De Canon EOS 300D *part 5*

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.280 views sinds 30-01-2008

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
-Daniël- schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:24:
Wat heb ik een miskoop gedaan, imo.

+/- 10 Januari ontving ik een 300D Zwart+USM Kitlens+BG-E1, voor 999 euro. Nu wordt de 350D/300DXT 999 euro. Meer MP, Digic II.. Alles wat de hack ongeveer wel heeft, :( !
Hoezo een miskoop? Je hebt een prima camera gekocht voor het (ietwat) betere fotowerk, staar je niet blind op die paar extra opties van de 350D. Het is jammer dat je zo kort op deze introductie zit, maar je kunt nu alvast lekker schieten, sparen voor paar goede objectieven en tzt een nieuwe body aanschaffen.

De 'beperkingen' van de 300D zijn niet levensbedreigend en vragen af en toe om een creatieve workaround, maar daar zijn we tweakers voor nietwaar?

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

+/- 10 Januari ontving ik een 300D Zwart+USM Kitlens+BG-E1, voor 999 euro. Nu wordt de 350D/300DXT 999 euro. Meer MP, Digic II.. Alles wat de hack ongeveer wel heeft, :( !
Tsja, als je dit soort dingen niet wilt dan moet je gewoon de komende 5 jaar nog geen digitale camera kopen.

Ik kocht in september 2003 een kale US-versie voor 1200 euro. Vandaag zag ik ze voor 600 euro over de toonbank gaan. Nu heb ik voor dat geld een 20D. En zo lang de digitale-camera-markt nog niet klaar is met innoveren dan blijft dit nog wel even zo. Over 1.5 a 2 jaar koop je voor 2000 euro een 1D MKII, voor 800 euro een 5D (oid :P) en voor 400 euro een 350D (of opvolger daarvan).

Oftewel, schouders ophalen en gewoon lekker mooie foto's gaan schieten, over 2 jaar koop je weer een nieuwe :)

Verwijderd

Mja, allemaal waar. Klopt ook wel. Aan de andere kant: je kunt een 1D kopen, als je geen goede compositie (kan) maakt/maken, heeft het nog geen zin.

Toch blijft 1000 euro een smak geld voor een 14-jarige.

Edit: Ben aan het sparen voor een Sigma 70-200 F2.8 . Ik weet dat het hier eingelijk niet mag (Centrale Objectieven Thread) maar heeft iemand deze lens? Is best goedkoop, zo'n 700 Euro ipv dezelfde van Canon (wel L-lens) (Zo'n 1000 euro?). Toch zijn ze er op Fredmiranda erg positief over, kan iemand dat hier ook bevestigen (ook met wat foto's?)

Edit 2: Zie net dat jij die hebt, Pelle. Kun je misschien aangeven welke je met de 70-200 F2.8 hebt genomen?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 16:00 ]

Verwijderd

Echt geen miskoop, alleen had je in Januari ook minimaal 200eurie minder kunnen uitgeven voor een zilvere versie.
Blijkbaar ben jij een van de vele die 200 extra over heeft voor een kleur, waardoor Canon hun slimme sales strategie kan blijven volgen om in europa steevast eerst met de zilvere versie uit te komen (die niemand wil) en later de markt te boosten door 200 extra te vragen voor black

zonder klanten die bereid zijn dat te betalen is zo'n aanpak niet mogelijk

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:03:
[...]

Echt geen miskoop, alleen had je in Januari ook minimaal 200eurie minder kunnen uitgeven voor een zilvere versie.
Blijkbaar ben jij een van de vele die 200 extra over heeft voor een kleur, waardoor Canon hun slimme sales strategie kan blijven volgen om in europa steevast eerst met de zilvere versie uit te komen (die niemand wil) en later de markt te boosten door 200 extra te vragen voor black

zonder klanten die bereid zijn dat te betalen is zo'n aanpak niet mogelijk
Niet helemaal waar. Ik had wel een lichte voorkeur voor de zwarte versie, maar vergeet niet..

Het is een USM versie van de lens (Wel Micro-USM ipv Ring-USM, maar toch)
De batterygrip BG-E1 retailt in Nederland voor zo'n 140 euro..

Dus die 200euro extra had ik er wel voor over, en heb nu zeker een Nederlandse camera. :).

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het USM zijn van de kitlens scheelt eerlijk gezegd 3x niets ;) (genoeg micro-USM lensen die sneller focussen dan deze). Maar samen gerekend met de batterygrip valt het prijsverschil wel mee.

Ik heb mijn 300D nu 4 maanden en heb echt geen spijt dat ik nu niet de 350D/300xt heb. Ik heb zelfs nog niet eens wasia op mijn 300D gezet. Een directe opvolger qua generatie kopen vind ik onzin. Wel kan het zijn dat ik de opvolger van de 350D/300xt neem, omdat ik dan sowieso meer budget heb (ben nu nog student) en omdat de upgrade ws. echt pas de moeite waard is. En dan heb ik 2 a 3 jaar met deze body gedaan, iets wat een nomale afschrijftijd is bij de huidige snelheid van innovaties.

{signature}

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Ik heb ook de 300D en ik vind het kopen van de 350D ZEKER geen onzin. En waarom niet;

- De VEEL snellere opstarttijd (0.2s)
- Waarschijnlijk veel minder ruis op ISO1600
- Veel grotere buffer (14 frames ipv 4)

Deze 3 zaken rechtvaardigen voor mij zeker een upgrade. Dit zijn precies de dingen die ik mis op m'n 300D.
De overige verbeteringen zijn leuke extra's eigenlijk (waarvan sommige HEEL leuke extra's; 2MP meer, verschillende soorten lichtmetingen, verschillende focus-methoden).

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Ik zie gelijk al allerlei stunt aanbiedingen, zwarte 300d voor €599,-- en battery grip voor €75,--
(iemand hier ervaring mee?)

Als je zo gaat kijken dan tja, dan kan je zuur gaan kijken maar dat zal altijd gebeuren bij een introductie van een nieuw model. En aangezien nieuwe modellen in de digitale fotografie er vaak snel zijn...

Ik heb pas nog een camera verkocht voor €150,-- waar ik 2,5 jaar geleden meer dan €600,-- voor betaalde. Lekkere afschrijving.

Verwachten jullie dat de prijzen van accesoires (battery grip) nog meer gaan dalen? Zoek er nog 1 namelijk en nu voor €75,-- of €100,-- inc. batterij klinkt wel goed, maar wellicht kan een maandje wachten geen kwaad?

• mphilipp
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

FaceDown schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:58:
De overige verbeteringen zijn leuke extra's eigenlijk (waarvan sommige HEEL leuke extra's; 2MP meer, verschillende soorten lichtmetingen, verschillende focus-methoden).
2MP meer is niet echt schokkend, maar de verschillende soorten lichtmeting en de vrijheid om die zelf te kiezen is zeker een pluspunt. Ik begin nu ook te wijfelen...en ik ben niet eens een Cannonian. Heb nu een Minolta A1 en wilde eigenlijk een 7D kopen. Maar ja...die is errug duâh...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 19:33:
Ik zie gelijk al allerlei stunt aanbiedingen, zwarte 300d voor €599,-- en battery grip voor €75,--
(iemand hier ervaring mee?)

Als je zo gaat kijken dan tja, dan kan je zuur gaan kijken maar dat zal altijd gebeuren bij een introductie van een nieuw model. En aangezien nieuwe modellen in de digitale fotografie er vaak snel zijn...

Ik heb pas nog een camera verkocht voor €150,-- waar ik 2,5 jaar geleden meer dan €600,-- voor betaalde. Lekkere afschrijving.

Verwachten jullie dat de prijzen van accesoires (battery grip) nog meer gaan dalen? Zoek er nog 1 namelijk en nu voor €75,-- of €100,-- inc. batterij klinkt wel goed, maar wellicht kan een maandje wachten geen kwaad?
Het is gewoon een fotowinkel in Eindhoven. Ik ga er morgen langs om een grip op te halen. Dus morgen eind van de middag kan ik je meer vertellen. Komt allemaal heel betrouwbaar over. Hij heeft er echter nog maar een paar, dus als je er nog een wilt, moet je snel zijn.

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Katsunami schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 02:48:
The Canon Rebel XT is more than 10% lighter and 25% smaller by volume than the Canon Rebel. Zou hij dan nu net zo klein zijn als de Pentax *ist Ds ? Ik vind dit een nadeeltje; ik vond de 300D al wat klein. Ik prefereer de camera's iets groter. De 10D+Grip is *voor mij* precies goed :)
300D vandaag vast gehad, valt bij mij precies goed in de hand. Dus voor mij zeer waarschijnlijk een 300D ipv wachten op 350D. Verbetering blijf je altijd houden, betere techniek om nóg beter spul te maken; zo kan je jaren wachten met het kopen van een camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 300D ligt mij ook als gegoten.

Ik heb er nog niemand over gelezen, maar ik kan de Canon 17-85 IS USM niet aanraden. Veel te soft (kon ook mijn lens zijn, weet ik niet zeker).. Aan de andere kant, ik kon SERIEUS! 2 seconden met IS vasthouden, die lens ligt zo lekker icm een 300D. (Zonder enige bewegingsonscherpte!)

Nog even over dat soft, ik kreeg 'm niet genoeg scherp gesteld - automatisch en handmatig - zeker niet voor de prijs. Lens is een beetje overkill. Wel vind ik het een ideaal bereik. Je leest dus wat plus en minpuntjes, maar ik zou 'm toch niet kopen. Prijs/Performance is niet erg in orde.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:42

mjl

Ugh

FaceDown schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 23:20:
Heb contact met die man gehad via mail. Is gewoon een fotozaak in Eindhoven en er zijn er nog maar een paar! Is inderdaad de zwarte uitvoering met kitlens, uit een faillisement. :) Cheap dus!

Mail naar bbdigifoto (at) hotmail.com als je interesse hebt. Hij had er nog 17 zei ie.
Zijn 300D's waar ze de cashback van geincasseerd hebben, en nu dus goedkoper aanbieden (kijk maar eens of je barcode nog op de doos zit ...)

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-07 11:40
FaceDown schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 21:19:
[...]

Het is gewoon een fotowinkel in Eindhoven. Ik ga er morgen langs om een grip op te halen. Dus morgen eind van de middag kan ik je meer vertellen. Komt allemaal heel betrouwbaar over. Hij heeft er echter nog maar een paar, dus als je er nog een wilt, moet je snel zijn.
Ben je al langs geweest?
Ik vind het namelijk vreemd dat hij reageert op email met een hotmail account!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 20:16
En ja hoor als ik het al niet dacht.

Heb mijn camera nu drie weken... en zie hier de 350D.
Tis dat de kit toch nog zo'n 300 euro scheelt met de mijne (€825 voor een zwarte + usm) anders had ik me zwaar genaaid gevoelt.

Even een vraagje over het lcd-scherm.
Als ik een foto neem en bekijk op mijn lcd-scherm valt het me op dat deze niet helemaal in het midden staat, maar een klein stukje naar links en niet gespreid over het gehele schermpje.
De foto staat er wel in zijn geheel op, en de menu's werken ook gewoon op volledige schermgrootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bmwman schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 23:08:
[...]

Ben je al langs geweest?
Hij zegt dat z'n hotmail voor prive/thuis gebruik is. Ik heb gisteren naar de winkel gebeld om inderdaad te checken of ze er vanaf weten omdat het via 06 en hotmail niet echt zuiver aanvoelde.
Dit had hij zelf ook door en aangepast in z'n laatste advertentie op fotoapparatuur.nl

Ik heb overigens een grip besteld, en vooruit betaald. Blijft altijd spannend maar ik heb er een goed gevoel over, laat wel weten als ie binnen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

bmwman schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 23:08:
[...]

Ben je al langs geweest?
Ja ik heb een grip voor de 300D opgehaald voor 75,-. :) Heel aardige jongen, en de baas van de shop is ook erg vriendelijk. Gewoon betrouwbaar allemaal.
De zwarte 300D's voor 600,- zijn overigens uitverkocht. Dit was een partij. Ze hebben nu alleen nog zwarte Rebels voor 700,- geloof ik.

[ Voor 4% gewijzigd door FaceDown op 19-02-2005 17:24 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Raar, dat de 300D goedkoper is dan de Rebel. Normaal is dat toch echt andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal de niet te incasseren cashback zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is krijg ik volgende week mijn 300D binnen. En ga gelijk op de wintersport. Iemand goede tips m.b.t. instellingen in de sneeuw?

Alvast bedankt, TM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Ze hebben wel weer de zilveren in de actie:
Helaas zijn wij van foto-ammann geheel door onze voorraad zwarte 300d's heen.
wel kunnen wij u eenmalig de digital rebel zilver+kitlens 18-55 leveren voor de zeer goede prijs van 599,--- inclusief btw bon en 1jaar garantie.
wij zijn een fotovakzaak al 20jaar en we zijn geverstigd in Eindhoven.
het nummer op de zaak is:040-2429852
mijn mobiel is":0651875893
mail op de zaak is:info@fotoammann.nl
mijn mail(na kantooruren)bbdigifoto@hotmail.com
verder kan je kijken op onze website www.fotoammann.nl
let wel de actie die nu loopt staat niet vermeld op de website.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 18:33:
Als het goed is krijg ik volgende week mijn 300D binnen. En ga gelijk op de wintersport. Iemand goede tips m.b.t. instellingen in de sneeuw?

Alvast bedankt, TM
Stel je witbalans goed in. De sneeuw geeft vaak koud licht, en veel camera's verslikken zich erin, waardoor je foto's met hele rare kleuren krijgt. Overbelicht ook 1 stop ofzo, omdat de heel erg witte sneeuw door de camera opgevat wordt als neutraal grijs: de camera gaat onderbelichten om de sneeuw grijs te krijgen. Dat wil je niet, dus moet je de onderbelichting compenseren met een eigen overbelichting. 1 stop is een goede start, maar afhankelijk van de omstandigheden kan het ook 1,5 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

En in RAW schieten, dan kun je de witbalans en de belichting achteraf nog corrigeren!

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

@Marco899: Niet spammen hier hè? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Ik heb, nogmaals, totaal niets met deze toko te maken, maar kom in mijn speurtocht naar lenzen, leuke aanbiedingen tegen. Ik wil deze juist met de lezers hier delen, maar willen jullie dit niet, dan haal ik het zo weg.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak van die ene stop van Katsununami maar direct 1.5 en waarschijnlijk zelfs 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 23:32:
Maak van die ene stop van Katsununami maar direct 1.5 en waarschijnlijk zelfs 2.
Dat had ik eerst ook willen zeggen :P

Echter nadat ik deze winter (sporadisch) heb gefotografeerd in de sneeuw, bleek 1.5 of 2 vaak net teveel, dus daarom gaf ik 1 en 1.5 aan. Het kan wel zijn dat er op plaatsen waar véél sneeuw ligt, meer overbelichting is vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij een lokale fotozaak de 300D vast gehad en dit voelde allemaal goed aan, alleen vond ik hem persoonlijk daar te duur (899,- voor zilveren lenskit). Doe ik er goed aan om deze camera online bij Foto Konijnenberg te bestellen of kan je em beter afhalen ivm met de "solide" aanpak van de TPG? Werk zelf bij de TPG dus weet een beetje hoe het eraan toe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Bedenk ook dat de camera's ook ooit naar de winkel moeten zijn toegekomen (misschien nogwel met diezelfde TPG - sowieso een hele wereldreis achter de rug), dus qua transport hoef je je echt geen zorgen te maken :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korakal schreef op zondag 20 februari 2005 @ 12:15:
Bedenk ook dat de camera's ook ooit naar de winkel moeten zijn toegekomen (misschien nogwel met diezelfde TPG - sowieso een hele wereldreis achter de rug), dus qua transport hoef je je echt geen zorgen te maken :*
True. Zal de shop survey eens gaan bekijken op Konijnenberg. Heb namelijk niet veel tijd om met OV te gaan.. auto is overdag weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-07 11:40
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 12:45:
[...]

True. Zal de shop survey eens gaan bekijken op Konijnenberg. Heb namelijk niet veel tijd om met OV te gaan.. auto is overdag weg..
Ben er zaterdag geweest voor een 300D, leuke winkel en leuke service...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
De prijzen van Konijnenberg zijn vaak aardig. De service is ook goed. Verbaas je alleen niet als je eens het verkeerde product krijgt, of als er iets mist. Even bellen en het wordt snel opgelost, maar niettemin willen ze de laatste tijd wel eens een steekje laten vallen. Veel problemen geeft het niet, maar het is bijvoorbeeld vervelend als je een camera + CF bestelt, en er zit geen CF bij... dan moet je weer een dag of 2 wachten voordat je je eerste plaatjes kunt schieten :)

Ik heb al meerdere keren zonder problemen bij Konijnenberg besteld, echter 1x werd er een verkeerde stepup-ring geleverd, de andere keer was hij compleet vergeten. Een telefoontje loste het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik pas heb opgevangen over de garantie van een import model: "Je hebt wel garantie in Nederland, maar met de garantie bepalingen van het land waar de camera vandaan komt. Die zijn vaker minder..", aldus een verkoper bij een Local Photo Shop. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 22:01

breinonline

Are you afraid to be known?

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 09:57:
Wat ik pas heb opgevangen over de garantie van een import model: "Je hebt wel garantie in Nederland, maar met de garantie bepalingen van het land waar de camera vandaan komt. Die zijn vaker minder..", aldus een verkoper bij een Local Photo Shop. Klopt dat?
Ik heb altijd begrepen dat je garantie hebt in het land van herkomst. Een geimporteerde Rebel (Amerikaanse variant) moet dus naar Canon Amerika voor reparatie binnen garantie. Je bent de camera dus langer kwijt doordat deze een flinke reis moet maken. Minder kunnen de garantiebepalingen niet zijn denk ik, het is niet zo dat in nederland wel garantie op het batterijklepje zit en in Amerika niet ofzo. Vraag anders eens specifiek welk deel van de garantie anders is, ik wet dat hij niets weet te noemen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Ik heb een dergelijke vraag eens voorgelegd aan de Canon helpdesk. Hun antwoord:
L.S

Canon Nederland hanteert nog 1 jaar garantie.
Als er ergens 2 jaar wordt gegeven en u moet in het 2e jaar gebruik maken van de garantie. Dan zal u dit moeten claimen bij de leverancier dealer.
Camera's die bij Canon Europa vandaan komen is geen probleem met de garantie
(1jaar) bij Canon Nederland N.V.
Ook al komen ze uit Duitsland of België
Toestellen uit de States of Azië is een ander verhaal

Met vriendelijke groet,
Hr P. Paap,
Canon Frontoffice Helpdesk Repair

Canon Nederland NV
P.O. Box 1500
2130 HA Hoofddorp
The Netherlands

Phone helpdesk : 0900 2022 915 optie 1
Phone repair : 0900 2022 915 optie 2
Fax : 0031 (0)23 - 5 670 254
E-Mail : helpd_nl@canon.nl
Website : http://www.canon.nl/

-----Original Message-----
From: webmaster@canon.com [mailto:webmaster@canon.com]
Sent: zondag 28 maart 2004 20:48
To: info@canon.nl
Subject: Algemene vraag via de Canon-website

Dit commentaar werd verzonden vanaf de Internetsite van Canon Nederland UW NAAM : ADRES : E-MAIL : COMMENTAAR : Geachte heer/mevrouw,

Ik ben van plan een Canon Powershot A80 camera aan te schaffen. Op diverse pagina's waar deze te koop wordt aangeboden staan Internationale modellen van deze camera. Ik begrijp dat er dan een buitenlandse handleiding e.d. bij zit, maar wat is het verschil van een internationaal model met betrekking tot de garantie? Indien de camera defect is, moet deze dan naar het buitenland verstuurd worden voor reparatie (waardoor hij heel lang weg
is) of wordt dit gewoon door Canon Nederland verzorgt?

Daarnaast staat bij sommige sites dat er 1 jaar garantie op de camera zit, terwijl andere 2 jaar geven. Is dit iets wat de winkel zelf bepaald, of wordt de garantie door Canon gegeven?

Alvast bedankt,
Voor europese modellen is het dus geen punt en worden ze gewoon in NL gerepareerd, voor Amerikaanse of Aziatische modellen gaat het "anders".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier vind je de garantievoorwaarden voor de USA versie. Zijn volgens mij gewoon hetzelfde, alleen de reparatie vind plaats in de VS, dus moet je rekening houden met een langere reparatieduur (bovendien bedrijven versturen niet direct, maar sparen altijd een aantal producten op voor verzending).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg net antwoord op mijn email van Digitalstreet.nl. Ze hebben een Canon EOS 300D Black 18-55mm voor een regelijke prijs, maar dit is geen USM lens. Is dit een groot nadeel?

Iemand enig idee of ze daar internationale modellen verkopen of van ver weg (USA / Azië)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat laatste kun je vragen lijkt mij. En de USM versie van de Black kit is meer een marketing stunt dan een werkelijke USM lens.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Camera's die bij Canon Europa vandaan komen is geen probleem met de garantie
(1jaar) bij Canon Nederland N.V.
Ook al komen ze uit Duitsland of België
Vet... mooi om te lezen. Mijn Duitse 10D is dus ook in Nederland gedekt :) (Ja, het is een Duits model, met Duitse handleiding; geen Amerikaans model dat via Duitsland is gekocht :P)

[ Voor 20% gewijzigd door Katsunami op 21-02-2005 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:41
Heb hem vandaag ook maar gekocht.

Het heeft lang geduurd en heb lang getwijfeld wat het zou worden maar heb toch voor de 300d gekozen.
Ik heb hem in utrecht bij Steenweg gekocht voor 750 euro. Hij is daar te koop in de zwarte editie inclusief de grip en de 18-55 usm lens. Ik weet niet of het een goede koop is geweest maar ik had geen zin meer om te wachten dus heb het maar gedaan :9

Ik zal binnen kort wat foto's posten.

[ Voor 4% gewijzigd door SuperKneus op 22-02-2005 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Niet online
SuperKneus schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 23:37:
Heb hem vandaag ook maar gekocht.

Het heeft lang geduurd en heb lang getwijfeld wat het zou worden maar heb toch voor de 300d gekozen.
Ik heb hem in utrecht bij Steenweg gekocht voor 750 euro. Hij is daar te koop in de zwarte editie inclusief de grip en de 18-55 usm lens. Ik weet niet of het een goede koop is geweest maar ik had geen zin meer om te wachten dus heb het maar gedaan :9

Ik zal binnen kort wat foto's posten.
Hele mooie koop. Ik heb mijn zilveren daar enkele maanden geleden gekocht in de dual zoomkit voor 1100 euro incl een 512Mb kaartje...nou ja..de standaard 300D kit met kaartje, maar kreeg de verkeerde doos mee :D
Veel plezier met je aankoop, ben jaloers ;)

• Kayce
Als ik een foto neem en bekijk op mijn lcd-scherm valt het me op dat deze niet helemaal in het midden staat, maar een klein stukje naar links en niet gespreid over het gehele schermpje.
De foto staat er wel in zijn geheel op, en de menu's werken ook gewoon op volledige schermgrootte.

• breinonline

breinonline

Topicstarter
Kayce schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 09:19:
Vreemd, bij mij staan zowel de foto bij het terugzien als de menu's exact in het midden. Staan de menu's echt in het midden, of zijn ze gewoon helemaal te zien? De menu's hebben een vrij grote rand aan beide zijden en bij het terugzien van een foto vult deze bijna geheel het scherm. Mocht je LCD iets verschoven gemonteerd zitten kan je dus krijgen wat jij hebt. Ik zou zeggen terug naar de winkel ermee, het hoort in ieder geval niet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Kayce
breinonline schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 09:45:
[...]

Vreemd, bij mij staan zowel de foto bij het terugzien als de menu's exact in het midden. Staan de menu's echt in het midden, of zijn ze gewoon helemaal te zien? De menu's hebben een vrij grote rand aan beide zijden en bij het terugzien van een foto vult deze bijna geheel het scherm. Mocht je LCD iets verschoven gemonteerd zitten kan je dus krijgen wat jij hebt. Ik zou zeggen terug naar de winkel ermee, het hoort in ieder geval niet.
De menu's staan perfect in fullscreen, dus daar kan het imo niet aan liggen.
Alleen wanneer ik een foto heb gemaakt en bekijk deze, dan is deze niet helemaal fullscreen en tevens dichter bij de rechterrand dan de linker.
Het is volgens mij geen hardwarematig iets....

• breinonline

breinonline

Topicstarter
Kayce schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:27:
[...]
De menu's staan perfect in fullscreen, dus daar kan het imo niet aan liggen.
Alleen wanneer ik een foto heb gemaakt en bekijk deze, dan is deze niet helemaal fullscreen en tevens dichter bij de rechterrand dan de linker.
Het is volgens mij geen hardwarematig iets....
Zoals gezegd zou ik teruggaan naar de winkel ermee, of je zou (op eigen risico) de firmware kunnen flashen, wellicht dat dat het probleem verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:04

JME

zeg maar Jamie

FaceDown schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:39:
En in RAW schieten, dan kun je de witbalans en de belichting achteraf nog corrigeren!
Iemand tips hoe je dat het beste kunt corrigeren? Ik heb de tools Digital Photo Professional (via Canon) en Adobe Photoshop CS, maar met beide kom ik niet veel verder dan het kiezen van een vooringestelde witbalans (cloudy, shade, tungsten, affijn je kent ze wel) of handmatig een "witpunt" selecteren. Met geen van deze opties krijg ik mijn sneeuw echt mooi wit.
Ben ook benieuwd hoe je de belichting achteraf kunt aanpassen, meer dan helderheid en contrast bijstellen is mij nog niet gelukt (maar ben dan ook nog maar een beginner...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Topicstarter
JME schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 10:25:
[...]

Iemand tips hoe je dat het beste kunt corrigeren? Ik heb de tools Digital Photo Professional (via Canon) en Adobe Photoshop CS, maar met beide kom ik niet veel verder dan het kiezen van een vooringestelde witbalans (cloudy, shade, tungsten, affijn je kent ze wel) of handmatig een "witpunt" selecteren. Met geen van deze opties krijg ik mijn sneeuw echt mooi wit.
Ben ook benieuwd hoe je de belichting achteraf kunt aanpassen, meer dan helderheid en contrast bijstellen is mij nog niet gelukt (maar ben dan ook nog maar een beginner...).
Ik zou bij de boekhandel eens kijken voor een eenvoudig boekje over dit onderwerp. Verder kan je gebruik maken van een hoop verschillende technieken. Veelgebruikt zijn (behalve die jij al noemde) levels aanpassen, hue/saturnasation, contast, helderheid, curves. Speel eens met een paar foto's en deze tools, kijk en onthoud wat er gebeurt. Photshop leer je uiteindelijk het beste door het gewoon te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:47

Crusader

Arc Nature

Witbalans en belichting achteraf aanpassen op RAW bestanden is imho iets anders dan de algemene instellingen waar jij het over hebt breinonline... Dat kun je namelijk ook op JPG toepassen.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Is je scherm wel goed afgesteld? Als ik nl de kleurtemperatuur van mijn monitor niet goed zet kan het ook gebeuren dat het wel goed is, maar ik zie het nog steeds gelig of blauwig.
Ga even op zoek (Google) naar monitorcalibratie en stel 'm goed af. Ik heb er zelf een calibratiedvd voor gebruikt. Eigenlijk voor home-cinema, maar kleur is kleur. Ook helderheid en contrast is heel erg belangrijk.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 08:22
[...]

Het beste is het natuurlijk om hier een boek over te kopen. "Real World Photoshop CS" is wat mij betreft een aanrader. Ik kan je wel enkele aanwijzingen geven:

1. Open de foto in the PS RAW converter.
2. Selecteer het pipetje (icon linksboven in de hoek). Klik nu op iets in de foto dat je wit wilt hebben met nog een klein beetje doortekening (bv. de sneeuw). Je zult zien dat je kleuren nu direct aangepast worden.
3. Evt. kun je de "exposure", "contrast" en "saturation" nog wat aanpassen.
4. Wil je iets pittigere beelden dan kun je "shadows" ergen tussen 2-5 zetten. Overdrijf dit niet!
5. Onder het "Detail" tab zet ik "luminance smoothing" altijd op 5 (hangt af van je ISO waarde; dit is een goede waarde voor ISO 100/200)
6. Evt. kun je hier de sharpness wat opvoeren. Ik prefereer zelf om dit na het verder nabewerken in PS te doen en laat dit standaard op 25% staan.

Let wel: Alles na het aanpassen van de kleurbalans kun je ook (beter) in PS doen!

Verder hoef je niet al deze handelingen op elke foto toe te passen. Selecteer in de ingebouwde "File browser" de foto's die qua belichting lijken op de eerder bewerkte foto en kies met de rechtermuisknop voor "Apply Camera Raw Settings". Hier kun je kiezen voor: Settings: "Previous Conversion". Je foto's worden nu in een keer verwerkt.

Nog een tip: Je kunt de foto's in RAW aanpassen zonder ze te openen in PS door in plaats van direct op "OK" te drukken de ALT-toets in te drukken. De knop zal zich nu aanpassen in "Update" en de photo wordt niet geopend in PS, maar de instellingen wel bewaard. De preview zal zich nu ook aanpassen (dit duurt soms even).

Succes!

[ Voor 5% gewijzigd door -RenE- op 25-02-2005 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Topicstarter
Crusader schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 12:10:
Witbalans en belichting achteraf aanpassen op RAW bestanden is imho iets anders dan de algemene instellingen waar jij het over hebt breinonline... Dat kun je namelijk ook op JPG toepassen.
Je kan in photoshop ook een ander witpunt kiezen voor een JPG. Maar bij een RAW kan je al die bewerkingen zonder kwaliteitsverlies doen, bij JPG gaat dat niet. Dat is in feite het enge verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:32

Beaves

Usque ad Finem

breinonline schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 12:39:
[...]

Je kan in photoshop ook een ander witpunt kiezen voor een JPG. Maar bij een RAW kan je al die bewerkingen zonder kwaliteitsverlies doen, bij JPG gaat dat niet. Dat is in feite het enge verschil.
Dat is absoluut niet het enige verschil en jouw verklaring over het kiezen van een witpunt binnen Photoshop klopt ook niet, want dat is niet hetzelfde als in RAW.

Aangezien de camera bij het maken van een RAW afbeelding geen zaken zoals witbalans, kleurtemperatuur en andere zaken hard insteld, kan je die zaken naderhand met een RAW converter zeer makkelijk en zonder enige vorm van kwaliteitsverlies veranderen. Maar je kan ook veel makkelijker donkere gebieden optrekken, overbelichte delen aanpassen omdat je veel meer speling hebt. Ik kan in RAW met mijn 20D foto's maken die veel meer dynamisch bereik hebben dan dat ik ooit met JPEG's zou kunnen.

In JPEG past veel minder, zo rond de 5 stops, in RAW kan dat als ik me niet vergis oplopen tot wel 9 stops.

Probeer maar een JPEG met een verkeerde kleurtemperatuur (witbalans) te corrigeren in Photoshop, dat lukt je echt niet zo goed als in RAW.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Topicstarter
Beaves schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 13:03:
[...]

Dat is absoluut niet het enige verschil en jouw verklaring over het kiezen van een witpunt binnen Photoshop klopt ook niet, want dat is niet hetzelfde als in RAW.

Aangezien de camera bij het maken van een RAW afbeelding geen zaken zoals witbalans, kleurtemperatuur en andere zaken hard insteld, kan je die zaken naderhand met een RAW converter zeer makkelijk en zonder enige vorm van kwaliteitsverlies veranderen. Maar je kan ook veel makkelijker donkere gebieden optrekken, overbelichte delen aanpassen omdat je veel meer speling hebt. Ik kan in RAW met mijn 20D foto's maken die veel meer dynamisch bereik hebben dan dat ik ooit met JPEG's zou kunnen.

In JPEG past veel minder, zo rond de 5 stops, in RAW kan dat als ik me niet vergis oplopen tot wel 9 stops.

Probeer maar een JPEG met een verkeerde kleurtemperatuur (witbalans) te corrigeren in Photoshop, dat lukt je echt niet zo goed als in RAW.
Daar heb je absoluut gelijk in, de kleurinformatie in een RAW is natuurlijk veel groter, dat is ook de reden dat je een ander witpunt in JPG veel moelijker aan kan passen (toch?). Het is niet mijn bedoeling om de voordelen van RAW naar de prullenbak te verwijzen. De vraag van JME was wat hij nog meer kon doen en daar kan je de tools die ik noemde wel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:32

Beaves

Usque ad Finem

De reden dat je in Photoshop veel moeilijker een witpunt kan instellen is omdat binnen een JPEG alle informatie al vastligt. Bij een RAW niet, daar zijn naderhand veel zaken nog te veranderen omdat die informatie niet vast ligt. Als je dan een ander witpunt kiest wordt het plaatje opnieuw gerenderd met de nieuwe instellingen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Allemaal hartelijk bedankt voor de snelle reacties. Vooral het antwoord van RenE is helemaal nieuw voor mij en ga ik vanavond meteen uitproberen _/-\o_
Dan nog even iets anders (sorry, I know, dit is een 300D topic en geen Photoshop topic, maar de platen waar het om gaat heb ik wel met een 300D geschoten dus misschien compenseert dat O-) ), heeft iemand tips om platen om te zetten naar zwartwit en ze vervolgens ook echt zwartwit af te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor, kies gradatie 3, CF kaartje circa 7 sec belcihten bij F/4, circa 75 sec in de ontwikkelaar, 30 sec in het stopbad en dan nog 2 minuutjes in de fixeer. Vervolgens 10 minuutjes spoelen en dan drogen. Resultaat gegarandeerd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Bedankt voor de uiteenzetting :) Ik heb er toch nog wel wat uit kunnen halen, ook na een tijdje experimenteren met Camera Raw. Vooral de laatste tip, de ALT-OK klik, was erg nuttig; precies wat ik nodig had. (Ik zat met de vraag: "Kan ik niet die pics allemaal tegelijk aanpassen zonder dat ze geopend worden?")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
Katsunami schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 01:44:
[...]

Bedankt voor de uiteenzetting :) Ik heb er toch nog wel wat uit kunnen halen, ook na een tijdje experimenteren met Camera Raw. Vooral de laatste tip, de ALT-OK klik, was erg nuttig; precies wat ik nodig had. (Ik zat met de vraag: "Kan ik niet die pics allemaal tegelijk aanpassen zonder dat ze geopend worden?")
Fijn dat je er wat aan hebt gehad. Dan nog maar een tip in aanvulling op de ALT-OK klik tip:

Wanneer je al je foto's op deze wijze hebt bewerkt wil je natuurlijk niet de RAW-converter ze opnieuw gaat openen en om input vraagt. Doet gebeurt dan ook niet als je bij het aanklikken in de File Browser de SHIFT-toets ingedrukt houdt.

Verder kun je met ALT-Cancel deze button vervangen door RESET. Dit werkt bijna overal in PS. Ik gebruik het heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Voor wie er wat aan heeft, ik heb een handige tip gekregen om in Photoshop een kleurenplaat om te zetten naar zwartwit, zonder de (in mijn ogen toch nogal beroerde kwaliteit van de) optie Greyscale te gebruiken. Komt ie:

1. open het bestand (duh)
2. voeg een hue/saturation layer toe (Layer -> New Adjustment Layer -> Hue/Saturation)
3. kies in het popup scherm de "mode" Color en klik OK
4. klik in het nieuwe popup scherm voor OK (zonder iets te veranderen dus!)
5. voeg opnieuw een hue/saturation layer toe
6. laat de mode nu op "normal" staan en klik OK
7. in het nieuwe popup scherm schuif je de saturation helemaal naar links (kleur verwijderen dus)
8. open nu opnieuw de eerste layer die je hebt aangemaakt (dubbelklikken op het zwartwit-rondje van deze layer in je layermenu, is dit menu niet zichtbaar kies dan Window -> Layers (of F7))
9. schuif eens wat heen en weer met de Hue-schuif in het popup scherm en aanschouw het wonder! Laat los wanneer je tevreden bent.

Het is wat bewerkelijk, maar werkt als een dolle! Overigens kun je voorafgaand aan de eerste hierboven genoemde layer natuurlijk ook nog eerst een Photo Filter layer invoegen om wat leuke effecten te krijgen (bijvoorbeeld een Orange Filter voor extra contrast). Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
JME schreef op maandag 28 februari 2005 @ 00:50:
Voor wie er wat aan heeft, ik heb een handige tip gekregen om in Photoshop een kleurenplaat om te zetten naar zwartwit, zonder de (in mijn ogen toch nogal beroerde kwaliteit van de) optie Greyscale te gebruiken. Komt ie:

---
--
-

Het is wat bewerkelijk, maar werkt als een dolle! Overigens kun je voorafgaand aan de eerste hierboven genoemde layer natuurlijk ook nog eerst een Photo Filter layer invoegen om wat leuke effecten te krijgen (bijvoorbeeld een Orange Filter voor extra contrast). Enjoy!
Verschillende settings voor de channelmixer in photoshop om het effect van kleurfilters na te bootsen:

R 45%, G 34%, B 26% - mooie "normale" omzetting
R 40%, G 34%, B 60% - hoog zwart-wit contrast omzetting
R 65%, G 20%, B 15% - effect als door een oranjefilter
R 75%, G 25%, - effect als door een roodfilter - of evenredig nog iets meer R en minder G (totaal 100%)
R 58%, G 20%, B 22% - effect als door een geelfilter
R 20%, G 60%, B 40% - effect als door een groenfilter

vergeet niet "monochrome" aan te vinken :)

Dit alles komt van DPZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
-RenE- schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 09:30:
Fijn dat je er wat aan hebt gehad. Dan nog maar een tip in aanvulling op de ALT-OK klik tip:

Wanneer je al je foto's op deze wijze hebt bewerkt wil je natuurlijk niet de RAW-converter ze opnieuw gaat openen en om input vraagt. Doet gebeurt dan ook niet als je bij het aanklikken in de File Browser de SHIFT-toets ingedrukt houdt.

Verder kun je met ALT-Cancel deze button vervangen door RESET. Dit werkt bijna overal in PS. Ik gebruik het heel veel.
De ALT-Cancel combo ken ik wel, maar de SHIFT-Filebrowser "truuk" niet. Hoe zou je daar "zomaar" achter moeten komen :X Ik heb ook het probleem met batches, dat de dialoogvensters een OK klik vereisen in een batch, en dat wil ik niet.

Naja, dit is het 300D-topic, misschien is het handig om een "Photoshop verborgen tips en truuks" topic te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Katsunami schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:10:
Naja, dit is het 300D-topic, misschien is het handig om een "Photoshop verborgen tips en truuks" topic te openen?
Alsjeblieft: Photoshop tips 'n tricks voor digitale fotografie
(bestond al dus).

Lijkt me handig als die paar tips hierboven inderdaad aan dat topic toegevoegd worden. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Voutloos op 28-02-2005 21:21 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
Wie mijn vorige posts heeft gelezen heeft misschien al wat vermoed.

Mijn EOS 300d werkt namelijk niet geheel zoals het hoort!
Had ik al na een paar dagen dat de camera zomaar uitviel, en daarna het euvel met het schermpje...
Nu valt ie zelfs uit, en pas na 4 keer de camera aan en uit te hebben gezet kan ik weer foto's maken.

Probleem is echter dat dit maar eens in de zoveel keer gebeurd. M.a.w. als ik hem naar ETBASS stuur (de reparatieservice van Canon) dan is de kans aanwezig dat dit euvel niet opgespoord wordt en weer ongerepareerd terug komt.

Jullie zullen begrijpen dat ik absoluut niet blij ben met deze situatie. Ik heb de camera sinds 22 januari en heb er vrijwel alleen nog maar problemen mee gehad.

Ik heb vanaf begin af aan contact gehad met Canon, en heb op hun advies de boel een tijdje aangekeken.

Kan iemand mij vertellen wat mijn kansen zijn inzake het krijgen van een nieuwe camera?
Volgens mij heb ik hier namelijk gewoon te maken met een D.O.A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

DOA geldt alleen voor de eerste 8 dagen.... Maar als je contact heb met Canon kan je het misschien eens voorleggen aan hun e aan je dealer. Vooral omdat je al vanaf het begin problemen hebt met de camera. Gewoon proberen joh. En anders zou ik nog ff wachten tot die er helemaal mee kapt en dan opsturen.

[ Voor 3% gewijzigd door GKW op 03-03-2005 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kayce schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 09:47:
Wie mijn vorige posts heeft gelezen heeft misschien al wat vermoed.

Mijn EOS 300d werkt namelijk niet geheel zoals het hoort!
Had ik al na een paar dagen dat de camera zomaar uitviel, en daarna het euvel met het schermpje...
Nu valt ie zelfs uit, en pas na 4 keer de camera aan en uit te hebben gezet kan ik weer foto's maken.

Probleem is echter dat dit maar eens in de zoveel keer gebeurd. M.a.w. als ik hem naar ETBASS stuur (de reparatieservice van Canon) dan is de kans aanwezig dat dit euvel niet opgespoord wordt en weer ongerepareerd terug komt.

Jullie zullen begrijpen dat ik absoluut niet blij ben met deze situatie. Ik heb de camera sinds 22 januari en heb er vrijwel alleen nog maar problemen mee gehad.

Ik heb vanaf begin af aan contact gehad met Canon, en heb op hun advies de boel een tijdje aangekeken.

Kan iemand mij vertellen wat mijn kansen zijn inzake het krijgen van een nieuwe camera?
Volgens mij heb ik hier namelijk gewoon te maken met een D.O.A.
ETBASS is op zich niet slecht maar ik heb ook slechte ervaringen, het punt is namelijk het volgende:
Bij ETBASS doen ze vooral profi cams, die service is zeer goed maar je snap al dat je 300d daar niet terecht komt.

ETBASS besteed heel veel onder aan, dwz dat de cam dus naar een ander bedrijfje gaat die eea repareert.

Mijn ervaring is dat de tracking van ETBASS op die bedrijven slecht is, 'we kunnen niets beloven mijnheer'

zelf heb ik mijn cam tot 2x toe terug ongerepareerd terug gekregen na een defect en ben ik daarzo professioneel boos geworden en heb ge-eist dat ik het probleem persoonlijk mocht uitleggen aan 1 van die profi mannen. Nou dat heeft heel wat moeite gekost om dat voorelkaar te krijgen, maar toen dat eenmaal gebeurt was, was ie zo klaar, omdat ze het de 3x keer wilde voorkomen, hebben de profi-mannen het maar gedaan.

Mijn advies, rijd naar Roosendaal, en ga aan de bali stennis maken en eis een oplossing en af te spreken reparatietijd. Gaat je niet lukken, maar ze zetten dan dit wel hoger op de agenda, want ze willen geen gezeik, immers als het probleem neit opgelost is kun je met recht naar Canon NL en een officieele klacht indienen tegen ETBASS

Nogmaals dit is geen flame tegen ETBASS, want ze zijn zelf zeer goed, maar ik twijfel aan die onderaannemers, en de kwaliteits controle daarop.....

btw zelf had ik in jou geval de 1.1.1 firm er nogeens opgezet, maargoed niet iedereen durft dit in garantie. Zelf draai ik de wasia firm en daar ben ik echt heel content mee.....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 01:29:
[...]

ETBASS is op zich niet slecht maar ik heb ook slechte ervaringen, het punt is namelijk het volgende:
Bij ETBASS doen ze vooral profi cams, die service is zeer goed maar je snap al dat je 300d daar niet terecht komt.

ETBASS besteed heel veel onder aan, dwz dat de cam dus naar een ander bedrijfje gaat die eea repareert.

Mijn ervaring is dat de tracking van ETBASS op die bedrijven slecht is, 'we kunnen niets beloven mijnheer'

zelf heb ik mijn cam tot 2x toe terug ongerepareerd terug gekregen na een defect en ben ik daarzo professioneel boos geworden en heb ge-eist dat ik het probleem persoonlijk mocht uitleggen aan 1 van die profi mannen. Nou dat heeft heel wat moeite gekost om dat voorelkaar te krijgen, maar toen dat eenmaal gebeurt was, was ie zo klaar, omdat ze het de 3x keer wilde voorkomen, hebben de profi-mannen het maar gedaan.

Mijn advies, rijd naar Roosendaal, en ga aan de bali stennis maken en eis een oplossing en af te spreken reparatietijd. Gaat je niet lukken, maar ze zetten dan dit wel hoger op de agenda, want ze willen geen gezeik, immers als het probleem neit opgelost is kun je met recht naar Canon NL en een officieele klacht indienen tegen ETBASS

Nogmaals dit is geen flame tegen ETBASS, want ze zijn zelf zeer goed, maar ik twijfel aan die onderaannemers, en de kwaliteits controle daarop.....

btw zelf had ik in jou geval de 1.1.1 firm er nogeens opgezet, maargoed niet iedereen durft dit in garantie. Zelf draai ik de wasia firm en daar ben ik echt heel content mee.....
Thnx voor jullie reacties tot nu toe!

Ik heb ondertussen contact opgenomen en mijn laatste klacht nog eens uitgelegd aan Canon.
Ze vertelden mij me dat ik voor een D.O.A. (wat de mijne gewoon is gezien de problemen) contact op moet nemen met mijn leverancier (in dit geval Konijnenberg Fotografie), of de camera naar ETBASS moet brengen voor reparatie.

Dit laatste is natuurlijk wel het laatste wat ik wil! De camera valt immers gemiddeld één keer per week uit en het zou lastig zijn om dit ETBASS aan den lijve te laten ondervinden.
Zoiets heb ik ook al eens meegemaakt met mijn Informatique PC (ik lijk het aan te trekken) en daar kon het probleem ook niet gevonden worden. Nu zit ik met een pc die zo nu en dan niet wil opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

http://www.speedtronic.nl/aanbiedingen/weekaktie.pdf Hier nog een 300d kit voor 699,00 inklusief een tegoedbon voor 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compleet met 38-76 mm objectief. Lijkt me idd een aanrader :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 17:35:
Compleet met 38-76 mm objectief. Lijkt me idd een aanrader :+
Dit zou wel en drukfout cq omrekeningsfout zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:39

oZy

Dat is geen drukfout, ik ben daar ook bijna ingetrapt nl.
quote: mjl
De lens is een heuse EF38-76mm f/4.5-5.6 : http://www.canon.com/came.../data/ef_38~76_45~56.html
Is een budget bagger lensje volgens mij (nog slechter dan een EF28-80) en met een 300D onbruikbaar (met cropfactor: 61-121) ... is meer iets voor een cheapo analoge SLR.
Daarnaast hebben ze de 300d zo goed als nooit op voorraad (iig toen ik hem wou kopen), en gebruiken ze die 'scherpe' aanbieding alleen als lokkertje.
Canon schaamt zich blijkbaar zodanig voor die lens dat ze alle informatie erover gewist hebben, alleen via Google vind ik nog wat.

[ Voor 48% gewijzigd door oZy op 11-03-2005 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
Hier even een update over mijn EOS 300D perikelen!

De camera is sinds woensdag terug naar Foto Konijnenberg.
Vandaag kreeg ik het verlossend telefoontje dat ik een geheel nieuwe body krijg!

Wat mij betreft een zeer nette oplossing!
Een warme douche bij Radar zou op zijn plaats zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy

oZy

Hmm, ik heb last van een stofje, maar ik weet niet waar die zit! Hij zit niet op lens en/of sensor want op de foto's zie ik hem niet terug. Maar ook niet op de viewfinder want die heb ik al 10x schoongemaakt met een wattenstaafje en het is niet of nauwelijks veranderd. Waar zou die kunnen zitten? Ik ben geen camera techneut en ben dus vrij snel door mn opties heen :)

en nee, hij zit ook niet in m'n oog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

??? Als je het niet op de foto terug ziet, waar zie je het dan wel? En als je hem dan ziet haal het dan ook gelijk weg....... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy

oZy

Ik zie het wanneer ik door de zoeker kijk, maar het zit niet OP de zoeker :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Topicstarter
De zoeker bestaat uit een prisma of spiegel (dat laatste bij de 300D dacht ik) en aan de andere kant van het prisma, of op het spiegeltje, dus wel aan de binnenzijde van het toestel zou ook een stofje kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 20:25

Zoefff

❤ 

Op de spiegel? Of aan de andere kant van je viewfinder. In de behuizing dus?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
Katsunami schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:10:
[...]

De ALT-Cancel combo ken ik wel, maar de SHIFT-Filebrowser "truuk" niet. Hoe zou je daar "zomaar" achter moeten komen :X Ik heb ook het probleem met batches, dat de dialoogvensters een OK klik vereisen in een batch, en dat wil ik niet.

Ik weet niet of je er inmiddels achter bent, maar als je bij de Batch options kiest voor "Suppress File Open Options Dialogs" dan heb je ook daar geen last meer van.
Ook moet je er op letten dat je in je actions geen vinkje zet in het vakje naast de beschrijving (ziet er uit als een klein vierkantje met drie stipjes: een venster). Doe je dat wel, dan wacht PS bij elke handeling op een OK.

Die trucs leer je alleen door je door de handleiding of een goed boek heen te worstelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Mja, en vind maar eens een écht goed boek. In de meeste winkels hier kun je er niet doorheen bladeren omdat ze ingepakt zitten in celofaan. Bedankt voor de info, -RenE- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Katsunami schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 02:45:
Mja, en vind maar eens een écht goed boek.
Ik kan je The Lord Of The Rings aanraden :+
In de meeste winkels hier kun je er niet doorheen bladeren omdat ze ingepakt zitten in celofaan. Bedankt voor de info, -RenE- :)
Probeer eens een wat grotere boekhandel, vaak hebben die meerdere exemplaren van een titel waarvan er dan altijd wel eentje zonder cellofaan ligt om in te kijken. En anders haal je er een verkoopmedewerker bij en vraag je of je het cellofaan mag verwijderen. Je mag iets toch eerst bekijken voor je het koopt?
Zelf ben ik op zoek geweest naar een boek dat ingaat op het werken met Raw in PS. De duizenden mogelijkheden voor het nabewerken van foto's worden in tig boeken behandeld, maar de meeste daarvan vertellen weinig tot niets over de Raw Converter. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij "Camera Raw with Adobe Photoshop CS" uit de Real World serie, geschreven door Bruce Fraser. Toegankelijk, veel voorbeelden, heldere uitleg, en geen 1000 pagina's waarvan je driekwart toch nooit nodig hebt. Aanradertje!

Edit: nog een tip voor als je een (PS of ander) boek zoekt en door de bomen het bos niet meer ziet, is om eens in de lezers-reviews op Amazon te kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door JME op 15-03-2005 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex214
  • Laatst online: 24-04-2024
Balen, ik heb vannacht foto's gemaakt op In Qontrol met mijn EOS 300D, werkt halverwege de avond ineens het autofocus systeem niet meer :( Ik hoopte dat het de lens was, maar thuis met een andere lens hetzelfde probleem. Hij probeert wel te focussen (lens), maar hij kan geen focus punt vinden (7-punts of 1 punt).

De camera is niet gevallen, heeft ook geen harde klappen gehad. Het is ook niet de eerste keer dat ik de cam mee heb naar een groot evenement. Ineens deed hij het niet meer, toen maar de manual focus gepoogd te gebruiken, maar das k*t in het donker :(

Iemand enig idee wat het eventueel zou kunnen zijn, of het onder de garantie valt en zo niet of het dan een duur grapje wordt?

[ Voor 7% gewijzigd door Alex214 op 20-03-2005 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
Alex214 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 10:39:
Balen, ik heb vannacht foto's gemaakt op In Qontrol met mijn EOS 300D, werkt halverwege de avond ineens het autofocus systeem niet meer :( Ik hoopte dat het de lens was, maar thuis met een andere lens hetzelfde probleem. Hij probeert wel te focussen (lens), maar hij kan geen focus punt vinden (7-punts of 1 punt).

De camera is niet gevallen, heeft ook geen harde klappen gehad. Het is ook niet de eerste keer dat ik de cam mee heb naar een groot evenement. Ineens deed hij het niet meer, toen maar de manual focus gepoogd te gebruiken, maar das k*t in het donker :(

Iemand enig idee wat het eventueel zou kunnen zijn, of het onder de garantie valt en zo niet of het dan een duur grapje wordt?
Kun je je cam niet reesetten ofzo?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex214
Simon schreef op zondag 20 maart 2005 @ 10:41:
[...]

Kun je je cam niet reesetten ofzo?
Ik zou niet weten hoe, dan hem aan en uit te zetten...en accu eruit te halen. Al geprobeerd, geen succes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Topicstarter
Je zou de firmware kunnen flashen, dan wordt alles in principe gereset, maar dat lijkt me een riskante zaak als je camera al niet geod functioneerd. Ik zou zeggen terug naar Canon/de winkel ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex214
breinonline schreef op zondag 20 maart 2005 @ 11:13:
Je zou de firmware kunnen flashen, dan wordt alles in principe gereset, maar dat lijkt me een riskante zaak als je camera al niet geod functioneerd. Ik zou zeggen terug naar Canon/de winkel ermee.
De camera werkt voor de rest wel helemaal goed. Ik kan het wellicht even proberen, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Topicstarter
Alex214 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 18:13:
[...]
De camera werkt voor de rest wel helemaal goed. Ik kan het wellicht even proberen, bedankt voor de tip!
Op eigen risico he! Ik zeg het nog maar een keer: het is een mogelijkheid, maar ik zou ermee terug naar de winkel/Canon gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Firmware flashen is onzinnig.

De firmware is een stuk software, en die gaat niet zomaar kapot. Als de camera eerst werkt, en van het ene op het andere moment niet meer focust (ook niet met verschillende lenzen) dan is gewoon het AF-systeem brak gegaan. Klaar. Als de camera nog geen jaar oud is, dan is het gewoon een garantiekwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Mmmm niet helemaal met zekerheid Katsunami; het is niet uitgesloten dat het in de software zit. Vergelijk het maar met mobiele telefoons, die kunnen bijv. ook van de ene op de andere dag geen geluid meer door de speaker geven door een softwareprobleem!

Verder sluit ik me er wel bij aan dat het beter is om die camera gewoon onder garantie te retourneren, dan loop je geen risico (met firmware flashen wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex214
Waarom is het flashen van de cam een risico? Canon heeft toch gewoon de originele flash beschikbaar staan, dus mocht dat fout gaan omdat er een fout in de camera zit blijft dat toch gewoon onder de garantie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Nouja, je hebt een apparaat wat niet 100% functioneert. Je kunt nooit zeker weten wát er stuk is, dus iedere verandering is een risico; zo ook firmware flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Topicstarter
Zie hier het Canon verhaaltje over firmware. Overigens staat er het volgende bij:
DISCLAIMER: THE SOFTWARE IS PROVIDED "AS IS" WITHOUT WARRANTY OF ANY KIND, EITHER EXPRESS OR IMPLIED, INCLUDING, BUT NOT LIMITED TO THE IMPLIED WARRANTIES OF MERCHANTABILITY AND FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. THE ENTIRE RISK AS TO THE QUALITY AND PERFORMANCE OF THE SOFTWARE IS WITH YOU. SHOULD THE SOFTWARE PROVE DEFECTIVE, YOU (AND NOT CANON, CANON’S SUBSIDIARIES AND AFFILIATES, THEIR DISTRIBUTORS AND DEALERS) ASSUME THE ENTIRE COST OF ALL NECESSARY SERVICING, REPAIR OR CORRECTION. THE ABOVE EXCLUSION MAY NOT APPLY TO YOU IN SUCH STATES WHICH DO NOT ALLOW THE EXCLUSION OF IMPLIED WARRANTIES.
Maar zoals iedereen zegt, ga er maar mee terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex214
Ok thnx, ik stuur hem terug :)

Vet balen, volgende week krijg ik mijn ef-s 10-22mm binnen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
breinonline schreef op zondag 20 maart 2005 @ 20:00:
Zie hier het Canon verhaaltje over firmware. Overigens staat er het volgende bij:
Maar zoals iedereen zegt, ga er maar mee terug naar de winkel.
Daar word ik ook altijd zo kotsmisselijk van. Fabrikanten die zich tegen alles en nog wat indekken; ze vragen honderden, duizenden euro's voor een product, maar ze kunnen of willen niet garanderen dat het juist werkt. :(
SHOULD THE SOFTWARE PROVE DEFECTIVE, YOU (AND NOT CANON, CANON’S SUBSIDIARIES AND AFFILIATES, THEIR DISTRIBUTORS AND DEALERS) ASSUME THE ENTIRE COST OF ALL NECESSARY SERVICING, REPAIR OR CORRECTION.
Dus... Canon maakt wellicht RUK software, en jij mag gaan betalen om het gefixt te krijgen? Mooi is dat....

[ Voor 27% gewijzigd door Katsunami op 20-03-2005 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Topicstarter
Flashen is en blijft nooit zonder risico. Kijk maar naar een moederbord, een op de duizend gevallen gaat het gewoon mis. Canon dekt zich daarvoor in. Eigenlijk zeggen ze niet meer dan: "Werkt het? Blijf er dan maar vanaf".
Verder mag je er vanuit gaan dat de Canon firmware goed getest is en fatsoenlijk werkt. Mocht er dan iets mis zijn in de software dan mag je van zo'n bedrijf ook verwachten dat ze de problemen netjes en zo snel mogelijk verhelpen. Overigens zou het best wel eens kunnen dat de mensen waar het mis bij gaat netjes (zowel binnen als buiten garantie) worden geholpen door Canon, ookal is dat officieel niet de policy.
Je moet het gewoon zien als een waarschuwing voor al diegenen die niet weten wat ze doen. Die blijven er door dit soort disclamers vanaf en dat scheelt hen én Canon een hoop problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

Alex214 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 10:39:

hadden ze daar laser ?
in de 300D zit een aparte sensor voor de AF toch ? dan is die denk ik kapot door een laser....

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Ongetwijfeld waren daar lasers. Maar tenzij je bewust express een tijd lang in een niet bewegende laser kijkt (dan merk je trouwens ook vanzelf dat je fout bezig bent aan je ogen), vind ik dat de camera daar gewoon tegen moet kunnen.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 21:23
Katsunami schreef op zondag 20 maart 2005 @ 20:38:
[...]

Dus... Canon maakt wellicht RUK software, en jij mag gaan betalen om het gefixt te krijgen? Mooi is dat....
Welkom in de wondere wereld der algemene voorwaarden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex214
Voutloos schreef op zondag 20 maart 2005 @ 21:14:
Ongetwijfeld waren daar lasers. Maar tenzij je bewust express een tijd lang in een niet bewegende laser kijkt (dan merk je trouwens ook vanzelf dat je fout bezig bent aan je ogen), vind ik dat de camera daar gewoon tegen moet kunnen.
dat ben ik met je eens, maar ik was toevallig op dat moment wel overzichtsfoto's aan het maken waar ook lasers op staan. Dus misschien is het idd stuk gegaan door een laser. Hoe dan ook, hij gaat terug voor de garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clotug
  • Laatst online: 07-08-2014
Ik las laatst op het forum van dpreview dat halo's rondom lampen die kunnen verschijnen het gevolg zijn van een slechte of wat mindere lens en dat sommige identieke lenzen dit niet hebben. Nu heb ik een 18-55 usm kitlens die dus wel die halo's vertoont op sommige fotos met lampen. Is dit nu een fout van de lens of is dit veelvoorkomend? Opzich vind ik het niet storend.

Visit my site: www.wxphotography.nl - specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex214
even een update nog over mijn kapotte focus-systeem op de 300D:

ik kom er net achter dat de spiegel niet meer goed werkt, hij klapt niet helemaal meer open waardoor de focus unit geen belichting meer krijgt. Het focus-systeem zelf werkt dus nog wel, maar de cam moet nu zeker terug voor reparatie.

Wat is de gem. levensduur van zo'n spiegel ? Ik heb de cam nu 3/4 jaar en zo'n 10.000 foto's gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

40-50.000 opnames moet-ie toch wel kunnen maken.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.