"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."
quote:addictive schreef op 31 juli 2004 @ 16:22:
[...]
Wat is er mis met die pioneer? Die wil ik zelf namelijk gaan kopen...
Ik heb zelf de HDJ-1000 en het is werkelijk een pracht ding, mooi zuiver geluid, wat iets neigt naar laag.
Er zijn mensen die zeggen dat de constructie niets kan hebben maar dat is absoluut kul, je moet er alleen niet op gaan staan enzo, voor de rest kunnen ze best veel hebben.
Zelf heb ik verschillende geprobeerd van Sony/Pioneer/Stanton/Behringer/en nog enkele andere, maar ik kies telkens blind voor de Pioneer.
Hij kost ook wel wat meer maar je krijgt er ook meer voor terug.
De enige die in de buurt komt is de Sony maar die is net wat minder.
Naar mijn mening is die Pioneer echt de koptelefoon van het moment, gewoon de beste...
I love the smell of burnin' silicon in the mornin'
quote:
wow dat ding heeft wel n vette look zeg! zou hem weleens willen proberen ergens. Iemand suggesties? trouwens wat is een reasonable prijs zoals in de tekst staat vermeld? Hij ziet er in ieder geval erg gaaf uit!
ff btw was ff kwijt dat jij ener-g was
savale wijzigde dit bericht 31-07-2004 22:35 (18%)
::: I like it loud :::
quote:ispierings schreef op 31 juli 2004 @ 21:40:
[...]
Er zijn mensen die zeggen dat de constructie niets kan hebben maar dat is absoluut kul, je moet er alleen niet op gaan staan enzo, voor de rest kunnen ze best veel hebben.
*uchkuchkuchkuchproest* sorry hoor maar weet jij met hoeveel stuks die dingen terug gaan naar pioneer vanwege afgebroken delen of dat intern de draadjes los schieten?
Dat ding is nog erger als de mdr-v700 van sony. De pioneers hier in de buurt gaan bij bosjes terug voor garantie omdat die etterdingen weer is dienst weigeren vanwege kabel breukjes en los geschoten speakers in de shell.
Nee je kunt veel zeggen over de pioneer behalve dat ie stevig is want dat is ie niet en ik heb hier ook al weer een HDJ1000 voor me neus liggen waar iets in rammelt.
http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site
Reg. datum: 24 januari 2000
Ik produceer al behoorlijk lang; de laatste 2 jaar wat professioneler in de zin van contact met platenlabels en redelijk bekende namen. maar ben ooit begonnen in 1993 met het in elkaar schroeven van nummers
Ik heb van m'n label vaak te horen gekregen dat de beste manier om m'n eigen nummers de markt in te slingeren is door ze zelf te draaien.. dat was echter een probleem. Ik heb nooit gedraaid, geen apparatuur ervoor voorhanden en er ook niet de ruimte voor gehad. Bovendien ontbrak het geld.. Maarja nu ik wat ouder word ga je toch wat ruimer zitten en kun je je dit soort aanschaffen wel veroorloven. Bovendien ben ik pas verhuisd en heb ik een bak ongebruikte ruimte op m'n kamer
Dus vrijdag heb ik besloten om de stoute schoenen aan te trekken en de gok te wagen, ben de platenzaak binnen gelopen. Heb 5 vinyltjes uitgezocht, had al een paar promo's (gesigneerd en wel) liggen dus ik heb nu al gelijk wat om mee te beginnen.
Ben daarna op internet gaan struinen, heb voor zo'n 200 euro aan extra vinyl besteld
Daarna de Numark DXM06 mixer en een American Audio HTD 4.5... incl. ortofon concorde pro element. Duur dagje geworden
Zoals je ziet heb ik maar 1 draaitafel besteld.. de reden is simpel. Het geld was op
Kan niet verwachten dat ik daar serieuze mixen mee ga maken maar het is een oefening. Andersom beatmatchen gaat sowieso niet gebeuren want die sony is traag als hell met starten en de pitch is onnauwkeurig als de neten
Mijn keuzes voor het materiaal:
De Numark werd me aangeraden door een Noorse collega. Hij had heel wat mixers in zijn handen gehad, uiteraard zijn de Pioneer en de Dateq mixers erg leuk maar iets te hoog gegrepen qua budget. Hij zei dat ie dit de beste vond die in de buurt kwam..
Het uiterlijk en het aantal effecten zijn trouwens ook niet mis. Ik was eerst een beetje huiverig omdat ik overal in reviews lees dat de faders van Numark mixers het snel begeven. Maar het blijkt (als ik de reviewers moet geloven) dat dit model een uitzondering is.. misschien hebben ze een ander soort fader gebruikt ik weet het niet.
Ahja.. nouja en de keuze voor de AmDJ is heel simpel.. de kleur
Als het goed is komt alles in het begin van komende week binnen en dan kan 't los gaan
Dan las ik ook nog op aboutdj dat het erg belangrijk is voor een DJ om netwerken te hebben.. nou dat is ook m'n punt niet. Ik run een internationaal forum (zie sig) en heb veel contact met dj's & producers uit binnen en buitenland. Ik noem Luna, Sam Punk, Alphaverb, Zatox, Dizmaster, Hardstatic & Brainkicker. Wat dat betreft zit het wel in orde
ScuL wijzigde dit bericht 01-08-2004 04:08 (17%)
quote:
Dat ding lijkt als 2 druppels water op een sony V700. Er zijn een paar details anders, maar voor de rest:

You don't need eyes to see, you need vision
quote:
alleen nog maar thuis gebruikt.. maar daar gaat het geluid soms ook hard
en dan mixed het nog prima..
Arne_F wijzigde dit bericht 01-08-2004 12:31 (8%)
Yesterday was yesterday, if you try to recapture it you will only loose tomorrow....
Daarnaast al zat commentaartjes gehad van het snoer dat het begeeft, en dat is iets wat ik NIET wil zien in een DJ koptelefoon (ok, V700 heeft last van afgebroken schelpen maar die kun je in principe nog tegen je oor houden. Een gebroken snoer maakt het hele ding waardeloos!)
Yesterday was yesterday, if you try to recapture it you will only loose tomorrow....
quote:Arne_F schreef op 01 augustus 2004 @ 12:43:
ik heb nog een v700 met afgebroken oorschelp. is dat nog te repareren?
Op sturen naar sony en hopen dat ze een beetje coulant zijn.
Tis namelijk zonde om hem weg te lazeren terwijl het repareren niet eens zoveel kost. Verpats hem desnoods gewoon na een reparatie.
quote:Vash schreef op 01 augustus 2004 @ 12:40:
Die HDJ1000 is ook vérreweg van neutraal hoor. Mensen die zeggen dat er zuiver geluid uitkomt weten blijkbaar niet beter.
Ik zal je zeggen dat iedereen hier in de buurt bijna of met de sony of met de pioneer draaien, en ik merk dat er zelfs tussen de verschillende pioneers veel verschil zit.
Ik weet niet of iemand dit al is opgevallen of dat ik het me echt verbeeld, maar toch vind ik het frappant dat ik tussen dezelfde modellen veel verchil hoor.
Iig mijn pioneer is goed, maar ik heb ook nog een philips van 20 jaar geleden, die klinkt nog beter, maar van het een op het ander moment gaf ie geen geluid meer
Dus er zijn meer headphones die last hebben van gebroken snoeren, maar nog geen pioneer met gebroken snoeren tegengekomen. Om eerlijk te bekennen heb ikm ook pas een Sony gezien met gebroken schelpen maar ik weet gewoon van die persoon dat ie er ruig mee om gaat.
Als ik het zo dus bekijk heeft ieder toch weer een voorkeur voor een bepaalde koptelefoon, zo vind ik die van stanton die ik heb gehoord zover allemaal maar niets en de Sony en Pioneers helemaal geweldig.
Ik denk dan ook dat je niet met 100% zekerheid kan zeggen of een koptelefoon zuiver is omdat iedereen een ander soort geluid prefereert en dus zuiver vind
Bij de HDJ-1000 (hier op Campzone nog 1 op mijn kop gehad) komt gewoon aardig vervormd geluid, iets wat ik liever niet terugzie in een koptelefoon van die prijsklasse. De Sony daarentegen is lekker neutraal, maar ook die heeft een nadeel (namelijk de constructiefout). Een echte koptelefoon die perfect is vind je niet, dat komt gewoon puur door persoonlijke voorkeuren (denk daarbij aan de sterkte van de veer die ervoor zorgt dat de schelpen tegen elkaar gedrukt blijven, de grootte van de schelpen, gewicht, etc). Maar qua geluid denk ik niet dat mensen een niet-neutrale koptelefoon boven een neutrale prefereren.
ik meen te weten dat de HDJ-1000 speciaal is voor in discotheken en clubs. Omdat het geluid zo hard kan. Klopt dat?quote:Vash schreef op 01 augustus 2004 @ 23:42:
Nee, dat laatste ben ik niet met je eens. Een béétje audiofiel kan wel onderscheid maken tussen wat neutraal klinkt en wat niet, en dat is gewoon simpelweg het geluid wat het minste vervormt. En ik weet zeker dat iedereen het met me eens is dat vervormd geluid niet het beste is.
Bij de HDJ-1000 (hier op Campzone nog 1 op mijn kop gehad) komt gewoon aardig vervormd geluid, iets wat ik liever niet terugzie in een koptelefoon van die prijsklasse. De Sony daarentegen is lekker neutraal, maar ook die heeft een nadeel (namelijk de constructiefout). Een echte koptelefoon die perfect is vind je niet, dat komt gewoon puur door persoonlijke voorkeuren (denk daarbij aan de sterkte van de veer die ervoor zorgt dat de schelpen tegen elkaar gedrukt blijven, de grootte van de schelpen, gewicht, etc). Maar qua geluid denk ik niet dat mensen een niet-neutrale koptelefoon boven een neutrale prefereren.
Fructi (70 Holy paladin) || Anceres (70 rogue) || Tyridun (70 Prot warrior) || Appie (70 MM hunter) @ EU-Xavius
quote:savale schreef op 31 juli 2004 @ 22:27:
[...]
wow dat ding heeft wel n vette look zeg! zou hem weleens willen proberen ergens. Iemand suggesties? trouwens wat is een reasonable prijs zoals in de tekst staat vermeld? Hij ziet er in ieder geval erg gaaf uit!
ff btw was ff kwijt dat jij ener-g wasdacht dat dat je nick was. Maaruh wanneer is de 3e ronde? kom ik misschien wel ff kijken namelijk! lijkt me wel ff cool om je met 3 TT te zien draaien! succes alvast!
haha ja is verwarrend he, zo'n nickchange
de 3e ronde van de contest is ergens in september, maar aanstaande vrijdag draai ik ook in P60 op Planet Freestyle, 20 dj's (boven EN beneden) onder andere met mc Spyder en nog wat bekende dj's, dus mochten mensen nog niks te doen hebben kom langs
Overigens hebben Vash en ik gisteravond ook nog op het Campzone feest gedraaid, bovenop een hoogwerker.. aparte ervaring dat
"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."
quote:Vash schreef op 01 augustus 2004 @ 23:42:
Nee, dat laatste ben ik niet met je eens. Een béétje audiofiel kan wel onderscheid maken tussen wat neutraal klinkt en wat niet, en dat is gewoon simpelweg het geluid wat het minste vervormt. En ik weet zeker dat iedereen het met me eens is dat vervormd geluid niet het beste is.
Sorry, ik kan het er echt gewoon niet mee eens zijn.
Ik kan natuurlijk niet ontkennen dat er ietswat meer bass uit komt, maar dit vind ik om te draaien juist een must.
Maar vervomd geluid? Jij brengt het echt drastisch zeg...
Nee, ik blijf erbij, de Pioneer is voor mij de nummer 1 en de Sony de nummer 2.
Klopt, voor zover een koptelefoon kan gaan zijn er maar weinig echt neutraal, maar ook hier komt er geen vervormd geluid uit en de bass vind ik persoonlijk ook ietswat aangedikt, en vind ik op de Pioneer net iets minder storend, waarvoor ik voor de Pioneer kies.quote:wibblemoo schreef op 01 augustus 2004 @ 23:56:
een sony 700 is alles behalve neutraal. heb er nu 1 op m'n kop maar die bass is toch redelijk aangedikt.
quote:addictive schreef op 01 augustus 2004 @ 23:59:
[...]
ik meen te weten dat de HDJ-1000 speciaal is voor in discotheken en clubs. Omdat het geluid zo hard kan. Klopt dat?
Of dat klopt weet ik niet, maar hij gaat idd redelijk hard, persoonlijk moet ik de volume knop altijd iets terugdraaien.
Maar een ander ding is dat hij redelijk hard klemt, waardoor je minder last hebt van buitengeluiden, ik denk dat dat ook een redelijk grote rol speelt.
Iig ik wacht wel op mijn eerste pioneer die kapot gaat, of waarvan de snoer breekt, maar als hij net zoals mijn philips studiomonitor koptelefoon 20 jaar lang mee gaat hoor je mij niet zeuren, zelfs al zou ie het maar voor een kwart halen.
Ik blijf van mening dat de meeste spullen kapot gaan door de onhandigheid en lompigheid van veel mensen.
Iruja wijzigde dit bericht 02-08-2004 07:05 (3%)
Reden: typo :X
Name:: DeNB3rt
Style:: Drum'n'bass
Site :: http://www.basement-kru.be
Ik ben een digitale DJ, ik doe het hier met onboard nforce2 ( 2 geluidssignalen A en B ) en voor de monitor gebruik ik een muse LT soundcard(~15¤).
Zo bekom ik 3 geluidsbronnen, deze sluit ik aan op een ESO plug mixer (~400¤).
...Op deze mixer heb je pfl,en heel den boel
De geluidsbronnen creeer ik dan met BPM studio 4.8.
Ik doe het net als met 2 platendraaiers, het ritme manueel juist zetten (alles manueel, niets met bpm counters,...) en dan mix ik ze erdoor. Levert zelfde als met vinyl, enkel dat ik sneller in mijn bibliotheken kan. Anderen moeten hun platen zoeken
Op die basement-kru site moet je maar es zien, er staan enkele mixen op van andere gasten, maar die werken met vinyl, er komt soon wel een mix uit van mij (vroeger stonden er al op
Als er nog Drum'n'bass mensen zijn die hun mixen willen publiceren, moeten ze maar contact met mij opnemen (bert_halewyck@hotmail.com) of met (woute_ravel_le@hotmail.com // site admin)
Wij plaatsen dan de mixen op deze site, het is een meer en meer bekender rakende site in West-vlaanderen. Er is al een DJ uit de US aanwezig. Em draait voor http://www.bassdrive.com . Dit is een goejen online radio met af en toe live setjes!
Greetz
>AMD64 3700+ / MSI K8N SLI / 2048 Gskill/ gigabyte 6600GT / 320gb WD / ADI A715 17" TFT / NEC 4551A / gemod A64-waterblok+gpu+chip / Fuji s5500 Camera / Sempron & Compro gold + 2 HTPC / Carputer 7" touch LCD globalsat gps / MSI S271
quote:ispierings schreef op 02 augustus 2004 @ 07:00:
[...]
Sorry, ik kan het er echt gewoon niet mee eens zijn.
Ik kan natuurlijk niet ontkennen dat er ietswat meer bass uit komt, maar dit vind ik om te draaien juist een must.
Maar vervomd geluid? Jij brengt het echt drastisch zeg...
Nee, ik blijf erbij, de Pioneer is voor mij de nummer 1 en de Sony de nummer 2.
Om te draaien een must? Je mixt juist je midden en hoge tonen gelijk omdat de bas makkelijker weg te draaien is als de rest zonder dat het verneukt gaat klinken. Het is dus wat dat betreft heel belangrijk dat mid en hoog en goed uit komen en dan vooral het mid.
En iemand die zegt dat ie op de bassen mixt -> Mooi draai je midden tonen voor de gein is dicht en probeer een plaat fatsoenlijk te mixen.
Inderdaad dat wil bijna niet dus men zegt altijd wel mixen op de bas maar je luisterd eigenlijk naar de het midden gebied.
*kuch* ik noem maar even de sony mdr-v900 en de senheiser hd25 die in dezelfde prijsklasse zitten*kuch*quote:Klopt, voor zover een koptelefoon kan gaan zijn er maar weinig echt neutraal, maar ook hier komt er geen vervormd geluid uit en de bass vind ik persoonlijk ook ietswat aangedikt, en vind ik op de Pioneer net iets minder storend, waarvoor ik voor de Pioneer kies.
quote:
Of dat klopt weet ik niet, maar hij gaat idd redelijk hard, persoonlijk moet ik de volume knop altijd iets terugdraaien.
Maar een ander ding is dat hij redelijk hard klemt, waardoor je minder last hebt van buitengeluiden, ik denk dat dat ook een redelijk grote rol speelt.
Buitengeluiden heeft niets met klemmen te maken. Een koptelefoon die me kop af knelt flikker ik linea recta aan de kant. Ik heb dat ding op voor de lol tijdens mijn hobby en niet om ff fijn mijn kop samen geknepen te laten worden.
Ook op dit punt legt ie het weer af tehen de eerder genoemde sony en senheiser. De senheiser gaat alleen niet zo hard.
Nu is dat voor mensen met goede oren helemaal geen probleem. Ben je al half doof dan moet je de sony nemen zodat die je met dat laatste beetje nog kan helpen tot je echt doof bent.
quote:Iig ik wacht wel op mijn eerste pioneer die kapot gaat, of waarvan de snoer breekt, maar als hij net zoals mijn philips studiomonitor koptelefoon 20 jaar lang mee gaat hoor je mij niet zeuren, zelfs al zou ie het maar voor een kwart halen.
Ik blijf van mening dat de meeste spullen kapot gaan door de onhandigheid en lompigheid van veel mensen.
Das waar de meeste mensen slopen hun spullen zelf. Maar als Senheiser de HD25 kan bouwen waar je mee kan voetballen etc en die pas na (bijna) 3 jaar grof behandeld de geest geeft dan mag pioneer (en sony ook) wel is een koptelefoon gaan bouwen die tegen een stootje kan.
Laatst hoorde ik ook iemand zeggen; ja maar alles is te vervangen aan de pioneer.
Mijn antwoord daar op was -> Ik betaal mijn spullen liever maar 1 keer
Reind wijzigde dit bericht 02-08-2004 12:34 (3%)
Persoonlijk vind ik de V700 van sony een goede h-tel, zowel wat betreft geluid als ligging op het hoofd, het beste wat ik ooit gehad heb. Senheiser vind ik geen mooi geluid hebben (irritant na een tijd zelfs), maar dat is puur persoonlijk (en gaat niet over hun DJ spul, want deze heb ik nooit lang op mn hoofd gehad). Men zegt dat hij snel breekt, maar ik heb hem nu een jaar, en er is nog niets aan kapot, maja ik voetbal er dan ook niet mee
Overgens als DJ heb je helemaal geen audiofiele H-tel nodig. Dat ding dient om je platen voor te luisteren en verder voor niets. Wel ben ik het er mee eens dat je een goede H-tel nodig hebt, maar wat goed is kan enkel jij bepalen. Bespaar er echter niet op want en slechte H-tel sloopt je oren in no time...
Yalopa wijzigde dit bericht 02-08-2004 12:41 (6%)
You don't need eyes to see, you need vision
Reg. datum: 24 januari 2000
quote:Chiron schreef op 02 augustus 2004 @ 02:59:
[...]
haha ja is verwarrend he, zo'n nickchange
de 3e ronde van de contest is ergens in september, maar aanstaande vrijdag draai ik ook in P60 op Planet Freestyle, 20 dj's (boven EN beneden) onder andere met mc Spyder en nog wat bekende dj's, dus mochten mensen nog niks te doen hebben kom langs
Overigens hebben Vash en ik gisteravond ook nog op het Campzone feest gedraaid, bovenop een hoogwerker.. aparte ervaring dat
heel verwarrend idd
maar ik ga ff kijken of ik vrijdag tijd heb om te kijken. lijkt me wel leuk!
ps weet je toevallig waar die nieuwe stanton te koop is of waar ik in de buurt van Amstelveen/Adam even wat koptelefoons kan testen?
edit: dacht even na en ja: natuurlijk planet plastic amstelveen
savale wijzigde dit bericht 02-08-2004 15:38 (10%)
::: I like it loud :::
quote:Yalopa schreef op 02 augustus 2004 @ 12:37:
Overgens als DJ heb je helemaal geen audiofiele H-tel nodig. Dat ding dient om je platen voor te luisteren en verder voor niets. Wel ben ik het er mee eens dat je een goede H-tel nodig hebt, maar wat goed is kan enkel jij bepalen. Bespaar er echter niet op want en slechte H-tel sloopt je oren in no time...
Beetje tegenstijdig niet?
Audiofiel is dan wel een breed begrip maar ik vind een goed klinkende koptelefoon dus wel heel erg belangrijk.
Aangezien er 9 van de 10 keer brakke monitortjes staan op de plekken waar ik draai houd ik dus lekker de hele avond mijn HD25 op mijn kop. Ten eerste omdat ik het fijner vind werken en het geluid way much better vind. Ten tweede om mijn oren te beschermen.
ik moet er bijvoorbeeld niet aan denken een avond met een prodjuser te moeten draaien.
quote:Reind schreef op 02 augustus 2004 @ 14:34:
[...]
Beetje tegenstijdig niet?
Audiofiel is dan wel een breed begrip maar ik vind een goed klinkende koptelefoon dus wel heel erg belangrijk.
Aangezien er 9 van de 10 keer brakke monitortjes staan op de plekken waar ik draai houd ik dus lekker de hele avond mijn HD25 op mijn kop. Ten eerste omdat ik het fijner vind werken en het geluid way much better vind. Ten tweede om mijn oren te beschermen.
ik moet er bijvoorbeeld niet aan denken een avond met een prodjuser te moeten draaien.
Is het (aangezien jij dus ook bijna continu je h-tel op hebt) geen idee voor jou om ook over te stappen naar in-ear monitoring? Ik ga het iig wel proberen want ik heb de E2c's aangeschaft voor m'n iPod (rumourig OV
Je hebt een goede geluidskwaliteit, goed comfort, enorm goede demping van omgevingsgeluiden en het ziet er ook nog eens uit alsof je zonder koptelefoon aant mixen bent
"I reject your reality and substitute my own" -- Adam Savage
PowerBook G4 1,25 Ghz | 768 MB | 80 GB | 15.4 "
Mac Pro Quad 2,66 Ghz | 2 GB | 1 TB | 21" Studio Display (ja, CRT ja)
Dit topic is gesloten. ![]()