PMA 2005 - update 16 feb

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
In Orlando, Florida USA zal van 20 tot en met 23 feb dit jaar de PMA (Photo Marketing Association) 2005 gehouden worden. Naast de Photokina in Duitsland is het een van de grootste beurzen/shows ter wereld waar camera-fabrikanten en aanverwante bedrijven hun nieuwste producten zullen tonen. De verwachtingen zijn hooggespannen voor 2 fabrikanten: het rumoer rond verschillende nieuwe modellen van zowel Canon als Nikon is de laatste paar weken flink groter geworden ;)

Van Canon wordt een 350D verwacht, als opvolger van de 300D en 'tussenmodel' tussen diezelfde 300D en de 20D. Zo zal Canon een dSLR-markt met 4 niveau's voor zichzelf creëren: instap 300D, 2e niveau 350D, 3e niveau 20D, en 4e niveau 1D/1Ds Mark II. De 350D zou een 8MP cam worden met wat vernieuwingen rond de verschillende modes en verbeteringen in prestaties op het gebied van fps, focus en data-throughput.

Dit zijn echter natuurlijk nog geruchten:Er is nog geen enkele productspec / foto cq persbericht door Canon zelf over uitgebracht. Wat er wèl getoond zal worden zijn twee nieuwe modellen in de A-serie: de A510 (GoT topic) en de A520.Verder zullen de 1Ds II, de nieuwe Ixus-modellen 30/40 en de Powershot S70 ook hun opwachting maken op de PMA. Mogelijk zal Canon ook een fisheye introduceren voor de EF-S mount, naast de 15/2.8 die er nu al is voor de EF-mount.

Voor Nikon zijn de verwachtingen hooggespannen: zal men eindelijk met een D100-vervanger komen, genaamd D200? Of misschien een update op de D70 (dit zou wat snel zijn, maar ok) met als modelnaam een D90 om Canon's 20D wat weerstand te bieden? Daarnaast hopen velen op een update of vervanger van de D2H: 8MP of meer sensor in dezelfde body, met verbeteringen ten aanzien van de beeldkwaliteit, de menu's en dergelijke.

Update 16 feb

Nikon komt met een opvolger voor de D2H genaamd de D2Hs. hier het nieuwsbericht op DPReview. Belangrijkste veranderingen/specificaties:

- 8 fps @ 4.1 MP @ 50 shots continuous (50 JPEG, 40 RAW)
- Verbeterde 2,5 inc LCD met 232,000 pixels
- Compatible met de nieuwe EEE802.11b/g Wireless Transmitter WT-2/2A
- Support voor GPS devices
- 37ms shutter lag
- verbetere automatische witbalans en metering
- 12-bit ASIC image processing tov 8-bit voor de D2H
- Playback zoom 15x ipv 8x voor de D2H

foto:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/d2hs_press.jpg

Zie hier voor de preview van DPReview.

De D2X zal namelijk behoorlijk prijzig zijn (+/- 4600 eur bij introductie op 25 feb) in vergelijking met de huidige D2H (2250 eur) en ook al is de D2H er pas sinds ruim een jaar (intro dec 2003), een vervanger zal nodig zijn om het verschil in prijs en MP tussen de D2H (4MP) en de D2X (12,4MP) op te vangen. Mogelijk zal Nikon de D2X met z'n high-speed cropmode (8fps @ 6,8MP) als vervanger van zowel de D1X als D2H neer willen zetten, maar dat is wedden op 1 paard... niet meer relevant :P

Fuji zal zijn S3 Pro en uitbreidingen op de S-serie op de PMA laten zien, maar verder zijn de verwachtingen laag. Weinig nieuws over nieuwe modellen, en de E500 / E510 zijn al in juli 2004 geïntroduceerd. update 08 feb: Fuji komt met een aantal nieuwe consumer modellen: de A345 and A350 in het low-end segment, de 6MP F10 Zoom, en de 5MP Z1. De F10 heeft geen viewfinder maar wel een groot display van 2,5" en een ISO-bereik dat tot en met 1600 loopt.

De modellen:

A345
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/a345z.gif

Z1
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/z1.gif

F10
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/f10.gif

Konica Minolta zal de Dynax 7D showcasen, evenals de Z5 en Z20. Eveneens voor Konica Minolta zal Sigma zijn nieuwste lenzen laten zien. Als vervanger voor de A2 heeft men de A200, waarvan op DPReview een review is verschenen.

Verder gaan er geruchten dat Sony in de markt voor instap-dSLRs wil stappen, echter zijn er nog geen gegevens of foto's bekend over eventuele modellen. Een nieuw model welke al wel bekend is, is de DSC-W5 die de opvolger is van de W1.

Over een kleine 3 weken weten we meer: tussendoor zal ik meer nieuws hier toevoegen :)

[ Voor 24% gewijzigd door Remy op 16-02-2005 08:25 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Qua Canon ben ik heel benieuwd wat het verschil met de 20D gaat worden, toen de 300D uitkwam hebben ze opmerkelijk snel de 20D gelanceerd om weer een beetje verschil tussen de consumer en prosumer DSLR te creëren. Nu de 350D ook 8MP wordt, krijg je weer hetzelfde probleem. Als hij dan 3fps en een zwarte behuizing heeft, zullen veel mensen voor de 350D kiezen, vermoed ik.

Qua Nikon kan ik me haast niet voorstellen dat ze niet met een D2h mk2 komen, als je die dumpprijzen van de D2h in Amerika en Canada ziet, niet te geloven :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garak
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 02:05
Remy schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 15:49:

Van Canon wordt een 350D verwacht, als opvolger van de 300D en 'tussenmodel' tussen diezelfde 300D en de 20D. Zo zal Canon een dSLR-markt met 4 niveau's voor zichzelf creëren: instap 300D, 2e niveau 350D, 3e niveau 20D, en 4e niveau 1D/1Ds Mark II. De 350D zou een 8MP cam worden met wat vernieuwingen rond de verschillende modes en verbeteringen in prestaties op het gebied van fps, focus en data-throughput.
Ik verwacht eerder dat de 350D de opvolger word van de 300D en niet een nieuw model camera tussen de 300d en de 20d. Zeker als je bedenkt dat canon dan 5 niveau zou hebben en ze al min of meer hebben aangekondigt dat ze het aantal niveaus willen bepreken door van de 1D / 1Ds 1 niveau in de toekomst te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Idd, mee eens. Verwacht ook eerder een vervanger van de 300D dan een uitbreiding en die prijzen van de D2H vind ik wel een beetje overdreven. De prijzen van Cameranu zijn allemaal importprijzen, dus reken liever 2500 euro voor die D2H, dat is een meer reeele marktprijs ipv een enkele winkel die die krengen dumpt. BTW zeg dat maar niet tegen die kerel die van de week een D2H bij mij kocht voor iets minder dan 2500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garak
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 02:05
Van het Nikon front kwam trouwens nog het gerucht van een d50 ofzo. Een budget DSLR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-06 22:45
Ik denk eerlijk gezegd dat Nikon ook de scheiding D2H en D2X vasthoudt. In de toprange zal er geen nieuw model getoond worden, de D2H is voor sportfotografen voldoende en is veel goedkoper dan de concurrent van Canon, de 1D MKII.
Het is wel tijd om een opvolger van de D100 te introduceren, en deze zal dan ook sterk tegenover de 20D moeten kunnen staan. 8mp minimaal, en dezelfde framerate (of beter) wellicht dat Nikon met wat interessante toevoegingen komt die de camera interessanter maken dan de 20D. (Of in ieder geval interessanter dan hun eigen D70. Deze (D70) zal niet aangepast worden lijkt me, veel te vroeg en de camera loopt nog als een trein.
De 350D zal een opvolger zijn van de 300D, met de zelfde kitprijs als de 300D had bij introductie, er zal denk ik wel een betere kit-lens bij komen en hij zal zwart zijn, aangepaste body, maar dezelfde grip zal er nog op passen. Meer handmatige functies, zoals bij de D70, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat de camera 8mp krijgt, het verschil met de 20D wordt te klein. De framerate zal wel verhogen, en zoals gebruikelijk bij Canon, zal de camera meer bieden dan de concurrent nu doet. (zo pakken ze het meestal aan.). Wellicht een groter LCD ook, 2 inch gok ik.

Wat ik miste was een berichtje over Olympus, zij komen waarschijnlijk met de opvolger van de E1, veel mensen denken dat deze E3 gaat heten, waarom E2 overgeslagen wordt weet ik zo niet. De vraag is of deze cam dezelfde sensor als de E300 gaat krijgen of één met 10 of 12Mp. De body van de E1 is eigenlijk gewoon goed, dus je zult niemand horen klagen als deze blijft. Één ding wat Olympus nu echt moet veranderen is de histogram review, deze moet nu standaard te zien zijn als je een quickreview van je foto wil zien, daar vragen alle reviewers en ook veel fotografen al tijden naar. Ook zal de AF moeten verbeteren (meer scherpstelpunten, ook al gebruik ik zelf eigenlijk toch altijd het centrale instelpunt). Misschien dat er toch iets wordt vernieuwd aan de body; het zou kunnen dat ze nu een body+grip inéén gaan laten zien, zoals Canon bij de 1D serie heeft, en Nikon bij de D2 serie.
Wat ook nog zou kunnen, maar dit is echt een gokje: twee body's, één 8MP hoge framerate à la 1D MKII en een 12~16Mp versie à la de 1Ds (MKII).

Overig nieuws van KonicaMinolta, de A2 is uit productie en er komt geen opvolger, ik denk dat ze wel een instapreflex aan gaan kondigen, met misschien een mockup model, nog geen werkend prototype denk ik.

just my 2cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-06 12:45
De camera's zijn irrelevant.

De grote vraag is: welke nieuwe lenzen worden aangekondigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 20:10

Floor-is

5.2

Koekoeksclocker schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 23:32:

Ik hoop een Canon EF 200L f/2.0 IS USM of liever nog een 200L f/1.8 met IS en USM

Het wordt bovendien tijd dat Nikkor komt met meer primes met VR :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 11:14
Ach Nikon stopt VR echt wel in alle lenzen die dat nodig hebben, maar Nikon is gewoon een beetje traag ;)
Ze hebben op het moment wel een paar telelenzen die Canon niet heeft, de 100/2 en 200-400/4, daar mag Canon ook wel eens op reageren. En als ze dan toch bezig zijn kunnen ze gelijk de IS upgraden.

350D wordt inderdaad gewoon de opvolger van de 300D. 300D was het kleine zusje van 10D, 350D zal het kleine zusje van 20D zijn.
En als je de Canon cams graag in niveau's wil indelen mag je de 1Ds Mk II wel een niveau boven de 1D Mk II zetten ;)
Wat ik miste was een berichtje over Olympus, zij komen waarschijnlijk met de opvolger van de E1, veel mensen denken dat deze E3 gaat heten, waarom E2 overgeslagen wordt weet ik zo niet. De vraag is of deze cam dezelfde sensor als de E300 gaat krijgen of één met 10 of 12Mp.
Ik mag hopen van niet, die Olympus DSLR's zijn nu al dikke ruisbakken :+
Overig nieuws van KonicaMinolta, de A2 is uit productie en er komt geen opvolger
Eh die is er allang hoor ;)
http://www.dpreview.com/reviews/konicaminoltaa200/
Ze lijken er wat "pro" features uit te hebben gehaald, daar hebben ze nou immers eindelijk een DSLR voor.

[ Voor 63% gewijzigd door Azrael op 03-02-2005 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Floris schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 01:11:
[...]

Ik hoop een Canon EF 200L f/2.0 IS USM of liever nog een 200L f/1.8 met IS en USM

Het wordt bovendien tijd dat Nikkor komt met meer primes met VR :)
Alsof VR/IS de heilige graal is :X

Ik zie liever een officiële grip voor de D70, maar dat zal wel een lost cause zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Anoniem: 19894 schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 01:39:
[...]

Alsof VR/IS de heilige graal is :X

Ik zie liever een officiële grip voor de D70, maar dat zal wel een lost cause zijn :(
VR/IS is wel een erg nuttige feature voor mij en voor vele, vele anderen. :)

De D70 is van aangekondigt dat er geen grip voor zou komen, van mij mag je hopen wat je wilt, maar de kans is en blijft nogal klein ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Eigenlijk zou deze thread eerst PMS 2005 moeten heten. :+

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Grrrrrene schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 16:28:
Qua Canon ben ik heel benieuwd wat het verschil met de 20D gaat worden, toen de 300D uitkwam hebben ze opmerkelijk snel de 20D gelanceerd om weer een beetje verschil tussen de consumer en prosumer DSLR te creëren. Nu de 350D ook 8MP wordt, krijg je weer hetzelfde probleem. Als hij dan 3fps en een zwarte behuizing heeft, zullen veel mensen voor de 350D kiezen, vermoed ik.
Dat het geen vervanger maar een tussenmodel gaat worden is maar een gok ja, en vooral omdat er mensen zijn die al een tijd (voor Canon-begrippen) een 300D hebben, en wel willen overstappen, maar een 20D net ff te heavy/duur vinden. Ze willen niet teveel uitgeven voor een body, en als het verschil tussen die 350D en 20D in prestaties niet zo heel groot is, maar in prijs wel, dan is de keus gauw gemaakt ;) Maar we zien vanzelf wel over een week of 2,5 a 3 :)
Qua Nikon kan ik me haast niet voorstellen dat ze niet met een D2h mk2 komen, als je die dumpprijzen van de D2h in Amerika en Canada ziet, niet te geloven :X
Mee eens. Er gaan daar nieuwe D2H-kits van de hand die net aan 1550 ~ 1650 dollar kosten! :o Een jaar geleden waren die daar nog 3000 ~ 3400 dollar. Het zou mij dus heel raar lijken als er op de PMA niks aangekondigd wordt, en in september dit jaar Nikon maar 2 'recente' dSLRs zou hebben: de D70 en de D2X. Daartussen is natuurlijk een enorm gat van bijna 4000 dollar/euro bij een body-only kit, en dat is wel heel erg veel.
Koekoeksclocker schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 23:32:

Zonder een goeie body om je lenzen op te parkeren kom je ook niet zo heel erg ver hoor ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Remy op 03-02-2005 08:55 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06 20:03

Pelle

🚴‍♂️

Floris schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 01:11:
Dat zal wel een dure grap worden dan, aangezien je nu al een vermogen kwijt bent voor een 200 1.8 zonder IS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
Azrael schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 01:33:

[...]

Ik mag hopen van niet, die Olympus DSLR's zijn nu al dikke ruisbakken :+

[...]

Ze lijken er wat "pro" features uit te hebben gehaald, daar hebben ze nou immers eindelijk een DSLR voor.
Ik heb zelf een Olympus E1, en ik zou het echt geen ruisbak noemen. Het is wel zo dat er meer ruis optreedt bij iso 1600 en 3200 in vergelijk met andere DSLRs, maar deze ruis is zeer goed weg te filteren met NeatImage. Het zou natuurlijk wel prettig zijn als ze het voor elkaar krijgen om hetzelfde ruisniveau als de 20D of beter te halen. Maar ik denk dat dat pas gebeurt als ze geen Kodak ccd's meer gebruiken, en dat gebeurt pas volgend jaar, als de samenwerking met Panasonic van de grond komt. Maar vooralsnog ben ik erg blij met mijn E1 met 14-54 lens, welke vergelijkbaar van kwaliteit is als de Canon L objectieven.

Wat betreft de KonicaMinolta A200, dit is geen opvolger van de A2, de naam geeft al aan dat deze onder de A2 is gepositioneerd, en ik kan een camera die minder features heeft dan zijn 'voorganger' geen opvolger noemen. De enige reden die ik hiervoor kan bedenken is dat er een goedkope SLR komt, welke qua (introductie) prijs de opvolger van de A2 genoemd kan worden.
Het is wel erg zuur dat de A200 bij introductie net zoveel kost als de uitlopende A2.

[ Voor 2% gewijzigd door Kwintessens op 03-02-2005 13:03 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Persoonlijk denk ik dat de opvolger van de eos 300d iets van 330d gaat heten, en geen eos350.
of gewoon 300d mkII (maar dat is meer een term voor de high-end markt)

Lekker belangrijk idd.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Pelle schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 09:10:
Dat zal wel een dure grap worden dan, aangezien je nu al een vermogen kwijt bent voor een 200 1.8 zonder IS :P
Das vooral een kwestie van vraag en aanbod, die dingen gaan nu voor meer weg dan ze ooit nieuw kostten. Bekijk het eens van de andere kant: als Canon een nieuwe versie uitbrengt zullen de 2ehands prijzen van de ouwe versie kelderen ;)
Kwintessens schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 10:02:
Ik heb zelf een Olympus E1, en ik zou het echt geen ruisbak noemen. Het is wel zo dat er meer ruis optreedt bij iso 1600 en 3200 in vergelijk met andere DSLRs, maar deze ruis is zeer goed weg te filteren met NeatImage.
Ja dat is een goeie, op 20D bestanden kan je natuurlijk ook neatimage toepassen, heb je ook minder ruis ;) Je kan wel alle ruis wegfilteren, maar dan hou je geen enkel detail meer over ;)
Die ruis wordt natuurlijk voor een belangrijk deel veroorzaakt door de kleine sensor, en dat ga je niet verbeteren door er veel meer pixels in te stoppen. Kijk maar naar een D2x, die kan ook niet boven de iso 800 (het kan wel, maar dan garandeert Nikon geen mooie plaatjes meer ;)).
Wat betreft de KonicaMinolta A200, dit is geen opvolger van de A2, de naam geeft al aan dat deze onder de A2 is gepositioneerd, en ik kan een camera die minder features heeft dan zijn 'voorganger' geen opvolger noemen.
Het is toch wel de opvolger, Minolta heeft alleen wat beleidswijzigingen toegepast. Zoals ik zei, voor de "pro" features moet je nu maar een 7D kopen. Ik verwacht echt geen nieuwe SLR van Minolta hoor. Tja misschien kondigen ze er 1 aan, kan je er over 3 jaar 1 kopen met een beetje geluk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
Azrael schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 15:29:
[...]

[...]

Ja dat is een goeie, op 20D bestanden kan je natuurlijk ook neatimage toepassen, heb je ook minder ruis ;) Je kan wel alle ruis wegfilteren, maar dan hou je geen enkel detail meer over ;)
Die ruis wordt natuurlijk voor een belangrijk deel veroorzaakt door de kleine sensor, en dat ga je niet verbeteren door er veel meer pixels in te stoppen. Kijk maar naar een D2x, die kan ook niet boven de iso 800 (het kan wel, maar dan garandeert Nikon geen mooie plaatjes meer ;)).

[...]

Het is toch wel de opvolger, Minolta heeft alleen wat beleidswijzigingen toegepast. Zoals ik zei, voor de "pro" features moet je nu maar een 7D kopen. Ik verwacht echt geen nieuwe SLR van Minolta hoor. Tja misschien kondigen ze er 1 aan, kan je er over 3 jaar 1 kopen met een beetje geluk :+
toon volledige bericht
Het zit hem niet zozeer in de hoeveelheid ruis, maar in welke kleurkanalen het zit, als je goed filtert behoud je de details. Maar ik hoef ook geen foto's die helemaal ruisloos zijn, dat is nergens voor nodig. Wat betreft je opmerking over de kleine sensor, daar ben ik het niet mee eens, kodak staat er nou eenmaal bekend om dat ze last hebben van ruis in met name het blauwe kanaal, dit geldt ook voor hun fullframe sensoren, deze hebben meer last van ruis dan de kleinere sensoren van Nikon en Canon. Daarnaast heb ik ervaring met een D30, deze had op 800 en 1600 iso meer last van ruis dan de E1, toch zijn de nieuwe sensoren van canon beter, minder ruis op het zelfde oppervlak, met meer pixels. Het is dus wel degelijk mogelijk om dat beter te krijgen. Ik denk alleen dat ze daarvoor moeten uitwijken naar een andere sensorfabrikant.
Dat verder daargelaten; ik ben gewoon blij met mijn E1, de camera ligt lekkerder in de hand dan een 20D (voor mij in ieder geval) en is spatwaterdicht, de kitlens is simpelweg van pro-kwaliteit. Maar eerlijk is eerlijk; ik heb hem met een studentenkorting kunnen aanschaffen voor 999 euro. Als ik de volle mep had moeten betalen (ruim 1600 euro) dan had ik eerder gekozen voor een 20D. De hele discussie over de hoeveelheid ruis vind ik nogal overdreven, maar ik heb ook geen behoefte aan iso 1600 en 3200. Waar ik wel behoefte aan heb is een camera die prettig werkt en goede foto's levert, en dat doet de E1.

Wat betreft KonicaMinolta en de A200, ik blijf het geen opvolger vinden, omdat de A2 simpelweg beter is. En ik denk wel dat ze binnenkort met een budgetslr komen, dat is de grootst groeiende markt en ze kunnen het zich niet veroorloven niet ook met een goedkope reflex te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Azrael schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 15:29:
.... Kijk maar naar een D2x, die kan ook niet boven de iso 800 (het kan wel, maar dan garandeert Nikon geen mooie plaatjes meer ;))....
Wow, als je even de feiten verdraait 8)7 :P

Boven de 800 kan prima idd, zelfs tot 6400 als je wil. En het is niet zo dat Nikon niet garandeert dat je geen mooie plaatjes meer krijgt. Alleen, Nikon garandeert altijd dat ISO 200 echt ISO 200 is, en ISO 800 echt ISO 800. Bij andere cameramodellen of fabrikanten is dat soms best wel wazig, zoals bij de meer technische reviews van cams te zien is. Heeft niks met mooie plaatjes te maken, maar meer met de ISO-standaard waar Nikon zich aan houdt ;)

Vandaar dat Nikon garandeert dat ISO 100 - 800 op de D2X dat ook echt is, en dat de HI-1 en HI-2 modes de 1600 en 3200 benaderen, echter dat die dat niet per se precies hoeven te zijn :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Waar haal je die informatie vandaan?
Ik denk toch echt dat Nikon iso 1600 alleen als Hi beschikbaar heeft gemaakt omdat de hoeveelheid ruis niet meer acceptabel is. Op een D2h kan je immers wel gewoon naar iso 1600.
Net zoals bij de 10D dus, waar iso 3200 alleen als Hi beschikbaar is, omdat het geen meerwaarde heeft.
http://www.kenrockwell.com/nikon/d2x.htm
ISO only 100 to 800, half the speed of other cameras and half the speed of the D70. Not good. This is because the pixels are only half as big as on the D70, so they only collect half as much light. Twice as many megapixels in the same size sensor gives half the ISO sensitivity for the same amount of noise. Today's sensors operate pretty close to the limits of physics described by Boltzmann's constant which means that pixel size and temperature define the ultimate noise level, so the only way to improve the speed and noise are to cool the sensor with liquid nitrogen (uncommon) or smudge over the noise with software (as done in bad camera designs). The D2x also has noisy pushed modes of ISO 1,600 and 3,200 ISO called H1 and H2. Nikon also allows one to select or not select noise reduction at the highest settings, which is great.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Dat de D2H naar ISO 1600 kan, komt doordat het een CMOS LBCAST-sensor is, een ander type dan de Nikon-designed, Sony-geproduceerde CMOS van de D2X, en bovendien de gevoeligheid bij 200 begint, niet bij 100 ;). En dat de D2X sensor vergeleken wordt met die van de D70 is eigenlijk ook niet eerlijk: de D70 is CCD, de D2X dus CMOS. Andere techniek, andere principes omtrent electro-gebeuren etc :)
The D2x also has noisy pushed modes of ISO 1,600 and 3,200 ISO called H1 and H2.
Dit is een aanname :) Totdat er fullsize onbewerkte pics van de D2X beschikbaar zijn op ISO 1600 en 3200 (of beter, H1 en H2 ;) ) is dat simpelweg nog niet te zeggen.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Maar wat jij zegt is toch ook een aanname? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117400

garak schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:58:
Van het Nikon front kwam trouwens nog het gerucht van een d50 ofzo. Een budget DSLR.
weet je hier iets meer over, dit vind ik zeer interessant nieuws? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Een D50 zal er simpelweg niet komen: Nikon heeft ten eerste het productievolume niet om zo'n marktvraag te vullen naast de D70, èn Nikon zal niet 'lager' willen gaan qua specs/prijs dan de D70 :)
Azrael schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 13:25:
Maar wat jij zegt is toch ook een aanname? ;)
Ik doe in bovenstaande post geen aanname anders, alleen in de topicstart? :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Waarom niet? Ik voorzie een verschuiving komen naar goedkopere body's, want de objectieven daar zit de handel in! Je kunt beter zorgen dat mensen jouw objectieven hebben, dan kopen ze niet 1 body bij je, maar dan kopen ze de rest van hun leven bij je. Hoe doe je dit? Door de instapbody erg goedkoop te maken! Bovendien is de D70 te compleet qua specs voor een instapmodel, waarom denk je dat de D100 bijna niet verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Remy schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 15:01:

Ik doe in bovenstaande post geen aanname anders, alleen in de topicstart? :)
Nee ik bedoel dit:
Alleen, Nikon garandeert altijd dat ISO 200 echt ISO 200 is, en ISO 800 echt ISO 800. Bij andere cameramodellen of fabrikanten is dat soms best wel wazig, zoals bij de meer technische reviews van cams te zien is. Heeft niks met mooie plaatjes te maken, maar meer met de ISO-standaard waar Nikon zich aan houdt

Vandaar dat Nikon garandeert dat ISO 100 - 800 op de D2X dat ook echt is, en dat de HI-1 en HI-2 modes de 1600 en 3200 benaderen, echter dat die dat niet per se precies hoeven te zijn
Ik vraag me af hoe je aan die info komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117400

Remy schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 15:01:
Een D50 zal er simpelweg niet komen: Nikon heeft ten eerste het productievolume niet om zo'n marktvraag te vullen naast de D70, èn Nikon zal niet 'lager' willen gaan qua specs/prijs dan de D70 :)
maar als nikon in staat is een relatief goedkope body (500 eu?) met goede prestaties en iets minder instelmogelijkheden te produceren en verder zowiezo een "kleine d70" is daar denk ik een enorme markt voor. ik weet iig al 1 persoon die een D50 gelijk zou kopen. >:)
zou dit juist niet de kans zijn voor nikon om zijn marktaandeel te vergroten? dat nikon de productiecapaciteiten niet heeft mag natuurlijk geen belemmering zijn als het gaat om handhaving en versterking van de marktpositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-06 09:50

T.T.

Sowieso

Anoniem: 117400 schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 15:43:
"kleine d70" is daar denk ik een enorme markt voor. ik weet iig al 1 persoon die een D50 gelijk zou kopen. >:)
Daar sluit ik me bij aan, er is volgens mij een gigantische markt voor heel kleine dSLR camera's. Pentax is daar met zijn *ist DS een beetje op ingesprongen, maar Nikon en Canon hebben nog niets laten zien. Als zij met iets vergelijkbaars kunnen komen maar dan net iets kleiner en lichter en vooral met een heel korte zoomlens... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121381

Beetje off-topic, maar Thom Hogan doet altijd een aantal voorspellingen (m.n. over Nikon) voor het nieuwe jaar, en reviewed die het jaar daarop ook weer dus hier kun je de voorspellingen voor 2005 vinden, eens zien hoeveel er daarvan na de PMA 2005 al aangekondigd worden voor 2005, voor mij staan de D50 (kleine broertje D70 tegenover de 300D van Canon), en D80 (opvolger D100) al vast. Hier meer voor de geïnteresseerden: http://www.bythom.com/2005predictions.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Anoniem: 117400 schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 15:43:
[...]

maar als nikon in staat is een relatief goedkope body (500 eu?) met goede prestaties en iets minder instelmogelijkheden te produceren en verder zowiezo een "kleine d70" is daar denk ik een enorme markt voor. ik weet iig al 1 persoon die een D50 gelijk zou kopen. >:)
zou dit juist niet de kans zijn voor nikon om zijn marktaandeel te vergroten? dat nikon de productiecapaciteiten niet heeft mag natuurlijk geen belemmering zijn als het gaat om handhaving en versterking van de marktpositie.
De vraag is of Nikon wel 'lager' wil gaan dan de D70 :) Maar dat zien we vanzelf. Ik heb de topicstart uitgebreid met nieuws van Fuji: de a345z/a350, de F10, en de Z1 zijn toegevoegd :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Nikon heeft iig 1 andere nieuwe dSLR aangekondigd naast de D2X: de D2Hs :) specs en een pica heb ik in de topicstart gezet. Later vandaag zal ik hem updaten met andere nieuwe cams en lenzen.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
D2Hs, wat een lachertje. Ze hadden beter een nieuwe revisie uit kunnen brengen en die op 2500 dollar kunnen houden. 3500 dollar voor een cam die eigenlijk hetzelfde kan als de D2h, maar 1500 dollar meer kost? Een iets ander design, iets betere ISO performance (moeten we nog zien), 12bits ADC, wat meer buffer (8fps JPG tot 50 foto's)... Denk niet dat het een succes gaat zijn.

Volgens mij hadden ze, als ze een opvolger hadden willen introduceren, toch minstens een of twee MP extra moeten gebruiken, misschien dat er dan mensen bereid waren de extra 1500 dollar te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5674

http://www.nu.nl/news/480...antischok%27-systeem.html
Als Fujifilm enkele nieuwe camera's uitbrengt, kan Panasonic natuurlijk niet achter blijven. Het Japanse bedrijf komt met vijf nieuwe Lumix modellen van digitale camera's.
Om te voorkomen dat het vergrote beeld te vaag wordt, maken de camera's gebruik van Panasonic's MEGA O.I.S.-techniek. O.I.S. staat voor Optical Image Stabilizer. Volgens Panasonic stabiliseert die techniek het beeld ook als je zonder statief ingezoomde foto's maakt.
Hihi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Grrrrrene schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 08:56:
D2Hs, wat een lachertje. Ze hadden beter een nieuwe revisie uit kunnen brengen en die op 2500 dollar kunnen houden. 3500 dollar voor een cam die eigenlijk hetzelfde kan als de D2h, maar 1500 dollar meer kost? Een iets ander design, iets betere ISO performance (moeten we nog zien), 12bits ADC, wat meer buffer (8fps JPG tot 50 foto's)... Denk niet dat het een succes gaat zijn.
Als Nikon de high-ISO noise en andere problemen met de D2H ermee oplost in de D2Hs, geeft het bedrijf het publiek (photojournalists) precies wat ze willen: goeie foto's, snel, zonder gezeur. Voor hen is 4MP genoeg. Voor wie 4MP niet genoeg is, is er over 9 dagen de D2X :)
Volgens mij hadden ze, als ze een opvolger hadden willen introduceren, toch minstens een of twee MP extra moeten gebruiken, misschien dat er dan mensen bereid waren de extra 1500 dollar te betalen.
Eerst even de prestaties op het gebied van kleuren, beeldkwaliteit en high-ISO noise afwachten, dan zien we of dit een slimme of verkeerde zet is van Nikon ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Tuurlijk is 4MP genoeg, maar als je de verhalen op dpreview zo leest van bedrijven die tientallen D2h's in dienst hebben en nu weer een soortgelijke cam moeten kopen, terwijl hun cam nu nieuw nog geen 2k dollar kost, dat zijn echt ontzettende tegenslagen voor een bedrijf. Niet alleen is hun brakke D2h 2e hands niets meer waard, maar ze moeten ook nog 's diep in de buidel tasten voor een D2hs, het was volgens mij een slimmere zet geweest om D2h eigenaars een gratis upgrade naar D2hs aan te bieden, of in ieder geval tegen weinig geld. De D2hs zou de meeste problemen van de D2h op moeten lossen, dat betekent dus ook dat ze weten welke onderdelen niet goed werkten en wat ze moesten doen om ze op te lossen. Kleine moeite (lijkt mij) om een "D2h Upgrade Program" op te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-06 14:51

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Als ik het goed heb, weet niet meer waar ik het heb gelezen ;), gaat Nikon het juist mogelijk mogelijk om bestaande D2H-camera's op te laten waarderen richting een D2Hs.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Op dpreview valt iig te lezen over een bedrijf waar ze nu op Canon overstappen omdat ze Nikon zat zijn en omdat ze nu nieuwe cams moeten kopen en Nikon ze geen goedkope upgrade of ombouw naar een D2Hs aanbood :)

Als ze dat wel doen, is dat zeker een goede zet, maar dan nog koop je dus voor 2k een D2H, wat moet een ombouw naar D2Hs dan wel niet kosten als het verschil tussen die 2 nieuw 1500 euro is? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5674

Grrrrrene schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 12:28:
Op dpreview valt iig te lezen over een bedrijf waar ze nu op Canon overstappen omdat ze Nikon zat zijn en omdat ze nu nieuwe cams moeten kopen en Nikon ze geen goedkope upgrade of ombouw naar een D2Hs aanbood :)
Ik hoor hier om mij heen in nederland ook wel verhalen van bedrijven die van Nikon compleet overstappen naar Canon. Maarja, andersom zal het misschien ook wel gebeuren. Weet er iemand statistieken? Welke camera's het meest gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Kurzweil-: Kijk voor de gein eens naar het nieuws, naar sport e.d. En let dan op de kleur van de lenzen ;)

Je kunt natuurlijk ook op sportsshooter.com kijken naar wat de amerikaanse pro's gebruiken (da's schrikken, meer dan 85% met Canon!) :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:24

mphilipp

Romanes eunt domus

Azrael schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 01:33:
[...]
Ik vind de 2000 geen opvolger, maar meer een stap terug. Juist datgene wat de A1/A2 interessant maakte is eraf. En wat is erbij gekomen: zo'n kantelscherm. Nou ja....heeeeeel erg belangrijk! Ik heb een A1 en heb geen moment het kantelscherm gemist. Je gebruikt dat alleen voor zelfportretten...lekker belangrijk. De A1/A2 heeft een schermpje dat je naar boven en beneden kunt kantelen en een kantelbare EVF. Dat is dus veel handiger want overdag zie je vaak geen moer op een LCD, dan is een EVF weer beter.

Ik zal wel een uitzondering zijn, maar de A1/A2 is juist zo mooi vanwege die pro-features. Die heeft ie overigens nog wel, maar je moet er nu de menu's voor in of andere knoppen voor gebruiken. Op de A1/2 kun je de meeste fotografie functies met 1 of 2 toetsdrukken vanaf de body benaderen. Net als op de 7D dus. Voor wie de A2000 bedoelt is ontgaat me, want hij is gewoon te duur voor point-and-shoot...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-06 14:51

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Floris schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:01:
Kurzweil-: Kijk voor de gein eens naar het nieuws, naar sport e.d. En let dan op de kleur van de lenzen ;)

Je kunt natuurlijk ook op sportsshooter.com kijken naar wat de amerikaanse pro's gebruiken (da's schrikken, meer dan 85% met Canon!) :)
Nikon levert ook een aantal high-end lensen in de kleur wit ;) Kijk voor de gein maar eens in hun folder: http://www.europe-nikon.c...rochures/NL/Nikkor_Nl.pdf
en je ziet dat onder andere de:
* AF-S Zoom-Nikkor 28-70mm f/2.8D IF-ED
* AF-S VR Zoom-Nikkor 70-200mm f/2.8G IF-ED
* AF-S Nikkor 300mm f/2.8D IF-ED II
* AF-S Nikkor 300mm f/4D IF-ED
* AF-S Nikkor 400mm f/2.8D IF-ED II
* AF-S Nikkor 500mm f/4D IF-ED II
* AF-S Nikkor 600mm f/4D IF-ED II
ook in het wit leverbaar zijn ;) Maar inderdaad, Canon wordt het meest gebruikt.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• nl2dav
  • Laatst online: 23-06 21:54
Pagina: 1