٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Anoniem: 30579 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 10:19:
was weeer eens lekker bezig met pflow
http://members.webdeveloping.nl/~dev/test2.avi
moet het aleen nog wat meer laten blenden
edit:
had em verkeerd gepost
Damn das vet
^^ Met Slim6K schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 10:27:
w00t Dev
kun je daar een keer een tutorial over schrijven ?
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Anoniem: 30579
dat kan6K schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 10:27:
w00t Dev
kun je daar een keer een tutorial over schrijven ?
zal der vanavond iets aan doen
slim ?
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 08-06-2005 11:00 ]
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
ik ook!!!
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Hoe krijg ik die grid nou weer weg in die viewport rechtsboven? Bij de andere viewports zit er geen grid over de plane heen. Heb alle instellingen al nagelopen maar kom er niet achter

En hoe kan ik snel ff rotaten in de views? Scrollknopje op de muis indrukken is slepen, wat is rotaten?
[ Voor 17% gewijzigd door Daan op 08-06-2005 13:38 ]
dan kom het grid voor je objects
linksbovenin bij front > rechtmuisklik showgrid off
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 08-06-2005 13:46 ]
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Anoniem: 91399
rotaten in vieuwports: ctrl+rPhreak schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:36:
Wat ik nu weer heb gedaan
[afbeelding]
Hoe krijg ik die grid nou weer weg in die viewport rechtsboven? Bij de andere viewports zit er geen grid over de plane heen. Heb alle instellingen al nagelopen maar kom er niet achter
En hoe kan ik snel ff rotaten in de views? Scrollknopje op de muis indrukken is slepen, wat is rotaten?
rotaten object: e
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 91399 op 08-06-2005 13:46 ]
Ben dus bezig gegaan met een 350Z, vind ik wat leuker dan een Fiat 500 of A3

Best leuk dat 3D'en!
Ik heb een probleem maar imageshack doet het niet....
Nou dan probeer ik het maar zo uit te leggen. Ik heb 2 vertexen die aan elkaar moeten komen zodat er nog maar 1 is. Nu zou je zeggen, gebruik dan target weld, ja dat heb ik ook geprobeerd maar hij wil de andere verticle niet pakken... Als ik bij de ene begin met Target Weld, dan wil hij niet de verticle pakken die ik wil, wel andere....
Heel vreemd, en irritand. Weet iemand een andere methode om dit te doen?
waarschijnlijk zit er nog een poly tussen, dan kun je ze ook niet aan elkaar welden.Heaget schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:29:
Hmm Crap,
Ik heb een probleem maar imageshack doet het niet....![]()
Nou dan probeer ik het maar zo uit te leggen. Ik heb 2 vertexen die aan elkaar moeten komen zodat er nog maar 1 is. Nu zou je zeggen, gebruik dan target weld, ja dat heb ik ook geprobeerd maar hij wil de andere verticle niet pakken... Als ik bij de ene begin met Target Weld, dan wil hij niet de verticle pakken die ik wil, wel andere....
Heel vreemd, en irritand. Weet iemand een andere methode om dit te doen?
Ik zit al 2 avonden te klooien en te zoeken maar ik begrijp niet hoe dit moet en of het eigelijk wel kan?
Ik gebruik 3ds Max 6.0.
Render met Mental ray.
Ik wil dat wanneer er een licht door het raam schijnt de kleuren van het glas op de grond en op andere eventuele objecten terecht komen.
Het gaat me vooral om die boog.
Het licht is gewoon een standaard target spot en een Skylight.
Met het renderen staan de volgende GI opties aan:
Caustics (voor het raam)
GI
Final gather

Kan iemand me vertellen hoe dit moet of weet iemand misschien een tut waar dit in beschreven staat?
www.diovisuals.co,
Als je linker ALT inhoudt en vorvolgens je scrollmuisknopje (Anoniem: 91399 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:46:
[...]
rotaten in vieuwports: ctrl+r
rotaten object: e

http://members.webdeveloping.nl/~dev/ParticlesByArc
56k6 warning
[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 08-06-2005 23:41 ]
Zoiets zocht ikNeejoh schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 22:25:
[...]
Als je linker ALT inhoudt en vorvolgens je scrollmuisknopje () indrukt kun je ook rotaten... Werkt IMO iets handiger
Ben inmiddels weer een stukje verder met mijn 350Z. Ik vind hem zelf al erg vet en het 3D'en valt me absoluut niet tegen, vind het helemaal niet schrikbarend moeilijk ofzo. Tuurlijk, je moet ff weten wat waar zit en wat je moet doen om een bepaald effect te krijgen, maar tot nu toe gaat het goed!
erg duidelijke tutorialAnoniem: 30579 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:20:
Particle flow / Ghosttrails Tutorial
56k6 warning
Ziet er heel goed uitAnoniem: 30579 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:20:
Particle flow / Ghosttrails Tutorial
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
56k6 warning
Ik ga dit vanmiddag ook eens proberen
Thanks
Humankind… be both.
Hoe krijg je het in godsnaam bij elkaar verzonnen

hier ga ik tijd voor vrijmaken
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
You've GoT mailAnoniem: 30579 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 08:57:
duurde me 4 uur om die tut te maken
en 30min-1uur om te flowen+andere stuff
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Michien nog een kleine tip om het overzichtelijk te houden. Je kan de "connectors" van een Collisiontest, Spawn test (enz enz) naar de andere kant slepen, zodat de draadjes er tussen niet kris/kras door alle events heen lopen.. (Zoals je wel doorhebt, ik ben niet een aangewezen persoon om tutorials te schrijven hehe)
Beter
Zal kjwjansen ook wel leuk vinden lijkt me
Hij had al eerder aangegeven dat er meer scripting op deze DVD zou komen, dus nu kan ik he-le-maal niet meer wachtenHere's just a quick thrown together list, it'll contain more than this, but most of these are feature tutorials lasting over 2 hours each, they also delve heavily into compositing and scripting etc. This is a DVD I'm just putting together to get out by siggraph. It'll be released through turbosquid, but the first thing I'm going to do is ensure there's options for mailing, as I'm pretty apauled over shipping costs for dvd's....toon volledige bericht
creating large dirt explosions
- (as used in warhammer, call of duty etc).
- Building them to be used as a trigger to create dynamic effects.
creating basic AI - Tanks navigating through a mine field
uses explosions created in the explosion tutorial for when mines are triggered
from tanks.
- heavy use of scripting to control various event driven triggers for tanks to have inteligence, enough to navigate their best to avoid eachother and mines on the ground as they move over 3D terrain.
- To have conditions that if the tank drives over a mine it explodes, destroying other
mines and tanks in it's blast radius.
Creating realistic lava - lava pouring over a surface
- scripting particles over a surface
- using meta particles
- scripting lights attached to particles
- scripting texture coordinates for the lava to ooze accurately.
creating an iceberg collapsing
- attaching real geometry to particles, rather than scripted instances.
- creating secondary wakes, ripples, splashes and other effects all dynamically driven
Creating realistic fire
- a way to create good looking fire that renders in seconds
Creating dynamic effects
- barrels falling into water, dynamically bobbing and splashing and creating wakes and foam
--- being able to script particles to move exactly where you want and act exactly how you want
- particle morphing
Hij wil hem dus afhebben rond siggraph 2005 (E3 van de 3d scene zeg maar), op 3 aug (in Los Angeles
[ Voor 23% gewijzigd door Neejoh op 09-06-2005 17:33 ]
Ik hoop dat die tut nog even online blijft staan?!?! Ik ga er zondag zeker aan beginnen.
Dat doet ie op mijn PC dus nietNeejoh schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 22:25:
[...]
Als je linker ALT inhoudt en vorvolgens je scrollmuisknopje () indrukt kun je ook rotaten... Werkt IMO iets handiger

Op m'n laptop wel, en op school ook... maar op mijn PC niet.. komt denk ik omdat er aan mijn PC een Logitech Mx1000 laser muis hangt..
Erg jammer, k heb net op school een beetje lopen klieren ermee en t werkt toch wel heel handig
Iemand enig idee hoe ik dat ook met mijn Mx1000 voor elkaar krijg?
Ik ben ook net met de tutorial van devega begonnen
Eens kijken of ik ook zoiets uit m'n mouw kan schudden
[ Voor 10% gewijzigd door Spike_wolf op 09-06-2005 14:00 ]
Humankind… be both.

Mischien kan je als test even je mouseware uninstallen en dan testen? Kan je hem daarna er weer op gooien
[ Voor 36% gewijzigd door Neejoh op 09-06-2005 14:12 ]
thanx voor de tip.Neejoh schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 13:50:
Netjes Devega! Ben zelf ook al tijden bezig met PFlow, maar het is altijd leuk om een input van anderen te zienJij doet dingetjes weer net een tikkeltje anders dan ik.
Michien nog een kleine tip om het overzichtelijk te houden. Je kan de "connectors" van een Collisiontest, Spawn test (enz enz) naar de andere kant slepen, zodat de draadjes er tussen niet kris/kras door alle events heen lopen.. (Zoals je wel doorhebt, ik ben niet een aangewezen persoon om tutorials te schrijven hehe)
BeterAllan McKay heeft weer wat info vrij gegeven over zijn volgende DVD!
heel verhaal.....
.
zeker vet, die komt zeker in mijn collectie te staan, heb de vorige ook hiero, en als je het van hem niet leert dan leer je het nergens.
p.s. ik zag je ook in de thread op cgtalk, daar staan ook erg leerzame dingen wat betreft pflow/afterburn he!
ik ben sinds max 6 al met particle flow bezigNeejoh schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 13:50:toon volledige bericht
Netjes Devega! Ben zelf ook al tijden bezig met PFlow, maar het is altijd leuk om een input van anderen te zienJij doet dingetjes weer net een tikkeltje anders dan ik.
BeterAllan McKay heeft weer wat info vrij gegeven over zijn volgende DVD!
[...]
Hij had al eerder aangegeven dat er meer scripting op deze DVD zou komen, dus nu kan ik he-le-maal niet meer wachtenLaatste DVD die ik besteld heb koste evenveel als de bezorgkosten (andersom dus eigelijk), maar hij geeft nu ook al aan dat hij dat aan gaat kaarten bij de publisher.
Hij wil hem dus afhebben rond siggraph 2005 (E3 van de 3d scene zeg maar), op 3 november (in San FranciscoIk wil ook!!
).
heb ong het hele systeem wel door
er rest slechts nog 1 stap
het schrijven van custom particle flow delen
Mijn eerste keer dus wil het wel goed doen

Let niet op de zwarte lijn die er doorheen loopt, die is van de back-plane
Van die 5hoek linksboven de rechter voorlamp kun je makkelijk een 4kant van maken door hem te cutten (vanaf linksboven in die voorlamp naar achter) naar het raam toe.. daar zit nml ook een lijn die ophoud...Phreak schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:38:
Gaat dit nog goed? Ziet iemand foutjes of hebben jullie nog tips?
[afbeelding]
Snapje?
En die lijn (bij dat raam) die houdt bovenaan ook op. Het is mooier als je dus zoveelmogelijk alleen 4kantjes gebruikt. En waarschijnlijk kun je hem daar ook gewoon makkelijk naar achter door cutten.
Verder wel mooi! (blijft een mooie auto, behalve datie van nissan is
[ Voor 9% gewijzigd door -DG- op 09-06-2005 16:37 ]
ja dat had ik gezien, ik had alleen verkeerd geinstalleerdAnoniem: 30579 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:03:
je moet je ghosttrails wel op een line zetten

Dit heb ik idd ookAnoniem: 91399 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:39:
Ik ben hier dus bezig met die tutorial van devega, en heb de pflow setup af, maar heb ghosttrails geinstalleerd ( de demo ) maar hij staat dus niet in mijn modifier lijstje, iemand meer last van gehad, en beter nog; iemand de oplossing?

Heb de demo geinstalld... (in m'n 3Dmax7/plugin folder)
Selecteer de line, open m'n Modifier list.... niks... nergens een GhostTrail te vinden

Hoe Wat Waar??Anoniem: 91399 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:39:
[...]
ja dat had ik gezien, ik had alleen verkeerd geinstalleerd![]()

[edit]
Okay... * Spike_wolf slaat zichzelf voor z'n kop

Had bij de installatie wel de mapnaam naar 3Dmax7 veranders (stond standaard op 6), maar ben vergeten dat 3D max op m'n D: geinstalld stond, en niet op m'n C: zoals ik normaal altijd heb... ( weet eigenlijk nog steeds nie waarom die op die schijf staat

[edit2]
Okay nu staat ie er wel tussen
En we gaan weer verder met de tutorial
[ Voor 45% gewijzigd door Spike_wolf op 09-06-2005 16:55 ]
Humankind… be both.
Ziet er goed uit, vooral voor een eerste keerPhreak schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:38:
Gaat dit nog goed? Ziet iemand foutjes of hebben jullie nog tips?
[afbeelding]

Paar kleine tipjes
http://members.webdeveloping.nl/~dev/ParticlesByArc/3.jpg
Stap3
Ik kan die text niet selecteren....Niet met "add" en ook niet met "by List" want die is helemaal leeg... Weet iemand hoe dat kan?!
edit
nieuw probleem

Per frames moet op 8 komen maar is bij mij gelockt.... dit komt zeker doordat het een demo is ? hmm effects werkt ook niet....
[ Voor 44% gewijzigd door Heaget op 09-06-2005 18:07 ]
alle spots die je op het vlak gericht ziet zijn "referenced" alle spots hebben dezelfde volume light instelling, maar toch wordt alleen bij de twee omcirkelde spots de volume gerenderd.
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
2e vraagje omtrent animatie:
Ik ben een beetje aan het puzzelen gegaan met het maken van een animatie (voor het eerst voor me).
Nu ben ik een filmpje aan het maken voor mijn afstudeerproject, maar stuit op 1 probleempje en 1 vraag:
-probleempje:
ik wil het filmpje in een loop laten draaien, de camera draait als het ware ergens omheen en dat moet dus continu doorlopen.
Nu viel me op dat de camera in de gerenderde animatie langzaamaan op snelheid komt en aan het einde weer in snelheid terug zakt, is dit eenvoudig te omzeilen>
-vraagje:
Hoe animaties te renderen is algemeen te vinden op het net, maar wat ik me een beetje afvraag is welke codec het verstandigst is om te gebruiken en welke resolutie voor weergave op TV (heb 800x600 geprobeerd, uncompressed en indeo-5, maar dat zag er niet uit)
b.v.d.
MentalRay heb ik zelf geen ervaring mee, maar moet je niet gewoon een lamp met raytraced shadows gebruiken? Shadow maps kunnen geen doorzichtige schaduwen werpen. Caustics heb je hier toch niet voor nodig met een dun raam zonder gekke vorm? Dat heeft geen effect. Of wil je het subtiele effect van die bubbeltjes hebben?Sanity11 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 20:48:toon volledige bericht
Ik heb nog een vraagje,
Ik zit al 2 avonden te klooien en te zoeken maar ik begrijp niet hoe dit moet en of het eigelijk wel kan?
Ik gebruik 3ds Max 6.0.
Render met Mental ray.
Ik wil dat wanneer er een licht door het raam schijnt de kleuren van het glas op de grond en op andere eventuele objecten terecht komen.
Het gaat me vooral om die boog.
Het licht is gewoon een standaard target spot en een Skylight.
Met het renderen staan de volgende GI opties aan:
Caustics (voor het raam)
GI
Final gather
[afbeelding]
Kan iemand me vertellen hoe dit moet of weet iemand misschien een tut waar dit in beschreven staat?
De ene vraag: heb je de volume light gemaakt in het environment-menu? Dan moeten daar wel alle lampen in de rij staan namelijk.floriske.nl schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 19:00:toon volledige bericht
ik zit met een klein probleempje met het gebruik van volume light:
[afbeelding]
alle spots die je op het vlak gericht ziet zijn "referenced" alle spots hebben dezelfde volume light instelling, maar toch wordt alleen bij de twee omcirkelde spots de volume gerenderd.
Ik ben een beetje aan het puzzelen gegaan met het maken van een animatie (voor het eerst voor me).
Nu ben ik een filmpje aan het maken voor mijn afstudeerproject, maar stuit op 1 probleempje en 1 vraag:
-probleempje:
ik wil het filmpje in een loop laten draaien, de camera draait als het ware ergens omheen en dat moet dus continu doorlopen.
Nu viel me op dat de camera in de gerenderde animatie langzaamaan op snelheid komt en aan het einde weer in snelheid terug zakt, is dit eenvoudig te omzeilen>
-vraagje:
Hoe animaties te renderen is algemeen te vinden op het net, maar wat ik me een beetje afvraag is welke codec het verstandigst is om te gebruiken en welke resolutie voor weergave op TV (heb 800x600 geprobeerd, uncompressed en indeo-5, maar dat zag er niet uit)
b.v.d.
De tweede vraag: je kunt bij een key-frame de ease-in en -out instellen, die bepalen de bewegingssnelheid tussen twee keys in. Doe anders deze tutorial eens voor meer details:
http://home.hccnet.nl/w.v...0deel%204%20animatie.html
Je derde vraag: DivX is de beste codec. En 800*600 is te hoog voor TV. Ik weet het niet exact uit mijn hoofd, maar TV zit ergens in de buurt van 640*480. En bedenk je ook dat een stuk van je scherm wegvalt bij TV en dat hoeveel dat is verschilt per TV. Het gebied van het scherm dat zeker zichtbaar zal zijn op elke TV kun je zien door "safe frame" aan te zetten op je viewport. Je ziet dan meerdere rechthoeken over je scherm getekend. De buitenste is tot waar MAX rendert, eentje verder naar binnen is tot waar TV's zeker komen.
[ Voor 3% gewijzigd door Oogst op 09-06-2005 21:07 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Anoniem: 94113
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik die knik niet krijg als ik wil insurten,bevel of iets anders in de richting op een rond object.
zie foto
http://img186.echo.cx/img186/7199/vraag5hv.jpg
Zodra je een Sphere maakt (wat dit hoogst waarschijnlijk was) staat standaard het vinkje "smooth" aan, bij deze nieuwe polygonen die je maakt is dit niet het geval.
[ Voor 77% gewijzigd door Neejoh op 09-06-2005 22:03 ]
Nee dat bedoede ik niet ik had het wat beter op de screen moeten aan geven mijn fout.Neejoh schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 22:02:
smoothing group aanpassen.
Zodra je een Sphere maakt (wat dit hoogst waarschijnlijk was) staat standaard het vinkje "smooth" aan, bij deze nieuwe polygonen die je maakt is dit niet het geval.
http://img270.echo.cx/img270/379/vraag4ik.jpg
Ik heb nu op de screeen aangeven wat ik bedoel
-De instellingen zijn inderdaad gemaakt in het enviroment menu, maar ook alle spots waar ze op toegepast zouden moeten zijn staan daadwerkelijk in het rijtje. Dus ik hoop dat iemand misschien een idee heeft waar het dan aan kan liggen.Oogst schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 21:07:
[...]
[...]
De ene vraag: heb je de volume light gemaakt in het environment-menu? Dan moeten daar wel alle lampen in de rij staan namelijk.
De tweede vraag: je kunt bij een key-frame de ease-in en -out instellen, die bepalen de bewegingssnelheid tussen twee keys in. Doe anders deze tutorial eens voor meer details:
http://home.hccnet.nl/w.v...0deel%204%20animatie.html
Je derde vraag: DivX is de beste codec. En 800*600 is te hoog voor TV. Ik weet het niet exact uit mijn hoofd, maar TV zit ergens in de buurt van 640*480. En bedenk je ook dat een stuk van je scherm wegvalt bij TV en dat hoeveel dat is verschilt per TV. Het gebied van het scherm dat zeker zichtbaar zal zijn op elke TV kun je zien door "safe frame" aan te zetten op je viewport. Je ziet dan meerdere rechthoeken over je scherm getekend. De buitenste is tot waar MAX rendert, eentje verder naar binnen is tot waar TV's zeker komen.
-thx voor de tip en de tut, ik zal er een dezer dagen eens in gaan duiken
-Standaard TV resolutie en overscan zijn dagelijkse kost voor me aangezien ik av-technicus ben, maar ik wist niet wat vanuit 3dmax de beste instellingen/codecs zouden zijn, maar voor zover ik begrijp is dit dus gewoon de standaard resolutie (720x576) als renderinstelling (eigenlijk had ik dat ook zelf nog wel kunnen bedenken.
overscan is inderdaad per tv toestel verschillend, maar er zijn wel standaard waarden voor waarmee rekening gehouden wordt dus dan zoek ik die er even bij en houdt ik deze gewoon aan.
We hebben overigens vandaag besloten toch maar XGA plasmaschermen te gebruiken bij onze eindexpo (ook al is dit wat meer gesjouw, maar laat dan ook zeker meer indruk achter bij de docenten
[ Voor 11% gewijzigd door floriske.nl op 09-06-2005 23:36 ]

iemand hier oplossing voor?
erhmm.
even terug in de stack gaan en deze handmatig aanpassen
hoe minder ruimte van start tot eind hoe smaller ze worden
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 10-06-2005 08:10 ]
opmerking: het is illegal
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
heeft iem nog een oplossing voor mijn audi a3. Hij staat op pag 35. Ik wil niet opnieuw beginnen
realityalways start as a dream
Oh oh, je hebt de stack gecollapsed. Ik hoop dat je nog een back-up hebt van je werk (kijk ook ff in de back-up folder van 3dsmax zelf). Zover ik weet is dit niet ongedaan te maken.DFC-Neo schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 08:46:
Hi
heeft iem nog een oplossing voor mijn audi a3. Hij staat op pag 35. Ik wil niet opnieuw beginnen
Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig
typgebrek
het was me ook al eerder opgevallen ben aleen te lui geweest om het aan te passen
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 10-06-2005 09:46 ]
Ik ben anders nog maar op pagina 10DFC-Neo schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 08:46:
Hi
Hehe, ok dan
[ Voor 5% gewijzigd door Neejoh op 10-06-2005 17:14 ]
zoals al geantwoord isMichel551813 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 08:53:
[...]
Oh oh, je hebt de stack gecollapsed. Ik hoop dat je nog een back-up hebt van je werk (kijk ook ff in de back-up folder van 3dsmax zelf). Zover ik weet is dit niet ongedaan te maken.
autoback folder nakijken
staat hij er niet tussen heb je gewoon pech :\
Anoniem: 93354
Of je knipt je deuren en andere plaatwerkdelen los (polies selecteren -> detach) en dan doe je het volgende met de randen: (link uit startpost)
http://www.dreamdealer.nl/index31.php?show_tut=20
Hmm, dan weet ik het ook niet. Als je me op MSN de file even stuurt, wil ik wel ff kijken voor je.floriske.nl schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 23:31:
[...]
-De instellingen zijn inderdaad gemaakt in het enviroment menu, maar ook alle spots waar ze op toegepast zouden moeten zijn staan daadwerkelijk in het rijtje. Dus ik hoop dat iemand misschien een idee heeft waar het dan aan kan liggen....
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
probleem 1 :floriske.nl schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 19:00:toon volledige bericht
ik zit met een klein probleempje met het gebruik van volume light:
[afbeelding]
-probleempje:
-vraagje:
b.v.d.
ok ik heb hetzelfde probleem weten te creeren
nadat ik volume light toepaste op en al geinstanced object paste het zich aleen toe op het eerste object
vervolgens wiste ik mn andere lights en maakte een nieuwe array aan waarin die lightsource al gelinked was aan een volume light
dit lost bij mij het probleem op
probleem 2 :
in trackview curve editor openen
dan rechtermuis op je key en hem omzetten naar een rechte lijn
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 10-06-2005 17:05 ]
Anoniem: 115073
Heb een filmpje met 3ds gemaakt, alleen ik vind toch dattie te snel gaat, (bij nader inzien dus, nu ik de preview terug kijk). Alleen hij heeft al úren staan te pruttelen, dus ik wil 'm ook niet afbreken.
Kan ik in 3ds of een ander programma die filmpjes nog langzamer laten gaan?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 115073 op 10-06-2005 17:42 ]
Dat kan op zich wel, maar dat geeft geen mooie resultaat. Dan daalt namelijk je framerate. Ik weet niet welke framerate je gebruikt hebt, maar onder de 24 fps kun je eigenlijk niet gaan voor een behoorlijk resultaat. Je kunt een filmpje in elk geval met BINK vertragen door hem te forceren van 30fps naar 24fps (of wat je maar wilt) en te zeggen dat je geen framedrop wilt hebben. BINK is gratis: www.radgametools.com.Anoniem: 115073 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 17:41:
Even snel een vraagje, kan beter in een ander topic, but who cares
Heb een filmpje met 3ds gemaakt, alleen ik vind toch dattie te snel gaat, (bij nader inzien dus, nu ik de preview terug kijk). Alleen hij heeft al úren staan te pruttelen, dus ik wil 'm ook niet afbreken.
Kan ik in 3ds of een ander programma die filmpjes nog langzamer laten gaan?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
edit: traag
[ Voor 16% gewijzigd door sdomburg op 10-06-2005 18:08 ]
[ Voor 97% gewijzigd door FlyEragon op 10-06-2005 20:14 ]
Anoniem: 119772
Hier een paar pics uit m'n SplinterCell wannabe projectje. Mezelf als Splinter Cell en de badguy wiens basis ik zal (proberen te) infiltreren. Gemaakt in Cinema4D R9.
http://members.home.nl/hkonings/knotje_sneaking2.jpg
http://members.home.nl/hkonings/knotje_badguy9.jpg
http://members.home.nl/hkonings/knotje_badguy10.jpg
Anoniem: 87464
is al opgelost, ik had bij enkele lampen ook nog een oudere volume light van mijn eerste probeersel aan staanOogst schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 16:18:
[...]
Hmm, dan weet ik het ook niet. Als je me op MSN de file even stuurt, wil ik wel ff kijken voor je.

aldoende leert men

maar thx voor het aanbod!!
edit: dit is overigens het geval waar ik mee aant rommelen ben (hier nog met de verkeerde volume light instellingen)
Verhoudingen zijn nog wat vreemd, maar komt allemaal ook niet zo heel spits, is een ruw ontwerp voor een standje voor een opdracht van school, moesten officieel een simpele maquette maken, maar kreeg het toch voor elkaar het in max te mogen doen

[ Voor 62% gewijzigd door floriske.nl op 11-06-2005 20:09 ]
Ik ben bezig met r2d2 te makken.
Ik heb alleen een vraag over de voeten er van
Hoe de hell krijg ik dit voorelkaar.
Hoe kan ik een recht hoekig in het midden rond krijgen is daar een manier voor.??
Je kan op de screens zien wat ik bedoel.
http://img107.echo.cx/img107/5595/r2d2084lo.jpg
Dit een screen van de voet van mij in 3dsmax het lichaam is all af van r2d2 maar dat stuk met de voeten krijg ik niet voor elkaar.
http://img97.echo.cx/img97/7436/vraag3lv.jpg
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen ??
collapse hem vervolgens naar editpoly en attach hem op je basismesh
http://student-kmt.hku.nl.../Les1/Splines-Sheet01.jpg
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Anoniem: 41017
Niet helemaal tevreden maar dat komt meer doordat vray de displacementmap niet op de originele grote wil renderen ( 4096 x 4096 ).

Aantal kleine details veranderd ten opzichte van de vorige, voornamelijk post maar ook wat renderwerk
Thx jullie allebij is geluktOogst schreef op zondag 12 juni 2005 @ 11:56:
Inderdaad, zoals Devega al zegt: dit is typisch iets om te extruden met een spline. Hier staat met een plaatje zeer summier uitgelegd wat extrude doet:
http://student-kmt.hku.nl.../Les1/Splines-Sheet01.jpg
Hier een screen hoe ver ik ben hij is all een heel end
http://img104.echo.cx/img104/3925/r2d20ic.jpg
damn als ik die blueprint alleen al zie word ik niet goed. Hoe begin je echt met zoiets. Ik vind de a3 waar ik mee bezig ben al moeilijk
Erg mooi!Anoniem: 41017 schreef op zondag 12 juni 2005 @ 16:21:
Weer ff tijd gehad om m'n 'liefdes scene' af te maken.
Niet helemaal tevreden maar dat komt meer doordat vray de displacementmap niet op de originele grote wil renderen ( 4096 x 4096 ).
[afbeelding]
Aantal kleine details veranderd ten opzichte van de vorige, voornamelijk post maar ook wat renderwerk
Twee opmerkingen:
1. tandeloos meisje?
2. ik denk dat het er nog iets beter uit zou zien als hij z'n ogen dicht zou hebben, nu is ie nog iets te gemeen IMHO
maar trek je vooral niks van mijn mierenn**kerij aan
Anoniem: 41017
Ze heeft wel tanden hoor, zie je alleen niet door de belichting en hij knijpt ze iets dichtSplash schreef op maandag 13 juni 2005 @ 00:38:
[...]
Erg mooi!
Twee opmerkingen:
1. tandeloos meisje?
2. ik denk dat het er nog iets beter uit zou zien als hij z'n ogen dicht zou hebben, nu is ie nog iets te gemeen IMHO
maar trek je vooral niks van mijn mierenn**kerij aan
Eej Devega, kan ik me goed herinneren dat je ooit geroepen hebt dat je nog es een videotut ging maken van het maken van een scheepsmodel??? Of is dat wishful thinking van dit SnoeiKoeitje?
mn hdd is niet groot genoeg om alle captures op te slaan
Meteen bewerken en op DVD's zettenAnoniem: 30579 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:25:
mm ja der is aleen 1 probleem
mn hdd is niet groot genoeg om alle captures op te slaan
Weten jullie een manier om "special characters" in 3ds MAX te maken? Ik ben namelijk op zoek naar tekens als "wortel" en "Pi" en nog een paar wiskundige tekens, maar MAX zet een vraagteken neer...
Via illustrator krijg ik het ook niet voor elkaar om dit naar MAX te zetten. Via AI krijg ik "too many lines" error, via EPS doet hij niets en via DWG lijkt alles goed te gaan maar staat er niets in mijn scene
Gewoon zelf tekenen met splines als het echt niet anders kan?Neejoh schreef op maandag 13 juni 2005 @ 11:01:
Damn, ik loop tegen een groot probleem op
Weten jullie een manier om "special characters" in 3ds MAX te maken? Ik ben namelijk op zoek naar tekens als "wortel" en "Pi" en nog een paar wiskundige tekens, maar MAX zet een vraagteken neer...
Via illustrator krijg ik het ook niet voor elkaar om dit naar MAX te zetten. Via AI krijg ik "too many lines" error, via EPS doet hij niets en via DWG lijkt alles goed te gaan maar staat er niets in mijn sceneVery strange... Iemand een gouden tip?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
kan ook via illustratorNeejoh schreef op maandag 13 juni 2005 @ 11:25:
Jep, dat heb ik uiteindelijk ook gedaanMaar aangezien er aardig rare vormen inzitten zag ik er van te voren een beetje tegen op, had gehoop dat het snel via Illustrator kon. Was nu wel in een paar minuten klaar dus dat viel reuze mee
je moet hem dan wel als .ai opslaan met wat goede settings kom je er ook wel
grappige s dat dit vaker meer tijd kost dan hem gewoon te tracen in max
te koop voor 10 euri per dvdSnoeiKoei schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:54:
[...]
Meteen bewerken en op DVD's zettenDevega Season 1 Special Extended Edition DVD Box Set
ik heb wel een dvd brander
mischien zit hier wel wat winst in idd
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 13-06-2005 11:43 ]
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Anoniem: 14841
Het ligt eraan wat je er precies mee wil. Als je dingen bij elkaar wilt houden bij bijvoorbeeld een animatie, dan kun je gewoon 'group' doen om te zorgen dat je de boel in 1 keer kan bewegen enzo.Anoniem: 14841 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 13:49:
Even een korte vraag: Hoe kan ik allemaal losse objecten samevoegen tot een object? Boolean -> union geeft een slecht resultaat...
Als je ze op vertex niveau wil gaan verbinden kun je beginnen bij een edit mesh object, daar attach aanklikken, en dan de andere objecten toevoegen. Daarna kun je dan eventueel vertices gaan mergen om te zorgen dat het echt aan elkaar zit..
Ik weet dus niet wat je precies bedoelt, maar wellicht dat een van bovenstaande dingen je verder kan helpen...
@ KTEINO: Redelijk simpele shapes gaan ook mooi via ShapeMerge (onder Compound opbjects, er van uitgaande dat je MAX gebruikt), dan hoef je niet alles los zelf te welden.
En als je ze vloeiend in elkaar wilt laten overlopen: convert -> editable poly -> attach en dan de 'bridge' functie gebruiken.DocB schreef op maandag 13 juni 2005 @ 14:14:
[...]
Als je ze op vertex niveau wil gaan verbinden kun je beginnen bij een edit mesh object, daar attach aanklikken, en dan de andere objecten toevoegen. Daarna kun je dan eventueel vertices gaan mergen om te zorgen dat het echt aan elkaar zit..
SnoeiKoei schreef op maandag 13 juni 2005 @ 14:35:
[...]
En als je ze vloeiend in elkaar wilt laten overlopen: convert -> editable poly -> attach en dan de 'bridge' functie gebruiken.
bridge werkt aleen op uncapped poly's
imho is het een handige tool maar aleen voor selectief gebruik
beste manier is volgens mij nogsteeds edit poly attach / cutten en welden tot alles goedzit
zojuist bridge nog even getest werkt perfect zoalsn het object waar je aan linked evenveel vertices heeft waat het zich aan kan koppelen
zodra het tri's gaat maken gaat het 9/10 keer zwaar fout
anyway het is weer tijd voor een nieuwe
[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 13-06-2005 15:36 ]
Zou ik ook hebben gegokt, maar grappig dat het ook anders kan!
Ja ik zou bridge ook wel combineren met mesh opschonen, maar het kan een aardige start zijn.Anoniem: 30579 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 15:12:
beste manier is volgens mij nogsteeds edit poly attach / cutten en welden tot alles goedzit
heb even geduld met posten
Dit topic is gesloten.