Toon posts:

Fans blazen of zuigen?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n AOpen bigtower nu ben ik bezig met case modding :) aan de voorkant komt een 80mm die lucht naar binnenblaast en bovenin komen er 2x80mm die lucht naar buiten blazen. Nu komen aan de zijkant nog 3x60mm moet ik deze laten zuigen of blazen? Ikzelf zat te denken aan blazen zodat ze de warme lucht van m'n processors meteen naar buiten werken. Wat zouden jullie doen?

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:08

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Er zijn al heel veel topics over dit onderwerp, probeer de search eens.

Verwijderd

Blazen naar binnen , dan komt er rechtstreeks louwe lucht op je onderdelen . ook nog een slot-turbine onder je videokaart zetten en een 120 mm in het bovenpaneel !

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-03 16:08
idd koud van buiten naar binnen.

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Ik heb onderin een 60mm die binnenblaast en bovenin 2 x 50mm die naar buitenblazen.
Want warmte gaat toch omhoog.

Of is dit fout??

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-03 16:08
ik heb bovenin 2x 80mm achter warme lucht UIT
onderin voor wil ik nog 1x 80mm koude lucht IN

lijkt me goede opzet zo.

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Ik heb aan de zijkant 2x 92mm de kast in blazen en 1x 120mm bovenop die de lucht naar buiten blaast. >:)

Greetz

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 19:30

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Ik heb 2, 8cm fannetjes die verticaal langs elkaar staan aan de zijkant van mijn kast ter hoogte van mijn heatsink.

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Verwijderd

jah gewoon naar binnen blazen, geeft het beste effect, als die daar vanboven maar naar buiten blaast :)
of zet gewoon waterkoeling :)

www.tomamod.com

Verwijderd

ik weet niet precies waar je ze het besten kan plaatsen maar je moet wel zorgen dat er meet lucht uit gaat dan in. omdat je anders warmte stuwing krijgt en dan word het alleen maar heter. dus als je een fan in heb dan moet je er twee uit hebben. en je pcu word het heetste in je pc dus zorgen dat daar veel lucht langs gaat. je kan ook een buis naar je pcu maken net als in een dell die hebben een buis van de heatsink naar een uigaande van achter op de pc dat werk heel goed.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 13:02
Gewoon zorgen dat je genoeg gaten erin hebt zitten dan heb je geen last van te veel lucht in pc.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Je kan met een dremel net een gat maken achter de cpu.... als niet weet wat ik bedoel mail me maar even:rubenpruim@hotmail.com

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-05 13:34

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Weet ik veel wat jij met je fans moet doen! Mijn vrouwelijke fans hoeven daar toch ook nooit over na te denken! :7

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• THW Mark
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik ben nu een groot gat aan het slijpen met zo'n dremel boorgeval. echt handig... kleine slijpsteentjes, weinig rondvliegend metaal...

Anyway er komt een grote fan (120 mm) aan de voorkant die naar BINNEN blaast en net boven mijn CPU 1 die naar buiten blaast. bovendien is het onderste pci slot sleuf kaart dingetje palletje eruit... waardoor de lucht naarbuiten kan als dat ding naar binnen te hard blaasst....

Het maakt niet uit hoe je airflow gaat op zich, maar wel dat de ventilatoren die je tegenover elkaar zet een goede samenhang hebben, ongeveer even sterk zijn...

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 18:46

WarPuppy

Electronic Technology

kast:
------
| ^ |
| ^ |
|<--| |
| | | voorkant
|<----|