Toon posts:

Zijkoelers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag om de warmte in mun kast aan te pakken graag wat zijfans in mun kast bouwen..

nu vast een hele domme vraag... wat moeten de fans doen.. warmte wegzuigen of moeten ze juist koude lucht erin blazen?

Ik heb al 1 80mm front fan erin die er koele lucht inblaast...

En de tweede vraag .. hoe kan ik de fans het best bevestigen en hoe kan ik het best mooie ronde gaten maken in mun kast? :)

tia
Robin

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 06:47

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 07 januari 2001 17:10 schreef RobinTelgenhof het volgende:
Ik wil graag om de warmte in mun kast aan te pakken graag wat zijfans in mun kast bouwen..
doe maar
nu vast een hele domme vraag... wat moeten de fans doen.. warmte wegzuigen of moeten ze juist koude lucht erin blazen?
Heje natuurkunde gehad? Wat doet warme lucht? Trek je conclusies...
Heje geen natuurkunde gehad, maar kun je wel klikken en typen? Gebruik de searchknop eens voor de aardigheid....
Ik heb al 1 80mm front fan erin die er koele lucht inblaast...
Ow.. heje die op de gok erin gepropt, of heje daar over nagedacht?
En de tweede vraag .. hoe kan ik de fans het best bevestigen en hoe kan ik het best mooie ronde gaten maken in mun kast? :)
Meerdere mogelijkheden (ook al tig keer aangereikt op dit forum)
Dremel
Decoupeerzaag
7-gaten-boor-metaal-versie
Shotgun (serieus... zelfs die is voorgekomen)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk dat je op je kaarten het beste kouwe lucht zou kunnen blazen.
Maar ik wil er een maken ter hoogte van m'n processor die de warme lucht wegzuigt (slot-processor), weet alleen niet of dat goed gaat werken (of m'n cpu fans dan nog wel genoeg koude lucht kunnen aanzuigen).

Verwijderd

Topicstarter
Ok ze gaan dus blazen want als ik zo mijn oude natuurkundeboek bekijk stijgt de warme lucht dus :).. maae dan nog iets..

moet ik dan ook boven op mun kleine midi kastje een fan hebben die het eruit zuigt?.. of werkt een 5 1/2 koeler ook wel?

Verwijderd

Op zondag 07 januari 2001 17:20 schreef RobinTelgenhof het volgende:
Ok ze gaan dus blazen want als ik zo mijn oude natuurkundeboek bekijk stijgt de warme lucht dus :).. maae dan nog iets..

moet ik dan ook boven op mun kleine midi kastje een fan hebben die het eruit zuigt?.. of werkt een 5 1/2 koeler ook wel?
Ik heb nu 2 x 12 cm in de zijkant en 2x 8cm in de bovenkant, wordt niet warmer dan 20'C in m'n kast... :)
Zo'n 5,25" ding met 2 40 mm fannetjes kan natuurlijk nooit de lucht verplaatsten die de fan in de zijkant verplaatst, een fan bovenin is dus geen overbodige luxe...

Verwijderd

Topicstarter
als ik nou 2 60mm aan de zijkant erin prop en bovenin 1 van 80mm is de luchtstroom dan ok?

en die frontfan blijft ook gewoon blazen he.. maar das een kwalitatief suck fannetje (f 7,50 ofzo)

Verwijderd

Waarom 2 x 60 mm? Neem gewoon 120! Die maken ook niet zoveel lawaai... :)

Verwijderd

Topicstarter
dan heb je aan 1 toch wel genoeg of nie?.. ik heb ze/hem vooral nodig voor de warmteontwikkeling tussen mun processor(athlon 700), voeding(300 watt) en asus 6800 pure

Verwijderd

1 120 mm kan ook... Ik heb er 1tje boven m'n videokaart en 1 tje boven m'n cpu...

Verwijderd

Topicstarter
en is 120mm ook gangbaar voor de bovenste suck fan?
Pagina: 1