Gathering of Tweakers

Quicksearch
mooowwww
Reg. datum: 27 februari 2002

ik heb het forum afgezocht maar kon eigenlijk geen duidelijk antwoord vinden, wie kan mij vertellen hoeveel vragen je op 70-290 krijgt en of het alleen meerkeuze vragen zijn of ook open vragen?

racoon wijzigde dit bericht 16-02-2005 17:39 (3%)

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

quote:
racoon schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:29:
ik heb het forum afgezocht maar kon eigenlijk geen duidelijk antwoord vinden, wie kan mij vertellen hoeveel vragen je op 70-290 krijgt en of het alleen meerkeuze vragen zijn of ook open vragen?

Het gemiddelde aantal vragen dat je krijgt op een Microsoft examen is rond de 50 vragen. Deze vragen varieeren van meerkeuze, meerderekeuze en drag-and-drop vragen. Ik heb nog nooit een Microsoft examen gezien met open vragen...

Succes ermee. :)

NCU wijzigde dit bericht 16-02-2005 22:31 (7%)

mooowwww

quote:
NCU schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 22:30:
[...]

Het gemiddelde aantal vragen dat je krijgt op een Microsoft examen is rond de 50 vragen. Deze vragen varieeren van meerkeuze, meerderekeuze en drag-and-drop vragen. Ik heb nog nooit een Microsoft examen gezien met open vragen...

Succes ermee. :)
Dankje maar wat zijn drag en drop vragen?

ye olde farte

Dan mag je menutjes en invulvelden invullen met een aantal pre-cooked antwoorden, dus moet je de juiste sleuren en pleuren naar de juiste velden.

(welke DNS ip adres en welke fqdn in forwarders bijvoorbeeld als je het over conditional forwarding hebt)
ITexperience.net

Voor mensen die als particulier een examen willen afleggen en dus het hele pakkie zelf moeten bekostigen:
de meeste bedrijven rekenen inmiddels administratiekosten (10 of 20 euro :( ), maar New Horizons doet het nog 'gratis'. Je betaalt hier dus alleen 140 euro + BTW (¤ 166,60).

Nee, ik werk niet bij NH en ik heb geen aandelen bij die club :)
!

Even een vraagje, als je je papiertje krijgt als bewijs van je behaalde resultaat, zie je dan ook je behaalde score erop of alleen dat je geslaagd bent? Want stel dat je maar een 6 haalt oid. Staat niet echt netjes :/

When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.

Stop that! - It's silly.

quote:
sanniejj schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:29:
Even een vraagje, als je je papiertje krijgt als bewijs van je behaalde resultaat, zie je dan ook je behaalde score erop of alleen dat je geslaagd bent? Want stel dat je maar een 6 haalt oid. Staat niet echt netjes :/
Alleen op de individuele uitslagen die je direct na het halen van je examen krijgt staat de score. Op de uiteindelijke "Certificate of Excellence" staan geen scores.

"Two Zero Niner.. We have clearence Clarence, roger Roger.. whats our vector Victor?"

quote:
Digitalis schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:35:
Alleen op de individuele uitslagen die je direct na het halen van je examen krijgt staat de score. Op de uiteindelijke "Certificate of Excellence" staan geen scores.
En zelfs dat niet altijd. Voor veel examens krijg je geen score meer te horen. Je weet dus ook niet of je het makkelijk gehaald hebt of met de hakken over de sloot bent gegaan.

Das computermachine ist nicht fuer gefingerpoken und mittengrabben. Ist easy schnappen der springenwerk, blowenfusen und poppencorken mit spitzensparken. Ist nicht fuer gewerken bei das dumpkopfen.

mooowwww

wat is jullie mening over 70-290, is het een makkelijk exame of juist niet?

racoon wijzigde dit bericht 17-02-2005 15:11 (54%)

quote:
racoon schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:11:
wat is jullie mening over 70-290, is het een makkelijk exame of juist niet?
bij www.trandumper.com kun je programma downloaden daarna kun je txt files downloaden inlezen en sort of proef examens maken welke ongeveer 80% overeenkomen met de Microsoft examens. Een beetje zelfzoeken zou je niet misstaan.
ITexperience.net

quote:
mutsje schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:55:
[...]

bij www.trandumper.com kun je programma downloaden daarna kun je txt files downloaden inlezen en sort of proef examens maken welke ongeveer 80% overeenkomen met de Microsoft examens. Een beetje zelfzoeken zou je niet misstaan.

