Toon posts:

Welke plaatsen de koelers te plaatsen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hier weer een vraagje van een mod leek,

Waar kan ik het beste de extra koelers plaatsen (en welke richting :P ) om een mooie lucht circulatie te creeren. Ik zie regelmatig kasten met bijvoorbeeld koelers aan de zijkant, gericht naar de proc. blazen deze of zuigen deze. als ze blazen, werken ze dan niet de koeler op de proc tegen :? je hebt dan twee lucht stromen die op elkaar in staan te blazen, lijkt mij niet ideaal. Is het niet beter om bijvoorbeeld voor lucht de kast in te laten komen en het er achter weer er uit te laten komen ? dus niet van de zijkant anders wordt de lucht die van de voorkant komt er voor dat ie de hele kast door is weer eruit geblazen *D

Je ziet, ik ben een mod leek, want zo koeler aan de zijkant is wel erg cool om te zien

Nautulus

Verwijderd

Je geeft zelf alle antwoorden eigenlijk al.

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 15:52
ff linkje:

http://www.tweak3d.net/tweak/airflowtweak/

en als je dat gelezen hebt ga je maar es logisch nadenken, dan moet het zeker iets worden.

Verwijderd

nautulus ik ben daar dus ook serieus over ant nadenken; ik dacht het zo te doen
ik heb een slot cpu dus ik dacht 1 80mm fan achter de cpu te zetten en die frisse lucht te laten blazen naar cpu en 1 fan 80mm aan zijkant te zetten of direct de warme lucht van cpu fans naar buiten te zuigen, mijn cpufans zuigen warmte weg van cpu dus denk dat dat de beste oplossing is
ik ga nog juist 1 fan bovenop kast zetten om warmte van cdrom hd en brander naar buiten te zuigen, als iemand ander betere suggesties heeft zeg het maar :) alle hulp is welkom :)

Verwijderd

Ik heb twee luchtcircuits in mijn in-win big tower.
Het CPU werkt alsvolgt:

1 90 mm case fan aan de zijkant blaast via een duct (koker) verse lucht direct naar de CPU, alwaar een 60 mm papst fan deze verder de heatsink in jankt. Boven de heatsink zit tegen de inlaatopening van de power supply nog een 60 mm fan die de lucht vanuit de heatsink de powersupply in pompt. De fan van de powersupply blaast de lucht weer naar buiten, daarbij geholpen door een extra 80 mm fan die er tegen de buitenkant tegen aan zit. Alle blokkades, zoals roosters e.d. zijn weggedremeld. Samengevat: snel naar binnen / snel naar buiten.

Circuit 2 gaat zo: een grote 120 mm case fan midden aan de voorkant zuigt lucht in en blaast deze over de 3 harddisken die daar zitten. Dit is 80 cfm. Lucht wordt uiteindelijk weggezogen door tweede powersupply die achter boven in de case zit (op deze psu zitten peltier en alle peripherals).

Ik vind het een mooie setup.
Pagina: 1