If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
die kende ik dus al jaNeejoh schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:45:
[...]
Maybe Joan of Arc (of hoe heet dat kind..). Zelf nooit gedaan, dus kan je niet vertellen of die hand er in zitMaar dat is de eerste die in me opkomt.
[edit]
Nèèèèh, niet echt relalistisch.. Beetje low poly (met smooth natuurlijk al beter, maar echt realistisch? Nope).
linkje..
en idd, die op 3dcafe is om te janken

STap 2 die kozijnen maken van de ramen en de deur. Ik vindt de uitleg op de site nogal vaag met een aatnal boxes enzo...
erhmm.
je kunt toch ook gewoon alleen een bepaald gebied renderen (het gebied waar je aanpassingen gemaakt hebt) i.p.v. het hele plaatje. je moet dan rechts boven "view" even veranderen in "Region" dan kun je met een vierkant kiezen welk stuk je wilt renderen van de scene en hoef je dus niet alles opnieuw te renderen. dit gaan natuurlijk veeeel snellerHeaget schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 18:21:
Beste Tweakers,
Ik heb een vraag wat betreft renderen, ik heb een aardige scene opgebouwd maar hij is nog lang niet klaar. Ik ben nu bezig met het toevoegen van allerlei kleine details, details die natuurlijk wel goed moeten zijn. Om fouten als snel te zien render ik na bijna al mijn weizigingen, 1 nadeel: het renderen in bijv. Front viewport duurt soms wel 2 minuten, 2 minuten waarin ik dus niets te doen heb. Ik render dan al in een resolutie van 640 X 320. Ook als ik de materials op Wireframe zet duurt het niet veel korter. Ik weet zelf wel hoe het kotm dat het lang duurt, ik heb verschillende schaduw effecten en een Skyligth in m'n scene. Als ik de skylight delete zal het zeker al een stuk sneller gaan, het enige nadeel is dat ik dan telkens die skylight moet verwijderen en er weer opnieuw inzetten. Kan iemand mij vertellen hoe ik d.m.v een optie of iets deregelijks de skylight tijdelijk uit kan zetten.
Grtz
Heaget
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Verwijderd
NetjesXLerator schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 02:06:
Ik ken hetWat dacht je van 36 uur renderen voor 1 minuut film, waar bij alles overbelicht is
Daar leer je van. Ik maak nu altijd low detail tussenrenders, dat helpt een hoop
Mijn volgende film is bijna af en dat is wel een week of 2 renderen, dus dat moet in 1 keer goed
3500 frames * 4 minuten gemiddeld. Dat is 233 uur oftewel 9,7 dagen fulltime renderen![]()
En watvoor resolutie heb je het dan staan?
houd?Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 11:11:
je zou eens kunnen proberen om uit een ander hoekpunt te renderen, dan wordt de reflectie op het houd namelijk anders.
Wellicht een tip om een paar stills te renderen en te delen voor commentaar, wellicht kun je er nog e.e.a. aan aanpassen alvorens zo lang te gaan renderen?XLerator schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 02:06:
Ik ken hetWat dacht je van 36 uur renderen voor 1 minuut film, waar bij alles overbelicht is
Daar leer je van. Ik maak nu altijd low detail tussenrenders, dat helpt een hoop
Mijn volgende film is bijna af en dat is wel een week of 2 renderen, dus dat moet in 1 keer goed
3500 frames * 4 minuten gemiddeld. Dat is 233 uur oftewel 9,7 dagen fulltime renderen![]()
En je rendert wel naar apparte images mag ik hopen?
Verwijderd
als je wil kan ik gerust de helft van de rendertijd voor mijn rekening nemen, heb hier een pentium 4 2.7gHZ met 1 gig ddr ram. en er zitten meerdere plugins op geinstalleerd, dus als je wil roep maar, contact me @ koen apestaartje koen3d-art.nl of laat het hier maar wetenXLerator schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 02:06:
deze is ook wel goed:FragNeck schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 14:58:
[...]
Jup, de beste tutorial die ik ooit heb gezien op internet in mijn ogen. (qua fotorealisme interieur)
http://www.osmosis.com.au...ls/studyhall_interior.htm
Verwijderd
dead linkgladiool schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 14:23:
[...]
deze is ook wel goed:
http://www.osmosis.com.au...ls/studyhall_interior.htm
edit: hmmm toch niet
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 15:09 ]
http://www.osmosis.com.au...ls/studyhall_exterior.htm
Sorry, was gare link, gefixt

[ Voor 26% gewijzigd door SnoeiKoei op 18-05-2005 15:48 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Oh shit dat is ook zoPlint schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 11:20:
[...]
Netjes
En watvoor resolutie heb je het dan staan?

Dat wordt nog langer renderen
Ik heb al tips gevraagd, op GoT en op school van studenten en docenten.wdekreij schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 12:47:
[...]
Wellicht een tip om een paar stills te renderen en te delen voor commentaar, wellicht kun je er nog e.e.a. aan aanpassen alvorens zo lang te gaan renderen?
En je rendert wel naar apparte images mag ik hopen?
Link op GoT is: [rml][ Film/3d] Spannend/eng effect maken[/rml]
Ik heb al enorm veel aangepast, maar bedankt voor de tip
En uiteraard gaat het naar losse TGA files
Heey dat is onwijs cool van je!!! Dat wil ik zéker wel natuurlijkVerwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 14:11:
[...]
als je wil kan ik gerust de helft van de rendertijd voor mijn rekening nemen, heb hier een pentium 4 2.7gHZ met 1 gig ddr ram. en er zitten meerdere plugins op geinstalleerd, dus als je wil roep maar, contact me @ koen apestaartje koen3d-art.nl of laat het hier maar weten
Ik heb alleen Ornatrix geinstalleerd, de install heb ik eventueel wel voor je. En reactor, maar dat is standaard in 7.
Hij zeurt wel over speedtree en simcloth maar dat heb ik niet gebruikt, alleen een keer getest, en hij blijft er over zeuren.
[ Voor 5% gewijzigd door Guillome op 18-05-2005 15:41 ]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
ok contact me maar op koen apestaartje koen3d-art.nl of kjwjansen apestaartje hotmail.com en dan komen we er wel uit, ik heb hier overigens 2 render pc's staan indien nodig.XLerator schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:28:
[...]
Heey dat is onwijs cool van je!!! Dat wil ik zéker wel natuurlijk
Ik heb alleen Ornatrix geinstalleerd, de install heb ik eventueel wel voor je. En reactor, maar dat is standaard in 7.
Hij zeurt wel over speedtree en simcloth maar dat heb ik niet gebruikt, alleen een keer getest, en hij blijft er over zeuren.
Punt 1: Vast niet?XLerator schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 01:40:
[...]
Punt 1: Ken ik jou?
Punt 2: Zit jij op dezelfde school dan?
Punt 3: Ken jij míj??
Punt 4: Wou je dan een 9??? Dan tevreden???
![]()
![]()
Punt 2: Jep, geloof het wel. CMD op NHL in Leeuwarden (1ste jaar nog maar...)
Punt 3: Nope, maar je werk wel
Punt 4: Sure

Ben begonnen met de details van de fiat 500 tut..
Alleen rondom de motorkop zie je fouten (niet mooie ronde stukken)
Dat lukt met niet om eruit te krijgen. kan iemand me daar bij helpen?
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig
Michel551813 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 09:58:
@ R-B: Beetje moeilijk te zien zo. Post eens een wire dan kunnen we je wellicht beter helpen.
Deze goed?
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Ik ben nog steeds bezig met het modelen en animeren van een aantal personen. Ik ben bezig geweest om de kleding (een blouse) een beetje mooi te maken door er een noise modifier over te gooien, maar het is toch niet helemaal wat ik wil.
Ik wil dus de blouse een beetje realistisch laten lijken en niet zo strak. Er moeten dus een beetje plooien en onevenheden in de mesh komen. Nu was mijn idee om eens in photoshop een aantal lijnen te painten en die te blurren om deze vervolgens als bump over de kleding te gooien en ik moet zeggen dat dit best een aardig resultaat geeft. Nu heb ik zelf al gezocht naar kant en klare mooiere bump voor kleding op het internet maar zonder resultaat. Weet iemand misschien waar ik deze bump voor kleding kan vinden?
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Bedankt!!!, ga ik vanavond/morgen proberen. Moet ze eerst werken
Maarre, ik heb ook een chamfer gedaan op die onderste edge's.. Die moet ik niet welden op de andere vertex van orginele lijn
Verwijderd
gaat ook niet om die chamfer maar om een set dubbele verticesR-B schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 11:40:
[...]
Bedankt!!!, ga ik vanavond/morgen proberen. Moet ze eerst werken
Maarre, ik heb ook een chamfer gedaan op die onderste edge's.. Die moet ik niet welden op de andere vertex van orginele lijn
vooral bij die middelste oranje staan er 3 waarvan je er makkelijk 2 kunt maken
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 11:54 ]
Hmm okj, zal is even goed ernaar kijken morgen. Bednakt alvastVerwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 11:53:
[...]
gaat ook niet om die chamfer maar om een set dubbele vertices
vooral bij die middelste oranje staan er 3 waarvan je er makkelijk 2 kunt maken
Ook al die driehoeken aan de randen van je motorkap kunnen de boosdoeners zijn: probeer zoveel mogelijk vierhoeken te maken ipv driehoeken. Driehoeken worden namelijk vaak lelijk in de meshsmooth.
Hij is kleiner dan en scheef.
Namelijk
1
2
3
4
5
6
| ____________ | | | | | |
wordt
1
2
3
4
5
6
| ________ / / / | | |
Wordt
1
2
3
4
5
6
7
| ___----- ___---- | | | | | |
Dit is niet gelukt, heb nu iets anders gedaan.. Hij ziet er nu veel beter uit. Alleen nog steeds 2 fouten..

Zo is hij nu. maar als je goed kijkt zie je 2 fouten..

Wat moet ik nu veranderen? of gewoon weer met de vertexen kloten etc?
Die vorige fouten heb ik verbeterd door stukje opnieuw te maken..

Dat zou het probleem van de hoek van de motorkap op moeten lossen (was al eerder gezegd, maar goed). Zorg dat je altijd quads maakt anders krijg je problemen met meshsmooth. Je andere probleem is minder duidelijk. Waarschijnlijk is er een vertex niet goed geweld.Die rand is gechamfered neem ik aan: controleer of er daar 2 vertices zijn.
Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig
Verwijderd
dit lijkt me de beste oplossingR-B schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 23:29:
[...]
Wat moet ik nu veranderen? of gewoon weer met de vertexen kloten etc?
Die vorige fouten heb ik verbeterd door stukje opnieuw te maken..

hmmmm.... was weer iets te laat, na goed, het antwoord is om en om het zelfde als michel551813
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 12:51 ]
http://img227.echo.cx/img227/2524/test2ad.jpg
Hier zie je een ruimte, zonder dak. Er zit een skylight in de scene.
http://img227.echo.cx/img227/2639/donkerhe9ab.jpg
En hier zie je precies dezelfde scene alleen dan met een dak erop, je ziet dat hij veel donkerder is dan de andere. Hoe kan ik ervoor sorgen dat dit net zo word als de eerste?
Grtz
Heaget
Dan:
1. zorg dat je plafond een apart object (plane oid) is
2. selecteer je sky light en ga naar de instellingen ervan
3. als het goed is zit er ergens een exlude knop ofzo, daarop drukken en dan je plafond selecteren en excluden (iig voor wat betreft cast shadows)
Denk dat dat moet helpen maar kan dat nu niet controleren.
Verwijderd
nopeHeaget schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 17:00:
Excluden enzo kan alleen maar bij omni's etc.
exlcuden kan bij elke lightsource
maar wat hij bedoeld is er voor zorgen dat je object geen shadows cast via
select obect > rightmouse > properties > cast shadows uit
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 17:03 ]

je ziet dus dat de zijdes op de hoeken niet recht ge-extrude worden.
is dit niet op de een of andere manier op te lossen (behalve dus alle vertexes apart trugzetten) want ik kom het regelmatig tegen bij dakgoten enz..
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
nee kan niet, staat standaard op cast shadows, kan je nix aan veranderen.Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 17:01:
[...]
nope
exlcuden kan bij elke lightsource
maar wat hij bedoeld is er voor zorgen dat je object geen shadows cast via
select obect > rightmouse > properties > cast shadows uit
Vray (kan) ik niet gebruiken, Skylight geeft zo'n mooi effect. Ik heb ook omni's gebruikt maar skyligth geeft net dat beetje extra. Ik gebruik niet radiosity maar die andere, ben de naam even kwijt.XLerator schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 18:45:
t Is geen goede oplossing. Je moet gewoon geen skylight gebruiken (of eventueel alleen om buiten te verlichten), maar plaats omnis in je kamer daar waar de lampen zich in het echt ook zouden bevinden, en model deze lampen ook. Dan krijg je pas wat je wiltEn voor een mooi resultaat gebruik je VRay, Brazil (ken ik niet) of radiosity
Ik heb nu dit.
http://img62.echo.cx/img62/153/19tunneloverallropes5en.jpg
Nee er zit inderdaad nog geen dak op.
Als je echt de scanline wilt houden maak dan een dome of light aan. Dat is tig keer sneller renderen dan skylight.
Verwijderd
Zelf belichting plaatsen en misschien indirect illumination/radiosity gebruiken is dus de boodschap (geeft als je het goed toeppast zelfs mooier en realistischer effect).
Trouwens, wat is het verschil tussen een skylight en global illumination. Is een skylight niet gewoon de toepassing van global illumin?
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 19:13 ]
Ik weet geen oplossing. Maar met view align is het redelijk snel weer recht te zetten.DaNiEl KuNsT schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 17:57:
ik heb ook f een vraagje. k ben dit nu al een paar keer tegengekomen en het is toch best irritant. als je een editable poly hebt en je extrude een aantal poly's die niet in een zelfde vlak liggen krijg je dit:
[afbeelding]
is dit niet op de een of andere manier op te lossen (behalve dus alle vertexes apart trugzetten) want ik kom het regelmatig tegen bij dakgoten enz..

Je raadt nooooit met welke tutorial ik bezig ben
Edit: @ Daniel Kunst: volgens mij moet je in de extrude dialog box Local Normal aanvinken ipv Group.
[ Voor 45% gewijzigd door Bozozo op 20-05-2005 20:29 ]
Ik heb trouwens net ook ff met radiosity geprobeerd maar ook dat gaf niet het gewenste effect. Ik houd het dus wel bij de gewone skylight.
[ Voor 71% gewijzigd door Heaget op 20-05-2005 20:40 ]
had ik.Bozozo schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 20:24:
[afbeelding]
Je raadt nooooit met welke tutorial ik bezig ben
Edit: @ Daniel Kunst: volgens mij moet je in de extrude dialog box Local Normal aanvinken ipv Group.
group verplaatst het hele zooitje naar 1 kant.
local normal krijg je dus dit
by poly worden de randjes wel mooi recht, maar krijg je dus geen hoekje
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Nee.Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 19:08:
Trouwens, wat is het verschil tussen een skylight en global illumination. Is een skylight niet gewoon de toepassing van global illumin?
Skylight laat van alle kanten licht komen waardoor je een hele zachte wazige schaduw krijgt, net als buiten. Dat kan je ook krijgen door een boel omni`s (10 ofzo) rondom je object te zetten.
Global Illumination is het verder springen van licht. Dus dat objecten elkaar ook verlichten. Een rode bal in een witte kamer waar een licht op gericht is (direct of indirect, dit is bijna altijd het geval), geeft een rode gloed door de kamer.
Normaal zijn die efffecten in een kamer heel klein, maar erg fijn
[ Voor 3% gewijzigd door Guillome op 20-05-2005 21:05 ]
Verwijderd
Wat is het verschil dan tussen global Illumination en indirect illumination?XLerator schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 21:04:
[...]
Nee.
Skylight laat van alle kanten licht komen waardoor je een hele zachte wazige schaduw krijgt, net als buiten. Dat kan je ook krijgen door een boel omni`s (10 ofzo) rondom je object te zetten.
Global Illumination is het verder springen van licht. Dus dat objecten elkaar ook verlichten. Een rode bal in een witte kamer waar een licht op gericht is (direct of indirect, dit is bijna altijd het geval), geeft een rode gloed door de kamer.
Normaal zijn die efffecten in een kamer heel klein, maar erg fijnJe krijgt namelijk een erg mooie en realistische belichting, omdat je geen pikzwarte hoeken ofzo krijgt: alles wordt, direct of indirect, belicht.

"Indirect Illumination" zijn de daadwerkelijke "sprongen" van het licht na zijn eerste directe inval.
Speelt iemand hier trouwens met mental ray in max? bevalt dat? En ten opzichte van Vray?
Verwijderd

Iig heeft het een erg goede micro displacement. Verder weet ik nog geen voordelen

Zit op het moment namelijk zwaar te twijfelen of ik nog een DVD van Allan McKay ga kopen, óf één van Chris Thomas. Met Allan ben ik bekend (my hero

Het beteft de keuze tussen deze 2 boxen:
Pflow Fundamentals: Chris Thomas
Afterburn Masters: Allan McKay.
Het punt is dat ik al een aardige kennis heb van Pflow, maar er eigelijk wat verder in wil duiken. Het punt is dat ik een beetje bang ben dat de 5DVD boxset van Chris rond mijn niveau ligt en niet veel nieuws te bieden heeft. Wat ik wél zeker weet is dat Allan mij nog veel leren kan, maar ook deze boxset heeft zo zijn nadelen. Het is namelijk puur Afterburn... Vind het onwijs leuk om hier mee te werken, maar stel dat je later in een situatie komt te werken waar er geen geld voor Afterburn is...
Als je naar de duur van de DVD's kijkt, gaat mijn flappenhouder toch richting de Pflow Fundamentals. Iemand ervaring met 1 van de 2??
Je kunt bij extrude gewoon instellen of ie dat moet doen over local normal, group of per polygon. Echter, jouw geval is niet helemaal automatisch op te lossen. Je hebt namelijk eigenlijk een viertal groepen en per groep wil je dat het vlak één blijft, maar tussen groepen moet het gesplitst worden. Aangezien de groepen aan elkaar liggen, kan MAX niet weten welke groepen je bedoelt. Dit kan dus niet in één keer opgelost worden.DaNiEl KuNsT schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 17:57:
ik heb ook f een vraagje. k ben dit nu al een paar keer tegengekomen en het is toch best irritant. als je een editable poly hebt en je extrude een aantal poly's die niet in een zelfde vlak liggen krijg je dit:
[afbeelding]
Als je het mooi vindt, moet je het vooral gebruiken, maar denk niet dat skylight voor een interieur een realistisch effect geeft. Het is alsof het plafond een reusachtige lamp is, das toch niet helemaal waarheidsgetrouw.Heaget schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 18:57:
[...]
Vray (kan) ik niet gebruiken, Skylight geeft zo'n mooi effect. Ik heb ook omni's gebruikt maar skyligth geeft net dat beetje extra. Ik gebruik niet radiosity maar die andere, ben de naam even kwijt.
Ik heb nu dit.
http://img62.echo.cx/img62/153/19tunneloverallropes5en.jpg
Nee er zit inderdaad nog geen dak op.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ik weer een probleem. Ik ben een tutorial aan het volgens maar ik zit vast. Ik Copy/Paste het stukje waar het om gaat.
Step 15. - As you can see: the mapping isn't too good, but is starts to look like something. You probably have guessed already that the map (the track) should be tiled and rotated. So that's what we'll do. Go to the Material Editor and click the Bump Map button. Now set the V-tiling to 10 and the W-rotation to 90 degrees.
Ik krijg het maar niet voor elkaar om het resultaat te krijgen wat hij heeft, ik doe precies wat hij zegt ( zie screenshot )

Dit is dan ook het resultaat wat ik krijg.

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?
hoppakee, 2 de probleem

Als ik aan de zijkant de texture erop zet ( pirelli ) dan word de texture die er op zat ( grip texture ) heel vaag.. UVW map staat er nog wel steeds.
edit
ook al gevonden, alles weer geconvert naar editable mesh en daarna een 2 de UVW map toegevoegd.

[ Voor 92% gewijzigd door Heaget op 21-05-2005 13:08 ]
Je u-tiling staat ook op 0, dat lijkt me toch zeker niet de bedoeling?Heaget schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 11:01:
Beste Tweakers,
Ik weer een probleem. Ik ben een tutorial aan het volgens maar ik zit vast. Ik Copy/Paste het stukje waar het om gaat.
[...]
[afbeelding]
Ik krijg het maar niet voor elkaar om het resultaat te krijgen wat hij heeft, ik doe precies wat hij zegt ( zie screenshot )
[afbeelding]
Dit is dan ook het resultaat wat ik krijg.
[afbeelding]
Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Alleen de velg is nog niet getextured, daar ga ik maar eens zo'n HDRI tutorial voor volgen.
Even snel een quote van Allan McKay op dit gebied:gladiool schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 21:23:
GI is meer de naam voor het hele "systeem", dus bijv "deze renderer kan GI"
"Indirect Illumination" zijn de daadwerkelijke "sprongen" van het licht na zijn eerste directe inval.
Speelt iemand hier trouwens met mental ray in max? bevalt dat? En ten opzichte van Vray?
Mental Ray - while being a solid renderer, the bridge in max doesn't like particles too much, so you will get memory exception errors when rendering large counts of particles, and of course afterburn isn't supported by it.
Verwijderd

Het moet dus een tandpaste tube worden maar het ziet er nog niet echt goed uit.

Alleen die rand voor de dop ziet er een beetje "vaag" uit nadat ik NURMS Subdivision gebruikt heb.
Verwijderd
Waar haalde je die tutorial vandaan? ben zelf een poly/mesh beginner in max en zou die tut wel kunnen gebruiken!
En al iemand nog tut weet voor belichting uitgenomen doom of lights tutorial want die heb ik al gecheckt ... (heb ondertussen 'verplicht' de DEMO van Vray moeten downloaden (max 7) maar bij render menu kan ik dat Vray pre-render ding nergens loaden enkel standaard scanline toestanden staan er in, vreemd! )
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2005 21:23 ]
Verwijderd
Er zitten nog wat vage zwarte vlekken in de renders die ik niet weer waar die vandaan komen, de rendertijden zijn ook megaomhoog geschoten en kan niet ontdekken welke setting fout staat.
Samenvoegsel van wat renders

<klikliklik>
Leuk overlopende compositie

<klikliklik>
oja, en de uitlaten zou ik symmetrisch hebben neergezet, maar zo ist ook wel grappig...
maar verder
http://www.onnovanbraam.c...=tutorials&g=completetireVerwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 21:21:
@Heaget
Waar haalde je die tutorial vandaan? ben zelf een poly/mesh beginner in max en zou die tut wel kunnen gebruiken!
En al iemand nog tut weet voor belichting uitgenomen doom of lights tutorial want die heb ik al gecheckt ... (heb ondertussen 'verplicht' de DEMO van Vray moeten downloaden (max 7) maar bij render menu kan ik dat Vray pre-render ding nergens loaden enkel standaard scanline toestanden staan er in, vreemd! )
Alsjeblieft.
Verwijderd
Ik zelf heb het idee dat bij bepaalde scenes voornamelijk waar GI een belangrijke rol speelt mental ray sneller is dan brazil.gladiool schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 21:23:
GI is meer de naam voor het hele "systeem", dus bijv "deze renderer kan GI"
Vray ken ik helemaal niet, maar ik vind mental ray zeer zeker een goede renderer voor interieur scene's.
hieronder een paar links voor mental ray, en zoals je kunt zien zijn er "best" mooie resultaten mee te behalen.
http://www.cgtalk.com/showthread.php?t=104578
http://www.jeffpatton.net/
Ai da's wel minder wist ik nog niet, toch prettig om te weten. Vind het overigens wel vreemdNeejoh schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 20:18:
[...]
Even snel een quote van Allan McKay op dit gebied:
quote:
Mental Ray - while being a solid renderer, the bridge in max doesn't like particles too much, so you will get memory exception errors when rendering large counts of particles, and of course afterburn isn't supported by it.
[...]
In Max 7.5 zit wel een haarplugin (HairFX look-a-like) die wél met mentalray werkt. Misschien is dat particleprobleem in 7.5 ook opgelost?
Dit is m:

en het origineel (ongeveer)

Ben ik op de goede weg of kan ik beter opnieuw beginnen?
Zie wel een aantal fouten zitten, maar omdat je nog maar net begonnen bent kan ik daar nog niet te veel van zeggen, zeg maar
Het probleem is niet de particles, maar dat Mental Ray niet met Afterburn om kan gaan. Bekend probleem waar waarschijnlijk niets aan gaat veranderen in de toekomst.XLerator schreef op zondag 22 mei 2005 @ 20:42:
Net als HairFX, is ook niet ondersteund door MentalRay.
In Max 7.5 zit wel een haarplugin (HairFX look-a-like) die wél met mentalray werkt. Misschien is dat particleprobleem in 7.5 ook opgelost?
[ Voor 36% gewijzigd door Neejoh op 22-05-2005 22:10 ]
wanneer ik de naden moet gaan maken. Bijvoorbeeld de naden bij de motorkap en deuren.
op de een of andere manier komen deze er altijd verschrikkelijk slecht uit te zien wanneer
ik er meshsmooth/nurms overgooi.
Hoe doen jullie het om van die strakke naden te krijgen? Ik heb wel gevonden
dat ik de randen die een naad vormen steeds moet shamferen maar misshien vergeet
ik hier nog iets te doen om het helemaal goed te krijgen.
Excuses totaal overgekekenNeejoh schreef op zondag 22 mei 2005 @ 23:26:
zie: http://www.dreamdealer.nl/index31.php?show_tut=20
Handig he, zo startpost

[ Voor 7% gewijzigd door jos707 op 23-05-2005 01:09 ]
Achtergrond moet nog wat gephotoshopt worden.
Iemand had ook nog de nieuwe indeling van het gebouw gemaakt mr daar zijn we verder niet meer aan toe gekomen om dat allemaal goed te texturen. De gevels (uiteindelijk het enige wat we gaan presenteren van de 3d tekening) heb ik gemaakt.

Graag C&C
(Ik weet dat er veel beter kan, mr zou het graag van jullie willen horen)
Ik ben namelijk wel van plan om dit project voor mezelf goed af te ronden.
Ik herinner mij uit een ver verleden dat dat met de sampling rate te maken had.Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 22:02:
Er zitten nog wat vage zwarte vlekken in de renders die ik niet weer waar die vandaan komen, de rendertijden zijn ook megaomhoog geschoten en kan niet ontdekken welke setting fout staat.
ik was van plan een skoda te gaan maken in 3d max.. maar. Ik heb bleuprint geonvden van 2004/2005 versie.
En wij hebben een 2001 skoda. Heeft iemand de bleuprint van skoda uit 2001???
Verwijderd
Weet niemand waar ik dvd kan vinden over 3ds max ModelingVerwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 14:02:
Weet iemand waar ik goeden modeling dvd kan vinden voor 3ds max

Zal binnenkort nog wat andere 3dstuff posten.
De vos loopt door het bos.
Huub Huub Barbatruc!
Cool, haast perfect man. Mike Wazowski (ofzo)WILDEAAP schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 00:50:
Damn ik heb al lang niets meer gepost hier. Ik moet de laatste tijd wat 3D dingen voor school doen. Deze heb ik vanmiddag nog gemaakt:
[afbeelding]
Als ik dan kritiek mag hebben; die voetjes kunnen misschien wat meer contact met de grond krijgen, 't zijn nu meer ronde worstjes
Mooi werk!WILDEAAP schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 00:50:
Damn ik heb al lang niets meer gepost hier. Ik moet de laatste tijd wat 3D dingen voor school doen. Deze heb ik vanmiddag nog gemaakt:
[afbeelding]
http://hawvie.deviantart.com/

Nieuw project, post van Prinsentuyn staat ook ergens een paar pagina's terug. heb daarvan een bijna uiteindelijke versie. nog ca. 4 uurtjes geduld
Deze render is van Diyar Al Bahr. Net mee begonnen, heeel erg W.I.P. dus. cc plz
[ Voor 4% gewijzigd door Heuving op 24-05-2005 12:06 ]
Huub Huub Barbatruc!
en voila! de render van prinsentuyn:

Ziet er goed uit!, de meeste errors lijken me van de lage GI instellingen. Lekker clean en patserig.;) wel leuk zulke mooie grote ruimtes.the raptor schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 12:01:
[afbeelding]
Nieuw project, post van Prinsentuyn staat ook ergens een paar pagina's terug. heb daarvan een bijna uiteindelijke versie. nog ca. 4 uurtjes geduld
Deze render is van Diyar Al Bahr. Net mee begonnen, heeel erg W.I.P. dus. cc plz
waar haal je die "chaise longue" vandaan? Ik ben continu op meubel sprokkeljacht...
Ik ben benieuwd naar de final op hoge kwaliteit, en je rendertijden. Die schieten toch vaak omhoog binnen interieuren. En vooral als je tegen een deadline aan zit moet je soms helaas genoegen nemen met minder... Ik neem aan dat he VRAY is, gebruik je photons?
Hier 2 die ik laats gedaan heb; (zelfde meubels hihi)

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 24-05-2005 12:46 ]
Het interieurtje van Prinsentuyn duurt ca. 30 uur, voor 1 frame!! 4500x2500. dus, zo erg is het nog niet.
@ liquid, nogal krappe kamer zo te zien.... probeer eens een andere lens erop te zetten, misschien lijkt t dan wat groter.
k heb een stockpoint van 20GB aan diverse meubelen. Contact me maar als je meer wilt weten.gladiool schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 12:44:
[...]
Ziet er goed uit!, de meeste errors lijken me van de lage GI instellingen. Lekker clean en patserig.;) wel leuk zulke mooie grote ruimtes.
waar haal je die "chaise longue" vandaan? Ik ben continu op meubel sprokkeljacht...
Ik ben benieuwd naar de final op hoge kwaliteit, en je rendertijden. Die schieten toch vaak omhoog binnen interieuren. En vooral als je tegen een deadline aan zit moet je soms helaas genoegen nemen met minder... Ik neem aan dat he VRAY is, gebruik je photons?
Hier 2 die ik laats gedaan heb; (zelfde meubels hihi)
Het project is voor een arabische opdrachtgever. De naam zegt het al, Diyar Al Bahr. ze willen wel een europese inrichtings stijl, vandaar dat ik het mag doen. Ik gebruik indd. VRay, maar geen photons. Ik denk dat je zelf ook kan zien dat ik flink bezig ben om het licht netjes te krijgen.
Des te groter de ruimte, des te moeilijker het is.
Voor de ramen staan al VRay lights op intensity 2. en een direct light op 40. De GI Environment staat op Override (uiteraard :)kan niet anders) multiplier 30.
Het uitzicht photoshop ik erin.
@ PLint: ga eens photoshoppen!!! gooi er een autotje in, een mooie achtergrond, andere lucht, mensen, etc. etc. etc. voorbeeldje:

Alleen het gebouw in de voorgrond is 3D. de rest is erin gephotoshopped. check: www.heuving.org/html/portfolio2.htm
[ Voor 13% gewijzigd door Heuving op 24-05-2005 13:08 ]
Je moet een wat spelen met G-buffer color mapping, of doe je dat al?the raptor schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 13:01:
[...]
k heb een stockpoint van 20GB aan diverse meubelen. Contact me maar als je meer wilt weten.
Het project is voor een arabische opdrachtgever. De naam zegt het al, Diyar Al Bahr. ze willen wel een europese inrichtings stijl, vandaar dat ik het mag doen. Ik gebruik indd. VRay, maar geen photons. Ik denk dat je zelf ook kan zien dat ik flink bezig ben om het licht netjes te krijgen.
Des te groter de ruimte, des te moeilijker het is.
Voor de ramen staan al VRay lights op intensity 2. en een direct light op 40. De GI Environment staat op Override (uiteraard :)kan niet anders) multiplier 30.
Het uitzicht photoshop ik erin.
@ PLint: ga eens photoshoppen!!! gooi er een autotje in, een mooie achtergrond, andere lucht, mensen, etc. etc. etc. voorbeeldje:
[afbeelding]
Alleen het gebouw in de voorgrond is 3D. de rest is erin gephotoshopped. check: www.heuving.org/html/portfolio2.htm
Dus dan hoef je geen bizar hoge multipliers aan je enviroment en je lampen toe te kennen, maar gebruik je de g-buffer/colormapping instellingen om de boel toch lekker licht te krijgen. Heb je ook niet zo veel bounces nodig enzo, ik denk dat je die rendertijden dan wel flink omlaag krijgt. En ik ga je mailen.
k wacht op je mailtje

[ Voor 9% gewijzigd door Dozzer op 24-05-2005 15:56 ]
Maarja hoop nog veel te leren
Dit topic is gesloten.