Ik kan me herinneren dat er ergens op een gerenommeerde site een poll stond voor ieder examen waar eenieder de moeilijkheidsgraad van het examen kon aangeven. Zodoende kreeg je een goed beeld van het niveau.
Helaas, net even een 7 tal sites bezocht, maar kan hem nergens meer vinden. Mocht iemand weten wat de url ook alweer was: posten! :)

edit:
Op basis van 20 votes, staat ie op de volgende site op 52%. Dat is vergelijkbaar met 70-270 :)
http://www.examnotes.net/MCSE-examdetails-166.html

Cis wijzigde dit bericht 17-02-2005 16:11 (11%)

Hoi allemaal,

Ik zal even verslag doen van mijn MCSE traject. Misschien dat iemand dit leuke/nuttige info vindt. :)

Ik ben eind Oktober begonnen aan een zelfstudie traject met in totaal 11 dagen klassikale studie.

Ik vind dat de examens vrij moelijk zijn en vooral veel vragen komen niet echt uit de stof. Ik bedoel als je het goed kent wil dit nog niet zeggen dat je de examens haald. Veel praktijk vragen en veel vragen gaan net even verder dan de stof. Ik heb echter wel de eerste vier examens (in 1 keer)gehaald.

Examen: 70-290
Score: 872 / 1000
Vragen: 65
Info: Vrij veel stof, niet de moeilijkste maar vrij pittig. (20 uur studie plus 3 dagen cursus)

Examen: 70-291
Score: 775 / 1000
Vragen: 40
Info: Moeilijk, veel stof heel veel DNS, vrij veel "290" vragen. Ook wel "The Beast" 6 op de 10 zakken de eerste keer. (25 uur studie plus 2 dagen cursus)

Examen: 70-270
Score: 921 / 1000
Vragen: 50
Info: Makkelijkste examen, niet heel veel stof. (10 uur studie zonder cursus)

Examen: 70-227
Score: 979 / 1000
Vragen: 40
Info: Redelijk makkelijk examen, niet heel veel stof. (8 uur studie 1 dag cursus) Had al ervaring met Isa.

Verder kan ik aanraden de laatste Testking van de betreffende module te bestuderen, maak de vragen en zorg dat je de antwoorden snapt. Microsoft heeft de Core examens aangepast begin dit jaar, in totaal 1000 nieuwe vragen voor de 4 core-modules, dus je kunt niet meer slagen met alleen de Testking. (Gelukkig)

Daarnaast gaat MS eind Maart een ander soort vragen stellen bij 290 en 291. Daarna waarschijnlijk bij meer examens. Dit zullen simulatie vragen zijn waarbij je een bepaalde handeling moet "invullen".

Mocht je meer willen weten hoor ik het..

Ps. Ik zie hierboven staan dat de meeste bedrijven 10-20 EUR administratiekosten berekenen. Je kunt overigens gewoon op vue.nl de examens boeken zonder administratiekosten. Bij elke instelling. (Moet je dus wel een cc hebben.)

quote:
Open vragen krijg je niet. Volgens mij op geen enkel MS examen. Je krijgt meteen de uitslag dus het moeten wel meer keuze vragen zijn. Download eens een Testking of Transcender, dan krijg je een idee van de vraagstelling. Het zijn namelijk vaak lange vragen met veel informatie wat je eigenlijk niet nodig hebt.

Association wijzigde dit bericht 08-03-2005 18:51 (33%)

Even nog over de score. Je krijgt bij de nieuwere examens, in ieder geval het 2003 traject, gewoon keurig een blaadje met je score en per onderwerp een balkje. Kijk op de onderstaande link voor een voorbeeld.

Na het drukken op end exam krijg je direct failed of passed op je scherm en onderstaand blaadje komt dan uit de printer. (Hopenlijk met een hogere score..)

http://img175.exs.cx/img175/3937/result702913iu.jpg

Association wijzigde dit bericht 17-02-2005 21:48 (7%)

ye olde farte

quote:
Association schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 20:59:
Download eens een Testking of Transcender, dan krijg je een idee van de vraagstelling. Het zijn namelijk vaak lange vragen met veel informatie wat je eigenlijk niet nodig hebt.

De kunst bestaat juist uit het wegfilteren van de ruis ;)

wel grappig overigens, ik heb in september de examens gedaan die jij hier noemt, jouw scores zijn bijna precies hetzelfde als die van mij :P

PS: zo te zien ga jij in eerste instantie voor MCSA (3 core + 1 elective, ISA).
Vergeet niet dat je voor MCSE ook 293 en 294 nog mag doen (design).

alt-92 wijzigde dit bericht 17-02-2005 22:25 (14%)

quote:
BackSlash32 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 22:24:
[...]

De kunst bestaat juist uit het wegfilteren van de ruis ;)

wel grappig overigens, ik heb in september de examens gedaan die jij hier noemt, jouw scores zijn bijna precies hetzelfde als die van mij :P

PS: zo te zien ga jij in eerste instantie voor MCSA (3 core + 1 elective, ISA).
Vergeet niet dat je voor MCSE ook 293 en 294 nog mag doen (design).
Ben nu bijna MCSA inderdaad, ga echter gewoon door. (293, 294 en 298)

mooowwww

Als ik 70-290
70-291
70-293
70-294

Gehaald heb dan ben ik mcsa gecertificeerd, maar dan moet ik er nog 3 doen en die mag jezelf kiezen, kan iemand mij vertellen welke waar handig voor is zodat ik kan zien welke ik moet kiezen, wil het liefst iets als systeembeheerder van een groot bedrijf doen, zodat ik de systemen zelf kan installeren en onderhouden/beheren

racoon wijzigde dit bericht 18-02-2005 16:32 (24%)

ITexperience.net

quote:
racoon schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 16:05:
Als ik 70-290
70-291
70-293
70-294

Gehaald heb dan ben ik mcsa gecertificeerd, maar dan moet ik er nog 3 doen en die mag jezelf kiezen, kan iemand mij vertellen welke waar handig voor is zodat ik kan zien welke ik moet kiezen, wil het liefst iets als systeembeheerder van een groot bedrijf doen, zodat ik de systemen zelf kan installeren en onderhouden/beheren

Zonder 70-270 of 210 ben je nog geen MCSA hoor :?

Zie: http://www.microsoft.com/learning/mcp/mcsa/windows2003/

Sowieso zou ik dus ook nog even 70-270 erbij nemen :) (geen 70-210, omdat 2000 enigszins veroudert. Hoe nieuwer de examens, hoe langer de resterende geldigheid)
quote:
racoon schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 16:05:
Als ik 70-290
70-291
70-293
70-294

70-293 en 70-294 zijn MCSE examens, voor MCSA heb je het volgende nodig:

Core Netwerk (beide verplicht):

70-290
70-291

Core OS (kies 1):

70-270 (XP)
70-210 (2K)

Elective (kies 1):

70-086 SMS
70-227 ISA
70-228 SQL
70-284 Exchange
70-299 Security

mooowwww

quote:
Association schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 19:25:
[...]

70-293 en 70-294 zijn MCSE examens, voor MCSA heb je het volgende nodig:

Core Netwerk (beide verplicht):

70-290
70-291

Core OS (kies 1):

70-270 (XP)
70-210 (2K)

Elective (kies 1):

70-086 SMS
70-227 ISA
70-228 SQL
70-284 Exchange
70-299 Security
Wat heb je aan xp of w2k modules als je voor w2k3 wil gaan?

quote:
racoon schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 19:31:
[...]

WAt heb je aan xp of w2k modules als je voor w2k3 wil gaan?
Je zult de client ook moeten kunnen ondersteunen. Wat heb je aan een server zonder clients? Gewoon een vereiste dus. MS gaat er vanuit dat een beheerder ook wel eens achter een client zit, en dat is ook vaak zo. Vooral in de MKB omgevingen. Je zult GPO's etc ook op clients gaan testen.

Opnieuw opstarten...

Specs do matter....
OMG .
Ik had eerst MCE uitgeprobeerd op een P3, 1GHz met 512 MB.
(Een compaq Deskpro professional met ECC geheugen,dus een stabiele pc.)
Puur om te testen.
Toen was ik al verliefd, maar echt werkbaar was het niet.
Multitasking was niet echt prima.
Voorbeeldje: TV kijken en dan de gids aanzetten om opnames te programeren ging wel, maar zoooo enorm traag.
6 uur vooruit, door middel van fastforward, kost 2 a 5 seconden.

Nu heb ik een P4 2.6 Ghz HT met 512MB, en nu draait het soepel!
De gids is nu een heerlijk iets als je TV zit te kijken, als het programma is net te saai om te blijven kijken.Even naar de gids, met het programma rechtsonderin en als achtergrondgeluid,en dan kijken wat er nog meer is.

Het truucje van Online Spotlight is geweldig! _/-\o_
Music Brigade... O+ oow.

Gelukkig is Microsoft zo dominant (please,geen reacties hierop) want als je eerst de amerikaanse Online Spotlight kiest, kan je MSN Tv en MSN music toevoegen aan programma's en daarna IE op UK zetten,zodat je en MSN Music in je programma hebt, en Music brigate bij Online Spotlight.

(maar jammer van de dominatie dat je Music Brigate niet aan je programma's kan toevoegen ;) )

Wat grappig is, je kan ondertiteling voor doven aan zetten.
(instellingen, Tv, ondertiteling)
Als je nu het geluid dempt, kan je teletekst pagina 888 toevoegen.

Maar als je niet doof bent :Pagina 222 (Nu en later), of sport( pagina 666), of nieuws (101) ;)
Handig

Pc, smilies waren gratis

iMac 17"!

quote:
weeraanmelden schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 22:10:
Blah blah MCE blah blah blah MCE blah blaaaaah
MCSE is iets anders dan MCE :Y)

Das computermachine ist nicht fuer gefingerpoken und mittengrabben. Ist easy schnappen der springenwerk, blowenfusen und poppencorken mit spitzensparken. Ist nicht fuer gewerken bei das dumpkopfen.

mooowwww

quote:
weeraanmelden schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 22:10:
Specs do matter....
OMG .
Ik had eerst MCE uitgeprobeerd op een P3, 1GHz met 512 MB.
(Een compaq Deskpro professional met ECC geheugen,dus een stabiele pc.)
Puur om te testen.
Toen was ik al verliefd, maar echt werkbaar was het niet.
Multitasking was niet echt prima.
Voorbeeldje: TV kijken en dan de gids aanzetten om opnames te programeren ging wel, maar zoooo enorm traag.
6 uur vooruit, door middel van fastforward, kost 2 a 5 seconden.

Nu heb ik een P4 2.6 Ghz HT met 512MB, en nu draait het soepel!
De gids is nu een heerlijk iets als je TV zit te kijken, als het programma is net te saai om te blijven kijken.Even naar de gids, met het programma rechtsonderin en als achtergrondgeluid,en dan kijken wat er nog meer is.

Het truucje van Online Spotlight is geweldig! _/-\o_
Music Brigade... O+ oow.

Gelukkig is Microsoft zo dominant (please,geen reacties hierop) want als je eerst de amerikaanse Online Spotlight kiest, kan je MSN Tv en MSN music toevoegen aan programma's en daarna IE op UK zetten,zodat je en MSN Music in je programma hebt, en Music brigate bij Online Spotlight.

(maar jammer van de dominatie dat je Music Brigate niet aan je programma's kan toevoegen ;) )

Wat grappig is, je kan ondertiteling voor doven aan zetten.
(instellingen, Tv, ondertiteling)
Als je nu het geluid dempt, kan je teletekst pagina 888 toevoegen.

Maar als je niet doof bent :Pagina 222 (Nu en later), of sport( pagina 666), of nieuws (101) ;)
Handig

Pc, smilies waren gratis
WAt heeftdit met MCSE te maken :?

it's just me

geen idee..
anyway ben nu dus 2000 gecertificeerd..
iemand wat tips adviezen voor upgraden naar 2003?
Waar moet ik op letten?
belangrijke wijzigingen..

offtopic

any help is welcome...
verder ben ik inmiddels gecontacteerd door een ICT-detacheerder?
iemand ervaring daarmee...

/offtopic

mooowwww

quote:
Security schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 18:35:
geen idee..
anyway ben nu dus 2000 gecertificeerd..
iemand wat tips adviezen voor upgraden naar 2003?
Waar moet ik op letten?
belangrijke wijzigingen..

offtopic

any help is welcome...
verder ben ik inmiddels gecontacteerd door een ICT-detacheerder?
iemand ervaring daarmee...

/offtopic
Ik heb ook via een detacheerder gewerkt en het was bij mij zo zodra me project voorbij was gingen hun opzoek naar een ander project en vinden ze niks , dan kon ik opleidingen gaan volgen

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws