Kayce schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 09:47:
Wie mijn vorige posts heeft gelezen heeft misschien al wat vermoed.
Mijn EOS 300d werkt namelijk niet geheel zoals het hoort!
Had ik al na een paar dagen dat de camera zomaar uitviel, en daarna het euvel met het schermpje...
Nu valt ie zelfs uit, en pas na 4 keer de camera aan en uit te hebben gezet kan ik weer foto's maken.
Probleem is echter dat dit maar eens in de zoveel keer gebeurd. M.a.w. als ik hem naar ETBASS stuur (de reparatieservice van Canon) dan is de kans aanwezig dat dit euvel niet opgespoord wordt en weer ongerepareerd terug komt.
Jullie zullen begrijpen dat ik absoluut niet blij ben met deze situatie. Ik heb de camera sinds 22 januari en heb er vrijwel alleen nog maar problemen mee gehad.
Ik heb vanaf begin af aan contact gehad met Canon, en heb op hun advies de boel een tijdje aangekeken.
Kan iemand mij vertellen wat mijn kansen zijn inzake het krijgen van een nieuwe camera?
Volgens mij heb ik hier namelijk gewoon te maken met een D.O.A.
ETBASS is op zich niet slecht maar ik heb ook slechte ervaringen, het punt is namelijk het volgende:
Bij ETBASS doen ze vooral profi cams, die service is zeer goed maar je snap al dat je 300d daar niet terecht komt.
ETBASS besteed heel veel onder aan, dwz dat de cam dus naar een ander bedrijfje gaat die eea repareert.
Mijn ervaring is dat de tracking van ETBASS op die bedrijven slecht is, 'we kunnen niets beloven mijnheer'
zelf heb ik mijn cam tot 2x toe terug ongerepareerd terug gekregen na een defect en ben ik daarzo professioneel boos geworden en heb ge-eist dat ik het probleem persoonlijk mocht uitleggen aan 1 van die profi mannen. Nou dat heeft heel wat moeite gekost om dat voorelkaar te krijgen, maar toen dat eenmaal gebeurt was, was ie zo klaar, omdat ze het de 3x keer wilde voorkomen, hebben de profi-mannen het maar gedaan.
Mijn advies, rijd naar Roosendaal, en ga aan de bali stennis maken en eis een oplossing en af te spreken reparatietijd. Gaat je niet lukken, maar ze zetten dan dit wel hoger op de agenda, want ze willen geen gezeik, immers als het probleem neit opgelost is kun je met recht naar Canon NL en een officieele klacht indienen tegen ETBASS
Nogmaals dit is geen flame tegen ETBASS, want ze zijn zelf zeer goed, maar ik twijfel aan die onderaannemers, en de kwaliteits controle daarop.....
btw zelf had ik in jou geval de 1.1.1 firm er nogeens opgezet, maargoed niet iedereen durft dit in garantie. Zelf draai ik de wasia firm en daar ben ik echt heel content mee.....
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 05-03-2005 01:32
]