[Ervaringen] Opera 8 gereleased *

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 5.882 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:32

GeekK

Rag Mama Rag

Het gaat rap: Opera 8.10 Preview 2 voor Windows, Mac and Unix.
Changes since 8.02
  • Changed default browser identification to Opera.
  • Enabled BitTorrent support.
  • Fixed a crash related to JPEG EXIF data.
Changes in BitTorrent since 8.02 BitTorrent Technology Preview
  • Improved transfer performance.
  • Fixed an issue that could lead to Opera crashing.
  • Added support for the "scrape" protocol to retrieve ongoing statistics about a torrent. See the transfer tooltip for the additional information.
  • Better handling of out of disk space problems.
  • Enabled full transfer context menu for BitTorrent downloads.
  • Fixed a problem connecting to some trackers.
Versie 8.1 Preview 2 inderdaad. Volgens Opera Watch had de vorige versie met BitTorrent, 8.02 BitTorrent Preview, eigenlijk 8.1 (Technical) Preview 1 moeten heten.... :Y) :z

In deze versie zijn de security fixes etc. van versie 8.02 Final opgenomen.

[ Voor 11% gewijzigd door GeekK op 29-07-2005 22:29 ]

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

EricJH schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 14:18:
Kun je ook de Engelse 8.0.2 versie over 8.01 heen installeren en dan de Nederlandse taal kiezen bij opties?
Ja hoor, gaat prima (gewoon het Nederlandse taalbestand kiezen).

Dit doet hij trouwens vanzelf omdat je instellingen worden behouden (voor de zekerheid wel even backuppen, altijd wel handig ;)).

[ Voor 40% gewijzigd door GeekK op 29-07-2005 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:07
GeekK schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 22:45:
[...]
Ja hoor, gaat prima (gewoon het Nederlandse taalbestand kiezen).

Dit doet hij trouwens vanzelf omdat je instellingen worden behouden (voor de zekerheid wel even backuppen, altijd wel handig ;)).
Het bleek dat het nederlands taalpakket voor 8.0.2 al aanwezig was voor afzonderlijke download (zie de rechterkant van de downloadpagina) en heb die gebruikt. Thx.:)

By the way ligt het aan mij maar Opera lijkt ietsje sneller te zijn geworden? Zowel qua verbinden als rendering. Kan iemand dat bevestigen? Ik heb een ADSL verbinding (3,2 Mb/768kb).

[ Voor 17% gewijzigd door EricJH op 30-07-2005 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Opera to stop spoofing User Agent as IE. Dat geeft volgens mij wel iets aan over het vertrouwen dat de Opera-ontwikkelaars hebben in hun product. Mijns inziens een goede keus, ook al gebruik ik Opera verder amper tot niet, omdat meer volwassen browsers goed zijn voor de keuzevrijheid en de marktwerking :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Dat Opera laag in de statistieken staat doordat het zichzelf standaard als IE identificeert is in veel gevallen een fabeltje; Opera is namelijk ook in dat geval prima te herkennen aan de userAgent string:
code:
1
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0; en) Opera 8.0

Een goed geschreven statistieken systeem checked ook op 'Opera' in de UA string.
Overigens is het percentage Opera gebruikers op onze frontpage slechts zo'n 2,6% tegenover ruim 40% Firefox.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
crisp schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 16:14:
Dat Opera laag in de statistieken staat doordat het zichzelf standaard als IE identificeert is in veel gevallen een fabeltje; Opera is namelijk ook in dat geval prima te herkennen aan de userAgent string:
code:
1
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0; en) Opera 8.0

Een goed geschreven statistieken systeem checked ook op 'Opera' in de UA string.
Overigens is het percentage Opera gebruikers op onze frontpage slechts zo'n 2,6% tegenover ruim 40% Firefox.
Afbeeldingslocatie: http://promote.opera.com/small/opera120x60b.png
Laten we een actie starten: Get Opera..... :+

Even serieus. Waarom preferen wij Opera gebruikers Opera i.p.v. Firefox? Ik ga ervan uit dat de redenen om van I.E. te migreren wel bekend zijn: sneller, veiliger, en handiger (tabblad browsen, standaard pop up blokker, etc))

Hier is mijn voorzet om tot een lijst te komen waarom wij Opera gebruikers Opera gebruiken en niet Firefox:
  • Compleet. Dus geen gepruts met extensies,
  • Blijft zich vernieuwen.
  • Komt van tijd tot tijd met nieuwe handige features.

[ Voor 4% gewijzigd door EricJH op 30-07-2005 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37055

EricJH schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 16:57:
[...]

[/list]
De laatste twee zijn het beetje hetzelfde :) WAt mij vooral opvalt en dus teo te voegen is als punt is de enorme snelheid op het mac platform, waar firefox zeer te wensen overlaat en ook safari haalt het kwa snelheid niet bij Opera 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Ik gebruik Opera omdat het het beste programma is om te browsen. Kijk, het is leuk om een extensie te hebben die je iTunes nummer weergeeft in de statusbalk, of een extensie die alle plaatjes in nieuwe tabs opent ofzo, maar in basisbrowsen (vorige/volgende, nieuwe tab openen, "hergebruik" van tabs, navigeren binnen een pagina etc.) is Opera IMHO het snelst én makkelijkst.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

[...]
Hier is mijn voorzet om tot een lijst te komen waarom wij Opera gebruikers Opera gebruiken en niet Firefox:
Het is meer een kwestie toch van persoonlijke voorkeur. Voor jou is Opera compleet, voor mij als hardcore webdeveloper mis ik toch dingen in Opera die ik in Firefox wel heb al dan niet in de vorm van een extensie (bijvoorbeeld de mogelijkheden die de webdeveloper toolbar mij bied).
Ik moet toegeven dat Opera altijd wel een goede keuze maakt van features die ze wel of niet toevoegen, maar voor de flexibiliteit van extensies valt ook wel wat te zeggen; een browser kan op die manier lightweight blijven (geen groot risico om te verworden tot bloatware), maar mensen die toch bepaalde features willen kunnen het in de vorm van een extensie toevoegen.
Gepruts wil ik het niet noemen; het extensiebeheer in Firefox is goed doordacht en makkelijk in gebruik; het zal dan ook hooguit aan de extensie zelf liggen of het doet wat je wil.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

crisp schreef op zondag 31 juli 2005 @ 11:22:

Voor jou is Opera compleet, voor mij als hardcore webdeveloper mis ik toch dingen in Opera die ik in Firefox wel heb al dan niet in de vorm van een extensie (bijvoorbeeld de mogelijkheden die de webdeveloper toolbar mij bied).
Ter info: WebDevToolbar. Niet om je over te halen ofzo, eerlijk gezegd sta ik niet erg te wachten op ellenlange discussies over FireFox vs Opera. Blijft toch vaak een herhaling van standpunten... tenzij men ook kritisch naar de eigen browser kijkt (gebeurt ook op de Opera forums).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

GeekK schreef op zondag 31 juli 2005 @ 12:19:
[...]
Ter info: WebDevToolbar. Niet om je over te halen ofzo, eerlijk gezegd sta ik niet erg te wachten op ellenlange discussies over FireFox vs Opera. Blijft toch vaak een herhaling van standpunten... tenzij men ook kritisch naar de eigen browser kijkt (gebeurt ook op de Opera forums).
Ik denk ook niet dat Ff vs Opera een zinnige discussie is; zoals ik al zei is het denk ik toch voornamelijk een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik vind Opera best een goede browser, maar het is gewoon niet mijn 1e keus.
Als developer loop ik vaak tegen browserbugs op, en met Opera heb ik dan toch altijd het gevoel dat ik m'n ei niet kwijt kan aan de vendor doordat Opera een closed bugreporting systeem heeft; ik heb dan niet het gevoel dat er wat mee gedaan wordt en kan geen goede feedback geven. Sommige bugs die ik al tijden geleden gereport heb aan Opera zitten er dan ook nog steeds in, waardoor ik toch een beetje met een teleurgesteld gevoel achterblijf.
Maar zoals gezegd: dat is ook deels persoonlijk. Opera is een fijne browser en vanaf versie 7.5 zo'n beetje ook een volwaardige browser geworden in vergelijking met de competitie. Ik test mijn stuff ook altijd in Opera :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Oja, nog een groot pluspunt aan Opera: als je nieuwe menu's/toolbars/skins installeert gebeurt dat:
1) In de browser door op een link te klikken (dus geen "gepruts" met bestandjes die via een menu-optie in een browsevenster moet selecteren)
2) Je ziet de skin/setup in werking en dan kun je nog kiezen of je hem wilt houden of niet

Oja, en ik ben gek op het sessie-management van Opera; hij slaat bijv. al je tabs op als Opera crasht, en die kun je dan bij een herstart weer openen.

En als laatste een perfecte functie: een map met bookmarks een naam geven, en als je die naam intypt in de adresbalk dat ie dan alle bookmarks uit die map in tabs opent.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik heb net die geweldige WebDevToolbar geïnstalleerd. Van zodra ik hem activeer echter, is heel mijn GUI ingesteld in functie van die toolbar. Is er nergens een knop te vinden waarmee ik kan switchen tussen mijn standaard GUI en die van WebDevToolbar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145189

Ik heb voor Opera gekozen omdat ik dat al gewend was vanaf 7.xx :p
Én hij laadt pagina's meestal sneller, en flash applicaties gaan sneller (uit een praktijktest met IE, Firefox en Opera door mezelf uitgevoerd) Ook heeft hij veel handige functies als een ingebouwde IRC client en Email client.

Nu start ik dus 1 programma op, en kan ik browsen, email checken, en gaan chatten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:42

DataGhost

iPL dev

Exe-cuter schreef op zondag 31 juli 2005 @ 16:20:
Ik heb net die geweldige WebDevToolbar geïnstalleerd. Van zodra ik hem activeer echter, is heel mijn GUI ingesteld in functie van die toolbar. Is er nergens een knop te vinden waarmee ik kan switchen tussen mijn standaard GUI en die van WebDevToolbar ?
uhuh dat hoofd-icoontje :) die verandert dan in een ninjahoofd
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~huism011/devbar.PNG
GeekK schreef op zondag 31 juli 2005 @ 17:06:
[...]
Zoek ik ook al een tijdje. Misschien even op de Opera forums vragen.
lezen is lastig he :*

[ Voor 25% gewijzigd door DataGhost op 31-07-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zijn er mensen hier die regelmatig op Operanet zitten? En zoja welke nickname?

Opera 8.2 is fijn en leuk. Maar bittorrent is nog niet goed genoeg geimplementeerd om het voor de poweruser bruikbaar te maken. Maar dat is hun doel ook totaal niet, het moet als extra download mogelijkheid dienen niet om hardcore te gaan leechen maar gewoon,simpel kleine bestandjes te downloaden.

Ik gebruik het al trouwens sinds versie 5.12 (ofzoiets)

[ Voor 8% gewijzigd door analog_ op 31-07-2005 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Exe-cuter schreef op zondag 31 juli 2005 @ 16:20:
Is er nergens een knop te vinden waarmee ik kan switchen tussen mijn standaard GUI en die van WebDevToolbar ?
Zoek ik ook al een tijdje - maar meer eigenlijk aanwijzingen hoe je een knopje kunt maken waarmee je tussen gewenste toolbars kunt switchen.

Mmm, DataGhost, ik zie dat knopje alleen niet als ik mijn eigen setup heb. Wel bij de WebDev setup (misschien snap ik iets niet helemaal...).

[ Voor 37% gewijzigd door GeekK op 31-07-2005 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 00:42

DataGhost

iPL dev

GeekK schreef op zondag 31 juli 2005 @ 17:06:
[...]
Zoek ik ook al een tijdje - maar meer eigenlijk aanwijzingen hoe je een knopje kunt maken waarmee je tussen gewenste toolbars kunt switchen.

Mmm, DataGhost, ik zie dat knopje alleen niet als ik mijn eigen setup heb. Wel bij de WebDev setup (misschien snap ik iets niet helemaal...).
sleep hem dan naar je eigen setup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Maar m'n eigen setup zie ik niet, als ik de WebDev aan heb staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
DataGhost schreef op zondag 31 juli 2005 @ 16:50:
[...]

uhuh dat hoofd-icoontje :) die verandert dan in een ninjahoofd
[afbeelding]

lezen is lastig he :*
Inderdaad, maar ook al zet ik die extra balk dan af met die knop, mijn GUI is nog steeds heel in de war. Het is me niet gelukt om de oude adresbalk + google-bar terug te krijgen op deze manier (werkbalken aanpassen, met alle items weergegeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Als ik in Opera zit en op mijn toetsenbord het mail knopje indruk dan gaat hij naar het tabblad "mail" in opera. Ik gebruik helemaal geen mail in Opera zelf maar thunderbird. Ik heb al in de settings thunderbird als mail programma ingesteld, maar hij blijft maar naar het tabblad mail gaan ipv thunderbird. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Reb87 op 17-08-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer
  • Laatst online: 23:33

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Zie Tools : preferences : advanced : programs : en bij e-mail selekt de default mail client.

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
RZB schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 19:03:
Zie Tools : preferences : advanced : programs : en bij e-mail selekt de default mail client.
Heb ik gedaan, nog gaat hij naar het tabbled... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Ozxobez schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 18:10:
Als ik in Opera zit en op mijn toetsenbord het mail knopje indruk dan gaat hij naar het tabblad "mail" in opera. Ik gebruik helemaal geen mail in Opera zelf maar thunderbird. Ik heb al in de settings thunderbird als mail programma ingesteld, maar hij blijft maar naar het tabblad mail gaan ipv thunderbird. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? :)
100% het probleem dat ik al minstens een jaar heb :D
Heb er zelfs eens een report voor naar Opera gestuurd, maar ik betwijfel of het wel echt een bug is. Zelfs na lang zoeken en de interne sneltoetsen van Opera aan te passen blijft het probleem zicht voordoen. Mij valt het al niet meer op eigenlijk, geef gewoon snel ander programma focus ;)

Hoe dan ook, het is niet netjes en zou best wel eens opgelost mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Volgens mij vangt Opera de toetscode af. Zie ook deze thread (misschien ook handig om daar het probleem te posten): How to stop the 'Mail' keyboard button to open Opera's e-mail client in Opera? en de post van QuickeneR daarin.

Als ik namelijk The Bat! instel bij Programma's en de toets indruk, 1) start hij Opera Mail op als Opera aanstaat, 2) start hij The Bat! als Opera uitstaat.

Het vermoeden wordt versterkt door het feit dat je in TweakUI (Explorer -> Command Keys -> Mail -> Change) wel een specifiek emailprogramma kan opgeven maar dat dit ook niet werkt...

Is inderdaad niet netjes van Opera. :|

[ Voor 40% gewijzigd door GeekK op 17-08-2005 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Bedankt voor de info. Ben ik tenminste niet de enigste met het probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
[...]

[afbeelding]
Laten we een actie starten: Get Opera..... :+

Even serieus. Waarom preferen wij Opera gebruikers Opera i.p.v. Firefox? Ik ga ervan uit dat de redenen om van I.E. te migreren wel bekend zijn: sneller, veiliger, en handiger (tabblad browsen, standaard pop up blokker, etc))

Toevoeging:

• SNELLER !!!
• Standaard mouse-gestures, dus geen plugin nodig
• Standaard tabbed browsing ingesteld
• M2 mail client ingebouwd
• IRC chatprog ingebouwd
• Browser niet herstarten bij kiezen nieuwe skin
• en nog veel meer welke ik niet goed kan bewoorden of gewoon even niet op kan komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:08

lohost

iemand had al localhost :-(

Voor de liefhebbers, Opera is momenteel voor 24 gratis en legaal te registeren als ad-free versie. Mailtje sturen naar registerme@opera.com en je krijgt een automatische mail terug met een zootje codes voor alle platformen. Ongetwijfeld krijgt iedereen dezelfde code, maar daar heb ik me nog niet in verdiept.

De actie loopt voor 24 uur als ik download.com mag geloven. link

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Afbeeldingslocatie: http://my.opera.com/forums/images/smilies/party.gif Opera is jarig! Afbeeldingslocatie: http://my.opera.com/forums/images/smilies/party.gif

Afbeeldingslocatie: http://my.opera.com/forums/images/smilies/wizard.gif Gratis registratie hier! Afbeeldingslocatie: http://my.opera.com/forums/images/smilies/wizard.gif (na Submit krijg je de codes meteen te zien)

Persbericht: Opera Software 1995 - 2005: Celebrating ten years of browser innovation

[ Voor 75% gewijzigd door GeekK op 30-08-2005 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Proficiat Opera ! Je hebt me al vele jaren een geweldige surf-ervaring gegeven. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:04

timovd

Voorsprong door techniek

Opera lijkt mij een fijne, snelle browser. Een tijd geleden heb ik 8.0 uitgeprobeert met de lay-out van Firefox. Aangezien ik gaan verschil zag heb ik FF gewoon weer gebruikt.
Hoe krijg ik net als ik FF RSS feeds in de personal toolbar?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

timow schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:28:
Een tijd geleden heb ik 8.0 uitgeprobeert met de lay-out van Firefox. Aangezien ik gaan verschil zag heb ik FF gewoon weer gebruikt.
Lijkt me logisch dat je dan geen verschil ziet, is ook de bedoeling hè? ;) :D

Maar natuurlijk is er veel verschil: Opera heeft een heel andere rendering-engine (Presto) dan FF, heeft tabs, rss, chat (irc), email, news, notes, contacts ingebouwd, je kunt gemakkelijk de .ini files editten, heeft sessions. Dingen waar je bij FF extentions voor moet downloaden, en die in Opera naadloos geïntegreerd zijn.

Zie verder google search met why opera voor de voordelen van Opera tov FF.
Hoe krijg ik net als ik FF RSS feeds in de personal toolbar?
Dat is niet mogelijk, kan alleen via Nieuwsstromen -> Nieuwsstromen lezen in een tab. Maar je kan het opperen in de Wishlist op het forum (is al wel eerder gedaan geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Overigens iets heel irritants:

Als je in Opera zeg, 10 tabs open hebt, en in 1 tab wil je een harde refresh (dus dattie zegmaar de cache negeert) en je drukt op CTRL-F5 dan gaat ie ALLE tabs hard refreshen. Dus ook je Gmail compose venster (mail kwijt), postbank site (opnieuwe inloggen) en webformulieren (ook opnieuw invullen)...is hier iets aan te doen?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje_76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:53
ALT-F5 of CTRL-R?
Of laadt ie dan de cache?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Opera levert nog steeds gekloot op met events :/ Hoe moeilijk kan het zijn. Pikt een ander element tijdens een drag eventjes je focus in, zonder dat ik er om vraag. Heeft te maken met de combinatie z-index en mouseevents

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 31-08-2005 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
leokennis schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:14:
Overigens iets heel irritants:

Als je in Opera zeg, 10 tabs open hebt, en in 1 tab wil je een harde refresh (dus dattie zegmaar de cache negeert) en je drukt op CTRL-F5 dan gaat ie ALLE tabs hard refreshen. Dus ook je Gmail compose venster (mail kwijt), postbank site (opnieuwe inloggen) en webformulieren (ook opnieuw invullen)...is hier iets aan te doen?
Ja, alleen F5 indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Hehe, gekke IE-users, die CTRL nodig hebben om een normale refresh te doen *D

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

O. Is een F5 in Opera een harde refresh. O. :D O. :+

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Voor een harde refresh in Opera :
ALT + F5

Dit doet een hard-refresh op de huidige pagina, niets vervelends, gewoon een feature :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Hmmz, wat betekenen die cijfers in de Opera titelbalk eigenlijk?
Dat is van het formaat xxx.xxx - Blank page - Opera (waarbij Blank page ook gewoon een site kan zijn).
Ik ben het niet tegengekomen in de diverse faqs op het opera.com domein.

Hoe krijg ik het met tabs dusdanig voor elkaar dat als ik de laatste tab sluit hij dan naar de 1-na-laatste tab gaat. Dat gedrag doet Firefox en dat vind ik weer handig om zodoende al mijn tabs af te handelen.
Zo lees ik fora zeg maar :P
Opera doet dat niet, die gaat naar de 1-na-laatst geopende tab, terwijl ik in de prefs toch heb ingevoerd dat hij cycle pages in volgorde van tabs moet doen. Doe je dan ctrl-tab of ctrl-shift-tab dan werkt dat uiteraard correct, maar niet als ik een tab sluit.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ppl schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 23:18:
Hmmz, wat betekenen die cijfers in de Opera titelbalk eigenlijk?
Dat is van het formaat xxx.xxx - Blank page - Opera (waarbij Blank page ook gewoon een site kan zijn). Ik ben het niet tegengekomen in de diverse faqs op het opera.com domein.
Zou je een kleine screenshot willen posten waarin we kunnen zien wat je bedoelt? Bij mij staat er [opera logo] Blank page - opera en geen cijfers.
ppl schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 23:18:
Hoe krijg ik het met tabs dusdanig voor elkaar dat als ik de laatste tab sluit hij dan naar de 1-na-laatste tab gaat. Dat gedrag doet Firefox en dat vind ik weer handig om zodoende al mijn tabs af te handelen.
Zo lees ik fora zeg maar :P
Opera doet dat niet, die gaat naar de 1-na-laatst geopende tab, terwijl ik in de prefs toch heb ingevoerd dat hij cycle pages in volgorde van tabs moet doen. Doe je dan ctrl-tab of ctrl-shift-tab dan werkt dat uiteraard correct, maar niet als ik een tab sluit.
Ik snap precies wat jij bedoelt. In Opera is er volgens mij geen knopje waarmee je de volgorde van tabs kan instellen die je wilt zien. De instellingen voor "Cycle page" gelden alleen wanneer je ctrl-tab doet. Maar dat had je inmiddels al uitgevonden. Ik weet ook waarom je deze manier van surfen gewend bent: In Firefox kan het niet anders.

Wat je in Opera wel kunt proberen is tabs te minimalizeren. Het klinkt misschien raar (in FF kan dit niet), maar je kunt elke tab in Opera minimalizeren. Stel dat je drie tabs open hebt staan. 1, 2 en 3. Als je tab 1 geminimalizeerd hebt en je zit tab 2 te lezen, dan kun je tab 2 sluiten en je ziet vervolgens tab 3 voor je neus staan. Dat is volgens mij precies wat jij wilt :).

Hoe kun je tabs minimalizeren? Twee manieren:
• 1) Mouse gesture: Hold right button, move down then left
• 2) Door op het minimize knopje te drukken. Deze zit rechtsboven wanneer je het volgende uitvinkt: tools -> preferences -> general -> show close button on each tab

• ppl
  • Niet online

ppl

wwillem schreef op donderdag 01 september 2005 @ 14:59:
[...]

Zou je een kleine screenshot willen posten waarin we kunnen zien wat je bedoelt? Bij mij staat er [opera logo] Blank page - opera en geen cijfers.
Bij deze dan een screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://img114.imageshack.us/img114/3362/operacijfers7to.jpg
Wat je in Opera wel kunt proberen is tabs te minimalizeren.

Hoe kun je tabs minimalizeren? Twee manieren:
• 1) Mouse gesture: Hold right button, move down then left
• 2) Door op het minimize knopje te drukken. Deze zit rechtsboven wanneer je het volgende uitvinkt: tools -> preferences -> general -> show close button on each tab
Ik had die optie al gevonden op het my.opera.com forum, een minimize, m aximize en close knop op die plek vind ik wat handiger dan op de tab zelf, sluit je niet per ongeluk een tab als je misklikt (hoewel je die dan weer terug kunt halen, maar toch).
Mouse gestures mogen dan leuk zijn, maar mijn muis gebruik ik het liefst zo min mogelijk, daarmee valt het gebruik van mouse gestures dus af. Ik heb ze ook meteen uitgeschakeld trouwens.
Met een tablet werkt het toch niet lekker.

Wat ik nu doe is gewoon alle tabs aanklikken, eigenlijk hetzelfde als jouw minimize trucje, dat werkt maar dat vind ik dan weer te omslachtig. Netzoals bij die mouse gestures...weer je muis gebruiken wat ik niet wil, dat muisgebruik wil ik graag inperken. Kan dat minimizen ook met een toets, dat werkt handiger en sneller dan zo'n muis?

• dr snuggles
  • Niet online
ppl schreef op donderdag 01 september 2005 @ 15:40:
[...]

Bij deze dan een screenshot:
[afbeelding]

Kan dat minimizen ook met een toets, dat werkt handiger en sneller dan zo'n muis?
De screenshot is duidelijk, maar ik heb geen idee wat die nummers betekenen.

Minimizen kan ook met toets 4. Meer shortcuts zijn te vinden in help -> opera help -> commands.

• Exe-cuter
Over de cijfers in titelbalk :
Extra-->Voorkeuren-->Geavanceerd-->Browsen-->Afmetingen venster tonen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Exe-cuter schreef op donderdag 01 september 2005 @ 20:42:
Over de cijfers in titelbalk :
Extra-->Voorkeuren-->Geavanceerd-->Browsen-->Afmetingen venster tonen :)
Dat even vertaald naar het Engels, dat vinkje uitgezet und nummerloos, merci :P
Ik weet ook al wel hoe ik er aan kom...ik wil nog wel eens misklikken :P
Weten we ook weer wat we moeten aanvinken als we eens willen weten hoe groot dat venster is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Ik gebruik al erg lang opera en in het beging zaten er jammer genoeg nogal vervalende bugs in. Maar gelukig hebben ze dat tegenwoordig opgelost. Al zit ik met twee probleme.

*Op me andere computer kan ik smoge panelen(die link staan) niet aan zetten zoals chatten.
*Na systeem crash wilt het voorkomen sinds opera 8 al je gevens zijn verdwenen. Bookmarks, werbalk settings, enz. Weet iemand hoe je oude bookmarks dan weer je settings en bookmarks terug kan halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126426

Anoniem: 91634 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 23:29:
Ik gebruik al erg lang opera en in het beging zaten er jammer genoeg nogal vervalende bugs in. Maar gelukig hebben ze dat tegenwoordig opgelost. Al zit ik met twee probleme.

*Op me andere computer kan ik smoge panelen(die link staan) niet aan zetten zoals chatten.
*Na systeem crash wilt het voorkomen sinds opera 8 al je gevens zijn verdwenen. Bookmarks, werbalk settings, enz. Weet iemand hoe je oude bookmarks dan weer je settings en bookmarks terug kan halen ?
1. Als je Chat & Mail niet aan kan zetten komt dat omdat je nog geen Chat & Mail account hebt gemaakt. Doe dat eerst in Tools -> Mail and chat accounts

2. Dat alles weg is heb ik overigens nog nooit gehad, maargoed...
Als je bij de installatie 'use seperate settings for each user' hebt uitgevinkt, staan AL je instellingen (favorieten/wachtwoorden etc) in de \Opera\profile map. Elke keer als ik Opera opnieuw installeer is het terugzetten van deze map voldoende om alles weer hetzelfde te hebben, inclusief Mouse Gestures etc. Als je wel hebt aangevinkt dat iedere gebruiker aparte instellingen heeft (op een familie pc ofzo, of je hebt er niet naar gekeken tijdens installatie :)), staat dit mapje -DACHT IK- ergens in documents and settings\[gebruiker]\application data\.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 126426 op 03-09-2005 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Voor de geintereseerde: http://benjamin.reyntjes.com/?p=14 Een statisch Opera desktop icoontje met submenu (Zoals Internet Explorer) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

De Opera Community is nu geheel vernieuwd:
Sharing is good. This site was made for you, your friends and anyone else to come and share stories, pictures, files, messages, links and much, much more. You now have access to 300 MB of storage to use how you see fit. It doesn't get much better than that.
8)

De blog-mogelijkheden zijn nu zeer uitgebreid:
  • Support for most popular blogging tools using Blogger, MoveableType or MetaWebLog API
  • Full RSS/Atom Syndication support
  • Full HTML and BBCode support
  • Upload your own images and attachments
  • Customizable look and feel
  • Limit posts to your specified friends only
  • Get comments from other community members
  • Include secret messages (whispers)
  • Trackback support
  • Full moderator rights for comments to your own blog
  • Categorize blog posts for easy access to past postings
  • Mobile blogging using MMS
  • Mobile stylesheets optimized for readability on all phones running the Opera Mobile Browser
  • Rotating photo album
  • Countdowns
  • And much more!.. You won't find a better blog than this :)
Ik vind zelf de frontpage van de forums wat onoverzichtelijk, en ook de navigatie laat wat te wensen over (ze zijn in groepen verdeeld die wat uit elkaar staan / om bv. in de Nederlandse forums te komen moet je nu twee keer klikken ipv één keer....).

* GeekK kan nu niet alles goed beoordelen omdat hij surft met een 14" zwart/wit monitor... :P

[ Voor 4% gewijzigd door GeekK op 06-09-2005 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Ik gebruik sinds een paar dagen opera 8.02 en ben onder de indruk. Helaas is er echter 1 probleem wat verder gebruik tegenhoudt :

Bij het openen van een filmpje zoals avi,mpeg,wmv opend na het downloaden natuurlijk wmp10. Hierna gaat het grondig fout, de resolutie van mijn scherm veranderd en de pc hangt. Geen bsod nee echt hangen, alleen een reset helpt.

Dit probleem heb ik niet met firefox, avant en ie. Heb opera en wmp10 her installed, maar helaas. Ook veel gezocht op google en in forums maar helaas niets kunnen vinden. Al mijn drives zijn up to date en mijn pc is verder 100% stabiel, moet dus wel aan opera liggen of de wmp plugin.

Iemand enig idee ? want ik wil graag opera gebruiken en een re-install van xp om de problemen (waarschijnlijk) te verhelpen daar heb ik niet zo veel zin in en tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Ga eens naar Extra-->Geavanceerd-->Plugins en zoek daar alles op wat met wmp10 of video's te maken heeft. Vervolgens naar de plugin-map en die bestanden eens verwijderen.
(Wel mischien opnieuw wmp10 installeren)

Wat mischien ook het probleem kan zijn is dat wmp10 verkeerd wordt aangeroepen ofzo.
Ga naar Extra-->Voorkeuren-->Geavanceerd-->Downloads en zoek daar de typen voor video op. Klik dan op bewerken en selecteer een andere plugin of programma.

Tjah, het is en blijft een vaag probleem :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Bedankt voor de tip, ondertussen het probleem gevonden met hulp van het opera forum :
Het ligt aan de AA instelling van mijn nvidia 6800gt. Die staat bij mij standaard op 4xAA, op de een of andere manier krijg je hierdoor het door mij beschreven probleem.

Na het aanmaken van een profiel voor opera.exe waar de AA op uit wordt gezet zijn de problemen opgelost. Absurd overigens maar goed het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Laatst online: 21:23
Ongelooflijk dat men hier durft te beweren dat Opera tabs gebruikt :X

Opera heeft al heel lang een MDI interface, wat veruit superieur is aan 'tabs'. De makers van fx snappen waarschijnlijk niet hoe een MDI applicatie werkt, dus hebben ze maar pageframes gebruikt.

Dat fx populair is geworden omdat het 'Open Source' is en 'freeware' is erg jammer voor het veruit superieure Opera. Helaas heeft deze populariteit ertoe geleid dat Opera zichzelf ook adverteerd als browser met 'tabs', wat ikzelf schandalig vind.

Doordat zelfs IE7 gebruik gaat maken van pageframes ipv fatsoenlijk MDI en ik fx niet snel zie overstappen naar MDI, zal ik de komende 5 jaar nog bij Opera blijven zitten...

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
eddie19 schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:43:
Ongelooflijk dat men hier durft te beweren dat Opera tabs gebruikt :X

Opera heeft al heel lang een MDI interface, wat veruit superieur is aan 'tabs'. De makers van fx snappen waarschijnlijk niet hoe een MDI applicatie werkt, dus hebben ze maar pageframes gebruikt.

Dat fx populair is geworden omdat het 'Open Source' is en 'freeware' is erg jammer voor het veruit superieure Opera. Helaas heeft deze populariteit ertoe geleid dat Opera zichzelf ook adverteerd als browser met 'tabs', wat ikzelf schandalig vind.

Doordat zelfs IE7 gebruik gaat maken van pageframes ipv fatsoenlijk MDI en ik fx niet snel zie overstappen naar MDI, zal ik de komende 5 jaar nog bij Opera blijven zitten...
Zo had ik het nog niet bekeken, maar het klopt wel degelijk ! _/-\o_
Vandaar dat ik Firefox en aanverwanten altijd zo weinig flexibel vind werken. Aan de andere kant, voor 90% van de tijd werk je nu eenmaal tab-based in Opera. Of er nu MDI achterzit of niet. ;)

En uiteraard adverteren ze het met "tabbed browsing", omdat dat tegenwoordig toch 1 van die termen is die de gewone mens begint te snappen. Opera biedt zoveel technologie waar ze gewoonweg geen reclame voor kunnen maken, omdat toch niemand het begrijpt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
eddie19 schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:43:
Waarom is het dan superieur? Wat zijn de voordelen van MDI in plaats van tabs dan? * Harm is erg benieuwd en niet alleen omdat ik Firefox zo leuk vind :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
Harm schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:05:
[...]
Waarom is het dan superieur? Wat zijn de voordelen van MDI in plaats van tabs dan? * Harm is erg benieuwd en niet alleen omdat ik Firefox zo leuk vind :P .
Aangezien alle 'tabs' in feite nieuwe vensters zijn, kun je elk venster afzonderlijk vergroten en verkleinen. Je kunt alle vensters naast elkaar zetten, boven elkaar en gestapeld. Verder werkt de Windows default ctrl + tab om binnen een MDI applicatie van venster te wisselen.

Verder heeft Opera de mogelijkheid om een 'linked' venster te maken, wat je een beetje kunt zien als frames. Alle links die je aanklikt in het ene venster worden geopend in het 'linked' venster. Dit kan handig zijn voor bijvoorbeeld menu's.

MDI maakt het ook mogelijk om per venster instellingen te hebben (zoom, toolbars, 'reload every...').

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Opera is gratis, zonder ads!

http://www.opera.com/

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-05 14:25

evaarties

Powerball @ 12.582

O dit is super :D... nou heb ik wel een licentie maar die kan zo mooi ingelijst worden :D.

Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• griphin
  • Laatst online: 01-05 07:39
Ze hebben meteen het versienummer geupgrade naar 8.5 (naar firefox gekeken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Schitterend nieuws dit ! (hoewel ik een geregistreerde versie had). Vaak hoorde ik mensen klagen dat Firefox het wel kon doen zonder ads, en ze dus liever die browser installeerden.

Heb ook maar even de startpost aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

OMG dit is echt super! Nu kan niemand meer zeuren dat ie geen Opera wil gebruiken omdat het Shareware of Spyware of weet ik veel wat is. Hulde voor Opera; echt een top-browser!! *D

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Download Opera 8.50

Changelog

At a Glance
• Advertisement banner removed
• Registration options removed
• Updated end-user license agreement
• Browser JavaScript fixes broken Web sites on the fly

Changes since 8.02
User interface:
-Removed advertising banners and all dialogs and menus related to advertising, registration, and license codes.
-Solved issue with Opera reverting explicit user setting to use program as handler rather than plug-in.
-Removed support for branded banners.

Security:
-Fixed issue reported in Secunia Advisory 16645: Attachment URLs now used instead of cache URLs for viewing attachments.
-Fixed drag-and-drop vulnerability allowing unintentional file uploads. Issue reported by mikx.de.
Improved handling of must-revalidate cache directive for HTTPS pages.
-Fixed display issue with cookie comment encoding.

Miscellaneous:
-Included Browser JavaScript by default. On first run after install/upgrade, Opera will fetch a fresh browser.js file and start using it.
-Multiple stability fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Opera nu gratis zonder advertenties verkrijgbaar

Dinsdag 20 september 2005, 11:27 - De advertentievrije versie van de Operabrowser is vanaf vandaag definitief gratis verkrijgbaar. Voorheen moest er betaald worden voor deze versie.

Door Jeroen Doorn

De browser van Opera kwam voorheen in twee smaken: een gratis versie met een advertentie en een betaalde versie zonder advertentie. Opera heeft nu besloten de advertentievrije versie gratis aan te bieden. "Operafans wereldwijd hebben deze dag mogelijk gemaakt", stelt Jon von Tetzchner, directeur van Opera.

De Noorse browser Opera bestond eind augustus tien jaar. Om het feest luister bij te zetten kregen gebruikers een dag lang de kans om gratis een advertentievrije versie van de webbladeraar te downloaden.
Bron: www.webwereld.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

eddie19 schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:27:
[...]

Aangezien alle 'tabs' in feite nieuwe vensters zijn, kun je elk venster afzonderlijk vergroten en verkleinen. Je kunt alle vensters naast elkaar zetten, boven elkaar en gestapeld. Verder werkt de Windows default ctrl + tab om binnen een MDI applicatie van venster te wisselen.
ctrl-tab is niet Windows default, dat is alt-tab. ctrl-tab in Firefox doet hetzelfde als in Opera.
Opera heeft alleen een vage manier van werken met die 'tabs'. Ieder andere applicatie gaat van links naar rechts in volgorde de 'tabs' af, ook alt-tab in Windows maar Opera niet. Die gaat naar de eerst volgende geopende tab en dat is verrekte irritant als je allemaal tabs opend en ze dan 1 voor 1 sluit.
Zo lees ik vaak fora. Tot nog toe heb ik nog niet gevonden hoe ik dat in Opera voor elkaar krijg, in dat opzicht zou je dus ook kunnen stellen dat Opera daarin niet flexibel is.
MDI maakt het ook mogelijk om per venster instellingen te hebben (zoom, toolbars, 'reload every...').
Volgens mij heeft Firefox diezelfde functionaliteit.

Het enige MDI voordeel die je tot nog toe hebt verteld en die ik zo snel zie is dat je vensters afzonderlijk van grootte kan laten zijn. Voor de gemiddelde gebruiker compleet useless in mijn ogen.
Alleen handig als je sites wil vergelijken, een andere toepassing daarvoor schiet me niet te binnen.

En om nou mensen te classificeren als geen kennis van zaken hebben omdat ze een andere implementatie kiezen dan het MDI voor dat 'tabs' gebeuren....sja...dat vind ik dan weer sneu.
Wie weet vonden ze MDI net teveel voor wat zij wilden, ik roep maar wat, ik heb verder geen verstand van programmeren.

Zou je misschien wat meer en wat betere voorbeelden kunnen geven wat dat MDI in Opera wel kan en wat dat tabbed browsing in Firefox dus niet kan?
Hetgeen je nu opgesomt hebt werkt gewoon in beide browsers voor zover ik weet.
Exe-cuter schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:59:
[...]

Zo had ik het nog niet bekeken, maar het klopt wel degelijk ! _/-\o_
Vandaar dat ik Firefox en aanverwanten altijd zo weinig flexibel vind werken. Aan de andere kant, voor 90% van de tijd werk je nu eenmaal tab-based in Opera. Of er nu MDI achterzit of niet. ;)
Als ik zie wat ik aan opties kan instellen dan vind ik ook Opera niet bepaald flexibel. Het voordeel van Firefox is dan weer dat je die functionaliteit kan toevoegen door het gebruik van 1 of meerdere extensions. Dat is totaal niet mogelijk bij een Internet Explorer of Opera.
Default zijn ze beiden niet flexibel, maar door de uitbreidbaarheid van Firefox vind ik die dan weer net even iets flexibeler. Je kunt het ook andersom gooien, je moet steeds weer met extensions in de weer voor functionaliteit en dat kun je zien als niet flexibel (je moet weer de nodige handelingen verrichten eer je het voor elkaar krijgt).
En uiteraard adverteren ze het met "tabbed browsing", omdat dat tegenwoordig toch 1 van die termen is die de gewone mens begint te snappen. Opera biedt zoveel technologie waar ze gewoonweg geen reclame voor kunnen maken, omdat toch niemand het begrijpt :+
Tabbed browsing is zo langzamerhand inderdaad een marketing term geworden.
Als dat MDI echt handiger zou zijn als tabbed browsing dan zou het misschien voor de marketing beter zijn dat Opera dat ging uitbuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 11:08

babybox

Win7

Ik ben erg blij met opera 8 veel voordelen moet echter nog wat dingen zien uitzoeken

Maar 1 gigantisch probleem wat mij ertoe zou brengen opera te deinstalleren.

ga ik met maxthon naar www.dixons.nl ziet het er normaal uit:
klik hier voor maxthon-voorbeeld http://img35.imageshack.us/my.php?image=maxthonlnk9lv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs47.xs.to/pics/05382/Maxthon.lnk.jpg.xs.jpg

ga ik met opera 8.5 naar dezelfde pagina zie ik allerlei witte vlakken
http://img35.imageshack.us/my.php?image=opera5mb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs47.xs.to/pics/05382/opera.jpg.xs.jpg

(nee ik heb niks veranderd aan de configuratie van opera en ook niet van de popupblocker)

[ Voor 33% gewijzigd door babybox op 20-09-2005 22:18 ]

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

babybox schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:14:
Ik ben erg blij met opera 8 veel voordelen moet echter nog wat dingen zien uitzoeken

ga ik met maxthon naar www.dixons.nl ziet het er normaal uit:
klik hier voor maxthon-voorbeeld http://img35.imageshack.us/my.php?image=maxthonlnk9lv.jpg
[afbeelding]

ga ik met opera 8.5 naar dezelfde pagina zie ik allerlei witte vlakken
http://img35.imageshack.us/my.php?image=opera5mb.jpg
[afbeelding]

(nee ik heb niks veranderd aan de configuratie van opera en ook niet van de popupblocker)
Even snel met Firefox 1.5 beta 1 gechecked en daar zie ik ook dat er het e.e.a. aan blokken over plaatjes heen geschoven wordt.
In Opera 8.50 ook maar even geprobeerd. Useragent op Internet Explorer, Mozilla en Opera gehad en Opera wel volledig scherm gedaan (en ik heb een hoge resolutie in Windows: 1400x1050) en ik kon het niet constateren. Toen verkleinde ik Opera eens en voila, hetzelfde effect als op je plaatjes.
Bugje in de site gezien het feit dat het in Firefox ook niet goed gaat of is het een bugje in Opera zelf?
Ik denk eerder dat het aan de site ligt dan aan Opera.

[ Voor 21% gewijzigd door ppl op 20-09-2005 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

ppl schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:25:
[...]

Even snel met Firefox 1.5 beta 1 gechecked en daar zie ik ook dat er het e.e.a. aan blokken over plaatjes heen geschoven wordt. Waarschijnlijk dus gewoon een slecht ontworpen site die het ook alleen in IE goed werkt. De Dixons site werkt al tijden niet helemaal 100% in andere browsers dan IE, maar wel goed genoeg :)
is het ook bekend hoeveel sites (door slecht ontwerp of wat dan ook) slecht getoond worden.
In firefox worden veel sites niet goed getoond (dat heeft dan te maken met het feit dat website-makers dat niet goed regelen en zich niet aan de W3C standaarden houden) maar heeft het feit dat bepaalde sites zich niet goed tonen te maken met opera of met de website--maker.

En hoe verhoudt het aantal problematische sites bij opera 8.5 met dat aantal bij firefox?

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

Allereerst: ik vind opera echt een super-browser waarin nog veel te leren en te ontdekken valt!

Hij ziet er ook nog eens gelikt uit

Maar d'er zijn nog een aantale zaken waar ik wat hulp mee nodig heb

een aantal problemen/vragen die ik heb m.b.t. opera

1. Hoe kun je opera (automatisch) laten minimaliseren naar de systemtray rechtsonder?

2. hoe kun je cache/cookies e.d. schoonmaken met behoud van bepaalde cookies?

3. Ik ben bij maxthon gewend door dubbelklikken op een tab-blad dit tabblad te laten sluiten. Maar als ik op dit tabblad klik in opera gebeurd er niks. Is er een mogelijkheid dit te veranderen?

4. Alt-D in internet explorer/maxthon laat de cursor verspringen naar de adres-balk in opera is dit geloof ik F-2 is dit op een bepaalde manier om te zetten naar Alt-D aangezien ik ook wel eens op een niet-opera pc zit die niet van mij is?

5. Het slepen dwz drag-and-drop vind ik als ik het gebruik m.b.t. het openen van een nieuwe link in een nieuwe tab door rechtermuisknop ingedrukt te houden en te slepen naar beneden, minder goed dan maxthon daar is het gewoon slepen naar rechts of schuin naar rechtsonder of schuin naar rechtsboven. Is het ingedrukt houden van rechtermuisknop en slepen naar beneden de enige methode om een link in een nieuwe pagina te openen in opera?

6. In maxthon was ik gewend een woord te slecteren en dan naar rechts te slepen en dan werd het woord automatisch opgezocht in google en werden de zoekresultaten voor dat woord geopend in google.nl

7. Hoe plaats je je favorieten op je bovenscherm, zodat ze continu zichtbaar zijn, want nu krijg ik ze alleen op het paneel links.

8. Hoe voorkom je dat je de laatste tab gesloten krijgt. Ik bedoel ik wil dat de laatste tab altijd open blijft.

Als ik maar een paar vragen beantwoord krijg ben ik al blij :)

[ Voor 21% gewijzigd door babybox op 20-09-2005 22:58 ]

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106551

babybox schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:51:
Allereerst: ik vind opera echt een super-browser waarin nog veel te leren en te ontdekken valt!

Hij ziet er ook nog eens gelikt uit

Maar d'er zijn nog een aantale zaken waar ik wat hulp mee nodig heb

een aantal problemen/vragen die ik heb m.b.t. opera
ten eerste : je hoeft niet zo te schreeuwen !!!!!
1. Hoe kun je opera (automatisch) laten minimaliseren naar de systemtray rechtsonder?
Als je een mail- en/of chataccount aanmaakt in Opera ( je hoeft hem verder niet te gebruiken ), dan krijg je in de systemtray een icoontje voor Opera. Rechtermuisknop daarop heeft een optie "Hide Opera"
2. hoe kun je cache/cookies e.d. schoonmaken met behoud van bepaalde cookies?
Algemeen schoonmaken : "Tools"->"Delete private data", waarbij je aan kunt geven WAT er allemaal moet worden opgeschoond.
Cookies in het bijzonder : "Tools"->"Advanced"->"Cookies", waarin je handmatig cookies kunt verwijderen
5. Het slepen dwz drag-and-drop vind ik als ik het gebruik m.b.t. het openen van een nieuwe link in een nieuwe tab door rechtermuisknop ingedrukt te houden en te slepen naar beneden, minder goed dan maxthon daar is het gewoon slepen naar rechts of schuin naar rechtsonder of schuin naar rechtsboven. Is het ingedrukt houden van rechtermuisknop en slepen naar beneden de enige methode om een link in een nieuwe pagina te openen in opera?
Ik gebruik de derde muisknop hiervoor, maar er zijn ook mogelijkheden om Mousegestures aan te passen.
6. In maxthon was ik gewend een woord te slecteren en dan naar rechts te slepen en dan werd het woord automatisch opgezocht in google en werden de zoekresultaten voor dat woord geopend in google.nl
Woord selecteren, rechtermuisknop, "Search with"->"Google"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

Anoniem: 106551 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:25:
[...]

ten eerste : je hoeft niet zo te schreeuwen !!!!!

[...]

Als je een mail- en/of chataccount aanmaakt in Opera ( je hoeft hem verder niet te gebruiken ), dan krijg je in de systemtray een icoontje voor Opera. Rechtermuisknop daarop heeft een optie "Hide Opera"

[...]

Algemeen schoonmaken : "Tools"->"Delete private data", waarbij je aan kunt geven WAT er allemaal moet worden opgeschoond.
Cookies in het bijzonder : "Tools"->"Advanced"->"Cookies", waarin je handmatig cookies kunt verwijderen

[...]

Ik gebruik de derde muisknop hiervoor, maar er zijn ook mogelijkheden om Mousegestures aan te passen.

[...]

ik was niet aan het schreeuwen. met de onderstrepingen wilde ik alleen de vragen duidelijk maken

[...]

[...] heb ik gedaan, echter er verschijnt gewoon geen icoontje in de systemtray

[...]

Woord selecteren, rechtermuisknop, "Search with"->"Google"[/quote] [...] ja maar met maxthon kun je een woord selecteren en dan 'trekken' waarna hij automatisch zoekt in google

Firefox - Iphone

Anoniem: 106551

babybox schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:55:
ik was niet aan het schreeuwen. met de onderstrepingen wilde ik alleen de vragen duidelijk maken
Ok, maar die hele lap tekst onderstreept komt bij mij nogal schreeuwerig over, vandaar.
[...] heb ik gedaan, echter er verschijnt gewoon geen icoontje in de systemtray
hmmmmm. Misschien dan alleen maar als je een chat-account hebt aangemaakt ?
( gewoon een irc-server toevoegen, dat is waardoor bij mij het icoontje er bij kwam )
[...] ja maar met maxthon kun je een woord selecteren en dan 'trekken' waarna hij automatisch zoekt in google
Ja, je kunt niet alle hetzelfde hebben als in een andere browser...
Het kan trouwens ietsjes korter, je kunt het woord dubbelklikken, en je krijgt automatisch het rechtermuisknop-menu te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 106551 op 21-09-2005 00:05 ]

• Exe-cuter
Bij mijn vorige installatie had ik dit in een mouse-gesture staan. Zal morgen eens opzoeken hoe het juist ging. Is wel degelijk mogelijk :)
3. Ik ben bij maxthon gewend door dubbelklikken op een tab-blad dit tabblad te laten sluiten. Maar als ik op dit tabblad klik in opera gebeurd er niks. Is er een mogelijkheid dit te veranderen?
Zover ik weet werkt dit niet. Klikken met middelste muisknop wel. Je kan iig veel instellen bij de sneltoetsen dus het kan wel mogelijk zijn. Dit werkt wel omslachtig omdat je alles toetsen/functies handmatig moeten typen precies :s
4. Alt-D in internet explorer/maxthon laat de cursor verspringen naar de adres-balk in opera is dit geloof ik F-2 is dit op een bepaalde manier om te zetten naar Alt-D aangezien ik ook wel eens op een niet-opera pc zit die niet van mij is?
Alweer, via de opties van sneltoetsen. Ik zal er eens zo snel mogelijk een lijst van opzoeken want handmatig die toetsen/functies gokken is niet te doen :9
Dit wordt dan voornamelijk op nieuws-sites en fora gebruikt veronderstel ik. Daar maak ik eigenlijk altijd gebruik van mijn toetsenbord, dat veel nauwkeuriger werkt :
Ctrl+shift+click = openen in nieuwe pagina, op achtergrond
Shift+click = openen in nieuwe pagina, op voorgrond.
Of anders de mousegestures instellen. :)
Verdomd handig lijkt me ! Morgen eens melden bij Opera _/-\o_
7. Hoe plaats je je favorieten op je bovenscherm, zodat ze continu zichtbaar zijn, want nu krijg ik ze alleen op het paneel links.
Slepen ? Of instellen ? :s Moet toch mogelijk zijn ;)
8. Hoe voorkom je dat je de laatste tab gesloten krijgt. Ik bedoel ik wil dat de laatste tab altijd open blijft.
Een tab "locken" gaat niet, maar je kan wel kiezen voor "alles sluiten behalve actieve"

Veel succes :) En denk eraan dat je gewoonweg niet alles van Maxthon juist hetzelfde in Opera kan doen en andersom. Beetje aanpassing is nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Exe-cuter op 21-09-2005 00:43 ]

Anoniem: 99760

nu opera gratis is en zonder banners heb ik hem ook ff uitgeprobeerd, ik vind hem tot nu toe geweldig werken, zeer veel instelmogelijkheden. heb wel tot nu toe 1 site gevonden die niet hiermee overweg kan (is een active-x chat site).

maar nu heb ik een probleem, direkt bij opstarten van opera werd gevraagd of opera de standaardbrowser moest worden, ik wilde hem echter nog ff uitproberen voordat ik ja ging klikken. nu wil ik hem standaard maken en nou kan ik de optie "deze browser als standaard instellen" binnen in opera werkenlijk nergens vinden? zijn ze het vergeten in te bouwen of zo?

• EricJH
Anoniem: 99760 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 01:29:
nu opera gratis is en zonder banners heb ik hem ook ff uitgeprobeerd, ik vind hem tot nu toe geweldig werken, zeer veel instelmogelijkheden. heb wel tot nu toe 1 site gevonden die niet hiermee overweg kan (is een active-x chat site).

maar nu heb ik een probleem, direkt bij opstarten van opera werd gevraagd of opera de standaardbrowser moest worden, ik wilde hem echter nog ff uitproberen voordat ik ja ging klikken. nu wil ik hem standaard maken en nou kan ik de optie "deze browser als standaard instellen" binnen in opera werkenlijk nergens vinden? zijn ze het vergeten in te bouwen of zo?
Extra --> Voorkeuren --> Geavanceerd --> Programma's.....

Veel plezier met Opera....welkom bij de club.... :)

EricJH schreef op woensdag 21 september 2005 @ 01:35:
[...]

Extra --> Voorkeuren --> Geavanceerd --> Programma's.....

Veel plezier met Opera....welkom bij de club.... :)
en dit terwijl ik voorkeuren al 3 keren heb gechecked... bedankt :D

• disheaver
  • Niet online
Exe-cuter schreef op woensdag 21 september 2005 @ 00:40:
[...]

Bij mijn vorige installatie had ik dit in een mouse-gesture staan. Zal morgen eens opzoeken hoe het juist ging. Is wel degelijk mogelijk :)
Probeer eens ctrl + H, sneltoets voor hidden
[...]

Alweer, via de opties van sneltoetsen. Ik zal er eens zo snel mogelijk een lijst van opzoeken want handmatig die toetsen/functies gokken is niet te doen :9
Bedoel je de lijst met 'standaard' sneltoetsen? Die heeft zelf een sneltoets om geopend te worden: CTRL + B
De standaard bookmarkpaneel horizontaal krijgen lijkt me onmogelijk, aangezien je met niveaus kunt werken.

Wel kun je een toolbar aanmaken met bepaalde favo links, los van je bookmarks (of: menubalk: Bookmarks >... of met F4 kun je de Panels tonen/verbergen.

[ Voor 31% gewijzigd door disheaver op 21-09-2005 01:56 ]

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb hem ook even gedownload. Ik werk al best een tijd met FireFox en ik zweerde er bij moet ik toegeven. Ik heb Opera nooit gebruikt omdat het me niet intresseerde, maar na het lezen van dit topic ben ik het ook maar eens gaan proberen en moet zeggen dat het een toppertje is. Ik ben er ong niet echt super mee aan de slag gegaan maar eerste oogopslag is erg goed. En mous gestures is een leuk iets :D

1 ding is wel duidelijk voor mij althans Opera is here to stay!

• gwystyl
  • Laatst online: 22:53

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ook maar weer 's installeren dan. Een van de grote nadelen vond ik toch wel de ad-bar; met de rest van de layout kan ik wel leven, al zal ik (weer) enorm moeten wennen aan de mail-functie achter een sidebar of tabblad.
Als ik hierboven lees is er enorm veel instelbaar. Ik ga me er wel even tegenaan bemoeien tot het werkt zoals ik het wil ;)

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 11:22
Gebruik al opera sinds versie 6 :)

Mouse-gestures is gewoon zo handig, en voor firefox kan je wel plugins downloaden, maar het is geen opera :)

zojuist de mouse gestures ontdekt, wat handig!! ook de prullebak rechtsboven in beeld voor als ik per ongeluk een venster gesloten heb is ook zeer handig. de F11 kende ik al van IE maar zelfs IE heeft geen volledig beeld doordat oa de adresbalk van IE deels nog altijd zichtbaar is. en top10 meest gebruikste sites ook handig!! en dat opera vanzelf teruggaat naar het laatst bezochte site als je opera afsluit, ook handig!!. teveel om op te noemen, er gaat gwoon een wereld voor me open.

Opera, je hebt een fan erbij O+ .

ik had opera al eens eerder uitgeprobeerd 2 jaar terug of zo en hij beviel me niet. een vriend zwoer bij opera en ik verklaarde hem voor gek (toentertijd zag het eruit of er oorlog was op het beeld, tjokvol met buttons en banners en alles was gwoon onlogisch geplaatst/verdeeld). ook heb ik diverse versies van FF gebruikt, op de 1 of andere manier vond ik hem te kaal, het was wel prettig dat ie op IE leek maar toch had ik teveel problemen met FF. (oa 10 sneltoetsknoppies bovenaan me toetsenbord deden nix als FF de standaard browser was, met Opera werken ze gwoon vlekkeloos zie ik net). die vriend bleef volhouden dat Opera steeds beter werd en dat het een kwestie was van wennen, ik bleef hem voor gek verklaren.

nu schaam ik me diep, zal morgen hem ff smsen... ;(

edit: enig minpuntje zijn de map favorieten. ze zitten in een aparte map in bladwijzers en zijn niet direkt benaderbaar zoals in IE. maar jah, is geen ontzettend groot probleem, ik wen er wel een keer aan...

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 21-09-2005 02:33 ]

• edie
ppl schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:41:
ctrl-tab is niet Windows default, dat is alt-tab. ctrl-tab in Firefox doet hetzelfde als in Opera.
Opera heeft alleen een vage manier van werken met die 'tabs'. Ieder andere applicatie gaat van links naar rechts in volgorde de 'tabs' af, ook alt-tab in Windows maar Opera niet. Die gaat naar de eerst volgende geopende tab en dat is verrekte irritant als je allemaal tabs opend en ze dan 1 voor 1 sluit.
Zo lees ik vaak fora. Tot nog toe heb ik nog niet gevonden hoe ik dat in Opera voor elkaar krijg, in dat opzicht zou je dus ook kunnen stellen dat Opera daarin niet flexibel is.
Fout. alt+tab is voor het wisselen van programma's, ctrl+tab is voor het wisselen van vensters binnen programma's.

Alles is in te stellen in Opera. Zo ook de volgorde waarmee je door de vensters tab-ed.
Volgens mij heeft Firefox diezelfde functionaliteit.

Het enige MDI voordeel die je tot nog toe hebt verteld en die ik zo snel zie is dat je vensters afzonderlijk van grootte kan laten zijn. Voor de gemiddelde gebruiker compleet useless in mijn ogen.
Alleen handig als je sites wil vergelijken, een andere toepassing daarvoor schiet me niet te binnen.
Een andere 'toepassing' voor MDI weet ik zo ook niet, maar MDI werkt standaard veel beter dan tabs.
Zou je misschien wat meer en wat betere voorbeelden kunnen geven wat dat MDI in Opera wel kan en wat dat tabbed browsing in Firefox dus niet kan?
Hetgeen je nu opgesomt hebt werkt gewoon in beide browsers voor zover ik weet.
Helaas niet. Het enige wat ik zo uit mijn hoofd weet is dat je vensters apart kan vergoten. En ctrl+f4 = venster sluiten (ook weer default windows).
Als ik zie wat ik aan opties kan instellen dan vind ik ook Opera niet bepaald flexibel. Het voordeel van Firefox is dan weer dat je die functionaliteit kan toevoegen door het gebruik van 1 of meerdere extensions. Dat is totaal niet mogelijk bij een Internet Explorer of Opera.
Default zijn ze beiden niet flexibel, maar door de uitbreidbaarheid van Firefox vind ik die dan weer net even iets flexibeler. Je kunt het ook andersom gooien, je moet steeds weer met extensions in de weer voor functionaliteit en dat kun je zien als niet flexibel (je moet weer de nodige handelingen verrichten eer je het voor elkaar krijgt).
Opera is super flexibel. Alles is in te stellen.

• edie
[b]4. Alt-D in internet explorer/maxthon laat de cursor verspringen naar de adres-balk in opera is dit geloof ik F-2 is dit op een bepaalde manier om te zetten naar Alt-D aangezien ik ook wel eens op een niet-opera pc zit die niet van mij is?
Standaard is het F8.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Preferences (ALTgr+P) --> Advanced --> Browsing --> Cycle Pages
babybox schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:14:
Tja, de dixons website werkt niet eens :+
code:
1
2
Server Error in '/' Application.
Object reference not set to an instance of an object.

5. Het slepen dwz drag-and-drop vind ik als ik het gebruik m.b.t. het openen van een nieuwe link in een nieuwe tab door rechtermuisknop ingedrukt te houden en te slepen naar beneden..., enige methode om een link in een nieuwe pagina te openen in opera?
Sluiten doe je met CTRL+F4, CTRL+W, BENEDEN+RECHTS (een 'L' met de muis), op het kruisje klikken van de tab, en vast nog veel andere

In Opera is verspringen naar de adres-balk F8. Als je al een link hebt in je clipboard doe je CTRL+D dan paste ie het gelijk en gaat ook naar die pagina.

Pagina's open je in een nieuw venster met SHIFT+ENTER of SHIFT+CTRL+ENTER (voor background), BENEDEN (Muis), BENEDEN+OMHOOG (voor background met muis), of linkje slepen naar de tabbar naast je bestaande tabs. Je kan ook een bestaande tab naar je windows startbar slepen, dan krijg je het in een heel nieuw window.

Laten we vooral search niet vergeten. Bijvoorbeeld "g nederland" zoekt op google naar nederland. Je kan echt van alles instellen. Ik heb bijvoorbeeld 'm' voor MSDN. "m CreateWindow" brengt me gelijk naar de msdn site over CreateWindow.

[ Voor 10% gewijzigd door Darkvater op 21-09-2005 10:12 ]

• Exe-cuter
Probeer eens ctrl + H, sneltoets voor hidden
Hmm die kende ik nog niet. Best wel handig.
Bedoel je de lijst met 'standaard' sneltoetsen? Die heeft zelf een sneltoets om geopend te worden: CTRL + B
Nee, ik bedoeld alle functies van Opera die je kan instellen bij Geavanceerd-->sneltoetsen. Nu moet je copy/pasten van bestaande entries. Het zou veel makkelijker zijn als je links bv "CTRL + G" intypt en in het rechtse vakje een dropdown-list krijgt met alle acties die mogelijk zijn in Opera ;)

• ppl
  • Niet online

ppl

eddie19 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 08:52:
[...]

Fout. alt+tab is voor het wisselen van programma's, ctrl+tab is voor het wisselen van vensters binnen programma's.
Kijk dat maakt het al wat duidelijker, er zit een verschil tussen vensters in Windows en vensters binnen een applicatie ;)
Alles is in te stellen in Opera. Zo ook de volgorde waarmee je door de vensters tab-ed.

[...]

Opera is super flexibel. Alles is in te stellen.
Darkvater schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:11:
[...]

Preferences (ALTgr+P) --> Advanced --> Browsing --> Cycle Pages
Als je terug leest over mijn 'probleem' (eerder ergernis) over hoe Opera het doet met die 'tabs' (of windows, hoe je het noemen wilt) dan zie je dat er geen oplossing voor is. Ik had daarin zelf wat duidelijker moeten zijn :)
Ik was al weer vergeten dat het probleem optreed wanneer je 'tabs' gaat sluiten, dan springt hij naar de eerst volgend geopende 'tab' ipv degene die er naast zit. Dat wat Darkvater al noemde had men al veel eerder genoemd en werkt dan ook alleen met ctrl-tab. Dat is de enige oplossing en ik vind het onwijs onhandig om steeds weer nadat ik een tab sluit weer te moeten ctrl-tabben of op de juiste te moeten klikken. Andere geboden oplossingen verhelpen het niet en het is dus ook niet instelbaar in Opera. Alles instelbaar in Opera? Nee dus, anders was dit ook aan te passen.

Er is wel veel in te stellen en dat kan een voordeel en een heel groot nadeel zijn. Opera noemt veel dingen net even anders dan de browsers die ik gewend ben en Opera heeft die dingen ook opgesplitst, met als gevolg dat je er veel aan kunt instellen en dat ik eerst heel veel research moet doen wat nou wat is en hoe ik dingen nou moet instellen om hetzelfde te krijgen als in andere browsers. In dat opzicht vind ik Opera ontzettend star en verre van flexibel.

Ik zal een voorbeeld geven:
Ik kan cookies op heel veel manieren bijv. gaan lopen beheren maar dat wil ik niet. Ik wil gewoon cookies allemaal wel toestaan en ze allemaal weggooien wanneer ik Opera sluit. Ik wil echter wel een paar cookies behouden, van fora waar ik ingelogd ben.
De optie om alle cookies te accepteren kan ik vinden.
De optie om alle cookies bij het afsluiten muv een x aantal is er niet. Alleen de optie om "new cookies" bij het afsluiten van Opera weg te mikkeren. Gezond verstand zegt me dat ik met die optie het voor elkaar krijg dat de cookies worden weggeknikkerd bij het afsluiten.
De optie voor een zogenaamde whitelist kan ik nergens vinden, het is dus alles of niets.
Dan zijn er nog wat opties zoals het weigeren van alle cookies wat dus niet de bedoeling is; de vraag of een cookie geaccepteerd of geweigerd moet worden bij iedere cookie, rete irritant omdat je het dan voor iedere cookie moet doen, dan blijf je bezig; en als laatste heb je ook nog de optie om een cookie te behandelen zoals het in de Server Manager staat...server manager? wat is dat, waar staat dat?.
Ik heb verder in Opera niet kunnen ontdekken hoe ik iets soortgelijks wat ik in Firefox heb met de cookies kan verkrijgen.

Ik ben het dus totaal niet eens met de stelling dat Opera flexibeler is. Ik denk dat als we Opera gaan vergelijken met een Firefox of een Maxthon dat we dan op een evengrote flexibiliteit uit zullen komen onder de 3 browsers. Het zal dan eerder afhangen van persoonlijke voorkeur. Ik vind de cookie manier van Firefox prettiger dan die van een Opera of een Internet Explorer omdat ik die flexibeler vind dan de andere 2. Iemand anders zal daar ongetwijfeld anders over denken.

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-05 14:25

evaarties

Powerball @ 12.582

Exe-cuter schreef op woensdag 21 september 2005 @ 11:28:
[...]

Hmm die kende ik nog niet. Best wel handig.

[...]

Nee, ik bedoeld alle functies van Opera die je kan instellen bij Geavanceerd-->sneltoetsen. Nu moet je copy/pasten van bestaande entries. Het zou veel makkelijker zijn als je links bv "CTRL + G" intypt en in het rechtse vakje een dropdown-list krijgt met alle acties die mogelijk zijn in Opera ;)
je hebt in het stukje van sneltoetsen een zoekveld, type hier 'g ctrl' en je ziet wat CTRL + G doet.

Zelf heb ik nu dus ook 'F8' veranderd in ALT+D, deze ligt toch meer onder handbereik en stoort dan ook niet met Konfabulator.

Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!

Anoniem: 127076

ppl schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:36:
Ik was al weer vergeten dat het probleem optreed wanneer je 'tabs' gaat sluiten, dan springt hij naar de eerst volgend geopende 'tab' ipv degene die er naast zit. [...] Andere geboden oplossingen verhelpen het niet en het is dus ook niet instelbaar in Opera. Alles instelbaar in Opera? Nee dus, anders was dit ook aan te passen.
Wat wel mogelijk is, is één van de twee sneltoetsen om een tab te sluiten (ctrl+F4 en ctrl+w) aanpassen om naar de volgende tab te springen.
In voorkeuren -> Sneltoetsen -> Bewerken zoeken naar deze sneltoets en de actie veranderen in "Close page, 1 & Switch to next page". Op dezelfde manier kun je hier een muisgebaar voor instellen, bijvoorbeeld beneden, rechts is sluiten -> naar volgende tab en beneden, links is sluiten -> naar vorige tab.

• babybox

babybox

Win7

a. Hoe kan het als je een nieuwe pagina opent in Opera dat je dan eerst een blanke pagina krijgt die daarna pas geopend wordt? Dit is vrij irritant in internet explorer danwel firefox speelt dit probleem niet. Zo lijkt het laden extra lang te duren. Hebben meerdere mensen dit?

b. Ik heb me nu mijn mail account aangemeld. Ik zie nu in de systray het symbooltje van een brief, waarom is dit geen opera-symbool? Bij het minimaliseren via rechtsboven minnetje, minimaliseert hij niet, maar wel met Ctrl-H.

c. Als je per ongeluk op sluiten druk (rechts boven) sluit opera. Kun je het niet zo instellen dat hij dan automatisch minimaliseert als je dit doet?

[ Voor 10% gewijzigd door babybox op 22-09-2005 00:13 ]

Firefox - Iphone

• ppl
  • Niet online

ppl

Anoniem: 127076 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 20:32:
[...]
Wat wel mogelijk is, is één van de twee sneltoetsen om een tab te sluiten (ctrl+F4 en ctrl+w) aanpassen om naar de volgende tab te springen.
In voorkeuren -> Sneltoetsen -> Bewerken zoeken naar deze sneltoets en de actie veranderen in "Close page, 1 & Switch to next page". Op dezelfde manier kun je hier een muisgebaar voor instellen, bijvoorbeeld beneden, rechts is sluiten -> naar volgende tab en beneden, links is sluiten -> naar vorige tab.
Dat met die toetsen werkt nu voortreffelijk, thnx :)
Muisgebaren doe ik niet aan, dat muisgebruik moet je zo veel mogelijk beperken, is nou niet een apparaat wat goed voor je is. Die mouse gestures vind ik dan ook dom dat het erin zit.

• babybox

babybox

Win7

X(kruisje) rechtsboven in MSN minimaliseert het programma.

X(kruisje) rechtsboven in Opera sluit het programma

Is er een omweg om ervoor te zorgen dat hij niet sluit maar gewoon minimaliseert (net als bijvorbeled Shareaza)?

[ Voor 5% gewijzigd door babybox op 22-09-2005 00:02 ]

Firefox - Iphone

• Exe-cuter
babybox schreef op woensdag 21 september 2005 @ 22:19:
a. Hoe kan het als je een nieuwe pagina opent in Opera dat je dan eerst een blanke pagina krijgt die daarna pas geopend wordt? Dit is vrij irritant in internet explorer danwel firefox speelt dit probleem niet. Zo lijkt het laden extra lang te duren. Hebben meerdere mensen dit?
Ik heb totaal geen idee waarover je het hebt :) Als ik een link open in een nieuwe tab, begint hij automatisch met laden.
Maak ik een nieuwe tab aan zie ik uiteraard een "blanke" pagina, maar dit is in elke browser zo ;)

• babybox

babybox

Win7

Exe-cuter schreef op donderdag 22 september 2005 @ 00:03:
[...]

Ik heb totaal geen idee waarover je het hebt :) Als ik een link open in een nieuwe tab, begint hij automatisch met laden.
Maak ik een nieuwe tab aan zie ik uiteraard een "blanke" pagina, maar dit is in elke browser zo ;)
jaa bij mij begint hij ook gewoon met laden, maar het lijkt enige tijd te duren enkele sec want mijn scherm is dan wit

Firefox - Iphone

• disheaver
  • Niet online
Exe-cuter schreef op donderdag 22 september 2005 @ 00:03:
[...]

Hij bedoeld dat hij niet direct begint met renderen, maar eerst de pagina volledig laadt, en dan pas weergeeft (CTRL-F12 -> Advanced -> Browsing de optie 'Loading')

(tenminste, als hij dezelfde is als degene die op fok de vraag stelde :)

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:06
Ik heb het ook maar eens geprobeert, nu het gratis is :). Alles gaat prima; totdat ik wil gaan mailen naar een testaccount...

8)7 Het zal wel een heeel erg domme fout zijn maar ik doe ctrl+e (Compose),
typ een bericht (Hallo testaccount)
en dan wil ik instellen naar wie die gaat (Test@test.test O-) )....
Alleen die balk kan ik _nergens_ vinden!? Het enige wat ik kan bedenken en wat me ook logisch lijkt is als je op view klikt.. En voila, je krijgt een balkje met "account" tot en met "encoding".. Maar als ik erop klik dan verandert er niets in mijn scherm? Ik zie niets veranderen fzo... Ligt dit aan mijn instalatie? Hoe zet ik het aan? Ook als ik op send klik geeft ie een foutmelding.. Zoals ik al zei, het is waarschijnlijk een ongelovelijk domme vraag, want in de help en google wordt er niet over gerept (Of ik zoek verkeerd :9 )

Wie kan mij helpen O+

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• disheaver
  • Niet online
Kaaswagen schreef op donderdag 22 september 2005 @ 01:28:
Ik heb het ook maar eens geprobeert, nu het gratis is :). Alles gaat prima; totdat ik wil gaan mailen naar een testaccount...
Misschien onderschat ik je...maar wel een account aangemaakt? > Tools > Mail and Chat accounts

• Darkvater

Darkvater

oh really?

babybox schreef op woensdag 21 september 2005 @ 22:19:
c. Als je per ongeluk op sluiten druk (rechts boven) sluit opera. Kun je het niet zo instellen dat hij dan automatisch minimaliseert als je dit doet?
Hmm, dat weet ik niet maar je kan wel instellen dat ie zeurt als je Opera af wilt sluiten.
Preferences --> Advanced --> Notifications --> 'Confirm Exit'

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:06
jschelhaas schreef op donderdag 22 september 2005 @ 01:39:
[...]

Misschien onderschat ik je...maar wel een account aangemaakt? > Tools > Mail and Chat accounts
Ja ik heb er 3; 1 mailaccount en 2 irc accounts. En nu? :9

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• babybox

babybox

Win7

jschelhaas schreef op donderdag 22 september 2005 @ 01:17:
[...]

Hij bedoeld dat hij niet direct begint met renderen, maar eerst de pagina volledig laadt, en dan pas weergeeft (CTRL-F12 -> Advanced -> Browsing de optie 'Loading')

(tenminste, als hij dezelfde is als degene die op fok de vraag stelde :)
ik heb dus de nederlandse versie en via Extra->voorkeuren->geavanceerd->Browser->Laden daar heb je in principe een aantal keuzes direct verversen, na 1 seconde verversen, direct verversen na x aantal seconden verversen

daar heb je dus niet de mogelijkheid om meteen de pagina te renderen ipv wachten totdat hij eerst volledig is geladen

ik snap dus niet hoe het wel moet

Firefox - Iphone

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste