas in een enkel (MHTML) bestand opslaan plaatjes en alles incluis, al is dit laatste nog experimenteel.
*doet een klein dansje*
EDIT: even terzijde moet de naam van dit draadje niet veranderd worden? Misschien is [Opera] Wat vinden we ervan? een leuke naam?
Tikkeltje anglisistisch maar vooruitSabbi schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 23:16:
[...]
Buh, het opera topic is geen firefox topique-kloon, beter iets anders...![]()
ik ben wel voor "Opera, de browser, het topic"
[ Voor 3% gewijzigd door Ook al Bezet op 10-03-2006 23:28 ]
Verwijderd
Je kunt hierhttp://nontroppo.org/wiki/CustomButtons#webdev knoppen vinden die de huidige pagina in FF, IE of Netscape laten openen. Er is, voor zover ik weet geen manier om een endere engine in Opera zelf te gebruiken.Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 12:20:
Ik heb pas Opera 8.53 geinstalleerd en Opera bevalt me goed. Voor Opera ben ik op zoek naar plugins zodat ik vanuit Opera de huidige pagina kan laten openen in Firefox, Netscape of IE. Of net zoals bij de IE tab plugin voor firefox, de rendering engine van de andere gewenste browser gebruiken in de huidige browser (in dit geval opera).
Verwijderd
Verwijderd
Juist
Het popup-probleem bij Marktplaats lijkt te komen doordat Opera het target="body" opvat als het openen in een nieuw scherm ipv het frame genaamd "body".
[ Voor 59% gewijzigd door GeekK op 20-04-2006 10:15 ]
Klik met de rechtermuisknop op de link. Klik dan op "open". Dat zou moeten werken.matsume schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:24:
ik heb 8.5 gedownload en geinstallerd. Alles werkt goed etc.
Alleen als ik nu naar een site ga, bv marktplaats, en ik klik links op een link. dan opent hij hem in een nieuwe tab. Dit wil ik niet. Ik wil alleen als hij een nieuwe venster zou openen, dat ie dan een nieuwe tab opent, maar niet als hij normaal(bv met IE) op in dezelfde venster blijft.
leoaq.fm // Jeune Loop
Hier stond een dode link.
Opera voice commands: "so-rry id did nót un-der-stàànd thát"strandbal schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 08:57:
Ik heb het gevoel dattie erg afhankelijk is van een goede microfoon, en je moet er niet in blazen (dus houd 'm een stukje van je af, als je een headset hebt gaat dat moeilijker)
Hij is kieskeurig ja. Voor een lijstje commando's: "opera voice commands"
leoaq.fm // Jeune Loop
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
Lekker op de bank
En voor others bij versies < 9ZaZ schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 22:42:
preferences->advanced->history->check documents
en die zet je op always
je zou hetzelfde voor pictures kunnen doen.
[ Voor 32% gewijzigd door disheaver op 13-05-2006 19:29 ]
Probeer de laatste weekly build eens. Weekly builds zijn geen officiele beta's maar zijn de ontwikkelingen tussen de beta releases: http://my.opera.com/desktopteam/blog/ . Lost het dat niet op submit de bug dan naar Opera. Onder Help zit het bug report functie.jschelhaas schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 19:27:
[...]
En voor others bij versies < 9
Ik heb overigens problemen met tweakers bij lange pagina's. Bij de instelling van 100 post per pagina's stopt opera 9 b1 halverwege de pagina. Met 50 p/p gaat het wel goed. Bij Opera 9 p2 ging het wel goed.
Dank je!ZaZ schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 22:42:
preferences->advanced->history->check documents
en die zet je op always
je zou hetzelfde voor pictures kunnen doen.
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Voor de gebruikers van de weekly builds. Het is weekly build 8414.-Noel- schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:19:
Opera 9.0 Beta 2 is uit!
meuktracker: Opera 9.0 beta 2
When connecting to an unknown server Opera now performs several tests of the server's capabilities, finding out if the server tolerates TLS Extensions and/or TLS 1.1 clients, before establishing its connection with the server using the best possible combination of features.
The drawback of this method is that it requires Opera to establish several encrypted connections to the server, or at least start the process of establishing them, before setting up the actual connection to be used. This takes time, usually several seconds, but by doing this we are able to use the most secure set of protocol features possible. The alternative would be to settle for lowest common denominator.
Last year [...] the major websites that only used SSL v2 (finally) upgraded, that single ISP that hosted most of the SSL v2-only servers also upgraded (encouraged by Gervase Markham of the Mozilla Foundation), and the major web browser vendors indicated their intention to discontinue support for SSL v2. KDE 4 and IE7 for Vista has already disabled by default these methods, and Mozilla 7 is about to do this as well.
The 40 and 56 bit encryption methods are also outdated, their keys can all be cracked in hours, if not less. They can therefore no longer be considered secure.
[ Voor 80% gewijzigd door GeekK op 25-05-2006 17:31 ]
Verwijderd
Ja, een bekend en irritant probleem...Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 11:59:
Vraagje : hebben jullie ook dat animated gifs af en toe veel sneller gaan spelen dan bedoeld in Opera9 beta ( 1 en 2 )
Ik neem aan dat je het al op het Forum van Opera gemeld hebt. Je kunt het probleem ook hier bij de bug report van Opera melden: https://bugs.opera.com/wizard/ .GeekK schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:37:
[...]
Ja, een bekend en irritant probleem...
Laatste thread erover: Crazy gifs
Ik snap niet dat ze dit niet fixen of er niet achter komen waar het aan ligt..
Ik heb de betreffende draad op het Opera Forum bekeken. Ik ben ervan uitgegaan dat als er geen Bug nummer in de titel van de melding op het Opera Forum staat het niet gesubmit is. Het lijkt de gewoonte op het Opera Foum te zijn waar ik pas sinds een maand rondhang. Vandaar het misverstand.GeekK schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 07:37:
EricHJ: deze bug is al meerdere keren gereport denk ik..... in de thread die ik noem staat ook een bugnumber.
Ah, vandaar....EricJH schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 23:34:
[...]
Ik ben ervan uitgegaan dat als er geen Bug nummer in de titel van de melding op het Opera Forum staat het niet gesubmit is. Het lijkt de gewoonte op het Opera Forum te zijn waar ik pas sinds een maand rondhang.
Dit zou in de nieuwe build 8473 verholpen moeten zijn.Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 11:59:
Vraagje : hebben jullie ook dat animated gifs af en toe veel sneller gaan spelen dan bedoeld in Opera9 beta ( 1 en 2 )
1
2
3
4
5
6
| CSS - http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/css/default.css?v=193l Linked-in stylesheet overflow-y is an unknown property Line 1653: overflow-y: hidden; ------------^ |
[ Voor 40% gewijzigd door GeekK op 09-06-2006 22:24 ]
[ Voor 20% gewijzigd door Janusch op 09-06-2006 22:27 ]
[ Voor 7% gewijzigd door GeekK op 09-06-2006 22:30 ]
bug report het, hier hebben we er weinig aanEricJH schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 23:58:
In 8460 zat een foutje in de Nederlandse interface. Bij site voorkeuren ontbrak het tabblad Netwerk. Dan kun je dus niet het identificeren en maskeren instellen. Die zit er wel voor Duits en Engels. Dat zijn ze dus vergeten.
In de MSI installer van 8473 ontbreekt het Nederlands zowel bij het instellen van de taal bij de installatie als in de browser zelf..... Enfin, komt vast wel goed bij de definitieve versie...
Daar is in elk geval geen standaard optie voor. je kunt natuurlijk wel "fit to width" gebruiken. Dan blijft de breedte in elk geval binnen de perken.Sabbi schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 13:50:
Weet iemand of er een manier is opera te dwingen bij het zoomen alleen de letters groter te laten worden?
Zodat dus de pagina niet breder dan m'n scherm wordt, maar de letters wel groter.
usercss wil ook niet helpen...
Is inmiddels gebeurd.jschelhaas schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 00:49:
[...]
bug report het, hier hebben we er weinig aan
[ Voor 26% gewijzigd door GeekK op 20-06-2006 11:45 ]
Alors.
kan ik de spraak ook in het nederlands zetten want hij lult alles in het engels en bij nederlandse woorden is dat niet te verstaan maar ik heb wel nederlandse versie opera versie 8.54Exe-cuter schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:56:
Laatste nieuws : Opera verwijderd ads uit nieuwste versie. Versie 8.5 kan volledig gratis worden gedownload.
[afbeelding]
Download voor windows Engels
Andere talen
Download voor linux
Engels
Mijn ervaringen :
Opera 8 final start enkele keren sneller op dan de laatste versie van 7. Ook het laden van pagina's lijkt veel sneller te gaan. Nu kan je stukken geselecteerde tekst laten voorlezen en kan je de browser redelijk goed besturen via je stem.
Ten opzichte van versie 7 kan ik niet echt nadelen vinden. De look is simpeler bij een verse install, alles loop veel vlotter en de features zijn weer lekker aangevuld
Wel moet ik toegeven dat ze enkele (veelal uiterlijke) onderdelen afgekeken hebben van Mozilla Firefox(zoals popup-melding, de close-button in de tab,...)
Een hint voor de spraakbesturing : Ga bij spraak->bewerken en zet daar het codewoord op "HAL" ipv "Opera". Dit herkend hij veel makkelijker bij mij.
Voor de rest, alweer een topper ! Morgen mijn Opera-shirt nog eens aantrekken
Always look on the bright side of life.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
spuit 11Version information
Version
9.00
Build
8501
Platform
Win32
System
Windows 2000
Java
Java not installed
XHTML+Voice
Plug-in not loaded
Browser identification
Opera/9.00 (Windows NT 5.0; U; en)
[ Voor 6% gewijzigd door Peedy op 20-06-2006 15:14 ]
Ja hoorclifdon schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:24:
ik vind die 9 toch maar nix hij geeft alsmaar foutmeldingen zou ik 8.54 nog kunnen downloaden?
Hier dan: [rml][ Ervaringen] Opera 9 gereleased[/rml]
[ Voor 60% gewijzigd door Noork op 21-06-2006 20:30 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq