Nogmaals: sucken of blazen

Pagina: 1
Acties:

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-05 22:49
De internals van mijn pc worden te warm. Ik wil niet veel meer herrie, dus wil ik 1 fan erbij plaatsen: de vraag is dus wat ik moet kopen:
1. een fan die lucht IN m'n pc blaast
2. een fan die de lucht er achteraan uit suckt
3. een slotkoeler die de lucht eruit suckt en ook m'n GeForce koelt

Wie heeft er advies?

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
dat ligt eraan.. als je huidige airflow ok is behalve bij je geforce en die wordt erg heet, koop dan die koeler die de lucht daar weghapt.

is de geforce niet het ergste probleem,
en als je voeding de lucht uit je kast blaast, is het het beste om een intakefan aan de voorkant te zetten.

Verwijderd

of je koopt voor 25,- op een beurs(rond de 22e aug, RAI) een fan die de lucht er van voren inzuigt, en een die je gewoon in een open slot douwt, die de lucht er weer uit perst

ook makkelijk!!!

greetz
Joris

• The Hippie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 11:49
Als je een situatie hebt met ventilator achter een printplaat dan is het altijd beter om te zuigen.
Zuigen koelt eigenlij altijd beter dan blazen. Maar in dit geval is het natuurlijk ook een afhankelijk van hoe de airflow nu in je kast is...als er overal alleen maar lucht uitgezogen wordt kan je deze misschien beter laten blazen.

Verwijderd

vraagje: waarom is zuigen beter dan blazen??
want volgens mij blazen de fans op een heatsink lucht op je heatsink en cpu
toch??
of heb ik dat verkeerd?

• digifun
  • Niet online

digifun

Inblazen koelt altijd meer dan afzuigen pas als je overdruk in de kast te hoog wordt moet je gaan afzuigen of extra ventilatie sleuven aanbrengen.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 17:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Staat een topic op Hardware Algemeen, lees dat eens.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Standaard voor tweakers is vooronder IN 8x8,
bovenachter, of het lieftst pecies achter je processor (nw. Inwin kast) OUT en eventueel een slotafzuiger naast je GeForce kaart.

Ik heb gisteren mijn ALPHA ontvangen van OC-Shop.nl nou die heeft twee Delta's die zuigen met een toerental van bijna 7000tpm.

Ik heb mijn ervaringen ermee en het overklokken op mijn site staan. http://come.to/hardwarexpo

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-05 22:49
Thanx voor de opmerkingen...

• aatos
  • Laatst online: 25-08-2024
het is niet zo dat zuigen zonder meer beter is dan blazen of andersom.. je moet zorgen voor een goede airflow en de ventilators niet tegen elkaar in laten werken.

ik zou de voeding fan in ieder geval de lucht naar buiten laten zuigen, anders krijg je de warme lucht uit de voeding in je kast.

verder is het niet slim om de luchtstroom naar beneden te hebben, dit werkt in tegen de neiging van warme lucht om op te stijgen.

kijk in je comp waar de meeste warmte moet worden afgevoerd en zorg dat daar een constante koele luchtstroom langs is.

Verwijderd

aha

ok
Pagina: 1