Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
died_laughing schreef op 03 november 2004 @ 13:51:
Ik ga over 2 weken het 70-215 (windows 200 server) examen doen.
Ik heb het microsoft boek gelezen en de opdrachten gemaakt.
Nu ben ik bezig met transcender examens oefenen.
Heeft er iemand nog tips voor het examen?

Probeer zoveel mogelijk praktijk oefening ook daadwerkelijk te begrijpen en uit te voeren. Verder zou ik ook Transcender oefeningen maken en de documenten van Learnkey doorlezen.

Alvast succes ermee! ;)

Acties: [view]

Door: F_J_K Admin Softe Goederen
Front Verplichte Underscores

offtopic:
Satteliet tv vraag+replies verwijderd, "klein"beetje offtopic :+ De poster geef ik wel meer uitleg buiten dit topic om.

F_J_K wijzigde dit bericht 04-11-2004 09:35 (3%)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind'

ITexperience.net

quote:
/downtime/ schreef op woensdag 27 oktober 2004 @ 18:52:
Klagen moet je bij Microsoft doen. Van hun krijg je je certificaat en toebehoren. Zelf wacht ik ook nog op een pakket van Microsoft aangezien ik vorige maand m'n MCSA afgerond heb.

Ik heb Microsoft vorig jaar eens gebeld toen bleek dat ik door een foutje 2 verschillende MCP accounts had en het laatst gehaalde examen niet op hetzelfde account was geregistreerd als de rest.
Op het examen-aanvraagformulier wordt om het MCP ID gevraagd en ik had een verkeerd nummer ingevuld. Daarom was er een nieuw MCP account voor me aangemaakt zodat ik er opeens 2 had.

Is netjes opgelost, ze hebben m'n adres en andere gegevens meteen up-to-date gebracht, en ze hebben beide MCP accounts samengevoegd zodat alle gehaalde examens op het juiste account kwamen te staan.

Mag ik even spugen op Microsoft?
Ik probeerde vanmiddag te bellen met mijn mobiel. Maar dat ging dus niet: "De door u gekozen dienst is niet bereikbaar vanaf uw mobiele telefoon".
Hoe verwachten ze dat ik ze ooit kan bellen dan? :? Ik heb mijn vaste telefoon allang opgezegd, omdat ik daar geen geld voor had :/

Nouja, wordt het toch maar mailen. Slechte service :|

Dit weekend overigens op de HHC Beurs bij het Boekenfestijn.com 2 boeken gekocht van Sybex (290 en 294). Kostte me bij elkaar 17 euro B)
quote:
died_laughing schreef op woensdag 03 november 2004 @ 13:51:
Ik ga over 2 weken het 70-215 (windows 200 server) examen doen.
Ik heb het microsoft boek gelezen en de opdrachten gemaakt.
Nu ben ik bezig met transcender examens oefenen.
Heeft er iemand nog tips voor het examen?

server ging bij mij vooral veel over disk management.
aantal countertjes in de performance monitor
al met al niet zo moeilijk

ja is zeker nuttig als je het ondersteund met praktijkervaring... ben er zelf ook ooit aan begonnen, helaas door faillisement van het bedrijf waar ik toen werkte de cursus niet af kunnen maken. Maar word nu ingehuurd door een bedrijf die deels gekeken heeft naar de papieren die ik heb en de praktijkervaring... word nu naar opdrachtgevers als justitie gestuurd...

had ik ook niet gedacht hier te eindigen... ben begonnen als verwarmingsmonteur... en heb noodgedwongen van mijn hobby mijn werk moeten maken ds vandaar de vreemde overstap...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

5,3? Op de schaal van richter?

quote:
Cis schreef op maandag 15 november 2004 @ 18:01:
[...]
Mag ik even spugen op Microsoft?
Ik probeerde vanmiddag te bellen met mijn mobiel. Maar dat ging dus niet: "De door u gekozen dienst is niet bereikbaar vanaf uw mobiele telefoon".
Waarom nu weer de schuld van Microsoft? :? Volgens mij is dat een provider of abonnement probleem van je mobiel. Het lijkt mij toch sterk dat je standaard niet kan bellen naar dat nummer.

quote:
Waarom nu weer de schuld van Microsoft? :? Volgens mij is dat een provider of abonnement probleem van je mobiel. Het lijkt mij toch sterk dat je standaard niet kan bellen naar dat nummer.
Het zal wel een 0800 (gratis) nummer zijn. Die zijn wel vaker niet vanaf een mobieltje te bereiken omdat de kosten dan, volgens mij, voor de ontvanger zijn.

Das computermachine ist nicht fuer gefingerpoken und mittengrabben. Ist easy schnappen der springenwerk, blowenfusen und poppencorken mit spitzensparken. Ist nicht fuer gewerken bei das dumpkopfen.

01000010 01101111 01110010

quote:
Grolsch schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 09:20:
[...]

server ging bij mij vooral veel over disk management.
aantal countertjes in de performance monitor
al met al niet zo moeilijk
Zegt totaal niets. Ik kreeg bijna niets over disk management bijvoorbeeld. Het examen is adaptive tegenwoordig.

Geen schaap.

quote:
Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 14:13:
Zegt totaal niets. Ik kreeg bijna niets over disk management bijvoorbeeld. Het examen is adaptive tegenwoordig.
Dat valt tegen. Geen enkele van de 4 examens die ik deed was een adaptive examen. Wel worden alle examenvragen uit een poule van zo'n 1000 vragen gehaald. Het soort vragen wat je krijgt is dus een kwestie van toeval.

Das computermachine ist nicht fuer gefingerpoken und mittengrabben. Ist easy schnappen der springenwerk, blowenfusen und poppencorken mit spitzensparken. Ist nicht fuer gewerken bei das dumpkopfen.

01000010 01101111 01110010

Wie heeft 70-218 al gedaan en hoe was hij?

Geen schaap.

quote:
mutsje schreef op woensdag 27 oktober 2004 @ 09:32:
als je je welkoms pakket (certificate met feliciatie voor je MCSE een speltje en een pasje waarmee je je kunt identificeren als officiele mcse'er) niet hebt gehad moet je de support desk van MS mailen (via de mcp site) heb ik ook gedaan omdat een en ander verkeerd was gegaan.
Je krijgt je welkomskit niet meer automagisch thuisgestuurd, op je persoonlijke mcp pagina kun je hem tegenwoordig aanvragen !

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Ik doe sinds kort ook aan de mcse examens en heb afgelopen donderdag me eerste examen gehad (70-290) en met een score van 871 behaald, dus nog 6 examens te gaan, gelukkig heb ik een regeling via een school dat het maar 35 euro per examen is, dus zo veel gaat me dit niet kosten totaal.
En boeken print ik ook gewoon uit op school voor nix

bjwild2 wijzigde dit bericht 27-11-2004 16:26 (10%)

Getting things done

Even een korte vraag:
Heeft het zin om zo'n i-studie te doen via de LOI? Iemand ervaringen mee? Of is dat weggegooit geld, ik kan ik beter gewoon de Mspress boeken aanschaffen en de zelfstudie-mcse 2000/2003 te gaan doen?

Ik zit nog een beetje te twijfelen namelijk. Zelfstudie kun je gewoon op je eigen tempo doen, via de LOI moet je iedere module in driee maanden gedaan hebben. (Correct me if i'm wrong ;) )

Overgens krijg ik alles van de baas vergoed, dus voor het geld hoef ik het niet echt te laten. :)

(Via de LOI kost MSCE 2000 en 2003 ongeveer ¤ 4500,00).

SysRq wijzigde dit bericht 24-12-2004 15:24 (9%)

-

quote:
(Via de LOI kost MSCE 2000 en 2003 ongeveer ¤ 4500,00).

Voor een "echte" cursus, incl. dagen in een klaslokaal, zou ik dat nog wel te overwegen vinden als de baas betaald. Maar volgens mij (heb geen ervaring met de LOI) is die LOI studie feitelijk gewoon zelfstudie en dan is het wel erg duur.
Ik zou gewoon de boeken kopen en het op eigen houtje proberen. Dan ben je volgens mij voor ¤ 1500 al klaar (kosten van boeken en examens). Dat de baas wil betalen is natuurlijk nog niet een reden om ¤ 3000 teveel uit te geven.

Ik heb trouwens de indruk dat je die limiet van 3 maanden per examen een nadeel van de LOI vindt. Ik zou het juist een voordeel vinden. Als je jezelf geen doel stelt loop je het risico dat je het studeren voor je uit blijft schuiven en je MCSE nooit haalt. Ik tenminste wel. Nu moet je steeds voor een bepaalde datum een examen gedaan hebben.
Bovendien zul je voor MCSE 2000 en dan de upgrade naar 2003 minstens 8 of 9 examens moet halen. Als je daar elke keer meer dan 3 maanden voor uittrekt moet je de volgende MCSE alweer gaan halen tegen de tijd dat je klaar bent.

ITexperience.net

Even ter controle:
ik heb inmiddels dat welkomstpakket enzo ontvangen.
Echter: ik kan nergens iets terugvinden dat ik 70-270 heb afgerond. Hoor je daar een bevestiging voor te krijgen (in de vorm van een soort diploma?)? Of is het normaal dat je dat alleen kan controleren via VUE.com?
quote:
Cis schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:18:
Even ter controle:
ik heb inmiddels dat welkomstpakket enzo ontvangen.
Echter: ik kan nergens iets terugvinden dat ik 70-270 heb afgerond. Hoor je daar een bevestiging voor te krijgen (in de vorm van een soort diploma?)? Of is het normaal dat je dat alleen kan controleren via VUE.com?

als het goed is kun je inloggen op http://www.microsoft.com/learning/mcp/mcpmembersite.asp

en daar kun je onder het kopje view my transcript, kunnen kijken wanneer je de boel gehaalt hebt etc.

Beste Tweakers,

Ik heb sinds enige tijd al mijn Windows 2000 Prof. (MCP) certificaat. Nu zit ik met een dilemma. Ik wil namelijk eerst de core (210, 215, 216, 217) halen met Windows 2000 Omdat ik hier nog de boeken van heb ligggen. En vervolgens als ik hiervoor geslaagd ben, dan een extra training doen om mijn Core exmens om te zetten naar 2003.

Is hier een mogelijkheid voor of eventueel jullie meningen hierover?

quote:
NCU schreef op maandag 31 januari 2005 @ 14:21:
Beste Tweakers,

Ik heb sinds enige tijd al mijn Windows 2000 Prof. (MCP) certificaat. Nu zit ik met een dilemma. Ik wil namelijk eerst de core (210, 215, 216, 217) halen met Windows 2000 Omdat ik hier nog de boeken van heb ligggen. En vervolgens als ik hiervoor geslaagd ben, dan een extra training doen om mijn Core exmens om te zetten naar 2003.

Is hier een mogelijkheid voor of eventueel jullie meningen hierover?

Na wat specifieker zoeken, heb ik de oplossing gevonden.

Het is inderdaad mogelijk om je MCSA/MCSE 2000 om te zetten naar MCSA/MCSE 2003. De MCSA 2000 module wordt door middel van 1 extra module omgezet naar 2003. Namelijk de module 70-292. Voor MCSE 2000 zijn hier twee modules voor vereist. Namelijk 70-292 en 70-296.

Microsoft Upgrade from MCSE on Microsoft Windows 2000 to Windows 2003 :)

ITexperience.net

quote:
NCU schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 21:33:
[...]

Na wat specifieker zoeken, heb ik de oplossing gevonden.

Het is inderdaad mogelijk om je MCSA/MCSE 2000 om te zetten naar MCSA/MCSE 2003. De MCSA 2000 module wordt door middel van 1 extra module omgezet naar 2003. Namelijk de module 70-292. Voor MCSE 2000 zijn hier twee modules voor vereist. Namelijk 70-292 en 70-296.

Microsoft Upgrade from MCSE on Microsoft Windows 2000 to Windows 2003 :)

Jammer dat ik je post nu pas zie. Had het je zo kunnen vertellen :)

Vergeet niet om ook je electives te doen :)

Ik weet niet of de boeken je veel gekost hebben. Maar ik zou je toch adviseren om direct 2003 te doen. Dat scheelt je 2 examens, dus 280 euro excl btw. Daar kun je toch aardig wat boeken voor kopen. Plus je hoeft 2 examens minder te doen :)
quote:
Cis schreef op zondag 06 februari 2005 @ 02:22:
[...]

Jammer dat ik je post nu pas zie. Had het je zo kunnen vertellen :)

Vergeet niet om ook je electives te doen :)

Ik weet niet of de boeken je veel gekost hebben. Maar ik zou je toch adviseren om direct 2003 te doen. Dat scheelt je 2 examens, dus 280 euro excl btw. Daar kun je toch aardig wat boeken voor kopen. Plus je hoeft 2 examens minder te doen :)

Ik moet 1 examan extra doen. Namelijk de 70-292 module. Deze is ervoor om je MCSA 2000 certificaat om te zetten naar een MCSA 2003 certificaat. Mijn 70-210, 215, 216, 217 boeken zijn allemaal 2000 en de andere drie optionele examens heb ik gekozen voor Windows 2003. Dus op het einde het ik mijn MCSE 2003 binnen met 1 extra module en 1 extra boek (70-292).

Ik hoop dat je het verhaal begrijpt! ;)

ITexperience.net

quote:
NCU schreef op zondag 06 februari 2005 @ 11:06:
[...]

Ik moet 1 examan extra doen. Namelijk de 70-292 module. Deze is ervoor om je MCSA 2000 certificaat om te zetten naar een MCSA 2003 certificaat. Mijn 70-210, 215, 216, 217 boeken zijn allemaal 2000 en de andere drie optionele examens heb ik gekozen voor Windows 2003. Dus op het einde het ik mijn MCSE 2003 binnen met 1 extra module en 1 extra boek (70-292).

Ik hoop dat je het verhaal begrijpt! ;)

Jep. Ik dacht dat je ook nog 296 moest doen als extra examen. Maar dat hoeft dus niet, lees ik uit je verhaal :)
Succes in ieder geval! :)
Denknoutochisnajoh!

Er zijn veel mensen die na hun certificatie hun boeken verkopen... Ga maar eens zoeken voor een MCSA-kit met 4 boeken moet je niet meer kwijt zijn dan 65 Euro.

NCA : je bent al MCP. dan hoef je de 210 toch niet meer? Ik zou dan gan voor de 215,218 en bijv. 227(ISA) ben je mooi MCSA 2000, dan ga je 292 doen en 293,294 en nog een elective, ben je klaar op jou manier. Persoonlijk zou ik meteen met 2003 beginnen, als je nl de 210 hebt hoef je daarvan nog maar 6 examens.

technopeuter wijzigde dit bericht 09-02-2005 10:18 (50%)

In omnibus requiem quaesivi et nusquam inveni nisi in angulo cum libro

quote:
technopeuter schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 10:15:
Er zijn veel mensen die na hun certificatie hun boeken verkopen... Ga maar eens zoeken voor een MCSA-kit met 4 boeken moet je niet meer kwijt zijn dan 65 Euro.

NCA : je bent al MCP. dan hoef je de 210 toch niet meer? Ik zou dan gan voor de 215,218 en bijv. 227(ISA) ben je mooi MCSA 2000, dan ga je 292 doen en 293,294 en nog een elective, ben je klaar op jou manier. Persoonlijk zou ik meteen met 2003 beginnen, als je nl de 210 hebt hoef je daarvan nog maar 6 examens.

Inderdaad. :) Nu heb ik nog een vraag met betrekking tot de TrainDump's die je zoal kunt vinden/downloaden via vrienden/kennisen ;) Zijn deze nu echt zo betrouwbaar. Een klasgenoot van me heeft er laatst een gekocht en hij zei dat hij daarmee het 70-215 examen perfect zou moeten kunnen maken. Ik heb hier zo mijn twijfels over? :? Dan zou iedereen toch al MCSE 2003 zijn!

Oftewel in hoevere zijn de BrainDumps betrouwbaar om een officieel Microsoft examen tot een goed resultaat te brengen?

ITexperience.net

quote:
NCU schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 18:27:
[...]

Inderdaad. :) Nu heb ik nog een vraag met betrekking tot de TrainDump's die je zoal kunt vinden/downloaden via vrienden/kennisen ;) Zijn deze nu echt zo betrouwbaar. Een klasgenoot van me heeft er laatst een gekocht en hij zei dat hij daarmee het 70-215 examen perfect zou moeten kunnen maken. Ik heb hier zo mijn twijfels over? :? Dan zou iedereen toch al MCSE 2003 zijn!

Oftewel in hoevere zijn de BrainDumps betrouwbaar om een officieel Microsoft examen tot een goed resultaat te brengen?

Bij mijn 70-270 examen had ik ongeveer 40% van de vragen al eens gezien, en daar was ik dus op voorbereid. Of de antwoorden goed zijn, weet ik niet, maar op mcsebraindumps.com kan iedere gebruiker een antwoord geven + motivatie. Dit is over het algemeen wel betrouwbaar omdat er veel mensen hebben geantwoord.
Overigens moet ik zeggen dat het me niet leuk lijkt om op basis van braindumps zo'n examen te halen. Het is wel handig om wat zelfverzekerder te zijn, maar ik ben van mening dat iedereen gewoon dat boek uit z'n kop hoort te kennen + praktijkervaring (zelf opgedaan, of opgedaan in een bedrijf)
quote:
Cis schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 21:49:
[...]

Bij mijn 70-270 examen had ik ongeveer 40% van de vragen al eens gezien, en daar was ik dus op voorbereid. Of de antwoorden goed zijn, weet ik niet, maar op mcsebraindumps.com kan iedere gebruiker een antwoord geven + motivatie. Dit is over het algemeen wel betrouwbaar omdat er veel mensen hebben geantwoord.
Overigens moet ik zeggen dat het me niet leuk lijkt om op basis van braindumps zo'n examen te halen. Het is wel handig om wat zelfverzekerder te zijn, maar ik ben van mening dat iedereen gewoon dat boek uit z'n kop hoort te kennen + praktijkervaring (zelf opgedaan, of opgedaan in een bedrijf)
Daar ben ik het ook volkomen mee eens! Anders toont het MCSE examen niets meer aan van je Kennis. In ieder geval bedankt!

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws