[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 28 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.799 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:12
Sanity11 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 21:49:
Ik zal ook maar eens wat posten hier.

Ik ben nog niet zo lang bezig met 3ds max.
Dit was zeg maar mijn 1e poging om echt iets te modelleren.
Ik was begonnen bij de vorm van het oog om te kijken of het lukte en voor dat ik het wist was er een hoofd. :D

Tis natuurlijk allemaal niet zo spannend als sommige dingen die ik hier zie maar goed.

[afbeelding]
Ik vind haar erg gaaf!
Ik weet niet wat het precies is mr het spreekt me wel aan. Iets met die mond i.c.m. die ogen (die er niet zijn) ziet er goed uit!...

Ga hier zeker mee verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Sanity11 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 21:49:
Ik zal ook maar eens wat posten hier.

Ik ben nog niet zo lang bezig met 3ds max.
Dit was zeg maar mijn 1e poging om echt iets te modelleren.
Ik was begonnen bij de vorm van het oog om te kijken of het lukte en voor dat ik het wist was er een hoofd. :D

Tis natuurlijk allemaal niet zo spannend als sommige dingen die ik hier zie maar goed.

[afbeelding]
Nou, eigenlijk vind ik dit juist één van de spannendste dingen die ik hier de laatste tijd heb gezien. Erg leuk met die texture zo. Heb je die zelf in Photoshop getekend of zo? En ook geunwrapped? Wat was je aanpak?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds aan men saaie scene bezig. :)

Paar kleine dingen toegevoegd en begonnen met texturen.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Gert_Colliers/scene6.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Oogst schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 10:48:
[...]

Nou, eigenlijk vind ik dit juist één van de spannendste dingen die ik hier de laatste tijd heb gezien. Erg leuk met die texture zo. Heb je die zelf in Photoshop getekend of zo? En ook geunwrapped? Wat was je aanpak?
Oh, hehe, tks.
Ik heb em inderdaad zelf geunwrapped... maar dat was heel makkelijk.
Ik heb er gewoon een cilindervormige uvw map omheen gezet en dan texporter gebruikt om in PS een aantal textures bij elkaar te voegen.

Graag zou ik nog heel wat willen leren van dat programma, animeren bijvoorbeeld.
Maar eerst maar eens goed leren modellen, texturen en belichten.

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:36
hey joost th voor het posten van die sheets kan er altijd wel wat van leren... heb je niet een link waar al je sheets staan want ik heb er volgens mij een paar gemist :(

En ik ben zelf ook nog steeds bezig met max, ik maak een "gang"

Afbeeldingslocatie: http://img212.echo.cx/img212/2497/tunneldetails7mt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img212.echo.cx/img212/428/tunneloverall3zz.jpg

en een stukje light

Afbeeldingslocatie: http://img206.echo.cx/img206/673/tunneltubelumonisity3hb.jpg

ik ben echt nog een beginner maar ik vind het gaaf om te 3dsmaxen en ik hoop eens ook een goeie 3dsmax er te worden

voor nu _/-\o_ _/-\o_ aan al die gasten die hier zo goed kunnen maxen echt veel respect voor jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-07 13:16
Zo, heb weer even tijd gehad. Dit is eigenlijk mijn eerste "moeilijke" UVW Unwrap, dus nog gewoon een oefening. Model is al wat ouder, dus niet echt fantastisch. Maarja, het gaat me dan ook om het texturen :)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mvanzandwijk/donnierender2.jpg

I love the smell of a Palm in the morning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Ik heb wel een vraag over 3dsmax. Ik ben een beginner mee :+
Mijn vraag is hoe moet ik me bewegen in de perspectief viewport. Dus roteren in en uit zoomen en gewoon bewegen. Ik weet het heel erg noob :Y)

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
in Max: F1 -> zoeken -> "viewport" of "perspectief" of andere keywords waar je meer over wilt weten.
Kom op zeg, dit is wel _erg_ basic! :/ Check ook ff de openingspost..

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

sorry heb het al gevonden die icons zijn erg klein. Zocht eerst op internet maar kon niet vinden. En was vergeten van f1 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Heaget schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 19:18:
hey joost th voor het posten van die sheets kan er altijd wel wat van leren... heb je niet een link waar al je sheets staan want ik heb er volgens mij een paar gemist :(
...
Al mijn sheets staan op mijn ftp in de map 3D-lessen. Dit zijn ze allemaal bij elkaar:

http://student-kmt.hku.nl.../Les1/Splines-Sheet01.jpg
http://student-kmt.hku.nl.../Les1/Splines-Sheet02.jpg
http://student-kmt.hku.nl.../Les1/Splines-Sheet03.jpg
http://student-kmt.hku.nl...ssen/Les2/SheetPoly01.jpg
http://student-kmt.hku.nl...ssen/Les2/SheetPoly02.jpg
http://student-kmt.hku.nl...ssen/Les2/SheetPoly03.jpg

Zodra de hele serie (5 lessen) compleet is, zet ik ze op mijn website www.oogst3d.net.

[ Voor 3% gewijzigd door Oogst op 30-04-2005 22:27 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gegroet beste maxers!
Ben momenteel ook bezig in max moet voor school een tram in Max tekenen

Ik ben zelf een beginner (op vlak van poly's etc...) en ben nu al ff bezig en ik vroeg me nu af hoe ik mijn object nu hol kan maken???? Ik ben namelijk begonnen van een box en er een tram uitgeperst, maar nu is het probleem hoe maak ik da ding hol om dusdanig nog een interieurtje in elkaar te steken!!!
hopelijk moet ik hoef ik niet te herbeginnen want zit er toch al ff aan bezig 8)7 |:(
Ik heb gezien bij dat sommigen vertrekken een vrij dunne buitenkant (zie auto's) maar hoe doe je dat, vertrekken jullie van een box of iets anders??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik in Cinema 4d mijn keyframes verwijder of iig dat de hele timeline reset zodat alles weer in de beginpositie staat? Ik ben aan het proberen om een kleine animatie te maken, maar het is een beetje mis gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 13:23:
Gegroet beste maxers!
Ben momenteel ook bezig in max moet voor school een tram in Max tekenen

Ik ben zelf een beginner (op vlak van poly's etc...) en ben nu al ff bezig en ik vroeg me nu af hoe ik mijn object nu hol kan maken???? Ik ben namelijk begonnen van een box en er een tram uitgeperst, maar nu is het probleem hoe maak ik da ding hol om dusdanig nog een interieurtje in elkaar te steken!!!
hopelijk moet ik hoef ik niet te herbeginnen want zit er toch al ff aan bezig 8)7 |:(
Ik heb gezien bij dat sommigen vertrekken een vrij dunne buitenkant (zie auto's) maar hoe doe je dat, vertrekken jullie van een box of iets anders??
Je kunt de ramen inwaards extruden voor zo dik als de kozijnen zijn en dan de polies van de ramen zelf deleten. Vervolgens ga je vanuit de kozijnen de binnenkant opbouwen met functies van edit poly zoals create face, extrude edge en target weld. Best veel werk, maar ik denk wel de beste manier om dit te doen over het algemeen. Een tram met binnen- en buitenkant en ramen is nu eenmaal een vrij complex object. Voor een specifieke tram kun je vast allerlei dingen sneller doen, maar dat kan ik zo niet zeggen zonder te weten hoe het er precies uit gaat zien.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op zondag 01 mei 2005 @ 14:52:
[...]

Je kunt de ramen inwaards extruden voor zo dik als de kozijnen zijn en dan de polies van de ramen zelf deleten. Vervolgens ga je vanuit de kozijnen de binnenkant opbouwen met functies van edit poly zoals create face, extrude edge en target weld. Best veel werk, maar ik denk wel de beste manier om dit te doen over het algemeen. Een tram met binnen- en buitenkant en ramen is nu eenmaal een vrij complex object. Voor een specifieke tram kun je vast allerlei dingen sneller doen, maar dat kan ik zo niet zeggen zonder te weten hoe het er precies uit gaat zien.
thx oogst voor de tools ben ze effe aan het uitproberen! weet je toevellig geen tutorialletje zijn met dat soort tools?? kheb namelijk leren poly-en via enkele tutorials die bij deze topic bijgevoegd zijn, maar het blijft betperkt tot chamferen, smoothen, inset, connect, softselection..., nog niet echt complex dus!!!
Sommigen gebruiken ook aanzichten (technische tekeningen) van auto's zoals die audi's in het begin van de topic, is het dan mogelijk om die te verbinden via een tool ofzo??? heb zoiets gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Hi
Ben bezig met die a3 tutorial voor 3dsmax.
Maar ik heb de select and move verandert. Hoe weet ik niet de pijlen van den x y en z zijn nu rood ipv kleurtjes. Weet iem hoe ik dit ongedaan maak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
DFC-Neo schreef op zondag 01 mei 2005 @ 18:53:
Hi
Maar ik heb de select and move verandert. Hoe weet ik niet de pijlen van den x y en z zijn nu rood ipv kleurtjes. Weet iem hoe ik dit ongedaan maak
Staat in de startpost. (op 'x' drukken dus)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-08 21:08
DFC-Neo schreef op zondag 01 mei 2005 @ 18:53:
Hi

Het aantwoord is te vinden in de startingposte ;) X

Net te laat :(

[ Voor 5% gewijzigd door MOL-20.000 op 01-05-2005 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carefish
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 13:12
Allo lui, lange tijd niet gepraat hier, dus ik vond dat 't weer eens tijd werd ervoor, ik heb nu nog steeds geen, werkende, quick dirt vervanger voor maya gevonden, behalve md_rayDiffuse, maar die is _niet_ voor Mac OS X, en ik kan alleen maar werken op een apple, want de windows bakken zijn al in gebruik, en ik heb al gezocht naar prefab textures, maar ze zijn 't steeds net niet, dus, wie van jullie kan ik lief aankijken voor een paar mooie roest textures, ik kan zelf niet overweg gaan met Photoshop, en waar ik werk kan ik er niet mee lastig vallen.. Dus, als iemand zo aardig is, mail me dan even naar timz0r appestaartgevalletje gmail punt com, ik zou je erg dank baar zijn.

Weet niet of ik hier eigelijk wel om kan vragen though..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mensen ik heb een vraag

weet er iemand iets hier van brasil af

want ik heb een probleem ik heb een filmpje moeten maken voor school hierbij moet ik door een steeg lopen maar nadat ik gerendert had zag je het licht de hele tijd veranderen van plek

hier is het filmpje voor het geval je het niet snapt

http://mma.rocmn.nl/~maartenman/steeg.avi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 12:42:

want ik heb een probleem ik heb een filmpje moeten maken voor school hierbij moet ik door een steeg lopen maar nadat ik gerendert had zag je het licht de hele tijd veranderen van plek

lijkt op iets met photons, t is zegmaar de bedoeling dat je er genoeg van hebt dat het lichtt gewoon "egaal" wordt. ik weet er zo snel geen tutorial van, zal je even moeten googlen of een eerdere "Post je 3d stuff maar weer"-thread bezoeken. suc6 met je filmpje trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik werk ook met photons maar is er niet iets
dat ik de photons vast kan zetten ik heb het ook al aan jlammertink gevraagd
maar hij wist het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

mensen,

Ik ben bezig met het animeren van een poppetje met een redelijke fijne mesh structuur in het hoofd. Mijn skelet (biped) ligt precies goed over het lichaam en na de physics mod. erover gehaald te hebben werkt alles goed, behalve het hoofd. Als ik het skelethoofd pak en naar achteren rotate (zodat het hoofd naar de lucht kijkt recht omhoog), dan beweegt het hoofd goed naar achteren behalve de kin: die rotate heel langzaam mee, waardoor je een hele dikke uitgerekte kin krijgt.
ik heb alle envelopes al aangepast, maar niks help. is er misschien een ander trucje voor?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel551813
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 08:58
@ jos_zwa: Ben zelf voor het eerst bezig met animaten en heb gebruik gemaakt van de skin-mod.Ik weet dus niet hoe veel die afwijkt van de physics mod, maar is het bij de physics mod. niet mogelijk om op vertex-niveau nog wat aan te passen? Het lijkt erop dat een aantal vertices een te lage weight hebben gekregen (ze moeten natuurlijk een weight van 1 krijgen).

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carefish
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 13:12
Godver, waarom bestaat er niet gewoon de functie: import image file/texture, want nu moet ik eerst vet moeilijk doen met hypershade, en ik ben nu te gefrustreerd om iets te gaan doen, en 't is vet heet @ werk..

//edit:
Btw, weet iemand nog mooie prefab roest textures? heb start post doorgespit, maar niet echt een mooi gevonden..
:edit\\

[ Voor 26% gewijzigd door carefish op 02-05-2005 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:26

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Maxscript. Of misschien wel reactor. Of allerlei constraints. Of een combinatie. Leef je uit! :+

Silatron: kijk es op de website van Neil Blevins, die had volgens mij wel wat tuto's over leuke roest- en metaaltextures. En je zegt dat je niet met fotosoep overweg kan, maar er zijn via google zat roest tutorials voor photoshop te vinden die voor de absolute n00b bruikbaar zijn zonder dat ze kunnen mislukken...

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Heb je MSN snoeikoei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:26

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Nope. Ik raad je aan gewoon lekker de help van Max te raadplegen. En nee, daar staat niet in hoe je een motorblok moet animeren, maar je leert wel hoe je reactor moet gebruiken, of hoe constraints werken.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Michel551813 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:32:
@ jos_zwa: Ben zelf voor het eerst bezig met animaten en heb gebruik gemaakt van de skin-mod.Ik weet dus niet hoe veel die afwijkt van de physics mod, maar is het bij de physics mod. niet mogelijk om op vertex-niveau nog wat aan te passen? Het lijkt erop dat een aantal vertices een te lage weight hebben gekregen (ze moeten natuurlijk een weight van 1 krijgen).
van de envelope die het hoofd regelt heb ik de weight al op 1000 gezet en dan nog beweegt de kin niet helemaal goed terwijl alle vertexten rood zijn... ook als ik het hoofd draai naar links of naar rechts dan blijft beweegt de kin te langzaam mee i.v.m. de rest van de hoofd waardoor het hele hoofd misvormd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
Hallo Allemaal.

Misschien is het niet de juiste plek maar ik zou toch graag een vraagje willen stellen.
Ik zit al een tijdje te zoeken op internet hoe ik zo'n alpha channel goed kan toepassen maar ik kan niets vinden.

Ik heb het volgende probleem:

Afbeeldingslocatie: http://www.diovisuals.com/images/snapnie.jpg

De plane waar ik de texture op heb geplakt blijft zichtbaar.

Ik heb een zwart witte afbeelding (jpg) in de vorm van de texture in een transperacy map gezet.
Het is een raytraced material.
En ik wil het renderen met mental ray.

Weet iemand een makkelijk antwoord of anders een tutorial waar ik daar iets over kan vinden?

Alvast bedankt voor de reacties. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Sanity11 op 02-05-2005 19:56 ]

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Sanity11 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:54:
Hallo Allemaal.

Misschien is het niet de juiste plek maar ik zou toch graag een vraagje willen stellen.
Ik zit al een tijdje te zoeken op internet hoe ik zo'n alpha channel goed kan toepassen maar ik kan niets vinden.

Ik heb het volgende probleem:

[afbeelding]

De plane waar ik de texture op heb geplakt blijft zichtbaar.

Ik heb een zwart witte afbeelding (jpg) in de vorm van de texture in een transperacy map gezet.
Het is een raytraced material.
En ik wil het renderen met mental ray.

Weet iemand een makkelijk antwoord of anders een tutorial waar ik daar iets over kan vinden?

Alvast bedankt voor de reacties. :)
Ik denk dat je vergeten je de speculars nog zo hebt staan dat ze overal te zien zijn. Alpha beinvloed alleen je diffuse, niet je speculars.
jos_zwa schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:20:
mensen,

Ik ben bezig met het animeren van een poppetje met een redelijke fijne mesh structuur in het hoofd. Mijn skelet (biped) ligt precies goed over het lichaam en na de physics mod. erover gehaald te hebben werkt alles goed, behalve het hoofd. Als ik het skelethoofd pak en naar achteren rotate (zodat het hoofd naar de lucht kijkt recht omhoog), dan beweegt het hoofd goed naar achteren behalve de kin: die rotate heel langzaam mee, waardoor je een hele dikke uitgerekte kin krijgt.
ik heb alle envelopes al aangepast, maar niks help. is er misschien een ander trucje voor?
Voor echte precisie kun je niet met envelopes werken, bepaalde dingen moet je bijna altijd wel handmatig per groep vertices instellen. Daarvoor moet je dus naar vertex sub level in de physique-modifier. Dan moet je de betreffende vertices linken met blend uit, zodat er niks meer gemixd kan worden. Het probleem is nu namelijk dat de kin zowel aan de nek/schouders als aan het hoofd vastzit en hij moet alleen bij het hoofd horen.
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 12:42:

Het probleem is dat Brazil de belichting benadert, het is nooit 100% precies. Die benadering verandert als je de camera verplaatst en is zichtbaar als je settings te laag zijn. Aangezien je met photons werkt, kan het dat je probleem al is opgelost door in te stellen dat de photon map gecached mag worden. Dan wordt ie bewaard voor de volgende frame. Lost dat het niet op, dan moet je je settings van de photon map en van de lamp maar eens posten, dan kan ik kijken wat er verkeerd is.
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 15:05:
[...]

thx oogst voor de tools ben ze effe aan het uitproberen! weet je toevellig geen tutorialletje zijn met dat soort tools?? kheb namelijk leren poly-en via enkele tutorials die bij deze topic bijgevoegd zijn, maar het blijft betperkt tot chamferen, smoothen, inset, connect, softselection..., nog niet echt complex dus!!!
Sommigen gebruiken ook aanzichten (technische tekeningen) van auto's zoals die audi's in het begin van de topic, is het dan mogelijk om die te verbinden via een tool ofzo??? heb zoiets gehoord
Nee, sorrie, ik ken zo'n tutorial niet voor zo'n soort vorm. Echter, die is ook niet persé nodig: meer dan de basistools hoef je niet te gebruiken. Het idee is juist dat je met op de juiste manier heel vaak create face, edge extrude en weld target gebruiken het helemaal kunt maken.

[ Voor 71% gewijzigd door Oogst op 02-05-2005 20:04 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
Tks oogst.
Ik denk dat ik het al heb.
Ik had de refraction nog niet omlaag gezet.

Hehe.

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier weer eens een wipje van mij na lange tijd

Afbeeldingslocatie: http://storage.msn.com/x1p4JHjVbcjTC9ufKd_w8OT34kr2PMZlrgw_9jAvua5Ev9X5MDFUEhBUEwbRtbYlnZFITs5cVPb5tVEAbfHMkQXhkFqj4ZS_2r-opHQqTi3es9Yp2PZC9lFwA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel551813
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 08:58
Ben bezig met Joan te riggen en te skinnen, maar dat valt nog niet mee (is de eerste keer dat ik me daar mee bezig houd).

Een klein rendertje: Evil Joan.
Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s551813/fotobook/fotos/klein/03052005871.jpg

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Oogst schreef op maandag 02 mei 2005 @ 20:00:
Voor echte precisie kun je niet met envelopes werken, bepaalde dingen moet je bijna altijd wel handmatig per groep vertices instellen. Daarvoor moet je dus naar vertex sub level in de physique-modifier. Dan moet je de betreffende vertices linken met blend uit, zodat er niks meer gemixd kan worden. Het probleem is nu namelijk dat de kin zowel aan de nek/schouders als aan het hoofd vastzit en hij moet alleen bij het hoofd horen.

[...]
Ook dit heb ik al geprobeerd. ik heb de vertices van de kin geselecteerd en daarna los gekoppeld van alle links onder de kin (dus in de nek en de schouders enzo) maar nu werkt het niet. de links in het hoofd staan 100% rood gekleurd op de kin dus dat is goed en kan het dus ook niet zijn. ik zal zo snel mogelijk een paar screenshots plaatsen. Het is namelijk een opdracht wat ik aan het uitvoeren bij hier op mijn stage, maar die pc heeft geen internetverbinding omdat het een groot defensiebedrijf is. ik zal thuis wel even een paar screenies posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
bij de startpost herken in de achtergrond :)

zeker gegoogled :P

www.heuving.org

dan W.I.P. Jaguar.
wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 19:59
the raptor schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 15:53:
bij de startpost herken in de achtergrond :)
http://images.google.nl/i...&lr=&q=Road+2&btnG=Zoeken :P zo.. klopt!

[ Voor 18% gewijzigd door HawVer op 03-05-2005 16:15 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Ben weer iets verder met het schildwachtershuisje :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/roest.online/GoT/wachtershuis/pic33_400x300.jpg

Op het dak komen nog pannen en 2 dakkapellen.
Ik ga nu voorzichtig aan beginnen met belichten en materials..

C&C altijd welkom

Vraagje,
Waarom kan 3ds max 6 geen 3ds max 7 files openen?
Nu moet ik het exporteren naar een .3DS het nadeel hiervan is dat al mijn aangemaakte layers nu weg zijn....Is hier een oplossing voor?

[ Voor 23% gewijzigd door Plint op 03-05-2005 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Laatst online: 11-09 09:07

Multensor

wtf

Zo ik ben ook weer beetje bezig met een nieuw projectje: een beretta 9000
Voor zover heb ik het volgende gemaakt maja het gaat niet zo snel want ik heb niet zoveel tijd de laatste tijd. Magoed hier een WIP:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barne374/Niels/ber.jpg

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
k zoek een model van een BMW 5er. de 2004 uitvoering.
Hij moet wel high detail zijn, interieur enzow, beetje fotografisch.

heeft iemand die erges op de HD liggen? kunnen we misschien ruilen.

Om on-topic te blijven,
op mn site staat ook de WIP render van mn BMW 7er.
Die ging de ijskast in om plaats te maken voor het jaguar model.

nu weer ff een likje lak en HDRItje op gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Plint schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 16:22:
...
Vraagje,
Waarom kan 3ds max 6 geen 3ds max 7 files openen?
Nu moet ik het exporteren naar een .3DS het nadeel hiervan is dat al mijn aangemaakte layers nu weg zijn....Is hier een oplossing voor?
Nee, helaas, dat is nou eenmaal zo en er is geen goede oplossing voor. Daarom moet je als je met andere samenwerkt ook altijd tevoren afspreken in welke MAX-versie, want dit geeft nu eenmaal problemen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naja zal weer even wat van mn werk showen ;)
female low poly character
atm met kleding bezig and such :)

nu hevig W.i.p

Afbeeldingslocatie: http://members.webdeveloping.nl/~dev/Femme.JPG

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Minder, Opzich blijft mijn tekening de hoofdtekening, en word de rest geimporteerd dus het is geen echte ramp. Ik had alleen wel verwacht dat je de tekening onder verschillende versies van max kon opslaan zoals de meeste programma's (er zal vast een goede reden voor zijn, dat het niet kan :) )

Beetje late reactie maar die sheets van je zijn echt über chill. erg duidelijk!

@Barracuda: Ik wil mijn scene uiteindelijk belichten met HDRI en ben daar nu flink mee aan het prutsen. Ik heb daarbij jou tutorial gevolgt. Prima te volgen alleen mis ik wat uitleg over waarom je bepaalde handelingen doet. (en een klein tiepfoutje bereist = vereist :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 15:43:
naja zal weer even wat van mn werk showen ;)
female low poly character
atm met kleding bezig and such :)

nu hevig W.i.p

[afbeelding]
Ziet er goed uit! Echter, je zegt dat het low-poly is, maar dit ziet er niet uit als low-poly. Als je echt voor een real-time applicatie werkt, dan zitten hier toch nog heel wat onnodige polygonen in die er dan uit zouden moeten. Wat is precies je doel hiermee en heb je een polygoonlimiet?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Bestaat er ook een plugin voor chamferen?
Dat er een nieuwe modefier "chamfer" is voor Editable Polies, en dat je dan bijvoorbeeld in kan stellen welke edges (onder welke hoek ze staan) hoeveel gechamferd moeten worden?
Op die manier blijft je mesh namelijk intact. Nu kan je pas op het allerlaatst gaan chamferen, en als je daarna nog iets moet aanpassen is dat zo`n gedoe. En al je tussenrenders zijn niet zo mooi ;)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga ik eindelijk eens een scene afwerken? :D

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Gert_Colliers/scene7.jpg

Natuurlijk moet alles er nog vuiler en meer versleten uitzien.

De eerste keer dat ik serieus bezig ben met texturen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Laatst online: 11-04-2021
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 01:34:

[afbeelding]

ziet er al leuk uit. een schaduw van een boom op de muurt zou ook beter zijn denk ik. keep it up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 12:00
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 01:34:

[afbeelding]

Netjse egootje, alleen moet je er ff voor zorgen dat de texture op je latjes zich niet herhaalt.

AlwinB©

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Michel551813 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 10:52:
Ben bezig met Joan te riggen en te skinnen, maar dat valt nog niet mee (is de eerste keer dat ik me daar mee bezig houd).

Een klein rendertje: Evil Joan.
[afbeelding]
ik vind dat haar net alsof ze kaal is en dat er een inktvis op haar hoofd ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T!m0n schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 16:39:
[...]

ik vind dat haar net alsof ze kaal is en dat er een inktvis op haar hoofd ligt
Dat gevoel had ik ook toen ik de foto zag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx voor de commentaren. Heb er snel effe een boompje voorgesmeten en textures wat beklad met vanalles (misschien nog te weinig maar zo goed ben ik nu ook weer niet in photoshop)

Ik denk dat dit men final is. Blaadjes aan de bomen kunnen beter en textures zijn niet altijd even geslaagd maar al bij al ben ik er best tevreden over:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Gert_Colliers/scene_final.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 17:50:
Thx voor de commentaren. Heb er snel effe een boompje voorgesmeten en textures wat beklad met vanalles (misschien nog te weinig maar zo goed ben ik nu ook weer niet in photoshop)

Ik denk dat dit men final is. Blaadjes aan de bomen kunnen beter en textures zijn niet altijd even geslaagd maar al bij al ben ik er best tevreden over:
[afbeelding]
Kun je 'm niet eens renderen met een skylight>>lighttracer? Of met Radiosity? Of met brazil?
Er vanuitgaande dat dit scanline met een paar losse lampen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit was al een render met Brazil (2 omni's). Maar maakt nu niet zoveel uit. U vraagt, wij draaien:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Gert_Colliers/scene_final2.jpg (misschien beter skylight iets minder gezet tegenover omni's om nog wat duidelijkere schaduwen te hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 18:50:
Dit was al een render met Brazil (2 omni's). Maar maakt nu niet zoveel uit. U vraagt, wij draaien:

[afbeelding] (misschien beter skylight iets minder gezet tegenover omni's om nog wat duidelijkere schaduwen te hebben)
mooi man! met die boom ervoor zoals ik zei ziet er een stuk beter uit... mis. wat meer bladeren erop? met scatter oid... en iets sterker het licht van 1 kant doen... wat feller ook anders kloppen de scherpe schaduwen niet... die zijn te licht of te scherp (tis maar net of je een felle zon hebt of licht dat vanuit de wolken komt zeg maar).

[ Voor 8% gewijzigd door jlammertink op 05-05-2005 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 18:50:

[afbeelding] (misschien beter skylight iets minder gezet tegenover omni's om nog wat duidelijkere schaduwen te hebben)
Mooi plaatje :) let wel even op de tak die op de vensterbank ligt. De tak is helemaal uitgedroogt lijkt wel maar toch nog 4mooie verse blaadjes aan ;) klopt niet. Maak er meer bruine blaadjes van, of geef de tak een betere kleur zodat het meer lijkt dat de tak er "net" afgevallen is.

Verder vind ik het een erg leuk plaatje :) ik kan nog steeds niks met max, maar kheb het al een beetje opgegeven ;)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 15:46
Hier dan een wipje van mijn kant. Niet echt indrukwekkend maar hopelijk komt dat nog :P.
Afbeeldingslocatie: http://klant.anic.nl/diverse/wip/pers.jpg
perpectief
Afbeeldingslocatie: http://klant.anic.nl/diverse/wip/back.jpg
back
Afbeeldingslocatie: http://klant.anic.nl/diverse/wip/top.jpg
Afbeeldingslocatie: http://klant.anic.nl/diverse/wip/side.jpg
side

[ Voor 10% gewijzigd door JochemvL op 05-05-2005 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jlammertink schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 19:02:
[...]

mooi man! met die boom ervoor zoals ik zei ziet er een stuk beter uit... mis. wat meer bladeren erop? met scatter oid... en iets sterker het licht van 1 kant doen... wat feller ook anders kloppen de scherpe schaduwen niet... die zijn te licht of te scherp (tis maar net of je een felle zon hebt of licht dat vanuit de wolken komt zeg maar).
http://users.pandora.be/Gert_Colliers/scene_final3.jpg

Zoiets dus. :)
Blaadjes ga ik niet meer doen aangezien meer blaadjes voor meer schaduw zorgen en ik de licht/schaduw verhouding zo goed vind. Bedankt voor de nuttige tips!

@Aap: eigenlijk zijn alle blaadjes nogal verdord (alleen is dat blijkbaar niet zo goed zichtbaar).

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2005 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Egootje, ik wil je even wat laten zien :)
Ik ben van mening (veel om me heen kijken, veel renders zien) en misschien is het ook wel zo, dat scherpte realisme toevoegt aan renders. Soms als ik een render van me in photoshop scherper maak (wat ik de laatste tijd gewoon doe dmv de catmull rom ofzo..) zie ik dat dat echt nodig was. En dat zie ik ook bij jouw renders :)
Geeft niet, maar vergelijk even wat ik in 5 minuten veranderde aan de scene. Uiteraard hoop ik dat je het niet erg vind dat ik even aan je scene heb gezeten ;)

"oud"
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Gert_Colliers/scene_final.jpg

"nieuw"
Afbeeldingslocatie: http://www.wxs.nl/~kuijt153/renderegootje.jpg

Op sommige punten is het ook geen verbetering, maar het gaan om het idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 18:48:
[...]

Ziet er goed uit! Echter, je zegt dat het low-poly is, maar dit ziet er niet uit als low-poly. Als je echt voor een real-time applicatie werkt, dan zitten hier toch nog heel wat onnodige polygonen in die er dan uit zouden moeten. Wat is precies je doel hiermee en heb je een polygoonlimiet?
6000

en ik hang op 5.5 nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 11:17:
[...]

6000

en ik hang op 5.5 nu
Dat is vrij weinig info, is het nou wel of niet bedoeld voor een in-game shot? Anyway: je verspilt met name bij haar broekje nogal polies door dingen zo dicht op elkaar te zetten. Sowieso mag je dit eigenlijk niet doen voor een real-time model, want het broekje zit zo dicht op de huid er achter, dat dit z-buffer problemen gaat geven. Daarom kun je het broekje beter gewoon alleen in de texture stoppen, of in elk geval zorgen dat broekje en lichaam gewoon aansluiten en niet voor elkaar langs lopen.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 09:30:
Ik ben van mening (veel om me heen kijken, veel renders zien) en misschien is het ook wel zo, dat scherpte realisme toevoegt aan renders. Soms als ik een render van me in photoshop scherper maak (wat ik de laatste tijd gewoon doe dmv de catmull rom ofzo..) zie ik dat dat echt nodig was. En dat zie ik ook bij jouw renders :)
Geeft niet, maar vergelijk even wat ik in 5 minuten veranderde aan de scene. Uiteraard hoop ik dat je het niet erg vind dat ik even aan je scene heb gezeten ;)

"oud"
[afbeelding]

"nieuw"
[afbeelding]

Scherpte is inderdaad winst voor renders, ik gooi over betrekkelijk low-res renders tegenwoordig ook altijd een sharpen filter heen in Photoshop. Dat blauwige daarentegen maakt het niet echt beter. Je moet dat verscherpen denk ik niet overdreven, zeker ook omdat de oorspronkelijk plaat heel zacht en gemoedelijk oogt en dat is nu een beetje weg.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 09:30:

"oud"
[afbeelding]

"nieuw"
[afbeelding]

tis net iets te scherp en dat blauw is niks... gewoon goede textures en mis. beetje de kleur aanpassen maar niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 11:41:
[...]

Scherpte is inderdaad winst voor renders, ik gooi over betrekkelijk low-res renders tegenwoordig ook altijd een sharpen filter heen in Photoshop.
Nah wat een toeval :) Wij kunnen praten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al een paar verschillende autos geprobeerd te modellen en dit lukt best aardig maar ik krijg mn blueprint setup maar niet goed. Net of een aanzicht een totaal andere auto is. Omdat ik net een BX 19 GTi heb gekocht (ja ja een echte BX ;)) wil ik deze ff modellen. De blueprint die ik gebruikt is http://home.wanadoo.nl/cwdegier/images/bx-ext-size-1200.png en lijkt me een goede blueprint.

Maar het lijkt alsof de front een heel andere tekening is .. hij past helemaal niet bij het geheel. Hier een screen van mn 3dsmax (clickable)
Afbeeldingslocatie: http://www.carpenter.nl/erwt/screen3dsmaxThumb.gif

ligt het nou aan de blueprint of aan mijn setup. Voor mijn setup doe ik het zelfde als de tutorial voor het modden van een audi a3 die bij www.3d-palace.com te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
@Dreamsky: het kan zijn dat je de blueprints een beetje moet verplaatsen, maar het lijk erop dat dat bij jou niet nodig is en dat je gewoon nog even verder moet gaan, zie hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://klant.anic.nl/diverse/bxs.jpg
klik voor groot

updatetje van mijn kant, wordt al beter...
Afbeeldingslocatie: http://klant.anic.nl/diverse/wip/wip2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://klant.anic.nl/diverse/wip/wip3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://klant.anic.nl/diverse/wip/wip4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://klant.anic.nl/diverse/wip/wip5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
Hier mijn Fiat 500:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/alwin/school/fiat1.jpg

AlwinB©

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
De zijkanten (allemaal :P ) lijken erg... omlaag ge-extruud :P . Daardoor oogt ie vrij saai zo.

• de "raamrubbers" mogen veeeeeel dunner
• er mogen wel sideskirts op (incl luchtgaten / gaas etc., zelfde geldt voor de voorkant)
• misschien achter extreem overdreven grote wielen? :) (maar een ideetje)
• evt. andere velgen
• spoiler erop?
• en als je dan toch aan het tunen bent, clean je deur en spatbord dan gelijk ook ff ;)
• and last but not least.. die motorkap.. Dit kan zo niet... Maak die air-intake veel groter, veel meer.. bling bling.. :*)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Scipionix, jij wilt gewoon je backgroundauto zien :P
Maar je hebt gelijk hoor, dat zijn wel punten die m beter zouden maken :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan dat ding op de motorkap misschien eens tot belachelijke proporties vergroten. Lijkt me wel lollig. :p Eventjes bashen op al dat tuninggeweld tegenwoordig zou ook wel eens lollig zijn.

@Features: een sharpen filter eroverheen geeft inderdaad een beter resultaat. Met de kleurenlevels ben ik het eens met Oogst, bovendien vind ik de uitstraling van men scene verloren gaan door ze zo koel te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe die fiat is kool alleen de motor kap moet iets lager nu zweeft hij een beetje...

ik ben net ff met een duiveltje aan de gang gegaan wipje :)

Afbeeldingslocatie: http://mech7.net/tmp/devil/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://mech7.net/tmp/devil/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://mech7.net/tmp/devil/3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat met Zbrush?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff... ik wil hier ook maar eens aan beginnen... ik heb momenteel 3DS Max 7 in mijn bezit, maar bijna elke tutorial die ik probeer heeft gewoon gaten, of er staat gewoon niet duidelijk wat ik moet doen. Serieus, ik ben hier echt een n00b in... :\

Dus mijn vraag hierbij is, hebben jullie misschien een tut die een simpele manier (poly/box ofzo?) van modellen stap voor stap uitlegt? Alvast bedankt...

(Heb imo wel normale skills in Photoshop, dus textures maken e.d. lijkt me geen probleem :+)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2005 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
ik weet niet precies wat je wilt gaan modellen, maar als het een auto betreft (kan ook op deze manier andere dingen maken natuurlijk) is de fiat 500 tutorial wel erg goed: http://www.3dtotal.com/team/Tutorials/fiat500/fiat500.asp. Voor het modellen van een mensenlichaam/organisch is Joan wel goed: http://67.15.36.49/ffa/tutorials/max/joanofarc/joanmenu.asp

Veel succes ermee, hoop dat je er iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz, bedankt. De Fiat 500 lijkt me een wat simpeler project om mee te beginnen. Ik zal er eens in de ochtend er naar kijken. :)

Overigens heb ik hier iets gelezen over een videotutorial van een Audi A3? :s
[edit] Never mind, heb het al gevonden. Ik ga dat maar eerst eens proberen. :)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2005 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 00:36:
Hmz, bedankt. De Fiat 500 lijkt me een wat simpeler project om mee te beginnen. Ik zal er eens in de ochtend er naar kijken. :)

Overigens heb ik hier iets gelezen over een videotutorial van een Audi A3? :s
[edit] Never mind, heb het al gevonden. Ik ga dat maar eerst eens proberen. :)
Ik zou als je echt 100% nieuw bent met 3dsmax niet aan een Fiat 500 beginnen, maar dat is misschien persoonlijk.
Check eerst eens de materials uit in de material editor, dan de lampen, renderinstellingen, editable poly, meshsmooth, en dan al de andere zut.
Ik kan je vertellen dat ik dat zo zelf heb geleerd, en dat ik voor alles wat ik in 3d fabriceer nog nooit een tutorial heb gebruikt. Zelf proberen zou ik zeggen, en als je dan onder de knie hebt hoe je een beetje moet moddelen kun je misschien die Fiat 500 tutorial 's doen.

Ik deed er op de zoek-het-zelf-uit methode overigens een maandje of 1, 2 over om de beginnersdingen onder de knie te hebben, en (bijna) van alle knoppen de betekenis te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup met Z-Brush echt cool programma _/-\o_ persoonlijk vind ik het veel leuker als traditioneel modelling in Maya bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
Hebben jullie 3d max 7,5 al ? Daar zit een nieuwe haar/fur functie in, die is echt heel vet.

Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/alwin/school/BOT.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/alwin/school/BOT12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/alwin/school/asdds.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/alwin/school/qluueet.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/alwin/school/hair.jpg

En het werkt ook verdomd makkelijk, en is nog ( in vergelijking ) snel ook!

AlwinB©

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Ziet er best leuk uit, maar wel onwijs "dik"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 11-09 12:38
dat zal een kwestie van settings zijn denk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 10:41:
[...]

Ik zou als je echt 100% nieuw bent met 3dsmax niet aan een Fiat 500 beginnen, maar dat is misschien persoonlijk.
Check eerst eens de materials uit in de material editor, dan de lampen, renderinstellingen, editable poly, meshsmooth, en dan al de andere zut.
Ik kan je vertellen dat ik dat zo zelf heb geleerd, en dat ik voor alles wat ik in 3d fabriceer nog nooit een tutorial heb gebruikt. Zelf proberen zou ik zeggen, en als je dan onder de knie hebt hoe je een beetje moet moddelen kun je misschien die Fiat 500 tutorial 's doen.

Ik deed er op de zoek-het-zelf-uit methode overigens een maandje of 1, 2 over om de beginnersdingen onder de knie te hebben, en (bijna) van alle knoppen de betekenis te weten :)
Hmz, ik snap wat je bedoeld... zo heb ik ook Photoshop geleerd. Maar wat denk je, die Audi A3 video tutorial... die ben ik nu aan het downloaden, en ik denk dat ik daar ook wel wat van zal leren, want duidelijker kan het gewoon niet he... Of raden jullie me die af ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 12:16:
[...]

Hmz, ik snap wat je bedoeld... zo heb ik ook Photoshop geleerd. Maar wat denk je, die Audi A3 video tutorial... die ben ik nu aan het downloaden, en ik denk dat ik daar ook wel wat van zal leren, want duidelijker kan het gewoon niet he... Of raden jullie me die af ? :?
Ik heb zelf de tut nooit gedaan maar ik denk dat ze er daar ook vanuit gaan dat je de basis wel een beetje kent. Het is wel stap voor stap alleen zjin er altijd dingen die je vantevoren insteld of sneltoetsen die je niet zo snel kan zien.

Op de 3de cd staan wel tuts die bij 3ds max horen. Als je daar een paar van maakt ben je al een heel eind. Ook in de startpost staan verschillende tuts, die van OOgst is makkelijk te volgen en legt veel uit. Het is welliswaar niet iets wat jij wil gaan maken mr het behandeld wel de meeste opties waar je wat aan heb.

Suc6 in iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
AlwinB© schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 11:35:
Hebben jullie 3d max 7,5 al ? Daar zit een nieuwe haar/fur functie in, die is echt heel vet.

Voorbeeld:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En het werkt ook verdomd makkelijk, en is nog ( in vergelijking ) snel ook!

AlwinB©
Hoe kom jij aan 7,5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7,5 ziet er wel volop cool uit met dat haar :P
nog meer vernieuwingen verder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
Idd instellingen, dit was gewoon ff om te laten zien :)

Heb nog niet alles kunnen checken kwa vernieuwingen. Weet wel dat er ook iets aan de ReactorCloths is verbeterd, en de haar/fur functie dan maar voor de rest :?

Gras en hooi of iets is ook makkelijk hiermee te creeren.

Dit is gewoon een box met haar erover bijv. 1 minuut werk, 1renderen:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/alwin/school/box.jpg

Net een baal hooi toch ?

Nog een haar typetje:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/alwin/school/kewl.jpg

En lowbudget gras ( + low budget render ):
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/alwin/school/gras.jpg

Vette shit.

AlwinB©

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ziet er veel belovend uit. Wat is er vernieuwd aan REactorCloth? Waar heb je de update vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
XLerator schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 14:32:
Ziet er veel belovend uit. Wat is er vernieuwd aan REactorCloth? Waar heb je de update vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 22:17

Spikey

Making the web accessible!

De 3ds max 7.5 update is alleen voor subscription members van discreet/autodesk/whatever het tegenwoordig is.. Aangezien hier niemand dat is denk ik moge de rest duidelijk zijn

[ Voor 24% gewijzigd door Spikey op 07-05-2005 15:19 ]

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
ik heb dat ene DIK gedrukt gedaan omdat dat ook mijn vraag was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
Spikey schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 15:18:
De 3ds max 7.5 update is alleen voor subscription members van discreet/autodesk/whatever het tegenwoordig is.. Aangezien hier niemand dat is denk ik moge de rest duidelijk zijn
;)

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
Ik vind het bij Max vreemd dat als ik bijvoorbeeld een poly seleceer van een object het goed mogelijk is dat ik een polygoon aan de andere kant van het object selecteer (of deselecteer).
Dit vind ik echt heel vervelend, is er geen optie om dat anders te doen?

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
Sanity11 schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 16:32:
Ik vind het bij Max vreemd dat als ik bijvoorbeeld een poly seleceer van een object het goed mogelijk is dat ik een polygoon aan de andere kant van het object selecteer (of deselecteer).
Dit vind ik echt heel vervelend, is er geen optie om dat anders te doen?
Eventjes "Ignore backfacing" aanvinken en hoppa!

AlwinB©

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
AlwinB© schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 16:35:
[...]

Eventjes "Ignore backfacing" aanvinken en hoppa!

AlwinB©
Ok bedankt!

Hier heb ik nog een oefen dingetje gemaakt.
Het ging me vooral om het maken van die blaadjes met het gebruik van alpha channels.
Daarnaast heb ik nog wat zitten vogelen met de belichting.

Afbeeldingslocatie: http://www.diovisuals.com/images/Blad.jpg

:)

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
kleine update van mijn porsche, toegevoegd: buitenspiegel, uitlaat, voor- en achterlichten, raamranden (begin iig). Aangepast: mesh, spoiler.
Afbeeldingslocatie: http://klant.anic.nl/diverse/wip/wip8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://klant.anic.nl/diverse/wip/wip9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:36
plak ff die 2 helften aan elkaar dat ziet er mooier uit :P ;)

ik doe zelf ook aan 3dsmax maar ik ben er echt hartstikke slecht in....

Afbeeldingslocatie: http://img171.echo.cx/img171/3918/tunneloverall62gy.jpg

tis nog niet af maar het moet een high tech gangenstelsel worden zeg maar een beetje doom3 style

Iemand suggestie opmerking etc etc. zo ja, wil je dan alsjeblieft uitleggen hoe het moet, want ik ben echt heel slecht in 3dsmax en weet bijna nix erover

[ Voor 88% gewijzigd door Heaget op 07-05-2005 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ws maar 1 helft, omdat 2 helften de rendertijd verdubbelen :+, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Sanity11 schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 18:24:
[...]

Ok bedankt!

Hier heb ik nog een oefen dingetje gemaakt.
Het ging me vooral om het maken van die blaadjes met het gebruik van alpha channels.
Daarnaast heb ik nog wat zitten vogelen met de belichting.

[afbeelding]

:)
Leuk en goed begin :D
Ik zou de schaduw scherp maken, dat is wat realistischer. En de bladeren wat speculiar geven.
Schaduw: Raytrace of Area (is mooier maar trager).
Speculiar doe je in je material editor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
XLerator schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 20:56:
[...]

Leuk en goed begin :D
Ik zou de schaduw scherp maken, dat is wat realistischer. En de bladeren wat speculiar geven.
Schaduw: Raytrace of Area (is mooier maar trager).
Speculiar doe je in je material editor :)
Ah, Bedankt.... ga ik proberen.
Alleen de rendertijd loopt nu al aardig op. .. . voor een probeerseltje dan, dus ik zal dat wel proberen met een ander projectje of zo.

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik moet in 3ds max kleding maken. Ik heb deze plugins geprobeerd:
SimCloth 3 - Werkt simpel, resultaat is matig tot goed. Controle is slecht.
Reactor - Werkt simpel, resultaat is matig (voor kleding dan), controle is heel slecht, snelheid is om te huilen
ClothFX - Werkt erg goed, resultaat is mooi, werkt snel, veel controle, veel keuze voor stoffen (presets). Alleen intersectioncheck/selfcollision is niet goed (zie video onderaan deze post)

Ik weet dat ClothReyes bestaat, maar daar kan ik niet een goede versie van vinden. De demo kan ik niets mee beginnen op de een of andere manier.

Weet iemand óf hoe je met ClothFX die intersections goed kan krijgen, of een andere goede Cloth plugin? Geld maakt niets uit: commercieel project.

Het probleem met clothFX is dat hij door zichzelf heen komt. Je kan 'check for intersection' wel aanvinken, maar dan stopt hij op het moment dat het voorkomt. Dus dan verhelpt hij het nog niet.

http://www.guillome.nl/dump/render.mov (25MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
XLerator schreef op zondag 08 mei 2005 @ 20:08:
Ik moet in 3ds max kleding maken. Ik heb deze plugins geprobeerd:
SimCloth 3 - Werkt simpel, resultaat is matig tot goed. Controle is slecht.
Reactor - Werkt simpel, resultaat is matig (voor kleding dan), controle is heel slecht, snelheid is om te huilen
ClothFX - Werkt erg goed, resultaat is mooi, werkt snel, veel controle, veel keuze voor stoffen (presets). Alleen intersectioncheck/selfcollision is niet goed (zie video onderaan deze post)

Ik weet dat ClothReyes bestaat, maar daar kan ik niet een goede versie van vinden. De demo kan ik niets mee beginnen op de een of andere manier.

Weet iemand óf hoe je met ClothFX die intersections goed kan krijgen, of een andere goede Cloth plugin? Geld maakt niets uit: commercieel project.

Het probleem met clothFX is dat hij door zichzelf heen komt. Je kan 'check for intersection' wel aanvinken, maar dan stopt hij op het moment dat het voorkomt. Dus dan verhelpt hij het nog niet.

http://www.guillome.nl/dump/render.mov (25MB)
Ik vind die cloth zoals die nu is eigenlijk ook al best wel indrukwekkend, moet ik zeggen. Het kan wel beter natuurlijk, maar wordt de rest ook zo goed als de cloth dan? Animeren, modellen, texturen en belichten op de kwaliteit die de cloth-animatie nu al heeft is flink pittig, valt dat binnen je budget en je skills? Anders kun je ook hier al wel mee tevreden zijn namelijk, want dit is al best wel mooi. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.