Hoofdcategorieën
Topicacties

[MCSE] Ervaringen en discussies*

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
quote:
mutsje schreef op 27 september 2004 @ 14:41:
70-216 is trouwens redelijk pittig (mijn ervaring). Veel mensen zakken ervoor zie het als de brainbreaker die networking essentials voor NT4 mcse was.

Maar kunnen we weer ON topic gaan. Het gaat hier om ervaringen die je als mcse'r hebt en niet als je het nog moet worden :+

Ik ga 70-216 morgen doen maar ik denk niet dat het te vergelijken is met Networking Essentials (die ik 4 jaar geleden al heb gedaan).
Netwerking Essentials was een makkie (en stond ook bekend als een makkelijk examen) terwijl 70-216 geldt als 1 van de moeilijkste Microsoft examens.

Das computermachine ist nicht fuer gefingerpoken und mittengrabben. Ist easy schnappen der springenwerk, blowenfusen und poppencorken mit spitzensparken. Ist nicht fuer gewerken bei das dumpkopfen.

Reg. datum: 13 juni 1999

quote:
mutsje schreef op 27 september 2004 @ 14:41:
waarom niet gelijk 70-216 erbij pakken dan nog 3 electives die in het straatje MCSE2000 vallen. Hier heb je veel meer aan dan MCSA namelijk op je CV.

Ik niet, dat hele MCSE boeit me niet veel. Wie een beetje kan leren en tijd genoeg heeft kan het worden. Na deze 2 examens is het wel weer genoeg geweest.
Waarom nog veel moeite voor Windows 2000 als 2003 al dik een jaar van start is ? :?

My QR-Code
Reg. datum: 06 september 2001

quote:
Serum schreef op 27 september 2004 @ 14:59:
[...]
Waarom nog veel moeite voor Windows 2000 als 2003 al dik een jaar van start is ? :?
Er wordt meer gekeken naar het MCSE gedeelte dan naar het 2000/2003 gedeelte. Daarom misschien? Ik heb afgelopen juli MCSE 2000 en MCDBA 2000 gehaald, en ben voorlopig nog niet van plan te upgraden naar MCSE 2003. Ik ga eerst voor MCAD...

quote:
c70070540 schreef op 27 september 2004 @ 15:02:
[...]

Er wordt meer gekeken naar het MCSE gedeelte dan naar het 2000/2003 gedeelte. Daarom misschien? Ik heb afgelopen juli MCSE 2000 en MCDBA 2000 gehaald, en ben voorlopig nog niet van plan te upgraden naar MCSE 2003. Ik ga eerst voor MCAD...
Dat is persoonlijk natuurlijk. Daarnaast heb ik heb helemaal geen tijd voor zulke studies na een (te) volle werk-week. :/

Citrix Certified Prutser
Reg. datum: 21 september 2000

quote:
Serum schreef op 27 september 2004 @ 14:59:
[...]

Ik niet, dat hele MCSE boeit me niet veel. Wie een beetje kan leren en tijd genoeg heeft kan het worden. Na deze 2 examens is het wel weer genoeg geweest.

omdat als je MCSE2000 bent met 2 upgrade examens je MCSE2000 kunt upgraden naar 2003. die 2 examens behappen dan 7 delen in 2x.

en als mcse je niet boeit waarom post je dan in dit topic?

mutsje wijzigde dit bericht 27-09-2004 15:58 (7%)

My QR-Code

quote:
Serum schreef op 27 september 2004 @ 15:23:
[...]

Dat is persoonlijk natuurlijk. Daarnaast heb ik heb helemaal geen tijd voor zulke studies na een (te) volle werk-week. :/

Dat geen tijd hebben is puur een kwestie van prioriteiten stellen. Als je het er niet voor over hebt, dan is de prioriteit laag en doe je het niet. Als je het er wel voor over hebt, dan is de prioroteit hoog en ben je sneller geneigd het te doen ;)
Ik heb MCSE 2000 en MCDBA 2000 ook gehaald na werktijd terwijl ik ook sport, vrienden heb en een gezin met drie kinderen. En ook mijn vrouw heeft nog de nodige aandacht nodig gehad.

Member of CoBS

als jij net zo weinig moeite hebt met leren als ik zou je kunnen kiezen voor zelfstudie wat ik nu ook doe.
Ik hoop in january MCSA 2003 te zijn en tot op heden gaat mij dit nog goed af.
Voor goedkope studieboeken moet je jezelf inschrijven bij www.mcse.nl kan je het hele pakket bestellen met een leuke korting :)

Wat voor opleiding je ook gaat volgen of het nu de Linux/Unix kant is Cisco MCSE etc. ik zou het niet doen om te patsen maar voor de intresse.
Wanneer de intresse ontbreekt in zon studie gaat het stukken moeilijker of ga je het niet redden laat ik zeggen het moet een soort roeping zijn.

Verder lijkt het mij verstandig als je boeken gaat kopen dat je van module 70-270 (windows XP prof) niet het nederlandse maar het engelse boek neemt.
Ik ben hier ook ingetrapt en vreemd genoeg omdat de opleiding in het engels is leert dat opeens stukken moeilijker.

Gezien je HBO opleiding moet jij dat makkelijk aankunnen je hebt doelgericht voor het vak gekozen en het kan een leuke aanvulling zijn als je gaat solliciteren.
Het is en het blijft een veel gevraagd papiertje en wanneer jij je HBO hebt afgerond en je hebt dan ook nog MCSE of een soortgelijke opleiding moet het vinden van een baan totaal geen moeite zijn.

Verder kan je je examens aanvragen bij http://www.prometric.com/

lees maar even op wat sites over de ervaringen ik denk dat je er genoeg info op kunt vinden namenlijk.

in ieder geval succes

Amd X2 4400+ Asus A8n32 sli de luxe,OCZ 2 gig Gold GX pc4000,XFX GF7900GTX 2*74gig Raptor raid 0,Highpoint rocketraid 2310 raidcontroller,4*maxtor maxline 300gb raid 5

Citrix Certified Prutser

MSCE halen 1 ding daarna in de praktijk brengen is heel ander ding.. Er word momenteel enorm MCSE gevraagd in de markt maar dan moet je ook nog bewijsen met basic vragen dat je de stof ook in de praktijk onder de knie hebt..... als je al niet weet wat een "net use" is houd het snel op en ja ze komen voorbij hier hoor..... papieren MCSE'ers zijn dat ..braindumps stampen examens scoren en denken bakken vol met geld te gaan verdienen tot ze een server moeten beheren en aanpassen moeten doen hihi..
Member of CoBS

quote:
mutsje schreef op 27 september 2004 @ 16:15:
MSCE halen 1 ding daarna in de praktijk brengen is heel ander ding.. Er word momenteel enorm MCSE gevraagd in de markt maar dan moet je ook nog bewijsen met basic vragen dat je de stof ook in de praktijk onder de knie hebt..... als je al niet weet wat een "net use" is houd het snel op en ja ze komen voorbij hier hoor..... papieren MCSE'ers zijn dat ..braindumps stampen examens scoren en denken bakken vol met geld te gaan verdienen tot ze een server moeten beheren en aanpassen moeten doen hihi..

In de 2k hype zijn er diverse mensen omgeschoold tot ICTer en die kregen vrijwel allemaal toen mcse2000.
In de meeste gevallen waren dat mensen die totaal geen affiniteit hadden met automatisering maar vanwege een dikke auto van de zaak,gsm en topsalaris voor dit beroep kozen.
Wanneer je diergeneeskunde had gestudeerd kon je zelfs nog omgeschoold worden tot ICTer belachelijk gewoon :r
Hier komt het woord papieren MCSEer vandaan mensen met veel theoretische kennis maar totaal geen inzicht in de praktijk.
Weet nog goed toen de markt in elkaar zakte toen zoveel procent van de icters van baan/beroep wilden veranderen vanwege het burnout effect (te veel werk doen in te korte tijd)
Ik denk dat de meeste rotte appels inmiddels wel een ander vak hebben gekozen en er op dit moment veelal mensen op de plaatsen zitten die er ook echt hun beroep van gemaakt hebben met een bewuste keuze.

ICT is een vak waar je echt voor moet kiezen en een soort passie moet zijn net als dat economen graag met cijfertjes spelen spelen icters graag met computers,servers en netwerken.
Zo heeft ieder zijn beroep en die papieren MCSEers vallen al vrij vroeg door de mand het is namenlijk geen begin jaren 2000 meer :)

Mij zou zon auto van de zaak totaal niet boeien of die intressante gsm waarmee je in de supermarkt gebeld word ivm complexe problemen met een netwerk :+
De vette jaren zijn al lang voorbij en het is nu een beroep geworden net als dat je kiest voor dierenarts,loodgieter,timmerman etc.
In alle regionen kan je er in aan de slag en meestal begint dat traject op MBO niveau

Amd X2 4400+ Asus A8n32 sli de luxe,OCZ 2 gig Gold GX pc4000,XFX GF7900GTX 2*74gig Raptor raid 0,Highpoint rocketraid 2310 raidcontroller,4*maxtor maxline 300gb raid 5

quote:
mutsje schreef op 27 september 2004 @ 15:58:
[...]

en als mcse je niet boeit waarom post je dan in dit topic?

Omdat ik met de examens bezig ben, of ben jij degene die bepaald wie in dit topic post ? Wat een onzin. :|

quote:
c70070540 schreef op 27 september 2004 @ 16:03:
[...]

Dat geen tijd hebben is puur een kwestie van prioriteiten stellen. Als je het er niet voor over hebt, dan is de prioriteit laag en doe je het niet. Als je het er wel voor over hebt, dan is de prioroteit hoog en ben je sneller geneigd het te doen ;)
Ik heb MCSE 2000 en MCDBA 2000 ook gehaald na werktijd terwijl ik ook sport, vrienden heb en een gezin met drie kinderen. En ook mijn vrouw heeft nog de nodige aandacht nodig gehad.
Gelukkig hebben we niet allemaal hetzelfde leventje en dus kunnen we elkaars prioriteiten dus ook niet bepalen. Ook jij niet .. :)

Getting things done
Reg. datum: 27 december 2001

Ik ga de zelfstudie dus doen. :P Wordt iig betaald via de zaak. Ben mij nu aan het orienteren welke boeken ik zal kopen, die van MSpress of andere...

-

quote:
Edwin van Cleef schreef op 27 september 2004 @ 16:29:
[...]

In de 2k hype zijn er diverse mensen omgeschoold tot ICTer en die kregen vrijwel allemaal toen mcse2000.
In de meeste gevallen waren dat mensen die totaal geen affiniteit hadden met automatisering maar vanwege een dikke auto van de zaak,gsm en topsalaris voor dit beroep kozen.
Wanneer je diergeneeskunde had gestudeerd kon je zelfs nog omgeschoold worden tot ICTer belachelijk gewoon :r
Hier komt het woord papieren MCSEer vandaan mensen met veel theoretische kennis maar totaal geen inzicht in de praktijk.
Weet nog goed toen de markt in elkaar zakte toen zoveel procent van de icters van baan/beroep wilden veranderen vanwege het burnout effect (te veel werk doen in te korte tijd)
Ik denk dat de meeste rotte appels inmiddels wel een ander vak hebben gekozen en er op dit moment veelal mensen op de plaatsen zitten die er ook echt hun beroep van gemaakt hebben met een bewuste keuze.

ICT is een vak waar je echt voor moet kiezen en een soort passie moet zijn net als dat economen graag met cijfertjes spelen spelen icters graag met computers,servers en netwerken.
Zo heeft ieder zijn beroep en die papieren MCSEers vallen al vrij vroeg door de mand het is namenlijk geen begin jaren 2000 meer :)

Mij zou zon auto van de zaak totaal niet boeien of die intressante gsm waarmee je in de supermarkt gebeld word ivm complexe problemen met een netwerk :+
De vette jaren zijn al lang voorbij en het is nu een beroep geworden net als dat je kiest voor dierenarts,loodgieter,timmerman etc.
In alle regionen kan je er in aan de slag en meestal begint dat traject op MBO niveau

Helemaal waar. In die tijd was de titel MCSE ook nog een minimale vereiste en een soort van maatstaaf om kennis te peilen. Op een andere manier was het gewoon erg lastig met al die nieuwe 'omgeschoolde techneuten'.
Tegenwoordig telt de werkervaring en het aantal en de grootte van projecten waarin je hebt meegedraaid een stuk zwaarder merk ik. Dat kan je dan nog wel onderbouwen met wat certificaten voor jezelf, maar dat moet ieder voor zich weten.

Alleen in bijvoorbeeld de detachering of bij mensen op dit moment geen werk hebben en druk aan het solliciteren is zal je misschien nog wat met MCSE-titels kunnen strooien om daar profijt uit te halen.

quote:
SysRq schreef op 28 september 2004 @ 07:53:
Ik ga de zelfstudie dus doen. :P Wordt iig betaald via de zaak. Ben mij nu aan het orienteren welke boeken ik zal kopen, die van MSpress of andere...
Bekijk de titels van Mark Minasi zeker ook even .. dat zijn top-boeken ! B)

My QR-Code

quote:
Serum schreef op 28 september 2004 @ 07:28:
[...]

Gelukkig hebben we niet allemaal hetzelfde leventje en dus kunnen we elkaars prioriteiten dus ook niet bepalen. Ook jij niet .. :)
Dat insinueerde ik ook helemaal niet... Ik legde alleen uit over prioriteitsbepaling ;)

quote:
c70070540 schreef op 28 september 2004 @ 12:41:
[...]

Dat insinueerde ik ook helemaal niet... Ik legde alleen uit over prioriteitsbepaling ;)
Owkeej. :)

quote:
Serum schreef op 28 september 2004 @ 07:59:
Bekijk de titels van Mark Minasi zeker ook even .. dat zijn top-boeken ! B)

Ik heb Mastering Windows 2000 Server van Minasi hier in de kast staan. Inderdaad een top boek maar helaas minder geschikt als examenvoorbereiding.
Het boek van Minasi is te dik, is niet op een specifiek examen gericht, en bevat teveel informatie die niet de officiele Microsoft doctrine volgt. Minasi geeft vaak betere antwoorden dan Microsoft maar helaas zul je op het examen gewoon het Microsoft antwoord moeten geven. Dat is alleen maar verwarrend :'(

Hou er rekening mee dat een goed boek niet persé een goede voorbereiding op het examen is. Lees Minasi als je praktische kennis wilt opdoen. Lees iets anders als je een examen wilt halen.

Zelf heb ik vanmiddag examen 70-216 (Network Infrastructure) gehaald en dat was de laatste voor m'n MCSA 2000 certificering. Gezien alle verhalen dat 70-216 zo moeilijk is had ik er meer van verwacht. Het was een lastig examen maar best te doen.
Ik kan trouwens dit boek aanraden voor dit examen. Het officiele Microsoft boek is ook goed maar bevat weer een boel informatie die je voor het examen niet nodig hebt.

Ik heb de 4 examens in de laatste 12 maanden allemaal door zelfstudie gedaan. De kosten van boeken en onkosten declareer ik bij m'n baas. Volgend jaar wil ik de upgrade naar MCSA 2003 gaan doen en misschien dat ik dan wel een weekje op cursus ga ofzo :*)

Ik heb 70-270, 70-215, 70-218 en als laatste 70-216 gedaan. Achteraf bekeken was 70-270 (het XP examen) de moeilijkste maar dat komt vooral omdat dit boek zo waardeloos is :( Het mist allerlei onderwerpen waar het examen veel aandacht aan besteed en besteed veel te veel aandacht aan zaken die niks met het examen te maken hebben. Kortom: Zoek een ander boek.

Das computermachine ist nicht fuer gefingerpoken und mittengrabben. Ist easy schnappen der springenwerk, blowenfusen und poppencorken mit spitzensparken. Ist nicht fuer gewerken bei das dumpkopfen.

Member of CoBS

ik heb zelf alle boeken van microsoft press.
Alles wat je moet weten staat er in en het examen word niet voorgekauwd zodat je ook zelf inzicht zal moeten tonen dat je het ook daadwerkelijk begrijpt ook.

Ik vind wel dat je het op deze manier het beste leert (zie papieren MCSEers)

Ik heb zojuist 70-218 gehaald, de volgende zou wel eens 70-214 kunnen worden.
Heeft iemand deze al gehaald of weet misschien of deze lastig is ?

Citrix Certified Prutser

welke is 70-214? ik ben zelf mcse2000 maar de nr's beetje kwijt :+ Ik vind nog steeds dat je papieren niks zeggen of je het daadwerkelijk ook kunt. Als iemand goed kan leren wil nog niet zeggen dat iemand ook goed systemen kan configureren/beheren.

quote:
mutsje schreef op 12 oktober 2004 @ 14:03:
welke is 70-214? ik ben zelf mcse2000 maar de nr's beetje kwijt :+ Ik vind nog steeds dat je papieren niks zeggen of je het daadwerkelijk ook kunt. Als iemand goed kan leren wil nog niet zeggen dat iemand ook goed systemen kan configureren/beheren.

Exam 70-214:
Implementing and Administering Security in a Microsoft Windows 2000 Network

Ik heb zo het vermoeden dat die best taai kan zijn. B)

NT4 was de tijd van omgeschoolde sukkels, ik heb daar toen niet aan meegedaan, was nog te jong en zat nog op school(de kennis en de kunde had ik toen wel). Ik ben wel gelijk begonnen met MCSE 2000 en heb heel heel veel MCSE NT4 piefjes zien sneuvelen.

De examens worden een stuk beter. MCSE 2003 heb ik gelukkig al.

Tegenwoordig is het bijna een vereiste dat je ook kennis hebt van Linux, Citrix, enz. enz.
MCSE zegt niet alles. En de praktijk wijst uit of je goed bent of niet.

ITexperience.net
Reg. datum: 31 december 2000

Vraagje: vorige maand heb ik een MCSE-examen succesvol afgelegd. :*)
Bij de instantie waar ik het examen aflegde, hadden ze
a) mijn naam verkeerd gespeld
b) de datum verkeerd neergezet (scheelde 1 dag

Omdat die vrouw daar niks van dat hele gedoe afwist, moest ik het zelf maar even regelen.

Enfin, ik heb via de Microsoft site mijn naam kunnen wijzigen. Tevens heb ik gevraagd of ze de datum van mijn examen konden veranderen, maar daar kreeg ik geen antwoord op.

Op het "proefcertificaat" staat dat ik nog een officieel diploma krijg + een welkomstpakket, maar deze heb ik beide nog niet mogen ontvangen.
Ik ben echter het spoor een beetje bijster: bij wie moet ik nu gaan klagen over die naam en datum? En van wie krijg ik het diploma? Van Vue.com of van Microsoft of van de instantie waar ik het examen deed? :?
Citrix Certified Prutser

als je je welkoms pakket (certificate met feliciatie voor je MCSE een speltje en een pasje waarmee je je kunt identificeren als officiele mcse'er) niet hebt gehad moet je de support desk van MS mailen (via de mcp site) heb ik ook gedaan omdat een en ander verkeerd was gegaan.
Klagen moet je bij Microsoft doen. Van hun krijg je je certificaat en toebehoren. Zelf wacht ik ook nog op een pakket van Microsoft aangezien ik vorige maand m'n MCSA afgerond heb.

Ik heb Microsoft vorig jaar eens gebeld toen bleek dat ik door een foutje 2 verschillende MCP accounts had en het laatst gehaalde examen niet op hetzelfde account was geregistreerd als de rest.
Op het examen-aanvraagformulier wordt om het MCP ID gevraagd en ik had een verkeerd nummer ingevuld. Daarom was er een nieuw MCP account voor me aangemaakt zodat ik er opeens 2 had.

Is netjes opgelost, ze hebben m'n adres en andere gegevens meteen up-to-date gebracht, en ze hebben beide MCP accounts samengevoegd zodat alle gehaalde examens op het juiste account kwamen te staan.

Therapy?
Reg. datum: 27 juli 2001

Ik ga over 2 weken het 70-215 (windows 200 server) examen doen.
Ik heb het microsoft boek gelezen en de opdrachten gemaakt.
Nu ben ik bezig met transcender examens oefenen.
Heeft er iemand nog tips voor het examen?

I think i've gone insane, I can't remember my own name. Team garbage? It could be worse, I could be you.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: