[Ervaringen] Opera 8 gereleased *

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 5.995 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 16:40:
heel vreemd maar in opera 9 preview werkt mijn scroll dingetje van mijn laptop niet. dit werkt prime in IE zelf in de IE7 maar helaas niet in opera. is er een mogelijkheid om dit "aan" te zetten?
Kun je een wat betere term voor "scroll dingetje" gebruiken? Is dat een touchpad (vierkant vakje) of een trackpoint (pinnetje/bolletje)?

Als het een touchpad is van Synaptics kun je naar www.synaptics.com de nieuwste driver downloaden en die installeren. Dan kun je weer verticaal scrollen, horizontaal is nog steeds niet mogelijk (wat weer wel kan in Firefox, mocht iemand dat willen weten).
Ook met mijn Microsoft Intellimouse Explorer 4.0 werkt het sideways scrollen niet in Opera (in overige programma's wel m.u.v. OpenOffice.org en Opera).

[ Voor 12% gewijzigd door ppl op 07-02-2006 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:25
Hallo,

Ik gebruik al lang firefox. Opera wil ik ook eens proberen, het ziet er mooi uit(8.5, is dit de nieuwste versie?) etc. Maar heb 1 vraag, ik gebruik firefox omdat ik vind dat hij echt geen popups door laat, en ik er helemaal geen spyware van krijg(krijg ik wel van IE). Is dit nou bij opera ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 18:22
matsume schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:03:
Ik gebruik al lang firefox. Opera wil ik ook eens proberen, het ziet er mooi uit(8.5, is dit de nieuwste versie?) etc. Maar heb 1 vraag, ik gebruik firefox omdat ik vind dat hij echt geen popups door laat, en ik er helemaal geen spyware van krijg(krijg ik wel van IE). Is dit nou bij opera ook zo?
Ja. Absoluut.

Met versie 9.0 zal de popup blocker verbeterd worden. En komt er een Content blocker bij, zodat je op websites zelf bepaalde dingen kan blocken. (Banners hoofdzakelijk) Kan je zelf allemaal uittesten in versie 9.0tp2. (paar posten terug in topic)

Spy/adware? Kansloos.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
matsume schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:03:
Hallo,

Ik gebruik eigenlijk alleen maar Opera en heb nooit last van spyware. Opera laat ook zelden tot nooit een popup door.
De nieuwste officiele versie (previes niet meegrekend) is overigens 8.51.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Of die popups die ik nog kreeg met 8.51 ook voor spyware zorgde weet ik niet (linux), het lijkt me niet (aangezien IE nog steeds erg populair is). Maar de preview 2 van Opera 9 (een beta dus) heb ik nog geen last van popups gekregen. Al brows ik er nog maar 1 dag mee,

Toen versie 8 uitkwam geen enkel last gehad van popups, maar blijkbaar is er sinds 8.5 niets meer aan de popupkiller gedaan, er kwamen 'regelmatig´ popups voor.

Maar het enige is dat ze irritant zijn, ik kan me moeilijk voorstellen dat popups voor opera schadelijk zullen zijn wbt spyware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 9 ook geinstalleerd, eerste wat me opvalt is de beeldopbouw. 't oogt wat sneller (of het dat ook is weet ik niet). Ook doet SVG 't nu goed (de traffic graphs van de m0n0wall web interface werkten standaard niet).
Wel heb ik last van gifjes die _veel_ te snel afspelen, als ik flink scroll in een pagina en weer stop lopen gifjes ontzettend snel. De vorige preview had daar ook last van.
Ziet er wel verschrikkelijk grappig uit, die hamer smilie die zich 3x per seconde op z'n kop slaat maar 't hoort niet natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik heb het toch eens geprobeerd, en het ziet er idd ERG mooi uit. Ik hou dit totdat ik toch merk dat firefox beter is. Het kan natuurlijk ook andersom, dat dit gewoon mijn standaard browser blijft.

ps heb nu opera 9 preview 2 gedownload.

EDIT: ik heb toch nog een vraagje. Ik gebruik als bittorrent client Azureus, en wil dat graag zo laten. Alleen als ik nu een bittorent file download, vraagt ie waar ik het wil hebben, en opent hij de file in opera bittorrent client(die er dus inzit), maar ik wil dit niet, weet iemand hoe ik het uit kan zetten?

[ Voor 40% gewijzigd door Perzikvrucht op 07-02-2006 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
matsume, bij Tools - Preferences - Advanced - Programs kan je MIME types toevoegen en het programma er voor kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
matsume schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:20:
EDIT: ik heb toch nog een vraagje. Ik gebruik als bittorrent client Azureus, en wil dat graag zo laten. Alleen als ik nu een bittorent file download, vraagt ie waar ik het wil hebben, en opent hij de file in opera bittorrent client(die er dus inzit), maar ik wil dit niet, weet iemand hoe ik het uit kan zetten?
preferences->advanced->downloads. Zoek naar het type .torrent en klik op edit.
Hier kun je instellen waarmee .torrents geopend moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is iemand het al gelukt om er mee te downloaden van het bitorrent netwerk ?
Ik heb de port ook geforward bij de router maar het werkt nog steeds niet. Aan de andere kant blijf ik toch liever Bitspirit gebruiken. Tot nu toe kan je beze deze cleint het meest instellen tot zo ver de andere :)

Oja, probeer niet opera 8 en 9 tegelijk te draaien. Heel windows freezde bij mij.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:36:
Is iemand het al gelukt om er mee te downloaden van het bitorrent netwerk ?
Ik heb de port ook geforward bij de router maar het werkt nog steeds niet. Aan de andere kant blijf ik toch liever Bitspirit gebruiken. Tot nu toe kan je beze deze cleint het meest instellen tot zo ver de andere :)
Werkt perfect hier
matsume schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:20:
about:config in je adresbalk typen en op enter rammen.
dan zoeken naar bittorrent om heel bittorrent uit te schakelen in opera

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
als je opera (9) installeerd vraagt hij of hij je default browser mag worden...
ik doe dat nooit maar ik vind em eigenlijk dermate handig dat ik dit alsnog wil...

maar waar kanik dat alsnog instellen? zoek me al een tijdje rot maar kan t mooi niet vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

tools\preferences\advanced\programs\check if opera is default browser browser on startup

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:09
low_n_slow schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:25:
als je opera (9) installeerd vraagt hij of hij je default browser mag worden...
ik doe dat nooit maar ik vind em eigenlijk dermate handig dat ik dit alsnog wil...

maar waar kanik dat alsnog instellen? zoek me al een tijdje rot maar kan t mooi niet vinden :?
Tools --> Preferences --> Advanced --> Programs

Vraagje voor de anderen over Panels.
Als ik nu de panelen open verschijnen weer de knoppen met verkleind actief scherm. Dit actieve scherm kan niet meer gemaximaliseerd worden. Het kan wel onder Tools en je kunt het instellen dat de schermen altijd gemaximaliseerd openen. Kan iemand de deknop terugvinden of moet ik een request doen bij Opera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:57:
Wel heb ik last van gifjes die _veel_ te snel afspelen, als ik flink scroll in een pagina en weer stop lopen gifjes ontzettend snel. De vorige preview had daar ook last van.
Ziet er wel verschrikkelijk grappig uit, die hamer smilie die zich 3x per seconde op z'n kop slaat maar 't hoort niet natuurlijk :P
Dat is vreemd, in oudere versies van opera (< 8 geloof ik) had ik dat ook vaak. Ze zullen het er wel uithalen bij de definitieve versie 8)7 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:24

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Handig om nu ook je eigen searches te maken, klik linkje voor howto.

http://my.opera.com/mitchman2/blog/show.dml/133235

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
RZB schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 21:25:
Handig om nu ook je eigen searches te maken, klik linkje voor howto.

http://my.opera.com/mitchman2/blog/show.dml/133235
Dat was al mogelijk, met behulp van het aanpassen van search.ini. Gelukkig is dat nog steeds mogelijk, wat met de huidige mogelijkheden kun je niet zelf bepalen of ie in de searchdropdown menu komt (en dat je alleen via de adresbalk er mee zoekt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Laatst online: 09:59

GeekK

Rag Mama Rag

Ook de volgorde waarin de searches in de search-dropdown verschijnen kun je nu nog niet instellen. Dat kan wel met dit tooltje: Opsed.

Maar misschien kan dit en wat jschelhaas vraagt wel in de Final.
Even flink zeuren in de beta forum's dus. :P

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
GeekK schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 15:26:
Ook de volgorde waarin de searches in de search-dropdown verschijnen kun je nu nog niet instellen. Dat kan wel met dit tooltje: Opsed.

Maar misschien kan dit en wat jschelhaas vraagt wel in de Final.
Even flink zeuren in de beta forum's dus. :P
Ik weet het. In opera 8 en lager kon je het alleen wijzigen via de search.ini. Met Opsed kon je dat dus, met een extra programmatje dus makkelijker.

In 9 pt2 is het nu dus ook mogelijk om dat grafisch in te stellen. Maar helaas niet alles. Dus daar zul je toch de ini voor in moeten duiken (al zou het wel in de grafische interface instelbaar moeten zijn. Het is overgens ook mogelijk om via post-forms te zoeken. En niet alleen maar met GET. search.ini ziet er wel licht anders uit, valt Opsed daar niet over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er vast wel een hoop tweakers bekend zullen zijn met het feit dat Opera en Google niet echt lekker met elkaar werken. En dan vooral GMail en Opera.
Gister probeerde ik een mailtje te tikken en afgezien van het feit dat Opera GMail al niet helemaal goed weergeeft kreeg ik op de 30 seconden last van een soort 'draft-save'. Als ik dan verder probeer te tikken moet ik eerst in het tekstvlak klikken en daarna kan ik pas weer door. Wanneer ik zoveel getypt heb dat het niet meer in het kader past scrolt hij ook niet automatisch door. Ik kan wel verder typen alleen staan dat niet meer in het kader en kan ik het dus ook niet lezen. Ik moet dan resizen om het weer leesbaar te krijgen.
Nou weet ik dat Firefox of IE het beter zullen doen bij GMail maargoed Opera blijft toch mijn favoriet qua stabiliteit. Echter het probleem met GMail maakte me toch boos gisteren, is er een optie ergens te enablen/disablen zodat hij wel normaal weergeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:34:
Ik denk dat er vast wel een hoop tweakers bekend zullen zijn met het feit dat Opera en Google niet echt lekker met elkaar werken. En dan vooral GMail en Opera.
Gister probeerde ik een mailtje te tikken en afgezien van het feit dat Opera GMail al niet helemaal goed weergeeft kreeg ik op de 30 seconden last van een soort 'draft-save'. Als ik dan verder probeer te tikken moet ik eerst in het tekstvlak klikken en daarna kan ik pas weer door. Wanneer ik zoveel getypt heb dat het niet meer in het kader past scrolt hij ook niet automatisch door. Ik kan wel verder typen alleen staan dat niet meer in het kader en kan ik het dus ook niet lezen. Ik moet dan resizen om het weer leesbaar te krijgen.
Nou weet ik dat Firefox of IE het beter zullen doen bij GMail maargoed Opera blijft toch mijn favoriet qua stabiliteit. Echter het probleem met GMail maakte me toch boos gisteren, is er een optie ergens te enablen/disablen zodat hij wel normaal weergeeft?
Dat is een probleem van de preview, is in een interne build al opgelost.

Nu we hat daar toch over hebben.
Opera geeft vanaf nu ook weekly builds uit. Niet bijzander stabiel welliswaar mar leuk om te zien waar ze mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik heb hier opera 8.51. Opera rendert sneller en laadt sneller dan firefox (ook als firefox getuned hebt met verschillende progsels). Vreet ook nog eens minder geheugen (no flame intended).
Soms heb je wel eens compatibiliteits issues.. soms rendert bepaalde pagina's niet goed. Maar dat heeft meer te maken met de webdesigner die er dan met css (v2) geen rekening mee heeft gehouden.. denk ik dan.
Mijn websites renderen WEL goed met opera EN firefox EN IE (veel div werk wat na uitgebreid testen wel werkt).
Is versie 9 de moeite om te downen?
btw is het mogelijk om met aliasses een adres op te roepen? bv als ik in adresbalk "got" intik dat die standaard naar "http://gathering.tweakers.net" gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook al Bezet schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:41:

Dat is een probleem van de preview, is in een interne build al opgelost.

Nu we hat daar toch over hebben.
Opera geeft vanaf nu ook weekly builds uit. Niet bijzander stabiel welliswaar mar leuk om te zien waar ze mee bezig zijn.
Ik gebruik inderdaad de beta van versie 9. Als ik ergens het preview probleem mee kan oplossen zou ik dat graag doen. Het is erg irritant om constant dit soort dingen tegen te komen als je net een mail wil versturen. Ik neem aan dat ze binnenkort weer een nieuwe beta releasen dus ik neem aan dat het daarin dan opgelost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
btw is het mogelijk om met aliasses een adres op te roepen? bv als ik in adresbalk "got" intik dat die standaard naar "http://gathering.tweakers.net" gaat?
Ja. Ga naar je manage bookmarks en rechterklik op de gewenste bookmark. Klik dan op properties. Geef bij nickname dan een naam.

Ik heb trouwens versie 9. Dus bij andere versies kan het iets anders zijn, maar veel zal het niet verschillen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:49:
[...]

Ik gebruik inderdaad de beta van versie 9. Als ik ergens het preview probleem mee kan oplossen zou ik dat graag doen. Het is erg irritant om constant dit soort dingen tegen te komen als je net een mail wil versturen. Ik neem aan dat ze binnenkort weer een nieuwe beta releasen dus ik neem aan dat het daarin dan opgelost is?
Binnenkort zou ik niet durven zeggen, er zaten iets van drie maanden tussen deze preview (niet hetzelfde als een Beta) en de vorige. Maar uiteinlijk denk ik wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

magnifor schreef op maandag 13 februari 2006 @ 19:05:
[...]

Ja. Ga naar je manage bookmarks en rechterklik op de gewenste bookmark. Klik dan op properties. Geef bij nickname dan een naam.

Ik heb trouwens versie 9. Dus bij andere versies kan het iets anders zijn, maar veel zal het niet verschillen. :)
thnx! wist ik niet .. handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook erg handig is dat nicknames ook op mappen met bookmarks werken. Als je dan de nickname gebruikt, worden alle pagina's in die map ge-opend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 09:21:
[...]

Ook erg handig is dat nicknames ook op mappen met bookmarks werken. Als je dan de nickname gebruikt, worden alle pagina's in die map ge-opend.
das dan weer helemaal handig! thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Zo gebruik ik al geruime tijd de mappen "news" (met forums, fok, tweakers.net, ...) en "comics" (voor mijn dagelijkse lachplezier, ...)
en de nicknames "modem", "router", "fortis" (online bankieren). Echt superhandig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exe-cuter schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 23:02:
Zo gebruik ik al geruime tijd de mappen "news" (met forums, fok, tweakers.net, ...) en "comics" (voor mijn dagelijkse lachplezier, ...)
en de nicknames "modem", "router", "fortis" (online bankieren). Echt superhandig :)
offtopic:
"news" en "comics".....toevallig, ik ook !
tip : http://high5.net/comic/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik zorgen dat opera 8.52 nzb bestanden automatisch als nzb bestanden opslaat? Nu probeert hij ze op te slaan als xml bestanden als ik ze download van bekende zoekmachines :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 13:43:
Hoe kan ik zorgen dat opera 8.52 nzb bestanden automatisch als nzb bestanden opslaat? Nu probeert hij ze op te slaan als xml bestanden als ik ze download van bekende zoekmachines :/ .
In het engels: Tools> Preferences> Advanced > Downloads > en dan bij text/xml van de file extensions xml,nzb maken, dus ",nzb' toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:40

Magic666

No one's neighbour!

Misschien lees ik erover heen maar heb je bij Opera ook zoiets als tabbrowser preferences? (extensie voor Firefox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Magic666 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:40:
Misschien lees ik erover heen maar heb je bij Opera ook zoiets als tabbrowser preferences? (extensie voor Firefox)
Kun je iets duidelijker zijn? wat wil je met de tabs bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

in FF bijvoorbeeld: als ik dubbelklik op de tabbar krijg ik een nieuwe tab met google, met Opera krijg ik een blank page. Als ik in FF dubbelklik op een tabblad sluit die, in Opera moet ik of op dat X-je klikken of rechtermuisknop gebruiken. In beide gevallen zeer irritant...

Lijkt misschien mierenneuken maar dat dubbelklikken om te sluiten zit er zwaar ingebakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik sluit een tab altijd met ctrl-w. Dat vind ik veel makkelijker dan dubbelklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

ik ben niet zo'n toetsenbordshortcut gebruiker.... vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
-knip-
@Ook al Bezet: verkeerde draadje inderdaad 8)7 Darn those tabs ! :P

[ Voor 186% gewijzigd door Peedy op 19-02-2006 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Magic666 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:49:
in FF bijvoorbeeld: als ik dubbelklik op de tabbar krijg ik een nieuwe tab met google, met Opera krijg ik een blank page. Als ik in FF dubbelklik op een tabblad sluit die, in Opera moet ik of op dat X-je klikken of rechtermuisknop gebruiken. In beide gevallen zeer irritant...

Lijkt misschien mierenneuken maar dat dubbelklikken om te sluiten zit er zwaar ingebakken ;)
Dat is helaas niet te veranderen, je kunt wel de middelste muisknop gebruiken om een tab te sluiten of aan te maken. ctrl+shift ingedrukt houden en met linkermuisknop klikken werkt ook. Voor een pagina die aan het bekijken bent kun je natuurlijk ook mousegestures gebruiken, al is dat misschine niet helemaal wat je wilt.
Als je trouwens op een lege pagina (dus niet op de tab) dubbeklikt ga je naar je homepage.

@pEeDy16,uhm, verkeerde draadje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

bedankt Ook al Bezet.

Ik zal het eens een paar dagen gebruiken misschien is ook dat een kwestie van wennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het mooiste aan Opera vind ik de snelheid, vergeleken met FF.
Maar FF heeft weer enkele plug-ins die ik teveel mis in Opera.

Vraag: kan de adres-balk niet in de menubalk gezet worden? (Zoals wel bij FF en IE).
En kan de tab-balk niet weg als er maar één pagina open staat?

Nu zit ik tegen drie balken aan te kijken, terwijl ik juist de webpagina's zo groot mogelijk in beeld wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 21:51:
Vraag: kan de adres-balk niet in de menubalk gezet worden? (Zoals wel bij FF en IE).
En kan de tab-balk niet weg als er maar één pagina open staat?
Beide zijn prima mogelijk. Om de tab-balk uit te schakelen ga je customise (shift-F12)->toolbars. Selecteer de tab-balk en vink de optie "show only when needed aan.

In customise->buttons kun je knoppen en velden waar dan ook in je scherm neer zetten, behalve op de persoonlijk de balk tenminste.
Om het adresveld in je menubalk neer te zetten hoef je hem er aleen maar heen te slepen. vervolgens kun je de adresbalk (dus niet hetzelfde als het adresveld) uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 21:51:
Het mooiste aan Opera vind ik de snelheid, vergeleken met FF.
Maar FF heeft weer enkele plug-ins die ik teveel mis in Opera.

Je kunt in Opera alle balken aanpassen zoals je wil. Je kunt dus ook de knoppen in de adresbalk zetten. Zoiets als dit :
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v378/FFrenzy/opera_menu.jpg

Verwijderd

Ik bedoel het zo: Afbeeldingslocatie: http://img2.glowfoto.com/images/2006/02/23-0741386256T.png

En dat lukt mij niet met Opera. Als ik de buttens in de menubalk wil zetten krijg ik zo'n stopbordje (rond-met-dwarse-streep) te zien.

De wegvallende tab - als je maar één pagina open hebt staan - heb ik nu wel. :)

• Sabbi
  • Laatst online: 08:55

Sabbi

je denkt aan mij.

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:19:
Ik bedoel het zo: [afbeelding]

En dat lukt mij niet met Opera. Als ik de buttens in de menubalk wil zetten krijg ik zo'n stopbordje (rond-met-dwarse-streep) te zien.

Dat gaat je niet lukken, omdat opera een MDI programma is en niet een singlescreen browser+tabblad hack. Doe je tabs mdi-windows maar eens gecascade draaien dan zie je waarom het niet kan, de menu-balk is een parent.

[ Voor 3% gewijzigd door Sabbi op 23-02-2006 17:49 ]

• Ook al Bezet
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:19:
Ik bedoel het zo: [afbeelding]

Dat wil inderdaad niet, sorry ik dacht dat je de hoofdbalk bedoelde.
Wat je wel kunt doen is de menubalk uitschakelen. En dan de knoppen van de menubalk, en het adresveld samen in dezelfde balk zetten. Wat je wilt kan dus wel degelijk, alleen wel via een omweg.
Je kunt die knoppen vinden op http://nontroppo.org/wiki/CustomButtons#menu

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

ik heb een aantal dagen Opera gebruikt en moet toch tot de conclusie komen dat ik FF lekkerder vind werken. Dit vanwege de extensies die mij toch meer opties geven om de browser naar mijn smaak in te richten.

Al zou Opera wel een goeie vervanger zijn mocht FF/Mozilla er mee kappen ;)

Verwijderd

OK: gelukt. Nog compacter dan FF! ;)

Afbeeldingslocatie: http://img2.glowfoto.com/images/2006/02/23-1113002439T.png

Bedankt voor de tip, Ook Al Bezet.

Verwijderd

Weet iemand hoe je "sessions" kan maken van cookies ? Dat je dus met één klik terug al je cookies terug kan laden nadat je "delete private files" hebt gedaan ?.

Ik heb het al met sessions geprobeerd, maar geen succes helaas.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:29

sjaakaq

It might get loud

Hebben trouwens meer mensen van een bug, namelijk dat als je in Opera 9 Preview 2 text selecteert, je die haast onmogelijk weer kan deselecteren?

leoaq.fm // Jeune Loop

• Ook al Bezet
Is gerapporteerd geloof ik.

• disheaver
  • Niet online
leokennis schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 23:05:
Hebben trouwens meer mensen van een bug, namelijk dat als je in Opera 9 Preview 2 text selecteert, je die haast onmogelijk weer kan deselecteren?
nee, geen last van (linux)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik ben net ''overgestapt'' van Firefox naar Opera 8.5. Ik probeerde Opera even en was verbaasd van de snelheid waarmee pages geladen worden, supersnel.

Ik heb alles een beetje aangepast om het vertrouwd te laten overkomen, maar ik zou graag de Page bar onder de adress bar hebben, maar ik kan deze niet verslepen of verplaatsen. Is het uberhaupt mogelijk of zie ik gewoon iets over het hoofd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Net als bij wat Augustus wilde kan het wel, je moet alleen een omweggetje nemen.
Laat de tab-balk gewoon staan waar hij staat. Zet de adresbalk uit en de hoofdbalk aan. Sleep vervlogens het adresveld, en welke knoppen je nog maar meer wilt, naar de hoofdbalk.
Je hebt wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Weet iemand hoe je de close button bij elke tab kan weglaten, zodat je alleen via shortcuts of de middlemuisknop kunt sluiten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Extra->Voorkeuren->Algemeen->Tabs: 'Sluitknop tonen op elke tab' uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
zo over het hoofd gezien. 8)7 |:(

* Vagabonding aait GeekK O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

is eigenlijk al meerdere malen in het topic voorgekomen, maarre.. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 20:43:

[afbeelding]

Wat een lelijke screenshot. Is dat windows 95 ofzo :| O-)

Nog een tip om plaats te besparen : Schakel ook nog die laatste balk uit en gebruikt :
- Mouse gestures om te browsen
- F2 om een naar een pagina te gaan.

Zo ga ik er hier eens proberen mee te werken, lijkt me wel te lukken :)

[Edit]
De tab-balk laat ik toch maar aanstaan, die is onmisbaar ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Exe-cuter op 24-02-2006 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Exe-cuter schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 17:21:
[...]

Wat een lelijke screenshot. Is dat windows 95 ofzo :| O-)

Nog een tip om plaats te besparen : Schakel ook nog die laatste balk uit en gebruikt :
- Mouse gestures om te browsen
- F2 om een naar een pagina te gaan.

Zo ga ik er hier eens proberen mee te werken, lijkt me wel te lukken :)

[Edit]
De tab-balk laat ik toch maar aanstaan, die is onmisbaar ;)
Rechtermuisknop + Scrollwieltje == Door je tabs heen bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 00:08:
Hoi, ik ben net ''overgestapt'' van Firefox naar Opera 8.5. Ik probeerde Opera even en was verbaasd van de snelheid waarmee pages geladen worden, supersnel.

Ik heb alles een beetje aangepast om het vertrouwd te laten overkomen, maar ik zou graag de Page bar onder de adress bar hebben, maar ik kan deze niet verslepen of verplaatsen. Is het uberhaupt mogelijk of zie ik gewoon iets over het hoofd :)
Rechter-muisklik op de page-bar > Customize > Placement > Bottom

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 20:43:

[afbeelding]

Laat dan die next/prev en refresh ook weg; daar zijn 3 schitterende mousegestures voor :)

Zo dus (met extra kleine skin :P ):
Afbeeldingslocatie: http://img106.imageshack.us/img106/1310/opera6qu.th.png
Browst nog best redelijk, als mis je de tabbar wel eens :)

[ Voor 25% gewijzigd door sjaakaq op 25-02-2006 11:12 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
leokennis schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 10:56:
[...]

Laat dan die next/prev en refresh ook weg; daar zijn 3 schitterende mousegestures voor :)

Zo dus (met extra kleine skin :P ):
[afbeelding]
Browst nog best redelijk, als mis je de tabbar wel eens :)
Zonder tabs ben je nergens :D. Maar is zo'n menu knop nu fijn? Ik gebruik de bookmarks nog wel eens voor bookmarks waar ik geen shortcut voor heb. Als je dan zo'n knop heb moet je weer extra klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Met F4 krijg je je boomarks in een panel, veel practischer dan een menutje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opera is een prima browser en ik gebruik het al 'n tijdje. Geen last van spyware en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ook al Bezet schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 18:08:
Met F4 krijg je je boomarks in een panel, veel practischer dan een menutje :)
Dat kan ook, maar dan moet je juist nog meer klikken om naar je favoriete site te gaan. Uiteraard kun je ook alles laten uitklappen, maar dan krijg moet je weer uren scrollen. F4 = bookmark panel gebruik ik meer om te editten in de bookmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariek
  • Niet online
Kent iemand dit probleem ook in tp2 op de pagina van telegraaf.

De link naar een artikel verwijst naar een leeg artikel met wel een goede layout

opera 8.52 geeft wel een goede pagina.

[ Voor 18% gewijzigd door Ariek op 08-04-2006 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
wwillem schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 20:15:
[...]

Dat kan ook, maar dan moet je juist nog meer klikken om naar je favoriete site te gaan. Uiteraard kun je ook alles laten uitklappen, maar dan krijg moet je weer uren scrollen. F4 = bookmark panel gebruik ik meer om te editten in de bookmarks.
Ik heb al mijn vaak bezochte bookmarks boven instaan, en degene die ik weinig gebruik onderin. Sommige uitgeklapt, sommige ingeklapt. De zoekfuncties binnen de bookmarks is geniaal. Alleen jammer dat het relatief veel moeite kost om de gehele bookmark-tree weer tevoor schijn te krijgen na een search. Namelijk de searchveld leeghalen.

En knop of nog beter: na een klik op een bookmark na een search, de normale tree weer laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
wwillem schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 20:15:
[...]

Split view al eens geprobeerd? Werkt een stuk beter naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af of ik de tabbladen ook nog rechts naast het adres-veld kan plaatsen - scheelt weer een tab-balk.
Het mooiste zou zijn als het adresveld groot wordt als je erop klikt, of erboven zweeft, zodat normaal de tabbladen meer ruimte hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 02:53:
Ik vraag me af of ik de tabbladen ook nog rechts naast het adres-veld kan plaatsen - scheelt weer een tab-balk.
Het mooiste zou zijn als het adresveld groot wordt als je erop klikt, of erboven zweeft, zodat normaal de tabbladen meer ruimte hebben...
Je kunt een adresveld uiterst rechts in de tabbalk plaatsen, probeer hem naast de vuilnisbak te zetten, dat zou moeten lukken.
Of hij van grote kan veranderen betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt het adres-veld, de menu's en de buttons links in de tab-balk zetten. Maar dan houd ik dat af-en-toe een adres-balk in beeld springt. Ook kun je het adres-veld niet vergroten: het blijft te kort om langere adressen te kunnen lezen. Het zou mooi zijn als je de breedte gewoon kon instellen.

[img=http://img140.imageshack.us/img140/6783/operatabenadresenmenubarcombin.th.gif]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks dat opera als mijn default web-browser is ingesteld, opent opera links buiten opera om niet in de web browser, maar krijg ik daar voor in de plaats een 'Locate link browser' venster.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat opera links buiten opera wel gewoon in opera opent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^
Iemand hiermee bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Je zou eens naar de volgende instelling kunnen kijken (in het engels, evt.zelf even vertalen):
Tools > Preferences > Advanced > Programs > Details > gevinkt HTML, http en https

Kan iemand eens kijken of ie via www.rabobank.nl op ínternetbankieren' kan klikken? Bij mij opent ie met 'Could not connect to remote server'. In IE 6 werkt de site wel. Ik heb de ua.ini al aangepast, maar dat lost het probleem niet op.

Edit: Beetje suf, maar ik had nog niet op het Opera forum naar een oplossing gezocht. De website is wel te bereiken met TLS1.1 uitgeschakeld.

[ Voor 15% gewijzigd door Tropos op 09-03-2006 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Tropos schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 19:45:
[...]
De website is wel te bereiken met TLS1.1 uitgeschakeld.
TLS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Dat zijn bepaalde veiligheids-certificaten. Het precieze weet ik er ook niet van. Het (TLS 1.1) wordt in ieder geval door Opera-devvers geadviseerd om indien nodig in Opera 8.5 uit te schakelen. In Opera 9.0 zou het wel goed moeten werken. Ongetwijfeld kan je op het net meer info over die beveiligings-certificaten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Een paar nieuwtjes van het Opera front.
De nieuwste weekly slaagt met vlag en wimpel voor de Acid2 test 8)
Beter nog, hij kan ook internetpaginas in een enkel (MHTML) bestand opslaan plaatjes en alles incluis, al is dit laatste nog experimenteel.
*doet een klein dansje*

EDIT: even terzijde moet de naam van dit draadje niet veranderd worden? Misschien is [Opera] Wat vinden we ervan? een leuke naam?

[ Voor 23% gewijzigd door Ook al Bezet op 10-03-2006 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Ook al Bezet schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 19:13:
Een paar nieuwtjes van het Opera front.
De nieuwste weekly slaagt met vlag en wimpel voor de Acid2 test 8)
Beter nog, hij kan ook internetpaginas in een enkel (MHTML) bestand opslaan plaatjes en alles incluis, al is dit laatste nog experimenteel.
*doet een klein dansje*

EDIT: even terzijde moet de naam van dit draadje niet veranderd worden? Misschien is [Opera] Wat vinden we ervan? een leuke naam?
Buh, het opera topic is geen firefox topique-kloon, beter iets anders... ;)

ik ben wel voor "Opera, de browser, het topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Sabbi schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 23:16:
[...]

Buh, het opera topic is geen firefox topique-kloon, beter iets anders... ;)

ik ben wel voor "Opera, de browser, het topic"
Tikkeltje anglisistisch maar vooruit ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ook al Bezet op 10-03-2006 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pas Opera 8.53 geinstalleerd en Opera bevalt me goed. Voor Opera ben ik op zoek naar plugins zodat ik vanuit Opera de huidige pagina kan laten openen in Firefox, Netscape of IE. Of net zoals bij de IE tab plugin voor firefox, de rendering engine van de andere gewenste browser gebruiken in de huidige browser (in dit geval opera).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 12:20:
Ik heb pas Opera 8.53 geinstalleerd en Opera bevalt me goed. Voor Opera ben ik op zoek naar plugins zodat ik vanuit Opera de huidige pagina kan laten openen in Firefox, Netscape of IE. Of net zoals bij de IE tab plugin voor firefox, de rendering engine van de andere gewenste browser gebruiken in de huidige browser (in dit geval opera).
Je kunt hierhttp://nontroppo.org/wiki/CustomButtons#webdev knoppen vinden die de huidige pagina in FF, IE of Netscape laten openen. Er is, voor zover ik weet geen manier om een endere engine in Opera zelf te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ook al Bezet:
Bedankt voor de tip. Zo kan ik bijna dezelfde methode gebruiken zoals bij de IE view en Opera view plugin voor firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens net nog het programmatje genaamd Optool gevonden als aanvulling op mijn hierboven gestelde vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
ik heb 8.5 gedownload en geinstallerd. Alles werkt goed etc.
Alleen als ik nu naar een site ga, bv marktplaats, en ik klik links op een link. dan opent hij hem in een nieuwe tab. Dit wil ik niet. Ik wil alleen als hij een nieuwe venster zou openen, dat ie dan een nieuwe tab opent, maar niet als hij normaal(bv met IE) op in dezelfde venster blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Dat met marktplaats heb ik ook. Ik heb de site al een keer report bij Opera, maar nog niks aan gedaan. Zal morgen wel even kijken of hij het in Opera 9 (onder Linux) wel goed doet.

