Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
MAX doet een hele vreemde vorm van skylight als wat je zegt echt zo werkt...DaNiEl KuNsT schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 13:01:
[...]
nouw, ik had er eerst 1 boven op 0,9 maar dan kon je van binnen niets meer zien, t werd te donker. dus toen heb ik er 1 boven op 0,6 en 1 erin op 0,3 en toen was het van binnen wel licht.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Dit is soort van wat ik bedoelde. PDF van google getrokken. Is volgens mij genoeg te vinden over het animeren van ogenMegadwerg schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 11:28:
Ik zou heel graag willen weten hoe ik de ogen aan een dummy moet binden of linken. De manier van animeren die ik nu gebruik is nogal tijdrovend. Ik maak namelijk een blok dat ik animeer alsof het de sprakel is. En dan ga ik de ogen en alles iedere 10 frames opnieuw richten op dat blok. Dit duurt allemaal nogal lang zegmaar.
Ik heb nu een dummy gemaakt en daar het complete hoofd even aangelinkt. Het hoofd volgt braaf de dummy maar niet zoals ik wil. Het gaat nu van Dummy omhoog hoofd ook omhoog. Tis niet echt volgen door om zijn as te draaien zegmaar.
Ik kan het ook niet helemaal goed uitleggen wat ik nou precies bedoel maar ik hoop dat iemand mijn probleem snapt.
Choose Animation > Constraints > LookAt Constraint, and click the dummy object in front of the head.
[ Voor 7% gewijzigd door Neejoh op 14-05-2005 13:37 ]
Verwijderd
Zelf al opgelost. Die area shadows vragen hogere kwaliteit settings om ze minder grainy te maken.Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 11:18:
Hey jongens, aangezien de snelheden van GI en II wel heel erg traag zijn wou ik photon maps eens onder de loop nemen.
Nu ben ik met deze splutterfish tutorial begonnen:
http://www.splutterfish.c...lforge_photons/_contents/
Vanaf de eerste render loopt er echter al iets mis met mijn area light (ben het niet gewoon om brazil lights te gebruiken). Ik krijg een soort pixelachtige belichting (die niet verbeterd als ik mijn samples verhoog overigens)
Owjah dat de scene zo donker is is omdat ik indirect illumination daar heb uitstaan, als ik dat aanzet blijf ik zelfde effect hebben.
[afbeelding]
Wat doe ik verkeerd?
EDIT: Brazil Area Light overigens.
Soit, ben niet echt tevreden over eindresultaat maar denk dat ik een beetje weet wat photon mapping nu is. Photon mapping is een manier om meer te kunnen instellen op vlak van indirect illumination. Zo kan je per object en elke lichtbron parameters wijzigen en kan je voor een prestatiewinst zorgen waar je vroeger pure indirect illumination gebruikte?
Zoiets?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2005 15:09 ]
Photon mapping is inderdaad een vorm van indirect illumination, maar verder heb je niet echt de kern ervan te pakken. De kern is als volgt: normale global illumination in Brazil en dergelijke wordt berekend vanuit de camera. De camera ziet een punt op een object en van daaruit wordt gezocht naar licht dat dat punt bereikt. Photon mapping doet het andersom: vanuit een lamp wordt licht afgeschoten, dit raakt een object, stuitert van daaruit weer verder, raakt meer objecten, etcetera. Dat licht wordt opgeslagen in de wereld. Photon mapping werkt dus andersom: niet vanuit de camera, maar vanuit de lamp.Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:44:
[...]
Zelf al opgelost. Die area shadows vragen hogere kwaliteit settings om ze minder grainy te maken.
Soit, ben niet echt tevreden over eindresultaat maar denk dat ik een beetje weet wat photon mapping nu is. Photon mapping is een manier om meer te kunnen instellen op vlak van indirect illumination. Zo kan je per object en elke lichtbron parameters wijzigen en kan je voor een prestatiewinst zorgen waar je vroeger pure indirect illumination gebruikte?
Zoiets?
Het voordeel van photon mapping is dat de belichting opgeslagen wordt in de wereld en dus ook vanuit andere camerastandpunten gebruikt kan worden en dat licht dat veel rondstuitert er relatief snel mee te berekenen is. Het voordeel van hoe het normaal in Brazil e.d gedaan wordt, is dat je alleen licht berekent voor wat je daadwerkelijk ziet en niet voor de rest, en dat je per plek op een object kunt bepalen met hoeveel detail je het licht berekent, waardoor je dingen dicht bij de camera preciezer kunt berekenen.
Uiteindelijk is het zo dat je in een scene waarin rondstuiterend licht niet erg belangrijk is (buitenscenes vooral) doorgaans geen photon mapping gebruikt en dat je in interieurs doorgaans wel photon mapping gebruikt, omdat licht na vijf stuiters langs witte muren nog steeds bijdraagt en je dat graag meegerekend wilt hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door Oogst op 14-05-2005 15:24 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Oogst schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 12:21:
Dat is met afstand de mooiste render die ik tot nu toe van mijn tutorial heb gezien.
Wat bedoel je overigens precies met "met afstand"?
Dat de volgende in de rij een flink stuk minder mooi is dan deze render.-FoX- schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 15:27:
[...]
Tnx!
Wat bedoel je overigens precies met "met afstand"?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Interessant. Dat verklaart waarom een object er vanuit een ene hoek anders kan uit zien dan een andere bij skylight belichting.Oogst schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 15:22:
[...]
Photon mapping is inderdaad een vorm van indirect illumination, maar verder heb je niet echt de kern ervan te pakken. De kern is als volgt: normale global illumination in Brazil en dergelijke wordt berekend vanuit de camera. De camera ziet een punt op een object en van daaruit wordt gezocht naar licht dat dat punt bereikt. Photon mapping doet het andersom: vanuit een lamp wordt licht afgeschoten, dit raakt een object, stuitert van daaruit weer verder, raakt meer objecten, etcetera. Dat licht wordt opgeslagen in de wereld. Photon mapping werkt dus andersom: niet vanuit de camera, maar vanuit de lamp.
Het voordeel van photon mapping is dat de belichting opgeslagen wordt in de wereld en dus ook vanuit andere camerastandpunten gebruikt kan worden en dat licht dat veel rondstuitert er relatief snel mee te berekenen is. Het voordeel van hoe het normaal in Brazil e.d gedaan wordt, is dat je alleen licht berekent voor wat je daadwerkelijk ziet en niet voor de rest, en dat je per plek op een object kunt bepalen met hoeveel detail je het licht berekent, waardoor je dingen dicht bij de camera preciezer kunt berekenen.
Uiteindelijk is het zo dat je in een scene waarin rondstuiterend licht niet erg belangrijk is (buitenscenes vooral) doorgaans geen photon mapping gebruikt en dat je in interieurs doorgaans wel photon mapping gebruikt, omdat licht na vijf stuiters langs witte muren nog steeds bijdraagt en je dat graag meegerekend wilt hebben.
Ik gebruik ook nooit indirect illumination bij een buitenscene maar het viel me op dat een binnenscene zoveel moeilijker is. Daar komt het licht immers ergens naar binnen en verspreid het zich over de hele kamer door die lichtbounces. Het gaat me daar niet echt zo over dat color bleeden (objecten die hun kleur afgeven aan hun omgeving, weet niet wat juiste term is) maar om overal licht te hebben, ook waar er schaduw geworpen wordt (en er natuurlijk voor te zorgen dat dit alles een beetje realistisch is).
Bedankt voor je uitleg.
Men render is klaar trouwens. Kwaliteit mocht wel wat beter en snelheid laat veel te wensen over maar vanavond zet ik PC's hier in net render en kan ik hopelijk wat sneller renderen. Zulke dingen tweaken neemt anders veel te veel tijd in.

Rendertijd: 50 minuten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2005 15:44 ]
Verwijderd
Ik had gisteren een idee voor een binnenscene dus kan ik maar beter eerst dit soort dingen onder de knie krijgen.Neejoh schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 15:50:
Is he gewoon om te testen of ga je echt voor iets specifieks?
Maar met deze opstelling ga ik verder niets doen nee.
k heb nu 2 targeted spots op 0,25 en 1,0 op het gebouw gericht. die van 1 geeft schaduw ander niet.
in het gebouw heb ik nog een omni op 0,3 gezet zonder schaduw. k heb de raytraced ramen er hier ook uitgelaten. nu is de rendertijd iets meer dan 2 minuten. dit is het resultaat:

toch vind ik die met skylight mooier:

hoe kan ik het renderen nu sneller laten verlopen zodat het net zo wordt als met een skylight ?
*edit: eerste plaatje ff vanuit zelfde positie gerenderd
[ Voor 11% gewijzigd door DP Kunst op 14-05-2005 16:22 ]
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Met welke renderer werk je?DaNiEl KuNsT schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 16:15:
nouw, ik heb t ens geprobeerd zonder skylight.
k heb nu 2 targeted spots op 0,25 en 1,0 op het gebouw gericht. die van 1 geeft schaduw ander niet.
in het gebouw heb ik nog een omni op 0,3 gezet zonder schaduw. k heb de raytraced ramen er hier ook uitgelaten. nu is de rendertijd iets meer dan 2 minuten. dit is het resultaat:
[afbeelding]
toch vind ik die met skylight mooier:
[afbeelding]
hoe kan ik het renderen nu sneller laten verlopen zodat het net zo wordt als met een skylight ?
*edit: eerste plaatje ff vanuit zelfde positie gerenderd
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ik kom er niet uit
Ik heb geprobeerd met flat mirror en dan de blur hoger te zetten, dit wil wel mr hoeverder de afstand tot het object om te reflecteren hoe groter de korrels worden. met een lelijk effect.
Nu is een raytrace materiaal wel ok mr daar kan ik niet instellen in hoeveel mate het geblurred moet worden.
Iemand tips?
Het zijn wandpanelen voor de bekleding van een loods.
Dan kun je de rendering van de skylight enorm versneller door een serieuze renderer te gebruiken, zoals Brazil, Vray, of MentalRay (die standaard bij MAX zit). Het vergt wel wat oefening om die te leren gebruiken, maar als je eenmaal zo'n renderer kent, dan kun je er veel meer mee dan met scanline en nog met veel betere rendertijden ook. Scanline is echt niet geschikt voor serieus werken met skylights.DaNiEl KuNsT schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 16:33:
default scanline renderer.
Dat kan MAX standaard niet, helaas. Het is ook nogal een zwaar effect om te berekenen. Hiervoor moet je render gebruiken die glossy reflections ondersteunt. Glossy reflections zijn reflecties die geblurred zijn en meer geblurred zijn als het gereflecteerde object verder weg is. Heel realistisch en heel cool, maar wel veel rendertijd. Ik weet dat in elk geval Brazil en Vray dit ondersteunen, MentalRay kan het vast ook. Ow, en mijn eigen raytracer, die kan dit ook.Plint schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 16:44:
Hoe kan ik een materiaal maken met een blurrige reflectie van de omgeving?
Ik kom er niet uit....
Ik heb geprobeerd met flat mirror en dan de blur hoger te zetten, dit wil wel mr hoeverder de afstand tot het object om te reflecteren hoe groter de korrels worden. met een lelijk effect.
Nu is een raytrace materiaal wel ok mr daar kan ik niet instellen in hoeveel mate het geblurred moet worden.
Iemand tips?
Het zijn wandpanelen voor de bekleding van een loods.
[ Voor 51% gewijzigd door Oogst op 14-05-2005 17:15 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2005 17:39 ]

Kan iemand mij met dit probleem helpen?
Edit: Ik heb er nog eens goed naar gekeken en het is zo dat de plaats van de particles die ik in m'n viewport zie totaal niet over komt met de plaat van de particles die ik uiteindelijk in de render zie. De trails worden opgebouwd op basis van de particleplaats in de viewports. Ik weet vrij weinig van particles af en heb geen idee hoe dit komt. Weet iemand hier meer van?
[ Voor 21% gewijzigd door Issy_X op 14-05-2005 17:54 ]
@ DanielKunst: Vray basic heeft geloof ik gewoon wat minder opties, en de free version van Brazil r/s heeft idd een maximale resolutie waarop je kan renderen. Mij persoonlijke keuze gaat dan ook uit naar V-ray, but hey... Who am I
Mental Ray zit btw gewoon standaard bij MAX, vanaf versie 6 geloof ik?
(btw ik hoop dat jij cookies aan hebt staan, ik zou 800x mijn naam verkeerd tikken bij het inloggen met jouw naam
[ Voor 63% gewijzigd door Neejoh op 14-05-2005 18:48 ]
Verwijderd
Ja, maar hoe kom je eraan? Vray basic kost $299,- dus volgens mij heeft niemand van het forum het origineel. Behalve dan als je misschien het voor je beroep doet ofzo.Neejoh schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 18:41:
@ DanielKunst: Vray basic heeft geloof ik gewoon wat minder opties, en de free version van Brazil r/s heeft idd een maximale resolutie waarop je kan renderen. Mij persoonlijke keuze gaat dan ook uit naar V-ray, but hey... Who am IBeide hebben ze hun voor- en nadelen, maar beide geven mooie resultaten

foto bij de fabrikant vandaan, als voorbeeld gebruik ik natuurlijk de echte velg.
wip:

Hier ben ik al best een tijdje mee bezig geweest. Maar das waarschijnlijk bij iedereen zo in het begin.
Ik heb hier dus alles zelf voor moeten uitzoeken hoe het werkt
Nu moet ik nog uitzoeken hoe ik delen van objects kan smoothen, zodat ik het binnen werk kan gaan doen, aangezien die randen afgerond zijn.
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
NeeBergen schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 21:49:
Je hebt gezien dat er in de startpost een link naar een velgen-tutorial staat?

edit: De chamfer gebruikt die ook in de velgen tut genoemd werdt:

En dan Mesh Smooth er overheen
[ Voor 23% gewijzigd door MewBie op 14-05-2005 23:41 ]
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Thanks voor de reactie.Oogst schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 17:13:
Dat kan MAX standaard niet, helaas. Het is ook nogal een zwaar effect om te berekenen. Hiervoor moet je render gebruiken die glossy reflections ondersteunt. Glossy reflections zijn reflecties die geblurred zijn en meer geblurred zijn als het gereflecteerde object verder weg is. Heel realistisch en heel cool, maar wel veel rendertijd. Ik weet dat in elk geval Brazil en Vray dit ondersteunen, MentalRay kan het vast ook. Ow, en mijn eigen raytracer, die kan dit ook.
Ik zal is kijken of het in mental ray mogelijk is. Anders mr wat anders verzinnen.
Verwijderd
Daarom begon ik maar even aan men zetel

Texture is zeer tijdelijk.
[ Voor 17% gewijzigd door Bergen op 15-05-2005 01:44 ]
Internet is groot, en niet iedereen doet het volgens de boekjes.. Heb je helemaal gelijk in. Aangezien het niet op prijs gesteld wordt op GoT om hier over te praten hou ik wijzelijk mijn mondVerwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 19:00:
[...]
Ja, maar hoe kom je eraan? Vray basic kost $299,- dus volgens mij heeft niemand van het forum het origineel. Behalve dan als je misschien het voor je beroep doet ofzo.
Daarnaast hebben we hier een keer een discussie over gehad, dat 80% vond dat de software allemaal veel te duur is. Uit eindelijk kwam er toch wel een beetje naar voren dat dit niet waar is, het enige probleem is alleen dat we hier voornamelijk met hobbyisten te maken hebben die er niet zoveel geld voor over hebben.
[edit]
Dacht ik "redelijk" op tijd naar huis te gaan, blijkt iemand mijn klok een uur naar voren gezet te hebben.. Ze keken me al zo verbaast aan toen ik zei dat ik naar huis ging

[ Voor 41% gewijzigd door Neejoh op 15-05-2005 02:19 ]
Volgens mij is er ook gewoon een Free version wat zijn de beperkingen dan?

Nu komen de meeste mensen een bedrijf binnen met een flinke lading kennis van veel programma`s, waardoor ze veel sneller gewoon aan het werk kunnen.
Beetje dom om dat om zeep te helpen.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
Het zou immers een enorm dure hobby zijn om het allemaal op een legale manier te doen.
Verwijderd
Nou je zou de zetel hier thuis er bij moeten zien liggen. Is nog 10 keer zo erg.Bergen schreef op zondag 15 mei 2005 @ 01:44:
Ziet er leuk uit, de golven/wiebels/kreukels/hoejetwiltnoemen zijn wel wat overdreven.
Heb ook wat fotootjes van men zetel genomen en erop geplakt en dit kwam eruit:

Aangezien dit geen prominent object in mijn scene zal zijn ga ik het hierbij laten.
EDIT: Sorry voor de dubbelpost trouwens. Dacht dat ik andere post in ander topic had gezet.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2005 15:47 ]
Mag dat nu wel dan?XLerator schreef op zondag 15 mei 2005 @ 15:23:
De overheid/bedrijven snijden alleen hunzelf in hun vingers als ze gaan verbieden dat hobbiesten/studenten illegaal spul gebruiken. Als dat niet meer mag zijn er bijna geen (nieuwe) mensen meer die de pakketten beheersen. Dus zouden ze het tijdens hun baan moeten leren, met het risico dat ze het nieteens leuk vinden.
Aan de andere kant komen er wel weer bedrijven bij die cursussen geven aan de mensen die het niet snappen.Nu komen de meeste mensen een bedrijf binnen met een flinke lading kennis van veel programma`s, waardoor ze veel sneller gewoon aan het werk kunnen.
Beetje dom om dat om zeep te helpen.
Het nadeel is natuurlijk dat die cursussen het bedrijf geld kosten. Dus zullen ze eerder vragen naar mensen met ervaring. Met als gevolg dat nieuwkomers minder kans maken op die betrefende baan.
Het blijft gewoon een dure business, aan de andere kant kan je er ook leuk geld mee verdienen.
En mocht je het puur voor de hobby doen dan zijn er toch ook andere goedkopere pakketten?
Ik ben overigens geen heilige hoor, mr zodra ik er geld mee verdien dan ga ik wel een pakket aanschaffen.
realityalways start as a dream
Trouwens weet iem waar die hair/fur tool zit in 3dsmax 7.5 en heeft 7 ook een versie daarvan? Zo ja waar?
realityalways start as a dream
Als ik bijv. een plane een texture geef in 2-Sided dan zie ik alleen in de render ook echt die achterkant, maar hoe kan ik het instellen dat ik dat in de preview, waarin je werkt, ook ziet?
Kwam net wat grappigs tegen: click... Best knap zo'n score krijgen
ik heb hem op force 2-sided gezet maar ik kan hem nog steeds maar van 1 kant bekijkeNeejoh schreef op zondag 15 mei 2005 @ 21:20:
rechtermuisknop op viewport properties => configure... => force 2-sided
Kwam net wat grappigs tegen: click... Best knap zo'n score krijgenI think someone found himself a little loophole

[ Voor 4% gewijzigd door -DG- op 15-05-2005 21:54 ]
Paar x een 1 geven is dat ook weer weg.Neejoh schreef op zondag 15 mei 2005 @ 21:20:
rechtermuisknop op viewport properties => configure... => force 2-sided
Kwam net wat grappigs tegen: click... Best knap zo'n score krijgenI think someone found himself a little loophole
Klopt, force 2-sided is voor in de renderer. In de viewports kun je dit instellen door backface-cull uit te zetten. Dat vindt je rechts in het display panel.-DG- schreef op zondag 15 mei 2005 @ 21:51:
[...]
ik heb hem op force 2-sided gezet maar ik kan hem nog steeds maar van 1 kant bekijke
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
tnx!!Oogst schreef op zondag 15 mei 2005 @ 22:30:
[...]
Klopt, force 2-sided is voor in de renderer. In de viewports kun je dit instellen door backface-cull uit te zetten. Dat vindt je rechts in het display panel.
Wat ben je aan het renderen met welke renderer en welke settings?DaNiEl KuNsT schreef op zondag 15 mei 2005 @ 22:32:
ppff... k weet niet hoe het kan, maar het renderen duurt zoooo lang. k snap de belichting ook nog neit zo heel goed eiglijk. kan iemand me daar bij helpen ?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Als je niet weet wat je aan het doen bent, waarom zou je dan Vray gebruiken? D'r zijn veel mensen die mooie plaatjes van anderen zien, horen dat er vray/brazil/whatever bij gebruikt is, en dan zelf maar wat gaan frutselen.DaNiEl KuNsT schreef op maandag 16 mei 2005 @ 00:26:
k ben bezig met dat kantoren gebouw wat hierboven ergens staat bezig. k heb nu 1 skylight met shadows (20 rays per sample) en verder geen belichting. 5 grote objecten met standard material. in totaal iets van 21000 faces. k gebruik nu Vray waarbij k eignlijk nog niets veranderd heb aan de instellingen, omdat k niet zou weten wat
Als je van al die opties geen bal snapt, waarom zou je het dan gebruiken. Als er een paar instellingen zijn die je niet helemaal snapt kun je het opzoeken in de help file, maar als je er dan niet uitkomt moet je je denk ik eerst gaan verdiepen in 'gewonere' belichting...
IMHO natuurlijk
Niet vreemd dat je gekke rendertijden krijgt, want je hebt het behoorlijk verkeerd gedaan. De skylight is namelijk een ding dat alleen van MAX zelf is. Vray heeft zijn eigen skylight. Om in Vray skylight te krijgen, moet je de volgende settings nemen:DaNiEl KuNsT schreef op maandag 16 mei 2005 @ 00:26:
k ben bezig met dat kantoren gebouw wat hierboven ergens staat bezig. k heb nu 1 skylight met shadows (20 rays per sample) en verder geen belichting. 5 grote objecten met standard material. in totaal iets van 21000 faces. k gebruik nu Vray waarbij k eignlijk nog niets veranderd heb aan de instellingen, omdat k niet zou weten wat
-delete je skylight object;
-onder global switches, zet default lights uit;
-onder indirect illumination: vink on aan, zet de primary bounces op irradiance map en de secondary bounces op none;
-onder irradiance map: zet de current preset op medium of high voor goede kwaliteit en op low om te proberen;
-onder environment: klik op GI environment (skylight) override MAX's en stel kleur en kracht van je skylight in.
Over het algemeen: als je er nog niks van snapt kun je beter geen vray nemen, want Vray is stukken moeilijker dan Brazil. Ik raad je echt aan Brazil te nemen.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Dit word hopelijk onze eerste interieur!
Onze manier van werken!
Eerst pakken we wat papier en een potlood dan tekenen we het idee en daarna gaan we het in 3dsmax uitwerken!
Ik hoop dat jullie het wat vinden
Relax stoel:

tafel(voor in de huiskamer):

Stereo toren kast:
note:De stereo komt zelf later, het zijn nu gewoon paar boxjes.

Bedankt voor het kijken
We gebruik 3dsmax en vray (voor geval sommige willen weten)
Groeten,
Ravens

de vormpjes zijn nogeen beetje hoekkig maar het gaat om het idee...
[ Voor 52% gewijzigd door spenky op 16-05-2005 13:08 ]
Frietjes
Het idee is inderdaad leuk.spenky schreef op maandag 16 mei 2005 @ 13:06:
mijn ontworpen kasje... 1 van mne eerste 3ds max dingen
[afbeelding]
de vormpjes zijn nogeen beetje hoekkig maar het gaat om het idee...
Nog wel even wat C&C
Verder bestaan er in de echte wereld geen "scherpe" hoeken! Lijkt me niet pretting om zo'n tafeltje in mijn woonkamer te hebben staan, zou om de 2 dagen naar het ziekenhuis moeten met snijwonden
Chamfer de hoeken van de glasplaten en de staanders dus een beetje. Zodra je er dan ook nog een meshsmooth (of turbosmooth) er over heen kwakt heb je grote kans dat het hoekkige er af is
@Ravens: Voor jou geld hetzelfde
De groet voor en na je bericht is niet nodig hoor
[ Voor 13% gewijzigd door Neejoh op 16-05-2005 16:08 ]
Verwijderd

Weet er trouwens iemand hoe je in Brazil eenvoudig wireframe renders kan maken? Als ik wire material gebruik in men scenes krijg ik gewoon een solide object.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 17:07 ]
Brazil doet geen wireframes. Dan moet je gewoon even de scanline renderer gebruiken. Waarom zou je uberhaupt wireframes willen renderen met Brazil?Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 17:05:
Ik ben verder bezig aan men kantoorruimte.
[afbeelding]
Weet er trouwens iemand hoe je in Brazil eenvoudig wireframe renders kan maken? Als ik wire material gebruik in men scenes krijg ik gewoon een solide object.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd

Ik heb voor de eerste keer een slang gemaakt met Spline techniek, en ik moet zeggen het werkt best wel lekker, eigenlijk vond ik het altijd niets maar na een beetje hulp vind ik het toch wel handig. Ik heb alleen voor nu een lage resolutie Front render gemaakt omdat ik geen zin heb om weer 5 minuten te wachten op een high res perspectief render, die komt nog wel.
Verwijderd
Waarom zou ik switchen naar scanline als het ook kon met Brazil.Oogst schreef op maandag 16 mei 2005 @ 17:11:
[...]
Brazil doet geen wireframes. Dan moet je gewoon even de scanline renderer gebruiken. Waarom zou je uberhaupt wireframes willen renderen met Brazil?
Ben ondertussen vertrouwd met het werken met Brazil en dat maakt het niet zo prettig om terug te gaan naar scanline. Achjah maakt niet uit, scanline dan maar.
Je kan dat ook makkelijk doen met reactor oid
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Nou heb ik photons aangezet bij het renderen en dan krijg ik dit:
RCGI 0.2 error 361053: no photons stored after emitting 1000000 photons (canceling emission job)
RCGI 0.2 warn 362004: no photons stored after emitting 10000 photons
Kan iemand me uitleggen wat dit is en hoe ik dit op kan lossen.
Kamer:

Ook zie ik ineens iets raars bij de ramen en er komt ook geen licht meer door de ramen.
Alvast bedankt voor de reacties.
[ Voor 4% gewijzigd door Sanity11 op 16-05-2005 19:03 ]
www.diovisuals.co,
gebruik je 10 miljoen photons? veeeeel te veel kan veel lager probeer het dan nog isSanity11 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:59:
Ik ben bezig met een kamer te maken.
RCGI 0.2 error 361053: no photons stored after emitting 1000000 photons (canceling emission job)
Kamer:
[afbeelding]
Ook zie ik ineens iets raars bij de ramen en er komt ook geen licht meer door de ramen.
Oh, Dat kan ik volgens mij instellen bij de lichten zelf he?jlammertink schreef op maandag 16 mei 2005 @ 19:06:
[...]
gebruik je 10 miljoen photons? veeeeel te veel kan veel lager probeer het dan nog is
Ik ga eens kijken.
Ik heb hier zelf trouwens niets aan veranderd maar goed.
Thnx in ieder geval
www.diovisuals.co,
hehe zo ver ben ik nog niet met 3dsmaxXLerator schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:14:
Ziet er lekker uit dat draadje
Je kan dat ook makkelijk doen met reactor oid
Waar komt die weerkaatsing weg die op het plafond terecht komt? Vind hem een beetje raar namelijkSanity11 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:59:
Ik ben bezig met een kamer te maken.
Kamer:
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Neejoh op 16-05-2005 19:45 ]
denk dat ie gewoon een omni in zn huiskamer heeft gezetNeejoh schreef op maandag 16 mei 2005 @ 19:45:
[...]
Waar komt die weerkaatsing weg die op het plafond terecht komt? Vind hem een beetje raar namelijk
Jij bent té goed voor deze wereld, whahajlammertink schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:26:
[...]
denk dat ie gewoon een omni in zn huiskamer heeft gezetzag het zelf ook al maar dacht laat het em maar ff zelf uitzoeken
Ik heb zelf wat tutorials doorgespit, met dit als resultaat... Nog redelijk WIP maar goed.

*edit: btj jmmr dat k niet op mn host kan komen, anders had k weer ff een render geupload van mn kantorengebouw
[ Voor 44% gewijzigd door DP Kunst op 16-05-2005 23:33 ]
Verwijderd
Zou je die tuts eens kunnen posten.Neejoh schreef op maandag 16 mei 2005 @ 23:05:
[...]
Jij bent té goed voor deze wereld, whaha
Ik heb zelf wat tutorials doorgespit, met dit als resultaat... Nog redelijk WIP maar goed.
[afbeelding]
Ziet er erg knap uit.
Maar belichting is een dikke 8
Zeer mooiNeejoh schreef op maandag 16 mei 2005 @ 23:05:
[...]
Jij bent té goed voor deze wereld, whaha
[afbeelding]
Ik heb die tut ooit eens gezien, maar zou niet meer weten waar
I love the smell of a Palm in the morning.

k vind m zelf al erg mooi worden, vooral omdat ie nu ook wat meer kleur krijgt. k moet alleen nog ff verder met het interieur van het gebouw. k heb nu alleen de entree en de lift af

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
De textuur van het uitbouwtje aan de voorkant klopt ook nog niet helemaal.
[ Voor 3% gewijzigd door Plint op 17-05-2005 13:59 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Jup, de beste tutorial die ik ooit heb gezien op internet in mijn ogen. (qua fotorealisme interieur)Milanza schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 02:02:
Grappig, ik heb die tut ook al gezien
http://www.evermotion.org/tutorials/mich/minterior01.htm
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
2-sided stond inderdaad niet aan... maar nadat ik het voor die material had aangezet veranderde er nog weinig. Ik heb gewoon een poly te veel verwijderd heb ik al wel gezien.SnoeiKoei schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 13:07:
@Qui-Gon Jinn: Als je je dakpan materiaal op 2-sided zet (aanvinken in de material editor), zie je de dakpannen aan de achterkant van het dak dan wel?
En ja de texture aan de voorkant van de uitbouw klopt ook niet. Ik ga die tut nog maar een keer weer overnieuw doen. Kijken of het me dan wel goed lukt.
Ik ben ondertussen al wel met een andere tut bezig geweest. Check this out

Het enige wat ik bij deze nog moet doen is de ijsblokjes maken
[ Voor 5% gewijzigd door Qui-Gon Jinn op 17-05-2005 15:14 ]
Ik heb een vraag wat betreft renderen, ik heb een aardige scene opgebouwd maar hij is nog lang niet klaar. Ik ben nu bezig met het toevoegen van allerlei kleine details, details die natuurlijk wel goed moeten zijn. Om fouten als snel te zien render ik na bijna al mijn weizigingen, 1 nadeel: het renderen in bijv. Front viewport duurt soms wel 2 minuten, 2 minuten waarin ik dus niets te doen heb. Ik render dan al in een resolutie van 640 X 320. Ook als ik de materials op Wireframe zet duurt het niet veel korter. Ik weet zelf wel hoe het kotm dat het lang duurt, ik heb verschillende schaduw effecten en een Skyligth in m'n scene. Als ik de skylight delete zal het zeker al een stuk sneller gaan, het enige nadeel is dat ik dan telkens die skylight moet verwijderen en er weer opnieuw inzetten. Kan iemand mij vertellen hoe ik d.m.v een optie of iets deregelijks de skylight tijdelijk uit kan zetten.
Grtz
Heaget
edit: renderen duurt soms wel 2 minuten:? wel 2 hele minuten !! als ik een kleine render maak van 550 x 412 doet ie daar bijna 3 minute over. k ga gewoon in de tussentijd btj surfen....
[ Voor 32% gewijzigd door DP Kunst op 17-05-2005 18:54 ]
Ik zou wel met Vray willen renderen maar dat is toch niet gratis om te gebruiken? En als ik dat gebruik vervallen dan al m'n 3Dsmax schaduwen die ik al in heb gesteld of neemt hij ze over? Even zoeken blijkt dat er een Vray Free is, aangezien ik nog een beginner ben zal ik daar wel genoeg aan hebben. Hmmm aangezien de Demo alleen 3DsMax 7 ondersteund moet ik die maar nemen, maar dan heb ik zeker maar 30 dagen?DaNiEl KuNsT schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 18:28:
je kunt bij de opties van de skylight het vinkje voor on uitzetten... maar dan wordt t helemaal donker. anders moet je iets van Vray opzoeken, daarbij kun je t in de instellingen zo aan en uitvinken geloof k
[ Voor 32% gewijzigd door Heaget op 17-05-2005 18:52 ]
Bedankt maat, ik heb alleen 1 probleem. Ik heb Vray geinstalleerd maar ik kan niet vinden waar ik die settings kan veranderen enzo. Sterker nog ik kan heel de Vray optie niet vinden. Natuurlijk heb ik 3Dsmax al opnieuw opgestart.DaNiEl KuNsT schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 18:57:
free is geloof k met een mooi watermerk in je renders en bepaalde instellingen zijn er niet. voor uitleg van vray moet je ff kijken naar post van Oogst. daar staatuitgelegd wat je in moet stellen bij vray
[ Voor 9% gewijzigd door Heaget op 17-05-2005 19:37 ]
Wel heel basic, dus hoop dat V-ray niet een stap te ver is
Zulke kleine vraagjes willen we ook wel via MSN/ICQ beantwoorden, maar er is geen manier om je te contacten

[edit]
Slow, slow....
[ Voor 58% gewijzigd door Neejoh op 17-05-2005 19:46 ]
Ik begrijp natuurlijk dat het wel basic is maar ik ben inderdaad nog erg basic, ik knoop mezelf aan de wat moeilijkere projecten zodat ik snel veel leer over 3Dsmax. Ik zal mijn profiel even aanpassen zodat m'n MSN erin staat, DaNiEl KuNsT vind je het goed als ik je gelijk toevoeg?
Heeft iemand een idee hoe je die deel 2 meot doen van deze tutorial, want ik heb geen idee hoe ik verder kom. Ik heb de vloer en muren al gemaakt maar dit stukje snap ik even niet. Iemand ideetje?Milanza schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 02:02:
Grappig, ik heb die tut ook al gezien
http://www.evermotion.org/tutorials/mich/minterior01.htm
erhmm.
Oei oei oei, pas d'r op kereltje... Zodra ik jou een keer tegen kom op school zou ik maar gaan draven als ik jou was heheXLerator schreef op maandag 16 mei 2005 @ 23:48:
t Is vooral een erg mooie belichting. Verder stelt ie imho niet veel voor
Maar belichting is een dikke 8
2 verschillende methoden voor:Bozozo schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 19:50:
Help!
[afbeelding]
Ik ben mn control panel kwijt![]()
Weet iemand met welke knop ik hem weer terug tover?
optie 1

optie 2: Customize => User Interface
Die laatste optie is IMO érg handig, omdat je lang niet altijd je command panel open hoeft te hebben. Dit is a huge space saver, iets wat in MAX altijd welkom is

[ Voor 157% gewijzigd door Neejoh op 17-05-2005 20:42 ]
is goewd.. ( je bent de eerste die het vraagtHeaget schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:03:
Thanks Neejoh en DaNiEl KuNsT,
Ik begrijp natuurlijk dat het wel basic is maar ik ben inderdaad nog erg basic, ik knoop mezelf aan de wat moeilijkere projecten zodat ik snel veel leer over 3Dsmax. Ik zal mijn profiel even aanpassen zodat m'n MSN erin staat, DaNiEl KuNsT vind je het goed als ik je gelijk toevoeg?
Neejoh, das behoorlijk handig. k was dat ding ook een paar keer kwijt en kon m haast niet meer trugvinde
k ben nu weer bezig met de Joan of Arc tut. k was er al eens eerder mee bezig geweest, maar toen was ie btj mislukt
[ Voor 20% gewijzigd door DP Kunst op 17-05-2005 20:49 ]
weet er iemand een goede tutorial, voor het modellen van een realistische mensenhand

google leverde eigenlijk alleen klein pruts tutorials op met weinig info en zeer slechte resultaten..
[ Voor 16% gewijzigd door Schuey op 17-05-2005 22:19 ]
Maybe Joan of Arc (of hoe heet dat kind..). Zelf nooit gedaan, dus kan je niet vertellen of die hand er in zitSchuey schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:18:
heb al overal rondgezocht eigenlijk, maar dan hier maar.
weet er iemand een goede tutorial, voor het modellen van een realistische mensenhandIk zit er al een poosje aan, maar ben er maar niet tevreden over, elke keer 3x niks.. Das de pest als je nooit organische dingen maakt
google leverde eigenlijk alleen klein pruts tutorials op met weinig info en zeer slechte resultaten..
[edit]
Nèèèèh, niet echt relalistisch.. Beetje low poly (met smooth natuurlijk al beter, maar echt realistisch? Nope
linkje..
[ Voor 14% gewijzigd door Neejoh op 17-05-2005 22:47 ]

heb me kamer maar na gemaakt ( puur uit verveling
en de wire voor mensen die dat interessant vinden:
roy
"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."
beter als de tut die ik tegenkwam op 3dcafe.comNeejoh schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:45:
[...]
Maybe Joan of Arc (of hoe heet dat kind..). Zelf nooit gedaan, dus kan je niet vertellen of die hand er in zitMaar dat is de eerste die in me opkomt.
[edit]
Nèèèèh, niet echt relalistisch.. Beetje low poly (met smooth natuurlijk al beter, maar echt realistisch? Nope).
linkje..
Punt 1: Ken ik jou?Neejoh schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:17:
@Multensor: welke stap kom je niet uit?
[...]
Oei oei oei, pas d'r op kereltje... Zodra ik jou een keer tegen kom op school zou ik maar gaan draven als ik jou was hehe
Punt 2: Zit jij op dezelfde school dan?
Punt 3: Ken jij míj??
Punt 4: Wou je dan een 9??? Dan tevreden???
Dit topic is gesloten.