De Canon EOS 300D *part 5*

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 8.238 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:27
Mediamarkt een nieuwe kit voor 599? Waar? Dat was volgens mij een kortdurende actie toch? Nu niet meer toch?

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:20

Animal_X

Rodin

Ik kom er net vandaan hier in Leeuwarden en hij stond er nog steeds voor die prijs...

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Hm, misschien nog niet eens zo'n gek idee dan, misschien dat ik morgen ook maar even 1 regel... Is namelijk best een leuke aanbieding, of is er een reden dat dat ding zo achterlijk goedkoop word aangeboden nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Ik denk omdat er nog maar weinig mensen voor de 300D gaan i.v.m. de komst van de 350D die toch een aardig stukje kleiner en sneller is...

Ik heb namelijk ook even naar de 350D gevraagd. Ze kregen over 14 dagen 12 stuks binnen, maar die waren allemaal al verkocht...

[ Voor 37% gewijzigd door Animal_X op 21-07-2005 17:33 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
(En duurder :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Dat ook jah... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:36

Roeligan

Feyenoord

Animal_X schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 17:16:
Kreeg overigens nog wel een 2ehands 20D voor een leuk prijsje aangeboden, maar helaas ook zonder garantie of info over hoeveel het toestel is gebruikt...
Wat is een leuk prijsje? Garantie zit er denk nog wel op, is nog geen jaar uit toch?

[ Voor 10% gewijzigd door Roeligan op 21-07-2005 17:41 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Roeligan schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 17:40:
[...]

Wat is een leuk prijsje? Garantie zit er denk nog wel op, is nog geen jaar uit toch?
1100,- Euro. Hij kwam met een verhaal dat het toestel uit het buitenland kwam. Hij kon echter niet vertellen bij welke shop hij vandaan kwam. Was exclusief doos handleiding cd en kabels... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRoon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11-2022
Ik gebruik voor m'n werk regelmatig een 300D en 350D. Persoonlijk vind ik de 300D lekkerder vasthouden en wat betreft de snelheid moet ik zeggen dat de 300D ook niet echt strontlangzaam is. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door OmeRoon op 23-07-2005 13:00 ]

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 23:11

mjl

Ugh

Animal_X schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 12:39:
[...]

1100,- Euro. Hij kwam met een verhaal dat het toestel uit het buitenland kwam. Hij kon echter niet vertellen bij welke shop hij vandaan kwam. Was exclusief doos handleiding cd en kabels... :/
Duidelijk was een gejat exemplaar dus, niet meer dan 800 euro voor willen geven !! En dan ben je natuurlijk nog in overtreding ! (Heling)

1100 euro? voor een ~100 euro meer heb je toch een nieuwe ? En voor een lader, cd's accu's etc ben je ook zo 100 euro kwijt.

[ Voor 13% gewijzigd door mjl op 25-07-2005 09:57 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Animal_X schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 17:32:
Ik denk omdat er nog maar weinig mensen voor de 300D gaan i.v.m. de komst van de 350D die toch een aardig stukje kleiner en sneller is...
Dat is voor mij juist een reden om níet voor de 350D te gaan, althans daarom heb ik hem niet gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-06 09:50

T.T.

Sowieso

* T.T. is ook overgestapt naar dSLR, nadat hij voor een mooie prijs een 2e hands Canon EOS 300D kon kopen :)

Erg groot toestel, maar je went er snel aan en de reactiesnelheid is super prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Weet iemand of de Media Markt die kit nog heeft voor 599 euro? Over de telefoon willen ze er niks over zeggen :( en ik moet er anders een flink eind voor rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

T.T. schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 21:35:
* T.T. is ook overgestapt naar dSLR, nadat hij voor een mooie prijs een 2e hands Canon EOS 300D kon kopen :)

Erg groot toestel, maar je went er snel aan en de reactiesnelheid is super prettig.
Overloper..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82404

RobertJ schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 21:40:
Weet iemand of de Media Markt die kit nog heeft voor 599 euro? Over de telefoon willen ze er niks over zeggen :( en ik moet er anders een flink eind voor rijden...
Ik heb de mijne afgelopen donderdag gehaald bij de Mediamarkt in Alkmaar. 599 was met de kitlens in plaats daarvan hadden ze alleen nog de 28-105mm voor 699, heb ik maar gedaan :) Moet trouwens zeggen dat de 300D STUKKEN beter in de hand ligt als 350D en ik heb nou niet direkt kolenschoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30648

Ik vind de 300D ten opzichte van 350D erg fragiel aanvoelen, tis net plastic fantastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:32

breinonline

Are you afraid to be known?

Topicstarter
Anoniem: 30648 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:23:
Ik vind de 300D ten opzichte van 350D erg fragiel aanvoelen, tis net plastic fantastic.
Hou dan eens een echte camera vast (1D of zelfs een 20D), de 350D is ook echt niet meer dan een plastic kutding (© Korakal). Het ziet er iets duurder uit omdat het een ander plastic is dan de 300D. En dan nog, ergonomie lijkt mij veel belangrijker dan uiterlijk. Als je de 350D niet kan vasthouden omdat hij zo klein is koop je hem niet om het andere plastic :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-06 08:10
Ik schiet momenteel nog met de kitlens, maar ben op zoek naar een lens die scherper is en met veel zoom. Budget is 300-400 euro. Ik zat zelf te denken aan een Canon of Tamron. Nog wijze raad over welke lens te nemen ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zie het grote objectieventopic, daar is al een hele partij lenzen in die prijsklasse behandeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Anoniem: 30648 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:23:
Ach ja, dat is natuurlijk enorm relatief, als ik de Olympus OM2n van m'n vader pak, dan zou ik daar best iemand mee dood kunnen slaan, en er daarna een prachtige foto van kunnen nemen , bij wijze van spreken...

De 350d voelt dan als een fragiel eitje aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
300D gammel tov de 350D :? Ik had juist _exact_ het tegenovergestelde, de draaiknop van de 350 is nogal gammel en het ding voelt gewoon erg klein en pielerig aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
KaMiKaZe schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 18:37:
Ik schiet momenteel nog met de kitlens, maar ben op zoek naar een lens die scherper is en met veel zoom. Budget is 300-400 euro. Ik zat zelf te denken aan een Canon of Tamron. Nog wijze raad over welke lens te nemen ?
Volgens mij is het zo: hoe meer zoom hoe minder kwaliteit (bij dezelfde prijs). Dus wil je heel veel kwaliteit dan zal je geen 18-200 vinden. Denk wel dat jij je lens kunt vinden in Sigma of Tamron.
Je lens gaat langer mee dan je camera.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 29-06 21:50

Crusader

Arc Nature

KaMiKaZe schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 18:37:
Absolute aanrader: Sigma 18-55/2.8 (over hele bereik).

Vorige week na lange zoektocht naar juiste vervanging voor de kitlens zelf aangeschaft.
400 Euro. Ik betaalde er 500 voor, maar da's omdat ik 'm meteen wilde hebben en de zaak die 'm voor 400 levert niet op voorraad had.

Check ook www.fredmiranda.com voor reviews.

edit: sorry, zag net pas dat je veel zoombereik wilt hebben.
Maar welk bereik bedoel je dan precies?
Een collega van me kocht vorige week de Tamron 24-70/2.8 en die is superscherp. 400 Euro.

[ Voor 15% gewijzigd door Crusader op 02-08-2005 20:32 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-06 14:20
ik heb al even gezocht en diverse toppics doorgelezen, maar niet echt iets kunnen vinden.
Ik wil mij graag wat meer gaan verdiepen in fotografie en nu heb ik de mogelijkheid om een 2de hands EOS 300 te kopen met een 28-90 lens erbij voor een zacht prijsje. Maar waar moet ik op letten? zijn er zaken die snel slijten of zijn er bekende problemen die kunnen optreden na verloop van tijd?

Ik kan hem kopen bij een fotozaak met 6 maanden garantie erbij.

Naar mijn idee werkt zo´n camera of niet. Ik kan me namelijk niet zo snel voorstellen dat ze er anders garantie bij geven.

[edit]blijkt het een 300 zonder d te zijn dus analoog 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door sweetdude op 03-08-2005 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82404

breinonline schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 17:33:
[...]

Hou dan eens een echte camera vast (1D of zelfs een 20D), de 350D is ook echt niet meer dan een plastic kutding (© Korakal). Het ziet er iets duurder uit omdat het een ander plastic is dan de 300D. En dan nog, ergonomie lijkt mij veel belangrijker dan uiterlijk. Als je de 350D niet kan vasthouden omdat hij zo klein is koop je hem niet om het andere plastic :)
Idd. Dat "plastic fantastic" hou je toch wel, daar is de prijs ook naar. De 350D lijkt idd gemaakt voor de Japanse markt waar de mensen/handen een stuk kleiner zijn.

Het feit dat m'n 300d silver is en niet van bacaliet lijkt boeit mij op dit punt niet zo heel erg. Het is voor mij gewoon een beginners body, ik wil eerst redelijk leren schieten en een leuke lenzen collectie opbouwen voordat ik ga investeren in een duurdere body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Hoe zit het eigenlijk met garantie op een camera? Als je een cam koopt bij de Media Markt bijv.? Ben je dan afhankelijk voor garantie van de MM? (Aangezien ik slechte ervaringen heb met MM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Topicstarter
Je hebt een jaar fabrieksgarantie maar die verloopt in principe via de winkel. En koop dan niet bij de MM. Zo goedkoop zijn ze niet als je naar internet fotowinkels kijkt!

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Heeft er iemand ervaring met Capture One Pro?
Dit is een programma om RAW fotos te concerteren bijvoorbeeld.

Van Minolta forum op DPReview:
Nothing wrong with the Canon sharpness, or noise levels, though the viewfinder doesn't cover anything like the full frame. But the colour and tone curve - awful. I now realise why Canon users rave about Capture One Pro as a raw converter, when Nikon, KM etc users can't understand what it's all about... you need it to get any kind of film-like, realistic colour from the Canon raw image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 29-06 21:50

Crusader

Arc Nature

Wat ik er van weet is dat het een waanzinnig goed programma is.
Ik ken een professionele fotograaf die met Canon schiet en hij zweert bij C1 Pro.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Topicstarter
Het is geen makkelijk programma om mee te leren werken, maar het zit slim in elkaar. Je kan de probeer versie zo downloaden, dus bekijk het zelf maar eens. Hoe je het moet zien: ee map voor de captures aanmaken (daar staan de originelen), een map voor de afgekeurde foto's en een map voor de bewerkte resultaten. Linksboven heb je een rijtje kleine pictogrammen die je gaat afwerken per foto, je stelt per foto in wat je wilt bewerken en zet dat in een rij (laastste van het rijtje) die het programma dan kan gaan bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 09:27

Roland

Schnitt!

Wij zitten er over na te denken de 300D aan te schaffen. Wij hebben echter nog een aantal FTB lenzen liggen. Is het mogelijk om hier een adapter voor te krijgen? Zodat ik de FTB lens kan gebruiken op de EF sluiting?

Of is het verstandig deze lenzen helemaal niet meer te gebruiken en gewoon een nieuwe lens aan te schaffen?

...Make every cut count, even if it is one frame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Topicstarter
Ik kan met google of op ebay helemaal niets vinden over een FTB > EF converter. Het lijkt mij dat ze echt niet op elkaar te gebruiken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland
  • Laatst online: 12-06 09:27

Roland

Schnitt!

Nee daar was ik dus ook al bang voor, de adapters die ze maken zijn alleen voor eventuele eigen lensen zover ik heb begrepen, helaas! :(

...Make every cut count, even if it is one frame...

• Cloud
  • Laatst online: 24-06 13:05

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Heeft iemand ervaring met het 2e hands kopen van een 300D (of andere dSLR)? Ik zit erover te denken om er een op deze wijze aan te schaffen, maar ben toch een beetje huiverig t.a.v. garanties, en andere gebreken. Aan de andere kant krijg je er vaak toch weer wat extra's bij, zoals een 2e lens, 2e accu, etc. Meestal heb je dit alles dan voor een prijs die ongeveer 100 euro onder de kitprijs ligt bij de MediaMarkt. Ik weet nog niets precies of ik dit verschil voor "nieuw" over heb eigenlijk :P

Maargoed, iemand ervaring hiermee? :*)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

breinonline schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 06:53:
Het is geen makkelijk programma om mee te leren werken, maar het zit slim in elkaar. Je kan de probeer versie zo downloaden, dus bekijk het zelf maar eens. Hoe je het moet zien: ee map voor de captures aanmaken (daar staan de originelen), een map voor de afgekeurde foto's en een map voor de bewerkte resultaten. Linksboven heb je een rijtje kleine pictogrammen die je gaat afwerken per foto, je stelt per foto in wat je wilt bewerken en zet dat in een rij (laastste van het rijtje) die het programma dan kan gaan bewerken.
Ik heb Capture One Pro ook maar eens geprobeerd, maar voor mij persoonlijk voegt het niet direct wat toe ten opzichte van de RAW-functie van Photoshop CS2.

• Zoefff
  • Laatst online: 29-06 13:44

Zoefff

❤ 

wolkje schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 13:17:
Heeft iemand ervaring met het 2e hands kopen van een 300D (of andere dSLR)? Ik zit erover te denken om er een op deze wijze aan te schaffen, maar ben toch een beetje huiverig t.a.v. garanties, en andere gebreken. Aan de andere kant krijg je er vaak toch weer wat extra's bij, zoals een 2e lens, 2e accu, etc. Meestal heb je dit alles dan voor een prijs die ongeveer 100 euro onder de kitprijs ligt bij de MediaMarkt. Ik weet nog niets precies of ik dit verschil voor "nieuw" over heb eigenlijk :P

Maargoed, iemand ervaring hiermee? :*)
Geen ervaring, maar wel een raad. De 300D is een behoorlijk populaire camera, en ik denk dat er weinig mensen zijn die 'm wegdoen. Als je er 1 2e hands vind, vraag dan in ieder geval naar de reden waarom ze hem weg doen. Op het moment dat ze 'm wegdoen vanwege een upgrade naar 350D/10D/20D enz. is de kans minder groot dat er gebreken aan zitten, dan wanneer de eigenaar de camera 'zomaar' wegdoet.

Zolang je de originele aankoopbon kan krijgen, lijkt garantie me geen probleem, mits het nog wel binnen de garantieperiode loopt natuurlijk.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Cloud
  • Laatst online: 24-06 13:05

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zoefff schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 13:31:
[...]

Geen ervaring, maar wel een raad. De 300D is een behoorlijk populaire camera, en ik denk dat er weinig mensen zijn die 'm wegdoen. Als je er 1 2e hands vind, vraag dan in ieder geval naar de reden waarom ze hem weg doen. Op het moment dat ze 'm wegdoen vanwege een upgrade naar 350D/10D/20D enz. is de kans minder groot dat er gebreken aan zitten, dan wanneer de eigenaar de camera 'zomaar' wegdoet.

Zolang je de originele aankoopbon kan krijgen, lijkt garantie me geen probleem, mits het nog wel binnen de garantieperiode loopt natuurlijk.
Vaak zie ik inderdaad dat ze ze wegdoen vanwege upgrades naar 10d of 20d's. Ik had zelf ook al in mijn achterhoofd dat ik áls ik een 2e hands koop, wel een met aankoopbon wil. Dan heb je toch wat meer zekerheid. Sowieso wil ik de camera natuurlijk bij de daadwerkelijke aankoop nog even controleren en "in actie" zien. Hoe de body eruit ziet is natuurlijk ook wel een soort graadmeter om te zien wat ermee gebeurd is.

In ieder geval bedankt voor die tip ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• krijnvanleeuwen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11-2018
Vraagje:

Is de firmware updat 1.1.1 de moeite waard? ik kan er namelijk niet echt wijs uit worden.

• breinonline

breinonline

Topicstarter
Canon zegt hierover het volgende:
EOS DIGITAL REBEL/EOS 300D DIGITAL Firmware Version 1.1.1 resolves the following issues:

1. It increases the reliability of RemoteCapture application when the camera is used.
2. It increases the reliability of operations when used on Windows XP and Mac OS X with [PTP] selected in [Communication].

This firmware Version 1.1.1 can only be installed on cameras with Version 1.0.2 firmware. If the camera already has the firmware Version 1.1.1 installed, you do not need to update it.
Heb je last van bovengenoemde problemen, dan is het de moeite waard, anders niet. Het kan uiteraard geen kwaad, maar zoals bij alle flash operaties heb je een kleine kans dat het mis gaat en dat je je cam era mag opsturen omdat hij niets meer doet.

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Er is wel een gehackte firmware voor de 300D die veel mensen gebruiken toch? Ik weet niet in hoeverre dat nadelig is als je gaat upgraden, maar het is wellicht verstandig om even aan te kijken of dit problemen oplevert of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24670

ik heb die 1.1.1 gehackte.,
Verder geen problemen mee, merk ook geen verschil

vraagje:
wat is het verschil tussen sRGB en Adobe RGB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Gehackte firmware? Zoek eens op de Undutchables firmware, die is nog beter dan de Wasa :) Ook AI-AF met een kleine bug, maar het werkt op zich wel :)

Adobe RGB wordt voornamelijk voor landschappen gebruikt, sRGB voor de rest afaik :) Anyway, die parameters staan bij mij op P2 en als ik importeer op sRGB/16bits bij RAW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en wat maakt parameter 1 of 2 uit?
bij mij staat hij op 1.
Maar in die firmware wel jpeg + raw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
P1 = kleurrijker + meer contrast :) Maar als je RAW schiet maakt dat weinig uit, valt alles aan te passen. Alleen neemt je fotobewerkingsprogsel die settings standaard over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neographikal schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 16:05:
P1 = kleurrijker + meer contrast :) Maar als je RAW schiet maakt dat weinig uit, valt alles aan te passen. Alleen neemt je fotobewerkingsprogsel die settings standaard over :)
ah oke bedankt ;)
dan staat allles goed; want juist op concerten wil ik idd meer kleurijkke plaatjes
ja het is die firmware waar je kan instellen hoe hij fotos moet maken :)
ik maak niet standaard alleen op raw, het is meer een jpeg + raw functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Nee, wat tie doet met die optie is de grootte van de embedded jpeg die in de raw-file zit aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohjaja1981
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-06 12:20
Voor de liefhebbers en geinteresseerden in deze camera; bij de MediaMarkt verkopen ze deze momenteel incl. 18-55 lens voor € 444,-, voor een camera van deze klasse toch een zeer schappelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Word de 300D voor 444€ verkocht?!!!

Hmm ik had de D50 van Nikon op het oog. Maar tegen zo'n bod.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohjaja1981
Heaget schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:24:
Word de 300D voor 444€ verkocht?!!!

Hmm ik had de D50 van Nikon op het oog. Maar tegen zo'n bod.....
Bij de MediaMarkt in Eindhoven heb ik hem afgelopen vrijdag (21-10) gekocht voor inderdaad €444,- , ik weet niet of dit nog verschillend is bij de verschillende vestigingen, maar zeker het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 09:03
Is dat werkelijk zo?? Ik heb 'm er net weg voor 499??? En toen ik hem vroeg of dat de dagen ervoor ook al de prijs was (ik zei dat ik een prijs van 444 had gehoord), zei die dat dat niet klopte.... Voel me nou toch wel een beetje opgelicht

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:37
ohjaja1981 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:55:
[...]

Bij de MediaMarkt in Eindhoven heb ik hem afgelopen vrijdag (21-10) gekocht voor inderdaad €444,- , ik weet niet of dit nog verschillend is bij de verschillende vestigingen, maar zeker het proberen waard.
Is de prijs niet een speciale prijs i.v.m. de opening van een nieuw (groot) filiaal in Eindhoven? Langs de A2 op de rondweg Eindhoven stond/staat een billboard waarop groots de opening werd aangekondigd.
Toch bij het filiaal bij mij in de buurt eens gaan kijken. Misschien valt er iets te 'regelen' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohjaja1981
De vestiging in Eindhoven is inderdaad net open, maar bij dit toestel stond verder ook niet vermeld dat het een aanbieding betrof, het leek dus gewoon een reguliere prijs. Mijn verwachting is dan ook dat deze prijs ook wordt gehanteerd in de andere vestigingen. ps. de vestiging in ehv is morgen (zo. 23-10) ook open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Dat is dus niet zo (allereerst is de prijs verschillend per winkel, en daarnaast is de prijs inmiddels alweer 499). Daarnaast is de voorraad in eindhoven waarschijnlijk er intussen wel doorheen. Was al de 3de of 4de en ze gaven aan dat dit echt 't laatste was wat ze hadden (maar goed, ik weet niet of je ze moet geloven, aangezien ze mij vertelden dat ie echt niet 444 euro was geweest, maar al sinds de opening 499 betrof)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohjaja1981
inquestos schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 21:59:
Dat is dus niet zo (allereerst is de prijs verschillend per winkel, en daarnaast is de prijs inmiddels alweer 499). Daarnaast is de voorraad in eindhoven waarschijnlijk er intussen wel doorheen. Was al de 3de of 4de en ze gaven aan dat dit echt 't laatste was wat ze hadden (maar goed, ik weet niet of je ze moet geloven, aangezien ze mij vertelden dat ie echt niet 444 euro was geweest, maar al sinds de opening 499 betrof)
Ja, blijkbaar verschillen de prijzen dan inderdaad per winkel, maar ik vind het erg vreemd. Ik ben donderdag daar geweest (de dag van de opening) en heb het toestel daar zien liggen voor € 444,-. Vrijdag ben ik vervolgens terug gegaan en heb het toestel gekocht voor die € 444,- . Toch erg raar dat ze hun klanten dan nu voorliegen dat het toestel al sinds de opening de € 499,- is. Ik begon bijna aan mezelf te twijfelen, maar op de factuur staan toch echt 3 vieren ;) . Ps. je bent dus in de vestiging Ehv geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Ja, ben er vanmorgen (nou ja, inmiddels gisteren, zaterdag iig) vroeg geweest, met het idee dat ze daar voor 400/444 euro lagen. Helaas bleek dat wat meer te zijn, balen, want mijn budget is niet al te groot (student).

Inmiddels heb ik toch wat tegenvallende dingen opgemerkt: een blauwe hotpixel is al te zien op 1/60 op iso100 (niet supergoed, maar wel te zien), de meegeleverde accu is na 100 keer toch echt op (ipv 300/400), en de lens is gewoon echt r*k op 18 mm, erg onscherp (zal morgen wat voorbeelden posten, maar hij doet flink onder voor een powershot a80, en dat zegt genoeg lijkt me). Op 50 mm doet ie 't wel geweldig, dus misschien ligt het aan mij. Ook jammer dat er toch wat weinig functies op zitten ( ik wou oorspronkelijk voor de 350D gaan, heel erg in de 300D heb ik me dan ook niet verdiept, vooral de verschillen)

Handleiding is opvallend in het engels...

[ Voor 1% gewijzigd door inquestos op 23-10-2005 02:16 . Reden: 18 & 50 mm omgedraaid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
inquestos schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 02:12:

Inmiddels heb ik toch wat tegenvallende dingen opgemerkt: een blauwe hotpixel is al te zien op 1/60 op iso100 (niet supergoed, maar wel te zien)
Als het echt te zien is, dan is dat echt niet goed :(. Omruilen of voor een 'remap' naar Canon opsturen...
, de meegeleverde accu is na 100 keer toch echt op (ipv 300/400)
Maak je dan alleen maar foto's, of doe je er ook nog andere dingen bij, zoals terugkijken op het scherm, flitsen, veelvuldig scherpstellen, etc. Als het puur om de foto gaat, dan is 100 echt véél te weinig en is er echt iets mis.
en de lens is gewoon echt r*k op 18 mm, erg onscherp (zal morgen wat voorbeelden posten, maar hij doet flink onder voor een powershot a80, en dat zegt genoeg lijkt me).
Schiet je raw of jpg? Heb je de parameters aan je eigen voorkeur aangepast? Een DSLR is geen compact en in de meeste gevallen laat hij de nabewerking aan de fotograaf over. Groot pluspunt vind ik dat, omdat je dan zelf invloed hebt op de kleurverzadiging, de mate van verscherping, contrast, helderheid, etc.
Alleen kan het voor iemand, die van een compact overstapt, wel tegenvallen dat een foto 'rechtstreeks uit de dslr' minder mooi lijkt dan een foto uit een compact. De kitlens móet uiteindelijk gewoon mooiere platen produceren dan een A80 (kijk maar eens naar foto's van bijv. Gizz), en anders heb je helaas een heel erg slecht exemplaar gekregen. :/
Op 50 mm doet ie 't wel geweldig, dus misschien ligt het aan mij. Ook jammer dat er toch wat weinig functies op zitten ( ik wou oorspronkelijk voor de 350D gaan, heel erg in de 300D heb ik me dan ook niet verdiept, vooral de verschillen).
Er bestaat een 'hack' voor de 300D. In de praktijk eigenlijk gewoon een firmware update. Hiermee kun je een heleboel verborgen functies activeren, zoals FEC, AI Focus (*kuch* AF Servo :> ), ISO3200, Mirror lock up, RAW+Large JPG, etc. Ideaal, ik gebruik het ook, net zoals neographikal en volgens mij 90% van alle andere 300D bezitters. Deze 'hack' is er gemakkelijk op te zetten, en is er net zo gemakkelijk weer af te halen. Ga naar http://www.gpi.dk/300d/ voor de download.

[ Voor 3% gewijzigd door guillaumemay op 23-10-2005 14:42 . Reden: Correctie van Voutloos hieronder :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

inquestos schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 02:12:
de meegeleverde accu is na 100 keer toch echt op (ipv 300/400),
Dat is logisch, de accu moet een paar keer helemaal opgeladen worden en gebruikt worden voordat hij op de maximale capaciteit zit. 600 shots moet je makkelijk kunnen halen.
en de lens is gewoon echt r*k op 18 mm, erg onscherp (zal morgen wat voorbeelden posten, maar hij doet flink onder voor een powershot a80, en dat zegt genoeg lijkt me). Op 50 mm doet ie 't wel geweldig, dus misschien ligt het aan mij.
Heb je hem wel dichtgeknepen tot f/11? Op de uiterste standen is hij inderdaad onscherper dan ertussen in (is met bijna alle lenzen zo). Op 40mm is hij het scherpst.
Ook jammer dat er toch wat weinig functies op zitten ( ik wou oorspronkelijk voor de 350D gaan, heel erg in de 300D heb ik me dan ook niet verdiept, vooral de verschillen)
Enige functie die ontbreekt is de AI Servo, voor de rest kun je alles krijgen met de gehackte firmware.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
gium schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 04:40:
[...]
Als het echt te zien is, dan is dat is echt niet goed :(. Omruilen of voor een 'remap' naar Canon opsturen...
Ik heb wellicht iets overdreven. Op iso100 is het niet echt zichtbaar op 1/60, maar op 1/5 (iso100) begint ie zichbaar te worden. Op iso1600 is ie zelfs op 1/4000 al zichbaar
Maak je dan alleen maar foto's, of doe je er ook nog andere dingen bij, zoals terugkijken op het scherm, flitsen, veelvuldig scherpstellen, etc. Als het puur om de foto gaat, dan is 100 echt véél te weinig en is er echt iets mis.
Hij laat 'm standaard 2 seconden zien, en natuurlijk heb ik de playback functie wel gebruikt, maar dan nog lijkt het me vrij kort...
Schiet je raw of jpg? Heb je de parameters aan je eigen voorkeur aangepast? Een DSLR is geen compact en in de meeste gevallen laat hij de nabewerking aan de fotograaf over. Groot pluspunt vind ik dat, omdat je dan zelf invloed hebt op de kleurverzadiging, de mate van verscherping, contrast, helderheid, etc.
Alleen kan het voor iemand, die van een compact overstapt, wel tegenvallen dat een foto 'rechtstreeks uit de dslr' minder mooi lijkt dan een foto uit een compact. De kitlens móet uiteindelijk gewoon mooiere platen produceren dan een A80 (kijk maar eens naar foto's van bijv. Gizz), en anders heb je helaas een heel erg slecht exemplaar gekregen.
Gaat hier puur en alleen om scherpte. Ik heb de testshots vrijwel allemaal in JPG geschoten, omdat scherpte niet echt uitmaakte tov RAW had ik het idee, parameters ook niet (dat is toch gewoon AdobeRBG/set1/etc o.a. ipv de standaard parameter1), omdat dat altijd later in Photoshop ook wel te doen is lijkt me

Ik heb hier wat 100% crops van testshots:
Klik voor de png Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/examples.png
boven:Links 54mm, midden 27 mm, rechts 18 mm allemaal niet superscherp
onder: Links hotpixel op 1/5s en iso400 (rechtsboven het midden), midden 28 mm wel superscherp, rechts voorbeeld foto waar de hotpixel redelijk goed te zien is.

Misschien zeur ik over onscherpte, of ligt het aan mij (ik heb zelf goede ogen (allebei als het goed is 0, vandaar dat ik die dioptric ook op 0 heb gezet), want focussen op grote afstanden vind ik toch niet al te makkelijk)
Er bestaat een 'hack' voor de 300D. In de praktijk eigenlijk gewoon een firmware update. Hiermee kun je een heleboel verborgen functies activeren, zoals FEC, AI Focus, ISO3200, Mirror lock up, RAW+Large JPG, etc. Ideaal, ik gebruik het ook, net zoals neographikal en volgens mij 90% van alle andere 300D bezitters. Deze 'hack' is er gemakkelijk op te zetten, en is er net zo gemakkelijk weer af te halen. Ga naar http://www.gpi.dk/300d/ voor de download.
Daar had ik van gehoord, maar ik ben toch niet zo gek op hacks, misschien later, maar gooi zoiets er zeker niet meteen op

edit:
[quote]
Dat is logisch, de accu moet een paar keer helemaal opgeladen worden en gebruikt worden voordat hij op de maximale capaciteit zit. 600 shots moet je makkelijk kunnen halen.
[/quote
mooi, dan is dat iig geen probleem :)
Heb je hem wel dichtgeknepen tot f/11? Op de uiterste standen is hij inderdaad onscherper dan ertussen in (is met bijna alle lenzen zo). Op 40mm is hij het scherpst.
Nee, foto's zijn zoiezo al snel onderbelicht dus dan zet ik 'm zo wijd mogelijk open, en ja, ik weet dat ie in de uiterste standen onscherp was, maar dat ie onderdoet voor een a80 in uiterste stand vind ik opmerkelijk

[ Voor 11% gewijzigd door inquestos op 23-10-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gizz schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:20:
Enige functie die ontbreekt is de AI Servo, voor de rest kun je alles krijgen met de gehackte firmware.
En AF Servo voor 1 foto werkt ook redelijk goed met die Undutchables 0.2.3. ;) Gium bedoelt ook AF Servo, AI Focus is namelijk de standaard werking. :P

En je hoeft die hack echt niet binnen 2 uur er op te doen, leer eerst je camera maar een beetje kennen. :)

[ Voor 56% gewijzigd door Voutloos op 23-10-2005 14:28 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
inquestos schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 14:24:

Ik heb wellicht iets overdreven. Op iso100 is het niet echt zichtbaar op 1/60, maar op 1/5 (iso100) begint ie zichbaar te worden. Op iso1600 is ie zelfs op 1/4000 al zichbaar
Ik weet eerlijk gezegd niet waar de grens ligt :/ . Er is ooit een topic hierover geweest, misschien dat je die nog kan vinden via de search.
Gaat hier puur en alleen om scherpte. Ik heb de testshots vrijwel allemaal in JPG geschoten, omdat scherpte niet echt uitmaakte tov RAW had ik het idee, parameters ook niet (dat is toch gewoon AdobeRBG/set1/etc o.a. ipv de standaard parameter1), omdat dat altijd later in Photoshop ook wel te doen is lijkt me
Met de parameters kun je de mate van verscherping van de camera zelf ook instellen. Op die manier heeft het wel wat invloed op de uiteindelijke 'scherpe' weergave van de foto. Maar zoals je zelf al zei: voor het beste resultaat schiet je op RAW of op JPG met parameters 0 of zelfs -2, en dan zelf via photosoep je foto bewerken. :)
Ik heb hier wat 100% crops van testshots:
Klik voor de png [afbeelding]
boven:Links 54mm, midden 27 mm, rechts 18 mm allemaal niet superscherp
onder: Links hotpixel op 1/5s en iso400 (rechtsboven het midden), midden 28 mm wel superscherp, rechts voorbeeld foto waar de hotpixel redelijk goed te zien is.
Lastig om de scherpte op deze kleine plaatjes te beoordelen. Misschien een vergelijkende test op een statief, mirror lock up en 3x dezelfde foto om een misfocus te voorkomen? Veel werk is het wel om dat te doen, maar wel de beste om aan te tonen of je lens naar behoren presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

inquestos schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 14:24:
Nee, foto's zijn zoiezo al snel onderbelicht dus dan zet ik 'm zo wijd mogelijk open, en ja, ik weet dat ie in de uiterste standen onscherp was, maar dat ie onderdoet voor een a80 in uiterste stand vind ik opmerkelijk
Door je diafragma open te houden krijg je niet opeens lichtere foto's hoor... op f/22 kun je een overbelichte foto schieten die knalwit is, en op f/1,8 kun je een zwaar onderbelichte foto maken.
Dus hop, knijp dat diafragma eens dicht.

Je weet trouwens dat je met een DSLR altijd moet naverscherpen? Dit omdat compactcameraatjes zelf al hele verscherpingsbewerkingen eroverheen gooien. Een DSLR doet dit niet, zodat je achteraf zelf kunt bepalen hoeveel je wilt verscherpen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Gizz schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:21:
[...]

Door je diafragma open te houden krijg je niet opeens lichtere foto's hoor... op f/22 kun je een overbelichte foto schieten die knalwit is, en op f/1,8 kun je een zwaar onderbelichte foto maken.
Dus hop, knijp dat diafragma eens dicht.
ehm, sorry, maar groter diafragma -> meer licht (die redenering klopt toch lijkt me, dat is mijn ervaring iig). Dus als je te weinig licht hebt en geen flitser wilt gebruiken heb je toch de volgende keuzes lijkt me: iso omhoog, groter diafragma, langere sluitertijd, of gewoon onderbelicht laten. En wanneer je iso/sluitertijd al aan vrij onacceptabele waardes hebben bereikt, lijkt 't me verstandig om je diafragma dan ook vrij groot te houden... (?)
Je weet trouwens dat je met een DSLR altijd moet naverscherpen? Dit omdat compactcameraatjes zelf al hele verscherpingsbewerkingen eroverheen gooien. Een DSLR doet dit niet, zodat je achteraf zelf kunt bepalen hoeveel je wilt verscherpen.
Je bedoelt als in USM of sharpen in photoshop? Moeten lijkt me een groot woord (niet?), met compact's deed ik 't ook vaak, maar detail kan je er niet mee terugwinnen, en daar gaat 't mij nou om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
inquestos schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:56:
[...]
ehm, sorry, maar groter diafragma -> meer licht (die redenering klopt toch lijkt me, dat is mijn ervaring iig).
Een goede belichting hangt niet alleen van diafragma af, zoals je zelf al in der rest van deze post zegt. :)
Je bedoelt als in USM of sharpen in photoshop? Moeten lijkt me een groot woord (niet?), met compact's deed ik 't ook vaak, maar detail kan je er niet mee terugwinnen, en daar gaat 't mij nou om
Compacts doen het al enigszins voor je. Bovendien heb je dus zo goed als wide-open geschoten.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

inquestos schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:56:
[...]

ehm, sorry, maar groter diafragma -> meer licht (die redenering klopt toch lijkt me, dat is mijn ervaring iig). En wanneer je iso/sluitertijd al aan vrij onacceptabele waardes hebben bereikt, lijkt 't me verstandig om je diafragma dan ook vrij groot te houden... (?)
f/4 en 1/2e seconde sluitertijd geeft qua belichting precies dezelfde foto als f/11 en 4 seconde sluitertijd.
Aangezien je vanaf statief schoot om de scherpte te testen (uit de hand is zo'n test nutteloos) maakt de sluitertijd niks uit natuurlijk.
Je bedoelt als in USM of sharpen in photoshop? Moeten lijkt me een groot woord (niet?)
USM ja, en als jij het meeste uit je foto's wilt halen zul je het moeten doen ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157786

Weet iemand waar je die pols 'strap' kunt kopen voor onderaan de 300D??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hoort die niet standaard bij de grip te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gizz schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:19:
Hoort die niet standaard bij de grip te zitten?
Helaas, in de handleiding staat dat de handstrap E1 optional is... koopdigitaal heeft em helaas niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:59
Anoniem: 157786 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:27:
[...]

Helaas, in de handleiding staat dat de handstrap E1 optional is... koopdigitaal heeft em helaas niet..
Hij is idd optioneel maar ze hebben hem wel bij konijnenberg! (even zoeken)

edit;
hierdus; Klik

[ Voor 29% gewijzigd door 0fbe op 23-10-2005 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Hij is inderdaad optioneel, maar de enige plek waar uitgelegd wordt hoe je hem het beste vastmaakt is in de handleiding die bij de grip zit. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt, ik zal alleen maar op koopdigitaal te gluren, maar heb hem gevonden ja..:D Had al een tut. gevonden hoe je de neckstrap kunt gebruiken als handstrap, maar das ook niet echt 'pimp' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Waar kan ik die tutorial vinden. Ben hem ook eens tegengekomen, maar weet niet waar

edit:

:X daar was dus op got een topic over, niet eens op gezocht (ben 'm ook ergens anders tegengekomen dacht ik)

[ Voor 43% gewijzigd door inquestos op 23-10-2005 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-06 10:47

Korakal

Up up up!

2e hit bij [search=neckstrap]: Ontzie je nek! Handstrap uit nekstrap van prosumer/dSLR cam
De search kun je op zich ook zelf gebruiken hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:00

mphilipp

Romanes eunt domus

ohjaja1981 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:06:
Voor de liefhebbers en geinteresseerden in deze camera; bij de MediaMarkt verkopen ze deze momenteel incl. 18-55 lens voor € 444,-, voor een camera van deze klasse toch een zeer schappelijke prijs.
Wat sneu voor al die mensen die 'm nu proberen te verkopen voor +/- €600 omdat ze een jaar geleden bijna een rug ervoor hebben neergeteld... :'(

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Gewoon je hand erin wikkelen, spreekt voor zich. Als je per se een topic wil zien:
Ontzie je nek! Handstrap uit nekstrap van prosumer/dSLR cam

(Neemt niet weg dat ik de neckstrap een k*tding vind en maar wat blij ben met grip + handstrap)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mphilipp schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 23:40:
[...]

Wat sneu voor al die mensen die 'm nu proberen te verkopen voor +/- €600 omdat ze een jaar geleden bijna een rug ervoor hebben neergeteld... :'(
Zou m'n 300 nog echt niet van de hand willen doen voor dat geld, inderdaad vorig jaar meer dan 1k€ voor betaald, vernieuwing is niet altijd vooruitgang, zie de 350d, op sommige fronten is ie toch niet echt beter dan de 300.. (degelijkheid, feeling behuizing)

@Voutloos: "Neemt niet weg dat ik de neckstrap een k*tding vind en maar wat blij ben met grip + handstrap"

Die neckstrap doet nooit wat je wil, of hij blijft overal achter hangen..aghhh, heeft wel een hoger pimp gehalte maar heb em bij mij er toch maar af gehaal na enkele bijna "dat ie op de grond ketst" momenten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
mphilipp schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 23:40:
[...]

Tja lullig, maar dat weet je van tevoren. Over een jaar kan je een 20D ook voor schappelijke prijsjes halen. That's life, in de tussentijd heb je er een hoop lol van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Ik ben bang dat ik jullie toch nog een keer moet lastigvallen voor advies :) :

Zouden jullie 'm omruilen wanneer zich een hotpixel (blauw, net rechtsboven midden) zichtbaar wordt bij bijvoorbeeld 1/5 iso100 en 1/40 iso 800. Dat is bij mij dus het geval, en ik vraag me af hoe ernstig het is (of je er echt last van gaat krijgen)

voorbeeld (1/30 iso800):
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/hotpixel.jpg klik voor foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
inquestos schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 01:52:
Ik ben bang dat ik jullie toch nog een keer moet lastigvallen voor advies :) :

Zouden jullie 'm omruilen wanneer zich een hotpixel (blauw, net rechtsboven midden) zichtbaar wordt bij bijvoorbeeld 1/5 iso100 en 1/40 iso 800. Dat is bij mij dus het geval, en ik vraag me af hoe ernstig het is (of je er echt last van gaat krijgen)

voorbeeld (1/30 iso800):
[afbeelding] klik voor foto
Ikzelf zou dat wel doen. En als omruilen geen optie is, dan zou ik hem naar Canon laten opsturen voor een gratis 'remap'-reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-06 13:16
Hoewel ik een beetje traag ben, kan ik ook bevestigen dat de 300D bij de Mediamarkt in Eindhoven 444 euro kostte. Ik heb hem donderdagavond gehaald. Ik ben er erg tevreden over.
Ik wil alleen nog wat lenzen erbij zodat het bereik een beetje dichter in de buurt komt van m'n Canon PowerShot Pro1 (die heeft een lens van 28-200mm (35mm equivalent) bij f2.4-3.5). Aangezien ik ook student ben en dus geen geld heb voor allerlei Canon IS USM of L-lenzen, ben ik nu maar aan het kijken naar de Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC DG als all-round lens... (wat dan 29-320mm word).
Een andere optie is om een Sigma 70-300 APO DG te kopen en daarnaast nog iets van een Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf. er bij... maar dat is gelijk een stuk duurder en kan ik pas over een tijd realiseren (niet genoeg geld voor nu :( ). Ik overweeg dus sterk om eerst de Sigma aan te schaffen en dan eventueel op een later moment betere lenzen.
Best lastig zo'n dSLR.
Weet iemand hoe het trouwens met die cash-back actie van Canon zit? Want ik wil nog wel een flitser kopen en daar kun je 50 euro op terug krijgen; maar dan moet je wel zo'n cash-back boekje hebben... Maar volgens mij zit die niet bij de 300D :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Martin Sturm op 24-10-2005 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

Wellicht enorme NooB-vraag, maar maakt het nog uit welk type 300D het is? Of is dit een hack voor alle 300D's?? Heb geen zin om m'n firmware te vern**ken :P .

[ Voor 5% gewijzigd door Il Ljama op 24-10-2005 13:49 ]

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Martin, ikzelf zou geen superzoom kopen. Als je de kit hebt, koop er een 70-300 APO DG bij wat gewoon een zeer prettige lens is. Die kitlens kan je altijd nog verkopen.

Die superzooms vind ikzelf wel handig, maar ze zijn optisch niet geweldig en niet echt lichtsterk :)

De beste gehackte firmware is wat mij betreft de Undutchables, even googlen erop en je hebt een prima firmwaretje :)

[ Voor 19% gewijzigd door neographikal op 24-10-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99965

Martin Sturm schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:24:
Hoewel ik een beetje traag ben, kan ik ook bevestigen dat de 300D bij de Mediamarkt in Eindhoven 444 euro kostte. Ik heb hem donderdagavond gehaald. Ik ben er erg tevreden over.
Ik wil alleen nog wat lenzen erbij zodat het bereik een beetje dichter in de buurt komt van m'n Canon PowerShot Pro1 (die heeft een lens van 28-200mm (35mm equivalent) bij f2.4-3.5). Aangezien ik ook student ben en dus geen geld heb voor allerlei Canon IS USM of L-lenzen, ben ik nu maar aan het kijken naar de Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC DG als all-round lens... (wat dan 29-320mm word).
Een andere optie is om een Sigma 70-300 APO DG te kopen en daarnaast nog iets van een Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf. er bij... maar dat is gelijk een stuk duurder en kan ik pas over een tijd realiseren (niet genoeg geld voor nu :( ). Ik overweeg dus sterk om eerst de Sigma aan te schaffen en dan eventueel op een later moment betere lenzen.
Best lastig zo'n dSLR.
Weet iemand hoe het trouwens met die cash-back actie van Canon zit? Want ik wil nog wel een flitser kopen en daar kun je 50 euro op terug krijgen; maar dan moet je wel zo'n cash-back boekje hebben... Maar volgens mij zit die niet bij de 300D :'(
Dit helpt je wel verder,kunnen ook gewoon met je 300D gebruikt worden.

http://www.canonextrapromotion.com/

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Martin Sturm schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:24:
Wat Neo zei: Hou de kitlens en koop een goede telezoom lens erbij. Het gat van 55 tot 70mm is echt niks en daar zul je in de praktijk alleen in een heel extreme gevallen tegenaan botsen. :)
Je kan gewoon de link bezoeken die hierboven staat :). Daar kun je zo'n cashback boekje gratis aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:00

mphilipp

Romanes eunt domus

neographikal schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 00:27:
[...]
Tja lullig, maar dat weet je van tevoren. Over een jaar kan je een 20D ook voor schappelijke prijsjes halen. That's life, in de tussentijd heb je er een hoop lol van :)
Tsjaaa...maar op die 300D is wel erg veel afgetikt in een jaar tijd. Ook de 20D is +/- €500 gedaald, maar die was wat duurder, dus is het procentueel gezien nòg minder. Maar ja, dit is een kwestie van voorraad opmaken en dat was te verwachten. Straks komt immers Sinterklaas en de Kerstman en die moet geen oude rommel meebrengen, maar kersverse 350D's en 20D's kopen...

[edit]effe in de pricewatch gekeken en de 300D is in vergelijking tot 1 jaar geleden gehalveerd in prijs! Maar ja...het is nu inmiddels een uitloopmodel.

Daarom wacht ik ook tot december (als ik me zolang kan beheersen ;) ) met mijn aankoop. Meeste kans op een leuke deal. ik ga alleen geen Canon kopen dus ik mag hier niks meer zeggen...

[ Voor 10% gewijzigd door mphilipp op 24-10-2005 17:03 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 23:35
Is deze 300d er nog in Eindhoven? Ben wel geinteresseerd. Ik kan idd bevestigen dat een superzoom geen goed idee idee is voor een SLR, de 35-350L van Canon is prima maar stervensduur. Zelf er goeie ervaringen met wat oudere Canonlenzen uit het begin van de SLR tijd (28-70, 35-70) Schiet nu zelf analoog met een Tokina 28-105, lekker lensje voor weinig geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Bel dan gewoon, kan je meteen vragen of ze hem apart willen houden. :)

Bij een superzoom zijn gewoon in het algemeen concessies gedaan. Ik wil dan ook geen 18-200, maar als iemand die wel wil omdat hij zo lichtbepakt (ie: weinig lenzen) mee wil nemen tijdens een tocht door een moeilijk begaanbaar oord heeft hij groot gelijk. Om maar een voorbeeld te noemen. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Ik denk dat dat wel eens een openingsaanbieding kan zijn geweest. Die mediamarkt is namelijk vorige week donderdag open gegaan, dus ik geef je weinig kans voor die prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoomSayerSantos
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-06 13:28
Op mijn werk heb ik een Canon 300D maar de lens EF-S 18-55mm 1:3:5-5.6 is stuk.
Nu ken ik echter geen klop van al die lenzen toestanden.
Maar ze hebben mij wel aangesteld om die lens te vervangen 8)7 .
Budget speelt een tame grote rol en ik wil dus ook niet afgezet worden als ik naar de winkel ga.
(meer dan 200 euro zal dus geen optie zijn)
Deze lens moet vooral goed zijn in zalen omdat hij vooral dient om onze tentoonstellingen mee te fotograferen en wat mensen die rondlopen etc... niets zeer bijzonder dus .
Als jullie me even wat pointers kunnen geven welke lens ik best zou aanschaffen zou ik dat zeer aprecieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:04

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Als je veel binnenfotografie wilt doen met weinig licht en een beperkt budget koop je een Canon 50 1.8 II

Je kan er niet mee zoomen, hij is totaal van plastic, maar is enorm handig bij weinig licht.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
De Canon 18-55 kitlens wordt met bosjes tegelijk 2e hands aangeboden. Indien je geen 2e hands wil, is er de Sigma AF 18-50/3,5-5,6 DC voor circa 100 euro welke redelijk vergelijkbaar is met de kitlens.

Als je meer bereik wil, kan je ook nog wel de Sigma AF 18-125/3.5-5.6 DC bekijken. Is wel een paar tientjes meer dan 200 (met BTW aftrek zit je al op 200 :+ ).

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 23:35
SwornEnemy schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:41:
Op mijn werk heb ik een Canon 300D maar de lens EF-S 18-55mm 1:3:5-5.6 is stuk.
Nu ken ik echter geen klop van al die lenzen toestanden.
Maar ze hebben mij wel aangesteld om die lens te vervangen 8)7 .
Budget speelt een tame grote rol en ik wil dus ook niet afgezet worden als ik naar de winkel ga.
(meer dan 200 euro zal dus geen optie zijn)
Deze lens moet vooral goed zijn in zalen omdat hij vooral dient om onze tentoonstellingen mee te fotograferen en wat mensen die rondlopen etc... niets zeer bijzonder dus .
Als jullie me even wat pointers kunnen geven welke lens ik best zou aanschaffen zou ik dat zeer aprecieren.
Zie onder voor mijn website, vragen kun je mailen. EF28-105 is een erg prettige lens, stelt snel scherp en geeft mooie foto's. Bereik is groot. Als je heel veel groothoek foto's wilt maken zou ik even verder kijken, en anders is het misschien iets

[ Voor 8% gewijzigd door arjandijk162 op 26-10-2005 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoomSayerSantos
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-06 13:28
dank voor de tip arjendijk maar op mijn werk kunnen we helaas niets tweede hands aankopen.
ik werk namelijk voor de staat en daar moet alles nieuw en met faktuur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Ik heb nu ook een tijdje de 300D en bevalt me érg goed :) alleen nu heb ik een weekje geleden de 'gekraakte' firmware ( http://www.gpi.dk/300d/ ) er op gezet, erg leuk dat je nog meer kan instellen alleen nu zet ik mn cam vandaag aan en doet hij een beetje raar :/
Als ik zoom dan stelt mn diafragma zich aan het licht (heb ik dat ingesteld?) dus als ik hem op 55mm zet pakt ie een groot diafragma en andersom idem.

Ook kan ik niet zo in het menu komen... pas als ik een foto maak en de preview krijg te zien kan ik in het menu komen. De knopjes voor WB en ISO werken ook niet... net als focus points knopje... als ik daar op druk reageert hij helemaal niet... ook zie ik dat mijn AE steeds verspringt van -2 naar +2 hoe komt dit allemaal? moet ik de oude firmware er weer opzetten? zou best raar zijn omdat ik toch zeker een week al met de 'gekraakte' firmware heb gewerkt...
Dit doet ie alleen in de 'creative zones' dus AV TV M en P... ik werk voornamelijk in M mode.

[edit]
Nu breekt mn klomp :+ ik zet hem aan... doet ie het gewoon weer als tevoren 8)7 snap er niks van... weet misschien toch iemand hoe dit kan?

[ Voor 17% gewijzigd door Xevox op 28-10-2005 00:15 ]

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Zeg even over welke zoomlens en diafragma's je het hebt. Misschien dat ik je nu onderschat, maar de kitlens (gokje aangezien je het over 55mm hebt) heeft geen constant diafragma, dus tijdens het inzoomen wordt je diafragmawaarde aangepast indien je anders op een onmogelijke maximum diafragma zou komen. Concreet voorbeeld met kitlens: op 18mm instellen op f/3.5 en als je daarna naar 55mm gaat, dan moet je diafragma wel f/5.6 worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Voutloos op 28-10-2005 00:11 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Voutloos schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 00:10:
Zeg even over welke zoomlens en diafragma's je het hebt. Misschien dat ik je nu onderschat, maar de kitlens (gokje aangezien je het over 55mm hebt) heeft geen constant diafragma, dus tijdens het inzoomen wordt je diafragmawaarde aangepast indien je anders op een onmogelijke maximum diafragma zou komen. Concreet voorbeeld met kitlens: op 18mm instellen op f/3.5 en als je daarna naar 55mm gaat, dan moet je diafragma wel f/5.6 worden.
gaat idd over de kitlens, ik heb het nooit gemerkt dat mn diafragma zich aanpaste aan de licht/zoom omstandigheden... ik hoorde nu in eens 'geratel' van mn diafragma... ik zie via mn oculair (zo heet dat ding toch? :+ ) het ook staps gewijs donkerder worden...

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Bah... Net m'n 300D omgeruild, zit er weer zo'n hotpixel in :/ Gelukkig nu niet in het midden maar iets rechts onder tegen de rand. En hij is precies even "gevoelig". Maar goed, ga niet moeilijk doen. Tis beter dan eerst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
inquestos schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:01:
Bah... Net m'n 300D omgeruild, zit er weer zo'n hotpixel in :/ Gelukkig nu niet in het midden maar iets rechts onder tegen de rand. En hij is precies even "gevoelig". Maar goed, ga niet moeilijk doen. Tis beter dan eerst :)
Misschien kun je hem een keer naar Canon opsturen voor een remap als je een tijdje weg bent. Bijv. als je de gevangenis in gaat voor een maand, dan kan Canon in de tussentijd mooi dat pixeltje wegwerken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

gium schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:05:
Misschien kun je hem een keer naar Canon opsturen voor een remap als je een tijdje weg bent. Bijv. als je de gevangenis in gaat voor een maand, dan kan Canon in de tussentijd mooi dat pixeltje wegwerken. :)
offtopic:
Mag je in de gevangenis geen foto's maken dan? Best een hot topic hoor, die gevangenissen :X

Ik heb ook een foutieve pixel in mijn 300D, die is altijd wit. Ik heb er geen probleem mee eigenlijk. Je ziet het alleen als je gaat inzoomen en in 1sec is het weggewerkt. Wanneer ik resample voor webformaat, verdwijnt hij daardoor al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
En weer dicht ivm 1000 posts/topic. Als er behoefte is aan een deel 6 mag iemand hem openen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ja, dicht dus, vinden Korakal en ik ook! Groeten uit de Ardennen, neem ook nog een Whisky zou ik zeggen.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.