5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Verwijderd
Hoe heb je die eerste gemaakt ..?Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 17:35:
ik ben aan t spelen gegaan met Cinema4D en hier wat resultaat
i hope you like it![]()
[afbeelding]
52 min. rendertime![]()
[afbeelding]
mijn aller eerste "probeersul"![]()
[afbeelding]
en hier ben ik het meest trots op![]()
C&C altijd welkom natuurlijk
edit: links aangepast
De bar in mijn museum:

Is nog WIP
AlwinB©
"Life is unblockable"
Tjah, dat krijg je als je boolean gebruikt. Probeer boolean zoveel mogelijk te vermijden. Zeker voor datgene wat je nu probeert te maken (naarmate je meer en meer bekend raakt met 3d-max zul je wel begrijpen waaromHeaget schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 17:03:
Even het volgende,
[afbeelding]
Dit heb ik gedaan met de boolean functie, maar zoals je ziet zit er een "vreemde" afwijking in het object... Hoe kan ik dit oplossen, op de wireframe ziet alles er normaal uit.
[afbeelding]
Met een Spline doen vind ik niks, ik snap er dan ook niets meer van.
Als je de spline-techniek eenmaal doorhebt kun je bovenstaand binnen 20 seconden maken, eerlijk waar. Kijk maar s in de help van Max, of zoek tutorials over splines op.
Eigenlijk komt het hier op neer:
1
2
3
4
| _______________ | / \ | | | | | |__| |____| |
Hmm.. code tags werken niet zoals ik het gezien wou hebben.. ^
Je trekt deze vorm na mbv een spline (1 spline, zorg dat je begin- en eindpunt op dezelfde plek eindigt) vervolgens doe je "extrude"
[ Voor 28% gewijzigd door Scipionyx op 22-04-2005 17:40 ]
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Verwijderd
pfff dat is ff hard nadenken
't is wel Cinema4D he? en geen max
- met een sphere, of platonic (ik weet ni meer zeker wat het was)
- object "editable" maken...
- "Polygon tool" selecteren
- Matrix Extrude gebruiken, de waardes weet ik sowieso niet meer, moet je mee spelen zoals ik deed
edit: ff "quote" bij in gezet
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 17:38 ]
En word hij dan ook zo rond als hij nu is?? En hoe extrude ik hem dan? VErtex of Polygon?Scipionyx schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 17:37:
[...]
Tjah, dat krijg je als je boolean gebruikt. Probeer boolean zoveel mogelijk te vermijden. Zeker voor datgene wat je nu probeert te maken (naarmate je meer en meer bekend raakt met 3d-max zul je wel begrijpen waarom).
Als je de spline-techniek eenmaal doorhebt kun je bovenstaand binnen 20 seconden maken, eerlijk waar. Kijk maar s in de help van Max, of zoek tutorials over splines op.
Eigenlijk komt het hier op neer:
code:
1 2 3 4 _______________ | / \ | | | | | |__| |____|
Hmm.. code tags werken niet zoals ik het gezien wou hebben.. ^
Je trekt deze vorm na mbv een spline (1 spline, zorg dat je begin- en eindpunt op dezelfde plek eindigt) vervolgens doe je "extrude"
Verwijderd
thankz voor de linkVerwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:37:
Het is een mogelijkheid. Er zijn namelijk meerdere wegen naar Rome.
Op onderstaande link vind je een aantal tutors waarin verschillende methodes wordt gebruikt.
http://blenderman.org/mod...st_pages_categories&cid=5
Verder zou ik wat tutors proberen op www.blender.org en www.blender3d.org. Hiermee krijg je het modelleren zo onder de knie.
ik heb nu weer een vraag, opzich weer een basic vraag maar ik kom er niet uit.
In al de tutorials die je leest staat er switch to side view of, front view o.i.d.
met de cijfers 1 t/m 8 kan dit, dat weet ik.. maar als je ( bij mij ) 2x op zo'n knop klikt dan krijgt ie een andere stand en vind ik de side view niet meer terug, dit is echt erg onhandig.
ik snap ook wel dat als je maar vaak genoeg drukt dat je dan weer in de standaard dingen zit, maar is daar geen knop voor.. zodat je niet hoeft te zoeken?
Misschien... Kijk nou eerst maar s in de help en lees ff welke waarde(s) wat doen.Heaget schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 17:43:
[...]
En word hij dan ook zo rond als hij nu is?? En hoe extrude ik hem dan? VErtex of Polygon?
En met extrude bedoel ik de modifier extrude
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
Hmm you'r right. Sorry. Ik zal eerst is wat Spline tutorials doorwerken.Scipionyx schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 17:49:
[...]
Misschien... Kijk nou eerst maar s in de help en lees ff welke waarde(s) wat doen.
En met extrude bedoel ik de modifier extrude
Ik denk niet dat het veel helpt als je eigen post nog maar een keer opnieuw plaatst. Dit word hier niet echt gewaardeerd, zeker niet als je al een keer antwoord hebt gehad op je vraag, maar je te eigenwijs bent om hier iets mee te doen.Heaget schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 17:03:
Even het volgende,
[afbeelding]
Dit heb ik gedaan met de boolean functie, maar zoals je ziet zit er een "vreemde" afwijking in het object... Hoe kan ik dit oplossen, op de wireframe ziet alles er normaal uit.
[afbeelding]
Met een Spline doen vind ik niks, ik snap er dan ook niets meer van.
Dat is geen waar, ik heb het geprobeerd maar het lukte niet. Daarom staat er ook onder dat het niet lukte met splines. En ik zal mijn posts geen2 keer posten.Barracuda_82 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 18:50:
[...]
Ik denk niet dat het veel helpt als je eigen post nog maar een keer opnieuw plaatst. Dit word hier niet echt gewaardeerd, zeker niet als je al een keer antwoord hebt gehad op je vraag, maar je te eigenwijs bent om hier iets mee te doen.
[ Voor 5% gewijzigd door Heaget op 22-04-2005 19:02 ]
Nice.Barracuda_82 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 23:10:
Ik heb net even snel een UVW Unwrap tutorial geschreven voor in het groepsproject en ik wil hem hier ook gelijk even spammen. Kan ie ook gelijk in de startpost bij mijn andere tutorials:
[afbeelding]
Ik heb het maar even snel uit de mouw geschud, dus als iemand op- of aanmerkingen heeft zijn die van harte welkom.
Facultatief aan mijn eigen klasgenoten (op hun verzoek) in Hilversum aan de tweedejaars Game Design & Development aan de HKU.Heaget schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 08:11:
[...]
[...]
Waar geef je les? Op welke school bedoel ik dan he.
Dit klopt en hoort zo, want je texture is niet op oneindig hoge resolutie (dat kan ook niet, want dan moet je hard disk oneindig groot zijnjos_zwa schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 09:31:
[...]
ik heb een vraagje over deze plug-in. Ik heb het gedaan zoals jij in je tutorial beschreven hebt, maar mijn texture die ik dan export (tif) import in dan gewoon in mijn defuse map als bitmap en daarna gooi ik hem meteen over die teapot heen, maar die texture sluit op sommige stukken net niet helemaal goed aan. ik zie hier en daar een paar zwarte strepen langs mijn edges. ik denk dat dit te maken heeft met de unwrap die toch net niet helemaal (aan de randen) goed over de texture ligt. weet jij een oplossing? verder werkt ie wel goed!
Wat bedoel je precies? In een animatie kun je een path constraint animatie maken. Als je bedoelt dat ie over de lijn moet vervormen, dan kun je de pathdeform-modifier gebruiken. Als je een vierkante buis wilt hebben, dan kun je een loft object maken met de spline als path en een rectangle als shape.SiLaTroN schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 09:36:
Nou, ik vroeg mij af, hoe kan ik zorgen dat een vierkant iets, een spline volgt? Net zoals een tube?
Ik vind hem nog steeds leuk.Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 10:43:
[...]
http://members.chello.nl/hgm.huntink/Groot.jpg
ik post 'm voorzichtig![]()
Het ligt vrij ingewikkeld wat een betere renderer toevoegt, ik denk dat het misschien nog het duidelijkste is als je hier ff kijkt:Heaget schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:09:
Hey ik had nog ff een vraagje, ik hoor heel vaak "ja ik gebruik brazil of finalrender". Maar wat is dit waar kan ik het downloaden en waar is het goed voor?!?!
http://home.hccnet.nl/w.v...%20belichting.html#global
Betere renderers voegen namelijk global illumination toe aan de mogelijkheden. Brazil en finalRender zijn niet gratis, het ongeveer even goede Mental Ray ook niet, maar zit standaard al bij MAX. Maareuh: als het je niks zegt, moet je er vooral van afblijven tot je weet wat het doet en er behoefte aan hebt.
Zoals al werd gezegd, is dit typisch iets voor splines. Boolean is bijzonder buggy en splines niet, dus kun je beter splines gebruiken. Zoals te zien op mijn sheets, maar dat is wel erg lomp uitgelegd voor iemand die het helemaal nog niet kent, denk ik. Voor een voorbeeld van hoe mis boolean kan gaan, kijk hier eens:Heaget schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:42:
Even het volgende,
[afbeelding]
[afbeelding]
http://home.hccnet.nl/w.v...is%20deel1.html#tegenvalt
Ze staan er weer.Heaget schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 15:31:
[...]
Sheeths werken niet meer, ik denk dat ze al zijn verwijderd.
Meshsmooth werkt niet goed met triangles (driehoeken) en werkt alleen goed met quads (vierhoeken). Ik zie daar heel prominent een triangle staan, die zou het probleem wel eens kunnen veroorzaken.FrostXL schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 15:01:
Ik heb ook weer even een vraag, ik heb hier een goede (lijkt mij) wire van het omhulsel van de ramen van m'n auto:
[afbeelding]
klik voor groter
Maar als ik nou een meshsmooth erover gooi, dan krijgt hij een erg rare vorm en ook een knik, die je bij de wire helemaal niet ziet? Zie het plaatje hieronder.
[afbeelding]
klik voor groter
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
We helpen je hier graag, geen probleem, maar als een techniek gepost wordt (in dit geval splines) is het wel aan jou om daar tutorials over te zoeken. Er zijn duizend tutorials over te vinden en als je gewoon op google zoekt op 3d studio max splines tutorial dan vind je vast wel wat. Voor 3d studio max zijn er zoveel tutorials, dat je meestal met de naam van de techniek genoeg info hebt om het verder zelf uit te zoeken. Die naam geven we je dan ook graag.Heaget schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 19:02:
[...]
Dat is geen waar, ik heb het geprobeerd maar het lukte niet. Daarom staat er ook onder dat het niet lukte met splines. En ik zal mijn posts geen2 keer posten.
[ Voor 103% gewijzigd door Oogst op 22-04-2005 20:21 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ok sorry, ik zal voortaan beter opletten en dingen zelf op zoeken. My Apologies.We helpen je hier graag, geen probleem, maar als een techniek gepost wordt (in dit geval splines) is het wel aan jou om daar tutorials over te zoeken. Er zijn duizend tutorials over te vinden en als je gewoon op google zoekt op 3d studio max splines tutorial dan vind je vast wel wat. Voor 3d studio max zijn er zoveel tutorials, dat je meestal met de naam van de techniek genoeg info hebt om het verder zelf uit te zoeken. Die naam geven we je dan ook graag. En als je er met tutorials nog steeds niet uitkomt, dan helpen we je daarmee ook met veel plezier nog verder, nadat je zelf hebt gezocht en geprobeerd.
Verwijderd
Klik in de desbetreffende viewpoort in de menubalk op "View". Het kan zijn dat je geswitched bent van Orthographic naar Perspective view (Keypad 5) of van Global naar Local view (/).Standaard staat ie staan op Ortographic, Global view. Met andere woorden ik weet zo 123 geen knop om terug te gaan naar de standaard instellingen. Waar ze het misschien wel weten is op www.elysiun.com. Een forum helemaal gewijd aan Blender.Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 17:44:
[...]
thankz voor de link..
In al de tutorials die je leest staat er switch to side view of, front view o.i.d.
met de cijfers 1 t/m 8 kan dit, dat weet ik.. maar als je ( bij mij ) 2x op zo'n knop klikt dan krijgt ie een andere stand en vind ik de side view niet meer terug, dit is echt erg onhandig.
ik snap ook wel dat als je maar vaak genoeg drukt dat je dan weer in de standaard dingen zit, maar is daar geen knop voor.. zodat je niet hoeft te zoeken?
Verwijderd
Side View = 3, waarbij de groene lijn horizontaal ligt (y-as)Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 17:44:
Front View = 1, waarbij de rode lijn horizontaal ligt (x-as)
Top View = 7, waarbij de rode lijn ook horizontaal ligt en groen verticaal
Met de pijltjestoetsen op het numerieke blok (4, 6, 8 en 2) kan je de scene roteren (je kan natuurlijk ook de middelste muisknop gebruiken).
(denk er ook aan dat wanneer je het numerieke blok van je toetsenbord gebruikt (in Blender) dat je het Numlock lampje aan moet hebben staan, maar dat heb jij waarschijnlijk al)
Klik @ plaatje voor kort filmpje (.mov)

Nu is het tijd voor bier
[ Voor 4% gewijzigd door Neejoh op 23-04-2005 23:13 ]
Verwijderd

Afbeeldingen zijn finals, maar kritiek is altijd welkom.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2005 14:16 . Reden: Verkeerde link naar plaatje ]
http://82.136.192.92/dansje.wmv
En een plaatje!!

Laat even horen wat je er van vind.
[ Voor 24% gewijzigd door RvP op 24-04-2005 16:41 ]
SolarEdge 22x360Wp Zuid (7920Wp) 11x365Wp Noord (4015Wp), Daikin Altherma 3M 9kW Monoblock, Gasloos sinds september 2022
mooi gedaan en gerigt
This too shall pass
Inderdaad was gewoon even als test.Sharky schreef op zondag 24 april 2005 @ 17:41:
netjes, je hebt mocap data ergens van het web gehaald?
SolarEdge 22x360Wp Zuid (7920Wp) 11x365Wp Noord (4015Wp), Daikin Altherma 3M 9kW Monoblock, Gasloos sinds september 2022
Verwijderd
neerlaadbaar
C&C anyone?
Verwijderd
mooi
Ik ben van plan om zelf nog een uitgebreide tutorial te schrijven over UVW Unwrap, maar dan moet ik het zelf eerst helemaal onder de knie hebbenOogst schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 20:04:
[...]
Nice.Je gaat verder helemaal niet in op hoe je unwrap uvw handig kunt gebruiken, maar dat hoeft op zich ook niet, want het ging je om de basics. Ik zou er wel nog ff een link naar een tutorial die unwrap uvw verder uitlegt bijdoen, voor de mensen die er wat meer mee willen doen.
Verwijderd
Is er een geschikt 3d-pakket hiervoor??
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Verwijderd
ja volgens mij kan dat wel idd maar is er niet een wat makkelijker programma om te leren gebruiken?SnoeiKoei schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:14:
Volgens mij moet dat met 3ds max kunnen?
Ziet er leuk uit, maar waarom heb je nou eigenlijk een MAXscript geschreven en niet gewoon de noise controller gebruikt?Neejoh schreef op zondag 24 april 2005 @ 20:59:
Ik heb de camera nu via MAXscript laten bewegen, wat er een stuk beter uit ziet![]()
neerlaadbaar
C&C anyone?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Omdat ik nu weer een kans had om mijn scriptkennis te vergrotenOogst schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:12:
[...]
Ziet er leuk uit, maar waarom heb je nou eigenlijk een MAXscript geschreven en niet gewoon de noise controller gebruikt?
Ben op het moment een render aan het maken met een beetje motion blur in de camera, hoop dat het er een beetje leuk uit komt te zien
Swift 3dVerwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:11:
Ik ben op zoek naar een 3d-pakket waarbij ik de 3d objecten kan importeren in flash mx
Voor 3D Max is er ook een vector-render-plugin te vinden, maar ik weet zo niet hoe die heet.
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
illustrate? Vroegah wel s geïnstalleerd denk ik.. Nooit wat mee gedaan thoughBarracuda_82 schreef op maandag 25 april 2005 @ 14:57:
[...]
Voor 3D Max is er ook een vector-render-plugin te vinden, maar ik weet zo niet hoe die heet.

www.davidgould.com daar kun je trial versie downloaden. Werkt echt perfect en biedt veel mogelijkheden om dingen in te stellen waarbij je gebruik kunt maken van een handige wizzard.
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

voor de doeleinden op het werk issie wel bijna af, wil em nog helemaal gaan bestickeren enzo
je kan ook kijken naar Plasma. Ook van Discreet, en daar kan je dus je .max file inladen, en wegschrijven naar SWF. Dit is beter dan Swift3D, want hier kan je de camera net zo gebruiken als in 3DS max, en alles wat er verder inzit werkt hetzelfde. daarnaast is de uitvoer ook nog een kleiner dan in Swift3D.Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:11:
Ik ben op zoek naar een 3d-pakket waarbij ik de 3d objecten kan importeren in flash mx
oeps, verkeerde gekwoot
[ Voor 21% gewijzigd door Senzuboon op 25-04-2005 21:25 ]
Je kunt ook finalToon gebruiken.Barracuda_82 schreef op maandag 25 april 2005 @ 14:57:
[...]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Finaltoon is idd ook een optie, maar heeft als nadeel dat ie tegenwoordig onderdeel is van FinalRender. Illustrate kun je los gebruiken en voor de vlakken en belichting kun je je eigen renderer kiezen, waarbij Illustrate als een soort van videopost de vectoren nog tekent. Persoonlijk vind ik verder de instellingen van Illustrate ook wat handiger dan die van FinalToon (vooral als het gaat om lijndiktes etc.)
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd
Is "alles" los van elkaar? dus hangen de ramen er los in, ik neem aan dat dat meerdere figuren zijn waar je mee werkt... toch?
snapje?
Of je kan een VTM (Video Training Manual) downloaden van o.a. 3dbuzz.com & 3d-palace.com.
anyway, theoretisch kan het beide, praktisch zijn er idd wel wat onderdelen gescheiden ja, zoals je in de meeste tutorials wel kunt vinden
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Erg.... uhm.... bling?SiLaTroN schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 16:35:
Nou, ik hoop dat jullie 't al wat mooie beginnen te vinden.. Mijn Teslatank
maar ik ben dus een n00b op dit gebied. (
Ik heb nu wel de kunsten van photoshop en illustrator onder de knie, en wil graag de stap maken naar 3D modeling.
hebben jullie misschien dit voor mij :
* tips
* tutorials
* met welk programma ik het beste kan beginnen.
* lijstje met moeilijk worden
* andere handige dingen
[ Voor 15% gewijzigd door Vecodo op 26-04-2005 16:54 ]
1 woord voor jou, Startpostroy2001 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 16:52:
mooi topic dit hoorjullie maken erge mooi dingen.
![]()
maar ik ben dus een n00b op dit gebied. ()
Ik heb nu wel de kunsten van photoshop en illustrator onder de knie, en wil graag de stap maken naar 3D modeling.![]()
hebben jullie misschien dit voor mij :
* tips
* tutorials
* met welk programma ik het beste kan beginnen.
* lijstje met moeilijk worden
* andere handige dingen
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Verwijderd
Je bent er misschien erg lang mee bezig maar het ziet er wel mooi uit hoorwilmocs schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 11:53:
ik zag een Dodge viper langs komen, ik ben er zelf ook mee bezig, al heel lang... maar hij is nog niet af!
[afbeelding]
[afbeelding]
Haha, altijd gedacht (geen idee waarom) dat het Video Tutorials Modules warenScipionyx schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 16:13:
Euhm.. tjah, begin gewoon aan een willekeurige (auto-)tutorial..Ff googlen dus. En check de openingspost voor evt. andere vragen.
Of je kan een VTM (Video Training Manual) downloaden van o.a. 3dbuzz.com & 3d-palace.com.

Jullie de modeling on the fly al gezien? Erg leuk
Anyway....... @Roy2001:Waarschijnlijk zul je het beste kunnen beginnen met 3Ds Max, omdat er gewoon zo ontzettend veel over te vinden is aan tutorials. Ik denk dat Maya dicht bij komt, maar goed. Kijk inderdaad de startpost ff door, die is helemaal voor deze vraag gemaakt
[ Voor 3% gewijzigd door Neejoh op 26-04-2005 18:17 ]
Ik heb een probleem met de audi a3 tutorial van 3d-palace. Ik ben nog een beginner met 3dmax(versie7). Heb openGL ingesteld in 3dmax
Ik wil dus een plane maken maar ze zijn doorzichtig dus niet grijs zoals in de VTM. En ik heb meer lijnen in mijn plane als ik f4 gebruik dan in de VTM. En waarvoor is F4 trouwens??
Ik begin in 3dsmax7 maar ik heb hier nog een gun uit XSI.

Comments?
realityalways start as a dream
Doorzichtig? Je ziet alleen de omlijning of je kijkt er doorheen? Als je alleen de omlijning ziet, moet je ff op F3 drukken. F4 is om de lijnen (wireframe) over de shaded (F3) view te laten zien.DFC-Neo schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 18:23:
...
Ik wil dus een plane maken maar ze zijn doorzichtig dus niet grijs zoals in de VTM. En ik heb meer lijnen in mijn plane als ik f4 gebruik dan in de VTM. En waarvoor is F4 trouwens??
...
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
ik ga misschien toch maar m'n schaakbord maken
heb nu een lopertje..

[edit]
kom er net achter dat er nog in de grote bol daarboven nog een sleuf moet
pff.. ff uit vogelen hoe..
// wordt vervolgd ..
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 18:43 ]
is wel netjes, klopt goedDFC-Neo schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 18:23:
Hi
Ik heb een probleem met de audi a3 tutorial van 3d-palace. Ik ben nog een beginner met 3dmax(versie7). Heb openGL ingesteld in 3dmax
Ik begin in 3dsmax7 maar ik heb hier nog een gun uit XSI.
[afbeelding]
[afbeelding]
Comments?
Alleen aan het uiteinde van de loop klopt het niet helemaal, moet je nog ff aan kijken. Ook moet de mag release wat meer uitsteken denk ik, plus er hoort aan de andere kant ook nog wat te zitten, wat er uitgedrukt wordt als je de mag release indrukt. En had de 1911 ook geen ring aan het handvat, voor een lanyard?
Verwijderd

en hier de high res. versie, voor het detail. http://www.koen3d-art.nl/...t/forumpics/006-forum.jpg
C&C welkom, maar wel alleen op het modellen
die was van mijwilmocs schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 11:53:
ik zag een Dodge viper langs komen, ik ben er zelf ook mee bezig, al heel lang... maar hij is nog niet af!
[afbeelding]
[afbeelding]
wel een andere variant though
Die van mij is nu 'af', iig voor de doeleinden voor het werk. Persoonlijk ga ik hem qua detail in mijn vrije tijd nog afmaken, zodat ie meer richting jouw niveau komt

@ dfc-neozie net ook dat de 1911 geen ring had
[ Voor 8% gewijzigd door Schuey op 27-04-2005 07:38 ]
Verwijderd

Ik had nog een vraagje;
-Waar kan ik de nauwkeurigheid van de (tellers) aanpassen? dus dat ik bij rotation niet 0,001graden verder draai maar hele graden.
En hoe kan ik instellen wat mijn kijkveld is nadat ik op Frontview, leftview etc klik? en kan dit?
Zoals het nu is dan moet ik eerst weer een eind inzoomen voordat ik het complete gebouw in mijn beeldscherm heb.
Zijn eigenlijk wat vragen dat het tekenwerk een stuk makkelijker en efficienter maken.
Met het knopje "angle snaps toggle" naast dat andere snap-knopje. Als je er rechts op klikt kan je de aantal graden per stap instellen.Plint schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 22:44:
@kjwjansen
-Waar kan ik de nauwkeurigheid van de (tellers) aanpassen? dus dat ik bij rotation niet 0,001graden verder draai maar hele graden.
Zowieso is het gebruik van de "snap-functies" erg handig vind ik.
[ Voor 10% gewijzigd door Spits op 26-04-2005 22:59 ]
Mijn dank is grootSpits schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 22:58:
[...]
Met het knopje "angle snaps toggle" naast dat andere snap-knopje. Als je er rechts op klikt kan je de aantal graden per stap instellen.
Verwijderd
bij een beetje precies werken (voor zover mogelijk in 3dsmax) kun je niet zonder de snap functies, zijn er zo'n 15 in totaal dacht ik zo.Spits schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 22:58:
[...]
Met het knopje "angle snaps toggle" naast dat andere snap-knopje. Als je er rechts op klikt kan je de aantal graden per stap instellen.
zeker met splines, waaruit ik altijd werk, kun je absoluut niet zonder, wil je een beetje nauwkeurig werken, bij organisch modellen zul je het wel minder nodig hebben "denk ik"
voor het moment zit er in mijn ogen genoeg detail in, veel van het detail zal denk ik uit de texturing moeten komen, al zit ik nu al op 90k poly's voor het ene gebouw en 40k voor het andere, wat wel een stuk minder zou kunnen, maar ik ben liever lui dan moe dus veel poly's. maar het eindresultaat zul je zeker zien, ik was al een tijdje op zoek naar goede tekeningen van dit gebouw, en heb ze gevonden, dus ik kan voorlopig wel vooruit.Plint schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 22:44:
@kjwjansen Ziet er al leuk uit! Mag alleen nog wel wat meer detailering op het kasteel zelf qua versiering en derglijke. verder ben ik benieuwd naar het eindresultaat
zie posts hierbovenIk had nog een vraagje;
begrijp niet goed wat je hier mee bedoelt?En hoe kan ik instellen wat mijn kijkveld is nadat ik op Frontview, leftview etc klik? en kan dit?
Zoals het nu is dan moet ik eerst weer een eind inzoomen voordat ik het complete gebouw in mijn beeldscherm heb.
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 05:18 ]
Ik snap wel wat je bedoelt, ik ben ook net bezig met texturen.. Zodar ik er achter ben hoe ik die rupsbanden kan laten bewegen, ben ik zo goed als klaar.
Als je bijv in je front view aan het werk bent en je wil switchen naar bijv. top- of leftview dan is het beeld in mijn viewpoort zover uitgezoomed dat ik vervolgens erg veel moet inzoomenom het gebouw passend in mijn viewpoort heb staan.Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 05:10:
[...]
begrijp niet goed wat je hier mee bedoelt?
Ik wil dus dat als ik switch dat dan precies het gebouw in mijn viewpoort staat en dat ik dus niet eerst kilometers moet inzoomen.
ik denk dat het te maken heeft met extend dus dat het de hele tekening pakt en omdat ik een erg grote groundplane heb zet hij deze er helemaal op.
hebbes?
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
edit1:
wel een plane gebruiken dan en geen editable poly volgens mij
edit2:
en als je brazil hebt, gooi dan de BSG(of BCG weet niet zeker de naam)-server aan, die zet zelf @render een oneindige plane neer en juist omdat die oneindig is rendert dat nog sneller ook dan een, ook al nog zo groot, standaard plane
[ Voor 58% gewijzigd door 6K op 27-04-2005 12:40 ]
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
de mogelijkheid van 6k kan, maar makkelijkste lijkt mij om gewoon de "zoom extend selected" te gebruiken, default staat hij op "zoom extend all" dan zoomt hij al je objecten, en bij selected alleen je object wat je passend in je vieuwport wil hebbenPlint schreef op woensdag 27 april 2005 @ 11:55:
[...]
Als je bijv in je front view aan het werk bent en je wil switchen naar bijv. top- of leftview dan is het beeld in mijn viewpoort zover uitgezoomed dat ik vervolgens erg veel moet inzoomenom het gebouw passend in mijn viewpoort heb staan.
Ik wil dus dat als ik switch dat dan precies het gebouw in mijn viewpoort staat en dat ik dus niet eerst kilometers moet inzoomen.
ik denk dat het te maken heeft met extend dus dat het de hele tekening pakt en omdat ik een erg grote groundplane heb zet hij deze er helemaal op.
hebbes?

En dit wou ik even met jullie delen
[ Voor 3% gewijzigd door Qui-Gon Jinn op 27-04-2005 15:22 ]
Weer leuk om te zien dat iemand mijn tutorial doet.Qui-Gon Jinn schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:21:
Ik heb nog een tutorial van Oogst gedaan.. en ik ben ook redelijk ver gekomen (zie onderstaand plaatje) alleen is er iets mis gegaan. Het dak aan de voorkant (boven de deur) is er niet mooi uitgekomen. Ik zelf vermoed dat ik per ongeluk iets verkeerd heb gedaan met de "map channel". Want als ik de UVW Mapping van het dak probeer te veranderen dan veranderen de muren enzo ook mee. Maar goed... voor een beginneling vind ik het huisje er toch aardig gelikt uitzien. En aangezien ik de smaak aardig te pakken heb ben ik echt wel van plan om door te gaan met het maken van 3D tekeningen
[afbeelding]
En dit wou ik even met jullie delen
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
[ Voor 16% gewijzigd door mrClass op 27-04-2005 16:02 ]
Ik wil best wel een belichting tutorial, zeker omdat ik het of te licht, of te donker krijg, dus als je tips/tutorials heb, dan hoor ik het grraag, tutorials over maya dan he..Oogst schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:48:
[...]
Weer leuk om te zien dat iemand mijn tutorial doet.Doe wel vooral ook deel 3 nog, want belichting is best een lastig punt en veel mensen maken lelijke plaatjes doordat ze nooit de moeite hebben genomen zich erin te verdiepen. Veel mensen stoppen bij mijn tutorials ook bij de belichting, heb ik het idee.
Mijn eigen huisje tutorial deel 3 gaat er over, maar die is voor MAX. Voor MAYA weet ik er verder niks van, behalve dat het precies hetzelfde werkt, maar dat alle knopjes ergens anders staat.SiLaTroN schreef op woensdag 27 april 2005 @ 16:16:
[...]
Ik wil best wel een belichting tutorial, zeker omdat ik het of te licht, of te donker krijg, dus als je tips/tutorials heb, dan hoor ik het grraag, tutorials over maya dan he..
[ Voor 10% gewijzigd door Oogst op 27-04-2005 16:22 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
TrueSpace was idd ook voor mij de ticket naar 3D (remember?mrClass schreef op woensdag 27 april 2005 @ 16:01:
@TS. TrueSpace kun je ook nog wel bij het lijstje van 3-d paketten zetten. Deze heeft voor mij 1 van de meest briljante GUI's alleen is de engine nogal eens buggy maar dit word steeds beter. Voor beginners is het een prima pakket (iig voor mij) Het is ook nog eens zeer goed betaalbaar. URL: http://www.caligari.com
Ik doe tegenwoordig meer in Maya, maar als ik snel safe simpel wil pak ik snel TrueSpace ff.Scipionyx schreef op woensdag 27 april 2005 @ 18:13:
[...]
TrueSpace was idd ook voor mij de ticket naar 3D (remember?). Werk je er nog wel s mee?
Verwijderd
hier het gerenderde stukje:

en de screen dump

ten eerste krijg ik er amper vormen uit en hoe krijg ik nou tussen de bovenste en onderste vertices (aan de zijkant) een vlak? (oja tis met blender heh
Binenkort weer wat van mijn kant
Verwijderd
Selecteer de puntjes en verbind ze met elkaar door op je 'f'-toets te rammenVerwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 18:35:
ik probeerde es een simpele auto te modellen maar heb zo et gevoel dat ik nogal aan et prutsen ben..
hier het gerenderde stukje:
[afbeelding]
en de screen dump
[afbeelding]
ten eerste krijg ik er amper vormen uit en hoe krijg ik nou tussen de bovenste en onderste vertices (aan de zijkant) een vlak? (oja tis met blender heh)

(je zal waarschijnlijk nog wel wat extra puntjes moeten toevoegen (nieuwe polygonen kan je alleen maken met 3 of 4 hoekpunten) met een van de subdivide tools uit het Mesh > Edge menu (in Edit Mode))
En dan nu snel doorsurfen naar de Blender Handleiding, hop hop!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 11:22 ]
//edit:
Al opgelost.
edit\\
[ Voor 11% gewijzigd door carefish op 29-04-2005 09:27 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
//edit:
Tenzij jullie een vervanger voor maya hebben, zoiets als Quick dirt dan he..
edit\\
[ Voor 27% gewijzigd door carefish op 29-04-2005 09:26 ]
Ik heb heir ook weer een wipje van m'n a3, nu met HDR map, en de auto zelf heeft ook een lakje gekregen:
klik voor groter
Ik vind het alleen nogal raar dat de bodem zo'n blauwe kleur heeft gekregen, het is namelijk gewoon hetzelfde material als de auto, maar dan met een witte kleur.
Comment is welkom
Even nog een klein vraagje: Hoe hebben jullie je 3dmax map ingedeeld? Ik heb nu pas een paar scenes gemaakt maar het nu all een grote chaotische bende, hebben jullie apparte maps voor wips/finals/schetsen oid? Ik heb nu namelijk alles nog gewoon in de scenes map staan...
[ Voor 21% gewijzigd door FrostXL op 29-04-2005 11:14 ]
Verwijderd
Je mats ook antuurlijk in dezelfde map houden
Is erg leuk Oogst, jammer dat ik niet een maya file naar max kan importeren, dan zou ik gewoon Quick Dirt kunnen gebruiken voor roest e.d.
//edit:
Tenzij jullie een vervanger voor maya hebben, zoiets als Quick dirt dan he..
edit\[/quote]
Voor 3dsmax bestaat een .OBJ plugin (kan je ff opzoeken op highend3d.com). Die im- en exporteerd modellen (incl. quads en uvw-coördinaten).
Mooi dat je er wat aan had.FrostXL schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 11:11:
Erg nette sheets Oogst, vooral die over meshsmooth vond ik erg interessant. (wel vond ik een beetje raar dat je de datum van gisteren erop zette terwijl je vandaag de presentatie hebt)...
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ik ben nog niet zo lang bezig met 3ds max.
Dit was zeg maar mijn 1e poging om echt iets te modelleren.
Ik was begonnen bij de vorm van het oog om te kijken of het lukte en voor dat ik het wist was er een hoofd.
Tis natuurlijk allemaal niet zo spannend als sommige dingen die ik hier zie maar goed.

www.diovisuals.co,
Leuke sheets, staan handige dingen in die ik nog niet weet. (doe ook veel te weinig aan maxOogst schreef op donderdag 28 april 2005 @ 17:48:
Hopsa, een nieuwe serie sheets voor mijn les morgen, deze keer met name over editable poly en meshsmooth.
[afbeelding] en klik voor groot
[ Voor 9% gewijzigd door Martink op 30-04-2005 00:11 ]
Dit topic is gesloten.