[MCSE] Ervaringen en discussies* Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.719 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 08:03
Wolvie,

waar werk je dan?
lijkt mij een bedrijf waar ik graag zou willen werken. :*)

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 21:32

@r!k

It is I, Leclerq

Helaas vanochtend voor de 2e keer 70-290 niet gehaald, ik had een score van 546, schrok er best wel van want gedurende het examen had ik echt niet het idee dat ik het zo slecht had gedaan. over 2 weken is de herkansing en ik ga in ieder mijn boeken nog eens heel goed doorlezen en proberen te achterhalen wat ik op het examen fout heb gedaan.

Die simulaties vind ik trouwens erg vaag, is niet echt duidelijk waar je nou kan stoppen, bij en website aanmaken moet je dan echt alle programma's afsluiten of kun je het iis scherm open laten staan als de websie draait. lijkt mij het 2e maar het wordt dus nergens aangegeven. beetje jammer vond ik dat.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6104

GrumpyGamerDad schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:10:
Wolvie,

waar werk je dan?
lijkt mij een bedrijf waar ik graag zou willen werken. :*)
Het is in Almere :)
Dus als de reisafstand geen probleem is.... 8)
ErikH schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:41:
Helaas vanochtend voor de 2e keer 70-290 niet gehaald, ik had een score van 546, schrok er best wel van want gedurende het examen had ik echt niet het idee dat ik het zo slecht had gedaan. over 2 weken is de herkansing en ik ga in ieder mijn boeken nog eens heel goed doorlezen en proberen te achterhalen wat ik op het examen fout heb gedaan.

Die simulaties vind ik trouwens erg vaag, is niet echt duidelijk waar je nou kan stoppen, bij en website aanmaken moet je dan echt alle programma's afsluiten of kun je het iis scherm open laten staan als de websie draait. lijkt mij het 2e maar het wordt dus nergens aangegeven. beetje jammer vond ik dat.
Bah, das vervelend jah. Als ik je een tip mag geven... Regel een MSPRESS book, die zijn erg goed en lopen alle facetten van de curussen door... tis een goede leidraad, ze zijn volledig en geven veel tips. Die gebruik ik ook altijd...

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 6104 op 26-04-2005 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

ErikH schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:41:

Zijn het voor de rest dezelfde soort vragen die ze stellen, m.a.w zijn de rest van de vragen "normaal" zoals je die ook in je eerste examen kreeg?

[ Voor 8% gewijzigd door Slasher op 04-05-2005 19:16 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-05 19:47

Ridge

From the Bold & the Beauti

nog 3 dagen en dan is het voor mij D-day 70-217 en ik haal nog maar 500 punten in proef examens :(. Ik haal echt veel dingen door mekaar :(.

Vooral die site links en link costs bah !

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05 13:06
ik moet morgen op voor de 296.

Afw88 wat het wordt :)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-05 09:16
Grolsch schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 11:49:

Gratis herkansing toch? :)

Ik heb vanmorgen gebeld naar nhrotterdam.nl voor een afspraak. Via de website kon ik mij niet inschrijven, omdat het webformulier niet goed werkte. Bij het telefoongesprek kwam naar voren dat de persoon, die er alles over wist, op vakantie was...

.... of ik volgende week maandag even wilde terugbellen. Dan was ze weer terug van vakantie :/

Lekker geregeld dus. maandagochtend vroeg even snel bellen dus :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Grolsch schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 11:49:

en gehaald >:)

precies 700 punten, dus op het nippertje, maar dat maakt allemaal niet uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 08:03
Grolsh.
Gefeliciteerd je bent waarschijnlijk een van de weinige die het examen gehaald hebben.
MCSE 2003 ;) ;) goed gedaan joh!!!!

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 19:36

mutsje

Certified Prutser

GrumpyGamerDad schreef op maandag 09 mei 2005 @ 10:52:
Grolsh.
Gefeliciteerd je bent waarschijnlijk een van de weinige die het examen gehaald hebben.
als Grolsch 292 ook heeft is die mcse2003 ja :) ik moet zelf nog in de herkansing voor 296 wou het toen te snel doen en ging zaken door elkaar halen. daarna geen zin meer gehad om te herkansen dus moet binnenkort maar weer eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Ik heb vorige week de 290 gehaald, die simulaties zijn best goed te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
Slasher schreef op maandag 09 mei 2005 @ 12:06:
Ik heb vorige week de 290 gehaald, die simulaties zijn best goed te doen!
Kun je een paar voorbeeldjes geven van dingen die je moest doen? Ik moet eind mei op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grolsch schreef op maandag 09 mei 2005 @ 09:05:
[...]

en gehaald >:)

precies 700 punten, dus op het nippertje, maar dat maakt allemaal niet uit :P
Gefeliciteerd !
Kan je ongeveer aangeven welke onderwerpen gevraagd werden?
En wat de verhoudingen ongeveer zijn? Wat moet je ZEKER goed doornemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-05 19:47

Ridge

From the Bold & the Beauti

70-217 in de knip en dat was de core

Zijn er nog tips voor de electives? 218, 219, 220 etc?? wat hebben jullie gedaan?

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Cis schreef op maandag 09 mei 2005 @ 12:59:
[...]

Kun je een paar voorbeeldjes geven van dingen die je moest doen? Ik moet eind mei op :)
Mag dat wel? Beetje over IIS, shadow copies en performance alert

[ Voor 40% gewijzigd door Slasher op 11-05-2005 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31556

ik hoor van collega's dat de boeken van ms-press voor mcse nogal prut zijn. Vooral het exchange 2003 boek. Is het echt zo slecht? Veel slechter dan het exchange boek wat ik nu gebruik kan het niet zijn.

En hoe zit het nou, maakt de volgorde waarin je de examens doet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 31556 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 19:43:
ik hoor van collega's dat de boeken van ms-press voor mcse nogal prut zijn. Vooral het exchange 2003 boek. Is het echt zo slecht?
De kwaliteit van de MSPRESS boeken is vrij wisselend. Er zitten behoorlijk goeie tussen maar ook slechte. Ik vond het 70-270 boek (XP pro) heel slecht omdat het stof behandelt die je niet nodig hebt op het examen en andere stof, waar wel naar gevraagd wordt, juist weg laat.
Maar er zijn ook MSPRESS boeken die ik wel goed vond. Omdat ik sowieso altijd Engelse boeken gebruik lees ik altijd de reviews op Amazon voordat ik een boek bestel. Vaak geeft dat wel een aardige indruk hoe goed een boek is.

De MSPRESS boeken hebben wel de eigenschap dat ze meestal meer stof behandelen, en in meer detail, dan je voor het examen nodig hebt. Of dat een voordeel of nadeel is, is afhankelijk van je eigen voorkeur. Als je met minimale inspanning gewoon het examen wilt halen, dan is extra stof een nadeel. Als je gewoon zoveel mogelijk wilt weten, dan is het een voordeel.
En hoe zit het nou, maakt de volgorde waarin je de examens doet uit?
Dat hangt van de boeken af. Als je een goed boek hebt, bevat het alle stof die relevant is voor het examen, en dan maakt de volgorde weinig uit. Als je een slecht boek hebt, mis je soms stof, en is het handig als je al andere examens gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
GrumpyGamerDad schreef op maandag 09 mei 2005 @ 10:52:
Grolsh.
tnx, ik voel me ook opgelucht om eerlijk te zijn.
Je zit er echt gigantisch tegen aan te hikken zo'n examen, en volgens mij zijn er echt nog weinig op het moment die 2003 zijn (tov 2000), dus wat dat betreft duidelijk een meer waarde
mutsje schreef op maandag 09 mei 2005 @ 11:06:
[...]

als Grolsch 292 ook heeft is die mcse2003 ja :) ik moet zelf nog in de herkansing voor 296 wou het toen te snel doen en ging zaken door elkaar halen. daarna geen zin meer gehad om te herkansen dus moet binnenkort maar weer eens.
* Grolsch heeft de 292 ook gehad.
Waarschijnlijk heb jij het "geluk" gehad dat jij je 292 een paar maand geleden hebt gemaakt :?

Dat is sinds kort werkelijk een kreng van een examen. Die vond ik persoonlijk S T U K K E N moeilijker dan de 96. Nog niet eens de stof, maar het idee hebben dat je alles wist, en dan toch zakken met 550 punten :(
Anoniem: 6104 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 15:32:
[...]

Gefeliciteerd !
Kan je ongeveer aangeven welke onderwerpen gevraagd werden?
En wat de verhoudingen ongeveer zijn? Wat moet je ZEKER goed doornemen?
HEEL breed.
Veel vragen over GPO's, resultant of policy's etc. etc.
Diepgaande vragen over DNS (conditional forwarding / ad integraded zone's in forest/domain partitions)
Functional levels, wat kan wel en vooral wat kan niet. Bijv. UGC in 2000 native mode of een GC neer zetten.
Veel bedrijfsovername situatie's.
Grote lappen tekst (tov de 292) waarin veel gezegt wordt, maar weinig verteld.
Meningen van security managers etc. etc.

succes voor een ieder die er nog voor moet, ik kan er weer 2/3 jaar tegen aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

ik heb 70-292 inderdaad ongeveer een maand nadat je het kon maken gehaald :+ alleen 296 ging ik 2 weken later voor ietsje pietsje te snel, je zag toen ook nog geen score alleen "you failed the test" blabla... * mutsje wou ook us early achiver zijn hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82003

Ben MCSE 2003 sinds feb. 2004. Had toen ook het geluk dat ik snel met w2k3 werkte en elke dag 3 uur in de trein zat, dus ik had tijd zat om te leren. de 292 was een makkie vorig jaar, heel makkelijke vragen over SUS, de 296 was toen ook niet zo moeilijk, alleen was het examen opgedeeld in 2 gedeeltes, 1 stuk 20 vragen en weinig tijd, daarna de rest van de vragen en veel tijd.

Ben nu druk aan het leren voor het isa 2004 examen. Het examen hiervoor zou binnenkort gelanceerd worden, maar zie deze nog niet op de MS site staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
persoonlijk heb ik van de 296 examens 9 vd 10 mensen het zien halen in de 1e keer.

Het vernieuwde 292 examen daarintegen, daar heb ik NIEMAND in 1 x zien slagen.

Alle 8 cursisten gezakt de 1e keer.
De 2e keer gingen er weer 5 onderuit.

Dat examen is dus wel degelijk verandert :(

[ Voor 3% gewijzigd door Grolsch op 10-05-2005 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Anoniem: 6104 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:16:

Bah, das vervelend jah. Als ik je een tip mag geven... Regel een MSPRESS book, die zijn erg goed en lopen alle facetten van de curussen door... tis een goede leidraad, ze zijn volledig en geven veel tips. Die gebruik ik ook altijd...
Bedankt voor de tip, ben hem inmiddels druk aan het doorlezen, zijn wel nog wat dingetjes naar voren gekomen die ik niet wist en op het examen gevraad werden dus das mooi meegenomen.

En ik kreeg een vraag over een website instellen die een bepaalde bandbreedte limiet had, en de andere 2 weet ik eerlijk gezegd niet meer.

In ieder geval heb ik over exact 1 week de herkansing dus nog even flink de boeken in duiken en hopen dat ik het nu wel haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130472

Grolsch schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 08:44:
persoonlijk heb ik van de 296 examens 9 vd 10 mensen het zien halen in de 1e keer.

Het vernieuwde 292 examen daarintegen, daar heb ik NIEMAND in 1 x zien slagen.

Alle 8 cursisten gezakt de 1e keer.
De 2e keer gingen er weer 5 onderuit.

Dat examen is dus wel degelijk verandert :(
leuk bericht! ik ga 292 vrijdag doen :) (Voor de 1e keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Anoniem: 130472 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:02:
[...]

allereerst veel succes!

Ik hoop voor je dat je een goede voorbereiding hebt gehad.

Wat heb je precies gedaan? cursus / boeken / zelfstudie ?

Tip van mij, lees de vragen ERRUG goed.
Het zijn kleine stukjes tekst, en als je niet op past ga je zelf conclussie's trekken wat dus weer niet de bedoeling is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Grolsch schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:18:
[...]

allereerst veel succes!

Het zijn kleine stukjes tekst, en als je niet op past ga je zelf conclussie's trekken wat dus weer niet de bedoeling is !
Dit kan ik heel erg beamen. ook op het 70-290 examen is het zaak om heel erg goed te lezen wat ze nou bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grolsch schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:18:
[...]

allereerst veel succes!

Thanks! Voorbereiding heb ik eerlijk gezegd niet echt gehad.. Eigenlijk praktijkervaring, boeken/zelfstudie.. Het is wel jammer dat die examens eigenlijk meer om het lezen gaan dan om de vragen zelf, want vaak zijn inderdaad die kleine stukjes tekst hetgene waar je de fout in kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Anoniem: 130472 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:39:
[...]

Thanks! Voorbereiding heb ik eerlijk gezegd niet echt gehad.. Eigenlijk praktijkervaring, boeken/zelfstudie.. Het is wel jammer dat die examens eigenlijk meer om het lezen gaan dan om de vragen zelf, want vaak zijn inderdaad die kleine stukjes tekst hetgene waar je de fout in kan gaan.
succes dan maar, want dat zul je nodig hebben.

Laat even weten of je geslaagd bent ja of nee, en offie moeilijk was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 15:46
Dat MCSE traject lijkt me erg interesant/handig om te doen. Nou las ik ergens dat je met A+ in combinatie met Network+ één elective exam minder hoeft te doen, aangezien ik al A+ gecertificeerd ben vraag ik me nou af, zou het verstandig zijn om eerst ff snel Network+ te doen en daarnaa het MCSE traject te proberen te doorlopen :)?

En die MS press boeken van MCSE zijn wel aan te raden? Of is het waarschijnlijk dat je het niet red zonder die boeken alleen?

[ Voor 19% gewijzigd door Icingdeath op 11-05-2005 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Herr Stuhl schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:27:
Dat MCSE traject lijkt me erg interesant/handig om te doen. Nou las ik ergens dat je met A+ in combinatie met Network+ één elective exam minder hoeft te doen, aangezien ik al A+ gecertificeerd ben vraag ik me nou af, zou het verstandig zijn om eerst ff snel Network+ te doen en daarnaa het MCSE traject te proberen te doorlopen :)?
nog nooit van gehoord, maar misschien dat iemand anders dit kan bevestigen :?
En die MS press boeken van MCSE zijn wel aan te raden? Of is het waarschijnlijk dat je het niet red zonder die boeken alleen?
je bedoelt of het zonder boeken kan :?
Nee is het antwoord :P je hebt echt boeken nodig, anders wordt het niet wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 15:46
Grolsch schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 18:40:
[...]

nog nooit van gehoord, maar misschien dat iemand anders dit kan bevestigen :?
Ik heb het nog ff nagezocht, en het blijkt voor MCSA te gelden en niet MCSE, dus ik had het verkeerd begrepen :P.
As an alternative to the electives listed above, the following certifications may substitute for an MCSA elective:
CompTIA A+
and
CompTIA Network+
[...]
[...]

je bedoelt of het zonder boeken kan :?
Nee is het antwoord :P je hebt echt boeken nodig, anders wordt het niet wat :P
Maar heb je naast de boeken ook nog andere dingen nodig, of kan je het alleen met de boeken redden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
Herr Stuhl schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:00:
[...]

Ik heb het nog ff nagezocht, en het blijkt voor MCSA te gelden en niet MCSE, dus ik had het verkeerd begrepen :P.

[...]

[...]

Maar heb je naast de boeken ook nog andere dingen nodig, of kan je het alleen met de boeken redden? :)
Ervaring.
Ik moet 30 mei op, maar ik heb er een beetje een hard hoofd in. Geen ervaring = lastig :)
70-270 (XP) ging nog wel (731 punten/1000, 700 benodigd), maar 290 (Win2003) is al een stukje lastiger met AD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Cis schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:13:
[...]

Ervaring.
Ik moet 30 mei op, maar ik heb er een beetje een hard hoofd in. Geen ervaring = lastig :)
70-270 (XP) ging nog wel (731 punten/1000, 700 benodigd), maar 290 (Win2003) is al een stukje lastiger met AD :)
Zeker weten, ik ben helaas al 2 keer gezakt voor dit examen, 1e keer 460 (zwaar onderschat) 2e keer 540 (zeer waarschijnlijk de vragen net niet goed genoeg gelezen en het is zoveel lastiger dan windows 2000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grolsch schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:55:
[...]

succes dan maar, want dat zul je nodig hebben.

Laat even weten of je geslaagd bent ja of nee, en offie moeilijk was!
Oke zal ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 07:37
Well well, ik ga de 23e op voor 70-210 :)
Is dat een makkie of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
wvkreg schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 12:06:
Well well, ik ga de 23e op voor 70-210 :)
Is dat een makkie of ?
win2k prof is het niet?

Was destijds altijd een inkoppertje
540 punten ofzo :?

waarom ga je niet voor een xp examen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CXNeXo
  • Laatst online: 00:42

CXNeXo

This behavior is by design.

Kwam toevallig net dit topic tegen. Aanstaande dinsdag moet ik op voor 70-270. Dit zijn 3 cursusdagen, laatste dag tevens examen. Boek inmiddels al helemaal doorgewerkt (naja, alleen de laatste 2 hoofdstukken nog).

Ben benieuwd hoe de cursus gaat, zal het volgende week vrijdag wel even laten horen.
Precies een maand na 70-270 mag ik 70-290 gaan doen, dit is een vierdaagse cursus.

Dat houdt in dat ik maar 1 maand de tijd heb om het boek van 70-290 door te nemen, dus dat zal wel flink blokken worden. Gebruik trouwens de Sybex boeken.

[ Voor 1% gewijzigd door CXNeXo op 12-05-2005 12:16 . Reden: typo... ]

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 19:17
Morgen ga ik op voor 70-270 :)

Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
cxnexo > waar ga je cursus doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CXNeXo

CXNeXo

Bij TSTC, zit in Veenendaal.

Blijft helaas bij 70-270 & 70-290, meer geld had m'n baas niet ;)
Misschien ga ik daarna nog door voor mcsa/e, maar dat zal dan op basis van zelfstudie zijn.

Ook staat een LPI cursus nog in de planning....maar eerst dit succesvol afronden.

@ilovetechno >> Laat even weten hoe het ging...

[ Voor 11% gewijzigd door CXNeXo op 12-05-2005 12:27 . Reden: ilovetechno gedeelte erbij geplakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
CXNeXo schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 12:26:
Bij TSTC, zit in Veenendaal.

Blijft helaas bij 70-270 & 70-290, meer geld had m'n baas niet ;)
Misschien ga ik daarna nog door voor mcsa/e, maar dat zal dan op basis van zelfstudie zijn.

Ook staat een LPI cursus nog in de planning....maar eerst dit succesvol afronden.

@ilovetechno >> Laat even weten hoe het ging...
bij TSTC heb ik ook veel certificeringen gehaalt, waaronder dus m'n 2003 upgrade vorige week woensdag.

doe ze maar de groeten van me. Als je zegt Grolsch, weten ze genoeg ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Grolsch op 12-05-2005 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CXNeXo

CXNeXo

Grolsch schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:10:
[...]

bij TSTC heb ik ook veel certificeringen gehaalt, waaronder dus m'n 2003 upgrade vorige week woensdag.

doe ze maar de groeten van me. Als je zegt Grolsch, weten ze genoeg ;)
Ok, zal de de groeten doen van Grolsch :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
CXNeXo schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:37:
[...]

Ok, zal de de groeten doen van Grolsch :Y)
Grolsch uit Twente hé :P

wie is je trainer volgende week ? Herbert / Jeroen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CXNeXo

CXNeXo

Grolsch schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:50:
[...]

Grolsch uit Twente hé :P

wie is je trainer volgende week ? Herbert / Jeroen :?
Heb hier een kaartje van Herbert, maar heb Jeroen ook met de take-in gesproken....dus welke v/d 2 nu 'mijn' trainer wordt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Grolsch schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 12:09:
[...]

win2k prof is het niet?

Was destijds altijd een inkoppertje
540 punten ofzo :?

waarom ga je niet voor een xp examen?
Ik heb een mcse 2000 traject. Daarin zat als 1e de 70-210, daarna de 70-215, XP examens heb ik niet... Ik volg daarna de 2003 upgrade...waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

wvkreg schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:07:
[...]

Ik heb een mcse 2000 traject. Daarin zat als 1e de 70-210, daarna de 70-215, XP examens heb ik niet... Ik volg daarna de 2003 upgrade...waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Wie zegt dat die upgrade traject makkelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Slasher schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:21:
[...]

Wie zegt dat die upgrade traject makkelijk is?
Ik zeker niet, alleen is het zo dat ik nu dagelijks werk met 2003, en ik denk dat het in mijn geval wel te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wvkreg schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:27:
[...]

Ik zeker niet, alleen is het zo dat ik nu dagelijks werk met 2003, en ik denk dat het in mijn geval wel te doen is.
waarom is het in jou geval makkelijk dan? Heb je de antwoorden al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
wvkreg schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:07:
[...]

dus je doet liever 9 examens ipv 7 :?

vind ik niet echt makkelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Als je het verschil in moeilijkheids graad ziet tussen 2000 en 2003 is het zo'n gekke gedachte nog niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
ErikH schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 10:21:
Als je het verschil in moeilijkheids graad ziet tussen 2000 en 2003 is het zo'n gekke gedachte nog niet hoor.
mmhh, 2000 heeft ook z'n lastige modules, ik noem een 216

en die upgrade's zijn ook niet makkelijk, ik had 2003 in 1 x gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Grolsch schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 11:53:
mmhh, 2000 heeft ook z'n lastige modules, ik noem een 216
Hoe verhoudt 292 zich met 216? 216 staat bekend als een lastige module maar die heb ik in 1 keer gehaald. 292 moet ik later dit jaar nog doen. Is 292 veel moeilijker dan 216? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
Jeeeeeeeej!!!

70-270 is binnen.. :)

Niet zo heel erg moeilijk. Denk in totaal zo'n 10 uur besteed aan leren. >:) En nee niet met testkings..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
ilovetechno schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:57:
Jeeeeeeeej!!!

70-270 is binnen.. :)

Niet zo heel erg moeilijk. Denk in totaal zo'n 10 uur besteed aan leren. >:) En nee niet met testkings..
Moet je natuurlijk wel even je score vertellen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
/downtime/ schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 12:34:
[...]

Hoe verhoudt 292 zich met 216? 216 staat bekend als een lastige module maar die heb ik in 1 keer gehaald. 292 moet ik later dit jaar nog doen. Is 292 veel moeilijker dan 216? :?
mwah, kwa materie misschien niet zo veel moeilijker, maar het is zo T E R I N G veel.
Het zijn dan ook vragen over 4 examens.

Ook ligt de lat veel hoger, wat zoveel betekend als dat je minder fouten mag maken.

Ik had het idee dat ik hem goed gemaakt had (zo'n 800 punten gevoel), en ik had er maar 550 :(

Dit was het eerste examen waarvoor ik gezakt ben van MS, m'n hele mcse 2000 destijds in 1 x gehaalt, exchange in 1 x, maar 292 in 2 keer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AteZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 14:32
Als je een beetje ervaren bent kun je het beste alleen de examens leren en doen. die cursussen zijn dan totaal overbodig en zonde van je tijd en geld.

gewoon even blokken voor die examens en je hebt je mcse2003

de mspress boeken vond ik het meest waardeloze studie materiaal ooit trouwens spijt dat ik die kit had aangeschaft.

[ Voor 22% gewijzigd door AteZ op 13-05-2005 14:46 ]

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Al iemand de 296 gedaan? Over een paar maanden ben ik als het goed is klaar met mijn deeltijd HIO, en dan heb ik hopelijk weer wat tijd over, kan ik waarschijnlijk mooi 292 en 296 doen..

Paar jaar geleden heeft mijn baas HFL 20.000 neergeteld voor een boot camp voor MCSE2k, en ik heb er ook wel heel veel aan gehad (ten opzicht van zelfstudie), maar het is wel een behoooorlijk bedrag.

Wil nu eens kijken hoe dat zelfstudie bevalt..

zie nu ook de post van Grolsch, dat 296 makkelijker is dan 292.. Maar je mag dat examen ook meerdere keren maken dus in plaats van maar één keer zoals met dat NT4 examen?

[ Voor 17% gewijzigd door axis op 13-05-2005 15:16 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AteZ schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 14:44:
Als je een beetje ervaren bent kun je het beste alleen de examens leren en doen. die cursussen zijn dan totaal overbodig en zonde van je tijd en geld.

gewoon even blokken voor die examens en je hebt je mcse2003

de mspress boeken vond ik het meest waardeloze studie materiaal ooit trouwens spijt dat ik die kit had aangeschaft.
Jaja... je bent zeker niet gecertificeerd?
Hoor ik hier een potentiele papieren MCSE-er?
Probeer het maar... je redt het niet

De Mspress boeken voor w2k3 zijn best goed, er staat veel in. Ik denk dat het doel van de boeken is dat je er iets mee doet, ik zit braaf via VMware het halve bedrijf na te bouwen en diverse zaken te proberen uit oa MSpress en ik doe er veel kennis uit op in combinatie wat wat je zelf nog uitdoktert.
Als je alleen richting het examen leert is je doelstelling het het vergaren van kennis, maar weten welke vragen ze stellen. Dat zijn voor mij 2 verschillende dingen...
axis schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 15:13:
Al iemand de 296 gedaan? Over een paar maanden ben ik als het goed is klaar met mijn deeltijd HIO, en dan heb ik hopelijk weer wat tijd over, kan ik waarschijnlijk mooi 292 en 296 doen..

Paar jaar geleden heeft mijn baas HFL 20.000 neergeteld voor een boot camp voor MCSE2k, en ik heb er ook wel heel veel aan gehad (ten opzicht van zelfstudie), maar het is wel een behoooorlijk bedrag.

Wil nu eens kijken hoe dat zelfstudie bevalt..

zie nu ook de post van Grolsch, dat 296 makkelijker is dan 292.. Maar je mag dat examen ook meerdere keren maken dus in plaats van maar één keer zoals met dat NT4 examen?
292 is flink pittig geworden, over 296 kan ik nog niet oordelen, maar ga wel binnenkort mijn examen doen. Ik doen eigenlijk alles min of meer in zelfstudie, zeker als je je 2000 gehaald hebt is dat goed te doen, maar het ligt vooral in discipline om het daadwerkelijk weer allemaal te doorlopen.
Je mag het examen meerdere keren doen, maar ik weet dat voor 292 heel veel mensen (meerdere keren) zakken sinds dat ze de zwaarte van het examen erg bijgesteld hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 6104 op 13-05-2005 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Anoniem: 6104 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 16:09:
[...]
Hoor ik hier een potentiele papieren MCSE-er?
Ik zie wel een aantal mensen in dit topic die hier een beetje gefrustreerd over zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
Slasher schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 18:42:
[...]

Ik zie wel een aantal mensen in dit topic die hier een beetje gefrustreerd over zijn :/
Ja :/
Kan die discussie niet gewoon stoppen?
Het gaat bijna lijken op de eeuwige Unix-Windows discussie :/
Ja: er zijn mensen die zonder ervaring hun papiertje halen
Ja: die mensen vallen door de mand als ze echt aan de slag moeten

Nee: ik heb zelf geen ervaring, en ja: ik haal ook alleen het papiertje.
Dus...?

De richting die we met dit topic uitwillen is het uitwisselen van ervaringen (wat was er moeilijk, hoe kun je je het beste voorbereiden, hoe ging je examen) en desnoods ook nog een zijweggetje: vragen over de stof ("hoe zit het nou precies met ....?")

Mochten mensen weer commentraar op mijn bovenstaande geblaat hebben, dan hoor ik dat natuurlijk weer graag :) Ik sta altijd open voor kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cis schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 19:57:
[...]

Ja :/
Kan die discussie niet gewoon stoppen?
Het gaat bijna lijken op de eeuwige Unix-Windows discussie :/
Ja: er zijn mensen die zonder ervaring hun papiertje halen
Ja: die mensen vallen door de mand als ze echt aan de slag moeten

Nee: ik heb zelf geen ervaring, en ja: ik haal ook alleen het papiertje.
Dus...?

De richting die we met dit topic uitwillen is het uitwisselen van ervaringen (wat was er moeilijk, hoe kun je je het beste voorbereiden, hoe ging je examen) en desnoods ook nog een zijweggetje: vragen over de stof ("hoe zit het nou precies met ....?")

Mochten mensen weer commentraar op mijn bovenstaande geblaat hebben, dan hoor ik dat natuurlijk weer graag :) Ik sta altijd open voor kritiek.
De rede dat ik reageerde, is dat ik een beetje moe wordt van mensen die roepen dat "ff" leren en klaar idee. Als je kennis wilt opdoen, zal je gewoon meer moeten doen. Ik heb zelf jarenlang in de detachering gezeten en bij elk bedrijf waar ik kwam werden (in het verleden tenminste) veel mensen neergezet die of hun papiertje hadden en geen kennis (niet ter zake doende tenminste) of mensen zonder papieren, maar met een grote bek. Anyway, ik heb er jaren goed aan verdient.
Ik ben me daarbij wel gaan realiseren dat er gewoon weinig echt goede ICT-ers zijn.

Het is niet erg geen ervaring te hebben, maar zeg dat gewoon als je bij een bedrijf komt praten... ZEG gewoon dat je de papieren gehaald hebt, maar nog geen jaren ervaring. Ik denk dat een bedrijf dat wel accepteert. Wij wel tenminste.
Anyway, het lijkt me heel slecht voor je zelfvertrouwen om continue op de punten van je tenen te moeten lopen en maar bang zijn dat er iets misgaat of uitgelachen te worden.

Maar opzich ben ik het over de topic met je eens en ik zal braaf zijn ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 6104 op 14-05-2005 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
Cis schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 14:08:
[...]

Moet je natuurlijk wel even je score vertellen B)
748 punten...

p.s. wat zit er allemaal in dat welkomspakket? Ik heb begrepen dat hier een certificaat inzit (Leuk voor aan de muur 8) )? Soort pasje... en wat nog meer?

[ Voor 31% gewijzigd door ilovetechno op 16-05-2005 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:22
ilovetechno schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:49:
[...]

748 punten...

p.s. wat zit er allemaal in dat welkomspakket? Ik heb begrepen dat hier een certificaat inzit (Leuk voor aan de muur 8) )? Soort pasje... en wat nog meer?
zon kaartje voor in je portomonee (wallet card) (8>

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

[...]

748 punten...

Ik heb hem nog steeds niet opgehangen ik doe die examens niet voor dat vodje papier met ome bill zijn naam er op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:53

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Lol, die certificaten ga je toch echt niet ophangen he? Ik heb echt een stapel van die dingen.Dat wallet kaartje is leuk maar je hebt er geen drol aan.

[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 16-05-2005 23:32 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Anoniem: 130472 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:02:
[...]

en..... trommelgeroffel ;)

is het gelukt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
[...]

748 punten...

er zit ook nog zo'n heel leip speldje bij ;)

welcome pakketten zijn idd dikke onzin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grolsch schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 09:01:
[...]

en..... trommelgeroffel ;)

is het gelukt :?
nee NIET :( klote examen, naja hij was eigenlijk niet eens zo moeilijk, heb er gewoon te weinig voor geleerd denk ik, maarja je moet er ook maar tijd voor vrijmaken, ik ga em nu volgende week nog een keer doen en dan haal ik hem denk wel. had 600 ptn van de 700, wel klote , vooral als je nog nooit fail hebt zien staan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Anoniem: 130472 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 11:13:
[...]

nee NIET :( klote examen, naja hij was eigenlijk niet eens zo moeilijk, heb er gewoon te weinig voor geleerd denk ik, maarja je moet er ook maar tijd voor vrijmaken, ik ga em nu volgende week nog een keer doen en dan haal ik hem denk wel. had 600 ptn van de 700, wel klote , vooral als je nog nooit fail hebt zien staan :'(
dat had ik dus ook :(
Het gevoel hebben dat je eigenlijk het meerendeel wel wist, maar toch niet slagen.

Suc6 iig de volgende keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

kunnen reacties als slagen en niet slagen hier uit blijven het geeft niet echt meerwaarde aan dit topic dat over ervaringen gaat en discussies naar mijn mening van vraagstukken in een examen?

Sommige Examens van microsoft zijn zoals bekend brainbreakers en heel veel mensen zullen wegens gebrek aan ervaring hierop vast lopen. Je kunt niet alles uit boeken halen en de tijd van examenvragen met antwoord uit je kop stampen schijnt ook voorbij te zijn _/-\o_ wat ik zelf erg prettig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een keer een opmerking dat iemand geslaagd is kan best hoor in dit topic - het is nou niet zo dat hier honderden mensen elke dag dit posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
elevator schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 11:21:
Een keer een opmerking dat iemand geslaagd is kan best hoor in dit topic - het is nou niet zo dat hier honderden mensen elke dag dit posten ;)
imwithstupidicoontje

Ook kan iemand be-argumenteren waarom/waarop hij gezakt/geslaagt is.

Daar heeft de rest van GoT dan ook weer wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

elevator schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 11:21:
Heb je helemaal gelijk in Ele alleen dan wel inhoudenlijk imho ipv )(*$(%*%@)( alweer niet geslaagd opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noener
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02-2024

Noener

dusss...

Ik nader het einde van mijn HBO informatica opleiding en nu ik aan het afstuderen ben trek ik eigenlijk de conclusie dat ik weinig tot niks weet op Microsoft gebied. Daarom ben ik van plan met MCSE te starten.
Wat ik eigenlijk niet kan vinden is wat nu het logische examen is om mee te beginnen. 70-270 of juist 70-290?
Niet dat ik met 290 begin en daar eigenlijk wat ervaring met 270 voor nodig heb (of andersom).
Wat me iig wel duidelijk is dat ik er aardig wat tijd in moet gaan steken. Vooral omdat ik geen ervaring heb.

Gamer card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniklaas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02-2019

sniklaas

asjemenou

Grolsch schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 11:23:
[...]

Ook kan iemand be-argumenteren waarom/waarop hij gezakt/geslaagt is.
Moet je wel een score report krijgen, aan "Failed this exam" heb je geen f...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Jawel, 3 keer is scheepsrecht, Ik heb eindelijk mijn 70-290 gehaald

Ik dacht dat ik rond de 800 a 900 punten had maar dat bleek toch iets minder te zijn, ik ben geslaagd met 700 punten maar mij hoor je niet klagen :D.

@Noener, mijn mening is dat je het beste met Windows XP dus 70-270 kunt beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
sniklaas schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:10:
[...]

Moet je wel een score report krijgen, aan "Failed this exam" heb je geen f...
je zou bijv. kunnen vertellen wat er zo moeilijk aan was, soort/type vragen etc.
ErikH schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:22:
Jawel, 3 keer is scheepsrecht, Ik heb eindelijk mijn 70-290 gehaald

Ik dacht dat ik rond de 800 a 900 punten had maar dat bleek toch iets minder te zijn, ik ben geslaagd met 700 punten maar mij hoor je niet klagen :D.

@Noener, mijn mening is dat je het beste met Windows XP dus 70-270 kunt beginnen.
proficiat, wat is de 290 eigenlijk voor een examen? lijkt me modulair :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Modulair? hoe bedoel je dat?

Het is het examen voor Windows server 2003, is opgebouwd uit simulaties, drag and drop en multiple choice vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Noener schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 14:37:
Ik nader het einde van mijn HBO informatica opleiding en nu ik aan het afstuderen ben trek ik eigenlijk de conclusie dat ik weinig tot niks weet op Microsoft gebied. Daarom ben ik van plan met MCSE te starten.
Wat ik eigenlijk niet kan vinden is wat nu het logische examen is om mee te beginnen. 70-270 of juist 70-290?
Niet dat ik met 290 begin en daar eigenlijk wat ervaring met 270 voor nodig heb (of andersom).
Wat me iig wel duidelijk is dat ik er aardig wat tijd in moet gaan steken. Vooral omdat ik geen ervaring heb.
Ik denk dat je het beste met 270 kan beginnen, dan rol je een beetje in met Windows XP en leer je de "basis" dingetjes daarna 290 e.v
Zo ben ik ook bezig na 270 en 290 ben ik nu bezig met 291 en zo het rijtje af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:00
De volgorde waarin ik de cursusen voor MCSA heb gevolgd was 290 - 291 - 270 en daarna ISA maar ik had bij 270 wel een enorm dejavu gehalte qua leerstof en achteraf kan ik zeggen dat eerst 270 en dan 290 een betere volgorde zou zijn..

Inmiddels 290 met 750, 291 met 730 en 270 met 790 punten gehaald

Zowel 291 als 270 heb ik in 2x mogen doen (met resp 670 en 650 gezakt) met het gebrek aan koffie en het vroege tijdstip als oorzaak >:)

Over een weekje ga ik op voor ISA 2K (uiteraard nu na een ochtend vol koffie e.d.)

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
Zoals de rest ook al zei: eerst 270, daarna 290.
Mijn reden daarvoor is dat je bij 290 meteen in het diepe wordt gegooid met Active Directory en permissies. Bij 270 krijg je iets minder AD en wordt je als het ware voor-voorbereid op je 290 examen :)

Sowieso neem ik aan dat je al enige ervaring hebt met XP en ook gebruikt als werkstation. Dit vergemakkelijkt het om even wat te proberen, hier en daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniklaas

sniklaas

asjemenou

Grolsch schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:33:
[...]

je zou bijv. kunnen vertellen wat er zo moeilijk aan was, soort/type vragen etc.
Ik heb nu drie keer een poging gedaan voor de 70-292. De eerste keer kwam ik voor een komplete verrassing te staan omdat het hele examen veranderd was, de tweede keer had ik voor mijzelf het idee dat ik alle vragen goed kon beantwoorden, en ze ook snapte , maar haalde nog minder punten dan de 1e keer, en de derde keer was hetzelfde verhaal als de tweede.

Ik doe de 70-292 om i.p.v mcsa 2000 , mcsa 2003 te worden. De 70-292 gaat door het leven als een upgrade examen . Echter de stof die in het boek aangeboden , is mijn ogen niet toereikend genoeg om het examen met een score van 700 of meer af te ronden .

De vragen in het examen gaan veel en veel verder dan de stof in het boek. Daarbij genomen dat je alleen failed te zien krijgt (bij passed hoor je mij niet), en voor de rest niet op welke onderwerpen je het minst gescoord hebt , maakt voor mij de situatie zodanig dat ik op dit moment absoluut niet weet wat ik of waar ik iets vandaan zou kunnen halen om de 4e keer (= 28 juni) wel 700+ te scoren.

Dus als iemand iets weet , tips raad of weet ik veel wat , ze zijn van harte welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noener

Noener

dusss...

Bedankt voor de reacties. Duidelijke overtuiging voor 270.
Heb gelijk ff McSa/MCSE Self-Paced Training Kit boek besteld. Thuis maar eens aan de slag gaan. Ben niet van plan een braindumper te worden :)

Gamer card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Dus als iemand iets weet , tips raad of weet ik veel wat , ze zijn van harte welkom
Praktijk ervaring opdoen en veel klooien met omgevingen om de ervaring op te doen die je in boeken niet kunt vinden. In de Microsoft Press boeken staat idd e.e.a niet vermeld maar dat maakt men meestal goed met praktijk ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sniklaas schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 08:39:
[...]

Ik heb nu drie keer een poging gedaan voor de 70-292. De eerste keer kwam ik voor een komplete verrassing te staan omdat het hele examen veranderd was, de tweede keer had ik voor mijzelf het idee dat ik alle vragen goed kon beantwoorden, en ze ook snapte , maar haalde nog minder punten dan de 1e keer, en de derde keer was hetzelfde verhaal als de tweede.

Ik doe de 70-292 om i.p.v mcsa 2000 , mcsa 2003 te worden. De 70-292 gaat door het leven als een upgrade examen . Echter de stof die in het boek aangeboden , is mijn ogen niet toereikend genoeg om het examen met een score van 700 of meer af te ronden .

De vragen in het examen gaan veel en veel verder dan de stof in het boek. Daarbij genomen dat je alleen failed te zien krijgt (bij passed hoor je mij niet), en voor de rest niet op welke onderwerpen je het minst gescoord hebt , maakt voor mij de situatie zodanig dat ik op dit moment absoluut niet weet wat ik of waar ik iets vandaan zou kunnen halen om de 4e keer (= 28 juni) wel 700+ te scoren.

Als je het a.s juni gaat doen is het examen een simulatie examen, of een aantal vragen zijn van die nieuwe simulatie vragen. Dus daar moet je ook rekening mee houden. Ik ga voor de 2e keer 30 mei, vorige keer had ik 600 punten. Tijdens het examen wist ik wel dat ik een aantal fout had, maar ook een hoop niet, maarja had er dus niet genoeg goed beantwoord.

Ik kreeg alleen maar vragen over DNS (stub zone's, conditional forwarders), user account management met multiple forests enzo. Verder wat kleine dingen, weet het niet echt meer eigenlijk.

Gewoon kijken welke punten je fout op gaat, eventueel mbv testking, transcender , en daarna die punten jezelf in verdiepen, white papers lezen, zodat je alles wel weet, en in de praktijk kan je natuurlijk ook een hoop kennis op doen. Ik heb het meeste uit de praktijk eigenlijk gedaan, en wat white papers gelezen, maarja dat was niet genoeg voor het examen, dus nu ga ik aan de hand van mn score sheet de punten verbeteren waar ik de fout in ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniklaas

sniklaas

asjemenou

Anoniem: 130472 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 09:30:
[...]

Als je het a.s juni gaat doen is het examen een simulatie examen, of een aantal vragen zijn van die nieuwe simulatie vragen. Dus daar moet je ook rekening mee houden. Ik ga voor de 2e keer 30 mei, vorige keer had ik 600 punten. Tijdens het examen wist ik wel dat ik een aantal fout had, maar ook een hoop niet, maarja had er dus niet genoeg goed beantwoord.

.
Waar haal je het vandaan dat ook de 70-292 een simulatie examen gaat worden, ik bij microsoft gelezen dat de 70-292 hier niet tussen zou zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124693

De msce examens zijn imho nog steeds nietszeggend voor de praktijk. Zelfs ervaring hebben of niet maakt voor het slagen niet uit. Om successvol een MCSE examen af te leggen zijn er maar een paar voorwaarden:

- goed begrijpend engels kunnen lezen.
- goede voorbereiding dmv proefexamens en examenbeschrijvingen.

Dus een goede opleiding voor het MCSE (vooral die bootcamp/spoedcursussen) gaat je dus niet op de praktijk voorbereiden maar leert je vooral het stof dat MS als praktijkrelevant gekenmerkt heeft en in hun examens gaat vragen.

Dit betekend natuurlijk niet dat je nooit iets voor de praktijk - echter het hoofddoel van de meeste cursussen is het behalen van je MS-diploma en niet het leren van praktijkrelevante dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sniklaas schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 09:34:
[...]

Waar haal je het vandaan dat ook de 70-292 een simulatie examen gaat worden, ik bij microsoft gelezen dat de 70-292 hier niet tussen zou zitten
Weet niet mer waar ik dat gezien heb, maar ik had het iig wel gezien :) in testking v60, die ik gisteren had gekocht :) daar zag ik net onderaan dat daar ook simulations stonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124693 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 09:36:
De msce examens zijn imho nog steeds nietszeggend voor de praktijk. Zelfs ervaring hebben of niet maakt voor het slagen niet uit. Om successvol een MCSE examen af te leggen zijn er maar een paar voorwaarden:

- goed begrijpend engels kunnen lezen.
- goede voorbereiding dmv proefexamens en examenbeschrijvingen.

Dus een goede opleiding voor het MCSE (vooral die bootcamp/spoedcursussen) gaat je dus niet op de praktijk voorbereiden maar leert je vooral het stof dat MS als praktijkrelevant gekenmerkt heeft en in hun examens gaat vragen.

Dit betekend natuurlijk niet dat je nooit iets voor de praktijk - echter het hoofddoel van de meeste cursussen is het behalen van je MS-diploma en niet het leren van praktijkrelevante dingen.
Ik ben het niet met je eens, het doel is om theoretische kennis op te doen zodat je situaties kan inschatten en tenminste een idee hebt wat je moet doen. En dat je bij het opzetten tenminste de theorie kent hoe iets gedaan moet worden. Er wordt nergens beweert dat je 100% op de praktijk wordt voorbereid, wat overigens ook onmogelijk is, want de praktijk is altijd anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het doel is het behalen van je papiertje
dat je daarbij theoretische kennis van AD etc krijgt is bijzaak - voor je baas (en toekomstige werkgevers) telt alleen het slagen van het examen. En de opleidingsbedrijven hebben hun trajecten hierop aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124693 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 10:25:
dat je daarbij theoretische kennis van AD etc krijgt is bijzaak - voor je baas (en toekomstige werkgevers) telt alleen het slagen van het examen. En de opleidingsbedrijven hebben hun trajecten hierop aangepast.
Ik haal mijn papieren niet voor mijn baas maar voor mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Anoniem: 124693 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 10:25:
Je papieren haal je voor jezelf en niet voor een werkgever. MCSE opleiding is gewoon puur theorie in de meeste gevallen, je weet waar je wat kunt vinden en het is gewoon een leuke basis om te beginnen. Daarna krijg je het echte werk pas imho namelijk de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6104 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 11:37:
[...]

Ik haal mijn papieren niet voor mijn baas maar voor mijzelf.
O-)

Als je die opleidingen zelf betaald alleen maar om dat papiertje te hebben ...

Maar normaal gesproken worden deze trajecten door het werk gefinancieerd zodat de zaak een betere MS partner status krijgt en niet om jou een betere CV te geven.
Natuurlijk - als je het goed geregeld hebt dan is er bij slagen een loonsverhoging etc. voor jou erbij.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Anoniem: 130472 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 09:56:
[...]

Weet niet mer waar ik dat gezien heb, maar ik had het iig wel gezien :) in testking v60, die ik gisteren had gekocht :) daar zag ik net onderaan dat daar ook simulations stonden..
Pas maar op er zitten hier testking moraalridders 8)7
Anoniem: 124693 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 12:14:
[...]

Als je die opleidingen zelf betaald alleen maar om dat papiertje te hebben ...

Maar normaal gesproken worden deze trajecten door het werk gefinancieerd zodat de zaak een betere MS partner status krijgt en niet om jou een betere CV te geven.
Natuurlijk - als je het goed geregeld hebt dan is er bij slagen een loonsverhoging etc. voor jou erbij.
_/-\o_
Ik doe het dus echt wel voor mezelf, ik betaal het ook zelf!

[ Voor 44% gewijzigd door Slasher op 19-05-2005 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 22:53

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Slasher schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 12:44:
[...]

[...]
Hier zitten geen testking moraal ridders maar mensen die vinden dat je testking kan gebruiken NAAST een studie en ervaring, niet als vervanging van het geheel.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Laatst online: 20:31
Zelf ben ik bezig aan mijn MCSE 2000 traject en wil deze vervolgens upgraden naar MCSE 2003. "A long the way" ook even MCSA, MCDBA worden ;) 70-210 en 70-215 heb ik inmiddels gehaald.

Nu heb ik hier op werk in de wandelgangen gehoord dat de Windows 2000 certificering medio 2006 zou komen te vervallen. Kortom, bij iedereen die een MCSE 2000 certificering heeft zou deze verlopen tenzij men deze upgrade naar een MCSE 2003 certificering middels de twee upgrade exams. Zelf kan ik hier niks over terugvinden op de Microsoft Learning site. Heeft iemand hier iets over gehoord?

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Slasher schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 12:44:
[...]

Ja dat moeten hun dan maar weten, ik vind het handig om te zien op welke gebieden de kennis nog wat ontbreekt, en vervolgens deze op te doen door white papers, boeken of whatever te lezen.. Die moraalridders moeten niet zeiken dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Noener schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 08:44:
Bedankt voor de reacties. Duidelijke overtuiging voor 270.
Heb gelijk ff McSa/MCSE Self-Paced Training Kit boek besteld. Thuis maar eens aan de slag gaan. Ben niet van plan een braindumper te worden :)
Ik heb het al vaker gezegd maar dat boek is waardeloos als examenvoorbereiding. Ik heb het zelf ook gebruikt en had heel veel moeite met het examen. Ik heb later 215-216-218 nog gedaan en vond die examens veel makkelijker, domweg omdat het MSPRESS boek voor 70-270 zo slecht is..
Het MS boek besteedt veel tijd aan onderwerpen die op het examen niet terug komen en op het examen wordt juist veel gevraagd naar zaken die in het boek helemaal niet aan bod komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
/downtime/ schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:47:
[...]

Ik heb het al vaker gezegd maar dat boek is waardeloos als examenvoorbereiding. Ik heb het zelf ook gebruikt en had heel veel moeite met het examen. Ik heb later 215-216-218 nog gedaan en vond die examens veel makkelijker, domweg omdat het MSPRESS boek voor 70-270 zo slecht is..
Het MS boek besteedt veel tijd aan onderwerpen die op het examen niet terug komen en op het examen wordt juist veel gevraagd naar zaken die in het boek helemaal niet aan bod komen.
Ikzelf heb ook het MSPRESS boek voor 70-270 gebruikt. Als ik alleen dat boek had gelezen, had ik het niet gered. Gelukkig kon ik met behulp van de Learnkey video's (16 uur video kijken :X ) mijn examen toch nog op het nippertje halen. Maar ik miste inderdaad een hoop informatie in dat boek.

Momenteel heb ik voor 70-290 het boek van Sybex. Of deze beter is, weet ik (nog) niet. Het boek is een stuk dunner (550 bladzijdes informatie)...
Ik heb het MSPRESS boek in PDF formaat van 290, dus die lees ik ook nog even vluchtig door. Hopelijk leer ik dan nog wat dingen, die Sybex niet bespreekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noener

Noener

dusss...

/downtime/ schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:47:
[...]

Dat is toch geen MSPRESS boek? Het werd op andere sites aanbevolen daarom ging ik er vanuit dat het een goed boek was. Was van plan om voor de andere core examens ook daarvan de boeken aan te schaffen namelijk.
Wat vind jij dan de goede boeken voor de examens?

Gamer card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
ik heb altijd alles met sybex boeken gehaalt, en bevalt wel goed eigenlijk.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.