Hoofdcategorieën
Topicacties

De Canon EOS 300D *part 5*

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 02 februari 2004

quote:
Zarar schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:15:
Nu mijn 300D eindelijk besteld is :9 heb ik toch een vraag waar ik maar weinig over heb kunnen vinden. Ik wil mijn lens graag beschermen tegen krassen en dergelijke, ik heb gelezen dat een uv filetr daar goed voor is.
Mijn vraag is: Wordt de kwaliteit van de foto's niet minder door het gebruik van een UV filter? Er zit immers extra glas tussen en zijn die filters qua glas wel van dezelfde kwaliteit als de lens? Ik neem aan dat een UV lens op een L lens de kwaliteit doet afnemen, of heb ik het mis.
Het ''lichtafval'' is minimaal als het klopt wat ik er over hoor. Het is wel aan te raden om kwaliteit te nemen, ik heb bijv.een B+W uv filter. Het voordeel van deze filter (kweet niet hoe dat bij andere merken zit) is dattie niet stof aantrekt, wat op bij objectieven toch wel anders is....

Dagen van gras, dagen van stro

quote:
aik0n schreef op zondag 19 december 2004 @ 20:35:
Iemand ervaring met volgende lenzen op de 300D

Canon EF75-300MM 1:4,0-5,6 III

Sigma 100-300mm F4.5-6.7 DL Canon AF

Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DL Macro S II Canon AF

Het wordt één van deze 3 voor mij, beetje budgetbeperkend omdat er nog wat anders ook gekocht moet worden (nieuw statief en nieuwe tas). En welke zouden jullie kiezen?

Ik heb de Sigma 70-300 APO. Dat is het iets duurdere broertje van de DL versie.

De APO is behoorlijk scherp, zeker voor z'n prijs.Zeker als je deze lens koopt i.c.m. de kit-lens heb je een ideale startersset.
Behoorlijk nadeel aan de Sigma 70-300 is dat de focus tergend traag is.

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

quote:
Westereinder schreef op maandag 20 december 2004 @ 18:54:
[...]

Als je de handleiding van de grip leest zie je onderaan een reeks van 6 tekeningetjes staan van hoe je de strap moet monteren :+

Heb vanmiddag zelf net de grip gehaald bij konijnenberg :)
Komt me toch een stuk gewicht bij in totaal :P
Helaas was de strap niet op voorraad.
Dan heb je een andere dan ik heb, want de mijne zat in een plastic zakje met kartonnen label aan de bovenkant, zonder handleiding. Toch heb ik wel een originele Canon E1 strap....apart weer. Maar ik heb 'm inmiddels er op zitten met hulp van Matthijst.

Error Ω

quote:
MissingDog schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:44:
[...]

Dan heb je een andere dan ik heb, want de mijne zat in een plastic zakje met kartonnen label aan de bovenkant, zonder handleiding. Toch heb ik wel een originele Canon E1 strap....apart weer. Maar ik heb 'm inmiddels er op zitten met hulp van Matthijst.
Hij heeft niks.. bij hem was ie niet op voorraad :+

Camera: Canon EOS 10D | Canon EOS 300 | Canon S45
Lenzen: 17-40L | 70-200L | 100-400L | 28-135 IS | 100 Macro
Acc: Speedlite 580EX | MR-14EX | BG-ED3 | X-Drive Pro (VP-300)

Te koop: EF 50 f/1.8 II | Tokina AF 19-35mm f/3.5-4.5mm

Reg. datum: 04 maart 2000

quote:
MissingDog schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:44:
[...]

Daarom moet je blijkbaar de handleiding van je GRIP lezen, niet van de E1 strap...

quote:
_-= Erikje =-_ schreef op maandag 20 december 2004 @ 23:37:
[...]

Daarom moet je blijkbaar de handleiding van je GRIP lezen, niet van de E1 strap...
ah, nu snap ik um ja...maar goed...probleem is dus opgelost.

*pwiet*
Reg. datum: 29 april 2004

quote:
THW Arie schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:42:
[...]

Ik heb de Sigma 70-300 APO. Dat is het iets duurdere broertje van de DL versie.

De APO is behoorlijk scherp, zeker voor z'n prijs.Zeker als je deze lens koopt i.c.m. de kit-lens heb je een ideale startersset.
Behoorlijk nadeel aan de Sigma 70-300 is dat de focus tergend traag is.
Ik denk dat ik hem morgen ga bestellen :) Weet je nog wat jij hem betaald hebt, ik weet hem namelijk aan 212 euro staan.

Dagen van gras, dagen van stro

quote:
aik0n schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 15:12:
[...]

Ik denk dat ik hem morgen ga bestellen :) Weet je nog wat jij hem betaald hebt, ik weet hem namelijk aan 212 euro staan.

Voor 222 euro bij www.fotovideostore.nl.

Dit was op 07-07-2004

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

Reg. datum: 12 augustus 2002

quote:
aik0n schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 15:12:
[...]

Ik heb dat ding ook, maar die is zo traag als dikke str*nt......
Maar wel scherp! Dus als je het niet nodig hebt voor sportfoto's dan is er wel mee te werken

Reg. datum: 22 september 2001

Een aantal dagen heb ik m'n eos300d binnen gekregen en ik ben er ontzettend tevreden mee :) Ik gebruik 'm momenteel met een Sigma 18-125/3,5-5,6 en ook die bevalt uitstekend. Razendsnelle autofocus, en behoorlijk scherp.

Nu het minder mooie deel:
Ik heb een europees model (300D dus, geen rebel/kiss) gekocht bij TopVision, maar nu blijkt dat het serienummer amerikaans is :? Hier kwam ik achter toen ik wilde registreren voor de 256mb geheugenkaart, maar het serienummer niet werd geaccepteerd. Ik canon maar gebeld, en ze gaan het uitzoeken....
Heeft iemand hier dit misschien ook gehad? Ik baal er behoorlijk van moet ik zeggen....

quote:
PJanssen schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 18:07:
Een aantal dagen heb ik m'n eos300d binnen gekregen en ik ben er ontzettend tevreden mee :) Ik gebruik 'm momenteel met een Sigma 18-125/3,5-5,6 en ook die bevalt uitstekend. Razendsnelle autofocus, en behoorlijk scherp.

Nu het minder mooie deel:
Ik heb een europees model (300D dus, geen rebel/kiss) gekocht bij TopVision, maar nu blijkt dat het serienummer amerikaans is :? Hier kwam ik achter toen ik wilde registreren voor de 256mb geheugenkaart, maar het serienummer niet werd geaccepteerd. Ik canon maar gebeld, en ze gaan het uitzoeken....
Heeft iemand hier dit misschien ook gehad? Ik baal er behoorlijk van moet ik zeggen....
Vreemd, zouden winkels met de serienummers/naamplaatjes knoeien? Wat voor naambutton (plaatje rechtsonder, voorop de camera) heb je? Staat daar wel 300D?

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

quote:
breinonline schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 18:14:
[...]
Vreemd, zouden winkels met de serienummers/naamplaatjes knoeien? Wat voor naambutton (plaatje rechtsonder, voorop de camera) heb je? Staat daar wel 300D?
Ja, het is gewoon een 300D, zowel de cam als de doos.

Team FlashFocus

quote:
PJanssen schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 18:07:

Zo dus je hebt de knoop doorgehakt? Gaaf!
Ik ben zelf voor de Nikon D70 met kitlens gegaan. Het is echt een verademing om met dit soort camera's te werken ipv een 3.3MP compact cam. (Mag ook wel voor het geld) :P

Nikon D70, AF-S DX Zoom-Nikkor ED 18-70mm f/3.5-4.5G IF, Tamron 70-300mm

Samsung 193T powered
Reg. datum: 11 september 2001

quote:
Interceptor schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:40:
Hoi ik heb sinds kort ook de 300d + kitlens.
Nu wil ik er een wat uitgebreider lensje bij hebben.
Ik ben echt een beginnend fotofreakje en wil graag wat meer bereik hebben.(wat meer inzoomen).
Ik fotografeer het meeste natuur ,dieren ,en wat in en om het huis.
Is dit een aardige aanvulling ? Tamron 28-75 F2.8 of is de Canon 28-135 een betere keus ?

ok oude }:O uit de sloot :P

ik wil de tamron lens gaan aanschaffen maar ik kreeg dit mailtje van crown.

Helaas geen goed bericht: we zijn gestopt met de verkoop van de door u gevraagde Tamron lens voor de 300D. Dit vanwege te frequent voorkomende comptabiliteitsproblemen en onvoldoende ondersteuning vanuit Tamron (van het kastje naar de muur verhaal).

en

Van de ongeveer 15 stuks Tamron lenzen die we hebben verkocht hebben we er zeker 6 terug gekregen wegens focus problemen of de bekende error 99. Inderdaad is de lens optisch goed volgens de testen, maar blijkbaar niet 100% compatible met de Canon SLR's.

zijn er mensen met ervaringen met deze lens ?

ik weet wel zeker dat ik hem nu in een winkel ga kopen. dan kan ik ff testen

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

quote:
B-lennium schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 19:09:
[...]

Kijk anders eens naar de Sigma 24-75/2.8? Ik heb hem zelf ook en ben er tevreden mee. De Tamron schijnt nog net iets beter te zijn, maar er zijn dus problemen mee. Is het trouwens zo dat als hij het in de winkel doet, hij het blijft doen? Of kan je later nog problemen krijgen? Dan heeft het ook geen zin om hem in de winkel te halen, ik zou het even goed uitzoeken.

Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

Error Ω

quote:
B-lennium schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 19:09:
[...

Bij Crown kan je toch net zo goed testen 8)7

CrushOne wijzigde dit bericht 21-12-2004 19:32 (53%)

Camera: Canon EOS 10D | Canon EOS 300 | Canon S45
Lenzen: 17-40L | 70-200L | 100-400L | 28-135 IS | 100 Macro
Acc: Speedlite 580EX | MR-14EX | BG-ED3 | X-Drive Pro (VP-300)

Te koop: EF 50 f/1.8 II | Tokina AF 19-35mm f/3.5-4.5mm

Arg, echt ongelofelijk: ik kom m'n garantiebewijs tegen en zie daarop een 10 cijferig body-nummer. Dus ik die maar eens proberen bij Image Gate voor die 256 mb kaart. Dat werkt dus!
De beste man van canon die ik sprak zei dat als je derde cijfer een 1 is, dat ie dan uit amerika komt. Nou staat er op de doos (21) 1xxxxxxxx -> 3e cijfer = 1
Maar op het garantiebewijs staat 143xxxxxxx -> 3e cijfer != 1 en deze code werkt dus. Ik blij. :)

Die pret duurde echt niet lang. Bij het aanvragen van die 256 mb heb je een actiecode nodig, staande op 256mbCFcard - actiesticker. Ehh sticker? Je raad het al, geen sticker te bekennen -> geen actiecode -> geen 256mbCF............ diepe diepe zucht.
En dat terwijl TopVision er wél mee adverteerd.

PJanssen wijzigde dit bericht 21-12-2004 21:30 (6%)

\/\/ Revenge of the Nerd
Reg. datum: 29 januari 2002

quote:
PJanssen schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 21:29:
Arg, echt ongelofelijk: ik kom m'n garantiebewijs tegen en zie daarop een 10 cijferig body-nummer. Dus ik die maar eens proberen bij Image Gate voor die 256 mb kaart. Dat werkt dus!
De beste man van canon die ik sprak zei dat als je derde cijfer een 1 is, dat ie dan uit amerika komt. Nou staat er op de doos (21) 1xxxxxxxx -> 3e cijfer = 1
Maar op het garantiebewijs staat 143xxxxxxx -> 3e cijfer != 1 en deze code werkt dus. Ik blij. :)

Die pret duurde echt niet lang. Bij het aanvragen van die 256 mb heb je een actiecode nodig, staande op 256mbCFcard - actiesticker. Ehh sticker? Je raad het al, geen sticker te bekennen -> geen actiecode -> geen 256mbCF............ diepe diepe zucht.
En dat terwijl TopVision er wél mee adverteerd.
Heb je wel die 100 euro sticker?

Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders tenslotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. - Max Planck

quote:
Tukk schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 21:37:
[...]

Heb je wel die 100 euro sticker?

nope ook niet. :(
hier trouwens de link naar TopVision, de eos300d :
klik

Reg. datum: 05 april 2002

Kan je niet beter voor de 100 euro retour gaan?
256 MB heb je denk niet zoveel aan :P Kun je beter 512/1024 mb nemen?

Wat is die error 99 eigenlijk? Heb hem 1 keer gehad...

quote:
PJanssen schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 21:40:
[...]
nope ook niet. :(
hier trouwens de link naar TopVision, de eos300d :
klik

Welk nummer staat er dan op je camera? En welke naam?
En topvision is dus Duits? Je kon toch niet over de grens kopen en cash terugkrijgen, of heb ik dat verkeerd onthouden?

breinonline wijzigde dit bericht 21-12-2004 22:29 (83%)

quote:
Ker Plunk schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 22:26:

Wat dacht je van voor allebei gaan ;)

Ik heb zelf al een 512mb gekocht, die gebruik ik nu. Maar voor een extra 256 wil ik wel wat gaan zeuren bij Canon/TopVision. Ze hebben het per slot van rekening toegezegd, net als die 100euro.

@Breinonline: Er staat EOS 300D Digital op de cam. Het is dus écht geen rebel/kiss. Op de garantiekaart staat ook D-SLR EOS300D EUR. En op het overzicht van de handleidingen : Country of Origin: Great Brittain. Lijkt me verder weinig twijfel over mogelijk dat dit een Europees model is :)

PJanssen wijzigde dit bericht 21-12-2004 23:02 (26%)

RW09
Reg. datum: 23 oktober 2001

* Muse heeft nu ook een EOS 300D

Wat een geweldig ding is dat zeg. Ik moet nog wel even die ¤100,- en die 256 MB kaart regelen, maar er lag hier nog een EF 80-200 lens die bij een EOS 5000 gekocht was, dus dat is gelijk een mooie uitbreiding op de standaardlens.
Werk nu nog met een 256 MB kaart, maar binnenkort komt er een snelle 1GB kaart, dan zal het nog lekkerder fotograferen.
Reg. datum: 02 februari 2004

256 heb je zeker weinig aan , misschien in laage jpegjes. Is leuk om te lezen als iemand m eindelijk heeft die 300D, komt zelfde gevoel ook hier weer naar boven! :) Wat is en blijft het toch een heerlijk cammetje! Ikzelf heb ook de Sigma 18-125DC, heerlijk all round lensje! Ik kan 1 minpunt verzinnen, en dat is de lawaaige focus maar voor de rest is het een prima lensje!

Ben een tijdje niet wezen kijken hier omdat het erg 1tonig werdt met al dat gezeik van ''heb ik recht op 100eurotje retour'' en dat soort vragen....zo te zien wordt t weer wat leuker hierzo.
Ik ga overigens toch binnenkort maar eens een kaartje van 1gig halen, met RAW vindt ik 512 toch wel net te weinig. Kga denk ik ook gelijk maar een externe harde schijf halen van 250gig, want dat vindt ik wel een nadeel van RAW, het vreet ruimte!

Reg. datum: 21 december 2004

quote:
Ker Plunk schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 22:26:

Wat is die error 99 eigenlijk? Heb hem 1 keer gehad...

Error 01 Clean the lens contacts

Error 02 There is a problem with the CF card. Do one of the following: Remove and reload the CF card, use another CF card, or format the CF card

Error 04 Since the CF Card is full no more images can be recorded. Erase unnesecessary images in the card or replace the CF card.

Error 05 Something obstructed the built-in flash's pop-up operation. Turn <OFF> the power switch and turn it <ON> again.

Error 99 An Error other than the above has occurred. Remove and re-install the battery.

(Dit staat ook in je binstruction manual op bladzijde 127 :P ;) )

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: