Anoniem: 122543 schreef op 16 september 2004 @ 09:52:
Hmm, goed punt maak je daar

Dan blijft nog de vraag in hoeverre je een D2x als sportcamera moet zien, aangezien hij 'x' heet en niet 'h'. De highspeed crop mode is een extra feature, en de D2h gaat er nog niet uit lijkt me. Ik zou eens wat beter naar alle specs moeten kijken om te zien wat de verschillen en overeenkomsten nou zijn.
Op zich is de D2H natuurlijk de sportcamera van Nikon, maar haar 4Mpixel blijft nogal achter, dan kan je beter met de D2X op 6,8MP werken (als die verdomde crop...). Tel daarbij dezelfde DX-formaat sensoren op en je bent alsnog niet echt blij als je voor sports-illustrated staat te schieten. (Bijvoorbeeld

)
Hoe dan ook, heb ik het mis als ik misschien vermoed dat jij (Floris) een beetje een Canonist bent en dus misschien een beetje subjectief?

Ik gebruik Canon inderdaad, ik ben begonnen met een 10D (na de con-/prosumers) en heb toen niet echt geinvesteerd in lenzen. Toen ik een nieuwe camera wilde hebben heb ik goed gekeken naar wat er op dat moment leverbaar was, de 1D-MarkII had dermate veel voordelen boven de D2H dat ik hier uiteindelijk mijn keuze op heb laten vallen. (Lage crop, resolutie, E-TTL2, SD+CF, ruiswaarden, FireWire, gebruiksgemak etc.)
DiMension schreef op 16 september 2004 @ 09:53:
[...]
8fps fisheye voor skate-opnames ofzo

Ik vind het eigenlijk maar goed dat Nikon niet letterlijk de Canon 1DmkII kopieert en verbetert, maar z'n eigen draai aan een pro-cam geeft.
De D2H is al een soort kopie van de 1D(-MarkII), maar in een ander jasje en met een aantal interessante updates, maar feitelijk is ze niet veel beter dan de oude 1D, waar de 1D-MarkII vooral op het gebied van MP's hier als winnaar uit de strijd komt. (Ok witbalans is minder goed, geen WiFi, geen handig programmeerbaar knopje, geen moderne body (IMHO), maar zoveel andere dingen die weer wel goed zijn!)
En over die wide-discussie: als je echt extreem wide wil gaan, ga je toch gewoon voor middenformaat? En hoe vaak heb je ueberhaupt een beeldhoek nodig die groter is dan die van 'n 18mm (kleinbeeld)?
Ja doen we "even", ik wil wide-angle een stel skaters vastleggen en doe dat natuurlijk met een midden-formaat camera, jammer alleen dat die zo verdomde duur zijn als je digitaal wilt. Om over de prijzen van de lenzen maar niet te praten

Zijn er uberhaupt wel 14mm lenzen voor de midden-formaat camera's eigenlijk? Ik weet dat niet.
Ik kom niet wijder dan 22mm, tenzij ik mijn fisheye gebruik, maar zou het eigenlijk helemaal niet zo erg vinden als ik naar sub-20mm kan hoor, graag zelfs

[Voor 39% gewijzigd door Floor-is op 16-09-2004 10:15]