[PC][Racesim] GTR: FIA GT Racing Game | deel 4

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.845 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
GTR: Get Real!
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/52610/full.jpg
De Features

GTR is the most authentic racing simulation ever

• Based on the real FIA GT Championship
• All the real tracks and cars are included
• Car physics based on real race car telemetry data
• Tracks are built from actual GPS and CAD data
• Sounds are sampled from the real race cars
• Cockpits have original team specific design
• Ultra realistic damage physics and graphics

GTR features up to 56 cars on track simultaneously

The attention to detail puts you right in the car

• Adjustable seats
• Head movements of the drivers that simulates G-Forces
• Autopilot: Don't stop the race the AI keeps your pace
• Humanlike AI - blocks, passes and makes mistakes
• Live Track Technology: Dynamic track layout that changes the track conditions graphically and physically during the race
• Dynamic weather changes during the race
• MOTEC race analyzation software included - GTR uses the same race analyzing software like real racing teams
• GTR supports TrackIR Technology (accessory)

Mind blowing graphics

GTR is developed by real life race drivers

• Simbin is managed by a professional race driver
• Car handling has been validated by the actual FIA GT drivers

GTR offers various difficulty levels so your skills can grow with the game

• 4 different levels of arcade mode
• Semi-pro mode
• Simulation mode

The Story So Far....

GTR is een race simulatie ontwikkeld door het SimBin Development Team, afgekort SBDT. Dit team is begonnen met GT mods te maken voor F1200x en F1 Challenge van EA Sports, het toppunt werd bereikt met GTR2002, ongetwijfeld de beste mod voor F12002. Ondertussen is de bezetting van het team enigszins veranderd en na GTR2002 werd uiteindelijk besloten om commercieel te gaan, SBDT AB was geboren (in Zweden).

Inmiddels is Henrik Roos, coureur (en mede-eigenaar?) van een FIA GT Team, de CEO en zet hij samen met Ian Bell de lijnen uit.
Er werd een (3-jarige) licentie verkregen voor een officiele FIA GT simulatie/game en Henrik Roos opende de deuren naar intensieve samenwerking met echte teams, coureurs en technici binnen de FIA GT classe. Ook werd een volledige licentie gekocht om de game-engine van ISI gebruiken waar F1 Challenge ook op gebaseerd is. De game-engine is dus niet gloednieuw maar wordt door SBDT zelf doorontwikkeld en het ziet er naar uit dat men daar goed in geslaagd is, de physics hebben de hoogste prioriteit maar dat wil niet zeggen dat de graphics slecht zijn. Vergelijk het voor het gemak maar met de manier waarop Call of Duty de Quake 3 engine gebruikt.

GTR komt dus voort uit een groep enthousiaste mensen uit de community van het simracen, aangevuld met echte professionals uit de racewereld.
Het gaat hier dus om een simulatie, ookal zal het uiteindelijke spel, naast de Simulation mode, ook een Arcade en een Semi-Pro speelstand krijgen. Men richt zo veel mogelijk op de die-hard race fanaten maar de 2 laatste modi moeten zorgen dat het spel aanspreekt (en verkoopt) bij een breder publiek en wellicht een springplank vormen voor het serieuze werk.

Dit wil dus zeggen dat de ontwikkelaars gaan voor zo veel mogelijk realisme, dit vind je terug in bijna elk aspect van GTR, de physics zijn ontzettend uitgediept en benaderen zo nauwkeurig mogelijk die van echte GT wagens dankzij de data van de teams, de geluiden zijn rechtstreeks gesampled van de echte auto's, de cockpits enorm waarheidsgetrouw en de circuits nagebouwd aan de hand van GPS- en CADdata van de echte versies.

Eén van de meest in het oog springende features is de LiveTrack technologie.
Deze houdt in dat de baan in real time, gedurende een race-weekend verandert; naarmate er meer gereden wordt komt er meer rubber op de baan en zal de grip op de ideale lijn toenemen waardoor je steeds meer grip krijgt. Buiten de ideale lijn is er dus veel minder grip en zal je dus op moeten passen als je een tegenstander uit wilt remmen.

Enkele maanden geleden is er per ongeluk een demo uitgelekt die alleen voor de pers bedoeld was, Simbin heeft deze uiteindelijk voor iedereen prijs gegeven en deze werd onder de simmers behoorlijk goed ontvangen, zelfs de traditionele en zeer kritische (*kuch* understatement *kuch*) Grand Prix Legends community was positief gezind.

Er is sinds enige tijd een officiele demo uit, je kunt hiermee in Arcade of Semi-Pro mode (niet in Simulation vreemdgenoeg) je kunsten vertonen op het circuit van Spa-Francorchamps in de Lister Storm of de Morgan Aero 8.
Ook zijn er diverse filmpjes vrij gegeven. Hieronder vind je de links.

Cars 'n Tracks

Welke auto's zitten er dan in?
Nou er is een selectie aan GT-classe wagens en een aantal nGT's.
Dit zijn de auto's die in het seizoen van 2003 aan de start kwamen.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/GT.gif

• Chrysler Viper GTS-R
• Saleen S7-R
• Lister Storm
• Ferrari 550 GTS Maranello
• Ferrari 575 GTC
• Porsche 911 GT2
• Lamborghini Murciélago R-GT
• Chevrolet Corvette C5-R

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/NGT.gif

• Porsche 996 GT3
• Ferrari 360 Modena
• Morgan Aero 8
• BMW Z3M
• Lotus Elise

Na de 1.2 Update komen er nog een aantal wagens bij:

• Seat Toledo GT
• Gillet Vertigo Streiff
• Mosler MT900
• Porsche 911 GT2 Bi-Turbo
• Porsche 911 GT3 Cup

En welke banen?
Ook de banen zijn die zoals verreden in het 2003 seizoen, ze zijn enorm realistsch nagebootst en zullen je ongetwijfeld erg lang bezig houden. Van Spa kun je vast een voorproefje nemen in de demo.
Later zal hier ook een 24h modus voor uitkomen.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/track.jpg

• Circuit de Catalunya
• Circuit de Nevers - Magny Cours
• Enna Pergusa
• Brno
• Donington
• Spa-Francorchamps
• Anderstorp
• Oschersleben
• Estoril
• Monza

Na de 1.2 Update komen hierbij:

• Spa 24H
• Spa Dusk
• Spa Dawn
• Spa Night

Media

Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/1_01s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/1_11s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/2_03s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/2_05s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/3_05s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/3_10s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/4_01s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/4_05s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/5_04s.jpg

Meer screenshots kun je vinden op de website van GTR, waarvan je de link weer hieronder vindt.

Movies

Promo Movie 1
[High-res] [Low-res]

Promo Movie 2
[High-res] [Low-res]

Promo Movie 3
[High-res] [Low-res]

Track IR Demonstratie Movie
[High-res] [Low-res]

24H Add-On Promo Movie
[High-res] [Low-res]

Demo

Er zijn twee officiële demo's uit op dit moment, de originele demo met de Lister Storm en de Morgan Aero 8 op Spa waarbij de Simulation mode ontbreekt een een nieuwe demo met de Saleen en Ferrari 360 op Spa Dusk, deze laatste demo heeft wel een Simulation mode.

Demo v2.0 @ 3dGamers

Demo v2.0 @ Gamers Hell

Releasedate (?)

De Duitse versie is inmiddels uit en kan voor mensen uit Nederland en Belgie besteld worden via diverse webwinkels. Ook kun je uiteraard "even" de grens over rijden om het spel daar te kopen.

De release voor de overige landen, waaronder de Benelux, is bevestigd op 11 maart 2005

Deze verschillen komen doordat GTR door verschillende uitgevers/distributeurs, in verschillende gebieden uitgebracht wordt.

Inmiddels is er samen met de 1.2 patch ook wat extra content verkrijgbaar. Een dynamische 24 uurs versie van Spa, 4 versies van Spa op verschillende tijdstippen ('s nachts rijden is best lastig) en een reeks auto's die aan de Spa 24H 2003 meededen zijn beschikbaar.
De patch zelf brengt vooral verbeteringen voor het multiplayer gedeelte, wat kleine aanpassingen aan de physics en enkele bugfixes.

Over een eventuele console (XBOX) versie is nog niets bekend.

Links

Officiele GTR website

Directe link naar patch 1.2

Directe link naar patch 1.3.00 (alleen toepasbaar op v.1.2.00 of hoger).

Overige (onofficiele) patches, add-ons en updates kun je het beste binnenhalen en installeren via GTR Manager, de laatste versie van de patches die je Duitse GTR omtoveren in een Engelse versie vind je hier bijvoorbeeld mee.

Er is ook een officiëel Engineers Handbook waar je veel uit kunt halen voor het afstellen van je wagen. Als je er net mee begint onmisbaar en ook voor de ervaren simmer een handige referentie-guide.

Links naar overige GTR-gerelateerde websites

GTRank; hier kun je rondetijden uploaden, bekijken en vergelijken per auto, circuit, nationaliteit, etc....

Het RaceSimCentral Forum
Racesim website BlackHole Motorsports
De website van developer SBDT AB
Het Drivers Emporium voor o.a. GTR merchandising

Simrace Hardware

Discussies en links naar fabrikanten vind je hier.

Lezers van dit topic zijn ook te vinden in de volgende andere GoT-topics:

Racesim-hardware topic
F1 Challenge '99-'02
Richard Burns Rally
Grand Prix Legends
Live For Speed S2
rFactor

Dus....

...have fun met GTR allemaal, er worden zeer regelmatig races gehouden door en voor mensen op dit forum op een snelle dedicated server.
Voor info kun je het beste even via op het IRC-kanaal (irc.tweakers.net channel:#GTR) komen.

Mocht je vragen hebben of je interesse gewekt zijn, kun je ook eerst in deel 1, 2 en 3 van dit topic kijken.

De volgende "regels" heb ik even geleend van het FS200x topic (die voldoen hier ook prima) en wat aangepast:

• Max. 10 pics van 800x600 (en let daarbij zelf even op dat je geen BMP's van 1 Mb per stuk doet ). En resize ze ook aub zelf en niet met behulp van de img tag.

• Zorg er iig voor dat er niet 10 replies achter elkaar vol met pics staan, maar hou het een beetje verdeeld.

• Zorg dan dus ook dat er niet tig replies volgen waarin alleen maar "wow, mooie pics!" komt te staan, maar houdt het topic inhoudelijk op niveau.

• Slowchats om af te spreken hoe en waar je online gaat rijden zijn niet gewenst dus probeer dat te beperken en zoveel mogelijk op het IRC-kanaal en/of via een IM te doen.

• "Ik heb een rondetijd van 1:xx:xxx gereden op circuit Y met auto X, is dat snel of wat rijden jullie?" Dat soort vragen voegen ook niets toe aan een discussie, rondetijden kun je vergelijken via GTRank.

• Geen offtopic gebabel, geflame, geruzie, gescheld etc.

• Zie je iets wat niet kan? Gebruik dan de -knop bovenaan om het te melden. Ga er niet zelf op in.

Posts die hier niet aan voldoen worden gewoon verwijderd. Bij herhaling
volgen er andere maatregelen, maar ik neem aan dat iedereen wel snapt
waarom deze regels er zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Zamorano op 11-03-2005 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Gaat hard dit draadje! :)

Ik zou de links

Deel 1 van dit topic
Deel 2 van dit topic
Deel 3 van dit topic

een aparte vermelding geven. Nu lijkt het alsof daar nog steeds gepost wordt door de gebruikers die ook in deze thread posten terwijl die threads, als het goed is, op slot zijn.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt er eigenlijk nog iets bijgehouden over de stand van de league ? etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik zal het ook maar ff in deeltje 4 posten: Training sessie Anderstorp tot 17:30. IP: 195.240.120.133

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 15:30:
Wordt er eigenlijk nog iets bijgehouden over de stand van de league ? etc.
Tja we willen graag iemand hebben die verstand heeft van html en php zodat hij voor ons de site kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch3men schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 15:45:
[...]

Tja we willen graag iemand hebben die verstand heeft van html en php zodat hij voor ons de site kan maken.
ahh daar snap ik helaas niet al te veel van ..

Ik zag op simracing.nl wel hele mooie stats .. gemaakt met "NASCAR2003 Replay Analyzer"

Is dit er ook voor GTR ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldfinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-07 19:59

Goldfinger

Opzij, opzij, opzij...

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 17:56:
[...]

ahh daar snap ik helaas niet al te veel van ..

Ik zag op simracing.nl wel hele mooie stats .. gemaakt met "NASCAR2003 Replay Analyzer"

Is dit er ook voor GTR ?
Dat is wel heel erg uitgebreid. :9~

Ben wel dit tegen gekomen http://gtr.pl/gtrpl/ een gtr league systeem. Nog wel erg basic maar groeit misschien nog uit tot iets moois.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goldfinger schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 18:17:
[...]

Dat is wel heel erg uitgebreid. :9~

Ben wel dit tegen gekomen http://gtr.pl/gtrpl/ een gtr league systeem. Nog wel erg basic maar groeit misschien nog uit tot iets moois.
of dit http://www.gtr-masters.hu/

en dan klikken op (rechts in beeld)
--> Bővebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
[...]

Hmm, dat kan ik ook niet.. staat nog op het todo-lijstje :P

Maar de site kan wel bij mij gehost worden, mocht dat ook een probleem zijn..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[...]

Ik heb wel veel (lees: 3 jaar) verstand van PHP, HTML en SQL, helaas niet het maken van layouts :P. Ik wil wel wat maken voor persoonlijk GoT rankingssysteem ofzo, lijkt me wel leuk om te doen :).

[ Voor 3% gewijzigd door Hans1990 op 25-02-2005 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldfinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-07 19:59

Goldfinger

Opzij, opzij, opzij...

Hans1990 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 19:21:
[...]

Ik heb wel veel (lees: 3 jaar) verstand van PHP, HTML en SQL, helaas niet het maken van layouts :P. Ik wil wel wat maken voor persoonlijk GoT rankingssysteem ofzo, lijkt me wel leuk om te doen :).
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
[...]

Ik zou zeggen ga je gang. Als je wilt weten wat er allemaal in moet komen moet je mij of Zamorano maar een mailtje sturen.
En ik zelf zal de site hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:59
[...]

ik wil je niet tegenhouden, maar persoonlijk zou ik er niet aan beginnen (waarom het wiel 2* uitvinden), die site (.pl) die eerder al werd gegeven bevat een degelijk (niet basic als je het mij vraagt) systeem dat aan de hand v/d live files meteen de stand etc verandert, wat wil je nog meer?
Ik heb hem zelf ook al gedraaid en het werkt goed (opt moment geen files ingevoegd http://wbr.111mb.com/ )

maarja je moet het natuurlijk zelf beslissen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Joss op 25-02-2005 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik ben bang dat ik het zondag niet ga redden, ben de gehele dag op een beurs, ik meld me daarom op voorhand maar af, het kan zijn dat ik het red maar ben bang van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joss schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:00:
[...]

ik wil je niet tegenhouden, maar persoonlijk zou ik er niet aan beginnen (waarom het wiel 2* uitvinden), die site (.pl) die eerder al werd gegeven bevat een degelijk (niet basic als je het mij vraagt) systeem dat aan de hand v/d live files meteen de stand etc verandert, wat wil je nog meer?
Ik heb hem zelf ook al gedraaid en het werkt goed (opt moment geen files ingevoegd http://wbr.111mb.com/ )

maarja je moet het natuurlijk zelf beslissen ;)
dat ziet er goed uit denk ik maar hoe nu verder :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 21:06
jah dat ziet er zeker goed uit

dan ff bij die riders tab een lijst met drivers

naam/nick/auto/screen shot vd auto

dan krijgen we t allemaal beetje duidelijk

race resulaten per track

en champ standings meer hebben we niet nodig denk ik zo

toch?

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-09 20:13

Erw

Kun je als je remschijf te heet word ook de schijf opblazen?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:37

Snoes

marcel

Ik hoop het morgen wel te redden. Krijg wederom visite, maar ik log in ieder geval op tijd in.

Word er vanavond nog geoefend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
De league is al begonnen .. maar is er nog plaats voor een verlate aanmelding? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
van de week ff de collega's op 't werk aangespoort om te gaan oefenen in GTR, ze rijden nu braaf met de elise @ donginton om te oefen voor de bedrijfcompetitie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
_-= Erikje =-_ schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 15:05:
van de week ff de collega's op 't werk aangespoort om te gaan oefenen in GTR, ze rijden nu braaf met de elise @ donginton om te oefen voor de bedrijfcompetitie :)
Een Elise competitie lijkt mij erg gaaf.. Snelheid/pk's zijn dan niet zo'n issue.. het gaat dan vooral om goed sturen..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
Ik host vanaf nu Anderstorp voor de mensen die nog ff wil racen. IP 195.240.120.133

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-09 20:13

Erw

zal de comunity nou net zo groot worden van GTR als van GPL?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Requiem19 schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 14:47:
De league is al begonnen .. maar is er nog plaats voor een verlate aanmelding? ;)
Nee. :P
Dit is een vrij korte cup over 6 races (waarvan de 2e morgen) voor mensen die er al vroeg bij waren, zie het als een soort voorseizoen voor de echte league (met GT-wagens) die we daarna gaan houden.
Daar kun je je straks voor aanmelden, we gaan niet gaandeweg een 6 weken durende cup steeds mensen toevoegen.
Erw schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 16:40:
zal de comunity nou net zo groot worden van GTR als van GPL?
Als er waarzeggers in dit topic meelezen mogen ze het vertellen. :7
Dat kun je nooit voorspellen, ik denk persoonlijk niet dat GTR zo lang mee zal gaan als GPL, aangezien er voor GPL nooit alternatieven waren en die er voor GTR waarschijnlijk wel zullen zijn.
De racesim-community is wel gegroeid en dat is alleen maar mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 22:41
Is het mogelijk om de race live te volgen als spectator?
Ik wil ook wel wachten totdat de replay file gereleased wordt (de vorige was mooi, echt genoten!), maar ik heb zondagavond toch niets te doen., normaal ga ik racen met een paar maten maar die kunnen niet.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 23:22:
[...]

dat ziet er goed uit denk ik maar hoe nu verder :?
als je me ff toevoegd (josthebossf1 at hotmail.com), dan geef ik je het hele pakket en kan je der mee aan de gang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rustig, rustig.... replayfile, aanmelden voor leage?
Ik krijg m 11 maart ook en ik kan niet wachten , wat meer info over aanmelden aub bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes

Snoes

marcel

Heb nog even geoefend vanavond op de Got server.
Die van Lefty was alweer down. Helaas in m'n 1tje gereden.

Hoop mijn connection probleem gevonden te hebben.

Mijn Speedtouch 510 had ik al afgeschreven.
Fluittoon, moeilijk verbinding maken en alle andere bekende problemen. Ik had maar een ander modem gekocht, en gelijk maar met het oog op een draadloos netwerk, de linksys WAG54G. Nu dacht ik een redelijk modem gekocht te hebben, lees ik er eigenlijk weinig goeds over. Niet goed opgelet van te voren dus. Het rare is, ik gebruik hem puur en alleen als modem, niet eens wireless, maar zelfs dan lijken er af en toe korte disconnecties te zijn. Dus, ff het oude modem (die het nog wel doet) uit proberen en zien of mijn vermoeden klopt.

[ Voor 20% gewijzigd door Snoes op 26-02-2005 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
hmm, tis mij ook niet helemaal gegunt vanavond.. Even getrained op de officiele server. De sessie begon met een natte baan. Die netjes drooggereden, maar daarna werd het direct zo warm dat mijn motor te warm werdt.. en uiteindelijk kwam er dus zwarte rook uit vanachter....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
Snoes schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 20:53:
Heb nog even geoefend vanavond op de Got server.
Die van Lefty was alweer down. Helaas in m'n 1tje gereden.

Hoop mijn connection probleem gevonden te hebben.

Mijn Speedtouch 510 had ik al afgeschreven.
Fluittoon, moeilijk verbinding maken en alle andere bekende problemen. Ik had maar een ander modem gekocht, en gelijk maar met het oog op een draadloos netwerk, de linksys WAG54G. Nu dacht ik een redelijk modem gekocht te hebben, lees ik er eigenlijk weinig goeds over. Niet goed opgelet van te voren dus. Het rare is, ik gebruik hem puur en alleen als modem, niet eens wireless, maar zelfs dan lijken er af en toe korte disconnecties te zijn. Dus, ff het oude modem (die het nog wel doet) uit proberen en zien of mijn vermoeden klopt.
Ik heb geen server hoor, gewoon ADSL. Ik host af en toe eens een race of trainingsessie maar niet voor de NGT cup. Met 160kb/s down en 55 kb/s upload kan je makkelijk hosten voor 10 ~ 15 mensen. Dus dan post ik af en toe mijn ip en dan kan iedereen die zin heeft om te racen ook ff komen ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Lefty_38 op 27-02-2005 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Lefty_38 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 00:20:
[...]

Ik heb geen server hoor, gewoon ADSL. Ik host af en toe eens een race of trainingsessie maar niet voor de NGT cup. Met 160kb/s down en 55 kb/s upload kan je makkelijk hosten voor 10 ~ 15 mensen. Dus dan post ik af en toe mijn ip en dan kan iedereen die zin heeft om te racen ook ff komen ;).
De server waarop Snoes heeft gereden heb ik alleen maar het ip adres via mail gestuurd aan de mensen die moedoen met de league. Omdat er een pass opstaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Weet iemand welke poorten je moet forwarden als je een GTR dedicated server wilt draaien achter een router? Heb een fijne dikke internet lijn liggen hier, maar dedicated hosten wil nog niet helaas.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes

Snoes

marcel

Was inderdaad een onduidelijk stukje tekst van mij. 8)7

Iedereen vind Andersdorp blijkbaar relatief eenvoudig. Er is weinig geoefend (online).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er ook een league voor beginners?
En hoe moet ik hosten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeQuietAndDrive schreef op zondag 27 februari 2005 @ 03:42:
Weet iemand welke poorten je moet forwarden als je een GTR dedicated server wilt draaien achter een router? Heb een fijne dikke internet lijn liggen hier, maar dedicated hosten wil nog niet helaas.
Dat zou ik ook wel eens willen weten. Mijn lijntje hier is ook prima in staat om een kleine race te hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We kunne ook gewoon proberen door een spel op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga zo proberen een spel te hosten ip is 80.100.114.111 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat helaas niet lukken spel klapt er iedere keer uit.
Misschien weet iemand wat ik fout doet. :( :( :( :( :( :( :( :( |:( |:( |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
wanneer klapt ie eruit, zou wel handig zijn als je meer info geeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OP het moment dat ie het circuit bijna geladen heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Onze dedicated GTR server die draait nu op poort: 130.89.163.160
Hij blijft tot ongeveer 18:00 publiek daarna komt er een pass op voor de league.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ok de server voor de league is aan zie jullie mail voor de gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik ben helaas uitgevallen :( na een spin mijn vering beschadigd, toen drie minuten in de pits gestaan, maar helemaal goed gefixt is het niet. Raakte later door een spin nog mijn splitter kwijt, en toen vond ik het welletjes

Wel jammer, mijn race ronden waren sneller dan mijn kwali tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
Bij deze trek ik mij terug uit de league

spel werkt te slecht hier....op toch redelijk nieuwe en niet al te slome pc....

Symtomen:

Practice 60fps in cockpit =goed

Quali 10 man gezien, dan mijn quali lap.
10pfs in cockpit op lap 1, dan op Hot lap 20fps....en zware stotteringen...resultaat spelt stopt even en ik sta ineens naast de baan in mn Quali lap.

Race 40fps in cockpit achteraan grid...na 35 min zware stotteringen...en weer frame stops...
resultaat 5x ernaast omdat in bocht ineens het spel even stopt...

Instellingen in game
Low res cars/tracks/dash

verder full track detail
rest op medium
cars shown 5

Ik word gek!!!!

Offline is het goed te spelen maar de races online zijn werkelijk niet te doen zo.
Voor de rest wel even lol gehad in het begin van de race door achteraan te moeten starten.
Sommige mensen geven echt niet op ook al laat je je neus 10x zien :> , ze blijven blokken.

Mvgr.

Pieter
Porsche nr50, witte freisinger porsche.

[ Voor 4% gewijzigd door NiTrO-EXILE- op 27-02-2005 21:09 ]

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Heb je al eens geprobeerd nieuwe videokaart drivers te installeren? Ik heb met mijn ATI Radeon 9800 Pro goede resultaten geboekt met Omega-drivers (moet je even op google zoeken, kreeg het ooit eens aangeraden ook via dit forum). Dat zijn ATI-drivers maar dan eh, beter of zo :) Ze werken hier perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://mark.0wn3d.nl/GOT%20league/anderstorp/uitslag.JPG

Pos Driver Lap Time Fastest Lap
-----------------------------------------------------------------
01 John Vissers 39 1h01m15.822s 0h01m32.498s
02 Mark Schuttenhelm 39 1h01m18.144s 0h01m33.061s
03 Robbert de Rooij 39 1h02m17.133s 0h01m34.252s
04 Fabian de Jong 39 1h02m31.230s 0h01m33.217s
05 Frans Rubertus 38 1h01m22.500s 0h01m33.235s
06 Sebastian Keijmel 38 1h01m47.918s 0h01m34.071s
07 Mauricio Tejedor 38 1h02m36.368s 0h01m34.578s
08 Bart Baars 37 1h00m32.965s 0h01m33.480s
09 Evert Blommert 36 1h01m45.468s 0h01m35.673s
10 marcel van kempen 34 1h01m48.192s 0h01m38.823s
11 Jan Duijs 25 0h40m38.213s 0h01m33.258s
12 Pieter Burgel 18 0h29m25.206s 0h01m34.435s
13 Stefan Coppens 14 0h23m07.129s 0h01m34.090s
14 Robert Saalmink 10 0h20m06.252s 0h01m35.473s
15 Frank Hilbrands 04 0h06m30.889s 0h01m36.579s

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes

Snoes

marcel

Mijn eerste race dat ik er niet uitgegooid ben zit er op. Moet nog wel wat van mijn tijden af wil ik een beetje mee kunnen vechten zeg. Maar goed, het was leuk. Snap niet dat de meeste géén stops hoeven te maken. Na een half uur houden mijn banden het toch echt niet meer. Rijstijl waarschijnlijk. ;)

Wat mijn verbinding betreft, die WAG54G is inderdaad flut. Ben in ieder geval blij dat ik nu weet waaraan het ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Laatst online: 04-09-2024
NiTrO-EXILE- schreef op zondag 27 februari 2005 @ 20:52:
Sommige mensen geven echt niet op ook al laat je je neus 10x zien :> , ze blijven blokken.
Was jij dat achter mij?
Ik verdedigde gewoon namelijk, volgens mij moet je de definitie van 'blokkeren' nog even doorlezen dan. Beetje irritant dat je dan dingen als 'thank you' zegt als ik gewoon de deur dichtgooi.

Maar goed, ik was ook vrij snel weer weg aangezien m'n force feedback niet goed werkte in de race, de effecten waren verkeerd om ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Het was weer super gaaf! Direct na de start in gevecht met de oranje porsche, maar ik maakte vrij snel een fout, waardoor de Porsche en een gele Ferrari (Jan?) me voorbij kwamen. Vervolgens een aantal ronden kort op mekaar gezeten, en ondetussen was Fabian (?) nog achter mij aangesloten.. De gele Ferrari maakte een fout en vloog van de baan, ondertussen probeerde Fabian een paar keer een uitrem actie, maar vloog er ook af.. En toen maakte ik helaas 2x stuurfouten en was ik de aansluiting met de Porsche ook kwijt. Wel erg goed om te zien dat de Porsche vooral sneller in het eerste gedeelte van het circuit was (en dus kon ik er niet langs op het rechte eind) en ik in het laatste deel. Ik denk dat ik iets meer vleugel had staan.

Na lang dubben toch maar een pitsstop gedaan, wat achteraf wel een goede keus was denk ik. Alleen met nog 10 minuten te rijden had ik nog 10 liter benzine bij me, en wist ik dat het erg spannend ging worden. Al begonnen met wat eerder opp te schakelen, en rustiger aan doen.. De laatste ronde in met iets meer dan 1 liter benzine, en toen was ik er al bang voor.. Alleen wel apart dat ik gewoon in de laatste bocht stil kom te staan! Echt balen! Kost me een puntje, maarja..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Was een leuke race idd.
Goed gevecht gehad met Frans en Jan, helaas door lag gespind, veel tijd verloren en in daarvoor ook 2x gespind (1x ontwijken spinnende achterblijver en 1x eigen dikke schuld).
Ook de kwalificatie iets te hard gepusht en dus verpest.

Maar dat maakt niet uit, het was toch enorm leuk. Aan het einde lachte het geluk mij dan eindelijk toe; Bart was zo aardig om in de laatste bocht mij er voorbij te laten >:), bedankt daarvoor.

Weer 2 punten in de Gillet, waar ik er wel iets meer had verwacht, op naar Enna. :7

@Pieter: op wat voor verbinding staat je datarate in GTR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
DSL

Nou Knarf jah dat was ik, maar k wou dr gewoon langs...toen k je voorbij was, was ik weg ook...
Paar x gooide je de deur nogal hard dicht en had k niet echt veel ruimte...terwijl k toch duidelijk m dr langs wou zetten.
1x mag je van je lijn af maar je mag niet als iem naast je is m dr bijna inzetten...
Naja je bent van me af spel is fucked hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Zo erg leuke race ja. Had mijn kwalificatie verkloot in de eerste bocht dus begon als 14de zo uit me hoofd. En in de eerste ronde had ik Evert te pakken. En daarna vast blijven haken achter een groepje van 3 man met Robbert de Rooij, Jan en Bart Baars volgens mij. Ik kon er gewoon weg niet voorbij komen. En vervolgens maakte in een foutje wat me uit eindelijk denk ik een P3 plek koste. Want ik was zeker sneller dan het groepje waarin ik reed, maar omdat ik er niet langs kwam kon ik me eigen tempo niet rijden :(.
Net 2 min voor het einde kreeg ik door dat me banden te warm werden maar ben gewoon door blijven pushen. En ze konden het nog aan dus zonder te pitten de race kunnen uitrijden.
Maar voor de rest was het een erg leuke race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuke race ,iedereen lette goed op en dat is ook wel wat waard,john en mark warent top.
Ik zelf ging goed had 1 geplande pitstop,geen grasspriet gezien en dan ineens poef motor weg.
Jammer want ik zat net achter mark met nieuw rubber en was sneller(op 1 ronde).Alleen maar tussen
133 en 135 gereden,zonde dat ie dan affikt,ziet er wel mooi uit overigens.Mijn cooling stond op 4 en rpm op 8800,iemand die weet hoe ik hem beter can coolen?

race greetz Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
Dit was zeker een vette race! De eerste rondes kon ik goed meekomen met Mark omdat ik maar 40L bezine had en soft/med reed. Tot 4 rondes voordat ik moest pitten reed ik nog hooge 33ers, 2 ronde voordat ik moest pitten spinde ik in de laaste bocht. Na mijn pitstop kwam ik het rechte stuk op met Zamorano voor mij en Mosselman achter mij. Ik moest Mosselman erlangs laten want die lapte mij en ik dook snel achter hem aan. Ik wachte tot Mosselman Zamorano lapte en bleef goed dicht achter Mosselman zodat ik Zamorano's plek inpikte. Omdat ik net gepit had kon ik weer 33ers gaan rijden, maar Mosselman zat voor mij en had mij gelapt. Dus ik vroeg of ik er langs mocht (hij reed 34ers) en hij ging netjes aan de kant _/-\o_. Toen zat ik 20 sec achter (Sebastiaan?). Ik liep een aantal seconde op hem in elke ronde, toen maakte (Sebastiaan?) een fout en ging ik er makkelijk voorbij. Daarna de race zonder al te veel problemen rustig uit gereden. In totaal 2x gespind, maar niet met erge gevolgen.

Van Kempen speelde heel faire, hij hield goed rekening met de snelle racers _/-\o_. En de rest ging ook netjes aan de kant als ik het goed heb begrepen, leuk om die sportifietijd te zien.

@Jan: 8800 rpm vreed je motor gewoon op hoe goed je ook koelt. 8800 kan wel, maar dan moet je geluk hebben, of als je niet hoeft te pushen gewoon eerder opschakelen. Ik had hem op 8500 staan en schakelde bij 8200 denk ik, alleen als ik pushte 8500. Aan het einde bij 7800 gaan schakelen had genoeg voorsprong.

[ Voor 12% gewijzigd door Lefty_38 op 27-02-2005 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 21:54:
leuke race ,iedereen lette goed op en dat is ook wel wat waard,john en mark warent top.
Ik zelf ging goed had 1 geplande pitstop,geen grasspriet gezien en dan ineens poef motor weg.
Jammer want ik zat net achter mark met nieuw rubber en was sneller(op 1 ronde).Alleen maar tussen
133 en 135 gereden,zonde dat ie dan affikt,ziet er wel mooi uit overigens.Mijn cooling stond op 4 en rpm op 8800,iemand die weet hoe ik hem beter can coolen?

race greetz Jan
Zit er ook niet gewoon een fout-generator oid in GTR? Ik reed met cooling ingesteld op 3 (net als duct) en had nergens last van, en de rest met mij aan de resultaten te zien..

Je auto kan natuulijk altijd kapot gaan (daarnaast zegt de pit het ook als je motor te warm aan het worden is)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
MrBarBarian schreef op zondag 27 februari 2005 @ 21:59:
[...]

Zit er ook niet gewoon een fout-generator oid in GTR? Ik reed met cooling ingesteld op 3 (net als duct) en had nergens last van, en de rest met mij aan de resultaten te zien..

Je auto kan natuulijk altijd kapot gaan (daarnaast zegt de pit het ook als je motor te warm aan het worden is)
Ik had mijn duct op 2 staan. Als ik hem op 3 zette waren mijn remmen 100 graden ofzo bij turn 2 en dan mis je remkracht het eerste stukje, teminste voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
  • Laatst online: 20-08 07:37
Jawel en de 2e overwinning is binnen, maar het was geen gemakkelijke deze keer. Met een nipte voorsprong de pole gepakt en vanaf de start van de race de leiding gepakt en in het begin constant rondjes tussen de 1.32.8 en 1.33.3 gereden. Vervolgens net na de helft van de race een mooie voorsprong van 14 secondes opgebouwd op Mark. Echter toen gecrashed in 1e bocht en hiermee de voorsprong gereduceerd tot 7 secondes. Vervolgens liep ik lekker snel uit op mark naar 15 secondes, echter toen kwamen er problemen met de banden. Ik had medium voor gestoken en hard achter. Dit leverde in het begin van de race een goed berijdbare/stabiele auto op, maar aan het einde van de race had ik way veel overstuur doordat banden zich anders gaan gedragen bij veel slijtage. Echter hard verandert anders dan medium en dus lag heel het gedrag van mijn auto overhoop. Dit had tot gevolg dat ik de laatste 10 rondes rondetijden tussen de 1.35 en 1.36 heb genoteerd. Ik had zelfs problemen om de vertigo bij te houden die ik wilde gaan lappen :). Mark kwam dus met rasse schreden dichter bij, al waren zijn rondetijden ook gekelderd naar 1.34-1.35. Toen naderde het einde van de race en ik wilde het aantal rondes minimaliseren. Bij het uitkomen van de laatste bocht voor sf zag ik dat er nog 6 secondes te gaan waren van de race, dus toen maar even op de rem gaan staan en 1 seconde na het verstrijken van de tijd over de finish gereden met 3 seconde voorsprong op mark en een big smile. De laatste 10 rondes waren een hel, maar al met al toch al 21 punten verzameld nu. Op naar curbstonenna!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
22 punten toch? je had toch ook een pole op monza?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
Lefty_38 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 22:35:
22 punten toch? je had toch ook een pole op monza?
Nee daar had Arnaud de pole...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Hmm, vandaag aan het proberen geweest met een paar collega's maar soms kunnen we elkaar niet zien ?
We hebben al van alles gehad, A kon B en C wel zien, B C ook en C B niet enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
_-= Erikje =-_ schreef op zondag 27 februari 2005 @ 23:24:
Hmm, vandaag aan het proberen geweest met een paar collega's maar soms kunnen we elkaar niet zien ?
We hebben al van alles gehad, A kon B en C wel zien, B C ook en C B niet enz enz
Welke versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 22:41
Zou iemand de replay willen uploaden?
Heb ik morgen wat te kijken met mijn kameraad :D.

mocht je geen ruimte hebben, dan kun je hem altijd uploaden via mijn upload scriptje.
http://coolyboy.cjb.net/
Vanaf daar is hij dan ook te downloaden.

BVD,,

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele mooie race gehad. :*)

Als tweede gekwalificeert achter John .. op een paar honderdsten ...

Ik had als strategie bedacht dat ik met medium/medium de hele race kon gaan uitrijden maar dan moest ik wel rustig aan doen met de bandjes .... had al getest met mijn normale rijstijl en dan had ik worn tyres na 45 minuten (tyrewear 30) .. dus niet driften etc ...

Ik kon de eerste 20 minuten mooi constant in de '33 rijden en john liep steeds elke ronde een klein beetje uit. Na ik denk 35 minuten had ik even een kleine dip en reed ik opeens rondjes 1.35 en had ik redelijk veel onderstuur ... de achterblijvers gingen prima opzij en kon lekker doorstomen .. ik hoopte dat John problemen zou gaan krijgen met zijn banden maar daar leek het voorlopig nog niet op ... het onderstuur ging na 2 rondjes weer weg ..

Met nog 10 minuten te gaan begon ik in te lopen op John en ik dacht dat mijn plannetje zou gaan lukken ...... ik pushen pushen pushen ... rondjes 1.34 reed ik op dat moment ... met nog 1.36 of zo op de klok ging ik de laatste ronde in en was John nu tot 5 sec genaderd en ik liep elke ronde 2 sec. op hem in .... als het goed is zou john al over de streep zijn als de klok op 0 stond dus had ik 2 rondjes om hem in te halen... maar wat doet die slimmerik ...die gaat wachten tot de tijd om is en rijd dan over de streep ..... ... en dus finish ik op 3 sec. op plek 2..

Kortom prima race gereden alleen was die iets te kort ... of ik had eerder moeten pushen

Vehicle File: Andrea Bertolini052_SIM_NGT_FERRARI_360.CAR
Lap 01 Pos 02 Split1=0:30.395 Split2=1:08.968 Time=1:35.292
Lap 02 Pos 02 Split1=0:29.569 Split2=1:07.953 Time=1:33.703
Lap 03 Pos 02 Split1=0:29.539 Split2=1:07.773 Time=1:33.469
Lap 04 Pos 02 Split1=0:29.594 Split2=1:07.761 Time=1:33.916
Lap 05 Pos 02 Split1=0:29.227 Split2=1:07.121 Time=1:33.061
Lap 06 Pos 02 Split1=0:29.284 Split2=1:07.414 Time=1:33.390
Lap 07 Pos 02 Split1=0:29.584 Split2=1:07.636 Time=1:33.488
Lap 08 Pos 02 Split1=0:29.245 Split2=1:07.622 Time=1:33.599
Lap 09 Pos 02 Split1=0:29.592 Split2=1:07.787 Time=1:33.780
Lap 10 Pos 02 Split1=0:29.515 Split2=1:07.540 Time=1:33.592
Lap 11 Pos 02 Split1=0:29.404 Split2=1:07.365 Time=1:33.116
Lap 12 Pos 02 Split1=0:29.335 Split2=1:07.419 Time=1:33.062
Lap 13 Pos 02 Split1=0:29.661 Split2=1:07.750 Time=1:33.644
Lap 14 Pos 02 Split1=0:30.039 Split2=1:08.511 Time=1:34.711
Lap 15 Pos 02 Split1=0:29.481 Split2=1:07.731 Time=1:33.796
Lap 16 Pos 02 Split1=0:29.529 Split2=1:08.067 Time=1:33.946
Lap 17 Pos 02 Split1=0:29.687 Split2=1:07.735 Time=1:34.193
Lap 18 Pos 02 Split1=0:29.436 Split2=1:07.511 Time=1:34.343
Lap 19 Pos 13 Split1=0:29.559 Split2=1:07.804 Time=1:33.703
Lap 20 Pos 02 Split1=0:29.563 Split2=1:08.023 Time=1:34.521
Lap 21 Pos 02 Split1=0:29.789 Split2=1:08.316 Time=1:34.228
Lap 22 Pos 02 Split1=0:29.750 Split2=1:07.915 Time=1:34.078
Lap 23 Pos 02 Split1=0:29.455 Split2=1:08.361 Time=1:34.750
Lap 24 Pos 02 Split1=0:29.536 Split2=1:07.683 Time=1:34.275
Lap 25 Pos 02 Split1=0:29.981 Split2=1:08.580 Time=1:34.561
Lap 26 Pos 02 Split1=0:29.473 Split2=1:09.267 Time=1:35.965
Lap 27 Pos 02 Split1=0:29.528 Split2=1:08.257 Time=1:35.208
Lap 28 Pos 12 Split1=0:29.754 Split2=1:09.060 Time=1:35.292
Lap 29 Pos 02 Split1=0:29.804 Split2=1:08.330 Time=1:34.522
Lap 30 Pos 02 Split1=0:30.303 Split2=1:09.353 Time=1:35.660
Lap 31 Pos 02 Split1=0:29.672 Split2=1:08.072 Time=1:34.154
Lap 32 Pos 02 Split1=0:29.458 Split2=1:07.977 Time=1:34.032
Lap 33 Pos 02 Split1=0:29.867 Time=1:34.713
Lap 34 Pos 12 Split1=0:29.911 Split2=1:08.411 Time=1:34.568
Lap 35 Pos 02 Split1=0:29.960 Split2=1:08.562 Time=1:35.096
Lap 36 Pos 02 Split1=0:29.968 Split2=1:08.391 Time=1:34.633
Lap 37 Pos 02 Split1=0:29.677 Split2=1:08.345 Time=1:35.123
Lap 38 Pos 02 Split1=0:29.610 Split2=1:08.597 Time=1:35.063
Lap 39 Pos 02 Split1=0:30.083 Split2=1:09.484 Time=1:35.898

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staat de replay en de tijden tabel

http://mark.0wn3d.nl/GOT%20league/anderstorp/

ik hoop dat de tijden kloppen want die heb ik uit de replay gehaald met een tooltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
coolyboy1 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 23:37:
Zou iemand de replay willen uploaden?
Heb ik morgen wat te kijken met mijn kameraad :D.

mocht je geen ruimte hebben, dan kun je hem altijd uploaden via mijn upload scriptje.
http://coolyboy.cjb.net/
Vanaf daar is hij dan ook te downloaden.

BVD,,
Ik ben hem nu naar je toe aan het sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 23:48:

ik hoop dat de tijden kloppen want die heb ik uit de replay gehaald met een tooltje
De replay lijkt niet helemaal te werken? Ik krijg op +/- 2/3 van de race een Porsche te zien die van de baan getakeld wordt en das het eind..

Meerdere mensen last van?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de demo gespeeld net maar met een keyboard is het echt niet te doen om dat ding handelbaar te krijgen. Zelfs niet op Arcade.

Jammer imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Hmm, er zijn zat mensen die het prima doen met toetsenbord (enkele driving aids aan), respect daarvoor want ik vind het niet lekker spelen.
Het ding handelbaar krijgen kan dus wel, het is jou alleen niet gelukt.

Wat ik jammer vind is mensen die heel snel afhaken omdat het te moeilijk voor ze is. ;)
Maargoed, ieder zn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heeft niks met te moeilijk zijn te maken. Als ik het hier op een keyboard speel heb ik of gigantische onderstuur bij default instellingen, of enorm neurotische handling met overstuur als ik de gevoeligheden aanpas.

Anders zou ik graag eens horen welke settings mensen met een keyboard hanteren voor de gevoeligheden. Een keyboard blijft namelijk aan of uit, en niks ertussenin.

Sowieso .. ik kan me dat voorstellen in Semi-Pro of Simulation .. maar dit is zelfs in Arcade mode zo, terwijl ik toch vind dat als je arcade draait je zonder problemen een rondje moet kunnen doen. Eigenlijk al met default settings ook. Daar is het dan ook arcade voor.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dit spel is echt een kippetje met keys hoor, zolang je de aids maar aan hebt staan rijdt je er zo mee weg.

Ik vermoed dat je ergens niet alle aids hebt aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook met alle aids aan. Keyboard. Ik geef gas en gelijk spinnen. Ik rem en stuur en hij gaat alleen maar rechtuit, ook als ik echt langzaam rij. In Arcade. Dan zit er toch iets niet goed.

Dit alles in demo2.

Als het dus aan mijn settings zou liggen .. wil ik wel eens weten welke settings voor keyboard anderen gebruiken. Dan probeer ik die ook eens.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De aids zitten onder de F keys, dus het is het makkelijkste om in g ame te testen welke combinatie wel werkt voor je :). Ik heb het spel niet geinstalleerd hier, dus ik weet niet precies wat mijn instellingen zijn maar ik heb niet aan de controller instellingen gezeten, alleen aan de driver aids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
BeQuietAndDrive schreef op zondag 27 februari 2005 @ 21:13:
Heb je al eens geprobeerd nieuwe videokaart drivers te installeren? Ik heb met mijn ATI Radeon 9800 Pro goede resultaten geboekt met Omega-drivers (moet je even op google zoeken, kreeg het ooit eens aangeraden ook via dit forum). Dat zijn ATI-drivers maar dan eh, beter of zo :) Ze werken hier perfect.
WOW nu 4.12 Omge drivers geprobeerd DD zei dat k die moest hebben

85fps in cockpit(met spiegels) als k hud ook aanzet daalt ie iets naar 72 gem

fsa 2x
vsync aan
refresh op 85hz
nu maar hopen dat t online ook goed werkt
morgen simu race je doen op Enna?
half distance? maar wel met veel man?
hopen dat t stotter vrij is

1e test lap op Anderstorp net

1.32.230!!!! >:)
scheelt alles als t soepel loopt

dank dank _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 21:54:

race greetz Jan
mmmm ... ik had ook de koeling op 4 met max. toeren (8800 rpm)

mijn blok bleef keurig op 75 graden ... heb je niet te snel teruggeschakeld :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 08:03:
[...]

mmmm ... ik had ook de koeling op 4 met max. toeren (8800 rpm)

mijn blok bleef keurig op 75 graden ... heb je niet te snel teruggeschakeld :?
Ik had hem op 2 staan met max 8800 rpm. Ik kreeg alleen een keer te horen dat mijn banden te warm werden maar voor de rest niks aan het handje.

Porsche :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff wat lopen prutsen

Afbeeldingslocatie: http://coolyboy.cjb.net/files/mossel/grafiek%20rondetijden.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
Ik was ook net bezig :).

Bij deze nog 2 plaatjes die wat verdere informatie bieden over de race van gisteren.
In het eerste plaatje zijn de rondetijden van alle rijders weergegeven. Langs de x as staat het aantal rondes en langs de y as staat de tijd in secondes. In het plaatje is tevens het gemiddelde van de rondetijden van de persoon geplot.
In het tweede plaatje is het positieverloop tijdens de race getekend. Langs de x as staat het aantal rondes en langs de y as staat de positie.

Figuur 1 (link)Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vissersj/laptimes_race2_anderstorp_th.jpg

Figuur 2 (link)Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vissersj/positions_race2_anderstorp_th.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Fiskare op 28-02-2005 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
een avond die ik maar snel moet vergeten.

Overdag een beurs gehad waar ik thuiskwam met een boete van 45 euro omdat ik zogenaamd verkeerd stond geparkeerd, mijn goedehumeur was dus al weg voor de rest van de dag.

Om 19.10 begonnen met de trainingen wat al niet lekker ging, maar in de trainingen is dat geen probleem. de kwalificatie ging vreemd genoeg goed en ik kwam op p4 terecht, humeur ging de goede kant op :) Maar in de race was het weer knudde.
Ik had gekozen voor harde banden zonder dat ik daar ooit een kilometer mee had gereden op Anderstorp en dus verloor ik regelmatig de porsche bij het aanremmen van een bocht. Nadat ik ook nog eens een keer bijna een minuut had stilgestaan bij de tweede kombocht doordat al mijn wielen los stonden van de grond ben ik er maar mee gestopt, dit had geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Opvallend was het grote gat tussen mij en mijn voorganger in kwali. Ik had door een grove fout in de laatste bocht een 1m34.7, waar ik normaal 1m33.5 rij. Maar had ik dat gereden (dus meer dan 1,2s sneller), had ik er nog maar 1 positie mee opgeschoten (dan had ik een 1m33.7 moeten verslaan namelijk). De coureur die daarvoor stond, had 1m33.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op maandag 28 februari 2005 @ 10:34:
Opvallend was het grote gat tussen mij en mijn voorganger in kwali. Ik had door een grove fout in de laatste bocht een 1m34.7, waar ik normaal 1m33.5 rij. Maar had ik dat gereden (dus meer dan 1,2s sneller), had ik er nog maar 1 positie mee opgeschoten (dan had ik een 1m33.7 moeten verslaan namelijk). De coureur die daarvoor stond, had 1m33.0.
Tja mijn kwali had ik in de eerste bocht al verkloot maar door gewoon door te rijden wis ik er als nog een 1;35 uit te persen. En vervolgens door redelijk steady rondes te zetten ga je steeds verder naar voren. Zie 2de plaatje van Fiskare's zijn post en kijk bij de naam Fabian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
BeQuietAndDrive schreef op maandag 28 februari 2005 @ 10:34:
Je kan de huidige rijders denk ik vrij gemakkelijk in 3 groepen plaatsen...

1. groep met mensen die te veel haast hebben, en daardoor te snelle rondes rijden (zat er niet bijna 1 seconde tussen nr2 en nr3 van de kwali?)
2. groep met de rest die netjes rondes rijdt
3. groep met mensen die nog iets meer moeten oefenen, en tijdens de races of uitvallen of op meerdere rondes worden gereden..

Als je tijdens de kwali een fout maakt kom je denk ik vrij snel stussen groep 2 en 3 te zwemmen, vandaar..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
MrBarBarian schreef op maandag 28 februari 2005 @ 10:42:
[...]

Je kan de huidige rijders denk ik vrij gemakkelijk in 3 groepen plaatsen...

1. groep met mensen die te veel haast hebben, en daardoor te snelle rondes rijden (zat er niet bijna 1 seconde tussen nr2 en nr3 van de kwali?)
2. groep met de rest die netjes rondes rijdt
3. groep met mensen die nog iets meer moeten oefenen, en tijdens de races of uitvallen of op meerdere rondes worden gereden..

Als je tijdens de kwali een fout maakt kom je denk ik vrij snel stussen groep 2 en 3 te zwemmen, vandaar..
Yup tijdens de race tot ik mijn eerste fout maakte kon ik voor geen meter me eigen tempo draaien ik was per ronde sneller dan het groepje waar ik in het begin achter zat maar je kon simpel weg niet inhalen op Anderstorp. Toen ik mijn eerste fout maakte vanaf toen kon ik mijn eigen tempo gaan draaien. En omdat ik dat kon doen werd ik uit eindelijk toch nog 4de. Ik had namelijk telkens vrij baan vanaf dat moment. Oke af en toe een achter blijver maar die lette gelukkig goed op. Of ik zei gewoon tegen die gene dat ie op moest letten. Vraag Marcel maar eens heb hem een aantal keer gewaarschuwd van dat ik eraan kwam. En toen ik bij hem was liet ie me keurig voorbij zonder dat ik er last van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Allemaal versie 1.2.3 ook af en toe zien ze m'n game wel staan maar kunnen niet connecten enz, allemaal vage problemen, terwijl m'n pc echt zonder firewall in een DMZ staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

MrBarBarian schreef op maandag 28 februari 2005 @ 10:42:
[...]

Monza viel ik uit doordat ik met mijn controller settings had zitten klooien, en dat was waardeloos. En in Anderstorp spinde ik ongelukkig van de baan af, waardoor ik mijn suspension beschadigde. Dit kon gefixt worden, maar duurde wel drie minuten en het weggedrag werd nooit meer de oude :(

Ik heb trouwens wel de nodige ervaring met online races, maar met GT's. Op de een of andere manier kan ik daar veel constanter en relaxter een race van een uur, of twee uur mee doorkachelen dan met de NGT's, waar ik duidelijk meer moeite mee heb. Ik heb helaas te weinig vrije tijd om serieus te oefenen, vandaar dat ik vaak zonder practise aan de zondagavondrace begin. Ik zie het ook meer als 'voor de lol racen' op zondagavond :)

Wat ik nog steeds wel jammer vind, is dat we niet kunnen chatten tijdens kwali. Zit je daar 40 minuten op je gat, terwijl 1 van de leuke dingen aan online racen toch het contact met je mede-coureurs is. Bezwaar was dat, als je in-car chat uitzet, je een eventuele belangrijke mededeling niet mee krijgt. Maar goed, in het ergste geval moet je je rondje even opnieuw doen daarna, mocht er echt iets serieus aan de hand zijn. Dus mijn voorstel is: zet in-car chat uit in de kwali, en chat er lekker op los met de rest terwijl je naar iemand's ronde kijkt. Dat is toch gewoon leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
Ik vind het een goed idee, tijdens de qual gebeurt er toch niet veel.

Ik vind wel dat er teveel gepraat word tijdens de race. Een paar belangrijke dingen zoals ik wil er al langs(bij een achterblijver) of pit out zodat de gene op het rechte eind weet dat er iemand uit de pits kan komen vind oke, maar de rest hoeft van mij allemaal niet, zo kun je je niet concentreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Als je wilt chatten druk je maar op alt-tab en ga je naar MSN. ;)

Ik zit ook niet constant te kijken, beetje internetten, koffie drinken enzo.
Maar de chat uitzetten is niet handig en dat gechat aanzien/horen is echt niet wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
teamspeak anyone? niet chatten, maar praten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
_-= Erikje =-_ schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:04:
teamspeak anyone? niet chatten, maar praten
Dat gaat niet werken denk ik. Zit je met iemand te praten en op de achter grond hoor je een motor mee lopen. Ik rij erg veel op geluid dus ik denk dat ik me dan zal gaan irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 23:48:

Welk tooltje is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
Mensen hoe zit het met de league site???

VCR Check Tool voor GTR (data extraction)

link

[ Voor 75% gewijzigd door NiTrO-EXILE- op 28-02-2005 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
NiTrO-EXILE- schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:18:
Mensen hoe zit het met de league site???

VCR Check GTR

link
Hmm, ik heb gister een .vcr gedowned van 17mb.. vandaar dat die dus niet werkte...

Bestaat er trouwens een aparte viewer voor die .vcr-files? Ik wil hem wel even bekijken op mijn werk (jaja, ben erg druk), maar kan hier natuurlijk geen GTR gaan installeren..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
niet dat ik weet maar 25 mb file is bijna een filmje haha

denk toch dat je de game nodig heb om alles te kunnen laden

tracks/autos/textures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiskare schreef op maandag 28 februari 2005 @ 09:43:
[...]

Ik was ook net bezig :).

Bij deze nog 2 plaatjes die wat verdere informatie bieden over de race van gisteren.
In het eerste plaatje zijn de rondetijden van alle rijders weergegeven. Langs de x as staat het aantal rondes en langs de y as staat de tijd in secondes. In het plaatje is tevens het gemiddelde van de rondetijden van de persoon geplot.
In het tweede plaatje is het positieverloop tijdens de race getekend. Langs de x as staat het aantal rondes en langs de y as staat de positie.

Figuur 1 (link)[afbeelding]

Figuur 2 (link)[afbeelding]
John kan je ook een laptimes vergelijking maken van de top 5 in 1 grafiek ... beetje zoals mijn grafiek maar dan van de top5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 13:29:
[...]

John kan je ook een laptimes vergelijking maken van de top 5 in 1 grafiek ... beetje zoals mijn grafiek maar dan van de top5
Bij deze. Of het er duidelijker op wordt is een tweede....

Figuur (link)Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vissersj/laptimes_top5_race2_anderstorp_request_th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiskare schreef op maandag 28 februari 2005 @ 13:56:
[...]

Bij deze. Of het er duidelijker op wordt is een tweede....

Figuur (link)[afbeelding]
mmmm ziet er idd niet duidelijk uit .. misschien als je de secondes instelt van min. 80 tot max 120 dat het duidelijker is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 14:27:
[...]

mmmm ziet er idd niet duidelijk uit .. misschien als je de secondes instelt van min. 80 tot max 120 dat het duidelijker is
Het is iets duidelijker nu, maar het houdt niet over. Volgens mij kun je meer zien aan de grafiek met de 16 losse subplotjes, want daar kun je ook mooi aan zien hoe iemand rijdt t.o.v. zijn gemiddelde nl.
p.s.: Plaatjes zijn gemaakt in Matlab.

Figuur (link)Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vissersj/laptimes_top5_race2_anderstorp_request_th.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Fiskare op 28-02-2005 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

ZAMoRANo schreef op maandag 28 februari 2005 @ 11:39:
Als je wilt chatten druk je maar op alt-tab en ga je naar MSN. ;)

Ik zit ook niet constant te kijken, beetje internetten, koffie drinken enzo.
Maar de chat uitzetten is niet handig en dat gechat aanzien/horen is echt niet wenselijk.
Mwoah, wat voor uiterst belangrijke mededeling kan iemand nu overkomen tijdens een rondje kwali? Zoals ik al zei, in het ergste geval mist hij die mededeling, en moet hij het rondje even opnieuw doen. Maar ik kan me zo geen mededelingen voorstellen tijdens kwali die je absoluut niet zou mogen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In welk menu zet je dat chatten eigenlijk uit ?

/me die al dat geouwehoer nou niet echt nodig vind tijdens de race/kwali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 16:17:
In welk menu zet je dat chatten eigenlijk uit ?

/me die al dat geouwehoer nou niet echt nodig vind tijdens de race/kwali
Bij Opties en dan daar waar je quick chat in kan stellen rechts onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanavond test race voor de niet geupdate versies.
je mag ook beginner zijn,geen probleem.
ip:213.118.141.100
ik host om 20 u.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.