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Zie ook dit topic over Marktplaats op Opera Forums.

hermen2048:
Het popup-probleem bij Marktplaats lijkt te komen doordat Opera het target="body" opvat als het openen in een nieuw scherm ipv het frame genaamd "body".

[ Voor 59% gewijzigd door GeekK op 20-04-2006 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
matsume schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:24:
ik heb 8.5 gedownload en geinstallerd. Alles werkt goed etc.
Alleen als ik nu naar een site ga, bv marktplaats, en ik klik links op een link. dan opent hij hem in een nieuwe tab. Dit wil ik niet. Ik wil alleen als hij een nieuwe venster zou openen, dat ie dan een nieuwe tab opent, maar niet als hij normaal(bv met IE) op in dezelfde venster blijft.
Klik met de rechtermuisknop op de link. Klik dan op "open". Dat zou moeten werken.
Zou natuurlijk niet nodig moeten zijn maar het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Opera 9 Beta

NB. Deze beta is gelijk aan 9.00 build 8367 (link).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Is er iemand hier die met voice werkt in Opera en zoja, wat doe/kun jij wat ik niet kan? Jezus wat is day slecht zeg. Zelfs de meest basic commands ("OPERA OPEN LINK", "OPERA CLOSE PAGE") negeert 'ie/schijnt 'ie niet te kennen/interpreteert 'ie verkeerd...of doe ik nu iets fout?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb het gevoel dattie erg afhankelijk is van een goede microfoon, en je moet er niet in blazen (dus houd 'm een stukje van je af, als je een headset hebt gaat dat moeilijker :P )

Hij is kieskeurig ja. Voor een lijstje commando's: "opera voice commands" :)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

strandbal schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 08:57:
Ik heb het gevoel dattie erg afhankelijk is van een goede microfoon, en je moet er niet in blazen (dus houd 'm een stukje van je af, als je een headset hebt gaat dat moeilijker :P )

Hij is kieskeurig ja. Voor een lijstje commando's: "opera voice commands" :)
Opera voice commands: "so-rry id did nót un-der-stàànd thát" :P

Nu heb ik ook geen geweldige microfoon...maar ook geen superbrakke ofzo. Ik zal es experimenteren met volumeregeling e.d.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

welke versie van opera gebruik je? Het is bekent dat bij sommige beta de voice het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

De nieuwste beta. Soms...heel soms reageert 'ie op "opera close page", en als ik zeg "opera open link" sluit 'ie alle tabs...voor de rest is het "sorry I dont understand it"...nevermind dan maar :(

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Dan moet je dus terug naar de stable 8.51 he, tis niet voor niets een beta, die is er voor om de kapotte dingen aan het licht te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voice zat al in 8.52 en moet dus niet opeens compleet 'kapot' zijn in de 9.0 beta. Heb 9.0b hier ook gewoon draaien als default browser en heb nog weinig 'kapots' ontdekt moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Hij is anders niet de enige die er in de beta's last van heeft. Het is een bug in de beta. En dat een feature in een eerdere versie wel werkte is geen enkele garantie dat dat in een volgende versie ook zo is, nieuwe versies voegen natuurlijk niet alleen dingen toe maar passen ook oude dingen aan... beta-versies zijn voor bug-fixers, niet voor end-users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
-schopje-

Ik gebrui Opera nu al zo'n twee maanden, en hij bevalt me uitstekend, ik heb de laatste week een probleempje. Elke keer als ik naar fora ga, geeft hij de pagina uit zijn geschiedenis weer. Alleen door te vernieuwen gaat hij laden. Echter, hij laadt altijd maar geeft dan dus de foute pagina weer.
Ik heb de cache/cookies al verwijderd, maar hij doet het nog steeds? Echt geen idee wat dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

preferences->advanced->history->check documents
en die zet je op always
je zou hetzelfde voor pictures kunnen doen.

Lekker op de bank

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste